Lekker bezig bij de ABN AMRO: https://www.nu.nl/economi...p-financiele-markten.html
Ja maar wat je mij zegt is dat iemand willens en wetens een limit van €13,6 op Shell heeft gezet? Worden de stukken dan ook daadwerkelijk verkocht voor die prijs of komt er gewoon een "beste prijs" meet in the middle uitrollen ofzo. Waarom zou je stukken aanbieden met een limiet €2 ps onder de openingsprijs van de markt?Athos vk schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:03:
[...]
Voor de opening kan dat zeker. Op het moment dat het aandeel open gaat worden, op basis van de bepaalde openingprijs, orders afgehandeld. Als ze niet zouden overlappen, zou er niets worden gehandeld tijdens de opening
En dat loopt terug tot 0 en dan ben jij aan de beurt?
Ik vind het ook vaag. Vooral dat de bedragen niet kloppen met de huidige koers. Ik denk dat dat achterloopt op de koers of andersom. Komt immers van een derde partij die (naar mijn idee) niet echt betrouwbaar is en veel problemen heeft met het up en running houden.Santee schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:57:
Ik snap DeGiro niet. De biedprijs staat hoger dan de laatprijs, echter is de biedprijs wat mensen bieden om het te kopen toch? Ik vind het ook compleet onlogisch dat er nu een laatprijs van €13,672 met een volume van 34.664 staat, terwijl de koers €16+ is.
Voor mijn gevoel zijn bied/laat in degiro dus omgedraaid?
[...]
Ja mijne staan er ook tussen (10@64,44), echter gaat die order dus nooit uitgevoerd worden want het laat volume >> bied. Dus ja de koers zal in elkaar zakken rond de 63,5 openen gok ik![]()
Beetje jammer, had gisteren gewoon een limiet sale van €66 moeten zetten. Nu ga ik ze wel vasthouden.
WTO verwacht dat deze crisis zwaarder wordt dan de crisis uit 2008: "Recente prognoses voorspellen een economische neergang en banenverlies die erger zijn dan de wereldwijde financiële crisis van twaalf jaar geleden".
Ramingen laten nog een paar weken op zich wachten, maar als ik zo naar de beursen kijken is een klap van die omvang nog lang niet ingecalculeerd.
Ramingen laten nog een paar weken op zich wachten, maar als ik zo naar de beursen kijken is een klap van die omvang nog lang niet ingecalculeerd.
Niet iedereen koopt opties op ETFs om ze uit te oefenen en zo de aandelen te krijgen.Pistachenootje schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 02:07:
[...]
Kun je dat uitleggen? Als ik nu via opties bijvoorbeeld VTI/VXUS koop heb ik dan risico dat ik het dividend niet krijg? Nee toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Longcat op 26-03-2020 10:08 ]
Voordat de beurs opent worden orders niet uitgevoerd. Maar je kan wel alvast orders plaatsen en die kan je al zien, want ze zijn wel belangrijk. Je ziet kooporders met een hogere limiet dan verkooporders, en zelfs zelfs market orders liggen in het orderboek. Dat kan alleen wanneer er geen handel plaats vindt (bij gesloten beurs of een trading halt).Qunix schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:14:
[...]
Ik vind het ook vaag. Vooral dat de bedragen niet kloppen met de huidige koers. Ik denk dat dat achterloopt op de koers of andersom. Komt immers van een derde partij die (naar mijn idee) niet echt betrouwbaar is en veel problemen heeft met het up en running houden.
Bij opening om 09:00 vindt een veiling plaats op basis van alle geplaatste orders, waarbij de beurs de openingskoers zoekt zodanig dat zo veel mogelijk van de geplaatste orders onmiddellijk uitgevoerd kunnen worden.
Opties keren geen dividend uit, maar het onderliggende aandeel wel. Omdat de waarde van het onderliggende aandeel daalt nadat dividend is uitgekeerd, heeft dividend invloed op de intrinsieke waarde van de optie. Dat is immers geld dat iemand anders al heeft ontvangen tegen de tijd dat de optie normaal gesproken uitgeoefend zou worden. Wordt een dividenduitkering ingetrokken die gepland stond voor een datum voordat de optie zou verlopen (het scenario wat @JohanNL beschreef) dan stijgt daarom de intrinsieke waarde van de optie (los van eventuele koersverandering van de underlying).Pistachenootje schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 02:07:
[...]
Kun je dat uitleggen? Als ik nu via opties bijvoorbeeld VTI/VXUS koop heb ik dan risico dat ik het dividend niet krijg? Nee toch?
Dit maakt alleen uit als je de optie in bezit hebt. Heb je de optie uitgeoefend (of in geval van een short put, assignment gekregen), dan heb je de onderliggende aandelen in bezit. Dat je dit via een optie hebt gedaan maakt dan niets meer uit.
[ Voor 76% gewijzigd door Zr40 op 26-03-2020 09:43 ]
ING opties voor put dec 2022 bijvoorbeeld wel.Pistachenootje schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 02:07:
[...]
In principe keert ING altijd dividend uit, maar zullen ze dat nog wel doen in deze economische omstandigheden? En hoeveel?
Ik zie bij Binck een bied/laat van 19,70 en 20,60 voor deze optie.
In " normale " tijden zat hier maar 10 of 20 cent tussen.
In vino veritas, in aqua sanitas
Ik dacht even Shell en VWRL te verkopen bij opening en een mooie 16% te pakken sinds de aankoop van vorige week. Wishful thinking
We hadden beter gisteren limit orders kunnen zetten. Weten toch dat die werkloosheidscijfers van de VS vandaag komen!Aghanim schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:56:
Ik dacht even Shell en VWRL te verkopen bij opening en een mooie 16% te pakken sinds de aankoop van vorige week. Wishful thinking

Even een vraag, hoe is jullie proces bij het maken van een wishlist/watchlist? Ik ben nu bedrijven aan het analyseren voor aankoop in de volgende weken. Ik gebruik hier voornamelijk seekingalpha, tradingview, excel en Yahoo finance voor. Zijn er nog makkelijke tools/sites die ik hierin mis?
50% winst, wat schattig!Gerry1982 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:59:
Maar is dat beleggen echt zo makkelijk?![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
/f/image/ruyCTKqlpUeT8eLzdpWBOL7p.png?f=fotoalbum_large)
Tja, stukje counterparty risk dat is gematerialiseerd. Hadden ze denk ik niet heel veel aan kunnen doen. Meer collateral eisen? Hoeveel dan? 10% extra onderpand had hier geen verschil gemaakt.Polycom schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:06:
Lekker bezig bij de ABN AMRO: https://www.nu.nl/economi...p-financiele-markten.html
Edit: kak, een dubbelpost. Ben zo gewend dat hier elke minuut gepost wordt dat ik niet heb gekeken of ik de laatste reageerder was
[ Voor 14% gewijzigd door Longcat op 26-03-2020 10:10 ]
Ik herhaal nu wel een beetje wat @Zr40 hier al boven heeft gepost, maar ja, dat heeft iemand gedaan. Je weet de openingsprijs dus nog niet, want hij is niet open. Je kunt niet zeggen dat hij "onder de koers staat", want er heeft nog niets gehandeld vandaag. Deze orders die voor de markt opent worden ingelegd, zijn juist bepalend voor de openingsprijs die wordt afgegeven door de beurs en daarmee zijn ze ook bepalend voor de koers. Zijn stukken zullen worden verkocht, mits de openingsprijs hoger of gelijk is aan 13.6.Santee schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:10:
[...]
Ja maar wat je mij zegt is dat iemand willens en wetens een limit van €13,6 op Shell heeft gezet? Worden de stukken dan ook daadwerkelijk verkocht voor die prijs of komt er gewoon een "beste prijs" meet in the middle uitrollen ofzo. Waarom zou je stukken aanbieden met een limiet €2 ps onder de openingsprijs van de markt?
De openingsprijs zal in principe op zo'n manier worden berekent dat er de meeste mogelijke orders zullen 'crossen', het zoeken van maximaal handelbaar volume. Mochten er meerdere prijzen zijn waarvoor dit mogelijk is, zullen ze nog wat andere parameters in de mix gooien zoals de closing price van gisteren (overigens ook om mogelijke fraude te voorkomen, waarschijnlijk). De berekening verschilt per exchange, maar het initiele principe blijft om zoveel mogelijk te kunnen traden zodra de markt open gaat.
Vandaar ook die commotie over dekkingsgraden en korten op pensioenen... Trouwens, dat is ook een van de dingen die ze in het pensioenakkoord willen regelen, dat er minder beloofd wordt. Alleen schiet het dan weer door naar al het risico bij de deelnemers leggen. Bovendien dat is niet iets wat je even op een namiddag geregeld hebt, want je hebt het wel over het inkomen van mensen. Alsof je zegt: vanaf nu halveren we je inkomen, maar je krijgt dan wel een winstdeling die naar verwachting zo hoog is dat je inkomen gelijk blijft... Dan zouden de meeste mensen ook niet meteen staan te juichen.Maahes schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:52:
[...]
OK, maar zullen we dan wel even de premie vedubbelen of de beloofde hoogte van het pensioen halveren? Want de verwachte return is gewoon lager dan de decennia hiervoor.
Volgens mij zou de 'beste' regeling trouwens zijn dat er wel een harde toezegging is, ook gekoppeld aan de premie die een fonds in dat jaar binnenkrijgt, maar dat die veel lager is (bijvoorbeeld 1% van je pensioengrondslag). En dat je daar bovenop jaarlijks inflatiecorrectie krijgt uit de lange-termijn beleggingen plus extra toeslagen/indexaties als het overrendement langere tijd hoger is (bv. gebaseerd op tienjaars beleggingsresultaten). Dan heb je én een stuk waardevaste zekerheid (die in het nieuwe akkoord ontbreekt), én je profiteert van beleggingsresultaten én je hebt veel minder dat jongeren zoals nu relatief weinig terugkrijgen voor de ingelegde premies.
probeer eens een gratis account op simplywall.stVincentsmit11 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:01:
Even een vraag, hoe is jullie proces bij het maken van een wishlist/watchlist? Ik ben nu bedrijven aan het analyseren voor aankoop in de volgende weken. Ik gebruik hier voornamelijk seekingalpha, tradingview, excel en Yahoo finance voor. Zijn er nog makkelijke tools/sites die ik hierin mis?
Dat vond ik zelf wel een mooie tool
Ik snap hem wel, ik snap alleen niet wat nou precies de prijs was voor die persoon in kwestie.Athos vk schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:10:
[...]
Ik herhaal nu wel een beetje wat @Zr40 hier al boven heeft gepost, maar ja, dat heeft iemand gedaan. Je weet de openingsprijs dus nog niet, want hij is niet open. Je kunt niet zeggen dat hij "onder de koers staat", want er heeft nog niets gehandeld vandaag. Deze orders die voor de markt opent worden ingelegd, zijn juist bepalend voor de openingsprijs die wordt afgegeven door de beurs en daarmee zijn ze ook bepalend voor de koers. Zijn stukken zullen worden verkocht, mits de openingsprijs hoger of gelijk is aan 13.6.
De openingsprijs zal in principe op zo'n manier worden berekent dat er de meeste mogelijke orders zullen 'crossen', het zoeken van maximaal handelbaar volume. Mochten er meerdere prijzen zijn waarvoor dit mogelijk is, zullen ze nog wat andere parameters in de mix gooien zoals de closing price van gisteren (overigens ook om mogelijke fraude te voorkomen, waarschijnlijk). De berekening verschilt per exchange, maar het initiele principe blijft om zoveel mogelijk te kunnen traden zodra de markt open gaat.
Iemand nog mooie kooptips?
Jammer dat ik Boeing, Basicfit, Tesla enz niet had gekocht😅 maar ja lekker makkelijk natuurlijk zo achteraf.
Jammer dat ik Boeing, Basicfit, Tesla enz niet had gekocht😅 maar ja lekker makkelijk natuurlijk zo achteraf.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Dat zijn opties, daar zou je niet mee moeten vergelijken
* Zr40 kijkt naar zijn IBM put met –140% unrealized P&L...
[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 26-03-2020 10:19 ]
Ik zit wat te lezen m.b.t. het NN Enhanced Index Sustainable Equity Fund waar ik bij Fitvermogen inzit. Nu lees ik het volgende.
) Maar ik kan nergens vinden wat de ex-datum is?
En stel ik koop net voor de ex-datum nog een stapel bij, daar krijg ik dan wel gelijk 0,54ct/stuk voor?
Nu is die dividend uitkering 0,54€/aandeel, leuk extraatje dus (ik had daar helemaal niet op gelet toen ik in dit fonds stapte, dacht dat het zonder dividend wasFitvermogen koopt ‘nieuwe stukken’ voor u aan ter waarde van het uitgekeerde dividendbedrag van uw beleggingsfonds, dat u op de zogeheten ‘ex-datum’ in uw bezit heeft via uw Fitvermogen account. U ontvangt dus géén geldbedrag. De ex-datum betreft de datum waarop het aantal stukken wordt gebaseerd, waarover aan u dividend zal worden uitgekeerd.

En stel ik koop net voor de ex-datum nog een stapel bij, daar krijg ik dan wel gelijk 0,54ct/stuk voor?
Beeromaniac
Lidl heeft 500 gram asperges voor 4,49michael3 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:14:
Anyway, mijn Northern Trust order wordt de als het goed is morgen doorgevoerd. Gemiddelde aankoopprijs daalt gestaag op deze manier.
Zit nu ook op een berg cash waar ik al dan niet iets mee wil. Het in cash aanhouden is ook een vorm van market timen, want ik wil het ooit wel in een andere asset class stoppen.
Geen kooptip maar een algmene tip: ontwikkel je eigen visie en handel daar naar. Als je een ander na doet ben je altijd te laat, zeker als je gokt in plaats van belegt.michael3 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:14:
Dit zou je moeten kunnen terugvinden bij de documentatie van dit fonds.Thompson schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:19:
Ik zit wat te lezen m.b.t. het NN Enhanced Index Sustainable Equity Fund waar ik bij Fitvermogen inzit. Nu lees ik het volgende.
[...]
Nu is die dividend uitkering 0,54€/aandeel, leuk extraatje dus (ik had daar helemaal niet op gelet toen ik in dit fonds stapte, dacht dat het zonder dividend was) Maar ik kan nergens vinden wat de ex-datum is?
Ja. Maar zoals recent nog besproken in dit topic, dat is geen bonusEn stel ik koop net voor de ex-datum nog een stapel bij, daar krijg ik dan wel gelijk 0,54ct/stuk voor?
Brunel, Flow Traders, 3M co, unilever, bammichael3 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:15:
[...]
Dat is een goede winst 🙂😮
Als je nog tips hebt, ik ben hier 👌
Maar voor de echte " koopjes " moet je naar vastgoed kijken; URW, Wereldhave, Vastned, Eurocommercial Properties etc.
Vraag is waar de bodem is
Overigens kunnen aandelen die al een herstel hebben laten zien ook nog steeds een " koopje " zijn.
Aegon is bijvoorbeeld ook nog steeds te koop voor 25-30% van hun boekwaarde.
[ Voor 18% gewijzigd door JohanNL op 26-03-2020 10:26 ]
michael3 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:14:
Ik zal er maar niet bij zeggen dat ik Boeing op $320 en $200 heb gekocht.michael3 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:15:
[...]
Dat is een goede winst 🙂😮
Als je nog tips hebt, ik ben hier 👌
Thanks! Leuke site iddTaygeta schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:11:
[...]
probeer eens een gratis account op simplywall.st
Dat vond ik zelf wel een mooie tool
Thank you 🙂🙂 zal er is naar kijken.JohanNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:24:
[...]
Brunel, Flow Traders, 3M co, unilever, bam
Maar voor de echte " koopjes " moet je naar vastgoed kijken; URW, Wereldhave, Vastned, Eurocommercial Properties etc.
Vraag is waar de bodem is
Overigens kunnen aandelen die al een herstel hebben laten zien ook nog steeds een " koopje " zijn.
Aegon is bijvoorbeeld ook nog steeds te koop voor 25-30% van hun boekwaarde.
Denk je echt dat flow traders nog een koopje is na die stijging die ze al hebben, samen met de verwachting dat de markt rustiger gaat worden en zij daardoor waarschijnlijk minder geld naar binnen harken?
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
ThxLongcat schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:35:
[...]
[...]
Ik zal er maar niet bij zeggen dat ik Boeing op $320 en $200 heb gekocht.Mijn tip is om niet te luisteren naar tips op dit forum. Nog een tip: stop het grootste deel van je geld in wereldwijde ETFs. Met een klein deel (zeg max. 10%) kun je klooien met individuele aandelen en dergelijke. Je hebt dan soms een knaller of een misser, maar het gaat er niet voor zorgen dat je gigantisch onderpresteert t.o.v. de markt.
Doe ik ook al, meeste zit in VWRL en dat blijft daar.
Heb ongeveer 10% waarmee ik wat individuele aandelen wil spelen en daar is nog wat van over.
Denk iets van 300 euro ofzo.
Zonde van je Boeing aandelen, maar ik las dat ze de productie weer willen herstarten, dus met een beetje geluk en hopelijk zonder vliegtuig crashes komt het helemaal goed met de koers.
[ Voor 11% gewijzigd door michael3 op 26-03-2020 10:44 ]
Tip: Luister niet naar tips op dit forum.
Tip: Stop je geld in ETFs.
Ik vraag mij af van welke banken we in 2020 afscheid gaan nemen.
Was een beetje een gok, gisteren vlak voor sluiting een aantal ING aandelen gekocht, net met 1,5 procent winst verkocht. Had misschien iets langer kunnen wachten, maar ben tevreden.
Volgens mij had ik al eens geroepen dat alles waar olie in gaat geen goed idee isLongcat schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:35:
[...]
[...]
Ik zal er maar niet bij zeggen dat ik Boeing op $320 en $200 heb gekocht.Mijn tip is om niet te luisteren naar tips op dit forum. Nog een tip: stop het grootste deel van je geld in wereldwijde ETFs. Met een klein deel (zeg max. 10%) kun je klooien met individuele aandelen en dergelijke. Je hebt dan soms een knaller of een misser, maar het gaat er niet voor zorgen dat je gigantisch onderpresteert t.o.v. de markt.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
De openingsprijs of geen indien die lager was dan 13.6Santee schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:13:
[...]
Ik snap hem wel, ik snap alleen niet wat nou precies de prijs was voor die persoon in kwestie.
Het is niet echt een LT belegging nee, meer om aan te kopen en hopen op dat de kwartaalcijfers goed zullen zijn ( wat eigenlijk niet anders kan met de huidige omstandigheden )michael3 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:38:
[...]
Thank you 🙂🙂 zal er is naar kijken.
Denk je echt dat flow traders nog een koopje is na die stijging die ze al hebben, samen met de verwachting dat de markt rustiger gaat worden en zij daardoor waarschijnlijk minder geld naar binnen harken?
Voor de rest een leuke hedge voor je portefeuille want de koers reageert meestal het tegenovergestelde van wat indices laten zien.
Hier luister ik dus niet naarPolycom schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:49:
Thanks, openingsprijs was ca. €15,3, maar ik dacht dus even dat als je een limit van €13,6 zet en iemand biedt bijv. €15 bij opening (want vorige slot was immers €16), dat ze dan voor €13,6 weg zouden gaan. Vandaar dat ik in de war was.Athos vk schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:51:
[...]
De openingsprijs of geen indien die lager was dan 13.6
[ Voor 41% gewijzigd door Santee op 26-03-2020 10:53 ]
Met die ETF's zitten mensen hier ook te daytradenPolycom schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:49:
Zit wat in🤔JohanNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:51:
[...]
Het is niet echt een LT belegging nee, meer om aan te kopen en hopen op dat de kwartaalcijfers goed zullen zijn ( wat eigenlijk niet anders kan met de huidige omstandigheden )
Voor de rest een leuke hedge voor je portefeuille want de koers reageert meestal het tegenovergestelde van wat indices laten zien.
21 April komen de updates van Q1
Maar de koers staat nu wel mega hoog..... Twijfel twijfel twijfel 😅
De beste tip die hier tot nu toe voorbij is gekomenLongcat schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:35:
Mijn tip is om niet te luisteren naar tips op dit forum.
Prachtig om te zien hoe iedereen nu opeens als een malle aan het daytraden is geslagen op aandelen als Shell (ik laat de A en B discussie hier maar even achterwege

What's next.....over een half jaartje allemaal huilie huilie doen omdat het daytraden toch niet zo'n doorslaggevend succes was waardoor iedereen profeet van methode "vul-hier-maar-wat-in" is geworden want dat is echt DE manier om nu geld te verdienen hoor!
Ik lig hier dubbel van het t lachen. Een prachtige klucht om te lezen dit alles.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Ach beetje gratis geld is niet erg toch. Heb ook een aantal stukken Shell <11 gekocht en >14 uit de deur gedaan. Meeste wil ik straks toch in ETFs hebben zitten, dus maar stukje winst gepakt. Shell moet weer <11,5 zakken wil ik daar rode cijfers aan overhouden.Panzer_V schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:59:
[...]
De beste tip die hier tot nu toe voorbij is gekomen.
Prachtig om te zien hoe iedereen nu opeens als een malle aan het daytraden is geslagen op aandelen als Shell (ik laat de A en B discussie hier maar even achterwege) etc.
What's next.....over een half jaartje allemaal huilie huilie doen omdat het daytraden toch niet zo'n doorslaggevend succes was waardoor iedereen profeet van methode "vul-hier-maar-wat-in" is geworden want dat is echt DE manier om nu geld te verdienen hoor!
Ik lig hier dubbel van het t lachen. Een prachtige klucht om te lezen dit alles.
Is wat anders als dat mensen 10k stoppen in 1 aandeel in de hoop dat het 30% op 1 dag doet (kuch Basic fit).
Overdrijven is ook een vak.Panzer_V schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:59:
[...]
Prachtig om te zien hoe iedereen nu opeens als een malle aan het daytraden is geslagen op aandelen als Shell (ik laat de A en B discussie hier maar even achterwege) etc.
Volgens mij valt het allemaal wel mee en zijn de meesten - waarover jij het hebt - een leuke portefeuille van verschillende aandelen aan het samenstellen, met vaak nog ETF's en/of fondsen erbij.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 17-04-2020 23:53 ]
Ik heb nog 50x Shell voor 16,05 voor jemichael3 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:14:
Thanks. Volgens mij is dat het correcte antwoord.HEA220 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 06:38:
[...]
Ja want het is vandaag ex dividend dag.
Maar normaal gesproken niet. Het is alleen dat het verwachte dividend niet altijd goed in de optie prijs is verwerkt, omdat het niet meer zo zeker is dat een aandeel ook echt het dividend gaat uitkeren.
Eigenlijk is het meeste een koopje op het moment, al zou ik zelf nog even afwachten gezien de algehele verwachting dat het nog meer zal dalen.michael3 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:14:
Ik aas zelf o.a. op:
- AFL (wellicht te laat)
- CCL (bezitten zo’n 100 cruiseschepen en de helft van de markt - is echter een risico aangezien ze nooit gered zullen worden door Trump omdat ze geen belasting betalen in de US)
- DIS
- LUV (hebben genoeg kapitaal om de klappen op te kunnen vangen)
- MSFT
- NVDA
Ik bied €10.50 als Shell B is en als A is €10 p/s😀
Thx.MaZo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:20:
[...]
Eigenlijk is het meeste een koopje op het moment, al zou ik zelf nog even afwachten gezien de algehele verwachting dat het nog meer zal dalen.
Ik aas zelf o.a. op:
- AFL (wellicht te laat)
- CCL (bezitten zo’n 100 cruiseschepen en de helft van de markt - is echter een risico aangezien ze nooit gered zullen worden door Trump omdat ze geen belasting betalen in de US)
- DIS
- MSFT
- NVDA
Zal er naar kijken.
Wat zijn jouw koersdoelen hiervoor dan, nog een X aantal procent eraf ofzo of meer wachten tot de hel uitbreekt in de VS?
Goede lijst ->MaZo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:20:
[...]
Eigenlijk is het meeste een koopje op het moment, al zou ik zelf nog even afwachten gezien de algehele verwachting dat het nog meer zal dalen.
Ik aas zelf o.a. op:
- AFL (wellicht te laat)
- DIS
- MSFT
- NVDA
• AFL Kan nog hard gaan zakken komende maanden niet?
• CCL Gaan ze dan niet falliet als Trump ze niet redt?
• DIS Voor $80 goede koop voor mij, ik aas er ook op. Hopelijk komen ze komende weken/maanden weer richting die prijs.
• LUV Geen mening
• MSFT Blijft een grote partij en nu redelijk waardevast. Goede koop voor lange termijn, ik vind ze alleen nog te duur.
• NVDA Ja Nvidia zijn geldwolven, maar ze liggen wel mijlen ver voor en je gaat ze ongetwijfeld terug zien komende 30 jaar. Long buy. Hopelijk komen ze nog terug naar het niveau van eind 2018 ($130 range), dan wil ik wel inhaken. >€175 no go voor mij.
Dat was de grap.Polycom schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:49:
Ach, best case scenario is dat ze nu wat geld verliezen, realiseren dat ze de markt niet kunnen verslaan en dan gewoon de markt gaan volgen met trackers e.d.Panzer_V schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:59:
[...]
Wat betreft die Shell A/B: ik ben wel benieuwd naar het historische koersverschil tussen de twee. Als die nu echt abnormaal groot is, kun je overwegen de goedkope van de twee te kopen en evenveel van de dure te verkopen. Op lange termijn zou je een reversion to the mean van het verschil verwachten. Je moet dan natuurlijk wel 100% zeker weten dat er niets is veranderd in de A en B aandelen dat het verschil kan verklaren.
[ Voor 76% gewijzigd door Longcat op 26-03-2020 11:34 ]
AFL.Santee schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:27:
[...]
Goede lijst ->
• AFL Kan nog hard gaan zakken komende maanden niet?
• CCL Gaan ze dan niet falliet als Trump ze niet redt?
• DIS Voor $80 goede koop voor mij, ik aas er ook op. Hopelijk komen ze komende weken/maanden weer richting die prijs.
• LUV Geen mening
• MSFT Blijft een grote partij en nu redelijk waardevast. Goede koop voor lange termijn, ik vind ze alleen nog te duur.
• NVDA Ja Nvidia zijn geldwolven, maar ze liggen wel mijlen ver voor en je gaat ze ongetwijfeld terug zien komende 30 jaar. Long buy. Hopelijk komen ze nog terug naar het niveau van eind 2018 ($130 range), dan wil ik wel inhaken. >€175 no go voor mij.
CCL, zoals gezegd een risico, maar door de prijs een mogelijk interessante gok.
NVDA doen echt veel meer dan alleen videokaarten. Die bezitten echt veel waardevolle techniek en know-how op het gebied van AI, autonoom rijden, etc.
Ik kijk hier wel naar de meningen van anderen over bepaalde zaken en doe dan zelf onderzoek of het voor mij van toepassing is. Ieder zijn eigen strategie/plan/idee.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Dat is precies waarom het een goed long term bedrijf is.MaZo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:35:
[...]
AFL.
CCL, zoals gezegd een risico, maar door de prijs een mogelijk interessante gok.
NVDA doen echt veel meer dan alleen videokaarten. Die bezitten echt veel waardevolle techniek en know-how op het gebied van AI, autonoom rijden, etc.
Shell B stond meestal hoger dan A, de reden daarvoor die meestal werd genoemd was dat Shell B in de UK is genoteerd en er daardoor geen dividend belasting afgedragen hoeft te worden.Longcat schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:29:
Wat betreft die Shell A/B: ik ben wel benieuwd naar het historische koersverschil tussen de twee. Als die nu echt abnormaal groot is, kun je overwegen de goedkope van de twee te kopen en evenveel van de dure te verkopen. Op lange termijn zou je een reversion to the mean van het verschil verwachten. Je moet dan natuurlijk wel 100% zeker weten dat er niets is veranderd in de A en B aandelen dat het verschil kan verklaren.
Wél heb je een stamp-fee van 0,5%, alhoewel je die ook niet altijd lijkt te moeten betalen zoals bij Flatex(?)
Waarom Shell B nu zo'n 5% goedkoper dan A is een raadsel want ook met die stamp fee eraf is het veel voordeliger voor onderliggend hetzelfde aandeel.
Sinds dat ze onder de €18 gingen zo ongeveer is dit grote verschil ontstaan.
Korte search gedaan: grootste verschil zit hem in de rechten bij een faillissement. RDSA heeft eerst recht op assets en daarna pas RDSB. RDSB heeft voting rights en RDSA niet. De markt prijst dus een grotere kans op faillissement in, waar dat eerst kennelijk wegviel tegen die voting rights en evt. de tax treatment.JohanNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:53:
[...]
Shell B stond meestal hoger dan A, de reden daarvoor die meestal werd genoemd was dat Shell B in de UK is genoteerd en er daardoor geen dividend belasting afgedragen hoeft te worden.
Wél heb je een stamp-fee van 0,5%, alhoewel je die ook niet altijd lijkt te moeten betalen zoals bij Flatex(?)
Waarom Shell B nu zo'n 5% goedkoper dan A is een raadsel want ook met die stamp fee eraf is het veel voordeliger voor onderliggend hetzelfde aandeel.
Sinds dat ze onder de €18 gingen zo ongeveer is dit grote verschil ontstaan.
Als je hier een 'arbitrage' op wil doen, moet je wel enigszins bullish zijn op Shell (d.w.z. kans op faillissement moet afnemen de komende tijd). Wellicht betaal je die stamp duty alleen als je op de Londonse beurs koopt?
EDIT:
Je kijkt naar een laatste koers van RDSB i.p.v. de bied/laat die inmiddels een stuk onder de laatst verhandelde prijs zitten. Bovendien kijk je naar de Amsterdamse notering, vermoed ik. Het volume van RDSB aan de LSE zal een stuk hoger zijn.Gerry1982 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:56:
@JohanNL Ik heb ook de reden nog niet kunnen vinden.
B word wel veel minder verhandeld.
Maar ook de schommelingen in percentages zijn anders.....zoals nu:
A: -5.35%
B: -3,4%
[ Voor 23% gewijzigd door Longcat op 26-03-2020 12:01 ]
@JohanNL Ik heb ook de reden nog niet kunnen vinden.
Hoop dat ze nog even terug stijgen vandaag naar 15 Euro dan stap ik denk even uit.
Hoop dat ze nog even terug stijgen vandaag naar 15 Euro dan stap ik denk even uit.
[ Voor 19% gewijzigd door Gerry1982 op 26-03-2020 11:58 ]
23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!
Ook een zwak momentje gekregen. Kon het toch niet laten om te handelen.
Heb een Put op Unibail-Rodamco geschreven. Ongelooflijk hoeveel die de laatste tijd is afgestraft.
Heb de P50.00 18DEC20 geschreven voor 10,50.
Wil ze best hebben voor €39,50
Heb een Put op Unibail-Rodamco geschreven. Ongelooflijk hoeveel die de laatste tijd is afgestraft.
De laatste tijd? De trend bij dit fonds is constant naar beneden vanaf 2015! Dit fonds volgt de AEX trend iig niet!HEA220 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:56:
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Eerste post in dit topic.
Ik heb drie weken terug voor het eerst aandelen gekocht. Shell zakte ontzettend erg, dus een account geopend op de Giro en gekocht. Later weer bijgekocht toen ze nog verder zakten en later verkocht (vanzelfsprekend met winst). Nu doe ik dit ongeveer op wekelijkse basis (aandelen goedkoop kopen en duurder verkopen).
Mijn vraag is: moet ik hier ook belasting over betalen?
Ik heb drie weken terug voor het eerst aandelen gekocht. Shell zakte ontzettend erg, dus een account geopend op de Giro en gekocht. Later weer bijgekocht toen ze nog verder zakten en later verkocht (vanzelfsprekend met winst). Nu doe ik dit ongeveer op wekelijkse basis (aandelen goedkoop kopen en duurder verkopen).
Nee, Nederland heeft een vermogensbelasting en geen capital gains zoals de VS.mr.JamesBond schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:00:
In Nederland zijn winsten niet belast. Vermogen wel.mr.JamesBond schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:00:
Jammer dat je dit stuk uit de zelfde quote hebt geknipt:Cocytus schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:11:
[...]
Inmiddels is het steunpakket - inclusief slush fund - unaniem aangenomen, en de Europese beurzen dalen zo'n 2% en de US futures 1% à 1,5%. Tot zover jouw theorie.
Ik voorspelde dus een neergaande trend. En had eerder uiteengezet dat de huidige stijging van de afgelopen twee dagen door de bill kwam, dat zat al in de prijsverwachting. Sanders tweette gewoon erg dicht voor sluiten van de beurs en dat bracht angst dat het wellicht toch langer ging duren dan verwacht, dat was de einde dagdip.Ko.Kane schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 00:14:
Ik denk dat de impact van die ww-cijfers uiteindelijk belangrijker gaan wegen in het komende sentiment.
bron
Het zou mij trouwens niet verbazen als de dip pas na de cijfers komt vandaag. De futures staan ook wat beter dan toen jij postte.The threat by Sanders saw stocks pare gains in the final half hour of trading, with stocks finishing well off their highs.
Maar jij ziet het dus anders? Ik sta open voor argumenten.
Zr40 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:01:
[...]
In Nederland zijn winsten niet belast. Vermogen wel.
Maar aandelen in portefeuille tellen mee als vermogen, toch? En die zijn dan wel belast?tomtom901 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:01:
[...]
Nee, Nederland heeft een vermogensbelasting en geen capital gains zoals de VS.
Indien beide vragen bevestigend beantwoord worden, wanneer is het moment dan dat er belasting betaald worden over aandelen in portefeuille?
Op hetzelfde moment als dat de peildatum van je overige vermogen is, 1-1 van ieder jaar.mr.JamesBond schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:08:
[...]
[...]
Maar aandelen in portefeuille tellen mee als vermogen, toch? En die zijn dan wel belast?
Indien beide vragen bevestigend beantwoord worden, wanneer is het moment dan dat er belasting betaald worden over aandelen in portefeuille?
Ja, net als geld op je spaarrekening, geld uitgeleend aan een vriend, contant geld in een oude sok onder je matras, goud, bitcoins, cadeaukaarten, het telt allemaal als vermogen en daar betaal je belasting over (als het totaal min schulden boven de drempel van ongeveer 30k uit komt)mr.JamesBond schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:08:
[...]
[...]
Maar aandelen in portefeuille tellen mee als vermogen, toch? En die zijn dan wel belast?
Peildatum is 1 januari van het betreffende belastingjaar. Dus voor de belastingaangifte die je dit jaar invult is dat 1 januari 2019.Indien beide vragen bevestigend beantwoord worden, wanneer is het moment dan dat er belasting betaald worden over aandelen in portefeuille?
[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 26-03-2020 12:11 ]
Let wel op dat ze een paar dagen geleden dividend hebben uitgekeerd van een dikke €5, met dat eraf stonden ze vorige week nog een heel stuk lagerHEA220 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:56:
Offtopic:mr.JamesBond schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:13:
Ah, nice. Thanks voor de antwoorden @Zr40 & @tomtom901. Nou heb ik een flinke studieschuld bij DUO (die nog steeds wordt opgebouwd), dus dat duurt wel ff tot ik boven die grens uitkom.
Je moet wel een drempel van €3000,- of €6000,- (met fiscaal partner) aftrekken van deze schuld. Niet eerlijk, maar zo werkt het in dit land.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Dus in feite speculeer je met geleend geldmr.JamesBond schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:13:
Ah, nice. Thanks voor de antwoorden @Zr40 & @tomtom901. Nou heb ik een flinke studieschuld bij DUO (die nog steeds wordt opgebouwd), dus dat duurt wel ff tot ik boven die grens uitkom.
Klopt, laagste punt in de grafiek is €50,40 minus de uitgekeerde €5,40 is €45,=, maar dat was wel direct na de schok van de dividendverlaging. Dan hebben markten nog wel eens de neiging om te overdrijven.JohanNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:11:
[...]
Let wel op dat ze een paar dagen geleden dividend hebben uitgekeerd van een dikke €5, met dat eraf stonden ze vorige week nog een heel stuk lager
Verwijderd
"Gelukkig" is het slotdividend geschrapt. Weliswaar is € 39,50 nu een aantrekkelijke prijs, maar als ze besluiten om nu in recessie-tijd alle pijn te nemen en (eindelijk) een keer af te gaan boeken zou die wel eens snel in zicht kunnen komen.JohanNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:11:
[...]
Let wel op dat ze een paar dagen geleden dividend hebben uitgekeerd van een dikke €5, met dat eraf stonden ze vorige week nog een heel stuk lager
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2020 12:22 ]
Wie weet, maar dit risico lijkt mij door de markt ook al te zijn ingeprijsd.Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:21:
[...]
"Gelukkig" is het slotdividend geschrapt. Weliswaar is € 39,50 nu een aantrekkelijke prijs, maar als ze besluiten om nu in recessie-tijd alle pijn te nemen en (eindelijk) een keer af te gaan boeken zou die wel eens snel in zicht kunnen komen.
Ja, en dat gaat tot nu toe wel lekker! HahaPakhaas schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:16:
[...]
Dus in feite speculeer je met geleend geld
Nee serieus, meer geld in een paar uur dan tien uren bijbaan per week. Ik vind het prima en ben me bewust van het risico
Verwijderd
Eerste waarschuwing. Vroeg of laat gaat dit heel erg mis. Edit; zeker met geleend geld.mr.JamesBond schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:00:
Je hebt nu een leuke winst gemaakt.mr.JamesBond schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:26:
[...]
Ja, en dat gaat tot nu toe wel lekker! Haha
Nee serieus, meer geld in een paar uur dan tien uren bijbaan per week. Ik vind het prima en ben me bewust van het risico
Tip; Zet je startbedrag terug op je rekening en ga alleen nog maar door met de winst die je nu hebt gemaakt.
Is het geld op? Stop. Schijnbaar kun je het dan dus toch niet goed genoeg en/of is je geluk op.
Beeromaniac
Typisch weer die negatieve reacties hier. Hij heeft toch een perfect systeem bedacht? Laag inkopen en hoger verkopen, dat kan niet mis gaan! Jullie zijn gewoon jaloers!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als het op langetermijn zo gemakkelijk was zou iedereen het doen.mr.JamesBond schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:26:
[...]
Ja, en dat gaat tot nu toe wel lekker! Haha
I know, I know, I know. Voor nu is het leuk
Dit ben ik ook van plan. Wel moet ik zeggen, dat ik het eerst zo een tijdje blijf doen (inclusief het geleende bedrag) om eerst een beetje winst te hebben, dat ik vervolgens als enige inzet zal gebruiken. Eerst even wachten dus tot de winst groot genoeg is als zelfstandige inzetThompson schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:43:
[...]
Je hebt nu een leuke winst gemaakt.
Tip; Zet je startbedrag terug op je rekening en ga alleen nog maar door met de winst die je nu hebt gemaakt.
Is het geld op? Stop. Schijnbaar kun je het dan dus toch niet goed genoeg en/of is je geluk op.
[ Voor 88% gewijzigd door de Foarsitter op 26-03-2020 13:16 ]
Wat is de IV op dat ding?HEA220 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:56:
Verwijderd
Ik heb van dit topic geleerd dat als er veel nieuwelingen zich melden om te beleggen dat de bubble dan op het punt staat in te zakken.
Alles verkopen danmaar?
Alles verkopen danmaar?
Lastige is dat als de newbies straks al hun geld verspillen, een (groot) deel niets van zich laat horen. Aan een contra-indicator die maar één kant op werkt heb je niet veel.Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:07:
Ik heb van dit topic geleerd dat als er veel nieuwelingen zich melden om te beleggen dat de bubble dan op het punt staat in te zakken.
Alles verkopen danmaar?
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:07:
Alles verkopen danmaar?
Geeft Lynx aan. Maar denk eigenlijk dat dat de huidige IV is, en dus niet degene die in de put van december zit. IV historisch geeft hij aan op 96,8%Longcat schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:18:
@HEA220 Heb je die zelf uitgerekend met een calculator of krijg je die gerapporteerd bij jouw broker? 114% wel bijzonder hoog zeg.
@HEA220 Opties hebben in principe allemaal hun eigen IV, dus ik zou het vreemd vinden als die 114% niet bij de put hoort.
Unemployment rates zijn bekend. Gestegen van 282.000 werkloze Amerikanen naar 3,28 miljoen (!) werklozen. Denk dat dit meer is dan Wall Street verwacht had en we dus een flink lagere opening tegemoet gaan.Ko.Kane schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 00:14:
@Cocytus Alles wat Sanders, of andere kandidaat, zegt is campagne, daar kan ik weinig aan doen. Mijn bedoeling is niet om daar mee te trollen. Ondanks dat het wellicht geen macro-ecomisch onderwerp is de gelinkte uitspraak van Sanders wel degelijk van grote invloed momenteel:
[...]
Ik hecht daar geen waarde oordeel aan of dat hij gelijk heeft of niet. Nogmaals ik heb geen interesse in discussie over partij-politiek en kanten kiezen. Het is echter wel een goede verklaring voor de observatie van Mazo van de laatste dump. Een 500bil slush funds zal in ieder geval bepaalde bedrijven ten goede komen, hoe minder restricties hoe beter (vanuit koers-perspectief, niet politiek!). Als dat geremd, beperkt of weg onderhandeld wordt is dat negatief voor de koers.
Eerlijk gezegd snap ik het voorbeeld van die column van Paul Krugman daarom ook niet in deze context. Ik heb het gelezen en dat is namelijk een gekleurd politiek opiniestuk van enige dagen geleden, wat verder geen invloed heeft momenteel op de beurs.
Het 1200$ helicopter geld, gaf ik al eerder aan in een andere post, zal te weinig helpen, dat is zo op. Extensie van ww is leuk, maar de ww-cijfers komen morgen en dan kunnen ze gaan rekenen of het überhaupt te dragen is. Ik denk dat de impact van die ww-cijfers uiteindelijk belangrijker gaan wegen in het komende sentiment.
Edit:
Een overzicht van de verwachtingen van de ww cijfers:
[Afbeelding]
De verwachtingen zijn zo hoog dat het de y-as verpest ongeacht welke voorspellingen het beste is. Deze cijfers morgen worden een van de eerste kwantitatieve datapunten over hoe de impact in de realiteit tot dusver is.
Bron: https://www.cnbc.com/2020...s-open-to-close-news.html
Waar ook tevens dezelfde verklaring wordt gegeven voor de slechte sluiting:
[...]
Bron: https://www.cnbc.com/2020/03/26/weekly-jobless-claims.html en o.a. ook MarketWatch.com
Kwam deze reactie op internet tegen:
Ik vind dat geen ondenkbaar scenario.Zo, nog lekker shorten pas rond de 300 (AEX) vooruit kijken, het probleem is niet het aantal doden, maar het aantal mensen wat de IC's voor maanden bezet houdt en in Amerika wordt de piek pas in juni/juli verwacht. Dat betekent dat er pas vrij verkeer van mensen over wellicht 5 tot 8 maanden plaats gaat vinden. Mensen die werk hebben worden rijk, want die geven niets uit en mensen die geen werk hebben gaan ten onder, zoals in de USA.
Volgens mij is dat vershil in voting rights en assets rechten er niet meer, meerdere pagina's op internet zeggen dat het enige verschil is hoe de dividend wordt uitgekeerd. Shell zelf zegt dat ook:Longcat schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:56:
[...]
Korte search gedaan: grootste verschil zit hem in de rechten bij een faillissement. RDSA heeft eerst recht op assets en daarna pas RDSB. RDSB heeft voting rights en RDSA niet. De markt prijst dus een grotere kans op faillissement in, waar dat eerst kennelijk wegviel tegen die voting rights en evt. de tax treatment.
Als je hier een 'arbitrage' op wil doen, moet je wel enigszins bullish zijn op Shell (d.w.z. kans op faillissement moet afnemen de komende tijd). Wellicht betaal je die stamp duty alleen als je op de Londonse beurs koopt?
"Class A ordinary shares and Class B ordinary shares have identical rights, except related to the dividend access mechanism, which applies only to the Class B ordinary shares."
Shell share information
Het nummer is niet het totaal aantal werklozen. Dit gaat over het aantal jobless claims van de afgelopen week. Deze afgelopen week hebben in plaats van 282.000, 3.28 miljoen amerikanen zich aangemeldt voor "unemployment benefits". Zie ook hier voor een iets duidelijkere verwoordingTheDeuce schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:37:
[...]
Unemployment rates zijn bekend. Gestegen van 282.000 werkloze Amerikanen naar 3,28 miljoen (!) werklozen. Denk dat dit meer is dan Wall Street verwacht had en we dus een flink lagere opening tegemoet gaan.
Bron: https://www.cnbc.com/2020/03/26/weekly-jobless-claims.html en o.a. ook MarketWatch.com
Voor de correctheid, zowel de 282.000 als de 3,28 miljoen heeft geen betrekking op het totaal aantal werklozen. Gaat slechts om het aantal mensen dat een unemployment claim heeft gedaan in een bepaalde week. Daar is dus een flinke stijging gezien.TheDeuce schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:37:
[...]
Unemployment rates zijn bekend. Gestegen van 282.000 werkloze Amerikanen naar 3,28 miljoen (!) werklozen. Denk dat dit meer is dan Wall Street verwacht had en we dus een flink lagere opening tegemoet gaan.
de Peer schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:45:
[...]
Voor de correctheid, zowel de 282.000 als de 3,28 miljoen heeft geen betrekking op het totaal aantal werklozen. Gaat slechts om het aantal mensen dat een unemployment claim heeft gedaan in een bepaalde week. Daar is dus een flinke stijging gezien.
:strip_exif()/f/image/TOuuOQyYZs7sdLEVjtsdtWi9.jpg?f=fotoalbum_large)
Oef
Verwijderd
Een duimpje en vritueel petje af voor diegene die me deze grafiek als percentage van beroepsbevoling kan genereren.
Virtueel flesje wijn er bij als er ook nog gegevens van de great depression bij gehaald kunnen worden.
Schade op de beurs lijkt beperkt. Als ik kijk naar VTI voorbeurs staat hij maar 1,78% in de min.
Zulke percentages lijken in deze tijd niks.
Zulke percentages lijken in deze tijd niks.
Thanks. Zal die pagina nog eens goed doorlezen. Als het voor een NL investeerder zo is dat ze identiek zijn, maar dat je bij B geen dividendbelasting betaalt en bij A wel (en deze weer kan verrekenen met je box 3 belasting), dan zou je hier toch een mooie risk free 4-5% moeten kunnen pakken.esdeboer schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:42:
[...]
Volgens mij is dat vershil in voting rights en assets rechten er niet meer, meerdere pagina's op internet zeggen dat het enige verschil is hoe de dividend wordt uitgekeerd. Shell zelf zegt dat ook:
"Class A ordinary shares and Class B ordinary shares have identical rights, except related to the dividend access mechanism, which applies only to the Class B ordinary shares."
Shell share information
Verwijderd
Zat hier ook al naar te kijken. Geen grafiek en geen beroepsbevolking, maar toch:Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:52:
[...]
Een duimpje en vritueel petje af voor diegene die me deze grafiek als percentage van beroepsbevoling kan genereren.
Virtueel flesje wijn er bij als er ook nog gegevens van de great depression bij gehaald kunnen worden.
Jaar | Bevolking | Jobless claims piek (+-) | Percentage |
2020 | 329M | 3.3M | 1,0 |
1982 | 232M | 700k | 0,30 |
1975 | 216M | 600k | 0,23 |
Gebaseerd op:
https://www.multpl.com/un...-population/table/by-year
https://tradingeconomics.com/united-states/jobless-claims
Edit: en dan weten we nog niet of dit de piek was...

Witte lijn is USCensus bureay population (rechteras), geel is initial jobless (links)
Ouch....
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Ik begrijp niet zo goed waarom je bijvoorbeeld Shell niet ziet reageren op zulk nieuws. Zoveel werklozen zal toch zorgen voor heel wat minder afname van olie ivm minder woon-werk, minder vliegen etc etc..
Verwijderd
De futures op de Amerikaanse beurzen staan ook rond de 0. Dit was blijkbaar al ingeprijsd.
De consensus was van pre Corona, gisteren kwam Citi al met een raming van 4 miljoen. Dat cijfer lijkt daar tov mee te vallen.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
@Kid Buu https://www.investing.com/economic-calendar/
Consensus 1.65M. Lijkt me sterk dat dat de pre-corona consensus was. Is namelijk nog steeds het hoogste aantal in meer dan 50 jaar.
Consensus 1.65M. Lijkt me sterk dat dat de pre-corona consensus was. Is namelijk nog steeds het hoogste aantal in meer dan 50 jaar.
Nee, ik zie helemaal niets reageren...Longcat schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:12:
@Pakhaas Kun je iets aanwijzen dat wél reageerde op dit cijfer? Consensus zou 1 miljoen zijn, maar blijkbaar niet want ik zie niets bewegen (niet omlaag in ieder geval).
Dit topic is gesloten.