Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.289.385 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:49
Santee schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Er is ook echt geen perfecte timing. Gisteren op 14,70 de helft eruit gegooid van Shell (ik had sowieso niet een gigantische hoeveelheid), gaan ze nu door naar €15,90. Het blijft gissen van dag tot dag. 8)7
Dat is inderdaad wat 99% van de stock-pick beleggers doet. Gissen en gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:13
RobertMe schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:56:
Vraag me ook af waar dit nu vandaan komt. De hele wereld verwacht dat USA een brandhaard wordt voor corona (WHO gisteren zelfs aangegeven?). Dus dan kan het met de beurs toch niet "goed gaan"?
Wat dat betreft valt het mij op hoeveel mensen het er over eens zijn dat het alleen maar slechter gaat worden. Zelfs mensen die 0 verstand hebben van beleggen zie ik berichten op Facebook posten dat de grote depressie eraan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zenix schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:57:
@Aghanim Eergisteren ingestapt weer hoop ik? Dan heb je goed kunnen timen, anders is het wel jammer. Een spannende tijd voor de timers.

Ik sta nog 100 euro in het rood.
Nee, niet extra. Sinds mijn vorige instap in week 2 in maart sta ik op 14% in de plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Elia zit ook in Duitsland en ze hebben ook een kabeltje gelegd tussen België en de UK.

Sofina is een holding die met vanalles bezig is. Deels in hele grote beursgenoteerde bedrijven, deels private equity quasi wereldwijd.

Brederode is Luxemburgs maar met een belgische notering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Bijna alles schiet weer verder omhoog. Ergens verwacht ik nog wel een diepe duik als de diverse pieken van landen gaan komen qua corona cijfers.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-06 16:02
R.van.M schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Dat is inderdaad wat 99% van de stock-pick beleggers doet. Gissen en gevoel
En met zo'n volatiele markt gaat dat vaak ook nog wel goed, als de markt in elkaar zakt zijn er altijd kleine oplevingen waarin er winst behaald kan worden. En als je er een keertje naast zit is de kans aanzienlijk dat een ander stock dat verlies weer goedmaakt en je onder aan de streep toch een plus hebt.
Het 30 jaar volhouden is uiteraard een ander verhaal, zeker als de beurs weer een tijdje zijwaarts gaat bewegen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 21:33
Naboo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:09:
Bijna alles schiet weer verder omhoog. Ergens verwacht ik nog wel een diepe duik als de diverse pieken van landen gaan komen qua corona cijfers.
Is allemaal al ingecalculeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:12
Toch maakt deze stijging mij "zenuwachtig" gisteren nog een deel VWRL de deur uit gedaan met hoop goedkoper weer op te kunnen pikken. Alleen nu twee constateringen: 1. Ik had gisteren überhaupt een veel hogere prijs kunnen vragen (€62,75 met close op €64,18, laat staan nu openen op €65+). 2. Hopelijk zet deze stijging niet door...

Vraag me ook af waar dit nu vandaan komt. De hele wereld verwacht dat USA een brandhaard wordt voor corona (WHO gisteren zelfs aangegeven?). Dus dan kan het met de beurs toch niet "goed gaan"? Of is de verwachting dat overheid nog steeds miljarden er tegenaan blijft gooien?

Wellicht dat het nu dus een combi is van:
1. Beetje de indruk uit "door die bill komt alles weer goed" waardoor velen wouden kopen en prijs steeg
2. Doordat de prijs steeg / positieve indrukken denken velen dat "de dip voorbij is" en nu snel "op dieptepunt willen kopen" met als gevolg dat door vraag en aanbod de prijs stijgt
Tja dit is dus het risico van de markt timen
De beurs loopt meestal ook maanden als niet langer op de zaken vooruit, dat het dieptepunt met de corona pandemie nog moet komen zou best kunnen, maar er wordt nu vooral ook gekeken naar wat er daarna zou moeten gebeuren.
En er zit ook wel wat in; als dat plannetje van Trump werkt om Amerika te heropenen over een paar weken, dan zou de economie ook weer als vanouds moeten werken, in theorie.
Dit scenario wordt nu ingeprijsd.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:00
Lijkt mij ook. Cruiseschepen/vliegtuigen zullen de komende maanden niet of nauwelijks varen/vliegen.
Parken (Disney) blijven dicht, films worden uitgesteld.
Verwacht eerlijk gezegd niet dat alles meteen terug bij het oude is als de corona voorbij is.
Daarnaast de grote bedragen die regeringen pompen in de economie. Grotere leningen die worden verstrekt.
Dit geld zal op de een of andere manier weer terugverdient moeten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-05 11:01
Sunri5e schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:11:
[...]

Is allemaal al ingecalculeerd.
Als alles altijd al zou zijn ingecalculeerd zou de koers nooit wijzigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-06 16:02
Mooie tijd dan om puts te kopen en calls te schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
mmmmmark schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:13:
[...]
Als alles altijd al zou zijn ingecalculeerd zou de koers nooit wijzigen....
Alle verwachtingen van nu zijn ingecalculeerd. Maar iedere dag worden er nieuwe gegevens bekend en kunnen de verwachtingen worden aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 16:13
Pistachenootje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Alle verwachtingen van nu zijn ingecalculeerd. Maar iedere dag worden er nieuwe gegevens bekend en kunnen de verwachtingen worden aangepast.
Lijkt mij inderdaad ook. Als de corona uitbraak in de USA veel ernstiger gaat blijken dan verwacht (Lees hardere maatregelen) zal de koers wel weer moeten buigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 21:33
Toch maakt deze stijging mij "zenuwachtig" gisteren nog een deel VWRL de deur uit gedaan met hoop goedkoper weer op te kunnen pikken. Alleen nu twee constateringen: 1. Ik had gisteren überhaupt een veel hogere prijs kunnen vragen (€62,75 met close op €64,18, laat staan nu openen op €65+). 2. Hopelijk zet deze stijging niet door...

Vraag me ook af waar dit nu vandaan komt. De hele wereld verwacht dat USA een brandhaard wordt voor corona (WHO gisteren zelfs aangegeven?). Dus dan kan het met de beurs toch niet "goed gaan"? Of is de verwachting dat overheid nog steeds miljarden er tegenaan blijft gooien?

1. Beetje de indruk uit "door die bill komt alles weer goed" waardoor velen wouden kopen en prijs steeg
2. Doordat de prijs steeg / positieve indrukken denken velen dat "de dip voorbij is" en nu snel "op dieptepunt willen kopen" met als gevolg dat door vraag en aanbod de prijs stijgt
Waarom zou je proberen de markt te timen met VWRL? Die koop je toch voor de lange termijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:07
champion16 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:13:
[...]

Lijkt mij ook. Cruiseschepen/vliegtuigen zullen de komende maanden niet of nauwelijks varen/vliegen.
Parken (Disney) blijven dicht, films worden uitgesteld.
Verwacht eerlijk gezegd niet dat alles meteen terug bij het oude is als de corona voorbij is.
Als jij die gedachten al hebt, denk je dan niet dat de mensen die professioneel de hele dag hiermee bezig zijn die gedachten ook al lang en breed hebben gehad? En dat dit dus al lang om de koersen verdisconteerd zit?

Uiteraard heeft nieuw nieuws wel impact op de koersen, maar ik zie weinig bijzondere nieuwtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:34
BraX schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Lijkt mij inderdaad ook. Als de corona uitbraak in de USA veel ernstiger gaat blijken dan verwacht (Lees hardere maatregelen) zal de koers wel weer moeten buigen.
Nu is hij alvast veel ernstiger dan ze durven toegeven. WHO gaf gisteren al aan dat er kans is dat de US het nieuwe epi centrum wordt van het virus.

Als die toeslaat mag je naar mijn opinie de winst die we nu maken binnen een week terug afschrijven. Beelden met ziekenhuizen met dode amerikanen lijkt me geen goeie stimulus voor de beurs, ook al 'zou' de bedrijvigheid terug worden aangevat.

Het is vingerdik kijken, maar ik pak men winst en ik ga een week toekijken. Hier wil ik mijn vingers niet aan verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 16:11
BraX schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Dit dus. En Trump liegt momenteel alles bij elkaar. Voor pasen de markt weer open? China heeft een hele staat 9 (!) weken compleet dicht gegooid. In de VS is alles nog semi open (net als in Nederland) en gaat het dus veel langer duren dan 9 weken voordat het volk een beetje is uitgeziekt.

Gisteren nog een video gezien over hoe makkelijk Corona zich verspreidt i.v.m. een normaal griepvirus. Als Trump bedrijven door laat werken zitten er binnen 3 weken miljoenen Amerikanen ziek thuis en zullen er 100.000, zo niet meer mensen overlijden aan Corona, zeker de armen zijn dan weer keihard de sjaak |:(

Dat mensen Trump zullen geloven dat we voor pasen weer draaien is echt 1 grote grap, wie daar in gelooft en daarom nu aankopen doet zou zich hard achter de oren moeten krabben.

Let op: Dit is mijn mening en wellicht deels onderbuik gevoel op basis van wat ik lees in nieuws/video's die ik zie, dus dit kan altijd anders uitpakken. Toch gezien de situatie in Italië zie ik dit soort taferelen in de VS ook nog wel gebeuren.
champion16 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Uiteraard, ik geef toe dat ik hier niet veel kennis van heb. Alleen snap ik niet dat er zoveel optimisme is aan de hand van de noodpaketten. Hoe dan ook zullen we het de komende maanden allemaal wel merken.
Vrij simpel toch? Bedrijven verdienen geen geld, gaan talliet. Noodpakket zorgt ervoor dat families geld houden om rond te komen en minder bedrijven vallen om (want steun) -> Meer mensen houden hun banen en kunnen meer geld uitgeven om de economie te stimuleren wanneer deze weer op gang komt?
Volgens mij is het niet meer dan een extra buffer inbouwen om te zorgen dat meer mensen hun baan benhouden.

[ Voor 21% gewijzigd door Santee op 25-03-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 18:00
Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:18:
[...]

Als jij die gedachten al hebt, denk je dan niet dat de mensen die professioneel de hele dag hiermee bezig zijn die gedachten ook al lang en breed hebben gehad? En dat dit dus al lang om de koersen verdisconteerd zit?

Uiteraard heeft nieuw nieuws wel impact op de koersen, maar ik zie weinig bijzondere nieuwtjes.
Uiteraard, ik geef toe dat ik hier niet veel kennis van heb. Alleen snap ik niet dat er zoveel optimisme is aan de hand van de noodpaketten. Hoe dan ook zullen we het de komende maanden allemaal wel merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-03 11:36
Santee schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Er is ook echt geen perfecte timing. Gisteren op 14,70 de helft eruit gegooid van Shell (ik had sowieso niet een gigantische hoeveelheid), gaan ze nu door naar €15,90. Het blijft gissen van dag tot dag. 8)7
Ik weet niet wat je ervaring is met beleggen, maar je bent veel te korte termijn bezig. Je verwacht direct een daling nadat je verkocht hebt en eventueel een stijging nadat je gekocht hebt, maar zo gaat het nooit. Je moet verkopen wanneer je denkt dat het gaat dalen en als dat dan nog even doorstijgt maakt dat niets uit voor je beslissing op dat moment, als het nu morgen opeens wel daalt onder je verkoopprijs, heb je dan opeens weer een goede beslissing gemaakt? Je moet puur kijken naar het moment waarop je de beslissing maakt, niet wat er daarna wel/niet gebeurd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pistachenootje

Wel mooi, je bent nu aan het ontdekken waarom zoveel mensen met verstand ervan market timing afraden en buy en hold aanraden. (Ik ben het ook aan het ontdekken trouwens ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Pakhaas schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:22:
[...]

Ik weet niet wat je ervaring is met beleggen, maar je bent veel te korte termijn bezig. Je verwacht direct een daling nadat je verkocht hebt en eventueel een stijging nadat je gekocht hebt, maar zo gaat het nooit. Je moet verkopen wanneer je denkt dat het gaat dalen en als dat dan nog even doorstijgt maakt dat niets uit voor je beslissing op dat moment, als het nu morgen opeens wel daalt onder je verkoopprijs, heb je dan opeens weer een goede beslissing gemaakt? Je moet puur kijken naar het moment waarop je de beslissing maakt, niet wat er daarna wel/niet gebeurd.
Dan heb ik een goede beslissing gemaakt. Ik had een te groot deel in Shell zitten en ik voorzie over 1-2 weken dat het weer lager staat. Ik ben inderdaad op te kort termijn bezig, maar dat komt deels omdat de markt nu zo volatiel is. Zelfs de VWRL is al 12% omhoog sinds ik ze eergisteren heb gekocht. Je hebt geen tijd om ergens even een week op te broeden. VWRL is trouwens mijn lange termijn uitzicht. Is nu een klein deel van mijn portefuille maar dit wil ik nu langzaam gaan uitbreiden (maandelijkse inleg, nu even manueel want ik wil toch de juiste momenten kiezen aangezien het nu zo volatiel loopt).

[ Voor 10% gewijzigd door Santee op 25-03-2020 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Santee schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:20:
[...]
Let op: Dit is mijn mening en wellicht deels onderbuik gevoel op basis van wat ik lees in nieuws/video's die ik zie, dus dit kan altijd anders uitpakken. Toch gezien de situatie in Italië zie ik dit soort taferelen in de VS ook nog wel gebeuren.
Ben bang dat we het ergste nog moeten gaan krijgen daar. Vrees dat diverse world ETF's daarom nog niet hun dieptepunt hebben bereikt. Sowieso zijn het rare tijden, de ene dag een krantenkop dat we de grootste daling sinds 1900-nogwat hebben bereikt, paar dagen later dat we de grootste stijging sinds 1933 hebben... ik wacht nog wel even af tot het wat is afgekoelt :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Santee schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Dit dus. En Trump liegt momenteel alles bij elkaar. Voor pasen de markt weer open? China heeft een hele staat 9 (!) weken compleet dicht gegooid. In de VS is alles nog semi open (net als in Nederland) en gaat het dus veel langer duren dan 9 weken voordat het volk een beetje is uitgeziekt.

Gisteren nog een video gezien over hoe makkelijk Corona zich verspreidt i.v.m. een normaal griepvirus. Als Trump bedrijven door laat werken zitten er binnen 3 weken miljoenen Amerikanen ziek thuis en zullen er 100.000, zo niet meer mensen overlijden aan Corona, zeker de armen zijn dan weer keihard de sjaak |:(

Dat mensen Trump zullen geloven dat we voor pasen weer draaien is echt 1 grote grap, wie daar in gelooft en daarom nu aankopen doet zou zich hard achter de oren moeten krabben.
Twee dingen.
1. Denk je dat 'de markt' die praatjes van Trump gelooft?
2. Beetje cynisch misschien, maar ik denk niet dat het voor de beursgenoteerde bedrijven een grote ramp zou zijn als duizenden (arme) mensen zouden overlijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Nu online
Maar een beetje cynisch?

Arme mensen hebben geen beleggingen. Iedereen zal de andere richting uitkijken. We kunnen er niets aan doen, het is de wet van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Twee dingen.
2. Beetje cynisch misschien, maar ik denk niet dat het voor de beursgenoteerde bedrijven een grote ramp zou zijn als duizenden (arme) mensen zouden overlijden.
Trump is zowat de enige houvast die men heeft in dit soort situaties, men moet hem wel geloven :p
En beetje cynisch is een understatement, de beurs is cynisme ten top.
Begrijp dan ook wel dat er mensen zijn die duurzaam willen beleggen om dit een beetje te compenseren en/of tenminste het schuldgevoel wat te verzachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JLius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
Rubberen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:01:
[...]

Een Belgische beleger vermoed ik ?

Elia en sofina zijn belgisch genoteerd. In het weekend werden oa deze 2 aandelen geprezen in de krant de tijd.
Ook is er in belgie sinds eergisteren positief nieuws omtrent corona, namelijk minder besmettingen. Hoofdwaarschijnlijk is dat de grootste reden van de stijging.

Je kan eigenlijk moeilijk verwachten van IWDA en VWRL dat ze soortgelijke stijgingen ondergaan zoals je hebt ondervonden bij sofia en engie. Het kan maar mij lijkt het alvast niet realistisch.

Verder gooi ik tot net voor of na de toespraak van Trump alles eruit. Heb geen positief gevoel over de nabij toekomst. Het plan van Trump lijkt mij rekeninghoudende met de algemene situatie niet slecht. Maar ik kan me ook niet inbeelden dat 500+ doden p/dag een goeie invloed hebben op de beurs.
Wij Belgen zeggen nooit 'joepie-show' :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als ik vele van jullie zo hoor denken jullie dus ook dat het komende weken nog eens flink naar beneden gaat.

Mijn portefeuille is de afgelopen 2 dagen van -30% naar nu -17% gegaan dus overweeg nu om afscheid te nemen van een paar aandelen zodra ze quitte of iets in de plus staan.

Het geld zal ik dan iets meer in het hier vaak besproken VWRL stoppen.

Flatex heeft bij mij trouwens al de hele ochtend problemen, Watchlisten doen het niet :(

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 25-03-2020 10:43 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik zat nog te twijfelen van de week om extra VWRL aan te kopen, maar nu stijgt alles weer 😂
Dus voor mijn gevoel te weinig gekocht.

Zit te twijfelen nu alsnog rustig aankopen of wachten?
maandelijkse aankoop zou deze week plaatsvinden, maar ja deze maand is even anders, aangezien ik nu zowat wekelijks koop.

[ Voor 6% gewijzigd door michael3 op 25-03-2020 10:48 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
michael3 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:47:
Ik zat nog te twijfelen van de week om extra VWRL aan te kopen, maar nu stijgt alles weer 😂
Dus voor mijn gevoel te weinig gekocht.

Zit te twijfelen nu alsnog rustig aankopen of wachten?
maandelijkse aankoop zou deze week plaatsvinden, maar ja deze maand is even anders, aangezien ik nu zowat wekelijks koop.
Het antwoord gaat zijn dat niemand een glazen bol heeft en dat de markt timen niet lukt. VWRL koop je voor lange termijn en dan kun je het beste vasthouden aan een strategie, ongeacht de huidige beweging in de markt in die dag/week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Twee dingen.
Arme mensen werken bij MCDonalds of bij andere beursgenoteerde bedrijven voor de meer praktische banen. Ik bedoel ook niet straatarm, maar als je in de VS geen six figures per jaar maakt kan je al snel de zorg niet meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-04-2024
Over de VS gesproken, volgende week zal het employement report worden gereleased voor maart. Je hoort hier en daar al de verwachtingen dat daar niet al te beste cijfers uit zullen rollen. Niet gek, want je staat daar een stuk makkelijker op straat, de vraag die hier natuurlijk iedereen wil weten: wat is de implied job loss bij de huidige markt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En het piekje is weer verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Santee schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Arme mensen werken bij MCDonalds of bij andere beursgenoteerde bedrijven voor de meer praktische banen. Ik bedoel ook niet straatarm, maar als je in de VS geen six figures per jaar maakt kan je al snel de zorg niet meer betalen.
Die arme mensen zijn dus eenvoudig te vervangen... Ik weet het, het klinkt nogal cynisch, maar het is ook de waarheid. De mensen die bij grote bedrijven echt gemist zouden gaan worden hebben inderdaad wel mogelijkheden voor een goede zorg en zullen wellicht ook voorzichtiger (kunnen) zijn. In werkomgeving (telewerken, overleggen met veilige afstanden in plaats van op elkaar gepropt in de McDonalds), woonomgeving (ruimere woningen, meer ruimte op straat) en onderweg (eigen auto in plaats van metro of bus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Aghanim schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Het antwoord gaat zijn dat niemand een glazen bol heeft en dat de markt timen niet lukt. VWRL koop je voor lange termijn en dan kun je het beste vasthouden aan een strategie, ongeacht de huidige beweging in de markt in die dag/week.
Ja klopt, maar blijft jammer.

Heb me maandelijkse aankoop door drieën gehakt en net de eerste deel gekocht.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maahes
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:39
R.van.M schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:11:
[...]

Klopt, pensioenfondsen zullen weer een flinke tik krijgen. Welk beleggingsbeleid ageer jij tegen? Het feit dat ze verplicht een deel in obligaties aan moeten houden?
Ja, want ze beleggen nu in obligaties waarvan je gewoon 100% zeker weet dat je er dik op verliest in 30 jaar, mede als gevolg van inflatie en rente tegen 0%. Voor een pensioenbedrag dat ze nu 'beloven' moet je minstens twee keer zoveel premie betalen om het te halen. Het is gewoon totaal onrealistisch.

De fondsen zijn zo groot dat ze ook directe investeringen kunnen doen in de samenleving die zichzelf terugbetalen, zoals infrastructuur of woningen bouwen en die verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 10:54
Rare emoties komen er nu bij beleggen in corona tijd kijken. Beetje crypto-achtig, toen heb ik veel geluk gehad met Verge coin. Wist totaal niet wat ik kocht maar ging to the moon. Snel gechashd, ben niet al te hebberig, er is nog nooit iemand armer geworden van winst nemen.

Ik heb aantal jaren terug leuk gedaan op de beurs met ING, Delta Lloyd, ArcelorMittal en ETF’s AEX, Nasdaq en Dow Jones. Ingestapt, als ik het me goed herinner rond 380 en uitgestapt rond 480. Dat ging veel minder – lees minimaal jaar - hard dan nu. Dat leverde al zoveel winst op dat ik dacht meer kan nooit goed zijn, overpriced etc. Fout Trump wint de verkiezingen en de experts zeiden toen niet goed voor de beurs maar kijk eens naar stand begin dit jaar. Daarbij ging Draghi vrolijk door met het ruimhartige monetaire beleid wat heeft geleid tot stijging huizenprijzen. Geld rendeert niet meer op spaarrekening en obligaties dus waar moet je heen met je geld: aandelen.

Het hele beleggen en coins al helemaal niet niet meer zo gevolgd tot het moment het corona virus ook de beurshandelaren in hun greep kreeg. Ik dacht dit zou wel een koopmoment kunnen worden. Dus weer ingestapt rond stand van 484 AEX in Shell, ArcelorMittal, ING en Air France-KLM. Bedrijven die mogelijk de status hebben van too big to fail (ING en Air France-KLM). Gevaar blijft van nationalisatie of faillissement. Daarnaast een deel AEX ETF. Bam, nog een dump naar 389 AEX na inreisverbod van Trump terwijl ik dacht hij de boel ging redden want hij meet zijn succes af aan de stand van de beurzen. Ik was dus iets te vroeg. Afgelopen maandag Dow Jones rond 19.000.

Vanaf de zijlijn rustig blijven zitten en weer heel klein beetje groen in mijn portefeuille. Verschillende momenten gehad om bij te kopen en nog naar de wijze man Warren Buffet geluisterd dat als je graag iets wil met korting wordt aangeboden je het toch ook koopt? Maar de algehele situatie is zo onvoorspelbaar dat ik het niet aangedurfd heb. Blijft wrang om je hier druk over te maken terwijl er duizenden mensen wereldwijd in het ziekenhuis liggen en werken...

Ik blijf nog even zitten maar ik twijfel voor hoe lang. Mocht ik kleine plusjes optekenen dan denk ik er sterk aan om te verkopen. Ik zie niet in waarom de beurs eind dit jaar hoger zou moeten staan dan het moment waarop ik ben ingestapt: 484 AEX. Hoe komt Italië uit deze crisis? Die steunpakketten zijn goed maar komen ze op tijd? Kan het virus weer terugkomen? Hoe lang moet je na opheffen maatregelen rekening houden met hygiëne, geen handen schudden etc. Wat is het (psychologisch)effect bij de mensen na deze periode, hebben ze weer vertrouwen in alles, willen ze weer kopen? Hoe gaat het in China?

Helemaal uitstappen doe ik niet want blijf zitten in NN Dynamic Mix Fund 4 waar ik al sinds 2007 inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Vraag is al 100x gesteld, maar kan toch niet een eenduidig antwoord terug vinden.

Welke broker raden jullie aan? De Giro of Binck?
Ik heb het er langer over (met vrienden en vrouw) om te starten met beleggen, maar nu moet eigenlijk gewoon nog "de stap" worden gemaakt om een beleggingsrekening te openen.
Collega zit bij De Giro en is daar wel tevreden mee. Maar van het weekend keek ik op de site en zag daar de laatste tijd heel veel negatieve reacties staan. Dat heeft mij doen twijfelen om daar een account te openen.
Nu sprak ik van het weekend een vriend en die zit bij Binck. Daar is ie tevreden over, maar hier lees ik dan weer dat ze wat duurder zijn.

Mijn doel is om nu te starten met een bedrag tussen de 5.000 en 10.000 euro en daarna maandelijks tussen de 500 en 1.000 euro uit te breiden. Het geld kunnen wij missen, dus ook als de koersen zakken, blijven wij doorgaan en gaan we de aandelen / fondsen niet verkopen. Het geld hebben wij nu min of meer ook echt "over". Uiteraard houden wij nog een gezonde buffer / spaarpot aan voor onvoorziene omstandigheden en sparen we iedere maand ook nog wat.

Wat ik dan zelf heb gevonden:
Vaste lasten zijn 3,50 euro + 0,01% van de portefeuille waarde (Binck) versus 0 euro (De Giro)
Aan- en verkopen van aandelen kosten 1 euro + 0,15% (Binck) met een minimum van 8 euro versus 2 euro + 0,03% (De Giro)

Op basis hiervan, zou De Giro dus voordeliger zijn. Echter schrikken mij de negatieve reacties toch wel wat af. Is dat terecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 10:54
Ik beleg bij Binck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
BastaRhymez schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:28:
Vraag is al 100x gesteld, maar kan toch niet een eenduidig antwoord terug vinden.

Ik heb het er langer over (met vrienden en vrouw) om te starten met beleggen, maar nu moet eigenlijk gewoon nog "de stap" worden gemaakt om een beleggingsrekening te openen.
Collega zit bij De Giro en is daar wel tevreden mee. Maar van het weekend keek ik op de site en zag daar de laatste tijd heel veel negatieve reacties staan. Dat heeft mij doen twijfelen om daar een account te openen.
Nu sprak ik van het weekend een vriend en die zit bij Binck. Daar is ie tevreden over, maar hier lees ik dan weer dat ze wat duurder zijn.

Mijn doel is om nu te starten met een bedrag tussen de 5.000 en 10.000 euro en daarna maandelijks tussen de 500 en 1.000 euro uit te breiden. Het geld kunnen wij missen, dus ook als de koersen zakken, blijven wij doorgaan en gaan we de aandelen / fondsen niet verkopen. Het geld hebben wij nu min of meer ook echt "over". Uiteraard houden wij nog een gezonde buffer / spaarpot aan voor onvoorziene omstandigheden en sparen we iedere maand ook nog wat.

Vaste lasten zijn 3,50 euro + 0,01% van de portefeuille waarde (Binck) versus 0 euro (De Giro)
Aan- en verkopen van aandelen kosten 1 euro + 0,15% (Binck) met een minimum van 8 euro versus 2 euro + 0,03% (De Giro)

Op basis hiervan, zou De Giro dus voordeliger zijn. Echter schrikken mij de negatieve reacties toch wel wat af. Is dat terecht?
Degiro heb je volgens mij wel vaste lasten per exchange waar je aandelen/EFTs hebt staan? Verder heb ik nu zelf elke 3 weken even een down moment met DeGiro (overbelast?) wat wel irritant kan zijn. Als je echter long gaat boeit dat niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
Dit is eigenlijk exact wat ik denk te verwachten. (half uur geleden alles verkocht)

YouTube: Roubini on Coronavirus: ‘This idea we’re going to restart everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:52
Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:13:
[...]

Die arme mensen zijn dus eenvoudig te vervangen... Ik weet het, het klinkt nogal cynisch, maar het is ook de waarheid. De mensen die bij grote bedrijven echt gemist zouden gaan worden hebben inderdaad wel mogelijkheden voor een goede zorg en zullen wellicht ook voorzichtiger (kunnen) zijn. In werkomgeving (telewerken, overleggen met veilige afstanden in plaats van op elkaar gepropt in de McDonalds), woonomgeving (ruimere woningen, meer ruimte op straat) en onderweg (eigen auto in plaats van metro of bus).
Dat zijn ze juist niet, al die arme mensen zijn de limoenen die langzaam uitgeperst worden en waar de grootste winsten zitten. Er zijn er veel van en ze leven van paycheck naar paycheck en van lening naar lening. Daar zitten marges. Als er daar ineens grote groepen tegelijk geen inkomen meer hebben of massaal overlijden dan stort het geheel behoorlijk snel in.

Bovendien is een groot deel van de beroepsbevolking op papier niet arm maar door het enorme risico dat er in de VS bij het individu ligt valt straks een groot deel van je beroepsbevolking ineens aan de bedelstaf, of binnen een paar maanden. Zeker als ze ziek worden.

Het instorten van grote delen van de vitale functies van een maatschappij zoals die in de VS is ingericht is dan niet ondenkbaar. Vergeet niet dat dit noodpakket het dubbele is van de kredietcrisis. En dat was al geen kleine hickup.

Ik verwacht nog behoorlijk wat pijn als er niet snel een oplossing wordt gevonden in de vorm van een behandeling. Daar wordt simpelweg op gegokt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Kun je het filmpje in 2 zinnen samenvatten? Anders is het meer een linkdump hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubberen
de Peer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Kun je het filmpje in 2 zinnen samenvatten? Anders is het meer een linkdump hier.
Het duurt eigenlijk maar 8 minuten, en naar mijn mening must watch als je nu wilt beleggen.

Zeer kort: Groei is nu enkel door de bil - Trump verbloemt alles en doet of er niets gebeurd - US terug openen op pasen is niet realistisch - de werkelijke impact gaan we volgende week beginnen zien in de US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Athos vk schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:01:
Over de VS gesproken, volgende week zal het employement report worden gereleased voor maart. Je hoort hier en daar al de verwachtingen dat daar niet al te beste cijfers uit zullen rollen. Niet gek, want je staat daar een stuk makkelijker op straat, de vraag die hier natuurlijk iedereen wil weten: wat is de implied job loss bij de huidige markt? :+
Zijn er geen futures of opties op die cijfers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik weet niet wie de grafiek van de DAX aanlevert, maar het lijkt wel of die met een lineaal getekend wordt :P

Vrijgave van economische kerncijfers en Q1 bedrijfsresultaten zullen ongetwijfeld effect hebben. Alle maatregelen tot op heden hebben als doen totale ineenstorting te voorkomen, niet om een recessie te voorkomen. Daarvoor zijn de westerse economien veel te fragiel voor met te weinig basisgroei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:32
Het is sowieso puur gokken, ik twijfelde vanochtend om ook alles de deur uit te doen. Maar de markt is nu zo volatiel dat het ook bij de opening van de US ook weer zou kunnen gaan stijgen.

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Longcat
Je weet dat meneer Roubini ook wel 'Dr. Doom' genoemd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
BastaRhymez schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:28:

DeGiro is prima, maar bij Binck werkt alles doorgaans net even wat soepeler.
En daarmee bedoel ik dan bijvoorbeeld zoals vanochtend, toen werkte hun platform zo goed als niet meer door waarschijnlijk enorme drukte, terwijl het bij Binck nog wel werkte ( wel wat vertraging/lange laadt tijden heb ik vernomen )

Echter zou ik alsnog niet gaan beleggen bij Binck omdat de kosten gewoonweg hoog zijn.
Naast de transactiekosten heb je ook die service fee wat vooral je rendement gaat raken als je passief wilt beleggen.

Je zou ook nog naar Flatex en Fitvermogen kunnen kijken en eventueel nog Bux0 en Trade212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Nu online
Je kan dan alles verkopen maar ik stel mij toch de vraag of al je geld op een spaarrekening staan hebben wel de veiligste oplossing is.

Ik geloof meer in spreiding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pistachenootje
Aangezien dit topic erg veel posts heeft per dag, wat zouden jullie ervan denken om het topic te splitsen?

Misschien een apart topic voor beleggen in aandelen en een voor index beleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Wat een zooi op keytrade? limit order voor verkoop ingesteld op 44euro voor ETF.

Ondertussen is de koers al 43.75 en nog altijd niet verkocht ???!

Opnieuw ingesteld op 43.5..

Tarieven zijn me ook te hoog, en platform maakt snel traden dus werkelijk niet mogelijk. Spijtig dat degiro geen nieuwe aanvragen meer accepteert voorlopig. Alhoewel het daar ook niet al te vlot lijkt te verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:31
Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:13:
[...]

Behalve dat de kinderen van die arme mensen de cirkel in stand houden. Helemaal na overlijden van (een van) de ouders. Er is dan gewoon weinig kans op upward social mobility.

[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 25-03-2020 11:56 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Santee schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Degiro heb je volgens mij wel vaste lasten per exchange waar je aandelen/EFTs hebt staan? Verder heb ik nu zelf elke 3 weken even een down moment met DeGiro (overbelast?) wat wel irritant kan zijn. Als je echter long gaat boeit dat niet zoveel.
Zit zelf bij Flatex, weinig problemen tot nu toe.
Mogelijk neem ik ook nog Degiro erbij, spreiden is altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Pistachenootje Kans dat je dan twee dode topics hebt als de beurzen weer tot rust zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 13:20
Rubberen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Het duurt eigenlijk maar 8 minuten, en naar mijn mening must watch als je nu wilt beleggen.

Zeer kort: Groei is nu enkel door de bil - Trump verbloemt alles en doet of er niets gebeurd - US terug openen op pasen is niet realistisch - de werkelijke impact gaan we volgende week beginnen zien in de US
Goede video en is inderdaad ook hoe ik er naar kijk, dit gaat echt nog wel even duren. Daarnaast zullen noodpakketen wel helpen, maar hoogstens de pijn verzachten. En aangezien de Fed en vooral het ECB lekker zijn blijven stimuleren in tijden van hoogconjunctuur is er nu nog maar weinig ruimte voor maatregelen. Sterker nog dit zou voorlopig wel eens het laatste positieve nieuws kunnen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
  • Laatst online: 19-12-2022
Santee schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:44:
[...]

Waarom niet holden en kijken wat we gebeurt? Als deze situatie lang voorduurt kan het zomaar zijn dat de koers over 2 jaar nog op 15 staat. Ik vind tegen de 15 aan met het oog op de situatie geen goede aankoopprijs meer eerlijk gezegd.

Anyways ik zat zelf voor de VS nog naar Disney te kijken. Was laatste voor $80 een vrij goede buy maar nu weer naar boven. Ik verwacht hem echter nog op $70 te zien. Disney draait nog voor 60% door zonder de parken met andere inkomsten en over lange termijn komt dat wel goed.
Thanks voor de kritische blik, ik heb het koersverloop van vandaag even aangekeken en uiteindelijk nog tussen 10 en 11 verkocht boven de aankoopprijs. Ik ga de rit naar beneden en de amerikaanse beurs even aankijken. Fijn om dit soort dingen te kunnen bespreken vanuit meerdere oogpunten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Longcat dat zou een nadeel zijn maar ik denk dat er wel genoeg posts zijn, ook in rustige tijden. Jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Pistachenootje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:54:
Aangezien dit topic erg veel posts heeft per dag, wat zouden jullie ervan denken om het topic te splitsen?

Ik denk dat het heel erg overlappend kan werken, denk aan dat iemand iets wil vertellen / te weten wil komen over een strategie waarbij je zowel ( passief ) belegt in etf's/fondsen, maar ook wat handelt in aandelen, waar moet je dan posten? :p
Maar dit idee is al eens eerder voorbij gekomen en zonder het in de praktijk te testen weten we ook niet hoe het uiteindelijk gaat zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athos vk
Longcat schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:43:
[...]

Zijn er geen futures of opties op die cijfers?
Ongetwijfeld zal zoiets bestaan, want je hebt die zelfs voor het weer, maar ik kon het niet zo snel vinden
Longcat schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:57:
@Pistachenootje Kans dat je dan twee dode topics hebt als de beurzen weer tot rust zijn gekomen.
Normaal posten sommigen al wat minder snel doordat het een beetje wegvalt tussen alle andere posts (ik ook) dus wellicht valt dat mee

[ Voor 31% gewijzigd door Athos vk op 25-03-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 17-04-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Pistachenootje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:54:

Ik denk dat de meeste beide doen, dus dan is een topic handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
Gisteren live gezien, Yahoo finance staat elke middag aan hier :)
Wel fijn om te zien dat iemand de ernst van de zaak in ziet. Ik vond de presentator af en toe ook wel vreemd reageren, echt van: ja ok, dat is jouw mening. :O

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34
Pistachenootje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:58:
@Longcat dat zou een nadeel zijn maar ik denk dat er wel genoeg posts zijn, ook in rustige tijden. Jij niet?
Voor 9 maart werden er gemiddeld 23 posts per dag gedaan in dit topic.

Na 9 maart is dat 183 per dag.

En nu ga ik weer aan het werk :+

[ Voor 8% gewijzigd door chengbondkwok op 25-03-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Laatst online: 31-05 11:01
Pistachenootje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Dat is precies wat ik zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Waarom is mijn trade nog altijd niet weg, terwijl de koers ondertussen al op 43.3 is geweest?? Ik handel hier niet met tien duizenden euro's dus de grote van het bedrag kan toch zeker niet de oorzaak zijn.

[url]Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ghqgyv.png[/url]

Ondertussen toch verkocht. Geen idee wat het is met Keytrade maar bepaald betrouwswaardig is het niet. Toch ettelijke 10 tallen euro's verloren door het falen van het platform |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Rubberen op 25-03-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hoe laat heb je deze order ingediend?

Je hebt een verkooporder met limiet 43,50, die zou nu op dit moment uitgevoerd worden als dat niet al eerder gebeurd is.

Als de huidige laatprijs onder 43,50 ligt dan krijg je natuurlijk geen uitvoering, want er zijn anderen die minder geld vragen voor deze stukken :)

[ Voor 33% gewijzigd door Zr40 op 25-03-2020 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 114% gewijzigd door Cocytus op 17-04-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Cocytus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:12:
@Zr40 hij legt een verkooporder in, dus de limiet moet onder de marktprijs liggen wil die direct uitgevoerd worden.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Zr40 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:09:
Hoe laat heb je deze order ingediend?

Je hebt een verkooporder met limiet 43,50, die zou nu op dit moment uitgevoerd worden als dat niet al eerder gebeurd is.

Als de laatkoers onder 43,50 ligt dan krijg je natuurlijk geen uitvoering, want er zijn anderen die minder geld vragen voor deze stukken :)
Ik had eerst 44 ( de koers stond dan 44.3 ofso) ingesteld. Daar ging hij gewoon los door en 5 minuten erna stond deze gewoon nog altijd 'open'. Daarom de order geannuleerd en 43.5 ingesteld. Hier ging hij ook door en pas eens hij er een 2de x doorging verkocht hij maar. (tenzijn er enorm vertraging op zit)

Ik ben gewoon om met binance te werken (crypto) en daar zie JE een paar seconden later al dat je order is afgehandeld. Een enorm verschil met Keytrade. Heb er helaas weinig vertrouwen in.

Ik kan enkel de uitgifte datum zien voor de order van 43.50 - 25/03/2020 12:06:59
De datum voor de order van 44 is niet zichtbaar omdat ik die heb geannuleerd. Maw de datum is het punt waarop ze zijn verkocht, niet het moment waar ik de order heb geplaatst.

Voor de duidelijkheid: Toen ik 44euro instelde, stond de prijs hier natuurlijk nog boven. Echter toen hij er dus onderging was de order niet uitgevoerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Rubberen op 25-03-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Rubberen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:17:
[...]

Ik had eerst 44 ingesteld. Daar ging hij gewoon los door en 5 minuten erna stond deze gewoon nog altijd 'open'. Daarom de order geannuleerd en 43.5 ingesteld. Hier ging hij ook door en pas eens hij er een 2de x doorging verkocht hij maar. (tenzijn er enorm vertraging op zit)

Ik ben gewoon om met binance te werken (crypto) en daar zie JE een paar seconden later al dat je order is afgehandeld. Een enorm verschil met Keytrade. Heb er helaas weinig vertrouwen in.

Ik kan enkel de uitgifte datum zien voor de order van 43.50 - 25/03/2020 12:06:59
De datum voor de order van 44 is niet zichtbaar omdat ik die heb geannuleerd. Maw de datum is het punt waarop ze zijn verkocht, niet het moment waar ik de order heb geplaatst.
Voor 12:06:59 was de koers lager dan 43,50 en is het vanzelfsprekend dat je verkooporder niet onmiddellijk uitgevoerd wordt. Pas toen de koers op of boven jouw limietprijs kwam kreeg je uitvoering. Of beter gezegd: pas toen iemand anders op de beurs een kooporder met een limiet van 43,50 of hoger heeft geplaatst.

Dit ligt niet aan je broker. Bij Binance zou hetzelfde gebeurd zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 25-03-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 187% gewijzigd door Cocytus op 17-04-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Cocytus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:21:
[...]

Heeft Keytrade realtime koersen?
15minuten delay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rubberen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:17:
[...]

Ik had eerst 44 ( de koers stond dan 44.3 ofso) ingesteld. Daar ging hij gewoon los door en 5 minuten erna stond deze gewoon nog altijd 'open'. Daarom de order geannuleerd en 43.5 ingesteld. Hier ging hij ook door en pas eens hij er een 2de x doorging verkocht hij maar. (tenzijn er enorm vertraging op zit)

Voor de duidelijkheid: Toen ik 44euro instelde, stond de prijs hier natuurlijk nog boven. Echter toen hij er dus onderging was de order niet uitgevoerd.
de prijs van 44.3 is mogelijk de laat koers niet de bied koers, die staat mogelijk lager dan die 44
https://financieel.infonu...en-bied-en-laatkoers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
Dit heb ik vannochtend ook gehad bij het incrementeel verkopen, bij mij ligt het aan het verschil tussen de prijs op de grafiek en de daadwerkelijke prijs waarin orders verwerkt lijken te worden. Zie plaatje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1C42eQGvaTjOuNA89NWHXhgoNk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3htYWOVu3JjZXIxNb3wEsBKB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Zr40 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:19:
[...]

Voor 12:06:59 was de koers lager dan 43,50 en is het vanzelfsprekend dat je verkooporder niet onmiddellijk uitgevoerd wordt. Pas toen de koers op of boven jouw limietprijs kwam kreeg je uitvoering. Of beter gezegd: pas toen iemand anders op de beurs een kooporder met een limiet van 43,50 of hoger heeft geplaatst.

Dit ligt niet aan je broker. Bij Binance zou hetzelfde gebeurd zijn.
Dat is de datum waar de order is uitgevoerd zo ver ik kan zien. Niet de datum (tijdstip) dat ik de order heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Santee schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Ik ga niet "de markt timen", dat is nooit echt iemand gelukt (al denken sommige wellicht van wel :+ ).
Dus ik vind het niet heel erg als ik "even" niet in kom, maar het moet niet constant zijn!
JohanNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:54:
[...]

DeGiro is prima, maar bij Binck werkt alles doorgaans net even wat soepeler.
En daarmee bedoel ik dan bijvoorbeeld zoals vanochtend, toen werkte hun platform zo goed als niet meer door waarschijnlijk enorme drukte, terwijl het bij Binck nog wel werkte ( wel wat vertraging/lange laadt tijden heb ik vernomen )

Echter zou ik alsnog niet gaan beleggen bij Binck omdat de kosten gewoonweg hoog zijn.
Naast de transactiekosten heb je ook die service fee wat vooral je rendement gaat raken als je passief wilt beleggen.

Je zou ook nog naar Flatex en Fitvermogen kunnen kijken en eventueel nog Bux0 en Trade212
Qua kosten neig ik ook naar DeGiro (alle eurootjes die je niet aan fee hoeft te betalen kan je weer mooi beleggen).
Een Flatex account heb ik ook inderdaad (vanwege de 100 euro actie 8) ).
Enige wat ik mij afvraag, Flatex lijkt andere koersen te hanteren (kleine opslag) ten opzichte van de beurs. Daar zit hun verdienmodel volgens mij. Weet even niet exact wat de verschillen zijn (tussen actuele koers en Flatex koers), maar dat kan wellicht ook nog wel oplopen.

Maakt het overigens nog uit, dat Flatex onder de Duitse telemediawet (Telemediengesetz) en het Duitse E-commercerech valt? Het toezicht wordt gedaan door de Duitse Federale Autoriteit voor de Financiële Markten (Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht (BaFin)). En is dit eventueel nog van invloed op de belastingaangifte?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Viper® schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Zit zelf bij Flatex, weinig problemen tot nu toe.
Mogelijk neem ik ook nog Degiro erbij, spreiden is altijd goed.
Zie hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Rubberen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:54:
Wat een zooi op keytrade? limit order voor verkoop ingesteld op 44euro voor ETF.

Ondertussen is de koers al 43.75 en nog altijd niet verkocht ???!

Opnieuw ingesteld op 43.5..

Tarieven zijn me ook te hoog, en platform maakt snel traden dus werkelijk niet mogelijk. Spijtig dat degiro geen nieuwe aanvragen meer accepteert voorlopig. Alhoewel het daar ook niet al te vlot lijkt te verlopen.
Lijkt me dat de koers waarop jij dacht dat hij stond niet klopte en in werkelijkheid dus al lager was.

Voor de kosten zou je wellicht bij trade212 even kunnen kijken, die hebben ook ETF's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Rubberen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Dat is de datum waar de order is uitgevoerd zo ver ik kan zien. Niet de datum (tijdstip) dat ik de order heb geplaatst.
Dat zeg ik. Misschien helpt een grafiek:

Afbeeldingslocatie: https://dev.zr40.nl/img/iwda-20200325.png

Ik heb jouw uitvoeringsmoment en prijs gemarkeerd. Merk op dat vóór uitvoering de koers lager was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
CurlyMo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Behalve dat de kinderen van die arme mensen de cirkel in stand houden. Helemaal na overlijden van (een van) de ouders. Er is dan gewoon weinig kans op upward social mobility.
Klopt. Maar heeft dat enige impact op de beurskoersen of resultaten van beursgenoteerde bedrijven?

En over die kwartaalcijfers, ik denk niet dat die dit kwartaal zo verrassend zullen zijn, omdat iedereen wel ongeveer weet welke kant het op gegaan is. Zal dan ook weinig zin hebben om op die cijfers te speculeren, omdat dat al lang en breed in de koersen verwerkt is. (Een beetje net als dat bij een slecht lopend bedrijf de publicatie van slechte jaarcijfers vaak juist tot koersstijging leidt, omdat iedereen al met die slechte resultaten rekening had gehouden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Athos vk schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:59:
[...]

Ongetwijfeld zal zoiets bestaan, want je hebt die zelfs voor het weer, maar ik kon het niet zo snel vinden
Ja precies, daarom. Ik heb ook een paar searches gedaan, maar niets gevonden.
Normaal posten sommigen al wat minder snel doordat het een beetje wegvalt tussen alle andere posts (ik ook) dus wellicht valt dat mee
Gevaarlijke van splitten is dat het uitnodigt tot nog meer splits. Als je nu twee topics maakt voor individuele aandelen en ETFs, dan krijg je straks in het individuele aandelen topic vast een discussie dat je een split moet maken voor daytraders vs. lange termijn, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Cocytus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:12:
@Zr40 direct hieronder: Jouw oorspronkelijke zinsnede (nu nog in je post) "Je hebt een verkooporder met limiet 43,50, die zou nu op dit moment uitgevoerd worden" klopt dus niet, want hij geeft zelf aan dat de koers toen 43,30 was.
"Nu op dit moment" was de koers hoger. Zie bovenstaande grafiek. Hij ziet 15 minuten vertraagde data.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 25-03-2020 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 14:11
Het is wel typerend voor de huidige markt. Iemand uit de crypto-hoek die maandag instapt in een indexfonds, een euro hoger alles weer verkoopt, zelfde dag weer terugkoopt, twee dagen later na het kijken van een YouTube filmpje besluit om zijn gehele portfolio van 63 ETF's te liquideren en vervolgens komt klagen over zijn broker omdat hij niet snapt hoe limit-orders werken i.c.m. vertraagde koersen. En elke transactie lekker 7.50 betalen. Schoolvoorbeeld van hoe je je geld wegpist op de langere termijn.

[ Voor 6% gewijzigd door writser op 25-03-2020 12:33 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@BastaRhymez Er zijn inderdaad wat effecten te vinden op Flatex die een bredere spread hebben en in geval van ETF's soms zelfs een hogere TER.
Maar er zijn er ook velen zonder extra kosten, dus dan heb je letterlijk 0% extra kosten zoals de reclame suggereert.
Ik weet alleen zo niet welke ETF's dat waren, maar je kunt ook de ETF die je wilt zoeken op ISDN en dan krijg je zover ik weet wel dezelfde ETF zoals je ook bij andere brokers kunt aankopen met dezelfde TER.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Longcat
writser schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:32:
Het is wel typerend voor de huidige markt. Iemand uit de crypto-hoek die maandag instapt in een indexfonds, een euro hoger alles weer verkoopt, zelfde dag weer terugkoopt, twee dagen later na het kijken van een YouTube filmpje besluit om zijn gehele portfolio van 63 ETF's te liquideren en vervolgens komt klagen over zijn broker omdat hij niet snapt hoe limit-orders werken i.c.m. vertraagde koersen. En elke transactie lekker 7.50 betalen. Schoolvoorbeeld van hoe je je geld wegpist op de langere termijn.
Zo krijgen particulieren het voor elkaar om de markt (flink) te underperformen, ook als hun portefeuille 100% bestaat uit wereldwijde ETFs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:33:
@BastaRhymez Er zijn inderdaad wat effecten te vinden op Flatex die een bredere spread hebben en in geval van ETF's soms zelfs een hogere TER.
Maar er zijn er ook velen zonder extra kosten, dus dan heb je letterlijk 0% extra kosten zoals de reclame suggereert.
Ik weet alleen zo niet welke ETF's dat waren, maar je kunt ook de ETF die je wilt zoeken op ISDN en dan krijg je zover ik weet wel dezelfde ETF zoals je ook bij andere brokers kunt aankopen met dezelfde TER.
Ah, dan ga ik daar eens naar kijken!

Weet je toevallig ook hoe het zit met Flatex, dat ik een Duitse beleggingsrekening heb i.r.t. belastingaangifte e.d.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 14:11

Brons

Fail!

Deze topicreeks gaat al een paar jaar mee. Kunnen we niet gewoon de posts uit 2008 kopiëren en in dit topic plakken? Dan kunnen we het komende jaar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athos vk
BastaRhymez schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:24:
[...]

Ik ga niet "de markt timen", dat is nooit echt iemand gelukt (al denken sommige wellicht van wel :+ ).
Dus ik vind het niet heel erg als ik "even" niet in kom, maar het moet niet constant zijn!

[...]

Qua kosten neig ik ook naar DeGiro (alle eurootjes die je niet aan fee hoeft te betalen kan je weer mooi beleggen).
Een Flatex account heb ik ook inderdaad (vanwege de 100 euro actie 8) ).
Enige wat ik mij afvraag, Flatex lijkt andere koersen te hanteren (kleine opslag) ten opzichte van de beurs. Daar zit hun verdienmodel volgens mij. Weet even niet exact wat de verschillen zijn (tussen actuele koers en Flatex koers), maar dat kan wellicht ook nog wel oplopen.
Bij Flatex handel je op tradegate, dat is gewoonweg een andere beurs, daarom zijn de prijzen ook anders. Het kan zelfs voorkomen dat je juist een paar cent goedkoper uitbent. Wel is het dat er een groter verschil zit tussen bied en laat schijnt te zitten (niet gemerkt voor de paar posities die ik daar opende), dus als je een marktorder plaatst, kun je iets duurder uitvallen. Doe je een limiet order lijkt de uitvoering ook vrij traag, het zou me niet verbazen als ze eerst kijken bij market makers e.d.

Algemene noot vind ik flatex niet zo fijn. Matige interface, voelt niet transparant en alle gebruikte termen voelen alsof er iemand uit het buitenland Nederlands recht heeft gestudeerd. Kapitaalmaatregelen, om maar wat te noemen. Ondanks dat ik goedkoper uit was voor sommige posities op flatex heb ik ze toch maar bij DeGiro aangeschaft gewoon puur omdat ik het echt geen fijn zooitje vond. Inmiddels is DeGiro wel overgenomen door Flatex, trouwens, dus de vraag is hoeveel het nog uitmaakt.
Longcat schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:27:
[...]

Ja precies, daarom. Ik heb ook een paar searches gedaan, maar niets gevonden.
We kunnen altijd zelf een future opzetten :D
Longcat schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:27:
[...]

Gevaarlijke van splitten is dat het uitnodigt tot nog meer splits. Als je nu twee topics maakt voor individuele aandelen en ETFs, dan krijg je straks in het individuele aandelen topic vast een discussie dat je een split moet maken voor daytraders vs. lange termijn, etc.
Ja dat begrijp ik. Het wordt hier alleen zo druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

BastaRhymez schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:43:
[...]
Weet je toevallig ook hoe het zit met Flatex, dat ik een Duitse beleggingsrekening heb i.r.t. belastingaangifte e.d.?
Dat werkt hetzelfde als bij Nederlandse rekeningen, alleen is het mogelijk niet vooringevuld in je aangifte. In principe maakt het land waarin je broker is gevestigd niet uit voor je aangifte.

Bij eventuele ingehouden dividendbelasting is het land dat deze belasting heeft ingehouden van belang. Dat is afhankelijk van het aandeel, niet van je broker. Welke landen hoeveel dividendbelasting ingehouden hebben zou duidelijk aangegeven moeten staan op de jaaropgaaf.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 25-03-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
BastaRhymez schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Ah, dan ga ik daar eens naar kijken!

Ja die moet je handmatig invullen bij je belasting aangifte, want ze hebben zelf niets doorgegeven.
Aangezien ze op 1 januari 2019 hier nog niet bestonden is het niet verplicht, omdat je saldo toch €0 is in dat geval, maar je kon nog wel dividend belasting terug krijgen of verekenen.

@Zr40 Da's wel weer een slecht punt van Flatex want in hun jaaropgave staat niets over dividenden.
Heb alle documenten toen moeten doorspitten hiervoor 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door JohanNL op 25-03-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Athos vk Degiro met de kosten van flatex. Dat zou leuk zijn. Ik heb flatex geprobeerd, maar ergerde me kapot aan de vreemde Nederlandse termen en de UI. Je kan je taalinstellingen niet eens wijzigen (kan me voorstellen dat eea beter geformuleerd is in bijv. Engels).
Athos vk schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:46:
[...]

Ja dat begrijp ik. Het wordt hier alleen zo druk
Ga long volatility. Als de volatiliteit in elkaar zakt heb je verlies, maar een rustig en hoger kwaliteit topic. Als het de andere kant op gaat, maak je gelukkig nog winst. 8)7
JohanNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Ja die moet je handmatig invullen bij je belasting aangifte, want ze hebben zelf niets doorgegeven.
Aangezien ze op 1 januari 2019 hier nog niet bestonden is het niet verplicht, omdat je saldo toch €0 is in dat geval, maar je kon nog wel dividend belasting terug krijgen of verekenen.
|:(
Paar euro dividendbelasting laten liggen. Ik heb eigenlijk alleen gekeken naar de rekeningen die ik op 1-1-2019 had en niet bij stilgestaan dat je de dividenden van 1-1-2019 tot 1-1-2020 mee moet nemen. No way dat ik dat krakkemikkige 'documentenarchief' van ze ga doorspitten. Het is goed zo. :')

[ Voor 36% gewijzigd door Longcat op 25-03-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Longcat schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:54:
Paar euro dividendbelasting laten liggen. [..] Het is goed zo. :')
Bedankt namens de betreffende landen voor je (kleine) bijdrage :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubberen
Zr40 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:25:
[...]

Dat zeg ik. Misschien helpt een grafiek:

[Afbeelding]

Ik heb jouw uitvoeringsmoment en prijs gemarkeerd. Merk op dat vóór uitvoering de koers lager was.
Oké duidelijk. Bedankt voor het opzoekwerk trouwens. Op binance zou dit wel niet gebeuren aangezien ze de live koers presenteren. Het is me nu wel duidelijk dat daytraden af te raden is op keytrade.
Beetje kort door de bocht wel denk ik dan? Je hebt ook de ommezijde, personen die 'hold' roepen tot ze de 0 euro aantikken en dan pas denken, misschien had ik toch moeten verkopen. Ik zit liever in groene cijfers dan in rode cijfers. Die ETF was trouwens niet mijn volledig portofolio, geen idee waar je dat haalt ttrouwens?

Ga er verder niet in op ingaan, wat de onderbouwing slaat jammer genoeg niet ergens op. Het is nu eenmaal aanpassen als je van een platform komt waar alles zeer snel kan gebeuren, en je de ommegang maakt naar een platform die eerder voor senioren is.

Verdere discussie graag in pm, topic vervuiling vermijd ik liever/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Rubberen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:04:
[...]

Oké duidelijk. Bedankt voor het opzoekwerk trouwens. Op binance zou dit wel niet gebeuren aangezien ze de live koers presenteren. Het is me nu wel duidelijk dat daytraden af te raden is op keytrade.
Bieden ze niet de mogelijkheid voor het afnemen van realtime koersen?

Volgens https://www.keytradebank....iensten/monitoring-tools/ is dat zelfs gratis vanaf 3 transacties per maand op de betreffende markt. Lijkt me wel haalbaar voor een serieuze day trader.

Maar aan de andere kant, serieuze day traders kijken ook serieus naar transactiekosten. Dan kom je veel eerder bij een broker als IB uit ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Zr40 op 25-03-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athos vk
@Athos vk Degiro met de kosten van flatex. Dat zou leuk zijn. Ik heb flatex geprobeerd, maar ergerde me kapot aan de vreemde Nederlandse termen en de UI. Je kan je taalinstellingen niet eens wijzigen (kan me voorstellen dat eea beter geformuleerd is in bijv. Engels).
Lijkt mij ook, kapitaalmaatregelen is wel echt zo letterlijk als je het kunt vertalen van corporate actions dus daar zal het wel vandaan komen. Die documenten zijn nog erger. Sommige termen zijn niet eens uit het Duits vertaald.
@Athos vk
[...]

Ga long volatility. Als de volatiliteit in elkaar zakt heb je verlies, maar een rustig en hoger kwaliteit topic. Als het de andere kant op gaat, maak je gelukkig nog winst. 8)7
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dat gezegd hebbende is volatility kopen wel heel duur nu. Hopelijk rekenen niet teveel mensen zich rijk door nu hun opties in te slaan met de huidige implieds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Athos vk schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:46:
[...]
Bij Flatex handel je op tradegate, dat is gewoonweg een andere beurs, daarom zijn de prijzen ook anders. Het kan zelfs voorkomen dat je juist een paar cent goedkoper uitbent. Wel is het dat er een groter verschil zit tussen bied en laat schijnt te zitten (niet gemerkt voor de paar posities die ik daar opende), dus als je een marktorder plaatst, kun je iets duurder uitvallen. Doe je een limiet order lijkt de uitvoering ook vrij traag, het zou me niet verbazen als ze eerst kijken bij market makers e.d.

Algemene noot vind ik flatex niet zo fijn. Matige interface, voelt niet transparant en alle gebruikte termen voelen alsof er iemand uit het buitenland Nederlands recht heeft gestudeerd. Kapitaalmaatregelen, om maar wat te noemen. Ondanks dat ik goedkoper uit was voor sommige posities op flatex heb ik ze toch maar bij DeGiro aangeschaft gewoon puur omdat ik het echt geen fijn zooitje vond. Inmiddels is DeGiro wel overgenomen door Flatex, trouwens, dus de vraag is hoeveel het nog uitmaakt.
Ik heb van die 100 euro een handjevol aandelen van 3 bedrijven gekocht en vond het toen ook niet heel gebruiksvriendelijk handelen allemaal. Ook alle documenten die ik krijg zijn bijna onleesbaar (lekker vaag opgestelde documenten).
Had ook al gezien dat Flatex De Giro had overgenomen, maar beide handelsplatformen zijn nog online en de een is wellicht gebruiksvriendelijker dan de ander.
Zr40 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:49:
[...]

Dat werkt hetzelfde als bij Nederlandse rekeningen, alleen is het mogelijk niet vooringevuld in je aangifte. In principe maakt het land waarin je broker is gevestigd niet uit voor je aangifte.

Bij eventuele ingehouden dividendbelasting is het land dat deze belasting heeft ingehouden van belang. Dat is afhankelijk van het aandeel, niet van je broker. Welke landen hoeveel dividendbelasting ingehouden hebben zou duidelijk aangegeven moeten staan op de jaaropgaaf.
Vind het toch wel handig, dat de NLse banken alle gegevens doorspelen, even een snelle check en klaar _/-\o_
Ben net ook even ingelogd bij Flatex, maar zie daar geen jaaroverzicht staan (of niet een die mij doet denken dat het een jaaropgaaf is). Wel zie ik meerdere rekeninguittreksels staan (iedere 2 maanden eentje).
Heb van Aegon toen wel dividend ontvangen, maar dat is direct herbelegd volgens mij.
JohanNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Gaat het niet om het saldo wat je hebt op 31-12-2019 (ipv 01-01-2019)?
Niet dat het veel was (volgens mijn rekeninguittreksels was het opgeteld 103,91 euro).

Al met al, neig ik dan toch richting DeGiro (ipv Flatex) omdat dit soort gegevens dan wél automatisch overgaan naar de Belastingdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

BastaRhymez schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:16:
[...]
Gaat het niet om het saldo wat je hebt op 31-12-2019 (ipv 01-01-2019)?
Nee, 01-01-2019. De aangifte kijkt naar saldo en waarde op 1 januari van het betreffende belastingjaar (2019).
Vind het toch wel handig, dat de NLse banken alle gegevens doorspelen, even een snelle check en klaar _/-\o_
[..]
Al met al, neig ik dan toch richting DeGiro (ipv Flatex) omdat dit soort gegevens dan wél automatisch overgaan naar de Belastingdienst.
In theorie zou Flatex dit ook kunnen doen. Dat is het hele idee van de Common Reporting Standard die in veel landen gebruikt wordt. De Nederlandse Belastingdienst gebruikt dit als bron voor de automatisch ingevulde gegevens.

[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 25-03-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Nee, niet extra. Sinds mijn vorige instap in week 2 in maart sta ik op 14% in de plus.
Die nu overigens weer vrijwel 0 is :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:03
Strider schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Wat geeft jouw educated guess nu aan, de steunmaatregelingen zijn er doorheen, het echte positieve nieuws lijkt mij voor nu dan wel even geweest.
Ik weet niet wat je vraag precies is? Nogmaals, ik denk dat iedere vorm van staatssteun de val alleen remt en niet oplost.

In mijn simpele belevingswereld denk ik in scenarios en kans op dat scenario:

Postief scenario: medicatie/vaccin is er binnen 3 maanden / overheden weten door middel van lockdown het virus te remmen. Spectaculaire rally in risky assets. Kans: 10%

Best estimate scenario: wordt nog 1-2 jaar doorgemodderd voordat het virus een halt is toegeroepen en het herstel gaat beginnen. Ondertussen weten overheden het virus enigzins in bedwang te houden en kan het medisch apparaat het allemaal net aan. Desondanks een recessie van 1-2 jaren waarin koersen langzaam maar niet heel sterk dalen en een sterk herstel in de jaren daarop. Kans: 60%

Worst case scenario: overheden weten virus niet te bedwingen. Gaat simpelweg van ene land naar ander en o.a. weer terug naar China, Economieen langdurig volledig plat. Medisch apparaat stort in. o.a. voedsel wordt wereldwijd een probleem. Nog een scherpe correctie van >30% in enkele maanden en daarna nog 3-4 jaren recessie met dalende koersen voordat herstel optreedt. Kans: 30%

De kans op worst case is in mijn ogen groter geworden door Trump die het helaas voor het zeggen heeft in 1 van de economisch meest belangrijke landen.

Intussen heb ik mijn teams gevraagd te brainstormen over wat er allemaal kan gaan gebeuren en vooral niet te veel te denken in termen wat er in het verleden gebeurd is.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Pagina: 1 ... 71 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.