Zr40 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:37:
Het probleem is alleen dat all-time lows een beetje lastig te vinden zijn. En als je belegt omdat je verwacht dat de koersen op lange termijn zullen stijgen, dan zou een all-time high van vandaag geen belemmering moeten zijn. Immers, over een periode van 30 jaar zal de all-time high van vandaag al lang vervangen zijn door een nieuwe all-time high.
Van ABN en BAM verwacht ik dat ze niet verder gaan zakken. Heb al meermaals aangegeven hoe en wat bij deze 2

Wacht je op een nieuwe all-time low, dan kan je lang wachten. Neem een willekeurige grote index; zelfs een historisch onvoorstelbare crash van -90% is niet voldoende om onder de all-time low van die index te komen.
Op het niveau van individuele aandelen zou het wellicht kunnen gebeuren dat de all-time low wordt doorbroken, maar zou jij willen investeren in, ik noem maar iets, Apple, wanneer de koers van dit bedrijf met 90% is gedaald? (En dan zit je nog ver boven de all-time low van dit bedrijf) Een daling van dat niveau zou betekenen dat er iets catastrofaal mis is gegaan met dit bedrijf.
Als Apple 90% naar beneden gaat en ik ben van mening dat de oorzaak een incident is (stikstofproblemen, witwasfraude bv), dan zou ik inderdaad overwegen Apple te kopen.
[...]
Dat is geen goede vergelijking en dat weet je zelf heel goed. Een starter die in 2019 zijn eerste appartement koopt had in 2011 uberhaupt geen mogelijkheid om een woning te kopen (anders had die dat al lang gedaan).
Ik bedoel het anders. In 2011 heerste er een negatief sentiment op de woningmarkt. Niet door hoge prijzen, maar door dalende prijzen. De vraag naar appartementen was extreem laag. Terwijl het aantal potentiële bewoners even hoog was als in 2019 (niet dezelfde persoon natuurlijk, maar wel zelfde levensfase).
Een deel daarvan kreeg geen financiering. Een ander (groot) deel durfde niet omdat men bang was dat de prijzen nog verder zouden zakken.
De intrinsieke waarde van een appartement was veel hoger dan de vraagprijs. En daar ging nog makkelijk 10-20% vanaf.
Hetzelfde vind ik van defensieve aandelen. De onderliggende waarde acht ik veel hoger dan de populaire ASML bv.

. Stel dat ASML de komende jaren nog net zo hard verder blijft stijgen: dan zit ik er naast en neem ik mijn verlies (oppty costs). Maar daar geloof ik niet zo in. Volgens mij is de economie nu zo'n beetje op/over het hoogtepunt, centrale banken proberen her en der nog wat te injecteren, maar we zullen moeten accepteren dat we straks weer de VWRL dag na dag zien zakken..
Ik weet bijna zeker dat het dan heel rustig wordt in dit topic, alleen @
Zr40 zullen we nog zien posten
Vanuit die visie bepaal ik mijn strategie

.
Pistachenootje schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:56:
[...]
Poging 2

In de
client tam inloggen. Links boven op menu klikken, Account settings, Dividend Reinvestment: aanzetten.
[...]
Op zich is dat geen gek idee om minder afhankelijk te zijn van de handelsoorlog, maar ik denk dat er betere manieren zijn om het te implementeren. Ik denk dat je onderschat hoeveel volatiliteit je in huis haalt door maar in 5 aandelen te zitten.
2 handen vol = 10 aandelen

. Wel ironisch zo'n wiskundig foutje in het beleggerstopic
[
Voor 19% gewijzigd door
Sport_Life op 21-10-2019 21:11
]