Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.293.438 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Nou @Greenisthebest de Deutche Bank denkt dat we een recessie krijgen.
Dus die zijn het in elk geval niet met jullie eens. En ze bevinden zich in goed gezelschap! (Mij) :o

Helemaal verkeerd gezien green. Sorry.
Ik zie een beetje wazig, is dat een Corona symptoom? Overmacht..

[ Voor 24% gewijzigd door MrMonkE op 18-03-2020 16:39 . Reden: Verkeerd ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodnofski
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-02-2022
Kan een persoon met een maximum budget van 1000€ ook beginnen aan beleggen? Wat raden jullie aan ? Heb een account gemaakt op degiro, wat werd aangeraden door een vriend. Wil zo min mogelijk risico voorlopig en zoveel mogelijk rendement proberen uit te halen. Mischien teveel gevraagd weet het niet hoop dat iemand mij hierover kan adviseren. Alvast bedankt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMonkE schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:35:
Nou @Greenisthebest de Deutche Bank denkt dat we een recessie krijgen.
Dus die zijn het in elk geval niet met jullie eens. En ze bevinden zich in goed gezelschap! (Mij) :o
Recessie, bodem niet bereikt en dan ben je het niet mij mij eens? Dus als dat gebeurt denk jij dat de beurzen gaan stijgen. 8)7 Als het zo doorgaat wordt het geen recessie, maar een depressie. Nog stapje erger.
bloodnofski schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:36:
Wil zo min mogelijk risico voorlopig en zoveel mogelijk rendement proberen uit te halen.
Grapjas.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Kan een persoon met een maximum budget van 1000€ ook beginnen aan beleggen? Wat raden jullie aan ? Heb een account gemaakt op degiro, wat werd aangeraden door een vriend. Wil zo min mogelijk risico voorlopig en zoveel mogelijk rendement proberen uit te halen. Mischien teveel gevraagd weet het niet hoop dat iemand mij hierover kan adviseren. Alvast bedankt .
Je omschrijft het alsof je het geld niet kunt missen, en in dat geval geldt altijd: begin er niet aan.
Zeker nu niet. Die €1000 kan volgende week zomaar nog maar €500 zijn.
En weinig risico en hoog rendement gaat natuurlijk sowieso niet, zeker in deze tijd. Of je loopt geen risico's en je rendement is uhm, negatief, of je loopt een hoog risico en kunt misschien met wat geluk/kunde wat eraan over houden.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:32:
Voor een ieder die denkt dat we al op de bodem zitten. Nico en ik denken van niet.

[YouTube: Nico Inberg over de coronacrash: "Houd overal rekening mee"]
Als Nico het zo goed zou weten, zou hij wel een andere boekenkast hebben staan dan eentje van de Ikea.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Het korte antwoord op je vraag is: Ja
Hou er echter wel rekening mee dat meer rendement op korte termijn meer risico met zich mee brengt.
En zoals hierboven ook al werd gezegd: Als je het geld niet kunt missen: Doe het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:45
Strider schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Als Nico het zo goed zou weten, zou hij wel een andere boekenkast hebben staan dan eentje van de Ikea.
Hahahaha! ik dacht PRECIES hetzelfde ! _/-\o_ :*) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Was al een tijdje op Disney aandelen aan het azen voor max $90, waar de koers steeds nipt boven bleef. Gisteren nadat was gesloten op $93,xx de order aangepast naar $88. Maar blijkbaar doet Disney het vandaag wel heel slecht. Openen op $87,xx en nu al rond de $84 hangen en daarmee bijna 10% er vanaf.
Had ik gisteren toch nog wat lager moeten inzetten om in ieder geval even de kat uit de boom te kunnen kijken. But then again, waarschijnlijk had ik dan weer zo laag ingezet nu dat die weer niet door kwam :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Opgezwollenleve
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 21:52
Voor een ieder die denkt dat we al op de bodem zitten. Nico en ik denken van niet.

De tips die hij geeft gaan toch nergens over? Nu ahold en take away kopen omdat mensen dat in de Corona crisis blijven gebruiken is toch een analyse die iedereen kan maken. En daardoor waardeloos omdat dat toch ook al gewoon in de prijs is verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:43
'' Zo min mogelijk risico en zoveel mogelijk rendement ''

Ja dat wil iedereen!

Ik zou eerst maar eens goed nadenken over of je die €1000 kan missen voor een langere termijn.
Dan kan ik je Fitvermogen aanraden met dit fonds: https://www.fitvermogen.n...e-Equity-Fund/useFilter/1
Stop er je geld in en laat het staan voor het liefst minimaal een aantal jaar, met een beetje geluk heb je een mooi rendement.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodnofski
@RobertMe weet niet precies hoe ik kan reageren op jouw vorige bericht, excuses. Maar mijn situatie is eigenlijk dat ik het wel kan missen, ik kan er eventueel zelfs 1k op gooien indien nodig. Ik begrijp in welke wereld ik stap, heb er wel over nagedacht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:13

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Strider schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Want een andere boekenkast is beter?

Juist slim, zo blijft er meer geld over om te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaeltb schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Hahahaha! ik dacht PRECIES hetzelfde ! _/-\o_ :*) :P
Vandaar dat jullie allemaal 24/7 hier zitten te typen en permanent koersen kijken. Jullie zijn allemaal multi miljonair en hebben geen moer te doen. :+ Dan zou ik trouwens niets eens meer beleggen en gaan genieten van mijn centen. 8) Beleggen is net als voetbal. Iedereen denkt de beste bondscoach te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodnofski
@Peekster ik kan het wel missen en eventueel indien nodig er nog 1k bijvoegen. Ik ben zelf een beetje aan het lezen, maar veel zeggen dat je geen winst uit kan halen met een begin bedrag als die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:50:
[...]

Vandaar dat jullie allemaal 24/7 hier zitten te typen en permanent koersen kijken. Jullie zijn allemaal multi miljonair en hebben geen moer te doen. :+ Dan zou ik trouwens niets eens meer beleggen en gaan genieten van mijn centen. 8) Beleggen is net als voetbal. Iedereen denkt de beste bondscoach te zijn. ;)
De meesten maken er alleen geen filmpjes over. 8)

@bloodnofski
Mijn regel is: Vraag geen advies, geef geen advies

Zelf ben ik aan het wachten op de bodem.
Waar die is weet niemand. Ook ik niet. :P

[ Voor 14% gewijzigd door MrMonkE op 18-03-2020 16:55 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MrMonkE schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:53:
[...]

De meesten maken er alleen geen filmpjes over. 8)
Aad de Mos. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-12-2022
bloodnofski schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:51:
@Peekster ik kan het wel missen en eventueel indien nodig er nog 1k bijvoegen. Ik ben zelf een beetje aan het lezen, maar veel zeggen dat je geen winst uit kan halen met een begin bedrag als die van mij.
Dat ligt helemaal aan hoelang je die 1000 euro ook daadwerkelijk laat staan, en of je die periodiek blijft aanvullen. En natuurlijk wat voor instrumenten je gaat kiezen.

Misschien hier even wat berekeningen gaan doen en dan kijken of jij het waard vind.
https://www.berekenhet.nl/modules/beleggen/eindkapitaal.html

[ Voor 3% gewijzigd door Vincentsmit11 op 18-03-2020 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peekster
bloodnofski schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:51:
Ik reken rendement altijd in percentages.
Vraag: Hoeveel rendement wil je halen en op welke termijn? Dan zijn er hier genoeg mensen die je kunnen vertellen of dat reëel is, maar 1 ding is zeker: Meer rendement over minder tijd = hoger risico. Als dat niet zo was had dit topic nu "Welk eiland ga ik nu eens met mijn geld kopen - deel (heel hoog getal hier)" geheten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-09 20:52
@MrMonkE When there is no-one left to buy! De enorme influx in het forum is mooie indicator dat we er nog niet zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Ik heb zelf ook rond dat bedrag nu ingelegd (1500), met de gedachte dat het het gokje wel waard is momenteel en dat ik het bedrag ook wel kan 'missen'. Vrijdag had ik hiervan aandelen gekocht van ING, ABN en Shell. Deze staan momenteel zo goed als allemaal in de min, maar ik heb ze niet gekocht voor de korte termijn en het gaat ook zeker wel een tijdje duren voordat ik er waarschijnlijk iets uit kan halen. Maar goed, ik houd de koersen een beetje in de gaten en zie over een (half) jaar wel of ik het kan verkopen (of kwijt ben). :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:58
bloodnofski schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:48:
@RobertMe weet niet precies hoe ik kan reageren op jouw vorige bericht, excuses. Maar mijn situatie is eigenlijk dat ik het wel kan missen, ik kan er eventueel zelfs 1k op gooien indien nodig. Ik begrijp in welke wereld ik stap, heb er wel over nagedacht.
Nee dat begrijp je niet, lees je in in ETF's koop iedere maand voor een vast bedrag aan ETF's en doe verder niets.

2K is niet veel geld. Het is niks. Een doorsnee maandsalaris. Heb je al een jaar lang onkosten achter de hand ? Als je een hypotheek hebt en je zit nog niet in de risico categorie onder de 70% ? Ga lekker aflossen.
Heb je nog geen (koop)huis ? Bewaar je geld in het geval van huren voor borg en in het geval van kopen voor de kosten koper en aanverwante kosten.

Slow en Steady wint de race , van 1000 euro 1020 maken niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentsmit11
CornermanNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:08:
[...]

Nee dat begrijp je niet, lees je in in ETF's koop iedere maand voor een vast bedrag aan ETF's en doe verder niets.

2K is niet veel geld. Het is niks. Een doorsnee maandsalaris. Heb je al een jaar lang onkosten achter de hand ? Als je een hypotheek hebt en je zit nog niet in de risico categorie onder de 70% ? Ga lekker aflossen.
Heb je nog geen (koop)huis ? Bewaar je geld in het geval van huren voor borg en in het geval van kopen voor de kosten koper en aanverwante kosten.

Slow en Steady wint de race , van 1000 euro 1020 maken niet.
Zelfs als je wel 6 maanden onkosten achter de hand hebt, dan kan je nog steeds in de situatie zitten dat je maar kan beginnen met 1000. Het gaat er om wat er periodiek bij komt en inderdaad hoe je jezelf in de materie stort. Een veilige manier om te beginnen is inderdaad een bekende ETF en daar periodiek mee opbouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vincentsmit11 op 18-03-2020 17:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CornermanNL
Vincentsmit11 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:13:
[...]

Zelfs als je wel 6 maanden onkosten achter de hand hebt, dan kan je nog steeds maar beginnen met 1000. Het gaat er om wat er periodiek bij komt en inderdaad hoe je jezelf in de materie stort.
Natuurlijk kan dat , uitstekend begin zelf, ik chargeer even omdat ik een influx zie aan mensen die nu willen beginnen met een klein bedrag die nu denken dat het een mooi moment is om in te stappen. En even een paar pagina's over beleggen hebben gelezen. Het begint bij je persoonlijk risico.

Ik heb het niet over het halveren van die 1000 euro, maar wat gebeurd er op het moment dat deze corona crisis het hele jaar aanhoudt? Er kunnen mensen beginnen met een deel van hun spaargeld dat ze nu niet als buffer beschouwen maar straks ineens nodig hebben om een tijd zonder inkomen te overbruggen.

Ik hoor nu al zeggen ja maar je hebt je werkloosheidsuitkering. Natuurlijk. Maar in geval van grote drukte kan je het best een tijd moeten stellen met een voorschot. Of met niets in geval van een baas die niet uitbetaald , dan gaat eerst een ander traject spelen , en dan heb je niks in de tussentijd.

Ik zie ineens mensen in dit topic verschijnen met bedragen en basale vragen omtrent investeren en aandelen waaruit je wellicht zou kunnen afleiden (mild gesteld) dat ze geen idee hebben van wat ze nu eigenlijk doen. Wat je koopt, waarom je dat überhaupt zou moeten doen en welke schaapjes je eerst op het droge moet hebben.

Men begint niet met de vraag waarom zou ik moeten beginnen, maar gelijk met is het slim om Shell te kopen.

Dan heb je er dus niets van begrepen , de drempel wordt te laag , vroeger was je wel even bezig om een effectenrekening bij een bank te openen (ja ik ben oud) en moest je gezien de kosten wel behoorlijk degelijk weten wat je waarom wilde doen.

Het is aan een kant mooi dat het makkelijker toegankelijk is , maar de echte interesse lijkt niet verder te gaan dan. Het is nu goedkoop dat kan alleen maar omhoog.

Het is een wezenlijk onderdeel van iedere goede financiële planning en moet een verlengde zijn van de doelen die je hoopt te bereiken in je leven. Maar daar zie ik weinig van terug in de vragen die de laatste tijd gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:50:
[...]

Ik had alleen het idee dat ik naar business class zat te kijken. Onzin achteraf, dingen zien die iedereen ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 09:46

Zou kunnen, zou ook kunnen van niet.
Ieder zijn geloof.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin99_8
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-08 16:25
En vandaag AEX weer (4,75%) in de min!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Breaker hit op DJ.. sigh
Just let it drop already.. 18k..here we come.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 09:46
Als er weer een groene dag is kan Trump weer twitteren...Hij moet helemaal gek worden (issie al natuurlijk), beurzen zijn zo onder hem geen moer opgeschoten dadelijk.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
MrMonkE schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:00:
Breaker hit op DJ.. sigh
Just let it drop already.. 18k..here we come.
Op volgens mij precies de december 2018 low _/-\o_

2351

En dat is -30% van ATH.

[ Voor 6% gewijzigd door Ko.Kane op 18-03-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Laatst online: 15-05-2024
CornermanNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:24:
[...]

Natuurlijk kan dat , uitstekend begin zelf, ik chargeer even omdat ik een influx zie aan mensen die nu willen beginnen met een klein bedrag die nu denken dat het een mooi moment is om in te stappen. En even een paar pagina's over beleggen hebben gelezen. Het begint bij je persoonlijk risico.

Ik heb het niet over het halveren van die 1000 euro, maar wat gebeurd er op het moment dat deze corona crisis het hele jaar aanhoudt? Er kunnen mensen beginnen met een deel van hun spaargeld dat ze nu niet als buffer beschouwen maar straks ineens nodig hebben om een tijd zonder inkomen te overbruggen.

Ik hoor nu al zeggen ja maar je hebt je werkloosheidsuitkering. Natuurlijk. Maar in geval van grote drukte kan je het best een tijd moeten stellen met een voorschot. Of met niets in geval van een baas die niet uitbetaald , dan gaat eerst een ander traject spelen , en dan heb je niks in de tussentijd.

Ik zie ineens mensen in dit topic verschijnen met bedragen en basale vragen omtrent investeren en aandelen waaruit je wellicht zou kunnen afleiden (mild gesteld) dat ze geen idee hebben van wat ze nu eigenlijk doen. Wat je koopt, waarom je dat überhaupt zou moeten doen en welke schaapjes je eerst op het droge moet hebben.

Men begint niet met de vraag waarom zou ik moeten beginnen, maar gelijk met is het slim om Shell te kopen.

Dan heb je er dus niets van begrepen , de drempel wordt te laag , vroeger was je wel even bezig om een effectenrekening bij een bank te openen (ja ik ben oud) en moest je gezien de kosten wel behoorlijk degelijk weten wat je waarom wilde doen.

Het is aan een kant mooi dat het makkelijker toegankelijk is , maar de echte interesse lijkt niet verder te gaan dan. Het is nu goedkoop dat kan alleen maar omhoog.

Het is een wezenlijk onderdeel van iedere goede financiële planning en moet een verlengde zijn van de doelen die je hoopt te bereiken in je leven. Maar daar zie ik weinig van terug in de vragen die de laatste tijd gesteld worden.
Je omschrijft mijn 'irritatie' beter dan dat ik het zelf had kunnen doen :9

Zelf ben ik ook niet erg actief op dit forum wat betreft het discussiëren, al lees ik erg graag mee hoe mensen naar aandelen kijken. Daarom vind ik het vrij storen dat mensen hier enkel komen om het 'snelle geld' te vangen omdat ze simpelweg denken dat een Shell, ING, ABN of Aegon nooit kan klappen omdat het een bekende naam is. Volgens mij begon de financiële crisis ook zo met de Lehman Brothers, wat toch wel een erg bekende naam was :+ .

Ik moet bekennen dat ik ook een Shell of ING heb gekocht, maar ik probeer zelf dan ook verder te kijken naar waarom ik dit een juiste keuze vind, naast het beleggen in verschillende ETF's. (VWRL, VUSA, MSCI Europe).

Wat betreft het onderbouwen van jullie keuzes om aan stockpicking te doen, hoe ver gaan jullie met het onderzoeken van bedrijf alvorens jullie daar aandelen van kopen? :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Nou...

Shell B inmiddels aan te kopen voor €9,75 op flatex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:05

tomtom901

Moderator General Chat
Jeetje wat gaat het weer hard.. Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
Vini-Vidi-Vici schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:40:
[...]

Je omschrijft mijn 'irritatie' beter dan dat ik het zelf had kunnen doen :9

Zelf ben ik ook niet erg actief op dit forum wat betreft het discussiëren, al lees ik erg graag mee hoe mensen naar aandelen kijken. Daarom vind ik het vrij storen dat mensen hier enkel komen om het 'snelle geld' te vangen omdat ze simpelweg denken dat een Shell, ING, ABN of Aegon nooit kan klappen omdat het een bekende naam is. Volgens mij begon de financiële crisis ook zo met de Lehman Brothers, wat toch wel een erg bekende naam was :+ .

Ik moet bekennen dat ik ook een Shell of ING heb gekocht, maar ik probeer zelf dan ook verder te kijken naar waarom ik dit een juiste keuze vind, naast het beleggen in verschillende ETF's. (VWRL, VUSA, MSCI Europe).

Wat betreft het onderbouwen van jullie keuzes om aan stockpicking te doen, hoe ver gaan jullie met het onderzoeken van bedrijf alvorens jullie daar aandelen van kopen? :)
Ik doe voor 90% aan ETF's , de rest in het veld waar ik een klein beetje verstand van heb vanuit mijn achtergrond (technologie) en een aantal losse herverzekeringsmaatschappijen (munich Re oa) , waar al jaren een goed dividend uitkomt. Maar de handgekozen aandelen is eigenlijk meer hobby. Het leeuwendeel is vast aankopen van ETF's en dat is alles. Oersaai dus.
tomtom901 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:41:
Jeetje wat gaat het weer hard.. Damn.
Je kan beter niet meer kijken , als er nieuws is omtrent een vaccin dan gaat het weer omhoog. Tot die tijd is het verkopen in een lege markt. Iedereen en alles wordt de deur uitgedrukt.

[ Voor 10% gewijzigd door CornermanNL op 18-03-2020 18:46 . Reden: extra reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

CornermanNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:44:
[...]

Ik doe voor 90% aan ETF's , de rest in het veld waar ik een klein beetje verstand van heb vanuit mijn achtergrond (technologie) en een aantal losse herverzekeringsmaatschappijen (munich Re oa) , waar al jaren een goed dividend uitkomt. Maar de handgekozen aandelen is eigenlijk meer hobby. Het leeuwendeel is vast aankopen van ETF's en dat is alles. Oersaai dus.
Die ETF 'liggen' toch bij een bedrijf?
Als dat bedrijf ploft -zoals Barings ooit- ben je alles toch kwijt in principe?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
@MrMonkE Nee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MrMonkE schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:45:
[...]

Voor ETF's is een apart bewaarbedrijf dat los staat van het beheerbedrijf. Het bewaarbedrijf huurt een beheerbedrijf in om het fonds te managen. Gaat het beheerbedrijf failliet dan moet het bewaarbedrijf enkel een andere manager in huren. Het bewaarbedrijf kan niet failliet gaan omdat het geen schulden heeft, enkel assets.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
MrMonkE schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:45:
[...]

Nee , zo werkt het niet. Je aandelen , jouw bezit in een bedrijf. Let goed op het woord bezit. Zitten onafhankelijk van de instantie, bank, broker, tussenpartij, die de aankoop en verkoop faciliteert (DeGiro, Binck , ABN etc) in een aparte bewaarconstructie (simpele term voor een juridische term die ik even niet weet)

Als een van de tussenpartijen failliet gaat , is jouw bezit veilig en krijg je dat terug. Duurt wellicht even maar het komt terug.

Net zoals wanneer je een huis koopt en je bank waarbij je de hypotheek hebt failliet gaat , dan is je huis nog steeds van jou en valt niet onder het faillissement van je bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Bedankt voor antwoorden. Ik dacht dat ook maar mijn broker geeft aan bij een ETF (World index!) dat je bereid moet zijn al je inleg te verliezen. (Als risico). Dus twijfelde ik. Maar daarvoor zou bij die World index ETF dus min of meer de hele wereld failliet moeten gaan.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Laatst online: 08:30
Welke olie etf's zijn er aanraders? Of waar kan ik een soort overzicht hiervan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Wat zoek je? $ of euro? Long? short? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
MrMonkE schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:55:
Bedankt voor antwoorden. Ik dacht dat ook maar mijn broker geeft aan bij een ETF (World index!) dat je bereid moet zijn al je inleg te verliezen. (Als risico). Dus twijfelde ik. Maar daarvoor zou bij die World index ETF dus min of meer de hele wereld failliet moeten gaan.
Uh?
Je kan al je geld kwijt zijn zonder dat de wereld failliet gaat. Hangt van je instapmoment af. Bv als dat net de all time high is... kan je 30 jaar ofzo gaan wachten tot je je geld terugziet.
Tsurany schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:50:
[...]

Voor ETF's is een apart bewaarbedrijf dat los staat van het beheerbedrijf. Het bewaarbedrijf huurt een beheerbedrijf in om het fonds te managen. Gaat het beheerbedrijf failliet dan moet het bewaarbedrijf enkel een andere manager in huren. Het bewaarbedrijf kan niet failliet gaan omdat het geen schulden heeft, enkel assets.
Een ETF uitgever kan wel degelijk failliet gaan en dat is (uitzonderlijk) ook al gebeurd.

[ Voor 37% gewijzigd door anon054630 op 18-03-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Uitgever =/= bewaarbedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
Klopt. Maar ik heb nog niet gehoord dat je wanneer je uitgever failliet gaat, dit onder berschemingsfonds valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neuzelaar schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:17:
Klopt. Maar ik heb nog niet gehoord dat je wanneer je uitgever failliet gaat, dit onder berschemingsfonds valt?
Irrelevant. De aandelen staan niet op de balans van de uitgever.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:13

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Wat een slagveld op de beurzen, echt enorme klappen worden er uitgedeeld:

Boeing -28% (verlies van 80% in een jaar)
Tesla -18%
Ford - 18%
etc etc

Ondertussen staat Wal-Mart wel op een all-time high. De supermarktbranche lijkt toch wel heel sterk in deze crisis te staan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 09:33
Een voordeel, hoe minder geld ik heb, hoe mider ik elke dag verlies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:15
De huidige extreme dalingen gaan niet overal gepaard met veel dagomzet. Hoewel er uiteraard altijd evenveel kopers als verkopers zijn, wordt de prijs nu bepaald door relatief weinig orders. Als deze intens trieste periode ooit gaat herstellen, krijg je echt een mega squeeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
Tsurany schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:23:
[...]

Irrelevant. De aandelen staan niet op de balans van de uitgever.
Ik had het over ETF’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 14:38
poehee schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:02:
Als er weer een groene dag is kan Trump weer twitteren...Hij moet helemaal gek worden (issie al natuurlijk), beurzen zijn zo onder hem geen moer opgeschoten dadelijk.
Dit ligt toch allemaal aan Obama? Trump de magnificent kan hier uiteraard niets aan doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een ETF bestaat uit aandelen. Die aandelen staan op de balans van een bewaarbedrijf. Dat bewaarbedrijf staat volledig los van de uitgever van de ETF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
Ik denk dat hij zijn pijlen nu vooral op de Chinezen zal richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Zijn er hier mensen die hebben ingeslagen rond het laagste punt in 2008? Kan me voorstellen dat er dan zoveel paniek is dat je niet meer durft in te stappen :D. Hoe gingen jullie daarmee om? Ik verwacht dat als ik geen plan maak ik de boot mis :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Laatst online: 08:30
Neuzelaar schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:00:
Wat zoek je? $ of euro? Long? short? :-)
Liefst europees dus euro. Voor een periode van minimum 2 jaar.

Ik heb net deze 2 gevonden:

(IS0D)
https://www.lynx.be/kenni...ares-oil-gas-exploration/

En:

OILBP

ETFS BRENT OIL SEC
Parijs
Tracker

Vetgedrukte heeft iets meer volume op het platform dat ik handel (keytrade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
Tsurany schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:35:
[...]

Een ETF bestaat uit aandelen. Die aandelen staan op de balans van een bewaarbedrijf. Dat bewaarbedrijf staat volledig los van de uitgever van de ETF.
De conclusie is dan toch gewoon dat wanneer de uitgever failliet gaat, je ook je geld kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuzelaar schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:37:
[...]
De conclusie is dan toch gewoon dat wanneer de uitgever failliet gaat, je ook je geld kwijt bent?
Nee, want het bewaarbedrijf heeft je (eigenlijk: de) effecten. Toen de DSB failliet ging betekende dat toch ook niet dat de mensen hun Frisia leningen niet meer hoefden terug te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neuzelaar schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:37:
[...]

Nee. Het bewaarbedrijf staat los van de uitgever. En het bewaarbedrijf kan niet failliet gaan zolang alle aandelen niet volledig waardeloos worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ko.Kane
@Neuzelaar Lees je uberhaupt alle laatste posts? Er staat door 3 mensen uitgelegd waarom dat bij een ETF niet gebeurd.

@Rubberen Check dit: https://www.justetf.com/en/etf-lists.html

Ook voor de rest, daar staat alles per categorie, land , industrie, smat beta, whatever.

@Longcat Zou je eigenlijk die vraag mbt tot hoe aandelen beheerd zijn in ETF's kunnen toevoegen aan de OP? Die komt zo vaak langs?

En @all bovenstaande uitleg met betrekking tot bewaren van aandelen in bewaarfirma's geldt dus alleen voor FYSISCHE ETF's, synthetische ETF heb je niks onderliggends!

[ Voor 35% gewijzigd door Ko.Kane op 18-03-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxina
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
Jeetje, het lijkt wel of de oorlog uitbreekt joh.

Heb gister een gokje gewaagd met een paar aandelen Beyond Meat, maar word nu al afgestraft met -15%

Toch maar even van losse aandelen afblijven voorlopig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
michaeltb schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:35:
Zijn er hier mensen die hebben ingeslagen rond het laagste punt in 2008? Kan me voorstellen dat er dan zoveel paniek is dat je niet meer durft in te stappen :D. Hoe gingen jullie daarmee om? Ik verwacht dat als ik geen plan maak ik de boot mis :Y)
De vraag is even wat het uiteindelijk diepte punt zal zijn. Ik wil eig wachten tot er nog zo'n 30~40% van de s&p (~1500) en de DJ af is.

Dan weer vol instappen in NT fondsen zoals ik zat. Dus waarschijnlijk een week of 2 a 3.

We kunnen ook een koers afspreken om in te stappen en kijken of de Tweakers vermogens community het tij kan keren *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Bowen_HAFX op 18-03-2020 19:50 ]

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
49euro schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:52:
Zijn er mensen die met mij overwegen om in basic fit te stappen? Koers is inmiddels al meer dan gehalveerd en met name ING blijft mij adviseren om in te stappen. Ik twijfel zelf sterk aangezien de gehele keten voorlopig gesloten blijft. Het lijkt me dat dit zwaar drukt op de balans en het resultaat.
Ik denk dat Basic Fit een prima business model heeft om na dit gebeuren weer flink te groeien. Daarom staat BFIT in mijn favorieten. Ook in recessie blijven mensen sporten en wellicht zelfs eerder over te stappen naar een prijsvechter. Ik heb er zelf nog geen geld in gestoken omdat ze de expansie hebben gefinancierd van geleend geld en daardoor een behoorlijke schuldenlast meedragen wat niet helpt in dit soort tijden. Verder heb ik het vermoeden dat we de bodem niet bereikt hebben wat uiteraard koffiedik kijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Laatst online: 13:05

tomtom901

Moderator General Chat
Bowen_HAFX schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:47:
[...]

De vraag is even wat het uiteindelijk diepte punt zal zijn. Ik wil eig wachten tot er nog zo'n 30~40% van de s&p (~1500) en de DJ af is.

Dan weer vol instappen in NT fondsen zoals ik zat. Dus waarschijnlijk een week of 2 a 3.

We kunnen ook een koers afspreken om in te stappen en kijken of de Tweakers vermogens community het tij kan keren *O*
Dan heb je wel een hele dikke dip, vraag me af of dat realistisch is, maar we gaan het zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 19-09 23:04
tomtom901 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:52:
[...]

Dan heb je wel een hele dikke dip, vraag me af of dat realistisch is, maar we gaan het zien..
Ik ben een noob dus neem een korrel zout, maar ik verwacht nog een enorme dip wanneer het virus zich verder in de VS verspreidt. Momenteel zie je dat China alles op slot heeft gegooid (en dat werkt), Nederland kiest voor een semi-op slot massa immuniteit en ik verwacht dat de VS voor onze optie gaat. Men reageert daar veel extremer op dan in Nederland denk ik. Mijn gok is dat het nog 1-1,5e week duurt voor Trump deze beslissing neemt en dan de DOW einde van de maand eindigt op ~16.000 punten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gearloose
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:54
Ik verwacht dat geen van mijn verwachtingen uit gaan komen ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Longcat
Wat ben ik blij als deze crash/crisis voorbij is. Niet eens omdat mijn portefeuille dan ophoudt met bloeden, maar omdat de eindeloze voorspellingen dan ophouden. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 20:03
Bowen_HAFX schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Dieptepunt zal zijn zodra het virus in de VS ook onder controle is en maatregelen afgebouwd worden. (Er vanuit gaande dat Azië en Europa simpelweg achterlopen op de VS). Uit zo'n diep dal komen zal sowieso vele malen zo lang duren, op z'n best begint het herstel begin zomer, maar heb ook analisten gehoord die zeggen dat het effect 10 jaar duurt, dus begin herstel pas na jaren vanaf nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Men begint nu wel heel bearish te worden hier.
Straks gaan we ook nog short&hold hanteren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Gearloose schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:58:
Ik verwacht dat geen van mijn verwachtingen uit gaan komen ;)
Verwachting-ception?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Mijn verwachting is over 9 maanden heel veel babies

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
tomtom901 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:52:
[...]

Zoals ik drie weken geleden al 'voorspelde', dit is iets wat we, afgezien van de afgelopen oorlogen, nog niet eerder hebben meegemaakt als moderne maatschappij. Dit is geen kwestie van 2 a 3 weken, eerder 3 a 4 maanden.

Het is gewoon erg moeilijk in te schatten hoe erg het wordt. Door de variatie in verspreiding en maatregelen, moet de EU nog erg lang dicht blijven.
Dit is ook de reden van kritiek op elkaars maatregelen. ALS Italië de boel binnenkort onder controle krijgt, kunnen ze nog wachten tot het in Nederland, de UK en de oost Europese landen onder controle heeft, waardoor ze relatief harder getroffen worden.

Uit pure wanhoop begint Trump maar de Chinezen de schuld te geven, en in ondertussen zijn er overal brandhaarden NY (+1000).

Het duurt nog maanden voordat China überhaupt weer helemaal operationeel is, zelfs als ze geen nieuwe besmettingen van buiten krijgen.

Nederlandse overheid waarschuwen al niet alle bedrijven overeind te kunnen houden. Nu is er al paniek, ondanks de enorme economische steunen. Wat zal er gebeuren als het aantal slachtoffers per dag >1000 zal zijn in de US? Overdreven? Wie zal het zeggen?

En ondertussen houden de Russen en SA de olieprijs extra kunstmatig laag. Ik ben al zelfs gestopt mijn collega's eraan te herinneren dat ik zei dat ze uit hadden moeten stappen, waarop ze mij voor gek verklaarden en zeiden dat je de markt niet kunt timen.

Dit wordt geen happy end op korte termijn.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Waxina schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:47:
Jeetje, het lijkt wel of de oorlog uitbreekt joh.

Heb gister een gokje gewaagd met een paar aandelen Beyond Meat, maar word nu al afgestraft met -15%
Ik heb ruim 110 losse aandelen. De ergste paar vandaag tot nu toe staan rond –33%. MAR, HA, GTLS. De meeste staan rond de –10% tot –15%. Maar ik heb ook een stuk of 5 die zich nergens wat van aantrekken en op +6% tot +10% staan.
Zr40 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:56:
[...]
Huidige stand: leverage 188,3%, initial margin 144,0%, maintenance margin 61,8%.
Totale waarde inclusief nieuwe inleg staat nog steeds hoger dan op 1 januari 2019. Maar dat niveau komt wel steeds dichterbij...

Huidige stand: leverage 190,5%, initial margin 153,6%, maintenance margin 64,8%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

MrMonkE schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:10:
Mijn verwachting is over 9 maanden heel veel babies
En scheidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 19-09 23:04
Longcat schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:02:
Wat ben ik blij als deze crash/crisis voorbij is. Niet eens omdat mijn portefeuille dan ophoudt met bloeden, maar omdat de eindeloze voorspellingen dan ophouden. :')
Meestal ben ik vrij goed met raden, kom je bij mij terug op de 27e 17:30 ajb? :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Dow stond on 18750, nu alweer 1000 punten hoger.
Wellicht hebben we nu de bodem gezien... wie weet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat sowieso nog wel verder naar onder. Ben benieuwd hoeveel, en hoeveel mensen daar dadelijk echt besmet raken. Ben benieuwd of dat ons ook nog veel gaat raken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
CornermanNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:24:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Ik zat hier een week geleden ook over na te denken. De laatste tijd zie ik namelijk meer overeenkomsten met de crypto markt en "normale" aandelen. In de crypto markt kon ik me namelijk ook best wel irriteren aan het gebrek aan kennis hoe blockchain nou eigenlijk werkt en waarom een bepaalde coin een functie zou vervullen. Maar in die markt zie je ook heftige schommelingen. Denk je dat, wat je zelf al aan haalt, het gebrek aan fundamentele kennis en de lage drempel van het handelen bijdraagt aan een meer volatiele markt? Iedereen kan tegenwoordig in de trein, bus, taxi in paniek uit de markt stappen. Oftewel, gaan we dit de komende decennia steeds heftiger zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ik heb waarschijnlijk een domme vraag.

Vandaag heb ik twee stuks Disney gekocht voor $88,00, wat bij DeGiro ook mooi wordt aangegeven als een GAK van $88. De sluitkoers was $88,84. Mijn rekenkunsten zeggen dan dat ik $1,68 heb "verdiend". En gezien de dollar zwakker is dan de euro is het verschil in euro's nog kleiner. Echter geeft DeGiro het volgende aan:
+/-: +2,33
Onger W/V: +2,85
Totale W/V: +2,33

Punt één: gezien ik nog niks verkocht heb verwacht ik dat Ongerealiseerde en Totale W/V hetzelfde zou moeten zijn.
En punt twee: hoe kan dit hoger zijn dan $1,68

Hoe zit dit dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Vincentsmit11 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:13:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Ik zat hier een week geleden ook over na te denken. De laatste tijd zie ik namelijk meer overeenkomsten met de crypto markt en "normale" aandelen. In de crypto markt kon ik me namelijk ook best wel irriteren aan het gebrek aan kennis hoe blockchain nou eigenlijk werkt en waarom een bepaalde coin een functie zou vervullen. Maar in die markt zie je ook heftige schommelingen. Denk je dat, wat je zelf al aan haalt, het gebrek aan fundamentele kennis en de lage drempel van het handelen bijdraagt aan een meer volatiele markt? Iedereen kan tegenwoordig in de trein, bus, taxi in paniek uit de markt stappen. Oftewel, gaan we dit de komende decennia steeds heftiger zien?
Er zIt in elk geval geen FED of regering aan de knoppen te draaien bij de meeste Crypto.
Ik wilde Boeing kopen.. ik verwacht-tm een injectie door de regering.. maar durfde niet.
Altijd als ik iets niet durf knalt het als een raket omhoog. :'(
niet echt .. maar zo voelt het

[ Voor 1% gewijzigd door MrMonkE op 18-03-2020 21:39 . Reden: Kan geen sup of sub meer?!?! ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 13:03
RobertMe schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:19:
Punt één: gezien ik nog niks verkocht heb verwacht ik dat Ongerealiseerde en Totale W/V hetzelfde zou moeten zijn
Transactiekosten worden gezien als gerealiseerd verlies. Als je de informatie bij het vraagtekentje bekijkt, zie je wat hiervoor wordt meegenomen. Zo wordt dividend bijvoorbeeld ook meegenomen als gerealiseerde winst
Je positie is in dollars en degiro neemt hier nu eenmaal ook de verandering in wisselkoers mee als winst of verlies. Koop je in bij een lage dollar, dan stijgt de waarde van de positie ook als de dollar in waarde omhoog gaat, ondanks dat de aandeelprijs hetzelfde blijft. Staat er overigens specifiek bij aangeduid als je je positie aanklikt, bijv:

Onger. W/V
+4,50
Product W/V
+0,36
Valuta W/V
+4,13
Onger. W/V %
+1,27%

Nu is dit verschil wel erg groot. Heb je niet toevallig een limiet order ingevuld die toen per toeval voor minder is uitgevoerd?

Zie @Zr40 zijn post :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb waarschijnlijk een domme vraag.

Vandaag heb ik twee stuks Disney gekocht voor $88,00, wat bij DeGiro ook mooi wordt aangegeven als een GAK van $88. De sluitkoers was $88,84. Mijn rekenkunsten zeggen dan dat ik $1,68 heb "verdiend". En gezien de dollar zwakker is dan de euro is het verschil in euro's nog kleiner. Echter geeft DeGiro het volgende aan:
+/-: +2,33
Onger W/V: +2,85
Totale W/V: +2,33

Punt één: gezien ik nog niks verkocht heb verwacht ik dat Ongerealiseerde en Totale W/V hetzelfde zou moeten zijn.

Hoe zit dit dus?
+/- is wat je "vandaag verdiend" hebt. Oftewel, wat heb je vandaag gehandeld, plus wat hebben de koersen (van het aandeel en de valuta) vandaag gedaan. Zo moet je er niet over denken als je belegt voor de lange termijn, maar de informatie wordt altijd getoond.

Ongerealiseerde winst/verlies is je totale koerswinst of -verlies voor deze positie als je hem nu zou sluiten, zonder transactiekosten of dividend mee te tellen.

Niet zichtbaar in de tabel, maar wel als je er op klikt, is de gerealiseerde winst/verlies. Naast gerealiseerde winst/verlies zelf bevat dit alle transactiekosten en ontvangen dividend. Zo te zien heb je 0,52 transactiekosten betaald, jouw gerealiseerde verlies zou dus 0,52 zijn.

Totale winst/verlies is de som van gerealiseerd en ongerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Athos vk schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:46:
[...]

Je positie is in dollars en degiro neemt hier nu eenmaal ook de verandering in wisselkoers mee als winst of verlies. Koop je in bij een lage dollar, dan stijgt de waarde van de positie ook als de dollar in waarde omhoog gaat, ondanks dat de aandeelprijs hetzelfde blijft. Staat er overigens specifiek bij aangeduid als je je positie aanklikt, bijv:

Onger. W/V
+4,50
Product W/V
+0,36
Valuta W/V
+4,13
Onger. W/V %
+1,27%

Nu is dit verschil wel erg groot. Heb je niet toevallig een limiet order ingevuld die toen per toeval voor minder is uitgevoerd?

Zie @Zr40 zijn post :)
Limit order is voor zover ik kan zien voor de opgegeven limit uitgevoerd. Als in: 2x $88 = $176 staat in transactieoverzicht. En dan nog 0,51 transactiekosten.

Het valt me nu overigens ook op dat al deze waardes continu blijven fluctueren (ondanks dus de gesloten beurs). Zowel de +/-, Ongerealiseerde winst als Totale winst, maar ook de details van in ieder geval Valuta W/V.
Is dit dan echt een continu wisselende koers tussen dollar en euro? Ik had verwacht dat dat redelijk stabiel zou zijn en niet elke zoveel seconden(?) zou veranderen, en zeker geen schommelingen van een aantal dubbeltjes (op een bedrag van twee euro dan)

Overigens zie ik nu ook dat de Product W/V dan wel blijft staan, op +1,53. Wat wel aardig overeen komt met mijn domme Google opdracht "1,68 dollar in euro" (= 1,54). Alleen de Valuta W/V veranderd dan steeds, maar dit lijkt mij niet nog eens een dollar <=> euro conversie iets?
Zr40 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:47:
Zo te zien heb je 0,52 transactiekosten betaald, jouw gerealiseerde verlies zou dus 0,52 zijn.
Scherp. Is weergegeven in transactieoverzicht als 0,51, maar zal vast afronding zijn. Dat verklaard dan inderdaad het verschil tussen totaal en ongerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

RobertMe schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:02:
[...]
Het valt me nu overigens ook op dat al deze waardes continu blijven fluctueren (ondanks dus de gesloten beurs). Zowel de +/-, Ongerealiseerde winst als Totale winst, maar ook de details van in ieder geval Valuta W/V.
Is dit dan echt een continu wisselende koers tussen dollar en euro? Ik had verwacht dat dat redelijk stabiel zou zijn en niet elke zoveel seconden(?) zou veranderen, en zeker geen schommelingen van een aantal dubbeltjes (op een bedrag van twee euro dan)
Ja, valutahandel is vrijwel altijd open. Maar ook het aandeel zelf kan nabeurs nog verhandeld worden. Voor aandelen op de Amerikaanse beurzen is dat mogelijk tot 20 uur lokale tijd (hier 1 uur 's nachts in de huidige tijdzone). Meestal gebeurt er buiten de reguliere handelstijden niet veel, behalve als er groot nieuws naar buiten komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 18-03-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Zr40 Bij degiro geen after hours.
@RobertMe wisselkoers verandert continu en is momenteel, net als de rest van de beurs, relatief volatiel. Je hebt nu een positie in dollars omdat je Amerikaanse aandelen in je portefeuille hebt. Als je ze verkoopt, wordt het USD saldo weer omgewisseld naar EUR. Degiro weergeeft de waarde in EUR en die verandert dus continu.

[ Voor 42% gewijzigd door Longcat op 18-03-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat je er niet after hours kan handelen wist ik, maar ze laten dus ook geen after hours koersen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Zr40 Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
@JohanNL Shell B €9.90😂😂

Mijn limiet order heeft die doorgezet, zit nu wel met iets teveel Shell aandelen.
Nou maar hopen dat het wel weer goed herstelt.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Volgens Bill Gates via een AMA op Reddit zal USA snel aankondigen om in lockdown te gaan. Kan dus al deze week zijn. Dus vermoedelijk gaan de USA koersen nog meer naar onderen deze week.

[ Voor 23% gewijzigd door Qunix op 18-03-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Hallo,

Mijn vader wilt 100.000 euro(minimale inleg) inleggen in het valuemachinesfund(https://www.valueselections.net/vmf-op/) Heeft iemand ervaring met deze mensen of met 1 van hun andere fondsen. Het is een onderdeel van https://www.beterinbeleggen.nl

Valuemachinesfund staat niet onder toezicht van de AFM en wordt gerund door Hendrik oude Nijhuis en John Brenninkmeijer.

Ik kan zelf namelijk niet heel veel ervaringen over hun vinden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
Lijkt me best case een middelmatig fonds met te hoge kosten. Worst case een soort van palm invest... Zou je vader sterk afraden om in dit soort rotzooi te stappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Waarom wil hij specifiek in dat fonds inleggen? En waarom zo'n groot bedrag?

100.000 euro is trouwens gekozen als minimum inleg juist om niet te hoeven voldoen aan de vergunnings- en prospectusregels van de AFM. Dat wil niet zeggen dat het per se foute boel is, maar die grens van een ton is er voor een reden. Niet "je mag pas meespelen met de grote jongens wanneer je een ton hebt", maar "mijn wisselgeld meet ik in tonnen dus als ik dit kwijt raak slaap ik er niet slechter van".

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 18-03-2020 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
sgouman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:45:
Hallo,

Mijn vader wilt 100.000 euro(minimale inleg) inleggen in het valuemachinesfund(https://www.valueselections.net/vmf-op/) Heeft iemand ervaring met deze mensen of met 1 van hun andere fondsen. Het is een onderdeel van https://www.beterinbeleggen.nl

Valuemachinesfund staat niet onder toezicht van de AFM en wordt gerund door Hendrik oude Nijhuis en John Brenninkmeijer.

Alvast bedankt.
Niet doen, die website alleen al moet genoeg zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
JohanNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:53:
[...]

Niet doen, die website alleen al moet genoeg zeggen.
Zou je uitleg kunnen geven waarom dan kan ik dit mijn vader ook laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
sgouman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:54:
[...]

Laat hem deze pagina lezen...?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Longcat
sgouman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:45:
Hallo,

Alvast bedankt.
Op basis van wat? Een website die in 10 min in elkaar is gedraaid? |:(
Wat is er mis met de standaard wereldwijde aandelen ETF (IWDA/VWRL/NT WORLD)? Als hij zo graag in value aandelen belegt, zijn daar ook tig fondsen voor die wel transparant zijn, onder toezicht vallen, goed verhandelbaar zijn en waarschijnlijk een heel stuk goedkoper qua kosten.

[ Voor 18% gewijzigd door Longcat op 18-03-2020 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
[...]

Ze zijn niet transparant; wat zijn de kosten? waar beleggen ze in? etc. dit wil je gelijk zien op de website.
In plaats daarvan hebben ze alleen maar mooie verhalen te vertellen over Warren Buffet en dat zij de beste resultaten gaan geven met een twijfelachtige onderbouwing.
Ze lijken vooral in te zijn op mooie praatjes te verkondigen en op zoek te zijn naar '' domme beleggers '' die zonder de details te kennen al hun hebben en houden in dit fonds stoppen.
Begin hier a.u.b. niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
[...]

Ik zou eerder vragen aan je vader waarom hij in hemelsnaam hier in zou willen beleggen? Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxina
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
Het gebouw van de New York Stock Exchange gaat dicht vanwege corona. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Hielko schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:06:
[...]

Ik zou eerder vragen aan je vader waarom hij in hemelsnaam hier in zou willen beleggen? Waarom?
Hij heeft er vertrouwen in. Volgens mij heeft hik ze een keer gezien bij business class.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Longcat
sgouman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:08:
[...]

Hij heeft er vertrouwen in. Volgens mij heeft hik ze een keer gezien bij business class.
Daar kopen foute types zendtijd in om geld af te troggelen bij goedgelovige mensen als jouw vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 12:59
al verwijderd of foute link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Lijkt me een snode truuk om de beurs dicht te doen zonder de beurs dicht te doen.
Als je begrijpt wat ik bedoel. Morgen geen handel?

"NYSE to temporarily close floor, move to electronic trading after positive coronavirus tests"

Nevermind

[ Voor 10% gewijzigd door MrMonkE op 18-03-2020 23:11 ]

★ What does that mean? ★

Pagina: 1 ... 61 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.