Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.293.489 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:10:
Ik zit even voor de lol te kijken op De Giro. Ik heb hier een account aangemaakt, en ook een klein bedrag gestort. Nu heb ik wat aandelen gekocht en heb ik nog een 'vrije ruimte' van zo'n 60 euro. Ik heb verder geen verstand van beleggen

Mijn vraag: wat gebeurt er als de 'vrije ruimte' op 0 (of zelfs daaronder (kan dit?)) komt?
De vrije ruimte is het bedrag dat je nog kunt besteden. Dus bv je stort €500, maakt vervolgens een transactie aan met een waarde van €400, dan is je vrije ruimte €100. Vrije ruimte is dus het de Euro MMF minus de waarde van openstaande koop acties. Wordt de koop uitgevoerd wordt het "afgeschreven" van de Euro MMF en zullen Euro MMF en vrije ruimte dus gelijk zijn.

Vrije ruimte van €0 is dus sowieso geen probleem. En volgens mij kun je ook geen orders aanmaken waarbij je vrije ruimte onder de €0 komt (en dus effectief "in het rood staan", dus voor meer geld kopen dan je beschikbaar hebt). Maar dat laatste weet ik niet zeker (geld lenen om te beleggen bestaat volgens mij ook binnen belevingswereld, waarbij de aandelen als "onderpand" gelden. Maar of dat bij DeGiro kan en zo telt onder Euro MMF / vrije ruimte weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander B
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-09 08:45
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:10:
Ik zit even voor de lol te kijken op De Giro. Ik heb hier een account aangemaakt, en ook een klein bedrag gestort. Nu heb ik wat aandelen gekocht en heb ik nog een 'vrije ruimte' van zo'n 60 euro. Ik heb verder geen verstand van beleggen

Mijn vraag: wat gebeurt er als de 'vrije ruimte' op 0 (of zelfs daaronder (kan dit?)) komt?
Vrije ruimte vertelt je voor hoeveel geld je nog orders kunt plaatsen. Het zou je saldo moeten zijn minus de kooporders die je al geplaatst hebt maar nog niet zijn uitgevoerd. Daarbij wordt het bedrag aangehouden dat je als limiet hebt ingevoerd - als 500 euro op je rekening hebt en je net een order hebt geplaatst voor 4 aandelen a max 80 euro per stuk inclusief kosten zou je vrije ruimte 500-4*80=180 euro zijn.

Als hij op 0 komt kun je gewoon geen aandelen meer kopen. Volgens mij heb ik hem wel eens negatief gehad, maar alleen in het geval dat de jaarlijkse kosten op dat moment afgeschreven worden, normaal gesproken komt dat niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info! Ik zie namelijk de vrije ruimte wel continue fluctueren.

Ik was even bang dat als dit op 0 zou komen, dat je net als bij Plus500 een 'margin call' (?) zou krijgen waardoor je je geld kwijt bent, maar dit is dus niet het geval.

Ben nog niet helemaal thuis in deze wereld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:40:

Ik was even bang dat als dit op 0 zou komen, dat je net als bij Plus500 een 'margin call' (?) zou krijgen waardoor je je geld kwijt bent, maar dit is dus niet het geval.

Huh dat is vreemd, ik heb 33 cent in mijn vrije ruimte staan enkele dagen. Volgens mij is dit puur je bestedingsruimte, maar aangezien mijn account geen vaste kosten heeft is het geen probleem als deze 0 is. Deze kan niet negatief worden volgens mij, dan krijg je bij aankoop gewoon een error terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:39

Polycom

Poes van goud

Shell richting de <€10,- :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 23:12
Nou, de dagorder voor Shell staat er in met een limiet van 11,00. Dan zit ik op een GAK van 11,75 en is de cash voor deze maand even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb Shell op 10,3 en ING op 3,5 staan. Wishful thinking maar we gaan er langzaamaan naartoe. VWRL bijna in de 50-range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Freddy22 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:08:
[...]

+100 vandaag. Jammer had een hoop verlies goed gemaakt als ik de gok had gewaagd :P
Ik zie het, is het nu te laat om alsnog in te stappen? (Curetis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander B
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-09 08:45
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:40:

Margin calls hebben betrekking op het beleggen met hefbomen, d.w.z. met geleend geld. Zeker als je net begint zou ik daar ver van wegblijven ;)
Santee schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:43:
Huh dat is vreemd, ik heb 33 cent in mijn vrije ruimte staan enkele dagen. Volgens mij is dit puur je bestedingsruimte, maar aangezien mijn account geen vaste kosten heeft is het geen probleem als deze 0 is. Deze kan niet negatief worden volgens mij, dan krijg je bij aankoop gewoon een error terug.
DeGiro heeft jaarlijkse aansluitingskosten waarbij je 2.50 betaalt voor elke beurs waarop je dat jaar aandelen gehad hebt, dat kan je in de min brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revox862
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 19:22
Ik heb een dagoder met 10 euro voor Shell staan. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 23:21

3DDude

I void warranty's

voor 2 euro wil ik wel een aantal iNG's op pikken.

maar ach sta nu -30k oid (komt grotendeels door de BAM groep die naar de 1 euro gaat.. wat een desinvestering was dat toen ik ze kocht op 4.50... >_<) --> achteraf lullen he ;)

[ Voor 8% gewijzigd door 3DDude op 17-03-2020 10:52 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Gisteren NT world gekocht, 200 x. Die slaat morgen vroeg af als het goed is. Het is allemaal Buy en Hold voor 10+ jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Aghanim schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:50:
Ik heb Shell op 10,3 en ING op 3,5 staan. Wishful thinking maar we gaan er langzaamaan naartoe. VWRL bijna in de 50-range.
Waarom ING en geen NN bijvoorbeeld?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
And there we go --> RDSA = 10,98..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:32
DeGiro wilde de limietorder van 44 niet accepteren, maar die van 49 wel :+

Ondertussen rent de DAX weer lekker naar beneden.

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2020 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nDust
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-01 21:21
Begin deze maand een DEGIRO account geopend. €105 euro ingelegd om vijf Shell aandelen te kopen met het idee dat ik het geld sowieso kwijt zou zijn, maar dat het nu goedkoop is, dus dat het misschien wel leuk is om te spelen.

Voorlopig is dat de grootste miskoop ooit geweest, maar met de €19 die ik overhad AEX puts gekocht.

Accountwaarde zit inmiddels boven de €1300 :)

edit: correctie getallen + proof

[ Voor 9% gewijzigd door nDust op 17-03-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13
revox862 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:51:
Ik heb een dagoder met 10 euro voor Shell staan. Ben benieuwd.
Een dagorder is wel heel heftig. Dan zou het aandeel 15% in de min moeten eindigen vandaag. Doorlopend is ander verhaal.
Chief schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:42:
[...]

[...]
maar ik zie dat bedrijven onder liquiditeitswaarde worden verhandeld. I'll take that any time, every time. Ook al gaat de virus nog 1-2 jaren duren, dan voorzie ik nog altijd een recovery. Vandaar dat ik langzaam aan weer aandelen koop maar ben nu kritisch in die zin dat ik voorheen MSCI world kocht maar nu individuele aandelen koop. [...]
Liquiditeitswaarde is natuurlijk ook afhankelijk van de markt.
In andere woorden als ik op mijn balans 10 auto's heb staan met een waarde van 1miljoen, maar er zijn geen kopers dan kan het op papier wel kloppen maar zal de praktijk anders uitwijzen.

Een interessant voorbeeld kan een luchtvaartmaatschappij zijn met vliegtuigen in bezit. Deze vliegtuigen zijn natuurlijk niet waardeloos, maar op dit moment denk ik niet dat je ze verkocht krijgt tegen een redelijke prijs omdat er geen kopers in de markt zijn

[ Voor 62% gewijzigd door R.van.M op 17-03-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
nDust schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:54:
Begin deze maand een DEGIRO account geopend. €105 euro ingelegd om vijf Shell aandelen te kopen met het idee dat ik het geld sowieso kwijt zou zijn, maar dat het nu goedkoop is, dus dat het misschien wel leuk is om te spelen.

Voorlopig is dat de grootste miskoop ooit geweest, maar met de €8,50 die ik overhad AEX puts gekocht.

Jij hebt van EUR 8.50 ruim 1250 euro gemaakt? Op bedoel je 130?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzxYlvL__WVsKCL27u19cfp0fIU=/f/image/GppF36fMaokgCixIJBAUwL0F.png

Yields lijken even een bodem gevonden te hebben maar aandelenindices in rood. Geen goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Chief schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Waarom ING en geen NN bijvoorbeeld?
Geen specifieke afweging. Behalve dat ING goedkoop is waardoor je voor 500€ een groot aantal aandelen kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revox862
R.van.M schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:56:
Een dagorder is wel heel heftig. Dan zou het aandeel 15% in de min moeten eindigen vandaag. Doorlopend is ander verhaal
Oh :) Wellicht dat ik het verander dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
revox862 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Oh :) Wellicht dat ik het verander dan :)
Geef ze een weekje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Shell duikt onder de 11. Twijfel of ik een order ga plaatsen rond de 10,5 of even de week afwacht. Wellicht zitten ze volgende week ineens op €9 en dan zijn we weer aan het zuchten en bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Santee schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:04:
Shell duikt onder de 11. Twijfel of ik een order ga plaatsen rond de 10,5 of even de week afwacht. Wellicht zitten ze volgende week ineens op €9 en dan zijn we weer aan het zuchten en bijkopen.
Had hem dus, zoals ik net zij op 11 gezet vanmorgen, maar ondanks de 10,95 heeft de ABN nog niks voor me gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
R.van.M schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:56:
Liquiditeitswaarde is natuurlijk ook afhankelijk van de markt.
In andere woorden als ik op mijn balans 10 auto's heb staan met een waarde van 1miljoen, maar er zijn geen kopers dan kan het op papier wel kloppen maar zal de praktijk anders uitwijzen.

Een interessant voorbeeld kan een luchtvaartmaatschappij zijn met vliegtuigen in bezit. Deze vliegtuigen zijn natuurlijk niet waardeloos, maar op dit moment denk ik niet dat je ze verkocht krijgt tegen een redelijke prijs omdat er geen kopers in de markt zijn
No worries, I can do my homework :).

Je voorbeeld over vliegtuigen: let op dat ze niet geleased zijn door maatschappijen.
Aghanim schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Geen specifieke afweging. Behalve dat ING goedkoop is waardoor je voor 500€ een groot aantal aandelen kunt kopen.
Of een bedrijf 100 aandelen a 5 euro of 1 aandeel van 500 heeft uitstaan maakt niet uit voor onderliggend risico op 1 aspect na: hoge absolute waarden voor aandelen kan enigzins nadelig zijn voor liquiditeit maar dat is niet vaak het geval. Ultiem voorbeeld is bv Bershire A class A dat rond $268,000 per aandeel handelt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Chief op 17-03-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revox862
BasvanS schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:08:
Had hem dus, zoals ik net zij op 11 gezet vanmorgen, maar ondanks de 10,95 heeft de ABN nog niks voor me gekocht..
Ik heb hem ook maar op 11 gezet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 19:13
Nog wat Shell B voor 10,85 kunnen krijgen.

Onder ISDN GB00B03MM408 zou iedereen deze kunnen kopen.
Maar geen idee hoe het zit met die mogelijke aankoop tax van 0,5%, bij Flatex betaal ik deze niet tenminste, kan te maken hebben met de platform structuur van hun.
Als de beurzen weer wat zijn gestabiliseerd en de koers van Shell ook weer wat aantrekt, dan verwacht ik dat Shell B weer meer waar gaat zijn dan A ( zoals het altijd was ), in zo'n geval maak ik dus dubbel winst :P :Y)

[ Voor 87% gewijzigd door JohanNL op 17-03-2020 11:24 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Is nu weer aan het stijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Aghanim schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:24:
Is nu weer aan het stijgen....
Ja.. en ik snap nog steeds niet waarom de ABN mijn Dagorder met een Limit van 11:00 die ik ingeschoten heb rond 10:15 niet heeft uitgevoerd op EUR 10,95...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Welke lichtkrant geeft eigenlijk de juiste koers weer? Google, IEX, RTL-Z, ABNAMRO zeggen eigenlijk allemaal wat anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 11:13
BasvanS schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Ja.. en ik snap nog steeds niet waarom de ABN mijn Dagorder met een Limit van 11:00 die ik ingeschoten heb rond 10:15 niet heeft uitgevoerd op EUR 10,95...
Het kan zijn dat er een transactie geweest is voor 10,95 maar dat er niet genoeg aanbod was op alle openstaande koop orders te vervullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
@Polycom Noem eens een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
BasvanS schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Als ik even snel kijk zie ik 11,07 als laagste staan rond 10.45... dus als het even onder de 11 EUR is geweest was je waarschijnlijk 10-15min te laat met de order.

Denk alleen dat met wat geduld je later vandaag of morgen best raak kunt schieten.

Daarnaast heb je vraag/aanbod. Er kan best 1 (een) heel aandeel verkocht zijn op die prijs, terwijl er bijvoorbeeld vraag is naar 5000. Dus zelfs als jouw prijs er is, betekend het niet dat er ook genoeg volume is om alle orders uit te voeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Xanaroth op 17-03-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Xanaroth schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:33:
[...]

Als ik even snel kijk zie ik 11,07 als laagste staan rond 10.45... dus als het even onder de 11 EUR is geweest was je waarschijnlijk 10-15min te laat met de order.

Denk alleen dat met wat geduld je later vandaag of morgen best raak kunt schieten.

Daarnaast heb je vraag/aanbod. Er kan best 1 (een) heel aandeel verkocht zijn op die prijs, terwijl er bijvoorbeeld vraag is naar 5000. Dus zelfs als jouw prijs er is, betekend het niet dat er ook genoeg volume is om alle orders uit te voeren.
Hier zie je dat de laagste koers vandaag 10.95 was: https://www.iex.nl/Aandee...-Dutch-Shell-A/koers.aspx

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
R.van.M schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Het kan zijn dat er een transactie geweest is voor 10,95 maar dat er niet genoeg aanbod was op alle openstaande koop orders te vervullen
Tja als iemand 10 stuks voor 10,95 biedt en jij wil er 10.000 voor die prijs dan gaat dat natuurlijk niet op..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Benieuwd hoe jullie kijken naar NIBC. Koers is aardig ingestort sinds het bod van Blackstone. Er moet toch nog een premie aanwezig zijn in de vorm van de kans dat het originele bod doorgaat, en de kans dat er een nieuw bod komt, met nog steeds een premie ten opzichte van de huidige koers? Is dit het geval? Ik heb de multiples t.o.v. andere NL/EU banken nog niet paraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
Zouden we in een Minsky-moment zijn beland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Sunri5e schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:40:
Zouden we in een Minsky-moment zijn beland?
Deze kwam ik gister tegen, lijkt ook verdacht veel op de plunge.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O91RWd6cP8KvBjam9nKDMxjmrNQ=/800x/filters:strip_icc()/f/image/IfoR39aGGzVbrKhp5J8lxNfe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaleVis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Nadat ik 4 jaar in crypto actief ben geweest, toch nu ook maar begonnen met aandelen. Ik heb (helaas) al mijn crypto nog en sta nog dik in de plus, wel is echt een enorm bedrag verdampt (meer dan modaal jaarsalaris). Crypto heb ik voor mijn idee voorlopig genoeg, al wil ik nog wel een klein plukje btc kopen voor de long term als btc nog lager komt. Indien btc vanaf hier alleen maar gaat stijgen dan vind ik dit ook prima en koop ik niet meer bij. Ik weet dat ik met mijn cryptogeneuzel in het verkeerde topic zit maar ik wilde het toch even inleiden. :)

Ik ben begonnen met een leuk aantal aandelen in Shell, deze vond ik namelijk erg goedkoop, al denk ik niet dat ze snel weer naar ~30 euro toe gaan. Mijn eerste deel shell kocht ik net onder de 12, daarnaast heb ik nog een order staan op 10,34 om de GAK iets omlaag te halen. Hierna vind ik dat ik genoeg Shell in bezit heb.

Daarnaast zat ik nog te kijken naar BAM, deze is echt ontzettend laag maar natuurlijk speelt ook de stikstofproblematiek nog. Verder weet ik dat bouwbedrijven vaak boetes betalen bij te late opleveringen, dus ik verwacht wel dat BAM daar nog mee getroffen gaat worden (leveringen china, export/import beperkingen mbt Coronavirus etc). Iemand die hier ook een (andere) mening over heeft?

Mijn intentie is om elke maand een xxx bedrag in te leggen in VWRL of NT, ik ben nog aan het uitzoeken welke het handigste is. VWRL blijkt namelijk een dividendlek te hebben las ik. Ik beleg overigens via de Giro. Mijn horizon is ~20 jaar dus ik ga echt een longterm positie opbouwen. Toch kon ik het niet laten om wat Shell op te pikken.

[ Voor 3% gewijzigd door KaleVis op 17-03-2020 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

nDust schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:54:

Voorlopig is dat de grootste miskoop ooit geweest, maar met de €19 die ik overhad AEX puts gekocht.

edit: correctie getallen + proof
Je had volgens "de voorschriften en strenge regels" van dit topic gewoon Buy and Hold moeten doen. :+

niet uitlokken Het blijkt nu dus dat Buy and Hold wel geld oplevert maar dat andere wijze van beleggen ook geld kan opleveren. Ik volg niet jouw strategie want €105,- is natuurlijk peanuts maar vindt het wel leuk te zien hoe andere mensen toch profiteren. Het is natuurlijk meer geluk dan wijsheid, dat dan weer wel.

Ik koop op dit moment stapsgewijs op forse dalingen gewoon weer simpel IWDA om weer in te stappen. Of dat op korte termijn geld oplevert verwacht ik niet maar voor de middellange (5jaar)/lange termijn (10 jaar) denk ik wel.

Succes weer allemaal en ik stop met kijken naar de beurs. Moet naar de geplunderde supermarkt om te kijken of ik nog wat voedsel kan scoren en daarna genieten van het bos/lekkere weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 17-03-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Verschillen zijn nihil, maar toch wel belangrijk als je een dagorder hebt openstaan. Ik denk dat ze allemaal wel hetzelfde zijn maar dat er op de één net iets meer vertraging zit dan op de andere. Ik zit nu vooral op IEX One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:20
Zit te twijfelen om in te kopen. Zeker met het nieuws dat de beurs wellicht gaat sluiten.. Lijkt me ook maar logisch want de enige weg is naar beneden. In de US zal corona nog een grote invloed hebben aangezien zij een week of 2 achter komen op europa.

ls de beurs open blijven we hoofdwaarschijnlijk dalen, maar aangezien er dus sprake is van sluiten koop ik wellicht vandaag / morgen in.

Geen idee wat de verdere invloed is van het beurzen sluiten, dus daar blijf ik in het ongewisse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDust
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-01 21:21
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:52:
[...]

[...] Ik volg niet jouw strategie want €105,- is natuurlijk peanuts maar vindt het wel leuk te zien hoe andere mensen toch profiteren. Het is natuurlijk meer geluk dan wijsheid, dat dan weer wel.

[...]
Eens! 99% geluk en 1% ervaring handelen op Runescape tijdens mijn tienerjaren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:42

Eagle Creek

Breathing security

Waar te beginnen? Ik heb al jaren een vast setje aandelen die inmiddels zo'n 40% minder waard zijn. Die houd ik sowieso aan op het moment. Echter wil ik een aantal zaken bijkopen nu de beurs laag is, met de intentie om over enige tijd hier winst van te zien. Maar wat is wijsheid? "Normale" aandelen of meer (voor mij) exotische calls.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubberen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:53:
Zit te twijfelen om in te kopen. Zeker met het nieuws dat de beurs wellicht gaat sluiten.. Lijkt me ook maar logisch want de enige weg is naar beneden. In de US zal corona nog een grote invloed hebben aangezien zij een week of 2 achter komen op europa.

ls de beurs open blijven we hoofdwaarschijnlijk dalen, maar aangezien er dus sprake is van sluiten koop ik wellicht vandaag / morgen in.

Geen idee wat de verdere invloed is van het beurzen sluiten, dus daar blijf ik in het ongewisse.
Waar haal je vandaan dat de beurs gaat sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:05:
[...]

Waar haal je vandaan dat de beurs gaat sluiten?
Uit de krant de tijd:

Beurzen langere tijd sluiten?

Er gaan steeds meer stemmen op om de beurshandel voor langere tijd stil te leggen. Het is onmogelijk om het coronavirus op dit moment in te prijzen, wat een stabiele handel volledig onmogelijk maakt, zeggen voorstanders. Kelderende beurzen zijn nog altijd beter dan gesloten beurzen en zorgen voor een transparanter beeld van de financiële toestand, zeggen dan weer tegenstanders.

Gisteren werd in de Filippijnen, als eerste land ter wereld, de beurs gesloten op bevel van president Duterte. Daar zal nog minstens tot donderdag niet gehandeld worden in aandelen, valuta en obligaties. Sri Lanka volgde het voorbeeld. De beurs van New York lanceerde maandag en statement dat het geen sluiting plant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Rubberen "er gaan steeds meer stemmen op" is toch wel iets genuanceerder dan je eerdere bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:14
Ik overweeg een koop ladder te gebruiken, maar heb wat input nodig.

Enerzijds zou ik elke dag een vast bedrag blind kunnen inleggen.
Anderzijds zou ik vaste (drop)percentages in kunnen stellen om dan zeg 10% van beschikbare cash in te leggen, bijv een ladder van -5%, -10%, -15%, etc.

Jullie gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Longcat schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:11:
@Rubberen "er gaan steeds meer stemmen op" is toch wel iets genuanceerder dan je eerdere bericht.
Iedere maatregel die er toe nu toe is genomen, was er eerst sprake van - om de volgende dag effectief in effect te gaan.

Niet dat ik zeg dat het nu ook zo zal zijn, maar als er al sprake van is kan dit wel verder uitmonden in uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
KaleVis schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:50:
Nadat ik 4 jaar in crypto actief ben geweest, toch nu ook maar begonnen met aandelen. Ik heb (helaas) al mijn crypto nog en sta nog dik in de plus, wel is echt een enorm bedrag verdampt (meer dan modaal jaarsalaris). Crypto heb ik voor mijn idee voorlopig genoeg, al wil ik nog wel een klein plukje btc kopen voor de long term als btc nog lager komt. Indien btc vanaf hier alleen maar gaat stijgen dan vind ik dit ook prima en koop ik niet meer bij. Ik weet dat ik met mijn cryptogeneuzel in het verkeerde topic zit maar ik wilde het toch even inleiden. :)

Ik ben begonnen met een leuk aantal aandelen in Shell, deze vond ik namelijk erg goedkoop, al denk ik niet dat ze snel weer naar ~30 euro toe gaan. Mijn eerste deel shell kocht ik net onder de 12, daarnaast heb ik nog een order staan op 10,34 om de GAK iets omlaag te halen. Hierna vind ik dat ik genoeg Shell in bezit heb.

Daarnaast zat ik nog te kijken naar BAM, deze is echt ontzettend laag maar natuurlijk speelt ook de stikstofproblematiek nog. Verder weet ik dat bouwbedrijven vaak boetes betalen bij te late opleveringen, dus ik verwacht wel dat BAM daar nog mee getroffen gaat worden (leveringen china, export/import beperkingen mbt Coronavirus etc). Iemand die hier ook een (andere) mening over heeft?

Mijn intentie is om elke maand een xxx bedrag in te leggen in VWRL of NT, ik ben nog aan het uitzoeken welke het handigste is. VWRL blijkt namelijk een dividendlek te hebben las ik. Ik beleg overigens via de Giro. Mijn horizon is ~20 jaar dus ik ga echt een longterm positie opbouwen. Toch kon ik het niet laten om wat Shell op te pikken.
Ik heb gisteren nog eens de berekeningen gemaakt tussen VWRL (Degiro) - NT (ING). Meerdere fora vergelijkingen gelezen op o.a. Reddit en 100% helder krijg ik het niet. Maar mijn beeld is dat het ongeveer 0,1% tot 0,15% rendement scheelt in het voordeel van NT. NT is dan weer niet direct verhandelbaar, dat kan een nadeel zijn. Dat is echter totaal niet onderbouwd met eigen berekeningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
@Rubberen Ik denk dat die 'stemmen' komen van huilende particulieren die liever hun kop in het zand steken (beurzen dicht) dan accepteren dat ze verlies maken op hun beleggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hmm ik had ruimte staan om vandaag VWRL op <60 te kopen maar dat gaat vooralsnog niet door....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:05

de Peer

under peer review

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Je had volgens "de voorschriften en strenge regels" van dit topic gewoon Buy and Hold moeten doen. :+

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat de Buy and Hold goeroes die mij een paar weken geleden nog afbrandde omdat ik al mijn aandelen had geliquideerd maanden geleden nu wel erg stil zijn geworden. Als je jouw boodschap toen had geplaatst had je het halve topic over je heen gekregen. Het blijkt nu dus dat Buy and Hold wel geld oplevert maar dat andere wijze van beleggen ook geld kan opleveren.
Zucht... Dat ontkent toch ook helemaal niemand? Er zitten alleen forse risico's aan verbonden aan het timen van de markt. Bij jou toevallig goed gegaan. Survivor bias. Vandaar ook dat jij dit waarschijnlijk niet 'toevallig' zult vinden, maar het aan jouw capaciteiten toerekent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

de Peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:34:
[...]

Zucht... Dat ontkent toch ook helemaal niemand? Er zitten alleen forse risico's aan verbonden aan het timen van de markt. Bij jou toevallig goed gegaan. Survivor bias. Vandaar ook dat jij dit waarschijnlijk niet 'toevallig' zult vinden, maar het aan jouw capaciteiten toerekent.
Openlijk iemand uitmaken voor een troll is ook niet de bedoeling

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 17-03-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Toch maar wat limiet orders neergezet🤔
Wvrl op €50, geen idee of die dat gaat halen, maar mocht die het halen dan wil ik niet misgrijpen.

Wat denken jullie gaat die het halen?

Wat ik me nog afvroeg, heb nu een aantal Limiet orders uitstaan bij Flatex met een waarde precies wat er nu opstaat aan geld, maar stel nou dat je eronder komt dus meer uitgeeft dan wat je aan geld op de flatex rekening hebt staan, voert die de orders dan nog wel uit en gaat die dan naar de min of blokkeert die de orders.
zag wel dat ik tot - €500 mag gaan

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:00
Wel opmerkelijk dat ook staatsobligaties en goud het slecht hebben gedaan de afgelopen maand. Van met name staatsobligaties had ik dat niet verwacht. Heeft iemand een verklaring gelezen?

[ Voor 11% gewijzigd door Pistachenootje op 17-03-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Post van degiro:
Shortverboden Europa
Voor onderstaande markten is er sprake van een verbod op het shorten van aandelen.

***Spanje Short Sell Verbod*** De CNMV heeft een tijdelijke ban gezet op het creëren of vergroten van short posities voor één maand. Deze maatregel treedt in vanaf vandaag, 17 Maart en duurt tot 17 April en kan worden verlengt met een extra periode van maximaal 3 maanden. https://www.cnmv.es/portal/verDoc.axd?t={5baf609e-ed4e-4dad-a697-80c55548e181}

***Italië Short Sell Verbod*** Consob heeft besloten om het verbod op het het shorten van 20 Italiaanse aandelen te hervatten. Deze restrictie zal deze hele handelsdag van toepassing zijn. http://www.consob.it/web/.../resolutions/res21302.htm

***België Short Sell Verbod*** FSMA heeft een verbod op het shorten van aandelen ingesteld op een twintigtal aandelen van verschillende bedrijven – dit verbod geldt enkel vandaag. https://www.fsma.be/en/news/short-selling

***Frankrijk Short Sell Verbod*** AMF heeft een verbod op het shorten van aandelen ingesteld op een selectie aandelen van verschillende bedrijven – dit verbod geldt enkel vandaag. https://www.amf-france.or...es-under-jurisdiction-amf
@Strider krijgt zijn zin (deels). Wel jammer dat de autoriteiten deze irrationele besluiten maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Longcat op 17-03-2020 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:02
michael3 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:51:
Wvrl op €50, geen idee of die dat gaat halen, maar mocht die het halen dan wil ik niet misgrijpen.

Wat ik me nog afvroeg, heb nu een aantal Limiet orders uitstaan bij Flatex met een waarde precies wat er nu opstaat aan geld, maar stel nou dat je eronder komt dus meer uitgeeft dan wat je aan geld op de flatex rekening hebt staan, voert die de orders dan nog wel uit en gaat die dan naar de min of blokkeert die de orders.
Ik ga mee. Net ook een doorlopende order op €50 geplaatst. Misschien dat we eind volgende week richting de €50 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

michael3 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:51:

Als je een limiet order plaats wordt het geld alvast gereserveerd, dus je kan het in de tussentijd niet aan iets anders besteden.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07
Longcat schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:16:
Post van degiro:

[...]

@Strider krijgt zijn zin (deels). Wel jammer dat de autoriteiten deze irrationele besluiten maken.
Dit was wel te verwachten en vermoed dat er ook wat bedrijven op de AEX beschermd zullen gaan worden binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Miki Beschermd tegen wat? Ik poste pas nog een link met de strekking dat uit onderzoek blijkt dat shortselling verbieden geen zin heeft (of zelfs averechts werkt). Bovendien hebben veel bedrijven share repurchase programs dus die hebben juist baat bij een lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Greatsword schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:35:
[...]

Als je een limiet order plaats wordt het geld alvast gereserveerd, dus je kan het in de tussentijd niet aan iets anders besteden.
Beschikbare budget is wel iets lager, maar nog lang niet zo laag als wat zou moeten.
Maar ik kan inderdaad geen nieuwe orders uitvoeren die hoger zijn dan het fictieve bedrag wat nog over zou moeten zijn.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Longcat schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:40:
@Miki Beschermd tegen wat? Ik poste pas nog een link met de strekking dat uit onderzoek blijkt dat shortselling verbieden geen zin heeft (of zelfs averechts werkt). Bovendien hebben veel bedrijven share repurchase programs dus die hebben juist baat bij een lage prijs.
Die link heb ik ook gelezen hoor :)

Toch vermoed dat er vroeg of laat ingegrepen gaat worden omdat een klein groepje economische kritieke bedrijven richting randje faillissement kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Futures voor de US staan ondertussen nog maar op +0.8%
Toe ik begon te kijken stonden ze nog op 3%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:48
Miki schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Die link heb ik ook gelezen hoor :)

Toch vermoed dat er vroeg of laat ingegrepen gaat worden omdat een klein groepje economische kritieke bedrijven richting randje faillissement kruipen.
De financiële situatie van een bedrijf is niet gelijk aan de beurskoers.
De beurskoers is gebaseerd op verwachtingen en momenteel is er veel onzekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
gravy schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:54:
[...]

De financiële situatie van een bedrijf is niet gelijk aan de beurskoers.
De beurskoers is gebaseerd op verwachtingen en momenteel is er veel onzekerheid.
Dat snap ik ook wel, maar laten we het maar even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 10:45
Pistachenootje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:09:
Wel opmerkelijk dat ook staatsobligaties en goud het slecht hebben gedaan de afgelopen maand. Van met name staatsobligaties had ik dat niet verwacht. Heeft iemand een verklaring gelezen?
Je bedoelt februari?

Staatsobligaties hadden het juist 'goed' gedaan, idee is juist dat als men aandelen verkoopt, men staatsopbligaties gaat opkopen en daardoor de rente zal zakken. 10 jaars NL rente is gezakt van -0.34% (eind januari) naar -0.48% (eind februari). Overigens is de rente in maart wel weer flink opgelopen, maar dat schijnt te komen omdat de overheid waarschijnlijk voor een groot gedeelte gaat opdraaien voor de 'shutdown'.

Zie hier de rente: https://www.bloomberg.com/quote/GNTH10YR:IND

Goud had ik al eerder een link naar gepost: https://www.iex.nl/Column...hoezo-een-safe-haven.aspx

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
So far valt het mij nog wel mee vandaag qua negatieve resulaten (AEX, VWRL etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magpie
  • Nu online
evleerdam schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:57:
[...]

Je bedoelt februari?

Staatsobligaties hadden het juist 'goed' gedaan, idee is juist dat als men aandelen verkoopt, men staatsopbligaties gaat opkopen en daardoor de rente zal zakken. 10 jaars NL rente is gezakt van -0.34% (eind januari) naar -0.48% (eind februari). Overigens is de rente in maart wel weer flink opgelopen, maar dat schijnt te komen omdat de overheid waarschijnlijk voor een groot gedeelte gaat opdraaien voor de 'shutdown'.

Zie hier de rente: https://www.bloomberg.com/quote/GNTH10YR:IND

Goud had ik al eerder een link naar gepost: https://www.iex.nl/Column...hoezo-een-safe-haven.aspx
Ik kan dat bevestigen. Toen ik anderhalve week geleden voor bijna 2/3 naar langlopende USA staatsobligaties overstapte, was dat bij de opstart nog niet zoals gehoopt, maar dempte het al wel de daling. Sinds een paar dagen is het weer zoals de vele backtests en ook de theorie aangeven bij een deflatoir scenario op basis van vraaguitval: sterk dalende aandelen gaan dan veelal gepaard met stijgende langlopende obligaties.

Geen garantie natuurlijk voor het vervolg. Maar tot nu toe geen klachten met minus 4% ytd en helaas wel minus 14% vanaf hoogste piek begin/half februari. Al met al vind ik het nog veel te vroeg om staatsobligaties af te schrijven als "safe haven".

Overigens doet nog een andere verklaring de ronde voor een tijdelijk vergroot aanbod van staatsobligaties, waardoor de negatieve correlatie tussen aandelen en obligaties de afgelopen periode duidelijk minder sterk was. Namelijk het aanbod vanuit grote zogenaamde "Risk Parity" fondsen als bijvoorbeeld Bridgewater van Ray Dalio, waar de leverage sterk moest worden verminderd als gevolg van de marktomstandigheden. En daarna moest doordat obligaties daalden als gevolg van overaanbod, weer minder leverage worden toegepast, etc. Een zichzelf versterkend effect van te veel bets met leverage op deze negatieve correlatie. Maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@evleerdam Ja staatsobligaties in de VS doen het prima, ik heb het over de Europese.

Flinke klappen in maart voor bijvoorbeeld IEGA en IBGM. Ook een fonds als AGGH deed het slecht.

[ Voor 16% gewijzigd door Pistachenootje op 17-03-2020 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 10:45
Magpie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:23:
[...]

Ik kan dat bevestigen. Toen ik anderhalve week geleden voor bijna 2/3 naar langlopende USA staatsobligaties overstapte, was dat bij de opstart nog niet zoals gehoopt, maar dempte het al wel de daling. Sinds een paar dagen is het weer zoals de vele backtests en ook de theorie aangeven bij een deflatoir scenario op basis van vraaguitval: sterk dalende aandelen gaan dan veelal gepaard met stijgende langlopende obligaties.

Geen garantie natuurlijk voor het vervolg. Maar tot nu toe geen klachten met minus 4% ytd en helaas wel minus 14% vanaf hoogste piek begin/half februari. Al met al vind ik het nog veel te vroeg om staatsobligaties af te schrijven als "safe haven".

Overigens doet nog een andere verklaring de ronde voor een tijdelijk vergroot aanbod van staatsobligaties, waardoor de negatieve correlatie tussen aandelen en obligaties de afgelopen periode duidelijk minder sterk was. Namelijk het aanbod vanuit grote zogenaamde "Risk Parity" fondsen als bijvoorbeeld Bridgewater van Ray Dalio, waar de leverage sterk moest worden verminderd als gevolg van de marktomstandigheden. En daarna moest doordat obligaties daalden als gevolg van overaanbod, weer minder leverage worden toegepast, etc. Een zichzelf versterkend effect van te veel bets met leverage op deze negatieve correlatie. Maar pin me er niet op vast.
Heb inderdaad andere verhalen gelezen over meer 'technische' redenen voor goud en staatsobligatie. Margin calls, covers, rebalancing en dergelijke..
Pistachenootje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:30:
@evleerdam Ja staatsobligaties in de VS doen het prima, ik heb het over de Europese.

Flinke klappen in maart voor bijvoorbeeld IEGA en IBGM. Ook een fonds als AGGH deed het slecht.
Wie heeft het over staatsobligaties in de VS? Ik linkte naar NL obligaties. Daarnaast zei je in je eerdere post 'afgelopen' maand, maar je bedoelt dus maart?

Zoals ik hierboven aangaf, in maart deden Europese obligaties het onder andere slecht vanwege beloften van overheden om ondernemers en consumenten te ondersteunen tijdens de lockdown. Als de overheid restaurants, kinderopvangcentra/scholen, ZZP'ers etc. etc. gaat ondersteunen, dan gaat dat ze veel geld kosten natuurlijk.

Daarnaast inderdaad nog enkele technische redenen als margin calls, covers, herbalanceren etc. etc. maar daar heb ik te weinig zicht op.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
evleerdam schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:53:
[...]
Wie heeft het over staatsobligaties in de VS? Ik linkte naar NL obligaties.
Magpie. Mijn fout. Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Pistachenootje alle risk premia zijn (hard) omhoog gegaan. Zie bijv. nieuws over Duitsland-Italië spreads. Als men spreekt van een vlucht naar safe havens, dan doelen ze niet op Italiaanse staatsobligaties. Die IEGA en IBGM zullen relatief risky assets hebben. Hogere risk premium -> hogere yield -> lagere prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door Longcat op 17-03-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Pistachenootje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:30:

Nouja dit was wellicht ook wel te verwachten, de rentes staan absurd laag en nog steeds overigens.

Men is wellicht aan het coveren of aan het herbalanceren en dan vliegen die dingen eruit aangezien aandelen flink minder waard zijn geworden.
Maar het ziet er ook naar uit dat overheden flink geld gaan uitgeven en hun kapitaalpositie verslechterd kan worden, dan is een correctie op staatsobligaties ook best terecht m.i.

---

En Dow onder de 20K!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Trump begon als president toen de Dow Jones op 19,827.25 stond, vandaag 19,882.26 aangetikt. Just saying...

[ Voor 5% gewijzigd door DJH op 17-03-2020 15:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:05

de Peer

under peer review

DJH schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:18:
Trump begon als president toen de Dow Jones op 19,827.25 stond, vandaag 19,882.26 aangetikt. Just saying...
Wat bedoel je daar nu mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:23:
[...]

Na market close: leverage 189,7%, initial margin 148,7%, maintenance margin 62,8%.
Huidige stand: leverage 184,3%, initial margin 144,1%, maintenance margin 56,5%.

Vandaag even druk met andere zaken, maar maintenance margin zit in ieder geval netjes onder mijn gestelde grens van 60% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 13:12

Kid Buu

Huh, Pietje?

de Peer schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:21:
[...]

Wat bedoel je daar nu mee?
Ik ben eerder pro Trump dan anti. En deze crisis is zeker niet Trump aan te rekenen. Maar hij neemt te pas en te onpas credits voor het omhoog schieten van de aandelen markt. Vind het op zich wel een nederig feitje wat Trump aan gaat.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maahes
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:05
Ik ben benieuwd wat al deze volatiliteit met ETF's doet. Het lijkt mij dat de kosten kunnen oplopen en dat het moeilijker is om de benchmark te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Maahes schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:42:
Ik ben benieuwd wat al deze volatiliteit met ETF's doet. Het lijkt mij dat de kosten kunnen oplopen en dat het moeilijker is om de benchmark te volgen.
Kosten worden juist lager, gezien het een x % is ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Panzer_V schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:52:
De Rabo Certificaten vliegen ook echt alle kanten op qua koers. Paar weken geleden nog 135% of zo....toen hard omlaag naar 115, terug omhoog naar 126 of zo, nu weer 114.

Gelukkig zit ik er niet in voor de koers maar voor de coupon ;)

Het is alleen zo verneukeratief voor de waardeontwikkeling van mijn portefeuille.
Vandaag naar de 100 heh :) Misschien goed om bij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Maahes het is niet moeilijker dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 23:00

The_Scarabial

MTB for life!

hehe alles kleurt opeens groen hier in mijn portefeuille :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

The_Scarabial schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:15:
hehe alles kleurt opeens groen hier in mijn portefeuille :)
Ja, FED loopt weer te machinisten.
500 Miljard.

Vorige keer duurde het een half uurtje voorhet weer terug was op het punt van voor de FED 'manipulatie'.

Just let it bleed..
Ze hadden beter de beurs kunnen laten bloeden en dan deze triljarden er na de corona piek in schieten denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door MrMonkE op 17-03-2020 16:30 . Reden: Ja :) Aangepast @indexample ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
MrMonkE schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:17:
[...]

Ja, FED loopt weer te machinisten.
500 Biljoen.
miljard lijkt me?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Santee
Billion in engels = miljard, dus ja je hebt gelijk. Een Nederlandse biljoen is 1000 miljard.

[ Voor 15% gewijzigd door Santee op 17-03-2020 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Beurs open, cijfers in het groen.
*insert scary corona news*
Beurs dicht, cijfers in het rood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Als het echt 500 Biljoen was zeten we nu op 500000 punten op de DJI ;)
Altijd verwarrend die Biljoenen en Billions. Aangepast.

edit: Gaat alweer omlaag zo te zien.
Money well spent!

[ Voor 18% gewijzigd door MrMonkE op 17-03-2020 16:38 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:57
Zenix schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:51:
[...]

Vandaag naar de 100 heh :) Misschien goed om bij te kopen?
Zou je denken. Maar ik heb genoeg Rabo certificaten. Koop niets bij anders dan de maandelijkse inleg. Wel druk met onderhoud woning 😉

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Panzer_V schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:53:
[...]

Zou je denken. Maar ik heb genoeg Rabo certificaten. Koop niets bij anders dan de maandelijkse inleg. Wel druk met onderhoud woning 😉
Ik kon het niet laten liggen, maar heb er dan ook niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:03
@Longcat Dit gaat verder dan een short verbod. Beurstijden restricten of zelfs dicht:

Mnuchin:
https://www.marketwatch.c...-2020-03-17?mod=home-page

En waarom het slecht idee is:
https://www.marketwatch.c...-2020-03-17?mod=home-page

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik zit te wachten op een mega DAL en die stomme FED loopt er continu doorheen te fietsen met zijn Miljarden.
Waar is die befaamde marktwerking van het kapitalisme.
Laat de markt zijn werk doen.
Zou er spontaan socialist van worden zeg.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMonkE schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:54:
Ik zit te wachten op een mega DAL en die stomme FED loopt er continu doorheen te fietsen met zijn Miljarden.
Waar is die befaamde marktwerking van het kapitalisme.
Laat de markt zijn werk doen.
Zou er spontaan socialist van worden zeg.
Dit is toch een hele mooie dip om weer puts bij te kopen? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
@MrMonkE Don't fight the fed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:03
@MrMonkE Na gisteren is een pas op de plaats totaal niet raar. VS loopt nog erg achter met besmettingen per capita. Geef het een week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:57:
[...]

Dit is toch een hele mooie dip om weer puts bij te kopen? 8)
Die kunnen altijd ook nog goedkoper worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Van mij mag de boel nu wel beginnen te dalen. Vandaag en gisteren wat VWRL aandelen eruit gekiept (voor €63 en €64 dus beide keren boven de sluitkoers en boven "gemiddelde" van de dag). Nu weer proberen terug te kopen voor een leuk prijsje, en dus een deel van de daling te vermijden. Achteraf gezien had ik dit natuurlijk veel eerder moeten doen / proberen. Maarja, nog geen jaar ermee bezig dus nog aan het leren. En zoals de meeste hier al schrijven, het zal nog wel gaan dalen en de Amerikanen kunnen niet geld erin blijven stoppen.
En als er nu wel een stijging aan komt dan was het leergeld. Gaat toch niet om veel stuks en ze stonden toch al diep in het rood (GAK van €77,xx).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

De beurs dicht doen of op een andere manier beperkingen opleggen omdat de koersen niet bevallen lijkt me sowieso het failliet van het systeem: wel het opwaartse potentieel nemen maar het neerwaartse niet accepteren.

Voor iedereen die risico's afdekken wil zijn er al vanaf de klassieke oudheid opties te koop (of te verkopen): dat moet m.i. voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:16:
[...]

Die kunnen altijd ook nog goedkoper worden :p
Of duurder.

Mijn FCA, Daimler en GM puts die ik paar weken geleden heb gekocht doen het ook erg goed. :+
Pagina: 1 ... 58 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.