Inderdaad. Op een aanzienlijk vermogen (>300k) is Rabobank tegen de huidige voorwaarden de beste optie omdat zij de beheerskosten vallen.WickedWizard schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:05:
[...]
Goedkoper en geen dividendlek t.o.v. VWRL.
Ah ok, bij de abn is het een optie.. je betaald alleen wel EUR 5,- + 0.05%. De vraag is dan alleen wat voor mij een voordeel zijn kunnen zijn om toch die extra kosten te pakken en VWRL te kopen. Buiten dat het hele markt timen verhaal met een ETF of een Fonds natuurlijk zinloos is vind ik het knap vervelend dat ik als ik nu NT world koop ik het pas 2-3 dagen later heb tegen wie weet welke prijs..Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:02:
Het wordt nu wel heel verleidelijk een deel van mijn 2 weken geleden verkochte 60VWRL stuks gefaseerd terug te kopen.
@BasvanS VWRL is niet altijd beschikbaar bij iedere bank.
Waarom als ik vragen mag? Omdat nu de beurs in Amerika open is de koersen weer iets stijgen? Maar afgelopen dagen/weken is gebleken dat de markt nog steeds volatiel is, dus morgen kan die zomaar weer lager staan (al dan niet alleen in de ochtend).Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:02:
Het wordt nu wel heel verleidelijk een deel van mijn 2 weken geleden verkochte 60VWRL stuks gefaseerd terug te kopen.
Als ik het zo hoor lijkt ABN me niet echt de meest voor de hand liggende optie om te beleggen danBasvanS schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:07:
[...]
Ah ok, bij de abn is het een optie.. je betaald alleen wel EUR 5,- + 0.05%. De vraag is dan alleen wat voor mij een voordeel zijn kunnen zijn om toch die extra kosten te pakken en VWRL te kopen. Buiten dat het hele markt timen verhaal met een ETF of een Fonds natuurlijk zinloos is vind ik het knap vervelend dat ik als ik nu NT world koop ik het pas 2-3 dagen later heb tegen wie weet welke prijs..
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ik begon bij de abn met een maandelijkse inleg. Sinds gisteren ingestapt bij de giro en ik moet zeggen dat het bijna net zo makkelijk is. Ik zou degiro of gelijkwaardig aanraden.Widow schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:21:
[...]
Als ik het zo hoor lijkt ABN me niet echt de meest voor de hand liggende optie om te beleggen danveel hier beleggen bij DeGiro.. daar zit VWRL in de kernselectie waardoor je (tot op zekere hoogte) gratis kunt verkopen/kopen EN je orders worden direct verwerkt. Lijkt mij een 2-0 voorsprong ten opzichte van de ABN?
Grootbank + NT schijnt goedkoper te zijn dan DeGiro + VWRL (immers zit je bij VWRL nog met dividend belasting + TER).Widow schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:21:
[...]
Als ik het zo hoor lijkt ABN me niet echt de meest voor de hand liggende optie om te beleggen danveel hier beleggen bij DeGiro.. daar zit VWRL in de kernselectie waardoor je (tot op zekere hoogte) gratis kunt verkopen/kopen EN je orders worden direct verwerkt. Lijkt mij een 2-0 voorsprong ten opzichte van de ABN?
En dat orders direct worden verwerkt bij DeGiro staat los van waar je handeld. NT is een fonds en wordt 1x oer dag de koers van vastgesteld en pas 2 dagen later uitgevoerd. Waar VWRL een ETF is die wel real time wordt verhandeld. Bij grootbank kun je ook rechtstreeks, en real time, in aandelen handelen.
@Widow Waarom zou je VWRL prefereren t.o.v. de NT fondsen bij ABN of een andere grootbank?
Nog een positie gesloten.Zr40 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Huidige stand: leverage 199,5%, initial margin 148,8%, maintenance margin 68,2%.
Leverage 194,5%, initial margin 146,2%, maintenance margin 65,8%.
En nu staat dat aandeel weer in de min. Eigenlijk gewoon niet meer naar kijkenEn natuurlijk stijgt het aandeel ruim 5% een paar minuten nadat ik de positie heb gesloten, als enige stijger in mijn portfolio
[ Voor 29% gewijzigd door Zr40 op 16-03-2020 15:30 ]
Dat hangt wel af van aannames met betrekking tot het verlies in dividendbelasting. Het is eurootjes werk, geen noemenswaardige bedragen.RobertMe schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:24:
[...]
Grootbank + NT schijnt goedkoper te zijn dan DeGiro + VWRL (immers zit je bij VWRL nog met dividend belasting + TER).
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Omdat ik geen langdurige extreme dalingen verwacht (niet dagelijks -7%) en gefaseerd aankopen op zich niet ongunstig is. Momenteel koop ik voor 10€ per stuk goedkoper terug dan vorige week verkocht en kan ik feitelijk meer stuks voor hetzelfde bedrag terugkopen. Omdat ik niet zeker weet hoe de beurs over 2 weken staat is gefaseerd terugkopen een manier om risico te spreiden voor mij. Ik wil namelijk wel die 60 stuks terug.RobertMe schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:18:
[...]
Waarom als ik vragen mag? Omdat nu de beurs in Amerika open is de koersen weer iets stijgen? Maar afgelopen dagen/weken is gebleken dat de markt nog steeds volatiel is, dus morgen kan die zomaar weer lager staan (al dan niet alleen in de ochtend).
Ik ben van plan om ongeveer dezelfde strategie te hanteren. Heb je alleen VWRL gekocht en geen andere ETF's? Hoe ga jij om met dividendlekkage?michael3 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:00:
[...]
10% van mijn beleggingen zijn losse aandelen, bedoeld om een beetje mee te spelen.
de rest VWRL
En ja hoge dividend bij Shell met een lage koers dat is ook wel leuk 😁
Tenzij je het doorrekent met maandelijkse inleg over 20-30 jaar met rente op rente, dan kan het om flinke bedragen gaan.Tsurany schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:26:
[...]
Dat hangt wel af van aannames met betrekking tot het verlies in dividendbelasting. Het is eurootjes werk, geen noemenswaardige bedragen.
Verwijderd
Mijn onderbuik zegt dat de beurs halveert, ik zeg onderbuik. Angst regeert, (bijna) niemand denkt meer rationeel. Kijk maar naar het toiletpapier.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:29:
[...]
Omdat ik geen langdurige extreme dalingen verwacht (niet dagelijks -7%) en gefaseerd aankopen op zich niet ongunstig is. Momenteel koop ik voor 10€ per stuk goedkoper terug dan vorige week verkocht en kan ik feitelijk meer stuks voor hetzelfde bedrag terugkopen. Omdat ik niet zeker weet hoe de beurs over 2 weken staat is gefaseerd terugkopen een manier om risico te spreiden voor mij. Ik wil namelijk wel die 60 stuks terug.
Ik word zo koopziek als ik groot ben van die rode cijfers ..
Al m’n dividenden uitgegeven 🙈
Al m’n dividenden uitgegeven 🙈
[ Voor 12% gewijzigd door Duinkonijn op 16-03-2020 15:39 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
99,9%?
Als de lucht valt, zijn alle mussen dood
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
Mijn derde en ben blij dat ik 3/4 kwart jaar geleden alles eruit heb geknikkerd en procenten minder koop en geen verlies heb. Sinds de eerste IT bubbel probeer ik mee te surfen op golfen van conjuctuur en nee dat kan je niet precies timen. Maar wist wel dat de beurs in een gehypte toestand was en er alleen nog maar een lucifer nodig was om het kruidvat te doen ontploffen. Ik doe niet aan daytraden maar wel aan conjuctuur traden. Dat is mijn plan.Lycaon schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:36:
[...]
Inderdaad, dan wordt pas duidelijk hoezo niet iedereen "rijker" wordt op de beurs op de lange(re) termijn.
Er wordt nl. al gauw gehandeld op basis van emotie. Ondanks alle goede voornemens om dat nooit te doen. Buy and hold is toch zo makkelijk?
Dit is mijn eerste crisis en ik houd mij aan mijn plan.
Weer plukje erbij, dit keer NN. Uitvoering op limit 19,5. Kon het niet laten op grofweg -50%. Nu weer even wachten tot de volgende order geplaatst mag worden.
Verwijderd
heb je toevallig ergens een vergelijking? Bijvoorbeeld na 10 jaar start met 2500€ en maandelijks 200€ extra inleg?Pistachenootje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:32:
[...]
Tenzij je het doorrekent met maandelijkse inleg over 20-30 jaar met rente op rente, dan kan het om flinke bedragen gaan.
Verwijderd
Heel internet staat vol met dat soort rekentools.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:56:
[...]
heb je toevallig ergens een vergelijking? Bijvoorbeeld na 10 jaar start met 2500€ en maandelijks 200€ extra inleg?
KLM wordt een penny stock?
https://www.nu.nl/economi...t-wegens-coronavirus.html
Ik heb nog niet een koop kriebel bij KLM nu.
Volgens mij heeft iemand in dit topic een spreadsheet gemaakt. Als je zoekt kun je het misschien vinden.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:56:
[...]
heb je toevallig ergens een vergelijking? Bijvoorbeeld na 10 jaar start met 2500€ en maandelijks 200€ extra inleg?
Maar de NL en FR overheid zitten toch in KLM?Ko.Kane schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:59:
KLM wordt een penny stock?
Of ben ik in de war met schiphol?
Dus denk niet dat die dat zo ver laten gaan. (mits correct hierboven)
[ Voor 3% gewijzigd door MrMonkE op 16-03-2020 16:12 ]
★ What does that mean? ★
@MrMonkE Misschien durven zij wel af te schrijven en gaan ze long shell 
https://www.nu.nl/economi...erkoop-belang-in-klm.html
https://www.nu.nl/economi...erkoop-belang-in-klm.html
Verwijderd
Kijk even naar Buitenhof afgelopen zondag en je hoort een heel uitgebreid antwoord op je vraag. KLM laten ze nooit klappen.MrMonkE schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:11:
[...]
Maar de NL en FR overheid zitten toch in KLM?
Of ben ik in de war met schiphol?
Dus denk niet dat die dat zo ver laten gaan. (mits correct hierboven)
Maar nationaliseren is wel een optie, en dan zijn je aandelen evengoed waardeloosVerwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:13:
[...]
Kijk even naar Buitenhof afgelopen zondag en je hoort een heel uitgebreid antwoord op je vraag. KLM laten ze nooit klappen.
Point taken!R.van.M schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:19:
[...]
Maar nationaliseren is wel een optie, en dan zijn je aandelen evengoed waardeloos
Lijkt me typisch iets voor die Fransen.
★ What does that mean? ★
waarom gaan de beursen zo erg om hoog sinds 15:00 uur?
Iemand een oplossing BINNEN DEGIRO voor het volgende:
Ik wil een limit verkoop order aanmaken voor een aandeel waar ik een sprong in koers verwacht. Huidige koers is 1.5 en ik wil een doorlopende order aanmaken waarbij deze bij 5 verkocht moet worden. Ook om deze 'uit de markt' te halen voor de shorts. Ik kan echter alleen verkooporders inleggen die maximaal 1 hoger liggen dan de huidige koers.
Is dat te omzeilen of op een andere manier te doen?
Ik wil een limit verkoop order aanmaken voor een aandeel waar ik een sprong in koers verwacht. Huidige koers is 1.5 en ik wil een doorlopende order aanmaken waarbij deze bij 5 verkocht moet worden. Ook om deze 'uit de markt' te halen voor de shorts. Ik kan echter alleen verkooporders inleggen die maximaal 1 hoger liggen dan de huidige koers.
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:56:
[...]
GG85 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:08:
Schaamteloze crosspost vanuit het FO topic:
Ik heb een calculator gemaakt om de kosten te vergelijken tussen indexbeleggen bij BrandNewDay, Meesman, Rabobank, ING, ABN en Binck.
laatste versie staat hier: https://github.com/GvY85/FO-calculators/releases
[Afbeelding: v2.3 front]
zit helaas nog wel een kleine afrondingsfout in bij de aankoopkosten van de Rabo die ik er niet uit krijg dus als iemand een idee heeft, graag.
Amerika gelooft er nog in.tommymeerNL schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:25:
waarom gaan de beursen zo erg om hoog sinds 15:00 uur?
Verwijderd
Dit lijkt een herhaling van de afgelopen 5x dat de koers zo omlaag ging dat mensen de bodem proberen te zoeken. Ik heb al 5x het een bulltrap gecalled de afgelopen weken op; dit soort dagen en 5x had ik gelijk, kan ik de 6x halen?
Waar haal jij de NT world data vandaan?Miki schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:30:
Zo, vandaag even lekker dik in de plus NT World staat nu een goede 6% in de plus
same here, echter baal ik wel dat ik net toen ik even niet kon IWDA zak zakken tot de 40. Anders had ik zeker gekocht. Nu ondertussen toch alweer 43 in een soort mini bull run.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:33:
[...]
Dit lijkt een herhaling van de afgelopen 5x dat de koers zo omlaag ging dat mensen de bodem proberen te zoeken. Ik heb al 5x het een bulltrap gecalled de afgelopen weken op; dit soort dagen en 5x had ik gelijk, kan ik de 6x halen?
IWDA staat nu -2.3% in de min. NT W zal daar weinig vanaf wijken volgens mij.
Dat NT World in de plus staat is toch logisch, dat is nog de stand van vrijdag?
Morgen zullen we de schade van vandaag gaan zien.
Morgen zullen we de schade van vandaag gaan zien.
@Miki Je kijkt naar slotkoersen van vorige week.
Hap hap, Northern Trust fondsen lopen altijd een dag achter, ik krijg morgen pas de klap die de anderen vandaag al hebben ervarenHermaniak88 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:37:
@Miki Je kijkt naar slotkoersen van vorige week.
Ze ontlopen elkaar nauwelijks kwa prestaties (NT is door niet hebben van dividendlek iets beter) dus kans is zeer groot dat het die kant op gaat. Zodoende is al dat geneuzel over kunnen timen van het aankopen van ETF's echt geneuzel en puur emotie.Pistachenootje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:36:
IWDA staat nu -2.3% in de min. NT W zal daar weinig vanaf wijken volgens mij.
[ Voor 44% gewijzigd door Miki op 16-03-2020 16:45 ]
Ik denk niet dat je dit kan omzeilen. Denk dat dit een fat finger beveiliging is of juist een cadeautje voor market makers zodat zij die fat finger kunnen opvangen i.p.v. jij.coelho schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:26:
Iemand een oplossing BINNEN DEGIRO voor het volgende:
Verwijderd
Ik kan me na de gedeeltelijke nationalisatie van Air France in 1999 eigenlijk geen nationalisaties meer herinneren in Frankrijk. Sterker nog, ze hebben best veel geprivatiseerd (France Télécom, Renault, Gaz de France, EDF, snelwegen).
In Nederland daarentegen heeft de staat Fortis Nederland en ABNAMRO in 2008 opgekocht, en toen in 2013 nog eens SNS REAAL in 2013.
Maar dat KLM gewoon in de lucht blijft lijkt me logisch, een failissement zou een verschrikkelijke schokgolf door de hele economie trekken. (en daarom wordt KLM ook geholpen, en worden ZZP'ers dat niet).
Verwijderd
Er wordt dit jaar een krimp van -2% verwacht in de EU. Dus ik denk dat het nog veel erger gaat worden op de beurs en het bedrijfsleven.
https://www.nu.nl/economi...door-het-coronavirus.html
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2020 16:46 ]
2% is niets vergeleken met wat we in 2008 hadden.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:45:
Er wordt dit jaar een krimp van -2% verwacht in de EU. Dus ik denk dat het nog veel erger gaat worden op de beurs en het bedrijfsleven.
In vino veritas, in aqua sanitas
Verwijderd
Er werd een groei van 1,5% verwacht. Dus kan je er dan vanuit gaan dat we 3,5% krimpen?
Wat ik op het cbs kan lezen hadden we in 2009 in het eerste kwartaal -4,5%
https://www.cbs.nl/nl-nl/.../ongekende-krimp-economie
Wat ik op het cbs kan lezen hadden we in 2009 in het eerste kwartaal -4,5%
https://www.cbs.nl/nl-nl/.../ongekende-krimp-economie
Is er eigenlijk toch een brede ETF die we kunnen kopen op de Amerikaanse beurs? In de avonduren is er toch wat meer tijd beschikbaar om op de knoppen te drukken. Of moeten we dan maar grote holdco's zoals Berkshire als proxy gebruiken?
Maar denk je dat de beurshandelaren zich vandaag pas bedenken dat het Corona virus misschien wel slecht voor de economie kan gaan zijn?Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:45:
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
@Rukapul Bij degiro zie ik voor trackers alleen NYSE Arca en daar zie ik alleen commodity ETF's.
@Verwijderd Nog steeds max. 5% van je ptf? Dat de VIX op 76 77.5 (en daarmee een 52W high) staat hoef ik je niet te vertellen, geloof ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Longcat op 16-03-2020 17:14 ]
Verwijderd
Zit nu op ongeveer 14% van mijn portfolio, dat de VIX zo hoog is klopt, maar ik verwacht echt dat alles instort in Amerika, vooral vanwege de non-existent social security.Longcat schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:12:
@Verwijderd Nog steeds max. 5% van je ptf? Dat de VIX op 76 staat hoef ik je niet te vertellen, geloof ik.
Aan het eind van de dag ga ik wat DAX putjes verkopen. Om risk even iets lager te maken. Overigens heb ik mijn geld naar mijn bankrekeningen gestuurd, ik heb nauwelijks beleggingen meer.
Overigens heb ik ook wel wat winst op mijn FCA putjes die ik maandje geleden heb gekocht.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2020 17:19 ]
Success!
Hij gaat nu duiken zag ik net in mijn glazen bol.
Man, even boodschappen wezen doen.
Ik weet niet wie al die pasta maakt maar die loopt binnen.
★ What does that mean? ★
Sowieso een bedrijf waar aan alle kanten groeibeperkingen zitten. Is het geen co2 uitstoot dan is het wel het maximaal aantal vliegbewegingen op Schiphol, of extra belasting op tickets, of een vakbond die zich niet gehoord voelt.. ik zou bedrijven zoeken die makkelijker kunnen groeien iig.Ko.Kane schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:59:
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Inmiddels een derde positie gesloten.Zr40 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:25:
[...]
Nog een positie gesloten.
Leverage 194,5%, initial margin 146,2%, maintenance margin 65,8%.
Huidige stand: leverage 184,9%, initial margin 138,2%, maintenance margin 60,1%.
Voor vandaag voldoende gesloten in het dal
Europese Commissie wil buitengrenzen dichtgooien
Steeds meer landen sluiten de grenzen en leggen het publieke leven stil. In Italië zijn er indicaties dat de quarantaine werkt. In België is de kaap van de 1.000 bevestigde besmettingen gerond.
En onmiddellijk zie je het effect al op de beurs.
Steeds meer landen sluiten de grenzen en leggen het publieke leven stil. In Italië zijn er indicaties dat de quarantaine werkt. In België is de kaap van de 1.000 bevestigde besmettingen gerond.
En onmiddellijk zie je het effect al op de beurs.
[ Voor 9% gewijzigd door Rubberen op 16-03-2020 17:30 ]
Verwijderd
Frankrijk gaat ook op lockdown hoorde ik zojuist. Dat zal ook wel impact hebben..
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2020 17:37 ]
Ik heb ook nauwelijks beleggingen meer. Maar ik heb niks verkocht.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:16:
[...]
Overigens heb ik mijn geld naar mijn bankrekeningen gestuurd, ik heb nauwelijks beleggingen meer.
Verwijderd
Iedereen heeft het over bijkopen. Maar ik denk dat we pas net zijn begonnen. USA moet de meeste maatregelen van de europese landen nog over gaan nemen.fsfikke schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:00:
[...]
Maar denk je dat de beurshandelaren zich vandaag pas bedenken dat het Corona virus misschien wel slecht voor de economie kan gaan zijn?
Verwijderd
Daar komt ook bij dat social security veel minder groot is in de USA, dus de maatregelen komen daar veel harder aan.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:49:
[...]
Iedereen heeft het over bijkopen. Maar ik denk dat we pas net zijn begonnen. USA moet de meeste maatregelen van de europese landen over gaan nemen.
/edit: Ik baal wel dat ik mijn Uber en Boeing puts heb verkocht vorige week.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2020 17:52 ]
Waarschijnlijk met dikke winst.. dus zo erg hoef je niet te balen.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:50:
[...]
/edit: Ik baal wel dat ik mijn Uber en Boeing puts heb verkocht vorige week.![]()
![]()
★ What does that mean? ★
Verwijderd
600% ongeveer.MrMonkE schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:01:
[...]
Waarschijnlijk met dikke winst.. dus zo erg hoef je niet te balen.
Over wat voor bedragen hebben we het dan? Kan me voorstellen dat je dit niet doet met 100k? Maar misschien ook wel?
Qua virus zijn we net begonnen. Qua markt zitten we dichter bij de bodem dan bij de top. 35-40% daling op aex is niet niks.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:49:
[...]
Iedereen heeft het over bijkopen. Maar ik denk dat we pas net zijn begonnen. USA moet de meeste maatregelen van de europese landen nog over gaan nemen.
Verwijderd
Ongeveer 5k inleg per positie.michaeltb schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:06:
[...]
Over wat voor bedragen hebben we het dan? Kan me voorstellen dat je dit niet doet met 100k? Maar misschien ook wel?
Nice! 6x 5k = 30k
In totaal ook dikke winst? Ik geloof zelf namelijk niet zo in dit "gokken" maar vind het altijd wel stoer als het goed uitpakt. Ik zou het iigv niet durven
Verwijderd
Ja, dikke winst, wat ik hierboven zeg is wel dat ik het ook steeds winst pak. Dus de winst die ik nu pak staat veilig in cash op mijn bankrekening. In het ergste geval nu verlies ik 10-15% van mijn net worth, dit zijn natuurlijk debiele dagen en het zijn de dagen die dit soort winsten mogelijk maken.michaeltb schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:10:
[...]
Nice! 6x 5k = 30k![]()
In totaal ook dikke winst? Ik geloof zelf namelijk niet zo in dit "gokken" maar vind het altijd wel stoer als het goed uitpakt. Ik zou het iigv niet durven
Als er inderdaad een recessie of depressie komt dan kan ik van deze winst 2 leuke condo's kopen hier en verhuren en dan daarmee ook weer buy and hold strategie doen.
Ik vind het in ieder geval wel erg leuk. Mijn FCA put doet het ook heel erg goed
De dag voor alles in elkaar storte (28 Feb) heb ik voor het eerst NT world bij de Rabobank gekocht, maar dit bevalt me helemaal niet.
Ik ruil het liever om voor VWRL bij deGiro.
Vraag is: klopt het dat verkoop van NTworld net zo'n langduring process is als aankoop?
Want dan wacht ik denk ik even tot de markt wat minder nerveus is.
Vraag is: klopt het dat verkoop van NTworld net zo'n langduring process is als aankoop?
Nice! Ik vraag me wel altijd af of de mensen met verlies ook posten hahaVerwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:15:
[...]
Ja, dikke winst, wat ik hierboven zeg is wel dat ik het ook steeds winst pak. Dus de winst die ik nu pak staat veilig in cash op mijn bankrekening. In het ergste geval nu verlies ik 10-15% van mijn net worth, dit zijn natuurlijk debiele dagen en het zijn de dagen die dit soort winsten mogelijk maken.
Als er inderdaad een recessie of depressie komt dan kan ik van deze winst 2 leuke condo's kopen hier en verhuren en dan daarmee ook weer buy and hold strategie doen.
Ik vind het in ieder geval wel erg leuk. Mijn FCA put doet het ook heel erg goed
Verwijderd
De bodem is 0 punten. Daar zijn we nog niet.klaasvaak1853 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:07:
[...]
Qua virus zijn we net begonnen. Qua markt zitten we dichter bij de bodem dan bij de top. 35-40% daling op aex is niet niks.
Waarom zouden de beurzen niet verder door kunnen zakken? Omdat dat vorige keer ook niet is gebeurd?
Als straks de 1e kwartaal cijfers worden uitgebracht van de bedrijven, gaan de aandelen ook weer flink dalen.
Dat is in mei pas.
michaeltb schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:22:
[...]
Nice! Ik vraag me wel altijd af of de mensen met verlies ook posten haha
Sns en Fortis ook niet.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:13:
[...]
Kijk even naar Buitenhof afgelopen zondag en je hoort een heel uitgebreid antwoord op je vraag. KLM laten ze nooit klappen.
Maar aandelen waren op een gegeven moment toch verdomd weinig waard.
| live and give like no one else |
Dat klopt.Baytep schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:18:
Of niet. Positie vier en vijf inmiddels ook gesloten.Zr40 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:28:
[...]
Inmiddels een derde positie gesloten.
Huidige stand: leverage 184,9%, initial margin 138,2%, maintenance margin 60,1%.
Voor vandaag voldoende gesloten in het dal
Leverage 185,9%, initial margin 141,6%, maintenance margin 59,8%.
Precies mijn gedachte. Of ABN in 2008. Ik zie het nog wel gebeuren dat AF KLM wordt genationaliseerd als joint venture tussen de Nederlandse en Franse staat. Voor de aandeelhouder hetzelfde effect als faillissement.3x3 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:26:
[...]
Sns en Fortis ook niet.
Maar aandelen waren op een gegeven moment toch verdomd weinig waard.
Als Air-France-KLM genationaliseerd wordt en daarna gesplitst, dan lijkt het bijzonder veel op Fortis-ABN.PHiXioN schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:44:
[...]
Precies mijn gedachte. Of ABN in 2008. Ik zie het nog wel gebeuren dat AF KLM wordt genationaliseerd als joint venture tussen de Nederlandse en Franse staat. Voor de aandeelhouder hetzelfde effect als faillissement.
*Verkeerd gelezen*
[ Voor 93% gewijzigd door Waxina op 16-03-2020 18:53 ]
En wat bevalt je dan niet en wat denk je te bereiken door het om te ruilen voor VWRL?Baytep schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:18:
De dag voor alles in elkaar storte (28 Feb) heb ik voor het eerst NT world bij de Rabobank gekocht, maar dit bevalt me helemaal niet.
IWDA lijkt een support te hebben gevonden op 42.4 best wel grappig eigenlijk.
US beurs tot nu toe nog geen giga dalingen zoals bij de europese. Echter komt de US wat achter op het virus in vergelijking met europa. Maw europa taferelen moeten nog gebeuren in de US,
Net melding op de radio dat bedrijven beginnen te sluiten door logistieke problemen. (In Belgie welliswaar)
Langzaam maar zeker lijken we naar een werkelijke lockdown op te schuiven.
US beurs tot nu toe nog geen giga dalingen zoals bij de europese. Echter komt de US wat achter op het virus in vergelijking met europa. Maw europa taferelen moeten nog gebeuren in de US,
Net melding op de radio dat bedrijven beginnen te sluiten door logistieke problemen. (In Belgie welliswaar)
Langzaam maar zeker lijken we naar een werkelijke lockdown op te schuiven.
Volgens mij loopt de FED het vuur uit haar sloffen om de DJI boven 21000 te houden.Rubberen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:53:
IWDA lijkt een support te hebben gevonden op 42.4 best wel grappig eigenlijk.
★ What does that mean? ★
Via welk platform handel je? Robinhood?Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:15:
[...]
Ja, dikke winst, wat ik hierboven zeg is wel dat ik het ook steeds winst pak. Dus de winst die ik nu pak staat veilig in cash op mijn bankrekening. In het ergste geval nu verlies ik 10-15% van mijn net worth, dit zijn natuurlijk debiele dagen en het zijn de dagen die dit soort winsten mogelijk maken.
Denk eerder boven de 20000, zou best eens kunnen dat er flink wat orders getriggerd worden als die symbolische grens doorbroken wordt.MrMonkE schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:54:
[...]
Volgens mij loopt de FED het vuur uit haar sloffen om de DJI boven 21000 te houden.
Zal de belastingbetaler dit pikken denk je?3x3 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:46:
[...]
Als Air-France-KLM genationaliseerd wordt en daarna gesplitst, dan lijkt het bijzonder veel op Fortis-ABN.
Verwijderd
Als belastingbetaler zou ik een bailout best wel accepteren. Natuurlijk niet om de shareholders geld te geven, maar wel als investering voor de toekomst.
Iemand Curetis op zijn watchlist staan?
=> https://www.iex.nl/Nieuws...oronavirus-in-Europa.aspx
Twijfel om een (voor mij) grote positie in te nemen om het verlies van de voorbije weken ietwat te compenseren.
Twijfel om een (voor mij) grote positie in te nemen om het verlies van de voorbije weken ietwat te compenseren.
Ben je dan niet al te laat?dotacom schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:35:
Iemand Curetis op zijn watchlist staan?
Verwijderd
Overheid doet dit alleen maar uit noodzaak, niet om winst te maken. De overheid is non-profit gelukkig. En dan is het dus geen buitenkans, want wat hieraan wordt besteed gaat dan weer ten koste van andere doelgroepen. Of kan je al niet meer de enorme bezuinigingen herinneren na de laatste crisis? We hebben nog bakken met geld maar het kan snel op zijn.3x3 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:33:
[...]
Een airliner kopen voor een prikkie, is een buitenkans.
Vindt wel dat velen hier nogal luchtig doen en euforisch over de dalende beurzen en totaal niet stil staan bij de economische impact. Dat zal wel keren als de eerste ontslagen gaan vallen en bedrijven gaan omvallen. We zitten gewoon in deep shit met zijn allen.
-28% momenteel.michaeltb schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:22:
[...]
Don't catch een falling knife. Heb ik wel nu geleerd. Ik wacht en dan koop ik bij
Is het nu sowieso de tijd om in aandelen te beleggen of om bijvoorbeeld in bitcoin te investeren? Ik heb maar een kleine portemonnee, dus een manier om daar op legale wijze meer van te maken is interessant.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Beurskoersen hebben vrij weinig invloed op de echte economie. De enige bedrijven die omvallen van een lage koers zijn degene die toch al heen slecht draaide, en overleefden op goedkoop geld van investeerders.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:10:
[...]
Overheid doet dit alleen maar uit noodzaak, niet om winst te maken. De overheid is non-profit gelukkig. En dan is het dus geen buitenkans, want wat hieraan wordt besteed gaat dan weer ten koste van andere doelgroepen. Of kan je al niet meer de enorme bezuinigingen herinneren na de laatste crisis. We hebben nog bakken met geld maar het kan snel op zijn.
Vindt wel dat velen hier nogal luchtig doen en euforisch over de dalende beurzen en totaal niet stil staan bij de economische impact. Dat zal wel keren als de eerste ontslagen gaan vallen en bedrijven gaan omvallen. We zitten gewoon in deep shit met zijn allen.
De economische schade zit in the wereldwijde quarantine. Airlines die maanden geen cent verdienen. Hotels, horeca en cultuurinstellingen die dicht moeten. Die kun je niet allemaal om laten vallen. Daarnaast is het niet hun schuld dat ze omvallen. In tegenstelling tot de crisis van 2008
Niks is een zekerheid dus als je maar een kleine portomonnee hebt kun je dat geld waarschijnlijk ook niet zomaar missen. Dus nee.Jorgen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:13:
Is het nu sowieso de tijd om in aandelen te beleggen of om bijvoorbeeld in bitcoin te investeren? Ik heb maar een kleine portemonnee, dus een manier om daar op legale wijze meer van te maken is interessant.
Beeromaniac
@Greenisthebest als je in een crisis waarbij meerdere airliners allemaal failliet gaan een luchtvaarbedrijf in de lucht kan houden. Ben je spekkoper.
Ook als belastingbetaler.
Het is namelijk best wel aannemelijk dat over 1, 2 of 3 jaar het vliegverkeer weer is, als vanouds. Dat betekend da teen sterke (of gesteunde) airliner, voor bijna niets de vliegtuigen van z'n concurrenten kan opkopen, en ook makkelijk de vlucht lijnen kan overnemen.
Na de crisis zullen er maar een beperkt aantal (sterke) bedrijven overblijven, bedrijven die te snel met te veel schuld en die te weinig buffer hebben opgebouwd zullen er niet meer zijn. Na de crisis is er dus minder concurrentie, dus meer kans voor betere arbeidsvoorwaarden, hogere marges (=winst voor de belastingbetaler) en duurder vliegen, wat goed is voor het milieu.
Het is namelijk best wel aannemelijk dat over 1, 2 of 3 jaar het vliegverkeer weer is, als vanouds. Dat betekend da teen sterke (of gesteunde) airliner, voor bijna niets de vliegtuigen van z'n concurrenten kan opkopen, en ook makkelijk de vlucht lijnen kan overnemen.
Na de crisis zullen er maar een beperkt aantal (sterke) bedrijven overblijven, bedrijven die te snel met te veel schuld en die te weinig buffer hebben opgebouwd zullen er niet meer zijn. Na de crisis is er dus minder concurrentie, dus meer kans voor betere arbeidsvoorwaarden, hogere marges (=winst voor de belastingbetaler) en duurder vliegen, wat goed is voor het milieu.
Ik zou mogelijk 2k kunnen investeren en de rest als buffer houden.Thompson schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:14:
[...]
Niks is een zekerheid dus als je maar een kleine portomonnee hebt kun je dat geld waarschijnlijk ook niet zomaar missen. Dus nee.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Als je op korte termijn van die 2k bijv 3k wil maken. Ja dan liggen er nu kansen. Gaat iemand je vertellen hoe? Vast. Maar dat biedt totaal geen garantie.Jorgen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:15:
[...]
Ik zou mogelijk 2k kunnen investeren en de rest als buffer houden.
Die 2k nu gespreid in gaan leggen in fondsen, maandelijks een beetje bij blijven leggen en zo over een lange periode (5, 10, 20 jaar) een mooie cent voor de ouwe dag sparen, dat is een stuk safer en zekerder. Is nu een goed moment op in te stappen? Goed mogelijk, maar het kan ook best zijn dat het de komende maanden nog veel verder daalt, wederom, dat weet niemand zeker.
Beeromaniac
Verwijderd
Daarnaast is KLM echt heel goed product, iedereen hier in Canada is jaloers op de service die KLM levert. Tevens willen we niet dat zoveel mensen in 1 keer op straat komen te staan. Dat is voor niemand goed.3x3 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:15:
@Greenisthebest als je in een crisis waarbij meerdere airliners allemaal failliet gaan een luchtvaarbedrijf in de lucht kan houden. Ben je spekkoper.
Verwijderd
Ja hoor. De overheid kan alle ZZP-ers, horeca en jonge ondernemingen met personeel redden als dit bijvoorbeeld tot het eind van het jaar gaat duren. Dacht het niet. Dan mogen de nog werkende meer belasting gaan betalen, besteedbaar inkomen naar beneden, dus krimp enz. Hopen dat virus snel onder controle is. Zo niet sneeuwbal met dramatische effecten.RocketKoen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:14:
[...]
Beurskoersen hebben vrij weinig invloed op de echte economie. De enige bedrijven die omvallen van een lage koers zijn degene die toch al heen slecht draaide, en overleefden op goedkoop geld van investeerders.
De economische schade zit in the wereldwijde quarantine. Airlines die maanden geen cent verdienen. Hotels, horeca en cultuurinstellingen die dicht moeten. Die kun je niet allemaal om laten vallen. Daarnaast is het niet hun schuld dat ze omvallen. In tegenstelling tot de crisis van 2008
-19,60% staat de teller op. Lekker motiverend ook. Was eind vorig jaar (oktober geloof ik) overgestapt van Meesman naar ABN. En nu elke keer als ik de ABN open staat dat donkerrode getal bij "resultaat sinds start". Maar gelukkig valt het mee. Net even uitgerekend. Vanaf de start (juni 2015) bij Meesman sta ik echter op -1,4%. Dus het valt mee.michaeltb schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:22:
[...]
Als mensen nu toch geen geld uitgeven in de kroeg.. Kunnen ze best meer belasting betalen? Of zeg ik nu iets dat heel links is?Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:20:
[...]
Ja hoor. De overheid kan alle ZZP-ers, horeca en jonge ondernemingen met personeel redden als dit bijvoorbeeld tot het eind van het jaar gaat duren. Dacht het niet. Dan mogen de nog werkende meer belasting gaan betalen, besteedbaar inkomen naar beneden, dus krimp enz. Hopen dat virus snel onder controle is. Zo niet sneeuwbal met dramatische effecten.
Dit topic is gesloten.
![]()