Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.294.148 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-10 20:47
Longcat schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:19:
Eens met @Hielko. De langste bullmarket ooit is in krap 3 weken om zeep geholpen. Tuurlijk, als je over 10-20 jaar terugkijkt, is dit waarschijnlijk maar een minidipje op de grafiek.
Wellicht dat 'uncharted territory' ook refereert naar het virus en niet alleen naar de beurs. Als je hier ziek wordt of je werkgever vraagt werktijdverkorting aan, dan krijg je nog doorbetaald. In Amerika zijn die vangnetten er misschien niet/minder.
Dan misschien toch den Bernie als volgende president?

Alles is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Longcat schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:28:
[...]

Dollar-cost averaging. Aankopen verspreiden over meerdere punten in de tijd zodat je aankoop minder 'hit or miss' is.
Of iets letterlijker vertaald: aankopen verspreiden zodat de effectieve aankoopprijs van het geheel het gemiddelde van alle losse aankopen is.

@champion16 In de praktijk bedoelt men dan het iedere maand (of zelfs ieder kwartaal) een stukje kopen. Het wordt vaak vergeleken met een lump-sum aankoop: in één keer het gehele bedrag investeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Zr40 op 11-03-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Strider schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:37:
[...]

Penny stocks, als je er niet vanaf de eerste dag bij bent kun je net zo goed met Turbos gaan gokken.
Vind ik van o.a. PostNL ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:24
Longcat schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:36:
Vandaag wat geschoven in het 'actieve' deel van mijn portefeuille. In feite de posities met het minste verlies omgeruild voor de absolute losers. Transactiekosten vallen mee, want US aandelen (degiro). Met NL aandelen zou ik dit niet zo gauw doen. Wellicht beter, want gemiddeld gezien wordt het rendement van de particulier slechter naarmate het aantal transacties toeneemt.

Verkocht:
B&G Foods & Honda

Gekocht:
Invesco, Boeing, Shell
SHLX of RDSA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
@Rubberen RDSA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Longcat schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:36:
In feite de posities met het minste verlies omgeruild voor de absolute losers.
Dus nu heb je alleen nog maar losers in je portefeuille? :P

Ik had het idee dat jij over het algemeen wel weet waar je over praat, maar deze begrijp ik niet zo :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 12:08
Qunix schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:32:
$INO +45,xx% :o

Wel een goedkope, maar dan alsnog een goeie stijging.
En terecht, afgelopen maandag heeft een organisatie genaamd "Citron Research" een tweet de wereld in gebracht waarin ze het vertrouwen op de korrel nemen van Inovio (met een slecht verhaal). Na wat onderzoek blijkt deze club (Citron) dit vaker te doen bij gevoelige bedrijven om met voorbedachte raden het aandeel naar beneden te pushen met de achterliggende gedachten te shorten, of laag in te kunnen kopen. Inovio heeft gister ook een officieel statement naar buiten gebracht dat ze geen idee hebben waar dit vandaan komt en ze volledige transparantie bieden op de progress.

Het is wel een flinke gok om aandelen van deze organisatie te kopen, ze richten zich nu sterk op een corona vaccine waarbij ze in een ver stadium zijn (fase 2 geloof ik). Uiteraard zijn er meerdere bedrijven welke zich hier op richten, dit maakt het risico ook zo groot maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
@Sport_Life Actieve deel van de portefeuille is wat jonger dan het passieve deel. Alle actieve posities die nu open staan, staan op verlies. Het zijn individuele aandelen, dus die kunnen wat harder gaan dan de index die -20% doet. Daarnaast heb ik wat winnaars zoals BESI er uit gegooid.

[ Voor 34% gewijzigd door Longcat op 11-03-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:51

Thompson

Beeromaniac

[...]

Dollar-cost averaging. Aankopen verspreiden over meerdere punten in de tijd zodat je aankoop minder 'hit or miss' is.

[...]

Niet de beste timing? Ik denk dat menig mens met je zou willen ruilen. Een bear market terwijl je nog volop aan het opbouwen bent is (historisch gezien) ideaal!
Als je lange termijn wil beleggen en van plan bent maandelijks in te leggen, kun je het best van die turbo's afblijven (sowieso een goed idee) en gewoon maandelijks inleggen in ETFs/beleggingsfondsen.
En als iemand die met maandelijkse inleg in ETF's wil gaan, want; weinig omkijken naar. Gewoon nu lekker instappen of beter nog even wachten tot de markt nog verder zakt (dat is tenminste wel mijn vermoeden)? Zat te denken aan 5k initiële inleg, 250/maand.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
@Thompson in principe is het beste moment om te (beginnen met) beleggen altijd nu. Toch kan het verstandig zijn om, als je nog nooit belegd hebt, niet in een keer al je beschikbare vermogen te gaan beleggen, vanwege psychologische aspecten. Afhankelijk van je broker keuze en of je ETFs of beleggingsfondsen koopt, kun je ervoor kiezen om je initiële aankoop uit te smeren over meerdere weken of maanden. Bijvoorbeeld die 5000 verdelen over 4 maanden en daarna verder gaan met de 250 die je noemde. Ik zou je niet aanraden om te wachten, ook weer vanwege de psychologie. De markt hoeft maar 5% te stijgen of je zal het gevoel krijgen de boot te hebben gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 00:11
Interessante tijden. Ik heb momenteel de drie grote cruisemaatschappijen tussen mijn favorieten gezet:
-RCL
-CCL
-NCLH

Tot nu toe afgezien van koop omdat deze nog wel verder naar beneden kunnen, al is nog maar een fractie van de waarde over.

Als ze echt laag staan denk ik er over om gespreid over die drie aan te kopen. Al die schepen zijn er nog en de vraag trekt in mijn optiek waarschijnlijk weer aan als iedereen Corona heeft gehad en resistent is. Ziet er ook niet uit alsof ze financieel op omvallen staan al zal het wel in de balans inhakken. Zie ik iets over het hoofd?

* Norweigian heeft momenteel wel behoorlijke bad press vanwege onethisch gedrag van management dat naar de media is gelekt. Niet echt een indicatie van vertrouwen maar de vraag is of het in de rest van de reissector momenteel anders er aan te gaat. Een vos in het nauw maakt vreemde sprongen.

[ Voor 20% gewijzigd door PHiXioN op 12-03-2020 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:36
PHiXioN schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 00:24:
Interessante tijden. Ik heb momenteel de drie grote cruisemaatschappijen tussen mijn favorieten gezet:
-RCL
-CCL
-NCLH

Tot nu toe afgezien van koop omdat deze nog wel verder naar beneden kunnen, al is nog maar een fractie van de waarde over.

Als ze echt laag staan denk ik er over om gespreid over die drie aan te kopen. Al die schepen zijn er nog en de vraag trekt in mijn optiek waarschijnlijk weer aan als iedereen Corona heeft gehad en resistent is. Ziet er ook niet uit alsof ze financieel op omvallen staan al zal het wel in de balans inhakken. Zie ik iets over het hoofd?

* Norweigian heeft momenteel wel behoorlijke bad press vanwege onethisch gedrag van management dat naar de media is gelekt. Niet echt een indicatie van vertrouwen maar de vraag is of het in de rest van de reissector momenteel anders er aan te gaat. Een vos in het nauw maakt vreemde sprongen.
Kijk naar de balans en vraag je een paar dingen af:
hoe zijn de schepen gefinancieerd?
hoe is hun balance sheet gefinancieerd?
free cash flow: hoe lang houden ze een lage omzet vol? (vaste lasten kunnen niet zomaar omlaag)
etc

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen, alle travel van Europe naar de usa is nu gebanned...Boeing fire sale? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2020 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:49
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 02:09:
Goedemorgen, alle travel van Europe naar de usa is nu gebanned...Boeing fire sale? :+
Idd nogal een maatregel. Betekend eigenlijk dat alle vluchten tussen de EU en de USA nu stil komen te liggen denk ik. Is nogal wat.....

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Vandaag wordt weer een ritje in de achtbaan omlaag, ben benieuwd welk bloedbad we vandaag mogen aanschouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Wel grappig dat vluchten vanuit het VK wel mogen. Alsof daar geen Corona is :')

Maar goed, meer voor het COVID topic

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:24
To do voor vandaag: uitzoeken hoe ik short kan gaan op Keytrade 😅

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Panzer_V
To do voor vandaag. Zelfde als gisteren....mijzelf herinneren aan mijn lange termijn plan ;)

Daarnaast in mijn COVID-19 free zone blijven. Heb zakelijk huisarrest, ben als zo'n "not-expendable" verklaard en mag niet meer op de kantoren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:37
Wellicht een noob vraag, maar aandelen die op meerdere beurzen worden verhandeld, waar vallen die het beste te kopen? Bv een Microsoft, Amazon, Netflix die je op Nasdaq, Xetra en Borse Frankfurt ziet (of bv New York Stock Exchange vs Xetra en/of Borse Frankfurt)

Valutarisico loop je altijd meen ik hier gelezen te hebben? Europese beurzen is dezelfde koers alleen dan valuta verrekend. Nu zie ik bij DeGiro dat de kosten in US lager zijn met €0,50 + $0,004 per aandeel. Maar is dat dan ook meteen de beste keuze? Met als nadeel de afwijkende handelstijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:11:
Wellicht een noob vraag, maar aandelen die op meerdere beurzen worden verhandeld, waar vallen die het beste te kopen? Bv een Microsoft, Amazon, Netflix die je op Nasdaq, Xetra en Borse Frankfurt ziet (of bv New York Stock Exchange vs Xetra en/of Borse Frankfurt)

Valutarisico loop je altijd meen ik hier gelezen te hebben? Europese beurzen is dezelfde koers alleen dan valuta verrekend. Nu zie ik bij DeGiro dat de kosten in US lager zijn met €0,50 + $0,004 per aandeel. Maar is dat dan ook meteen de beste keuze? Met als nadeel de afwijkende handelstijden.
Inderdaad valutarisico, brokerkosten en andere handelstijden. Daarnaast mogelijk ook minder handelsvolume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:21
Panzer_V schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:51:
[...]

Idd nogal een maatregel. Betekend eigenlijk dat alle vluchten tussen de EU en de USA nu stil komen te liggen denk ik. Is nogal wat.....
KLM heeft 2 belangrijke markten, azie en US. Je vraagt je langzaam af of ze dit kunnen overleven zonder staatssteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Niet de beste timing? Ik denk dat menig mens met je zou willen ruilen. Een bear market terwijl je nog volop aan het opbouwen bent is (historisch gezien) ideaal!
Als je lange termijn wil beleggen en van plan bent maandelijks in te leggen, kun je het best van die turbo's afblijven (sowieso een goed idee) en gewoon maandelijks inleggen in ETFs/beleggingsfondsen.
In dit tempo komt die bear market er wel, AEX future alweer op -5% :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-10 15:22
Kan weer een duur dagje worden zo. Blinde paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 12:08
NBA is ook stil gelegd omdat een speler positief getest is. Daarmee raak je in een keer de grootste sport in het land. Corona zal nu wel extra veel aandacht krijgen in het land, ben benieuwd wat voor invloed dat heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@tomtom901 is het officieel al. 20% van de top af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Longcat schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:03:
@tomtom901 is het officieel al. 20% van de top af.
Ja, je hebt gelijk inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
cvheereveld schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:26:
[...]

Inderdaad valutarisico, brokerkosten en andere handelstijden. Daarnaast mogelijk ook minder handelsvolume.
Ik meen begrepen te hebben dat valutarisico altijd speelt? En dat de EU koers om het zomaar te zeggen gelijk is aan de US koers, alleen dan met dollar euro conversie alvast toegepast? Echter heb ik het idee dat er ook nog verschillen zitten in prijs/koers tussen de verschillende beurzen in Europa / EU. Kan dat kloppen? En zo ja, waar komt dat dan vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:51

Thompson

Beeromaniac

Longcat schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 00:18:
@Thompson in principe is het beste moment om te (beginnen met) beleggen altijd nu. Toch kan het verstandig zijn om, als je nog nooit belegd hebt, niet in een keer al je beschikbare vermogen te gaan beleggen, vanwege psychologische aspecten. Afhankelijk van je broker keuze en of je ETFs of beleggingsfondsen koopt, kun je ervoor kiezen om je initiële aankoop uit te smeren over meerdere weken of maanden. Bijvoorbeeld die 5000 verdelen over 4 maanden en daarna verder gaan met de 250 die je noemde. Ik zou je niet aanraden om te wachten, ook weer vanwege de psychologie. De markt hoeft maar 5% te stijgen of je zal het gevoel krijgen de boot te hebben gemist.
Psychologische aspect? Dat snap ik even niet helemaal.
Mijn intentie is echt gewoon geld waar ik nu niks mee doe in aandelen stoppen, elke maand X bedrag wat ik makkelijk kan missen er naar over maken en verder vooral vergeten dat die aandelen/dat geld überhaupt bestaat en over 10, 20 of 30 jaar eens cashen *oh verrek ik heb hier nog 100k aan aandelen :+ *.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:00:
[...]
Stand bij market close: leverage 195,8%, initial margin 99,1%, maintenance margin 56,1%.
Initial margin requirement van de boxen is overnight verder gestegen van 14k naar 16k.

Huidige stand: leverage 196,5%, initial margin 105,3%, maintenance margin 55,1%.
Thompson schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:27:
[...]
Waar @Longcat naar verwijst is het gevoel dat je zou kunnen krijgen als je na een grote inleg een daling (of stijging) meemaakt. Als je daar gevoelig voor bent zou je wellicht de neiging kunnen krijgen om daar naar te handelen, in afwijking van het plan dat je nu hebt.
Mijn intentie is echt gewoon geld waar ik nu niks mee doe in aandelen stoppen, elke maand X bedrag wat ik makkelijk kan missen er naar over maken en verder vooral vergeten dat die aandelen/dat geld überhaupt bestaat en over 10, 20 of 30 jaar eens cashen *oh verrek ik heb hier nog 100k aan aandelen :+ *.
Naar de woorden van Jack Bogle:
When you get your retirement plan statement every month, don’t open it. Don’t peek. When you retire, open the statement and believe me if you've been putting money in there for 40 or 50 years, you'll need a cardiologist standing by you when you open it.

[ Voor 67% gewijzigd door Zr40 op 12-03-2020 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Thompson schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:27:
[...]

Ik denk dat @Longcat doelt op het feit dat als je nu bv 10K belegd dat het aan het eind van de dag een stuk minder waard zal zijn. Daar moet je ook mee kunnen omgaan zeg maar, oftewel: psychologisch. Als je maandelijks inlegt en er verder niet naar kijkt speelt dat minder. Maar als je zoals mij deze dagen vaker oer dag kijkt moet je er wel tegen kunnen dat je het geld letterlijk ziet verdampen.

Ga je voor een broker waar je automatisch maandelijks doet inleggen en kijk je er verder niet naar speelt dat psychologische uiteraard minder mee, omdat je het niet ziet.

Daarnaast kan het, zoals @Longcat ook aangeeft, ook mogelijk handig zijn om in deze onrustige tijden niet in een keer bv die 10K in te leggen, maar 5 weken achter elkaar 2K. Dan heb je wat meer spreiding en als er dan vanaf nu elke week nog een daling van een X aantal procent komt heb je in ieder geval voor het gemiddelde gekocht i.p.v. nu "te hoog". Uiteraard geldt andersom wel ook. Als je elke week een deel van het grote bedrag inlegt en de beurzen gaan elke week stijgen betaal je ook "te veel".
Daarnaast spelen bij splitsen ook de kosten mee. Koop je bij DeGiro uit de kernselectie en boven de €1000 per keer betaal je geen transactiekosten. Anders (mogelijk) wel, en ook andere brokers kunnen transactiekosten in rekening brengen. Dat is dus iets om ook rekening mee te houden bij splitsen. Niet dat uiteindelijk de (extra) transactiekosten hoger zijn dan dat het "verdelen" van het risico oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
Panzer_V schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:51:
[...]

Hadden ze 3 weken geleden moeten doen. Inmiddels zijn er al 1312 bevestigde gevallen verspreid door het land. De Amerikaan die paycheck-to-paycheck leeft blijft niet thuis bij ziekteverschijnselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Achja, het kleurt al bijna 2 weken rood. Zal nog wel ff doorgaan.
Aan de andere kant compenseert het weer doordat je weer laag kan instappen.
Zolang het maar niet in een wereldwijde financiële crsis uitmond...... ben er helaas bang voor dat als het nog een maandje doorgaat dat ook de grote bedrijven op de fles moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@RobertMe Exact. Het is heel makkelijk om te zeggen dat je dat geld toch niet nodig hebt, maar als je na je eerste dag honderden euro’s heb verbrand, dan baal je wel! Dingen als orders inleggen zijn dan al spanend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Squishie Nout Wellink heeft bij Buitenhof gezegd dat de situatie bijna identiek is aan 2008. We zagen het aankomen en alle landen anticiperen te laat en te weinig. Riemen vast. Ik denk dat de beurs gaat halveren. Als er angst in de markt zit, kan het lang duren voordat we stabiliseren en voorlopig zorgt Corona alleen nog maar voor meer maatregelen die de economie gaat plat leggen.

Edit: en de beurs is open. Bong!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 18:39
Ik wilde net zeggen, zijn hier al bets geplaatst voor de grootte van de dip? Ik gok op -50%. Voor mij aan de ene kant zuur omdat ik in 2018 voor 50% ben ingestapt. Aan de andere kant weer een kans om de andere helft van mijn geld erin te knallen of dca-en.

Ik kijk dus uit naar een dikke dip :+

[ Voor 7% gewijzigd door michaeltb op 12-03-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op IEX zijn alle grafieken stuk. Iemand nog een link die wel werkt? Wil het slagveld live volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10 16:02
Kan iemand mij ff motiveren om niet (gedeeltelijk) op de sell knop te drukken? 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De spread op AEX opties is op dit moment huge. Spreads lopen op tot 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Euler212 Belegger.nl enz. Sites zat. Of via je broker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:58
Kijk dit wordt gezellig zo. Zijn er al mensen die verkocht hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
two-one schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:12:
Kan iemand mij ff motiveren om niet (gedeeltelijk) op de sell knop te drukken? 😱
De kans is heel groot dat je na je verkoop te lang wacht en te laat bent om goedkoper terug te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Wel wat ex dividend op mijn AEX tracker om de pijn wat te verzachten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pazienza schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:14:
Nee. Gisteren waren er wel nog wat koopjesjagers. Dit is de dip waar iedereen op zat te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pazienza schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:14:
Ik wel. Ik heb mijn winst zien verdampen en besloten om nu ‘neutraal’ uit te stappen. Ik heb ongeveer 15% van mijn vermogen belegd in VWRL, geld wat ik kan missen, maar ik ga dit niet bewust laten verdampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pazienza Ik zeg niets. Anders worden ze weer boos op me. O-) Pssst......ja ik. Alle IWDA op 49,08 driekwart jaar geleden denk ik. Maar dat mag je hier niet zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:43
Ik had eergisteren in de korte beursopleving mijn VWRL verkocht op 72,35 om later in de week weer in te stappen.

Ik weet dat het niet verstandig is de markt te timen, maar alles wees erop dat de beurs nog wel verder zou zakken.

Nu komt het aan op wanneer ik weer ga instappen :p. Ik dacht gister nog, als het VWRL naar 68 zakt, maar toen kwam Trump met z'n aankondiging. Toch vandaag maar even kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:13
Dit hele Corona gebeuren is ontzettend jammer en had niemand natuurlijk kunnen voorzien. Hopelijk valt het straks wat in te dammen en herstelt de beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:17:
[...]

Nee. Gisteren waren er wel nog wat koopjesjagers. Dit is de dip waar iedereen op zat te wachten.
Ben inderdaad weer druk op zoek naar geld om bij te kopen, nog maar eens de spaarpot leegschudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Kopen, kopen, koopochtend! (in mediamarkt reclame stem) :+

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 13:08

faust2016

You yes have my shirt

Ik was tot nu toe bezig met elke -5% wat VWRL bij te kopen, maar ik ga wat hard door het vrij beschikbare vermogen heen op deze manier.. Wacht nu even af wat er de komende twee weken gaat gebeuren voordat ik weer bij koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
tuinïnen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Ben inderdaad weer druk op zoek naar geld om bij te kopen, nog maar eens de spaarpot leegschudden.
Voorschot vakantiegeld? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Belecthor De beurs stort altijd in door onvoorziene zaken. En het is niet voor niets beleggen. En zekerheid heb je nergens in het leven. Oh ja 1...... dat je dood gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan iemand mij ff motiveren om niet (gedeeltelijk) op de buy knop te drukken? 😱
;)
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:17:
@Pazienza Ik zeg niets. Anders worden ze weer boos op me. O-) Pssst......ja ik. Alle IWDA op 49,08 driekwart jaar geleden denk ik. Maar dat mag je hier niet zeggen. ;)
Liever dat je gewoon zegt wat je doet dan dit kinderachtige gedrag, daar heeft niemand wat aan en je zet enkel jezelf voor schut.

[ Voor 50% gewijzigd door Tsurany op 12-03-2020 09:22 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Belecthor schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:19:
Dit hele Corona gebeuren is ontzettend jammer en had niemand natuurlijk kunnen voorzien. Hopelijk valt het straks wat in te dammen en herstelt de beurs.
Ik verwacht dat het herstel van het virus sneller verloopt dan het herstel van de beurs als dit nog even aanhoudt. Als bedrijven twee maanden praktisch niks hebben gedaan verwacht ik niet dat men dat weer snel in kan halen. Er zijn productielimieten. De vraag zal nooit hetzelfde zijn als zonder virus en sommige bedrijven gaan al ten onder voordat het virus zich oplost.

Het zou mij in ieder geval niks verbazen als de beurs dit nog jaren gaat voelen, mocht het virus zich niet snel oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:20:
@Belecthor De beurs stort altijd in door onvoorziene zaken. En het is niet voor niets beleggen. En zekerheid heb je nergens in het leven. Oh ja 1...... dat je dood gaat.
En belasting.

In 2022 op dit tempo niet meer zo veel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Waar ik bang voor ben is dat dit een kantelpunt blijkt te zijn en we nu een (jarenlange?) bear market in gaan. Ook omdat we aan het einde van onze economische cyclus zaten. Dit kan het laatste zetje zijn om wereldwijd een recessie in te gaan.

Zat er over te denken om mijn maandelijkse inleg te verdubbelen, maar als we de komende 4-5 jaar een bear market krijgen betekent dat dat dat geld die 4-5 jaar ook niets doet.

Misschien gewoon koers houden en de inleg niet verhogen en ook niet verlagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:21:

[...]

Liever dat je gewoon zegt wat je doet dan dit kinderachtige gedrag, daar heeft niemand wat aan en je zet enkel jezelf voor schut.
Ik zei dat toch dat er mensen kwaad gingen worden. _O- ;) NB: ik heb verkocht. dat heb ik gedaan. Wat moet ik nog meer zeggen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Pazienza Als de markt 4-5 jaar 'niets doet', kun je toch mooi opbouwen? Als het dan weer stijgt, ben je er op tijd bij.
@Greenisthebest Je snapt toch wel dat het een beetje ergerlijk is om, als je gelijk krijgt, het zo in te wrijven?

[ Voor 32% gewijzigd door Longcat op 12-03-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Historisch gezien duurt een bear market nooit 4-5 jaar. De beurs is meer zoals een achtbaan. Langzaam omhoog, om aan het eind van de cyclus hard omlaag te gaan. Omlaag is meestal na een jaar wel gebeurd. De vraag is alleen waar ligt het dieptepunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Longcat schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:26:
@Pazienza Als de markt 4-5 jaar 'niets doet', kun je toch mooi opbouwen? Als het dan weer stijgt, ben je er op tijd bij.
Heb je natuurlijk gelijk in. Het idee van het verhogen van de inleg is echter om korte tijd goedkoop bij te kopen niet zozeer om structureel de inleg te verhogen.

Ik wil eerst nog wat schulden wegwerken voordat ik m'n inleg structureel verhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Maar als je denkt dat dat gaat gebeuren heb je ook nog 4, 5 jaar om dat extra in te leggen? :P

Net een VWRL order aangemaakt voor €60 per stuk. Ben benieuwd of/wanneer die erdoor komt. Maandag nog €70 betaald, dus ben benieuwd of dit gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Z___Z schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:27:
Historisch gezien duurt een bear market nooit 4-5 jaar. De beurs is meer zoals een achtbaan. Langzaam omhoog, om aan het eind van de cyclus hard omlaag te gaan. Omlaag is meestal na een jaar wel gebeurd. De vraag is alleen waar ligt het dieptepunt :)
Er zijn wel perioden geweest waarin de beurs jaren achtereen niet echt klimt of daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
RobertMe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:28:
[...]

Maar als je denkt dat dat gaat gebeuren heb je ook nog 4, 5 jaar om dat extra in te leggen? :P

Ik denk niks. :+ ik weet alleen dat het nu beter kopen is dan de afgelopen 3 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Tsurany schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:21:
@Greenisthebest Je snapt toch wel dat het een beetje ergerlijk is om, als je gelijk krijgt, het zo in te wrijven?
offtopic:
Er is een klassiek gezegde op het internet: "Don't feed the trolls". Stop het in een topic report en negeer de betreffende post(s) verder.

[ Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 12-03-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Mijn TWR sinds start ( januari 2017) is inmiddels ook onder het vriespunt gezakt. De MWR staat hier al een tijdje flink onder -O-

Achja, stick to the plan, na de dip maar eens kijken of ik mijn strategie aan moet passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Pazienza schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Er zijn wel perioden geweest waarin de beurs jaren achtereen niet echt klimt of daalt.
Dat klopt, maar dan krijg je nog wel dividend betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
RobertMe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:28:
[...]

Punt is dat je dat nooit van te voren weet. Dan kan je maar beter een flinke zak belegd hebben op het moment dat de bullmarket weer volle vaart gaat.

--

@Sport_Life Ik sta nu ook all-time in de min. Ben je nu teleurgesteld in me? :9

[ Voor 11% gewijzigd door Longcat op 12-03-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:20

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:20:
Twee zekerheden in het leven: namelijk ook het betalen van belasting :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Tja dit zijn toch wel hele harde klappen, inmiddels al onder de 450 met ruim 7% verlies. Dat is bijna 30% van de top eraf in 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
HEA220 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:41:
Mijn TWR sinds start ( januari 2017) is inmiddels ook onder het vriespunt gezakt. De MWR staat hier al een tijdje flink onder -O-

Achja, stick to the plan, na de dip maar eens kijken of ik mijn strategie aan moet passen
Ik zou wat kleine aanpassingen doen in details maar in hoofdlijnen niet je strategie omgooien, het heeft namelijk wel gewerkt dus houd je aan je plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Ik sta zelf gelukkig all-time nog positief met een 20% doordat ik mijn positie individuele aandelen al wat afgebouwd heb over de afgelopen maanden ivm aanschaf huis, ben nu langzaam geld wat ik toch al beschikbaar wilde stellen voor de beurs aan het DCA'en in NT world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Bloed in de straten!
-7,3% voor de AEX, -15% voor KLM

[ Voor 45% gewijzigd door 3x3 op 12-03-2020 09:52 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
De Rabo Certificaten vliegen ook echt alle kanten op qua koers. Paar weken geleden nog 135% of zo....toen hard omlaag naar 115, terug omhoog naar 126 of zo, nu weer 114.

Gelukkig zit ik er niet in voor de koers maar voor de coupon ;)

Het is alleen zo verneukeratief voor de waardeontwikkeling van mijn portefeuille.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:13
Heel verleidelijk om bij te kopen vandaag.....
Maar de snelheid waarmee de ontwikkelingen zich voordoen op dit moment, geeft mij het idee dat we het diepste punt nog lang niet bereikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Panzer_V schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:52:
De Rabo Certificaten vliegen ook echt alle kanten op qua koers. Paar weken geleden nog 135% of zo....toen hard omlaag naar 115, terug omhoog naar 126 of zo, nu weer 114.

Gelukkig zit ik er niet in voor de koers maar voor de coupon ;)

Het is alleen zo verneukeratief voor de waardeontwikkeling van mijn portefeuille.
Wel bijzonder dat ze die dingen positioneren als "obligaties" terwijl ze net zo volatiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Laatst online: 29-04 09:01
Lycaon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:52:
Maar de snelheid waarmee de ontwikkelingen zich voordoen op dit moment, geeft mij het idee dat we het diepste punt nog lang niet bereikt hebben.
Inderdaad... Ik was eerst van plan te beginnen kopen als we op -20% stonden, maar het gaat zo hard dat ik maar ga wachten op -40% denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
tomtom901 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Wel bijzonder dat ze die dingen positioneren als "obligaties" terwijl ze net zo volatiel zijn.
Ik heb niet gecheckt hoeveel handel er geweest is. Kan mij voorstellen dat deze koersschommelingen op basis van kleine particuliere handel is. Heb geen behoefte het te checken....zoals gezegd....de koers van die dingen doet mij niet veel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Lycaon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:52:
Eens, ik zou er nu ook voor kiezen om het nog even af te wachten ondanks dat ik ook een lichte drang voel om al wat "koopjes" af te struinen. De economische klappen moeten nog gaan komen jammer genoeg :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Trump wordt ook nog een probleem, die lijkt het virus niet onder controle te hebben. Vandaar ook zijn paniek reactie om de vluchten van/naar europa te schrappen.

Wat je ook van hem vind, hij was wel goed voor de beurzen. Als hij dit virus niet in de VS onder controle krijgt + mensen hebben torenhoge ziekenhuis kosten dan zie ik hem niet herkozen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:18

CeesKees

I rest my Kees

Nog niemand die zich gewaagd heeft aan de VIX/VIX Futures?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10 23:13
UglyDinosaur schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Inderdaad... Ik was eerst van plan te beginnen kopen als we op -20% stonden, maar het gaat zo hard dat ik maar ga wachten op -40% denk ik...
Dus je gaat de markt timen :-). Dan ben je de eerste persoon die daar succesvol mee gaat zijn!
Ik heb al 3x bijgekocht nu (vandaag weer voor 10k IWDA en VUSA). Had ik beter mee kunnen wacht tot dit moment (of misschien tot volgende week). Het enige dat ik in de gaten houd is dat ik genoeg cash overhoud om het een paar jaar uit te zingen...(luxe positie, geef ik toe).

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

GrooV schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:03:
Wat je ook van hem vind, hij was wel goed voor de beurzen. Als hij dit virus niet in de VS onder controle krijgt + mensen hebben torenhoge ziekenhuis kosten dan zie ik hem niet herkozen worden.
Net zo goed als de vorige president. Het lijkt er gewoon op dat het poppetje in het Witte Huis niet zo gek veel uitmaakt voor de koersen (extreme beleidswijzigingen en onzekerheid daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
Miki schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:58:
[...]
... De economische klappen moeten nog gaan komen jammer genoeg :/
1) het is ingeprijsd (waarschijnlijk, waarom zouden de koersen anders zo zakken)
2) het is niet ingeprijsd (onwaarschijnlijk, maar dan zou ik vol in de short-mode gaan -- ga je dat ook doen? of weet je het toch ook niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:46
Trump wordt ook nog een probleem, die lijkt het virus niet onder controle te hebben. Vandaar ook zijn paniek reactie om de vluchten van/naar europa te schrappen.

Maar vanaf het VK mag je nog wel naar Amerika :+

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
JohanNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Maar vanaf het VK mag je nog wel naar Amerika :+
Ja dat is een eiland, dus daar kan het "foreign" virus niet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
poehee schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:06:
[...]

1) het is ingeprijsd (waarschijnlijk, waarom zouden de koersen anders zo zakken)
2) het is niet ingeprijsd (onwaarschijnlijk, maar dan zou ik vol in de short-mode gaan -- ga je dat ook doen? of weet je het toch ook niet?)
Ik geloof niet dat dit al is ingeprijsd in de koersen. Wat nu gebeurd is puur inspelen op de paniek die Trump afgelopen nacht heeft veroorzaakt.
Zodra straks de eerste kwartaal cijfers bekend worden gemaakt van Q1 2020 en economische prognoses worden afgeven zullen we pas echt merken of e.e.a. in de koersen van vandaag zijn verwerkt, ik vrees van niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poehee
Miki schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Ik geloof niet dat dit al is ingeprijsd in de koersen. Wat nu gebeurd is puur inspelen op de paniek die Trump afgelopen nacht heeft veroorzaakt.
Zodra straks de eerste kwartaal cijfers bekend worden gemaakt van Q1 2020 en economische prognoses worden afgeven zullen we pas echt merken of e.e.a. in de koersen van vandaag zijn verwerkt, ik vrees van niet.
Is het niet merkwaardig dat iets wat we weten niet is ingeprijsd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:21

Met betrekking tot corona virus is de US totaal verloren. Trump wil daadkracht uitstralen, maar de maatregelen die zouden kunnen helpen, namelijk gratis testen op COVID-19 en gratis behandeling, wil hij niet omdat dat enorm gezichtsverlies zou zijn (public healhtcare anyone). Hij wil echter daadkracht uitstralen en daarom deze maatregel.

Binnen de US waart het coronavirus waarschijnlijk al lang rond gezien het aantal geverifieerde doden, maar ze testen vrijwel niet waardoor de cijfers nog relatief laag lijken.

Op dit moment spelen er gewoon veel zaken die op zichzelf staand al een enorme impact zouden hebben, maar nu komt alles samen.
Italie had al de zwaktste begroting binnen de EU en zullen er niet veel beter uitkomen. Olieprijs heeft de oil majors in de US richting bankroet gedrukt, wat een domino effect heeft voor de banken die schulden moeten afschrijven. Turkije die nog wat aan rommelt met vluchtelingen naast de algehele beperking van alle bedrijvigheid in alle landen

Edit; Ik zie het somber in, maar ga geen verdere actie ondernemen. Waarschijnlijk zullen mijn beleggingen nog een stuk dalen, maar zodra er weer orde in de wereld komt stijgen ze weer. Als ik uitstap en 10% daling vermijdt, wanneer stap ik weer in? Waarschijnlijk pas nadat het weer 20% gestegen is en per saldo ik er dus slechter uitkom

[ Voor 29% gewijzigd door R.van.M op 12-03-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maahes
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Miki schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Alle informatie zit gewoon in de koersen verwerkt, er is alleen beperkte informatie (of bedoelde je dat ook). Dat verklaart de volatiliteit en dat kan ook vanaf nu gewoon beide kanten op gaan, zowel in de plus als in de min. Ik raad iedereen vooral het risicoprofiel te kiezen dat bij je past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:46
Het is in het verleden al vaker gebleken dat slechte cijfers, maar minder slecht dan verwacht volgens de markt, een koersreactie noordwaarts kan veroorzaken.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 12-03-2020 10:13 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:13
poehee schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Dus je gaat de markt timen :-). Dan ben je de eerste persoon die daar succesvol mee gaat zijn!
Ik heb al 3x bijgekocht nu (vandaag weer voor 10k IWDA en VUSA). Had ik beter mee kunnen wacht tot dit moment (of misschien tot volgende week). Het enige dat ik in de gaten houd is dat ik genoeg cash overhoud om het een paar jaar uit te zingen...(luxe positie, geef ik toe).
Met alle respect, maar volgens mij probeer jij hier de markt te timen door extra in te kopen. Ik vaar dezelfde koers als een halfjaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
poehee schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:11:
[...]

Is het niet merkwaardig dat iets wat we weten niet is ingeprijsd?
Laten over enkele weken onze posten terughalen, ik ben meer dan bereid om mijn fout toe te geven als dat zo blijkt te zijn :)
Maahes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:13:
[...]

Alle informatie zit gewoon in de koersen verwerkt, er is alleen beperkte informatie (of bedoelde je dat ook). Dat verklaart de volatiliteit en dat kan ook vanaf nu gewoon beide kanten op gaan, zowel in de plus als in de min. Ik raad iedereen vooral het risicoprofiel te kiezen dat bij je past.
Ik bedoelde dus inderdaad beperkte informatie, de economische gevolgen van deze in mijn ogen ondoordachte beslissing van Trump merken pas over een aantal weken.

[ Voor 48% gewijzigd door Miki op 12-03-2020 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Lycaon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:13:
[...]

Met alle respect, maar volgens mij probeer jij hier de markt te timen door extra in te kopen. Ik vaar dezelfde koers als een halfjaar geleden.
Zoals ik al meerdere keren heb verkondigd, het einde is nog lang niet in zicht. De US heeft het virus absoluut niet onder controle. Wees voorzichtig en koop gewoon nog niet in! Dat is mijn bescheiden mening

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:08
Bowen_HAFX schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:19:
[...]

Zoals ik al meerdere keren heb verkondigd, het einde is nog lang niet in zicht. De US heeft het virus absoluut niet onder controle. Wees voorzichtig en koop gewoon nog niet in! Dat is mijn bescheiden mening
Dus jij hebt ook alles verkocht? ;) Ik vind het lastig, ik denk ook dat het einde nog niet inzicht is dus wacht met bijkopen. Maar dan zou ik eigenlijk mijn huidige posities ook moeten verkopen toch? Maar dat doe ik niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Brainstorm86 op 12-03-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
Lycaon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:13:
[...]

Ik koop elke maand.

Ik leg nu extra in, omdat het nu goedkoper is. Dat de markt verder daalt of kan dalen heb ik toch aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat snap ik niet. Iemand vraagt of er mensen verkocht hebben en dan zeg ik ja. Ik weet gewoon dat je hier dan het halve topic over je heen krijgt met het buy and hold verhaal en dat ik stupid ben en daar anticipeerde even op.

Ik heb gewoon een andere visie en moet me prettig voelen bij wat ik doe. Ik beleg ook niet met een paar honderd euro en vond het gewoon een 3/4 jaar geleden tijd om aan de kant te gaan staan. Dat ik wellicht achteraf weer iets te laat koop, ik voel me daar niet slecht bij.

Dat die meneer dat niet leuk vindt dat ik geen verlies heb is toch echt zijn probleem, niet het mijne. Maar die zeikt wel vaker mensen hier af op een toon die mij niet aan staat.

Succes allemaal en hopelijk gaan we niet naar een situatie die oorlogen laat ontstaan want dan is ons geld helemaal niets meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Laatst online: 29-04 09:01
poehee schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Ik probeer gewoon logisch na te denken... De reacties van de beurs op de maatregelen zijn zeer sterk... Het virus breidt alleen maar uit dus er gaan alleen maar meer maatregelen komen dus verdere neergang is volgens mij veel waarschijnlijker dan dat ineens alles opgelost gaat zijn en de beurzen terug gaan stijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-10 20:47
Ik koop in kleine beetjes bij. En ondertussen wachten op betere tijden.

Binnenkort ook dividenden seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

Koop je liever iets in de aanbieding of als het erg duur is?

En verkoop je liever als je er minder voor krijgt of wanneer je er goed geld voor kunt krijgen?

;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02
Koppensneller schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:05:
[...]

Net zo goed als de vorige president. Het lijkt er gewoon op dat het poppetje in het Witte Huis niet zo gek veel uitmaakt voor de koersen (extreme beleidswijzigingen en onzekerheid daargelaten).
Dat weet ik niet. Trump lijkt geobsedeerd door koersbewegingen op de korte termijn. Als de beurs diep in het rood staat komt hij meteen met wat schijnmaatregelen, in dit geval het schrappen van alle vluchten vanuit de EU. Maar het virus is allang in Amerika en de respons daar is nog lakser dan in Nederland. Nu worden er al ballonnetjes opgelaten betreffende bailouts voor de cruise-, olie- en hotelindustrie ( https://www.washingtonpos...rump-bailout-coronavirus/ ). Ondertussen wordt er amper iemand getest en varen de cruise-schepen gewoon lekker door. Ook de campagne-rallies van Trump gaan gewoon door. Ik denk dat het een rampzalige, paniekerige, kortzichtige aanpak op federaal niveau is. De overheid beschermt haar eigen burgers niet. Op de lange termijn lijkt me dat niet gezond voor de economie, ongeacht hoe hard Trump op Twitter de baas van de FED uitfoetert omdat de rente te laag is en andere verbale diarree verspreidt. Als je dit scenario tien jaar geleden had voorspeld had iedereen je uitgelachen om je dystopische toekomstvisie.

Vergelijk de aanpak daar eens met wat er gebeurt in China (Corona? we lassen de deur van je flat dicht), Zuid-Korea (gratis testen voor iedereen), Singapore (negeer je je quarantaine? verblijfsvergunning kwijt), Denemarken of Paraguy (2 gevallen - meteen alle scholen dicht). De tijd zal uitwijzen wat de juiste aanpak is maar ik ben niet optimistisch over de aanpak in de US. Over Nederland zal ik me niet uitlaten :P .. Ik zeg absoluut niet dat je meteen je portfolio moet liquideren maar een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad. Ik zou niet meteen blind cruiseliners gaan kopen of al je spaargeld investeren 'in de dip'.

[ Voor 22% gewijzigd door writser op 12-03-2020 10:40 ]

Onvoorstelbaar!

Pagina: 1 ... 45 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.