Ik zit nu bijna op de -15%... En Amerika moet nog geopend worden.
VWRL nu op 68,50. En weer een order eruit.
VWRL nu op 68,50. En weer een order eruit.
[ Voor 26% gewijzigd door Qunix op 09-03-2020 14:28 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 26% gewijzigd door Qunix op 09-03-2020 14:28 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Qunix op 09-03-2020 14:28 ]
Mijn ING's doen vandaag alleen al -15%.Qunix schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:27:
Ik zit nu bijna op de -15%... En Amerika moet nog geopend worden.
BlaBlaBla
±€15,75 nu
Amerika leeft al in zomertijd he? Markt is dus al open sinds 14.30 ipv 15.30Qunix schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:40:
[Afbeelding]
En 5 minuten in de pre market en weer suspended!
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
[ Voor 52% gewijzigd door Longcat op 09-03-2020 14:46 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Zr40 op 09-03-2020 14:47 ]
Je hebt geen twee maar 3 mogelijke outcomes. Aandeel x gaat omhoog, omlaag of blijft min of meer gelijk over periode z.Xanaroth schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:03:
Half eens met risico verhouding upside/downside, dat kans op zakken groter is dan dat je een kans mist. Maar dat maakt het geen gegarandeerd scenario. Dus waar gok je op?
Ja, waarschijnlijk is dit geval niet in 1 dag gelijk klaar. Tegelijk, als je niet eens begint met DCA wanneer je aandelen -30 tot -70% of meer in het rood staan vanaf de top... wanneer begin je dan wel met bijkopen? Pas als alles -50% tot -90% staat?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid
Die is alweer even voorbij, de aandelen proberen nu terug te stuiteren.
De koers is niks meer dan de prijs waarvoor het laatst een aandeel voor verhandeld is. Dus buy-and-holders hebben geen/weinig invloed op de prijs.Cis schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:57:
Ik had altijd gedacht: als er tegenwoordig zoveel buy&holders zijn (bewezen strategie), dan zullen koersen vast niet meer zoveel fluctueren. Maar niets blijkt minder waar.
Er komen dus nog genoeg kansen aan om flink rendement te gaan opbouwen.
Jup, ben daar nu ook achter gekomen. Dus de market ging open en direct weer dicht.Naboo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:42:
[...]
Amerika leeft al in zomertijd he? Markt is dus al open sinds 14.30 ipv 15.30
Ik gebruik Webull voor de US market. Na gratis registratie heb je real-live data.Naboo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:01:
Ik denk niet dat het nuttig is om elke X aantal minuten te melden dat er een trading halt is.
Puntje waar ik van baal is de storing bij de Giro qua informatie ivm storing. Ja, ik kan het elders volgen, maar dan moet je steeds switchen ipv 1 overzicht
/mierenneukmodus
[ Voor 45% gewijzigd door Qunix op 09-03-2020 15:07 ]
BlaBlaBla
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dicht bij huis - heb verder nog geen uitgebreide strategie en er dus alleen wat wisselgeld ingezet.Ko.Kane schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:13:
@NiGeLaToR waarom AEX en geen (developed) wereld of US (SP500)?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dus uiteindelijk puur op emotie bezig nu?NiGeLaToR schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:29:
[...]
Dicht bij huis - heb verder nog geen uitgebreide strategie en er dus alleen wat wisselgeld ingezet.
Voor uitbreiding van de portefeuille moet ik dus nog een strategie verzinnen, maar eigenlijk geen zin me er enorm in te verdiepen. Vind het erg lastig omdat iedereen wat roept en natuurlijk zijn of haar strategie het beste vindt. Ik wil gewoon over 10 jaar iets meer rendement dan 0% uit het spaargeld, maar ook geen enorm risico lopen.
Klinkt een beetje net als ik. Geen zin om enorm veel te leren of actief te handelen, gewoon maandelijks automatisch laten afschrijven en that's it. In mijn zoektocht ben ik bij index beleggen uitgekomen. Dus een ETF vinden die gewoon de markt volgt en lage kosten heeft, dat behoeft vrij weinig onderhoud.NiGeLaToR schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:29:
[...]
Dicht bij huis - heb verder nog geen uitgebreide strategie en er dus alleen wat wisselgeld ingezet.
Voor uitbreiding van de portefeuille moet ik dus nog een strategie verzinnen, maar eigenlijk geen zin me er enorm in te verdiepen. Vind het erg lastig omdat iedereen wat roept en natuurlijk zijn of haar strategie het beste vindt. Ik wil gewoon over 10 jaar iets meer rendement dan 0% uit het spaargeld, maar ook geen enorm risico lopen.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Juist als je je er niet in wilt verdiepen, kun je beter een globale tracker volgen ipv alleen de AEX. Gewoon elke maand wat bijstorten en verder niet naar omkijken.NiGeLaToR schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:29:
[...]
Afhankelijk wanneer je bent ingestapt heb je nog best een weg omhoog te gaanZr40 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:45:
En daar is het eerste aandeel in mijn portfolio al dat nergens last van lijkt te hebben en voorzichtig een procent in de plus staat: UPWK
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Nope, Financial Times > markets.ft.comZjemm schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:39:
Is NT world ook te vinden op Yahoo?
Heb deze fund niet terug kunnen vinden maar die Yahoo site is wel juist lekker overzichtelijk
–50% sinds aankoopSport_Life schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:48:
[...]
Afhankelijk wanneer je bent ingestapt heb je nog best een weg omhoog te gaan.
(ABM FN-Dow Jones) De ruzie tussen Saoedi-Arabië en Rusland over de olieprijs en de hoogte van het aanbod in combinatie met de verspreiding van 'Fake News' is de reden voor de val van de aandelenmarkten maandag. Dit is althans de mening van de Amerikaanse president Donald Trump.
Maar dat de benzineprijzen dalen is juist goed voor de consument, aldus Trump.
Eerder vandaag uitte Trump al zijn ongenoegen over hoe de media berichten over de corona-uitbraak in de Verenigde Staten.
"De beste beslissing was de moeilijkste van allemaal, maar wat veel levens heeft gered. Ons heel vroege besluit om reizen aan banden te leggen naar en van sommige delen in de wereld", aldus de president.
In vino veritas, in aqua sanitas
Ja zit al te lezen welke trackers er zijn en bij m'n wens passen. Snap in ieder geval hoe een tracker werkt inmiddels, goed begin.WickedWizard schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:38:
[...]
Juist als je je er niet in wilt verdiepen, kun je beter een globale tracker volgen ipv alleen de AEX. Gewoon elke maand wat bijstorten en verder niet naar omkijken.
EerderJohanNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:01:
Trump wijst olielanden en fake news aan als schuldigen aan koersdalingen:
[...]
Meer in de zin dat je nu de AEX kiest met maar 25 bedrijven erin tov een S&P500 of iets als VWRL.NiGeLaToR schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:02:
[...]
Ja zit al te lezen welke trackers er zijn en bij m'n wens passen. Snap in ieder geval hoe een tracker werkt inmiddels, goed begin.
Globaal als in focus op bepaald gebied, of helemaal verdeeld over alle markten? Dat soort vragen vind ik lastiger te beantwoorden. En bijvoorbeeld aandelen tracker en een goudtracker er tegenover? Ga ik me er toch weer in verdiepen.
Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid
Voor het idee heb ik een paar aandelen en nu 1 ETF gekocht voor een paar tientjes, zodat ik weet hoe het werkt, hoe lang alles duurt etc voor ik wat meer ga investeren. Mijn portefeuille is nu niet groter dan wat ik wekelijks bij de super uitgeefpyrofielo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:05:
[...]
Meer in de zin dat je nu de AEX kiest met maar 25 bedrijven erin tov een S&P500 of iets als VWRL.
Vrij simpel om dat te vergelijken en dat brengt je al veel kennis.
Goud ben ik zelf niet van, alleen de glans geeft het zijn waarde.
Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Bij welke partij/bank wou je dit gaan doen? Ik zat zelf te denken aan Meesman, een wat kleinere partij volgens mij, maar de website en hun uitleg kwam op mij prettig over.LankHoar schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:37:
[...]
Klinkt een beetje net als ik. Geen zin om enorm veel te leren of actief te handelen, gewoon maandelijks automatisch laten afschrijven en that's it. In mijn zoektocht ben ik bij index beleggen uitgekomen. Dus een ETF vinden die gewoon de markt volgt en lage kosten heeft, dat behoeft vrij weinig onderhoud.
Ik wacht echter nog ff met instappen gezien de huidige downward spiral
Beeromaniac
Helaas kan ik je hier niet in adviseren: ik woon in Tsjechië en hoewel ik via mijn ASN bankrekening ook wat in hun mixfonds hebben (tientjeswerk), ga ik voorlopig via een Tsjechische broker bezig omdat mijn inkomen ook in CZK is.Thompson schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:13:
[...]
Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Bij welke partij/bank wou je dit gaan doen? Ik zat zelf te denken aan Meesman, een wat kleinere partij volgens mij, maar de website en hun uitleg kwam op mij prettig over.
Ik begreep dat, als je met een maandelijks automatisch incasso wil beleggen, zeker ook de "eenmalige" transactiekosten een behoorlijke invloed kunnen hebben?
[ Voor 14% gewijzigd door LankHoar op 09-03-2020 16:18 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Meesman is inmiddels al helemaal uit, hier in dit topic tenminste.Thompson schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:13:
[...]
Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Bij welke partij/bank wou je dit gaan doen? Ik zat zelf te denken aan Meesman, een wat kleinere partij volgens mij, maar de website en hun uitleg kwam op mij prettig over.
Ik begreep dat, als je met een maandelijks automatisch incasso wil beleggen, zeker ook de "eenmalige" transactiekosten een behoorlijke invloed kunnen hebben?
Hoe verhouden Meesman & Fitvermogen zich tegenover VanEckETFs?JohanNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:24:
[...]
Ik zou kijken naar Fitvermogen en dan met name dit fonds: NN Enhanced Index Sustainable Equity Fund ; https://www.fitvermogen.n...e-Equity-Fund/useFilter/1
En hoe kun je deze aankopen? Zeker niet via de Rabo?JohanNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:24:
[...]
Meesman is inmiddels al helemaal uit, hier in dit topic tenminste.
De voornaamste reden waren de kosten, inderdaad die in/switch/uitstap kosten maar ook hun lopende kosten ( 0,5% ) zijn best hoog voor een indexfonds.
Slechts eenmaal per week verhandelbaar is ook zoiets.
Ik zou kijken naar Fitvermogen en dan met name dit fonds: NN Enhanced Index Sustainable Equity Fund ; https://www.fitvermogen.n...e-Equity-Fund/useFilter/1
Lopende kosten zijn laag ( 0,17% ), geen aankoop/verkoop/switch kosten en het dividendlek-probleem is door de fondsstructuur opgelost.
Hier kun je ook maandelijks beleggen en dit fonds is wel 5 dagen in de week verhandelbaar.
Every magical journey begins with a single step
In de basis ook lage kosten, maar die kun je zover ik kan zien enkel aankopen bij andere brokers die dan weer kosten erbij rekenen.SenkZ schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:29:
[...]
Hoe verhouden Meesman & Fitvermogen zich tegenover VanEckETFs?
Wellicht wel, NN fondsen zouden gewoon verhandelbaar moeten zijn bij andere brokers, alleen zie ik niet waarom je dat zou willen doen.Bowen_HAFX schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:32:
[...]
En hoe kun je deze aankopen? Zeker niet via de Rabo?
[ Voor 15% gewijzigd door JohanNL op 09-03-2020 16:42 ]
Ah thanks voor de tip! Het is al tijden geleden dat ik Meesman was tegen gekomen, inmiddels zijn die dus al wel ingehaald qua interessante tarieven.JohanNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:24:
[...]
Meesman is inmiddels al helemaal uit, hier in dit topic tenminste.
De voornaamste reden waren de kosten, inderdaad die in/switch/uitstap kosten maar ook hun lopende kosten ( 0,5% ) zijn best hoog voor een indexfonds.
Slechts eenmaal per week verhandelbaar is ook zoiets.
Lopende kosten zijn laag ( 0,17% ), geen aankoop/verkoop/switch kosten en het dividendlek-probleem is door de fondsstructuur opgelost.
Hier kun je ook maandelijks beleggen en dit fonds is wel 5 dagen in de week verhandelbaar.
Beeromaniac
Globaal als in wereldwijd inderdaad. Ik zou op z'n minst een kijkje nemen in dit artikel, wordt de NN Enhanced Sustainable Equity Fund die @JohanNL noemt ook genoemd (op de eerste plaats zelfs, vanwege de laagste kosten) - maar ikzelf en nog wel meerderen hier zitten momenteel in de Northern Trust fondsen (waar overigens Meesman ook in belegt @Thompson): Northern Trust World en Northern Trust Emerging Markets. Ik doe zelf gewoon 1x per maand (je zou het ook tweemaandelijks of per kwartaal kunnen doen uiteraard) een bedrag overmaken in een verhouding van ongeveer 88/12 (88% NTW en 12% NT EM).NiGeLaToR schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:02:
[...]
Ja zit al te lezen welke trackers er zijn en bij m'n wens passen. Snap in ieder geval hoe een tracker werkt inmiddels, goed begin.
Globaal als in focus op bepaald gebied, of helemaal verdeeld over alle markten? Dat soort vragen vind ik lastiger te beantwoorden. En bijvoorbeeld aandelen tracker en een goudtracker er tegenover? Ga ik me er toch weer in verdiepen.
Verwijderd
Ik wil niet teveel risk lopen, maar als ik alles had gehouden aan het begin dan had ik nu wel kunnen stoppen met werken. Maar het maakt niet uit, want in deze zieke volaliteit kan je net zo goed geburned zijn. Toevallig had ik vrijdag een uur voor het einde van de beurs 50% van mijn puts weggehaald, puur omdat ik minder risico wilde lopen. Ik heb toen ook rekening gehouden met dit scenario, maar ik wil niet meer dan met 5% van mijn portfolio spelen, anders is het zo zonde als er 1 gekke move komt door de markt.Longcat schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:46:
[...]
Dat is niet zo gek, toch? De laatste jaren met VIX ~10 waren bijzonder saai. Nu wordt de buy & hold mentaliteit steeds meer op de proef gesteld en worden de 'weak hands' er uit geschud.
@Verwijderd zijn je puts al 10.000% van je portefeuille? Kan je al stoppen met werken?
Het betreft een wereld index fonds met een vrij brede spreiding, maar met een strenger duurzaam beleid dan wat andere index fondsen/trackers hanteren.Thompson schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:42:
[...]
Waarom raad je specifiek dat fonds aan? Omdat duurzaam toch wel een trend is die voorlopig door zal zetten en daarmee een vrij safe-bet is voor een lichte stijging in de komende 10 jaar?
[ Voor 13% gewijzigd door JohanNL op 09-03-2020 16:54 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Naboo op 09-03-2020 17:02 ]
Hier ook een fitvermogen rekening geopend dankzij de tips in dit topic!Naboo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:57:
* Naboo heeft vorige week rekening geopend bij fitvermogen dankzij dit topic
Puur toeval, omdat ik via een andere broker NN fondsen wilde kopen. Dus nu rechtstreeks bij hun.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Bij mij was dat al ingevuld?RobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:52:
Wellicht offtopic met alle achtbaan gepraat
Ik ben bezig met de belastingaangifte, nu voor de eerste keer met beleggingen. Maar hoe zit dat nu met de dividend? Ik beleg alleen in VWRL en in het jaaroverzicht van DeGiro staat dat ik €X aan dividend heb ontvangen met €0 aan bronbelasting. Ik weet alleen niet zo goed of, en hoe, ik nu moet invullen. Voornamelijk de vraag of er buitenlandse belasting is ingehouden (en vervolgens land en hoeveel). Is dit op basis van "Bronbelasting: €0" dan meteen een "Nee"? Of een "Ja" met Ierland, buitenlandse belasting: €0 en Dividend e.d. dan die €X die ik heb ontvangen?
Zelf neig ik naar de "Nee" gezien "Bronbelasting: €0". En dan "Ingehouden Nederlandse belasting" ook op €0 gezien het alleen om de Ierse VWRL gaat.
BlaBlaBla
[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 09-03-2020 18:01 ]
Dus "Ingehouden Nederlandse belasting" op €0 en dan bij ingehouden in buitenland "Nee" helder en wat ik dan al dacht.Zr40 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:58:
@RobertMe Ierland houdt geen belasting in op dividenduitkeringen. Nee en € 0 is dus correct.
"Had u deze belegging op 1 januari 2019" heb ik inderdaad mooi op "Nee" laten staan.Houd er rekening mee dat je in de aangifte de waarde op 1 januari 2019 invult. Als je pas in de loop van 2019 bent begonnen bij DEGIRO dan vul je dus niets in
Misschien dat ze alleen de waarde op 1-1-2019 vooraf invullen? En gezien ik afgelopen jaar pas ben gestart was waarde toen nog €0 en dus niet relevant (behalve dan misschien die paar cent aan dividend die ik gedurende het jaar heb ontvangen).
Hmm... Kleine understatement.Longcat schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:01:
@Ko.Kane Ik las dat Saudi Aramco de olieprijzen omlaag gooit (kortingen tot $7 per vat). Als reactie op Rusland. Voorspellingen moet ik me eigenlijk niet aan branden, maar dit lijkt me in ieder geval niet goed voor de oliemajors (Shell). Op index niveau spelen er ook andere zaken zoals wat de centrale banken doen met de rentes en de impact van het coronavirus.
De richting voor morgen lijkt mij in ieder geval omlaag. Jullie mogen mij morgen uitlachen als ik het mis heb.
[ Voor 8% gewijzigd door Longcat op 09-03-2020 18:58 ]
Last week 13. Last close 7. Current 3. Aangezien 45-55 blijkbaar neutral voorstelt, klinkt dat niet zo best.Longcat schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:57:
[...]
Hmm... Kleine understatement.@Ko.Kane
--
De Fear/Greed Index gaat nog negatief staan als het zo doorgaat:
https://money.cnn.com/data/fear-and-greed/
writser schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:12:
[...]
Je was begonnen in december 2018 toch? IWDA staat ~10% in de plus oid sindsdien. En jij had gemiddeld ook nog 30% a 40% leverage? En een Fastned positie die bijzonder gelukkig uitpakte (al weet ik niet of je die meerekent of dat je alleen naar IB kijkt). Nog steeds content met de gekozen nieuwsbrief en de huidige leverage?
Als je alle longs uit de nieuwsbrief geshort had en alle shorts long zat stond je nu in de plus?
Bij deze de beloofde vergelijking. Rood is mijn portfolio, gecorrigeerd voor leverage. Zwart is IWDA.Zr40 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:41:
Voor een goede vergelijking is de underperformance ten opzichte van een benchmark van belang. Vanavond voeg ik die toe aan mijn voor leverage gecorrigeerde Portfolio Performance grafiek. Heb je nog een voorkeur voor een specifieke accumulating ETF?
Bij sommige aanbieders kan je je hypotheek rente 30 jaar vastzetten voor 1,32%.Bowen_HAFX schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:03:
De crisis die er nu wellicht aankomt lijkt van andere aard dan die van 2008. Toen was het de financiële crisis die de economische crisis veroorzaakte. Nu lijkt het tegenovergestelde te gebeuren.
Rentes zijn al omlaag gegaan, maar wat denken jullie dat er staat te gebeuren? Meer specifiek, ik moet binnenkort weer mijn rente vaste periode voor onze hypotheek gaan kiezen, wat tot nu toe jaarlijks was. Ik wilde dit jaar voor 20 jaar gaan vast zetten, maar is het mss toch beter om dit nog even uit te stellen?
Ik koop persoonlijk alleen pure paniek op de beurs. Ben geen lange termijn belegger. Besef mij dat ik daardoor een hoop ben mis gelopen, maar hoef daardoor ook zelden met de beurs bezig te zijn.HEA220 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:16:
Welke strategie houden mensen hier aan om bij te kopen?
Is dat puur op het gevoel, of bij elke x% daling vanaf te top?
[ Voor 14% gewijzigd door Malarky op 09-03-2020 20:35 ]
Verwijderd
Zolang ik producten koop waarbij bij de productie een grote mate van olie wordt gebruikt en regelmatig vlieg (ik rij dan alweer jaren elektrisch) vind ik totaal hypocriet van mijzelf om de morele verantwoording bij de aanbieder van olie te leggen en niet bij mijzelf als afnemer.Verwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:22:
Durf al hoor, investeren in Shell. Ik blijf er ver vandaan, ook vanwege morele en ethische overwegingen.
[ Voor 17% gewijzigd door Longcat op 09-03-2020 20:28 ]
Dus het ergste heb ik meteen in mijn eerste jaar beleggen gehad?Longcat schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:27:
Zo.
Jullie hebben nu allemaal het recht om bij de volgende 10% dip te zeggen dat het niets is vergeleken met de coronacrash van 2020.
Zoals een zekere groene meneer in dit topic ook zou doen, lekker man.Longcat schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:27:
Zo.
Jullie hebben nu allemaal het recht om bij de volgende 10% dip te zeggen dat het niets is vergeleken met de coronacrash van 2020.
"Knul, Shell dat opent met -20%, dat is pas een correctie!"
Dus jouw portfolio bestaat enkel uit bedrijven met een onberispelijke staat van dienst? Je noemde vanmiddag nog Uber, die doen alles wat God verboden heeftVerwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:22:
Durf al hoor, investeren in Shell. Ik blijf er ver vandaan, ook vanwege morele en ethische overwegingen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Zie enkele tientallen pagina's terug (post van gisteren) toen iemand riep dat de beurzen vanaf nu jaarlijks met 6% omhoog gaanRobertMe schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:31:
[...]
Kun je me ook garanderen dat het vanaf nu nog alleen maar omhoog zal gaan?
[ Voor 36% gewijzigd door Sport_Life op 09-03-2020 20:38 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Bowen_HAFX op 09-03-2020 20:37 ]
Bij mij gaan er altijd wel twee dagen overheen.Bowen_HAFX schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:37:
Blijkbaar is er 11 maart een meeting tussen Trump en wall straat executives gepland. Staat er dan nog iets overeind?
Hoe vaak worden de NT fondsen verhandeld bij de Rabobank? Als ik het morgenvroeg een koop opdracht geef, duurt het dan ook weer een aantal dagen?
Dit kun je lezen in de essentiële beleggersinfo van het desbetreffende fonds. Bij de NT fondsen geldt T+2, dat staat voor transactie + 2 beursdagen. Transactieafslagmoment (topwoord voor galgje) is volgens mij in de ochtend, zou je even kunnen checken. Zolang je de order daarvoor verstuurt, is de order in de loop van de tweede beursdag daarna (in dit geval donderdag) uitgevoerd.Bowen_HAFX schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:37:
Hoe vaak worden de NT fondsen verhandeld bij de Rabobank? Als ik het morgenvroeg een koop opdracht geef, duurt het dan ook weer een aantal dagen?
Uitstekend, mijn eigen porto nog 10% in het groen YTD en mijn pa's porto net onder 0% YTD. Uiteraard door te anticiperen op de marktbewegingen.Sport_Life schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:34:
[...]
Zie enkele tientallen pagina's terug (post van gisteren) toen iemand riep dat de beurzen vanaf nu jaarlijks met 6% omhoog gaan. Ik weet ff niet meer precies of vandaag al was ingecalculeerd.
(ik wacht nog wel op zijn bron)
Hoe is het trouwens met de portfolio @Wietsee.? Wil hem nog bedanken voor z'n scherpte om Bam eruit te gooien
Dat is netjes, had ik niet helemaal verwacht, eerlijk gezegd.Wietsee. schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:40:
[...]
Uitstekend, mijn eigen porto nog 10% in het groen YTD en mijn pa's porto net onder 0% YTD. Uiteraard door te anticiperen op de marktbewegingen.
[Afbeelding]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ja, dat gaat lekker. Heb mijn positie erin nu flink uitgebreid. Komende week weer opnieuw beoordelen of ik weer bijkoop.Qunix schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:01:
Woow. $TSLA uiteindelijk op 608 gesloten (begon op 705.46)
[ Voor 3% gewijzigd door PLAE op 09-03-2020 21:53 ]
Omdat het corona virus niet het einde van de wereld is. Zal Tesla op korte termijn een flinke klap krijgen? Vast wel, maar ik voorzie geen klap die ze niet gaan overleven.PLAE schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:52:
Waarom zou je nu Tesla (bij)kopen? Daar begrijp ik echt geen snars van.
Verwijderd
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2020 22:13 ]
Dus je gelooft wel in een klap nu maar koopt maar gewoon omdat je er uiteindelijk vertrouwen in hebt?Edwin__ schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:04:
[...]
Omdat het corona virus niet het einde van de wereld is. Zal Tesla op korte termijn een flinke klap krijgen? Vast wel, maar ik voorzie geen klap die ze niet gaan overleven.
Ik ben long-term bullish, dus in mijn optiek is na een daling van 20% een goede tijd om in te stappen. Gaat die wellicht nog meer dalen? Wellicht, maar dan overweeg ik nogmaals om meer te kopen.
Q1 zal zwak zijn, maar dat is het altijd bij Tesla.PLAE schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:14:
[...]
Dus je gelooft wel in een klap nu maar koopt maar gewoon omdat je er uiteindelijk vertrouwen in hebt?
Is dat dan technisch, of fundamenteel of voel je dat zeg maar?
Verwijderd
Goed verhaal, maar na 1000+ uur onderzoek naar de de toekomst van EV's is mijn conclusie toch echt anders.Ko.Kane schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:27:
@Edwin__ Je bedoelt in die komende jaren dat de markt overspoelt wordt met valide alternatieven voor Tesla's?
Huidige daling zal eerder door lage olieprijs zijn ingegeven dan de covid19 perikelen.Edwin__ schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:04:
[...]
Omdat het corona virus niet het einde van de wereld is. Zal Tesla op korte termijn een flinke klap krijgen? Vast wel, maar ik voorzie geen klap die ze niet gaan overleven.
Ik ben long-term bullish, dus in mijn optiek is na een daling van 20% een goede tijd om in te stappen. Gaat die wellicht nog meer dalen? Wellicht, maar dan overweeg ik nogmaals om meer te kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ko.Kane op 09-03-2020 22:40 ]
Verwijderd
Ik heb meer dan een paar jaarsalarissen verdiend met mijn research, dus het was het helemaal waard. Daarnaast ben ik autoliefhebber en technologie-liefhebber. Het is begonnen nadat ik in 2014 bij Vincent Everts in zijn Model S heb gereden.Ko.Kane schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:38:
@Verwijderd Ik hoop dat het je voltijd baan is...want dat is ruim 6 maanden voltijd werk.![]()
Heb je het verzameld in een doc/exl? Ben wel benieuwd. Mijn mening is namelijk dat het aanbod van Tesla nog flinke gaten heeft. Dat was eerst geen probleem, want zij waren überhaupt de enige met een redelijk EV. Nu worden de gaten snel opgevuld door allerlei andere merken. Autokopers zijn nogal eens irreëel badge trouw, waardoor ze niet eens altijd puur het beste product kiezen.
Concreet een Duitser die al heel leven Duits rijdt koopt straks gewoon een Duitse EV, ook al is die minder qua range of infotainment dan een Tesla.
Tesla is tevens al flink overgewaardeerd gebaseerd op verwacht toekomstig succes.
9. Verzekeringsdienst uitrol: ze hebben simpelweg de meeste data over hun gebruikers dus kunnen de beste prijs aanbiedenVerwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:47:
[...]
Ik heb meer dan een paar jaarsalarissen verdiend met mijn research, dus het was het helemaal waard. Daarnaast ben ik autoliefhebber en technologie-liefhebber. Het is begonnen nadat ik in 2014 bij Vincent Everts in zijn Model S heb gereden.
Het is zo gigantisch veel informatie dat je het best een paar filmpjes van Dave Lee die ik hierboven heb gelinkd kan bekijken.
Een paar kleine hoofdpunten:
1. De energie sector wordt groter dan de automobiel sector
2. Ze maken van alle grote automakers de meeste marge per auto
3. Ze hebben geen pensioenen en nauwelijks managerial debt
4. Deze week komt ook de Model Y uit, met een nog hogere marge dan de Model Y.
5. Op technologie gebied lopen ze een decennia voor, dit is voor zoomers wat Apple voor Millenials was.
6. De verticale integratie van andere bedrijven zorgt voor alleen maar meer winst
7. Laat staan de marges op de Semi, Roadster en Cybertruck.
8. Zelfs als er iets met Musk zou gebeuren, het bedrijf staat als een huis en er zal een goede opvolger gevonden worden.
Ik hoop niet dat er een hele discussie nu gaat ontstaan, dat is niet mijn bedoeling, mijn bedoeling is om te informeren.
[ Voor 10% gewijzigd door PLAE op 09-03-2020 23:01 ]
Verwijderd
12. Gigafactory 3 en 4Edwin__ schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:51:
[...]
9. Verzekeringsdienst uitrol: ze hebben simpelweg de meeste data over hun gebruikers dus kunnen de beste prijs aanbieden
10. Autonoom rijden voor taxi diensten
11. Verkoop emissie credits
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2020 23:13 ]
Tesla zit momenteel op een marktaandeel van +- 18% in de EV wereld. De markt voor EV's blijft de komende jaren exponentieel groeien vanwege de daling in kosten van accu technologie. Ook al verliezen ze dus markt aandeel, zullen de totale sales nog flink kunnen groeien.Ko.Kane schreef op maandag 9 maart 2020 @ 23:03:
@Verwijderd Maar ongeacht of gezond bedrijf is of niet, de bottomline is de verkoopnummers/marketshare die ze gaan halen.
Ik denk dus wel dat ze zullen blijven bestaan, winst gaan maken in de toekomst etc. Maar veel daarvan lijkt mij ingeprijsd? Volgens mij strookt de huidige waardering niet met de gerealiseerde cijfers maar vooral de verwachting? En hun technologie loopt erg voor, maar dat vertaald zich niet echt in markt aandeel. Tuurlijk techfreaks en rijke millenials vinden het waarschijnlijk super, maar de grote meute?
Hier de cijfers over 2019 voor de Duitse markt.
https://www.zeit.de/news/...ei-e-autos-in-deutschland (De NL-markt is veel minder belangrijk dan bv de Duitse markt)
Die 10 Marken mit den meisten seit Jahresbeginn 2019 (tot november) neu zugelassenen Elektroautos in Deutschland sind im Einzelnen:Ze staan nu aan de top maar er was in 2019 nog eigenlijk niet eens zoveel goed aanbod vanuit de overige merken. Welk marktaandeel bij EV's van Tesla verwacht je dan precies? En verwacht je een omvang van VAG uiteindelijk, met wellicht subbrands?
- Tesla (9301)
- Renault (8330)
- BMW (7957)
- VW (6208)
- Smart (5862)
- Hyundai (4497)
- Audi (3204)
- Nissan (2747)
- Kia (1751)
- Jaguar (789)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq