Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.294.076 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:09
MneoreJ schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Het leukst vind ik altijd de reacties van mensen die oprecht boos zijn dat de beurs zich "onlogisch gedraagt", dat het een bepaalde kant op had gemoeten volgens de doorwrochte analyse van deze of gene maar dat de recalcitrante beurs verkozen heeft zich daar niet aan te houden. Het zou verdorie verboden moeten worden! :( :)
Het is allemaal de schuld van de shorters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 15:21
hv08 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Het is allemaal de schuld van de shorters!
Ik heb mijn straf al gehad ;) :X

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:16

tomtom901

Moderator General Chat
Ik ben bijzonder benieuwd hoe lang deze stijging aanhoudt, of zou iedereen vergeten zijn dat heel dat virus nog niet voorbij is..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 09:26
tomtom901 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:02:
Ik ben bijzonder benieuwd hoe lang deze stijging aanhoudt, of zou iedereen vergeten zijn dat heel dat virus nog niet voorbij is..
  • Of iedereen beseft dat we allemaal ons een beetje (teveel) hysterisch hebben gedragen
  • Of we blijven ons afvragen hoe het met de dode kat vergaat
  • Of we kunnen ons opmaken voor een nieuw ritje in de achtbaan omlaag
  • Of we... nou ja vul zeg maar in
Heerlijk onvoorspelbaar is de beurs :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-04 09:01
tomtom901 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:02:
Ik zou ze toch graag nog wat verder zien dalen... Al mijn geld in gereedheid gebracht en nu gaan ze terug stijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Maar is in elk geval nog dit:

https://www.cnbc.com/2020...-as-its-numbers-drop.html
Coronavirus live updates: Pope Francis reportedly tests negative for virus

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-10 17:00
@tomtom901 De beste man is 83 en daadwerkelijk verkouden, dus op zich logisch dat hij getest is.

Ik kan het aandeel van de katholieke kerk alleen nergens terugvinden, waar koop ik die? :+

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
benbam schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Ik zou ze toch graag nog wat verder zien dalen... Al mijn geld in gereedheid gebracht en nu gaan ze terug stijgen :(
Ik denk/hoop dat het morgen of overmorgen weer gaat zakken.
Ongegrond, maar ik denk dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-10 17:00
@Phyrozi Ik koop donderdag weer in dus dit nieuws komt mij zeer gelegen! Vanzelfsprekend kom ik wel schade verhalen als je het toch bij het verkeerde eind hebt.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:22
[...]

Iets met markt timen en zo.

Niet dat ik zelf gisteren veel geluk had. Op basis van de positieve berichten in het weekend hier gistermorgen vroeg een order voor VWRL aangemaakt voor €76 per stuk. Niet lang na 9 uur gekeken en toen stond aandeel op €78. Order aangepast (naar €78) en meteen erdoor. Door de dag nog een aantal keren gekeken en achteraf gezien had ik de order van €76 makkelijk had kunnen laten staan en was die later op de dag waarschijnlijk nog erdoor gekomen (laagste punt was €75,??). Maarja, ik wou natuurlijk voorkomen dat beurs hard bleef stijgen en ik uiteindelijk de hele daling gemist had. (Als in: bv in de middag het aandeel alweer op €80 of whatever stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Laatst online: 27-08 20:49
MneoreJ schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:21:
@Phyrozi Ik koop donderdag weer in dus dit nieuws komt mij zeer gelegen! Vanzelfsprekend kom ik wel schade verhalen als je het toch bij het verkeerde eind hebt.
Prima, stuur maar een Tikkie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Iets met markt timen en zo.

Niet dat ik zelf gisteren veel geluk had. Op basis van de positieve berichten in het weekend hier gistermorgen vroeg een order voor VWRL aangemaakt voor €76 per stuk. Niet lang na 9 uur gekeken en toen stond aandeel op €78. Order aangepast (naar €78) en meteen erdoor. Door de dag nog een aantal keren gekeken en achteraf gezien had ik de order van €76 makkelijk had kunnen laten staan en was die later op de dag waarschijnlijk nog erdoor gekomen (laagste punt was €75,??). Maarja, ik wou natuurlijk voorkomen dat beurs hard bleef stijgen en ik uiteindelijk de hele daling gemist had. (Als in: bv in de middag het aandeel alweer op €80 of whatever stond).
Hoeveel euro heeft het timen je opgeleverd en hoe veel stress heeft het opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
Spannend hoor!
Ik heb gisteren ook maar weer eens besloten om 2000 euro te storten in de pot bij Meesman. nu blijkt alleen dat ze bij Meesman maar 1 keer in de weet traden en dit is altijd op vrijdag.
Ik ben dus erg benieuwd wat de beurzen gaan doen....
misschien gaan die 2000 euro er wel weer gewoon tegen de hoge(re) koersen in en mis ik de winst van de nu lage koers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:12
[...]

Shit, kun je de markt niet timen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UglyDinosaur
R.van.M schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Shit, kun je de markt niet timen?
Natuurlijk wel! Daarom dat ik wacht op de -40% binnen enkele weken...
Ik ben er zooooo zeker van! O-)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is toch wel goeie motivatie voor mij om niks aan mijn strategie te veranderen. De stress, verkeerde calls en frustratie spatten er hier wel een beetje vanaf. Door gewoon op de 24ste automatisch geld over te maken welke op de 28ste fondsen voor worden ingekocht geeft wel rust. De rust die het makkelijker maakt om consistent jaren lang door te beleggen.

Ik heb alle fouten gemaakt met crypto en de (virtuele) winsten die ik heb zien verdampen omdat ik domme dingen gedaan heb doen nog steeds een beetje pijn. Dat gaat me met beleggen niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43
Verwijderd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:42:
Dit topic is toch wel goeie motivatie voor mij om niks aan mijn strategie te veranderen. De stress, verkeerde calls en frustratie spatten er hier wel een beetje vanaf. Door gewoon op de 24ste automatisch geld over te maken welke op de 28ste fondsen voor worden ingekocht geeft wel rust. De rust die het makkelijker maakt om consistent jaren lang door te beleggen.

Ik heb alle fouten gemaakt met crypto en de (virtuele) winsten die ik heb zien verdampen omdat ik domme dingen gedaan heb doen nog steeds een beetje pijn. Dat gaat me met beleggen niet meer gebeuren.
Precies dit :) Eén keer per maand een paar VWRL'etjes, en de rest overlaten aan de experts. Gelukkig doet niet iedereen dit, anders zou dit topic wel direct gesloten kunnen worden. Nu houdt het een prettig midden tussen deze allersaaiste vorm van "beleggen", en /r/wallstreetbets, en daar houd ik wel van :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
tomtom901 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:13:
Coronavirus live updates: Pope Francis reportedly tests negative for virus
Beetje off-topic, maar waarom dit belangrijk is:
Zowel Iran als het Vaticaan zijn tegen het verdesplan voor Israel en Palestina. Ze hebben daar onlangs overleg over gevoerd, waarna een Iraanse onderminister en de belangrijkste adviseur van de Ayatolla overleden zijn aan Corona

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Baytep schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:03:
[...]

Beetje off-topic, maar waarom dit belangrijk is:
Zowel Iran als het Vaticaan zijn tegen het verdesplan voor Israel en Palestina. Ze hebben daar onlangs overleg over gevoerd, waarna een Iraanse onderminister en de belangrijkste adviseur van de Ayatolla overleden zijn aan Corona
Wist ik niet, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 22:11
Ik heb gister mijn maandelijkse gestort kapitaal belegd in QDVW en daarmee dus mijn positie vergroot (SH MSCI WLD QLY DIV-USD DIS).
Ik beleg een groot deel in dividend uitkerende aandelen dus vandaar ook deze ETF.

Bij het bekijken van mijn jaaroverzicht vanuit lynx viel mij op dat ik rente kreeg doordat aandelen uitgeleend waren. Ik ging me hier even in verdiepen en het heet Stock yield enhancement program. Het staat automatisch aan als je portefeuille een bepaalde waarde heeft. Heeft iemand hier ervaring mee en kan het kwaad, praktisch gezien?

[ Voor 46% gewijzigd door ChiLLeR op 03-03-2020 11:43 ]

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:43
ChiLLeR schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:12:
Ik heb gister mijn maandelijkse gestort kapitaal belegd in QDVW en daarmee dus mijn positie vergroot (SH MSCI WLD QLY DIV-USD DIS).
Ik beleg een groot deel in dividend uitkerende aandelen dus vandaar ook deze ETF.
Good for you!

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:09
KnuCha schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:35:
Spannend hoor!
Ik heb gisteren ook maar weer eens besloten om 2000 euro te storten in de pot bij Meesman. nu blijkt alleen dat ze bij Meesman maar 1 keer in de weet traden en dit is altijd op vrijdag.
Ik ben dus erg benieuwd wat de beurzen gaan doen....
misschien gaan die 2000 euro er wel weer gewoon tegen de hoge(re) koersen in en mis ik de winst van de nu lage koers..
Ja of gewoon tegen lagere koersen. Maar je wilt market timen maar neemt dan meesman, dat is niet handig. Als je bij lagere koersen wilt instappen moet je gewoon een andere broker nemen, wat je nu hebt is daarvoor niet geschikt.

En ik vind maandelijks inleggen maar saai, dus ik probeer wel te market timen en bij dipjes bij te kopen met losse aandelen. Het is ook een beetje een hobby:) en ja time in the market en netjes altijd inleggen is meestal beter, dat is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bij het bekijken van mijn jaaroverzicht vanuit lynx viel mij op dat ik rente kreeg doordat aandelen uitgeleend waren. Ik ging me hier even in verdiepen en het heet Stock yield enhancement program. Het staat automatisch aan als je portefeuille een bepaalde waarde heeft. Heeft iemand hier ervaring mee en kan het kwaad, praktisch gezien?
Standaard doet de DeGiro dit ook bij een basic account maar daar krijg je geen geld voor terug, de winst houden ze -gratis- lekker zelf ;)

Zolang het goed gaat, gaat het goed. Mochten de beurzen een keer echt goed onderuit gaan en is er onvoldoende onderpand wat in dit soort uitzonderlijke situaties mogelijk is, dan mag je nog even bijlappen naast alles wat je al kwijt bent geraakt. Risk free money doesn't exist, het is dus aan jou of je dit risico kunt en wilt dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Miki schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:52:
[...]

Standaard doet de DeGiro dit ook bij een basic account maar daar krijg je geen geld voor terug, de winst houden ze -gratis- lekker zelf ;)

Zolang het goed gaat, gaat het goed. Mochten de beurzen een keer echt goed onderuit gaan en is er onvoldoende onderpand wat in dit soort uitzonderlijke situaties mogelijk is, dan mag je nog even bijlappen naast alles wat je al kwijt bent geraakt. Risk free money doesn't exist, het is dus aan jou of je dit risico kunt en wilt dragen.
Ik zou me meer zorgen maken over een enorme stijging dan een daling met dat securities lending.

Alhoewel het mij wel opviel afgelopen dinsdag dat men is gestopt met het uitlenen van sommige aandelen van mij bij Binck.
Degenen die mijn aandelen uitleenden, die zullen wel een overwegende long positie hebben gehad in aandelen en hebben moeten coveren en dus deze shortposities eruit gegooid :p
Kan niets anders hierop bedenken want er was niet echt een reden voor hun om deze posities te sluiten.

[ Voor 22% gewijzigd door JohanNL op 03-03-2020 13:11 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01:03
Op zich wel een leuke ETF maar gezien de vrij hoge ter + dividend lek zijn de effectieve kosten nogal hoog. Heb je daar rekening mee gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik geniet echt van de mogelijkheid om Limiet orders te plaatsen (in Flatex).

Lekker laag inzetten voor de aankoop en worse case scenario wordt de order geweigerd omdat de koers niet bereikt is.

Idem voor verkoop, niet de hele tijd alles in de gaten houden, maar leuk als je een paar uur later ziet dat je order toch verkocht is voor de gewenste prijs.

Het enige wat ik een beetje mis is een soort van notificatie systeem bij koop/verkoop.

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 03-03-2020 13:09 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
JohanNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:01:
[...]

Ik zou me meer zorgen maken over een enorme stijging dan een daling met dat securities lending.

Alhoewel het mij wel opviel afgelopen dinsdag dat men is gestopt met het uitlenen van sommige aandelen van mij bij Binck.
Degenen die mijn aandelen uitleenden, die zullen wel een overwegende long positie hebben gehad in aandelen en hebben moeten coveren en dus deze shortposities eruit gegooid :p
Kan niets anders hierop bedenken want er was niet echt een reden voor hun om deze posities te sluiten.
Als ik bij lynx kijk zie ik dat het vaak maar voor enkele dagen is dat er een short positie uitstaat.
Dus denk dat je er niet per se iets achter moet zoeken.

Overigens krijg ik gemiddeld zo'n 5 euro per maand via de lending. Dus hierdoor is mijn Lynx account ook gratis geworden net zoals DeGiro oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 14:25
HEA220 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Als ik bij lynx kijk zie ik dat het vaak maar voor enkele dagen is dat er een short positie uitstaat.

Overigens krijg ik gemiddeld zo'n 5 euro per maand via de lending. Dus hierdoor is mijn Lynx account ook gratis geworden net zoals DeGiro oOo
Die 5 euro, welk percentage is dat ongeveer?

En worden ETFs als VWRL ook uitgeleend, of is het voornamelijk losse aandelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Pre-market USA in groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Pistachenootje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:08:
[...]

Op zich wel een leuke ETF maar gezien de vrij hoge ter + dividend lek zijn de effectieve kosten nogal hoog. Heb je daar rekening mee gehouden?
Ik heb me nooit goed verdiept in het dividend lek, weet je toevallig een beter vergelijkbare tracker?
pirke schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:29:
[...]

Bij mijn Lynx account zijn het vooral individuele USA aandelen die worden uitgeleend. Een kleine greep: M, MAR, BLFS, TUFN zie ik veelvuldig voorbij komen.

[ Voor 35% gewijzigd door ChiLLeR op 03-03-2020 13:38 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
oops dubbel..

[ Voor 94% gewijzigd door ChiLLeR op 03-03-2020 13:38 . Reden: dubbel post :o ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
[...]

Dat is ook waar, maar in dit geval is het toch wel erg toevallig, iets te ;)
Een van de aandelen die werd uitgeleend was ook BAM, die steeg juist in waarde die dinsdag, dus het is ook niet dat er winst werd gepakt, tenminste op die positie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
ChiLLeR schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Ik heb me nooit goed verdiept in het dividend lek, weet je toevallig een beter vergelijkbare tracker?
Volgens mij heeft Van eck een hoger dividend ETF zonder dividend lek. Robeco heeft factor fondsen die ook kwaliteit blootstelling hebben zonder dividend lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Voor de liefhebber van macro-economische analyse een heerlijk doorwrocht verhaal waar je een goede film over kunt maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
pirke schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:29:
[...]

Ongeveer 0,1% op jaarbasis. Wie het kleine niet eert ;)

Zijn voornamelijk mijn CEF's. VTI ook wel maar dat levert bijna niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
FED verlaagt de rente met 50 basispunten. Deze crisis komt niet door gebrek aan investeringen, maar door gebrek aan consumentenvertrouwen. Hoe helpt renteverlaging hier tegen :?

Renteverlaging is sponsoren van de rijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Z___Z schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:28:
FED verlaagt de rente met 50 basispunten. Deze crisis komt niet door gebrek aan investeringen, maar door gebrek aan consumentenvertrouwen. Hoe helpt renteverlaging hier tegen :?

Ja en nee.. consumenten worden angstig van de koppen "Grootste daling op de beurs sinds 2008!"
Daarnaast is het geen slecht idee om krediet op dit moment goedkoper te maken. Er zullen een aantal bedrijven een overbruggingskrediet nodig gaan hebben door ingezakte, hopelijke tijdelijke, vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Doet iemand hier aan VHYL? En hoe is het rendement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:01
Qunix schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:03:
Doet iemand hier aan VHYL? En hoe is het rendement?
Die gegevens kun je zelf toch ook vinden?

paniekvoetbal van de FED, S&P/DOW staan ook alweer in het rood.

[ Voor 49% gewijzigd door Carfanatic op 03-03-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online

Dat lijkt me veel te kort door te bocht.
In beginsel zullen de rijken nu ook minder rente ontvangen op hun dollars en zullen leningen goedkoper worden, inclusief voor de armen met weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-10 15:02
R.van.M schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:03:
[...]

Ja en nee.. consumenten worden angstig van de koppen "Grootste daling op de beurs sinds 2008!"
Daarnaast is het geen slecht idee om krediet op dit moment goedkoper te maken. Er zullen een aantal bedrijven een overbruggingskrediet nodig gaan hebben door ingezakte, hopelijke tijdelijke, vraag
Ik vermoed echter dat de het type bedrijven wat er eerste onder lijdt niet voor overbruggingskrediet gaat in de VS maar voor ontslag van werknemers. Met name de gastronomie en leisure sector zitten veel kleine bedrijfjes die het meteen voelen als mensen minder buiten komen.
De impact op Noord-Italie moet nog duidelijk worden, maar ik verwacht dat het gaat tegen vallen.

De Dow/SP500 zijn ook niet onder de indruk momenteel van het FED plan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ko.Kane op 03-03-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Ko.Kane schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:26:
[...]

Ik vermoed echter dat de het type bedrijven wat er eerste onder lijdt niet voor overbruggingskrediet gaat in de VS maar voor ontslag van werknemers. Met name de gastronomie en leisure sector zitten veel kleine bedrijfjes die het meteen voelen als mensen minder buiten komen.
De impact op Noord-Italie moet nog duidelijk worden, maar ik verwacht dat het gaat tegen vallen.
Er zullen anders ook genoeg bedrijven zijn die problemen krijgen in de supply chain of tijdelijke vraag uitval (luchtvaart, internationaal transport, opslag etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:01
En hetzelfde voor Zuid-Korea

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko.Kane
R.van.M schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:28:
[...]

Er zullen anders ook genoeg bedrijven zijn die problemen krijgen in de supply chain of tijdelijke vraag uitval (luchtvaart, internationaal transport, opslag etc)
zeker, zulke partijen zullen belang hebben bij overbruggings kredieten.

Maar als consumenten vertrouwen en spending een klap krijgt dan komt de recessie eventueel via die kant. En daar doet de verlaging door de FED weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30

Fuelke

Forza Ferrari

@HEA220 Geen PTY (bij)gekocht?

Ik zag dat ze een flinke sprong gemaakt hebben op 2-3 dagen tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZHRZKAG7xqWSzeelcmHtYPOVRk=/f/image/tBwiBKIe1fy9aNAt6CKny0AL.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Fuelke op 03-03-2020 19:06 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:21:
[...]

In beginsel zullen de rijken nu ook minder rente ontvangen op hun dollars en zullen leningen goedkoper worden, inclusief voor de armen met weinig geld.
Armen kunnen geen geld lenen. Je moet geld hebben voordat je geld kan lenen.

De mensen die de economisch de dupe zijn van de Corona hetze zijn de flex werkers en de medewerkers waar arbeidstijdverkorting voor wordt aangevraagd. Die worden echt niet geholpen met renteverlaging. Het geld wat deze mensen niet meer ontvangen draait niet meer rond in de economie. Dat is wat de economische krimp veroorzaakt. Dat los je niet op door kapitaal nog goedkoper te maken. Gezien de beurs weer zakt in de VS snappen investeerders dit ook.

Monetair beleid moet denk ik weer meer richting de overheid gaan ipv de vrije markt. Anders hebben we de komende decennia het Japan scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:54
Ko.Kane schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:33:
[...]

zeker, zulke partijen zullen belang hebben bij overbruggings kredieten.

Maar als consumenten vertrouwen en spending een klap krijgt dan komt de recessie eventueel via die kant. En daar doet de verlaging door de FED weinig aan.
Inderdaad, als er mensen zijn die bang worden en zoveel mogelijk binnen zitten en niet meer aan het kopen slaan ieder weekend komt de recessie vanzelf (gechargeerd voorbeeld) maar dat is blijkbaar de gedachte nu bij de beleidsmakers.

Of is het de supply chain en de instant buy mogelijkheid die eruit gaat ? Mensen hebben ineens tijd om zich te bezinnen of ze dat product echt wel nodig hebben. In beide gevallen nemen de consumenten bestedingen af. Gezien de huidige waarderingen dus een probleem ?

Die FED verlaging in combinatie met de overnight REPO injectie is toch dubbel problematisch op de lange termijn ? Het straalt niet echt vertrouwen uit , die REPO is 'slechts' voor de overnight posities van financiële instellingen maar heel stabiel is het dan toch niet ? Of begrijp ik het verkeerd.

Ik heb het idee dat de markt het erger vindt dat de FED blijkbaar zijn oren laat hangen naar de president dan dat ze de renteverlaging en record REPO verwelkomen. Dat zou het ook kunnen zijn.

Hoe dan ook er kan blijkbaar nog een flink stuk af , wat ik er zo al met al uit haal.

Maar ik laat mij graag bijscholen door mensen met meer kennis van de REPO's en hoe dit alles zou moeten uitpakken.
Bij deze dus de vraag, waarom zou dit ingrijpen door middel van de combinatie REPO en rente verlaging de boel moeten redden ?

[ Voor 0% gewijzigd door CornermanNL op 03-03-2020 19:33 . Reden: typo men = met ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Laatst online: 12-08 12:37
JohanNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:21:
[...]

Dit is ook vrij kort door de bocht. Lagere rente heb je weinig aan wanneer de prijs van de assets (huizen) stijgt. Lagere hypotheekrente = hogere huizenprijs. Ok, het wordt ook goedkoper om geld te lenen voor een auto of zo, maar het is maar de vraag hoe erg je daarmee geholpen bent als 'arme'.

Een renteverlaging is vooral fijn voor (zwakke) overheden die minder kwijt zijn aan rentelasten. Dit kan zich vertalen in een lastenverlaging vanwege begrotingsoverschot, wat weer goed is voor de burger (ook de armere burgers). Helaas wordt een begrotingsoverschot ook wel eens gezien als een grote pot voor hobbyprojectjes.

Een renteverlaging is zeker ook fijn voor de rijkere burger. Een beetje rijkaard heeft het grootste deel van zijn vermogen belegd in van alles dat niet valt onder spaarproducten. Die zit het dus echt niet dwars dat 'ie wat minder rente op z'n spaargeld ontvangt. :+

Wat betreft de ontwikkelingen op de beurs: wellicht dat er wat wantrouwen ontstaat vanwege bedrijven die verwachtingen verlagen en centrale banken die 'gepaste maatregelen nemen', zogenaamd vanwege het coronavirus. Makkelijk smoesje...

"Never let a good crisis go to waste"

[ Voor 10% gewijzigd door Longcat op 03-03-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
Fuelke schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:01:
@HEA220 Geen PTY (bij)gekocht?

Ik zag dat ze een flinke sprong gemaakt hebben op 2-3 dagen tijd.

[Afbeelding]
Komt omdat ik mijn gigantische pot met geld er in heb gestopt <+:)

Nee, zonder gekheid, PTY komt voor mij niet in aanmerking, omdat ik geen geld steek in cefs met een premium. Je ziet ook in hun grafiek dat de prijs in de de dip veel harder zakt dan de NAV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
Beleggen in turbo's vaak zeer verlieslatend
"Twee op de drie beleggers boeken verlies met turbo's, blijkt uit onderzoek van de AFM."
Bron: https://fd.nl/beurs/13367...s-vaak-zeer-verliesgevend

Ik heb wat hefboombeleggers voorbij zien komen de laatste dagen. Wees gewaarschuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Je kan ook het onderzoek op de website van de AFM vinden: https://www.afm.nl/nl-nl/nieuws/2020/mrt/turbos-risico

Eigenlijk is de headline dat twee op de drie beleggers geld verliest nog bijzonder positief. Het onderzoek gaat namelijk over een periode van een jaar. Denk dat je wel kan voorstellen hoe dat eruit ziet na 2 jaar, 5 jaar of 10 jaar. Zullen dan heel weinig beleggers overblijven met positieve resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
US vanmiddag nog groen, en nu rood.

Voorbode voor ons voor morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Longcat schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:00:
Beleggen in turbo's vaak zeer verlieslatend
"Twee op de drie beleggers boeken verlies met turbo's, blijkt uit onderzoek van de AFM."
Bron: https://fd.nl/beurs/13367...s-vaak-zeer-verliesgevend

Ik heb wat hefboombeleggers voorbij zien komen de laatste dagen. Wees gewaarschuwd.
Volgens mij kun je bovenstaande doortrekken op alle beleggers (buiten de buy & hold beleggers O-) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Als je denkt dat het uitbreken van het Coronavirus geen grote negatieve gevolgen gaat krijgen op de beurs, dan ben je in mijn ogen een klein beetje naïef. Het hele beleid van rond het Coronavirus is niet het te beperken, maar zo geleidelijk mogelijk te laten verlopen om de gezondsheidszorg niet te overbelasten.

Ik sta in ieder geval nog aan de zijlijn te kijken waar het heen gaat.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maahes
  • Registratie: Augustus 2018
Bowen_HAFX schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:23:
Als je denkt dat het uitbreken van het Coronavirus geen grote negatieve gevolgen gaat krijgen op de beurs, dan ben je in mijn naïef. Het hele beleid van rond het Coronavirus is niet het te beperken, maar zo geleidelijk mogelijk te laten verlopen om de gezondsheidszorg niet te overbelasten.

Ik sta in ieder geval nog aan de zijlijn te kijken waar het heen gaat.
Tenzij er weer aan de rente gesleuteld wordt, zoals de FED al doet. Het doet niets meer voor de reele economie, maar het zorgt wel voor een verplaatsing van geld naar de beurs en een herverdeling van de welvaart. Hoge inflatie (of stagflatie), maar alles om de koersen op niveau te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:27
Maahes schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Tenzij er weer aan de rente gesleuteld wordt, zoals de FED al doet. Het doet niets meer voor de reele economie, maar het zorgt wel voor een verplaatsing van geld naar de beurs en een herverdeling van de welvaart. Hoge inflatie (of stagflatie), maar alles om de koersen op niveau te houden.
Dat houdt nu de boel eerder stabiel. Maar bedrijven zullen om de beurt lagere prestaties presenteren. Sommige markten raken al wat in de problemen. Er is naar mijn idee de komende maanden geen houden aan in een markt die al redelijk opgepompt is (geweest). Iedereen moet het voor zichzelf beslissen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:02
[...]

Heb geduld. De beurs is nog steeds niet in rustige vaarwateren beland. Het kan zowel hard naar boven als naar beneden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
[...]

Kun je hier meer over uitleggen? Hoe regel je dat bij lynx?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
Carfanatic schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:18:
[...]

Die gegevens kun je zelf toch ook vinden?

[...]

paniekvoetbal van de FED, S&P/DOW staan ook alweer in het rood.
Exact. Het signaal dat de FED hiermee afgeeft is dat de situatie heel erg is en er dus 0,5% eraf gaat. Ik had hooguit 0,25% verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

phantom09 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:48:
[...]

Kun je hier meer over uitleggen? Hoe regel je dat bij lynx?
Net als bij IB, in Account Management kan je je aanmelden voor het Stock Yield Enhancement Program. Eenmaal aangemeld heb je er geen omkijken meer naar.

Alleen US, CA en HK aandelen worden op dit moment uitgeleend. CA en HK zijn er recent bij gekomen, wie weet komt binnenkort nog meer in aanmerking :)

Eens per maand worden de opbrengsten bijgeschreven. Verwacht er niet teveel van onder normale omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Qunix schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:15:
US vanmiddag nog groen, en nu rood.

Voorbode voor ons voor morgen?
Op eigen kracht kunnen wij ( AEX ) niks, we volgen altijd Amerika, dus reken maar uit.
Je zou zoal dit kunnen volgen: https://www.iex.nl/Koersen/IEX25.aspx
R.van.M schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:21:
[...]

Volgens mij kun je bovenstaande doortrekken op alle beleggers (buiten de buy & hold beleggers O-) )
YTD staat buy & hold ook overwegend in de min.
Dat als je maar lang genoeg gespreide posities aanhoud het wel weer goed komt is ook geen garantie ( maar meestal komt het wel weer goed ja :P )
Beleggen brengt risico's met zich mee, hoe klein ook als je de buy & hold strategie hanteert.
Maar turbo's zijn pure gokproducten, alleen alle regels omtrent kansspellen zijn niet van toepassing erop.
Dus voordelig gokken zou je het wel kunnen noemen, maar het blijft gokken waarbij het huis meestal wint.

Soms zijn er wel tactische mogelijkheden met turbo's, zoals net voor de jaarcijfers wat een grote koersreactie kan veroorzaken en je met een turbo die op moment van aankoop een stoploss heeft die dicht bij de huidige koers ligt.
Op die manier kun je je verlies op deze positie beperken t.o.v. dat je de onderliggende waarde daadwerkelijk zou kopen, maar is de potentiële winst maximaal. ( - rente, bied/laat en eventuele transactiekosten )
Maar die marketmakers zijn ook niet dom en zetten deze turbo's dan ook op '' sell only ''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Turbo’s met stoploss dichtbij de koers is inderdaad gokken, maar turbo’s ver van de stoploss is gewoon leveraged beleggen. Als je verwacht dat de AEX op lange termijn stijgt, en verwacht dat het risico klein is dat hij daalt met 50% kan je 2x zoveel winst maken bij dezelfde koersstijging door factor 2 te hefbomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Z___Z schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:24:
Turbo’s met stoploss dichtbij de koers is inderdaad gokken, maar turbo’s ver van de stoploss is gewoon leveraged beleggen. Als je verwacht dat de AEX op lange termijn stijgt, en verwacht dat het risico klein is dat hij daalt met 50% kan je 2x zoveel winst maken bij dezelfde koersstijging door factor 2 te hefbomen.
Kun je beter opties schrijven en de opbrengst dan gebruiken om extra aandelen te kopen, als je er dan zo zeker van bent ;)

Even iets anders; wat vinden jullie van dit fonds? https://www.nnip.com/nl-N...funds/detail/NL0013268949
Bij Fitvermogen is deze dus te krijgen en daar betaal je geen transactiekosten, bewaarloon o.i.d. nog naast de kosten van het fonds zelf.
De TER is 0,155% volgens de NN site, maar op Fitvermogen staat 0,17%, maar dat lijkt me alsnog erg laag en zeker gezien dit fonds in Nederland is gestationeerd heb je ook bijna geen dividendlek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
JohanNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:02:
[...]

Op eigen kracht kunnen wij ( AEX ) niks, we volgen altijd Amerika, dus reken maar uit.
https://www.investing.com/indices/indices-futures
Hiermee heb je ze allemaal. :P
Z___Z schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:24:
Beleggen met wat margin is toch echt wel een stuk transparanter dan turbo's/boosters/etc.

[ Voor 41% gewijzigd door Longcat op 03-03-2020 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:02
JohanNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:41:
[...]

Kun je beter opties schrijven en de opbrengst dan gebruiken om extra aandelen te kopen, als je er dan zo zeker van bent ;)

Even iets anders; wat vinden jullie van dit fonds? https://www.nnip.com/nl-N...funds/detail/NL0013268949
Bij Fitvermogen is deze dus te krijgen en daar betaal je geen transactiekosten, bewaarloon o.i.d. nog naast de kosten van het fonds zelf.
De TER is 0,155% volgens de NN site, maar op Fitvermogen staat 0,17%, maar dat lijkt me alsnog erg laag en zeker gezien dit fonds in Nederland is gestationeerd heb je ook bijna geen dividendlek.
Hier staat wel aardig wat info over oa deze ETF:
https://fireblog.nl/beleg...an-nederland-2020-update/
https://www.reddit.com/r/...index_sustainable_equity/

In de Reddit thread word ook uitgebreid ingegaan op de performance van deze ten opzichte van de NT fondsen en de allom bekende VWRL.

Het is feite een Northern Trust World Custom ESG maar dan met flink striktere exclusie criteria. Nadeel daarvan is dat de spreiding wat kleiner is, maar in mijn ogen groot genoeg om een redelijk vergelijkbaar resultaat te krijgen met de NT variant. Zie hier voor vergelijk bij Morningstar:
https://www.morningstar.n...s=F00000XDT3%7CF00000N95D

[ Voor 10% gewijzigd door Heronimo op 03-03-2020 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Longcat schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:48:

Beleggen met wat margin is toch echt wel een stuk transparanter dan turbo's/boosters/etc.
Precies dit ook.
Turbo's zijn eigenlijk niets en je hebt bijvoorbeeld ook geen recht op het eventueel terugvragen van de dividendbelasting die eventueel wordt afgedragen want de onderliggende posities heb je feitelijk niet in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Laatst online: 29-09 19:11

shotputty

I&#039;ll be back

JohanNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:02:
[...]

Is dit een indicatieve nabeurs koers?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
shotputty schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:36:
[...]

Is dit een indicatieve nabeurs koers?
Lijkt me wel, maar er is zover ik weet niets beters voor de AEX.

Legenda
IEX25 tick-by-tick (9u-17.30u)
Index indication calculated, real time 24 hours, by Commerzbank (17.30u-22u & 8u-9u)
Index indicatie op basis van termijnmarkten (22u-8u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:25

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

paar jaar geleden verdiept in ETF's, uiteindelijk niets mee gedaan. Leek mji nu wel een moment om er wel iets mee te doen ;)

Bij de ABN, daar zit ik al met de hypotheek, zag ik een actie: 100 euro bij inleg van minimaal 2020 euro. Niet echt spannend maar toch ;)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:17:
paar jaar geleden verdiept in ETF's, uiteindelijk niets mee gedaan. Leek mji nu wel een moment om er wel iets mee te doen ;)

Bij de ABN, daar zit ik al met de hypotheek, zag ik een actie: 100 euro bij inleg van minimaal 2020 euro. Niet echt spannend maar toch ;)
Dat is wel bijna 5% rendement cadeau :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Shadow_Agent schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:17:

Waarom leek het je nu wel een goed moment om er wel iets mee te doen? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 03-03-2020 23:55 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bowen_HAFX schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:23:
Als je denkt dat het uitbreken van het Coronavirus geen grote negatieve gevolgen gaat krijgen op de beurs, dan ben je in mijn ogen een klein beetje naïef.
Alles wat nu bekend is van de gevolgen en de verwachtingen voor de toekomst zijn op dit moment ingeprijsd. Als jij zeker weet dat de beurs verder naar beneden zal gaan kun je veel geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-06 21:58
In het NOS journaal van vandaag is het Corona virus het 5e item.
Lijkt mij het moment dat je wel es zou kunnen denken dat we nabij de bodem zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLius
  • Laatst online: 09-10-2020
Op aanraden van dit forum ben ik "The simple path to wealth" aan het lezen. Simpel is ideaal voor mij 😃. Hij raadt vnl VTSAX aan. Aangezien ik initieel geen $10.000 wil beleggen, dacht ik VTI als alternatief te moeten kopen. Echter, dit is nogal Amerikaans gefocust en ik weet niet of dat hier gekocht kan worden en interessant is qua belastingen? (Ik ben Belg). Is VEUR een evenwaardig alternatief voor VTI? Of maak ik denkfouten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
two-one schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:53:
Lijkt mij het moment dat je wel es zou kunnen denken dat we nabij de bodem zitten.
Dat is wel erg nattevingerwerk :p
Onze eigen beurs komt niet eens van zijn plaats zonder buitenlandse beurzen, laat staan dat het NOS journaal hier iets aan veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko.Kane
two-one schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:53:
Of actieve staats beïnvloeding van het volk? :+
Pistachenootje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 00:27:
[...]

Alles wat nu bekend is van de gevolgen en de verwachtingen voor de toekomst zijn op dit moment ingeprijsd. Als jij zeker weet dat de beurs verder naar beneden zal gaan kun je veel geld verdienen.
Als altijd alles perfect ingeprijsd zou zijn zou de prijs nooit veranderen. Het is de huidige situatie en de verwachting van corona die is ingeprijsd, en omdat het absoluut onzeker is wat daar mee gaat gebeuren, zit de error aan de bovenzijde. Mensen geloven een pandemie pas als hij er is, wat dat betreft is de beurs vrij reactionair. Een beurs gaat ook pas echt omlaag als de orkaan een stad heeft weggevaagd, niet als hij al 5 dagen verwacht wordt.

Niet gek ook, anders moet je overal non stop bang voor zijn. De 'storm' waait namelijk vaak over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
@JLius voor Europeanen gaat het voor ETFs over het algemeen tussen VWRL en IWDA (de laatste eventueel aangevuld met EMIM of AEEM). Beleggingsfondsen zijn ook een optie. Daar zitten de meesten in NT World.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Nog twee interessante berichten vandaag: https://www.nu.nl/economi...-ontwikkelingslanden.html

Je ziet nog weinig besmettingen in Afrika, maar kan me zo voorstellen dat dat vooral is door gebrek aan diagnose. Is het nu geruststellend dat ze zoveel geld beschikbaar stellen of juist schrikbarend?
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6

https://www.nu.nl/economi...door-corona-uitbraak.html
Dat is geen verassing, maar verwacht dit ook voor Italië en later andere regio's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 23:45
Even iets anders, voor de mensen (waaronder ikzelf) die toekomst zien in automatisering en robotica: hoe denken jullie over dit ETF? https://www.ishares.com/n...cs-ucits-etf-usd-acc-fund

Ik snap dat de lopende kosten van 0,40% en volgens mij ook een dividendlek (omdat het geen Nederlands fonds is?) aardig kunnen oplopen, maar zijn er anderen hier die ook dergelijke tilts maken naar een alternatief ETF/indexfonds naast bv. VWRL of NT World / NT EM?

Ik denk erover na om een deel van mijn portfolio in dat ETF te stoppen, maar weet niet of het voor de NLse belegger de extra kosten t.o.v. bijvoorbeeld de NT fondsen waard is.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:20
Is ook accumulerend beschikbaar, dan heb je geen dividendlek. In mijn wereld (finance) zie ik wel steeds meer robotisering, maar nog niet op grote schaal. Moeilijk om bv bestaande applicaties (mn testen) en processen te robotiseren.

/edit : aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door BiLLY_daKid op 04-03-2020 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Ko.Kane
All of the information that we have, and all of our expectations about the future, has already been incorporated into the markets. We’ve already taken the financial hit for everything that we currently know and suspect. What matters now is what happens next – and specifically how that squares with what we expected to happen next. If the future isn’t as bad as we expect it to be, the markets will go up. If it’s even worse than our expectations, then the markets will go down. The market is currently pricing in those probabilities. Again, it doesn’t matter whether the next piece of news is objectively good or bad, what drives market movements is whether that news is better or worse than what the market expected.
https://retirementresearc...rus-and-your-investments/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
BiLLY_daKid schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:42:
Is ook accumulerend beschikbaar, dan heb je geen dividendlek.
Klopt dit wel? Ik dacht van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:38
Actie van Centraal beheer: €65 cadeau na 4 maanden €500 belegd (https://www.centraalbeheer.nl/beleggen/voorjaarsactie-2020)

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Wel alleen voor nieuwe klanten helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Je ziet dat de markten nu even in wachtstand staan. De huidige situatie is verwerkt in de koersen en nu wacht iedereen af wat er gebeurd. China is weer aan het opstarten wat een hoopgevend signaal is. Ook lijken het nieuwe aantal infecties niet meer exponentieel te stijgen. Zodra er iets in deze situatie veranderd (postief of negatief) zullen de koersen daar weer heftig op reageren omdat niemand die stijging wil missen, danwel nog een duik naar beneden wil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Dat is dus de meest niets zeggende quote. Feitelijk zegt hij: "de huidige prijs is perfect en hoeft nooit meer te veranderen, tenzij het beter of slechter gaat uiteraard....."
Zoals in dat artikel staat is het dus ingeprijsde guess mbt expectations hoe corona zich ontwikkeld. Mijn punt is dat in het geval van onzekere externe fenomenen de error vaak aan de bovenzijde zit totdat het effect duidelijk is, of veel duidelijker wordt. Dat is ook menselijk; waarom in de stress raken over iets wat zo kan overwaaien (of waarvan men hoopt dat het overwaait).

Nogal generiek stuk tekst: Dat artikel beweerd ook nog dat de markt fundamentally strong is....

@R.van.M Buiten China stijgt het nog wel, de kleine afvlakking van vandaag is omdat de cijfers pas in de loop vd dag in westen bekend worden. (dat zag je gisteren ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 21:39
Pistachenootje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Klopt dit wel? Ik dacht van niet.
Volgens mij klopt dit idd niet want dividendbelasting wordt voor de stap herinvestering gedaan, zie VWCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UglyDinosaur
@R.van.M Buiten China stijgt het nog wel, de kleine afvlakking van vandaag is omdat de cijfers pas in de loop vd dag in westen bekend worden. (dat zag je gisteren ook)
Ik maak uit die grafiek inderdaad eerder op dat de besmettingen aan het stijgen zijn EN dat ze op het punt staan om de genezingen in te halen waardoor het aantal werkelijke zieken gaat beginnen toenemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Ko.Kane je herhaalt eigenlijk precies je eerdere punten. Mag natuurlijk maar het is duidelijk in tegenstrijd met het artikel dat geschreven is door mensen die ervoor gestudeerd hebben. Als je bronnen hebt die jouw mening onderbouwen lees ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:20
r0bb schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Volgens mij klopt dit idd niet want dividendbelasting wordt voor de stap herinvestering gedaan, zie VWCE.
Bericht aangepast. Ik was in de veronderstelling dat accumulerend betekende dat dividenden intern (in de tracker/fonds) worden verrekend en dus alleen wijziging op koers, geen gevolgen voor belasting. Dat eerste klopt wel, dat er geen gevolgen zijn voor belasting dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 12:13
BiLLY_daKid schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:13:
[...]

Bericht aangepast. Ik was in de veronderstelling dat accumulerend betekende dat dividenden intern (in de tracker/fonds) worden verrekend en dus alleen wijziging op koers, geen gevolgen voor belasting. Dat eerste klopt wel, dat er geen gevolgen zijn voor belasting dus niet.
Het maakt voor de dividend lekkage dus niet uit of je VWRL of VWCE neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
tommymeerNL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Het maakt voor de dividend lekkage dus niet uit of je VWRL of VWCE neemt?
Nope, maakt geen verschil uit. Let wel op dat je een W8-Ben formulier invult bij je broker of dat check of dit al voor je is gedaan dit verschilt namelijk per broker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Pistachenootje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:05:
@Ko.Kane je herhaalt eigenlijk precies je eerdere punten. Mag natuurlijk maar het is duidelijk in tegenstrijd met het artikel dat geschreven is door mensen die ervoor gestudeerd hebben. Als je bronnen hebt die jouw mening onderbouwen lees ik ze graag.
Ik denk dat ik jouw punt niet of jij snapt mijn punt niet? Want mijn bron is in dit geval is het artikel wat jij zelf opbrengt. Dat ondersteund nogal wat ik zeg.

Waarom ik het artikel dus generiek vind is dat dit dus regelrecht uit een studieboek komt.
All of the information that we have, and all of our expectations about the future, has already been incorporated into the markets. We’ve already taken the financial hit for everything that we currently know and suspect. What matters now is what happens next – and specifically how that squares with what we expected to happen next.
Dit artikel is een matige bron. Dit is geen research artikel van ze, dit is gewoon een kleine post om mensen voor buy en hold wat gerust te stellen. Dit had over zo veel andere potentieel disruptieve dingen kunnen gaan. Het is ook een safe artikel, alles wat ze zeggen is mainstream beleggingskennis en absoluut niet toegespitst op de huidige specifieke situatie. Een fatsoenlijke fundamentale of technische prognose ontbreekt. (Dat is dus ook niet de intentie van dit artikel, ze willen een lawyer safe artikel maken hier) Ze zeggen echt letterlijk alles is nu mooi ingeprijsd, de prijs matcht onze (die van de markt als geheel) expectations. De reden dat beurzen omhoog en omlaag gaan is:
If the future isn’t as bad as we expect it to be, the markets will go up. If it’s even worse than our expectations, then the markets will go down.
Als grandpa volgende week zijn retirement down the drain/to the moon ziet gaan, dan is het antwoord gewoon: what happened next didn't match our (the markets) expectations in the negative/positive sense, therefor the market changed went up or down. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
  • Laatst online: 09-10-2020
Longcat schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:14:
@JLius voor Europeanen gaat het voor ETFs over het algemeen tussen VWRL en IWDA (de laatste eventueel aangevuld met EMIM of AEEM). Beleggingsfondsen zijn ook een optie. Daar zitten de meesten in NT World.
In zijn boek is Collins minder positief over 'all-world' fondsen. Wat is je reden om Vanguard ftse developed Europe niet aan te bevelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Ko.Kane Lijkt me nogal duidelijk dat jouw visie tegenstrijdig is met het artikel, vandaar dat ik jouw bronnen vroeg. Maar goed als je die niet hebt never mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
7 op de 10 turbobeleggers maakt verlies
https://www.nu.nl/economi...-gemiddeld-veel-geld.html

Toch wel een beetje opvallend. Je zou toch mogen verwachten dat het 50-50 is. Maken turbobeleggers dan inherent verkeerde keuzes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 18:42
JLius schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:39:
[...]

In zijn boek is Collins minder positief over 'all-world' fondsen. Wat is je reden om Vanguard ftse developed Europe niet aan te bevelen?
Ten eerste, hij beveelt niets aan, hij geeft de algemene gemene deler.
Ten tweede, het fonds dat jij noemt dekt maar een klein deel van de wereldwijde economie (Europe is ~9%, developed europe nog minder). Matige risicospreiding als je alleen die neemt, niet meer simpel als je het uitbreid met anderen.

Ten derde, ik ken datzelfde boek, en ik kan me niet meer voor de geest halen dat hij minder positief is over all-world fonden. Wel is hij minder enthousiast over internationale fondsen (buiten de US) in hoofdstuk 15, met 3 redenen: toegevoegd risico, hogere kosten, en 'we hebben het al afgedekt in onze US-only fondsen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Pistachenootje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:43:
@Ko.Kane Lijkt me nogal duidelijk dat jouw visie tegenstrijdig is met het artikel, vandaar dat ik jouw bronnen vroeg. Maar goed als je die niet hebt never mind.
Nee, ik ben het met dat artikel eens zoals ik hierboven ook al uitleg. Er staat ook niks in om oneens mee te zijn toch? Als jij doelt op mijn opmerking "wat dat betreft is de beurs vrij reactionair", daar doel ik op het feit dat de beurs niet alleen prijs gestuurd is door verwachtingen en huidige informatie maar ook continue reageert op nieuwe informatie. Daar zijn bronnen genoeg voor, ook bij retirement research:
As unsatisfying as this answer is, we just don’t know. In fact, we can’t know. The markets are unpredictable in the short-term, because the markets react to new information, and specifically how that new information squares with what the markets expected.
...
As we discussed earlier, the markets move based off of new information.
...
This means that the information that the market does not have (what happens next) is what will move prices.
https://retirementresearc...ing-to-avoid-bad-markets/

Dat artikel is trouwens momenteel vrij nuttig en link ik niet wegens bovenstaande quotes. ;)

Retirement researcher is trouwens een soort van commerciële aanbieder van FO/FIRE ideeën. (En lijkt dus nogal op earlyretirementnow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Ko.Kane je zegt nu dat je het met het artikel eens bent maar eerder zei je: "Een beurs gaat ook pas echt omlaag als de orkaan een stad heeft weggevaagd, niet als hij al 5 dagen verwacht wordt."

Het artikel zegt: "All of the information that we have, and all of our expectations about the future, has already been incorporated into the markets. We’ve already taken the financial hit for everything that we currently know and suspect... The market is currently pricing in those probabilities. "

En zo zie ik diverse verschillen tussen jouw visie en het artikel. Ik zit nu op mijn telefoon dus kan ze moeilijk allemaal quoten.

En natuurlijk is het volstrekt logisch dat de beurs continu op nieuwe informatie reageert (ik heb ook nooit anders beweerd).

[ Voor 10% gewijzigd door Pistachenootje op 04-03-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
@Pistachenootje correct, omdat de storm dan wel verwacht werd maar de verwachting was ook dat de stad niet werd weggevaagd. :)
Ik noemde dat als voorbeeld van waar er een mismatch is tussen de verwachting en de daadwerkelijke outcome. Dat hoeft niet negatief te zijn, en storm kan ook zwaar afnemen en dan blijkt het beter nieuws te zijn dan de verwachtingen.

Anyway ik ben het woord voor woord eens met dat artikel.

[ Voor 37% gewijzigd door Ko.Kane op 04-03-2020 12:12 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.