@Zr40 , terugkomend op jouw zeer nuttige reactie hierboven.Zr40 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:57:
[...]
Ok. Voor het gemak pak ik even die van 7 augustus, die is nu enkele dagen voor expiratie. In opties met latere expiration zit nog teveel resterende time value en die wil je zoveel mogelijk weg laten lopen voordat je rolt.
Koers van AMD is op dit moment iets boven $85.
De 7 aug $75 call kan je nu kopen voor $10.55.
De 16 okt $80 call kan je nu verkopen voor $11.45.
Deze roll levert je een $5 hogere strike op met een credit van $0.90. Dat is een beter resultaat dan niets doen, wat er ook gebeurt.
Nouja, de koers van het aandeel zou tussen de oude en de nieuwe expiration kunnen instorten, en dan was je wél gunstiger uit geweest als je niets had gedaan. Maar je hebt de wens om het aandeel te houden dus ik denk dat je dat risico accepteert.
Je zou ook een strike hoger kunnen kiezen. De 16 okt $82.50 call kan je verkopen voor $10.10. Dan betaal je weliswaar $0.45, maar het levert je een $7.50 hogere strike op.
Als je graag wilt dat ik weer even kijk een paar dagen voordat jouw 28 aug call expireert, tag me even
Ik ga vandaag of morgen mijn covered calls AMD 28aug $75 doorrollen, neutraal of tegen een kleine credit. Aangezien ik denk dat het aandeel na de recente rally de komende maanden nog wel iets kan zakken, overweeg ik (licht) ITM calls te schrijven om de looptijd zo kort mogelijk te houden. Tot minimaal november ontkom ik niet aan..
Zijn er nog zaken om rekening mee te houden bij het kiezen van strike en looptijd? Of zijn er redenen om toch expiratie en assignment af te wachten, en daarna opnieuw aan te kopen?
(Longterm ben ik bullish en wil ik AMD nog lang in portefeuille houden)