Dat is zeker interessant. Fastned heb ik wel bekeken en er is in dit topic ook uitvoerig besproken waarom het volgens velen geen buy is op dit moment. Ik ben het daar volledig mee eens, ik zie niet waarom fastned de huidige waardering waar zou kunnen maken. En in tegenstelling tot andere bedrijven zie ik ook niet waarom dat de komende jaren zou veranderen.Ko.Kane schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:26:
Een overgewaardeerd of gehyped aandeel kopen doe je mijn inziens alleen als je denkt dat het sentiment goed genoeg is om het nog meer overgewaardeerd te laten worden en dat je zelf goed kan timen wanneer je moet uitstappen voordat het terug gaat naar een reële waardering. Dat is echter speculeren en niet investeren.
Kijken welke bedrijven de grootste suppliers zijn voor de Europese auto bouwers qua accu's, lidars, laadpalen en aanverwante technologie, lijkt mij nu interessanter qua uitkiezen individuele aandelen.
PS: En ook daar moet je kritisch zijn want Fastned is goed voorbeeld van een forerunner die uiteindelijk gewoon door Shell en BP wordt weggeduwd.
Ik heb ook Alfen bekeken, maker van oa laadpalen maar heb op een zelfde manier nagedacht over product, markt, management, concurrentie, cijfers maar ook besloten om er niet in te investeren.
Natuurlijk blijf ik goed om me heen kijken maar heb ook maar beperkt tijd om alles door te nemen natuurlijk. Als je leuke bedrijven kan noemen die interessant zijn zal ik er zeker induiken!