Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.293.536 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55
BiLLY_daKid schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:33:
[...]

De artikelen in FT kon ik niet valideren met andere bronnen en ik vond dat er conflict of interest was tussen de onderzoeker, zijn vrouw en Wirecard. Daarbij was Bafin erg op de hand van WDI. Met een dergelijk bedrag had de accountant iets stelliger kunnen zijn.
Ik heb vorig jaar nog een klein berichtje over deze soap geschreven (link). Als je na een jarenlange reeks van artikelen in een gerenommeerde krant en eindeloze beschuldigingen van shortsellers long zit en het deksel een keer op je kop krijgt mag je niet al te hard klagen :P . Over het algemeen geldt: waar rook is, is vuur. En als een van de beste zakenkranten ter wereld beweert dat een bedrijf frauduleus is en vermeldt dat een grote subsidiary geregistreerd staat op het adres van een vissershutje op de Filipijnen dan moet je misschien niet denken: "ik kan het niet valideren", maar: "dat klinkt super shady, ik kan het niet weerleggen dus ik heb niks te zoeken in dit aandeel!". Het FT publiceert zo'n reeks artikelen echt niet zonder grondige due diligence en zonder een advocatenkantoor te raadplegen. Het risico dat dit een keer kon gebeuren was in elk geval bekend.

Hopelijk zit @Zr40 niet in GSX, het lijkt er zeer sterk op dat dat na LK het zoveelste gevalletje Chinese fraude wordt.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Geen positie, en ook nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Misschien een domme vraag maar stel hem toch maar omdat ik het op Google in ieder geval niet snel kan vinden. Is het mogelijk om de helft (op percentage) van een aandeel te kopen? Als 'beginner' is het namelijk onmogelijk om sommige aandelen te kopen, omdat je diversificatie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:14
Wozmro schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:40:
[...]

Vandaag een beetje gelezen over die robinhood-app. Als ik het goed begrijp dan wordt beleggen eigenlijk gepresenteerd als een game.

Gamification of trading: https://www.cnbctv18.com/...-cash-balance-6163421.htm

Wat moet je hierover denken?

Als het kapitalisme toch maar een spelletje is waarbij het morgen game over kan zijn dan ga ik daar eigenlijk niet teveel energie meer insteken.
Ja, ik blijf beleggen want eigenlijk is er geen alternatief. Als je wat geld op overschot hebt dan moet je er gewoon in mee. Ofwel moet je extra consumeren maar daar heb ik geen zin in.

Als tegengewicht focus ik mij meer op het lokale, sociale, kleinschalige,... zaken waar geld weinig tot geen rol speelt. Je 'betaling' is wederzijds vertrouwen.

Als het kapitalisme ooit poef zegt dan heb ik tenminste dat nog.
Dit artikel ook gelezen in dat kader vandaag. Erg heftig. https://www.forbes.com/si...ive-balance/#5d9a94125928

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:07
asdf25 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:20:
Misschien een domme vraag maar stel hem toch maar omdat ik het op Google in ieder geval niet snel kan vinden. Is het mogelijk om de helft (op percentage) van een aandeel te kopen? Als 'beginner' is het namelijk onmogelijk om sommige aandelen te kopen, omdat je diversificatie wil.
Neen dat is niet mogelijk. Wel kan je CFD’s kopen en daarmee een claim op een deel van een aandeel kopen. Of je dat moet willen is een hele discussie op zich.

Waarom koop je geen ETF’s? Zit je meteen in 1500+ bedrijven (afhankelijk van de ETF natuurlijk).

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-09 20:47
Dat gaat niet, je kan alleen per stuk kopen. Wil je delen kopen dan moet je naar bijvoorbeeld Robeco gaan. Daar kan je bijvoorbeeld voor 10 euro wat kopen en krijg je 0,5 of zoiets van een beleggingsfonds.
Sommige aandelen zijn erg duur, zoals amazon: 2600 dollar. Het duurste aandeel zal ik nooit kopen:

Berkshire hattaway: $ 270.000,- dollar !! Was ooit eens $ 340.000,- waard.
Als aandelen te duur worden, dan gaan ze vaak een splitsing maken. Bij Berkshire hattaway heb je dan een B class wat veel lager in prijs is en $ 180,- waard is. Dat is voor de meeste beleggers te betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:15
Dit kan wel degelijk, bij Trading212 op dit moment.

Maar als beginner zou ik niet in losse aandelen gaan beleggen maar een breed gespreid fonds of ETF kiezen, dan hoef je geen mogelijke lastige beslissingen te nemen en de kosten zijn doorgaans erg laag.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
Alleen beleggingsfondsen kun je in fracties aankopen. Er is wel een broker die het mogelijk maakt om in fracties aandelen aan te kopen maar de feitelijke constructie inclusief risico’s zijn niet transparant gemaakt. Ik zou me als beginner niet er aan wagen.

Mijn advies, je spaart voor je aandelen en je koopt ze dan als nog. Of je verdiept je in ETF’s en/of beleggingsfondsen. Je kunt middels de zoekfunctie inmiddels ontzettend veel informatie vinden, inclusief allerlei staatjes met kosten en verdere vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ondertussen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbwrHiasmTkzcrT1xbJKeUD8SF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7heUSIAKp2iHfMlGuAAfiWFq.png?f=fotoalbum_large

Naar aanleiding van een bepaalde corporate action :P

Bij IB ziet dit er trouwens zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cg6fQazausqCejQ5ZkknfLM7QZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JohyCu3HPg35MBr4ycyyZ5C2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Zr40 op 19-06-2020 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:49:
[...]

Dit kan wel degelijk, bij Trading212 op dit moment.

Maar als beginner zou ik niet in losse aandelen gaan beleggen maar een breed gespreid fonds of ETF kiezen, dan hoef je geen mogelijke lastige beslissingen te nemen en de kosten zijn doorgaans erg laag.
Het ligt er een beetje aan wat je doel is. Voor risico vs rendement is ETF goed, zo niet het beste. Even paar uurtjes uitzoeken wat je wilt en je kan er jaren tegenaan. Sommige partijen maken het nog makkelijker met minder keus.

Echter vind ik het leuk en wil de materie beter snappen (van geen ervaring naar ETFs klinkt makkelijk dan gedaan trouwens). Een ETF voelt als een beheerde beleggers rekening, maar met losse aandeel koop je een (piep klein) deel van een bedrijf. Het verslaan van de markt is voor mij geen doel op zich en een hobby mag geld kosten (liever niet). Echter doordat ik niet tot nauwelijks verkoop is de kans dat het op de lange termijn geld op levert zeker aanwezig. Mijn focus is dan ook duurzaam en toekomst gericht, alleen Tesla is een soort guilty pleasure en sensatie aandeel.

6 februari dit jaar kocht ik mijn eerste aandelen, één van Tesla en één van Ahold (ja één). Inmiddels rond de +/- 5k waarvan de helft in Tesla, 1k los en de rest in ETFs. In principe staat het meeste er aardig voor, paar euro plus hier, paar euro min daar, tientje plus, ect. Alleen Tesla is de uitschieter met €400 “winst”. Dat maakt het toch een stuk “leuker” dan een ETF, die overigens met Corona ook lekker mee golven. Misschien kijk ik ook wel te vaak. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Deveon op 18-06-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:47
Shell nsy sluit al de hele week lager dan Shell aex, nu omgerekend 14,46 euro. Telkens beweegt Shell aex niet mee. Ik begrijp het niet, kan iemand het me uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Deveon schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:30:
[...]

Echter vind ik het leuk en wil de materie beter snappen (van geen ervaring naar ETFs klinkt makkelijk dan gedaan trouwens). Een ETF voelt als een beheerde beleggers rekening, maar met losse aandeel koop je een (piep klein) deel van een bedrijf. Het verslaan van de markt is voor mij geen doel op zich en een hobby mag geld kosten (liever niet). Echter doordat ik niet tot nauwelijks verkoop is de kans dat het op de lange termijn geld op levert zeker aanwezig. Mijn focus is dan ook duurzaam en toekomst gericht, alleen Tesla is een soort guilty pleasure en sensatie aandeel.
Voordeel van het kopen van een aandeel is dat je meestal alleen aankoop kosten hebt. Bijeen ETF/ beleggingsfonds heb je een bepaald percentage aan kosten. Per broker verschilt het of ze voor aandelen of je rekening nog andere kosten in rekening brengen. Afhankelijk van het bedrag wat je hebt is het goedkoper in kosten om aandelen aan te schaffen. Hoe groter het bedrag hoe lager de kosten in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@phantom09 En het verschilt nog om welke ETF/beleggingsfonds en/of broker het gaat.
Want er zijn ook mogelijkheden om zonder aankoop en verkoop kosten in ETF/beleggingsfondsen te handelen.
Behalve als je bij de gratis brokers zit ( Trading212 & Bux0 ) voor losse aandelen dan zijn er alsnog veel voorbeelden van waarbij je ook met grotere bedragen goedkoper uit bent met een ETF/beleggingsfonds dan met losse aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 12:06
Lijkt het op één enkele frauduleuze medewerker van Wirecard?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQmUvW7lrBQp86ERqVCM9vKGtQA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t3vVywOiFT69Y278RL7bW8IX.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
JohanNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:54:
@phantom09 En het verschilt nog om welke ETF/beleggingsfonds en/of broker het gaat.
Want er zijn ook mogelijkheden om zonder aankoop en verkoop kosten in ETF/beleggingsfondsen te handelen.
Behalve als je bij de gratis brokers zit ( Trading212 & Bux0 ) voor losse aandelen dan zijn er alsnog veel voorbeelden van waarbij je ook met grotere bedragen goedkoper uit bent met een ETF/beleggingsfonds dan met losse aandelen.
Net zoiets als Flatex bedoel je waar je ook "gratis" aandelen kont kopen/verkopen. Dit is echter niet gratis.
Er zat een verschil in de prijs bij de aankoop bij Flatex en bijvoorbeeld DeGiro. Zie o.a. hier:
https://www.financieelona...flatex-review-ervaringen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
Edwin__ schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:21:
[...]

Nee, uiteindelijk niet ingestapt.
Inmiddels staat Novonix weer op 90 cent. De hype is er een beetje uit. Misschien nu wel weer interressant om op te pakken. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• writser
Fascinerende “coming out” van iemand die al in 2008 twijfels had over Wirecard en n.a.v. enkele anonieme forumposts de federale politie op z’n dak kreeg.

https://valueandopportuni...rsonal-history-2008-2020/

Fascinerend 1) dat de hele soap al ruim 10 jaar duurt het aandeel vervolgens nog 10x over de kop ging en 2) wat een enorme miskleun dit is geweest van auditors, regulators en de federale politie. Ondanks zeer valide beschuldigingen is het bedrijf jarenlang “beschermd”. Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door writser op 19-06-2020 08:24 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40
DJTimo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:04:

[Afbeelding]
Volgens mij lees je het verkeerd, er was 1 frauduleuze medewerker van de bank die Wirecard had geholpen om documenten te vervalsen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Hielko schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:35:
[...]

Volgens mij lees je het verkeerd, er was 1 frauduleuze medewerker van de bank die Wirecard had geholpen om documenten te vervalsen etc.
Denk dat je gelijk hebt. Dan heeft die bank ook nog wel wat werk aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
phantom09 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:17:
[...]

Net zoiets als Flatex bedoel je waar je ook "gratis" aandelen kont kopen/verkopen. Dit is echter niet gratis.
Er zat een verschil in de prijs bij de aankoop bij Flatex en bijvoorbeeld DeGiro. Zie o.a. hier:
https://www.financieelona...flatex-review-ervaringen/
Je kon daar wel degelijk gratis handelen als in dat de bied/laat koers exact hetzelfde is als op de reguliere beurs, maar dan ben je beperkt tot een select aantal effecten die daar werden aangehouden.
Echter vragen ze nu dus wel €3,90 per order extra dus is het feest daar sowieso voorbij, heb die dus ook niet genoemd.

Bij Trading212 en Bux0 kun je wel volledig gratis handelen
Alhoewel je bij Bux0 op dit moment wél moet betalen voor de limitorder en later ook de marketorder, later moet het gratis handelen daar alleen nog mogelijk zijn via een order die op een bepaalde tijd van de dag gezamenlijk met alle andere orders van dat type wordt uitgevoerd.
Daarnaast worden je aandelen uitgeleend bij Bux0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
DJTimo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:04:

[Afbeelding]
En weer meer dan 20% eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
JohanNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:27:
[...]

En weer meer dan 20% eraf
Je refeshed niet snel genoeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Xanaroth schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:00:
[...]

Je refeshed niet snel genoeg 8)7
Leuk voor de short daytrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:12
Wirecard komend weekend faillissement zoals reeds eerder aangegeven door diverse personen en media.
JohanNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:50:
[...]

Alhoewel je bij Bux0 op dit moment wél moet betalen voor de limitorder en later ook de marketorder, later moet het gratis handelen daar alleen nog mogelijk zijn via een order die op een bepaalde tijd van de dag gezamenlijk met alle andere orders van dat type wordt uitgevoerd.
Daarnaast worden je aandelen uitgeleend bij Bux0.
Welk moment zou dat nu zijn ;)? 17:35.

[ Voor 83% gewijzigd door Wietsee. op 19-06-2020 10:12 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:01
Ik hoop niet dat hier mensen volle bak in WireCard zitten? Man.. dat zou pijn doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ook in Wirecard heb ik geen positie, en nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
@Amens Een week Landal op Texel in de zomer weg. Het is wel een soap hoor.
Gaat een leuk onderzoek worden, want als er er nooit een rekening is aangehouden bij die banken, dan is er veel geld naar retail banken gegaan. Ik denk niet dat je ongezien 1,9mld over je priverekening kan laten stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Wietsee. schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:10:
Wirecard komend weekend faillissement zoals reeds eerder aangegeven door diverse personen en media.

[...]

Welk moment zou dat nu zijn ;)? 17:35.
Wie weet, in iedergeval wel een tijd waarbij zowel de Amerikaanse als de Europese beurzen open zijn lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
Wie zegt dat dat geld ooit bestaan heeft?

Maar denk dat er vooral in Duitsland wel wat kleine beleggers nu op de blaren zitten. Meen mij te herinneren dat in het maandoverzicht van degiro waar ze per land laten zien wat het meest verhandelde aandeel is, dat WireCard in Duitsland wel eens op #1 staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
En ja, afgelopen maart in ieder geval:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncPJwJOFknQFacdcfNbhIlO77iM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddWvearGaZneNr7Ach5NNQm9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ja Wirecard is zo'n beetje de Tesla in Duitsland, ook heel veel speculanten zitten erin met (long) hefboom producten en shorters.
En mede daardoor gaat het nu ook zo hard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik vraag mij eerder af wat voor impact dit zal hebben onder de klanten van Wirecard. Dus de banken en betaalproviders die de productie en beheer van hun passen hebben uitbesteed aan Wirecard (zoals ICS en (voorheen) Laser/Qander dat in NL doen voor redelijk veel credit cards).

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 19-06-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Oostenrijk ook in mei.

Afbeeldingslocatie: https://www.degiro.co.uk/assets/dg-2019/imgs/uk-ie-ch/blog/map-most-traded-stocks-May-2020.png
Zr40 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:54:
Ik vraag mij eerder af wat voor impact dit zal hebben onder de klanten van Wirecard. Dus de banken en betaalproviders die de productie en beheer van hun passen hebben uitbesteed aan Wirecard (zoals ICS en (voorheen) Laser/Qander dat in NL doen voor redelijk veel credit cards).
Ik zou als Wirecard klant mijzelf eens goed achter de oren krabben of ik wel met zo'n partij zaken wil blijven doen of misschien overstap naar bijvoorbeeld een Adyen.

[ Voor 66% gewijzigd door DJTimo op 19-06-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
Mijn probleem met Adyen, is dat die koers ook is ontploft terwijl maar een deel vrij verhandelbaar is/was. Ik vond dat risicovoller dan een bedrijf wat al enige tijd bestaat en winst laat zien.

In Duitsland is Wirecard een systeembank voor betalingsverkeer, zal wel uitgestelde executie zijn.

Ik had best gedacht dat er gerommeld was met transacties in het verre oosten, maar dit is wel ongekend he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
JohanNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:53:
Ja Wirecard is zo'n beetje de Tesla in Duitsland, ook heel veel speculanten zitten erin met (long) hefboom producten en shorters.
En mede daardoor gaat het nu ook zo hard denk ik.
Tja, als die 1.5 miljard echt mist heeft het bedrijf waarschijnlijk de boel opgelicht en is het insolvent. Obligaties quoten inmiddels rond de 25%. Als je als obligatiehouder al rekening houdt met 75% verlies dan impliceert dat dat de aandelen niks waard zijn. Een hele korte blik op de balans lijkt dat ook te bevestigen. En nu nog kapitaal aantrekken zal zo goed als onmogelijk zijn, niemand wil z'n vingers er nog aan branden. If anything denk ik dat het nog verder omlaag kan. Er zijn vast nog een boel wanhopige retail beleggers die weigeren de feiten onder ogen te zien (dat doen ze tenslotte al ruim een decennium) en bijkopen of niet verkopen.

Ik zit voor de sport een klein beetje short.

[ Voor 12% gewijzigd door writser op 19-06-2020 11:39 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:14
Ik heb steeds minder vertrouwen in de beurs. Zitten we niet aan de vooravond van één van de grootste crashes ooit? Zat te lezen over hoe erg de markt overgevalueerd is, zie ook https://www.gurufocus.com/stock-market-valuations.php Vergelijk de situatie heden ook met de dotcom bubble, zie grafiek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mg-A51q8g6nIhJJ-uU4uE8PmYo8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zDb40hQs7bf0I68ADpUF1tRF.png?f=user_large

Vervolgens kan het na zo'n crash jaren en jaren duren voordat hetgeen wat je erin hebt gestopt de afgelopen maanden weer meer waard wordt. Ik wil geen paniek saaien, maar maken jullie je daar helemaal geen zorgen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

writser schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:37:
[...]

Tja, als die 1.5 miljard echt mist heeft het bedrijf waarschijnlijk de boel opgelicht en is het insolvent. Obligaties quoten inmiddels rond de 25%. Als je als obligatiehouder al rekening houdt met 75% verlies dan impliceert dat dat de aandelen niks waard zijn. Een hele korte blik op de balans lijkt dat ook te bevestigen. En nu nog kapitaal aantrekken zal zo goed als onmogelijk zijn, niemand wil z'n vingers er nog aan branden. If anything denk ik dat het nog verder omlaag kan. Er zijn vast nog een boel wanhopige retail beleggers die weigeren de feiten onder ogen te zien (dat doen ze tenslotte al ruim een decennium) en bijkopen of niet verkopen.

In die context - hoe denk jij over de recente aandelenemissie van Hertz van 1 miljard? Ook wel een "Initial Bankruptcy Offering" genoemd in de media. Ze zitten al in een chapter 11 procedure en zelfs in de prospectus benadrukken ze dat de kans dat je ook maar iets aan waarde over zal houden zeer gering is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
writser schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:37:
[...]

Ik dacht wellicht een leuke constructie te kunnen maken bij Binck met die turbo's van ze, die hadden ze namelijk ook voor Wirecard dacht ik.
Maarja nu ik dat bekijk zijn alle long turbo's al geploft en de short turbo's zijn enkel te verkopen, die durven hier dus ook geen risico mee te lopen :+

En om nou daadwerkelijk short te gaan... het grootste geld ben je al misgelopen, vind zelf de risico's te groot ook al lijkt het '' gratis geld '' te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:44
Hoe zeker is het nu dat Wirecard falliet is? Is dit een risky "koopkans" of gaat dit binnen nu en een maand richting de nul? Heeft iemand een samenvatting van Wirecard op het moment (schuld, omzet, winst/verlies, fraude)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
Zr40 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:49:
[...]

In die context - hoe denk jij over de recente aandelenemissie van Hertz van 1 miljard? Ook wel een "Initial Bankruptcy Offering" genoemd in de media. Ze zitten al in een chapter 11 procedure en zelfs in de prospectus benadrukken ze dat de kans dat je ook maar iets aan waarde over zal houden zeer gering is.
Die gaat niet meer door, waardeloze shares verkopen was de SEC toch niet zo enthousiast over ook al zet je het netjes in de prospectus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Santee schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:59:
Hoe zeker is het nu dat Wirecard falliet is? Is dit een risky "koopkans" of gaat dit binnen nu en een maand richting de nul? Heeft iemand een samenvatting van Wirecard op het moment (schuld, omzet, winst/verlies, fraude)?
Heb zojuist 10 aandelen voor de fun gekocht, wil er toch iets mee doen :p
GAK van 19,58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:27
WizZie- schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:41:
Ik heb steeds minder vertrouwen in de beurs. Zitten we niet aan de vooravond van één van de grootste crashes ooit? Zat te lezen over hoe erg de markt overgevalueerd is, zie ook https://www.gurufocus.com/stock-market-valuations.php Vergelijk de situatie heden ook met de dotcom bubble, zie grafiek:

[Afbeelding]

Vervolgens kan het na zo'n crash jaren en jaren duren voordat hetgeen wat je erin hebt gestopt de afgelopen maanden weer meer waard wordt. Ik wil geen paniek saaien, maar maken jullie je daar helemaal geen zorgen over?
Flashback, ik zou dit topic nog eens terugbladeren tot ongeveer januari :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJTimo
JohanNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Heb zojuist 10 aandelen voor de fun gekocht, wil er toch iets mee doen :p
GAK van 19,58
Had gisteren toch die straddle moeten kopen voor 8 euro. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Sta inmiddels al op +25% :+
Eens kijken hoe lang dit zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
JohanNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:11:
Sta inmiddels al op +25% :+
Eens kijken hoe lang dit zo blijft...
De CEO is in ieder geval opgestapt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
Hoe schatten jullie in dat de deal rondom KLM al meegenomen is in de koers? De verwachting is dat die er sowieso gaat komen dus ik vraag me af of dat werkelijk een boost gaat opleveren nog als het rond komt. Vraag me af of er wel upside aanwezig is en er eigenlijk niet alleen downside risk op zit op dit moment.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
DJTimo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:47:
[...]

De CEO is in ieder geval opgestapt. :P
Is een begin, maar de koers maakt er gekke sprongen op :p
Van €28,66~ naar €22,70~ en nu weer €26,20~ in 30 minuten tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
JohanNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:53:
[...]

Is een begin, maar de koers maakt er gekke sprongen op :p
Van €28,66~ naar €22,70~ en nu weer €26,20~ in 30 minuten tijd.
Dat komt vooral omdat het boek flinterdun is. Dus een offertje uitnemen is meteen de koers een euro hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
DJTimo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:57:
[...]

Dat komt vooral omdat het boek flinterdun is. Dus een offertje uitnemen is meteen de koers een euro hoger zetten.
Oh ja? dacht dat in Wirecard wel aardig veel animo zat om het orderboek te vullen, maar ik heb hier zo geen toegang tot het orderboek dus kan dat niet controleren.
Overigens inmiddels meer dan 50% winst, lijkt wel crypto met wat FOMO wellicht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
JohanNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:52:
[...]

Oh ja? dacht dat in Wirecard wel aardig veel animo zat om het orderboek te vullen, maar ik heb hier zo geen toegang tot het orderboek dus kan dat niet controleren.
Das war einmal. Er gaan vooral transacties van 1 lotje door het boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
JohanNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:52:
[...]

Overigens inmiddels meer dan 50% winst, lijkt wel crypto met wat FOMO wellicht :+
Winst pakken? Wat is je plan? Ik denk niet dat je momenteel een reële waarde kan plakken aan het aandeel dus take the money and run? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Longcat schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Winst pakken? Wat is je plan? Ik denk niet dat je momenteel een reële waarde kan plakken aan het aandeel dus take the money and run? :9
Inderdaad. Het is onduidelijk wat er met dit bedrijf zal gaan gebeuren. Zou jammer zijn als ze failliet gaan en jij je geld kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Longcat schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Ik weet eigenlijk ook niet wat ik ermee moet, wellicht komt het weer goed? :p
Op IEX zie ik in ieder geval een heleboel die denken of tenminste suggereren dat het weer goed moet komen, wie weet... zit er met speelgeld in dus we zien wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
JohanNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:24:
[...]

Op IEX zie ik in ieder geval een heleboel die denken of tenminste suggereren dat het weer goed moet komen, wie weet... zit er met speelgeld in dus we zien wel.
Dat is het probleem als je een flinterdunne thesis hebt en de gok pakt goed uit (of juist niet). Je hebt dan geen idee wat te doen. Was laatst ook te zien in dit topic met NKLA. Mijn advies: doe niet aan dit soort gokkerij, maar als je dat dan toch doet, spreek van te voren af op welke niveau je winst neemt. Evt. zou je er een trailing stop loss op kunnen zetten als je nog wat upside wil pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Longcat op 19-06-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
[...]

Je zou ook wat kunnen verkopen voor het bedrag dat je gekocht hebt. Weet je in ieder geval dat je er geen buil aan overhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maahes
  • Laatst online: 09:22

[Afbeelding]

Ja, het blijft altijd een risico. Als de rente naar 4% gaat is iedereen kapot. Maar als de rente 0% blijft voor 50 jaar dan kunnen aandelen nog veel meer waard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Ik vind dat het zo heen en weer gaat zonder dat er iets van nieuws is.
Ik volg veel aandelen vaak gaan ze tegelijk - 2 a 3 % binnen 2 minuten...
en soms ook weer zo hard omhoog

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25
[...]

Maar wat leer je dan?

Ook voor de discussie hier heeft het flink meer waarde als 'speelgeld' reacties achterwege blijven. Dergelijke disclaimers diskwalificeren de bijdrage op voorhand.

En doe het eens met een serieus gesizede transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Plus dat ze op IEX zeggen dat het wel weer goedkomt zou voor mij juist een hele sterke indicatie zijn dat de 'opleving' gedreven wordt door retailbeleggers. Op zich niets mis met een daytrade waarbij je thesis is dat de markt overreageert en dat de koers wat herstelt in de loop van de dag (door retailbeleggers). Je moet dan echter wel goed weten bij hoeveel winst je uitstapt en/of voor het einde van de dag verkopen, ongeacht de koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09-2022
Longcat schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:58:
Plus dat ze op IEX zeggen dat het wel weer goedkomt zou voor mij juist een hele sterke indicatie zijn dat de 'opleving' gedreven wordt door retailbeleggers. Op zich niets mis met een daytrade waarbij je thesis is dat de markt overreageert en dat de koers wat herstelt in de loop van de dag (door retailbeleggers). Je moet dan echter wel goed weten bij hoeveel winst je uitstapt en/of voor het einde van de dag verkopen, ongeacht de koers.
Retailbeleggers zijn iets van 10% van de wereldwijde markt. Genoeg om een individueel aandeel met een kleine kapitalisatie op te doen leven maar niet genoeg om verantwoordelijk te zijn voor grote marktbrede bewegingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
MoshiMoshi84 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:06:
[...]

Retailbeleggers zijn iets van 10% van de wereldwijde markt. Genoeg om een individueel aandeel met een kleine kapitalisatie op te doen leven maar niet genoeg om verantwoordelijk te zijn voor grote marktbrede bewegingen.
Ik heb het dan ook over Wirecard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Rukapul schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:52:
[...]

Maar wat leer je dan?

Ook voor de discussie hier heeft het flink meer waarde als 'speelgeld' reacties achterwege blijven. Dergelijke disclaimers diskwalificeren de bijdrage op voorhand.

En doe het eens met een serieus gesizede transactie.
Dat een aandeel waarbij het lijkt alsof het niets meer waard zal zijn, dat alleen maar kan dalen in koers, dat het uiteindelijk toch anders in elkaar zit.
Omdat ik het als een erg hoog risico inschat doe ik het enkel met '' speelgeld '' ja. ( en dit kan ik ook heel eenvoudig & zonder transactiekosten doen bij die broker die ik hier wel eens benoem :p )
Fundamenteel weet ik er ook niet veel van af, het is puur de scherpe daling van gisteren en vandaag en toen hij onder de €20 ging heb ik even wat gekocht in de hoop een ritje naar boven te kunnen maken.
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het verder kan herstellen zodra er wat meer zekerheid is, ja dat kan ook heel anders uitpakken, maar er is inmiddels een veelvoud van die verdwenen 1,9 miljard aan beurswaarde verdampt wat nog wel een opwaarts potentieel biedt denk ik.

Juist als ik met '' serieus geld '' in een bedrijf als dit zou stappen zou ik al snel zenuwachtig worden en had ik waarschijnlijk de winst al veel eerder gepakt, maar dat betekend niet dat ik niet achter mijn beslissing sta er met dit relatief lage bedrag in te stappen.
Kans bestaat natuurlijk ook in een erg optimistisch scenario dat de koers binnen een paar maanden of zelfs al eerder weer boven de €100 noteert, dan is dat toch op mijn inleg €800 winst.
Dan kunnen we het natuurlijk weer hebben over dat ik er achteraf gezien meer in had moeten steken, maar dat is het hem juist, dit bedrag is voor nu het maximale wat ik erin durf te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
Galapagos opeens omhoog geschoten in de sloturen, wat is daar gebeurd dan?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaak1853
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 15:47
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:31:
Quadriple witching, kwartaal opties verlopen vandaag. Zou kunnen dat opties net even in/out of money gezet moesten worden.

[ Voor 204% gewijzigd door klaasvaak1853 op 19-06-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:01
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:31:
Ik heb er nog even van kunnen profiteren in ieder geval.. 1/3e deel verkocht op het juiste moment. Kunnen we weer met een gerust hart een biertje bestellen op het terras morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Amens schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:09:
[...]

Ik heb er nog even van kunnen profiteren in ieder geval.. 1/3e deel verkocht op het juiste moment. Kunnen we weer met een gerust hart een biertje bestellen op het terras morgen :)
En over 1 maand baal je dat je verkocht hebt omdat Galapagos nog iets meer waard geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maahes
  • Laatst online: 09:22
phantom09 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:18:
[...]

En over 1 maand baal je dat je verkocht hebt omdat Galapagos nog iets meer waard geworden is.
Dan koop je het dan toch gewoon weer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Nu online

[Afbeelding]

Niet echt. Kwestie van risico spreiden (leest, etfs / fondsen kopen) en een lange adem hebben. Dan schijnt het allemaal goed te komen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Per 22-07-2020 gaan er weer nieuwe voorwaarden in bij Trading212, waaronder dat ze nu de aandelen gaan uitlenen van klanten.

Zie wijzigingen: https://www.trading212.co..._Amendments_June_2020.pdf

en: https://www.trading212.co..._Amendments_June_2020.pdf
https://www.trading212.co..._Amendments_June_2020.pdf

Goed, ze hebben nu echt iets waar ze geld aan kunnen verdienen en

'' Om het risico te verkleinen dat de lener niet in staat is om uitgeleende aandelen terug te leveren, zullen we contant geld als onderpand ontvangen ter waarde van minimaal 102% van de waarde van de uitgeleende aandelen. ''

Lijkt me acceptabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
@JohanNL Ik meen dat veel andere partijen 120% vragen, dus dan is 102% vrij weinig. Edit: die 120% hoeft niet in contanten te zijn dus wellicht is dat het verschil.

[ Voor 32% gewijzigd door Longcat op 19-06-2020 22:25 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• writser
JohanNL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:19:
[...]

Fundamenteel weet ik er ook niet veel van af, het is puur de scherpe daling van gisteren en vandaag en toen hij onder de €20 ging heb ik even wat gekocht in de hoop een ritje naar boven te kunnen maken.
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het verder kan herstellen zodra er wat meer zekerheid is, ja dat kan ook heel anders uitpakken, maar er is inmiddels een veelvoud van die verdwenen 1,9 miljard aan beurswaarde verdampt wat nog wel een opwaarts potentieel biedt denk ik.
Kortom, je kijkt alleen maar naar het grafiekje en luistert naar de 'experts' op IEX :P. Kijk een naar de laatste balans: (link). Eigen vermogen is 2.3b. 4.6b aan passiva. 1.4b aan goodwill. Als er daadwerkelijk 1.9b aan cash mist, wat impliceert dat dan?

- Er is niet genoeg geld om huidige crediteuren af te betalen.
- Maar ook: het bedrijf heeft eigenlijk niet of nauwelijks winst gemaakt het afgelopen decennium.

Wat denk je dat crediteuren momenteel aan het doen zijn? En wie gaat er ooit nog zaken doen met een financiele dienstverlener die twee miljard "kwijt raakt"? Of nog erger, de boel besodemietert? Wat denk je dat klanten nu aan het doen zijn? Denk je dat Wirecard nu nog geld kan lenen? BaFin heeft tien jaar lang weggekeken en nu blijkt dat ze keihard gefaald hebben. Hoe denk je dat die gaan reageren? En politici?

Ik ben oprecht benieuwd wat jouw 'best case' scenario is. Dat KPMG volgende week zegt: "oeps, we hadden een rekening vergeten te bekijken, hier is de missende 2 miljard!"? Of dat alle klanten en crediteuren zeggen: "die twee miljard is er niet, foutje, moet kunnen! We blijven lekker zaken doen, hier, we lenen jullie nog even wat extra geld in deze lastige tijd".

"Er is een veelvoud van het verdwenen geld van de marktwaarde af" is geen analyse. In dit geval lijkt me dat volkomen terecht. Als je 10 euro in je spaarpot hebt en je koopt een ijsje van een euro dan kun je daarna stellen dat je spaarpot daarna 9 euro waard is. Maar als een financiele dienstverlener met een wankele balans 1.9 miljard kwijtraakt kun je niet stellen "de oude market cap was 25 miljard dus nu is het nog 23.1 miljard waard".

Overigens, als je wil speculeren in Wirecard zou ik denken dat de obligaties op de huidige prijs een beter idee zijn. Daar worden al forse verliezen ingecalculeerd terwijl de aandelenkoers suggereert dat de obligaties money-good zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door writser op 19-06-2020 22:57 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@writser Ik houd het vooralsnog bij mijn geringe positie in de aandelen, maar bedankt voor je suggestie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:47
Ik heb steeds minder vertrouwen in de beurs. Zitten we niet aan de vooravond van één van de grootste crashes ooit? Zat te lezen over hoe erg de markt overgevalueerd is...
Geldt eigenlijk alleen voor US large cap. Waarderingen voor Europa, EM zijn bijvoorbeeld lager.

Small cap value, ook in VS, is zelfs relatief laag gewaardeerd momenteel.

[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 20-06-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ik heb een aantal aandelen Sonova (SOON), produceren hoortoestellen waarover een paar mensen in mijn directe omgeving enorm enthousiast zijn. Het product aanbod dat ze hebben zie ik het een beetje als de Apple van de hoortoestellen. Ik was echter hier niet met het doel om dit aandeel te “pitchen”

Afgelopen week hebben ze in plaats van de jaarlijkse cash dividend stock dividend uitgekeerd, 151:150. Volgens mij betekend dat je 1 aandeel krijgt voor iedere 150. Nou heb ik geen 150 aandelen in bezit maar 10. Ik ging er vanuit dat je dan 1/150 deel van het aandeel in cash uitgekeerd krijgt.

Bij DeGiro zie ik “Non tradeable” met CHF 0.00 in het transactie overzicht. Is er nou ongeveer CHF 13 door mijn neus geboord?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hoe staat het exact vermeld in het rekeningoverzicht? En wat zie je bij Portefeuille staan voor dit aandeel?

In het algemeen houdt 'not tradeable' in dat de positie is geblokkeerd, mogelijk in afwachting ergens van. Zolang het is geblokkeerd kan je het niet verkopen.

Zie bijvoorbeeld Zr40 in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9" - zo ziet mijn Match Group positie er uit nadat ik een keuze heb gemaakt voor hun corporate action.

[ Voor 74% gewijzigd door Zr40 op 20-06-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
The_FrankO schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:10:
Ik heb een aantal aandelen Sonova (SOON), produceren hoortoestellen waarover een paar mensen in mijn directe omgeving enorm enthousiast zijn. Het product aanbod dat ze hebben zie ik het een beetje als de Apple van de hoortoestellen. Ik was echter hier niet met het doel om dit aandeel te “pitchen”

Afgelopen week hebben ze in plaats van de jaarlijkse cash dividend stock dividend uitgekeerd, 151:150. Volgens mij betekend dat je 1 aandeel krijgt voor iedere 150. Nou heb ik geen 150 aandelen in bezit maar 10. Ik ging er vanuit dat je dan 1/150 deel van het aandeel in cash uitgekeerd krijgt.

Bij DeGiro zie ik “Non tradeable” met CHF 0.00 in het transactie overzicht. Is er nou ongeveer CHF 13 door mijn neus geboord?
Uit het Financial Report:

Each shareholder would be entitled to receive one Sonova share for 150 existing
Sonova shares with fractions paid out in cash.

IMHO zou je dus inderdaad een paar losse Franken moeten ontvangen. CHF13.33333 om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Lijkt mij ook alleen wat doet DeGiro hier nou mee?

@The_FrankO Ik denk dat je nog even tot maandag moet wachten, wellicht krijg je de Franken dan wel op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ex-date was 16, payment-date 18. Zou verwachten dat het er dan wel zou staan. DeGiro duurt het inderdaad altijd een werkdag voordat je het dividend ziet.
Ik zie alleen deze transactie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sE5YR0_QxU1BZvlcxllGljnnDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPV9DDuqwCVuevkikRZGiyPR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal maandag anders een contact op nemen met de servicedesk

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:37

RobertowNL

For your gear!

writser schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:50:
[...]

Kortom, je kijkt alleen maar naar het grafiekje en luistert naar de 'experts' op IEX :P. Kijk een naar de laatste balans: (link). Eigen vermogen is 2.3b. 4.6b aan passiva. 1.4b aan goodwill. Als er daadwerkelijk 1.9b aan cash mist, wat impliceert dat dan?
Tot die conclusie kwam ik donderdag ook. Daarom dacht ik ook even een short positie te openen bij Degiro (voor een paar stukjes).

Helaas werkte dat niet, ondanks dat ik toch echt short met kunnen gaan met mijn account.
Ik kreeg steeds een foutmelding. Heeft Degiro dan gewoon niet genoeg stukken om short gaan te faciliteren?

Ondertussen ben ik er wel uit dat, zosnel mijn portefeuille dat qua waarde wat hoger is. ik ga wisselen van broker naar IB (of een afgeleide). Degiro is geen broker waar ik een ton wil gaan aanhouden. Maar vooralsnog wegen de lage kosten nog te veel mee.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@The_FrankO Is volgens mij gewoon een administratief item. Maandag of dinsdag zal het wel weer bij zijn. Wat betreft de payment date, ik had onlangs ook een geval waarbij er een vertraging zat tussen payment date en ontvangst (door degiro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Pistachenootje schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 07:40:
[...]

Geldt eigenlijk alleen voor US large cap. Waarderingen voor Europa, EM zijn bijvoorbeeld lager.

Small cap value, ook in VS, is zelfs relatief laag gewaardeerd momenteel.
Men roept al jaren dat aandelen in Europa laag gewaardeerd zijn. En toch renderen aandelen in de VS al jaren beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Longcat schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:54:
In mijn geval koop ik met NHG, waardoor de incentive voor een lagere LTV een stuk beperkter is.
Waarom is de prikkel voor een lagere loan to value met een nationale hypotheek garantie een stuk beperkter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperH
TimoDimo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:01:
[...]

Je kunt het programma "Portfolio Performance" gebruiken. De transacties van DeGiro kun je daarin automatisch importeren.
Portfolio Performance gebruik ik sinds een tijdje en hoewel ik de koersinformatie automatisch laat ophalen voer ik de transacties met de hand op.
Het viel me echter op dat ik bij een recente transactie plots 13 cent mis op mijn Giro rekening die nergens in de transactie histrotrie is terug te vinden.
Toevallig is de opgebouwde compensatie voor het geldmarktfonds ook precies 13 cent.

Is dit andere mensen wellicht ook opgevallen? Eerst werd de opgebouwde compensatie wel getoond bij de vrije ruimte, maar na mijn laatste transactie is toevallig precies dat bedrag verdwenen en het staat ook nergens als kosten genoemd.
Zonder Portfolio Manager was dit kleine bedrag mij waarschijnlijk niet eens opgevallen, maar nu ik een 'sluitende boekhouding' bijhoud valt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
phantom09 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:18:
[...]

Men roept al jaren dat aandelen in Europa laag gewaardeerd zijn. En toch renderen aandelen in de VS al jaren beter.
Soms presteert Europa beter, soms presteert de VS beter. Het wisselt elkaar af. Wat in de toekomst beter gaat presteren weet niemand.

Afbeeldingslocatie: https://awealthofcommonsense.com/wp-content/uploads/2020/04/Annotation-2020-04-09-131836-1024x744.jpg

Vanguard verwacht dat Europa beter gaat presteren dan VS maar ook Vanguard heeft geen glazen bol.
https://institutional.van...ComCEOperspectivesMarkets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:37

RobertowNL

For your gear!

HyperH schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:40:
[...]

Portfolio Performance gebruik ik sinds een tijdje en hoewel ik de koersinformatie automatisch laat ophalen voer ik de transacties met de hand op.
Het viel me echter op dat ik bij een recente transactie plots 13 cent mis op mijn Giro rekening die nergens in de transactie histrotrie is terug te vinden.
Toevallig is de opgebouwde compensatie voor het geldmarktfonds ook precies 13 cent.

Is dit andere mensen wellicht ook opgevallen? Eerst werd de opgebouwde compensatie wel getoond bij de vrije ruimte, maar na mijn laatste transactie is toevallig precies dat bedrag verdwenen en het staat ook nergens als kosten genoemd.
Zonder Portfolio Manager was dit kleine bedrag mij waarschijnlijk niet eens opgevallen, maar nu ik een 'sluitende boekhouding' bijhoud valt het wel op.
Klopt, je moet het ook los laten uitkeren.
Dat kan vanaf een euro, en alleen naar je tegenrekening.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Pistachenootje schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Soms presteert Europa beter, soms presteert de VS beter. Het wisselt elkaar af. Wat in de toekomst beter gaat presteren weet niemand.

[Afbeelding]

Vanguard verwacht dat Europa beter gaat presteren dan VS maar ook Vanguard heeft geen glazen bol.
https://institutional.van...ComCEOperspectivesMarkets
Als je die vlakken integreert krijg je wel een stuk meer +% op de VS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Santee schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:15:
[...]

Als je die vlakken integreert krijg je wel een stuk meer +% op de VS :P
Ach ja en EM doet het historisch gezien weer beter dan de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
HyperH schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:40:
[...]

Is de opgebouwde compensatie altijd geldig? Zit er geen verval tijd op?
Stel dat je de opgebouwde compensatie niet laat uitkeren, dan wordt dit ook niet tot je vermogen toebedeeld en dus hoef je er geen VRH over te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Als je veel compensatie opbouwt doe je iets niet goed imho. Dat geld hoor je in de markt te alloceren zodat het kan renderen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
DJTimo schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:35:
Als je veel compensatie opbouwt doe je iets niet goed imho. Dat geld hoor je in de markt te alloceren zodat het kan renderen. :)
Is een paar euries, niet zo boeiend. Heb altijd een saldo van circa 100-200 op staan om kosten te kunnen dekken.

Stel dat je saldo 0 is en je moet kosten moet betalen voor de rekening, hoe doet DeGiro dat? Wordt het saldo negatief en krijg je een e-mail ter herinnering? Gaan ze je beleggingen verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
Fair enough, maar met zulke bedragen is VRH dan niet echt relevant. ;)

In dat geval sta je gewoon rood. Een broker gaat niet zomaar posities sluiten omdat je 5euro moet betalen voor market data oid

[ Voor 48% gewijzigd door DJTimo op 20-06-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
RobertowNL schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:01:
[...]
Klopt, je moet het ook los laten uitkeren.
Dat kan vanaf een euro, en alleen naar je tegenrekening.
Moet je dat zelf doen of gebeurd dat automatisch?

Dit zie ik in mijn account overzicht van de Giro:
Opgebouwde compensatie: €0,13
Uit te betalen compensatie: €0,00
Totaal uitbetaalde compensatie: €0,00

Dat suggereerd dat het nog niet is uitgekeerd, maar ik heb tot voor kort die €0,13 dus wel in het saldo 'Vrije Ruimte' verwerkt gezien. (of er is toevallig elders €0,13 verdwenen, maar dat acht ik minder waarschijnlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperH
phantom09 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:32:
[...]
Is de opgebouwde compensatie altijd geldig? Zit er geen verval tijd op?
Stel dat je de opgebouwde compensatie niet laat uitkeren, dan wordt dit ook niet tot je vermogen toebedeeld en dus hoef je er geen VRH over te betalen?
Geen idee, ik kan op de website en in de voorwaarden alleen vinden dat de compensateiregeling uit coulance is, maar nergens lees ik dat je zelf actie moet ondernemen.

Opgebouwde compensatie: €0,13
Uit te betalen compensatie: €0,00
Totaal uitbetaalde compensatie: €0,00

In mijn geval gaat het om slechts 13 cent, dus dat gaat nergens over, maar ik vind het irritant dat mijn boekhouding nu plots niet meer klopt.

Voor de duidelijkheid gaat het in mijn geval om de zogenaamde 'Vrije Ruimte'. Niet het EUR MMF bedrag, want daar zit ook 1 cent verschil in.
Toen ik met Portfolio Performance ben gestart, toen zat die 13 cent in het bedrag 'Vrije Ruimte' verwerkt. Dit is goed gegaan tot de laatste transactie waarbij die 13 cent plots niet meer in deze Vrije Ruimte zat.

Het Vrije Ruimte saldo beschouw ik als de 'brokerage account' in Portfolio Performance waar ik geld stort en geld terug laat boeken naar mijn bankrekening.
Dat er door het geldmarktfonds mutaties in kunnen ontstaan snap ik, maar dat zou ik dan toch ook terug moeten zien in het transactie of kosten overzicht?
Nu is er dus €0,13 cent zoek zonder spoor ... hoe moet je dat verantwoorden in de boekhouding. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
HyperH schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Op uitbetalen klikken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGou9DVMC3VvTqA0nG1S8P2mdl0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uUdUDSq7ZPm3EGCfHC6FOQUB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
HyperH schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Waarom is de prikkel voor een lagere loan to value met een nationale hypotheek garantie een stuk beperkter?
Geen lagere rente bij lagere ltv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
HyperH schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Het gaat alleen automatisch bij een pensioenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Die knop heb ik niet en ik heb hem ook nog nooit eerder gezien. Ik neem aan dat dit komt door het lage bedrag van €0,13 onder het minimum bedrag voor uitbetalen zit.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperH op 21-06-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Longcat schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:58:
[...]

Geen lagere rente bij lagere ltv.
Dank je voor deze toelichting. Ik was mij hier niet van bewust, want ik heb nog nooit een hypotheek afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
HyperH schreef op zondag 21 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Dank je voor deze toelichting. Ik was mij hier niet van bewust, want ik heb nog nooit een hypotheek afgesloten.
Je betaald wel een eenmalige fee. Volgens mij betaalde ik 6 jaar terug 1% maar is het inmiddels 0.7% over de aankoop waarde..

Als je een woning van 3 ton koopt zorgt NHG voor ongeveer 0.2-0.3% korting op de rente, t.o.v 60% mw.
Voor die 40% * 300k = 120k die je in je zak houd betaal je dus eenmalig 2.1k dat is maar 1,75%.

Dat moet je in het eerste jaar wel kunnen halen als extra rendement op de beurs denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Hey, ik wil eigenlijk wat SHLL kopen morgen, alleen DeGiro lijkt dit niet aan te bieden? Is er een kans dat dit toegevoegd wordt? Ze hadden hun USA aanbod verkleind geloof ik?
Pagina: 1 ... 137 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.