Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.293.416 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
MaZo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:12:
Het zal wel vroeg zijn, maar ik kom ergens niet uit.

Als ik via de mobile app van Interactive Brokers AML (Aston Martin) wilt kopen, zie ik dat ze nu zo'n 66 GBP per stuk kosten. Als ik vervolgens een order van bijvoorbeeld 100 ingeef, staat er:

Quantity 100
~66.8 GBP

Dit klopt toch niet?
15min koers delay? Check op google of yahoo finance voor real time koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Santee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:13:
[...]

15min koers delay? Check op google of yahoo finance voor real time koers.
Dat kan niet, dat zou betekenen dat één stuk 0.66 GBP zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
MaZo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:14:
[...]
Dat kan niet, dat zou betekenen dat één stuk 0.66 GBP zou kosten.
Die toon dan gewoon de prijs per stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAMFrDc87m5_70SsGCvxWQYSpZE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a7SzDJdMU0iXMRtp0ozaU1Xx.png?f=user_large

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 15:10
MaZo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:12:
Het zal wel vroeg zijn, maar ik kom ergens niet uit.

Als ik via de mobile app van Interactive Brokers AML (Aston Martin) wil kopen, zie ik dat ze nu zo'n 66 GBP per stuk kosten. Als ik vervolgens een order van bijvoorbeeld 100 ingeef, staat er:

Quantity 100
~66.8 GBP

Dit klopt toch niet?
De commissie die je betaald over je order die erbij wordt opgeteld? Al is dat wel erg
MaZo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:21:
[...]
Als één aandeel 66 GBP kost, hoe kunnen 100 aandelen dan hetzelfde kosten?
MaZo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:21:
[...]
Ik zit te slapen.Heb wat berichten gemist

[ Voor 31% gewijzigd door sj0ertum op 11-06-2020 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
sj0ertum schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:20:
[...]

De commissie die je betaald over je order die erbij wordt opgeteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Je limit price is de prijs die je bereid bent om per stuk te betalen. Dus als je deze order doorvoert zet je een order voor 100 stuks op 6500 pond. In Degiro krijg je de totaalprijs (in euros) altijd te zien. Is hier blijkbaar niet het geval?

Die limit price voer je overigens zelf in he, en als de prijs er niet op/onder komt wordt je order niet uitgevoerd.

Er staat overigens wel delayed data onder. Dus ook die 68,50 is de prijs van waarschijnlijk 15 minuten geleden.

[ Voor 7% gewijzigd door Santee op 11-06-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Santee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Je limit price is de prijs die je bereid bent om per stuk te betalen. Dus als je deze order doorvoert zet je een order voor 100 stuks op 6500 pond. In Degiro krijg je de totaalprijs (in euros) altijd te zien. Is hier blijkbaar niet het geval?

Die limit price voer je overigens zelf in he, en als de prijs er niet op/onder komt wordt je order niet uitgevoerd.

Er staat overigens wel delayed data onder. Dus ook die 68,50 is de prijs van waarschijnlijk 15 minuten geleden.
Dat snap ik allemaal wel, echter laat IB ook altijd de prijs van de totale order zien. Die wordt nu echter fout weergegeven. Zal wel een bug zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@MaZo Dit aandeel wordt weergegeven en verhandeld in GBX (pennies, 1/100 GBP). De totaalprijs klopt, die wordt in GBP weergegeven.

[ Voor 34% gewijzigd door Zr40 op 11-06-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Zr40 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:34:
@MaZo Dit aandeel wordt weergegeven en verhandeld in GBX (pennies, 1/100 GBP). De totaalprijs in GBP die je ziet klopt.
Ah dat wist ik ook niet.

Verder, wat is er met Aston Martin gebeurd dan? Ik zie dat ze 1,5 jaar geleden op 1800 GBX stonden (18 pond dus?) en nu op 6,6 cent (in ponden dan)? Is het zo dichtbij falliet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Zr40 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:34:
@MaZo Dit aandeel wordt weergegeven en verhandeld in GBX (pennies, 1/100 GBP). De totaalprijs klopt, die wordt in GBP weergegeven.
Haha, goed gezien! Wist niet dat één aandeel zo goedkoop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Santee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Ah dat wist ik ook niet.

Verder, wat is er met Aston Martin gebeurd dan? Ik zie dat ze 1,5 jaar geleden op 1800 GBX stonden (18 pond dus?) en nu op 6,6 cent (in ponden dan)? Is het zo dichtbij falliet?
https://www.astonmartinlagonda.com/investors/annual-report
2019 has been a disappointing year for Aston Martin Lagonda. Revenues of £997m, (9% lower) and a significant fall in adjusted EBITDA to £134m (down 46%), have contributed to severe pressure on liquidity which has left the Company with no alternative but to seek additional equity financing. Please see our updated Rights Issue Announcement published on 13 March 2020 for more information.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:17
Ascension schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:28:
@Amens na maart dit jaar pas begonnen zeker? ;)
Helaas.. Ik wilde al eerder instappen, maar kreeg de minister van financien des huizes niet mee.. Inmiddels ben ik minister van financien geworden en zijn er mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Santee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Ah dat wist ik ook niet.

Erm, ja. Ik ben niet bekend met het aandeel maar vanuit de automotive kant heb ik al meerdere keren meegekregen dat de verkopen tegen vallen en een overname van Mercedes eigenlijk de enige redding is. Mercedes zit trouwens al fors in Aston Martin en veel onderdelen komen daar ook vandaan (motor, infotainment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:07

Thompson

Beeromaniac

Orangelights23 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:05:
[...]

Waarom? Beetje discipline en vasthouden aan je doelstellingen kan geen kwaad toch? Ik vind het heerlijk als het zakt, dat betekent dat ik het de volgende maand goedkoper kan kopen. Over +20 jaar ben ik de dipjes weer compleet vergeten.
Ik koop gewoon maandelijkse voor X bedrag. Ik wil me niet teveel laten beïnvloeden door stijgingen/dalingen om dan minder/meer te kopen, word ik alleen maar onrustig van als ik er teveel naar ga kijken. Alleen nu in de beginfase wil ik dat dus een beetje goed proberen te doen voor een lekkere start.

Lekker dat geld en die maandelijkse inleg vergeten en over 20 jaar ineens denken verrek ik heb daar nog 2 ton staan :9~ Zie het maar als een hypotheek/verzekering oid, je betaalt het braaf elke maand maar verder niet teveel over nadenken.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09 20:06
Amens schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:43:
[...]

Helaas.. Ik wilde al eerder instappen, maar kreeg de minister van financien des huizes niet mee.. Inmiddels ben ik minister van financien geworden en zijn er mogelijkheden :)
Ik wil weten hoe je dit afgedwongen hebt, gewoon puur als les voor als ik in die situatie zal komen. :)

En over Aston Martin... wat wil zo'n bedrijf nog dan? Als je niet een duidelijke visie hebt, en wat je wilt verkopen etc. Ik zie het somber in, en ja zoiets als Mercedes die het overneemt zie ik nog wel komen. Of een Chinees bedrijf die de naam wil kopen net als MG.
De auto's schrijven heel hard af, en de naam is ook jaren en jaren aan het afschrijven. Dus minder interessant voor het rijke volk. Aston Martin heeft wel heel veel faillissementen meegemaakt. Dus dat is weer een argument van: Ach ze komen er wel weer doorheen. Maar dit keer is de wereld gewoon verandert. Elektrische auto's etc. Zelf zie ik het ook in de Super Jachten... daar moet ook alles hybrid en elektrisch.
Het luxe segment gaat daar ook gewoon heen.

[ Voor 47% gewijzigd door Immutable op 11-06-2020 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amens
Immutable schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Ik wil weten hoe je dit afgedwongen hebt, gewoon puur als les voor als ik in die situatie zal komen. :)

En over Aston Martin... wat wil zo'n bedrijf nog dan? Als je niet een duidelijke visie hebt, en wat je wilt verkopen etc. Ik zie het somber in, en ja zoiets als Mercedes die het overneemt zie ik nog wel komen. Of een Chinees bedrijf die de naam wil kopen net als MG.
De auto's schrijven heel hard af, en de naam is ook jaren en jaren aan het afschrijven. Dus minder interessant voor het rijke volk. Aston Martin heeft wel heel veel faillissementen meegemaakt. Dus dat is weer een argument van: Ach ze komen er wel weer doorheen. Maar dit keer is de wereld gewoon verandert. Elektrische auto's etc. Zelf zie ik het ook in de Super Jachten... daar moet ook alles hybrid en elektrisch.
Het luxe segment gaat daar ook gewoon heen.
We hebben een redelijk bedrag op onze spaarrekening, ik zat al een poosje in Bitcoin met een deel daarvan. Ik wilde echter meer met ons geld doen. Ik heb met veel praten mijn vrouw kunnen overtuigen dat beleggen LT toch echt wel interessant is. Ik mocht dus een groter deel van onze centjes naar de beurs sturen. In goed overleg moet er veel mogelijk zijn! Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 14:55
Short op /ES voor $20 per punt... Kom op S&P, terug naar 2900, je kan het :)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 12:57
Matadores schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:56:
Zou het nu een goede zet zijn om in te stappen in Post NL?
Hoop dat je nog steeds aan het overwegen bent. Gaat al 2 dagen fors naar beneden. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
DJTimo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:13:
[...]
Hoop dat je nog steeds aan het overwegen bent. Gaat al 2 dagen fors naar beneden. :X
Ik zie het ook totaal niet als een “growth stock” verder. Wat wil je ermee, hopen dat het naar €3 klimt en winst pakken? Divident?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 15:19
Allen, Ik ben van plan te beginnen met beleggen en mijn oog is gevallen op het Binck Select pakket. Ik ben niet iemand die zelf zin en tijd heeft om zelf de beleggingen bij te houden dus besteed dat liever uit. Ik kan helaas weinig ervaringen vinden over Binck Select of vergelijkbare alternatieven van andere partijen. Wat zijn jullie meningen/ervaringen over dit soort paketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:15
Smokey! schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:26:
Allen, Ik ben van plan te beginnen met beleggen en mijn oog is gevallen op het Binck Select pakket. Ik ben niet iemand die zelf zin en tijd heeft om zelf de beleggingen bij te houden dus besteed dat liever uit. Ik kan helaas weinig ervaringen vinden over Binck Select of vergelijkbare alternatieven van andere partijen. Wat zijn jullie meningen/ervaringen over dit soort paketten?
Veel te duur,
Vergoeding deels naar prestatie en 1,55% vaste kosten per jaar

Zoek eens op Meesman of NT (Northern Trust) fondsen in dit topic, of lees de afgelopen 10/20 pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:39
Santee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:17:
[...]

Ik zie het ook totaal niet als een “growth stock” verder. Wat wil je ermee, hopen dat het naar €3 klimt en winst pakken? Divident?
Ja je moet het van dit aandeel hebben van het dividend, normaal gesproken dan.
Want ze hebben laatst geld gestoken in een doodlopend paard genaamd Sandd, daarvoor keren ze nu minimaal 2 jaar geen dividend meer uit.
En een '' veilige haven '' is het ook niet in beleggingsland, dus ja...

Shorters hebben hier wel goed aan verdiend overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 11-06-2020 14:44 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:06
US features zijn ondertussen ook lekker rood gekleurd voor vandaag, zat er natuurlijk ook wel een keer aan te komen.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Kan je bij DEGIRO nou onbeperkt aankopen/verkopen zonder transactiekosten voor ETF's uit DEGIRO kernselectie? Ik lees soms dat dat 1x per maand kan, daarna betalen, maar wellicht is dat verouderde info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Hertog_Martin schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:58:
Kan je bij DEGIRO nou onbeperkt aankopen/verkopen zonder transactiekosten voor ETF's uit DEGIRO kernselectie? Ik lees soms dat dat 1x per maand kan, daarna betalen, maar wellicht is dat verouderde info.
Nee de verouderde info is nog correct :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hertog_Martin schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:58:
In het kort: kernselectie is gratis totdat je iets doet waardoor het niet meer gratis is. Dan blijft het niet gratis, tot het eind van de maand.

Lang antwoord:
Zr40 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:16:
Transacties in de kernselectie zijn gratis als alle condities waar zijn:
- Het is de eerste transactie in dit effect in deze maand, of de transactiewaarde is minimaal 1000 euro en heeft dezelfde richting als eerdere transacties in dit effect deze maand
- Alle vorige transacties in dit effect in deze maand waren ook gratis
- Je gaat niet short

(uit https://www.degiro.nl/dat...Trackers_Kernselectie.pdf)

[ Voor 69% gewijzigd door Zr40 op 11-06-2020 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Zr40 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:03:
[...]

In het kort: kernselectie is gratis totdat je iets doet waardoor het niet meer gratis is. Dan blijft het niet gratis, tot het eind van de maand.

Lang antwoord:

[...]
Uit het lange antwoord begrijp ik dat als je twee kooptransacties plaatst van €1000+ het wel gratis blijft. Correct?

Ik ga iig even vanuit dat met 'dezelfde richting' koop of verkoop wordt bedoeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Hertog_Martin op 11-06-2020 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Hertog_Martin schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:13:
[...]

Uit het lange antwoord begrijp ik dat als je twee kooptransacties plaatst van €1000+ het wel gratis blijft. Correct?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
DJTimo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:13:
[...]
Zal wel nog meer naar beneden gaan...

https://nos.nl/artikel/23...nl-en-sandd-ongeldig.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Carfanatic schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Veel te duur,

Zoek eens op Meesman of NT (Northern Trust) fondsen in dit topic, of lees de afgelopen 10/20 pagina's.
dus als je er 100.000,- hebt staan dan betaal je per jaar 1500,-?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
[...]

Ik ga iig even vanuit dat met 'dezelfde richting' koop of verkoop wordt bedoeld.
Ook als je eerste koop €100 is en de tweede €1000+ is alles gratis. Immers is de eerste transactie altijd gratis, en de tweede dus gratis want zelfde richting en €1000+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
[...]

Staat ook allemaal beschreven in de kernselectie pdf van Degiro. ;)
MrMonkE schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:20:
[...]

dus als je er 100.000,- hebt staan dan betaal je per jaar 1500,-?
Meer, onderaan de pagina hebben ze een kostencalculator staan.
https://www.binck.nl/laten-beleggen/binck-select

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:06
JohanNL schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Ja je moet het van dit aandeel hebben van het dividend, normaal gesproken dan.
Want ze hebben laatst geld gestoken in een doodlopend paard genaamd Sandd, daarvoor keren ze nu minimaal 2 jaar geen dividend meer uit.
En een '' veilige haven '' is het ook niet in beleggingsland, dus ja...

Shorters hebben hier wel goed aan verdiend overigens.
https://nos.nl/artikel/23...me-sandd-door-postnl.html

Aankoop van SANDD is net afgeketst bij de rechter....

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Bedankt voor de antwoorden, nog wat vwrl bijgekocht. Maandag lekker hoog gekocht :') wist wel dat deze daling waarschijnlijk was maar hij is iets forser dan ik dacht.

Niet dat het heel veel uitmaakt, ik ga m'n positie nog vele malen vergroten de komende tijd en market timen ga ik me maar niet onnodig mee bezigen :P dus ik koop wanneer ik er even tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 10:10
Amens schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:55:
[...]

Trading212 bied fractionele shares, wellicht een optie voor je?
Interessant, heb je hier ervaring mee? Wie koopt dan het resterende aandeel?
Smokey! schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:26:
Je kunt gewoon een beleggersrekening bij je bank openen en dan periodiek instellen dat je bijv. iedere maand voor € xxx,- aandelen koopt in NT World Custom. Daar zitten normaliter geen transactiekosten op, het enige nadeel is dat je transactie pas enkele dagen later uitgevoerd wordt. Maar op de langere termijn maakt dat niets uit.

Ik zou dan een combinatie maken van NT World Custom 88% + 12% Northern Trust Emerging Markets. Dan heb je een mooie world spreiding wat vergelijkbaar is met VWRL. En je hoeft er niet meer naar om te kijken.

Het Reddit Fire is hier veel over terug te lezen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Strider schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:52:
[...]

Interessant, heb je hier ervaring mee? Wie koopt dan het resterende aandeel?

[...]

Je kunt gewoon een beleggersrekening bij je bank openen en dan periodiek instellen dat je bijv. iedere maand voor € xxx,- aandelen koopt in NT World Custom. Daar zitten normaliter geen transactiekosten op, het enige nadeel is dat je transactie pas enkele dagen later uitgevoerd wordt. Maar op de langere termijn maakt dat niets uit.

Ik zou dan een combinatie maken van NT World Custom 88% + 12% Northern Trust Emerging Markets. Dan heb je een mooie world spreiding wat vergelijkbaar is met VWRL. En je hoeft er niet meer naar om te kijken.

Het Reddit Fire is hier veel over terug te lezen.
Heb nog geen idee hoe het achter de schermen werkt. Heb v/d week wel als test 0.16 eenheden Vanguard S&P500 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09 20:06
Amens schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Heb nog geen idee hoe het achter de schermen werkt. Heb v/d week wel als test 0.16 eenheden Vanguard S&P500 gekocht.
Achter de schermen, bestaat het aandeel gewoon niet. :) Marketmaker, soort derivaten. CFD's. ga ik vanuit. Je kan aandelen officieel niet in stukjes hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Immutable schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:28:
[...]

Achter de schermen, bestaat het aandeel gewoon niet. :) Marketmaker, soort derivaten. CFD's. ga ik vanuit. Je kan aandelen officieel niet in stukjes hakken.
Daarom heb ik ook maar een heel klein plukje gekocht, gewoon eens kijken en onderzoeken. @JohanNL heetft er volgens mij ook wel eens iets over geroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hertog_Martin schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:38:
Bedankt voor de antwoorden, nog wat vwrl bijgekocht. Maandag lekker hoog gekocht :') wist wel dat deze daling waarschijnlijk was maar hij is iets forser dan ik dacht.

Niet dat het heel veel uitmaakt, ik ga m'n positie nog vele malen vergroten de komende tijd en market timen ga ik me maar niet onnodig mee bezigen :P dus ik koop wanneer ik er even tijd voor heb.
Intussen al spijt ervan? :+

Ik had nog een order voor €76,50 erin gezet. Intussen staat die alweer < €76. Ja, heb nu wat extra aandelen die net iets goedkoper gekocht zijn als dat ik ze "gewoon" had moeten kopen. Maarja, lijkt toch erop dat daling doorzet. Waar je soms nog ziet dat als US opent de boel herstelt, alhoewel daar nu ook alles rood was. Of juist dat je denkt "mooi, daling. Over paar dagen bijkopen" en de dag erna alweer stijler herstel dan de daling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amens
Van mij mag de beurs sluiten voor vandaag, werkelijk alles 2 - 6% in de min.. Ik weet dat het erbij hoort, maar een fijn gezicht is het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
RobertMe schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:54:
[...]

Intussen al spijt ervan? :+

Ik had nog een order voor €76,50 erin gezet. Intussen staat die alweer < €76. Ja, heb nu wat extra aandelen die net iets goedkoper gekocht zijn als dat ik ze "gewoon" had moeten kopen. Maarja, lijkt toch erop dat daling doorzet. Waar je soms nog ziet dat als US opent de boel herstelt, alhoewel daar nu ook alles rood was. Of juist dat je denkt "mooi, daling. Over paar dagen bijkopen" en de dag erna alweer stijler herstel dan de daling.
Neuh, spijt brengt niets :P
Ik kan er uren mee bezig gaan maar dat kost me als zzp'er meer dan wat korte termijn daling. Zie het over 20 jaar wel.

Ergens jammer de keuze voor zo'n saaie ETF.
Ooit als tiener m'n moeder 10x gezegd dat ze werkcollega die belegde moest zeggen om AMD te kopen, die ging x5 kort daarna en is nu x10 ten opzichte van toen (2004)

Verder eens 7 jaar geleden wat aandelen bij DEGIRO gekocht waar goede toekomst voor zag, voornamelijk Autodesk, die is ook keer 5 gegaan en Verizon (x2). General Electric daarentegen /5.

Verder in 2015 was ik Tesla fanaat en zou ik die gekocht hebben als ik actief was met beleggen. Overall de keren dat ik denk van dat bedrijf gaat echt groeien zit 't vaker goed dan fout, maar toch voor de veilige ETF met enorme spreiding ipv zelf cherry picken. AMD bijvoorbeeld heeft ook nog een crash gehad tussendoor, op moment dat je wilt uitcashen wil je niet te afhankelijk zijn van paar aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Amens schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:17:
Van mij mag de beurs sluiten voor vandaag, werkelijk alles 2 - 6% in de min.. Ik weet dat het erbij hoort, maar een fijn gezicht is het niet :P
Hoezo sluiten? Wacht maar tot die morgenvroeg weer rood opent :+

Is er trouwens een reden voor deze daling over alle flanken? Volgens mij is er geen (schokkend) wereldnieuws geweest? Is het besef dan toch eindelijk gekomen dat corona de economie geen goed zal doen? Of hebben alle nieuwkomers hun geld opgemaakt met veel te duur komen en mogen nu de institutionele beleggers weer de prijs bepalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maahes
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:08
RobertMe schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:27:
[...]

Is er trouwens een reden voor deze daling over alle flanken? Volgens mij is er geen (schokkend) wereldnieuws geweest? Is het besef dan toch eindelijk gekomen dat corona de economie geen goed zal doen? Of hebben alle nieuwkomers hun geld opgemaakt met veel te duur komen en mogen nu de institutionele beleggers weer de prijs bepalen?
Is de wachtrij van beleggers die net starten misschien op? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
RobertMe schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:27:
[...]

Een combinatie verwacht ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

@Amens @RobertMe
Ach, de centrale banken zullen wel weer wat geld op het vuurtje gooien om het lekker te laten fikken.
Houdt moed!

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:25:
Via de bekende actie was ik al eerder bij Flatex uitgekomen en ben daarom daar begonnen en nu inmiddels bij Trading 212. Een ETF uitkiezen vond ik wel lastig, maar ben gewoon gaan zoeken wat andere deden tot ik iets interessants tegen kwam. Mijn favoriet tot nog toe is IE00BYX2JD69 gezien de “ecologische, sociale en governancecriteria“. Ik hoef namelijk niet te profiteren van olie, wapen of tabakhandel. Verder ben ik nog op zoek naar spreiding naar opkomende markten en liefst ook in dollars ipv euro’s.
Als je SUSW goed vindt, kun je voor opkomende markten SUSM (IE00BYVJRP78) er bij nemen: ook van iShares, ook SRI (meer 'duurzaam' dan ESG vaak), ook relatief lage kosten, dus geheel analoog aan SUSW die je hebt, maar dan voor opkomende markten.

Volgens mij kun je deze afhankelijk van beurs ook in verschillende valuta vinden, maar gezien het onderliggende niet verandert (en niet apart gehedged is), maakt dat uiteindelijk niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Als een dag verkooporder bij DeGiro in geschiedenis staat, met status nieuw met limiet hoger dan de slotkoers.
Is hij dan juist wel of niet uitgevoerd? 8)7

Mijn vrije ruimte is nog niet bijgewerkt namelijk, dus mijn conclusie is dat hij niet is uitgevoerd.
Waarom dan in tabblad Order - Geschiedenis?

[edit]
Ik gok dat ik net te laat was met het plaatsen van de order..
"Geeft u de dagorder na sluiting van de beurs op of op een dag waarop geen handel plaatsvindt, dan geldt de order voor de eerstvolgende handelsdag."

[ Voor 26% gewijzigd door BraX op 11-06-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:46
Wat een afslachting van de koersen. Day low gesloten. Belooft niet veel goeds voor morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Amens schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:43:
[...]

Daarom heb ik ook maar een heel klein plukje gekocht, gewoon eens kijken en onderzoeken. @JohanNL heetft er volgens mij ook wel eens iets over geroepen?
Er staat nergens dat het om CFD's, derivaten o.i.d. gaat, maar het zou gewoon precies moeten zijn zoals ze dat zeggen: fracties van aandelen.
De enige beperking die ik kan vinden is dat je deze fracties van aandelen niet kunt overzetten naar een andere bank/broker.

Hoe ik denk dat het werkt: Trading212 bewaard de aandelen bij Interactieve Brokers.
Wellicht dat zij hierin direct in voorzien om dit mogelijk te maken, dus een contract tussen Trading212 en IB voor de fractionele aandelen.
Of Trading212 zorgt ervoor dat er altijd genoeg aandelen gestald zijn voor haar klanten.
Dus hebben alle klanten in totaal bijvoorbeeld 53755,56 Amazon aandelen in bezit, dan heeft Trading212 er daadwerkelijk 53756 gekocht voor hun klanten en nemen zij zelf risico op die laatste 0,44 van de Amazon aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

BraX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:54:
Als een dag verkooporder bij DeGiro in geschiedenis staat, met status nieuw met limiet hoger dan de slotkoers.
Is hij dan juist wel of niet uitgevoerd? 8)7

Mijn vrije ruimte is nog niet bijgewerkt namelijk, dus mijn conclusie is dat hij niet is uitgevoerd.
Waarom dan in tabblad Order - Geschiedenis?

[edit]
Ik gok dat ik net te laat was met het plaatsen van de order..
"Geeft u de dagorder na sluiting van de beurs op of op een dag waarop geen handel plaatsvindt, dan geldt de order voor de eerstvolgende handelsdag."
Bij ‘geschiedenis’ zie je wat er met je orders is gebeurd. Hier zie je wanneer je de order hebt geplaatst, gewijzigd, of geannuleerd. Uitvoering vind je daar niet terug.

Wil je zien welke orders op dit moment actief zijn, dan moet je kijken naar ‘openstaand’. En wil je zien welke transacties hebben plaatsgevonden, kijk dan naar ‘transacties’ of ‘rekeningoverzicht’.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 11-06-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:57

Brons

Fail!

Het lijkt mij een heel gevaarlijke aannamen dat het platform fractionele aandelen voor eigen risico in bezit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Brons schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:12:
Het lijkt mij een heel gevaarlijke aannamen dat het platform fractionele aandelen voor eigen risico in bezit heeft.
Alleen het restant hé, over het laatste aandeel van het totaal aan aandelen wat alle klanten bij elkaar aanhouden.
Dat gaat in de praktijk niet om heel veel geld voor een bank/broker, peanuts :p

[ Voor 9% gewijzigd door JohanNL op 11-06-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Oh en het gaat nu wel heel snel naar beneden, straks krijgen we nog een freeze op de DJI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maahes
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:08
MrMonkE schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:48:
@Amens @RobertMe
Ach, de centrale banken zullen wel weer wat geld op het vuurtje gooien om het lekker te laten fikken.
Houdt moed!
Steeds meer cynisme in dit topic. :P
Het is beleid van (centrale) banken en politiek is ook zo extreem onrechtvaardig en corrupt. Het is een lobbycratie. Het lijkt niet te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:48
* Rukapul heeft een pluk in een groenfonds gestoken. Die sluiten elk jaar eerder.

Mochten koersen toch flink dalen dan kan ik er alsnog voor kiezen die investering om te ruilen voor aandelen :)

Wel de hoogste transactiekosten in tijden voor betaald :D

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 11-06-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Rukapul schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:52:
* Rukapul heeft een pluk in een groenfonds gestoken. Die sluiten elk jaar eerder.
Wat bedoel je met sluiten elk jaar eerder?
Is het fonds buiten een beurs om waar maar een maximaal aantal deelnemers in kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 12:48
Trasos schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Wat bedoel je met sluiten elk jaar eerder?
Is het fonds buiten een beurs om waar maar een maximaal aantal deelnemers in kunnen?
Groenfondsen moeten verplicht voor 70% (groen) belegd zijn om in aanmerking te komen voor de fiscale voordelen.

Het laat zich raden dat in het ideale geval mensen op 31 dec instappen en op 2 jan eruit, maar het fonds kan niet zo snel groene beleggingen aantrekken. Dus gaan groenfondsen elk jaar op een gegeven moment dicht (en soms weer tijdelijk open als ze een nieuwe belegging hebben) om onder de 30% cash te blijven. Dicht betekent dat zogenaamde open beleggingsfondsen geen nieuwe aandelen uitgeven.

Voor zover ik me herinner is er (nog) maar een beursgenoteerd beleggingsfonds over. De rest loopt exclusief direct via de aanbieder. (Wellicht meer maar ik focus exclusief op low risk fondsen met vrije opname)

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 11-06-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
https://www.marketwatch.c...-2020-06-11?mod=home-page
Volgend nieuwsitem zal iets in de trant worden "BREAKING NEWS - Elon Musk farted in his own house!"

Wat een onzin.
Maar wat is nou de katalysator voor deze ±1400 DJI val? (alleen het negatieve nieuws wat de FED gaf?)

Volgens mij valt het wel mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Qunix op 11-06-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:01
Sunri5e schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:56:
Wat een afslachting van de koersen. Day low gesloten. Belooft niet veel goeds voor morgen.
Paniek schopperij.

Heeft of met het lichtelijk oplaaien van de corona gevallen in o.a. Florida te maken of dat de FED roeptoeterd dat de rente nog op 0 blijft en ze denken dat de vooruitzichten tegen zullen vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
Amens schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:51:
Potverdorie, wat een bloedbad overal... Werkelijk alles in mijn PF staat in het rood. Nu kan dat aan mij liggen, maar volgens mij is mijn spreiding heel prima te noemen. Maar even een poosje de tanden op elkaar en doorbijten..
Hier een leuke monitoring: Fear and greed index:

https://money.cnn.com/data/fear-and-greed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 14:55
Echte mannen kijken gewoon naar de VIX. ;)

$1500 genomen met mijn /MES short vandaag, gesloten omdat ik een sociale activiteit had en er niet over wou piekeren... een extra $1000 gemist

Feels bad man... Vooral omdat ik de voorbije weken wel een paar keer slecht getimed heb met een short en toch nog een klein putje dicht te gooien heb. :+

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
Th1x4nG schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:16:
[...]

Echte mannen kijken gewoon naar de VIX. ;)
Die zit er ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:38
Gisteren Amazon verkocht en Flow Traders gekocht, eindelijk een keer goed getimed lijkt het. Heel benieuwd hoe de koersen zich de komende periode gaan ontwikkelen. De eerste Q2 cijfers zullen medio juli verschijnen en die zullen niet fraai zijn. Veel volatiliteit tot aan de Q2 cijfers en daarna een voorzichtig herstel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 20:58
Een herstel van wat? Van het herstel?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 06:52
Boeing krijgt ook een flinke klap, staat nu op -17%. Ik weet niet waarom maar ik wil naast mijn etf een klein deel in boeing beleggen. Ondanks het gezeur met de 737 max. Als het corona gebeuren voorbij is gaat iedereen toch weer massaal vliegen zou je denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• writser
michaeltb schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:42:
Boeing krijgt ook een flinke klap, staat nu op -17%. Ik weet niet waarom maar ik wil naast mijn etf een klein deel in boeing beleggen. Ondanks het gezeur met de 737 max. Als het corona gebeuren voorbij is gaat iedereen toch weer massaal vliegen zou je denken?
Denk je dat de markt daar geen rekening mee houdt? Als jouw mening niet de consensus was dan handelde Boeing nu al op nul ..

[ Voor 3% gewijzigd door writser op 11-06-2020 21:43 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ach die stonden dagenlang <€100 in maart. Is €172 nu echt een goede prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:01
writser schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:43:
[...]

Denk je dat de markt daar geen rekening mee houdt? Als jouw mening niet de consensus was dan handelde Boeing nu al op nul ..
Nou zeg, dat is ook wel wat overdreven. Boeing bestaat niet alleen uit de passagiersvliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Ik denk dat Boeing de komende jaren schrikbarend weinig orders krijgt. Er zijn maar weinig airliners die toestellen nodig hebben, dus het leger zal voorlopig hun enige klant zijn (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Boeing is ook bezig met een space-program en zal volgend jaar een raket sturen naar ISS als finale test (zeg maar wat SpaceX paar dagen geleden gedaan heeft).

[ Voor 20% gewijzigd door Qunix op 11-06-2020 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:57

Brons

Fail!

Wat is de breakdown van de verschillende divisies van Boeing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:46
Waarom zou je op dit moment in airlines of hun leveranciers willen beleggen? Ik kan echt geen enkele reden opnoemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• writser
Kraakmand schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:46:
[...]

Nou zeg, dat is ook wel wat overdreven. Boeing bestaat niet alleen uit de passagiersvliegtuigen.
Je hebt gelijk, ik ga met opzet even kort door de bocht om een punt duidelijk te maken. Aan de andere kant: aandeelhouders zijn niet de enige kapitaalverstrekkers.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• writser
Sunri5e schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:05:
[...]

Waarom zou je op dit moment in airlines of hun leveranciers willen beleggen? Ik kan echt geen enkele reden opnoemen.
Omdat je zelf nagedacht hebt over wat zulke bedrijven waard zijn en denkt dat je het goedkoper kan kopen dan jouw waardering?

[ Voor 9% gewijzigd door writser op 11-06-2020 22:12 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 06:52
Ik zeg toch dat ik niet weet waarom :+ . Het viel me alleen op dat de drop 'groot' was. Ik zou weer ergens rond de 100 dollar willen kopen. Als je 5 redenen denk te hebben om een bedrijf te kopen zegt dat nog steeds niets over de koers, die illusie heb ik niet meer. Vandaar 90% etf 10% 'gokken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als het corona gebeuren voorbij is gaat iedereen toch weer massaal vliegen zou je denken?
Zelf zit ik in de luchtvaart en zelfs de meeste positieve cijfers zien er niet goed uit. Niet alleen deze pandemie speelt een rol, maar ook doet de luchtvaart nog niets (ingrijpendst) aan de impact op het milieu. Flightshaming, kerosinetax en de gehele sector draait op filter dunne marges met een hoge capex. De overheid kan ook niet eindeloos blijven steunen, zelfs Lelystad krijgen ze maar niet geopend (en is nu niet meer nodig).

[ Voor 11% gewijzigd door Deveon op 11-06-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:14
In januari dit jaar was het 10 jaar geleden dat ik nog eens een vliegtuig aan de binnenkant heb gezien.
Persoonlijk zal ik het dus niet missen :)

Misschien is de tijd van de grote vliegtuigen wel voorbij en evolueren we naar:
https://www.vpro.nl/progr...ne-vliegtuigpioniers.html

Daarmee kan je nog niet direct de oceaan over maar wie wil dat nog tegenwoordig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
http://robintrack.net/symbol/DUO

Hahahahahahahahahahaha. :)
Robin Hood heeft een pump 'n dump uitgehaald met zichzelf.

[ Voor 31% gewijzigd door Longcat op 11-06-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Longcat schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:20:

Niet toevallig iemand die op reddit heeft geroepen dat je dat aandeel moet kopen? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
JohanNL schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:25:
[...]

Alleen het restant hé, over het laatste aandeel van het totaal aan aandelen wat alle klanten bij elkaar aanhouden.
Dat gaat in de praktijk niet om heel veel geld voor een bank/broker, peanuts :p
Daar zou ik niet blind vanuit gaan. Een bank/broker heeft dan posities waardoor het kapitaal aan moet houden. Voor een bank minder een probleem maar een broker is doorgaans zeer marginaal gekapitaliseerd.

In ander nieuws:

Ik denk dat ik begrijp waarom de financiele markten zo goed blijven liggen ondanks dat de meesten de zwaarste recessie sinds WO2 verwachten (dit staat haaks op elkaar) maar ik vraag me af of het voor de samenleving de juiste manier is.

De spectaculaire, en dat is het, rally in zowel aandelen als credit wordt gedreven door de snelle actie van centrale banken en overheden wereldwijd. Kijken we naar de VS, de meest actieve en grootste markt, daar heeft de FED een bodem gelegd door haar opkoopprogramma's in zowel Treasuries als Corporates op te starten. Daarnaast zijn de alternatieven voor beleggers nu nagenoeg niet aanwezig in vergelijking met 2008 toen rentes in Europe en Japan nog ruim positief waren.
Hierdoor worden de koersen hoog gehouden wat natuurlijk prachtig is voor beleggers maar ergens klot het niet: het geld wat de FED in de opkoop/repo programma's stopt is idioot veel groter dan de steunprogramma's voor de gewone burgers en middenstand. Wat de burgers/kleine ondernemer direct hebben gekregen van de overheid is peanuts in vergelijking met de genoemde opkoopprogramma's. In China hebben ze daarom een andere aanpak: de overheid leent alleen direct uit aan zowel grote als kleine bedrijven itt liquiditeit in de markten te pompen.

De steunprogramma's voor de FED is uitstekend voor beleggers tewijl juist deze over het algemeen excess capital hebben: anders zou je waarschijnlijk niet beleggen. Beleggers nemen juist bewust risico's dus zouden deze dan niet gewoon de pijn moeten lijden?

Natuurlijk, beurzen die inklappen hebben ook vergaande gevolgen voor pensioenfondsen en de economie maar de uitweg die nu is gekozen lijkt te veel gespitst op de verkeerde groep van de samenleving?

/edit En dan zie ik een schoolvoorbeeld van moral hazard wat uitstekend op bovenstaand aansluit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81QLRlrLRmDHanAopuEYrbdgcig=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/lZ9KsDO1zVuyQLJ9Ks8UiBdb.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Chief op 12-06-2020 02:30 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Longcat schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:20:

"symbol Not Found" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 14-09 13:14
@Chief Ik ben dezelfde mening aangedaan, er blijven maar miljarden de markt ingepompt op een plek waar men inmiddels dreigt te verzuipen in het geld omdat zoveel geld niet weg krijgt de markt is inmiddels verzadigd.

Komt een groot bedrijf als KLM in de moeilijkheden dan struikelt de overheid zo ongeveer over zichzelf om garanties etc die kant op de gooien, de zzper en de kleine bedrijven moeten daarin tegen door allerlei hoepels springen om in aanmerking te komen voor de regeling. De werknemer, die krijgt helemaal niets die mag hopen dat hij/zij zn baan behoud.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het beloofd een spannende dag, in USA op sommige plekken grootste toename in Corona sinds het begin.

https://www.ft.com/conten...6e-38be-bebc-6fa9e0935252

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qunix
Eerste demonstraties aldaar waren ±2 weken geleden? Dus dit is dan het effect?

Dus volgende week ook hier?

[ Voor 16% gewijzigd door Qunix op 12-06-2020 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Het is moeilijk te zeggen of het door de demonstraties komt, doordat er meer test worden afgenomen of simpelweg omdat het virus weer versneld door de staten raast.

@squaddie Ik begrijp heel goed dat overheden hun nationale luchtvaartmaatschappij overeind houden. Voor Nederland is dat gewoon erg belangrijk. Ik heb daar ook geen moeite mee behalve dan dat
a) aandeelhouders weinig/geen pijn hebben gevoeld
b) de hulp disproportioneel is tov andere delen in de economie

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
@Chief, inderdaad, waar bljven de emissies...(niet alleen van luchtvaartmaatschappijen overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Qunix schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:10:
Eerste demonstraties aldaar waren ±2 weken geleden? Dus dit is dan het effect?

Dus volgende week ook hier?
In Amerikaanse media wordt het gelinkt aan het openen van winkels/gyms/hairsalons.
https://cbsaustin.com/new...s-feeling-brunt-of-impact

[ Voor 16% gewijzigd door Carfanatic op 12-06-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Carfanatic schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:13:
[...]

In Amerikaanse media wordt het gelinkt aan het openen van winkels/gyms/hairsalons.
Tja ze gaan ook al open terwijl ze net over de piek heen waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 12:35
Carfanatic schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Dat is het probleem van de linkse media, ze hebben angst om te zeggen dat het door de protesten komt, want dat zou wel eens verkeerd uitgelegd kunnen worden.

Als je ziet hoe de protesten in Amerika eruit zagen, 10.000 mensen op een kluitje, hard schreeuwend, dan is het vrijwel zeker dat dit zal zorgen voor meer besmettingen. Kerkdiensten voor George Floyd die helemaal vol zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
R.van.M schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:20:
[...]

Dat is het probleem van de linkse media, ze hebben angst om te zeggen dat het door de protesten komt, want dat zou wel eens verkeerd uitgelegd kunnen worden.
Texas began reopening faster than much of the country and is continue another phase of rebooting Friday by allowing restaurants to resume service at near capacity.
Of is Fox niet rechts genoeg? https://www.fox4news.com/...tients-for-the-first-time

Ik denk dat we over een weekje pas de effecten van de BLM protesten gaan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 15:19
Carfanatic schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Veel te duur,

Bedankt voor jullie antwoorden. _/-\o_ Ik ga mij verder verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:18
Ik moet zeggen dat het de afgelopen dagen toch wel spannend was met het oog op een mogelijke scherpe daling of crash. Echter, vandaag gaat de boel alweer omhoog. Leuk, die beurs. Laat misschien wel zien dat velen met hun vinger boven de sell-knop zweven. Anderzijds heb ik ook wel voldoende vertrouwen in mijn strategie om niet een echte noodzaak te voelen om te panic sellen, met name dankzij de brede spreiding en de lage loopkosten. Uiteindelijk gaat het allemaal (of grotendeels?) wel weer omhoog, is het idee.

En toch is daar dan dat stemmetje dat zegt, als je nu de hele boel verkoopt en straks na een eventuele crash weer koopt, dan maak je dikke winst. Waarschijnlijk dachten wel meer mensen dat gisteren en die zullen zich vandaag wel weer lekker inkopen gezien de stijging. Intussen blijf ik lekker zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
WizZie- schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:28:
Ik moet zeggen dat het de afgelopen dagen toch wel spannend was met het oog op een mogelijke scherpe daling of crash. Echter, vandaag gaat de boel alweer omhoog. Leuk, die beurs. Laat misschien wel zien dat velen met hun vinger boven de sell-knop zweven. Anderzijds heb ik ook wel voldoende vertrouwen in mijn strategie om niet een echte noodzaak te voelen om te panic sellen, met name dankzij de brede spreiding en de lage loopkosten. Uiteindelijk gaat het allemaal (of grotendeels?) wel weer omhoog, is het idee.

En toch is daar dan dat stemmetje dat zegt, als je nu de hele boel verkoopt en straks na een eventuele crash weer koopt, dan maak je dikke winst. Waarschijnlijk dachten wel meer mensen dat gisteren en die zullen zich vandaag wel weer lekker inkopen gezien de stijging. Intussen blijf ik lekker zitten.
Vrijdag, en zeker tegen het einde van de dag, is altijd wel een raar moment. Niemand weet wat er in het weekend gaat gebeuren en dus wordt er wat meer "gegokt". Het kan dus best dat het vandaag lichtgroen is en volgende week de hele week rood. Of vandaag lichtgroen maar niemand te zwaar op "groei" durft in te zetten en het volgende week weer dik in het groen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23
WizZie- schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:28:

Ik voelde vorige week al nattigheid...voor mijn gevoel stonden de aandelen veel hoger dan je zou mogen verwachten, en was er een flinke stijging te zien zonder achterliggende redenen.

Ben in maart ingestapt voor het eerst, en later (het ging best goed) nog wat meer spaargeld wat ik missen kan erin gestopt. 10-12K in totaal...en heb vorige week alles weer verkocht...10K winst gemaakt _/-\o_ . Ik vind het wel best...

Ik verwacht nog wel weer een daling en wellicht dat ik dan weer instap met wat geld en dan wat meer op de lange termijn doe. Ik had nu overigens alles ingezet, ongeveer in gelijke delen, op : Aegon, ING, Basic Fit, KLM, BAM, Core Laboratories, Carnival.

Vooral Basic-Fit, Core Laboraties en Carnival hebben het erg goed gedaan.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Devian schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:35:
[...]

Ik voelde vorige week al nattigheid...voor mijn gevoel stonden de aandelen veel hoger dan je zou mogen verwachten, en was er een flinke stijging te zien zonder achterliggende redenen.

Ben in maart ingestapt voor het eerst, en later (het ging best goed) nog wat meer spaargeld wat ik missen kan erin gestopt. 10-12K in totaal...en heb vorige week alles weer verkocht...10K winst gemaakt _/-\o_ . Ik vind het wel best...

Ik verwacht nog wel weer een daling en wellicht dat ik dan weer instap met wat geld en dan wat meer op de lange termijn doe. Ik had nu overigens alles ingezet, ongeveer in gelijke delen, op : Aegon, ING, Basic Fit, KLM, BAM, Core Laboratories, Carnival.

Vooral Basic-Fit, Core Laboraties en Carnival hebben het erg goed gedaan.
Gefeliciteerd met je winst! Altijd lekker! Helaas ben ik iets later ingestapt, dus de grote winstboot heb ik wel gemist denk ik. Toch heb ik links en rechts nog een zak aandelen waarvan ik de komende jaren zeker een goed herstel verwacht. In dat geval zal ik mijn inzet ook verdubbelen, we will see!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
@Devian Klinkt niet heel doordacht...
Ik denk dat je beter in ETF's/beleggingsfondsen kan stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 18:08
Longcat schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:45:
We weten natuurlij hoeveel hij op de beurs heeft staan. Als het ruim een ton is kan het een leuke winst met zijn speeldgeld zijn. Maar goed.. Hij zegt 'alles' dus als Corona nog een half jaartje langer had huis gehouden was hij denk ik nu wel EUR 5k kwijt geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23
Longcat schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:45:
Ik beweer ook niet dat het doordacht was...met echte goks ertussen als Carnival en Core Laboratories..

Voor de rest deed ik de aanname dat banken als Aegon, ING en bedrijven als KLM en BAM niet snel zouden omvallen...en als je dan zag hoe hard dat allemaal naar beneden was gezakt ging ik er met mijn boerenverstand vanuit dat na een jaartje dat toch wel weer gestegen zou zijn. Dat laatste gebeurde alleen veel sneller dan verwacht.

De Basic Fit had ik vanaf het begin zelf ook wel vertrouwen in dat, als er een sportschool het goed zou doen dat dat hun zouden zijn. Ik sport er zelf ook, ze hebben weinig personeel, relatief weinig kosten, had er een goed gevoel bij.

Als je dan keek naar de stijging van de beurs de afgelopen weken, dat vond ik gekkenwerk en nergens op gefundeerd. Dus vorige week eruit gestapt. De winst die ik hoopte op lange termijn te kunnen pakken heb ik nu in 3 maanden gepakt. Ik vind het best :).

Dus samenvattend: Ik heb er iets van 11k van mijn spaargeld ingestopt, en heb vorige week verkocht op 21.5K. Het plan is inderdaad om nu, als ik weer instap, dat met 10K te doen. En ik wacht nog op een nieuwe dip om dat te doen..Deze week was een begin maar het mag van mij nog wel even doorzetten ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Devian op 12-06-2020 13:52 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De truc is nu eigenlijk om de volgende keer alleen met die winst verder te gaan. Gaat dat fout, is er 'niets' verloren.

Dat doe ik tenminste, maar dan met veel kleinere bedragen. Ik had 2000 euro gereserveerd om mee te spelen. Paar procent winst pakken waar ik tevreden mee ben, (in deze gevallen: 10-15 procent en een uitschieter naar 25%), en dan weer verkopen. De winst afromen, en weer met die 2000 euro verder gaan.
Uiteraard haal je meer rendement als je alles opnieuw inlegt, maar ik wil eerst een veiligere marge opbouwen om tegenslagen op te vangen.

Inmiddels toch 1000 euro verdiend op die manier. :) Ja, dat had veel meer kunnen zijn. Maar ook veel minder. ;)
Nu vind ik het ook te onvoorspelbaar, dus ik blijf er even mijn mijn vingers van af.

Ik beleg wel ook al langer in ETF's overigens, maar bovenstaande is puur voor de leuk.

Edit:
Nou ja, dat dus. Ik had ook wat aandelen waarvan ik verwachtte dat deze wel wat zouden stijgen. Dat ze dat binnen 1-2 weken al zouden doen had ik dan weer niet verwacht. Maar hey, je hoort mij niet klagen.

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-06-2020 13:51 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 133 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.