Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.293.374 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:21
Edwin__ schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:04:
[...]

Met de dag krijg ik meer twijfels over Nikola.
Trevor Milton maakt enorm veel tegenstrijdige statements.

Ene interview zegt hij dat ze volledig verticaal gaan integreren. Daarna zegt hij dat ze alles laten doen door anderen.
Ene interview zegt hij dat ze een bewezen business strategie hebben. Daarna zegt hij dat ze constant hun business strategie wijzigen.
Ene keer zegt hij dat ze nieuwe batterij technologie hebben die 50% goedkoper is te maken, om vervolgens te zeggen dat hij niet weet hoe duur het is om te maken.
Ene interview zeggen ze dat hun vrachtwagens level 4~5 autonoom zijn, om vervolgens te zeggen dat ze met software leveranciers in gesprek zijn om dit te maken.
Hij maakt zelfs al statements dat ze voorlopen op Tesla, zonder ook maar 1 voertuig bij een klant te hebben en dit voorlopig ook nog niet te hebben.

Ik kan er naast zitten hoor, maar dit is pure FOMO en er gaan zo veel rode vlaggen omhoog dat het bijna een scam begint te lijken.

HyperChange (wel een Tesla bull) heeft heeft al aardig er doorheen zitten prikken.
YouTube: Nikola’s $12B Valuation Makes No Sense w/ Matt Joyce
Zojusit mijn laatste 20 stuks voor $71,36 verkocht met GAK $11,23. Complete waanzin dit. Met 300 werknemers en 1e product nog een jaar weg zijn ze even veel waard als +- de gehele ING 1 week geleden. Ik vind hun producten tof en vond het leuk om er een gokje aan te wagen, maar dit gaat mij te ver 8)7

Heb blijkbaar te snel afgebouwd (of had een deel terug kunnen bouwen bij de dip naar $20), maar ja hindsight is alles he. Uiteindelijk heeft VTIQ/NKLA ervoor gezorgd dat ik mijn huidige inzet verdubbeld heb in 3,5e maand; een soort valse start. Ik bouw nu uit naar de meer veiligere opties en hou NKLA in de gaten (ik vind het stiekem een leuk lange termijn aandeel, maar ze moeten nog alles bewijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:29
JohanNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:17:
[...]

Dus, dan wacht je tot het einde van de maand? :)
Dat is het probleem. Einde van de maand is al 2x geweest. Eind april en eind mei. Zal morgen maar weer eens contact opnemen

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 23:38
JohanNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:34:
@Greatsword Haha dat zou wat zijn.
Ik handel nu helemaal niet meer op Flatex, heb een paar posities overgehouden en daar doe ik nu buy&hold mee.
Dus aan mij hadden ze eerst nog wel wat inkomsten vanuit de Tradegate commissies, nu helemaal niets meer.
Hier idemdito. Over en uit met Flatex. Alles wat er staat laat ik staan, ik koop niks meer. Dan koop ik liever bij DeGiro. Volgend jaar gaat Flatex toch over naar DeGiro. Hopelijk wordt het aankopen niet veel duurder.

Als het te duur wordt moet ik maar een andere broker kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Greatsword schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:27:
[...]

De brutaliteit!

Dus als ik 30x koop en verkoop kost me dat 234,- per maand.

Waarschijnlijk verklaart dat ook de stijging van Flatex sinds begin Juni.

[Afbeelding]
Dat denk ik niet.

1. Flatex is niet zo heel lang in Nederland en heeft dus niet zoveel klanten. Flatex heeft vele malen meer klanten in Duitsland en Oostenrijk. geen idee of ze ook nog in andere landen zitten.

2. Ik denk dat er ook mensen zijn die zowel een Flatex alsmede een DeGiro account hebben. Deze mensen zullen gestopt zijn om te kopen bij Flatex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 06:23
stane schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:36:
[...]

Als die analisten écht zo goed zijn, dan waren ze wel miljardair geweest ;).

Je hoort altijd wel mensen schreeuwen van: nu komt er een beurskrach. Iemand zal daar vast wel een keer gelijk bij hebben, want uiteindelijk moet er toch wel eens een correctie komen (beleggers zijn immers niet rationeel). Zijn deze mensen dan expert? Nee, dat hoeft niet. En de mensen die het fout hebben? Daar hoor je niks meer van, want dat is geen nieuwswaarde (meer). Zelfde als die octopus tijdens het WK 2010.
Ging in dit geval om https://m.hln.be/geld/bel...-beurscorrectie~a2a41787/ en hij is miljardair en gmo beheert een 118 miljard fonds..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
WizZie- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Ik zit als leek vooral in ETF-achtige fondsen maar vind dat individueel aandeel beleggen ook wel interessant.

Koop je nu dat NKLA dan voor een X aantal dollars waarbij je in één keer tot zo'n 70% winst kan pakken op je inleg? Das snel verdiend dan..
Kan is vaak erg klein dat aandelen met tientallen procenten stijgen. Als je kijkt op https://www.marketwatch.c.../index/comp?mod=home-page
Dan zie je links dat er dagelijks bedrijven zijn die tientallen procenten zijn gestegen op een dag. Vandaag zelfs bijna 25% (https://www.marketwatch.com/investing/stock/xog)!

Persoonlijk vind ik het gokken. Kans dat je het goed hebt is extreem klein. Wil je een gokje wagen dan kan je ook Vont! Bull SP500 16x of iets anders kopen. Als de SP500 2% stijgt dan stijgt jou aandeel met circa 32% ! Echter als de SP500 een paar dagen daalt met een paar procent (wat mogelijk is) dan is je geld bijna compleet verdampt tot een paar euries of zelfs centen.
Dit is dus echt iets voor day traders, niet voor buy and hold. Zelfde dag kopen en zelfde dag verkopen.
Of eventueel erop gokken het de volgende dag te verkopen. Maar zekers niet kopen en laten staan!!

Het beste is buy and hold en dan het liefst van aandelen die een goede historie hebben (ja ik weet dat dit geen garantie bied voor de toekomst). Aandelen zoals mastercard die circa 30% per jaar koers winst maken van circa 2009-2020. Of Adobe en zo nog wel meer bedrijven.
Relatief stabiele koersen die op termijn omhoog gaan. Dus geen enge achtbaan grafieken waar je kost misselijk van word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Santee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:48:
[...]

Ja, voor mijn gevoel kopen veel mensen NKLA omdat ze het gevoel hebben "de volgende Tesla" te missing. Het gaat veel te ziek hard vandaag:
[Afbeelding]
Eind resultaat voor vandaag is zelf 100% gestegen. Je hebt het te vroeg verkocht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
phantom09 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:59:
[...]

Eind resultaat voor vandaag is zelf 100% gestegen. Je hebt het te vroeg verkocht.....
Ik heb op $71,60 verkocht. After market heeft $95 geraakt, wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:54
Santee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:32:
[...]

Ik heb op $71,60 verkocht. After market heeft $95 geraakt, wtf?
Haha, ja ik zag het net. Meer dan 100% in één dag. Voor een aandeel. _/-\o_ Maar volgens mij heb je het wel verstandig gedaan door in stapjes eruit te gaan. Gefeliciteerd en wees blij. *O*

Ik heb zo'n vermoeden dat morgen de goegemeente er achter komt dat het toch wel wat hoog staat. Dat wordt graaien naar winst als je het mij vraagt tijdens een vrije val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HPX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 10:04

HPX

manusjevanalles schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:08:
[...]

Dat is het probleem. Einde van de maand is al 2x geweest. Eind april en eind mei. Zal morgen maar weer eens contact opnemen
Dan gaat er echt iets mis ja.
Ik heb ook meegedaan met deze actie, een kleine week/ 2 weken na de 6e incasso werd de €60 op de rekening gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:29

Bever!

3

Tesla ziet er goed uit.. Long it to 1450!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Bever! schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:20:
Tesla ziet er goed uit.. Long it to 1450!
Yep, voornamelijk vanwege dit nieuws. GoGoGo. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Edwin__ schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:08:
Wat denken mensen hier van NOVONIX?

Bedrijf wat testmateriaal voor batterijen produceert en levert aan partijen als Panasonic, Apple, Tesla en nog een paar van dat formaat.

Daarnaast gaan ze eind dit jaar beginnen met productie van een synthetisch grafiet geproduceerd op Amerikaanse bodem met lokale grondstoffen. Dit geeft ze een unieke positie omdat hun dan de enige leverancier hiervan worden buiten China. Ze gaan eind dit jaar al beginnen met leveren aan Samsung, en er gaan geruchten rond dat ze ook met Tesla in zee gaan hiervoor. De potentie hiervan is enorm, vraag naar batterijen gaat de komende 10 jaren enorm groeien. Wat voor veel partijen ook prettig is dat ze dan niet meer compleet afhankelijk zijn van China.

Afgelopen week kwam ik het bedrijf tegen bij een paar investeringskanalen en inmiddels is de stock al met 50% omhoog gegaan. Sinds maart staan ze al op +300%

Ik was zelf al van plan om een kleine positie in te nemen, maar omdat het bedrijf op de Australische beurs geregistreerd staat heb je al vrij hoge transactiekosten. (10 euro per order)
Heb je nog wat stukjes kunnen oppikken? Gisteren was ASX dicht, maar vandaag wel weer open. Ik vind het ergens ook wel een bedrijf met potentie. Ze staan nu alleen wel alweer 75% hoger :-(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jSNMFyGNbY9xSqO0jKmzeHyZnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8isq0vaEJeMqMf3q7AWmK0wr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door DJTimo op 09-06-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:29
manusjevanalles schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:08:
[...]

Ik heb contact gehad met NN. Blijkt dat ik niet in aanmerking kom voor de welkomsbonus, omdat ik zelf 6x€50 heb gestort, en niet de automatische incasso heb gebruikt.

Wat een flop van NN. Ben helemaal klaar met die lui. Rekening snel opzeggen zodra het geld weer liquide is.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
manusjevanalles schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:52:
[...]

Ik heb contact gehad met NN. Blijkt dat ik niet in aanmerking kom voor de welkomsbonus, omdat ik zelf 6x€50 heb gestort, en niet de automatische incasso heb gebruikt.

Wat een flop van NN. Ben helemaal klaar met die lui. Rekening snel opzeggen zodra het geld weer liquide is.
Zal toch gewoon in de voorwaarden hebben gestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@JohanNL Nou, de eerste praktijk ervaringen met trading 212 t.o.v. Flatex zijn positief:
  • Gewoon inloggen met gebruikersnaam en ww (geen extra app nodig voor veiligheid en dus tijdbesparend
  • Geld storten met iDeal en het stond direct op de rekening
  • Limietorders ging net zo makkelijk, maar wat ik echt kan waarderen zijn de prijs alerts en de notificaties bij aankoop/verkoop als de limietorder uitgevoerd is.
  • Darkmode is ook wel fijn voor de ogen (vooral in de vroege ochtend)
Wat ik minder goed vind of misschien nog aan moet wennen is de watchlist

Bij Flatex heb je een lijstvorm die continue word ge-update.

Bij 212 is mijn volglijst wel vergelijkbaar voor de koopprijs en geven de grafieken zowel de bid als ask weer, maar het is net even anders, wellicht dat het ook wel zo kan, maar dat ik het nog niet heb uitgevogeld, heb het nu zo ingedeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmKqBX0yPp4rCT_Z1CqJ13asDBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NERurajdRqk6QRrycO71C0qv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y86Am6un-9Otk39sfo9rpn-Ww-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJrQ0OXaCLMdJWYHE4hyfTdt.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkoper1000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Wat vinden jullie van Trading212 vs degiro?

Als beginner die net komt kijken is de interface echt veel, veel simpeler en overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:34
Carfanatic schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:55:
[...]

Zal toch gewoon in de voorwaarden hebben gestaan?
Ja dit stond er gewoon in inderdaad, alleen komt 6 keer elke maand handmatig storten voor NN wel gewoon overeen met 6 keer een automatische incasso doen.
Maar ze staan dus wel in hun recht de bonus niet uit te betalen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:17
Leuk grafiekje op het FD vandaag. O.b.v. de geïndexeerde koersontwikkeling (18 maart = 100) doet ING het beter dan de AEX. ABN AMRO en de Rabobank blijven vooralsnog achter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceqHDc1ebwTN62hpXwqpQlR4NSw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FBmrwENOaLfmjYKPrSpQvxb1.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier ook de overstap van Flatex naar Trading 212 gemaakt. Flatex houd ik nog wel even aan voor wat daar staat, maar koop niets meer bij. Dat moet in Trading 212 gaan gebeuren. Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik bij ETFs niet op ISIN kan zoeken en eigenlijk ook maar bar weinig informatie over de ETF. Hoe kan ik achterhalen wat ik precies aan het kopen ben? Googlen naar de naam lijkt nou niet echt effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Deveon schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:50:
Hier ook de overstap van Flatex naar Trading 212 gemaakt. Flatex houd ik nog wel even aan voor wat daar staat, maar koop niets meer bij. Dat moet in Trading 212 gaan gebeuren. Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik bij ETFs niet op ISIN kan zoeken en eigenlijk ook maar bar weinig informatie over de ETF. Hoe kan ik achterhalen wat ik precies aan het kopen ben? Googlen naar de naam lijkt nou niet echt effectief.
Je kunt niet zoeken op ISIN, maar als je eenmaal een fonds gevonden hebt en je klikt daarop, dan staat de ISIN er wel bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verkoper1000 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:25:

Als beginner die net komt kijken is de interface echt veel, veel simpeler en overzichtelijker.
Vijf jaar geleden riep iedereen en hun moeder dat je naar DeGiro moest, want geen kosten. Als je voor Meesman, Binck of je huisbank koos was je "gek". Twee jaar geleden riep iedereen en hun moeder dat je naar Flatex moest, want geen kosten en goede interface. Sinds een maand roept iedereen en hun moeder om weg te gaan bij Flatex en DeGiro, omdat ze de voorwaarden hebben gewijzigd en het nu (veel) geld kost.

Trading212 biedt (op dit moment) gratis handel aan. Hoe gaan ze geld aan je verdienen?
Hoe vager het business model, hoe onbetrouwbaarder de partij. Geeft niets als je met een beetje speelgeld aan het handelen bent. Maar als het serieus wordt en je hebt enkele 10, of 100 duizenden euro's, dan zou ik toch voor een iets betrouwbaardere partij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Greatsword schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:13:
@JohanNL Nou, de eerste praktijk ervaringen met trading 212 t.o.v. Flatex zijn positief:
  • Gewoon inloggen met gebruikersnaam en ww (geen extra app nodig voor veiligheid en dus tijdbesparend
  • Limietorders ging net zo makkelijk, maar wat ik echt kan waarderen zijn de prijs alerts en de notificaties bij aankoop/verkoop als de limietorder uitgevoerd is.

Bij 212 is mijn volglijst wel vergelijkbaar voor de koopprijs en geven de grafieken zowel de bid als ask weer, maar het is net even anders, wellicht dat het ook wel zo kan, maar dat ik het nog niet heb uitgevogeld, heb het nu zo ingedeeld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gebruikt Trading212 niet https://www.tradingview.com/ toevallig? Qua interface ziet het hetzelfde uit. Dan zou er ook een watchlist functie meoten bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Skyaero schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:54:
[...]
Twee jaar geleden riep iedereen en hun moeder dat je naar Flatex moest, want geen kosten en goede interface. Sinds een maand roept iedereen en hun moeder om weg te gaan bij Flatex en DeGiro, omdat ze de voorwaarden hebben gewijzigd en het nu (veel) geld kost.
Grotendeels onzin, dat riep niemand. De reden dat veel mensen een account openen bij Flatex was voornamelijk de 100 euro bonus. En vrijwel iedereen vond het een slechte interface.

Degiro biedt nog steeds gratis handel en kosten zeker niet veel geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 09-06-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix

Degiro moet doen wat het moet doen en geen mooie grafieken hebben. Daar zijn er andere platforms voor wat gratis kan zijn. Vandaar de partnerschap tussen Degiro en VDgroupe.
Ikzelf gebruik Webull en traden doe ik op een minimale versie van Degiro zodat het snel en makkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Je kunt niet zoeken op ISIN, maar als je eenmaal een fonds gevonden hebt en je klikt daarop, dan staat de ISIN er wel bij.
Thanks, voor zo ver denk ik dat ik het bij aandelen houd en voor ETFs een ander platform ga zoeken. Voor zo ver ik zie mis ik namelijk ook de optie om automatisch in te kopen en ik heb geen zin om automatisch de rekening te vullen via mijn creditcard (al zal dat met een AMEX wel leuke punten opleveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:57
Shell wordt even flink afgestraft vandaag, sta nog in de plus gelukkig, maar een groot deel van de winst in mijn PF is nu wel weer verdampt. Ik had gisteren toch mijn gevoel moeten volgen en verkopen om vandaag weer in te stappen, maar helaas.. Leergeld weer betaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online

Van wat ik ervan begrijp kun je bij 212 niet gewoon ETFs als VWRL en IWDA in EUR kopen. Dat lijkt me een belangrijk nadeel.

Ik vind DeGiro trouwens erg overzichtelijk en een goede app hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Skyaero Ze hebben ook nog een CFD platform waaraan ze goed verdienen, dus dat is voorlopig het verdienmodel.
Klanten werven voor het invest platform en hopen dat ze ook een CFD account openen waarmee ze gaan handelen.

Uiteraard klinkt dit te mooi om waar te zijn voor de langere termijn, alhoewel ze zelf zeggen dat er geen plannen zijn om alsnog fee's te gaan vragen in de toekomst.

---

Dat over Flatex kan inderdaad wel een heel stuk genuanceerder; was voor zeker 95/100 klanten puur voor de bonus.
Om er daadwerkelijk te gaan beleggen was hier heel veel kritiek op en sowieso was het niet helemaal gratis.
Er waren veel gevallen te bedenken waarbij degiro of zelfs Binck goedkoper waren dan Flatex.
Nu met die €3,90 per transactie die daar nog bovenop komt hebben ze het platform gekilled 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Pistachenootje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:13:
[...]

Van wat ik ervan begrijp kun je bij 212 niet gewoon ETFs als VWRL en IWDA in EUR kopen. Dat lijkt me een belangrijk nadeel.

Ik vind DeGiro trouwens erg overzichtelijk en een goede app hebben.
Ik heb v/d week VWRL gekocht bij Trading212, kan alleen via de London Stock Exchange en dus staan prijzen vermeld in GBP. Echter, wanneer je koopt zie je de prijs netjes in EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Greatsword schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:13:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe krijg jij dat overzicht zo mooi in Trading212?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Deveon schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:04:
[...]

Thanks, voor zo ver denk ik dat ik het bij aandelen houd en voor ETFs een ander platform ga zoeken. Voor zo ver ik zie mis ik namelijk ook de optie om automatisch in te kopen en ik heb geen zin om automatisch de rekening te vullen via mijn creditcard (al zal dat met een AMEX wel leuke punten opleveren).
Ja voor ETF's zijn er ook meer voordelige alternatieven.
Automatisch aankopen doen is iets wat ze binnenkort nog willen introduceren.
Amex ondersteunen ze volgens mij niet en zowel, wil je geld opnemen van je rekening bij Trading212 dan proberen ze dat eerst te doen via de betaalmethode die je had gebruikt, dus dan krijg je een terugbetaling op je AMEX kaart en gaan je punten weer weg ben ik bang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Amens schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Hoe krijg jij dat overzicht zo mooi in Trading212?
Volglijst maken en als je daarna met je muis over het icoontje van het aandeel beweegt, krijg je de optie om een grafiek te openen. (Je kan er max 9 open hebben staan.

Daarna heb je rechtsboven een soort van raster icoon, waarbij je kan switchen tussen tabblad en grafieken samenweergaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Amens schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:16:
[...]

Ik heb v/d week VWRL gekocht bij Trading212, kan alleen via de London Stock Exchange en dus staan prijzen vermeld in GBP. Echter, wanneer je koopt zie je de prijs netjes in EUR.
Zie je ook dan de valuta conversie? Klinkt als ze daar ook iets op verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Qunix schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Gebruikt Trading212 niet https://www.tradingview.com/ toevallig? Qua interface ziet het hetzelfde uit. Dan zou er ook een watchlist functie meoten bestaan.
Er is wel een watchlist maar alleen met de koopprijs, je ziet de prijzen ook wel veranderen maar niet zo snel als bij Flatex waarbij het echt om de paar seconde is, en doordat het bij Flatex gekleurd knippert val het ook beter op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDlchnCcHAA7UK3J_JLoWsWWB2Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dYIeYBuB44NemA2nWbg8u5g0.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Qunix schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Zie je ook dan de valuta conversie? Klinkt als ze daar ook iets op verdienen.
Conversie is niet zichtbaar, volgens @JohanNL wordt er niet op verdiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Amens schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Conversie is niet zichtbaar, volgens @JohanNL wordt er niet op verdiend!
Dus je weet niet of het euro bedrag overeenkomt met het pond bedrag?

Ik verwachtte dat als je VWRL koopt in ponden, dat je ook ponden ziet in je overzicht. Als je niet ziet wat de valuta conversie is ben ik wle benieuwd hoeveel verschil het is. Check bijvoorbeeld xe.com wat de valuta koers is en of het overeenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Valutaconversie zou ook zonder commissie moeten zijn inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Binnenkort willen ze ook de live bied/laat koersen in euro's weergegeven, zou eind deze maand al moeten zijn geloof ik.

Kleine correctie @Greatsword , die wijzigingen zijn al sinds 25 mei ingegaan zie ik nu :p
Hoe het werkt is niet echt heel handig, maar als je wilt kopen of verkopen dan staat daar nu de live koop of verkoop prijs bij, dit hadden ze wel tegelijk kunnen tonen zodat het overzichtelijker is, nu zie je slechts enkel de koop of de verkoop prijs, niet beide tegelijk op 1 scherm.

Workaround voor op je desktop/laptop: twee tabbladen openen en op de ene klik je kopen aan en de andere verkopen, dan heb je de live bied/laat koers.

[ Voor 76% gewijzigd door JohanNL op 09-06-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:58
JohanNL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:48:
Valutaconversie zou ook zonder commissie moeten zijn inderdaad
'zonder commissie' betekent niet dat er niet op wordt verdiend. Ze kunnen dan nog steeds een voor hen gunstige wisselkoers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Ik heb zo'n vermoeden dat er nog wel wat addertjes onder het gras zitten bij T212. Die valuta conversies zou er eentje kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ik heb ze er nog niet op kunnen betrappen.

Zojuist 300x AML nog maar eens gekocht voor 77,90p, £233,70 in totaal
Volgens Trading212 heeft me dat €263,61 gekost waarvan €1,31 zegelbelasting, €262,30 zonder die belasting dus.
€262,30 = £233,708 volgens wisselkoers.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9aPBLn5UE-dgJfMeOoYm50C37U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tJCdv4k9ftTwKLJmRdgxHL9r.png?f=user_large

Ik heb geen livekoersen voor de LSE bij de hand, kunnen jullie dat ook nog even controleren :)
Dat kan ik natuurlijk nu inmiddels zelf ook wel doen en lijkt te kloppen voor een market order.

[ Voor 74% gewijzigd door JohanNL op 09-06-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
DJTimo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:47:
[...]
Heb je nog wat stukjes kunnen oppikken? Gisteren was ASX dicht, maar vandaag wel weer open. Ik vind het ergens ook wel een bedrijf met potentie. Ze staan nu alleen wel alweer 75% hoger :-(
[Afbeelding]
Nee, uiteindelijk niet ingestapt.

Ik wou de rest van dit jaar wat gaan herbalanceren tussen ETF en losse aandelen. TSLA blijft maar omhoog knallen, dus het raakt alleen nog maar meer uit balans. TSLA wil ik komende 5~10 jaar sowieso nog niet verkopen. Heb daarnaast ook nog een positie in VISA voor lange termijn. Beide in maart ingestapt, dus sta op beide flink in de plus.

Maar vanwege risico beperking niet verstandig om een speculatieve stock erbij te doen. Al mijn geld gaat richting ETF momenteel, maar de groei van TSLA en VISA kan ik niet tegenop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-12-2022
Zelf ook ingestapt een paar maand geleden bij Trading212 en daar zeer over te spreken. Transactiekosten zijn echt zonde van je geld. Wat ik heb kunnen vinden verdiend Trading212 voornamelijk op het CFD platform en wanneer transacties boven de 10k uit komen, dan krijg je wel kosten. Het bedrijf lijkt solide en afgelopen jaren goede winst te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Vincentsmit11 op 09-06-2020 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:34
en NKLA $95 voorbeurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Vincentsmit11 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:29:
Zelf ook ingestapt een paar maand geleden bij Trading212 en daar zeer over te spreken. Transactiekosten zijn echt zonde van je geld. Wat ik heb kunnen vinden verdiend Trading212 voornamelijk op het CFD platform en wanneer transacties boven de 10k uit komen, dan krijg je wel kosten. Het bedrijf lijkt solide en afgelopen jaren goede winst te maken.
Met het CFD platform maken ze goede winsten, geen twijfel daar.
Maar met het Invest platform zelf zie ik ze geen winst maken op dit moment, alleen maar kosten door o.a. ook die gratis aandelen weg te geven.
Of je wel moet betalen voor transacties boven de 10K kan ik nergens iets over vinden bij het Invest platform, wel hebben ze huisregels ( Maximaal 100 transacties per maand, in totaal maximaal 100K, geen daytrading )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Zal het over een maandje/kwartaal/jaar nog zo hoog zijn?

Wat ik veel lees is dat men wilt dat er een nieuwe Microsoft komt zodat je veel kan verdienen, maar dit gebeurd niet vaak. Juist omdat iedereen dan in het begin bij een IPO op in springt en dus naar boven gaat, klapt hij ook snel naar beneden, waarbij achteraf vele zichzelf rijk rekende en dat het bedrijf helemaal niet klaar was voor deze aandacht. Ik denk dat dit hier ook gaat gebeuren. Sure, het bedrijf heb potentie, maar het is allemaal te snel. Tesla had ook 5 jaar nodig gehad om een stijgende lijn te krijgen nadat ze IPO af waren.

Zelf spring ik pas in als ze een product op de markt hebben en ook echt verkoopt. Dat ze dan nog geen winst maken, snap ik wel. En ben ik dan te laat? Denk het niet... Vooral daytraders zijn nu met deze IPO bezig, en zullen toch alles vrijwel verkopen vroeg of laat. Een klein selectie doet het wel voor de buy and hold, en ik denk dat ze nu veel te veel betalen. Ik verwacht over een half jaar tot een jaar dat de prijs terug zakt naar ±40,- en dat vanaf de aankondiging dat ze écht een product verkopen ze gaan stijgen. Dan klopt het ook, zeg maar.

Aan de andere kant snap ik wel waarom men een gokje wilt maken. Er is zo veel hype nu. Op tijd verkopen en je maakt lekker winst (dus doe je aan day/swing-trading).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Qunix schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Wat ik veel lees is dat men wilt dat er een nieuwe Microsoft komt zodat je veel kan verdienen, maar dit gebeurd niet vaak. Juist omdat iedereen dan in het begin bij een IPO op in springt en dus naar boven gaat, klapt hij ook snel naar beneden, waarbij achteraf vele zichzelf rijk rekende en dat het bedrijf helemaal niet klaar was voor deze aandacht. Ik denk dat dit hier ook gaat gebeuren. Sure, het bedrijf heb potentie, maar het is allemaal te snel. Tesla had ook 5 jaar nodig gehad om een stijgende lijn te krijgen nadat ze IPO af waren.

Zelf spring ik pas in als ze een product op de markt hebben en ook echt verkoopt. Dat ze dan nog geen winst maken, snap ik wel. En ben ik dan te laat? Denk het niet... Vooral daytraders zijn nu met deze IPO bezig, en zullen toch alles vrijwel verkopen vroeg of laat. Een klein selectie doet het wel voor de buy and hold, en ik denk dat ze nu veel te veel betalen. Ik verwacht over een half jaar tot een jaar dat de prijs terug zakt naar ±40,- en dat vanaf de aankondiging dat ze écht een product verkopen ze gaan stijgen. Dan klopt het ook, zeg maar.

Aan de andere kant snap ik wel waarom men een gokje wilt maken. Er is zo veel hype nu. Op tijd verkopen en je maakt lekker winst (dus doe je aan day/swing-trading).
Staat nu vooral heel hoog, omdat er weinig tot geen short mogelijkheid is. Dat zie je vaker bij nieuwe listings, duurt soms een paar weken voordat er enige gezonde balans tussen kopers en verkopers komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:16
Zou het nu een goede zet zijn om in te stappen in Post NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Matadores schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:56:
Zou het nu een goede zet zijn om in te stappen in Post NL?
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 10:13
Corona-pakketjes? :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:16
Na de correctie van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:24
MoshiMoshi84 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:40:
[...]

Zal ook even een nadeel noemen dan :) Je bent je geld tot pensioenleeftijd kwijt (anders een extra hoge belastingaanslag) en kunt het niet meer gebruiken voor andere investeringen. Als je in plaats van je jaarruimte de fiscale oudedagsreserve gebruikt heb je ook belastingkorting maar houd je nog wel de beschikking over je vermogen.

Wat wijsheid is hangt van veel factoren af. Kom je boven de vrijstelling uit in Box 3? Voorzie je het geld voor je pensioen nodig te hebben? Wat is je belastingpercentage nu en wat tijdens je pensioen? Etc... Ik ben aardig thuis financiële zaken maar dit is de enige financiële kwestie waar ik een adviseur voor zou inschakelen omdat het zo complex is.
Thanks. Er geen vrij beschikking over hebben tot pensioen kan nadelig zijn inderdaad. Maar als ik FOR zou gebruiken om op gewone beleggingsrekening te beleggen betaal ik aan einde van de rit volle bak belasting over gereserveerde bedrag en bij pensioenbeleggen zou ik het gereduceerde belastingtarief betalen. Als ik het goed begrijp iig.

Voor nu niet van plan gebruik te maken van FOR. Maar zal nog eens kijken of dat interessant kan zijn bij privé beleggen als er FOR overblijft na aftrek jaarruimte. Zou de belasting dan later kunnen betalen van rendement beleggingen.

Ik heb nu overigens begin gemaakt met beleggen op gewone degiro rekening en de VWRL etf gekocht

[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 09-06-2020 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraakmand
Haha, meteen weer naar $63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
@Kraakmand
@ 73 bedoel je denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraakmand
Nee, in Yahoo en Google staat low $63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Qunix schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:51:
[...]

haha $57 en -22%. Die voorbeurs zegt weer helemaal niks. Leuk voor de mensen die FOMO instappen op de opening op $94. Lekker man, een bedrijf 30B prijzen met 0 revenue. Ik ga even achterover leunen de komende weken/maanden. NKLA zal weer op mijn lijstje komen, maar dan voor een meer acceptabele prijs, niet voor deze onzinnige prijzen. Ik las dat ze voor de huidige prijs kijkend naar 2024 revenue zelfs 4x méér ovepriced zijn dat Tesla.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
Santee schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:09:
[...]

haha $57 en -22%. Die voorbeurs zegt weer helemaal niks. Leuk voor de mensen die FOMO instappen op de opening op $94. Lekker man, een bedrijf 30B prijzen met 0 revenue. Ik ga even achterover leunen de komende weken/maanden. NKLA zal weer op mijn lijstje komen, maar dan voor een meer acceptabele prijs, niet voor deze onzinnige prijzen. Ik las dat ze voor de huidige prijs kijkend naar 2024 revenue zelfs 4x méér ovepriced zijn dat Tesla.. 8)7
Kun je die koers ergens gratis live volgen, of enkel met de delay van 15 minuten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
Lennardnl schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:24:
[...]

Kun je die koers ergens gratis live volgen, of enkel met de delay van 15 minuten?
Tik gewoon "NKLA stock" in je zoekbalk. Ik zou er niet te veel (of beter, geen) aandacht aan besteden. De koers gedraagt zich hetzelfde als een 'shitcoin'. De overlap tussen het volk dat in shitcoins stapte en dat in NKLA zit is denk ik enorm.

[ Voor 29% gewijzigd door Longcat op 09-06-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Lennardnl schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:24:
[...]

https://finance.yahoo.com...KLA?p=NKLA&.tsrc=fin-srch

Terug naar $72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Matadores schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:02:
[...]

Na de correctie van vandaag.
Als je dit een correctie noemt bij PostNL... :p

Als je naar de afgelopen kwartaalcijfers kijkt dan hebben ze dankzij de corona crisis wel meer omzet gegenereerd, maar ook veel meer kosten.
En dat is nog exclusief alle ellende die voor de corona crisis speelde, met o.a. die '' geweldige '' investering in de overname van Sandd.
Dus ik zou je niet rijk rekenen bij dit aandeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:24:
[...]

Thanks. Er geen vrij beschikking over hebben tot pensioen kan nadelig zijn inderdaad. Maar als ik FOR zou gebruiken om op gewone beleggingsrekening te beleggen betaal ik aan einde van de rit volle bak belasting over gereserveerde bedrag en bij pensioenbeleggen zou ik het gereduceerde belastingtarief betalen. Als ik het goed begrijp iig.

Voor nu niet van plan gebruik te maken van FOR. Maar zal nog eens kijken of dat interessant kan zijn bij privé beleggen als er FOR overblijft na aftrek jaarruimte. Zou de belasting dan later kunnen betalen van rendement beleggingen.

Ik heb nu overigens begin gemaakt met beleggen op gewone degiro rekening en de VWRL etf gekocht
Vroeger kon je voordelig pensioen opbouwen in je BV, pensioen in eigen beheer.
Dit is vanaf 2017 afgeschaft: https://www.belastingdien...-pensioen-in-eigen-beheer

Volgens mij is dit omdat er veel misbruik van werd gemaakt. Veel geld wat zonder afdracht van belasting belegd of weggesluisd werd. Vervolgens de BV failliet laten gaan en de belastingdienst kan fluiten naar hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luvawo
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-07-2020
Waarom is er eigenlijk die vertraging van 15 minuten bij sommige stocks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Luvawo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:17:
Waarom is er eigenlijk die vertraging van 15 minuten bij sommige stocks?
Omdat als je realtime wilt je moet betalen.
Ligt denk ik aan de beurs waarop ze verhandeld worden.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Met 15 minuten vertraging is het 'leuk om te kunnen volgen' en niet 'geschikt om mee te handelen'. Daarom is delayed data gratis en realtime betaald.

Nouja, je hebt wel beurzen die gratis realtime data aanbieden (BATS is een bekende beurs die dit doet), en die zie je standaard ook bij DEGIRO. Maar dan zie je ook alleen de data van activiteit op die ene beurs, en niet het totaalplaatje. Als je realtime data gebruikt om actief mee te handelen, dan heb je de rest ook nodig. Voor simpel buy & hold daarentegen is het prima :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 09-06-2020 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Moet je nou per maand 1 transactie hebben op een BATS beurs om te voldoen aan de voorwaarden dat het "gratis" is, of is een aandeel bezitten voldoende? Wat ik begrijp is het eerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij DEGIRO is BATS koersdata gratis voor de maand als je een US aandeel bezit of verhandelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 09-06-2020 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Skyaero schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Vijf jaar geleden riep iedereen en hun moeder dat je naar DeGiro moest, want geen kosten. Als je voor Meesman, Binck of je huisbank koos was je "gek". Twee jaar geleden riep iedereen en hun moeder dat je naar Flatex moest, want geen kosten en goede interface. Sinds een maand roept iedereen en hun moeder om weg te gaan bij Flatex en DeGiro, omdat ze de voorwaarden hebben gewijzigd en het nu (veel) geld kost.

Trading212 biedt (op dit moment) gratis handel aan. Hoe gaan ze geld aan je verdienen?
Hoe vager het business model, hoe onbetrouwbaarder de partij. Geeft niets als je met een beetje speelgeld aan het handelen bent. Maar als het serieus wordt en je hebt enkele 10, of 100 duizenden euro's, dan zou ik toch voor een iets betrouwbaardere partij gaan.
De allerbelangrijkste punten van een broker zijn:

1. Broker is onder controle van de AFM of andere controle instantie

2. Je beleggingen zijn niet uitgeleend.

De opvolgende punten zijn ook belangrijk, maar iets minder belangrijk

3. Lage aankoop kosten

4. Geen of lage kosten voor de rekening

5. Goede interface

6. Redelijke keuze in aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met securities lending bij Binck?

Ik ben bereid de daaraan verbonden risico's te accepteren, maar ben wel benieuwd wat dit nou daadwerkelijk oplevert. Binck heeft het op haar website over een gemiddeld rendement van 1,4% in 2019, maar vraag mij af of dat klopt.
Ook ben ik wel benieuwd of bepaalde effecten nu meer opleveren dan andere, en welke factoren daarop van invloed zijn.. volatiliteit? omvang short interest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
Santee schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:09:
[...]

Trevor Milton is inmiddels al geen CEO meer. Nu 1 of andere onbekende gast.
Ook de omzetgroei die ze verwachten slaat nergens op. Van volgend jaar 150m naar 3.2b in 2024, dit betekend dus 275% groei per jaar.
Mensen die nu nog instappen gaan zo enorm veel verliezen, bedrijf heeft een market cap van 32b inmiddels, Tesla was in maart rond de 60b terwijl die 1000000 voertuigen op de weg hebben rijden.

YouTube: Nikola Stock. Do this Now!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santee
Edwin__ schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:46:
[...]

Trevor Milton is inmiddels al geen CEO meer. Nu 1 of andere onbekende gast.
Ook de omzetgroei die ze verwachten slaat nergens op. Van volgend jaar 150m naar 3.2b in 2024, dit betekend dus 275% groei per jaar.
Mensen die nu nog instappen gaan zo enorm veel verliezen, bedrijf heeft een market cap van 32b inmiddels, Tesla was in maart rond de 60b terwijl die 1000000 voertuigen op de weg hebben rijden.

YouTube: Nikola Stock. Do this Now!
Ik heb die video toevallig net gekeken. Helemaal met je eens dat het onzinnig is. Zeker als je de market caps erbij haalt. Tesla is al overgewaardeerd volgens velen, Nikola is helemaal bond. Ja als je nu instapt ben je echt gek, of je moet hopen dat het morgen nóg hoger staat en dan verkopen. Het is letterlijk een roulette tafel geworden, Russische roulette...

Ik ga lekker toekijken en wat anders zoeken. Mocht het onder de $20 zakken dan ga ik mij mogelijk weer melden. Voor nu is het wel welletjes geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:40
Tanooki schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:40:

Ik ben bereid de daaraan verbonden risico's te accepteren, maar ben wel benieuwd wat dit nou daadwerkelijk oplevert. Binck heeft het op haar website over een gemiddeld rendement van 1,4% in 2019, maar vraag mij af of dat klopt.
Ook ben ik wel benieuwd of bepaalde effecten nu meer opleveren dan andere, en welke factoren daarop van invloed zijn.. volatiliteit? omvang short interest?
Het zal sterk afhangen van welke aandelen je precies hebt. Heb het zelf bij Binck aanstaan, maar leen zelden wat uit (toevallig vorige maand wel 40 hele centen verdient omdat iets 1 dag werd uitgeleend). Maar als je een lading NKLA hebt verwacht ik dat je daar aardig aan kan verdienen (bij interactive brokers zijn geen aandelen beschikbaar om te lenen, en krijg je 160% betaald op jaarbasis!). Hoeft niet perse gelijk te zijn bij Binck, maar zullen ze vast wel weten uit te lenen voor een aardig tarief. Als je wat standaard ETFs hebt ofzo zal je waarschijnlijk met enige regelmaat wel kleine plukjes uitlenen, maar zal de rente op jaarbasis <1% zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hielko schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:53:
[...]
Als je wat standaard ETFs hebt ofzo zal je waarschijnlijk met enige regelmaat wel kleine plukjes uitlenen, maar zal de rente op jaarbasis <1% zijn.
Voor de duidelijkheid, die rente op jaarbasis gaat dan over de daadwerkelijk uitgeleende plukjes, niet over je hele positie. Voor een ETF verwacht ik dat de totale opbrengst op jaarbasis kleiner zal zijn dan 0.1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Santee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:48:
[...]

Ja, voor mijn gevoel kopen veel mensen NKLA omdat ze het gevoel hebben "de volgende Tesla" te missing. Het gaat veel te ziek hard vandaag:
[Afbeelding]
En inmiddels staat het aandeel op $80 :')

Ik doe normaal nooit aan opties, maar dit zou ik wel willen shorten. Helaas laat het optie orderboek zien dat ik niet de enige ben die een keiharde daling verwacht. Er zijn geen in the money puts, sterker er zijn zelfs alleen maar deep out of the money puts. Een put met strike 55 voor 10 juli 2020 kost gewoon nog 20 :D _O- Ik zou er bijna naked calls van gaan schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
Zr40 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:57:
[...]

Voor de duidelijkheid, die rente op jaarbasis gaat dan over de daadwerkelijk uitgeleende plukjes, niet over je hele positie. Voor een ETF verwacht ik dat de totale opbrengst op jaarbasis kleiner zal zijn dan 0.1%.
Waarschijnlijk nog wel bijna een factor 10 minder. Maar je hoeft natuurlijk maar 1 aandeeltje te hebben met hoge borrow en het kan aardig oplopen. Daarom is dat gemiddelde van Binck natuurlijk wel wat misleidend. Denk dat >95% van alle borrow fees gegenereerd worden door minder dan 1% van alle aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:20
phantom09 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:39:
[...]

De allerbelangrijkste punten van een broker zijn:

1. Broker is onder controle van de AFM of andere controle instantie

2. Je beleggingen zijn niet uitgeleend.

De opvolgende punten zijn ook belangrijk, maar iets minder belangrijk

3. Lage aankoop kosten

4. Geen of lage kosten voor de rekening

5. Goede interface

6. Redelijke keuze in aanbod
7. Heeft een API interface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Cocytus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:01:
[...]

En inmiddels staat het aandeel op $80 :')

Ik doe normaal nooit aan opties, maar dit zou ik wel willen shorten. Helaas laat het optie orderboek zien dat ik niet de enige ben die een keiharde daling verwacht. Er zijn geen in the money puts, sterker er zijn zelfs alleen maar deep out of the money puts. Een put met strike 55 voor 10 juli 2020 kost gewoon nog 20 :D _O- Ik zou er bijna naked calls van gaan schrijven.
Niet raar, vanochtend opende NKLA op $93 en zakte het weg naar $57 binnen een uur. Met zo'n grote votaliteit zou je wel gek zijn goedkope puts te verkopen binnen de $50-80 range.

Kan iemand mij quoten over de prijs van NKLA over pak hem beet 5 maanden? Als ik zou moeten gokken zou het $20 zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hielko schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:04:
[...]

Waarschijnlijk nog wel bijna een factor 10 minder. Maar je hoeft natuurlijk maar 1 aandeeltje te hebben met hoge borrow en het kan aardig oplopen. Daarom is dat gemiddelde van Binck natuurlijk wel wat misleidend. Denk dat >95% van alle borrow fees gegenereerd worden door minder dan 1% van alle aandelen.
Op een gemiddelde beursdag heb ik meestal wel een of twee aandelen waar dat het geval is.

Maar ik ontvang er niets voor dankzij mijn marginsituatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
Geloof ik direct met LK en dergelijke aandelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
Hielko schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:53:
[...]

Het zal sterk afhangen van welke aandelen je precies hebt. Heb het zelf bij Binck aanstaan, maar leen zelden wat uit (toevallig vorige maand wel 40 hele centen verdient omdat iets 1 dag werd uitgeleend). Maar als je een lading NKLA hebt verwacht ik dat je daar aardig aan kan verdienen (bij interactive brokers zijn geen aandelen beschikbaar om te lenen, en krijg je 160% betaald op jaarbasis!). Hoeft niet perse gelijk te zijn bij Binck, maar zullen ze vast wel weten uit te lenen voor een aardig tarief. Als je wat standaard ETFs hebt ofzo zal je waarschijnlijk met enige regelmaat wel kleine plukjes uitlenen, maar zal de rente op jaarbasis <1% zijn.
Verwacht je dat die borrow fee zo hoog is vanwege de grote short interest? Of de volatiliteit van NKLA?

En word je dan vooraf geinformeerd over iedere (voorgenomen) uitleentransactie? Of IEX forum las ik een topic over iemand die van Binck het verzoek kreeg om mee te werken aan uitlenen van een specifiek aandeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

LK levert nu 11.84% op. Maar die heb ik inmiddels gesloten na de mysterieuze stijging eind vorige week :)

De hoogste borrow fee in mijn portfolio op dit moment is MTCH met 17.53%.

@Tanooki De borrow fee wordt bepaald op basis van vraag en aanbod. In het algemeen, hoe meer vraag of hoe minder aanbod, hoe meer het uitlenen oplevert.

[ Voor 30% gewijzigd door Zr40 op 09-06-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Santee schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:07:
[...]

Niet raar, vanochtend opende NKLA op $93 en zakte het weg naar $57 binnen een uur. Met zo'n grote votaliteit zou je wel gek zijn goedkope puts te verkopen binnen de $50-80 range.

Kan iemand mij quoten over de prijs van NKLA over pak hem beet 5 maanden? Als ik zou moeten gokken zou het $20 zijn. :+
Als je verwacht dat het over 5 maanden op $20 staat kun je puts gaan schrijven. Put strike $50 16 Oct 20 gaat momenteel voor $32-33, dan behaal je dus nog $200-$300 winst als het over 4 maanden op $20 staat. Dat is hoe slecht de markt denkt dat de koers zich gaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Hoe komt zo'n borrow fee tot stand? Kan je ergens aangeven voor hoeveel % je je aandelen wil uitlenen? Is er een bid/ask?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Tanooki schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:17:
[...]

Verwacht je dat die borrow fee zo hoog is vanwege de grote short interest? Of de volatiliteit van NKLA?

En word je dan vooraf geinformeerd over iedere (voorgenomen) uitleentransactie? Of IEX forum las ik een topic over iemand die van Binck het verzoek kreeg om mee te werken aan uitlenen van een specifiek aandeel.
Bij IB kan je gewoon zien wat bij hun de huidige borrow fee is. ik verwacht niks. En ja, dat gaat volledig automatisch bij Binck. Wellicht dat ze contact met een klant opnemen die geen onderdeel van het programma is als die een hele grote positie heeft in iets wat heel erg gewild is om uit in te lenen, zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Cocytus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:19:
[...]

Dat is hoe slecht de markt niet-retail beleggers denkt dat de koers zich gaat ontwikkelen.
Fixed your post. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Longcat schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:19:
Hoe komt zo'n borrow fee tot stand?
Vraag en aanbod.
Kan je ergens aangeven voor hoeveel % je je aandelen wil uitlenen?
Niet onder het uitleenprogramma van je broker. Als je daar gebruik van maakt dan komt alles in aanmerking om uit te lenen.

Ik meen dat je bij IB eventueel ook zelf uitleentransacties kan beheren.
Is er een bid/ask?
Nee, er is een quote, en lenen vindt OTC plaats.

Zie ook https://www.interactivebr...try/about_pre-borrows.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 09-06-2020 21:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
Longcat schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:19:
Hoe komt zo'n borrow fee tot stand? Kan je ergens aangeven voor hoeveel % je je aandelen wil uitlenen? Is er een bid/ask?
Dat gaat lekker ouderwets, zo ondoorzichtig mogelijk. Is die cash cow van de meeste prime brokers, die willen die koek lekker voor hunzelf houden. Bij IB kon je ooit op een gegeven moment wel aandelen uitlenen via een soort van markt (voor grote posities), maar dat programma bieden ze niet meer aan geloof ik. Maar ergens is het uiteindelijk een soort van vraag en aanbod iets, maar hoe het precies tot stand komt, niemand die je het kan vertellen. Is sowieso geen centrale rate. Bij de ene partij kan je wellicht stukken lenen voor 10% terwijl de andere partij 20% rekent etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Hielko Dat kan bij IB geloof ik nog steeds. Ik zie 'lend' in het menu in de screenshot op https://www.interactivebr...ry/pre-borrow_returns.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Zr40 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:28:
@Hielko Dat kan bij IB geloof ik nog steeds. Ik zie 'lend' in het menu in de screenshot op https://www.interactivebr...ry/pre-borrow_returns.htm
Zie jij die ook in je TWS? Ik niet iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je kan het inschakelen bij Settings > Features > Order Management > Order Entry Tools > Stock Borrow/Loan. Of openen via het menu, Trading Tools > Stock Borrow/Loan (helemaal onderaan). Om het daadwerkelijk te gebruiken moet je wel trading permissions hiervoor hebben aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Tanooki schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:40:

1,4% is wel aardig hoog, dat is een percentage dat je niet moet verwachten ( tenminste dat krijg ik bij lange na niet gemiddeld gezien )

Mijn ervaring is namelijk dat er niet heel veel interesse is naar het lenen van effecten en als dat er dan wel is dan is dat vaak maar voor een week of 2, daarna meestal maanden lang geen interesse meer of zelfs helemaal niet meer.
Het enige aandeel waarop ik bij Binck nu wel een '' succesje '' heb is Wereldhave, daar heb ik een aardige positie in en krijg ik nu 3,06% op jaarbasis voor :9
Maar meestal is het iets van 0,5%, soms moet je het zelfs maar met 0,1% doen.

Wellicht is die 1,4% die Binck suggereert het gemiddelde percentage van als je effecten daadwerkelijk worden uitgeleend, want in de praktijk worden dus bij lange na niet al je effecten uitgeleend.
Als je dat meeneemt dan moet je rekenen op gemiddeld zo'n 0,5% denk ik van je totale portefeuille waarde.

En de effecten die geliefd zijn om te lenen (lees: shorten) leveren uiteraard meer op, ook op de short-markt is het vraag en aanbod.
Dus effecten met een hoog percentage short zullen waarschijnlijk een hoger uitleen-rendement opleveren en meer continuïteit van het uitlenen, zie zoal hier: https://shortsell.nl/short/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
@Hielko @Zr40 Dank voor jullie antwoorden, zeer verhelderend!

Ik vond inmiddels ook deze site, waar je een idee kunt krijgen van de borrow fees: https://iborrowdesk.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
YouTube: Exclusive Interview with Trevor Milton of Nikola Motors | NKLA, VTIQ...

Weinig info te zien over de CEO of de founder, behalve deze interview (van de video gepost hierboven) met een gladjanus en een papzak die graag naar boven likt.
Hij klinkt ook als een kloon van de ambities van Elon. Vooral hoe hij zich beter acht, terwijl (zoals in de video hierboven) hij niets heeft om zich te bewijzen.

Ook een heel andere interview een paar dagen later met CNBC: https://invidio.us/watch?v=NYBj83HttG4

Ziet er ook uit als een man met meerdere gezichten. Gevaarlijk :X

Ik wil hem niet helemaal in de schaduw zetten. Zijn idee heeft potentie.

[ Voor 4% gewijzigd door Qunix op 09-06-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:14
JohanNL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:33:
[...]

1,4% is wel aardig hoog, dat is een percentage dat je niet moet verwachten ( tenminste dat krijg ik bij lange na niet gemiddeld gezien )

Mijn ervaring is namelijk dat er niet heel veel interesse is naar het lenen van effecten en als dat er dan wel is dan is dat vaak maar voor een week of 2, daarna meestal maanden lang geen interesse meer of zelfs helemaal niet meer.
Het enige aandeel waarop ik bij Binck nu wel een '' succesje '' heb is Wereldhave, daar heb ik een aardige positie in en krijg ik nu 3,06% op jaarbasis voor :9
Maar meestal is het iets van 0,5%, soms moet je het zelfs maar met 0,1% doen.

Wellicht is die 1,4% die Binck suggereert het gemiddelde percentage van als je effecten daadwerkelijk worden uitgeleend, want in de praktijk worden dus bij lange na niet al je effecten uitgeleend.
Als je dat meeneemt dan moet je rekenen op gemiddeld zo'n 0,5% denk ik van je totale portefeuille waarde.

En de effecten die geliefd zijn om te lenen (lees: shorten) leveren uiteraard meer op, ook op de short-markt is het vraag en aanbod.
Dus effecten met een hoog percentage short zullen waarschijnlijk een hoger uitleen-rendement opleveren en meer continuïteit van het uitlenen, zie zoal hier: https://shortsell.nl/short/
Euronav binnenkort ex divi met bijna 10% Q1 dividend :9

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Deveon schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:04:
[...]

Je kan ook een debet creditcard van bijvoorbeeld N26 gebruiken. Kan er maximaal alleen het geld van de creditcard gebruikt worden wat er op staat, niet meer. En deze kaart is gratis (met uiteraard voorwaarden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

@Tanooki Ik heb het eens bekeken voor 2019. Voor de posities in Wereldhave, Celyad en Mithra Pharmaceuticals kwam ik uit op een effectieve vergoeding van net geen 1% op de huidige marktwaarde van die posities. Deze waren gedurende een groot deel van het jaar deels uitgeleend. Op mijn totale portefeuille (nochtans 55% in losse aandelen) hebben we het dan over minder dan 0.05% ...

Ik vermoed dat Binck eerder het gemiddelde neemt van de geprojecteerde jaarlijkse vergoeding, als je positie effectief het hele jaar zou uitgeleend zijn. In dat (fictieve) geval had ik met Wereldhave iets van een 0.33% (in 2019), Celyad tussen 4.8 en 6.5% en Mithra 2.2%. Eind december (van 18/12 tot 09/01, go figure) was er ook iemand zo vriendelijk om 13.13% te betalen om Carbios (microcap, Euronext Growth Paris) te shorten.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:48
Hielko schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:25:
[...]

Dat gaat lekker ouderwets, zo ondoorzichtig mogelijk. Is die cash cow van de meeste prime brokers, die willen die koek lekker voor hunzelf houden. Bij IB kon je ooit op een gegeven moment wel aandelen uitlenen via een soort van markt (voor grote posities), maar dat programma bieden ze niet meer aan geloof ik. Maar ergens is het uiteindelijk een soort van vraag en aanbod iets, maar hoe het precies tot stand komt, niemand die je het kan vertellen. Is sowieso geen centrale rate. Bij de ene partij kan je wellicht stukken lenen voor 10% terwijl de andere partij 20% rekent etc.
Het moet op de blockchain!!!

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
phantom09 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:41:
[...]

Je kan ook een debet creditcard van bijvoorbeeld N26 gebruiken. Kan er maximaal alleen het geld van de creditcard gebruikt worden wat er op staat, niet meer. En deze kaart is gratis (met uiteraard voorwaarden)
Inmiddels ontdekt dat je ook handmatig kan overboeken. Helaas niet op een eigen IBAN zoals bij Flatex, maar als de code niet veranderd is dat ook een manier.

Als beginner en zeker in deze tijd vind ik het eigenlijk niet zo erg om wat meer in controle te blijven. Aandelen verkopen ben ik niet van plan, maar probeer de aankoop wel te timen. Al heb ik daar tot nog toe maar weinig succes mee.

Trouwens de iOS app van Trading 212 is fijner, maar op iPadOS is Flatex juist mijn voorkeur. Op de iPad heeft Flatex een zeer duidelijk overzicht, terwijl ik bij Trading 212 ten eerste geen portrait kan gebruiken en ook nog eens eerst een ETF op mijn watchlist moet zetten voordat ik de IDIN code kan achterhalen.

Verder twijfel ik nog over Flatex. Voor grotere bedragen lijken ze wel voordelig, maar misschien dat ik daarvoor uiteindelijk beter een bedrijf onder AFM toezicht voor moet uitzoeken. Of afwachten tot ze mij naar DeGiro omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Deveon Bij Flatex heb je veel effecten met een verhoogde spread, juist bij grotere bedragen kun je dan qua transactiekosten veel goedkoper uit zijn bij andere banken/brokers.
En Flatex staat ook onder toezicht, maar dan van de Duitse AFM tegenhanger.

[ Voor 8% gewijzigd door JohanNL op 09-06-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Phyrozi schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:05:
[...]

Ik heb recent Avantium gekocht. Heb vorig jaar stage gehad bij een bedrijf op het chemiepark en Avantium bouwde hier haar nieuwe fabriek, waar vorige week een groot deel van de lening (120 vd 150 miljoen) is gerealiseerd. Erg enthousiast geraakt over Avantium.

Na dit bericht van financiering ging het aandeel ook 60% omhoog :D.

Nu weer behoorlijk gezakt, maar ik heb vertrouwen in de toekomst.
Ik ben benieuwd naar je case voor Avantium. Wat verwacht je? Valkuilen?

Performance is a residue of good design.

Pagina: 1 ... 131 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.