Zojusit mijn laatste 20 stuks voor $71,36 verkocht met GAK $11,23. Complete waanzin dit. Met 300 werknemers en 1e product nog een jaar weg zijn ze even veel waard als +- de gehele ING 1 week geleden. Ik vind hun producten tof en vond het leuk om er een gokje aan te wagen, maar dit gaat mij te verEdwin__ schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:04:
[...]
Met de dag krijg ik meer twijfels over Nikola.
Trevor Milton maakt enorm veel tegenstrijdige statements.
Ene interview zegt hij dat ze volledig verticaal gaan integreren. Daarna zegt hij dat ze alles laten doen door anderen.
Ene interview zegt hij dat ze een bewezen business strategie hebben. Daarna zegt hij dat ze constant hun business strategie wijzigen.
Ene keer zegt hij dat ze nieuwe batterij technologie hebben die 50% goedkoper is te maken, om vervolgens te zeggen dat hij niet weet hoe duur het is om te maken.
Ene interview zeggen ze dat hun vrachtwagens level 4~5 autonoom zijn, om vervolgens te zeggen dat ze met software leveranciers in gesprek zijn om dit te maken.
Hij maakt zelfs al statements dat ze voorlopen op Tesla, zonder ook maar 1 voertuig bij een klant te hebben en dit voorlopig ook nog niet te hebben.
Ik kan er naast zitten hoor, maar dit is pure FOMO en er gaan zo veel rode vlaggen omhoog dat het bijna een scam begint te lijken.
HyperChange (wel een Tesla bull) heeft heeft al aardig er doorheen zitten prikken.
YouTube: Nikola’s $12B Valuation Makes No Sense w/ Matt Joyce

Heb blijkbaar te snel afgebouwd (of had een deel terug kunnen bouwen bij de dip naar $20), maar ja hindsight is alles he. Uiteindelijk heeft VTIQ/NKLA ervoor gezorgd dat ik mijn huidige inzet verdubbeld heb in 3,5e maand; een soort valse start. Ik bouw nu uit naar de meer veiligere opties en hou NKLA in de gaten (ik vind het stiekem een leuk lange termijn aandeel, maar ze moeten nog alles bewijzen).