Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.291.819 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:05
DJTimo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:51:
[...]
Ik koop nu niet meer bij, maar heb ze wel in de dip gekocht voor 95%. Waarom denk je dat dit niet meer goed komt?
Het is niet zozeer dat ik denk dat het niet goed meer komt. Maar ik verwacht dat als ze straks weer rentedragend gaan worden dat het percentage sterk verlaagd zal worden. 4% of zo zou mij niet verbazen.

Niemand had verwacht dat RABO de rentebetaling zou opschorten begin dit jaar. De bank staat er goed voor en er waren echt geen redenen te bedenken. Anders dan een 'bevel' van de DNB.

Wat mij ook niet zou verbazen is dat ze nooit meer rentedragend worden en straks omgezet worden naar aandelen.

Kortom......hun actie van begin dit jaar heeft laten zien dat er echt niet zo veel voor nodig is als menig persoon, ik ook, dacht om de RABO te doen besluiten de rentebetaling op te schorten.

Heb een leuk ritje gehad en heb nog één verkooporder staan op 110%. De rest houd ik aan en gaat er bij 120% direct uit.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:46
Iemand het volgende stuk al gelezen? Lijkt wel complete chaos bij deGiro:

https://fd.nl/beurs/13466...afm-over-opgelegde-boetes (FD.nl, login nodig).

Samenvatting:
DeGiro heeft meermaals regels overtreden van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Internetbroker betaalde €300.000 aan boetes, en vreest extra straf van maximaal €1 mln.

DeGiro is het met een 'aantal' verwijten van de AFM oneens, en stapt naar de rechter.

DNB heeft afgelopen september geëist dat de broker €13,2 mln extra bufferkapitaal aanhoudt op de balans, om mogelijke tegenvallers op te vangen. Momenteel is het eigen vermogen €23,3mln.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:05
evleerdam schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:59:
Iemand het volgende stuk al gelezen? Lijkt wel complete chaos bij deGiro:

https://fd.nl/beurs/13466...afm-over-opgelegde-boetes (FD.nl, login nodig).

Samenvatting:

[...]
Zouden ze in dit daglicht dus echt een wachtrij hebben van 20K nieuwe klanten omdat het zo druk is.....of omdat ze "tijdelijk" geen nieuwe klanten aansluiten omdat hun buffers te klein zijn en ze op "omvallen" staan?

Persoonlijk zou ik, als ik een depot bij DeGiro had gehad, het zuur krijgen na het lezen van zo'n artikel....Gelukkig zit ik bij een "saaie/ dure" grootbank (die toch niet zo heel erg duur is).

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Die Rabo Certificaten kan je alleen handelen via de Rabobank zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:35
Ik krijg ook een beetje mijn twijfels bij de DeGiro, maar het is voor mij nog geen reden om over te stappen naar een andere broker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 21:34
Qunix schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:08:
Die Rabo Certificaten kan je alleen handelen via de Rabobank zelf?
Nee hoor, https://trader.degiro.nl/...products/4969975/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Panzer_V schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Zouden ze in dit daglicht dus echt een wachtrij hebben van 20K nieuwe klanten omdat het zo druk is.....of omdat ze "tijdelijk" geen nieuwe klanten aansluiten omdat hun buffers te klein zijn en ze op "omvallen" staan?

Persoonlijk zou ik, als ik een depot bij DeGiro had gehad, het zuur krijgen na het lezen van zo'n artikel....Gelukkig zit ik bij een "saaie/ dure" grootbank (die toch niet zo heel erg duur is).
Ik zit zelf ook met tegenzin bij DEGIRO. Niet naar aanleiding hiervan, maar al sinds het begin. Ze zijn voor zover ik weet de enige partij die pensioenbeleggen aanbiedt waarbij je zelf vrij kan beleggen. Er bestaat geen alternatief en dat zie je terug in de hogere prijzen ten opzichte van een normale beleggingsrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:24
Over de Rabo certificaten:

Op hun website staat ook dit:
Op 29 maart 2020 heeft Rabobank het besluit bekend gemaakt om tot ten minste 1 oktober 2020 geen vergoeding uit te keren op de Rabobank Certificaten. Door dit besluit is er gedurende die periode geen oplopende beoogde vergoeding op de Rabobank Certificaten.
Waarom zouden ze dit niet verlengen? Ze zijn de certificaathouders toch niets verplicht en ze komen na wat media aandacht er ook gewoon mee weg.
Wat ook terecht is want iedereen heeft hiermee ingestemd ( op wat particulieren na die het via een adviseur hadden aangeschaft dan )
De enige reden dat ze nog zo hoog staan is denk ik dat de markt denkt dat je op de lange-lange-lange termijn sowieso wel die 100% van de waarde eruit kunt halen ( dat de rabo ze terug koopt ) en dat er partijen zijn die te maken hebben met negatieve rente op cash.
Die rabocertificaten lijken vanaf een bepaald perspectief ook op cash omdat deze achtergestelde obligaties zijn die opzich nooit aflopen, tenslotte betaal je geen negatieve rente op je rabo certificaten :)
Het is ook wat minder volatiel dan echte bankaandelen en ja met een kans op dat de Rabobank in de toekomst weer coupon-rente gaat uitbetalen.

Maar de Rabobank is de aandeelhouders niets verplicht; ze hoeven nooit meer over te gaan op een coupon-rente uitbetaling of de lening in zijn geheel af te lossen.
In zoiets zou ik niet een serieus bedrag investeren voor de LT.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:46
Panzer_V schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Ze zijn 'overgenomen' door Flatex. Mocht dat doorgaan, dan krijgen de buffers natuurlijk hele andere proporties.

Overigens staan er in het artikel nog best veel andere zaken. Zo is de AFM het niet eens met het beleid van het geld in de 'geldmarktfondsen'. Degiro is wel bezig om een externe rekening te 'koppelen' aan je account bij deGiro, maar wat dat in de praktijk betekent?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 16:28

MrMonkE

★ EXTRA ★

Panzer_V schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:25:
De RABO Certificaten gaan weer als een trein sinds een week. Nu al op 107,50%.

Ben zelf al een tijdje bezig om mijn positie langzaam af te bouwen. Somehow heb ik er niet echt vertrouwen in dat ze vanaf oktober weer rentedragend gaan worden tegen 6,5%.

Wie zijn deze nieuwe kopers van de certificaten? Hier mensen die ze nu aan het aanschaffen zijn?
Koopzegels van de AH geven je 6%.
Moet je wel veel boodschappen doen.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 20:26
Fugro +21,76%, weer gevalletje FOMO? Ik vind het erg raar. Nog geen positief geluid gehoord en al wordt de economie weer aangeslingerd, dan nog zullen de investeringen van oliemaatschappijen komende tijd erg laag zijn. Duurt nog wel maanden voor de voorraden eruit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasvaak1853
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-07 12:04
JohanNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:13:
Over de Rabo certificaten:

Op hun website staat ook dit:

[...]

Waarom zouden ze dit niet verlengen? Ze zijn de certificaathouders toch niets verplicht en ze komen na wat media aandacht er ook gewoon mee weg.
Wat ook terecht is want iedereen heeft hiermee ingestemd ( op wat particulieren na die het via een adviseur hadden aangeschaft dan )
De enige reden dat ze nog zo hoog staan is denk ik dat de markt denkt dat je op de lange-lange-lange termijn sowieso wel die 100% van de waarde eruit kunt halen ( dat de rabo ze terug koopt ) en dat er partijen zijn die te maken hebben met negatieve rente op cash.
Die rabocertificaten lijken vanaf een bepaald perspectief ook op cash omdat deze achtergestelde obligaties zijn die opzich nooit aflopen, tenslotte betaal je geen negatieve rente op je rabo certificaten :)
Het is ook wat minder volatiel dan echte bankaandelen en ja met een kans op dat de Rabobank in de toekomst weer coupon-rente gaat uitbetalen.

Maar de Rabobank is de aandeelhouders niets verplicht; ze hoeven nooit meer over te gaan op een coupon-rente uitbetaling of de lening in zijn geheel af te lossen.
In zoiets zou ik niet een serieus bedrag investeren voor de LT.
Heb ze zelf niet maar verwacht wel dat er minimaal in Q1 volgend jaar weer de coupon van 6.5% uitbetaald gaat worden. Als Rabobank stopt met de uitkering of de uitkering verlaagd zijn ze het vertrouwen kwijt en kunnen ze nooit meer via deze weg geld ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:59

LankHoar

Langharig tuig

@Ko.Kane en @Anoniem: 567735 bedankt voor jullie input, ik heb mijn vragen nu anders geformuleerd, dus helder :)

Ben benieuwd naar de uitkomst, en dan even gaan zitten om een paar ETFs uit te zoeken, een rekening te openen bij degiro en dan beleggen maar :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
klaasvaak1853 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Heb ze zelf niet maar verwacht wel dat er minimaal in Q1 volgend jaar weer de coupon van 6.5% uitbetaald gaat worden. Als Rabobank stopt met de uitkering of de uitkering verlaagd zijn ze het vertrouwen kwijt en kunnen ze nooit meer via deze weg geld ophalen.
Ik zie ze het zomaar doen dat ze de huidige certificaathouders geen rode cent meer uitbetalen en dat ze na een paar jaar nieuwe certificaten uitbrengen, die anders zijn dan de huidige en waarvoor ze opnieuw '' beloven '' een mooie uitkering per kwartaal te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

MrMonkE schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Koopzegels van de AH geven je 6%.
Moet je wel veel boodschappen doen.
Nee. AH koopzegels geven je 0,61% korting op de boodschappen in ruil voor een gemiddelde investering van 24,50.

Dat AH het adverteert als 6% rente is onjuist. Je kan een korting namelijk niet vergelijken met een effectieve rente op jaarbasis over deze 24,50, omdat het afhankelijk is van je jaarlijkse uitgaven bij AH.

Daarnaast impliceert 'rente' een hoop zaken die simpelweg niet van toepassing zijn op koopzegels.

Dat wil niet zeggen dat het geen interessante propositie kan zijn, net zoals ieder ander loyaliteitsprogramma interessant kan zijn. Maar zowel '6%' als 'rente' slaan nergens op en dat deel kan je het beste gewoon negeren.

[ Voor 41% gewijzigd door Zr40 op 08-06-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Santee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:22:
Fugro +21,76%, weer gevalletje FOMO? Ik vind het erg raar. Nog geen positief geluid gehoord en al wordt de economie weer aangeslingerd, dan nog zullen de investeringen van oliemaatschappijen komende tijd erg laag zijn. Duurt nog wel maanden voor de voorraden eruit zijn.
Kan, er is ook veel euforie op de beurs op dit moment en dan gaan dit soort '' pareltjes '' als een speer omhoog :p
Denk ook aan al die shorters die hierin zitten, je kunt ook instappen in de hoop de koers zo dusdanig hoger te zetten dat de shorters noodgedwongen hun positie moeten sluiten, waardoor de koers nog hoger gaat ;)
Da's dan een koekje van eigen deeg :p
Wereldhave zelfde verhaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqRf8dsZmODc5PoZO9hiXv16VQI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eOK1NjsluX221Hw73qvqk4Td.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBmjtF12brXbsilnB-yX3WnpFIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/giZ8TJAIEVD8IM2autRFjA2u.png?f=fotoalbum_large

Dit kan nog wel eens een heel duur grapje worden voor wie hier short is gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17
Zr40 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:37:
[...]

Nee. AH koopzegels geven je 0,61% korting op de boodschappen in ruil voor een gemiddelde investering van 24,50.

Dat AH het adverteert als 6% rente is onjuist. Je kan een korting namelijk niet vergelijken met een effectieve rente op jaarbasis over deze 24,50, omdat het afhankelijk is van je jaarlijkse uitgaven bij AH.

Daarnaast impliceert 'rente' een hoop zaken die simpelweg niet van toepassing zijn op koopzegels.

Dat wil niet zeggen dat het geen interessante propositie kan zijn, net zoals ieder ander loyaliteitsprogramma dat kan zijn. Maar zowel '6%' als 'rente' slaan nergens op en dat deel kan je het beste gewoon negeren.
Beiden kunnen natuurlijk waar zijn. Effectief krijg je 0.6% korting als je spaarzegels koopt, maar op het geld wat je uitgeeft aan de spaarzegels verdien je +/- 6% (per 490 euro aan boodschappen, dus zelfs voor de incidentele winkelaar bij de AH waarschijnlijk in veel minder dan een jaar tijd). Als je daar een IRR op gaat plakken waarschijnlijk heel uitstekend rendement, maar natuurlijk heel beperkt qua vermogen wat je er in kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Zr40 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:37:
[...]

Dat wil niet zeggen dat het geen interessante propositie kan zijn, net zoals ieder ander loyaliteitsprogramma dat kan zijn. Maar zowel '6%' als 'rente' slaan nergens op en dat deel kan je het beste gewoon negeren.
10-4
Ik las het gisteren toevallig bij het boodschappen doen en dacht '6% is wel redelijk.'
Ik vond het wel vreemd dat het zo hoog was maar dacht misschien kost geld lenen bij de bank wel meer dan 6%. Leek me ook al een 'to good to be true' waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hielko schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:49:
[...]

Beiden kunnen natuurlijk waar zijn. Effectief krijg je 0.6% korting als je spaarzegels koopt, maar op het geld wat je uitgeeft aan de spaarzegels verdien je +/- 6% (per 490 euro aan boodschappen, dus zelfs voor de incidentele winkelaar bij de AH waarschijnlijk in veel minder dan een jaar tijd). Als je daar een IRR op gaat plakken waarschijnlijk heel uitstekend rendement, maar natuurlijk heel beperkt qua vermogen wat je er in kan stoppen.
Ja, als je de verplichte aankoop van boodschappen negeert dan kom je inderdaad uit op 6% over de aankoopwaarde van de zegels. Maar zonder boodschappen heb je geen koopzegels, dus kan je die helemaal niet negeren.

Ik vind het gevaarlijk om loyaliteitskorting te beschouwen als rendement. Ik snap wel waarom AH het probeert te marketen als rente, het wekt de interesse van mensen die dit soort acties minder goed kunnen analyseren op het geheel.

[ Voor 16% gewijzigd door Zr40 op 08-06-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 03:23
Ben een totale stock market noob, maar het leek me rond maart een mooie tijd om toch een beetje erin te gaan traden. Uiteindelijk voor een aantal duizend euro erin gelegd, natuurlijk ook een buffer gehouden op de spaarrekening.

Inmiddels heb ik;
KLM +60%
ING +45%
Shell +48%

Nu durf ik Shell en ING nog wel wat langer vast te houden. Immers zijn ze voorlopig nog niet in de buurt van de koers voor de crisis. Qua olieverbruik verwacht ik dat we flink veel olie gaan gebruiken om de economie weer aan te zwengelen.

KLM moet ik even een goed punt vinden om te verkopen. Was nooit de bedoeling voor lange termijn.

Enige vraag is dan; ga ik dan in veiligere ETF's beleggen? S&P 500 bijvoorbeeld. Mijn gevoel bij de ETF's is dat ze al ontzettend zijn gestegen sinds de crash in maart, wat me toch een beetje huiverig maakt...

Kom van de crypto markt, en moet zeggen dat die op dit moment stabieler lijkt haha.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
MrMonkE schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:51:
[...]

10-4
Ik las het gisteren toevallig bij het boodschappen doen en dacht '6% is wel redelijk.'
Ik vond het wel vreemd dat het zo hoog was maar dacht misschien kost geld lenen bij de bank wel meer dan 6%. Leek me ook al een 'to good to be true' waarde.
Die zegels zijn een manier voor AH om doorlopend geld te lenen. Of 6% goedkoop of duur is voor een vordering zonder onderpand laat ik aan jou over. Uiteindelijk zorgen die zegels vast ook dat mensen meer boodschappen doen, zodat ze meer zegels kunnen kopen. Dat effect is wellicht al sterker dan die 6% vergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasvaak1853
JohanNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Ik zie ze het zomaar doen dat ze de huidige certificaathouders geen rode cent meer uitbetalen en dat ze na een paar jaar nieuwe certificaten uitbrengen, die anders zijn dan de huidige en waarvoor ze opnieuw '' beloven '' een mooie uitkering per kwartaal te betalen.
Niemand gaat dat deze nieuwe certificaten kopen als de markt ziet dat dat er niet betaald wordt op "oude" certificaten. Dat weet Rabobank ook en dus zal er weer rente betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Longcat schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Die zegels zijn een manier voor AH om doorlopend geld te lenen. Of 6% goedkoop of duur is voor een vordering zonder onderpand laat ik aan jou over. Uiteindelijk zorgen die zegels vast ook dat mensen meer boodschappen doen, zodat ze meer zegels kunnen kopen. Dat effect is wellicht al sterker dan die 6% vergoeding.
Het wordt al een stuk eenvoudiger om te analyseren wanneer je bedenkt dat ze gemiddeld 24,50 euro van deelnemende klanten lenen in ruil voor 0,61% lagere omzet (de uitgegeven korting).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasvaak1853
Wat betreft koopzegels. Het gaat de AH niet om geld van jouw lenen maar op klantenbindingen. Als er 2 supermarkten zijn maar bij de ene spaar jij al automatisch koopzegels kies je waarschijnlijk deze supermarkt. Zeker als je al x euro aan koopzegels hebt zal je zeer waarschijnlijk weer naar AH gaan om je (digitale)spaarkaart vol te maken. Meer omzet=meer winst. Het kost de AH 3/(490/1.09)=0,67% bruto marge. dit wordt meer dan gecompenseerd door hogere omzet en waarschijnlijk iets hogere prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Xamsix schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:01:
Ben een totale stock market noob, maar het leek me rond maart een mooie tijd om toch een beetje erin te gaan traden. Uiteindelijk voor een aantal duizend euro erin gelegd, natuurlijk ook een buffer gehouden op de spaarrekening.

Inmiddels heb ik;
KLM +60%
ING +45%
Shell +48%

Nu durf ik Shell en ING nog wel wat langer vast te houden. Immers zijn ze voorlopig nog niet in de buurt van de koers voor de crisis. Qua olieverbruik verwacht ik dat we flink veel olie gaan gebruiken om de economie weer aan te zwengelen.

KLM moet ik even een goed punt vinden om te verkopen. Was nooit de bedoeling voor lange termijn.

Enige vraag is dan; ga ik dan in veiligere ETF's beleggen? S&P 500 bijvoorbeeld. Mijn gevoel bij de ETF's is dat ze al ontzettend zijn gestegen sinds de crash in maart, wat me toch een beetje huiverig maakt...

Kom van de crypto markt, en moet zeggen dat die op dit moment stabieler lijkt haha.
Je komt van een gok markt en hebt datzelfde nu toegepast op aandelen. Wil je blijven gokken? Dan vooral zo door gaan, wil je dat niet dan is een ETF de betere optie.

Zeker voor mensen zonder kennis op dit gebied is lukraak aandelen kopen niet verstandig te noemen. Soms kan je geluk hebben maar soms kan het ook erg slecht uitpakken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 03:23
Tsurany schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:35:
[...]

Je komt van een gok markt en hebt datzelfde nu toegepast op aandelen. Wil je blijven gokken? Dan vooral zo door gaan, wil je dat niet dan is een ETF de betere optie.

Zeker voor mensen zonder kennis op dit gebied is lukraak aandelen kopen niet verstandig te noemen. Soms kan je geluk hebben maar soms kan het ook erg slecht uitpakken.
Nee uiteindelijk wil ik simpelweg een beter rendement dan het geld zou hebben op een spaarrekening (dat is inmiddels geen rendement natuurlijk).

ING en Shell waren vrij veilige aankopen, heb ze letterlijk op bijna het laagste punt gekocht. Ook natuurlijk gekeken wat koersen voor Corona waren, wat de verwachtingen zijn en veel over de oliecrisis gelezen. KLM was de grote gok die door iedereen werd afgeraden, dat was toch een beetje die crypto investering. Ging er hier vanuit dat ze werden gered door de overheid, dat reizen binnenkort weer beschikbaar zou worden (dat gebeurde al enigzins vlak na mijn aankoop) en dat men flink gaat snijden in de kosten. Besides is de kans dat concurrenten het loodje leggen groter.

All in all wel over dingen nagedacht hoor. ETF's vond ik minder aantrekkelijk omdat ze inmiddels zo ontzettend gestegen zijn. Maar KLM deze week verkopen en dat geld in ETFs steken zou wel een aan te raden move zijn?

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:38
ik navolging van de gekte heb ik ook eens een rekening geopend bij zowel degiro als meesman.
ik heb eea gelezen over beleggen en wil graag wat overtollige inkomsten gaan stoppen in beleggingen.
ETF lijken hierbij een geschikt tool.

Bij degiro kun je beleggen in de kernselectie waarbij je bij 1 transactie per maand geen kosten betaald.
Echter moet je wel steeds zelf de aankopen doen.

Bij meesman kun je kiezen uit een 7tal fondsen.

Aangezien spreiden een basisregel lijkt te zijn zat ik te denken aan het maandelijks storten van een kleiner bedrag (enkele tientjes) in meerdere fondsen bij zowel meesman als DEGIRO.

Dit vooral omdat ik moeilijk keuzes kan maken bij een derlijk groot aanbod. Ik zal namelijk altijd in de verleiding komen om prestaties te vergelijken en dan over te stappen. Iets wat juist niet de bedoeling is bij lange termijn.

Hoe kijken jullie hiertegen aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:43
darklord007 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:53:

Aangezien spreiden een basisregel lijkt te zijn zat ik te denken aan het maandelijks storten van een kleiner bedrag (enkele tientjes) in meerdere fondsen bij zowel meesman als DEGIRO.

Hoe kijken jullie hiertegen aan?
Hoeveel meer spreiding wil je hebben door in meer dan 6000 bedrijven te beleggen via Meesman Aandelen Wereld Totaal? Helemaal bij een paar tientjes per maand zou ik voor gemak gaan en maandelijks daar je inleg automatisch beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
GoEV6 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:57:
[...]

Hoeveel meer spreiding wil je hebben door in meer dan 6000 bedrijven te beleggen via Meesman Aandelen Wereld Totaal? Helemaal bij een paar tientjes per maand zou ik voor gemak gaan en maandelijks daar je inleg automatisch beleggen.
Dat is achterliggende spreiding die uiteindelijk resulteert in 1 percentage.
Reden voor mij zou kunnen zijn dat ik over 3jaar niet in de verleiding kom om over te stappen naar een ander fonds omdat de 3jaar ervoor daar betere rendementen zijn gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Xamsix schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:53:
All in all wel over dingen nagedacht hoor. ETF's vond ik minder aantrekkelijk omdat ze inmiddels zo ontzettend gestegen zijn. Maar KLM deze week verkopen en dat geld in ETFs steken zou wel een aan te raden move zijn?
Gezien je beperkte kennis op dit gebied zou ik enkel in ETF's investeren. Aandelen zou ik hooguit aanhouden als hobby maar niet als serieuze investering zien. Als je daar echt succesvol in wilt zijn moet je echt op de hoogte zijn van de markt.
darklord007 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:53:
ETF's spreiden al voor je, hooguit wil je meerdere ETF's aankopen als een ETF niet de juiste geografische spreiding heeft. Wat je het beste kan doen is kijken naar kosten, Meesman is een leuke partij maar zeker niet de goedkoopste afhankelijk van je situatie. Zo kan DeGiro goedkoper zijn maar ook je huisbank kan goedkoper zijn. Zo doe ik mijn vaste inleg bij mijn huisbank, ABN AMRO, omdat dit goedkoper is dan een partij als Meesman.
darklord007 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:58:
[...]

Reden voor mij zou kunnen zijn dat ik over 3jaar niet in de verleiding kom om over te stappen naar een ander fonds omdat de 3jaar ervoor daar betere rendementen zijn gemaakt.
Wellicht eens aan wat financiële discipline werken? Dit vind ik wel een van de raarste redenen om maar van alles aan te kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 08-06-2020 13:08 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@darklord007 Hoe ben je bij Meesman uitgekomen? Die zijn al lang niet meer de goedkoopste namelijk.
Er zijn hier diverse andere mensen die dezelfde onderliggende fondsen kopen maar dan bij de grootbanken, zelfs met de kosten van de betaalrekening zelf die je daarbij nodig hebt ben je daar stukken goedkoper uit ( behalve als je maar met kleingeld wilt beleggen natuurlijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
darklord007 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:58:
[...]

Waarom zou een fonds dat het de afgelopen 3 jaar beter heeft gedaan dan andere fondsen dat ook de komende 3 jaar doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Longcat schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Waarom zou een fonds dat het de afgelopen 3 jaar beter heeft gedaan dan andere fondsen dat ook de komende 3 jaar doen?
j
Klopt helemaal. Ik verklaar dit met het fomo effect ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JohanNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:03:
@darklord007 Hoe ben je bij Meesman uitgekomen? Die zijn al lang niet meer de goedkoopste namelijk.
Er zijn hier diverse andere mensen die dezelfde onderliggende fondsen kopen maar dan bij de grootbanken, zelfs met de kosten van de betaalrekening zelf die je daarbij nodig hebt ben je daar stukken goedkoper uit ( behalve als je maar met kleingeld wilt beleggen natuurlijk )
Even een voorbeeld van mijn situatie:

ABN AMRO rekent 0,2% servicekosten en Nothern Trust kent 0,15% lopende kosten. Totaal is 0,35%.
https://www.abnamro.nl/nl...beleggen-basis/index.html
https://fondsen.abnamro.nl/nieuw/fund/NL0011225305

Meesman rekent 0,5% service kosten en 0,25% aan- en verkoop kosten.
https://www.meesman.nl/zo-werkt-het/kosten

En wat zijn de onderliggende fondsen van Meesman? Dat is Northern Trust ;)
https://www.meesman.nl/on...andelen-wereldwijd-totaal

Dus Meesman is per jaar 0,15% duurder en rekent ook nog eens extra kosten bij aan- en verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Tsurany schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:09:
[...]

ABN AMRO rekent 0,2% servicekosten en Nothern Trust kent 0,15% lopende kosten. Totaal is 0,35%.

Dus Meesman is per jaar 0,15% duurder en rekent ook nog eens extra kosten bij aan- en verkoop.
En hoeveel meer rendement maak je dan bij een inleg van een paar tientjes per maand? Gemak is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
GoEV6 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:12:
[...]

En hoeveel meer rendement maak je dan bij een inleg van een paar tientjes per maand? Gemak is ook wat waard.
Je kan bij beiden een opdracht voor incasso instellen voor zover ik weet, dus wat is voor jou het verschil in gemak? Bovendien hoeft het niet bij enkele tientjes per maand te blijven en dan is het wel fijn om niet te hoeven verhuizen zodra het om een paar 100 of 1000+ gaat per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Ik leg maandelijks automatisch in bij ABN AMRO en kan op elk moment een extra order aanmaken als ik dat zou willen. Het is gemakkelijker dan Meerman zelfs.

En die 0,25% aan- en verkoopkosten betekent dat ik elke maand al een euro kwijt ben enkel aan transactie kosten. En dan betaal je elk jaar nog een paar euro extra ook. En je ziet daar niks voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Tsurany schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Ik leg maandelijks automatisch in bij ABN AMRO en kan op elk moment een extra order aanmaken als ik dat zou willen. Het is gemakkelijker dan Meerman zelfs.

En die 0,25% aan- en verkoopkosten betekent dat ik elke maand al een euro kwijt ben enkel aan transactie kosten. En dan betaal je elk jaar nog een paar euro extra ook. En je ziet daar niks voor terug.
Het ging mij om het verschil in handelingen tussen De Giro en Meesman. Natuurlijk kan je ook bij je eigen bank gaan beleggen tegen de daar geldende kosten en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
[...]

Dan kun je je ook afvragen waarom je zou beleggen.
Als dat je inleg is, dan kun je wat mij betreft beter voor de bonussen gaan die je krijgt bij nieuwe beleggingsrekeningen of het gewoon bij een spaarrekening houden :)

Overigens staat dit op de Meesman site:
De minimale eerste inleg is in dit geval € 10.000. Wilt u daarna extra geld inleggen, dan kan dit altijd, en voor ieder gewenst bedrag.
maandelijks, via automatische incasso. Dit kan vanaf € 100 per maand. Wilt u naast uw maandelijkse inleg een extra bedrag inleggen, dan kan dit altijd, en voor ieder gewenst bedrag.
Met enkel een paar tientjes per maand willen ze je daar niet eens hebben ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:26
BA +17,78 voorbeurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
JohanNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:29:
[...]

Dan kun je je ook afvragen waarom je zou beleggen.
Als dat je inleg is, dan kun je wat mij betreft beter voor de bonussen gaan die je krijgt bij nieuwe beleggingsrekeningen of het gewoon bij een spaarrekening houden :)

Overigens staat dit op de Meesman site:

[...]

Met enkel een paar tientjes per maand willen ze je daar niet eens hebben ;w
Het gaat daar om een minimale totaal inleg van 100euro per maand.

Ik had het over enkele tientjes per fonds, dus dan spreek je toch over een paar honderd per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenburg
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01-07 13:10
Zolang je bij DeGiro een ETF op de EAM koopt betaal je verder toch geen kosten? Zie niet zo snel staan dat er maar maximaal 1x keer per maand zonder kosten gekocht kan worden zoals ik hier eerder heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Tsurany schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Das een goeie en zeker de
Berenburg schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:03:
Zolang je bij DeGiro een ETF op de EAM koopt betaal je verder toch geen kosten? Zie niet zo snel staan dat er maar maximaal 1x keer per maand zonder kosten gekocht kan worden zoals ik hier eerder heb gelezen.
Staat in de rekenvoorbeelden (heb t toevallig gisteren gezien maar kan t op de telefoon ff niet terughalen) en ook hanteren de een FuP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
JohanNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:03:
Eigenlijk vooral omdat er veel naar gerefereerd werd hier op tweakers.

Er lijkt nogal een prijzenslag gaande waardoor de kosten idd nogal verschillen.

Ik wil voorkomen dat ik de hele tijd wil/moet overstappen omdat ergens anders de kosten een flink stuk lager liggen, maar ff verder kijken dan meesman is mssn wel aan te raden op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@darklord007 Ook al eens naar Fitvermogen gekeken met dit fonds? https://www.fitvermogen.n...e-Equity-Fund/useFilter/1

Is net zo makkelijk als bij Meesman met een automatische incasso, betreft wel een '' standaard '' world fonds waarbij er ook uitsluitingen zijn o.b.v. ESG beleid, maar de kosten zijn aanzienlijk lager.

Qua '' prijzenslag '' weet je het nooit zeker, kan altijd veranderen, maar dit is wel een aanbieder ( onderdeel van NN ) die hun eigen producten aanbied.
Persoonlijk heb ik daar dan ook meer vertrouwen in dat de kosten gelijk zullen blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Overigens nog eventueel aan te vullen met dit fonds: https://www.fitvermogen.n...rkets-Eq-Fund/useFilter/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 10:23
kdes schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:52:
Ik ga een IB-rekening openen voor US aandelen en opties. Welke basisvaluta gebruikt je? Euro of Dollar?
Volgens mij stort jij in EU dus is dat je basis valuta. USD koop je vervolgens

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-08 04:22
@darklord007 ik zou kiezen voor de NT fondsen bij je huisbank. Goedkoper dan Meesman en meestal net zo makkelijk. Fitvermogen is nog goedkoper maar die hebben wel meer ESG uitsluitingen. Kan een voordeel of een nadeel zijn, al naar gelang je voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Oef NKLA in de premarket nu $40+. Baal als een stekker dat ik 20% op $22 had verkocht in de angst van een verdere daling. Tja weer les geleerd, markt is niet te voorspellen en niet zomaar luisteren naar anderen.
Voordeel is wel dat het mij eigenlijk niet kan schelen wat de koers nu doet aangezien ik ze toch wel long wil houden. Dus al stort de boel over 2 maanden in dan is het prima. Nadeel is dat ik constant zit te kijken of ik ze wil verkopen op deze bubbel met de kans dat ze niet meer naar beneden komen.

[ Voor 40% gewijzigd door Santee op 08-06-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 10:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ja je kan maximaal 1 keer per maand een ETF gratis kopen, tenzij je tweede en verdere aankoop in diezelfde maand minimaal 1.000 euro bedraagt, dan zijn die aankopen ook gratis. Bij verkopen geldt dit ook, alleen je kunt niet eerst voor meer dan 1.000 euro kopen en daarna zonder transactiekosten dezelfde ETF weer verkopen. Ook betaal je per jaar 2,50 euro voor elke verschillende beurs waarop je actief bent.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Longcat
Santee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:25:
Oef NKLA in de premarket nu $40+. Baal als een stekker dat ik 20% op $22 had verkocht in de angst van een verdere daling. Tja weer les geleerd, markt is niet te voorspellen en niet zomaar luisteren naar anderen.
Voordeel is wel dat het mij eigenlijk niet kan schelen wat de koers nu doet aangezien ik ze toch wel long wil houden. Dus al stort de boel over 2 maanden in dan is het prima. Nadeel is dat ik constant zit te kijken of ik ze wil verkopen op deze bubbel met de kans dat ze niet meer naar beneden komen.
Dat is een les van niets. Een betere les is dat je moet proberen de waarde van het aandeel te onderbouwen, zodat je weet wanneer je moet bijkopen en wanneer je moet verkopen. Als je een aandeel verkoopt om dat het overvalued is en het wordt daarna nog erger overvalued, dan is dat niet relevant, behalve om een short positie te openen.

Een volgende keer kom je in de positie dat je op $30 had kunnen verkopen en dat het in elkaar klapt tot <$10 omdat iemand een grote short opent waardoor de particulieren zijn gaan paniekverkopen. Dan zul je zeggen: "ik heb een les geleerd: op tijd winst nemen als duidelijk is dat het aandeel overgewaardeerd is!" Hoe ga je die 'lessen' met elkaar verenigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Longcat schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:45:
[...]

Dat is een les van niets. Een betere les is dat je moet proberen de waarde van het aandeel te onderbouwen, zodat je weet wanneer je moet bijkopen en wanneer je moet verkopen. Als je een aandeel verkoopt om dat het overvalued is en het wordt daarna nog erger overvalued, dan is dat niet relevant, behalve om een short positie te openen.

Een volgende keer kom je in de positie dat je op $30 had kunnen verkopen en dat het in elkaar klapt tot <$10 omdat iemand een grote short opent waardoor de particulieren zijn gaan paniekverkopen. Dan zul je zeggen: "ik heb een les geleerd: op tijd winst nemen als duidelijk is dat het aandeel overgewaardeerd is!" Hoe ga je die 'lessen' met elkaar verenigen?
Tja value is nu lastig te onderbouwen. Er zijn zoveel onduidelijkheden m.b.t. waterstof en de implementatie. Dat is niet 123 te beredeneren, ook niet met goede dd Blijft dus speculatie en wellicht is het een "hype train" (44.35+8.38 (+23.30%)). Ik kan er nu wel uitstappen omdat ze overvalued zijn, maar dat dacht ik ook toen ze inkakten op $22. Straks staan ze op $100 en baal ik dat ik er op $44 uitgestapt ben. Ik rij de hype wel uit en kijk waar het heen gaat. Mocht het daadwerkelijk <$10 zijn, balen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:16
Longcat schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/44ekae.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-08 04:22
@BrtH goed punt, maar werkt momentum zo lang of gaat het over kortere periodes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Santee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:50:
[...]
Mocht het daadwerkelijk <$10 zijn, balen.
Nee, geld (en tijd) weggegooid. Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden, en zeker als je (naar mijn overtuiging) zulke shit in handen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:16
Pistachenootje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:57:
@BrtH goed punt, maar werkt momentum zo lang of gaat het over kortere periodes?
Volgens mij kijken de meeste momentumtheorieën naar de afgelopen 12 maanden. Maar, academisch gezien, werkt momentum net zo als andere factors. Alleen relatief dus, waarbij de premium bepaalt wordt door long te gaan op de bovenste 30% en short op de onderste 30% van de metric die je gebruikt. Het feit dat een fonds het goed gedaan heeft in de afgelopen jaren (waarin de hele markt het overigens goed deed), betekent niet dat het significante positieve exposure naar een bewezen momentumfactor heeft.
Bovenstaande post was overigens niet echt serieus. Kijken naar de afgelopen jaren is vooral een goede manier om buy high toe te passen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-08 11:50
mark de man schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:39:
[...]

... Ook betaal je per jaar 2,50 euro voor elke verschillende beurs waarop je actief bent.
Verschilt per beurs/land

https://www.degiro.nl/data/pdf/Tarievenoverzicht.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Vandaag wederom +20% so far 8)7
En vandaag +13%. Mocht het vandaag zo eindigen dan is het rendement op Carnival +66% in 3,5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Anoniem: 567735 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:58:
[...]

Nee, geld (en tijd) weggegooid. Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden, en zeker als je (naar mijn overtuiging) zulke shit in handen hebt.
NKLA brak de $50 bijna niet, +38%. Hoezo vind je het shit als ik vragen mag? Ik vind het overgewaardeerd door FOMO en hype, maar ik vind het geen shit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

FOMO = Fear of missing out

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Ja, voor mijn gevoel kopen veel mensen NKLA omdat ze het gevoel hebben "de volgende Tesla" te missing. Het gaat veel te ziek hard vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4GJFJ7I0xPUjejUfK6ST0XS-4s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bBDlaav0aceqTpVdqmrC2J3j.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:26
Santee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:48:
[...]

Ja, voor mijn gevoel kopen veel mensen NKLA omdat ze het gevoel hebben "de volgende Tesla" te missing. Het gaat veel te ziek hard vandaag:
[Afbeelding]
Op naar de $60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
En suspension!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Hij stond net op $62.. ik ga toch maar uitstappen zo denk ik. Dit gaat nergens meer over, +70% op 1 dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
Santee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:59:
[...]

Hij stond net op $62.. ik ga toch maar uitstappen zo denk ik. Dit gaat nergens meer over, +70% op 1 dag?
Ik zit als leek vooral in ETF-achtige fondsen maar vind dat individueel aandeel beleggen ook wel interessant.

Koop je nu dat NKLA dan voor een X aantal dollars waarbij je in één keer tot zo'n 70% winst kan pakken op je inleg? Das snel verdiend dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-07 14:02
WizZie- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Ik zit als leek vooral in ETF-achtige fondsen maar vind dat individueel aandeel beleggen ook wel interessant.

Koop je nu dat NKLA dan voor een X aantal dollars waarbij je in één keer tot zo'n 70% winst kan pakken op je inleg? Das snel verdiend dan..
Dat zullen er niet veel zijn die precies 70% winst halen vandaag met kopen en verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-08 12:07
Ik heb nu bij Meersman:
Aandelen ontwikkelde landen
Aandelen europa
Obligaties eurolanden

Door corona stond alles eigenlijk in de min, maar vandaag eindelijk weer een plusje in het totaal te zien :)
Wel lees ik overal dat het bij ABN (mijn bank) goedkoper kan zijn. NT fondsen hiervoor kiezen om een beetje hetzelfde te hebben als wat ik nu bij Meesman heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:47
WizZie- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Met een turbo kun je wel 500% in 10 minuten pakken.

Over het algemeen is het een kwestie van risico tegenover potentieel rendement. Dan nog de factor geluk en gooi nog maar wat partijen erbij die er op uit zijn een ander geld afhandig te maken en je komt uit op de reden waarom mensen waarschuwen om alleen te beleggen met geld wat je echt kan en wil missen.

Je leest online meestal wel de gelukstreffers en succesverhalen. Zijn ook genoeg mensen financieel het schip in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Dirk0s Een beetje hetzelfde? Je kunt onderliggend precies hetzelfde krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:06
pagina 2

https://www.degiro.nl/dat...Trackers_Kernselectie.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:29
Als volledige leek op het beleggingsgebied ben ik me zo goed mogelijk aan het inlezen op de materie, ik loop nu echter tegen iets aan waarvan ik niet zeker ben of ik het goed begrijp.

Wellicht dat iemand hier zo vriendelijk wil zijn om me hier een antwoord op te geven;

Als voorbeeld neem ik even het "NN Enhanced Index Sustainable Equity Fund" (ISIN; NL0012125736) wat ik in dit topic geregeld voorbij zie komen.

Als ik de koers voor dit fonds aan de hand van het ISIN# op zoek op bijvoorbeeld debeurs.nl dan zie ik 2 "datasets" van dit fonds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLpUqu8NgJtDxSoN3rB6dWl8plQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/is3j1qS4Zpzef0qm6vMqWKWN.jpg?f=fotoalbum_large

Begrijp ik het goed dat de koers van bovenste regel (NAV) de berekende Net Asset Value weergeeft en de koers van de tweede regel (AEX) de werkelijke waarde, welke kan afwijken van de NAV omdat bedrijven waarvan het fonds aandelen bezit hoger kunnen worden gewaardeerd (om wat voor reden dan ook) dan de boekwaarde op die ze op dit moment vertegenwoordigen?

Ik hoop dat ik hier geen al te simpele vraag en/of beredenering die kant noch wal raakt heb getypt, mocht dit wel zo zijn dan hoor ik het ook graag ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:48
Santee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:48:
[...]

[Afbeelding]
Met de dag krijg ik meer twijfels over Nikola.
Trevor Milton maakt enorm veel tegenstrijdige statements.

Ene interview zegt hij dat ze volledig verticaal gaan integreren. Daarna zegt hij dat ze alles laten doen door anderen.
Ene interview zegt hij dat ze een bewezen business strategie hebben. Daarna zegt hij dat ze constant hun business strategie wijzigen.
Ene keer zegt hij dat ze nieuwe batterij technologie hebben die 50% goedkoper is te maken, om vervolgens te zeggen dat hij niet weet hoe duur het is om te maken.
Ene interview zeggen ze dat hun vrachtwagens level 4~5 autonoom zijn, om vervolgens te zeggen dat ze met software leveranciers in gesprek zijn om dit te maken.
Hij maakt zelfs al statements dat ze voorlopen op Tesla, zonder ook maar 1 voertuig bij een klant te hebben en dit voorlopig ook nog niet te hebben.

Ik kan er naast zitten hoor, maar dit is pure FOMO en er gaan zo veel rode vlaggen omhoog dat het bijna een scam begint te lijken.

HyperChange (wel een Tesla bull) heeft heeft al aardig er doorheen zitten prikken.
YouTube: Nikola’s $12B Valuation Makes No Sense w/ Matt Joyce

[ Voor 13% gewijzigd door PWSteal op 08-06-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo ik heb na 3/4 jaar beleggen zonder echt goede administratie vandaag alles maar eens in portfolio perfomance gezet. Stuk handiger.

Echter, ik merk dat de koersen wat afwijken tov de koersen van degiro:

Shell doet 17.094 in PP, 17.126 bij degiro
MSCI IWDE scheelt minder 55,305 versus 55.30
VWRL scheelt gewoon een dubbeltje: 79.46 versus 79.36

Volgens mij heb ik de goede securities in PP op de goede aandelen gehangen, maar toch:

Ik heb die securities in PP aangemaakt via de ticker symbols en ze updaten ook netjes, maar kloppen net niet. De symbols zijn IWDE.AS, RDSA.AS en VWRL.AS . Bij de giro zijn de ISINs/ticker symbols:
EAM | RDSA | GB00B03MLX29
EAM | IWDE | IE00B441G979
EAM | VWRL | IE00B3RBWM25

Weet iemand wat hier fout gaat?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04
Koersinformatie is vaak of realtime of vertraagd met bijvoorbeeld 15 minuten. De slotkoersen zijn in dat geval wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:06
Boudewijn schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:06:
Zo ik heb na 3/4 jaar beleggen zonder echt goede administratie vandaag alles maar eens in portfolio perfomance gezet. Stuk handiger.

Echter, ik merk dat de koersen wat afwijken tov de koersen van degiro:

Shell doet 17.094 in PP, 17.126 bij degiro
MSCI IWDE scheelt minder 55,305 versus 55.30
VWRL scheelt gewoon een dubbeltje: 79.46 versus 79.36

Volgens mij heb ik de goede securities in PP op de goede aandelen gehangen, maar toch:

Ik heb die securities in PP aangemaakt via de ticker symbols en ze updaten ook netjes, maar kloppen net niet. De symbols zijn IWDE.AS, RDSA.AS en VWRL.AS . Bij de giro zijn de ISINs/ticker symbols:
EAM | RDSA | GB00B03MLX29
EAM | IWDE | IE00B441G979
EAM | VWRL | IE00B3RBWM25

Weet iemand wat hier fout gaat?
Als de beurs open is veranderen de koersen steeds. Er kan sprake zijn van een vertraging in de updates van de prijzen die een verschil veroorzaakt. Is het verschil er ook als de beurs (voor dat aandeel) gesloten is?

Ik zie nu (18:10) geen verschil voor Shell en VWRL. (het 3e fonds heb ik niet)

Ik zie overigens wel regelmatig verschil in de Dollar koers, ook na het sluiten van de beurs welke dan weer invloed heeft op de waarde in Euro's van US aandelen tussen DeGiro en PP

[ Voor 8% gewijzigd door helloitsme op 08-06-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

JohanNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 01:22:
@Greatsword Ja ook voor verkopen betaal je die €3,90 bij Flatex
De brutaliteit!

Dus als ik 30x koop en verkoop kost me dat 234,- per maand.

Waarschijnlijk verklaart dat ook de stijging van Flatex sinds begin Juni.

Afbeeldingslocatie: https://www.tradegate.de/images/charts/monat/DE000FTG1111.png?1591633410

[ Voor 40% gewijzigd door Greatsword op 08-06-2020 18:37 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Greatsword Haha dat zou wat zijn.
Ik handel nu helemaal niet meer op Flatex, heb een paar posities overgehouden en daar doe ik nu buy&hold mee.
Dus aan mij hadden ze eerst nog wel wat inkomsten vanuit de Tradegate commissies, nu helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 12:46
Misschien niet de juiste plek, maar doen jullie ook aan OTC stocks? En met welke broker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
JohanNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:34:
@Greatsword Haha dat zou wat zijn.
Ik handel nu helemaal niet meer op Flatex, heb een paar posities overgehouden en daar doe ik nu buy&hold mee.
Dus aan mij hadden ze eerst nog wel wat inkomsten vanuit de Tradegate commissies, nu helemaal niets meer.
Totdat ze ook een fee introduceren voor inactiviteit of het hebben van een rekening...
Maaark schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:41:
Misschien niet de juiste plek, maar doen jullie ook aan OTC stocks? En met welke broker?
Ik principieel niet. De reden dat ze niet kunnen meedoen met een index doet mij al argwaan opwekken.

[ Voor 25% gewijzigd door Qunix op 08-06-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt wel blij met de beste CEO in de wereld, mijn TSLA calls gaan erg goed. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Verwijderd schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:10:
En dan binnenkort Battery-day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Rukapul schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:11:
Koersinformatie is vaak of realtime of vertraagd met bijvoorbeeld 15 minuten. De slotkoersen zijn in dat geval wel gelijk.
Inderdaad, ik dacht dat al te hebben ingecalculeerd door tot 1810 te wachten, maar neen.
Dank je wel.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Qunix schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Totdat ze ook een fee introduceren voor inactiviteit of het hebben van een rekening...
Dan verkoop ik de boel en mogen ze hun €100 welkomstbonus terug krijgen in vorm van transactiekosten.
Daarna wordt de rekening dan opgezegd.

Hopelijk zien ze dit gevolg zelf ook in en doen ze dat niet :)

Maar een realistischer scenario is dat ze de heleboel overzetten of fuseren met DeGiro.
Hoe dat er precies uit gaat zien is vooral speculeren, alhoewel het wel vrijwel zeker is dat dit nog meer kostenverhogingen met zich mee gaat brengen, zien we dan wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:37
Heeft iemand met de actie van NN meegedaan waarbij je €60 cadeau krijgt? Ik wacht nog steeds op de welkomsbonus, inmiddels al 6x€50 gestort, laatste storting was in april

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
manusjevanalles schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:44:
Heeft iemand met de actie van NN meegedaan waarbij je €60 cadeau krijgt? Ik wacht nog steeds op de welkomsbonus, inmiddels al 6x€50 gestort, laatste storting was in april
NN zelf al een bericht gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

JohanNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 01:22:

Voor de gratis handel is Trading212 het meest logische alternatief, die heb ik ook in mijn signature staan.

Qua verschillen t.o.v. Flatex nog het volgende:

- Trading212 heeft minder keuze
- De website en platform van Trading212 ziet er wat innovatiever uit en ze hebben een mobiele app
- Handelstijden zijn zoals de reguliere beurs, maar dat langer handelen bij Flatex werd toch enkel mogelijk gemaakt door market makers die een enorm verhoogde spread rekenden tijdens deze uren
Account aanmaken en verifiëren was een eitje.
  • Zoeken op ISIN werkt niet, dus dat is wel gelijk een tegenvaller. VWRL heb ik wel gevonden, maar die is in GBP, terwijl IWDA in USD is?
  • Minder keuze heb ik ook direct gemerkt, zo kan ik WestWater (US9616842061) en Opgen (US68373L3078) bijvoorbeeld niet vinden.
  • Volgens mij werkt limiet order ook niet iets anders hier, GTC betekend Good Till Cancelled als het goed is, dus hier kan ik al mijn koop wensen inzetten, maar hoe zit het met verkoop, moet dat via Stop Limiet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 21:34
Maaark schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:41:
Dat is imho alleen geschikt voor ervaren daghandelaren. Ik waag me niet aan die pinksheets. Stuk voor stuk allemaal tijdbommetjes. Net als al die Alternext fondsen, ze vallen allemaal over elkaar heen met rights issues, reverse splits en onderhandse plaatsingen waardoor je als particulier al begint met 3-0 achterstand. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Greatsword schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:53:
[...]

Account aanmaken en verifiëren was een eitje.
  • Zoeken op ISIN werkt niet, dus dat is wel gelijk een tegenvaller. VWRL heb ik wel gevonden, maar die is in GBP, terwijl IWDA in USD is?
  • Minder keuze heb ik ook direct gemerkt, zo kan ik WestWater (US9616842061) en Opgen (US68373L3078) bijvoorbeeld niet vinden.
  • Volgens mij werkt limiet order ook niet iets anders hier, GTC betekend Good Till Cancelled als het goed is, dus hier kan ik al mijn koop wensen inzetten, maar hoe zit het met verkoop, moet dat via Stop Limiet?
Zoeken op ISIN werkt niet inderdaad en de meeste effecten zijn slechts van 1 beurs te krijgen, bij ETF's vaak de LSE, in 1 valuta.
Je kunt alsnog deze effecten kopen met je euro's zonder extra wisselkoersopslag.

Verkopen kan toch via de '' verkoop '' knop en dan kun je kiezen voor market, limit, stop of stop limit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

JohanNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:00:
[...]

Verkopen kan toch via de '' verkoop '' knop en dan kun je kiezen voor market, limit, stop of stop limit.
Ik heb er nog geen geld op gezet, wilde eerst even wennen aan de UI e.d.

Zal morgen maar eens even proberen dan. Zie dat je hier wel met iDeal kan storten, staat het geld er dan ook direct op?

En qua uitbetaling, gaat dat net zo snel / handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:37
JohanNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:45:
[...]

NN zelf al een bericht gestuurd?
Meerdere keren. Krijgt steeds "einde van de maand" als antwoord.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Greatsword schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Ik heb er nog geen geld op gezet, wilde eerst even wennen aan de UI e.d.

Zal morgen maar eens even proberen dan. Zie dat je hier wel met iDeal kan storten, staat het geld er dan ook direct op?

En qua uitbetaling, gaat dat net zo snel / handig?
Ja met iDeal staat het er meteen op.
Uitbetaling wordt binnen 2 werkdagen verwerkt en dan heb je het binnen een werkdag op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
manusjevanalles schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:10:
[...]

Meerdere keren. Krijgt steeds "einde van de maand" als antwoord.
Dus, dan wacht je tot het einde van de maand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-08 13:11

Zenix

BOE!

manusjevanalles schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:44:
Gewoon gekregen, maar was al een tijdje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-07 21:47
Longcat schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:45:
[...]

Het mooiste aan het hele verhaal is dat de warrants die zijn uitgegeven als deel van het SPAC pakket ver onder intrinsieke waarde handelen. De warrants hebben een $11.5 strike en handelen op $21 terwijl het aandeel zelf rond de $60 handelt. Een inefficientie die in de praktijk lastig te arbitreren is maar het betekent dus dat als je op de lange termijn enthousiast bent over het bedrijf het nog steeds enorm dom is om de common long te zitten. Maar snappen alle retail beleggertjes niet. Een mooie case study voor een nieuw boekje behavioral economics.

[ Voor 11% gewijzigd door writser op 08-06-2020 20:47 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:10:
Ik zit bijna op 100% in de plus dit jaar, not bad.

Cijfers uit China over mei waren positief. 11.095 voertuigen verkocht, record levering voor fabriek in China. Verwachting dat ze dit kwartaal +- 80k voertuigen gaan leveren in totaal. Dit zou dus maar een 10~15% krimp zijn ten opzichte van 2019 Q2 terwijl productie 6 weken in Fremont heeft stil gelegen.

Ook bouw van tweede gedeelte van fabriek in China gaat weer erg rap, waarschijnlijk december ~ januari al Model Y productie daarzo.

[ Voor 48% gewijzigd door PWSteal op 08-06-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-08 15:52
OkarBan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:18:
[...]

Huurders in Nederland hebben bovendien erg strikte huurdersbeschermingen, waardoor huurders maandenlang geen enkele cent hoeven te betalen en het jou meer dan 1000 Euro kan kosten voordat er een uitzettingsprocedure is, waarbij ze de woning moeten verlaten.
Het allergrootste nadeel is dat als de huurder een wietplantage heeft en het huis in brand vliegt, je niks door de verzekering vergoed krijgt. Ik weet niet hoe het zit als je een B.V. hebt opgestart en voor deze B.V. het huis hebt gekocht of je het dan wel vergoed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-08 07:40
Random vraag maar m'n hele chrome feed staat er vol mee; hoe vaak hebben de analisten en gurus nu echt gelijk? Is dat gewoon 50/50?

Net ook weer : analist die zijn geld verdiende door crashes te voorspellen ziet een beurscrash aankomen.

Ik zie het graag gebeuren maar hoe vaak hebben ze 't nu echt goed? Is daar meer over bekend :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:55
@Freddy22

Ik kan je aanraden om eens een boek te lezen van Nassim Nicholas Taleb.

Dat gaat specifiek over het voorspellen van risico's, crashes,...

Kort samengevat: wat analisten verkondigen is allemaal flauwekul maar ze weten het zo te draaien dat hun verkeerde voorspellingen weggemoffeld worden en als ze het dan toevallig toch eens juist hebben dan lopen ze er mee te pronken.
En dat komt vooral omdat analisten niets te verliezen hebben (geen skin in the game). Voor hun werkgever maakt het helemaal niets uit of ze het goed of fout hebben, die willen gewoon dat hun klanten zoveel mogelijk handelen.

De voordelen(gegarandeerde inkomsten) voor jezelf houden en de nadelen(risico's) bij iemand anders parkeren. Het is een enorm probleem in onze huidige maatschappij vooral omdat het zo geniepig gebeurd zodanig dat mensen het niet eens doorhebben.
Dat komt doordat we in een zeer complexe samenleving zitten en we de verbanden niet meer zien.

De ingenieurs in de tijd van de romeinen die de viaducten bouwden moesten na voltooing van het bouwwerk een tijdje, met hun famillie, onder de brug verblijven. Dan heb je wel skin in the game want als het verkeerd loopt dan vang je zelf de risico's.

Een goede analist zou zijn eigen beleggingsportefeille volledig openbaar moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:27
Freddy22 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:07:
Random vraag maar m'n hele chrome feed staat er vol mee; hoe vaak hebben de analisten en gurus nu echt gelijk? Is dat gewoon 50/50?

Net ook weer : analist die zijn geld verdiende door crashes te voorspellen ziet een beurscrash aankomen.

Ik zie het graag gebeuren maar hoe vaak hebben ze 't nu echt goed? Is daar meer over bekend :+
Als die analisten écht zo goed zijn, dan waren ze wel miljardair geweest ;).

Je hoort altijd wel mensen schreeuwen van: nu komt er een beurskrach. Iemand zal daar vast wel een keer gelijk bij hebben, want uiteindelijk moet er toch wel eens een correctie komen (beleggers zijn immers niet rationeel). Zijn deze mensen dan expert? Nee, dat hoeft niet. En de mensen die het fout hebben? Daar hoor je niks meer van, want dat is geen nieuwswaarde (meer). Zelfde als die octopus tijdens het WK 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-08 15:52
Greatsword schreef op maandag 8 juni 2020 @ 01:01:
[...]

Nog even over die transactiekosten van 3,90 per uitgevoerde transactie bij Flatex, is dat alleen voor de aankoop of geldt dat ook voor de verkoop?

Heb net even de afgelopen 3 maanden uitgedraaid en heb toen gemiddeld 30x per maand iets gekocht en 30x verkocht, dus dan tikt die 3,90 echt flink aan en al helemaal als het dubbel is.

Verder is Flatex mijn eerste broker, dus totaal geen idee welke broker het beste bij mij zou passen.
Wat ik in ieder geval fijn vind aan Flatex is:
  • Dat je het gewoon vanuit je browser kan benaderen en dat er ook een app is (voor onderweg).
  • Dat je zelf een watchlist kan aanmaken en kan zoeken op ISIN.
  • Dat je een sessie tan kan gebruiken zodat je snel kan kopen/verkopen.
  • Dat ik limiet orders kan plaatsen voor een lange periode voor koop/verkoop.
  • Dat ik kan handelen tussen 0800 en 2200.
  • Dat er tot voor kort geen bijkomende kosten waren voor het kopen, verkopen of geld op de rekening hebben staan.
  • Dat het handig te combineren is met Tradegate (Ik heb een stuk of 20 tabbladen open staan en hier monitor ik voornamelijk het koersverloop op dagbasis van mijn watchlist)
Ik doe verder niets met CFD's of kredieten.

Suggesties zijn welkom ;)
-€ 3,90 geldt voor aan en verkoop

-Je kan geld storten bij DeGrio door een overboeking te doen of via ideal.

-DeGiro kan je zowel via de browser benaderen alsmede een app (geen ervaring mee)

-De interface van Flatex is niet prettig. DeGiro ziet er overzichtelijk uit en is beter in gebruik

-Handelen kan 24/7. Live handelen alleen via beurstijden

-Je kan gebruik maken van een google authenticator. Dus veiliger dan Flatex TAN. Bij Flatex kan je inloggen en de rekening bekijken zonder dat je een code nodig hebt.

-Tot € 2.500,- is het geld gratis. Geld boven de € 2.500,- zit in een speciale fonds wat lichtelijk verlies maakt en niet wordt gecompenseerd. Sinds wanneer moet je geld betalen voor parkeren van geld bij flatex?

-Bij DeGiro kan je ook meerdere tabbladen openen.

-Flatex NL komt volgend jaar te vervallen en wordt gefuseerd met DeGiro. Ik hoop niet dat je straks ook
€ 3,90 moet gaan betalen bji DeGiro. betaal nu lekker € 0,50 + een beetje.

[ Voor 3% gewijzigd door phantom09 op 08-06-2020 22:40 ]

Pagina: 1 ... 130 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.