Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.293.256 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:31
jdh009 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:17:
Echter heb ik het idee dat het plateau bereikt is bij de bedrijven die ik ken waardoor ik het lastiger vind om verder te zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Zijn aandelenfondsen dan iets of zijn er andere strategieën om nog rendement te halen?
Small cap value is op dit moment relatief goedkoop en deed het vaak goed als de bodem bereikt is (geen idee of dat nu het geval is).

Afbeeldingslocatie: https://awealthofcommonsense.com/wp-content/uploads/2020/04/Annotation-2020-04-06-225951.jpg

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst O-)

https://awealthofcommonse...pened-to-small-cap-value/
https://www.whitecoatinvestor.com/small-cap-value-strategy/

[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 26-05-2020 04:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
En weer een hogere opening. 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
Sunri5e schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 07:33:
En weer een hogere opening. 😐
En niet zo'n beetje ook. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Gaat hard omhoog inderdaad, die trading range waar ik wel eens eerder over sprak zijn we nu ook zo goed als verlaten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij zo'n 'trading range' en andere vormen van technische analyse klinkt het voor mij altijd als "de auteur heeft gelijk totdat hij geen gelijk meer heeft". Een niet-falsificeerbare voorspelling. Ik hecht dan ook geen waarde aan dat soort analyses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:04
Mijn totale portefeuille staat sinds gisteren ook weer in het groen na de Coronadip.

Had ik maar wat meer aangekocht tijdens de dip, voor mijn gevoel gaat het nu veel te hard weer omhoog.
Aan de andere kant was de verwachting dat de economie dit jaar zo'n 7% zou krimpen, de AEX staat nu nog iets van 12,5% onder de eindstand van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:21
Maar wat VWRL bijgekocht. Ik zie nu dat 'men' de laatste 2 weken eigenlijk al de teugels laat vieren en ook sporten e.d. beginnen weer, aantal besmettingen gaat niet echt omhoog of omlaag meer. Ik heb het gevoel dat een 2e opleving kan komen, echter pas in oktober wanneer het weer koeler wordt en men het virus weer "vergeten" is of lakser wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

In de USA staan de markten alweer bijna op hun ATH van net voordat Corona. Best absurd eigenlijk, zeker gezien de grote financiële stront die er aan zit te komen qua ontslagen en faillissementen. Vind het heel leuk dat mijn aandelen weer bijna zo staan als voorheen, maar het voelt een beetje als een bubbel voor mij.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:19
Zr40 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:28:
Bij zo'n 'trading range' en andere vormen van technische analyse klinkt het voor mij altijd als "de auteur heeft gelijk totdat hij geen gelijk meer heeft". Een niet-falsificeerbare voorspelling. Ik hecht dan ook geen waarde aan dat soort analyses.
Daar heb je zeker gelijk in. Maar voor het globale beeld zegt het natuurlijk wel iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 12:12
Sjurm schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:31:
Mijn totale portefeuille staat sinds gisteren ook weer in het groei na de Coronadip.

Had ik maar wat meer aangekocht tijdens de dip, voor mijn gevoel gaat het nu veel te hard weer omhoog.
Aan de andere kant was de verwachting dat de economie dit jaar zo'n 7% zou krimpen, de AEX staat nu nog iets van 12,5% onder de eindstand van vorig jaar.
Hier kunnen we allemaal wel over balen, er zijn zoveel techfondsen zo hard gegroeid sinds de Corona dip die nu 'duur' zijn geworden. Ik vraag me af of dit zo gaat blijven, maarja er gaat zoveel geld naar de beurs toe.

- ASML
- ASMI
- Adyen
- Netflix
- Shopify
- Nvidia
- Apple
- Amazon
- Google
- Microsoft
- MongoDB

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:09
Het gaat weer goed met Airfrance-KLM! Dik 8% in de plus :X :? 8)7 |:(

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12
Het gaat blijkbaar wel weer goed met AM nu ze er een CEO van AMG op gezet hebben.

49,26 GBX +13,80 (38,92%)

Gekocht voor 28 GBX 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ik blijf hetzelfde herhalen: de markt prijst een snel herstel + vaccin tegen eind 2020 in.
Ik schat persoonlijk downside risk hoger in dan upside potential:

* De kans dat een vaccin later komt schat ik hoger in dan eerder
* De kans dat landen die nu maatregelen versoepelen weer terug moeten draaien schat ik hoger in dan dat landen eerder en sneller kunnen versoepelen

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Chief schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:18:
Ik blijf hetzelfde herhalen: de markt prijst een snel herstel + vaccin tegen eind 2020 in.

* De kans dat landen die nu maatregelen versoepelen weer terug moeten draaien schat ik hoger in dan dat landen eerder en sneller kunnen versoepelen
Je moet bijna Arts/Viroloog zijn om te kunnen beleggen deze dagen of niet? Het is voor een Viroloog heel makkelijk om te zeggen dat we uit moeten kijken voor een tweede golf. Veel makkelijker dan zeggen dat het allemaal wel goed komt.

In het eerste geval is iedereen je vergeten, en was je gewoon voorzichting.
In het tweede geval ben je de oorzaak van een grote 2e golf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider

De vraag is dan hoe je hier op dit moment op handelt?
Er zijn overigens nog genoeg aandelen die -50% staan.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
BasvanS schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Je moet bijna Arts/Viroloog zijn om te kunnen beleggen deze dagen of niet? Het is voor een Viroloog heel makkelijk om te zeggen dat we uit moeten kijken voor een tweede golf. Veel makkelijker dan zeggen dat het allemaal wel goed komt.

In het eerste geval is iedereen je vergeten, en was je gewoon voorzichting.
In het tweede geval ben je de oorzaak van een grote 2e golf..
Eens, het kan aan mijn risico averse houding persoonlijkheid liggen en inderdaad: de markten reageren op bijna al het nieuws dat met een evt vaccinatie te maken heeft.
Strider schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:23:
[...]
Dat staat hier ook ergens in dit forum maar ik heb vrijwel geen aandelenexposure meer. Wel heb ik nog corporate bond exposure met ~5y duratie en hedge fund exposure. Ook ons vastgoed, fysiek, heb ik niet verkocht.

De vraag is dan hoe je hier op dit moment op handelt?
Er zijn overigens nog genoeg aandelen die -50% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:04
Chief schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:27:
[...]

Eens, het kan aan mijn risico averse houding persoonlijkheid liggen en inderdaad: de markten reageren op bijna al het nieuws dat met een evt vaccinatie te maken heeft.

[...]
Je reactie staat binnenin een quote

Het wordt gewoon een kwestie van maandelijks blijven bijkopen en de volgende dip dan maar mee te pakken.
Ik heb tijdens de Coronadip een beetje zitten rommelen met kopen en verkopen van losse aandelen met wisselend succes.

Ik blijf vanaf nu gewoon weer maandelijks VWRL aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:35

Polycom

Poes van goud

Het is en blijft een mooi spel. Het is in deze crisis wel echt meer dan duidelijk geworden dat de beurzen (sprookjesbos) en de economie (realiteit) wel erg ver uit elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:46

page404

Website says no

Polycom schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:42:
Het is en blijft een mooi spel. Het is in deze crisis wel echt meer dan duidelijk geworden dat de beurzen (sprookjesbos) en de economie (realiteit) wel erg ver uit elkaar liggen.
Mijn idee is dat het nu enigszins hersteld is omdat de eerste paniek voorbij is en er eigenlijk nog geen schade zichtbaar is. Ik denk dat de beurzen pas echt gaan reageren bij de volgende kwartaalcijfers, als blijkt welke sectoren en bedrijven er echt last van hebben. Die worden dan echt afgestraft. Maar dat zegt nog steeds niet dat de boel over de hele linie in elkaar stort volgens mij.
Dit is een soort limbo voordat er echt richting gegeven gaat worden, welke kant op dat dan ook is.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01

Nee ik denk dat dit vooral komt omdat de centrale banken de kraan wagenwijd hebben opengezet en overheden laten zien dat ze grote bedrijven willen steunen (zie AF-KLM vandaag)

Ik denk dat vooral sectoren waar je krap op elkaar zit het nog moeilijk krijgen maar de rest zie ik gewoon plussen. Olie, horeca, toerisme, luchtvaart en OV gaat nog wel even duren maar tech gaat echt nog harder stijgen. Uiteraard als banken hier te diep in zitten krijgen die het ook moeilijk maar ik hoop dat ze hun huiswerk goed gedaan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:54

Secsytime

Automagisch

page404 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:48:
[...]

Mijn idee is dat het nu enigszins hersteld is omdat de eerste paniek voorbij is en er eigenlijk nog geen schade zichtbaar is. Ik denk dat de beurzen pas echt gaan reageren bij de volgende kwartaalcijfers, als blijkt welke sectoren en bedrijven er echt last van hebben. Die worden dan echt afgestraft. Maar dat zegt nog steeds niet dat de boel over de hele linie in elkaar stort volgens mij.
Dit is een soort limbo voordat er echt richting gegeven gaat worden, welke kant op dat dan ook is.
Vergeet de ontslagrondes die nu in gang worden gezet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:48
Ik denk niet dat ik op dit moment extra bijkoop. Als ik zo kijk naar de beweging van de S&P500 zit er de laatste tijd een golfbeweging in, waarbij we op dit moment juist op een 'piekje' zitten. Uiteraard kan ik me vergissen, maar iets zegt me dat we binnenkort weer in een 'dipje' zullen zitten, zoals eerder op 21-4, 1-5 en 13-5. Het is nooit een rechte weg omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
GrooV schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Nee ik denk dat dit vooral komt omdat de centrale banken de kraan wagenwijd hebben opengezet en overheden laten zien dat ze grote bedrijven willen steunen (zie AF-KLM vandaag)

Ik denk dat vooral sectoren waar je krap op elkaar zit het nog moeilijk krijgen maar de rest zie ik gewoon plussen. Olie, horeca, toerisme, luchtvaart en OV gaat nog wel even duren maar tech gaat echt nog harder stijgen. Uiteraard als banken hier te diep in zitten krijgen die het ook moeilijk maar ik hoop dat ze hun huiswerk goed gedaan hebben
De steun van overheden/centrale banken hebben de val zeker gedempt maar hebben relatief weinig impact in het "forward looking" gedeelte behalve als je verwachting is dat overheden oneindig kunnen en zullen ingrijpen.

Voor mijn werk hebben wij onze credit portefeuille defensiever ingesteld. We zien nu de downgrades doorkomen en verwachten dat de defaults nog lang niet op hun hoogtepunt zijn. Een punt van zorg zijn de zgn "zombiebedrijven" die nu nog dankzij de overheid kunstmatig overeind worden gehouden.
Wel blijven we pareltjes oppikken: credits die in lijn worden geprijst met peers maar waar het business model / FCF (free cash flow) anders/sterker is dan de peers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:28

Ben het er helemaal mee eens met het geschetste scenario.

Maar of dat zich ook vertaald in nog een flinke dip op de beurs. We mogen nu langzamerhand weer reizen. Dus niet onverwacht trekken die aandelen vandaag weer aan. Tech staat weer op pre-corona waarderingen. Ook niet helemaal onverwacht.
Wat gaat zon tweede dip zijn? 400 of 1000 punten? Ik ben er niet te zeker meer van dat het richting maart low gaat. Lijkt dat de recessie door mainstreet gaat en niet wall street: alle cafe's en mom-pop stores failliet, maar die zijn niet beursgenoteerd. Ik zou zeggen in een economie die zo consumer driven is in US en EU zou je dat uiteindelijk ook moeten merken in ook de (beurs) waardering van grote bedrijven.... Maar lijkt nu dus van niet? Tsja apart.

Vooralsnog verwacht ik nog steeds een recessie en ook qua beurs, maar lijkt er nog niet op dat ik bij rechte eind heb.

Als men bij elk vaccin nieuws bericht 2% springt hebben we nog maar 5 berichtjes nodig...Lijkt mij dat dat ook een keer ophoudt. 8)7

@GrooV mbt de banken: Europese banken zitten door coronacrisis met probleemleningen van miljarden Dat is wat nu al bekend is. Of daar de zogenaamde zombie bedrijven al bij zitten bv weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
Zr40 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:55:
DEGIRO loopt soms een dag achter ten opzichte van IB met dividendbetalingen. Grote kans dat het vandaag verschijnt :)
Je had helemaal gelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ko.Kane schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:44:
[...]

Ben het er helemaal mee eens met het geschetste scenario.

Maar of dat zich ook vertaald in nog een flinke dip op de beurs. We mogen nu langzamerhand weer reizen. Dus niet onverwacht trekken die aandelen vandaag weer aan. Tech staat weer op pre-corona waarderingen. Ook niet helemaal onverwacht.
Wat gaat zon tweede dip zijn? 400 of 1000 punten? Ik ben er niet te zeker meer van dat het richting maart low gaat. Lijkt dat de recessie door mainstreet gaat en niet wall street: alle cafe's en mom-pop stores failliet, maar die zijn niet beursgenoteerd. Ik zou zeggen in een economie die zo consumer driven is in US en EU zou je dat uiteindelijk ook moeten merken in ook de (beurs) waardering van grote bedrijven.... Maar lijkt nu dus van niet? Tsja apart.

Vooralsnog verwacht ik nog steeds een recessie en ook qua beurs, maar lijkt er nog niet op dat ik bij rechte eind heb.

Als men bij elk vaccin nieuws bericht 2% springt hebben we nog maar 5 berichtjes nodig...Lijkt mij dat dat ook een keer ophoudt. 8)7

@GrooV mbt de banken: Europese banken zitten door coronacrisis met probleemleningen van miljarden Dat is wat nu al bekend is. Of daar de zogenaamde zombie bedrijven al bij zitten bv weet ik niet.
Het moeilijke is dat het herstel in de S&P500 bv vertekend is door de zwaargewichten zoals Amazon, Google en Microsoft.

Persoonlijk denk ik dat het herstel veel meer een J shape zal zijn dan de V shape die nu wordt ingeprijst. Ik denk dat mijn geld ergens anders beter rendeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 14:23
Chief schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:06:
[...]

De steun van overheden/centrale banken hebben de val zeker gedempt maar hebben relatief weinig impact in het "forward looking" gedeelte behalve als je verwachting is dat overheden oneindig kunnen en zullen ingrijpen.

Voor mijn werk hebben wij onze credit portefeuille defensiever ingesteld. We zien nu de downgrades doorkomen en verwachten dat de defaults nog lang niet op hun hoogtepunt zijn. Een punt van zorg zijn de zgn "zombiebedrijven" die nu nog dankzij de overheid kunstmatig overeind worden gehouden.
Wel blijven we pareltjes oppikken: credits die in lijn worden geprijst met peers maar waar het business model / FCF (free cash flow) anders/sterker is dan de peers.
Zit je specifiek in distressed credit of meer credit in de brede zin (IG corporates ed)? Via het werk zie bij onze managers dat er veel bets waren op de energy sector binnen distressed credit (Chesapeak ed), maar ik heb nog geen cijfers gezien hoe dat tot nu toe heeft uitgepakt.

Zelf heb ik juist meer exposure genomen naar de creditmarkten via bijvoorbeeld Apollo en Oaktree.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Voor degene die naar indices kijken en blijven praten over hoe 'de gehele markt weer ATH's aantikt van vorig jaar'. Kijk eens welke bedrijven erin zitten en waarom die zo bewegen.

Veel aandelen gigantisch omhoog naar nieuwe ATH's die de kar trekken met name tech&gaming ivm thuiswerken en/of zitten. Daardoor groot deel uberhaupt ongevoelig voor corona - consument consumeert toch wel - of juist positieve uitschieters. Net zijn dat de grootste bedrijven ter wereld die ook die indices domineren.
Gooi daarnaast ook gold/silver bijvoorbeeld; beiden doen rustig 30-50% YTD.
Daarentegen zie je banken/vastgoed/luchtvaart aandelen rustig -50% tot -70% gaan. Olie idem, daar is het laatste ook nog niet over gezegd.

Zo'n index wordt dus bepaald door de weging en bouw ervan, niet zozeer het algehele corona-sentiment. Laat nou net de S&P, AEX etc gedomineerd worden door tech. Die ene sector die bijna profiteert van corona. Je forceert zo bijna een opgaande beurs tijdens crisistijd, omdat degene die het goed doen net degene zijn die de index bepalen.
In dit specifieke geval, de S&P500 is 500 bedrijven groot. Maar de top 6 (lees: top 5, want google staat er 2x in) omvat al 21% van de index. En dat is allemaal tech.

Als je kijkt naar de sectoren die echt door corona geraakt worden, zie je gewoon bail-out praktijk (hallo Lufthansa op -71% sinds ATH en dikke lening) en keiharde uitverkoop, shorts, blood in the streets. De markt prijst juist GEEN vaccin/snel herstel in, anders zouden juist de corona-gevoelige sectoren niet bodems blijven breken.
De markt verwacht een permanente kentering in consument gedrag en een lang moeizaam herstel. Echter zijn die relatief klein, en daardoor niet echt relevant voor de index ontwikkeling.

[ Voor 30% gewijzigd door Xanaroth op 26-05-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Chief schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:35:
[...]

Het moeilijke is dat het herstel in de S&P500 bv vertekend is door de zwaargewichten zoals Amazon, Google en Microsoft.

Persoonlijk denk ik dat het herstel veel meer een J shape zal zijn dan de V shape die nu wordt ingeprijst. Ik denk dat mijn geld ergens anders beter rendeert.
Klopt, maar ook als ik bv SP500 equal weight bekijk staat dat op ~ -18% ATH , terwijl de dip ~-40% was. R2K vergelijkbaar. Vind ik ook al fors eigenlijk.

Ik zie inderdaad ook eerder J (en dan gedraaid zoals Nike Swoosh logo), of vloeiende W, met tweede dal niet zo laag als maart.

Maar ik ben ook depressief ingesteld persoon. Ben ook niet happig op nu inkopen, laatste inkoop was nog redelijk laag. Geen zin om meer in te leggen momenteel.

@Xanaroth Juist alle travel aandelen schieten omhoog wegens opening nieuws en vaccin nieuws momenteel. KLM, AVIS, zelfs falliet Hertz, de cruiselines. Er is wel een verandering in reisgewoontes ingeprijsd. Er wordt absoluut V ingeprijsd nu. Je moet ook wel filteren voor hoeveel junk er ook in vliegtuigmaatschappijen zit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Shit, wilde een gokje wagen en Hertz kopen, maar pre-market trading is gestopt. Dit betekent of over en uit, of goed nieuws.

[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 26-05-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
MaZo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:15:
Shit, wilde een gokje wagen en Hertz kopen,
ben benieuwd, gebaseerd op wat?

[ Voor 18% gewijzigd door Ko.Kane op 26-05-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Ko.Kane schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Klopt, maar ook als ik bv SP500 equal weight bekijk staat dat op ~ -18% ATH , terwijl de dip ~-40% was. R2K vergelijkbaar. Vind ik ook al fors eigenlijk.

Ik zie inderdaad ook eerder J (en dan gedraaid zoals Nike Swoosh logo), of vloeiende W, met tweede dal niet zo laag als maart.

Maar ik ben ook depressief ingesteld persoon. Ben ook niet happig op nu inkopen, laatste inkoop was nog redelijk laag. Geen zin om meer in te leggen momenteel.

@Xanaroth Juist alle travel aandelen schieten omhoog wegens opening nieuws en vaccin nieuws momenteel. KLM, AVIS, zelfs falliet Hertz, de cruiselines. Er is wel een verandering in reisgewoontes ingeprijsd. Er wordt absoluut V ingeprijsd nu. Je moet ook wel filteren voor hoeveel junk er ook in vliegtuigmaatschappijen zit bijvoorbeeld.
Nou, herstel, herstel... KLM +11%, staat nog altijd dik 20% onder de 'post-corona top' van 5,3 in april. En dan kijk ik nog niet eens naar wat de koers was voor corona echt bekend was want dan is het nog altijd -60%.
Dat is aardig negatief in mijn boekje, als je op -60% staat tegenover 6 maanden terug. Totaal niet 'v-shape recovery ingeprijsd'.

edit: zie zojuist dat iemand MAIN short tegen een 29,77% vergoeding op jaarbasis (+whatever betaald wordt aan de broker, etc). Wat is de upside bij een dergelijke kostenbasis, of mis ik iets.

[ Voor 13% gewijzigd door Xanaroth op 26-05-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ko.Kane schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:20:
[...]

ben benieuwd, gebaseerd op wat?
De hoop op een kapitaalinjectie, het "too big too fail" scenario, het willen voorkomen dat de Amerikaanse occassionmarkt overspoeld wordt door 100.000 ragbakken van Hertz, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
@Xanaroth Ik heb het ook niet over herstel? Ik zeg dat de travel sector in doorsnee hard opveert. Wegens (hoop op) openingen. Zoals Spanje die toch toeristen wil aanzuigen. Vaccin nieuws etc. Daar zit de duidelijk de V.
Ook de waardering van Amazon heeft een V: want nu doen ze het slecht wegens extra kosten, ondanks grotere omzet. Enige reden waarom ze hoge waardering zouden kunnen hebben is retention effect in toekomst om sales nummers te houden. Dat gaat dus er vanuit dat consumenten nog koopkracht hebben in het komend jaar. Dat de furloughs, furloughs blijven en geen lay-offs worden. Dat is nogal V-denken.

KLM staat al vrij hoog vergeleken met verleden (en dan bedoel ik jaren en niet maanden), en is ook best voorbeeld van kansloos nationale trots project ipv solide business case.
MaZo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:25:
[...]
De hoop op een kapitaalinjectie, het "too big too fail" scenario, het willen voorkomen dat de Amerikaanse occassionmarkt overspoeld wordt door 100.000 ragbakken van Hertz, etc.
Nou als ik op een vliegveld 7 van die verhuurbalies zie of 6....denk dat het weinig uitmaakt. Linksom of rechtsom zullen er minder huur auto's nodig zijn als reispatronen veranderen. Dus of alle bedrijven nu 20% moeten krimpen of je laat 1 die toch al problemen had kapot gaan... Lijkt me laatste logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
@Ko.Kane
Tja cruise schepen, die lopen al jaren vooruit mbt besmettingsziektes en toch ligt de gemiddelde leeftijd op 60+ . Mij zal je er nooit op zien en ik heb echt geen smetvrees of iets dergelijks. bron: https://www.cdc.gov/nceh/vsp/surv/gilist.htm

Wat mij betreft stoppen we daar gewoon mee, klaar, niet meer van deze tijd.

En Hertz liep al slecht voor corona (dus ik zou er ook niet in investeren).

KLM & AVIS gaan wel weer lopen, al zal het eerst meer zakelijk vervoer worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Reispatronen gaan niet veranderen, men kan nu al niet wachten om weer in het vliegtuig te stappen.
Het is dus niet de vraag of, maar wanneer de reisindustrie weer de oude is. Een gokje is dus helemaal zo gek nog niet en heeft me vooralsnog zeker geen windeieren gelegd (CCL, DUFN, DAL).

[ Voor 14% gewijzigd door MaZo op 26-05-2020 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ko.Kane
Dat vind ik dunne thesis op middellange termijn dat reispatroon exact weer het zelfde wordt, op termijn zal het vast wel aantrekken, maar de vraag is of ze allemaal de eindstreep halen. Daar om zou ik dus eerder inzetten op AVIS dan Hertz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Grote kans alleen wel dat die bedrijven grote leningen onder bepaalde voorwaarden moeten afsluiten waardoor het wel even gaat duren voordat ze weer de oude zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
MaZo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:25:
[...]
Dat laatste gebeurt natuurlijk niet. In een geval als dit wordt er gewoon geherstructureerd: beetje kapitaal erbij en conversie van schuld in eigen vermogen.

Een bijna volledige wipeout van bestaande aandeelhouders ligt dan wel voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
flyguy schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:50:
[...]

Zit je specifiek in distressed credit of meer credit in de brede zin (IG corporates ed)? Via het werk zie bij onze managers dat er veel bets waren op de energy sector binnen distressed credit (Chesapeak ed), maar ik heb nog geen cijfers gezien hoe dat tot nu toe heeft uitgepakt.

Zelf heb ik juist meer exposure genomen naar de creditmarkten via bijvoorbeeld Apollo en Oaktree.
Public, private, structured and everything in between :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 20:22
DJTimo schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:55:
Basic Fit beweegt elke dag zo'n beetje 5%+, zou er niks achter zoeken vandaag. .
Ging zojuist van 20,1 naar 17,6 en nu weer terug bij 18,9. In een half uur tijd, haha.
Waarschijnlijk te maken met de uitspraak m.b.t. fitnessclubs.

[ Voor 10% gewijzigd door G33st op 26-05-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Kan iemand mij uitleggen waarom de halve portefeuille op +10% staat? Of “is het weer zo’n dag” dat alles omhoog pompt zonder valide rede. Vreemd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Na jarenlang niets meer met de beurs gedaan te hebben begint het moment daar te zijn dat we wat geld over hebben voor de langere termijn. Wil er niet teveel tijd in steken, dus een ING beleggingsrekening geopend.

Maar nu zal ik wel ergens vreselijk overheen kijken, maar ik zie zowel in de app als op de site geen mogelijkheid tot het vastzetten van een maandelijkse aankoop :?

Of blijft dit altijd handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Santee schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:04:
Kan iemand mij uitleggen waarom de halve portefeuille op +10% staat? Of “is het weer zo’n dag” dat alles omhoog pompt zonder valide rede. Vreemd weer.
Craprally.

Je zal wel veel crap in de portefeuille hebben. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:18
MikeyMan schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:22:
Na jarenlang niets meer met de beurs gedaan te hebben begint het moment daar te zijn dat we wat geld over hebben voor de langere termijn. Wil er niet teveel tijd in steken, dus een ING beleggingsrekening geopend.

Maar nu zal ik wel ergens vreselijk overheen kijken, maar ik zie zowel in de app als op de site geen mogelijkheid tot het vastzetten van een maandelijkse aankoop :?

Of blijft dit altijd handmatig?
Bij het invoeren van je order kan je kiezen voor een frequentie. Je moet dan wel de beleggersgiro (fonds) versie kiezen.

En je moet een bedrag kiezen, niet een aantal stukken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Panzer_V op 26-05-2020 17:47 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Panzer_V schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:45:
[...]

Bij het invoeren van je order kan je kiezen voor een frequentie. Je moet dan wel de beleggersgiro (fonds) versie kiezen.

En je moet een bedrag kiezen, niet een aantal stukken ;)
Thanks!
Dat zit dan alleen op de desktop site zeker? Kreeg die optie niet bij het aanmaken van de order voor Northern trust world index fund. Ff verder zoeken nog maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
MikeyMan schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:50:
[...]

Thanks!
Dat zit dan alleen op de desktop site zeker? Kreeg die optie niet bij het aanmaken van de order voor Northern trust world index fund. Ff verder zoeken nog maar :)
Heb zelf de NT World inderdaad via desktop ingeschoten.

NL0011225305 via euroclear fundsettle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Panzer_V schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:51:
[...]

Heb zelf de NT World inderdaad via desktop ingeschoten.

NL0011225305 via euroclear fundsettle.
Had precies dezelfde gevonden. Onhandig dat dat via de app niet lukt. Volgende maand maar doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
MikeyMan schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:57:
[...]

Had precies dezelfde gevonden. Onhandig dat dat via de app niet lukt. Volgende maand maar doen dan :)
Waarom niet NU de order met als datum volgende maand en frequentie maandelijks invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Voor mijn werk kom ik veel bij mensen thuis oa voor inspectie van nieuwe pv-installaties.

Ik merk dat veel mensen er zin in hebben om geld uit te geven aan hun woning. En het mag wat kosten.

Denk aan: PV, warmtepomp, zwembad, pool house,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Panzer_V schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:57:
[...]

Waarom niet NU de order met als datum volgende maand en frequentie maandelijks invoeren?
Omdat ik nu de order al, naar nu blijkt eenmalig, heb aangemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santee
Longcat schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:30:
[...]

Craprally.

Je zal wel veel crap in de portefeuille hebben. :D
Vwrl bijna op 50%, rest stijgt alleen te snel ;)

Tevens is het beetje raar dat je vaker mensen hun portefuille afbrandt. Net of veilig ETFs kopen elke maand "de enige" valide strategie is. Ja het is veilig, maar er zijn genoeg mensen heel rijk geworden van af en toe een goed onderbouwde gok nemen op de markt. Zo lang je maar niet al een idioot begint te gokken ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Santee op 26-05-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
G33st schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:43:
[...]

Ging zojuist van 20,1 naar 17,6 en nu weer terug bij 18,9. In een half uur tijd, haha.
Waarschijnlijk te maken met de uitspraak m.b.t. fitnessclubs.
Correct. Ook als er dus wèl nieuws is beweegt BFIT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:24
Wozmro schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:02:
Voor mijn werk kom ik veel bij mensen thuis oa voor inspectie van nieuwe pv-installaties.

Ik merk dat veel mensen er zin in hebben om geld uit te geven aan hun woning. En het mag wat kosten.

Denk aan: PV, warmtepomp, zwembad, pool house,...
En dat is relevant voor het beleggers topic omdat?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenb8
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
evleerdam schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:18:
[...]

En dat is relevant voor het beleggers topic omdat?
Hij refereert natuurlijk naar de POOL ticker, zeker geen slecte keuze al kijk je naar de koers stijging van de afgelopen jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:31
Santee schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:04:
Waarschijnlijk een combinatie van positief vaccin nieuws en heropening van veel landen. Zie o.a.: https://www.cnbc.com/2020...-spark-massive-rally.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
URW weer 4.5% erbij, dat fonds kan ook echt alle kanten opvliegen.

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 11:16
Tijdens het dieptepunt van Corona ASML gekocht voor 192,4 en vandaag verkocht voor 295. Hoopte dat hij de 300 nog zou halen en dat zal op termijn vast gebeuren, maar mijn eigen gestelde doel was bereikt en daar moet je ook trouw aan zijn. Tevreden met het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34

Duinkonijn

Huh?

Vandaag m`n verlies genomen op Wereldhave. Nu maar weer op naar beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Duinkonijn op 27-05-2020 09:15 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:20
Strider schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:08:
Zat ik ook naar te kijken - waarom opeens die surge? Winkelcentra toch met name?

Vorige week ingestapt op Galapagos, die heeft de weg omhoog nog niet gevonden helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-05-2020 09:31 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Panzer_V schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:57:
[...]

Ben even ingelogd, lijkt inderdaad alleen via de (niet mobiele site) te kunnen. Ben ik toch niet helemaal blind gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:29:
[...]

Zat ik ook naar te kijken - waarom opeens die surge? Winkelcentra toch met name?

Vorige week ingestapt op Galapagos, die heeft de weg omhoog nog niet gevonden helaas.
Ja inderdaad, kennelijk is er ineens weer vertrouwen in dit aandeel nu de maatregelen wat minder aan het worden zijn. Maar op € 52,- vind ik het geen interessant aandeel meer.

Ik vraag mij eigenlijk af wat beleggers nu in Basic-Fit zien, onzeker wanneer ze weer open mogen, en onzeker hoeveel % klanten er zijn gebleven.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Strider schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:08:
Ach ja wat is 4,5% erbij op een dag van de huidige koers als ze nog steeds ytd dik -60% staan.
Duinkonijn schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:14:
Vandaag m`n verlies genomen op Wereldhave. Nu maar weer op naar beter.
Hoezo dat? De koers gaat nu eindelijk weer de goede kant op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:32
Strider schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:01:
[...]

Ja inderdaad, kennelijk is er ineens weer vertrouwen in dit aandeel nu de maatregelen wat minder aan het worden zijn. Maar op € 52,- vind ik het geen interessant aandeel meer.

Ik vraag mij eigenlijk af wat beleggers nu in Basic-Fit zien, onzeker wanneer ze weer open mogen, en onzeker hoeveel % klanten er zijn gebleven.
Ik ben geheel nieuw in het beleggen en wil ook meer gaan leren over het beleggen want denk dat de corona tijd wel ene goed moment is geweest om te gaan beleggen (mits je niet financieel getroffen bent).

Ik denk dat bij Basic-Fit een stijging gaat zitten en dat AirFrance weer op de oude koers gaat komen. Daarvoor wil ik ook gaan beleggen als ik snap hoe alles werkt.

Waarom die 2? Omdat AirFrance eigenlijk zo'n bedrijf is die niet failliet kan raken (tegrote financiele gevolgen) en Basic-Fit omdat er teveel mensen hongerig zijn om weer te gaan sporten.

Goeie redenen? Geen idee. maarjah je moet wat denken als je nog geen beleggingskennis hebt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 12:14

Niku

Alagaesii

Nielsjuhz schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:10:
[...]
Waarom die 2? Omdat AirFrance eigenlijk zo'n bedrijf is die niet failliet kan raken (tegrote financiele gevolgen) en Basic-Fit omdat er teveel mensen hongerig zijn om weer te gaan sporten.
Failliet misschien niet, maar een nationalisering zou kunnen. Is effectief hetzelfde: aandelen waardeloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09-2022
[...]Waarom die 2? Omdat AirFrance eigenlijk zo'n bedrijf is die niet failliet kan raken (tegrote financiele gevolgen)
Kan niet verdwijnen zou ik eerder zeggen. :) Een herstructurering waarbij aandeelhouders het nakijken hebben is prima voor te stellen. Zelfs op obligaties zit een behoorlijke korting omdat er wel rekening wordt gehouden met een faillissement/herstructurering. Dat ze ooit weer dividend gaan betalen is echter nauwelijks voor te stellen. De laatste keer is al meer dan 10 jaar geleden, en al voor Corona was hun verwachting ook de komende 5 jaar geen dividend te zullen betalen.

Vergelijk het met Alitalia, dat bestaat in naam ook nog steeds maar de aandeelhouders zijn de afgelopen 10 jaar al 2 keer hun geld kwijtgeraakt vanwege een herstructurering.

[ Voor 11% gewijzigd door MoshiMoshi84 op 27-05-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb ook naar KLM zitten kijken maar eigenlijk geen vertrouwen dat dat aandeel op middellange termijn veel omhoog zal gaan. Het slechte nieuws voor de luchtvaartindustrie zal nog wel een tijdje blijven aanhouden.

Je kan op de korte termijn profiteren misschien van wat stijgingen in de orde van 10-20% maar de grote klap komt denk ik nog aan het einde van Q2.

BasicFit wil ik wel wat insteken. Ik heb wat geld apart gezet om mee te speculeren voor korte trades (max paar dagen) maar ik zit nu nog bij Binck en de servicekosten zijn te hoog om dit op de schaal te doen die ik wil. Sta al een week of zes in de rij bij De Giro :(

[ Voor 27% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-05-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
JohanNL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:07:
[...]

Ach ja wat is 4,5% erbij op een dag van de huidige koers als ze nog steeds ytd dik -60% staan.
In een paar dagen tijd van +/- € 40,- naar € 53,- met koersdoelen rond de € 40,- is best fors te noemen. Er is daar gewoon weer een kleine rally gaande.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
MoshiMoshi84 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:20:
[...]

Kan niet verdwijnen zou ik eerder zeggen. :) Een herstructurering waarbij aandeelhouders het nakijken hebben is prima voor te stellen. Zelfs op obligaties zit een behoorlijke korting omdat er wel rekening wordt gehouden met een faillissement/herstructurering. Dat ze ooit weer dividend gaan betalen is echter nauwelijks voor te stellen. De laatste keer is al meer dan 10 jaar geleden, en al voor Corona was hun verwachting ook de komende 5 jaar geen dividend te zullen betalen.

Vergelijk het met Alitalia, dat bestaat in naam ook nog steeds maar de aandeelhouders zijn de afgelopen 10 jaar al 2 keer hun geld kwijtgeraakt vanwege een herstructurering.
Jah kijk, daarom wil ik me ook gaan in diepen want het zegt mij op dit moment nog te weinig om veel geld er in te gaan stoppen.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:23:
Ik heb ook naar KLM zitten kijken maar eigenlijk geen vertrouwen dat dat aandeel op middellange termijn veel omhoog zal gaan. Het slechte nieuws voor de luchtvaartindustrie zal nog wel een tijdje blijven aanhouden.

Je kan op de korte termijn profiteren misschien van wat stijgingen in de orde van 10-20% maar de grote klap komt denk ik nog aan het einde van Q2.
Die voor KLM zal dan ook voor de lange termijn zijn omdat ik verwacht dat wanneer er weer gevlogen mag worden, de koers flink zal stijgen en zolang er geen groen licht word gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ook als er weer meer gevlogen mag worden dan zal dat onder zware restricties zijn met half lege vliegtuigen. Duurt jaren voor de industrie hieronder uitkomt en dat ga je in het aandeel zien denk ik.

Prosus krijgt ook een flinke hit vandaag trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
En maar denken dat Handelen op DeGiro goedkoop was.

Zojuist mijn positie AML verkocht op GBX 50,00. Volgens mij heb ik nu in totaal EUR 8,13 betaald.. voor Koop + Verkoop.. Doe ik iets vekeerd :O?

Nu stond ik op +65% dus het was opzich prima, maar de eerste 4% was ik al kwijt..

[ Voor 19% gewijzigd door BasvanS op 27-05-2020 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

DEGIRO rekent € 4,00 + 0,05% voor transacties in UK aandelen.

Bij IB betaal je GBP 1,17 onder tiered pricing (in ieder geval voor een 'kleine' order van GBP 2000). Dit bestaat uit 0,05% met een minimum van GBP 1,00 (commissie IB), plus 0,0045% met een minimum van GBP 0,11 (kosten beurs), plus GBP 0,06 (kosten clearing).

[ Voor 32% gewijzigd door Zr40 op 27-05-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
BasvanS schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:19:

Zojuist mijn positie AML verkocht op GBX 50,00. Volgens mij heb ik nu in totaal EUR 8,13 betaald.. voor Koop + Verkoop.. Doe ik iets vekeerd :O?

Nu stond ik op +65% dus het was opzich prima, maar de eerste 4% was ik al kwijt..
Dan had je ook niet heel veel ervan gekocht ( nouja het is een penny stock dus je hebt er natuurlijk zomaar een paar (tien)duizend(en) gekocht :p )
Behalve als je wilt daytraden ( zelfde dag in en weer verkopen ) kan ik je trading212 aanraden omdat je daar geen transactiekosten en valutaomwisselkosten betaald.
Voor de LT wellicht wel wat onzeker, maar als je gewoon wat ritjes wilt maken door om de zoveel dagen/weken posities te sluiten en weer te heropenen is dit, met vooral kleinere bedragen prima.

Je zit met GB aandelen sowieso wel met een stampfee van 0,5%, bij elke aankoop ben je dat dus wel kwijt ongeacht bij welke broker je zit.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 27-05-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
BasvanS schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:19:

Valt toch wel mee? En het was je vooraf toch bekend? Vroeger betaalde je 10 euro per transactie op Nederlandse aandelen! :o
Ik probeer zelf altijd de transactiekosten per transactie (ver) onder 1% te houden. Daardoor vallen sommige beurzen bij degiro voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
@Longcat Bij Binck met inactive betaal je ook nog steeds €10
Of wat dacht je hiervan: https://www.home.saxo/nl-...itions/stocks/commissions :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Longcat schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Valt toch wel mee? En het was je vooraf toch bekend? Vroeger betaalde je 10 euro per transactie op Nederlandse aandelen! :o
Ik probeer zelf altijd de transactiekosten per transactie (ver) onder 1% te houden. Daardoor vallen sommige beurzen bij degiro voor mij af.
Tuurlijk wist ik het, het ging ook meer om het vermoeden dat het wellicht goedkoper zou kunnen. Het is een combinatie van een dure beurs (LSE, EUR 4,-) en een positie met een hoog risico waardoor ik niet de benodigde 3000 aandelen wilde kopen om onder de 1% uit te komen. (diezelfde regel hanteer ik ook normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Ik kan er momenteel niet tegen werken zo hard stijgt het.

Op zich allemaal mooi, maar ben nog steeds in limbo of dit echt gaat volhouden.

Daily increase in VS gecorrigeerd voor NY is nog steeds geen afname (of nauwelijks) en eigenlijk vlak plateau. Dus benieuwd hoe dat uitpakt met openen van staten. Of misschien negeren ze gewoon de gevolgen daar van, dat kan ook natuurlijk. :o

Afbeeldingslocatie: https://static01.nyt.com/newsgraphics/2020/05/15/nyc-compared-to-us/049f4193b750ad0b48b4bc07833ac9b6bf131dd4/changechart-Artboard_1.png
Links NY, rechts VS ex NY. (link) (raar dat de assen wegvallen in het plaatje)

Iets ouder plaatje, maar dagelijkse bijdrage van NY is ondertussen nog lager.

Edit: ook mooi overzicht welke staten stijgen/dalen/gelijk blijven. Link

[ Voor 11% gewijzigd door Ko.Kane op 27-05-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:54
Ik begin steeds meer te denken dat je beter af bent om zo min mogelijk informatie tot je te nemen. Ik volg Buitenhof, cafe weltschmerz en het nieuws over Air France-KLM, ABN Ambro etc, en daar wordt gezegd dat de vliegtuigmaatschappij het zelfs in goede tijden erg slecht doet, dat ABN de slechtste bank van Nederland is en de banken sowieso in grote moeilijkheden zitten, al jaren. Nu komt Corona en de recessie daar nog bovenop.

Volgen al deze beleggers dit nieuws niet of denken ze alleen maar dat anderen binnenkort willen kopen zodat ze nu snel op aankoop overgaan?

Bfit ook met een PE van 100. Is de toekomstige groei zo hoog of mis ik iets? Logica lijkt je niet te helpen in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
@JSTPS Er is vaak geen logica te vinden of achteraf gezien zit het toch net wat anders in elkaar dan dat je eerst dacht.
Overigens zijn die twee die je noemt ook flink afgestraft door beleggers de afgelopen jaren, ook in de betere tijden.
Dat er dan nu ( eindelijk ) weer eens een procentje of 20 bij komt vanaf het dieptepunt maakt gezien vanaf het grote geheel maar heel weinig goed.
ABN staat alsnog -50% ytd en AFKLM nog lager.

En ja als je niet zoveel met beleggen hebt en het nieuws/verhalen eromheen, dan kun je waarschijnlijk ook beter zo weinig mogelijk bedrijf/beurs inhoudelijke informatie tot je nemen en gewoon saai in gespreide fondsen beleggen ;)
Zelfs al houd je je er veel mee bezig kom je waarschijnlijk ook al snel tot de conclusie dat je er niet zo heel veel mee bereikt, stock picking en vooral timing blijkt lastig en er is maar een handjevol beleggers die er echt succes mee heeft.
Behalve als je het leuk/interessant vindt kun je je tijd beter in iets anders stoppen.

[ Voor 39% gewijzigd door JohanNL op 27-05-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 23:08
[...]

Ik ben geheel nieuw in het beleggen en wil ook meer gaan leren over het beleggen want denk dat de corona tijd wel ene goed moment is geweest om te gaan beleggen (mits je niet financieel getroffen bent).

Ik denk dat bij Basic-Fit een stijging gaat zitten en dat AirFrance weer op de oude koers gaat komen. Daarvoor wil ik ook gaan beleggen als ik snap hoe alles werkt.

Goeie redenen? Geen idee. maarjah je moet wat denken als je nog geen beleggingskennis hebt xD
Nee, dat is inderdaad wel te zien, maar er ontbreekt veel meer aan dan alleen 'geen beleggingskennis' :X .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:54
JohanNL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:30:
@JSTPS Er is vaak geen logica te vinden of achteraf gezien zit het toch net wat anders in elkaar dan dat je eerst dacht.
Overigens zijn die twee die je noemt ook flink afgestraft door beleggers de afgelopen jaren, ook in de betere tijden.
Dat er dan nu ( eindelijk ) weer eens een procentje of 20 bij komt vanaf het dieptepunt maakt gezien vanaf het grote geheel maar heel weinig goed.
ABN staat alsnog -50% ytd en AFKLM nog lager.
Ja snap is, alsnog staan ze laag. Het is meer dat het lijkt alsof iedereen in de startblokken staat om te kopen wanneer de stijging wordt ingezet. Wie weet fomo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik denk nog steeds dat er een 2e klap moet komen. Gewoon geduld hebben...
En ook dat ik jaloers ben mbt de markt en dat het daar wel nu goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als straks de eerste extra waarschuwingen op q2 komen, en vervolgens de q2 cijfers (of eerst halfjaar), verwacht ik nog wat extra verrassingen. Vlak daarvoor zullen ook wat meer retailers al de druk te groot hebben en al richting faillissement gaan.

Lokaal al wat bakkers en intersport franchise failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
Hebben jullie nog tips voor deze week?
Ik had laatste een tip gelezen voor RIG, die had ik voor 0,90 cent ingekocht en verkocht op 1,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
bjkmemo8 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:02:
Ik had laatste een tip gelezen voor RIG, die had ik voor 0,90 cent ingekocht en verkocht op 1,5.
Als je aan puts doet, ik vraag mij sterk af wanneer de pump and dump van NASDAQ: DKNG overgaat richting de dump. Kijk anders eens op WSB op reddit en doe precies het tegenovergestelde als je geld wilt verdienen, alles op eigen risico natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Als je niet voor de lange termijn belegt en dan met name ook in dit soort van pennystocks investeert zonder je heel goed te hebben ingelezen over wat voor bedrijf het is, hoe het ervoor staat etc. dat je dan gewoonweg aan het gokken bent.

Maar vooruit, HTZ is hier al eens voorbij gekomen en staat nu op 70 cent zoiets.
Zou in een positief scenario zomaar naar een paar dollar kunnen gaan maar net zo goed naar 0.

Wil je serieus beleggen in dit soort bedrijven zou ik maar een beperkt percentage doen van het geld waarmee je wilt beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
JohanNL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:18:
[...]

Als je niet voor de lange termijn belegt en dan met name ook in dit soort van pennystocks investeert zonder je heel goed te hebben ingelezen over wat voor bedrijf het is, hoe het ervoor staat etc. dat je dan gewoonweg aan het gokken bent.

Maar vooruit, HTZ is hier al eens voorbij gekomen en staat nu op 70 cent zoiets.
Zou in een positief scenario zomaar naar een paar dollar kunnen gaan maar net zo goed naar 0.

Wil je serieus beleggen in dit soort bedrijven zou ik maar een beperkt percentage doen van het geld waarmee je wilt beleggen.
1,16 USD +0,57 (96,58%)

Je zei? Maar goed Hertz is falliet, dus leuke pump and dump, maar niemand gaat die dingen voor $1,16 kopen, staat straks weer op $0,50.

Sidenote, toch weer spijt dat ik 20% van VTIQ vorige week voor $22 heb weggedaan en hij nu weer op $30 staat. Ik heb nog maar 20% (andere 60% op $32,50 eruit).
Gekken zijn het weer aan het omhoog pompen richting de merger vote 2 Juni. Het zal daarna wel weer inkakken, maar toch een pump nu weer.

edit: Nu is VTIQ weer op $27, duuuump it people.

[ Voor 25% gewijzigd door Santee op 27-05-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Laatst online: 03-09 08:12
Santee schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Als je aan puts doet, ik vraag mij sterk af wanneer de pump and dump van NASDAQ: DKNG overgaat richting de dump. Kijk anders eens op WSB op reddit en doe precies het tegenovergestelde als je geld wilt verdienen, alles op eigen risico natuurlijk :P
zojuist even op WSB gekeken, ik zie niet iets wat ik kan gebruiken. Allemaal LOL content.

RIG was geen puts, had me goed ingelezen, heb niet al te veel ingezet, en het heeft goed uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
@Santee Oh ik zag ze op Flatex/Tradegate op 60 eurocent staan zoiets en ja dit is een mooi stuiterbal aandeel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Maar de vraag is natuurlijk waar Hertz uiteindelijk naartoe gaat, dat is inderdaad waarschijnlijk de $0,00
Als er nu mensen instappen die daar ook vanuit gaan, maar dus enkel instappen in de hoop dat er tussentijds iemand anders zal zijn die er meer voor wil geven zou wel ironisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:43
Heineken is ook helemaal gek. Tikt bijna €83 aan. Gisteren volgens mij ook al +3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
Kraakmand schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:03:
Heineken is ook helemaal gek. Tikt bijna €83 aan. Gisteren volgens mij ook al +3
Heropenen van terrassen/hoop op toerisme denk ik? AB InBev soortgelijk bezig.. 10-15% erbij in 5 dagen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Kraakmand schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:03:
ik ben in plaats daarvan in Inbev gestapt. Leek iets meer te zijn afgekomen en dus ook groter herstelpotentie. Tijd zal het leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ko.Kane schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:08:
Dat vind ik dunne thesis op middellange termijn dat reispatroon exact weer het zelfde wordt, op termijn zal het vast wel aantrekken, maar de vraag is of ze allemaal de eindstreep halen. Daar om zou ik dus eerder inzetten op AVIS dan Hertz.
Had je nou maar op Hertz ingezet gisteren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Het feest is inmiddels alweer voorbij, we gaan weer zuidwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Wietsee. schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:35:
[...]

Nee, dat is inderdaad wel te zien, maar er ontbreekt veel meer aan dan alleen 'geen beleggingskennis' :X .
Bedankt voor je scherpe observatie (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

*&@^@# wilde nog verkopen maar is al weer 17:00 geweest.
3 van de 6 wel verkocht maar zat nog even te tobben over 2 ETF en Shell.
Oh well you snooze you lose (Of niet).. zien we morgen wel weer.
Niet tegen de wind in plassen.

(En op de tijd letten.)

[ Voor 35% gewijzigd door MrMonkE op 27-05-2020 17:06 . Reden: Plas advies ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneetje
  • Laatst online: 16-09 13:21
DJTimo schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:12:
[...]
ik ben in plaats daarvan in Inbev gestapt. Leek iets meer te zijn afgekomen en dus ook groter herstelpotentie. Tijd zal het leren. :)
Heb je nog andere redenen naast de grote afstraffing dat je voor AB InBev hebt gekozen i.p.v Heineken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
magneetje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:07:
[...]

Heb je nog andere redenen naast de grote afstraffing dat je voor AB InBev hebt gekozen i.p.v Heineken?
misschien nog omdat ze groter zijn dan Heineken, maar niet echt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:25
MrMonkE schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:03:
*&@^@# wilde nog verkopen maar is al weer 17:00 geweest.
3 van de 6 wel verkocht maar zat nog even te tobben over 2 ETF en Shell.
Oh well you snooze you lose (Of niet).. zien we morgen wel weer.

[...]

Niet tegen de wind in plassen.

(En op de tijd letten.)
Op de tijd letten inderdaad, beurzen zijn tot 17.30u geopend, misschien kan je nog verkopen als je dat wilt?
Pagina: 1 ... 122 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.