Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 185 Laatste
Acties:
  • 1.293.389 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:40
Supreme_One schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:22:
[...]
Andere vraag ik had me eerder nier verdiept in duurzaam beleggen. Ik wil misschien toch echt duurzaam gaan beleggen, etisch beleggen. Dacht aan SUSW en SUSM voor de gein bij ABN Amro even gekeken naar de kosten voor 1 aandeel van 6 euro betaal je al snel meer dan 10 euro kosten waar kan dit goedkoper? Iemand enig idee?
Je hebt ook een duurzaam fonds zoals die van ASN of Triodos, maar daar betaal je ook al minimaal iets van 1% aan kosten voor op jaarbasis.
Als het van jou niet al te streng hoeft dan is het index fonds wat je bij Fitvermogen kunt kopen aan te raden, ook als duurzaamheid je niets uit zou maken overigens :)
Alle sectoren zitten erin, dus ook o.a. olie/gas, maar de minst duurzame zijn uitgesloten.
Dus zo uit mijn hoofd zit er bijvoorbeeld geen Exxon in maar wel BP want die hebben als streven om in 2050 volledig co2 neutraal te zijn.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:43
Supreme_One schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:17:
[...]

-2000 euro per maand WIA
-Geen idee ik schat zo'n 800 euro
-Pensioen meende ik iets van 5000 6000
-Partner geen inkomsten. Kinderen ja ik en nog - Huis koop woning, hypotheek 100.000 spaar 60.000 aflosvrij
-Doel is zorgeloos oud worden
-slapen weet ik niet :)
Ik gaf maar een paar voorbeeld vragen, dit is bij lange na niet genoeg.

Maar goed, op basis van zijn inkomsten/uitgaven/kennis van beleggen (van jou en van hem) raad ik aan om lekker te blijven sparen.

Zorgeloos oud worden gaat niet lukken als hij alles gaat beleggen, want ik neem aan dat als hij de helft van zijn geld verliest in een paar maanden, dat het niet 'zorgeloos' meer is. Hij heeft het geld wel nodig voor zijn pensioen.

Dus hooguit een klein beetje beleggen of lekker blijven sparen op de spaarrekening.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
Santee schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:47:
[...]

Ik zie een positieve premarket dus wellicht zet ik een marketorder op $30 voor een aantal stuks en kijk ik of de rest nog verder gesqueezed wordt. Wanneer de hype naar beneden gaat zal het ook wel weer snel richting de $20 zakken is mijn vermoeden.
Ik zou alles verkopen.

Een beetje plat gezegd is de vraag: wie is de sukkel? Nikola, omdat ze geen IPO doen waar ze 3x zoveel hadden kunnen verdienen? Of de particulier die niet weet wat hij koopt en de koers exponentieel ziet gaan? Of wat netter gezegd: wie zou de waarde van een aandeel Nikola beter kunnen inschatten? Nikola (met dure adviseurs en alle informatie/kennis die ze nodig hebben voor een goede waardering) of de particulier?

Je hebt nu een gigantische winst in korte tijd. Mazzel gehad. Als het aandeel op korte termijn naar $100 stijgt, dan heeft dit meer met FOMO te maken dan de onderliggende waarde. Doet me denken aan Bitcoin...

[ Voor 3% gewijzigd door Longcat op 13-05-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:21
Longcat schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Ik zou alles verkopen.

Een beetje plat gezegd is de vraag: wie is de sukkel? Nikola, omdat ze geen IPO doen waar ze 3x zoveel hadden kunnen verdienen? Of de particulier die niet weet wat hij koopt en de koers exponentieel ziet gaan? Of wat netter gezegd: wie zou de waarde van een aandeel Nikola beter kunnen inschatten? Nikola (met dure adviseurs en alle informatie/kennis die ze nodig hebben voor een goede waardering) of de particulier?

Je hebt nu een gigantische winst in korte tijd. Mazzel gehad. Als het aandeel op korte termijn naar $100 stijgt, dan heeft dit meer met FOMO te maken dan de onderliggende waarde. Doet me denken aan Bitcoin...
Maar jij gaat ook voor de stabiele langzame groei :> O+

Wie is de sukkel? Ik als ik ze nu allemaal verkoop en ze naar $100 gaan (ook al heb ik dikke winst). Ik moet gewoon reëel blijven en zo goed mogelijk timen. Wellicht gaat de hype pas liggen na 2 juni (merger), wellicht morgen al. Zodra er 5+% in 1 dag af gaat gaan mensen dumpen en dat moet ik dus in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:29

MaNdM

1000-dingen-doekje

Santee schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:11:
[...]

Wie is de sukkel? Ik als ik ze nu allemaal verkoop en ze naar $100 gaan (ook al heb ik dikke winst). Ik moet gewoon reëel blijven en zo goed mogelijk timen. Wellicht gaat de hype pas liggen na 2 juni (merger), wellicht morgen al. Zodra er 5+% in 1 dag af gaat gaan mensen dumpen en dat moet ik dus in de gaten houden.
Simpele oplossing misschien, maar waarom niet een trailing-stop order klaarzetten? Stoppie erop en achterover leunen. Na jou de zondvloed :P

To be determined...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

A fool and his money are soon parted.

Je mag natuurlijk lekker zelf weten wat je doet maar je hebt advies gekregen van de mensen in dit topic die het meeste verstand hebben van waarde. Als je van tevoren al weet dat je dit advies niet wil horen dan is dat natuurlijk prima maar het heeft dan ook niet veel zin om te vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Longcat
[...]

Wie is de sukkel? Ik als ik ze nu allemaal verkoop en ze naar $100 gaan (ook al heb ik dikke winst).
Nee, nee, nee! Dan zijn er simpelweg grotere sukkels gekomen die nog meer betalen voor iets dat $10 waard is. Dat maak jou geen sukkel.

Je koopt toch ook geen mystery box voor $30 waar goodies inzitten met een waarde tussen de $0 en $10? Je gaf al eens aan dat dit de grootste positie was in je portefeuille. Toen stond het aandeel geloof ik nog half zo hoog als nu. Je moet je echt realiseren dat de reële waarde momenteel (hooguit) $10 is, de huidige koers $30 en dan maak jij je druk om het scenario dat het naar $100 stijgt. Als het naar < $10 daalt dan sla je je pas echt voor je kop dat je ondanks waarschuwingen niet op een gigarendement bent uitgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:07
[...]

Ik zou zelf een vrij groot deel van je positie verkopen en de rest aanhouden om een eventuele verdere stijging niet helemaal mis te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:38
[...]

Waarom kijk je alleen naar wat je potentieel kan winnen, maar niet naar wat je zou kunnen verliezen? Ik neem aan dat je in eerste instantie hard hebt gewerkt voor het geld wat je gebruikt op de beurs en omdat te vergaren flink wat uren hebt gemaakt. Dan is kijken na wat je kan verliezen toch minstens net zo relevant als de potentiële winst. Er zal altijd wel een kans op de beurs langskomen waar je een slag mee kan slaan, maar je geld kan je maar 1 keer kwijtraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 23:28
@Santee 200% grab and run! In twee maanden is top annualized rendement. Risico lijkt me wel duidelijk geschetst door Writser.

Als je toch twijfelt: verkoop dan minimaal ter waarde van je eigen inleg. (Gekocht voor 10, is nu ~1/3 verkopen) Dan eindigt het in ieder geval nooit meer in tranen, en kun je later I told you so zeggen als dat overschot toch op 500$ staat. Maar belangrijker, als het weer instort naar 10 dan is het alsnog 66% rendement, bij inkoop van 10. (Feitelijk zolang het niet voor nul handelt hou je beetje rendement over)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ko.Kane
Sowieso is dat de realiteit van beleggen: Elke trade eindigt met spijt! Bij stijging met spijt dat je niet meer had gekocht, bij verlies met spijt dat je gekocht had. :+

Het is kwestie van perceptie: Shell iets boven 12 kopen en dan met 30% winst eruit.... Is dat loser trade omdat het nog goedkoper gekocht had kunnen worden, en voor 18 verkocht had kunnen worden?

Of moet je blij zijn met 30% in 2 weken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:54
[...]

Vanwege dit soort geklooi underperformt de gemiddelde actieve belegger de indexbelegger. Te hebberig, geen flauw benul van onderliggende waarde, bang de boot te missen, anchoring bias ("ik heb al dikke winst"), probeert de markt te timen en maakt onnodige transactiekosten. Een hele rits veelgemaakte fouten in een postje van 3 regels.

[ Voor 6% gewijzigd door writser op 13-05-2020 13:01 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
JohanNL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:53:
[...]

Je hebt ook een duurzaam fonds zoals die van ASN of Triodos, maar daar betaal je ook al minimaal iets van 1% aan kosten voor op jaarbasis.
Als het van jou niet al te streng hoeft dan is het index fonds wat je bij Fitvermogen kunt kopen aan te raden, ook als duurzaamheid je niets uit zou maken overigens :)
Alle sectoren zitten erin, dus ook o.a. olie/gas, maar de minst duurzame zijn uitgesloten.
Dus zo uit mijn hoofd zit er bijvoorbeeld geen Exxon in maar wel BP want die hebben als streven om in 2050 volledig co2 neutraal te zijn.
Snap ik maar wat als ik puur voor SUSW ga waar kan ik dan het beste terecht enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
evleerdam schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:01:
[...]

Ik gaf maar een paar voorbeeld vragen, dit is bij lange na niet genoeg.

Maar goed, op basis van zijn inkomsten/uitgaven/kennis van beleggen (van jou en van hem) raad ik aan om lekker te blijven sparen.

Zorgeloos oud worden gaat niet lukken als hij alles gaat beleggen, want ik neem aan dat als hij de helft van zijn geld verliest in een paar maanden, dat het niet 'zorgeloos' meer is. Hij heeft het geld wel nodig voor zijn pensioen.

Dus hooguit een klein beetje beleggen of lekker blijven sparen op de spaarrekening.
duidelijk dus gewoon "sparen" al is het minimaal %

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik vind het wel mooi, al die actieve handelaars. Mijn broker moet ook eten, heb liever dat hij het bij hen verdient dan bij mij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Supreme_One schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Snap ik maar wat als ik puur voor SUSW ga waar kan ik dan het beste terecht enig idee?
Hij is te krijgen op Trading212 Invest zie ik.
Je hebt wel te maken met een dividendlek want genoteerd in Ierland, maar daar staat weer tegenover dat de TER heel netjes is: 0,2%
Lijkt me op zich allemaal best goed als duurzaamheid belangrijk voor je is, hier ga ik wellicht zelf ook een positie in nemen :)

[ Voor 22% gewijzigd door JohanNL op 13-05-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Over onderliggende waarde gesproken. Wat vinden jullie van uitspraken als deze door Druckenmiller?
(Bloomberg) -- Stan Druckenmiller said the risk-reward calculation for equities is the worst he’s seen in his career, and that the government stimulus programs won’t be enough to overcome real world economic problems.

“The consensus out there seems to be: ‘Don’t worry, the Fed has your back,’” said Druckenmiller on Tuesday during a webcast held by The Economic Club of New York. “There’s only one problem with that: our analysis says it’s not true.”

While traders think there is “massive” liquidity and that the stimulus programs are big enough to solve the problems facing the U.S., the economic effects of the coronavirus are likely to be long lasting and will lead to a slew of bankruptcies, he said.

“I pray I’m wrong on this, but I just think that the V-out is a fantasy,” the legendary hedge fund manager said, referring to a V-shaped recovery.
Het is geen nieuw geluid an zich en niemand heeft een glazenbol. Toch is het wel iemand met een indrukwekkende trackrecord voor zover ik kan beoordelen. In die bewuste webcast zei hij ook dat de opkoopprogramma's tot deflatie gaan leiden.
Ik vraag me af wat voor analyse zij hebben gedaan dat dit onderbouwd en hoeverre Europe (Nederland) in dat opzicht met de Verenigde Staten vergeleken zou kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
writser schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:52:
[...]

Vanwege dit soort geklooi underperformt de gemiddelde actieve belegger de indexbelegger. Te hebberig, geen flauw benul van onderliggende waarde, bang de boot te missen, anchoring bias ("ik heb al dikke winst"), probeert de markt te timen en maakt onnodige transactiekosten. Een hele rits veelgemaakte fouten in een postje van 3 regels.
Bedankt. Ik ga een verkoop order zetten op ongeveer de koersopening van 60% van mijn stuks. =)
Pre-market 31,76 +4,66 (17,20%)

Verkoop order $32 gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Santee op 13-05-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
HyperH schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:22:
Over onderliggende waarde gesproken. Wat vinden jullie van uitspraken als deze door Druckenmiller?

[...]

Het is geen nieuw geluid an zich en niemand heeft een glazenbol. Toch is het wel iemand met een indrukwekkende trackrecord voor zover ik kan beoordelen.
Ik vraag me af wat voor analyse zij hebben gedaan dat dit onderbouwd en hoeverre Europe (Nederland) in dat opzicht met de Verenigde Staten vergeleken zou kunnen worden.
Dit is samen te vatten in PE vs EPS: Of de PE is nu te veel te hoog, of de EPS voor 2021 is te veels te hoog, of PE en EPS zijn allebei beetje hoog nu. Stel een gematigd hoge PE van 20 voor, dan EPS al iets van 145, wat al hoger is dan 2019. Dat killt de mogelijke upside is het argument. En laat een flinke downside open.

Het 'don't fight the FED' camp zegt dan weer dat die downside compleet gestut wordt door de FED en er dus eigenlijk geen downside risk is. En dat daarom de hoge PE acceptabel is, omdat zonder downside een klein beetje upside al goede beloning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
JohanNL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:09:
[...]

Hij is te krijgen op Trading212 Invest zie ik.
Je hebt wel te maken met een dividendlek want genoteerd in Ierland, maar daar staat weer tegenover dat de TER heel netjes is: 0,2%
Lijkt me op zich allemaal best goed als duurzaamheid belangrijk voor je is, hier ga ik wellicht zelf ook een positie in nemen :)
De Giro heeft hem ook maar Trade212 is goedkoper?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Longcat
Er mag bij het aanraden van Trading212 Invest wel een kleine disclaimer gegeven worden dat je geen echte aandelen in handen hebt, maar een overeenkomst met dat bedrijf.
Die broker lijkt me minder geschikt voor het kopen van ETF's voor de lange termijn. Het is meer een alternatief voor Flatex, voor mensen die veel willen handelen/gokken met aandelen en posities innemen van enkele tientjes of honderden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Longcat schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:57:
Er mag bij het aanraden van Trading212 Invest wel een kleine disclaimer gegeven worden dat je geen echte aandelen in handen hebt, maar een overeenkomst met dat bedrijf.
Die broker lijkt me minder geschikt voor het kopen van ETF's voor de lange termijn. Het is meer een alternatief voor Flatex, voor mensen die veel willen handelen/gokken met aandelen en posities innemen van enkele tientjes of honderden euro's.
Zit wat in, maar kun jij uitleggen wat dan precies de risico's zijn hiervan?
Zolang je onder de £85.000.- blijft lijkt er een garantiestelsel te zijn, voor bedragen daarboven zoek je een andere broker.
https://www.trading212.com/en/Company-Overview
https://www.trading212.com/en/Safety-and-Security

Bij nader inzien punt gemaakt, voor de lange termijn zal je portefeuille naar verwachting meer waard worden en zal dat dan boven de £85.000.- gaan.
Supreme_One schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:53:
[...]

De Giro heeft hem ook maar Trade212 is goedkoper?
Zelfs helemaal gratis mits je aan bepaalde '' huisregels '' voldoet, hieronder de voorwaarden zodat je het allemaal zelf even door kunt nemen:

https://www.trading212.com/nl/client-agreement-st
https://www.trading212.co...Amendments_April_2020.pdf ( aanpassingen per 25-05-2020, op de derde pagina in het rood kun je deze '' huisregels '' vinden. )

https://www.trading212.com/nl/Orderuitvoeringsbeleid
https://www.trading212.co...Amendments_April_2020.pdf ( aanpassingen per 25-05-2020 )

https://www.trading212.com/nl/Privacybeleid
https://www.trading212.co...Amendments_April_2020.pdf ( aanpassingen per 25-05-2020 )

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 13-05-2020 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

JohanNL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:24:
[...]
Zolang je onder de £85.000.- blijft lijkt er een garantiestelsel te zijn, voor bedragen daarboven zoek je een andere broker.
Dat gaat over een cash saldo en effecten. (FSCS)

Wat @Longcat beweert is dat je helemaal geen effecten in handen hebt bij Trading212. Daar ben ik op zich ook wel benieuwd naar want na even vlug op de site te hebben gekeken zie ik dit ook niet duidelijk vermeld staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Zr40 op 13-05-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Zr40 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Wat @Longcat beweert is dat je helemaal geen effecten in handen hebt bij Trading212. Daar ben ik op zich ook wel benieuwd naar want na even vlug op de site te hebben gekeken zie ik dit ook niet duidelijk vermeld staan.
Okay het blijkt inderdaad wat anders in elkaar te steken, in positieve zin :)

Hier heeft iemand ook de vraag gesteld over wat er gebeurd als Trading212 failliet zou gaan: https://community.trading...eassurance-hopefully/2159
En daar is dit zoal door een moderator gepost:
Where is my equity?

When you invest with Trading 212, your equity is held in custody at Interactive Brokers. They are the biggest broker in the world by the number of daily trades. They hold $160B in client assets.
Ik denk ook vrijwel zeker te weten hoe het zit met de CFD's in dit geval.
Zolang je maar hele stukken koopt loop je hier geen risico mee, maar zodra je dus fractional shares hebt, dan is dat gedeelte een CFD, een contract met Trading212 die je enkel kunt verkopen aan Trading212 en dus zodra Trading212 failliet zou gaan loop je dus het risico dat zij deze niet meer van je kunnen kopen en je dit deel dus technisch kwijt raakt.
Je zou dan wel weer fractional shares kunnen omzetten naar echte shares door minimaal een gedeelte bij de kopen zodat je weer een hele share hebt.

Dus als voorbeeld:

Ik koop 250 aandelen Shell, dan heb ik gewoon 250 aandelen, geen CFD contracten.
Ik koop daarbij nog 140,8 aandelen Shell, wat een totaal maakt van 290,8 Shell, dan heb ik 290 echte aandelen Shell en 0,8 aandelen Shell in vorm van een CFD contract met Trading212.
Koop ik er dan nog 9,2 aan Shell bij heb ik 300 in totaal, wat dan weer 300 echte aandelen Shell zou moeten maken en geen CFD contracten meer.

Ik denk dus dat het zo moet werken, dit maak ik tenminste uit hun voorwaarden over fractional shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Zr40 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Je kan bij die gasten toch fractionele aandelen kopen? Hoe krijg ik mijn (hypothetische) halve aandeel Apple als Trading212 failliet gaat?
JohanNL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:53:
[...]

Zolang je maar hele stukken koopt loop je hier geen risico mee, maar zodra je dus fractional shares hebt, dan is dat gedeelte een CFD, een contract met Trading212 die je enkel kunt verkopen aan Trading212 en dus zodra Trading212 failliet zou gaan loop je dus het risico dat zij deze niet meer van je kunnen kopen en je dit deel dus technisch kwijt raakt.
Je zou dan wel weer fractional shares kunnen omzetten naar echte shares door minimaal een gedeelte bij de kopen zodat je weer een hele share hebt.
Geven zij ergens aan dat als je een heel aantal aandelen hebt, dat je dan geen CFD's hebt zoals bij fractionele aandelen? Ik zou niet gek opkijken als je gewoon altijd CFD's hebt. In de context van een paar tientjes aan aandelen Gerry Weber (bekend van het flatex topic) of Aston Martin boeit dat niet veel, maar wel als je 5 of 6 cijfers voor de komma in een ETF hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Santee schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:25:
En zo zit je vanochtend met je vinger op de koop knop voor €47 Unibail. Longcats stem galmt door je hoofd: "risico, ETFs, long...".

Zie ik een toekomst voor Unibail? Meh, steeds meer winkels verdwijnen en online shopping wordt steeds meer de norm. Zie ik het aandeel zakken naar €30? Mogelijk. Ik heb er dus maar vanaf gezien.

..en BOEM ineens zie je een paar uur later €51 op de borden (+12,5%). Wat een gekke markt is dit toch, kan morgen zo weer -15% zijn...
Nog steeds spijt dat je toen geen Unibail hebt gekocht? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Longcat schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:09:
[...]

Nog steeds spijt dat je toen geen Unibail hebt gekocht? :9
Als ik ze had gekocht waren ze er 3 dagen later uitgegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Confirmed: 60 stuks @32,58 eruit. :)
Nu de overige 40% houden en kijken of rit nog doorzet en ik FOMO krijg ;)
edit: $34, FOMO FOMO :+ :+ :+

[ Voor 13% gewijzigd door Santee op 13-05-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSl
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-04-2021
Dag iedereen,

eventjes kort voorstellen. Ik ben al lang in de ban van de beurs, heb onlangs een basisopleiding gevolgd over beleggen en heb in maart mijn eerste stappen op de beurs gezet. Dit is eigenlijk niet helemaal juist want via mijn bank heb ik al belegd in verschillende fondsen sedert vorig jaar.

Ik heb in mijn leven al veel geïnvesteerd in mijn eigen zaak ( dus lees weinig gespaard ) maar ben nu in een situatie gekomen waar ik wat spaarcenten heb. Ik wil deze wat actiever maken in tegenstelling om deze gewoon op een niet-rendabele spaarrekening te laten staan. Mijn plan was geleidelijk in te stappen maar door de "Corona-dip" ben ik toch iets steviger ingestapt eind maart. Technisch gezien net te laat want verschillende koeren waren al terug goed aan het stijgen. Mijn doel is om een deel van mijn spaargeld te beleggen en 5 à 10% winst na te streven.

Volgende zaken heb ik gekocht :

- ABInbev
- ING
- Capri holding
- Bilibili
- CF industries Holding
- VWRL
- dan heb ik ook aandelen van 3 junior goudmijnen gekocht ( klein bedrag )

Ik hou ook nog een cashpositie aan om te kunnen reageren. Buiten die goudmijnen is de horizon van mijn portefeuille 5 jaar. Uiteraard kan dit wijzigen door de omstandigheden.
Momenteel sta ik achter mijn aankopen niettegenstaande ik op verschillende aandelen verlies. Mijn totale portefeuille staat momenteel nog in het groen maar dit dankzij de goudmijnaandelen.
De keuze van mijn aandelen is mijn overtuiging dat het aandelen zijn die te hard zijn afgestraft niettegenstaande hun potentieel en ze hebben hun financieel huiswerk klaar om deze crisis te overwinnen.

Ondertussen lees ik heel veel en leer alle dagen bij. Tips of advies zijn uiteraard steeds welkom :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
JohanNL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:53:
[...]

Okay het blijkt inderdaad wat anders in elkaar te steken, in positieve zin :)

Hier heeft iemand ook de vraag gesteld over wat er gebeurd als Trading212 failliet zou gaan: https://community.trading...eassurance-hopefully/2159
En daar is dit zoal door een moderator gepost:

[...]

Dus als voorbeeld:

Ik koop 250 aandelen Shell, dan heb ik gewoon 250 aandelen, geen CFD contracten.
Ik koop daarbij nog 140,8 aandelen Shell, wat een totaal maakt van 290,8 Shell, dan heb ik 290 echte aandelen Shell en 0,8 aandelen Shell in vorm van een CFD contract met Trading212.
Koop ik er dan nog 9,2 aan Shell bij heb ik 300 in totaal, wat dan weer 300 echte aandelen Shell zou moeten maken en geen CFD contracten meer.

Ik denk dus dat het zo moet werken, dit maak ik tenminste uit hun voorwaarden over fractional shares.
Dus voor iemand als ik die weinig verstand heeft kopen bij De Giro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://jirafeau.pmklaassen.com/f.php?h=3Ctk&p=1
De DJI

Afbeeldingslocatie: https://jirafeau.pmklaassen.com/f.php?h=2kOA&p=1
S&P 500 index

Ik denk dat we vandaag gestaag naar boven gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:46
Qunix schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:04:
Ik denk dat we vandaag gestaag naar boven gaan. :)
Kun je dat toelichten? Of is je opmerking sarcastisch bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Supreme_One schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:49:
[...]

Nee Trading212 is prima voor beginners.
De vraag is alleen even of de aandelen die je koopt bij Trading212 ook daadwerkelijk aandelen zijn of dat het zeg maar contracten zijn waarbij Trading212 deze garandeert en de uitgever is.
Mocht Trading212 failliet gaan dan blijven de aandelen in het eerste geval van jou en blijven deze ook buiten het faillissement, in theorie.
In het tweede geval zou het kunnen zijn dat ze niet meer kunnen voldoen aan hun verplichtingen en je dus je aandelen gedeeltelijk of volledig kwijt kunt raken, alhoewel ze na zeggen wel altijd minimaal 100% onderpand hebben.

Ik kom hier later op terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:46
Supreme_One schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:49:
[...]
Ja ik zou eerder DeGiro aanraden dan Trading212. Ik kan het niet echt hard maken maar ik baseer me op wat ik online gelezen heb over Trading212 en mijn eigen ervaringen met DeGiro (heel goed, al jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Pistachenootje schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:13:
[...]

Kun je dat toelichten? Of is je opmerking sarcastisch bedoeld?
Ik heb geen theorie... Het blijkt wel dat exact het tegenovergestelde wat ik denk gebeurd. Ik denk logisch dat het naar beneden moet gaan, maar gaat toch echt naar boven. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34
Pistachenootje schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Ja ik zou eerder DeGiro aanraden dan Trading212. Ik kan het niet echt hard maken maar ik baseer me op wat ik online gelezen heb over Trading212 en mijn eigen ervaringen met DeGiro (heel goed, al jaren).
Ik heb hetzelfde gevoel en wat ik zo vluchtig heb gezien wordt ik al niet heel enthousiast van de website met quotes als dit:
Een app om te handelen, te investeren en rijkdom te vergaren
Wat me verder opvalt is dat het aantal aandelen beperkt is tot 3000 stuks momenteel. VWRL wordt bijvoorbeeld aangeboden maar dan de variant aan de London Stock Exchange. Hier zit waarschijnlijk ook het verdienmodel doordat er waarschijnlijk wat aan de stok blijft kleven bij koersconversies.

En wat mij het meest tegenstaat is de registratie in Bulgarije, dat zegt wel iets over het soort toezicht wat het bedrijf nastreeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 13-05-2020 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verkeerde topic. Enfin, bij Nationale Nederlanden heb ik dan ook eindelijk mijn bonus binnen met begeleid beleggen.

Netto kom ik uit op het volgende:
Broker - Ingelegd - waarde inleg - Bonus
ABN - 100 - 35 opgenomen
BUX - 1 cent - 35 (Basic-Fit + KPN verkocht)
Flatex - 1 cent - 100 opgenomen
Kendu - 50 - 47,25 - 50 opgenomen
Robeco - 50 - 50 opgenomen
NN - 300 - 292 - 60 uitgekeerd

Resultaat:
Ingelegd: 1000
Over van inleg: 989,25
Verloren ivm Corona: 10,75
Bonus: 330
Netto winst: 319,25 euro.

Wisselgeld/peanuts qua beleggen, maar het meeste heb ik 3mnd of 6mnd in een beheerd beleggen pakket gehad met vnl obligaties/ETF trackers. Icm een defensief profiel had ik zonder corona invloeden wss mijn inleg kunnen behouden.

[ Voor 137% gewijzigd door Joosie200 op 13-05-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
-

[ Voor 100% gewijzigd door Longcat op 13-05-2020 17:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• writser
VTIQ: vandaag grootste interessestijging onder Robinhood retail beleggers: https://robintrack.net/po...alse&changeType=increases . Zie ook de interesse op Twitter: https://twitter.com/searc...&src=cashtag_click&f=live .

Het domme geld stapt in.

[ Voor 9% gewijzigd door writser op 13-05-2020 17:06 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
writser schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:05:
VTIQ: vandaag grootste interessestijging onder Robinhood retail beleggers: https://robintrack.net/po...alse&changeType=increases . Zie ook de interesse op Twitter: https://twitter.com/searc...&src=cashtag_click&f=live .

Het domme geld stapt in.
Je ziet aan de grafiek heel mooi waar die prijsstijgingen vandaan komen.
https://robintrack.net/symbol/VTIQ?symbol=VTIQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee

Het domme geld stapt in.
Dit ballonetje staat op poppen. De vraag is wanneer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
@Santee Misschien kun je als een gek op fora waar veel Robin Hood users zitten VTIQ hypen zodat je je aandelen op ze kan dumpen. :+

De crash van ~$15 naar ~$10 gebeurde met een kleine dip in het aantal users, nog geen 2000. Moet je nagaan als de 20k nieuwe kopers van vandaag straks op verlies staan, bang worden en gaan verkopen. Dan gaat het inderdaad heel hard.

[ Voor 47% gewijzigd door Longcat op 13-05-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Longcat schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:13:
@Santee Misschien kun je als een gek op fora waar veel Robin Hood users zitten VTIQ hypen zodat je je aandelen op ze kan dumpen. :+
Wat denk je dat ik de afgelopen 5 dagen heb gedaan op Reddit? :9 :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magneetje
  • Laatst online: 16-09 13:21
ChrisSl schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:45:
Dag iedereen,

eventjes kort voorstellen. Ik ben al lang in de ban van de beurs, heb onlangs een basisopleiding gevolgd over beleggen en heb in maart mijn eerste stappen op de beurs gezet.

Dit is eigenlijk niet helemaal juist want via mijn bank heb ik al belegd in verschillende fondsen sedert vorig jaar.

Ik heb in mijn leven al veel geïnvesteerd in mijn eigen zaak ( dus lees weinig gespaard ) maar ben nu in een situatie gekomen waar ik wat spaarcenten heb. Ik wil deze wat actiever maken in tegenstelling om deze gewoon op een niet-rendabele spaarrekening te laten staan. Mijn plan was geleidelijk in te stappen maar door de "Corona-dip" ben ik toch iets steviger ingestapt eind maart. Technisch gezien net te laat want verschillende koeren waren al terug goed aan het stijgen. Mijn doel is om een deel van mijn spaargeld te beleggen en 5 à 10% winst na te streven.

Volgende zaken heb ik gekocht :

- ABInbev
- ING
- Capri holding
- Bilibili
- CF industries Holding
- VWRL
- dan heb ik ook aandelen van 3 junior goudmijnen gekocht ( klein bedrag )

Ik hou ook nog een cashpositie aan om te kunnen reageren. Buiten die goudmijnen is de horizon van mijn portefeuille 5 jaar. Uiteraard kan dit wijzigen door de omstandigheden.
Momenteel sta ik achter mijn aankopen niettegenstaande ik op verschillende aandelen verlies. Mijn totale portefeuille staat momenteel nog in het groen maar dit dankzij de goudmijnaandelen.
De keuze van mijn aandelen is mijn overtuiging dat het aandelen zijn die te hard zijn afgestraft niettegenstaande hun potentieel en ze hebben hun financieel huiswerk klaar om deze crisis te overwinnen.

Ondertussen lees ik heel veel en leer alle dagen bij. Tips of advies zijn uiteraard steeds welkom :-).
Ik hoop niet dat je geld hebt betaald voor die basisopleiding beleggen. Een beleggingshorizon van 5 jaar? Beleggen in goudmijnen? :F.
Potentieel en financieel huiswerk klaar om deze cirisis te overwinnen?? AB InBev heeft een schuldenlast van meer dan 100 miljard dollar. 8)7. ING potentieel... Een groot deel van hun vermogen is de geïnvesteerd in de energiesector, bedrijven gaan failliet en betalen leningen niet terug, lage rente drukt hun marges...

Ik denk dat je deze aandelen voornamelijk hebt gekocht vanwege de lage koersen. Nu zijn die koersen niet voor niks zoveel gedaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 19:34
Even een vraagje waar kan je het beste in de aandelen in wiet en casino's doen..... Beleg nu via ABN maar daar kan ik deze aandelen die in Amerika en Canada beursgenoteerd zijn niet kopen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraakmand
VTIQ sub $31

Edit: $25

[ Voor 35% gewijzigd door Kraakmand op 13-05-2020 18:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Joosie200 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:53:
Verkeerde topic. Enfin, bij Nationale Nederlanden heb ik dan ook eindelijk mijn bonus binnen met begeleid beleggen.

Netto kom ik uit op het volgende:
Broker - Ingelegd - waarde inleg - Bonus
ABN - 100 - 35 opgenomen
BUX - 1 cent - 35 (Basic-Fit + KPN verkocht)
Flatex - 1 cent - 100 opgenomen
Kendu - 50 - 47,25 - 50 opgenomen
Robeco - 50 - 50 opgenomen
NN - 300 - 292 - 60 uitgekeerd

Resultaat:
Ingelegd: 1000
Over van inleg: 989,25
Verloren ivm Corona: 10,75
Bonus: 330
Netto winst: 319,25 euro.

Wisselgeld/peanuts qua beleggen, maar het meeste heb ik 3mnd of 6mnd in een beheerd beleggen pakket gehad met vnl obligaties/ETF trackers. Icm een defensief profiel had ik zonder corona invloeden wss mijn inleg kunnen behouden.
Dit is dan ook niet echt beleggen maar bonussen opstrijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09 20:06

Het domme geld stapt in.
Lol je kan precies zien aan de user holding, dat het allemaal robinhood volk is wat de aandeel koopt. _/-\o_

Edit: En daar ploft de bubbel ! :) (In ieder geval de mensen die een stoplosje hadden gezet)

[ Voor 8% gewijzigd door Immutable op 13-05-2020 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
$25. Nu overige 40% verkopen of hold long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraakmand
Santee schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Ik zou wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:38
flyguy schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:35:

1. Euronext, bijgekocht
2. Praktische monopolistisch positie voor de markten die het bediend en profiteert van de toegenomen handelsvolumes. Komt morgen met cijfers. Prima balans, ondanks de extra schuld na de Noorse overname en produceert flinke cashflows. Klein genoeg om een overname prooi te zijn.
3. Ja.
4. Afhankelijk van wat er in de toekomst gebeurd.
En met prima cijfers gekomen. Winst ongeveer 2/3 hoger dan Q1 2019. OCF - Working capital movements praktisch verdubbeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko.Kane
[...]

Als je nog steeds twijfelt: verkopen, winst pakken. En dat op iets rationelers weer inzetten.

Tenzij je gewoon vrij goed op Reddit weet te pijlen wat de nwe ronbinhood hype is, dan dat uitbuiten.* Mooi om te zien in die grafieken dat ze hun eigen markt en hypes maken.

Dat is allemaal geld wat verdampt, en dat is alleen maar mooi voor een capitulatie fase.

Afbeeldingslocatie: https://ih1.redbubble.net/image.458232111.2497/flat,128x,075,f-pad,128x128,f8f8f8.u6.jpg

oOo

* not actual advice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
[...]

En $30. Wat een gehobbel. Ik ga er de rest van de dag proberen niet meer naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
1. Welke aandelen heb je gekocht/verkocht naar aanleiding van Corona?
2. De reden waarom heb je dit aandeel juist nu hebt gekocht/verkocht?
3. Sta je op dit moment nog steeds achter je aan/verkoop?
4. Voor hoe lang wil je dit aandeel vasthouden?

1. koop: Takeaway, S&P global, Vanguard SP500, Apple, Amazon, Servicenow, homedepot, starbucks,
microsoft, Automatic dataprocessing, T-mobile US, Extra space storage, Visa, Ross stores, Exxon Mobile, Shell
2. bij kopen
3. ja
4. zo lang mogelijk

1. koop: united continental Airlines holding
2. nieuwe aankoop
3. nee
4. Wacht totdat de koers weer iets bijgetrokken is om het dan te verkopen.

1. koop: Vont BEAR FTSE 100 X12
2. nieuwe aankoop
3. nee, koop het nooit weer. Dit is echt iets voor day traders, zeer riskant.
4. heb het nog, is nagenoeg niks waard laat het dus staan in de hoop dat het wat waard wordt.

1. koop en verkoop: XACT BEAR 2
2. nieuwe aankoop
3. Misschien
4. Heb het al verkocht, zou zoiets niet te lang vasthouden gezien het een short ETF is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
Creative Realities Inc. (CREX) in 1 dag met bijna 67% gestegen !

https://www.marketwatch.com/investing/stock/crex

[ Voor 12% gewijzigd door phantom09 op 13-05-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Longcat schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:03:
[...]

Geven zij ergens aan dat als je een heel aantal aandelen hebt, dat je dan geen CFD's hebt zoals bij fractionele aandelen? Ik zou niet gek opkijken als je gewoon altijd CFD's hebt. In de context van een paar tientjes aan aandelen Gerry Weber (bekend van het flatex topic) of Aston Martin boeit dat niet veel, maar wel als je 5 of 6 cijfers voor de komma in een ETF hebt zitten.
Ik heb uitgebreid gezocht en kan helemaal niets vinden over dat het CFD's zijn, volgens mij moet dat toch ook wel duidelijk worden aangegeven als het daarom gaat.
Hier staat ook o.a. dat je portefeuille wordt bewaard door Interactive Brokers: https://community.trading...eassurance-hopefully/2159
Als het om CFD's zou gaan dan was dat ook helemaal niet nodig geweest volgens mij.
Dus ik kan niets vinden over dat je niet in CFD's handelt, maar ook niet dat je niet in aandelen handelt, lijkt me dus logisch dat je de producten die worden aangeboden gewoon aankoopt; aandelen dus en die zijn van jou en worden aangehouden door IB.

Verder is dit stukje belangrijk over de fractional shares:
11. Fractioneel investeren.
11.1. Het fractionele aandelenprogramma van Trading 212 staat u toe om effecten aan te kopen in monetaire bedragen, eerder dan hoeveelheden te delen. Het voordeel van fractionele aandelen is dat het uitgebreide diversificatie biedt voor relatief kleine beleggingen, maar u moet zich bewust zijn van de unieke kenmerken, risico's en beperkingen voordat u deelneemt aan het fractionele deelprogramma van Trading 212. Dit wordt vermeld in ons document met risicogegevens.

11.2. Fractionele order - Als u een order plaatst voor een aandeel (welke order wordt uitgedrukt in een bepaald geldbedrag) en dat geldbedrag niet genoeg is om een of meer aandelen te kopen, hebt u misschien slechts genoeg geld om een fractie van dat aandeel te verwerven. Om uw order uit te voeren, zal Trading 212 een fractionele aandelentransactie met u aangaan waarbij het onderliggende referentie-instrument een percentage zal zijn van het aandeel dat in uw order is gespecificeerd.

11.3. Afronden - Trading 212 rondt alle fractionele aandelen af op acht decimalen. Voor alle op nominaal gebaseerde orders zullen uw transacties het orderbedrag nooit overschrijden. Afronden kan ook uw mogelijkheid beïnvloeden om gecrediteerd te worden voor cashdividenden, aandeeldividenden en aandeelsplitsingen. Bijvoorbeeld, als u 0,00000001 deel van een aandeel bezit dat een cent dividend per aandeel uitbetaalt, zullen we uw kassaldo niet crediteren voor een deel van een cent. Bij het uitvoeren van het afronden, zullen we redelijke inspanningen verrichten om zo precies mogelijk tot uw order te komen, we zullen echter niet aansprakelijk zijn voor uw geleden of ontstane verliezen of schade die ontstaan zijn en of in relatie met zulke afrondingen betrekking hebben op directe bijdragen tot onze verwaarlozing, fraude, welwillende gebrek, verbreken van contract of inbreuken op de FCA-regels.

11.4. Limietorders - Limietorders geplaatst op fractionele aandelen, of in partijen in kleine aantallen aandelen, mogen niet in een orderboek worden geplaatst, maar intern worden gehouden en worden uitgevoerd als het bod de limietprijs bereikt.

11.5. Handelscapaciteit en uitvoering - Trading 212 zal alle orders, die uitgevoerd zijn via Trading 212, met alle respect naleven met de 'beste uitvoering' in overeenstemming met de reglementaire voorwaarden. Dit betekent dat uitvoering gebaseerd zal zijn op een prijs niet slechter dan het geldende bod/aanbod op een referentiewissel vanaf het tijdstip van uw order, voor alle volle aandelen en fractionele aandeelcomponenten van een transactie. Elke order groter dan een aandeel die een fractioneel aandeelcomponent omvat, zal uitgevoerd worden in een gemengde capaciteit. Trading 212 zal handelen in een belangrijke of risicovrije hoofdcapaciteit met betrekking tot de fractionele aandelencomponenten van de transactie. Als u slechts een order plaatst voor een fractioneel aandeel, zal Trading 212 uw handel over-the-counter uitvoeren, en intern matchen gebaseerd op de prijs niet slechter dan het heersende bod/aanbod op de referentiewissel vanaf het tijdstip van uw order. Orders uitgevoerd buiten de reguliere handelsuren kunnen niet uitgevoerd worden.

11.6. Rechten - Als u fractionele rechten bezit, bent u de enige beneficiaire eigenaar van de rechten. Elk dividend dat aan u moet worden uitgekeerd, zal pro rata zijn om uw fractionele rechten weer te geven (deze zullen namens u in overeenstemming met de FCA-regels worden gehouden (zie sectie 12 hieronder). We zullen geen enkele stemrechten en/of acties uitvoeren in relatie tot zulke fractionele rechten. Het bedrijf beperkt op geen enkele manier de rechten die u anders zou hebben over de effecten en fondsen in uw Trading 212-account, inclusief eventuele fractionele aandelen.

11.7. Overdracht van fractionele aandelen - Fractionele aandelen zijn niet verhandelbaar. Als u uw account afsluit of uw account verhandelt naar een ander bedrijf zullen de fractionele aandelen, gehouden in uw account, geliquideerd moeten worden. Overeenkomstig kunnen fractionele aandelen niet in gecertificeerde vormen geplaatst en gemaild worden. Liquidaties van fractionele aandelen kunnen resulteren in bijkomende kosten.
Ook niets over CFD's maar er zijn zo te zien wel extra risico's als je fractional shares aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
writser schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:32:
[...]
Om deze hypothese te testen heb ik een paar aandeeltjes gekocht vanochtend, met het plan ze later op de dag weer te verkopen. Bescheiden gokje. Zal wel helemaal verkeerd uitpakken :P .
Wat is nu je exit strategie? Gewoon verkocht of pain-hold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

11.6 en 11.7. Je bezit geen fractionele aandelen, je bezit afgeleide rechten.

11.2, 11.4 en 11.5 hadden net zo goed over CFD transacties kunnen gaan.

Verder: Zr40 in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9"
Hier staat ook o.a. dat je portefeuille wordt bewaard door Interactive Brokers: https://community.trading...eassurance-hopefully/2159
Dat is leuk voor je hele aandelen, maar niet relevant voor jouw fractionele posities, want die bestaan enkel in de administratie van Trading212.

Daarnaast zegt de keuze voor een solide bewaarder niets over de stabiliteit van Trading212 zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 13-05-2020 21:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• writser
Ko.Kane schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:24:
[...]

Wat is nu je exit strategie? Gewoon verkocht of pain-hold?
2% lager verkocht richting het eind van de middag.

Vond het frappant dat het zo veel lager ging op wat naar mijn mening paniekerige headlines waren terwijl er wat mij betreft weinig nieuws onder de zon was. Mijn gedachte was dat, als wat mensen in paniek verkochten op de slechte headlines, het later in de dag misschien een beetje zou opveren als het nieuws wat beter geinterpreteerd werd. Vrij marginale thesis, dus kleine positie, pakte niet uit zoals gehoopt, zie niet in waarom ik langer in die positie zou moeten blijven hangen.

[ Voor 72% gewijzigd door writser op 13-05-2020 21:44 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Zr40 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:28:
[...]

11.6 en 11.7. Je bezit geen fractionele aandelen, je bezit afgeleide rechten.

11.2, 11.4 en 11.5 hadden net zo goed over CFD transacties kunnen gaan.

Verder: Zr40 in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 9"

[...]

Dat is leuk voor je hele aandelen, maar niet relevant voor jouw fractionele posities, want die bestaan enkel in de administratie van Trading212.

Daarnaast zegt de keuze voor een solide bewaarder niets over de stabiliteit van Trading212 zelf.
Over de fractionele aandelen zal dat risico er dus wel zijn inderdaad, maar over de volledige aandelen niet wat toch een groot verschil maakt aangezien - mocht je er voor kiezen ook aan fractionele aandelen te doen - daar doorgaans maar een heel klein deel van je vermogen in gaat zitten.
Wil je alsnog dit risico niet lopen koop je alleen hele aandelen.

Maar laten we ook heel eerlijk zijn dat de kans op dat er zo'n doemscenario plaatsvind erg klein is en dat die fractionele aandelen voor velen eigenlijk een pluspunt is voor op de lange termijn vermogen op te bouwen.
Het maakt het vooral een heel stuk flexibeler voor beleggers die bijvoorbeeld maar een inleg van €1000 per maand kunnen/willen doen om gespreid mee te beleggen, die hebben met de fractionele aandelen ook een manier om zinvol te beleggen in losse aandelen en/of je kunt vrijwel je hele inleg gebruiken i.p.v. afhankelijk te zijn van de huidige koers en restanten te moeten opsparen voor de volgende maand.

En over Trading212 zelf... volgens mij zijn ze wel betrouwbaar, maar als je het zelf niet vertrouwd moet je er uiteraard niet gaan beleggen.
Trading 212 is een merknaam van Trading 212 UK Ltd. en Trading 212 Ltd.

Trading 212 UK Ltd. is geregistreerd in Engeland en Wales (registratienummer 8590005), met een geregistreerd adres 43-45 Dorset Street, Londen, W1U 7NA. Trading 212 UK Ltd. is gemachtigd en gereguleerd door de Financial Conduct Authority (registratienummer 609146).

Trading 212 Ltd. is geregistreerd in Bulgarije (registratienummer 201659500). Trading 212 Ltd. is gemachtigd en gereguleerd door de Financial Supervision Commission (registratienummer RG-03-0237).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Juist ja, ze hebben een vergunning en hebben een postadres in een bedrijvenverzamelgebouw, dus what could possibly go wrong? :+
JohanNL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:01:
[...]
Maar laten we ook heel eerlijk zijn dat de kans op dat er zo'n doemscenario plaatsvind erg klein is en dat die fractionele aandelen voor velen eigenlijk een pluspunt is voor op de lange termijn vermogen op te bouwen.
Het maakt het vooral een heel stuk flexibeler voor beleggers die bijvoorbeeld maar een inleg van €1000 per maand kunnen/willen doen om gespreid mee te beleggen, die hebben met de fractionele aandelen ook een manier om zinvol te beleggen in losse aandelen en/of je kunt vrijwel je hele inleg gebruiken i.p.v. afhankelijk te zijn van de huidige koers en restanten te moeten opsparen voor de volgende maand.
Pardon? Ik leg normaliter minder per maand in dan dat en heb geen enkele moeite om losse aandelen te kopen zonder dat daar fracties aan te pas komen. Ik bezit zelfs AMZN.

Daarnaast is een klein beetje cash overhouden na aankoop ook geen enkel probleem. Reken maar eens uit hoe klein je vermeende nadeel is als je bij jouw inleg van maar 1000 euro per maand gemiddeld 50 euro saldo over houdt. Zelfs bij 100 euro per maand is dit nadeel verwaarloosbaar als je belegt voor de lange termijn.

[ Voor 86% gewijzigd door Zr40 op 13-05-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Zr40 Hoe zou je dan een aandeeltje Amazon kunnen bezitten in jouw situatie? Dan zou je meerdere maanden moeten opsparen.
Jij ziet er geen voordeel in maar ik denk dat er heel veel mensen zijn die hier wel voordeel uit kunnen halen.

[ Voor 10% gewijzigd door JohanNL op 13-05-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Meerdere maanden opsparen is precies hoe je dat doet. En ben je echt allergisch voor een cash saldo, dan koop je toch VWRL of een andere goede ETF, totdat je genoeg hebt verzameld om het gewenste aandeel te kopen.

Sowieso vind ik dat je niets te zoeken hebt in losse aandelen als je beleggingskapitaal dusdanig klein is dat je net één aandeel AMZN kan kopen. (Zeitgeist: dat is vandaag ongeveer 2000 euro.) Kies een goede ETF en overweeg losse aandelen pas wanneer je minimaal 10k hebt opgebouwd. Dat wil niet zeggen dat fractionele aandelen niet nuttig kunnen zijn, maar bij een groter kapitaal verdwijnt ook de behoefte voor fractionele aandelen. ;)

Juist als beginnend belegger met een klein kapitaal wil je kunnen vertrouwen op de wettelijke zekerheden en garanties die je krijgt bij een solide broker waar je zelf de eigenaar bent van je aandelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 13-05-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Zr40 JohanNL bedoelt het denk ik in de context van je 'eigen ETF' maken met bijv. 50k-500k. Dan loop je door sommige aandelen, waaronder Amazon, tegen een (relatief) hoge tracking error aan.
Zelf zou ik met een dergelijk bedrag niet bij een nieuwe broker in fractionele aandelen willen zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door Longcat op 13-05-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Longcat Niets is er op tegen om in het 'eigen ETF' scenario AMZN even over te slaan. Ja, tracking error, maar dat krijg je ook door het ontbreken van die andere aandelen die je had kunnen kopen in plaats van AMZN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Zr40 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:53:
@Longcat Niets is er op tegen om in het 'eigen ETF' scenario AMZN even over te slaan. Ja, tracking error, maar dat krijg je ook door het ontbreken van die andere aandelen die je had kunnen kopen in plaats van AMZN.
Dikgedrukte stuk volg ik niet. Als ik de S&P500 wil volgen en ik koop middels die fractionele shares precies het percentage AMZN (en de andere aandelen in de index), dan heb ik een aanzienlijk lagere tracking error dan als ik een keer AMZN oversla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb het natuurlijk over hele aandelen.

Maar ook bij fractionele aandelen zou het moeten kloppen. Of ik nu voor 1000 euro aan AMZN fracties koop (1000 euro is toevallig de weging die volgt uit de index) of voor 1000 euro aan andere aandelen koop met de juiste weging, in beide gevallen verbetert het de theoretische tracking evenveel.

In de praktijk maakt het natuurlijk ook uit hoeveel de betreffende aandelen het beter of slechter doen dan de rest van de index.

[ Voor 83% gewijzigd door Zr40 op 13-05-2020 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
Ik ben het trouwens compleet met je eens dat als je niet 1 aandeel AMZN kan kopen zonder extreem overwogen te zijn, je wellicht gewoon je geld in ETFs moet stoppen. Fractionele aandelen zou ik eigenlijk alleen overwegen als bijv. IB het aanbiedt en het helemaal dichtgetimmerd is. Maar ja, hoe realistisch is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

IB biedt het wel sinds kort aan. Ik gebruik het niet :)

Dit zijn de voorwaarden van IB:
INTERACTIVE BROKERS LLC FRACTIONAL SHARE TRADING DISCLOSURE

Interactive Brokers LLC ("IBKR") allows its brokerage clients, directly or through their independent investment advisor or Introducing Broker (including affiliates of IBKR), to purchase certain US stocks ("Shares") in fractional Shares rather than whole Share quantities. This disclosure outlines the unique features, limitations, and risks associated with trading in and holding fractional Shares.

Capacity - In connection with any fractional Share component of any purchase or sale transaction, IBKR or its affiliate will act as a counterparty and will execute that portion of the trade as principal or riskless principal. For orders that contain both whole and fractional Shares, IBKR will act in a mixed capacity: as agent for the whole Share portion and as principal (or riskless principal) for the fractional Share portion of the order. The client will always be the beneficial owner of any fractional Shares in their account and all fractional Shares owned by a client are segregated in IBKR's books and records in the same manner and to the same extent as whole shares owned by such client.

Transfer of Fractional Shares - While clients maintain complete day-to-day control of any fractional shares in their account, fractional shares are not transferable to another broker. If a client wants to transfer the holdings in an account to another brokerage firm, the fractional Share holdings cannot be transferred and will need to be liquidated before transfer, which may have tax consequences and will result in commission charges. To effect a request for a transfer, IBKR will purchase the fractional Shares from the client's account using the pricing mechanism described above and charge commissions on these closing trades, then transfer the remaining whole Share quantities.

Available Order Types - IBKR will only accept certain types of orders for fractional Shares (e.g., market orders, limit orders, stop orders, stop limit orders, etc.). In the event that a client chooses to place an unmarketable limit order with a fractional Share component, the fractional component may not execute until the order becomes marketable (and therefore may not execute at all), even if the order might have executed earlier if submitted for a whole Share quantity. Please contact us if you have any questions about order types available for fractional trading.

Voting Rights - Clients will not have voting rights for any of the fractional Shares held in their account, will not be able to make voluntary elections on any corporate action (including, without limitation, any tender offers or rights offerings) with respect to such fractional Shares, and IBKR cannot provide clients any other shareholder documentation for any holdings of less than one Share. Clients will, however, receive payments of dividends, or in some cases in connection with stock dividends, either dividended shares or value commensurate to the dividended Shares, and will otherwise participate normally in any stock splits, mergers or other mandatory corporate actions.

Four-Decimal Place Recording - IBKR records the quantity of fractional Shares traded or otherwise held in a brokerage account down to four decimal places.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Pharming Group reports financial results for the first quarter of 2020

Highlights:
  • Delivered revenues of €49.3 million, an increase of 40% on Q1 2019
  • Operating profit of €19.4 million, an increase of 59% on Q1 2019
  • Despite significant one- off financial expenses of €3.7 million from full pay-off of loan, net profits increased by 25% to €8.4 million, compared to Q1 2019,
https://www.pharming.com/nl/node/187

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
writser schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:33:
[...]
Vond het frappant dat het zo veel lager ging op wat naar mijn mening paniekerige headlines waren terwijl er wat mij betreft weinig nieuws onder de zon was.
Dat dacht ik ook, want beide feiten betreffende ABN zijn hier in het topic de revue gepasseerd. Je zou denken dat dit niet als een verassing kwam. Toch was het blijkbaar niet voldoende ingeprijsd door de markt?
Zou dit komen doordat de afschrijving hoger uitviel dan verwacht of door de aangekondigde maatregelen die ABN heeft aangekondigd?
Of zouden er te veel mensen zijn ingestapt die alleen op de lage koers hebben gekocht en nu inderdaad paniekerig verkocht hebben zoals je zelf in de hypothese opperde?
Vrij marginale thesis, dus kleine positie, pakte niet uit zoals gehoopt, zie niet in waarom ik langer in die positie zou moeten blijven hangen.
Dit is volgens mij het moeilijkste. Het hoofd koel houden en rationeel blijven handelen als je op verlies staat. Veel mensen lukt dat niet en durven een zinkend schip niet te verlaten of laten rendement liggen omdat ze geen verlies durven nemen. (ik ben mij bewust van dit fenomeen en vind dat zelf nog steeds erg moeilijk terwijl ik niet eens een actieve handelaar ben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
https://www.iex.nl/Nieuws...Wereldhave-weer-open.aspx

Dit lijkt me toch goed nieuws voor WH, maar ze staan weer lager :p
Het leukste van dit aandeel is nog wel dat ze zo'n 70% van de aandelen van Wereldhave Belgium in handen hebben, en de beurswaarde van deze aandelen alleen meer waard zijn op de beurs dan Wereldhave in zijn totaliteit is op de beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
JohanNL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:04:
https://www.iex.nl/Nieuws...Wereldhave-weer-open.aspx

Dit lijkt me toch goed nieuws voor WH, maar ze staan weer lager :p
Het leukste van dit aandeel is nog wel dat ze zo'n 70% van de aandelen van Wereldhave Belgium in handen hebben, en de beurswaarde van deze aandelen alleen meer waard zijn op de beurs dan Wereldhave in zijn totaliteit is op de beurs.
Goed aankoopmoment dus? Ik verwacht nog steeds wel een 2e golf Corona met sluiting als gevolg. Dus is muntje opgooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Santee schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:10:
[...]

Goed aankoopmoment dus? Ik verwacht nog steeds wel een 2e golf Corona met sluiting als gevolg. Dus is muntje opgooien.
Inderdaad allemaal onzeker en er zit ook ontzettend veel short in dit aandeel, die hebben WH ook niet uit willekeur uitgekozen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
URW overigens ook voor €42 inmiddels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• writser
HyperH schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:50:
[...]

Dat dacht ik ook, want beide feiten betreffende ABN zijn hier in het topic de revue gepasseerd. Je zou denken dat dit niet als een verassing kwam. Toch was het blijkbaar niet voldoende ingeprijsd door de markt?
Zou dit komen doordat de afschrijving hoger uitviel dan verwacht of door de aangekondigde maatregelen die ABN heeft aangekondigd?
Of zouden er te veel mensen zijn ingestapt die alleen op de lage koers hebben gekocht en nu inderdaad paniekerig verkocht hebben zoals je zelf in de hypothese opperde?
Tja, dat is het lastige aan speculeren; dat is bijna onmogelijk te toetsen. Naast het inschatten van wat er gebeurt moet je ook nog inschatten wat de rest van de markt vindt van wat er gebeurt. In dit geval ging ABN toch nog verder omlaag, maar waarom? Waren die credit losses toch nog niet helemaal ingeprijsd? Reageert de markt alleen op de headlines of was ik te kortzichtig en was de trading update ook in andere opzichten veel slechter dan verwacht? Zijn er koersdoelen aangepast en hoeveel invloed heeft dat op de koers? Zeg het maar.

In elk geval, als je je al laat verleiden door zo'n trade (wat ik niemand aanraad, waarschijnlijk was het gewoon een slecht idee), hou in je achterhoofd waarom je de trade hebt opgezet en wanneer je er uit gaat. Het risico is dat je over een half jaar nog steeds met je positie ABN Amro zit opgescheept omdat je hoopte dat het op 13 mei een paar procent zou terugveren, dat het aandeel inmiddels op 3 euro handelt, je hebt bijgekocht en dat je initiele idee stiekem is getransformeerd tot: "ABN Amro investeert in groene energie in Mexico, over 5 jaar handelt het weer op 20 euro". Thesis drift heet dat met een mooie term in het Engels. Gevaarlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door writser op 14-05-2020 10:32 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Mijn normale vergoeding was 40-80 ct/maand vanuit stukken die werden uitgeleend pre-corona. Maart vervolgens vrijwel niets uitgeleend met iedereen in afwacht modus.

Zit ondertussen ruim over de 2/maand, en deze maand lijkt het (als dit doorgaat) richting 3/maand te gaan. Op dit moment lijkt er dan ook vooral heel veel geshort te worden, gezien de stijging van de vergoedingen.

De vraag is dan ook vooral, gaat de markt omlaag door vele shorters, of zijn er zoveel shorters doordat alles blijft zakken?
Raken zaken dus undervalued (abn/ing/urw/wereldhave) of is het slechts ingeprijsd op wat komen gaat...

Kijkend naar ABN verhaal, inschatting was ~500 miljoen door de 2 klanten verloren. Kijk je naar ING (600 mil reservering) zou je -560 miljoen verwachtten door die 2 extra tegenslagen als je afschrijving naar rato van ondernemingsgrootte bekijkt. ABN zegt 1100 miljoen opzij te zetten.
Dat neigt wel naar een stevige verrassing, bijna de helft van de beurswaarde die ze even als reservering nemen.

Zelfs als het stuk in handen van de staat niet is meegenomen in de beurswaarde, dan nog is de verhouding tegenover ING (en afschrijving vs beurswaarde) buiten elke verhouding of proportie.

[ Voor 78% gewijzigd door Xanaroth op 14-05-2020 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 12:57
-verkeerde topic :X 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door DJTimo op 14-05-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
@writser Ik begreep je initiële thesis wel, maar vond hem wat marginaal, daarom vroeg ik mij inderdaad af of je nog in achterhoofd stiekem long term wat zag in ABN. Wat ik eigenlijk nog raarder zou vinden, dus kon me dat al niet echt voorstellen. Dus goed ingeschat dat je dat niet hebt.

Achteraf heb je een uitkomst, maar bij negatieve uitkomst is dat nog steeds niet per definitie een waarde oordeel over je thesis. Gister had je ook additionele pech dat de beurs niet index breed omhoog ging, niks om op mee te liften. Misschien was de eerste val wel ABN georiënteerd en de rest is gewoon de beurs brede glijpad met extra negatief tegen over banken momenteel. (ING gaat ook mee omlaag vandaag -2,4 en ABN -3,3)). Als gister een positieve dag van +2% index breed was geweest, had het wellicht wel gewerkt... En dan nog blijf je zitten met de vraag, was je thesis juist of dreef het gewoon mee omhoog? 8)7

De term thesis drift kende ik niet. Maar dat is wel bekend fenomeen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Ik denk dat we ondertussen ook weer over Shell en KLM kunnen gaan praten. Beiden weer -5/6% er af.

KLM staat 11% lager dan vorige low. Buffet's curse?

Shell misschien leuk weer voor kort ritje binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
Ko.Kane schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:45:
Ik denk dat we ondertussen ook weer over Shell en KLM kunnen gaan praten. Beiden weer -5/6% er af.

KLM staat 11% lager dan vorige low. Buffet's curse?

Shell misschien leuk weer voor kort ritje binnenkort?
Ben er wel een beetje klaar mee (Shell). Op koopjes jacht geweest in maart en ruim 40% gepakt maar de schommelingen van nu zijn voor mij niet meer te verklaren. De verwachting was een langzaam herstel naar de 20-25 maar daar vertrouw ik nu niet meer zo in.

En tja KLM, die zouden niet om kunnen vallen, maar ze staan er wel echt beroerd voor. KLM moet nu die 3 miljard aan de reizigers terug gaan betalen. Daar zijn de beleggers natuurlijk niet zo blij mee. Ben benieuwd wat er met het aandeel gebeurd als er een akkoord is over het steunpakket en de voorwaarden die daarbij horen, misschien goed voor een kleine run?
Als je dan toch een beetje risico wil nemen kun je beter een positie in Aston Martin nemen! Alles of niets :+ En nog sneller resultaat ook ;).

Heb alleen nog maar NT World/VWRL/Aston Martin nu (78/20/2 nu).

p.s Die VWRL heb ik alleen omdat ik geen zin had om het geld van DeGiro terug te storten naar de ABN. I.p.v NT world dus maar VWRL gekocht...

[ Voor 11% gewijzigd door BasvanS op 14-05-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Laatst online: 29-04 09:01
Toch al enkele dagen stevige verliezen terug op de beurs... Zou het dan toch een bullrun geweest zijn en gaan we nu weer een daling krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
AEX krijgt wel echt rake klappen vandaag. Fors harder dan andere indices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@DJTimo Ex-dividend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Laatst online: 29-04 09:01
DJTimo schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:26:
AEX krijgt wel echt rake klappen vandaag. Fors harder dan andere indices.
Bel20 toch nog net wat harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Hm ik dacht dat FLOW vaak +- tegenovergesteld aan de AEX was? -3% op de AEX en FLOW ook in de min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Daarover gesproken, op Flatex staat:

Uitkeringen vanaf EUR 25 moeten als volgt worden behandeld:
  • Automatische herbelegging
  • Boeking op de rekening
Weet je wat er gebeurd onder de 25,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
[...]

VTIQ: Pre-market 26,19 −4,11 (13,56%)

Het lijkt de goede keuze geweest te zijn 60% gisteren te verkopen. Nu die 40% die ik over heb "risicoloos" is vind ik deze daling premarket helemaal niet erg. Van mijn part tankt het terug naar $15 (meer realistische waarde) zodat ik wellicht weer een aantal stukken terug koop.

Nog bedankt trouwens voor iedereens advies, zonder jullie reacties was ik niet zeker of ik gister deels verkocht had en zat ik waarschijnlijk te nu balen. O+

[ Voor 14% gewijzigd door Santee op 14-05-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul!1987!
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:01
Greatsword schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:33:
[...]

Daarover gesproken, op Flatex staat:

Uitkeringen vanaf EUR 25 moeten als volgt worden behandeld:
  • Automatische herbelegging
  • Boeking op de rekening
Weet je wat er gebeurd onder de 25,-?
Boeking op de rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Santee schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:31:
Hm ik dacht dat FLOW vaak +- tegenovergesteld aan de AEX was? -3% op de AEX en FLOW ook in de min?
Uhmm, ziet er allemaal verdacht uit.

Emotie: Alles in de verkoop doen? Ben de afgelopen maanden hersteld van -3K YTD naar nu nog maar -400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
BasvanS schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:19:
[...]

Ben er wel een beetje klaar mee (Shell). Op koopjes jacht geweest in maart en ruim 40% gepakt maar de schommelingen van nu zijn voor mij niet meer te verklaren. De verwachting was een langzaam herstel naar de 20-25 maar daar vertrouw ik nu niet meer zo in.
Die verwachting heb ik nooit gehad. Maar op een grootte vraag toename, bv toestaan vluchten etc, zie ik wel een opleving. En dan weer eruit. (-7% ondertussen vandaag)
En tja KLM, die zouden niet om kunnen vallen, maar ze staan er wel echt beroerd voor. KLM moet nu die 3 miljard aan de reizigers terug gaan betalen. Daar zijn de beleggers natuurlijk niet zo blij mee. Ben benieuwd wat er met het aandeel gebeurd als er een akkoord is over het steunpakket en de voorwaarden die daarbij horen, misschien goed voor een kleine run?
KLM staat en wel vaker laag...en zelfs gegarandeerd gered worden betekent niet dat aandeel houders niet gedwongen worden hun verantwoordelijkheid te dragen. Extra aandelen uitgaven voor FR en NL participatie of erger nationalisering. Dan bestaat het gegarandeerd nog....alleen vertaald zich niet in winst voor jij en ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Santee schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:39:
[...]

VTIQ: Pre-market 26,19 −4,11 (13,56%)

Het lijkt de goede keuze geweest te zijn 60% gisteren te verkopen. Nu die 40% die ik over heb "risicoloos" is vind ik deze daling premarket helemaal niet erg. Van mijn part tankt het terug naar $15 (meer realistische waarde) zodat ik wellicht weer een aantal stukken terug koop.

Nog bedankt trouwens voor iedereens advies, zonder jullie reacties was ik niet zeker of ik gister deels verkocht had en zat ik waarschijnlijk te nu balen. O+
Zou het niet doen...... Dan ga je weer tegen beter weten in IMHO. Je zit nu risicoloos erin. Als het nwe Tesla wordt en 800€, mag je het er bij ons inwrijven... :+

ALS, ALS, je toch wil bijkopen ga dan niet voorbij je initiële inleg die er eerst in zat, zodat het risicoloos blijft.
Greatsword schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Uhmm, ziet er allemaal verdacht uit.

Emotie: Alles in de verkoop doen? Ben de afgelopen maanden hersteld van -3K YTD naar nu nog maar -400 -500.
FYP. ;)

Futures VS zitten ook net op een glijbaan. Ik denk dat mijn maand inleg wat eerder komt, micro timing. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ko.Kane op 14-05-2020 14:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16
Ko.Kane schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:57:
[...]

Zou het niet doen...... Dan ga je weer tegen beter weten in IMHO. Je zit nu risicoloos erin. Als het nwe Tesla wordt en 800€, mag je het er bij ons inwrijven... :+

ALS, ALS, je toch wil bijkopen ga dan niet voorbij je initiële inleg die er eerst in zat, zodat het risicoloos blijft.
Sowieso is dat complete bullshit mentale accounting. Als je morgen 1000 euro aan spul koopt en dat -100% gaat heb je gewoon 1000 euro verloren, niks risicoloos aan. Hoeveel winst/verlies je in het verleden hebt gemaakt is niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Greatsword schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:56:
Pharming Group reports financial results for the first quarter of 2020

Highlights:
  • Delivered revenues of €49.3 million, an increase of 40% on Q1 2019
  • Operating profit of €19.4 million, an increase of 59% on Q1 2019
  • Despite significant one- off financial expenses of €3.7 million from full pay-off of loan, net profits increased by 25% to €8.4 million, compared to Q1 2019,
https://www.pharming.com/nl/node/187
Volgens mij gaat Pharming echt al een tijdje heel goed en reflecteert zich dat niet in de koers. Zelfs vandaag gewoon 7% omlaag.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Santee schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:31:
FLOW is wel opmerkelijk idd, aangezien de VIX ook hoger staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

page404 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:07:
[...]

Volgens mij gaat Pharming echt al een tijdje heel goed en reflecteert zich dat niet in de koers. Zelfs vandaag gewoon 7% omlaag.
Precies, hoopte daar vandaag mooi op uit te cashen, maar helaas ongelukkige timing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko.Kane
Hielko schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Sowieso is dat complete bullshit mentale accounting. Als je morgen 1000 euro aan spul koopt en dat -100% gaat heb je gewoon 1000 euro verloren, niks risicoloos aan. Hoeveel winst/verlies je in het verleden hebt gemaakt is niet relevant.
Dat is ook mental accounting. Ik zie het echter wel als 1 positie fine tunen, in de gegeven situatie dat iemand vast houdt aan zijn idee. (Er is al advies gegeven over VTIQ, dus geen nut dat nogmaals te doen)

Ik zeg dan ook dat je het niet moet bijkopen, echter ALS je je niet kan beheersen dan is van deze twee opties:
  1. Als hij voor eerste aankoop 1000€ had, en na positie verandering 1000€ of meer overheeft + x aantal aandelen VTIQ heeft
  2. Als hij voor eerste aankoop 1000€ had, en na positie verandering 999€ of minder overheeft + x aantal aandelen VTIQ heeft
Optie 1 de minst domme keus.

Op rationele gronden zou ik verkocht hebben, eigenlijk nooit gekocht hebben (behalve op thesis dat er juist een hype zou volgen, niet qua intrinsieke waarde). Echter als je dus daar anders over denkt..dan is damage control op eind uitslag wel nuttig imho.

Ik zou gister dus alles verkocht hebben, maar als je a) toch echt de belofte geloofd of b) gewoon wil gokken, dan is je initiële inleg terughalen in ieder geval de beste manier om niet negatief te eindigen t.o.v. je startdatum.

Maakt weinig uit of je dan door cognitieve dissonantie beter gevoel hebt bij je positie of op rationele gronden. Het voorkomt iig dat je nog erger de mist in gaat.

Voor de rest is dit hetzelfde als denken dat je 30% bespaart als je een aanbieding pringles koopt, die helemaal niet op je boodschappen lijstje stond.
Maar als iemand al de keus heeft gemaakt toch van zijn lijstje af te wijken....tsja, dan raad ik hem maar de goedkoopste variant aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Ko.Kane op 14-05-2020 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
DJI onder de 23k. Blijkbaar gaan we iets harder naar beneden dan ik verwachtte...

Is dit het resultaat van alle kwartaalcijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Qunix schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:49:
DJI onder de 23k. Blijkbaar gaan we iets harder naar beneden dan ik verwachtte...

Is dit het resultaat van alle kwartaalcijfers?
Is dit niet de 1e week na de jobless cijfers dat de FED geen 1000 miljard in de economie pompt sinds 6 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Ko.Kane schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:19:
[...]

Ik zou gister dus alles verkocht hebben, maar als je a) toch echt de belofte geloofd of b) gewoon wil gokken, dan is je initiële inleg terughalen in ieder geval de beste manier om niet negatief te eindigen t.o.v. je startdatum.
Die startdatum doet er niet toe. Elke dag 'moet' je je posities bekijken zonder je te laten leiden door het verleden.
Wat jij zegt is dat iemand die 100 euro inlegt op rood, wint, en op 200 euro staat niet in dezelfde positie zit als iemand die met 200 euro het casino binnenkomt. Beiden kunnen ook weer de deur uitlopen met 200 euro. Jij zegt dat diegene met 100 euro winst best die 100 euro kan verspelen, want dat is 'house money'.
Pagina: 1 ... 118 ... 185 Laatste

Dit topic is gesloten.