Zoals je zelf zegt is 45% in VWRL niet VS...Dus dat is nogal logisch. Het is echter gewoon een feit dat de Sp500 de grootste enkele index in de FTSE all world index is. En ja SP500 outperformed FTSE all world index nogal. Maar je ziet dat de day-day trend eigenlijk zelfde is voor VWRL (alleen miniatuurmagneetje schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:21:
[...]
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Er zit wel degelijk een groot verschil tussen performance, alleen is een vergelijking over 3 maanden te kort en om deze performance verschillen goed inzichtelijk te krijgen. Al vind ik een verschil van 2.40% in 3 maanden ook al behoorlijk.
Als je de performance tussen beide vergelijkt voor een periode van 10 jaar (1/1/2010 - 01/01/2020) dan zie je dat de S&P 500 een rendement behaalde van 200.85% en VWRL 98.07%.
Maar als de vraag is om een enkele beurs index als proxy te gebruiken of VWRL omhoog of omlaag gaat is SP500 de beste. DAX, of AEX doet bijna niks.
@Freddy22 Je kan natuurlijk ook gewoon naar de index kijken die VWRL trackt: dat zou deze moeten zijn https://de.investing.com/indices/ftse-all-world-chart Maar daar heeft niemand het over, das gewoon een world index.
Maar als @JLius marktsentiment wil gebruiken om te timen, dan blijft SP500 over omdat dat de grootste driver is en daar het meest over gel*ld wordt. De vraag is of dat sentiment niet vrij onbruikbaar is? Is het sentiment vandaag positief of negatief? Schatting voor aantal doden is omhoog bijgesteld in de VS, trade war maar ook openingen: Futures up?
Het zal longterm allemaal weinig uitmaken, je gokt vast 50% goed en 50% niet goed, zolang je maar maandelijks inlegt.
Edit:
Wat globaal sentiment:
Conclusie?
Zwakke re-start in consumer driven economieën? Nieuwe normaal post corona: GDP en omzetten/winsten minder dan pre-corona? Dus dip na Q2 als de boel niet opgang komt ondanks opening, en de faillissementen toe nemen, en werkloosheid niet afneemt? En voor hoelang?
Of zijn er over 2 maanden wel klaar mee, en is uitslag van enquete tzt: "whatever ik doe wat ik wil"
Mijn glazenbol is troebel momenteel.
[ Voor 10% gewijzigd door Ko.Kane op 05-05-2020 15:29 ]