Dit is waarom je niet verkoopt na een daling.
| Deze maand (apr)
| Vorige maand (mrt)
| YTD
| Since inception
|
---|
Totaal rendement
| +32,82%
| –26,63%
| –5,37%
| +21,57%
|
---|
Hoogste prestatie
| ETSY, +70,04%
| ZM, +41,96%
| ZM, +109,41%
| SHOP, +352,16%
|
---|
Laagste prestatie
| LK, –83,73%
| HA, –50,04%
| LK, –89,44%
| LK, –89,44%
|
---|
Aantal posities
| Aandelen 114×
Opties 8×
| Aandelen 113×
Opties 8×
|
|
---|
Transacties
| Aandelen 4×
Opties 8×
| Aandelen 8×
Opties 11×
|
---|
Transactiekosten
| € 7,02
| € 10,64
|
---|
Margin en risico (hover voor uitleg)
|
---|
| Deze maand (apr)
| Vorige maand (mrt)
|
---|
Leverage
| 155,0%
| 168,7%
|
---|
Initial Margin
| 100,9%
| 151,3%
|
---|
Maintenance Margin
| 44,8%
| 67,0%
|
---|
Kritieke daling
| –62,5%
| –54,3%
|
---|
Eind maart heb ik enkele posities gesloten om de maintenance margin requirement wat te verbeteren. Achteraf blijkt dit niet noodzakelijk geweest te zijn, en deze posities zouden een mooie winst opgeleverd hebben, had ik ze niet gesloten. Maar de beslissing was juist en ik heb er geen spijt van. Want die maintenance margin moest echt verbeterd worden, en de selectie van posities was mechanisch (grootste verbetering in maintenance margin). Liever wat minder winst, dan een groot risico op liquidatie.
Ondertussen is mijn portfolio redelijk hersteld. Zelfs met een significante outperformance ten opzichte van mijn benchmarks.

Dankzij het herstel zijn mijn leveragecijfers ook fors verbeterd.
Ook dit keer heb ik weer
een rendementsgrafiek van Portfolio Performance klaargezet waarin het effect van cash leverage op mijn portfolio is verwijderd. De streepjeslijn is IWDA.
De top 3 deze maand is verrassend. Op 1 staat ETSY met +70,04%. Ik zie geen nieuws dat de geleidelijke stijging gedurende de hele maand kan verklaren. TSLA staat tweede met +58,74%. Wat daar deze maand is gebeurd hoef ik gezien de recente posts hier niet te herhalen.

Derde plaats, SHOP met +52,81%.
Jawel, in deze maand met enorme outperformance heb ik ook een paar aandelen met verlies in mijn portfolio zitten. De top 3 daarvan zijn: LK met –83,73%, ZM met –6,13%, en MKL met –5,98%. Voor die tweede moet ik zeggen: had zitten, want ZM is een van de posities die ik heb gesloten ter verbetering van mijn margin requirements. Wat LK betreft: trading is nog steeds halted (sinds 6 april) en het nieuws sindsdien is niet goed. Deze positie beschouw ik als een total loss. Gelukkig was dit maar een kleine positie.
Since inception is de oude verlieskoning CWEB van de troon gestoten door LK met –89,44%. CWEB krijgt de tweede plaats, met –76,71%. Dan de winstkoning, SHOP. Vorige maand nog +195,91%, deze maand +352,16%. Tweede en derde plaats zijn respectievelijk voor DOCU (+177,13%) en TSLA (+157,40%).