Ik geloof officiële statements ja. Al die andere berichten kunnen echt grotendeels naar de ballenbak. Ik weet nog van februari, maart.. Een bericht over de software, de originele bron was uiteindelijk terug te leiden tot aan een bericht op een Tesla website in december...
Juist. De productie van de E Golf ligt nu natuurlijk ook stil, en er zal nog wel voorraad zijn van auto's en onderdelen. Zonde om door de shredder te gooien, en als de tweede batch van de ID3 toch vertraagd is én de E Golf verkoopt goed, zou men stom zijn om het niet te doen. Ik vind dat niet zo moeilijk voor te stellen.AMARONE schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:03:
[...]
Om het gat tot aan de standaard id3 te vullen aangezien de e golf populair is. De 1st is in die zin een ander proces, auto's zijn gemaakt? en de huidige crisis zal dan weinig invloed hebben itt de pure en pro versie.
Door de manier waarop anonieme bronnen worden vertrouwd en officiële berichtgeving wordt genegeerd ben ik wel het succes van roddelbladen gaan inzien.AMARONE schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:33:
[...]
Ik geloof officiële statements ja. Al die andere berichten kunnen echt grotendeels naar de ballenbak. Ik weet nog van februari, maart.. Een bericht over de software, de originele bron was uiteindelijk terug te leiden tot aan een bericht op een Tesla website in december...
Om nog maar eens een anonieme bron aan het halen, mij is ter ore gekomen dat er al een aantal ID3's bij PON in Leusden staan.
Heb zelf nog niet de tijd genomen Nederlandse editie van de Nextmove video te maken YouTube: Geheime VW ID.3 Halde entdeckt - Polizei & Security greifen durch - ...
Iemand anders een al kijkje genomen aldaar?
Heb zelf nog niet de tijd genomen Nederlandse editie van de Nextmove video te maken YouTube: Geheime VW ID.3 Halde entdeckt - Polizei & Security greifen durch - ...
of gewoon even virtueel bekijken?
https://www.volkswagen.de/de/specials/geneva-2020.html
https://volkswagen.pureweb.io/?name=vw&maxSize=1080p
https://www.volkswagen.de/de/specials/geneva-2020.html
https://volkswagen.pureweb.io/?name=vw&maxSize=1080p
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Was misschien wat cryptisch omschreven maar ik bedoelde op de grote parkeerplaats van PON, aka de Paardenmaat. Dus geen showmodellen maar geproduceerde units klaar voor uitlevering in de zomer, na de software fix.
Dat blijkt uit dat filmpje? Ik ben gek genoeg om erheen te rijden haha. Hoeveel zou daar passen, het zou stroken met wat ze constant beloven en icm het tegelijk uitleveren Europa breed.eitje84 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:17:
Om nog maar eens een anonieme bron aan het halen, mij is ter ore gekomen dat er al een aantal ID3's bij PON in Leusden staan.
Nee, dit is een filmpje uit Duitsland.
Voor Leusden leert een google maps kaartstudie dat het een uitdaging is om er zo dichtbij te komen als in het Duitse filmpje. Maar ik laat me graag verrassen!
Maar die bron, kan die niet even een foto schieten? Zou wat zijn als ze daar gewoon al staan.. Kan wel weer overeenkomen met dat mijn bedrijf het chassisnummer al heeft.eitje84 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:31:
[...]
Nee, dit is een filmpje uit Duitsland.
Voor Leusden leert een google maps kaartstudie dat het een uitdaging is om er zo dichtbij te komen als in het Duitse filmpje. Maar ik laat me graag verrassen!
Nee. De fabriek is al in gebruik sinds 1990 en hoewel 'ie recent volledig is omgebouwd voor assemblage van MEB voertuigen is dat mede onder druk van de overheid op zo'n manier gebeurd dat dit nauwelijks tot besparing in handjes heeft geleid; er werken nog steeds ongeveer zevenduizendzeshonderd werknemers. Het blijft immers *VOLKS*-wagenAMARONE schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:59:
Is überhaupt de id3 fabriek niet super modern waarbij veel minder mensen aan de band werken?
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Helaas geen directe link mee. Was een spontane ontmoeting...AMARONE schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:55:
[...]
Maar die bron, kan die niet even een foto schieten? Zou wat zijn als ze daar gewoon al staan.. Kan wel weer overeenkomen met dat mijn bedrijf het chassisnummer al heeft.
Een vriend van mij werkt bij een Pon bedrijf (kan hier niet meer details delen), kan het in zijn functie weten en heeft nog geen ID.3 gezien op de parkeerplaatsen in Leusden.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Het was te mooi om waar te zijn. Gelukkig zie je in Duitsland wel meer testautos de weg opgaan.HaveBlue schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:41:
[...]
Een vriend van mij werkt bij een Pon bedrijf (kan hier niet meer details delen), kan het in zijn functie weten en heeft nog geen ID.3 gezien op de parkeerplaatsen in Leusden.
Ook niet op de grote voorraad parkeerplaats achter alle gebouwen?HaveBlue schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:41:
[...]
Ennnn... niemand in dit draadje met een drone, dikke portemonnee (voor de boete) en niks to doen dit paasweekend?

Waarschijnlijk modelautootjes op de bureaus. Klinkt een stuk plausibeler .eitje84 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:17:
:strip_exif()/f/image/XqCdCMxYdANKAOXXs6runPpX.jpg?f=fotoalbum_large)
Nooot ontvangen hierMLLL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:23:
[...]
Waarschijnlijk modelautootjes op de bureaus. Klinkt een stuk plausibeler .![]()
[Afbeelding]
De beelden en berichten vanuit vw dat ze aan het testen zijn, in het openbaar gespot worden geeft wel een goed gevoel dat het goedkomt.
Hier een artikel vanuit VW, ondanks Covid-19 zijn ze nog gewoon aan het finetunen om de ID.3 op tijd te kunnen leveren. Logisch eigenlijk dat dit doorgaat aangezien de auto zelf klaar is en het om de details gaat verder.
https://www.volkswagen-ne...sion-becomes-reality-5946
[ Voor 21% gewijzigd door AMARONE op 12-04-2020 11:53 ]
Een van de VW topmannen rijdt er in rond en post foto's op zijn Twitter. Vragen over softwareproblemen lijken genegeerd te worden, typisch.
![]() | ![]() | ![]() |
Typisch.. of die problemen zijn er gewoon niet en de auto is gewoon rijdbaar? Het enige waar het zou kunnen zitten en wat ze al gemeld hebben is in de connectiviteit/infotainment systeem welke ze naderhand ota updaten na uitlevering van de auto.Carfanatic schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:03:
Een van de VW topmannen rijdt er in rond en post foto's op zijn Twitter. Vragen over softwareproblemen lijken genegeerd te worden, typisch.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Die man test ze maar er zijn er al veel gespot ook door de normale medewerkers, ze zijn dus druk bezig om voor de zomer de 1st editie klaar te hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door AMARONE op 14-04-2020 21:18 ]
Waarom dat dan niet melden?AMARONE schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:16:
[...]
Typisch of die problemen zijn er niet en de auto is gewoon rijdbaar?
Aan de andere kant, waarom zou de beste man ingaan op vragen van mensen wat er allemaal mis zou kunnen zijn met de auto?
Inderdaad, stel dat alles helemaal op orde is dan ga je daar gewoon niet op in.stylezzz schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:20:
Aan de andere kant, waarom zou de beste man ingaan op vragen van mensen wat er allemaal mis zou kunnen zijn met de auto?
Ik zou die kleur krijgen eerst maar krijg nu de mangaan gray. Achteraf blij mee.
Er gaan al zoveel geruchten op internet rond dat het mij beter lijkt dat je er als topman wel op in gaat.
Gewoon om de onzekerheid bij potentiele kopers weg te nemen om te voorkomen dat ze naar een ander merk overstappen.
En getuige dit forum hebben er al een paar hun reservering opgezegd en zijn voor een ander merk gegaan.
Maar ik zal wel weer te simpel denken.............
Gewoon om de onzekerheid bij potentiele kopers weg te nemen om te voorkomen dat ze naar een ander merk overstappen.
En getuige dit forum hebben er al een paar hun reservering opgezegd en zijn voor een ander merk gegaan.
Maar ik zal wel weer te simpel denken.............
Ik denk dat het aantal annuleringen bij tesla nog wel een stukje hoger was met alle uitstel en problemen in de periode voor de marktintroductie. Ze zijn echt niet gek bij vw, als ceo ga je niet in op wilde geruchten die op internet rondzwerven.
Maar VW is geen Tesla.
Van Tesla als nieuwkomer vergeef je eerder onvolkomenheden e.d. dan VW die Tesla wel even zou evenaren. Blijkt toch niet zo makkelijk als gedacht...
Hoop dat de ID3 snel komt , ben benieuwd hoe die het er in echt uitziet.
Van Tesla als nieuwkomer vergeef je eerder onvolkomenheden e.d. dan VW die Tesla wel even zou evenaren. Blijkt toch niet zo makkelijk als gedacht...
Volkswagen is inderdaad geen Tesla, dus daar zal je niet snel een board member zien die ‘s nachts na een potje blowen even wat Twitter-vragen gaat beantwoordenMLLL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:19:
Maar VW is geen Tesla.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Kijk en dat is juist het mooie. Een Musk als eindbaas of zo'n zelfverzekerde duitser.fsfikke schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:22:
[...]
Volkswagen is inderdaad geen Tesla, dus daar zal je niet snel een board member zien die ‘s nachts na een potje blowen even wat Twitter-vragen gaat beantwoordenDaar is gewoon de communicatieafdeling voor.
Trek die vergelijking eens door: Merkel of eindbaas Trump 🤔MLLL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:46:
[...]
Kijk en dat is juist het mooie. Een Musk als eindbaas of zo'n zelfverzekerde duitser.
Dat van Musk is natuurlijk grappig en de internet-generatie bestempeld hem als hun held, maar serieus kan je het niet nemen. Dus ik heb liever een bedrijf met saaie board members dan een waarbij de CEO zich verstrikt in Twitter ruzies.
[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 14-04-2020 23:43 ]
Ik denk dat je verkeerd zit met je redenering. De enige reden dat mensen de reservatie annuleerde was doordat de SR niet verkrijgbaar was zoals ze hadden gehoopt (de 35.000$ kostende EV). Er was toen niemand die door problemen met leveringen etc. een andere auto heeft gekozen.stylezzz schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:11:
Ik denk dat het aantal annuleringen bij tesla nog wel een stukje hoger was met alle uitstel en problemen in de periode voor de marktintroductie. Ze zijn echt niet gek bij vw, als ceo ga je niet in op wilde geruchten die op internet rondzwerven.
VW heeft de €30.000 beloofde auto (nog) niet, blijft erg vaag qua levering van de ID.3 first alsook de gewone ID.3, en er zijn ondertussen al veel andere mogelijkheden om toch EV te kunnen rijden.
Dus wie heeft het meeste last van reservaties die geannuleerd zijn denk je?
Toen wist je tenminste ook hoeveel de auto je echt zou kosten. Ik geloof dat iedereen hier nog steeds niet exact weet wat de factuur gaat zijn?
Tesla niet meer, al schijnt meneer musk wel een tijdje in de fabrieken geleefd te hebben destijds. Dus echt van een leien dakje ging het absoluut niet daar. Er zullen nu vast mensen afhaken voor een id3, misschien omdat ze een alternatief hebben gevonden wat (bijna) net zo goed aan hun wensen voldoet. Misschien omdat het leasecontract van hun huidige auto afloopt en ze noodgedwongen een andere keuze moeten maken als gehoopt. Vooralsnog denk ik niet dat er iemand bij vw als er iemand zijn plaatsje in de wachtrij opgeeft.
Ik snap best dat mensen annuleren maar qua planning wist je vanaf het begin dat ze de zomer 2020 aanhielden, daar is vooralsnog geen verandering in. Op Tesla na zie ik momenteel geen echt alternatief eigenlijk..maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.bottom line schreef op woensdag 15 april 2020 @ 01:32:
[...]
Ik denk dat je verkeerd zit met je redenering. De enige reden dat mensen de reservatie annuleerde was doordat de SR niet verkrijgbaar was zoals ze hadden gehoopt (de 35.000$ kostende EV). Er was toen niemand die door problemen met leveringen etc. een andere auto heeft gekozen.
VW heeft de €30.000 beloofde auto (nog) niet, blijft erg vaag qua levering van de ID.3 first alsook de gewone ID.3, en er zijn ondertussen al veel andere mogelijkheden om toch EV te kunnen rijden.
Dus wie heeft het meeste last van reservaties die geannuleerd zijn denk je?
Toen wist je tenminste ook hoeveel de auto je echt zou kosten. Ik geloof dat iedereen hier nog steeds niet exact weet wat de factuur gaat zijn?
Persoonlijk zou naast de ID. 3 alleen een Model 3 mij enigszins blij kunnen maken, de Koreanen vind ik qua rijkwaliteit, comfort en afwerking gewoon niet voldoen. De PSA auto's zijn een kleinere klasse voor bijna dezelfde prijs. Hoe meer ik van de ID. 3 zie hoe enthousiaster ik erover ben. Maar eens, je moet geduld hebben. Helemaal als je de 1st niet krijgt maar voor de reguliere moet gaan.
Precies. Waar @AMARONE aan voorbij lijkt te gaan is het feit dat het rijdend krijgen van een platform - na het ontwikkelen ervan - relatief gezien eenvoudig is. User-space applicaties en telemetrie vervolgens aan elkaar rijgen in een 'app ecosysteem' op een manier die door VW gebruikers als VW-waardig wordt ervaren is voor een (toch wel conventionele) autobouwer als VW iets wat buiten de activiteiten ligt waar ze groot mee zijn geworden. Normaal gesproken trek je dan een blik ontwikkelaars open, itereer je er 18 maanden op los en heb je applicaties
Heb je zowel een Koreaan als de Model 3 écht gereden? En dan bedoel ik rijden - een half uur of langer in gemengd verkeer, verschillende wegen, knopjes voelen, stoelen goed beoordelen? Een mening vormen aan de hand van een video op internet kan iedereenAMARONE schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:00:
[...]Persoonlijk zou naast de ID. 3 alleen een Model 3 mij enigszins blij kunnen maken, de Koreanen vind ik qua rijkwaliteit, comfort en afwerking gewoon niet voldoen.
Het is blijkbaar erg subjectief want ik vind de Koreaan (althans de Kia) zo goed dat ik er ondanks het feit dat ik werkelijk niets met het merk heb en de auto an sich niet om aan te zien vind een e-Niro besteld heb om niet achter het 8%-net te vissen. Mijn referentiekader qua afwerking en rijcomfort is Helmut, mijn Mercedes Benz GLE, dus ik vermoed dat de Koreanen het - ook objectief gezien - best wel goed voor elkaar hebben
Ik ben een paar dagen met een Model 3 LR op stap geweest en na de initiele wow-factor blijven de lage bijtelling, de prima actieradius en goede dynamische cruise control hangen als pluspunten. Bouwkwaliteit en afwerking komen niet in de buurt van wat VW laat zien met Passat en Golf.
[ Voor 42% gewijzigd door HaveBlue op 15-04-2020 10:36 ]
Ik kijk er ook wat positief naar misschien, mijn 1e elektrische auto die ik al wilde sinds de concept gezien te hebben. (en alles valt precies goed binnen mijn werk dat ik de 1ST plus nu kan nemen).HaveBlue schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:26:
[...]
Precies. Waar @AMARONE aan voorbij lijkt te gaan is het feit dat het rijdend krijgen van een platform - na het ontwikkelen ervan - relatief gezien eenvoudig is. User-space applicaties en telemetrie vervolgens aan elkaar rijgen in een 'app ecosysteem' op een manier die door VW gebruikers als VW-waardig wordt ervaren is voor een (toch wel conventionele) autobouwer als VW iets wat buiten de activiteiten ligt waar ze groot mee zijn geworden. Normaal gesproken trek je dan een blik ontwikkelaars open, itereer je er 18 maanden op los en heb je applicatiesMaar juist dat blik developers opentrekken is waar het bij VW mis gaat en als daar weinig of niets in verandert blijft de berichtgeving hetzelfde
Dat is het moeilijkste inderdaad voor de traditionele autobouwers, dat zie je bij Tesla..vanuit de software hebben ze een ontzettend goed systeem neergezet ( met daarbij uiteraard ook goede techniek onder de kap) waar het bij VW juist andersom is.
Maar die problemen geeft VW ook toe, en als de basis ( efficiëntie, airco, rijsystemen, radio, navigatie) gewoon werken vind ik het prima dat ze dan over de opvolgende maanden na uitlevering de apps en dergelijke per OTA updaten, Tesla doet niet anders. VW wil er alleen zeker van zijn dat de basis goed is aangezien hun toekomst er vanaf hangt en daarom testen ze tot aan de zomer nog om alles te perfectioneren met als doel de 1ST in 1x over heel Europa uit te leveren.
Dan blijf ik erbij dat ik benieuwd ben hoeveel consumentenwagens er nu al gebouwd zijn en op parkeerplaatsen staan of dat ze alles nog moeten bouwen. ( de aantallen per versie, kleur en interieur weten ze onderhand al precies per land).
De E-niro heb ik gereden, de model 3 om eerlijk te zijn niet. Wel het gebrek aan afwerking gezien aan de binnenkant. De Niro is een hele praktische wagen maar voor mij werkte het net niet allemaal, ook de kwaliteitsbeleving vanuit een Citroën C3 komende was niet veel beter imo. Ik verwacht qua software en comfort meer van de ID. 3 (op basis van ervaringen met de E-golf ook). Maar ik snap dat je ervoor kiest en het zal zeker een goede wagen zijn. Jij stond op de 1St reserveringslijst ook dan? Als die niet gaat werken dan vis ik achter het 8% net, maar ik ga er even vanuit dat zelfs als het niet de zomer is dat ze alsnog in 2020 met de 1ST komen.HaveBlue schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:26:
[...]
Heb je zowel een Koreaan als de Model 3 écht gereden? En dan bedoel ik rijden - een half uur of langer in gemengd verkeer, verschillende wegen, knopjes voelen, stoelen goed beoordelen? Een mening vormen aan de hand van een video op internet kan iedereen![]()
Het is blijkbaar erg subjectief want ik vind de Koreaan (althans de Kia) zo goed dat ik er ondanks het feit dat ik werkelijk niets met het merk heb en de auto an sich niet om aan te zien vind een e-Niro besteld heb om niet achter het 8%-net te vissen. Mijn referentiekader qua afwerking en rijcomfort is Helmut, mijn Mercedes Benz GLE, dus ik vermoed dat de Koreanen het - ook objectief gezien - best wel goed voor elkaar hebben
Ik ben een paar dagen met een Model 3 LR op stap geweest en na de initiele wow-factor blijven de lage bijtelling, de prima actieradius en goede dynamische cruise control hangen als pluspunten. Bouwkwaliteit en afwerking komen niet in de buurt van wat VW laat zien met Passat en Golf.
[ Voor 35% gewijzigd door AMARONE op 15-04-2020 11:06 ]
Nee. Inmiddels is mij er wel eentje aangeboden vanwege een afzegging. Maar ik wil een vrij configureerbare ID.3. Afgezien van de bijtelling is 1st stiekem niet zo'n goeie aanbieding.AMARONE schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:33:
[...]
Jij stond op de 1St reserveringslijst ook dan? Als die niet gaat werken dan vis ik achter het 8% net, maar ik ga er even vanuit dat zelfs als het niet de zomer is dat ze alsnog in 2020 met de 1ST komen.
Nja, vrij configureerbar gaat niet lukken zoals bij de e golf. Je kan een aantal samengestelde pakketten kiezen. Niet interessant is maar net wat je zoekt. Een 1st voor 38k is imo nog altijd beter dan een halve e208 voor een paar duizend minder in een lagere klasse. En de plus vind ik persoonlijk helemaal prima qua aankleding, kan er weinig meer voor eisen.HaveBlue schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:23:
[...]
Nee. Inmiddels is mij er wel eentje aangeboden vanwege een afzegging. Maar ik wil een vrij configureerbare ID.3. Afgezien van de bijtelling is 1st stiekem niet zo'n goeie aanbieding.
Jurgen is lekker aan het rondrijden en iedereen lekker aan het maken, kom maar op met die bak:
(terugkomend op wat berichten hier waarom hij niet antwoord op de software vragen, hij antwoord überhaupt op geen enkele vraag)
:strip_exif()/f/image/vyi1VV4L4a7qxvE9eqaLyvbJ.jpg?f=fotoalbum_large)
(ook hier weer zichtbaar de aangepaste middenconsole met de piano zwarte afwerking t.o.v. de concept auto's)
:strip_exif()/f/image/uwvzh25Mpkh71RgGzlky3qiV.jpg?f=fotoalbum_large)
https://twitter.com/jstackmann/status/1250527995388923911
[ Voor 54% gewijzigd door AMARONE op 16-04-2020 15:51 ]
Ik zag op YT kanaal van battery life een video met de highlights van de online manual: YouTube: VW Id.3 - Highlights of the Online manual
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
[mening] Ik vind die man toch zo'n ........[/mening]mcmiles schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:24:
Ik zag op YT kanaal van battery life een video met de highlights van de online manual: YouTube: VW Id.3 - Highlights of the Online manual
Verschrikkelijke video's inderdaad. Nu de productie weer gestart is zou snel meer nieuws moeten volgen vanuit Duitsland verwacht ik..niki_lauda schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:33:
[...]
[mening] Ik vind die man toch zo'n ........[/mening]
Volgens deze info https://www.golem.de/news...en-preis-2004-147985.html (iets naar onderen scrollen) is zowel een dakdrager als een trekhaak voor bijv. een fietsdrager niet mogelijk.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Fietsendrager komt als optie ingebouwd in de bumper. Die is al op foto's te zien ook.mcmiles schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:36:
Volgens deze info https://www.golem.de/news...en-preis-2004-147985.html (iets naar onderen scrollen) is zowel een dakdrager als een trekhaak voor bijv. een fietsdrager niet mogelijk.
:strip_exif()/f/image/XVkwvK3ohohytv2Y32isFlc2.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/rMiJ5yGUqBM4DKeQ5S9peY14.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door AMARONE op 22-04-2020 09:29 ]
Oké, goed nieuws en dank voor de infoAMARONE schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:04:
[...]
Fietsendrager komt als optie ingebouwd in de bumper. Die is al op foto's te zien ook.
De vraag is alleen of dit bij de 1st al kan, ik denk pas bij de pure en pro versie. Zoek even in Google op id3 bike rack, dan zie je de foto's.
Foto’s gezien, als het niet op de 1st gemonteerd kan worden moet ik er nog heel goed over nadenken. Dank in ieder geval.AMARONE schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:19:
[...]
De vraag is alleen of dit bij de 1st al kan, ik denk pas bij de pure en pro versie. Zoek even in Google op id3 bike rack, dan zie je de foto's.
https://www.volkswagen.nl/modellen/id3mcmiles schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:19:
[...]
Foto’s gezien, als het niet op de 1st gemonteerd kan worden moet ik er nog heel goed over nadenken. Dank in ieder geval.
Is er een trekhaak beschikbaar voor de ID.3?
Er wordt een steunhaak beschikbaar gesteld voor de ID.3. De maximale kogeldruk zal 75 kilo bedragen. Hiermee kun je een fietsendrager en twee (elektrische) fietsen meenemen. Het is dus niet mogelijk om een caravan of aanhanger mee te nemen. Daarnaast komt er een Thule bagagebox beschikbaar. Deze box kan gemonteerd worden op de fietsendrager Thule Velospace XT. Houd hierbij rekening met impact op de actieradius.
ik verwacht eigenlijk NIET dat deze ook beschikbaar komt op de 1st.. reden? nergens vermeld. dat het aanwezig is op een testvoertuig.. tsja blijft een testvoertuig. vraag het na bij de dealer/jurgen.
De reden is meer dat de 1st qua keuze puur de kleur is, interieur en het type om te kunnen leveren deze zomer. Dus een individuele optie zoals een trekhaak past niet binnen die visie en zal inderdaad pas mogelijk zijn bij de normale id3.Simply1337 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:28:
[...]
https://www.volkswagen.nl/modellen/id3
Er wordt een steunhaak beschikbaar gesteld voor de ID.3. De maximale kogeldruk zal 75 kilo bedragen. Hiermee kun je een fietsendrager en twee (elektrische) fietsen meenemen. Het is dus niet mogelijk om een caravan of aanhanger mee te nemen. Daarnaast komt er een Thule bagagebox beschikbaar. Deze box kan gemonteerd worden op de fietsendrager Thule Velospace XT. Houd hierbij rekening met impact op de actieradius.
ik verwacht eigenlijk NIET dat deze ook beschikbaar komt op de 1st.. reden? nergens vermeld. dat het aanwezig is op een testvoertuig.. tsja blijft een testvoertuig. vraag het na bij de dealer/jurgen.
Is denk ik altijd nog wel achteraf te monteren. Op de foto's lijkt het een Brinks, maar zit te hoog voor een karretje lijkt het wel.Simply1337 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:28:
[...]
Op mijn eNiro was de 'fabriekstrekhaak' ook een door de dealer gemonteerde Brinks, die trouwens prima voldoet, óók met een karretje (na afslijpen van die twee blokjes op de kogel).
[ Voor 30% gewijzigd door de telegraaf op 22-04-2020 12:39 ]
Interessante optie en ga ik in de gaten houden. Onze kunnen meenemen is toch wel een must.de telegraaf schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:28:
[...]
Is denk ik altijd nog wel achteraf te monteren. Op de foto's lijkt het een Brinks, maar zit te hoog voor een karretje lijkt het wel.
Op mijn eNiro was de 'fabriekstrekhaak' ook een door de dealer gemonteerde Brinks, die trouwens prima voldoet, óók met een karretje (na afslijpen van die twee blokjes op de kogel).
qua hoogte: zit achter het kentekenplaat en moet er eigenlijk een soort "gleuf" aanwezig zijn in je bumper.
kwestie van bumper switchen en trekhaakbasis monteren dan zou je er moeten zijn, alleen zal het ietjes duurder zijn dan alleen een losse trekhaak.
vraag is of het op kenteken ook mag trekken boven X gewicht
kwestie van bumper switchen en trekhaakbasis monteren dan zou je er moeten zijn, alleen zal het ietjes duurder zijn dan alleen een losse trekhaak.
Eigenlijk zoals verwacht en wat ze al eerder vertelden.De Volkswagen ID.3 kent geen onomstreden conceptie, maar lijkt komende zomer alsnog bij de eerste eigenaren afgeleverd te worden. Volkswagen laat weten dat eventuele problemen met de software echt geen roet in het eten gooien.
De Volkswagen ID.3 wordt de auto waarmee Volkswagen zich als serieuze speler op de EV-markt wil neerzetten. De van de grond af als elektrische auto ontwikkelde ID.3 moet vanaf komende zomer in groten getale de markt bestormen, maar die deadline is ogenschijnlijk meermaals in gevaar gekomen. Eind vorig jaar en begin dit jaar waren er meerdere keren geruchten dat grote softwareproblemen de introductie van de ID.3 in gevaar brachten en er zouden al hele parkeerplaatsen vol staan met een eerste problematische productieserie. Ook lijkt het erop dat de e-Golf langer door moet om de introductievertraging van de ID.3 op te vangen.
Volgens Automotive News ziet Volkswagen het nog altijd heel anders en lijkt de situatie gewoon onder controle. De ID.3 komt volgens een woordvoerder van Volkswagen gewoon volgens planning komende zomer op de markt. De eerste eigenaren kunnen daarna nog wel diverse software-updates verwachten: "De auto's krijgen de laatste softwareversie voordat ze in de zomer worden geleverd. Na de marktintroductie krijgen de digitale functies regelmatig een update in de maanden die volgen", aldus Volkswagen.
Precies dit. Als er 0 kg staat kan je hooguit een fietsendrager meenemen.Simply1337 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:59:
Mag niet maar voor even naar de vuilstort of bouwmarkt met een enkelassertje gaat prima hoor. Even die blokjes er af met de haakse slijper en klaar is Kees.S_Chief schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:50:
[...]
Precies dit. Als er 0 kg staat kan je hooguit een fietsendrager meenemen.
Och, als er een skiluik in kan, is het ontbreken van een dakbox geen groot gemis. Desnoods hang je de ski's verticaal achter de auto, daar zijn ook dragers voor.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
De typisch Nederlandse reactie zou zijn: "JE ZULT MAAR IEMAND DOODRIJDEN ALS JE ILLEGAAL MET JE AANHANGER ONDERWEG BENT!!1!"de telegraaf schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:54:
[...]
Mag niet maar voor even naar de vuilstort of bouwmarkt met een enkelassertje gaat prima hoor. Even die blokjes er af met de haakse slijper en klaar is Kees.
Ik heb momenteel een Ampera-E waarvoor in de EU helemaal niets trekhaak-achtigs beschikbaar is maar voor zustermodel Bolt EV in de VS en Canada wél. Heb in 2018 wel nagevraagd bij mijn verzekeraar wat de consequenties van het zonder herkeuren monteren en gebruiken van een trekhaak i.c.m. een aanhanger zouden zijn voor mijn dekking. Antwoord was dat de auto in dat geval op de openbare weg geen WA dekking heeft en daardoor de facto onverzekerd is

mcmiles schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:51:
[...]
Interessante optie en ga ik in de gaten houden. Onze fietsen kunnen meenemen is toch wel een must.
Had je een ander antwoord verwacht dan?HaveBlue schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:40:
[...]
De typisch Nederlandse reactie zou zijn: "JE ZULT MAAR IEMAND DOODRIJDEN ALS JE ILLEGAAL MET JE AANHANGER ONDERWEG BENT!!1!"![]()
Ik heb momenteel een Ampera-E waarvoor in de EU helemaal niets trekhaak-achtigs beschikbaar is maar voor zustermodel Bolt EV in de VS en Canada wél. Heb in 2018 wel nagevraagd bij mijn verzekeraar wat de consequenties van het zonder herkeuren monteren en gebruiken van een trekhaak i.c.m. een aanhanger zouden zijn voor mijn dekking. Antwoord was dat de auto in dat geval op de openbare weg geen WA dekking heeft en daardoor de facto onverzekerd is
Lijkt mij logisch , een verzekeraar die onder een claim vandaan kan komen zal dat zeker doen.
Nee. Het gesprek met de verzekeraar begon overigens over de situatie in geval van montage én herkeuren. Herkeuren bleek niet mogelijk vanwege geen homologatie en dus zou de WA-dekking komen te vervallen. Dus onverzekerd rondrijden.
https://twitter.com/jstac.../1252977484682989568?s=20
Een video vanuit vw weer, ook een antwoord op de software geruchten en een kleine sneer naar Tesla erin.
Een video vanuit vw weer, ook een antwoord op de software geruchten en een kleine sneer naar Tesla erin.
Poeh, die man heeft er z'n beroep van gemaakt te klinken als C-level management bij een multinational. Werkt 'ie bij Volkswagen ofzo?AMARONE schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:02:
Meneer is zeker het tsi en dsg debacle vergeten? Daar was de consument ook lange tijd testrijder.AMARONE schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:02:
Zo jammer die sneer, laat de ID3 zijn eigen eerst maar eens bewijzen, ik kan bijna kwaad worden om zo'n twitterfilmpje....
ik snap het wel als heel de wereld over je valt gebaseerd op geruchten terwijl je bij Tesla dagelijks een testrijder bent met bèta software. Verder ogen ze vol vertrouwen over de ID.3. Prima toch?MLLL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:27:
[...]
Meneer is zeker het tsi en dsg debacle vergeten? Daar was de consument ook lange tijd testrijder.
Zo jammer die sneer, laat de ID3 zijn eigen eerst maar eens bewijzen, ik kan bijna kwaad worden om zo'n twitterfilmpje....
Ik zou me vooral niet zo veel op gaan winden over twitter filmpjesMLLL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:27:
[...]
Meneer is zeker het tsi en dsg debacle vergeten? Daar was de consument ook lange tijd testrijder.
In 2012 werkte ik in Wolfsburg bij de BEV ontwikkeling. We hebben toen een Model S in de VS gekocht en overgevlogen (Signature editie, serienummer 400-nogiets). 'S avonds kregen WiKo en de rest van de board de auto mee om te testen, overdag zaten die natuurlijk in meetings dus toen gingen wij er mee aan de haal. Daar viel je mond gewoon van open zo slecht zat dat ding in elkaar. (De Roadster die we hadden was al na een paar maanden onherstelbaar kapot gegaan)
Natuurlijk is VW nu al veel te laat met de ID.3, maar zo een beta gevoel wil je gewoon echt niet hebben. Destijds hadden de e-Up en e-Golf nog geen hele grote focus, maar de ID.3 is echt een belangrijk autootje voor ze.
[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 22-04-2020 20:41 ]
Tesla bestond toen pas een jaar of 3, als je ziet wat ze in zo'n korte tijd bereikt hebben kun je daar alleen maar respect voor hebben en dat weet VW ook.fsfikke schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:40:
[...]
Ik zou me vooral niet zo veel op gaan winden over twitter filmpjes
In 2012 werkte ik in Wolfsburg bij de BEV ontwikkeling. We hebben toen een Model S in de VS gekocht en overgevlogen (Signature editie, serienummer 400-nogiets). 'S avonds kregen WiKo en de rest van de board de auto mee om te testen, overdag zaten die natuurlijk in meetings dus toen gingen wij er mee aan de haal. Daar viel je mond gewoon van open zo slecht zat dat ding in elkaar. (De Roadster die we hadden was al na een paar maanden onherstelbaar kapot gegaan)
Natuurlijk is VW nu al veel te laat met de ID.3, maar zo een beta gevoel wil je gewoon echt niet hebben. Destijds hadden de e-Up en e-Golf nog geen hele grote focus, maar de ID.3 is echt een belangrijk autootje voor ze.
Softwarematig steekt zo'n Tesla superieur in elkaar.
Dat kan zo zijn maar als een gerenommeerd merk als vw met zoiets op de markt kwam zouden de normale klanten hun neus ophalen. Ik asnap dat vw, voor hun zo belangrijke auto, deze goed op de markt wil zetten zodat positiviteit overheerst en iedereen hem wil.MLLL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:14:
[...]
Tesla bestond toen pas een jaar of 3, als je ziet wat ze in zo'n korte tijd bereikt hebben kun je daar alleen maar respect voor hebben en dat weet VW ook.
Softwarematig superieur? Je bedoelt dat ze veel functies hebben die “net niet” af zijn?MLLL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:14:
[...]
Tesla bestond toen pas een jaar of 3, als je ziet wat ze in zo'n korte tijd bereikt hebben kun je daar alleen maar respect voor hebben en dat weet VW ook.
Je kan zien dat het duidelijk een ontwikkel tent is. Het ene idee is nog mooier dan het andere maar zaken fatsoenlijk en langdurig af en stabiel maken is lastig.
* Ramen die nog steeds spontaan zakken en opnieuw moeten calibreren.
* Phantom brakes.
* functie uitval en met 2 knoppen op het stuur resetten.
* Ruitenwissers met AI is volgens mij nu eindelijk na maanden/jaren acceptabel. (waarom in godsnaam geen knappe sensor gebruiken zoals andere merken al jaren prima doen)
* laadklep button doet het vaker niet dan wel.
* Cones introduceren en dan dus ook echt introduceren als in: alles is een Cone geworden.
* Borden niet kunnen herkennen. (Patent/rechten dingetje maar ook geen navi ervoor gebruiken bij gebrek aan beter, dan dus maar niet)
* Geen premium connectivity? Dan ook geen live traffic weergave. En wegens ontbreken van Apple Carplay/Android Auto heb je daarin dus echt geen alternatief.
Begrijp mij niet verkeerd, ze doen zaken ook goed maar ik zou liever zien dat dat eens knap opgelost wordt dan dat ze weer een nieuwe joystick kunnen koppelen.
Ze willen heel veel maar het liefst vinden ze overal het wiel opnieuw voor uit en dat is niet altijd de beste manier als je het mij vraagt.
[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 22-04-2020 22:28 ]
Idd, men maakt wel grapjes over ID.3's die op een parkeerplaats wachten op een update. Maar een bevriende firmware engineer bij Tesla vertelt regelmatig over de fixes die ie aan het schrijven is terwijl de auto's al op de boot staan. Als het niet werkt meld de klant het wel...GeeMoney schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:18:
[...]
Softwarematig superieur? Je bedoelt dat ze veel functies hebben die “net niet” af zijn?
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 22-04-2020 22:54 ]
waar iedereen eigenlijk eens moet zijn is de softwarekennis icm de accu's tesla gewoon bovenaan staan. ze hebben gewoon veel meer data om eraan te werken.
UI-software is goed, heel veel updates met functie toevoeging, verbetering en/of verwijdering, maar ze zijn er nog niet, gewoon veel gimmicky stuff omdat bijna alles met het scherm gedaan moet worden. Terwijl een hendel hier of een knop daar een betere oplossing had kunnen zijn (of zelfs een vrije instelbare hendel/knop etc)
UI-software is goed, heel veel updates met functie toevoeging, verbetering en/of verwijdering, maar ze zijn er nog niet, gewoon veel gimmicky stuff omdat bijna alles met het scherm gedaan moet worden. Terwijl een hendel hier of een knop daar een betere oplossing had kunnen zijn (of zelfs een vrije instelbare hendel/knop etc)
Je gaat hier wel erg kort door de bocht.GeeMoney schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:18:
[...]
Softwarematig superieur? Je bedoelt dat ze veel functies hebben die “net niet” af zijn?
Je kan zien dat het duidelijk een ontwikkel tent is. Het ene idee is nog mooier dan het andere maar zaken fatsoenlijk en langdurig af en stabiel maken is lastig.
* Ramen die nog steeds spontaan zakken en opnieuw moeten calibreren.
* Phantom brakes.
* functie uitval en met 2 knoppen op het stuur resetten.
* Ruitenwissers met AI is volgens mij nu eindelijk na maanden/jaren acceptabel. (waarom in godsnaam geen knappe sensor gebruiken zoals andere merken al jaren prima doen)
* laadklep button doet het vaker niet dan wel.
* Cones introduceren en dan dus ook echt introduceren als in: alles is een Cone geworden.
* Borden niet kunnen herkennen. (Patent/rechten dingetje maar ook geen navi ervoor gebruiken bij gebrek aan beter, dan dus maar niet)
* Geen premium connectivity? Dan ook geen live traffic weergave. En wegens ontbreken van Apple Carplay/Android Auto heb je daarin dus echt geen alternatief.
Begrijp mij niet verkeerd, ze doen zaken ook goed maar ik zou liever zien dat dat eens knap opgelost wordt dan dat ze weer een nieuwe joystick kunnen koppelen.
Ze willen heel veel maar het liefst vinden ze overal het wiel opnieuw voor uit en dat is niet altijd de beste manier als je het mij vraagt.
Wat mij betreft is het alleen maar mooi dat er meer BEV op de markt komen. Ik hoop dat de ID.3 het goed gaat doen en weer een nieuwe impuls gaat geven!
Uiteindelijk zou ik over 3 jaar graag een ‘golf variant BEV’ gaan leasen, dus hopelijk ontwikkeld het zich goed door!
Het is voor mij echt niet aantrekkelijk om bij mijn volgende auto weer terug te moeten naar ICE. We hebben als 2e auto een Golf. Heel fijne auto, maar de rust en soepele versnelling van een BEV is echt veel fijner!
offtopic:
over je punten:
Ramen van m’n golf moesten ook opnieuw gekalibreerd worden
Infotainment in m’n vorige Leon viel soms gewoon uit en herstartte.
Laadklep button doet het gewoon?
Navigatie zonder premium connectiviteit werkt gewoon mee verkeersinformatie (waar het om gaat), je ziet alleen de gele/rode lijntjes niet.
Etc...
over je punten:
Navigatie zonder premium connectiviteit werkt gewoon mee verkeersinformatie (waar het om gaat), je ziet alleen de gele/rode lijntjes niet.
Etc...
Ik ben ook Pro EV en merk maakt mij geen bal uit hoorSmobbo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:55:
[...]
Je gaat hier wel erg kort door de bocht.
Wat mij betreft is het alleen maar mooi dat er meer BEV op de markt komen. Ik hoop dat de ID.3 het goed gaat doen en weer een nieuwe impuls gaat geven!
Uiteindelijk zou ik over 3 jaar graag een ‘golf variant BEV’ gaan leasen, dus hopelijk ontwikkeld het zich goed door!
Het is voor mij echt niet aantrekkelijk om bij mijn volgende auto weer terug te moeten naar ICE. We hebben als 2e auto een Golf. Heel fijne auto, maar de rust en soepele versnelling van een BEV is echt veel fijner!
offtopic:
over je punten:
Etc...
Ik kijk ook uit naar de tijd dat een EV kopen net zo gewoon is als een ICE en dat de prijzen alleen nog maar zullen dalen en efficiëntie nog verder toeneemt.
Klopt, vergeet niet dat VW eigenlijk ook best al veel EV kennis heeft. De E-gol is retepopulair dus ik neem aan dat ze daar veel van geleerd hebben. De ID. 3 kan het dan alleen maar beter gaan doen omdat het platform puur voor EV's is.Simply1337 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:37:
waar iedereen eigenlijk eens moet zijn is de softwarekennis icm de accu's tesla gewoon bovenaan staan. ze hebben gewoon veel meer data om eraan te werken.
Ik hoop echt dat VW een verassing gaat doen en dat ze augustus nu noemen om het daarna in positieve zin te brengen: we gaan in juli al leveren ipv augustus
Hoeveel auto's kunnen ze maken per dag, á 7 dagen per week? En geen idee hoeveel er al gebouwd zijn...10-->20k? Dan moeten ze in juni makkelijk al alle 1st edities klaarhebben. Als wat Jürgen zegt ook nog klopt dat ze nog een paar weken nodig hebben voor de puntjes op de i kan het best snel gaan allemaal. Of is dit te rooskleurig?
Volkswagen heeft ook nooit aangegeven dat er vertraging zou komen. Dat is door anderen de wereld in geholpen zonder bronnen te noemen, en omdat dit een belangrijke auto wordt gaat iedereen daarmee aan de haal. Een hoop heisa, maar over enkele maanden rijden ze hier gewoon rond.AMARONE schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:15:
[...]
Eigenlijk zoals verwacht en wat ze al eerder vertelden.
Verder dank aan de mensen met de bijdragen over hun ervaringen in de automotive, interessant om te lezen
VW herstart de o.a. de productie van de ID.3 https://www.volkswagen.nl...hervat-productie-van-id3/
50 per dag, wat na verloop van tijd gaat oplopen weer. Dan zouden ze in 12 weken zo'n 6000 á 10.000 auto's kunnen maken. Als ze sinds november al 20.000 auto's hebben gemaakt of zelfs meer dan komt het helemaal goed qua productie en moet de zomer makkelijk haalbaar worden. Ook omdat VW er alle vertrouwen in heft dat ze het gaan halen.mcmiles schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:11:
VW herstart de o.a. de productie van de ID.3 https://www.volkswagen.nl...hervat-productie-van-id3/
We gaan bijna mei in en jammer dat er nog zo weinig bekend is verder, maar dat is het leuke als je zo aan het wachten bent. Het enige wat ik nog hoor van mijn bestelling is de leveringsdatum denk ik.
Dat is wel een schril contrast met wat ik zie. Sinds dieselgate zijn de testen die wij moeten doen voor VAG vertienvoudigd. De hoeveelheid documentatie die opgeleverd moet worden bij elke kleine wijziging is echt bizar te noemen. Duizenden pagina's aan testgegevens; voordat ook maar iets richting de weg kan en mag. Nu gaat dit ook over systemen die met ABS ed. te maken hebben, maar dan nog. Grondigheid kun je wel overlaten aan Duitsers in mijn beleving.fsfikke schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:49:
[...]
Idd, men maakt wel grapjes over ID.3's die op een parkeerplaats wachten op een update. Maar een bevriende firmware engineer bij Tesla vertelt regelmatig over de fixes die ie aan het schrijven is terwijl de auto's al op de boot staan. Als het niet werkt meld de klant het wel...
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zag vanmiddag deze tweet:
:strip_exif()/f/image/iZzOxkGvptJWNm7XgbH0HXCt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 88% gewijzigd door mcmiles op 30-04-2020 17:30 ]
Hij is in die filmpjes op zijn twitter behoorlijk positief, logisch in zijn positief maar hij koppelt er ook beloftes aan. Er is nog werk te doen maar hopelijk vlot het snel, van mij mogen ze de radio en alle basiselementen werkend krijgen. Spotify kan later komen, ik wil gewoon rijden. Kan niet wachten op het bericht dat de software qua versie voor de consument gereed is.
[ Voor 16% gewijzigd door AMARONE op 30-04-2020 18:14 ]
Verwijderd
Niet alleen onverzekerd ook gewoon overladen. De eerste te beste controle die je stopt om wat dan ook en ze vragen je papieren en als je een aanhanger trekt checken ze sowieso ook wat je mag trekken.HaveBlue schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:01:
[...]
Nee. Het gesprek met de verzekeraar begon overigens over de situatie in geval van montage én herkeuren. Herkeuren bleek niet mogelijk vanwege geen homologatie en dus zou de WA-dekking komen te vervallen. Dus onverzekerd rondrijden.
Gaan ze toch afleveren als een startup dan? Dacht dat zijn belofte was dat dit niet zou gebeuren. En dat alles meteen zou functioneren.AMARONE schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:08:
[...]
Hij is in die filmpjes op zijn twitter behoorlijk positief, logisch in zijn positief maar hij koppelt er ook beloftes aan. Er is nog werk te doen maar hopelijk vlot het snel, van mij mogen ze de radio en alle basiselementen werkend krijgen. Spotify kan later komen, ik wil gewoon rijden. Kan niet wachten op het bericht dat de software qua versie voor de consument gereed is.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik ken die belofte niet maar ze gaan hoe dan ook leveren in de zomer. Ik ga er even vanuit dat de software verhalen gewoon apenverhalen zijn en dat er ent zoals bij de Golf8 niets aan de hand is.Inspired schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:42:
[...]
Gaan ze toch afleveren als een startup dan? Dacht dat zijn belofte was dat dit niet zou gebeuren. En dat alles meteen zou functioneren.
Mocht ze wel problemen hebben dan snap ik best dat ze in de maanden na levering blijven updaten, en dan gaat het natuurlijk om speciale functies (denk aan de multimedia applicaties of iets dergelijks). De navigatie, airco, aansturing van de auto zal in de basis gewoon af zijn.
https://twitter.com/jstac.../1252977484682989568?s=20AMARONE schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:08:
[...]
Ik ken die belofte niet maar ze gaan hoe dan ook leveren in de zomer. Ik ga er even vanuit dat de software verhalen gewoon apenverhalen zijn en dat er ent zoals bij de Golf8 niets aan de hand is.
Mocht ze wel problemen hebben dan snap ik best dat ze in de maanden na levering blijven updaten, en dan gaat het natuurlijk om speciale functies (denk aan de multimedia applicaties of iets dergelijks). De navigatie, airco, aansturing van de auto zal in de basis gewoon af zijn.
@1:30
Snap even niet dat je zo'n opmerking wilt maken. Doe je best en maak mensen blij met de ID.3 zonder nou meteen weer over een ander merk wat te moeten zeggen. Helemaal als je misschien zelf ook wel het voorbeeld volgt. Dus; later zaken toevoegen via OTA.
Ja, mja. Sinds de introductie roepen ze zomer 2020 dus ik snap wel dat ze bijten af en toe. Maar ze moeten het wel gaan waarmaken. Aan de andere kant, de e-golf hebben ze al jaren en dit is een ontzettend goed rijdende EV dus met alle ervaringen vanuit dat model heb ik vertrouwen dat ze een goede auto in elkaar zetten.Inspired schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:15:
[...]
@1:30
Snap even niet dat je zo'n opmerking wilt maken. Doe je best en maak mensen blij met de ID.3 zonder nou meteen weer over een ander merk wat te moeten zeggen. Helemaal als je misschien zelf ook wel het voorbeeld volgt. Dus; later zaken toevoegen via OTA.
Heb jij een ID. 3 gereserveerd trouwens?
Nee, maar we gaan in 2021 (of eind 2020) kijken naar een ID.3 om de tweede auto te vervangen.AMARONE schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:56:
[...]
Ja, mja. Sinds de introductie roepen ze zomer 2020 dus ik snap wel dat ze bijten af en toe. Maar ze moeten het wel gaan waarmaken. Aan de andere kant, de e-golf hebben ze al jaren en dit is een ontzettend goed rijdende EV dus met alle ervaringen vanuit dat model heb ik vertrouwen dat ze een goede auto in elkaar zetten.
Heb jij een ID. 3 gereserveerd trouwens?
De id3 is in Frankrijk op trailers gespot, lijkt erop dat ze de geproduceerde auto's transporteren naar locatie afwachtende op de definitieve uitlevering. Lijkt mij nog een hele klus, ook als ze alles tegelijk willen uitleveren in heel Europa.
Die marketing chef van vw heeft op Twitter aangegeven dat er heel binnenkort nieuws komt over de orders etc.
Die marketing chef van vw heeft op Twitter aangegeven dat er heel binnenkort nieuws komt over de orders etc.
Even geduld nog... 17 juni kan de 1st besteld worden.
www.mobiflip.de/shortnews/vw-id-3-volkswagen-17-juni/amp/
Ik ben benieuwd hoe snel het hierna gaat, ze zijn gemaakt dus kom maar oo. Ik heb hem via mijn werkgever.. Het is puur het officiële gedeelte, de keuze heb je al een sort van gemaakt.GKooyman schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:17:
Even geduld nog... 17 juni kan de 1st besteld worden.
Het gaat natuurlijk ook om de bepaling van de leaseprijs, dat is momenteel ook nog niet mogelijk.AMARONE schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:09:
[...]
Ik ben benieuwd hoe snel het hierna gaat, ze zijn gemaakt dus kom maar oo. Ik heb hem via mijn werkgever.. Het is puur het officiële gedeelte, de keuze heb je al een sort van gemaakt.
Ik begreep van de dealer dat je de mogelijke leaseprijs ook niet kon vergelijken met de prijs van andere EV's, omdat de ID.3 goedkoper zou zijn. De accu's hebben een modulair karakter en zouden dus makkelijker vervangen kunnen worden bij problemen en hem dus goedkoper moet maken in de lease dan vergelijkbare EV's. Maar goed... time will tell.IvoB schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:43:
[...]
Het gaat natuurlijk ook om de bepaling van de leaseprijs, dat is momenteel ook nog niet mogelijk.
Signature van nature
Eens, maar op basis van andere auto's kan ik die zelf al redelijk inschatten en blijft het altijd goedkoper dan een ICE in mijn klasse. Hoe de leaseprijs ook uitvalt, ik neem deze auto hoe dan ook.IvoB schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:43:
[...]
Het gaat natuurlijk ook om de bepaling van de leaseprijs, dat is momenteel ook nog niet mogelijk.
17 juni voelt alleen nog lang. Helemaal als het dan pas september rijden is. Iemand al wat via de dealer gehoord?
Met 8 jaar en 160k km garantie op de batterij is de kost van het vervangen van de batterij (of delen daarvan) compleet irrelevant voor de leaseprijs.Sircuri schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:24:
[...]
Ik begreep van de dealer dat je de mogelijke leaseprijs ook niet kon vergelijken met de prijs van andere EV's, omdat de ID.3 goedkoper zou zijn. De accu's hebben een modulair karakter en zouden dus makkelijker vervangen kunnen worden bij problemen en hem dus goedkoper moet maken in de lease dan vergelijkbare EV's. Maar goed... time will tell.
Tenzij je leased op langere termijn en km’s, maar dat komt (bijna) niet voor.
[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 06-05-2020 11:43 ]
Don't shoot the messenger.AndRo555 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:43:
[...]
Met 8 jaar en 160k km garantie op de batterij is de kost van het vervangen van de batterij (of delen daarvan) compleet irrelevant voor de leaseprijs.
Tenzij je leased op langere termijn en km’s, maar dat komt (bijna) niet voor.
Tot nu toe vind ik de private lease prijzen voor EV's aan de hoge kant in vergelijking met de catalogusprijs. Pak twee auto's met dezelfde fiscale waarde en je ziet dat de EV's een hogere lease prijs heeft. Dat zou dus komen door de accu's. Ik zou bijna denken dat het zal moeten komen door de onzekerheid over de waarde-vastheid van een EV. Kan me indenken dat daar nog weinig ervaring mee is in de markt.
Signature van nature
Ik denk dat het inderdaad over restwaarde gaat.Sircuri schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:03:
[...]
Don't shoot the messenger.
Tot nu toe vind ik de private lease prijzen voor EV's aan de hoge kant in vergelijking met de catalogusprijs. Pak twee auto's met dezelfde fiscale waarde en je ziet dat de EV's een hogere lease prijs heeft. Dat zou dus komen door de accu's. Ik zou bijna denken dat het zal moeten komen door de onzekerheid over de waarde-vastheid van een EV. Kan me indenken dat daar nog weinig ervaring mee is in de markt.
Stel, over 2 jaar een accurevolutie en iedere auto kan met gemak 1000km rijden. Dan raak je jouw EV met een range van 150-300km niet zo makkelijk meer kwijt.
Als ik het via mijn werk doe dan moet ik 15k lager gaan zitten qua auto zodat het past in mijn klasse. Ik betaal voor die auto dan 2x zoveel t.o.v. de ID.3 ...en dan zit je qua opties gelijk of minder.Sircuri schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:03:
[...]
Don't shoot the messenger.
In de lease vind ik EV's helemaal niet zo duur.
Private lease of operationeel lease? En wat vind je niet duur? Jouw fiscale bijtelling of het bedrag dat je werkgever per maand aftikt voor de auto? Of daadwerkelijk de private lease prijs?AMARONE schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:14:
[...]
In de lease vind ik EV's helemaal niet zo duur.
Signature van nature
Operationeel lease. Niet duur vind ik als ik mijn Clio vergelijk van 21k euro met de ID.3. Qua maandelijkse kosten zal ik nagenoeg gelijk of 2 tientjes duurder zijn met de ID.3 en dat voor een auto welke in een andere klasse zit qua formaat en opties. ( de eigen bijdrage vervalt bij ons bij EV en ze hebben zelf ook voordeel qua kosten dus het kan relatief laag zitten qua maandbedrag)Sircuri schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:17:
[...]
Private lease of operationeel lease? En wat vind je niet duur? Jouw fiscale bijtelling of het bedrag dat je werkgever per maand aftikt voor de auto? Of daadwerkelijk de private lease prijs?
Dan kijk je naar je eigen kosten.AMARONE schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:16:
[...]
Operationeel lease. Niet duur vind ik als ik mijn Clio vergelijk van 21k euro met de ID.3. Qua maandelijkse kosten zal ik nagenoeg gelijk of 2 tientjes duurder zijn met de ID.3 en dat voor een auto welke in een andere klasse zit qua formaat en opties. ( de eigen bijdrage vervalt bij ons bij EV en ze hebben zelf ook voordeel qua kosten dus het kan relatief laag zitten qua maandbedrag)
Een EV kost voor het bedrijf wel 2-3x per maand meer als dat jij een Clio zou nemen.
Van de dealer nog niets gehoord over mijn reservering. Twee zaken die mij aan het twijfelen hebben gebracht zijn: ontbreken van een warmtepomp en is een third party fietsdrager mogelijk te monteren?
Ik hoor en zie andere berichten vanuit onze lease dat dat dus juist niet zo is. NAst dat de CO2 afdruk ook belangrijk is bij ons.bottom line schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:45:
[...]
Dan kijk je naar je eigen kosten.
Een EV kost voor het bedrijf wel 2-3x per maand meer als dat jij een Clio zou nemen.
Warmtepomp dan moet je naar de standaar id. 3maar dit jaar leveren is dan een risico. De fietsendrager gaat een optie zijn, misschien al op de 1st maar geen idee of die achteraf in te bouwen is nog..mcmiles schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:47:
Van de dealer nog niets gehoord over mijn reservering. Twee zaken die mij aan het twijfelen hebben gebracht zijn: ontbreken van een warmtepomp en is een third party fietsdrager mogelijk te monteren?
Thanks, wat de fietsdrager betreft blijf ik nieuwsgierig. Uitgebreid draadje op Duits forum maar ook daar veel onduidelijkheid. Warmtepomp is een worsteling, levert vooral in winter voordeel op maar nu we die zachte winters hebben....AMARONE schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:51:
[...]
Ik hoor en zie andere berichten vanuit onze lease dat dat dus juist niet zo is. NAst dat de CO2 afdruk ook belangrijk is bij ons.
[...]
Warmtepomp dan moet je naar de standaar id. 3maar dit jaar leveren is dan een risico. De fietsendrager gaat een optie zijn, misschien al op de 1st maar geen idee of die achteraf in te bouwen is nog..
Die warmtepomp vond ik ook ontzettend jammer aangezien het hier ook prima zou werken. Maar ik ben blij dat ik de PLUS kan rijden wat misschien emt warmtepomp niet mogelijk zou zijn geweest hier.mcmiles schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:44:
[...]
Thanks, wat de fietsdrager betreft blijf ik nieuwsgierig. Uitgebreid draadje op Duits forum maar ook daar veel onduidelijkheid. Warmtepomp is een worsteling, levert vooral in winter voordeel op maar nu we die zachte winters hebben....
Volgens mij zou komende week meer dudielijkheid komen over de extra mogelijkheden misschien dat de fietsendrager dan ook naar voren komt.
Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen de komende weken. Wat ook nog meespeelt is de subsidieregeling voor ev. Waarschijnlijk vanaf 1-7 in werkingAMARONE schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:08:
[...]
Die warmtepomp vond ik ook ontzettend jammer aangezien het hier ook prima zou werken. Maar ik ben blij dat ik de PLUS kan rijden wat misschien emt warmtepomp niet mogelijk zou zijn geweest hier.
Volgens mij zou komende week meer dudielijkheid komen over de extra mogelijkheden misschien dat de fietsendrager dan ook naar voren komt.
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.