Blue-eagle schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:06:
Wat is het probleem dan bij VW? Hebben ze het maken van de software uitbesteed aan India ofzo?

Dat is inderdaad van een dure en koude kermis thuiskomen. Ik heb het persoonlijk meerdere keren ondervonden, ze zeggen altijd "ja" maar er gebeurt nooit wat.
Het blijkt maar weer dat een concern als VW gewoon een grote logge fossiele toko is waar ze gewoon geen verstand hebben van nieuwe auto's bouwen. Dat ging vroeger altijd mondjesmaat met minimale verbeteringen over meerdere jaren. En nu moeten ze opeens het roer grandioos omgooien en op een extreem korte (voor hun dan) termijn weten te presteren.
Waarom mensen uberhaupt voor een ID.X gaan snap ik dan ook voor geen meter. De kilometervergoeding van je werkgever dekt de brandstof toch wel. En een brandstofauto met 150pk is ook meer dan snel genoeg. De ID.X auto's zijn nauwelijks sneller en hebben ongeveer 1/3e van het bereik...
Mijn eigen Golf 7 heeft ACC, lane assist, dode hoek sensoren, parkeert zichzelf, kan (met een andere middenconsole) ook verkeersborden herkennen, et cetera. Die auto rijdt 1 op 24 en doet op de snelweg makkelijk 800km op een volle tank. Geen laadpaal nodig, geen speciale parkeerplekken nodig, geen parkeerplaats-stoelenzitten gedurende de dag, geen boze mensen om je heen als jouw volle auto een paar uur te lang aan de laadpaal hangt...
Het verbaast me enorm dat de ID.X zo populair lijkt. Het is gewoon een dure & lelijke "hoe ziet een typische elektrische auto eruit volgens een 70+er"-auto met weinig bereik, weinig snelheid en weinig luxe.
Ok, laten we inderdaad alle ontwikkelingen en vooruitgang stoppen en lekker blijven dieselen. Je hebt gelijk. Voor mij valt jouw reactie wel een beetje in de categorie "stiefmoeder". Haar visie "zo lang je nog niet in één ruk naar Zuid Frankrijk kan rijden zonder te stoppen is een elektrische auto waardeloos".
Want, dat doe je natuurlijk ook elke dag, op en neer!
Het verbaast mij dus helemaal niet dat de ID.3 zo populair lijkt. VW heeft ruim 3 jaar genomen om deze te ontwikkelen, wat vrij gebruikelijk is voor een (geheel) nieuw model. Ze hebben al ervaring met elektrificatie (UP, e-Golf, maar ook e-tron e.d.) en willen, zoals VW ooit bedoeld is door Hitler, een auto voor de massa neerzetten. VW heeft in filmpjes over de ID.3 al aangegeven dat deze (ID-lijn) op termijn de Golf geheel gaat vervangen.
Laadpaalstress ken ik nu ook al 5 jaar niet, wél social charging. Prima toch? Je trekt het meteen in het negatieve. Ik zie social charging als extra contact met mede elektra-rijders en ervaar helemaal geen boze mensen, juist begrip en gelijkgestemdheid.
Maar; als er iemand slecht in software is, is het wel Audi. Wat een drama. Hadden ze het maar uitbesteed aan India... dan was er nog iets van gekomen na 5 jaar. Het is nog altijd niet goed in mijn e-tron.
Anyway, misschien ben je niet helemaal op je plaats hier dan. Mogelijk is er ook nog een "diesel for life" topic hier op GoT
Ik hoop de ID.3 in ontvangst te kunnen gaan nemen in Q3/Q4. De software komt wel goed, maar is het product dus af? Nee, bij lancering niet. Jammer, maar computers/software is tegenwoordig goed complex en ook VW zal meer ervaring op moeten doen.