Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 12 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:47
mcmiles schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:45:
[...]

Dank, helemaal helder. Geen probleem als het later bij een update geactiveerd wordt. Benieuwd hoe lang na 17-6 een uitnodiging voor gesprek gaat plaatsvinden. Voordeel is wel dat we de subsidie voor ev kunnen meepakken.
Die schijn je hoe dan ook te kunnen pakken toch als het besluit in de staatscourant staat. Ik ben benieuwd of ze niet al eerder gewoon de definitieve gegevens en prijzen bekend maken? Waar ze op wachten heeft voor VW geen invloed toch?

En echt heel benieuwd hoe ze geen vertraging gaan oplopen in het leveren zo laat in de maand, wel weer lekker geregeld hier in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
sneak peek van afgelopen november zeiden ze GEEN warmtepomp voor alle versies geleverd in NL, Trekhaak zou een optie achteraf zijn afhankelijk van leverancier of ze het konden maken/leveren [wellicht komt dit gewoon wel].

Maar als je je bereik wilt weten wat het doet zonder warmtepomp... zie de e-golf. Verschil is ongeveer 20-25km bereik op een wintersedag. (130 vs 150 km), zomers is het 200/220? km

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:06:
sneak peek van afgelopen november zeiden ze GEEN warmtepomp voor alle versies geleverd in NL, Trekhaak zou een optie achteraf zijn afhankelijk van leverancier of ze het konden maken/leveren [wellicht komt dit gewoon wel].

Maar als je je bereik wilt weten wat het doet zonder warmtepomp... zie de e-golf. Verschil is ongeveer 20-25km bereik op een wintersedag. (130 vs 150 km), zomers is het 200/220? km
Is de E-Golf zo efficiënt? Dan zou de ID. 3 daar inderdaad ook op die cijfers uitkomen, er was in de presentatie in Frankrijk wel een tabel die dat liet zien hoe dat verloop is.Stoel en stuurverwarming helpen ook in het verbruik te verminderen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Simply1337 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:06:

Bedoel je nu te zeggen dat je in de winter maar 130-150km range hebt, en in de zomer 200-220? Da's wel érg weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Bedoel je nu te zeggen dat je in de winter maar 130-150km range hebt, en in de zomer 200-220? Da's wel érg weinig?
Dat zijn de E-golf cijfers.

Dit verwachten ze van de ID3(Franse presentatie van december 2019):

Dus bij -7 met warmtepomp 310, zonder 250
Bij 0 graden 350 met warmtepomp, zonder is 290

En afhankelijk van hoe je rijdt, temperatuur binnen en dergelijke kan dit verschillen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6kDJeb2jaPdudHVipt88AaOunU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QorvGasDxUqLHvKItVnejcKQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door AMARONE op 02-06-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:53:
[...]

Dat zijn de E-golf cijfers.

Dit verwachten ze van de ID3(Franse presentatie van december 2019):

Dus bij -7 met warmtepomp 310, zonder 250
Bij 0 graden 350 met warmtepomp, zonder is 290

En afhankelijk van hoe je rijdt, temperatuur binnen en dergelijke kan dit verschillen natuurlijk.

[Afbeelding]
Ah ok, dat ziet er beter uit. Die pomp voegt dan nog best wat toe zo te zien. Dit zijn wel cijfers van de MAX, maar mogelijk ook met de grootste batterij (die je nog niet kunt bestellen)? Dat staat er niet bij namelijk.
In NL is het meestal tussen de 0 en 10 (grote periode van het jaar) dus dat geeft dan 280-300km. Da's ok. Afhankelijk nog van stuur- en stoelverwarming natuurlijk, en of je voorklimatiseert en je snelheid... veel variabelen altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:15
Soeski schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:57:
[...]

Ah ok, dat ziet er beter uit. Die pomp voegt dan nog best wat toe zo te zien. Dit zijn wel cijfers van de MAX, maar mogelijk ook met de grootste batterij (die je nog niet kunt bestellen)? Dat staat er niet bij namelijk.
In NL is het meestal tussen de 0 en 10 (grote periode van het jaar) dus dat geeft dan 280-300km. Da's ok. Afhankelijk nog van stuur- en stoelverwarming natuurlijk, en of je voorklimatiseert en je snelheid... veel variabelen altijd.
Denk gewoon de 58kWh versie. Aangezien die 420 als WLTP heeft. Dit zal een "simulatie" obv van WLTP zijn. Geen praktijkcijfers lijkt me.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:57:
[...]

Dit gaat over de 1st max, dus met de middelste batterij. (wel met meer gewicht ivm het glazen dak). Het grootst gedeelte van het jaar zit je inderdaad hoger, als je dan ook rustig rijdt moet het goedkomen. Ik schrok ook niet van deze, voorlopige, cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
misschien moest ik gewoon 20% verschil zeggen. dat zie je ook terug in de egolf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Ik kwam de onderste foto tegen op twitter, hier lijkt het interieur anders te zijn. Aluminium details rond de ventilatie en de middenconsole lijkt glimmend te zijn t.o.v. de concept auto. Zou dit de definitieve afwerking zijn?

(boven concept, onder twitter van vandaag)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/278w1DReRwRdTcZzQKnnSfdcuTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YGOP6BeJhtUsSTkg7gwtDZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoNtAhMDzjZUcW0itky9VFST21w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0k0fLHFc3ZJps0q2x5FJzeT1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:46
Gaaf hoor, over twee weken komt ie. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
twodigits schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:49:
Gaaf hoor, over twee weken komt ie. Ben erg benieuwd!
Krijg jij 'm over 2 weken, of doel je op de 17e juni dat ze de reserveringen gaan bellen om door te bestellen? Ik verwacht dat de auto zelf pas over een aantal maanden uitgeleverd zal gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:46
Soeski schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:32:
[...]

Krijg jij 'm over 2 weken, of doel je op de 17e juni dat ze de reserveringen gaan bellen om door te bestellen? Ik verwacht dat de auto zelf pas over een aantal maanden uitgeleverd zal gaan worden?
Dan wordt ie geintroduceerd, bestellen in juli, rijden in augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
twodigits schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:39:
[...]

Dan wordt ie geintroduceerd, bestellen in juli, rijden in augustus
Ah ok. Ik ben benieuwd of ik iets hoor in juni (via lease-ma.). Mijn huidige loopt nog tot 14 oktober dus ik moet sowieso nog even wachten, als het al lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Frappant, als een auto goedgekeurd is door één EU-land geldt de goedkeuring gelijk voor alle landen in de EU, behalve voor een VW ID3 blijkbaar, weer een warrig bericht van PON....

“In Nederland moesten we wat langer wachten, omdat in Nederland een auto pas verkocht mag worden zodra de typegoedkeuring bevestigd is. Dat is bij wet geregeld, en dat is niet in ieder land gelijk."

https://www.autoweek.nl/a...swagen-id-3-openen-later/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
MLLL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:40:
Frappant, als een auto goedgekeurd is door één EU-land geldt de goedkeuring gelijk voor alle landen in de EU, behalve voor een VW ID3 blijkbaar, weer een warrig bericht van PON....

“In Nederland moesten we wat langer wachten, omdat in Nederland een auto pas verkocht mag worden zodra de typegoedkeuring bevestigd is. Dat is bij wet geregeld, en dat is niet in ieder land gelijk."

https://www.autoweek.nl/a...swagen-id-3-openen-later/
En de nieuwe BPM zou ook geen invloed moeten hebben daar die niet op EV's zit..

Blijft apart inderdaad want in alle landen om ons heen is het gewoon 17 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 07:10
Weet iemand of de ID3 nog in MOVE amsterdam staat? En of je er ook in kan zitten? Anders bel ik wel even.
Ik kon helaas niet bij prebookers evenement aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
mouluh schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:05:
Weet iemand of de ID3 nog in MOVE amsterdam staat? En of je er ook in kan zitten? Anders bel ik wel even.
Ik kon helaas niet bij prebookers evenement aanwezig zijn.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, laat het even weten. Zou hem in het echt ook wel willen zien.

VW, mag van dit hele proces wel veel gaan leren qua communicatie. Dit hadden ze anders moeten insteken en gewoon Europees moeten regelen. Elk land heeft ongeveer een andere brochure en website waarin Nederland de meest summiere is ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, laat het even weten. Zou hem in het echt ook wel willen zien.

VW, mag van dit hele proces wel veel gaan leren qua communicatie. Dit hadden ze anders moeten insteken en gewoon Europees moeten regelen. Elk land heeft ongeveer een andere brochure en website waarin Nederland de meest summiere is ongeveer.
Ja, en geen land ter wereld (!) waar zakelijke bijtelling, BPM, CO2 neutraal en EV promoten zo belangrijk is als in Nederland. En dan als laatste land een typegoedkeuring hebben? Nederland had toch juist hét primaire land, dé belangrijkste afnemer/ambassadeur van dit model moeten worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
AMARONE schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Ik heb even gebeld maar hij staat er niet. Ze verwachten hem (zoals dealer mij al aantal keren heeft gezegd) binnenkort.
Enige wat ik wil weten hoe mijn zit positie is aangezien ik wat langer ben.
Ik denk dat ik toch even geduld moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
mouluh schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:38:
[...]

Ik heb even gebeld maar hij staat er niet. Ze verwachten hem (zoals dealer mij al aantal keren heeft gezegd) binnenkort.
Enige wat ik wil weten hoe mijn zit positie is aangezien ik wat langer ben.
Ik denk dat ik toch even geduld moet hebben.
Ik had gisteren contact over juli en het enige wat ze zeggen is dat informatie volgt in de nieuwsbrief, waarin nooit wat concreets staat. Ik mag toch hopen dat ze nu al alle definitieve prijzen en opties rond hebben en dat ze dit gewoon kunnen communiceren. Hoop dat mijn werkgever wat meer los kan peuteren ipv dit vage geneuzel...en antwoorden op hoe ze de auto halverwege augustus gaan uitleveren is er ook niet.Of ze toveren een konijn uit de hoge hoed dat je komt tekenen en meteen erin rijdt...maar dat zal wel niet :')

Dit is trouwens wel een aardig filmpje over de ID3, lange Duitse gast:
YouTube: all-new EV Volkswagen ID.3 Premiere REVIEW Exterior Interior - Autog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:10
De aankoopsubsidie voor elektrische auto’s is van kracht voor particulieren: https://zerauto.nl/aankoopsubsidie-voor-particulieren/

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Soeski schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:34:
[...]

Ah ok. Ik ben benieuwd of ik iets hoor in juni (via lease-ma.). Mijn huidige loopt nog tot 14 oktober dus ik moet sowieso nog even wachten, als het al lukt.
Heb hetzelfde. Mijn private lease loopt af op 1 november. Had gehoopt op een ID.3, maar heb er een hard hoofd in. Volkswagen wil maximaal 3 maanden mijn huidige lease contract verlengen, maar dan wel volledig op basis van her-calculatie. Lekker dan. Denk dus dat de volgende auto geen VW wordt :( Had er echt enorm naar uitgekeken.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Soeski schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:20:
[...]

Ja, en geen land ter wereld (!) waar zakelijke bijtelling, BPM, CO2 neutraal en EV promoten zo belangrijk is als in Nederland. En dan als laatste land een typegoedkeuring hebben? Nederland had toch juist hét primaire land, dé belangrijkste afnemer/ambassadeur van dit model moeten worden? :)
Het bericht is behoorlijk verwarrend, maar ik lees eruit dat er 1 typegoedkeuring voor de hele EU is. In Nederland is het zo dat pas nadat de goedkeuring rond is een auto verkocht mag worden, in andere landen mag dit al eerder (bijvoorbeeld bij aanvraag van goedkeuring of concept ofzo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Ze wachten net zo lang met de prijzen, tot je in 2020 geen andere elektrische auto nog op kenteken kan krijgen. ;)

Begin toch (een beetje) spijt te krijgen dat ik gewacht heb en niet voor de Kia e-Niro gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
C0C0 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:20:
Ze wachten net zo lang met de prijzen, tot je in 2020 geen andere elektrische auto nog op kenteken kan krijgen. ;)

Begin toch (een beetje) spijt te krijgen dat ik gewacht heb en niet voor de Kia e-Niro gegaan ben.
Geen zorgen, tussen de Niro en de ID3 ga je nooit spijt krijgen dat je even gewacht hebt op de ID3 ;)

Helemaal qua comfort straks (zitting en geluid zijn imo niet hoogstaand in de Niro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

C0C0 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:20:

De e-Niro heeft toch een hogere vanaf prijs dan de ID.3 basis versie straks. Voor mij prive valt de e-Niro dus denk ik wel af.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:02:
[...]

Geen zorgen, tussen de Niro en de ID3 ga je nooit spijt krijgen dat je even gewacht hebt op de ID3 ;)

Helemaal qua comfort straks (zitting en geluid zijn imo niet hoogstaand in de Niro)
Geen idee hoe dit in de ID.3 is ook. De stoelen met uitschuifbaar been-stuk zitten wederom alleen in de MAX, maar misschien zijn ze verder wel gelijk. Dat ga ik dan wel missen straks, in de Plus. Ook het (betere?) audio systeem is alleen in de MAX. Beter met een vraagteken omdat het Beats Audio is, niet heel hoogwaardig. Aan de andere kant, als dat hoogwaardig is, wat is dan de "gewone"... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
een Niro is ook echt een stuk grotere auto..
Welk geluid? enige geluid die echt telt is rol en windgeluid.. rolgeluid is meestal de boosdoener (zie kona en nexen debacle) en je zult niet hard genoeg rijden dat windgeluid issue wordt (meestal boven 140)

Laat de auto maar es komen.. kijken wat ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:30:
Welk geluid? enige geluid die echt telt is rol en windgeluid.. rolgeluid is meestal de boosdoener (zie kona en nexen debacle) en je zult niet hard genoeg rijden dat windgeluid issue wordt (meestal boven 140)

Groter dan wie? Qua beenruimte gaat de id3 het denk ik beter doen. En dat geluid bedoel ik, de koreaanse merken zijn niet zo heel goed qua geluidsisolatie.. Even de e golf doortrekken en de id3 gaat een veel comfortabelere auto zijn dan die auto's. Hoe dan ook, meer ev's op de weg is prima dus de keuze is voor ieder zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Laatst online: 13:01
Simply1337 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:30:
...
Ik denk dat het qua formaat echt meevalt (e-Niro vs. ID.3), in het voordeel van de ID.3. De buitenmaten zijn al vrijwel gelijk. De e-Niro is een paar cm langer (en uiteraard iets hoger), maar dat komt vooral door meer overhang qua bumpers. De ID.3 heeft een grotere wielbasis en door de ver uit elkaar geplaatste wielen en het dashboard dat ver naar voren geplaatst is zal deze in vergelijking met de e-Niro ook flink meer effectieve binnen- en beenruimte bieden.

Verder inderdaad erg benieuwd naar de praktijkervaring!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
Voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5SfOwuOZXpWjuWPIAJ79ibA7jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sn8uxO0Xh8o10K4pgFx2FtiW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYyFMHPvY0pNqTC2jJMgJm65QqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWQxzgf7C6zWfGnj07JrVVIi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EthkOIiPIAsonQjCnJca6NgZumA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDckrIheEF4ys3UtQNQjMsIS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:14
Mijn Ampera-e gevoelens smelten langzaam. Ziet er netjes uit !

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AMARONE schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:29:
[...]

Groter dan wie? Qua beenruimte gaat de id3 het denk ik beter doen. En dat geluid bedoel ik, de koreaanse merken zijn niet zo heel goed qua geluidsisolatie.. Even de e golf doortrekken en de id3 gaat een veel comfortabelere auto zijn dan die auto's. Hoe dan ook, meer ev's op de weg is prima dus de keuze is voor ieder zelf.
Ondertussen had je al 2 jaar in een e-Niro kunnen rijden voor 80 euro/maand (zoals ik). Geluidsisolatie is inderdaad matig in de e-Niro, maar lang niet zo slecht als bij Toyota. Je hebt er ook alleen last van bij 120/130 en hoger, wat nu niet meer mag in Nederland. Bij 100 is het nog een uiterst stille auto. Qua interieur doet het niet onder voor een Golf 7.

Horen de andere MEB VAG auto's ook in dit topic? Ik ben ondertussen met smacht aan het wachten op de Audi Q4. De ID3 zou ik wel overwegen op prive als 2e auto te nemen als hij ooit beschikbaar komt voor 30k (minus 4k overheidssubsidie).
Bedankt voor de plaatjes. De middentunnel ziet er nog steeds niet uit. Zijn dit plaatjes van de serie productiemodellen? Die "Franse" middenarmsteun ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Z___Z schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:19:
Qua interieur doet het niet onder voor een Golf 7.
Dat vind jij, blijkbaar. Ik heb onlangs mijn Golf 7.5 naast de Niro gezet maar daar zit echt merkbaar verschil in, zowel qua afwerking als comfort van de stoelen. Voor mij om die reden geen Niro.

Ik wacht dus wel liever op de ID3 al betekend dat dat ik wat meer in de maand kwijt ben als die pas in 2021 komt voor mij. Ik moet toch zakelijk 4 jaar ermee doen. Anders had ik nu al 2 jaar op de minder comfortabele stoelen van de Niro gezeten i.p.v. mijn Golf.

[ Voor 27% gewijzigd door Bensjero op 05-06-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:14
Bensjero schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:31:
[...]

Dat vind jij, blijkbaar. Ik heb onlangs mijn Golf 7.5 naast de Niro gezet maar daar zit echt merkbaar verschil in, zowel qua afwerking als comfort van de stoelen. Voor mij om die reden geen Niro.

Ik wacht dus wel liever op de ID3 al betekend dat dat ik wat meer in de maand kwijt ben als die pas in 2021 komt voor mij. Ik moet toch zakelijk 4 jaar ermee doen. Anders had ik nu al 2 jaar op de minder comfortabele stoelen van de Niro gezeten i.p.v. mijn Golf.
Ik kom uit een Golf V GTI met daartussen een Opel Ampera en vervolgens een Audi A3 e-tron maar buiten het feit dat ik een cross-over niet mooi vind en daar voor de 64 kWh batterij maar over heen gestapt ben, maar minder comfortabele stoelen heb ik niets van mee gekregen in de e-Niro. Met de ventilatie en verwarming in de stoel is het feest compleet.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bensjero schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:31:
[...]

Ik kom uit een Mercedes C-klasse, waarvan toen deze in 2014 uitkwam door de autopers dit interieur als de maatstaaf in het D-segment was en dus veel beter dan een Golf. Het kwaliteitsverschil van het interieur vergeleken met de Niro is IMHO minimaal. Het design is niet zo aansprekend, maar goed dat is persoonlijk. Kwaliteit is IMHO, hoe de knopjes voelen en reageren, of de bedieningselementen goed bereikbaar zijn, dat het niet kraakt en dat de panelen goed op elkaar aansluiten. Dit alles is in de Kia prima, dus geen idee welke kwaliteit je dan mist t.o.v. de Golf. Ergonomisch was de Mercedes wel veel beter dan de Niro.
Stoelen zijn ook redelijk persoonlijk. Ik vind ze prima zitten. Ze missen wel zitting verlengers, maar zijn gewoon electrisch verstelbaar met memory, niet te hard, niet te zacht, stoelverwarming en ventilatie. Prima lederen bekleding voor zover dat te beoordelen is na 1,5 jaar. Ze kunnen alleen niet laag genoeg voor mij, waardoor de armsteunen net iets te laag zijn voor mij.
ID3 kwaliteit van het interieur moeten we nog gaan meemaken. Als ik de foto's moet geloven hebben ze voor zo weinig mogelijk geld een interieur ontworpen, zodat de ID3 nog enigzins dezelfde verkoopmarge levert als een Golf. De prijs moet linksom of rechtsom verdiend worden. De auto ontwerpers verliezen de strijd bij een volumemerk het meestal van de accountants. Daarom ben ik meer benieuwd naar de Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Een Kia doet zeer weinig meer onder voor een Volkswagen.
Kia heeft in 10 jaar tijd meer progressie geboekt dan Volkswagen in 20 jaar tijd.
Plus 7 jaar garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Uit een Duits ID.3 forum, enkele auto’s bij een laadpaal https://www.instagram.com/p/CBBM9fJHYFe/?igshid=nd4xh1tbhvwt

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Voor het eerst de basis 1st editie van de binnenkant te zien dus ook. Hier geen aluminium details, en de middenbak niet afsluitbaar. Verder gewoon strak, netjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Dit is denk ik de Max versie: https://www.goingelectric...hp?f=393&t=55940&start=20

[ Voor 50% gewijzigd door mcmiles op 06-06-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:11
MLLL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:29:
Een Kia doet zeer weinig meer onder voor een Volkswagen.
Kia heeft in 10 jaar tijd meer progressie geboekt dan Volkswagen in 20 jaar tijd.
Plus 7 jaar garantie...
Neem die garantie voorwaarden maar eens goed door dan zal je zien dat het een redelijk wassen neus is.
Kia heeft wat mij betreft wel een slag gemaakt maar het kan nog wel iets “nieuwer” wat mij betreft. Midden console en navi voornamelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

GeeMoney schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:20:
[...]

Neem die garantie voorwaarden maar eens goed door dan zal je zien dat het een redelijk wassen neus is.
Kia heeft wat mij betreft wel een slag gemaakt maar het kan nog wel iets “nieuwer” wat mij betreft. Midden console en navi voornamelijk.
Vind je middenconsole van een ID3 zo denderend? Die niet afsluitbare middenbak en die armsteuntjes aan de stoel zien er ook niet echt spectaculair uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MLLL schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:11:
[...]

Vind je middenconsole van een ID3 zo denderend? Die niet afsluitbare middenbak en die armsteuntjes aan de stoel zien er ook niet echt spectaculair uit.
Armsteuntjes niet nee, middenconsole gaat. Maar je hebt het in het algemeen over Kia/VW , die Kia heeft nog steeds benzine nodig :).
ProCeed vs Golf 8 dan.

De ID3 ben ik wel nieuwsgierig naar, vooral de gekozen materialen, rijgedrag en range. Gezien zijn prijs-range moet dat wel in orde zijn wil hij goed gaan scoren verwacht ik. De concurrentie word (gelukkig) steeds groter.

[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 06-06-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
MLLL schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:11:
[...]

Die armsteuntjes zijn juist prettig. En de middenconsole, tpv de armsteunen is afsluitbaar vanaf de plus versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
AMARONE schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Die armsteuntjes zijn juist prettig. En de middenconsole, tpv de armsteunen is afsluitbaar vanaf de plus versie.
Het is niet dat het armsteuntje er niet mag zijn.
Het gaat om het feit dat dat er erg 'brak' uitziet.
Dashboard lijkt me nog mee te vallen, maar al de rest lijkt meer op een basisversie van de polo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

AMARONE schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Lijkt net of ze nog een paar armsteunen over hadden van de VW Transporter T4 uit 1995. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bj5lE99aOxxQNCDzPV9LBc3PwE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K1Pqsznh7JcTv939rzPOALQ9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
In dit Duitse forum goede beelden van de ID met fietsdrager https://www.goingelectric...hp?f=393&t=55940&start=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
bottom line schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Het is niet dat het armsteuntje er niet mag zijn.
Het gaat om het feit dat dat er erg 'brak' uitziet.
Dashboard lijkt me nog mee te vallen, maar al de rest lijkt meer op een basisversie van de polo
Eens, zo'n grote middenarmsteun oogt robuuster. Ach, we gaan het zien. Ik ben vooral benieuwd naar de materialen, of die nog verbeterd zijn.

Vanaf de plus oogt het allemaal wat netter imo, de basis 1st oogt als een polo van 6 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
The final timetable for the start of Volkswagen’s ID. family has been set: Binding orders for the 30,000 models making up the limited 1st Edition of the ID. 3 can be placed from June 17 in most European countries. As a token of thanks for their loyalty to the brand, Volkswagen is offering all pre-bookers wishing to take possession of their ID.3 1st as quickly as possible membership the 1st Mover Club. possession of their ID.3 1st as quickly as possible membership the 1st Mover Club. Delivery of the ID.3 1st to “First Movers” begins in early September.

“The Volkswagen brand’s large-scale electric offensive is literally taking to the road with the ID.3. This car underscores our mission to provide locally emission-free mobility fit for everyday use and affordable for all”, Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer of the Volkswagen brand, said.

Membership of the exclusive ID.3 1st Mover Club

ID.3 pre-bookers can choose between two different options: The first is delivery of their ID.3 1st in early September, combined with membership of the exclusive ID.3 1st Mover Club. This membership includes various customer benefits – and a software update for two outstanding digital functions at the beginning of next year. At market launch in September, the App Connect function and the distance feature in the head-up display will not yet have been activated.

ID.3 pre-bookers with a little more patience can choose the second option when signing the purchase agreement for their ID.3 1st – with a delivery date in the fourth quarter of 2020. When the keys are handed over to the customer, this later version will be equipped with all functions.

Jürgen Stackmann, Volkswagen Brand Board Member for Sales, commented: “Finally, our ID.3 pre-bookers have been given the long-awaited green light for emission-free driving pleasure. As a token of thanks for their loyalty to the brand and a gesture of appreciation for their patience during the long wait until ordering kicked off, we are offering all pre-bookers wishing to take possession of their ID.3 1st in September membership of the ID.3 1st Mover Club.”

By opening this community, Volkswagen is providing for an exchange of experience among all “ID.3 1st Movers” – and also establishing a direct line to Volkswagen. It will not only be possible to engage direct with customer enquiries, but will also enable Volkswagen to collect feedback on everyday experiences along with comments from ID.3 first drivers for use in further development. “To say thank you, all 1st Movers who are leasing their vehicles will not pay any leasing rates for the first three months”, Jürgen Stackmann said.

The general ordering system for ID.3 models begins four weeks later – and pre-bookers have the exclusive opportunity to join the 1st Mover Club until then.

Thomas Ulbrich, Volkswagen Brand Board Member for E-mobility, added: “The last few months working under the difficult conditions of the pandemic have been a big challenge for the entire ID.3 team. That makes the imminent market launch of the ID.3 all the more important. Locally emission-free driving, the highest quality standards and a thrilling drive experience – that is the new ID.3.”

The first edition of the ID.3 has the larger 58 kWh battery which is driven by an electric motor at the rear axle. It generates 150 kW and delivers a maximum torque of 310 newton metres, enabling the ID.3 to accelerate to 60 km/h in 3.4 sec. with a single gear – driving fun guaranteed.

The ID.3 1st comes with a one-year charging credit and is available in three fixed configurations that are geared towards typical customer wishes. In addition, customers can choose the paintwork color and the vehicle interior’s color.

The basic version of the ID.3 1st costs under €40,000 in Germany and includes a navigation system, a DAB+ digital radio, ‘Air Care Climatronic’ air conditioning system with 2-zone climate control, seat heating and steering wheel heating, armrests at the front, fast charging with 100kW direct current (DC) or 11kW alternating current (AC) and 18-inch alloy wheels. Standard features include ‘Light Assist’, natural voice control and ‘ID. light’ in the interior, and many more.

The ID.3 1st Plus (priced below €46,000) additionally features a rear view camera system and the ‘Keyless Advanced’ keyless access locking and starting system. The vehicle interior of the ID.3 1st Plus also includes a center console with two additional USB-C connections in the rear. Forming part of the exterior equipment scope are tinted windows, the exterior ‘Style’ package in silver, LED rear tail lights with dynamic turn signal and 19-inch alloy wheels.

The top-of-the-range version, the ID.3 1st Max for under €50,000, also includes an augmented reality head-up display (AR), two additional loudspeakers, a large panorama roof as well as 20-inch alloy wheels. This equipment scope is supplemented by the ‘Travel Assist’ driver assistant including the ‘Side Assist’ lane change assistant and ‘Emergency Assist’ as well as the ‘Comfort’ telephony function with inductive charging. Comfortable seats including electrically adjustable front seats with massage function round off the equipment scope for the ID.3 1st Max.

Investing billions in e-mobility

Under its electric offensive, the Volkswagen brand is planning to offer electric vehicles in all of the main vehicle segments by 2022. Volkswagen is seeking to become the world market leader in e-mobility over the coming years and is therefore investing €33 billion throughout the Group up to 2024, €11 billion of which is earmarked for the Volkswagen brand alone. For 2025, the Volkswagen brand expects to produce 1.5 million electric cars.

https://www.volkswagen-ne...VJ0gGzq6mfWjlHnhdazzSQ8Qc
Zonde rgeduld rij je in September, waarbij je functies mist welke per update volgen, of eindejaar met alles compleet.

Het gaat daarbij om:
-App Connect function
-the distance feature in the head-up display

head-up heb ik niet en die app connect zal ik missen als kiespijn. Dus kom maar op in september. 01 september graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Zomer 2020.
Juppa. De laatste week van de zomer gaan ze beginnen met leveren :+

Dus er gaan auto's een volledig jaar op een parking hebben gestaan, voordat deze worden uitgeleverd..

[ Voor 94% gewijzigd door bottom line op 10-06-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
bottom line schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:34:
Zomer 2020.
Juppa. De laatste week van de zomer gaan ze beginnen met leveren :+

Dus er gaan auto's een volledig jaar op een parking hebben gestaan, voordat deze worden uitgeleverd..
Daar kies je dan zelf voor. De meeste auto's zullen waarschijnlijk gewoon in September de weg opgaan. Wie mist er nou Appconnect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
AMARONE schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:46:
[...]

Daar kies je dan zelf voor. De meeste auto's zullen waarschijnlijk gewoon in September de weg opgaan. Wie mist er nou Appconnect....
Als je openbaar laad, dan is toegang tot een app wel leuk.
Of in de winter voor je auto laten te verwarmen.

Wel opmerkelijk dat die verhalen over de software al super lang rondhangen, en ze nog altijd werk eraan gaan hebben tot het einde van het jaar.
En op het einde van het jaar 2020 verwachten ze dat alle softwarefuncties actief zijn, en de software af is.
Dus tot zover het verhaal van de software updates. De online updates zijn dus enkel bugfixes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Erg jammer allemaal, is blijkbaar eclectische auto’s eigen. Polestar 2 komt ook pas in augustus ipv mei. Model3 had ook wat vertraging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
bottom line schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:59:
[...]

Als je openbaar laad, dan is toegang tot een app wel leuk.
Of in de winter voor je auto laten te verwarmen.

Wel opmerkelijk dat die verhalen over de software al super lang rondhangen, en ze nog altijd werk eraan gaan hebben tot het einde van het jaar.
En op het einde van het jaar 2020 verwachten ze dat alle softwarefuncties actief zijn, en de software af is.
Dus tot zover het verhaal van de software updates. De online updates zijn dus enkel bugfixes ;)
Dat is bij Tesla toch niet anders? Die software is ook verre van af en toch rijden er honderd duizenden auto’s mee rond. De eerste exemplaren moesten jaren wachten op de belofte van FSD bijvoorbeeld.
Geef ze een kans, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Allemaal aan de EV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Net even gesproken met de lease manager. Mijn auto gaat buiten de dealer om, ik hoef helemaal niets te doen, het is even afwachten op het normbedrag uiteindelijk maar voor de rest de tijd uitzitten tot september. De auto's zijn hier al toegewezen, daarom ook al het nummer(soort chassisnummer) wat ze ontvangen hebben en ze gaan niet wachten tot december dus gewoon september kan ik hem ophalen. Super dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
De eerste 3 maanden geen leasekosten klinkt wel lekker zeg! Als je in september 'm al wil hebben dus... dan betaal je niks tot december; de tijd dat iedereen de 1st. Edition krijgt. Mijn leasecontract loopt nog tot half oktober dus dat zou mooi uitkomen. Nu nog hopen dat het überhaupt lukt om er één te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:15
App Connect heeft ook niet zoveel met voorverwarmen te maken toch? Is Carplay/Mirrorlink etc. (https://www.volkswagen.be...tiviteit/app-connect.html) Heeft de Model 3 nog steeds niet. :+

Ga er wel vanuit dat de remote functies wel werken. Die werken ook op andere VAG EVs.
The first is delivery of their ID.3 1st in early September, combined with membership of the exclusive ID.3 1st Mover Club.
Natuurlijk ga je voor optie één. Wie wil er nou geen membership hebben van de Mover Club? 8) Doe dan een jaar lang gratis Ionity oid. Of zit dat er standaard bij?

[ Voor 39% gewijzigd door Inspired op 11-06-2020 10:55 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:50:
De eerste 3 maanden geen leasekosten klinkt wel lekker zeg! Als je in september 'm al wil hebben dus... dan betaal je niks tot december; de tijd dat iedereen de 1st. Edition krijgt. Mijn leasecontract loopt nog tot half oktober dus dat zou mooi uitkomen. Nu nog hopen dat het überhaupt lukt om er één te bemachtigen.
Dit lijkt mij alleen van toepassing via de vw lease?

https://www.autocar.co.uk...lkswagen-id-3-2020-review

Eerste review

[ Voor 10% gewijzigd door AMARONE op 11-06-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:19:
[...]

Eerste review
Geen idee nog, maar ik verwacht dat dit dus wel geldt voor leasecontracten bij PON aangesloten bedrijven. Dus ook een Wittebrug AutoLease; VW dealer. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
Ik hoor ook graag bij de 1st Movers Club... :p

Ken de voorwaarden verder nog niet, maar zou omwille van de bijtelling niet het risico willen lopen dat de auto pas in 2021 op kenteken gaat. Al is dat wellicht niet aan de orde, wanneer je wacht.

Als Carplay ook onder AppConnect valt, dan ga ik dat zeker even missen! Ik gebruik nu al een paar jaar niets van mijn Giulia-infotainment - alles via Carplay. Dus dat zal even omschakelen zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
AMARONE schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:19:
[...]

Eerste review
Dank voor de link. Al met al is autocar tevreden met 4 sterren. Wel opmerking over de goedkope materialen in het interieur. Ik schrik van het gewicht, 1720 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
mcmiles schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:49:
[...]

Dank voor de link. Al met al is autocar tevreden met 4 sterren. Wel opmerking over de goedkope materialen in het interieur. Ik schrik van het gewicht, 1720 kg.
Ik niet eigenlijk; mijn A3 is nu 1650 kg. En dat is maar een 7,8kW batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
mcmiles schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:49:
[...]

Ik had gehoopt dat de deurpanelen nog zachter zouden worden. Aan de andere kant, hoe vaak raak je het aan? Als die bovenkant en die vlakken in de deuren zacht zijn is het oké. Het schijnt ook deels te komen door hergebruikte materialen wat dan bewust een keuze is.

Wat goed om te lezen is, het rijcomfort is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Vraagje, krijgen de 1st reserveringen in NL nu meer info zoals ik (social) media begrijp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
mcmiles schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:46:
Vraagje, krijgen de 1st reserveringen in NL nu meer info zoals ik (social) media begrijp?
Afwachten, deze dagen gaan in Europa meerdere landen de definitieve handtekeningen zetten inclusief dus meer informatie. Het meeste zal hetzelfde zijn hier. Maar of ze in Nederland al met informatie komen ook weet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Gisteren bericht gekregen dat er waarschijnlijk toch een ID.3 mogelijk is voor mij en of ik deze wilde, ik moest snel beslissen. Heb maar ja gezegd. Nu afwachten op we 3 maanden lease cadeau krijgen en of er nu wel of geen warmtepomp in zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
Ik zie dat je in Duitsland de ID.3 kan samenstellen: https://www.volkswagen.de...konfigurator/id3-1st.html
Benieuwd wanneer we hier bericht krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMARONE
mcmiles schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:50:
Ik zie dat je in Duitsland de ID.3 kan samenstellen: https://www.volkswagen.de...konfigurator/id3-1st.html
Benieuwd wanneer we hier bericht krijgen.
TOF! Eindelijk zie je per versie exact wat je krijgt, daarnaast kan je nog meer zien. En je kan je eigen keuze hier configureren en de kleuren zien in afbeeldingen. Netjes hoor

basis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fx8JbK7nhjFrf8wmpL9zloQDsDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yp3c3kfQalKXap0aRjlfE5l8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqBLBh6NrkSfpC7Prp1TWFNXyV8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3kAerhpOt39qVBu2KU4ckgtH.png?f=fotoalbum_large

plus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmCwGty2YEYvXgeKheN2dadgR0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YmwiVB4YXeRctq5a3nFvotb7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOib8z3hdVRKCSoXTEB4DLkv-wE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OmW89QcNXVrcwFqP0m0mmOBr.png?f=fotoalbum_large
max:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mdc40VIz3E_mEdVqAYS6teGPbwE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gdfuSTsXbo3EaEn4dpJJwFFv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taAYRx5nOYuGUvH4Sy0v_yw2zro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HeJtflQiI8PbYP5X6RiJGOaJ.png?f=fotoalbum_large

En wat technische gegevens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3GmAulA3gpxqWcps258w4wRFYg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FkxSNHFFa1fMyYQX5pxzmuPO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door AMARONE op 17-06-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Die renders geven altijd ander gevoel bij een auto dan de werkelijkheid.
Hij staat ook wel erg hoog op de poten.
Interieur van plus ga ik wel steeds meer waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
Ik ben benieuwd wanneer de verkoop start voor de reserveerders van ID.3 first. In Duitsland is die vandaag van start gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
mcmiles schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:28:
Ik ben benieuwd wanneer de verkoop start voor de reserveerders van ID.3 first. In Duitsland is die vandaag van start gegaan.
Eind juli in Nederland.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
mcmiles schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:28:
Bij mij is deze gisteren (16e) dus al aangeboden met een voorlopig leasetarief. Dus in NL loopt het ook, neem ik aan. En ik had niet ge pre-ordered... maarja, door corona en afhakers is er mogelijk toch al voorraad over.

[ Voor 12% gewijzigd door Soeski op 17-06-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Dank voor jullie reacties, wordt waarschijnlijk nog even geduld hebben😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
Soeski schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:45:
[...]

Bij mij is deze gisteren (16e) dus al aangeboden met een voorlopig leasetarief. Dus in NL loopt het ook, neem ik aan. En ik had niet ge pre-ordered... maarja, door corona en afhakers is er mogelijk toch al voorraad over.
Welke maatschappij? Ik heb van PON Lease nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:45:
[...]

Nee, voorlopig is gewoon hetzelfde als 4 maanden terug. Er loopt hier nog helemaal niets. Pas als de goedkeuring er is ga je definitief tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:42:
[...]

Nee, voorlopig is gewoon hetzelfde als 4 maanden terug. Er loopt hier nog helemaal niets. Pas als de goedkeuring er is ga je definitief tekenen.
Ik zal niks tekenen, dat zal de leasemaatschappij en de baas wel allemaal regelen :). Ik krijg (hopelijk) straks alleen maar een datum door wanneer ik kan ophalen en de huidige kan inleveren.
Wittebrug AutoLease trouwens, onze contactpersoon meldde dat hij een witte MAX beschikbaar had als ik snel zou beslissen of ik deze wilde. Klinkt dus als een model dat al geproduceerd is in de eerste batch van 10.000 1st editions.
Ben zeer benieuwd, september is al dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:00:
[...]

Ik zal niks tekenen, dat zal de leasemaatschappij en de baas wel allemaal regelen :). Ik krijg (hopelijk) straks alleen maar een datum door wanneer ik kan ophalen en de huidige kan inleveren.
Wittebrug AutoLease trouwens, onze contactpersoon meldde dat hij een witte MAX beschikbaar had als ik snel zou beslissen of ik deze wilde. Klinkt dus als een model dat al geproduceerd is in de eerste batch van 10.000 1st editions.
Ben zeer benieuwd, september is al dichtbij.
Hier hetzelfde, het is even wachten op de definitieve leaseprijzen voor mij maar qua auto is het wachten op de levering. Ze hebben ook al na de toezegging van de auto's een ander nummer gehad wat ook leek alsof de id3 al geproduceerd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Nieuwsbericht van PON over testen in duitsland.

https://www.volkswagen.nl...raktijktest-met-150-id3s/

Daar word gesproken over levering in september, alleen niet duidelijk of het om de 1st of de gewone versie gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
GeleFles schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:12:
Nieuwsbericht van PON over testen in duitsland.

https://www.volkswagen.nl...raktijktest-met-150-id3s/

Daar word gesproken over levering in september, alleen niet duidelijk of het om de 1st of de gewone versie gaat...
In de online persconferentie van de 17e juni werd gesproken over levering 1st editions (pre-orders - 37.000 bestellingen binnengekomen, 30.000 units gemaakt) vanaf 7 september. Ze zijn van plan om dit jaar ook nog de bestellingen af te handelen die er na binnen komen, dus de niet-1st editions. Enkele duizenden.
Wel vreemd enigszins, waarom ik kans maak op een 1st Edition als er meer pre-orders zijn dan units. En ik heb niet ge-pre-ordered... we wachten verder nieuws af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:23
Soeski schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:29:
[...]

In de online persconferentie van de 17e juni werd gesproken over levering 1st editions (pre-orders - 37.000 bestellingen binnengekomen, 30.000 units gemaakt) vanaf 7 september. Ze zijn van plan om dit jaar ook nog de bestellingen af te handelen die er na binnen komen, dus de niet-1st editions. Enkele duizenden.
Wel vreemd enigszins, waarom ik kans maak op een 1st Edition als er meer pre-orders zijn dan units. En ik heb niet ge-pre-ordered... we wachten verder nieuws af!
Gezien het reserveren vrij simpel ging en er slecht gecommuniceerd is vanuit Volkswagen zou het mij niet verwonderen dat er zo 25% van de reserveringen afgezegd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ga het wel zien, ik vind de manier van communiceren ver onder de maat, ik sta sinds december op de wachtlijst voor de 1st.
Iedere keer als ik de dealer bel, dan is er nog geen nieuwe informatie en moet ik maar afwachten.

Vanaf 1 juli krijg ik inloggegevens voor m'n leaseportaal, m'n huidige lease loopt tot december.
Als er in juli geen duidelijkheid is, dan word het maar een benzine auto bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
GeleFles schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:35:
Ik ga het wel zien, ik vind de manier van communiceren ver onder de maat, ik sta sinds december op de wachtlijst voor de 1st.
Iedere keer als ik de dealer bel, dan is er nog geen nieuwe informatie en moet ik maar afwachten.

Vanaf 1 juli krijg ik inloggegevens voor m'n leaseportaal, m'n huidige lease loopt tot december.
Als er in juli geen duidelijkheid is, dan word het maar een benzine auto bestellen.
Van wat ik zo via het duitse forum verneem is het daar niet anders. Dealers die niet terugbellen, of verzoeken om een ID.3 wordt niet op ingegaan. Zelfs iemand die zijn dealer belde voor een ID.3 en de dealer vroeg of hij een nieuwe of 2e hand wilde. Ehm...
De dealers die informatie hebben gegeven tot nu toe hebben slechts 2 op de 10 reserveringen in een bestelling omgezet. Afhakers vanwege de te hoge prijs en mensen die niet meer reageren tot nu toe.
Dus ja, ik denk dat ze uiteindelijk wel met wat 1st Editions blijven zitten, maar die gaan dan naar de reserve lijst en overige kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE

Sta je op de wachtlijst of heb je een reservering? Ik zou toch even wat andere dealers bellen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Soeski schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:17:
[...]

Afhakers vanwege de te hoge prijs en mensen die niet meer reageren tot nu toe.
Erg hoge prijs met lage specs.
Als je bijvoorbeeld 2 seconden sneller wilt optrekken kan je dat, moet je wel eerst €2k voor bij betalen. Dan kan je de 0-100 bereiken in 7,3 seconden
En dat verbruik dan :') de E-Golf is zuiniger als deze auto.. en die scoort in bereik tests telkens erbamelijk

[ Voor 11% gewijzigd door bottom line op 23-06-2020 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles

Sta vanaf september op de lijst, via de dealer geen info. Helemaal eens met wat je schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

AMARONE schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:39:
[...]

Sta je op de wachtlijst of heb je een reservering? Ik zou toch even wat andere dealers bellen anders.
Geen reservering, maar op de wachtlijst. Heb zeker elke maand minstens 1x met de dealer gebeld, en elke keer is het 'ik verwacht snel nieuwe informatie'.
Ik snap de dat de dealer ook afhankelijk is van de info vanuit PON en/of VW, maar op deze manier win je geen klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
GeleFles schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:24:
[...]

Geen reservering, maar op de wachtlijst. Heb zeker elke maand minstens 1x met de dealer gebeld, en elke keer is het 'ik verwacht snel nieuwe informatie'.
Ik snap de dat de dealer ook afhankelijk is van de info vanuit PON en/of VW, maar op deze manier win je geen klanten.
Bel gewoon wat andere dealers, misschien is er ergens anders wel al plek en kan je van de wachtlijst af. Dit is niet centraal geregeld namelijk.

Wat wil je nog weten qua informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

AMARONE schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:35:
[...]

Prijs? Private Lease prijs? Is toch vrij cruciaal.

Ik sta ook op het punt om gewoon die hele ID.3 te laten gaan, omdat mijn contract op 1 november eindigt en ik nog helemaal geen enkel zicht heb of het uberhaupt mogelijk wordt een ID.3 te gaan rijden binnen deze termijnen. Heb nog niets gehoord van mijn dealer en heb toch echt wel aangegeven interesse te hebben.
Anders is het geen Volkswagen meer (rij nu een Polo) en ga ik weer voor een benzine en moet de elektrische auto maar weer 4 of 5 jaar wachten. Wel erg jammer. Heb gisteren nog een rondje gereden in de Renault Zoe. Leuke auto, maar toch weer vrij prijzig natuurlijk vergeleken met een benzine Polo. Vooral nu is dat een probleem. Mijn huidige auto staat nu stil (Corona en werk dus voornamelijk thuis) en kost me dus geen benzine. Die elektrische auto is fors duurder. Ook wanneer deze stil staat naast het huis. Zit dus aardig in dubio nou.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

AMARONE schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:35:
[...]

Bel gewoon wat andere dealers, misschien is er ergens anders wel al plek en kan je van de wachtlijst af. Dit is niet centraal geregeld namelijk.

Vooral of ik nog kan verwachten of ik dit jaar nog een 1st kan rijden.
Het liefst zit (en rij!) ik nog een keer met de auto voordat ik daadwerkelijk de keus maak. Ik heb inmiddels een aantal andere auto's binnen leasebudget proefgereden en als ik die (voor zover mogelijk) aan de hand van foto's vergelijk, zijn die een heel stuk luxer dan de 1st.
Ik heb geen zin om aan de hand van wat foto's en tekst een keus te maken en 4 jaar het gevoel te hebben alsof ik in een fiat 500 rij.

daarnaast is 1 toegewezen krijgen pas stap 1, daarna moet ik nog alles met de lease en werkgever regelen.
Een voorwaarde is dat als we elektrisch rijden, er ook thuis een laadpaal moet komen. Al met al een hoop om te regelen, op deze manier van communiceren heb ik niet het gevoel dat het voor het eind v/h jaar allemaal rond is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Eigenlijk is het best bijzonder allemaal, er staan duizenden ID3 op een parkeerplaats in Deutschland maar een proefrit bij de dealer maken kan niet.

Rare vogels bij VW.

Dit kost potentiele klanten , kan niet anders

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 18:54
Misschien kost het nog meer klanten als ze mensen wel een proefrit laten maken...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
GeleFles schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:17:
[...]

Vooral of ik nog kan verwachten of ik dit jaar nog een 1st kan rijden.
Het liefst zit (en rij!) ik nog een keer met de auto voordat ik daadwerkelijk de keus maak. Ik heb inmiddels een aantal andere auto's binnen leasebudget proefgereden en als ik die (voor zover mogelijk) aan de hand van foto's vergelijk, zijn die een heel stuk luxer dan de 1st.
Ik heb geen zin om aan de hand van wat foto's en tekst een keus te maken en 4 jaar het gevoel te hebben alsof ik in een fiat 500 rij.

daarnaast is 1 toegewezen krijgen pas stap 1, daarna moet ik nog alles met de lease en werkgever regelen.
Een voorwaarde is dat als we elektrisch rijden, er ook thuis een laadpaal moet komen. Al met al een hoop om te regelen, op deze manier van communiceren heb ik niet het gevoel dat het voor het eind v/h jaar allemaal rond is.
Waarom moet er thuis een laadpaal komen? Verplicht werk je dat? Of vind jij dat het moet :)
Het proefrijden zal waarschijnlijk niet mogelijk worden, dat kreeg ik te horen. Ongezien leasen en rijden dus. Ik kreeg een richtprijs van 560 eu p/m. full operational lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Werk verplicht een laadpaal thuis.
Op het werk kan ik sowieso laden, daar staan een aantal palen. Maar omdat we ook vaak vanuit huis direct naar klanten gaan, verplichten ze ook thuis een laadpaal zodat elektrische rijders altijd met een volle accu vertrekken.
Word uiteraard wel door de werkgever vergoed, maar moet wel geregeld worden. (Inclusief eventuele aanpassingen aan meterkast etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
GeleFles schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:44:
Werk verplicht een laadpaal thuis.
Op het werk kan ik sowieso laden, daar staan een aantal palen. Maar omdat we ook vaak vanuit huis direct naar klanten gaan, verplichten ze ook thuis een laadpaal zodat elektrische rijders altijd met een volle accu vertrekken.
Word uiteraard wel door de werkgever vergoed, maar moet wel geregeld worden. (Inclusief eventuele aanpassingen aan meterkast etc)
Oh da's wel lekker op zich, dat zij alles betalen.
Je zal echter maar in een appartement wonen op de 9e verdieping met een VVE. Dan kan dit allemaal niet zo maar (<-- mijn situatie). Als werk dit zou verplichten zou ik moeten verhuizen. Het hele terrein moet open, de algemene groepenkast moet verzwaard worden... dit kost duizenden euro's en dan staat er nog geen enkele paal. We wonen hier met een generatie mensen die zeggen "het zal onze tijd allemaal wel duren, daar ga ik niet voor betalen". Lees; 70+ en die zitten ook in het bestuur. Die geloven er niet zo in en gaan zelf ook niet meer elektrisch rijden, dus hier gaat het voorlopig niet gebeuren.
Wel gek dat werk het verplicht ook eigenlijk? Wij hebben wat laadpalen hier in de buurt dus er is geen direct probleem, er is er altijd wel 1 vrij. Lijkt me ook meer je eigen verantwoordelijkheid dat je zorgt dat je overdag elektrisch overal kunt komen, of onderweg snel laadt als het nodig is. Jouw baas zegt dus eigenlijk dat je niet zelf die verantwoording kan nemen en gaat het dus organiseren voor je? 8)
Betekent ook dat als je een keer problemen hebt met die paal en je auto is niet vol, je tegen je baas kunt zeggen dat je niet naar klanten kan/hoeft. :)
Wat ik samengevat eigenlijk zeg; gaaf dat de baas een paal betaalt maar dit gaat niet in elke situatie, en erg bijzonder dat hij het verplicht. Dat kan namelijk gewoon niet altijd, dus wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

In een appartement met een VVE heb je inderdaad een uitdaging, dan is EV gewoon geen optie. Een EV is niet verplicht, maar is een mogelijkheid; met bepaalde voorwaarden.

Wat zal er vaker voorkomen? Publieke laadpalen bezet, of je prive laadpaal stuk?
Vooral met de toename in EV's, denk ik dat er steeds meer een tekort komt aan publieke palen.
Ik vermoed dat ze zich daar voor indekken. Als je eigen paal defect is zorg je maar dat je aan een publieke paal laadt, of aan een verlengsnoer. (of genoeg bereik hebben om de volgende dag naar een locatie te rijden met een paal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0C0
Net uitnodiging gehad voor bezichtiging bij PON. (2e keer had ik Brussel ook al gedaan)

En indicatie van leaseprijzen voor de Plus

- 36 maanden - € 664,-
- 48 maanden - € 622,-
- 60 maanden - € 593,-
voor 30.000 KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

C0C0 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:05:

En indicatie van leaseprijzen voor de Plus
First edition?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
incl of ex btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Zal wel ex zijn
Pagina: 1 ... 12 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.