Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 13 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Ja
Denk het ook, is waar ik mee moet reken voor zakelijk lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:47
GeleFles schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:44:
Werk verplicht een laadpaal thuis.
Op het werk kan ik sowieso laden, daar staan een aantal palen. Maar omdat we ook vaak vanuit huis direct naar klanten gaan, verplichten ze ook thuis een laadpaal zodat elektrische rijders altijd met een volle accu vertrekken.
Word uiteraard wel door de werkgever vergoed, maar moet wel geregeld worden. (Inclusief eventuele aanpassingen aan meterkast etc)
ik weet niet of wij het er al eerder over hadden. Eventueel een optie is om je werkgever aan te bieden die paal dus niet te plaatsen maar wel de paal op te nemen in je leasebudget? Bij ons is een paal niet verplicht maar als je de paal niet neemt/kan nemen ivm geen eigen parkeerplek dan houden ze de kosten alsnog in met de gedachte dat je dan vaker openbaar staat te laden wat duurder is. Maar alles liever dan geen elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
C0C0 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:47:
[...]

Ja

[...]

Denk het ook, is waar ik mee moet reken voor zakelijk lease.
ik ben wel benieuwd naar die bezichtiging? Is dat voor pre bookers alleen of..? Bij ons is alles al helemaal rond maar ik zou hem toch al graag even zien. Rijden hoeft niet, ik geloof wel dat vw een prima auto neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
AMARONE schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:45:
[...]
ik ben wel benieuwd naar die bezichtiging? Is dat voor pre bookers alleen of..? Bij ons is alles al helemaal rond maar ik zou hem toch al graag even zien. Rijden hoeft niet, ik geloof wel dat vw een prima auto neerzet.
Ik kreeg deze door van onze fleet manager, komt binnen via Pouw dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:36

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

AMARONE schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:45:
[...]
Ik heb zelf een mail gekregen van een dealer. Lijkt me voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C0C0
De eerste laadcurve, van iemand die heeft meegekeken met het laden van een ID.3

https://electromobilitate...3-1st-curba-de-incarcare/ (Frans)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eABMGC0P2xeAFWg9oIkW-gD0b5E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qEeH3Go7xT49ix4kW9maEzdA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:48
Bensjero schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:34:
[...]

Ik heb zelf een mail gekregen van een dealer. Lijkt me voor iedereen
Sinds september een reservering lopen, maar geen mail gekregen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:23
Ik ben gisteren gebeld dat ik ook uitgenodigd ben voor een bezichtiging van de ID.3 bij PON op de 10e juli.

[ Voor 6% gewijzigd door f.heinen op 27-06-2020 09:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Leuk.... niemand die ook maar iets los durft te laten over die id3. Wel een exemplaar bij pon neerzetten... ze kunnen beter wat aan de informatievoorziening gaan doen. Ik sta ook als geïnteresseerd op de lijst maar begin langzaamaan wel om mij heen te kijken of er alternatieven zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

stylezzz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:36:
Leuk.... niemand die ook maar iets los durft te laten over die id3. Wel een exemplaar bij pon neerzetten... ze kunnen beter wat aan de informatievoorziening gaan doen. Ik sta ook als geïnteresseerd op de lijst maar begin langzaamaan wel om mij heen te kijken of er alternatieven zijn...
Het is echt onbegrijpelijk hoe oorverdovend stil het is rondom de ID.3. Ik moet ook ondertussen om me heen gaan kijken. Heb nog even een proefrit gemaakt in de Renaul Zoe.
Echter is er nu een ander probleem boven komen drijven. Door het thuiswerken i.v.m. Corona, staat mijn huidige auto ook veel stil. Ik weet niet of het nu nog rendabel gaat zijn een electrische auto aan te schaffen, aangezien de vaste lasten van deze auto een stuk hoger (30/40% hogere leaseprijs) liggen dan mijn huidige Polo. Wel balen, maar misschien moet ik het nu maar gewoon accepteren en niet langer druk maken om een electrische auto en gewoon weer benzine gaan rijden.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
Ik ben het eens met wat iedereen zegt, de communicatie is abominabel. Maar vanaf dag één is de levertijd eind zomer 2020 geweest en dat is nu door VW nogmaals bevestigd.

De communicatie is ook niet gewijzigd. Het was slecht en het is slecht.

Heb je nog geen reservering en wil je dit jaar een ID.3 dan zou ik verder kijken. Heb je een reservering dan zou ik de dealer bellen of je ook nog even de ID.3 mag bekijken bij PON. In juli kun je hem bestellen en dan denk ik dat je medio september of oktober je auto kunt verwachten. Dat is althans wat ze nog steeds beloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 07:10
Krijg vandaag een mail dat ik komende woensdag de auto kan bekijken van 9-17

Ik hoef niet te werken of zo... hadden ze me ook even wat eerder kunnen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb inmiddels al zoveel filmpjes en foto's gezien dat ik niet de behoefte heb om naar leusden te rijden. Zou meer prijs stellen op een offerte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Yep.... en het is een statisch model... dus vraag me af of er wel een accu in zit.

Heb ondertussen geen behoefte meer om naar Leusden te rijden. Heb ook genoeg promo filmpjes gezien. Ik wil er gewoon zelf in rijden.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouluh
Ik zou alleen even mij zit positie willen testen.
De rest geloof ik wel.

Ik zal wat foto's maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-09 15:06
Vreemde vraag wellicht... maar zou je goede foto willen nemen van het bestuurders portier tussen de ruit en de 'rand'? iets waar ik me bij mij huidige Golf Variant mateloos aan erger is dat ik mijn arm niet op het portier kan leggen tegen het glas aan zonder dat die eraf geleid omdat dit schuin gemaakt is...

Mocht ik ooit de gene tegenkomen die dat bedacht heeft dan heb ik 1 vraag voor hem.. 'wat vind je er nauw zelf van?!' |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
ik zal voor je testen.
Ik weet niet hoe schuin jij vervelend vind maar op foto ziet het er ook niet echt recht uit.

Afbeeldingslocatie: https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2019/09/Volkswagen_ID.3_-10153.jpg?quality=82&strip=all&w=1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Laatst online: 20:26
Ik kan ook op woensdag 8-7 terecht in Leusden ('s avonds). Het is voor mij niet ver (klein half uur rijden), dus misschien ga ik wel even kijken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

MetaalMan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:37:
Ik kan ook op woensdag 8-7 terecht in Leusden ('s avonds). Het is voor mij niet ver (klein half uur rijden), dus misschien ga ik wel even kijken...
nah, 160 km rijden voor mij. Lijkt me niet :+

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
Thnx!

Maar dit is hoe het nu is (lastig te zien maar je ziet hoe schuin het loopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8ts33CqvOut4F5lj4m4kVqu4Zg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pn6T15cL2U2RfCkjSM8JXU1F.jpg?f=user_large

https://www.google.com/ur...C7Iykp-oCFQAAAAAdAAAAABA3

bij de ID3 ziet het er beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Sircuri schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:21:
Yep.... en het is een statisch model... dus vraag me af of er wel een accu in zit.

Heb ondertussen geen behoefte meer om naar Leusden te rijden. Heb ook genoeg promo filmpjes gezien. Ik wil er gewoon zelf in rijden.
Volgens mij staat er gewoon een volwaardige 1st editie hoor. Rijden mag niet wat logisch is maar erin zitten wel, prima toch. Er gaat er trouwens nog eentje rond in Nederland voor promotie, hier mocht ik via mijn werkgever kijken(niet inzitten), helaas kan ik niet. Misschien is het wel dezelfde als straks in Leusden staat.

Als ik naar Leusden kon zou ik het zo doen trouwens, puur om het proberen. Voor de rest kan je ook in een golf gaan zitten, als die zit dan komt het in de id3 ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
AMARONE schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:27:
[...]
Als ik naar Leusden kon zou ik het zo doen trouwens, puur om het proberen. Voor de rest kan je ook in een golf gaan zitten, als die zit dan komt het in de id3 ook wel goed.
Naar Leusden kunnen als in "kunnen qua planning" of "ervoor uitgenodigd zijn"? Indien dat laatste: naar mijn weten is het een publiek event, voor iedereen die (mogelijk) geïnteresseerd is én voor mensen die al een reservering hebben. Zolang je vooraf via een web formuliertje maar je naam en het aantal bezoekers hebt doorgegeven dan kun je binnen lopen, voor zover ze dit ter plekke daadwerkelijk zullen controleren...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
MetaalMan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:17:
[...]

Naar Leusden kunnen als in "kunnen qua planning" of "ervoor uitgenodigd zijn"? Indien dat laatste: naar mijn weten is het een publiek event, voor iedereen die (mogelijk) geïnteresseerd is én voor mensen die al een reservering hebben. Zolang je vooraf via een web formuliertje maar je naam en het aantal bezoekers hebt doorgegeven dan kun je binnen lopen, voor zover ze dit ter plekke daadwerkelijk zullen controleren...
Ja, maar dit kan alleen via de dealer waar je de booking hebt? Of is er nog een algemeen formulier ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Mail met uitnodiging van de dealer ontvangen. Ik maak er gebruik van en ga op 10 juli naar Leusden. Begrepen dat er alleen ID.3 in Max uitvoering te bezichtigen is. Ben toch benieuwd.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
AMARONE schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:24:
[...]
Ja, maar dit kan alleen via de dealer waar je de booking hebt? Of is er nog een algemeen formulier ergens?
Je meld je wel aan via een dealer inderdaad, want per dealer(groep) heeft men een tijdvak bij Pon. Ik kan online bij verschillende dealers dit aanmeldformuliertje vinden, en de datum is overal anders. Het is niet alleen voor mensen met een booking, maar voor iedereen die (mogelijk) geïnteresseerd is in een ID.3. Op de site van Pon kon ik niet zo snel een algemeen formulier vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
mcmiles schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:53:
Mail met uitnodiging van de dealer ontvangen. Ik maak er gebruik van en ga op 10 juli naar Leusden. Begrepen dat er alleen ID.3 in Max uitvoering te bezichtigen is. Ben toch benieuwd.
Alleen een Max - dat komt (voor mij) dan wel weer goed uit.. :) Op zich wel gangbaar dat fabrikanten voor deze gelegenheden (en shows) de wat dikkere uitvoeringen pakken. Al valt er ook wat voor te zeggen om juist de uitvoering neer te zetten waarvan je verwacht het meeste te leveren.

Overigens was er vandaag wel een witte ID.3 Plus met WOB-kenteken bij dealer A-Point in Amsterdam. Veel mensen in pak eromheen en een filmcamera. Ik begreep dat het voor het personeel ook een verrassing was dat deze er vanmorgen was.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Ga op insta dat vandaag een plus bij Apoint was in Amsterdam

Edit: hij was al gespot

[ Voor 19% gewijzigd door mouluh op 30-06-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
Er zou idd de Max staan, ik mag morgenavond kijken.
Op woensdag 1 juli 2020 kunt u de ID.3 1ST Max komen bewonderen!
Deze ID.3 1ST Max (Mangan Grey) is eerder te bezichtigen geweest op de IAA en staat nu in de showroom bij Pon's Automobielhandel in Leusden. Wij willen u er graag op wijzen dat het gaat om een statisch model en dat daarom proefritten niet mogelijk zijn.
In verband met de huidige Covid-19 maatregelen is er een schema opgesteld, zodat iedereen de mogelijkheid krijgt om de ID.3 1ST te komen bekijken.

U bent ingedeeld in het volgende tijdsblok:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

AMARONE schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:27:
[...]

Volgens mij staat er gewoon een volwaardige 1st editie hoor. Rijden mag niet wat logisch is maar erin zitten wel, prima toch. Er gaat er trouwens nog eentje rond in Nederland voor promotie, hier mocht ik via mijn werkgever kijken(niet inzitten), helaas kan ik niet. Misschien is het wel dezelfde als straks in Leusden staat.

Gezien het ding op het moment van de lopende band rolt kan ik me niet voorstellen dat het een static display is.

Nu de trails met medewerkers bezig zijn (die rijden dan hun dagelijkse gebruik in eentje) verwacht ik ook wel meer info die opduikt uit de omgeving Wolfsburg/Zickau

-edit- hier boven heeft het wel over een static display.

Zou kunnen dat het idd het IAA model is en hij niet rijdbaar is, verwacht echter dat het dan een Pre-series of eerder prototype is welke wel rijd, niet af is en alleen met speciale toelating op de weg mag.

[ Voor 12% gewijzigd door GoldenSample op 01-07-2020 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
MetaalMan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:01:
[...]

Alleen een Max - dat komt (voor mij) dan wel weer goed uit.. :) Op zich wel gangbaar dat fabrikanten voor deze gelegenheden (en shows) de wat dikkere uitvoeringen pakken. Al valt er ook wat voor te zeggen om juist de uitvoering neer te zetten waarvan je verwacht het meeste te leveren.

Overigens was er vandaag wel een witte ID.3 Plus met WOB-kenteken bij dealer A-Point in Amsterdam. Veel mensen in pak eromheen en een filmcamera. Ik begreep dat het voor het personeel ook een verrassing was dat deze er vanmorgen was.
Voor die ID.3 in Amsterdam had ik afgelopen week een belletje gekregen om hier gisteren te komen kijken. Het balletje ging rollen nadat ik had aangegeven bij mijn werkgever hoe het zat met die review in Leusden, uiteindelijk werd ik gebeld om te komen kijken in Amsterdam (kijken, niet zitten). Als het goed is gaat deze ID.3 nu Nederland door voor promotie bij andere dealers ook.

Verder nu wel een avond kunnen regelen in Leusden, ben echt benieuwd. Het zien van de auto zal het geduld vast laten groeien tot uitlevering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
De auto die in Leusden staat is een witte of licht grijze (lastig te zien op het filmpje) MAX. Kijken of ik ook nog terecht kan de komende week. In het persbericht staat overigens dat er een Moonstone Grey "reguliere uitvoering" staat, en dit suggereert geen 1st Edition. Maar heb bevestigd gekregen dat het wel een 1st MAX is, en op de foto's zie je b.v. ook elektrische stoelverstelling. Dat heeft alleen de 1st MAX tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:31:
De auto die in Leusden staat is een witte of licht grijze (lastig te zien op het filmpje) MAX. Kijken of ik ook nog terecht kan de komende week. In het persbericht staat overigens dat er een Moonstone Grey "reguliere uitvoering" staat, en dit suggereert geen 1st Edition. Maar heb bevestigd gekregen dat het wel een 1st MAX is, en op de foto's zie je b.v. ook elektrische stoelverstelling. Dat heeft alleen de 1st MAX tot nu toe.
Er staan er 2 denk ik, er staat nu een moonstone gray maar dat is geen 1st editie met die koperen details dus dan moet er nog een andere staan voor het event voor de 1st bookers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:53
Het is een moonstone pre-productie, net langs geweest. Praktisch de Max, maar de koperen details zijn de afwijking.

Lichte deel van het interieur is zacht, de rest hard. Al ziet het er niet zo ‘hard’ uit als bij een Polo.

Auto staat op 19”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_4NxzHCI0hq6eu6jBi9_p46ilw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZ7WRBUO7p3vJMd1XxVLtVmk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcKsc8GxJkxsx9-ue_KUBE7x228=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBx5HJtIo1qCw5nDZvGiO63A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rKD7oWtBOvwT_syRXahr1IsLgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCKSLZyYVtEwlJqAVX9aDIPz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
En speciaal nog een foto van het portier: je kunt er zeker wel je arm op leggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZq0PFWrdlsgcxmwu11K0I6x_lY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iz7nBUbFCL7zX5nl1AZ36odb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WxWSWTe17qPmfwUigPv75Lr1Lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m66oClRZzOPOXs8WhBpD4w6v.jpg?f=fotoalbum_large
eitje84 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:59:
[...]

Thnx!

Maar dit is hoe het nu is (lastig te zien maar je ziet hoe schuin het loopt:

[Afbeelding]

https://www.google.com/ur...C7Iykp-oCFQAAAAAdAAAAABA3

bij de ID3 ziet het er beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Er staan er 2 denk ik, er staat nu een moonstone gray maar dat is geen 1st editie met die koperen details dus dan moet er nog een andere staan voor het event voor de 1st bookers.
Ik heb net het videootje gezien van de hele "zaal" en dit is de enige die er staat (voor nu). Misschien komt er nog een echte MAX. Nu snap ik wel wat ze bedoelen met een statische versie. Kleimodel zonder stuurknopjes enz.
Wel jammer, het is dus echt alleen fysiek en niks "werkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
juanpabloo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:12:
En speciaal nog een foto van het portier: je kunt er zeker wel je arm op leggen.

[...]
Held! :) thnx!

Wat was je algemene indruk van de auto? Was het een beetje conform verwachting qua afmetingen en ergonomie etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Dan hoef ik niet meer foto's toe te voegen.

Ik vond de stoelen erg goed zitten. Ik ben 1.87 en lange benen en je hebt goede ondersteuning.

Enige wat ik wilde melden is als je langer dan 1.90 bent, dan is je zichtveld erg hoog. Tenzij je wil liggen in de stoel
(wel beetje mijn stijl)
Mij werd verteld dat dit komt mede door de elektrische stoelen, die iets hoger zijn.

Afwerking en harde materialen waar ik veel over las vind ik persoonlijk wel mee vallen. Goede materialen waar je veel aan zit en wat hardere materialen bij deuren. Maar ik heb ook nooit in een hoog segment gereden.

Auto zelf wat groter dan verwacht. Achterin kon ik nog heel ruim zitten als ik de stoel voor op mijn lig stand had staan.

Uiteindelijk ben ik overtuigd. Krijg deze week offerte voor lease en dan gaan we hem bestellen.

Trouwens er is niks bekend over 1ste moversclub zoals in Duitsland. Gratis 2000kW is ook niks over bekend

[ Voor 7% gewijzigd door mouluh op 01-07-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Wat ik erg fijn vind is de uitschuifbare zitting (wat helaas wederom alleen in de 1st MAX zit). Die extra ndersteuning, en ik ben niet eens lang, is heel fijn en zorgt voor rust in de benen, ook na uren rijden. In alle auto's die dit niet hebben krijg ik kramp na een tijdje (of al snel, bij korte zittingen).
Als je dit eenmaal gewend bent valt je pas op (mij in ieder geval) hoe kort andere zittingen altijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Soeski schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:39:
Wat ik erg fijn vind is de uitschuifbare zitting (wat helaas wederom alleen in de 1st MAX zit). Die extra ndersteuning, en ik ben niet eens lang, is heel fijn en zorgt voor rust in de benen, ook na uren rijden. In alle auto's die dit niet hebben krijg ik kramp na een tijdje (of al snel, bij korte zittingen).
Als je dit eenmaal gewend bent valt je pas op (mij in ieder geval) hoe kort andere zittingen altijd zijn.
Ik zie het nu ook. Ik al helemaal blij met die verlenging.
Maar ik heb er ook in gezeten met uitschuif gedeelte ingeklapt en dat was ook al prima maar idd jammer dat niet in de plus zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
juanpabloo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:10:
Het is een moonstone pre-productie, net langs geweest. Praktisch de Max, maar de koperen details zijn de afwijking.

Lichte deel van het interieur is zacht, de rest hard. Al ziet het er niet zo ‘hard’ uit als bij een Polo.

Auto staat op 19”.
Ziet er goed uit, bedoel je met lichte delen alleen de top of ook het lichtere grijze bij de ventilatieroosters? (het zwarte daaronder is dan hard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Alleen het (bijna) witte is zacht, zie ook nog deze foto’s. Daaronder, dus bv bij de roosters onder het scherm, is hard. En dat stoort mij niet.

Algemene indruk was erg goed. Vrij grote auto als je van de nieuwe polo komt! De zit is inderdaad wat hoger, dat merk je vooral achterin. Ten opzichte van een niet-elektrische auto zit je met je knieën iets hoger doordat de batterij onder je voeten ligt. Ik vond de ruimte tot de daklijn achterin niet per se heel groot, knieruimte tot aan de stoelen voorin is er dan wel weer echt in overvloed.

Verder vind ik het echt een moderne Volkswagen. Dus heel vertrouwd, onder meer door het stuurwiel overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQgD9RXBsroPFN6tdi20mjWZMqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agWros8zGj9lGShqSoMsPz3P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKxKxfTDN-yV-XWqUPuReDOSYcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wS5mUMwQFa9OhrgtnYvZgg4P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJ2h4RiUXDtk18FXzmFfUXJEQ6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDTIpfCcXLwT3SHifPp1kVCu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Niemand een foto genomen van de kofferbak? Ben wel benieuwd hoe ruim die is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
DonKui schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:10:
In liters zou de kofferbak net iets ruimer moeten zijn dan die van de huidige Golf.
Plaatje op internet: https://cdn.motor1.com/im...kswagen-id-3-1st-2020.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Check deze video:
YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
juanpabloo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:38:
Alleen het (bijna) witte is zacht, zie ook nog deze foto’s. Daaronder, dus bv bij de roosters onder het scherm, is hard. En dat stoort mij niet.

Algemene indruk was erg goed. Vrij grote auto als je van de nieuwe polo komt! De zit is inderdaad wat hoger, dat merk je vooral achterin. Ten opzichte van een niet-elektrische auto zit je met je knieën iets hoger doordat de batterij onder je voeten ligt. Ik vond de ruimte tot de daklijn achterin niet per se heel groot, knieruimte tot aan de stoelen voorin is er dan wel weer echt in overvloed.

Verder vind ik het echt een moderne Volkswagen. Dus heel vertrouwd, onder meer door het stuurwiel overigens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit klinkt erg goed, dat niet alles zacht is vind ik zelf geen groot probleem mits het dan niet oogt als de standaard kias van deze wereld etc. Maar dat lijkt er goed uit te zien op de foto's. Hoe voelen de roosters zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
Vandaag even wezen kijken. Ziet er netjes uit. De kleur zoals ie er stond was minder, en dat de koperen randen niet op de final editie zitten vind ik niet erg.

Wel (beetje) jammer dat het een preproductie exemplaar is: Koperen randen (niet op de final), geen werkend dashboard, geen panoramadak (terwijl t verder wel zo goed als de max versie was).

Geen warmtepomp zoals verwacht.

Wel wat meer info over de opties zoals ie NL geleverd wordt, en accessoires zoals trekhaak / fietsendrager

En een NL folder incl prijzen van accesoires.. Die heb ik even ingescanned: https://www.djsmiley.com/got/ID3_June2020_NL.pdf

Zoals ik de folder lees:
- Is de 2000 gratis kWh verdwenen
- Geen warmtepomp
- Is de granny-charger optioneel en krijg je alleen een laadkabel standaard

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 01-07-2020 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouluh
Ik weet niet of je er wat aan heb. Kofferbak is prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CchLtFfi9vTL7OSFwmPfVNEWOvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocdDXbjJ7IiBETbR6GP8Npz2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
DJSmiley schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:44:
Vandaag even wezen kijken. Ziet er netjes uit. De kleur zoals ie er stond was minder, en dat de koperen randen niet op de final editie zitten vind ik niet erg.

Wel (beetje) jammer dat het een preproductie exemplaar is: Koperen randen (niet op de final), geen werkend dashboard, geen panoramadak (terwijl t verder wel zo goed als de max versie was).

Geen warmtepomp zoals verwacht.

Wel wat meer info over de opties zoals ie NL geleverd wordt, en accessoires zoals trekhaak / fietsendrager

En een NL folder incl prijzen van accesoires.. Die heb ik even ingescanned: https://www.djsmiley.com/got/ID3_June2020_NL.pdf

Zoals ik de folder lees:
- Is de 2000 gratis kWh verdwenen
- Geen warmtepomp
- Is de granny-charger optioneel en krijg je alleen een laadkabel standaard
Volgens mij is dit dezelfde brochure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Ik vond de kofferbakruimte niet bijster groot overkomen, maar wel gewoon netjes. Hij lijkt niet heel diep, wel vrij hoog en dat lijkt me gunstig voor bijvoorbeeld koffers.

Hieronder ook nog een foto van de stoelbekleding. En voor wat betreft de roosters: tsja, gewoon Volkswagen-standaard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1eJO8jyxQARYpMTAMGPvAfjTnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlCI4PYnmE035tgYVXam5VwP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXlvuodtT21I3i31nrCrh0qoGoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58hdFz0D00xVbnYGJRcrnvNo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
als je dat tussenhoogte van de kofferbak nou verwijderd of op een lagere stand zet (handgreep) is kofferbak 10cm(15?) dieper.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
Simply1337 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:58:
als je dat tussenhoogte van de kofferbak nou verwijderd of op een lagere stand zet (handgreep) is kofferbak 10cm(15?) dieper.
Volgens mij klopt dat. Bij de 1st heeft echter alleen de Max een variabele laadbodem.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoort de Q4 ook in het ID.X topic? Er zijn nieuwe foto's van een gecamofleerde Q4 verschenen op het net:

https://insideevs.com/new...ron-prototype-spy-photos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
yup, ik heb interesse in de ID.4 of de ID.5 :D
ID.4 komt volgend jaar uit.

Edit.. wacht Q4 ?!

[ Voor 16% gewijzigd door Simply1337 op 02-07-2020 19:39 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Simply1337 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:38:
yup, ik heb interesse in de ID.4 of de ID.5 :D
ID.4 komt volgend jaar uit.

Edit.. wacht Q4 ?!
Audi Q4 ofwel ID.4 dan Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
juanpabloo schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:01:
Ik vond de kofferbakruimte niet bijster groot overkomen, maar wel gewoon netjes. Hij lijkt niet heel diep, wel vrij hoog en dat lijkt me gunstig voor bijvoorbeeld koffers.

Hieronder ook nog een foto van de stoelbekleding. En voor wat betreft de roosters: tsja, gewoon Volkswagen-standaard.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die stoelen en het hele interieur ziet er kwalitatief eigenlijk gewoon best heel goed uit. Volgende week ook voor het eerst kijken, mocht iemand nog specifiek iets willen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePerzian
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-01-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VS8dNvGVCHR0Nd4mXnSsXj13bBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c58cQJniK8dOARDHVDP3Ig0L.jpg?f=fotoalbum_large

Ben deze week ook even in Leusden geweest. Jammer dat de menu’s en schermpjes nog niet werkten, was ik wel benieuwd naar. Verder een leuke ruime auto.

Ik kreeg vandaag trouwens een mailing van m’n dealer met een nog iets uitgebreidere accessoirelijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePerzian
En ze stuurden nog een video mee trouwens, voor diegene die niet naar Leusden willen afreizen. Heb je’m toch gezien: YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
ThePerzian schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:32:
[Afbeelding]

Ben deze week ook even in Leusden geweest. Jammer dat de menu’s en schermpjes nog niet werkten, was ik wel benieuwd naar. Verder een leuke ruime auto.

Ik kreeg vandaag trouwens een mailing van m’n dealer met een nog iets uitgebreidere accessoirelijst.
De link naar accessoirelijst werkt niet helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePerzian
Medjai schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 07:37:
[...]

De link naar accessoirelijst werkt niet helaas
Fixed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
De link naar de accessoirelijst werkt helaas niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePerzian
Soeski schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:27:
[...]

Hou op met me 8)7

Ik doe nog één poging :D

https://vandenbrug.nl/nie...ccessoires&utm_content=fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:48
Werkt bij mij, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
De Plus stond inderdaad bij A-point in Amsterdam, dat was dinsdag volgens mij.

Filmpje? Klik

Draadloos Carplay is wel erg relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:27:
[...]

Staat op de volkswagen website ook bij brochures sinds kort.

Filmpje van A point geeft niets nieuws, wel leuk om de software weer te zien even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Wij gaan donderdag ook even kijken naar de pre-productie MAX. Helaas zit het glazen dak er niet in, dat had ik wel even willen zien voor het totaalbeeld. En de velgen van de MAX niet. En doen de schermen het niet. En is de kleur niet zoals hij hopelijk later op mijn oprit staat. En.... enfin, het is toch leuk om 'm even te zien en voelen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
Soeski schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:20:
Wij gaan donderdag ook even kijken naar de pre-productie MAX. Helaas zit het glazen dak er niet in, dat had ik wel even willen zien voor het totaalbeeld. En de velgen van de MAX niet. En doen de schermen het niet. En is de kleur niet zoals hij hopelijk later op mijn oprit staat. En.... enfin, het is toch leuk om 'm even te zien en voelen denk ik :)
Ik had precies hetzelfde gevoel. Leuk maar nu krijg ik nog niet te zien wat ik ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
f.heinen schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:32:
[...]

Ik had precies hetzelfde gevoel. Leuk maar nu krijg ik nog niet te zien wat ik ga bestellen.
Maar wel hoe de zitting is, de afwerking, de ruimte, etc. Je kan heel veel halen daar natuurlijk wat helpt bij de bestelling. Ik ga morgen even kijken, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
f.heinen schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:32:
[...]

Nee klopt, maar hij wordt toch al "blind" besteld voor me. Was leuk geweest om het eindproduct dan een beetje te zien, maar nu blijft het een verrassing. Ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePerzian
En? Wat vonden jullie van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
ThePerzian schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:26:
En? Wat vonden jullie van de auto?
Morgen post ik nog wat foto's maar hierbij mijn bevindingen:

Design:
- sportief
- juiste verhoudingen
- modern
- die 19 inch, wat een wielen :D
Ik vond hem veel beter ogen dan op de foto's.

Formaat:
- kofferbak is normaal ala de golf
- achterin zeeën van ruimte, iedereen verbaasde zich hierover
- voorin ook veel ruimte

Comfort:
- stoelen zaten lekker, steun genoeg
- armsteun is verstelbaar en ik ben blij met deze 2 stokjes ipv zo'n brede

Afwerking:
- zoals eerder genoemd, alleen het deksel op het dashboard is van zachte materialen.
- de zwarte panelen daaronder en in de deuren zijn imo van prima kwaliteit, als je niet drukt voelt ook dit aan als een zacht materiaal.
- de stoelen zien er prachtig uit met mooie stoffen
- de totale indruk verder van de binnenzijde (stijl, roosters, middentunnel) was verder gewoon erg goed

Software(dit was geen dummy auto, de sleutels lagen erin en je kon zo wegrijden) :
- erg traag, er zat iets niet goed hier maar in de productieversie is dat eruit, dit was onwerkbaar.
- software zelf zag er verder fris en goed uit, weinig klachten hierover.
- waar mensen vooraf klagen vond ik de touch knoppen juist prettig en vlot werken.. Zowel op het stuur als onder het scherm was dit zonder enige vertraging en werkte het zeer intuïtief

De auto gaf een zeer goede indruk op mij, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:42:
[...]

Morgen post ik nog wat foto's maar hierbij mijn bevindingen:

Design:
- sportief
- juiste verhoudingen
- modern
- die 19 inch, wat een wielen :D
Ik vond hem veel beter ogen dan op de foto's.

--knip--
Zeg jij nou dat het statische model er niet meer staat, maar een werkende? Er zijn al meerdere filmpjes en foto's voorbij gekomen en bij niemand zijn de displays aan of "doet" de auto het uberhaupt; ze zeggen het zelf ook (dat het een dummy is). Ik ga donderdagavond, dus dat zou mooi zijn als je nog iets meer kunt zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:01:
[...]

Zeg jij nou dat het statische model er niet meer staat, maar een werkende? Er zijn al meerdere filmpjes en foto's voorbij gekomen en bij niemand zijn de displays aan of "doet" de auto het uberhaupt; ze zeggen het zelf ook (dat het een dummy is). Ik ga donderdagavond, dus dat zou mooi zijn als je nog iets meer kunt zien...
Ja, rempedaal indrukken, in de D en ik kon wegrijden. Het is gewoon het definitieve productiemodel, in dit geval de pro S. Je kon door alle menu's en schermpjes.(de software was wel ontzettend traag).

[ Voor 3% gewijzigd door AMARONE op 07-07-2020 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:17:
[...]

Ja, rempedaal indrukken, in de D en ik kon wegrijden. Het is gewoon het definitieve productiemodel, in dit geval de pro S. Je kon door alle menu's en schermpjes.(de software was wel ontzettend traag).
Hmm, dan snap ik niet dat ze zelf aangeven dat het een statisch pre-productie model is en dit ook aangegeven wordt door andere reviewers. Mede omdat de extra sensoren ontbreken aan de voor- en achterkant, geen panorama dak, 19" velgen in een kleur die er (nog) niet is en ik zag geen sub in de kofferbak.
Mogelijk komt het omdat het een Pro S is en geen MAX, het is ook geen 1st Edition.
Misschien willen ze niet dat je meteen door de pui naar buiten scheurt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Soeski op 07-07-2020 23:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:27:
[...]

Hmm, dan snap ik niet dat ze zelf aangeven dat het een statisch pre-productie model is en dit ook aangegeven wordt door andere reviewers. Mede omdat de extra sensoren ontbreken aan de voor- en achterkant, geen panorama dak, 19" velgen in een kleur die er (nog) niet is en ik zag geen sub in de kofferbak.
Mogelijk komt het omdat het een Pro S is en geen MAX, het is ook geen 1st Edition.
Het kan zijn dat de mensen waar jij mee sprak van de dealer waren? Die weten zelf ook nog weinig qua informatie. Ik denk dat de auto gewoon uit stond bij jou. Het is namelijk dezelfde auto die er al heel de week staat. De subwoofer zit in de ruimte achter het nummerbord, dus 2x de vloer optillen en je ziet hem zitten.

Voor de rest kon je door de software navigeren (met veel lag), muziek afspelen, draadloos opladen, kleuren aanpassen en alles instellen en veranderen wat je maar wou. Ik was blij dat de verlichting er achter beter uit ziet dan voorheen, het is nu 1 egale lichtstrook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cDppDhFwH3BENKQ2SvE1XwVHYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GsJMO2DIuvRxKvjzQ8t6CwV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuWgyDm3-bfq-nINuhj-iiS759Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v42YER0IaVPNI5pFprmzQW7l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLCZxp5fEWZykc7qXFxwAubPxyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjaaN9DovY9KyVpy10UofptY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oamJH-IJgUp30nf2-UQ-LkXwcEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcrTim6t5w5BZjtZ5eGXr7eY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIo0Q9HB0K4hKzteNqWuK6jbnCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRGBfo0DqUlXjJCOD3IEANLE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSbKdqcwmHE1Kf0nPk_LBGxmvfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SftGc60q82HKFYtz6Lsj3xhG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dJx9f8bHSSe4mTrO4IGzYjL3r8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgYrat8j4QTBL9R1PlS7YPYW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hK6fTjB6OYkkVc53IxNWQkQslA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZyEok0rRbkRSfxqQLpnu2li.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
AMARONE schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Het kan zijn dat de mensen waar jij mee sprak van de dealer waren? Die weten zelf ook nog weinig qua informatie. Ik denk dat de auto gewoon uit stond bij jou. Het is namelijk dezelfde auto die er al heel de week staat. De subwoofer zit in de ruimte achter het nummerbord, dus 2x de vloer optillen en je ziet hem zitten.

Voor de rest kon je door de software navigeren (met veel lag), muziek afspelen, draadloos opladen, kleuren aanpassen en alles instellen en veranderen wat je maar wou. Ik was blij dat de verlichting er achter beter uit ziet dan voorheen, het is nu 1 egale lichtstrook.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor de info. Ik ga aanstaande vrijdag naar Leusden en je hebt me nieuwsgierig gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
mcmiles schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Dank voor de info. Ik ga aanstaande vrijdag naar Leusden en je hebt me nieuwsgierig gemaakt
Ik ben benieuwd, mij gaf het bezoek een heel positief gevoel over de ID.3. Nu blijft de vraag, begin september of eind september.

( mocht hij niet aan staan, wellicht even vragen of gewoon de knop indrukken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePerzian
Soeski schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:27:
[...]
:+

Toen ik er was stonden alle schermpjes op zwart. :/

Iemand al iets vernomen over de besteldatum trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
ThePerzian schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:56:
[...]

:+

Toen ik er was stonden alle schermpjes op zwart. :/

Iemand al iets vernomen over de besteldatum trouwens?
Ik ga vanavond kijken en de knop indrukken.. we zien het wel :)
De besteldatum in NL zou een maand na alle andere landen zijn, dus vanaf maandag 20 juli dacht ik. Dit i.v.m. de typegoedkeuring ofzo? Hopelijk betekent dit niet dat er voor NL geen enkele voorraad meer is :+

[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 09-07-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:02:
[...]

Ik ga vanavond kijken en de knop indrukken.. we zien het wel :)
De besteldatum in NL zou een maand na alle andere landen zijn, dus vanaf maandag 20 juli dacht ik. Dit i.v.m. de typegoedkeuring ofzo? Hopelijk betekent dit niet dat er voor NL geen enkele voorraad meer is :+
Ik denk dat ze gewoon op basis van de reserving dat aantal hebben toegewezen in Nederland, levertijd is gewoon september dus eind juli bestellen zal weinig doen verder. Even op vakantie en dan een paar weken wachten en deze staat te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
Gisteravond wezen kijken en gelukkig inderdaad een 'werkende' Pro S. Alles leek te functioneren, massagefunctie, muziek/multimedia, climate control etc. De interface leek niet bijzonder traag, dus misschien hebben ze tussentijds even een reboot gedaan of zo... :)

Verder een positieve indruk - niets dat in het echt tegenviel t.o.v. de verwachtingen. Gewoon een nette en (voor het buiten-formaat) erg ruime auto. Er waren mensen die moeten wennen aan het wat minimalistische interieur (middenconsole en dashboard) en daar kan ik mij iets bij voorstellen. Mij stoort het zeker niet - het past wel binnen het concept.

Na afloop nog even met een Pon-medewerker (en mede Alfist) bij mijn huidige auto gekeken. "Of ik geen spijt ga krijgen..." Tja, dat gaan we meemaken rond september... :p

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
MetaalMan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:10:
Gisteravond wezen kijken en gelukkig inderdaad een 'werkende' Pro S. Alles leek te functioneren, massagefunctie, muziek/multimedia, climate control etc. De interface leek niet bijzonder traag, dus misschien hebben ze tussentijds even een reboot gedaan of zo... :)

Verder een positieve indruk - niets dat in het echt tegenviel t.o.v. de verwachtingen. Gewoon een nette en (voor het buiten-formaat) erg ruime auto. Er waren mensen die moeten wennen aan het wat minimalistische interieur (middenconsole en dashboard) en daar kan ik mij iets bij voorstellen. Mij stoort het zeker niet - het past wel binnen het concept.

Na afloop nog even met een Pon-medewerker (en mede Alfist) bij mijn huidige auto gekeken. "Of ik geen spijt ga krijgen..." Tja, dat gaan we meemaken rond september... :p
Ah top, wij gaan straks die kant op rijden (ruim een uur rijden voor een korte blik en weer terug :X ). Ik weet ook dat ik er op sommige vlakken niet op vooruit zal gaan t.o.v. nu, maar ik heb er vrede mee. Het is vernieuwend, mooie snufjes, sommigen die ik nu niet heb. Ik verwacht echter minder goede stoelen, minder goede audio, minder goede isolatie en gewoonweg meer harde materialen dan mijn A3 nu. Ook begrijpelijk, andere prijsklasse. Spijt ga ik niet krijgen, ik kijk er naar uit om volledig elektrisch te rijden (nu PHEV) en hopelijk snel de goed werkende software te kunnen gebruiken met alle diensten en functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
Soeski schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:17:
[...]

Ah top, wij gaan straks die kant op rijden (ruim een uur rijden voor een korte blik en weer terug :X ). Ik weet ook dat ik er op sommige vlakken niet op vooruit zal gaan t.o.v. nu, maar ik heb er vrede mee. Het is vernieuwend, mooie snufjes, sommigen die ik nu niet heb. Ik verwacht echter minder goede stoelen, minder goede audio, minder goede isolatie en gewoonweg meer harde materialen dan mijn A3 nu. Ook begrijpelijk, andere prijsklasse. Spijt ga ik niet krijgen, ik kijk er naar uit om volledig elektrisch te rijden (nu PHEV) en hopelijk snel de goed werkende software te kunnen gebruiken met alle diensten en functies.
Veel plezier - inclusief de versnaperingen en een praatje ben je toch zo een uur onder de pannen.

Ik ga het plezier (hopelijk) vooral uit het 'gadget-gehalte' halen. Zal vast even moeten wennen aan het (gebrek aan) geluid en super-sportieve rijeigenschappen, maar mijn huidige wagen is daarin ook wel een uiterste. Heb hiervoor een paar jaar een Golf GTE gereden en de stukjes vol-elektrisch rijden (max. 40km, voor mij ruim genoeg voor woon-werk) waren altijd prettig. Al ging de GTE-knop ook regelmatig actief...

Het is daarnaast straks ook zeker m'n portemonnee die blij is met de ID.3... O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
MetaalMan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:20:
[...]

Veel plezier - inclusief de versnaperingen en een praatje ben je toch zo een uur onder de pannen.

Ik ga het plezier (hopelijk) vooral uit het 'gadget-gehalte' halen. Zal vast even moeten wennen aan het (gebrek aan) geluid en super-sportieve rijeigenschappen, maar mijn huidige wagen is daarin ook wel een uiterste. Heb hiervoor een paar jaar een Golf GTE gereden en de stukjes vol-elektrisch rijden (max. 40km, voor mij ruim genoeg voor woon-werk) waren altijd prettig. Al ging de GTE-knop ook regelmatig actief...

Het is daarnaast straks ook zeker m'n portemonnee die blij is met de ID.3... O-)
Ik denk niet dat er veel verschil is met nu, maar wel iets. Althans, voor mij. Ik rijd nu dus een A3 E-tron full-option met 7%. De cataloguswaarde is weliswaar een stuk hoger dan een ID.3 MAX, maar we gaan ook naar 8% tot 45.000 en 22% tussen 45.000 en 50.000. Ik verwacht dus een toename in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
Soeski schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:30:
[...]

Ik denk niet dat er veel verschil is met nu, maar wel iets. Althans, voor mij. Ik rijd nu dus een A3 E-tron full-option met 7%. De cataloguswaarde is weliswaar een stuk hoger dan een ID.3 MAX, maar we gaan ook naar 8% tot 45.000 en 22% tussen 45.000 en 50.000. Ik verwacht dus een toename in de kosten.
Ik ga, conservatief berekend, per maand netto ongeveer €370 omlaag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
MetaalMan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:36:
[...]

Ik ga, conservatief berekend, per maand netto ongeveer €370 omlaag.
Da's aanzienlijk! Hoe zit dan dan precies, heb jij de GTE nu met 25% bijtelling dan (2016 tarief)? Anders ga je er niet op vooruit lijkt me. De GTE heeft een lagere cataloguswaarde dan de ID.3 (Plus/MAX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
Soeski schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:39:
[...]

Da's aanzienlijk! Hoe zit dan dan precies, heb jij de GTE nu met 22% bijtelling dan? Anders ga je er niet op vooruit lijkt me. De GTE heeft een lagere cataloguswaarde dan de ID.3 (Plus/MAX).
Ah, misschien heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt :) Ik reed vóór mijn huidige auto 3 jaar een Golf GTE, en nu 2 jaar een Giulia Veloce (tegen 22% uiteraard ;)).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
MetaalMan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:42:
[...]

Ah, misschien heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt :) Ik reed vóór mijn huidige auto 3 jaar een Golf GTE, en nu 2 jaar een Giulia Veloce (tegen 22% uiteraard ;)).
Ah, jij mag vaak wisselen van lease auto? Wij leasen voor 5 jaar, meest voordelig.
Dan is het zeker een mooie stap financieel voor je. Ik betaal nu al niet veel hoor, dus ik klaag zeker niet. En 5 jaar rijden met de PHEV was echt top. Zoals gezegd zal ik het afwerkingsniveau en andere zaken wel gaan missen in de ID.3, maar eerlijk is eerlijk; dat baseer ik op aannames en geen feiten. Maar VW is nu eenmaal geen Audi. De GTE van mijn collega ziet er keurig uit, maar je merkt gewoon verschil. Betaal je ook voor... :X

[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 09-07-2020 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
Soeski schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:44:
[...]

Ah, jij mag vaak wisselen van lease auto? Wij leasen voor 5 jaar, meest voordelig.
Dan is het zeker een mooie stap financieel voor je. Ik betaal nu al niet veel hoor, dus ik klaag zeker niet. En 5 jaar rijden met de PHEV was echt top. Zoals gezegd zal ik het afwerkingsniveau en andere zaken wel gaan missen in de ID.3, maar eerlijk is eerlijk; dat baseer ik op aannames en geen feiten. Maar VW is nu eenmaal geen Audi. De GTE van mijn collega ziet er keurig uit, maar je merkt gewoon verschil. Betaal je ook voor... :X
Ik kan mij de 7% van de Golf GTE nog herinneren - dat was inderdaad heel goed te doen qua bijtelling. En Audi heeft inderdaad een naam hoog te houden qua interieur afwerking. Wij hebben op het werk o.a. ook A5'en en een nieuwe E-tron en daar kan maar weinig aan tippen. Maar ook mijn Giulia ligt qua interieur en materialen (ondanks dat het een Alfa is...) op een hoger niveau dan de ID.3. Het is absoluut netjes en prima, maar de prijs (van alle technologie en ontwikkeling) moet ergens vandaan komen, lijkt mij.

Voor wat betreft het snel wisselen van lease auto: wij zijn een wat 'bijzonder' IT-bedrijf qua auto's, laat ik het daar op houden :) Zo nu en dan wordt er wel eens geschoven en doen kansen zich voor...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
MetaalMan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:54:
[...]

Ik kan mij de 7% van de Golf GTE nog herinneren - dat was inderdaad heel goed te doen qua bijtelling. En Audi heeft inderdaad een naam hoog te houden qua interieur afwerking. Wij hebben op het werk o.a. ook A5'en en een nieuwe E-tron en daar kan maar weinig aan tippen. Maar ook mijn Giulia ligt qua interieur en materialen (ondanks dat het een Alfa is...) op een hoger niveau dan de ID.3. Het is absoluut netjes en prima, maar de prijs (van alle technologie en ontwikkeling) moet ergens vandaan komen, lijkt mij.

Voor wat betreft het snel wisselen van lease auto: wij zijn een wat 'bijzonder' IT-bedrijf qua auto's, laat ik het daar op houden :) Zo nu en dan wordt er wel eens geschoven en doen kansen zich voor...
Dat lijkt mij voor de hand liggen dat Alfa een mooier interieur heeft tov de ID.3. Ik was angstig maar het oogt verder goed, de uitleg bij die harde panelen was dat het hergebruikte/bio materialen zijn dacht ik. Nja, als het maar niet kraakt. Ik heb nu een megane en die valt bijna uit elkaar, die klasse auto's gaan allemaal onder doen voor de id3. Ik weet verder het verschil niet tussen een a3 en golf, de id3 gaat behoorlijk dynamisch zijn, ook icm de wielbasis.. Aan de Giulia zal die wel niet kunnen tippen verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
AMARONE schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:26:
[...]
Dat lijkt mij voor de hand liggen dat Alfa een mooier interieur heeft tov de ID.3. Ik was angstig maar het oogt verder goed, de uitleg bij die harde panelen was dat het hergebruikte/bio materialen zijn dacht ik. Nja, als het maar niet kraakt. Ik heb nu een megane en die valt bijna uit elkaar, die klasse auto's gaan allemaal onder doen voor de id3. Ik weet verder het verschil niet tussen een a3 en golf, de id3 gaat behoorlijk dynamisch zijn, ook icm de wielbasis..
Je hebt ook zeker gelijk - het is maar net waarmee je de ID.3 vergelijkt. Als je puur naar de catalogusprijs kijkt (voor het gemak 45-50k) en daar in prijs vergelijkbare auto's tegenover zet, dan zal de ID.3 het misschien vaak verliezen als het alleen om het interieur/materialen gaat. Maar EV's zijn nu eenmaal (nog) duurder vanwege de technologie, productieschaalgrootte etc, dus die vergelijking puur op catalogusprijs gaat mank.
AMARONE schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:26:
[...]
Aan de Giulia zal die wel niet kunnen tippen verder :)
Het is wel beiden achterwielaandrijving, misschien helpt dat de ID.3 nog wat ;) :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Het was leuk om de auto in het echt te zien en de materialen en ruimte zelf te ervaren. En ik moet zeggen; het scherm in het midden ervoer ik toch groter dan op de foto's/video's. Het scherm achter je stuur juist weer best klein, omdat er zoveel "loze" ruimte omheen is. Da's even wennen als je altijd klassieke tellerhuizen voor je neus hebt gehad.
De materialen verder; prima. Stoelen zijn apart, voelt als een soort zeil waar je op zit. De wangen zijn dan wel weer mooi zacht. Ze "cupten" meer dan ik had verwacht, dus iets meer kuipgevoel en sportief. Meervoudig elektrisch verstelbaar was wel erg mooi, voor/achter/omhoog en de leuning verstelbaar. Netjes. Massagefunctie wel geprobeerd maar gebeurde niks; misschien iets niet goed gedaan. De stoelen konden trouwens ENORM ver naar achteren, zodat je geen beenruimte achterin meer over had. Dan kan je wel echt helemaal liggen in de auto en slapen, uitgestrekt kwam ik net tot aan het schutbord (ik ben 1m82). Stoelverwarming en massage aan en je slaapt de hele rit als passagier...
Ik had overigens niet verwacht dat de bijrijders stoel ook volledig elektrisch verstelbaar zou zijn met massage. Doorgaans is dit alleen de bestuurdersstoel. Meevaller!
Software reageerde snel en scherm was mooi helder en scherp. De begeleider vertelde me wel dat de software nu in de DEMO stand stond, want ze werden de 1e week gek van mensen die hun telefoon gingen koppelen, gingen bellen, Spotify speelden, navigatie gingen instellen en allerlei voorkeuren aanpassen. Dus nu een DEMO stand waarbij je alles kan doen, maar er niks verandert als je het menu verlaat :)
Even gesproken met de ID.3 coordinator van mijn dealer en die wist dat er voor mij inderdaad een witte MAX gereserveerd stond. Nice :)
Hij wist nog niks van de prijzen en verwacht dat er vanaf eind juli (week van 27 juli) doorbesteld kan gaan worden. Ze hebben verder nog steeds geen prijzen (verkoop of lease) en VIN nummers. Levering vanaf september as scheduled. Er zijn nu nog MAX'en (alleen wit) en PLUS'sen (meerdere kleuren en keuzes) over. Hij had er 500 toegewezen gekregen waarvan maar 20 basismodellen, de rest allemaal PLUS en MAX, omdat er daarvan ook de meeste gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:27:
Het was leuk om de auto in het echt te zien en de materialen en ruimte zelf te ervaren. En ik moet zeggen; het scherm in het midden ervoer ik toch groter dan op de foto's/video's. Het scherm achter je stuur juist weer best klein, omdat er zoveel "loze" ruimte omheen is. Da's even wennen als je altijd klassieke tellerhuizen voor je neus hebt gehad.
De materialen verder; prima. Stoelen zijn apart, voelt als een soort zeil waar je op zit. De wangen zijn dan wel weer mooi zacht. Ze "cupten" meer dan ik had verwacht, dus iets meer kuipgevoel en sportief. Meervoudig elektrisch verstelbaar was wel erg mooi, voor/achter/omhoog en de leuning verstelbaar. Netjes. Massagefunctie wel geprobeerd maar gebeurde niks; misschien iets niet goed gedaan. De stoelen konden trouwens ENORM ver naar achteren, zodat je geen beenruimte achterin meer over had. Dan kan je wel echt helemaal liggen in de auto en slapen, uitgestrekt kwam ik net tot aan het schutbord (ik ben 1m82). Stoelverwarming en massage aan en je slaapt de hele rit als passagier...
Ik had overigens niet verwacht dat de bijrijders stoel ook volledig elektrisch verstelbaar zou zijn met massage. Doorgaans is dit alleen de bestuurdersstoel. Meevaller!
Software reageerde snel en scherm was mooi helder en scherp. De begeleider vertelde me wel dat de software nu in de DEMO stand stond, want ze werden de 1e week gek van mensen die hun telefoon gingen koppelen, gingen bellen, Spotify speelden, navigatie gingen instellen en allerlei voorkeuren aanpassen. Dus nu een DEMO stand waarbij je alles kan doen, maar er niks verandert als je het menu verlaat :)
Even gesproken met de ID.3 coordinator van mijn dealer en die wist dat er voor mij inderdaad een witte MAX gereserveerd stond. Nice :)
Hij wist nog niks van de prijzen en verwacht dat er vanaf eind juli (week van 27 juli) doorbesteld kan gaan worden. Ze hebben verder nog steeds geen prijzen (verkoop of lease) en VIN nummers. Levering vanaf september as scheduled. Er zijn nu nog MAX'en (alleen wit) en PLUS'sen (meerdere kleuren en keuzes) over. Hij had er 500 toegewezen gekregen waarvan maar 20 basismodellen, de rest allemaal PLUS en MAX, omdat er daarvan ook de meeste gemaakt zijn.
Mooi dat je positief verrast werd. Ik had het qua ruimte en zitting ook, voor het eerst dat ik door de linkervoordeurvoorruit gewoon naar buiten kon kijken zonder om de stijl te moeten manoeuvreren. Bij mij lagde de software gigantisch maar gelukkig dat het een hikje was en misschien stond die toen nog in de normale modus (ik draaide aan de versnellingsbakknop (hoe noem je dit) en kreeg de melding dat ik de rem moest intrappen ==== daarna gewoon wegrijden :9~ 8) :o ).

Qua bekleding had ik hetzelfde, op de foto's vond ik het er goedkoop uitzien, in het echt voelde het heel goed..de lichte stof is zacht en het grijze ertussen is een stof met motief erin wat kwalitatief prima voelde en er goed uitzag verder.

Vanuit de lease hier werd toen ook al gemeld dat ik de meeste kans zou maken op de plus aangezien dat de meest gebouwde versie is, mijn geluk daarmee was dat deze ook in mijn klasse werd ingedeeld.

Het nadeel van het bezoek, de honger naar het rijden is niet minder geworden nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Mooi dat je positief verrast werd. Ik had het qua ruimte en zitting ook, voor het eerst dat ik door de linkervoordeurvoorruit gewoon naar buiten kon kijken zonder om de stijl te moeten manoeuvreren. Bij mij lagde de software gigantisch maar gelukkig dat het een hikje was en misschien stond die toen nog in de normale modus (ik draaide aan de versnellingsbakknop (hoe noem je dit) en kreeg de melding dat ik de rem moest intrappen ==== daarna gewoon wegrijden :9~ 8) :o ).

Qua bekleding had ik hetzelfde, op de foto's vond ik het er goedkoop uitzien, in het echt voelde het heel goed..de lichte stof is zacht en het grijze ertussen is een stof met motief erin wat kwalitatief prima voelde en er goed uitzag verder.

Vanuit de lease hier werd toen ook al gemeld dat ik de meeste kans zou maken op de plus aangezien dat de meest gebouwde versie is, mijn geluk daarmee was dat deze ook in mijn klasse werd ingedeeld.

Het nadeel van het bezoek, de honger naar het rijden is niet minder geworden nu!
Hij vertelde mij juist dat de meest beschikbare versie de MAX is, zolang je maar een witte wilt. Ik zag op het terrein in Zwickau ook al dat er 80% witte ID.3's stonden. Als reden gaf hij aan "sja, Duitsers en promotie van VW; altijd de meest complete luxe versie het meeste gebouwd in het begin".
Dat gezegd hebbende kan inderdaad nu nog gewoon een 1st Plus besteld worden en mag je je kleur ook nog kiezen, er zijn nog modellen over. Wittebrug in Nederland heeft er dus 500 toegewezen gekregen a.d.h.v. pre-orders (en natuurlijk hebben ze er een zwik extra besteld door zelf die 1000 euro aan te betalen als pre-order).
Hmm, nog minimaal 2 maanden wachten inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Ik moet toch eens dat oplaadpunt thuis gaan regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:45
MetaalMan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:50:
[...]

Je hebt ook zeker gelijk - het is maar net waarmee je de ID.3 vergelijkt. Als je puur naar de catalogusprijs kijkt (voor het gemak 45-50k) en daar in prijs vergelijkbare auto's tegenover zet, dan zal de ID.3 het misschien vaak verliezen als het alleen om het interieur/materialen gaat. Maar EV's zijn nu eenmaal (nog) duurder vanwege de technologie, productieschaalgrootte etc, dus die vergelijking puur op catalogusprijs gaat
De aandrijflijn is gewoon een stuk duurder dan een model met plofmotor.
Ik denk trouwens dat je zeker qua rijeigenschappen heel erg veel moet inleveren met de ID3, maar dat is in de meeste gevallen met een EV.
Die neus is trouwens zeldzaam lelijk van de ID3. Er zullen gelukkig weinig particuliere kopers zijn, want reken maar dat er een hoop kinderziektes zijn, gezien de voorgeschiedenis. Hopelijk voor leasend Nederland zijn deze te verhelpen met software updates.
Ik ben blij dat ik als particuliere koper niet gewacht heb op de ID3, hoewel het me nog steeds een praktische auto lijkt op papier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• f.heinen
Gisteren ben ik op uitnodiging van Dago autogroep bij PON in Leusden geweest om de ID.3 te bekijken. Hierbij mijn review.

Design
Het design kunnen we denk ik eerlijk over zijn: Volkwagen wou een elektrische opvolger van de Golf. Dat zijn ook de eerste twee woorden waar je aan denkt als je de auto ziet. Electrisch en Golf. Het is een vriendelijke ogende auto, spat nergens in uit.
Dat lijkt ook het doel: een allemansvriend. Geen spoilers of extreme design elementen, dus in lijn met wat je van een standaard Golf of Polo verwacht. Dus in die doelgroep van toepassing. Wat hoger dus ook voor de oudere garde een goede auto. Niet te hoog en wat leuke design gimicks dus ook voor de jongere doelgroep wat aandacht. Zie ook de jonge dame op de folder.

Tja, om eerlijk te zijn: hij had voor mij wat "uitgesprokener" mogen zijn. Wat unieker. Wat minder lief.

Ergonomie
Qua ergonomie is de auto gewoon goed te noemen. De stoelen zijn zeer goed. Zeer goed instelbaar ook voor grotere mensen. Voldoende steun. Niet te los maar ook zeker niet dat je onder uit je stoel moet klimmen. Stuur en linkerarmsteun zijn ook zeer goed. Je kunt denk ik daar ontspannen houding in vormen. Echter de middenarmsteun.... Wie daar heeft lopen slapen weet ik niet. Damn! Dat is wel een leveltje bagger. Dan heb je een Golf als voorbeeld met een goede steun daar. En neem je 2 van die Transporter steuntjes?! Ze zijn dan wel in hoogte verstelbaar. Het enige voordeel daar is dat je medepassagier er één voor zichzelf heeft. Ze zijn wel bruikbaar maar het ziet er echt matig uit. Het past echt niet in deze auto. Alsof deze vergeten was en er later maar een bestaand modelletje uit de kast getrokken is.

De stoelen met massage functie op de Max versie is wel fijn. Je onderrug wordt rustig "gemasseerd". Dat is denk ik wel ontspannend naar lange tijd rijden. Voor korte ritten lijkt het me totaal overbodig.

Achterin word door velen de ruimte geprezen. Ja been ruimte voor de knieën is er. Maar er zijn hier wel een paar zaken te melden. De stoelen zijn goed. Er is een hele grote armsteun en bekerhouder in het midden. Dat is fijn! Maar let wel: Heb je een lange rug, dan zit je wel snel met je hoofd tegen het dak. Ik ben dan wel 1,93, maar ik hou niks over. Je kunt zitten maar daar is alles mee gezegd. Ik zou niet graag hier een lange rit in maken.
Ook de been houding is zo zo. De vloer is hoog. Dus je zit best hoog met je benen. Dus je kunt gerust met mensen die niet groter zijn dan 1.80 langere stukken rijden achterin maar wil je echt met 4 forse kerels even naar de F1 in Oostenrijk, tja, dan zou ik de ID.3 niet meenemen maar je vriend vragen met de Passat.

Bergruimte
De koffer ruimte is ongeveer Golf formaat. Maar je hebt natuurlijk wel een stekker. Wil je meer meenemen, tja, daar is nu niet veel opties voor. Je skiluik is er voor de achterbank. Ook kun je de bank in delen opklappen. En dit is best netjes. Wil je meer meenemen, een dakkoffer is er (nog) niet. Er zitten wel van die punten in het dak, dus dat gaat er zeer waarschijnlijk wel komen. Er is op dit moment alleen de optie voor zo'n lelijke trekhaak koffer. Moet je die optie wel bijbestellen voor zo'n trekhaak.

Tech
Qua tech is het een beetje een mixed-bag. Sommige zaken zijn erg mooi andere weer minder. Laten we vooraan beginnen, ik snap de mensen met het midden scherm. De UI-responsiveness is slecht. Als je op UI feedback wacht, tja, dat had echt beter gekund. En de interface is net te traag om lekker door de schermen heen te klikken. Dus je had een geluidje, of een oplichtende knop oid verwacht dat bevestigd dat je gedrukt hebt. Soms is de interface ook lekker snel. Maar als een knop niets doet kun je drukken maar nergens zie je dat hij niet doet anders dan dat het scherm gewoon niet veranderd. De UI zelf is redelijk. Het is niet super fancy maar ook zeker niet wat je wel eens bij andere merken ziet voor gedrochten van interfaces waarbij je eerst moet kijken wat zou dat icoontje moeten betekenen of waar zou ik die optie moeten vinden.

Naar mijn mening moet er echt wel wat met de interface feedback gebeuren. Dit is echt ondermaats. En op sommige plekken qua snelheid ook. Anders zou ik echt wel teleurgesteld zijn.

Voor de Max versie zit er bij uitlevering nog niet de Augmented Reality navigatie in van Continental. Die is nog niet af. De kans dat die in September af is, is erg klein en anders zal deze met de nodige bugs komen. Ik heb hier even over gesproken, dit is een heikel punt.

Audio
Qua audio is het naar mijn mening goed. Ik hou van een lekker muziekje en ik denk dat je dat uit dit audio systeem mag verwachten. Is dit beter dan een Golf. Nee. De subwoofer was een discussie, die zat er volgens de specialist bij PON niet in. In de folder staat dan wel weer de 4+1 speakers als standaard. Nu is de vraag wat die 1e speaker is, is dat een center speaker of een subwoofer. Ik gok dat eerste.

OTA
Updates komen Over The Air. Maar let op, er zijn ook Upgrades. Daarvoor moet je gewoon naar de garage. Dit is wel gratis. Dus verwacht maar dat je nog wel een hand vol keren bij de garage staat. Ik denk dat dit aannemelijk is gezien de software nog wel een paar keer wat upgrades mag verwachten gezien de huidige status en dat het volledig nieuw is.

Laden
Er zit een 3x 16Amp kabel bij. Ik ben geen specialist hier. Een grannielader (gewone stekker) is een optie voor 200 euro. De laadsnelheid is denk ik netjes. Met een maximum van 100kW snelladen is in dit prijssegment echt gewoon één van de beste. En thuisladen met 11kW (3x 16amp) is ook boven gemiddeld. Zover ik weet zijn er geen auto's in dit segment die dit beter/sneller doen.

En er zit dus geen warmtepomp in. Die is er uitgesloopt (of niet gemonteerd) voor Nederlanders. Kosten zou iets van 1000 euro zijn en het zou alleen maar onder de 4 graden van toepassing zijn. Dit zou betekenen dat de auto nog iets boven de bijtellingsgrens uit zou komen was de verklaring. Dus vriest het hard en moet je ver, tja, jammer: dikke jas aan en vaker laden.

Onderhoud
Waar ik nog niet veel over gehoord heb, en dat kan aan mij liggen, is het onderhoud. VW geeft 6 jaar gratis onderhoud excl slijtage onderdelen: remmen, ruitenwissers en banden. Nu klinkt dit super maar de vraag is dan ook wat is er te onderhouden? Exact, niet veel. Maar in ieder geval goed dat ze achter hun auto staan.

Algemeen
De auto is denk ik het best te beschrijven dat hij nergens echt in tegenvalt. Voor de prijs krijg je een hele praktische auto waarmee je denk ik veel fijne kilometers kunt rijden. Hij blinkt nergens in uit maar heeft wel veel positieve eigenschappen voor een elektrische auto. Vergelijk je hem met een ICE (brandstof) auto, dan afgezien van dat deze auto geen gassen uitstoot, een snellere aandrijving heeft en misschien minder geluid maakt, zou je hem compleet links laten liggen op de aanschafprijs. Maar dat is niet eerlijk, de kosten moet je per kilometer van de auto gaan tellen. En ik denk hier dat de ID.3 zeker voor ieder wie een praktische elektrische auto wil een goede optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:51
@f.heinen die 100kW is vaak een aanduiding dat je voor de maximale laadsnelheid aan een 50kW paal niet genoeg hebt. Wil niet zeggen dat er ook met 100kW geladen wordt.
ik zie bij EV database: 10 naar 80% in 30 minuten op een 58kW accu, dus 40kWh in 30 minuten

hier een test in portugal voor de 1st edition:
https://electromobilitate...3-1st-curba-de-incarcare/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZ-xfb3CPK8aoLfAK704ihoVBHs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/71GCgyhJ0V5kTNoSn4m8YAPl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door BarryH op 11-07-2020 13:29 ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
Gisteren ook bij PON geweest, prima ontvangst. Ik had een review willen schrijven maar ik heb niet veel toe te voegen aan de beschrijvingen van Kurk_droog en f.heinen. Kan me helemaal vinden hierin. Ik was blij verrast in het materiaal gebruik, het is me zeer meegevallen en voelde solide aan. In andere ruimte was de dag ervoor een first Edition plus aangekomen, zie de foto's.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkOB5Z7U1p7Mybc6n7-eSdS0ko4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jouZXpxK9Ex9BsFViCjiUYm9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSkGF2wBUWG2x77F2UhAAlzc7QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mq6hOhxiVR1WM9GfiZTp8TIs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeG0jYh3Bo3NHDSMBrzIEuENrTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWGFlscKlWe0WVavCkY6nLm5.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 13 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.