Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:15
Beatman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:45:
[...]

Matrix LED vind ik wel een belangrijke veiligheidsfeature. Camera ook. De rest van de plus hoef ik niet zo nodig.

Het type stoel verschilt ook nog tussen de modellen.

Ben benieuwd wat dit uiteindelijk in de lease moet kosten. Als de orderboeken voor de normale versie een maandje later open gaan en je dan wel meer kunt kiezen kan wat langer wachten er ook nog wel bij.
Die matrix led maakt inderdaad een veel mooiere maar ook betere auto. Alleen dat is genoeg om de plus te nemen.

Weet iemand hoe het nou echt qua interieur, afwerking en stoelen zit? Heeft de basisversie alleen maar mindere stoffen of zijn de stoelen ook minder?

En ik ben benieuwd hoe de plastics in de definitieve versie gaan zijn, in elk filmpje zegt men dat dit prototype materialen zijn?

אנחנו אייאקס, אנחנו הכי הטובים!

• C0C0
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:49
Iemand al lease prijzen gezien?

Sta ingeschreven via mijn werk, leaseprijs maakt wel uit voor mijn uiteindelijke keuze van model.

• Beatman
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:20
kurk_droog schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:07:
[...]

Die matrix led maakt inderdaad een veel mooiere maar ook betere auto. Alleen dat is genoeg om de plus te nemen.

Weet iemand hoe het nou echt qua interieur, afwerking en stoelen zit? Heeft de basisversie alleen maar mindere stoffen of zijn de stoelen ook minder?

En ik ben benieuwd hoe de plastics in de definitieve versie gaan zijn, in elk filmpje zegt men dat dit prototype materialen zijn?
Ik zou de plus ook willen enkel om de Matrix LED. Zag gisteren een filmpje van Bjorn over dit systeem op de EQC en dat werkte verbazingwekkend goed. Al die glimmertjes en getinte ramen hoeven van mij dan weer niet zo.

De stoelen zijn basisstoelen, designstoelen en comfortstoelen oplopend in uitvoering. Van de Golf weet ik dat de stoelen ook daadwerkelijk verschillen naar uitrustingsniveau.

Maar alles valt of staat met de leaseprijs.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• wimvanb
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 00:58
Zojuist een belletje van de VW gehad. Ik moest doorgeven welke ID3 het ging worden. Ze moesten het voor donderdag doorgeven...En dat na maanden aan het lijntje gehouden te zijn en nu binnen drie dagen de exacte configuratie moeten doorgeven..Ik had nog een aantal vragen voor VW. Wat houdt 8 jaar garantie op de batterijen in. Nog 50 procent goed na 8 jaar? Nog 80 procent? Antwoord: geen idee... Welke stoelen zitten er in de plus versie? Dezelfde als toen bij Moove welke is redelijk slap vond? Antwoord: geen idee.. Kan ik ergens de ID3 zien op dit moment, want mijn vrouw mocht niet mee naar Moove, maar wil de auto wel zien voor de koop. Nee, dat kon niet.
We hebben besloten om van de reservering af te zien na zoveel onduidelijkheden.

• mcmiles
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 00:14
wimvanb schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:59:
Zojuist een belletje van de VW gehad. Ik moest doorgeven welke ID3 het ging worden. Ze moesten het voor donderdag doorgeven...En dat na maanden aan het lijntje gehouden te zijn en nu binnen drie dagen de exacte configuratie moeten doorgeven..Ik had nog een aantal vragen voor VW. Wat houdt 8 jaar garantie op de batterijen in. Nog 50 procent goed na 8 jaar? Nog 80 procent? Antwoord: geen idee... Welke stoelen zitten er in de plus versie? Dezelfde als toen bij Moove welke is redelijk slap vond? Antwoord: geen idee.. Kan ik ergens de ID3 zien op dit moment, want mijn vrouw mocht niet mee naar Moove, maar wil de auto wel zien voor de koop. Nee, dat kon niet.
Precies waarom ik ook twijfel om de ID.3 nu te nemen. Bij de presentatie in Moove geweest en gebruikte materialen in het interieur vielen me zo tegen, zo goedkoop. Verwarmbare spiegels in de basis versie wordt niet over gesproken, de plus versie kent wel verwarmbare en inklapbare spiegels. Inklapbaar is geen must voor mij maar verwarmd zou je toch wel mogen verwachten.

iMac 3.2 GHz, 27 inch, MacOS Catalina, iPhone 11 Pro, iPad Pro

• mouluh
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 21-02 19:25
volgens mij is het een soort inventarisatie vanuit VW
Kan me niet voorstellen dat je voor 4 feb een keuze moet maken en daar niet vanaf kan.

Mij bellen ze nog niet eens. Krijg een mail om 5 voor 5

mouluh wijzigde deze reactie 28-01-2020 17:05 (17%)

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Nu online

MLLL

My first Sony PSP 1

Komt nogal amateuristisch over...

• mcmiles
In de mail van mijn dealer vraagt deze uiterlijk 1 februari te reageren. En nog steeds onder voorwaarde dat ik niet verplicht ben tot afname van de auto tot het moment van koppelen op naam en het tekenen van de overeenkomst.

• f.heinen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20:00
mouluh schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:58:
volgens mij is het een soort inventarisatie vanuit VW
Kan me niet voorstellen dat je voor 4 feb een keuze moet maken en daar niet vanaf kan.

Mij bellen ze nog niet eens. Krijg een mail om 5 voor 5
Lol, ik mag hopen van niet. Hoe denk je dat een leasemaatschappij dat doet dan? Een commitment geven op let's waar de prijs en condities nog niet duidelijk van zijn? 7(8)7

Dat is een auto-cancel dan voor mij. Ik heb dan niet eens de keuze. En daarmee ook voor alle andere leaserijders...

There is no place like 127.0.0.1

• kurk_droog
Dit lijkt mij een dealer die echt bullshit aan het verkondigen is. Je gaat een voorkeur opgeven op basis van de brochure, de echte bestelling volgt later pas.

• de telegraaf
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 23-02 14:49
kurk_droog schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 00:12:
[...]

Dit lijkt mij een dealer die echt bullshit aan het verkondigen is. Je gaat een voorkeur opgeven op basis van de brochure, de echte bestelling volgt later pas.
lijkt mij ook dat dit verkeerd begrepen is. Een overeenkomst heb je pas wanneer alles op papier staat en een definitieve prijs overeengekomen is over wat er precies geleverd wordt. Dat de dealers nu een inventarisatierondje doen lijkt mij heel begrijpelijk.
In grote lijnen is alles bekend en de beslissers weten op dit moment al wel of ze wel of niet de reservering uitoefenen. Hierbij lijkt het me niet handig voor de dealers dat ze nu veel mensen aan de telefoon hebben die wel mogelijk eindgebruiker zijn maar geen beslisser en derhalve geen toezeggingen kunnen doen. Normaal heeft de dealer pas te maken met zo'n eindgebruiker op het moment dat zijn baas de leasemaatschappij opdracht heeft gegeven, maar nu al vóórdat een overeenkomst gesloten wordt. Maar goed, dit systeem heeft de verkooporganisatie zelf verzonnen...

• mcmiles
kurk_droog schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 00:12:
[...]

Door mijn dealer is dit op deze wijze gecommuniceerd, heel helder. Hoewel ik kritisch ben(kwaliteit interieur etc) hou ik mijn reservering voorlopig nog vast.

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21-02 23:16
for the record, nederlandse id3 1st krijgt geen warmtepomp.. ook niet bij de max variant. dit is verteld bij de sneakpeak bij move, amsterdam.

edit: staat ook niet onder de opties, dus de intentie om het te leveren bij de 1st is er al niet.

Simply1337 wijzigde deze reactie 29-01-2020 13:35 (26%)

• IVIaarten
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:44
Simply1337 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:49:
for the record, nederlandse id3 1st krijgt geen warmtepomp.. ook niet bij de max variant. dit is verteld bij de sneakpeak bij move, amsterdam.
da's knap dom. Warmtepomp is perfect voor het nederlandse klimaat.

• de telegraaf
IVIaarten schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:21:
[...]

da's knap dom. Warmtepomp is perfect voor het nederlandse klimaat.
inderdaad, o.a. daardoor blijkt de e-Niro zo efficiënt. De Tesla heeft het ook niet, vandaar dat testwinnaar M3 Long Range maar 15 mijl (24km) verder komt dan nr 2 e-Niro (20K goedkoper!) in deze Engelse test bij 7 graden.

YouTube: We drove these electric cars until they DIED!

We zullen zien hoe efficiënt de ID.3 werkelijk blijkt te zijn. VW geeft er alvast hoog over op...

• IVIaarten
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:44
de telegraaf schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:07:
[...]

inderdaad, o.a. daardoor blijkt de e-Niro zo efficiënt. De Tesla heeft het ook niet, vandaar dat testwinnaar M3 Long Range maar 15 mijl (24km) verder komt dan nr 2 e-Niro (20K goedkoper!) in deze Engelse test bij 7 graden.

YouTube: We drove these electric cars until they DIED!

We zullen zien hoe efficiënt de ID.3 werkelijk blijkt te zijn. VW geeft er alvast hoog over op...
Heb het idee dat het het standaard PON verdienmodel is van veelgevraagde functionaliteit als 'optie' aanbieden. Extra jammer voor de 1st, aangezien je daar geen opties op kan bestellen.

• de telegraaf
IVIaarten schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Heb het idee dat het het standaard PON verdienmodel is van veelgevraagde functionaliteit als 'optie' aanbieden. Extra jammer voor de 1st, aangezien je daar geen opties op kan bestellen.
haha, in Leusden kijken ze inderdaad niet op een verdienmodelletje meer of minder. De 2000kWh die iedereen in Europa gratis bij de 1st krijgt is in NL op mysterieuze wijze vervangen door een duur optioneel stroompakket van een dochterbedrijfje! :)

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 05:39
Onze dealer heeft me wel gebeld maar ik was even buiten en niet met de gesproken. Dan komt er niet een email of zo achter aan of ik terug wil bellen of zo.

Ik zal ze vragen waar de gratis 2000 kW die we konnen kregen zijn gebleven.
Kan nu niet zegge dat dit eigen verdienmodel zo gunstig lijkt voor een particulier die met name thuis wil laden..
1) veel te dure wall box in aanschaf
2) veel te hoge prijs voor maandelijkse aansluiting en eventueel onderhoud
3) goedkoopste abbonement biedt niet veel boven gratis te krijgen kaarten of andere betaalbare laad abbonementen.

Waarom niet bij ionity de €0,29 cent die Mercedus je een jaar lang geeft en daarna per abbonement (geen prijs van gelezen)

jacovn wijzigde deze reactie 29-01-2020 17:10 (50%)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

• de telegraaf
de EV die ik al heb laadt slechts op één fase maar ik heb al 3-fase stopcontacten laten installeren (de rode CEE16A) op een (verplichte) aparte groep. Tot op heden gebruik ik thuis de grannylader maar een maandje voor de ID.3 afgeleverd wordt bestel ik deze bij ali:

https://dutch.alibaba.com...eiletai6.4.514413a8Xx87IZ

portable zodat ik kan switchen tussen buiten of binnen.

ik weet niet wie ze als potentiele klant op het oog hebben voor dat shuttel gebeuren, maar ik vind het veel te duur.

• MLLL
  • Nu online

MLLL

My first Sony PSP 1

de telegraaf schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:29:
[...]

haha, in Leusden kijken ze inderdaad niet op een verdienmodelletje meer of minder. De 2000kWh die iedereen in Europa gratis bij de 1st krijgt is in NL op mysterieuze wijze vervangen door een duur optioneel stroompakket van een dochterbedrijfje! :)
Mede daarom moet je nooit een VW of consorten willen, de meest waardeloze importeur van de wereld zit in Leusden.

Zulke bizarre acties, net zoals de banden vervangen die standaard geleverd worden voor Continental omdat ze daar toevallig ook importeur van zijn, je verzint het niet.

• jacovn
De dealer heeft me weer naar mij gebelt. Ze moesten versie, kleur buiten en binnen weten.
Vraag over de 2000 kWh gesteld en dat moest hij na gaan vragen (kluitje in riet tactiek)
Ook maar gevraagd/verteld dat ik hiermee hem niet juridisch wil bestellen en pas akkoord geef als ik het eens ben met inruil aanbod. Dat was goed, en deze keus was altijd weer kosteloos te annuleren later.
Heb maar een plus versie doorgegeven, de max heeft wel leuke dingen, maar weer 5k€

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:42
MLLL schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:53:
[...]

Mede daarom moet je nooit een VW of consorten willen, de meest waardeloze importeur van de wereld zit in Leusden.

Zulke bizarre acties, net zoals de banden vervangen die standaard geleverd worden voor Continental omdat ze daar toevallig ook importeur van zijn, je verzint het niet.
Koop je hem toch gewoon een VW via de grijze import tegen het einde van het jaar? Niet dat er niet genoeg keuze is.

• kurk_droog
Ik heb nu ook een nette uitgebreide email gehad van de dealer om een voorlopige keuze in te vullen. Verder weinig nieuws in de email.

Hoe de overgang naar de leasemaatschappij gaat staat er nog niet in.

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21-02 23:16
dealer heeft me gebeld met de vraag welke configuratie wordt en meer weten ze ook niet dan wat er in de brochure staat.. betreft een inventarisatie.... and thats it.

• jacovn
Ik had wel een beetje een droeftoeter aan de lijn. Die vertelde het op een manier dat dit de auto wordt die ze voor me bestellen. Maar duidelijk gemaakt dat dit geen koop of afstand is zonder dat ze me op papier een inruilbedrag en leverdatum geven. Ja ja, het was niet bindend.. maar onduidelijk was het wel.

• mcmiles
Hoewel ik enorm mijn twijfels heb over de ID.3 (o.a. kwaliteit interieur, geen warmtepomp) toch maar de reservering aangehouden en mijn voorkeur bij de dealer kenbaar gemaakt.

• kurk_droog
Ik heb besloten en gehoord dat de plus versie voor mij gaat passen. Keuze gemaakt en nu maar wachten op hopelijk snel meer nieuws.

Wat hebben jullie gekozen?

• jacovn
Plus
Mangan Grey Metallic
Dusty Grey Dark/Piano Black

Als ik wat redelijke inruil krijg zou ik wel de max willen, maar 20” wielen is weer duurder met banden en alleen voor de HUD is het weer veel geld.

• mcmiles
Aan deze kant de ID.3 in mangan grey en interieur grey/soul.

• f.heinen
Wat ik me afvraag, waarom hebben zo veel mensen twijfels bij de ID.3. De auto. Ik snap dat de communicatie van Volkswagen, PON en de dealer misschien niet tof zijn en niet duidelijk. Die vind ik beroerd namelijk. Ze hadden hier naar Apple of Tesla moeten kijken qua reveal en duidelijkheid.

Maar qua auto snap ik de zorgen niet zo goed. De selectie qua opties is netjes denk ik. Er is weinig anders voor hetzelfde geld te krijgen (WLTP 400+, Catalogus: <50k, Laadsnelheid: 75kW+). Dan kom je op nog geen hand vol auto's. De kwaliteit van de materialen van VW zijn eigenlijk altijd goed. Weinig rammeltjes, geen plastic platen welke los laten. Goede aandrijflijn en rijgedrag. Opties zijn veelal gedegen. Is het te vergelijken met een ICE variant in dezelfde prijsklasse? Nee, natuurlijk niet. De hele investering is anders. Je betaald meer om minder onderhoud te hebben en minder problemen met de auto. Dus het is per euro nooit te vergelijken.

Dus hun naam kunnen ze hier nooit te grabbel leggen. Het heet niet voor niets de ID.3. Derde generatie. De toekomst. Hun toekomst. Dus slaan ze hier de plank mis dan hebben ze een groot probleem... voor het merk.

Dus risico's naar mijn mening kunnen zijn:
- Software niet stabiel
- Materiaal keuzes niet helemaal super
- Eerste optie pakketten van 1st niet voor iedereen

Na de 1st is er toch geen probleem meer? Je kunt zelf kiezen, stel maar samen. Of is dit het early adopter probleem? Mensen die toch goedkoop willen of voor milieu zijn maar het niet tof vinden om geen voorbeeld te hebben en een gokje te nemen? Als early adopters van iets compleet nieuws (in dit geval van Volkswagen) heb je te dealen met de beperkingen van het product.

Ik zou een Max willen ook in Mangan Gray Metallic. Dit zal er een beetje om spannen wat de leasemaatschappij kiest qua kosten of dit mogelijk is binnen mijn budget.

• kurk_droog
Plus versie hier, moonstone gray en het zwarte interieur. Ik ben super blij dat de plus past nu in mijn leasebudget. De plus heeft alles wat ik minimaal zou willen!

Veel mangaan gray, is daar een reden voor? Ik heb de auto nog niet in het echt gezien namelijk.

kurk_droog wijzigde deze reactie 31-01-2020 14:12 (23%)

• f.heinen
kurk_droog schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:11:
Plus versie hier, moonstone gray en het zwarte interieur. Ik ben super blij dat de plus past nu in mijn leasebudget. De plus heeft alles wat ik minimaal zou willen!

Veel mangaan gray, is daar een reden voor? Ik heb de auto nog niet in het echt gezien namelijk.
Voor mij:
- Wit is super mooi (tot je aan het eind van de straat bent en het smerig is)
- Grijs is BORING!
- Blauw is de enige waar ik over twijfel omdat dit een unieke kleur is.

• martinwestra
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-02 18:00
iets heel anders wat op dit topic nog niet genoemd is.
De aanschafsubsidie.
ANWB is heel stellig. ‘In 2020 komt er een aanschafsubsidie vanuit de overheid, die ervoor moet zorgen dat de aanschafprijs aantrekkeler wordt”
Er wordt gesproken over een bedrag tot 4000 euro.
In de elektrisch rijden monitor 2019 van de ANWB wordt hier ook uitgebreid bij stilgestaan.
Is er bij iemand al meer informatie bekend?
Bij de aanschaf is deze subsidie voor mij doorslaggevend.

• ice-T106
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:23
f.heinen schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:36:
Wat ik me afvraag, waarom hebben zo veel mensen twijfels bij de ID.3. De auto. Ik snap dat de communicatie van Volkswagen, PON en de dealer misschien niet tof zijn en niet duidelijk.

[...]
Denk dat dat toch wel de grootste factor is. Voel me nog niet bepaald als potentiële klant behandeld. Heb je al 1000 euro aanbetaald. Totaal geen informatie over de pakketten. En zodra de informatie er is krijg ik een super summier mailtje of ik binnen drie dagen kan kiezen wat het moeten worden (met nog een disclaimer dat ik deze keuze misschien niet "toegewezen" krijg).
Ook zijn de pakket keuzes voor de 1ST voor Nederland natuurlijk een beetje bizar dat er zelfs bij de duurste geen warmtepomp mogelijk is.
Dus met name Nederlandse/PON problemen denk ik.

Verder denk ik inderdaad dat VW hier wel serieus mee is. En dit ook op papier wel de beste elektrische auto van onder 40.000 euro lijkt. Dus hou mijn reservering nog wel aan. Maar warm wordt je er niet van op deze manier.

snel afvallen afvallen voordeligste hypotheek voordelige hypotheek

• mcmiles
martinwestra schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:59:
iets heel anders wat op dit topic nog niet genoemd is.
De aanschafsubsidie.
ANWB is heel stellig. ‘In 2020 komt er een aanschafsubsidie vanuit de overheid, die ervoor moet zorgen dat de aanschafprijs aantrekkeler wordt”
Er wordt gesproken over een bedrag tot 4000 euro.
In de elektrisch rijden monitor 2019 van de ANWB wordt hier ook uitgebreid bij stilgestaan.
Is er bij iemand al meer informatie bekend?
Bij de aanschaf is deze subsidie voor mij doorslaggevend.
Dank voor de reminder, maar klopt heb ik ook gelezen en is serieus geld. Als het tot een dergelijke regeling komt zal dat denk ik op Prinsjesdag bekend worden gemaakt. Ik ga er zeker rekening meehouden.

Link naar bericht: https://nederlandelektris...hafsubsidie-particulieren

mcmiles wijzigde deze reactie 31-01-2020 15:52 (12%)

• de telegraaf
zo'n aankoopsubsidie voor particulieren die dan ook voor occasions zou gelden is een goede zaak. Al die leaserts komen over een paar jaar op de markt en gaan dan naar de hoogste bieder, dat is logisch vanuit oogpunt van de eigenaren. Aan de overheid de uitdaging een dusdanige regeling op te tuigen dat die hoogste bieder zich hier in NL bevindt. De belangstelling op zich is er wel denk ik, zetje in de rug doet wonderen.

• MLLL
  • Nu online

MLLL

My first Sony PSP 1

f.heinen schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:36:
. Goede aandrijflijn en rijgedrag.
Pure speculatie. Bijna niemand heeft nog met een ID3 gereden, en zeker geen 100.000km

• f.heinen
MLLL schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:34:
[...]

Pure speculatie. Bijna niemand heeft nog met een ID3 gereden, en zeker geen 100.000km
Ik heb het niet over de ID.3 hier maar over de auto's welke VW nu levert. Niemand heeft een idee hoe de ID.3 rijdt. Maar je mag er toch vanuit gaan dat ze de kwaliteitsstandaarden aanhouden welke VW nu ook heeft.
Dat verwacht ik ook van de ID.3.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
de telegraaf schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:29:
zo'n aankoopsubsidie voor particulieren die dan ook voor occasions zou gelden is een goede zaak. Al die leaserts komen over een paar jaar op de markt en gaan dan naar de hoogste bieder, dat is logisch vanuit oogpunt van de eigenaren. Aan de overheid de uitdaging een dusdanige regeling op te tuigen dat die hoogste bieder zich hier in NL bevindt. De belangstelling op zich is er wel denk ik, zetje in de rug doet wonderen.
Hoop dan toch ook dat die subsidie geldt voor import EVs. Zo niet, stuwt dat alleen de prijzen van EV occasions omhoog. Dan profiteren alleen de leasemaatschappijen van de subsidie. Lijkt me ook niet de bedoeling.

• jacovn
MLLL schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:34:
[...]

Je moet het inderdaad hebben van wat mensen die met prebookers introductie dagen een rondje gestuurd hebben.

Battery life: YouTube: Battery Life
Heeft in verschillende EV’s gereden en legt zijn voorkeur uit met argumentatie over de verschillen met bv de Kona: Why I am even more convinced now that the VW Id.3 is the car for me

Robin TV: YouTube: VW ID 3 erste Testfahrt + neue wichtige Infos!

jacovn wijzigde deze reactie 05-02-2020 08:33 (16%)

• kurk_droog
Weet iemand al hoe het zit met een reservering die je wilt overdragen naar een leasemaatschappij bij het opstellen van een contract. Ik krijg net een bericht dat het misschien niet mogelijk is?

• de telegraaf
kurk_droog schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:48:
Weet iemand al hoe het zit met een reservering die je wilt overdragen naar een leasemaatschappij bij het opstellen van een contract. Ik krijg net een bericht dat het misschien niet mogelijk is?
mijn dealer vroeg in het telefoongesprek of ik wilde kopen of leasen. Ik wil kopen dus weet verder geen details van de leasemogelijkheid, maar die bestaat dus wel. Misschien dat Pon of de dealer dit poogt te kanaliseren naar een eigen aanbieding (net als de verdwenen 2000kWh gratis), hoewel zij alle belang hebben bij blijvend goede relaties met álle leasemaatschappijen.

• kurk_droog
de telegraaf schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:55:
[...]

mijn dealer vroeg in het telefoongesprek of ik wilde kopen of leasen. Ik wil kopen dus weet verder geen details van de leasemogelijkheid, maar die bestaat dus wel. Misschien dat Pon of de dealer dit poogt te kanaliseren naar een eigen aanbieding (net als de verdwenen 2000kWh gratis), hoewel zij alle belang hebben bij blijvend goede relaties met álle leasemaatschappijen.
Dat werd mij toen ook verteld dat het geen probleem was. Zelfs in de email van de dealer staat dat bij het aangeven van de voorkeur of het koop of lease was. Apart...snap het ook niet want ik neem aan dat de meeste het via lease willen?

• KoezzyEV
  • Laatst online: 23-02 16:05
Ik ben als pre-booker ook gebeld door de dealer, keuze ID.3 1ST MAX Mangan Grey doorgegeven.

Ik heb de verkoper ook gemaild waarom de beloofde 2000 kWh laadtegoed voor alle ID.3 1ST niet op de VW NL website staat en ook niet in de VW ID.3 1ST folder, zijn reactie is dat hij op dit moment helaas geen antwoord heeft op mijn vraag (...).
Deze vraag ook per mail afgelopen week naar algemene info mailadres VW NL gestuurd, net gebeld, ze hebben de vraag doorgestuurd naar het hoofdkantoor (...).

(uitgebreidere info voor wie ook zin heeft hiermee aan de slag te gaan LOL:

Op deze persberichten is te lezen dat alle 30.000 pre-bookers op hun ID.3 1ST 1 jaar gratis laden krijgen tot een max van 2000 kWh:

https://www.volkswagen-ne...g-for-the-first-time-4956

https://www.volkswagen-ne...the-new-id3-overview-5328

https://www.volkswagen-ne...trations-for-the-id3-4969

In de brochures van de ID.3 1ST die de pre-bookers in Zwitserland, Denemarken, Ierland, Frankrijk en Duitsland hebben ontvangen en zelfs in de VW ID.3 1ST EU brochure staat het laadtegoed van 2000 kWh wel, alleen in de NL brochure niet...).

8)

• Quakez
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23-02 14:28
Vandaag even langs een officiële dealer in BE geweest en gevraagd naar de ID3.

Die wist me te vertellen dat de plannen eigenlijk waren om in januari de ID3 te lanceren, prijzen beschikbaar te maken, bestelbaar te maken en demomodellen in de showrooms te plaatsen. Met de Golf MK8 zou dan hetzelfde gebeuren in juni 2020.

Daarna ging hij verder dat VW om onbekende redenen heeft beslist om die 2 modellen te verwisselen. Blijkbaar zou dus uiterlijk in juni de configurator, showroommodellen, officiële prijzen, etc... beschikbaar komen voor de ID3, wat wel nog even wachten is.

Het enigste wat hij me kon meegeven was een nietszeggende folder met 4 zijdes en een uitgave van Autogids in opdracht van VW, die met 10 keer meer woorden hetzelfde zei als de folder met 4 zijdes. Bitter weinig info tot nu toe, helaas.

Ik kijk wel uit naar een testrit eerlijk gezegd. De ID3 is écht een grote kanshebber als volgende wagen!

• kurk_droog
de telegraaf schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:55:
[...]

Met dat telefoongesprek doel je op afgelopen week dat je dit had? Zo apart dat er elke keer andere informatie komt. En waarom zouden ze zo moeilijk doen over het overdragen naar een leasemaatschappij als ik toch de eindgebruiker blijf.

• mouluh
Keuze voor mij gaat nu voor plus uitvoering in wit. Was eerst geneigd naar moonstone grey. Maar hij volgens mij veel donker dan op IAA is gepresenteerd. Dat leek meer op primer en nu lijkt het meer zilver. Hoop dat ik voor officiële order de kleuren in echt kan zien. Antraciet laat de zwart effecten te veel vervagen. Turquoise kan niet zakelijk.
Voor de rest werd mij verteld bij dealer dat in maart lease prijzen bekent worden.

• kurk_droog
mouluh schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:27:
Keuze voor mij gaat nu voor plus uitvoering in wit. Was eerst geneigd naar moonstone grey. Maar hij volgens mij veel donker dan op IAA is gepresenteerd. Dat leek meer op primer en nu lijkt het meer zilver. Hoop dat ik voor officiële order de kleuren in echt kan zien. Antraciet laat de zwart effecten te veel vervagen. Turquoise kan niet zakelijk.
Voor de rest werd mij verteld bij dealer dat in maart lease prijzen bekent worden.
Maar dat gaat over private lease via Pon? Ik doel op lease via Athlon bijvoorbeeld die mijn reservering overnemen, het contract op hun naam en ik erin rij.

• mouluh
Dealer van vw en was zakelijke lease. Reservering wordt overgenomen dat was geen probleem. Werd niet letterlijk gezegd maar volgens mij kan dat dus ook bij andere maatschappijen

• jacovn
KoezzyEV schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:18:
Ik ben als pre-booker ook gebeld door de dealer, keuze ID.3 1ST MAX Mangan Grey doorgegeven.

Ik heb de verkoper ook gemaild waarom de beloofde 2000 kWh laadtegoed voor alle ID.3 1ST niet op de VW NL website staat en ook niet in de VW ID.3 1ST folder, zijn reactie is dat hij op dit moment helaas geen antwoord heeft op mijn vraag (...).
Deze vraag ook per mail afgelopen week naar algemene info mailadres VW NL gestuurd, net gebeld, ze hebben de vraag doorgestuurd naar het hoofdkantoor (...).

(uitgebreidere info voor wie ook zin heeft hiermee aan de slag te gaan LOL:

Op deze persberichten is te lezen dat alle 30.000 pre-bookers op hun ID.3 1ST 1 jaar gratis laden krijgen tot een max van 2000 kWh:

https://www.volkswagen-ne...g-for-the-first-time-4956

https://www.volkswagen-ne...the-new-id3-overview-5328

https://www.volkswagen-ne...trations-for-the-id3-4969

In de brochures van de ID.3 1ST die de pre-bookers in Zwitserland, Denemarken, Ierland, Frankrijk en Duitsland hebben ontvangen en zelfs in de VW ID.3 1ST EU brochure staat het laadtegoed van 2000 kWh wel, alleen in de NL brochure niet...).

8)
Ik heb dat ook gevraagd, maar ook een antwoord als “ik moet het navragen” en ik zou ook een bevestigings mail krijgen. Geen antwoord en geen mail natuurlijk.

Ik heb het grote vermoeden dat ze gaan komen met “die melding was samen met een prijs < 40.000 en die hebben we zelfs naar 38.000 gebracht, maar daarvoor moesten we wel die 2000 kWh laten vallen.
Ook mede omdat we een veel beter bij de Nederlandse markt passende laadpas aanbieder gevonden hebben (wijzelf)

Zouden ze meegaan in 2000 x €0,33 = €660 korting extra ?
Of als ze gewoon 2000 kWh gratis via hun eigen laadpas aanbieden.

• de telegraaf
kurk_droog schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:45:
[...]

Met dat telefoongesprek doel je op afgelopen week dat je dit had? Zo apart dat er elke keer andere informatie komt. En waarom zouden ze zo moeilijk doen over het overdragen naar een leasemaatschappij als ik toch de eindgebruiker blijf.
ja dat was het 'inventarisatiegesprek' vorige week.

• kurk_droog
de telegraaf schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:51:
[...]

ja dat was het 'inventarisatiegesprek' vorige week.
Oké, ik heb het per email gehad en daarna dat het moeilijk gaat worden om het over te dragen. Pon maar even een email gestuurd hoe het zit, hoe kunnen de athlons en dergelijke anders al reserveringen hebben überhaupt?

• jacovn
Zouden we ook nog die elli wall box kunnen kopen in NL ?

Desnoods online maar kopen zoals hier: https://besserladen.de/produkt/vw-wallbox-id-charger-pro/

Die pro versie heeft load balancing, werkt met een app, heeft lte dat verbinding afbetaal voor leven.

Die wallbox in het NL aanbod wat hier beschreven staat:
https://shuttelservices.nl/

Die wall box kost € 1.270,50 met nog maandelijkse kosten:
-Data (verplicht) € 7,20
-Onderhoud (optioneel) € 6,05

En dan komen er nog installatie kosten bij, maar welk:
- Installatiekosten Ready-to-go € 605,-
- Installatiekosten Standard € 726,-
- Installatiekosten Renew € 1.058,75

Ik zie er weinig nut in €726 installatie,osten betalen bij die €1270,00 aanschaf en dan nog een keer €50,5 (data only) of €159 (data en onderhoud) jaarlijks te

Ik kan een kabel in de mertkast in een buis stoppen, en die komt er bij de schutting buiten uit. Heb een 3 fase aardlek automaat in de meterkast zitten als voorbereiding.

Dus dat is €849 voor de VW Elli id charger pro, tegen de Eve Single Pro-line 11 kW voor €1996 en per jaar €159

jacovn wijzigde deze reactie 02-02-2020 20:48 (75%)

• mcmiles
Interessant €4000 subsidie voor de particuliere rijder https://www.rtlz.nl/algem...ische-auto-klimaatakkoord

• kurk_droog
jacovn schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:35:
Zouden we ook nog die elli wall box kunnen kopen in NL ?

Desnoods online maar kopen zoals hier: https://besserladen.de/produkt/vw-wallbox-id-charger-pro/

Die pro versie heeft load balancing, werkt met een app, heeft lte dat verbinding afbetaal voor leven.

Die wallbox in het NL aanbod wat hier beschreven staat:
https://shuttelservices.nl/

Die wall box kost € 1.270,50 met nog maandelijkse kosten:
-Data (verplicht) € 7,20
-Onderhoud (optioneel) € 6,05

En dan komen er nog installatie kosten bij, maar welk:
- Installatiekosten Ready-to-go € 605,-
- Installatiekosten Standard € 726,-
- Installatiekosten Renew € 1.058,75

Ik zie er weinig nut in €726 installatie,osten betalen bij die €1270,00 aanschaf en dan nog een keer €50,5 (data only) of €159 (data en onderhoud) jaarlijks te

Ik kan een kabel in de mertkast in een buis stoppen, en die komt er bij de schutting buiten uit. Heb een 3 fase aardlek automaat in de meterkast zitten als voorbereiding.

Dus dat is €849 voor de VW Elli id charger pro, tegen de Eve Single Pro-line 11 kW voor €1996 en per jaar €159
Er is een ander topic hiervoor denk ik?

• jacovn
kurk_droog schreef op maandag 3 februari 2020 @ 04:04:
[...]

Er is een ander topic hiervoor denk ik?
Jawel, maar dit wordt straks gebracht door PON als DE optie denk ik..

En de plus optie wordt opeens €4000 interesanter >:) als ik tenminste lees “tot” €45000

jacovn wijzigde deze reactie 03-02-2020 05:53 (17%)

• Medjai
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:59
jacovn schreef op maandag 3 februari 2020 @ 05:47:
[...]

Jawel, maar dit wordt straks gebracht door PON als DE optie denk ik..

En de plus optie wordt opeens €4000 interesanter >:) als ik tenminste lees “tot” €45000
En de max versie is ineens 4000Euro "duurder" geworden

• KoezzyEV
Medjai schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:51:
[...]

Yep, misschien is (voor mij) ID.3 1ST MAX niet kopen, 1000 euro terugvragen en dan na 1 juli seriemodel ID.3 (58kW) kopen voor (geschat) 36.000 euro en 9.000 euro optiepakketen erbij een beter idee...
Aankoopbedrag dan 45.000 min 4.000 subsidie = 41.000 :)

Dan is misschien ook CO2 warmtepomp als optie verkrijgbaar, bij buitentemperatuur -10C tot +10C 60km meer range (WLTP).

En achteraf mooie velgen eronder :P

KoezzyEV wijzigde deze reactie 03-02-2020 09:34 (9%)

• Medjai
KoezzyEV schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:28:
[...]

Yep, misschien is (voor mij) ID.3 1ST MAX niet kopen, 1000 euro terugvragen en dan na 1 juli seriemodel ID.3 (58kW) kopen voor (geschat) 36.000 euro en 9.000 euro optiepakketen erbij een beter idee...

Dan is misschien ook CO2 warmtepomp als optie verkrijgbaar, bij buitentemperatuur -10C tot +10C 60km meer range (WLTP).

En achteraf mooie velgen eronder :P
Indien de 1st editions voor 1 juli geleverd worden en dus niet in aanmerking komen voor de subsidie (aangenomen dat de leverdatum hierin bepalend is), denk ik dat het voor veel mensen gunstiger gaat zijn om even te wachten.

• KoezzyEV
Medjai schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:39:
[...]

Indien de 1st editions voor 1 juli geleverd worden en dus niet in aanmerking komen voor de subsidie (aangenomen dat de leverdatum hierin bepalend is), denk ik dat het voor veel mensen gunstiger gaat zijn om even te wachten.
Ja, ben ook benieuwd of datum ondertekenen koopcontract, datum kentekenregistratie / datum op naamstelling bepalend is. Komende weken het nieuws m.b.t. 4000 euro subsidie maar ff goed in de gaten houden :P

• jacovn
KoezzyEV schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:28:
[...]

Wel een goed plan.

ID.3 1ST zou 38.000 worden.
Dan een 58 kW unit 2000 euro goedkoper wordt en dan allemaal optie pakketen erbij.

De pakketen lijstje gevonden:
https://lookaside.fbsbx.c...Fw-nSh5puplOp-kn3y6gioJ8S

Let wel op zijn Deense Kronen prijzen. En ex btw wat 25% zou zijn

Edit: beetje kijken wat in welk pakket zit en dan kom je ongeveer uit op wat ze in de NL brochure hebben staan voor een 1st, 1st plus en 1st max als je uitgaat voor een standaard versie met 58 kW van €36.000

Daarbij moet dan een 1st pakket met kleine dingen als de play/pauze en logo's a €675

Lijkt erop dat die 1st versie die je als 1st reserveerder krijgt hooguit paar honderd euro goedkoper zal zijn. Daar was ik al een beetje bang voor.

Dus als de 1st versie 'rommel' er niet bij zit zou je als een warmtepomp rond de €900 moet kosten ook net voor €45000 klaar kunnen zijn met dezelfde paketten als op een Plus zitten.

Moet het opnieuw uitrekenen als het ex 25% BTW is.. dat scheel nogal wat.

Edit: Als je die paket prijzen rekent om tot de uitrusting van de plus en de max te komen kom je over de huidige bedragen heen. Nu zal op die paketten wel weer wat marge zitten.

Hierbij de tabel..

PackageDescriptionDanish kroneEx VAT (Euro)incl VAT(Euro)
design packageAmbiant externally, tinted windows, LED matrix headlights, Dynamic Light assist13995
1819.35
2274.1875
Design Package plusDesign Package + panoramic roof19995
2599.35
3249.1875
Assistance packageReversing camera, ambiant exteriour (door handle) Keyless precrash assistant9995
1299.35
1624.1875
Assistance Package PlusAssistance package + Area view, welcome lighting, traffic Jam assist emergency assist, side assist
19995
2599.35
3249.1875
Sport PackageSport shock absorbers behind Progressive
management
2995
389.35
486.6875
Sport Package plusSport Package + DCC + profiles8995
1169.35
1461.6875
Interiour Package
Ambiant interiour colors rears armrest with ski hatch
4995
649.35
811.6875
Interiour Package plus
Interiour Packe + Front seat 12 way electric14995
1949.35
2436.6875
100 kW DC charging4995
649.35
811.6875
18" wheels
5195
675,35
844.6875
19" wheels
9495
1234.35
1542.938
20" wheels
14295
1858.35
2322.9375

jacovn wijzigde deze reactie 04-02-2020 09:17 (84%)
Reden: Getallen correctie

• KoezzyEV
(y)
jacovn schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:39:
[...]

Wel een goed plan.

Dan een 58 kW unit 2000 euro goedkoper wordt en dan allemaal optie pakketen erbij.

Let wel op zijn Deense Kronen prijzen.

Edit: beetje kijken wat in welk pakket zit en dan kom je ongeveer uit op wat ze in de NL brochure hebben staan voor een 1st, 1st plus en 1st max als je uitgaat voor een standaard versie met 58 kW van €36.000

Daarbij moet dan een 1st pakket met kleine dingen als de play/pauze en logo's a €675

Lijkt erop dat die 1st versie die je als 1st reserveerder krijgt hooguit paar honderd euro goedkoper zal zijn. Daar was ik al een beetje bang voor.

Dus als de 1st versie 'rommel' er niet bij zit zou je als een warmtepomp rond de €900 moet kosten ook net voor €45000 klaar kunnen zijn met dezelfde paketten als op een Plus zitten.
d:)b :Y

• kurk_droog
jacovn schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:39:
[...]

Wel een goed plan.

Let wel op zijn Deense Kronen prijzen. En ex btw wat 25% zou zijn

Moet het opnieuw uitrekenen als het ex 25% BTW is.. dat scheel nogal wat.

Edit: Als je die paket prijzen rekent om tot de uitrusting van de plus en de max te komen kom je over de huidige bedragen heen. Nu zal op die paketten wel weer wat marge zitten.

Hierbij de tabel..

PackageDescriptionDanish kroneEx VAT (Euro)incl VAT(Euro)
design packageAmbiant externally, tinted windows, LED matrix headlights, Dynamic Light assist13995
1819.35
2274.1875
Design Package plusDesign Package + panoramic roof19995
2599.35
3249.1875
Assistance packageReversing camera, ambiant exteriour (door handle) Keyless precrash assistant9995
1299.35
1624.1875
Assistance Package PlusAssistance package + Area view, welcome lighting, traffic Jam assist emergency assist, side assist
19995
2599.35
3249.1875
Sport PackageSport shock absorbers behind Progressive
management
2995
389.35
486.6875
Sport Package plusSport Package + DCC + profiles8995
1169.35
1461.6875
Interiour Package
Ambiant interiour colors rears armrest with ski hatch
4995
649.35
811.6875
Interiour Package plus
Interiour Packe + Front seat 12 way electric14995
1949.35
2436.6875
100 kW DC charging4995
649.35
811.6875
18" wheels
5195
675,35
844.6875
19" wheels
9495
1234.35
1542.938
20" wheels
14295
1858.35
2322.9375
De 1st is nog niet zo slecht dus? Maar ik snap als je iets meer zelf wilt kiezen dat je wacht op de standaard editie, vooral qua kleuren misschien wel beter ook. Interieur is daarin niet meer 2 kleurig toch?

• KoezzyEV
kurk_droog schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:35:
[...]

De 1st is nog niet zo slecht dus? Maar ik snap als je iets meer zelf wilt kiezen dat je wacht op de standaard editie, vooral qua kleuren misschien wel beter ook. Interieur is daarin niet meer 2 kleurig toch?
Volgens mij blijven voor seriemodel ID.3 interieurkleuren / keuze (2 kleurig) en stoel kleuren / keuze zelfde, wel meer / andere lakkleuren meen ik op duits forum gelezen te hebben (weet niet meer welke lakkleuren).

• mcmiles
In een Duits forum lees ik dat medewerkers de ID.3 vanaf half maart gaan testen tijdens allerdaags gebruik.

Bevor das erste E-Auto von Volkswagen aus Zwickau offiziell auf den Markt kommt, werden Konzernmitarbeiter den ID.3 testen. Dafür stehen ab Mitte März 250 Fahrzeuge an den drei sächsischen VW-Standorten Zwickau, Chemnitz und Dresden bereit, sagte Unternehmenssprecher Carsten Krebs vor Medienvertretern am Dienstagabend in Zwickau. Die Testfahrten dienten dazu, das erste vollelektrische Fahrzeug unter realen Bedingungen nochmals auf Herz und Nieren zu prüfen.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Is ook laat.... meen te herinneren dat al ruim 2 maanden geleden de eerste ID.3 van de band rolde onder het toeziend oog van Angela Merkel. Heeft er sinds die tijd dan nog geen enkele ID.3 gereden?

Signature van nature

• jacovn
Er zijn er al een paar gemaakt als je zo de foto’s online ziet

https://www.instagram.com...rhX/?igshid=1jpjllq528oji

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 23:35
Medjai schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:51:
[...]

Jep!
Den Haag leert ook niets van hoe de auto-industrie in het verleden heeft gewerkt hè?

Tweedehands worden EV’s 2000 duurder en importeurs gooien er 4000 bovenop...

Consument schiet er niets mee op!

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• Medjai
BlakHawk schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 06:40:
[...]

Jep!
Den Haag leert ook niets van hoe de auto-industrie in het verleden heeft gewerkt hè?

Tweedehands worden EV’s 2000 duurder en importeurs gooien er 4000 bovenop...

Consument schiet er niets mee op!
Dat bedoelde ik helemaal niet met mijn post.
Maar gezien de grens van 45.000Euro voor de subsidie worden de basis en plus versie 4000 goedkoper, maar de max versie niet het tussen plus en max gaat dus van 5000Euro naar 9.000Euro, dat is wel erg veel verschil voor die paar extra opties. Vandaar "duurder". Ik ga er van uit dat de richtprijzen van de ID.3 1st niet veel meer zullen stijgen, zeker geen 4000Euro.

• Z___Z
  • Niet online
Sowieso is de subsidie voor particulieren. Ik denk dat de meeste ID3 toch door zakelijke rijders gereserveerd zijn. Daar verandert niks. Vraag me af of je de bijtelling op auto’s onder 45k mag verlagen met 4K, aangezien je privévoordeel lager wordt door de EV subsidie.

• kurk_droog
Z___Z schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:55:
Sowieso is de subsidie voor particulieren. Ik denk dat de meeste ID3 toch door zakelijke rijders gereserveerd zijn. Daar verandert niks. Vraag me af of je de bijtelling op auto’s onder 45k mag verlagen met 4K, aangezien je privévoordeel lager wordt door de EV subsidie.
Dat denk ik ook inderdaad, vandaar mijn verbazing over het bericht van de dealer dat het mogelijk niet overdraagbaar is.

Volkswagen Nederland zegt dat het aan de dealer is of ze de reservering willen overdragen naar een leasemaatschappij.

kurk_droog wijzigde deze reactie 07-02-2020 17:12 (10%)

• ice-T106
  • Laatst online: 21:23
Ik heb juist als particulier een reservering genomen op de ID3 met zicht op deze subsidie. In combinatie met een paar jaar geen wegenbelasting (en geen onderhoud?) wordt het best een financieel interessante optie.

snel afvallen afvallen voordeligste hypotheek voordelige hypotheek

• mcmiles
ice-T106 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:43:
[...]

Ik heb juist als particulier een reservering genomen op de ID3 met zicht op deze subsidie. In combinatie met een paar jaar geen wegenbelasting (en geen onderhoud?) wordt het best een financieel interessante optie.
Hier idem, belangrijk zal zijn op welke datum de subsidieregeling in zal gaan en vanaf welke datum deze van toepassing zal zijn. Afgezien van het RTL-Z bericht er nog niet veel over gelezen.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:42
Bijtelling is afhankelijk van de cataloguswaarde van de auto. Als je hem zakelijk koopt of gaat leasen krijg je dus niet de subsidie van 4k en dus ook geen voordeel op je bijtelling.
Ik zou hem persoonlijk zelf kopen en daarna onderbrengen bij een leasemij. Dan heb je het voordeel wel lijkt mij want je koopt hem namelijk eerst particulier. Nadeel is dat je natuurlijk wel privé die 45k even moet ophoesten.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:37
GeeMoney schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:59:
[...]

Bijtelling is afhankelijk van de cataloguswaarde van de auto. Als je hem zakelijk koopt of gaat leasen krijg je dus niet de subsidie van 4k en dus ook geen voordeel op je bijtelling.
Ik zou hem persoonlijk zelf kopen en daarna onderbrengen bij een leasemij. Dan heb je het voordeel wel lijkt mij want je koopt hem namelijk eerst particulier. Nadeel is dat je natuurlijk wel privé die 45k even moet ophoesten.
Ja, topidee. Jou redenatie is erg simpel gedacht maar ook gewoon fout.
Jij maakt de auto alleen maar duurder om te leasen ;) een auto van 41k verkopen aan de leasemaatschappij terwijl de leasemaatschappij dit voor €37.000 zelf kan kopen.
Waarom trouwens leasen als je hem zelf zou kopen :? Dan gooi je alle winst die je kan maken gewoon in de schoot van de leasemaatschappij. Kan je 100x beter lenen.

• GeeMoney
bottom line schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:34:
[...]

Ja, topidee. Jou redenatie is erg simpel gedacht maar ook gewoon fout.
Jij maakt de auto alleen maar duurder om te leasen ;) een auto van 41k verkopen aan de leasemaatschappij terwijl de leasemaatschappij dit voor €37.000 zelf kan kopen.
Waarom trouwens leasen als je hem zelf zou kopen :? Dan gooi je alle winst die je kan maken gewoon in de schoot van de leasemaatschappij. Kan je 100x beter lenen.
Goed over nagedacht dat de subsidie alleen geldt voor particulieren en dus niet voor lease maatschappijen. Je brengt dus een auto onder de lease voor 37k. En er zijn genoeg redenen om hem na aanschaf bij een leasemij onder te brengen. Je krijgt de 37k namelijk weer terug, en je brengt onderhoud, banden en brandstof onder 1 dak. En draagt zelf dus geen risico meer. Ook als je nu al zakelijk leased via je werkgever veranderd dat dus niet.
En winst op een auto? Jij hebt old timers of excentrieke modellen denk ik, winst op een auto is in 98% van de gevallen natuurlijk niet mogelijk. Je kan het alleen minder kostbaar maken.

Zelf kopen is vaak gunstiger maar dan ben je die 37k ook kwijt. Ik geef alleen maar aan hoe je alsnog zou kunnen leasen maar toch die subsidie kan pakken.

GeeMoney wijzigde deze reactie 09-02-2020 13:26 (12%)

• MLLL
  • Nu online

MLLL

My first Sony PSP 1

Pon kennende wordt de prijs van de ID3 met 4000euro verhoogd als de subsidieregel ingaat. _/-\o_

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:37
GeeMoney schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:18:
[...]

Goed over nagedacht dat de subsidie alleen geldt voor particulieren en dus niet voor lease maatschappijen. Je brengt dus een auto onder de lease voor 37k. En er zijn genoeg redenen om hem na aanschaf bij een leasemij onder te brengen. Je krijgt de 37k namelijk weer terug, en je brengt onderhoud, banden en brandstof onder 1 dak. En draagt zelf dus geen risico meer. Ook als je nu al zakelijk leased via je werkgever veranderd dat dus niet.

Zelf kopen is vaak gunstiger maar dan ben je die 37k ook kwijt. Ik geef alleen maar aan hoe je alsnog zou kunnen leasen maar toch die subsidie kan pakken.
Denk dat je het niet begrijpt.

Als particulier een auto kopen: 45.000 - 4.000 = 41.000
Als leasemaatschappij een auto kopen van 45.000 - 21%BTW = 37.000

Particulier verkoopt aan leasemaatschappij de auto van 41.000. Komt bij de leasehuur naar de particulier hier ook nog eens 21% bovenop, wat de uiteindelijke kostprijs 49.000 zal zijn (zonder restwaarde).
Ja. Lijkt me wel een win-win oplossing om zo onderhoud (onderhoud bij een EV????) niet zelf te moeten dragen. En brandstofkosten kan je beter zelf regelen met EV's want dan kom je sowieso goedkoper uit dan een of ander abbonement en verplichting om een laadpaal te installeren waar je kan badgen.

bottom line wijzigde deze reactie 09-02-2020 13:31 (3%)

• GeeMoney
bottom line schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:29:
[...]

Denk dat je het niet begrijpt.

Als particulier een auto kopen: 45.000 - 4.000 = 41.000
Als leasemaatschappij een auto kopen van 45.000 - 21%BTW = 37.000

Particulier verkoopt aan leasemaatschappij de auto van 41.000. Komt bij de leasehuur naar de particulier hier ook nog eens 21% bovenop, wat de uiteindelijke kostprijs 49.000 zal zijn (zonder restwaarde).
Ja. Lijkt me wel een win-win oplossing om zo onderhoud (onderhoud bij een EV????) niet zelf te moeten dragen. En brandstofkosten kan je beter zelf regelen met EV's want dan kom je sowieso goedkoper uit dan een of ander abbonement en verplichting om een laadpaal te installeren waar je kan badgen.
Brandstof en onderhoud bij een EV zijn een stuk lager natuurlijk maar wel nodig, ook ivm garantie. Daar is de leaseprijs ook op aangepast natuurlijk.
In het geval van zelf kopen heb je wel dat bijtellingsvoordeel. Als de maatschappij hem koopt is de leaseprijs gewoon op 45k gebaseerd en niet op 45k - 21% BTW natuurlijk.

Leuke test case eigenlijk om eens te laten berekenen door een leasemij en wat voor jou als berijder over 60 maanden het goedkoopste is.
Financial lease is overigens dan ook nog een optie.

• MLLL
  • Nu online

MLLL

My first Sony PSP 1

GeeMoney schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:37:
[...]

Brandstof en onderhoud bij een EV zijn een stuk lager natuurlijk maar wel nodig, ook ivm garantie. Daar is de leaseprijs ook op aangepast natuurlijk.
In het geval van zelf kopen heb je wel dat bijtellingsvoordeel. Als de maatschappij hem koopt is de leaseprijs gewoon op 45k gebaseerd en niet op 45k - 21% BTW natuurlijk.

Leuke test case eigenlijk om eens te laten berekenen door een leasemij en wat voor jou als berijder over 60 maanden het goedkoopste is.
Financial lease is overigens dan ook nog een optie.
Privé kopen en bijtelling ,die snap ik even niet. Al zou het wel zo zijn, de subsidie krijg je later dus Netto catalogusprijs blijft gewoon 45.000 euro

• GeeMoney
MLLL schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:47:
[...]

Privé kopen en bijtelling ,die snap ik even niet. Al zou het wel zo zijn, de subsidie krijg je later dus Netto catalogusprijs blijft gewoon 45.000 euro
Bijtelling alleen als je hem weer onder brengt bij een leasemij natuurlijk.
Dat je die netto terug krijgt en catalogus prijs origineel blijft wist ik niet. Dan gaat het dus allemaal niet op :')

Het is dus met recht een maatregel die alleen voor de particuliere koper geldt.
Ben benieuwd of het uberhaupt zal aanslaan dan. De goedkoopste EV’s vragen evengoed nog een forse investering privé.

GeeMoney wijzigde deze reactie 09-02-2020 13:50 (17%)

• jacovn
MLLL schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:22:
Pon kennende wordt de prijs van de ID3 met 4000euro verhoogd als de subsidieregel ingaat. _/-\o_
Dat vreesde ik ook, maar ze hebben we zoveel mails gestuurd met de prijzen dat dat ook weer heel veel discussie wordt.

• Z___Z
  • Niet online
Persoonlijk zag ik liever dat de subsidie werd gegeven als korting op de IB, zoals in Amerika. Dat kan je iets makkelijker verkopen, aangezien het dan net als bijtelling korting op belasting is, ipv subsidie. Je kan dan nooit meer korting krijgen dan je zelf betaalt. En dan niet 4000/2000 in 1x, maar 1000/jaar naar rato van bezit in dat jaar. Daarmee blijft de koop/verkoop markt transparant en heb je dus minder kans dat de Bovag bedrijven de subsidie in hun zak steken. Het voorkomt ook fraude, gezien het bezit bepaalt hoeveel subsidie je krijgt ipv de transactie.

Voor 30k -4K ben ik ook wel geïnteresseerd in een kale ID3.

Z___Z wijzigde deze reactie 09-02-2020 14:21 (5%)

• kurk_droog
Als ik Inlog op de reservering pagina staat er bij meldingen rechtsboven iets over een update op case....

Hebben jullie dit ook? Als ik erop klik krijg ik een error.

kurk_droog wijzigde deze reactie 10-02-2020 19:00 (3%)

• KoezzyEV
kurk_droog schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:11:
Als ik Inlog op de reservering pagina staat er bij meldingen iets over een update op case....

Hebben jullie dit ook? Als ik erop klik krijg ik een error.
Mmmm, heb ff gekeken, bij mij staat ie al sinds 8 mei vorig jaar ongewijzigd op "Gefeliciteerd, uw reservering is geslaagd..."

• kurk_droog
KoezzyEV schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:28:
[...]

Mmmm, heb ff gekeken, bij mij staat ie al sinds 8 mei vorig jaar ongewijzigd op "Gefeliciteerd, uw reservering is geslaagd..."
Rechtsboven, het belletje.. Zie je daar iets?

• KoezzyEV
kurk_droog schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:02:
[...]

Rechtsboven, het belletje.. Zie je daar iets?
Oh, ja, daar heb ik ook diverse meldingen "Update op case <casenummer>".
Als ik op deze meldingen klik krijg ik "Invalid page"...

• kurk_droog
KoezzyEV schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 06:08:
[...]

Oh, ja, daar heb ik ook diverse meldingen "Update op case <casenummer>".
Als ik op deze meldingen klik krijg ik "Invalid page"...
misschien dat de dealer de voorkeurskeuze heeft ingevoerd maar dat die website zelf niet heel lekker in elkaar zit.

• de telegraaf
kurk_droog schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:47:
[...]
misschien dat de dealer de voorkeurskeuze heeft ingevoerd maar dat die website zelf niet heel lekker in elkaar zit.
je hebt neem ik aan een bevestigingsemail gehad van je voorkeur? Die website is sinds aanmelding mei vorig jaar niks veranderd.
Voor wat betreft uitleveringen gok ik op het volgende scenario: in april EU typegoedkeuring, in mei wordt (op zijn vroegst) begonnen die eerste 20.000 reeds geproduceerde maar gestalde auto's van software te voorzien. Aan de hand van de recente inventarisatie wordt bekeken wie er direct volgens zijn/haar voorkeur geleverd kan krijgen; daarmee wordt overeenkomst getekend en die zullen dan ook al best snel (juni/juli?) op naam kunnen staan. Met diegenen aan wiens voorkeur in eerste instantie niet voldaan kan worden zal men pogen tot een alternatieve overeenkomst te komen en die worden dan ook uitgeleverd.
Let op dit is pure speculatie en NIET op basis van voorkennis. Logisch beredeneerd valt of staat alles met wanneer de software klaar is, mocht dat tegenvallen dan schuift alles op. En hoe het gaat met die software, dat lijkt niemand te weten....

• kurk_droog
de telegraaf schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:02:
[...]

je hebt neem ik aan een bevestigingsemail gehad van je voorkeur? Die website is sinds aanmelding mei vorig jaar niks veranderd.
Voor wat betreft uitleveringen gok ik op het volgende scenario: in april EU typegoedkeuring, in mei wordt (op zijn vroegst) begonnen die eerste 20.000 reeds geproduceerde maar gestalde auto's van software te voorzien. Aan de hand van de recente inventarisatie wordt bekeken wie er direct volgens zijn/haar voorkeur geleverd kan krijgen; daarmee wordt overeenkomst getekend en die zullen dan ook al best snel (juni/juli?) op naam kunnen staan. Met diegenen aan wiens voorkeur in eerste instantie niet voldaan kan worden zal men pogen tot een alternatieve overeenkomst te komen en die worden dan ook uitgeleverd.
Let op dit is pure speculatie en NIET op basis van voorkennis. Logisch beredeneerd valt of staat alles met wanneer de software klaar is, mocht dat tegenvallen dan schuift alles op. En hoe het gaat met die software, dat lijkt niemand te weten....
Die software is volgens mij helemaal geen issue meer. Ik vraag mij nou ook echt af of het al wel om 20k auto's gaat of dat dit allemaal nog preproductie en/of voor testritten van vw werknemers is. Maar het zou kunnen ja.

Ik verwacht de levering nu toch wel laat juli, augustus. De voorkeur heb ik doorgegeven via de email, verder duurt het allemaal zo lang. Ik wil gewoon zekerheid met een koopcontract via mijn werkgever. Bij de golf 8 lopen ze ook al zo te kloten trouwens.

kurk_droog wijzigde deze reactie 12-02-2020 18:46 (110%)

• mcmiles
kurk_droog schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:38:
[...]

Die software is volgens mij helemaal geen issue meer. Ik vraag mij nou ook echt af of het al wel om 20k auto's gaat of dat dit allemaal nog preproductie en/of voor testritten van vw werknemers is. Maar het zou kunnen ja.

Ik verwacht de levering nu toch wel laat juli, augustus. De voorkeur heb ik doorgegeven via de email, verder duurt het allemaal zo lang. Ik wil gewoon zekerheid met een koopcontract via mijn werkgever. Bij de golf 8 lopen ze ook al zo te kloten trouwens.
In een eerdere posting heb ik opgemerkt met quote vanuit Duits ID.3 forum dat vanaf half maart medewerkers gaan testen in dagelijkse omstandigheden. Voor mij zal de subsidie doorslaggevend zijn, per 1 juli of 1 januari? Bij de laatste ga ik cancelen en wacht ik wel wat langer of switch naar ander merk.

• kurk_droog
Pon aan de lijn gehad. Het is aan de dealers of contracten overdraagbaar zijn en hoe ze het willen verkopen. Grappig dat de dealer weer naar pon wijzen :')

• Medjai
Ik ben ook gebeld door mijn dealer (Utrecht) op 4 feb. Die vroeg alleen "hoe ik de auto wilde rijden" privé of lease bedoelde hij daarmee. Ik ben verder niet gevraagd naar een voorkeur.
Lijkt het idd sterk op dat het iedere dealer voor zich is. Nogal rommelig allemaal.

• Quze
  • Registratie: maart 2010
Ik heb vandaag een id3 first toegewezen gekregen. Geen idee nog welke uitvoerig of etc. Maar ik zal voortaan dit forum in de gaten houden!

• kurk_droog
Quze schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:45:
Ik heb vandaag een id3 first toegewezen gekregen. Geen idee nog welke uitvoerig of etc. Maar ik zal voortaan dit forum in de gaten houden!
Gefeliciteerd, maar vandaag heb je pas de 1000 euro overgemaakt en de website gegevens gedaan?

• Quze
  • Registratie: maart 2010
kurk_droog schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:20:
[...]

Gefeliciteerd, maar vandaag heb je pas de 1000 euro overgemaakt en de website gegevens gedaan?
Nee dat is destijds al gebeurd wat ik heb vernomen. Dus zit bij de eerste uitgave werd mij verteld.

• kurk_droog
Quze schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:26:
[...]

Nee dat is destijds al gebeurd wat ik heb vernomen. Dus zit bij de eerste uitgave werd mij verteld.
Ja, maar dat zit iedereen die die reservering heeft gemaakt voor de 1st. Je moet eerst nog een keuze opgeven van het model, de kleur en het interieur... Daarna volgt pas de definitieve toewijzing met koop. Of zijn we daar nu al beland?

• MetaalMan
  • Laatst online: 22-02 17:43
Een kleine twee weken geleden (via werkgever) mijn keuze doorgegeven: ID.3 1st Max, Wit. Nog even getwijfeld, maar vond dit de mooiste combinatie. Mocht dit niet lukken i.v.m. beschikbaarheid, dan is één van de twee grijstinten ook prima. Gelukkig is het woensdag-wasdag bij het plaatselijke tankstation ;)

Ik kreeg overigens inzicht in de aantallen die door PON toegewezen zijn aan de betreffende dealerorganisatie. Pin mij er niet op vast, maar bij benadering: 1st basis (12 stuks), 1st Plus (26 stuks), 1st Max (9 stuks).

Inmiddels staat het schaalmodel op m'n bureau - toevallig ook in wit, maar met Plus-velgen i.p.v. Max-velgen :)

• kurk_droog
MetaalMan schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:22:
Een kleine twee weken geleden (via werkgever) mijn keuze doorgegeven: ID.3 1st Max, Wit. Nog even getwijfeld, maar vond dit de mooiste combinatie. Mocht dit niet lukken i.v.m. beschikbaarheid, dan is één van de twee grijstinten ook prima. Gelukkig is het woensdag-wasdag bij het plaatselijke tankstation ;)

Ik kreeg overigens inzicht in de aantallen die door PON toegewezen zijn aan de betreffende dealerorganisatie. Pin mij er niet op vast, maar bij benadering: 1st basis (12 stuks), 1st Plus (26 stuks), 1st Max (9 stuks).

Inmiddels staat het schaalmodel op m'n bureau - toevallig ook in wit, maar met Plus-velgen i.p.v. Max-velgen :)
Die verhouding heb ik meegekregen, de plus deelt mijn werkgever in mijn klasse daarom ook in. De meeste kans dat je hem krijgt en dat de levering vlot is. Hoe loopt jouw reservering dan, niet persoonlijk gedaan,?

• MetaalMan
  • Laatst online: 22-02 17:43
kurk_droog schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:11:
[...]

Die verhouding heb ik meegekregen, de plus deelt mijn werkgever in mijn klasse daarom ook in. De meeste kans dat je hem krijgt en dat de levering vlot is. Hoe loopt jouw reservering dan, niet persoonlijk gedaan,?
De reservering is ergens vorig jaar wel op persoonlijke titel gedaan, maar niet door mijzelf. Ik kreeg een week of twee geleden pas de vraag of ik een ID.3 zou willen rijden. Verwachte levering in september. Huidige leaseauto (zo'n beetje het andere uiterste van een ID.3...) kan vanaf augustus maandelijks opgezegd worden, dus dat zou mooi aan moeten sluiten.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True