Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RensJ
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19-02 15:30
Quark2 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:11:
[...]

Nee hij is echt gaaf, voorzover ik kan zien op foto's / YouTube. Ik had ook een uitnodiging maar ik kon helaas niet. Voorzover ik weet gaat alleen een trekhaak niet leverbaar worden en kan / mag hij niets trekken. Da's dan weer een nadeel...
Je hebt het over de Mustang? Gisteren ook bij de presentatie geweest. Gruwelijk vette auto. Er is wel een trekhaak beschikbaar maar slechts 750 kilo trek en maar 30 kilo Kogeldruk!

Dus 2 elektrische fietsen hang je er niet op..

Over het algemeen kunnen die elektrische autos überhaupt niet meer dan 750 trekken (hybride ook niet trouwens) paar uitzonderingen die tot max 1500 (en geloof 1 1700) gaan. Heb een outlander phev die kan net de sleurhut trekken, maar mn hybrid CH-R mag maar 750 kilo.

• HaerdenCliff
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 19-02 14:37
RensJ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:25:
[...]

Je hebt het over de Mustang? Gisteren ook bij de presentatie geweest. Gruwelijk vette auto. Er is wel een trekhaak beschikbaar maar slechts 750 kilo trek en maar 30 kilo Kogeldruk!

Dus 2 elektrische fietsen hang je er niet op..

Over het algemeen kunnen die elektrische autos überhaupt niet meer dan 750 trekken (hybride ook niet trouwens) paar uitzonderingen die tot max 1500 (en geloof 1 1700) gaan. Heb een outlander phev die kan net de sleurhut trekken, maar mn hybrid CH-R mag maar 750 kilo.
Lexus RX450h 2 ton :p

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:42
@RensJ e-tron 50/55, 1800kg :p
Model X ook 1800kg of zelfs 2 ton uit mijn hoofd.

GeeMoney wijzigde deze reactie 20-01-2020 19:58 (44%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22-02 20:28

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

GeeMoney schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:57:
@RensJ e-tron 50/55, 1800kg :p
Model X ook 1800kg of zelfs 2 ton uit mijn hoofd.
De X doet 2250kg _/-\o_
De 3 SR+ mag 910kg trekken, meer als de Mach-e

revolution-nl wijzigde deze reactie 20-01-2020 20:12 (4%)

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+| Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:49
Kogeldruk bij de ID.X is 75kg. Prima voor twee fietsen. Model 3 mag 91kg. Bij de Mustang is het dan wel karig.

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:15
https://m.facebook.com/do...e.file_upload&__tn__=HH-R

Franse brochure, veel informatie. De normale id3 zou daar zomaar al in september oktober geleverd worden volgens de planning. Misschien nog interessant ook nu lijkt dat de 1st weinig voordelen heeft tov de standaard versie.

אנחנו אייאקס, אנחנו הכי הטובים!

• Sircuri
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

kurk_droog schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 00:01:
https://m.facebook.com/do...e.file_upload&__tn__=HH-R

Franse brochure, veel informatie. De normale id3 zou daar zomaar al in september oktober geleverd worden volgens de planning. Misschien nog interessant ook nu lijkt dat de 1st weinig voordelen heeft tov de standaard versie.
Link geeft bij mij een fout. Iets met dat ik die bewerking niet mag uitvoeren op die pagina.

Signature van nature

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 05:39
Facebook openen, ingelogged zijn en naar ”VW id.3 Preebookers Europe” zoeken

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Tja, krijg het niet gevonden. Feit dat ik de link niet rechtstreeks kan openen heeft daar ook vast mee te maken. Ben ingelogd, maar geen succes.

Signature van nature

• f.heinen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20:00

There is no place like 127.0.0.1

• kurk_droog
Dank je, stoei altijd met het delen van bestanden hier. Die groep op Facebook is wel informatief trouwens.

Weet iemand waarom nl zo achterblijft op de rest van Europa?

• jacovn
kurk_droog schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:10:
[...]

Dank je, stoei altijd met het delen van bestanden hier. Die groep op Facebook is wel informatief trouwens.

Weet iemand waarom nl zo achterblijft op de rest van Europa?
Pon ?

• RensJ
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19-02 15:30
Ooh meerdere die dat inmiddels kunnen dus. Prima ontwikkeling.

Zie mezelf toch niet met een sleurhut achter mn mustang rijden dus is mij om het even, alleen de kogeldruk voor een fietsendrager is wel erg laag.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Signature van nature

• kurk_droog
Sircuri schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:00:
[...]

Ah super. Ontzettend bedankt! _/-\o_
Staat voldoende in.. Zo zonde dat de 1st niet nu geleverd werd en dan de normale q2 ergens

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik hoop dat ik een normale versie kan gaan bestellen + levering in november. De 1st editie is wat mij betreft weer 10K te duur.

Signature van nature

• de telegraaf
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 23-02 14:49
Sircuri schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:25:
Ik hoop dat ik een normale versie kan gaan bestellen + levering in november. De 1st editie is wat mij betreft weer 10K te duur.
zonder reservering heb je die keus sowieso niet. 10K minder dan de goedkoopste 1st lijkt niet helemaal haalbaar en vrijwel zeker niet voor levering 2020. Op dit moment is de Opel Ampera dan wellicht een optie? Gaan nu in de ramsj zo lang de voorraad strekt en heeft een heel goede range voor het geld.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

De ampera-e is op dit moment inderdaad zeer scherp geprijsd. Big Bang for Bucks _/-\o_

revolution-nl wijzigde deze reactie 21-01-2020 15:01 (20%)

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+| Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• kurk_droog
de telegraaf schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:59:
[...]

zonder reservering heb je die keus sowieso niet. 10K minder dan de goedkoopste 1st lijkt niet helemaal haalbaar en vrijwel zeker niet voor levering 2020. Op dit moment is de Opel Ampera dan wellicht een optie? Gaan nu in de ramsj zo lang de voorraad strekt en heeft een heel goede range voor het geld.
In die brochure uit Frankrijk verwachten ze na de 1st een snelle levering voor de normale versie. Er zou misschien maar een maand tussen zitten. Dus dit jaar moet mogelijk zijn.

• f.heinen
revolution-nl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:01:
De ampera-e is op dit moment inderdaad zeer scherp geprijsd. Big Bang for Bucks _/-\o_
Gisteren ook naar zitten kijken, maar met een laadsnelheid van 220km/h, is dat waardeloos als je van Eindhoven naar Groningen moet en weer terug.... En ik rij regelmatig 450km/d. En nee, niet alle klanten hebben een laadplaats (vrij).

De ID.3 Midrange heeft 480km/h, dat is bijna 2,5 keer sneller. Dat is dan wel het verschilt tussen een diner plannen of een kop koffie :)

Heb je dat niet nodig, is het erg interessant. Sowieso met die bijtelling!

• killercow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-02 15:04
naii11 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Maar als ik vanuit Amsterdam naar de rechtbank in Zutphen of Almelo moet, lig ik drie dagen wakker over de terugweg bij wijze van spreken (haal ik een supercharger op de terugweg of niet?).
Je begrijpt dat amsterdam-zupthen 110km is? En almelo Amsterdam 150km?
Heen en weer kan ongeveer *elke* moderne electrische auto dat zonder issues. Zeker de Tesla's die jij als fetish-objecten bestempeld.

Volgens mij rammelt er gewoon wat in je redenaties.

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth-0.nl

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ben ook benieuwd of de normale op tijd leverbaar is, nog steeds geen plek kunnen vinden voor een 1st... anders ligt mijn hoop bij mercedes, de EQA zou ook halverwege 2020 geleverd moeten worden. (maar daar is ook nog niks over duidelijk helaas)

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

f.heinen schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Gisteren ook naar zitten kijken, maar met een laadsnelheid van 220km/h, is dat waardeloos als je van Eindhoven naar Groningen moet en weer terug.... En ik rij regelmatig 450km/d. En nee, niet alle klanten hebben een laadplaats (vrij).

De ID.3 Midrange heeft 480km/h, dat is bijna 2,5 keer sneller. Dat is dan wel het verschilt tussen een diner plannen of een kop koffie :)

Heb je dat niet nodig, is het erg interessant. Sowieso met die bijtelling!
De laadsnelheid van de Ampera-e is inderdaad niet optimaal.

Ik dacht de laadsnelheid van de ID.3 voor veel modellen ook al teruggeschroefd was naar 50kW, als dit daadwerkelijk zo is dan zou dit overigens een ENORME misser zijn. Als VW serieus is dan moet dat gewoon 100kW zijn.

De inzetbaarheid en het comfort wordt zoveel hoger naarmate de laadsnelheid stijgt.

revolution-nl wijzigde deze reactie 21-01-2020 15:18 (8%)

• f.heinen
revolution-nl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:14:
[...]

De laadsnelheid van de Ampera-e is inderdaad niet optimaal.

Ik dacht de laadsnelheid van de ID.3 voor veel modellen ook al teruggeschroefd was naar 50kW, als dit daadwerkelijk zo is dan zou dit een ENORME misser zijn.
Dat mag ik hopen van niet. Die 100kW laadsnelheid is voor mij een must have. Anders cancel ik hem waarschijnlijk. Dan ga ik voor de Kona. Die laadt nog met 77kW.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
kurk_droog schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:04:
[...]

In die brochure uit Frankrijk verwachten ze na de 1st een snelle levering voor de normale versie. Er zou misschien maar een maand tussen zitten. Dus dit jaar moet mogelijk zijn.
Ligt er helemaal aan hoever VW is met de CO2 compensatie. Zodra er genoeg ID3/e-Up! etc verkocht zijn dat de EU boete voorkomen wordt, blijven alle EVs op de parkeerplaats van VW staan tot Jan-2021.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

f.heinen schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:23:
[...]

Dat mag ik hopen van niet. Die 100kW laadsnelheid is voor mij een must have. Anders cancel ik hem waarschijnlijk. Dan ga ik voor de Kona. Die laadt nog met 77kW.
Volgens mij heeft alleen de hoogste trim met 77kWh 125kW snelladen, en is 100kW snelladen bij de lagere varianten optioneel.

• de telegraaf
f.heinen schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:23:
[...]

Kennelijk wordt die 100/11 kW laden een optie op de reguliere ID, is wel standaard op de 1st. Zelfs Porsche heeft zoiets idioots! Zou gewoon standaard moeten zijn op alle modellen, en eigenlijk zou ie al naar 125kW moeten, waarvan wel ooit sprake was. Willen ze nu Tesla concurrent worden of niet?
Ik heb al een e-Niro maar die 77kW doet ie slechts tot +/- 55% SOC, daarna tot 56kW tot +/- 75% SOC. In de praktijk sta je daar ook al te lang mee, reken maar op krap een uur van 10 tot 80% bij Ionity of snelle Fastned.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

de telegraaf schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:41:
[...]

Kennelijk wordt die 100/11 kW laden een optie op de reguliere ID, is wel standaard op de 1st. Zelfs Porsche heeft zoiets idioots! Zou gewoon standaard moeten zijn op alle modellen, en eigenlijk zou ie al naar 125kW moeten, waarvan wel ooit sprake was. Willen ze nu Tesla concurrent worden of niet?
Ik heb al een e-Niro maar die 77kW doet ie slechts tot +/- 55% SOC, daarna tot 56kW tot +/- 75% SOC. In de praktijk sta je daar ook al te lang mee, reken maar op krap een uur van 10 tot 80% bij Ionity of snelle Fastned.
Het is inderdaad belachelijk.. dit zijn randvoorwaarden die standaard op orden moeten zijn en niet tegen een meerprijs.

Ik heb vorige week nog 170kW geladen met mijn instap Model 3 oOo

• de telegraaf
revolution-nl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:39:
[...]

Volgens mij heeft alleen de hoogste trim met 77kWh 125kW snelladen, en is 100kW snelladen bij de lagere varianten optioneel.
Eén van die duitse autoblad sites had het over een mogelijke OTA update van 100 naar 125 kW voor de 58kWh versies. Tesla kan het ook, dus waarom de VAG niet? Waar is die Vorsprung durch Technik gebleven?

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

de telegraaf schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:59:
[...]

Ik dacht dat er later een normale ID3 versie zou komen. Deze eerste leveringen zijn de "first" editions. Iets duurder met meer opties. Of ben ik nou helemaal verkeerd geinformeerd.

Signature van nature

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:49
Ze hebben toch al heel veel auto's klaar? Waarom is het dan nog zo onduidelijk allemaal? Moet toch niet zo moeilijk zijn om de specs van de 1st bekend te maken. Kan toch bijna niet 7.2kW/50kW zijn?

• de telegraaf
revolution-nl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:44:
[...]

Het is inderdaad belachelijk.. dit zijn randvoorwaarden die standaard op orden moeten zijn en niet tegen een meerprijs.

je vraagt je soms af of die VAG jongens zelf wel eens door Europa toeren met een EV. De abbo tarieven bij Ionity worden hóger dan die bij Tesla (Audi: 18€ per maand + 0.33 per kW), hun praktijkranges zijn lager, evenals de laadsnelheden. Hebben ze in al hun arrogantie wel in de gaten welke achterstand ze op Tesla hebben?

• f.heinen
Inspired schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:56:
Ze hebben toch al heel veel auto's klaar? Waarom is het dan nog zo onduidelijk allemaal? Moet toch niet zo moeilijk zijn om de specs van de 1st bekend te maken. Kan toch bijna niet 7.2kW/50kW zijn?
Nee, in diverse documenten van Volkswagen zelf is al naar buiten gekomen dat op de 1st (alle modellen) de 100kW /11kW standaard is. Dus dat de 1st 50kW zou hebben lijkt me erg sterk.

Zelfs de update naar 125kW is gesuggereerd maar dit heb ik nog niet van VW gezien.

• de telegraaf
Sircuri schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:54:
[...]

Ik dacht dat er later een normale ID3 versie zou komen. Deze eerste leveringen zijn de "first" editions. Iets duurder met meer opties. Of ben ik nou helemaal verkeerd geinformeerd.
Nee dat heb je goed, echter de planning in die Franse folder is zeer twijfelachtig. De homologaties worden pas 1e kwartaal dit jaar afgerond, en de software is nog niet klaar. De fabriek draait maar ze parkeren de eerste 20.000 ergens daar in de buurt op gehuurde terreinen. Die moeten allemaal handmatig van software voorzien worden (…, en nog niet klaar dus) en er wordt getwijfeld of deze eerste 20K ooit OTA-waardig gaan worden (…) Een behoorlijke 'production hell' dus.
Of men dus behalve alle 1st editions óók nog aan de reguliere versies toekomt om dit jaar in NL op kenteken te hebben is dus maar zeer de vraag....

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dat zou wel heel jammer zijn, want ik hoop dat ik dan door mag rijden met mijn huidige VW polo (private lease) totdat ik een ID3 kan bestellen...

Signature van nature

• de telegraaf
Sircuri schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:10:
Dat zou wel heel jammer zijn, want ik hoop dat ik dan door mag rijden met mijn huidige VW polo (private lease) totdat ik een ID3 kan bestellen...
private lease --> auto in privé --> geen bijtelling --> op kenteken in 2020 wat minder belangrijk?

• pica
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:18
Hier inderdaad beetje hetzelfde euvel, heb een polo als voorloopwagen tot de ID.3 uit is.
Ik zie wel dat je hem bij oa Athlon al kan reserveren, daar heb ik hier mijn collega die contact met de leasemaatschappijen heeft voor meer info gevraagd. Leaseplan en Alphabet hebben ieg 0,0 info.

Steam

• f.heinen
pica schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:15:
Hier inderdaad beetje hetzelfde euvel, heb een polo als voorloopwagen tot de ID.3 uit is.
Ik zie wel dat je hem bij oa Athlon al kan reserveren, daar heb ik hier mijn collega die contact met de leasemaatschappijen heeft voor meer info gevraagd. Leaseplan en Alphabet hebben ieg 0,0 info.
Lease maatschappijen kunnen helemaal niet een ID.3 reserveren zover mij bekend en aangegeven door VW. Ik heb Alphabet gesproken en die geven aan dat je dit zelf als particulier moet doen en dan de reservering moet overdragen.

• pica

Steam

• de telegraaf
ik begreep ook van de dealer dat de reserveringen op persoonlijke titel zijn en slechts één per persoon. 2500 voor NL in totaal. Mocht je willen leasen dan zal je inderdaad waarschijnlijk met je reservering in de hand een leasemij moeten benaderen.

• kurk_droog
de telegraaf schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:08:
[...]

Nee dat heb je goed, echter de planning in die Franse folder is zeer twijfelachtig. De homologaties worden pas 1e kwartaal dit jaar afgerond, en de software is nog niet klaar. De fabriek draait maar ze parkeren de eerste 20.000 ergens daar in de buurt op gehuurde terreinen. Die moeten allemaal handmatig van software voorzien worden (…, en nog niet klaar dus) en er wordt getwijfeld of deze eerste 20K ooit OTA-waardig gaan worden (…) Een behoorlijke 'production hell' dus.
Of men dus behalve alle 1st editions óók nog aan de reguliere versies toekomt om dit jaar in NL op kenteken te hebben is dus maar zeer de vraag....
Ik las ergens dat deze voor medewerkers zijn en getest gaan worden? Die software update is geen issue, dat is logisch dat ze dat nog ontwikkelen. Volgens mij gaat de productie prima verder.
de telegraaf schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:34:
ik begreep ook van de dealer dat de reserveringen op persoonlijke titel zijn en slechts één per persoon. 2500 voor NL in totaal. Mocht je willen leasen dan zal je inderdaad waarschijnlijk met je reservering in de hand een leasemij moeten benaderen.
Klopt, mijn dealer gaf aan dat bedrijven en leasemaatschappijen niet zelf kunnen reserveren maar dat als de auto op naam staat je met de reservering code uiteindelijk via de lease wel kan bestellen.
Vooral benieuwd ook naar de afwerking, alle auto's nu zijn nog preproductie.

kurk_droog wijzigde deze reactie 21-01-2020 18:37 (21%)

• naii11
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 22:57
killercow schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:10:
[...]

Je begrijpt dat amsterdam-zupthen 110km is? En almelo Amsterdam 150km?
Heen en weer kan ongeveer *elke* moderne electrische auto dat zonder issues. Zeker de Tesla's die jij als fetish-objecten bestempeld.

Volgens mij rammelt er gewoon wat in je redenaties.
*knip* het traject waar ik het over heb, heb ik meermaals gereden. Ik zit hier geen dingen te bedenken, dan zou ik wel Maastricht of Roermond hebben verzonnen.

Wat zit je nou mijn empirische ervaringen in twijfel te trekken zonder enige onderbouwing?

*knip*

deepbass909 wijzigde deze reactie 22-01-2020 11:10 (5%)
Reden: Laten we wel respect voor elkaar houden, denigrerende manieren van aanspreken is niet nodig.

• naii11
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 22:57
revolution-nl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:44:
[...]

Eens, oplaadsnelheid is zeer belangrijk voor de zakelijke/veelrijder. Bijna even belangrijk als range. Elke fabrikant zou ook op het punt van oplaadsnelheid moeten willen innoveren, scoren en voor het grote publiek toegankelijk moeten (proberen te) maken.

• kurk_droog
naii11 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:11:
[...]

Eens, oplaadsnelheid is zeer belangrijk voor de zakelijke/veelrijder. Bijna even belangrijk als range. Elke fabrikant zou ook op het punt van oplaadsnelheid moeten willen innoveren, scoren en voor het grote publiek toegankelijk moeten (proberen te) maken.
De id3 1st heeft standaard 100kw laden. Check de brochures even anders.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:37
kurk_droog schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:34:
[...]

De id3 1st heeft standaard 100kw laden. Check de brochures even anders.
Brochure?
Waarom staat dit niet gewoon duidelijk op de website van Volkswagen?

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:42
bottom line schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:56:
[...]

Brochure?
Waarom staat dit niet gewoon duidelijk op de website van Volkswagen?
https://www.volkswagen.nl/modellen/id3
Staat gewoon net onder de eerste filmpjes anders.

Copy paste:
De basis-accu (45 kWh) brengt je 330 kilometer** ver, deze batterij is te laden met maximaal 7,2 kW wisselstroom en maximaal 50 kW gelijkstroom (100 kW gelijkstroomladen optioneel). Met de grootste batterij (77 kWh) rijd je zelfs 550 kilometer** op een volle accu. Deze is te laden met maximaal 11 kW (wisselstroom) en 125 kW (gelijkstroom)

GeeMoney wijzigde deze reactie 22-01-2020 08:00 (37%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Beatman
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:20
GeeMoney schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:58:
[...]

Copy paste:
De basis-accu (45 kWh) brengt je 330 kilometer** ver, deze batterij is te laden met maximaal 7,2 kW wisselstroom en maximaal 50 kW gelijkstroom (100 kW gelijkstroomladen optioneel). Met de grootste batterij (77 kWh) rijd je zelfs 550 kilometer** op een volle accu. Deze is te laden met maximaal 11 kW (wisselstroom) en 125 kW (gelijkstroom)
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de middelste versie van de accu, die dus ook in de 1st zit, kan laden met 100 kW DC.

Beatman wijzigde deze reactie 22-01-2020 09:04 (18%)

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• bottom line
GeeMoney schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:58:
[...]

Copy paste:
Is de ID3, niet de ID3 first

• f.heinen
Zie de Franse folder.... Daar zegt VW dat de 1st ook 100kW heeft.

• kurk_droog
Een pagina terug staat de link voor de Franse folder met meer technische specificaties ook. De 1st editie heeft 100kw, de normale id3 zal het als optie krijgen bij de goedkoopste versie.

• bottom line
f.heinen schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:49:
[...]

Zie de Franse folder.... Daar zegt VW dat de 1st ook 100kW heeft.
Franse is naar mijns weten niet zoals de NL of de Belgische variant.
Of krijgen degene met een ID.3 first hier dezelfde als de Duitse of de Noorse?
En krijgt de standaard ID.3 first deze 100kw of enkel de duurste variant?

• kurk_droog
bottom line schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Franse is naar mijns weten niet zoals de NL of de Belgische variant.
Of krijgen degene met een ID.3 first hier dezelfde als de Duitse of de Noorse?
En krijgt de standaard ID.3 first deze 100kw of enkel de duurste variant?
De 1st editie wijkt op heden tussen landen alleen af qua warmtepomp. Nederland krijgt de warmtepomp alleen op de max volgens mij. De 1st basis, plus en max krijgt standaard 100kw. Wat de id3 krijgt weet ik niet.

De brochures van de 1st van omliggende landen zijn dus grotendeels hetzelfde voor wat wij hier krijgen, op details wijkt het af en de prijs is anders.

kurk_droog wijzigde deze reactie 22-01-2020 10:02 (12%)

• pica
de telegraaf schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:34:
Dit nog even bij mijn dealer nagevraagd en dit blijkt inderdaad te kloppen.
Lekker dat ze dat niet even aangeven dan.
Nouja, bij deze alsnog gereserveerd, hopelijk heb ik geluk.

Steam

• kurk_droog
pica schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:45:
[...]

Dit nog even bij mijn dealer nagevraagd en dit blijkt inderdaad te kloppen.
Lekker dat ze dat niet even aangeven dan.
Nouja, bij deze alsnog gereserveerd, hopelijk heb ik geluk.
Niet heel moeilijk hoor, gewoon je persoonlijke nummer waarmee de leasemaatschappij kan bestellen uiteindelijk. Maar je kon de 1st nu nog reserveren? Lekker.

• pica
Nouja, kleine correctie, ingeschreven op de wachtlijst, heb dus niet veel hoop.
https://reserveren-id.volkswagen.nl/ID_Registreer

Steam

• kurk_droog
pica schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:34:
Nouja, kleine correctie, ingeschreven op de wachtlijst, heb dus niet veel hoop.
https://reserveren-id.volkswagen.nl/ID_Registreer
0 hoop als je dealers niet actief gaat bellen.

• pica
Helaas pindakaas dan, dan wordt het een normale.

Steam

• f.heinen

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

de telegraaf schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:15:
[...]

private lease --> auto in privé --> geen bijtelling --> op kenteken in 2020 wat minder belangrijk?
Ik denk niet dat je mij helemaal begrepen hebt.
Mijn private lease contract loopt dit jaar november af. Ik hoop dat ik van VW door mag rijden in deze auto totdat ze me een ID3 kunnen leveren. Kans bestaat dat wanneer de tijd te lang is tussen einde contract en de ID3, dan dan VW zegt dat ik mijn huidige VW polo toch echt op tijd moet inleveren. Ik moet dan een overbrugging verzinnen totdat ik de ID3 kan krijgen.

Dus dit heeft niets te maken met bijtelling en kenteken moment.

Signature van nature

• kurk_droog
Sircuri schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:40:
[...]

Ik denk niet dat je mij helemaal begrepen hebt.
Mijn private lease contract loopt dit jaar november af. Ik hoop dat ik van VW door mag rijden in deze auto totdat ze me een ID3 kunnen leveren. Kans bestaat dat wanneer de tijd te lang is tussen einde contract en de ID3, dan dan VW zegt dat ik mijn huidige VW polo toch echt op tijd moet inleveren. Ik moet dan een overbrugging verzinnen totdat ik de ID3 kan krijgen.

Dus dit heeft niets te maken met bijtelling en kenteken moment.
Ze hebben notabene een programma bij vw om dit te overbruggen. Kijk even op vw.nl

• mcmiles
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 00:14
niet echt veel nieuws maar deze pagina had ik nog niet zien staan: https://www.volkswagen.nl/elektrisch-rijden/id3-1st

iMac 3.2 GHz, 27 inch, MacOS Catalina, iPhone 11 Pro, iPad Pro

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

mcmiles schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:21:
niet echt veel nieuws maar deze pagina had ik nog niet zien staan: https://www.volkswagen.nl/elektrisch-rijden/id3-1st
Niet eens specificaties van de (elektrische) aandrijflijn.. niets over laden, niets over een warmtepomp...
Waarom die onduidelijkheid voor een model wat al in productie is?

• kurk_droog
revolution-nl schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:11:
[...]

Niet eens specificaties van de (elektrische) aandrijflijn.. niets over laden, niets over een warmtepomp...
Geduld, binnenkort volgt dat. Die website staat er al weken.

• bottom line
revolution-nl schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:11:
[...]

Is het nieuwe normaal blijkbaar, dat iedereen accepteert ;)

• mcmiles
Op het Autoweek forum heeft Gordon de NL-brochure van de ID.3 geplaatst https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5895583,page=3
Het is me nu duidelijk dat de basisversie stoelverwarming heeft maar ook stuurverwarming, iemand?

• bottom line
Brochure

Geschat bereik voor rijcycli volgens proeven van de Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures (WLTP) op de rollenbank (geen standaard versie).
Afhankelijk van het gebruikersprofiel kunnen we er toch vanuit gaan dat 80% van de bestuurders tussen de 230 en 330 km kan rijden met de kleine accu (45 kWh, netto),
tussen 300 en 420 km met de middelgrote accu (58 kWh, netto)
tussen de 390 and 550 km met de grote accu (77 kWh, netto) zonder tussentijds op te laden.

2 Alle ID.3 1ST modellen zijn voorzien van een performance upgrade, waardoor de acceleratie ongeveer 2 seconden sneller verloopt, met als resultaat een gemiddelde acceleratie van 7,3 seconden van 0-100 km/u.

bottom line wijzigde deze reactie 27-01-2020 13:15 (85%)

• Beatman
Zojuist een mailtje van volkswagen gehad:

Uiterlijk 4 februari 2020 neemt de Volkswagen dealer contact met je op om jouw persoonlijke keuze te bespreken. We doen namelijk graag ons best om ervoor te zorgen dat je straks jouw ideale ID.3 1ST rijdt.

Ook een linkje naar bovenstaande brochure zit er bij.

• kurk_droog
mcmiles schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:57:
Op het Autoweek forum heeft Gordon de NL-brochure van de ID.3 geplaatst https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5895583,page=3
Het is me nu duidelijk dat de basisversie stoelverwarming heeft maar ook stuurverwarming, iemand?
Zoals verwacht, jammer en apart dat ze de definitieve prijs niet gewoon vastleggen. Zo moeilijk is dat allemaal niet toch?

De plus heeft eigenlijk alles wat ik zou willen en waarvoor ik zou betalen, de max gaat niet passen qua budget. Welke kleur verwachten jullie dat het meest gekozen gaat worden?

• de telegraaf
zojuist bericht ontvangen met download-link NL brochure. Niet zo veel nieuws wat niet al min of meer bekend was. Geen warmtepomp op geen enkele uitvoering, en geen enkele vermelding van het 2000kWh Ionity tegoed. Voor 38K blijft de basisversie voor mij de aantrekkelijkste uitvoering. Sommige opties van de duurdere versies wel leuk maar forse meerprijs. Dealer zal max 4 feb contact opnemen omtrent je keuze. Ben benieuwd of ze tzt een model hebben staan om even te zien en in te zitten, het rijden geloof ik wel.

• mcmiles
de telegraaf schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:29:
zojuist bericht ontvangen met download-link NL brochure. Niet zo veel nieuws wat niet al min of meer bekend was. Geen warmtepomp op geen enkele uitvoering, en geen enkele vermelding van het 2000kWh Ionity tegoed. Voor 38K blijft de basisversie voor mij de aantrekkelijkste uitvoering. Sommige opties van de duurdere versies wel leuk maar forse meerprijs. Dealer zal max 4 feb contact opnemen omtrent je keuze. Ben benieuwd of ze tzt een model hebben staan om even te zien en in te zitten, het rijden geloof ik wel.
Goede reminder, helemaal niets over het 2000kWh tegoed. Zelf ben ik benieuwd of deze versie stuurwielverwarming heeft? Ga er nog een nachtje over slapen, twijfel behoorlijk

• Medjai
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:59
mcmiles schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:32:
[...]

... Zelf ben ik benieuwd of deze versie stuurwielverwarming heeft? ...
Ja dus, dat staat toch gewoon in de brochure:
"Standaard op ID.3 1st: Multifunctioneel verwarmbaar lederen stuurwiel"

Medjai wijzigde deze reactie 27-01-2020 13:35 (15%)

• mcmiles
Medjai schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:34:
[...]

Ja dus, dat staat toch gewoon in de brochure:
"Standaard op ID.3 1st: Multifunctioneel verwarmbaar lederen stuurwiel"
Sorry, niet goed gelezen. Ben bang dat ik ga afhaken nu de basisversie een 45 kWh batterijpakket heeft. De plus gaat boven budget.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Is het mogelijk om een productieplek van iemand over te nemen?

• de telegraaf
mcmiles schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:47:
[...]

Sorry, niet goed gelezen. Ben bang dat ik ga afhaken nu de basisversie een 45 kWh batterijpakket heeft. De plus gaat boven budget.
even wachten met annuleren, alle 1st versies hebben 58 kW
de keuzes zijn kleur en uitvoering

• mcmiles
de telegraaf schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:51:
[...]

even wachten met annuleren, alle 1st versies hebben 58 kW
de keuzes zijn kleur en uitvoering
Klopt iderdaad, lees te snel vanochtend 😉

• de telegraaf
GeleFles schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:48:
Is het mogelijk om een productieplek van iemand over te nemen?
de dealer zei van niet, diegenen die nu een reservering hebben kunnen die uitoefenen of annuleren, is niet overdraagbaar. Bij een annulering krijgt de eerstvolgende op de centrale wachtlijst die plek. Dat is althans de officiële lezing, proberen kan natuurlijk altijd!
Anders bij de uitleveringen marktplaats in de gaten houden, dikke kans dat ergens iemand 'm (met kleine opslag) wel aanbiedt. Wel je 40-45K klaar hebben dan natuurlijk.

• kurk_droog
de telegraaf schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:03:
[...]

de dealer zei van niet, diegenen die nu een reservering hebben kunnen die uitoefenen of annuleren, is niet overdraagbaar. Bij een annulering krijgt de eerstvolgende op de centrale wachtlijst die plek. Dat is althans de officiële lezing, proberen kan natuurlijk altijd!
Anders bij de uitleveringen marktplaats in de gaten houden, dikke kans dat ergens iemand 'm (met kleine opslag) wel aanbiedt. Wel je 40-45K klaar hebben dan natuurlijk.
Dit, je moet op de wachtlijst staan en de dealer bellen. De lijst is niet landelijk dus bij elke dealer kan je kans maken om een plek van een geannuleerd iemand over te nemen.

Ik begin echt benieuwd te raken, ik zie geen enkel ander alternatief elektronisch model wat mijn interesse wekt momenteel.

• de telegraaf
kurk_droog schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:06:
[...]

Dit, je moet op de wachtlijst staan en de dealer bellen. De lijst is niet landelijk dus bij elke dealer kan je kans maken om een plek van een geannuleerd iemand over te nemen.

Ik begin echt benieuwd te raken, ik zie geen enkel ander alternatief elektronisch model wat mijn interesse wekt momenteel.
wanneer VW het voor elkaar krijgt voldoende te produceren is dit inderdaad een vrijwel zeker succesnummer, vooral in de basisversie. De max versie is m.i. te duur (Tesla prijs) en boven de 45K cap dit jaar, Koreanen uitverkocht voor 2020, Franse nieuwelingen twijfelachtige levering in 2020. Inderdaad weinig alternatieven dit jaar, misschien de uitgaande Ampera maar die is toch al wat ouder. Over de bejaarde e-golf (toch nog 34K!) zullen we het maar niet hebben...

• f.heinen
Ik vraag me nu wel af of ik de auto dan nog een keer in het echt kan zien ergens. Of moet ik nu blind bestellen?

En wat gebeurt er de 4e dan? "Uiterlijk 4 februari 2020 neemt de Volkswagen dealer contact met je op om jouw persoonlijke keuze te bespreken."
Dit is lekker niets zeggend. Is dat hetzelfde als je voorkeur opschrijven maar eigenlijk als doel om te kijken of de reserveringen nog wel echt staan of zo? Of is dit mijn bestelling dan? Want dat staat er niet.

• f.heinen
de telegraaf schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:23:
[...]

wanneer VW het voor elkaar krijgt voldoende te produceren is dit inderdaad een vrijwel zeker succesnummer, vooral in de basisversie. De max versie is m.i. te duur (Tesla prijs) en boven de 45K cap dit jaar, Koreanen uitverkocht voor 2020, Franse nieuwelingen twijfelachtige levering in 2020. Inderdaad weinig alternatieven dit jaar, misschien de uitgaande Ampera maar die is toch al wat ouder. Over de bejaarde e-golf (toch nog 34K!) zullen we het maar niet hebben...
Koreanen zijn niet (geheel) uitverkocht... Levering is misschien lastiger maar kijk ff in het Kia e-Niro topic bijvoorbeeld.

• twieren
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23-02 16:34
Vanmiddag van Volkswagen een mail gehad met de brochure over de versies van de ID.3 in Nederland.

Klik hier voor brochure

ITventure - Dé geschikte ICT oplossing

• de telegraaf
ik mis in de brochure info over Apple car play en OTA updates. Iemand een idee? Voorts valt me op dat slechts een 16A type2 kabel meegeleverd wordt. Ik begreep ooit dat een 11kW (3f 16A dus) lader in de regel óók 1f 32A, 7,2 kW laden. Iemand een idee of de ID.3 dat ook kan?

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21-02 23:16
de telegraaf schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:53:
ik mis in de brochure info over Apple car play en OTA updates. Iemand een idee? Voorts valt me op dat slechts een 16A type2 kabel meegeleverd wordt. Ik begreep ooit dat een 11kW (3f 16A dus) lader in de regel óók 1f 32A, 7,2 kW laden. Iemand een idee of de ID.3 dat ook kan?
nee. id3 heeft 3x16a (11kw). dus laden met 1x32a(7.2kw) geeft je nogsteeds een laadvermogen van 1x16a (3.7kw). dus laden met 3.7kw max.

vice versa.. een 1/32a auto laden bij een 11kw (3/16a) geeft je nogsteeds een laadsnelheid van 1x16a (3.7kw).

er kan niet spontaan meer fases of amperes toegevoegd worden.

• mcmiles
De gratis 2000kWh is op de VW website niet meer terug te vinden. Bij de introductie is dit wel bekend gemaakt en hier bijv. nog terug te lezen https://e-drivers.com/zo-...lkswagen-id-3-er-dus-uit/

• kurk_droog
f.heinen schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:24:
Ik vraag me nu wel af of ik de auto dan nog een keer in het echt kan zien ergens. Of moet ik nu blind bestellen?

En wat gebeurt er de 4e dan? "Uiterlijk 4 februari 2020 neemt de Volkswagen dealer contact met je op om jouw persoonlijke keuze te bespreken."
Dit is lekker niets zeggend. Is dat hetzelfde als je voorkeur opschrijven maar eigenlijk als doel om te kijken of de reserveringen nog wel echt staan of zo? Of is dit mijn bestelling dan? Want dat staat er niet.
Wat ik begreep tot nu toe is dat je je voorkeur opgeeft maar dat het nog geen bestelling is, pas bij het tekenen heb je echt het contract gesloten. Ik denk dat het meer een inventarisatie voor vw is.

Ik ben er qua kleur wel uit, grijs gaat het worden denk ik.

• Medjai
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:59
mcmiles schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:56:
De gratis 2000kWh is op de VW website niet meer terug te vinden. Bij de introductie is dit wel bekend gemaakt en hier bijv. nog terug te lezen https://e-drivers.com/zo-...lkswagen-id-3-er-dus-uit/
En ook op de (internationale) VW site zelf:
https://www.volkswagen-ne...trations-for-the-id3-4969

• mcmiles
Lees het inderdaad, zal eens bij de dealer navragen

• de telegraaf
Simply1337 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:33:
[...]

nee. id3 heeft 3x16a (11kw). dus laden met 1x32a(7.2kw) geeft je nogsteeds een laadvermogen van 1x16a (3.7kw). dus laden met 3.7kw max.

vice versa.. een 1/32a auto laden bij een 11kw (3/16a) geeft je nogsteeds een laadsnelheid van 1x16a (3.7kw).

er kan niet spontaan meer fases of amperes toegevoegd worden.
ik ben geen elektrotechnicus, maar kennelijk is het gebruikelijk (oa Tesla M3 die ook max 11kW heeft) dat dit wél kan. Technische discussie hier:

Werking 3-fase AC boordlader van Elektrische auto's

Maar goed, dan zou er dus een 32A kabel bij moeten zitten...

• KoezzyEV
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 23-02 16:05
Goedemiddag allen,
Na jaren elektrische auto draadjes hier lezen hierbij mijn 1e berichtje. Ik heb 8 mei vorig jaar 1000 euro overgemaakt voor 1 van de voor Europa 30.000 stuks VW ID3 First Editions, destijds aangekondigd met de belofte dat deze allemaal 1 jaar gratis laden tot max 2000 kWh zouden krijgen. In Zwitserland, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Denemarken is dit ook het geval, alleen VW NL / PON lijkt zich hier niet aan te houden... Ik heb net op de VW NL site deze vraag via de chat gesteld... Ze komen hier op terug... Ben benieuwd...

• jacovn
KoezzyEV schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:21:
Goedemiddag allen,
Na jaren elektrische auto draadjes hier lezen hierbij mijn 1e berichtje. Ik heb 8 mei vorig jaar 1000 euro overgemaakt voor 1 van de voor Europa 30.000 stuks VW ID3 First Editions, destijds aangekondigd met de belofte dat deze allemaal 1 jaar gratis laden tot max 2000 kWh zouden krijgen. In Zwitserland, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Denemarken is dit ook het geval, alleen VW NL / PON lijkt zich hier niet aan te houden... Ik heb net op de VW NL site deze vraag via de chat gesteld... Ze komen hier op terug... Ben benieuwd...
Ze zullen wel aankomen met dat ze de prjs met €38000 echt laag gehouden (gezien de belofte van <40.000)

Dan Ik blijf het een grote stap van de 1st naar de 1st plus met €6000.
Wil eigenlijk maar 2 opties van de plus echt hebben:

Achteruitrijcamera
Buitenspiegels, elektrisch verstelbaar, inklapbaar en verwarmd,met functie voor automatisch verlagen

Zou het €600 aan opties op een Golf ?

Er zitten wel leuke dingen bij het plus pakket, maar blijft wel een schep geld meer.

jacovn wijzigde deze reactie 27-01-2020 18:48 (50%)

• f.heinen
jacovn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:46:
[...]

Ze zullen wel aankomen met dat ze de prjs met €38000 echt laag gehouden (gezien de belofte van <40.000)

Dan Ik blijf het een grote stap van de 1st naar de 1st plus met €6000.
Wil eigenlijk maar 2 opties van de plus echt hebben:

Achteruitrijcamera
Buitenspiegels, elektrisch verstelbaar, inklapbaar en verwarmd,met functie voor automatisch verlagen

Zou het €600 aan opties op een Golf ?

Er zitten wel leuke dingen bij het plus pakket, maar blijft wel een schep geld meer.
Klopt, dit moet je puur doen voor de looks & ambiance, Behalve keyless entry, de spiegels en de camera is de rest allemaal looks.

• Beatman
f.heinen schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:09:
[...]

Klopt, dit moet je puur doen voor de looks & ambiance, Behalve keyless entry, de spiegels en de camera is de rest allemaal looks.
Matrix LED vind ik wel een belangrijke veiligheidsfeature. Camera ook. De rest van de plus hoef ik niet zo nodig.

Het type stoel verschilt ook nog tussen de modellen.

Ben benieuwd wat dit uiteindelijk in de lease moet kosten. Als de orderboeken voor de normale versie een maandje later open gaan en je dan wel meer kunt kiezen kan wat langer wachten er ook nog wel bij.

• f.heinen
Beatman schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:45:
[...]
Ben benieuwd wat dit uiteindelijk in de lease moet kosten. Als de orderboeken voor de normale versie een maandje later open gaan en je dan wel meer kunt kiezen kan wat langer wachten er ook nog wel bij.
Dat snap ik en dat zou ik het liefst ook doen maar ik ben erg bang voor de situatie die vorig jaar er ook al was bij veel EV rijders: belofte levering: 2019, realiteit levering: 2020. Mijn collega heeft zijn Kia e-Niro naar een jaar nog niet. In november zou die komen en nu verwachting maart...

En als dat dit jaar ook gebeurt dan zijn de zakelijke leaserijders weer 4% bijtelling extra de pineut. En daar zit ik niet op te wachten.

• jacovn
G
KoezzyEV schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:21:
Goedemiddag allen,
Hmm shuttel:

https://shuttelservices.nl/

Korte (pijn) punten
Eve Single Pro-line 11 kW
- vanaf € 1.270,50
- onderhoud Abonnementen per maand: Data (verplicht)€ 7,20 Onderhoud (optioneel)€ 6,05
- Installatiekosten €605 - €1028

Tarieven publiek laden
Starttarief€ 0,61 per laadsessie
(AC) normaalladen€ 0,36 per kWh
(DC) snelladen€ 0,67 per kWh
IONITY€ 9,68 per sessie
Buitenland afhankelijk van

Dat is nog eens wat anders dan de eerdere wallboxen welke €399/599/899 of zo waren en het ionity abbonement (17,95) met een kWh prijs die op ~ €0,33 zou komen.
Zie: https://www.volkswagen.nl...eigen-laadpaal-voor-thuis
En: https://www.electrive.com...399-id-3-wallbox-charger/
En: https://www.electrive.net...dell-auf-79-cent-pro-kwh/

Wallbox wellicht €2500 geinstalleerd, €13 kosten per maand voor data en onderhoud.
Dan komt er een abbonement bij met thuisladen wat dan €0.33 per kWh is en zonder thuisladen nog meer.

En even zoeken: https://www.energiemarkti...tschappijen/servicehouse/

PON hun eigen maatschappiij ...

jacovn wijzigde deze reactie 27-01-2020 21:16 (31%)

• de telegraaf
die shuttle maand abbo's staan er wat raar:
Abonnement zonder thuisladen
10.000 km (1.667 kWh) € 53,24
15.000 km (2.500 kWh) € 81,07
20.000 km (3.333 kWh) € 107,69
25.000 km (4,167 kWh) € 134,31
30.000 km (5.000 kWh) € 160,93
35.000 km (5.833 kWh) € 188,76
40.000 km (6.666 kWh) € 215,38

Die hoeveelheden moet wel per jaar zijn, het bedrag er achter per maand. Staat er echter zo niet bij.
De losse prijzen zonder abbo zijn natuurlijk helemaal van de zotte: met de gratis Maingau pas betaal je overal in Europa 0.35, inclusief Ionity! (blijft voorlopig ook zo, meldt laadpastop10).

Voorts bestel je een laadpaal bij EVhub; 32A 3 fase 589€ inclusief BTW, handig 230V stopcontact en stekker met 5 meter kabel. (wat die van shuttel niet heeft en waar je dus de kabel van de auto gebruiken moet)
Onderhoud 6 of 12 euro per maand? Wat doen ze dan, oppoetsen?

Zoals altijd: óf de ogen open, óf de portemonnee open.

• jacovn
@de telegraaf
Ik snap dat punt van die maandkosten van thuisladen ook niet echt.

Met thuisladen komt de prijs op ~ €0.33 per kWh
Met niet thuisladen komt de prijs op ~ €0.36/0.37 per kWh

Bij thuisladen komt het van je eigen aansluting neem ik aan (er staat ook ergens een prijs van €0.23 per kWh) Waarom zou je dan voor een abbonement nog €105 in de maand betalen bij 25.000 km per jaar ?

Als de range in de winter een keer 250 km is, hoef ik nooit onderweg te laden omdat ik niet meer dan dat op een dag doe.

Dus dan doe je een shuttle basis voor €1.99 per maand en dan kun je publiek laden voor de genoemde prijzen:
Starttarief € 0,61 per laadsessie
(AC) normaalladen € 0,36 per kWh
(DC) snelladen € 0,67 per kWh
IONITY € 9,68 per sessie (klopt vast niet meer en wordt dan €0.79)
Buitenland Tarief afhankelijk van laadexploitant

Zijn dan vast wel goedkopere opties te vinden..

• de telegraaf
[b][

Zijn dan vast wel goedkopere opties te vinden..
laadpastop10.nl is heel handig. Even inschrijven voor de nieuwsbrief en elke maand heb je het laatste nieuws. Praktisch want het wereldje verandert voortdurend.

Een constante echter is de Maingau pas, deze is onontbeerlijk. Geen maandkosten en je laadt bij Ionity, Fastned én Allego voor 0.35 / kWh. Ook na 31/1 blijft dit voorlopig zo, althans volgens laadpastop10. Tevens vrij uitgebreid Europees netwerk. Voor Frankrijk heb je de KiWhi pas, tarieven afhankelijk van provider, vaak per minuut en kan heel verschillend zijn. Heb net even gekeken en heb daar geladen tussen de 0,15 en 0,52 per kWh. Mocht je naar Frankrijk gaan: heel goed voorbereiden want rond 1 op de 3 laders zijn defect. Chargemap is hier de oplossing om vooraf te kijken of laders werken of niet.

• de telegraaf
f.heinen schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:13:
[...]

Dat snap ik en dat zou ik het liefst ook doen maar ik ben erg bang voor de situatie die vorig jaar er ook al was bij veel EV rijders: belofte levering: 2019, realiteit levering: 2020. Mijn collega heeft zijn Kia e-Niro naar een jaar nog niet. In november zou die komen en nu verwachting maart...

En als dat dit jaar ook gebeurt dan zijn de zakelijke leaserijders weer 4% bijtelling extra de pineut. En daar zit ik niet op te wachten.
je hebt toch een reservering die je uitoefenen kunt? Dan ben je vrijwel zeker dat je die op naam hebt dit jaar. In ieder geval zekerder dan vergelijkbare alternatieven.

• Beatman
de telegraaf schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:25:
[...]

je hebt toch een reservering die je uitoefenen kunt? Dan ben je vrijwel zeker dat je die op naam hebt dit jaar. In ieder geval zekerder dan vergelijkbare alternatieven.
Met de reservering heb je alleen te kiezen tussen de 3 voorgeconfigureerde modellen. Wil je alleen de basisversie maar met achteruitrijcamera dan moet je wachten tot Volkswagen begint met de persoonlijke configurator. Als je niet afhankelijk bent van de bijtelling is dat waarschijnlijk voordeliger.

• de telegraaf
Beatman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Met de reservering heb je alleen te kiezen tussen de 3 voorgeconfigureerde modellen. Wil je alleen de basisversie maar met achteruitrijcamera dan moet je wachten tot Volkswagen begint met de persoonlijke configurator. Als je niet afhankelijk bent van de bijtelling is dat waarschijnlijk voordeliger.
Aha, zo had ik het nog niet bekeken. Ieder zijn keuze inderdaad.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True