Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

• mouluh
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 31-03 21:18
Importeur of Volkswagen is voor mijn om het even.
Warmtepomp is voor mij wel een must. Ook bij de eerst filmpjes werd verteld dat dit standaard zou zijn.

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:27
Maar het is nog niet uitgesloten ook, op de nl website staat het bij geen enkele versie op de website. Lijkt me sterk als alleen de max het heeft ze het niet benoemen. Dus of geen of allemaal hebben het wel..?

אנחנו אייאקס, אנחנו הכי הטובים!

• BMS080
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 03-04 20:59
Medjai schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:16:
Ik heb op dag 1 een reservering geplaatst via de vw website, hoe weet ik aan welke dealer ik gekoppeld ben?
Heb je al wat meer gehoord over de reservering?

• Medjai
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:59
BMS080 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 21:05:
[...]

Heb je al wat meer gehoord over de reservering?
Nee nog geen nieuws helaas. Heb jij ook een reservering gedaan?
Na het inloggen op de id website kon ik wel mijn dealer vinden, die had ik tijdens de reservering zelf gekozen, maar dat was ik vergeten

• BMS080
Medjai schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 21:09:
[...]

Nee nog geen nieuws helaas. Heb jij ook een reservering gedaan?
Na het inloggen op de id website kon ik wel mijn dealer vinden, die had ik tijdens de reservering zelf gekozen, maar dat was ik vergeten
Ik sta op de wachtlijst maar heb nog niets gehoord.

• mouluh
Ik heb ook een reservering gedaan en nog niks gehoord. Krijg alleen af en toe wat mails.
Ik verwacht begin dit jaar wat te horen. Ben ook benieuwd of in de tussentijd ergens in Nederland een showroom model te zien is. Die ene bezichtiging dag kwam voor mij niet uit.

• de telegraaf
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 31-03 16:22
In mei werd gerept over een 2000kW Ionity tegoed, een jaar geldig. Iemand daar nog iets van gehoord? Ik heb ook een reservering en de 38K versie is best aantrekkelijk, hoewel jammer van de warmtepomp. Ik hoop dat het laden nog van 100 naar 125 kW kan. Werd over gesproken en Tesla doet het ook OTA. Ik merk bij onze Niro dat dit gewoon heel belangrijk is, die is met max 75kW niet snel genoeg. Iets over de 50%SOC zakt ie al tot 50 en je staat eigenlijk net die 20min per keer te lang. Op lange afstand begint dat te vervelen.

• TrueGamer
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11:17
de telegraaf schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:29:
In mei werd gerept over een 2000kW Ionity tegoed, een jaar geldig. Iemand daar nog iets van gehoord? Ik heb ook een reservering en de 38K versie is best aantrekkelijk, hoewel jammer van de warmtepomp. Ik hoop dat het laden nog van 100 naar 125 kW kan. Werd over gesproken en Tesla doet het ook OTA. Ik merk bij onze Niro dat dit gewoon heel belangrijk is, die is met max 75kW niet snel genoeg. Iets over de 50%SOC zakt ie al tot 50 en je staat eigenlijk net die 20min per keer te lang. Op lange afstand begint dat te vervelen.
Als je de noorse VW site @mouluh bekijkt staat er wel dat die 1 jaar gratis opladen tot 2000kWh heeft.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11:47
de telegraaf schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:29:
Hangt ook een beetje af van de laadcurve. Bij de Audi hebben ze dat wel goed voor elkaar. Die kan minder snel laden dan een Tesla, maar wel langer door op hoge snelheid. Als je van 10% tot 80% op 100kW kan laden is dat niet slecht. De Niro heeft ook een wat belabberde curve idd.

• de telegraaf
Inspired schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:43:
[...]

Hangt ook een beetje af van de laadcurve. Bij de Audi hebben ze dat wel goed voor elkaar. Die kan minder snel laden dan een Tesla, maar wel langer door op hoge snelheid. Als je van 10% tot 80% op 100kW kan laden is dat niet slecht. De Niro heeft ook een wat belabberde curve idd.
tot 80% op 100kW teken ik direct voor!
Aan de andere kant; het wordt ook wel eens tijd dat VAG de grote woorden eens in daden gaat omzetten. Tot op heden is het allemaal maar magertjes. Elke week een boel blabla over 2022 en verder, maar tot op heden een oude golf en een veel te dure audi die maar net iets verder komt dan die oude golf.

• kurk_droog

• Medjai
Nieuwe geruchten over vertraging; levering mogelijk uitgesteld naar augustus

• kurk_droog
Medjai schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:16:
Nieuwe geruchten over vertraging; levering mogelijk uitgesteld naar augustus
Er is zoveel verschillende informatie. Volkswagen had dit centraal moeten regelen, ontzettend veel verwarring nu. Voorheen las ik ook dat Duitsland en Nederland eerder geleverd zouden krijgen dan andere landen. Dat in Frankrijk de basis 1st niet meer besteld kon worden en je alleen de plus en max nog kon kiezen. Ben benieuwd wanneer Nederland komt met informatie en het kiezen van je versie.

• Medjai
kurk_droog schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:04:
[...]

Er is zoveel verschillende informatie. Volkswagen had dit centraal moeten regelen, ontzettend veel verwarring nu. Voorheen las ik ook dat Duitsland en Nederland eerder geleverd zouden krijgen dan andere landen. Dat in Frankrijk de basis 1st niet meer besteld kon worden en je alleen de plus en max nog kon kiezen. Ben benieuwd wanneer Nederland komt met informatie en het kiezen van je versie.
Mee eens, ze maken er een beetje een zootje van, geeft helaas niet veel vertrouwen.

Ik begrijp het voordeel van het uitbrengen van de "1st edition" ook niet echt meer; het leek een productie voordeel door slechts 3 uitvoeringen (base, plus, max) uit te brengen. Maar het lijkt er steeds sterker op dat die uitvoeringen per land/regio verschillen. Waar ligt dan het het voordeel nog? terwijl het beperken van de keuze voor de consument een nadeel is

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:58

qadn

Pinnacle of Perversion

Medjai schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:56:
[...]
terwijl het beperken van de keuze voor de consument een nadeel is
Dat is dus niet zo. Het is wel handig om 3-5 keuzes te bieden, maar bij meer dan dat hebben de mensen het overzicht ook niet meer. Deze keuzes zullen afhankelijk zijn van de budgetten van mensen in de markt, en ook de bijbehorende verwachtingen. Het idee is dat de meeste mensen een beetje de middelste optie zullen kiezen. Daarnaast heb je een goedkope en een "met alles" versie nodig.
Het is een heel vakgebied, ik weet er het fijne ook niet van, maar wel dat 3-5 keuzes heel goed werkt.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Medjai
qadn schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:13:
[...]

Dat is dus niet zo. Het is wel handig om 3-5 keuzes te bieden, maar bij meer dan dat hebben de mensen het overzicht ook niet meer. Deze keuzes zullen afhankelijk zijn van de budgetten van mensen in de markt, en ook de bijbehorende verwachtingen. Het idee is dat de meeste mensen een beetje de middelste optie zullen kiezen. Daarnaast heb je een goedkope en een "met alles" versie nodig.
Het is een heel vakgebied, ik weet er het fijne ook niet van, maar wel dat 3-5 keuzes heel goed werkt.
Dat is misschien waar, maar voor wie werkt dan dan precies heel goed? De koper of verkoper?

Daarnaast ging het me meer om het eerste deel, dat de drie uitvoeringen effectief veel meer variaties zijn in de productie doordat de uitvoeringen per land/regio verschillen en er dus geen voordeel in sneller produceren/leveren is

• mouluh
Even wachten vind ik niet erg maar de opties worden wel steeds minder.

• kurk_droog
mouluh schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:04:
Even wachten vind ik niet erg maar de opties worden wel steeds minder.
Tot nu toe hoor ik nog geen schokkende dingen. Allemaal opties die ik kan missen en nu ook niet heb. Het enige wat ik minder vond is de basisstoelen in de goedkoopste en geen matrix led.

Die 3 pakketten snap ik dan weer wel. Raar dat als een van de grootste afnemers volkswagen hier zo traag is?

• mouluh
Nowja dual zone is in deze prijsklasse wel te verwachten en warmtepomp is ook al onzeker.
Ik was namelijk voor de plus aan het kijken.
We wachten gewoon af....

[Voor 8% gewijzigd door mouluh op 07-01-2020 14:38]

• kurk_droog
Misschien dag sommige functies nog via ota komen omdat de software niet gereed is nog? Moeten ze wel de hardware inbouwen al.

Pon vertelde mij dat ze verwachten dat er misschien al in april geleverd zou kunnen worden, geen idee of die wel up to date informatie hebben.

• Sircuri
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dealer bij mij in de buurt had het over juni dat de eerste lichting voorinschrijvingen geleverd gaan worden. April zou de reguliere bestel-optie beginnen. Dan zouden ook de prijzen duidelijk worden.

Signature van nature

• f.heinen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12:35
kurk_droog schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:03:
Misschien dag sommige functies nog via ota komen omdat de software niet gereed is nog? Moeten ze wel de hardware inbouwen al.

Pon vertelde mij dat ze verwachten dat er misschien al in april geleverd zou kunnen worden, geen idee of die wel up to date informatie hebben.
Het rare vind ik de compleet verschillende informatie die uit de verschillende landen en van de verschillende kanalen komt. PON zelf stuurt mij dat de auto in de tweede helft van 2020 geleverd gaat worden.

There is no place like 127.0.0.1

• kurk_droog
Eens, ontzettend veel onduidelijk en ik hoop toch echt dat de 1stwel duidelijk meer opties heeft dan de normale versie.

2e helft 2020 lijkt mij trouwens nog gebaseerd op het standaard riedeltje? Mijn leasebedrijf is bij Pon geweest en die blijven tot op de dag van vandaag positief over een snelle uitleverdatum...

• f.heinen
kurk_droog schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:32:
Eens, ontzettend veel onduidelijk en ik hoop toch echt dat de 1stwel duidelijk meer opties heeft dan de normale versie.

2e helft 2020 lijkt mij trouwens nog gebaseerd op het standaard riedeltje? Mijn leasebedrijf is bij Pon geweest en die blijven tot op de dag van vandaag positief over een snelle uitleverdatum...
Yes, dat was uit de standaard mail. Neemt niet weg dat ze in Duitsland en in Denemarken augustus hebben gehoord uit officiële kanalen.

Dus ik laat me verrassen.

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kurk_droog schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:32:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• kurk_droog
f.heinen schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 00:10:
[...]

Yes, dat was uit de standaard mail. Neemt niet weg dat ze in Duitsland en in Denemarken augustus hebben gehoord uit officiële kanalen.

Dus ik laat me verrassen.
Scandinavië wel ja, Duitsland lees ik weinig nog over. Alle landen om ons heen zijn bijna bekend behalve de 2 grootste landen qua aantallen.
Ik ben vooral positief gebaseerd op wat de importeur mij vertelde, de dealer en dat mijn leasebedrijf in gesprek is met PON en met dezelfde berichten komt. Afwachten, ook in de omringende landen is het zomer 2020 nog...kan juni zijn tot sep.

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kurk_droog schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:28:
[...]

Scandinavië wel ja, Duitsland lees ik weinig nog over. Alle landen om ons heen zijn bijna bekend behalve de 2 grootste landen qua aantallen.

[...]

Ik ben vooral positief gebaseerd op wat de importeur mij vertelde, de dealer en dat mijn leasebedrijf in gesprek is met PON en met dezelfde berichten komt. Afwachten, ook in de omringende landen is het zomer 2020 nog...kan juni zijn tot sep.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 10-01-2020 11:50]

• de telegraaf
Pon houdt zich op de vlakte omdat ze het zelf ook niet precies weten (VW zelf ook niet lijkt het nu!), maar ook omdat er massaal afgezegd gaat worden wanneer de 8% in gevaar komt. Van 4% naar 8% was nog geen dealbreaker, maar van 8 naar 12 wel. Dan is een zuinige benzine financieel aantrekkelijker en langeafstands 'fahig'. Hoe prettig elektrisch ook rijdt.

• de telegraaf
Ik begrijp uit die Engelstalige pdf dat de 1st edition weliswaar 100kW DC / 11kW AC kan laden, maar de (later te leveren) standaard versie 50/7.2? Dat zou een enorme fout zijn, willen ze nu Tesla concurrent worden of niet?

• eitje84
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 11:06
Mijn werkgever heeft er 3 besteld als bedrijfsauto, waaronder 1 voor ondergetekende.

Krijg net een bericht dat we volgens de dealer rekening moeten houden met een levering in november...
Geen idee of de verkoop aan grote lease maatschappijen voorrang krijgt.
Maar november wordt toch wel een beetje billen knijpen, bij 12% gaat de lol er wel een beetje af.

• kurk_droog
de telegraaf schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:57:
Pon houdt zich op de vlakte omdat ze het zelf ook niet precies weten (VW zelf ook niet lijkt het nu!), maar ook omdat er massaal afgezegd gaat worden wanneer de 8% in gevaar komt. Van 4% naar 8% was nog geen dealbreaker, maar van 8 naar 12 wel. Dan is een zuinige benzine financieel aantrekkelijker en langeafstands 'fahig'. Hoe prettig elektrisch ook rijdt.
Die komt niet in gevaar voor de 1st editie.
eitje84 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:40:
Mijn werkgever heeft er 3 besteld als bedrijfsauto, waaronder 1 voor ondergetekende.

Krijg net een bericht dat we volgens de dealer rekening moeten houden met een levering in november...
Geen idee of de verkoop aan grote lease maatschappijen voorrang krijgt.
Maar november wordt toch wel een beetje billen knijpen, bij 12% gaat de lol er wel een beetje af.
De 1st gereserveerd?

[Voor 32% gewijzigd door kurk_droog op 10-01-2020 16:12]

• eitje84
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 11:06
De 1st geresveerd inderdaad.

Hoop dat je gelijk krijgt en dat ze bij onze dealer voor de "under promise over deliver" strategie gekozen hebben.
kurk_droog schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:10:
[...]

Die komt niet in gevaar voor de 1st editie.

[...]

De 1st gereserveerd?

• ice-T106
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:16
Heb mijn ID.3 al geleverd gekregen van PON:
https://i.imgur.com/XmyPEDT.jpg?1

snel afvallen afvallen voordeligste hypotheek voordelige hypotheek

• HipHaan
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 03-04 21:44
Haha, ik ook net. Terwijl mijn reservering tijdje terug al is ingetrokken. Snapte al niets van een aangetekend pakket van VW.

• mcmiles
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12:13
Gebeld door mijn dealer dat de verkoop in de loop van maart gaat starten. Benieuwd of er een exemplaar in de showroom staat.

iMac 3.2 GHz, 27 inch, MacOS Catalina, iPhone 11 Pro, iPad Pro

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 02-04 10:53
haha, ook ontvangen rond dat tijdstip... mooi ding, maar ik wacht het nog steeds af.. :P 95% annuleren tho.

• kurk_droog
mcmiles schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:02:
Gebeld door mijn dealer dat de verkoop in de loop van maart gaat starten. Benieuwd of er een exemplaar in de showroom staat.
Hoe bedoelde hij dit? In heel Europa moeten mensen al kiezen, volgt dat hier binnenkort en dan in maart het definitieve koopcontract?

Nog meer informatie los kunnen peuteren?

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
HipHaan schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:52:
Haha, ik ook net. Terwijl mijn reservering tijdje terug al is ingetrokken. Snapte al niets van een aangetekend pakket van VW.
Heb mijn ID.3 vanavond ook geleverd gekregen van PON. Maar de reservering, die is niet meer. :P

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• mcmiles
  • Registratie: november 2006
kurk_droog schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:44:
[...]

Hoe bedoelde hij dit? In heel Europa moeten mensen al kiezen, volgt dat hier binnenkort en dan in maart het definitieve koopcontract?

Nog meer informatie los kunnen peuteren?
In de loop van maart ontvang ik een uitnodiging om naar de showroom te komen. Er kan ook een offerte worden opgesteld en dan heb je nog gelegenheid om er over na te denken.

iMac 3.2 GHz, 27 inch, MacOS Catalina, iPhone 11 Pro, iPad Pro

• naii11
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 01-04 19:23
Simply1337 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:31:
haha, ook ontvangen rond dat tijdstip... mooi ding, maar ik wacht het nog steeds af.. :P 95% annuleren tho.
Annuleert 95% van de mensen hun ID bestelling?

• naii11
Mensen, zou iemand mij op weg kunnen helpen met het bestellen of het overnemen van een bestelling voor de ID3 First? Is voor mijn pa, die zou er dit jaar eentje willen aanschaffen.

• kurk_droog
naii11 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 00:46:
Mensen, zou iemand mij op weg kunnen helpen met het bestellen of het overnemen van een bestelling voor de ID3 First? Is voor mijn pa, die zou er dit jaar eentje willen aanschaffen.
Dealers bellen, vragen of er mensen geannuleerd hebben. Meer kan je niet doen, hopen dat ze nog iets hebben.

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:54
Het 2000 kWh laadtegoed die je erbij krijgt is opeens veel meer waard geworden.
Ionity verhoogd de prijs een beetje, van €8 per laadbuurt of €0.11 per kWh ?
Prijs zou €0,79 per kWh worden.

Zo wordt electrisch rijden bijna net zo duur als benzine..

Wellicht de €1580 die het dan representeerd als korting vragen en afzien van die 2000 kWh ?

[Voor 22% gewijzigd door jacovn op 17-01-2020 09:19]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

• Simply1337
naii11 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 00:45:
[...]

Annuleert 95% van de mensen hun ID bestelling?
nee, ik heb de neiging om het de annuleren, wacht het gewoon even langer af.

• Simply1337
alle dealers bellen en vragen of ze een id3 gaan leveren, zo ja vragen of er plek is qua productieslot, zo niet, vragen hoe lang de wachtrij is. doe dit bij alle VW dealers die het gaan leveren. (kan ook in leeuwarden of middelburg zeg maar) en dan bij de kortste aansluiten en/of waar je denkt waar de meeste annuleringe nzullen vallen.

reservering is niet overdraagbaar, is op naam gemaakt. kans is aanwezig dat de normale id.3 wel nog eind 2020 geleverd gaat worden. zwickau hebben de aantallen die ze gaan bouwen voor dit jaar ook opgeschroefd.

• kurk_droog
Met de code van de reservering is die wel overdraagbaar. Zo lossen ze het met lease op.

• Inspired
jacovn schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:15:

Wellicht de €1580 die het dan representeerd als korting vragen en afzien van die 2000 kWh ?
Voor Ionity merken zal het echt geen 0,79/1,29 worden. Is gewoon het ontmoedigen van Tesla's en andere EVs die niet onderdeel uitmaken van Ionity.

8 EUR per sessie zal het wellicht niet worden, maar veel meer dat wat Tesla rekent zal Ionity voor VAG/BMW/Daimler etc niet gaan rekenen lijkt me.

• MarcelGo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:28
HipHaan schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:52:
Hier idem...was gisteren bij de Mustang sneak preview en bij thuiskomst dat pakje. Waanzinnig mooie auto trouwens die M

duurzaam is de weg, 9180Wp solar, warmtepomp, e-Golf

• kurk_droog
MarcelGo schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Hier idem...was gisteren bij de Mustang sneak preview en bij thuiskomst dat pakje. Waanzinnig mooie auto trouwens die M
Dan zullen jullie wel de auto krijgen en een pre-book die later was na annuleren niet meer :')

• jacovn
Ik heb die miniatuur ook gisteren gekregen. Heb nog wel een reservering.

• f.heinen
Hmmm, ik heb geen modelauto.....

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 03-04 14:12

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

MarcelGo schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Is het materiaalgebruik en de uitstraling van het interieur bij de Mustang beter dan bij de ID3, ik zag een review voorbij komen waarbij grote delen van het interieur bij de ID3 bestaan uit goedkoop hard plastic :o

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• de telegraaf
yep, hier ook de modelauto aangekomen.
Vwb Ionity, het viel me deze week al op dat ik bij twee stations (Wetteren en Abbeville) geen van beide de RFID keuze meer had, je moest dus met de app betalen (een gepruts en je moet je reader bij je hebben) Vanochtend was Ionity Froyennes gratis. Het zal toch niet zo zijn dat ze de derde partij passen er uit willen hebben, aangezien je nu met Maingau voor 0,35 zou kunnen laden? Wanneer je straks alleen 0,79 met de app kunt betalen wordt het wel rustig lijkt me....

• MarcelGo
revolution-nl schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:21:
[...]

Is het materiaalgebruik en de uitstraling van het interieur bij de Mustang beter dan bij de ID3, ik zag een review voorbij komen waarbij grote delen van het interieur bij de ID3 bestaan uit goedkoop hard plastic :o
Interieur en exterieur waren echt ok! Geen goedkope uitstraling.

• jacovn
f.heinen schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:21:
Hmmm, ik heb geen modelauto.....
Je moet er voor tekenen, wellicht was je niet thuis en hadden ze niet een “niet thuis” briefje ?

• BMS080
Had Volkswagen dealers gebeld om iets te regelen maar ze zeiden dat ik al te laat was en dat alle reserveringen via Volkswagen lopen.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
@MarcelGo hoe kwam je bij de Mustang preview terecht? Ik heb ook geïnteresseerd voor begin 2021.

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 18:20

Waarom is dat erg?
Je rijdt alleen elektrisch omdat het goedkoper zou zijn?

• f.heinen
jacovn schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:30:
[...]

Je moet er voor tekenen, wellicht was je niet thuis en hadden ze niet een “niet thuis” briefje ?
Nee, helaas. Even nagevraagd bij VW via de chat.

• kurk_droog
BMS080 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:56:
[...]

Had Volkswagen dealers gebeld om iets te regelen maar ze zeiden dat ik al te laat was en dat alle reserveringen via Volkswagen lopen.
De reservering loopt via je dealer. Ik heb eind december nog zo een plek kunnen regelen. Je moet daarnaast wel online ingeschreven staan op de wachtlijst. Blijven proberen misschien?

Ik ga hoe dan ook wachten op de id3, maar liever dat hij al in bestelling was.

• Quark2
  • Laatst online: 03-04 17:13
MarcelGo schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:22:
[...]

Interieur en exterieur waren echt ok! Geen goedkope uitstraling.
Nee hij is echt gaaf, voorzover ik kan zien op foto's / YouTube. Ik had ook een uitnodiging maar ik kon helaas niet. Voorzover ik weet gaat alleen een trekhaak niet leverbaar worden en kan / mag hij niets trekken. Da's dan weer een nadeel...

[Voor 4% gewijzigd door Quark2 op 17-01-2020 20:12]

• jacovn
fisherman schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:03:
[...]

Waarom is dat erg?
Nee ook voor mileu, maar als de grabbelende regering er ook nog eens een kwartje (25 cent voor de jonge mensen) bij doet (zou niet de eerste keer zijn) dan stappen vast veel minder mensen over.

Ze betalen een keer 8 hooguit 10 cent per kWh als groot verbruikers (weinig belasting)

Overigens moet ik hem zelf betalen, zit niet in de situatie dat het als lease auto kan. Dus ik moet naar de kosten van rijden kijken. Dan is €0,79 niet een fijne prijs.
Nu kan ik gelukkig wel thuis laden, dus dan is het iets van €0,22

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 18:20
jacovn schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:35:
[...]

Nee ook voor mileu, maar als de grabbelende regering er ook nog eens een kwartje (25 cent voor de jonge mensen) bij doet (zou niet de eerste keer zijn) dan stappen vast veel minder mensen over.

Ze betalen een keer 8 hooguit 10 cent per kWh als groot verbruikers (weinig belasting)

Overigens moet ik hem zelf betalen, zit niet in de situatie dat het als lease auto kan. Dus ik moet naar de kosten van rijden kijken. Dan is €0,79 niet een fijne prijs.
Nu kan ik gelukkig wel thuis laden, dus dan is het iets van €0,22
Het zou normaal moeten zijn dat mensen gewoon hun auto zelf zouden moeten betalen. Ik ga er ook een privé kopen. Eind van het jaar wil ik er een bestellen. Even kijken wat de ervaringen zijn. Ik kan gelukkig ook thuis laden op de oprit en heb panelen op het dak. Overschot zou je op kunnen vangen door overdag thuis te laden als er een overschot aan stroom ontstaat en teruggeleverd zou worden aan het net.
Het is na 2023 minder interessant om stroom terug te leveren.
Mijn auto staat doordeweeks vooral gewoon op de oprit niets te doen, dus dan kan hij mooi op gunstige momenten laden.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Ligt het aan mij of is de ID3 erg hoog? Ik vind de auto daardoor niet erg sportief overkomen.

[Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 17-01-2020 21:10]

• kurk_droog
NotSoSteady schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:10:
Ligt het aan mij of is de ID3 erg hoog? Ik vind de auto daardoor niet erg sportief overkomen.
https://images.app.goo.gl/n9ecCoYXtfz7Rv8P7

Hier naast een model 3,hoger ja. Maar het oogt best sportief allemaal.

• MarcelGo
Z___Z schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:00:
@MarcelGo hoe kwam je bij de Mustang preview terecht? Ik heb ook geïnteresseerd voor begin 2021.
Ik heb een reservering :P

Via de Ford dealer kun je misschien nog zaterdag of zondag terecht...

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
kurk_droog schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:08:
[...]

Ja, misschien komt het ook wel door de kortere voorkant vanwege het ontbreken van de motor.

• f.heinen
NotSoSteady schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:10:
Hij is best hoog ja.:
ID.3 = 155 cm
M3 = 144 cm
Golf = 145 cm

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:58

qadn

Pinnacle of Perversion

kurk_droog schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:08:
[...]

Ik vind het er anders niet zo sportief uitzien. De id3 heeft niet de lijnen van een sportauto enzo.

Aan de andere kant: lijkt mij een stuk praktischer dan de Tesla.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• naii11

Ionity fastcharging is never 0.11 euro per kwh. Onmogelijk. Misschien met een duur abonnement. Het was al rond de 60 cent per kwh.

• naii11
Simply1337 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:23:
[...]

alle dealers bellen en vragen of ze een id3 gaan leveren, zo ja vragen of er plek is qua productieslot, zo niet, vragen hoe lang de wachtrij is. doe dit bij alle VW dealers die het gaan leveren. (kan ook in leeuwarden of middelburg zeg maar) en dan bij de kortste aansluiten en/of waar je denkt waar de meeste annuleringe nzullen vallen.

reservering is niet overdraagbaar, is op naam gemaakt. kans is aanwezig dat de normale id.3 wel nog eind 2020 geleverd gaat worden. zwickau hebben de aantallen die ze gaan bouwen voor dit jaar ook opgeschroefd.
Zeerst bedankt voor de informatie.

Een vraag ernaast dan; mocht een voertuig worden aangeschaft bij een dealer in Middelburg, mag het in het vervolg voor onderhoud e.d. wel in Amsterdam bij de dealer worden langs gebracht? Garantie e.d. Of moet je telkens op en neer naar waar je het hebt afgenomen?

Overigens, tweede vraag ernaast. Is er iets bekend van leasemaatschappijen die ook even bulk hebben besteld om uit te leasen?

• naii11
fisherman schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:03:
[...]

Waarom is dat erg?
Ja, voor de rest echt zeer waardeloos dat elektrisch rijden (behalve de stilte op lagere snelheden en het vlotte optrekken).

• f.heinen
naii11 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:59:

Overigens, tweede vraag ernaast. Is er iets bekend van leasemaatschappijen die ook even bulk hebben besteld om uit te leasen?
Zover mij bekend en gemeld is het alleen mogelijk om één auto te reserveren als persoon. Bedrijven mogen dat dus niet.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:38
naii11 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:59:
[...]

Een vraag ernaast dan; mocht een voertuig worden aangeschaft bij een dealer in Middelburg, mag het in het vervolg voor onderhoud e.d. wel in Amsterdam bij de dealer worden langs gebracht? Garantie e.d. Of moet je telkens op en neer naar waar je het hebt afgenomen?
Zolang het een Volkswagen-dealer is maakt het niet uit waar je hem binnenbrengt. Garantie en andere voorwaarden blijven gewoon gelden. Mijn auto's zien wel drie verschillende dealers zowel in Nederland als België. Nog nooit probleem geweest.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• f.heinen
naii11 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:03:
[...]

Ja, voor de rest echt zeer waardeloos dat elektrisch rijden (behalve de stilte op lagere snelheden en het vlotte optrekken).
Ik ben benieuwd naar de nadelen welke je ziet dan behalve dat je op lange ritten je misschien 1x tot 2x 10 min moet laden.

• Pierz
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08:24
Ik rijd nog fossiel en ergerde me er laatst juist aan dat ik naar mn werk wilde maar eerst nog moest tanken. Natuurlijk waaide het ook nog en kwam de motregen horizontaal onder de overkapping van het tankstation door. Dan duurt tanken nog best lang...

• MLLL
  • Laatst online: 12:36

MLLL

My first Sony PSP 1

Pierz schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:38:
Ik rijd nog fossiel en ergerde me er laatst juist aan dat ik naar mn werk wilde maar eerst nog moest tanken. Natuurlijk waaide het ook nog en kwam de motregen horizontaal onder de overkapping van het tankstation door. Dan duurt tanken nog best lang...
Ik duw mijn tankdop tussen de handel van het tankpistool en ga dan lekker droog in de auto zitten.
Vroeger kon je met een palletje de handel vastzetten...

• kurk_droog
f.heinen schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:08:
[...]

Zover mij bekend en gemeld is het alleen mogelijk om één auto te reserveren als persoon. Bedrijven mogen dat dus niet.
Dit klopt. Maar je kan hem als persoon reserveren, als je gaat bestellen/contract afsluiten kan dat wel via de leasemaatschappij met jouw persoonlijke code.

• naii11
f.heinen schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:10:
[...]

Ik ben benieuwd naar de nadelen welke je ziet dan behalve dat je op lange ritten je misschien 1x tot 2x 10 min moet laden.
Nee, autorijden betekent simpelweg (al decennialang) dat je 1000 km actieradius hebt en soms 2 minuten (niet langer) nodig hebt om de auto vol te taken en dan weer verder kunt. Dat is dan meteen het belangrijkste nadeel van elektrisch rijden. Ik ben mensen die dit gigantische nadeel bagatelliseren een beetje zat aan het worden. Actieradius van 409 (officieel), 385 (volgens de computer) en 250 netto is gewoon bagger en k*t met peren. Dat maakt elektrisch rijden waardeloos tenzij je een oma bent die drie keer per week boodschappen doet en 2 kilometer moet rijden.

In ieder geval, ik klaag niet behalve dit hierboven. Hopelijk wordt het over een paar jaar 5 minuten laden en 800 km netto range, anders op naar de waterstof!

• jacovn
Nou nou, ik haal met rustig rijden een keer 600 km en tanken duurt met binnenrijden, tanken zelf en afrekenen toch ook wel eerder 5 minuten (45 liter tanken in een golf GTI).
Dat zet ik thuis tegen thuisladen in de nacht en een paar keer bijladen aan een snel lader per jaar.

Ik hoef nooit verder dan 250 km op een dag..

• sham27
  • Registratie: februari 2012
jacovn schreef op zondag 19 januari 2020 @ 06:59:
Nou nou, ik haal met rustig rijden een keer 600 km en tanken duurt met binnenrijden, tanken zelf en afrekenen toch ook wel eerder 5 minuten (45 liter tanken in een golf GTI).
Dat zet ik thuis tegen thuisladen in de nacht en een paar keer bijladen aan een snel lader per jaar.

Ik hoef nooit verder dan 250 km op een dag..
Eens. Ik sta iedere 500-550km bij de pomp en dat is gemiddeld 1,5x per week. Ik zou toch graag gewoon lekker thuis laden ipv die tankbeurten. En dan paar x per jaar snelladen. Weegt qua tijd niet op tegen al die losse tankbeurten (totaal ca 6-7 uur per jaar!).

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:49
naii11 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 01:03:
[...]

Nee, autorijden betekent simpelweg (al decennialang) dat je 1000 km actieradius hebt en soms 2 minuten (niet langer) nodig hebt om de auto vol te taken en dan weer verder kunt. Dat is dan meteen het belangrijkste nadeel van elektrisch rijden. Ik ben mensen die dit gigantische nadeel bagatelliseren een beetje zat aan het worden. Actieradius van 409 (officieel), 385 (volgens de computer) en 250 netto is gewoon bagger en k*t met peren. Dat maakt elektrisch rijden waardeloos tenzij je een oma bent die drie keer per week boodschappen doet en 2 kilometer moet rijden.

In ieder geval, ik klaag niet behalve dit hierboven. Hopelijk wordt het over een paar jaar 5 minuten laden en 800 km netto range, anders op naar de waterstof!
|:( |:(

• Pierz
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08:24
naii11 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 01:03:
[...]

Ik zou eerst eens een auto kopen en kijken hoe erg het nou echt is. Tanken in 2 min...

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:20
@naii11 je kan er ook eens objectief en serieus over nadenken.
Ik rijdt 65k km per jaar en ben sinds vorige maand over naar een EV.

Mijn voorwaarden waren:
- dat ik thuis moest kunnen laden en
- heen en weer kantoor met een ruime marge zonder laden mogelijk moesten zijn
- snelladen beschikbaar moest zijn op de wagen.

(Er zijn dus auto’s die voldoen!)

Ik heb in ruim 5000km nu 2x kort bij een snellader gestaan omdat mijn dag anders uitpakte dan voorzien. Dat kostte mij in totaal 40minuten.

Het geld wat je kan besparen door bovenstaande kan je eventueel gebruiken om een dikke diesel voor je vakantie naar Italië te huren en dan houd je nog geld over.

Zeker in NL is de laadinfra uitstekend en overal waar je komt kan je haast parkeren en dus bijladen. Het moet een gewoonte worden en na mijn laatste avond rondje met de hond zet ik hem aan de lader om de volgende dag weer genoeg km’s te kunnen maken.

[Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 19-01-2020 09:59]

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• plips
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 09:34
MLLL schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 23:00:
[...]

Ik duw mijn tankdop tussen de handel van het tankpistool en ga dan lekker droog in de auto zitten.
Vroeger kon je met een palletje de handel vastzetten...
Echt? Rook je ook tijdens het tanken? Je moet toch niet nadenken over je eigen aansprakelijkheid in deze als het een keer mis gaat....

• naii11
Pierz schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Ik zou eerst eens een auto kopen en kijken hoe erg het nou echt is. Tanken in 2 min...
Kom op, is mijn eerste auto ooit een elektrische geweest?

• naii11
GeeMoney schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:41:
@naii11 je kan er ook eens objectief en serieus over nadenken.
Ik rijdt 65k km per jaar en ben sinds vorige maand over naar een EV.

Mijn voorwaarden waren:
- dat ik thuis moest kunnen laden en
- heen en weer kantoor met een ruime marge zonder laden mogelijk moesten zijn
- snelladen beschikbaar moest zijn op de wagen.

(Er zijn dus auto’s die voldoen!)

Ik heb in ruim 5000km nu 2x kort bij een snellader gestaan omdat mijn dag anders uitpakte dan voorzien. Dat kostte mij in totaal 40minuten.

Het geld wat je kan besparen door bovenstaande kan je eventueel gebruiken om een dikke diesel voor je vakantie naar Italië te huren en dan houd je nog geld over.

Zeker in NL is de laadinfra uitstekend en overal waar je komt kan je haast parkeren en dus bijladen. Het moet een gewoonte worden en na mijn laatste avond rondje met de hond zet ik hem aan de lader om de volgende dag weer genoeg km’s te kunnen maken.
Het probleem is dat je beperkt wordt. Elektrisch rijden is beperkt rijden, simpelweg omdat de auto slechts een paar honderd km (meestal rond de 200-350) km verder komt op een lading. Een normale auto tussen de 750-1000.

Hoewel het mogelijk is in Nederland vanwege de infrastructuur, is het toch een flinke beperking waar je niet omheen kunt. Dat mensen deze beperking wegpoetsen door zich in allerlei bochten te wringen begint mij langzamerhand de keel uit te hangen (niet jij of degene op wie ik reageerde trouwens). Vooral de Tesla fetisjisten.. Onvoorstelbaar.

Vakantie naar Italië zou ik wel met het vliegtuig doen. Maar als ik vanuit Amsterdam naar de rechtbank in Zutphen of Almelo moet, lig ik drie dagen wakker over de terugweg bij wijze van spreken (haal ik een supercharger op de terugweg of niet?). En de dichtheid van snelladers buiten het Randstadje is ook niet best.. De hoeveelheid elektrische auto's is daar trouwens ook heel laag, maar dat even terzijde.

• Inspired
Beetje offtopic allemaal. Maar waarom een EV overwegen als je er zo’n aversie tegen hebt? Daar kan ik dan niet bij. Ik zou niet terug willen naar ICE. Maar als ik dat wel zou willen zou ik gewoon weer meer bijtelling gaan betalen. Snap het gezeur niet echt. Suck it up of betaal wat meer bijtelling. Je hebt gewoon een keuze.

Sta inmiddels op de wachtlijst voor een ID.3 als tweede auto. :)

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 03-04 14:12

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

naii11 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Het probleem is dat je beperkt wordt. Elektrisch rijden is beperkt rijden, simpelweg omdat de auto slechts een paar honderd km (meestal rond de 200-350) km verder komt op een lading. Een normale auto tussen de 750-1000.

Hoewel het mogelijk is in Nederland vanwege de infrastructuur, is het toch een flinke beperking waar je niet omheen kunt. Dat mensen deze beperking wegpoetsen door zich in allerlei bochten te wringen begint mij langzamerhand de keel uit te hangen (niet jij of degene op wie ik reageerde trouwens). Vooral de Tesla fetisjisten.. Onvoorstelbaar.
Niet iedereen denkt in problemen, ik denk echt dat het een mindset is. Laatst nog ongeveer 950km op een dag gereden met de SR+, was prima te doen in 10 uurtjes, geen rare toeren moeten uithalen om mijn laadpunten te halen, toen we aankwamen hadden we echt het gevoel dat we uitgerust aankwamen en had ik als bestuurder het gevoel een leuke rit te hebben gehad (ik heb namelijk overal waar het kon tussen de 130 en 150 en soms ver boven daarboven gereden).

Dit was een sporadisch lange rit, normaliter denk ik nooit aan snelladen /actieradius gezien je iedere dag vol weer weg kan. Laden op eigen terrein (of 100% zeker zijn van laadmogelijkheid thuis) is voor mij wel een randvoorwaarde om elektrisch rijden comfortabel en zorgeloos te houden.

De voordelen van elektrisch rijden wegen voor mij zwaarder dan de nadelen, voor mij nooit meer een ICE.

Nee ik voel mij als EV rijder zeker NIET in mijn vrijheid beperkt, als ik een telefoontje krijg om nu richting Parijs of Berlijn te rijden dan is dat geen enkel probleem en neemt dat niet heel veel extra tijd in beslag t.o.v. een ICE. Uiteraard moet je dan wel een EV hebben met een fatsoenlijke snellaad mogelijkheid ( >50kW - CCS)
Vakantie naar Italië zou ik wel met het vliegtuig doen. Maar als ik vanuit Amsterdam naar de rechtbank in Zutphen of Almelo moet, lig ik drie dagen wakker over de terugweg bij wijze van spreken (haal ik een supercharger op de terugweg of niet?). En de dichtheid van snelladers buiten het Randstadje is ook niet best.. De hoeveelheid elektrische auto's is daar trouwens ook heel laag, maar dat even terzijde.
Maak jij je al druk over zo'n ritje? Amsterdam - Zutphen - Amsterdam is 200km, dat haal je gewoon ook onder winterse omstandigheden.

Het ritje naar Almelo is of een pauze van 15min bij een SuC óf 8 min bij Ionity Apeldoorn, daarnaast zijn er tal van FastNed locaties op de route.

Bij langere onbekende trajecten, gebruik ik altijd voor vertrek even de abetterrouteplanner app, kost je nog geen 2 min om te checken.

Als je dat al teveel /lastig vind dan kan je beter een ICE gaan rijden óf had een M3 LR beter gepast bij je reisprofiel.

[Voor 36% gewijzigd door revolution-nl op 19-01-2020 12:05]

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• MLLL

MLLL

My first Sony PSP 1

plips schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:08:
[...]

Echt? Rook je ook tijdens het tanken? Je moet toch niet nadenken over je eigen aansprakelijkheid in deze als het een keer mis gaat....
jij leest dingen die er niet staan denk?!

• jacovn
naii11 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Het is dan nu wellicht al 25% minder bij je. Op benzine voor mij 700 km halen moet ik alles 80 -100 rijden.

met een roetmachine (diesel) lukt het op een tank, maar dan ben je een mileu barbaar. (Schoonblazen katalysator en roetfilter)

Meeste mensen rijden nog niet eens 100 km op een dag. Ik 3 dagen van 60 km en een van 200. Dan in weekeinde ritjes van 90 of een keer 240.

Als ik die allemaal kan halen zonder bij te laden voldoet het voor mij en beperkt me in niets.

• plips
MLLL schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:13:
[...]

jij leest dingen die er niet staan denk?!
Ik las dat jij bewust de veiligheidsmaatregelen rondom het vulpistool omzeilt. Vandaar de opmerking over aansprakelijkheid.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:53
f.heinen schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:18:
[...]

Hij is best hoog ja.:
ID.3 = 155 cm
M3 = 144 cm
Golf = 145 cm
Dat merk je ook achterin. De ID3 zit een pak comfortabeler daar dan een Model 3, doordat de batterij onder je voeten nog moet zitten en je dak maar 144cm van de grond is.

[Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 19-01-2020 14:20]

• MLLL

MLLL

My first Sony PSP 1

plips schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:11:
[...]

Ik las dat jij bewust de veiligheidsmaatregelen rondom het vulpistool omzeilt. Vandaar de opmerking over aansprakelijkheid.
Bij tankstations in het buitenland werkt het palletje nog steeds......

• plips
MLLL schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:57:
[...]

Bij tankstations in het buitenland werkt het palletje nog steeds......
Tja, in het buitenland kan je ook handvuurwapens in de supermarkt kopen. Of hakken ze je hand af als je iets steelt.

• MLLL

MLLL

My first Sony PSP 1

plips schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:26:
[...]

Tja, in het buitenland kan je ook handvuurwapens in de supermarkt kopen. Of hakken ze je hand af als je iets steelt.
Je hebt volkomen gelijk, ik ben gewoon een lul dat ik zulke onverantwoordelijke fratsen uithaal met een tankpistool, duizend maal excuses ik zal het nooit meer doen....

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:49
Is dit hier eigelijk al geweten?
https://insideevs.com/news/392617/vw-id3-four-seater/
VW Confirms ID.3 With Biggest Battery Seats Only Four: New Details
The biggest thing seems to be the news that the ID.3 will be a five-seater only in two battery versions: 45 kWh and 58 kWh, while the 77 kWh battery will be a four-seater. Moreover, the biggest battery pack can not be combined with a panoramic roof. The reason for that seems to be weight - it would be too high with the assumption of the fifth passenger.

The 45 kWh and 58 kWh version with a panoramic roof will be allowed to get a bike rack.
Wat is dan het nut van een MEB platform als dat betekent dat grotere batterijen minder passagiers mag meenemen? :+
Het MEB-platform is speciaal ontwikkeld voor onze nieuwe elektrische modellen, zoals de ID.3. De platte accu's zitten verwerkt in de vloer, wat ondanks z'n compacte formaat veel binnenruimte en een grote actieradius oplevert. De ID.3 is ongeveer net zo groot als een Golf, maar biedt de binnenruimte van een veel grotere auto.

[Voor 26% gewijzigd door bottom line op 19-01-2020 21:29]

• Simply1337
de 1st wordt ook gewoon minder en minder interessant.. uit het artikel:
- single-zone climate control (cmon...)
- no park-assist feature (alleen sensoren)

• f.heinen
Simply1337 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:44:
de 1st wordt ook gewoon minder en minder interessant.. uit het artikel:
- single-zone climate control (cmon...)
- no park-assist feature (alleen sensoren)
Uit interesse:
- Heb je de dual zone climate control ooit gebruikt? Ik namelijk nog nooit. Het zit me meer in de weg dan wat anders. Draait iemand aan het rechter wieltje, krijgt diegene zijn eigen temperatuur terwijl de hele auto op 30 graden stond. Persoonlijk vind ik het absoluut geen verlies. Ik gok dat het 2 keer in mijn leven gebruikt is door mijn mede passagier welke het een halve tot een hele graad kouder of warmer wou.

- Heb je park assist ooit gebruikt? Mijn vorige golf 7 had dit. Drie keer als gimick gebruikt, daarna nooit weer. Te veel geklooi met knopjes en je moet alsnog opletten.

Ik ben benieuwd of jij dit anders ziet. Ik ben namelijk op zoek naar rustiger rijden. Features waar je op de snelweg en provinciale wegen wat aan hebt. Goed en comfortabel zitten. Goed kunnen bellen en media kunnen gebruiken. Goede navigatie. Goede rij assistent. Goede verlichting. Comfortabel rijgedrag.

• Simply1337
f.heinen schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:07:
[...]

Uit interesse:
- Heb je de dual zone climate control ooit gebruikt? Ik namelijk nog nooit. Het zit me meer in de weg dan wat anders. Draait iemand aan het rechter wieltje, krijgt diegene zijn eigen temperatuur terwijl de hele auto op 30 graden stond. Persoonlijk vind ik het absoluut geen verlies. Ik gok dat het 2 keer in mijn leven gebruikt is door mijn mede passagier welke het een halve tot een hele graad kouder of warmer wou.

- Heb je park assist ooit gebruikt? Mijn vorige golf 7 had dit. Drie keer als gimick gebruikt, daarna nooit weer. Te veel geklooi met knopjes en je moet alsnog opletten.

Ik ben benieuwd of jij dit anders ziet. Ik ben namelijk op zoek naar rustiger rijden. Features waar je op de snelweg en provinciale wegen wat aan hebt. Goed en comfortabel zitten. Goed kunnen bellen en media kunnen gebruiken. Goede navigatie. Goede rij assistent. Goede verlichting. Comfortabel rijgedrag.
twee? ja Drie niet, nooit gehad. ik rijd altijd wel 1 a 2 graden koeler toen nog in de GTE(elke week wel 3 a 4x gebruikt)
Huidige Kona electric maakt mij niet uit met een single AC, waarom? Stoelventilatie!(geen verwarming) heerlijk. dan maakt airco ook niet zoveel meer uit (minder elektriciteit verbruik).
id3 heeft alleen stoelverwarming, dus dat is weer jammer.
Op de lange afstanden is het een zeer fijne optie. zowel zomers als winters..

en parkassist? najah, amsterdamse langsparkeren is het soms wel handig om van te voren te weten of het wel echt past voordat je een rij creert van 10 autos lang.
als computer een go geeft, waarom ook niet. heb nu en dan momenten gehad met de gedachte ik pas daar wellicht net niet en achteraf toen ik langs liep.. yup daar had ik makelijk kunnen parkeren :P .

[Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 20-01-2020 10:23]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True