Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 4 ... 371 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:50
Ik heb geen kennis van opstarten van een productielijn voor iets nieuws als een EV.
Maar ik neem aan dat het even duurt voordat het op top capaciteit loopt.

En dat contract voor 20 miljard voor accu cellen zal ook wel een opbouw in levering inhouden, en niet een soort gelijkmatige hoeveelheid zijn. Wellicht wordt er voor dat contract wel ergens een nieuwe fabriek gebouwd en leveren ze eerste jaar of 2 jaar uit bestaande productie lijnen of zoiets.

Toeleveranciers worden bij dit soort bedrijfen redelijk uitgeknepen is mijn ervaring (uit de financiele sector)
En berichten over AH zijn ook meestal in de trend dat er x% af moet bij toeleveranciers, daaruit redeneer ik maar dat dit soort praktijken bij de meeste grote bedrijven gangbaar zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door jacovn op 01-12-2019 13:25 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:06
Het is ook niet nieuws, want ze produceren al EV's. Dat ze een fabriek helemaal omvormen tot volledig EV-ready is iets helemaal anders. Maar dat proces hebben ze afgerond op 4 november. Want vanaf dan begon de productie
In het Duitse Zwickau is vandaag Europa’s grootste fabriek voor elektrische auto’s opgestart. Dat gebeurde onder het toeziend oog van Duits bondskanselier Angela Merkel. De fabriek van Volkswagen in Zwickau was eerst een conventionele fabriek. Die werd volledig omgebouwd om het nieuwe, volledig elektrische seriemodel ID.3 te bouwen. De ID.3 moet net zo’n succes worden als de Kever en de Golf. De toekomst van Volkswagen hangt er voor een belangrijk deel vanaf.
De allereerste ID.3 rolde vandaag van de band in aanwezigheid van bondskanselier Angela Merkel en Herbert Diess, de topman van de Volkswagen Groep.
Slecht onderhandelt dan als je na 2 jaar na het afsluiten van het contract nog maar amper over batterijcapaciteit kan beschikken?

Toeleveranciers worden sowieso uitgeknepen. Maar je kan dat niet vergelijken met AH. Want AH legt niet op aan toeleveranciers van: wij willen dit product zo met 80% chocolade en 20% droge koek.
Het enige dat AH doet is aankoop en verkoop. Van producten die sowieso al bestaan en worden geproduceerd. Het enige dat afhangt is de hoeveelheid dat de producent kan/wilt produceren tegen welke prijs.
VW moet toeleveranciers vinden die voor hun iets willen produceren in de mate van VW zoekt om te verwerken in het eigen productieproces. En als leveranciers hier niets op kunnen verdienen, dan mag VW een ander oplossing gaan zoeken, want dan gaat niemand zijn tijd in de ontwikkeling ervan steken. Dus dat moet echt al wel bepaald zijn voor er ook maar iets sprake is van een prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Er is weer een reservering beschikbaar voor wie wil wachten totdat VW misschien ooit iets wil mededelen over het uitrustingsniveau en de prijzen voor de Nederlandse markt.
Let op, VW heeft wel aangeven dat je binnen 7 weken na de officiële verkoopstart moet bestellen omdat anders je reservering automatisch vervalt... ;w
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ioxfawaqhxyvp.%2001%2016.40.jpg

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:51
Afgelopen zaterdag ook bij de ID.3 presentatie geweest in Move. Goed marketing verhaal vooraf en toen de trap af naar de onthulling. Mooie auto, lekker ruim van binnen. De kofferbak viel me een beetje tegen maar met de rugleuning van de achterbank naar beneden kan je toch veel spullen kwijt. Mooi dashboard maar wel met goedkope en harde kunststof afgewerkt. Ook de stoelen vond ik er goedkoop uitzien, een proefrit moet maar eens uitwijzen of ze ook echt lekker zitten. Het grootste gemis voor mij is het ontbreken van een warmtepomp, zou er in deze prijsklasse toch in moeten zitten. Het is nog geen uitgemaakte zaak dat de ID.3 er komt. Wel een mooi en informatief centrum dat Move in Amsterdam.

[ Voor 8% gewijzigd door mcmiles op 01-12-2019 23:20 ]

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Geen warmtepomp in de 1st.... manmanman wat een armoede.
bottom line schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:39:
Het is ook niet nieuws, want ze produceren al EV's. Dat ze een fabriek helemaal omvormen tot volledig EV-ready is iets helemaal anders. Maar dat proces hebben ze afgerond op 4 november. Want vanaf dan begon de productie

[...]

Slecht onderhandelt dan als je na 2 jaar na het afsluiten van het contract nog maar amper over batterijcapaciteit kan beschikken?

Toeleveranciers worden sowieso uitgeknepen. Maar je kan dat niet vergelijken met AH. Want AH legt niet op aan toeleveranciers van: wij willen dit product zo met 80% chocolade en 20% droge koek.
Het enige dat AH doet is aankoop en verkoop. Van producten die sowieso al bestaan en worden geproduceerd. Het enige dat afhangt is de hoeveelheid dat de producent kan/wilt produceren tegen welke prijs.
VW moet toeleveranciers vinden die voor hun iets willen produceren in de mate van VW zoekt om te verwerken in het eigen productieproces. En als leveranciers hier niets op kunnen verdienen, dan mag VW een ander oplossing gaan zoeken, want dan gaat niemand zijn tijd in de ontwikkeling ervan steken. Dus dat moet echt al wel bepaald zijn voor er ook maar iets sprake is van een prijs.
Ach huismerken worden ook 'op spec' gemaakt in sommige gevallen.
jacovn schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:22:
Ik heb geen kennis van opstarten van een productielijn voor iets nieuws als een EV.
Maar ik neem aan dat het even duurt voordat het op top capaciteit loopt.

En dat contract voor 20 miljard voor accu cellen zal ook wel een opbouw in levering inhouden, en niet een soort gelijkmatige hoeveelheid zijn. Wellicht wordt er voor dat contract wel ergens een nieuwe fabriek gebouwd en leveren ze eerste jaar of 2 jaar uit bestaande productie lijnen of zoiets.

Toeleveranciers worden bij dit soort bedrijfen redelijk uitgeknepen is mijn ervaring (uit de financiele sector)
En berichten over AH zijn ook meestal in de trend dat er x% af moet bij toeleveranciers, daaruit redeneer ik maar dat dit soort praktijken bij de meeste grote bedrijven gangbaar zijn.
Elke productielijn heeft een ramp-up, afhankelijk van de investeringen & vernieuwing is de rampup sneller of trager dit is deels ook een financiële keuze.
bottom line schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:40:
[...]

Schattig dat je nog gelooft dat VW er zo veel mogelijk van wil verkopen.
Jij gelooft dus ook, dat de CEO van VW, met een salaris van 9 miljoen, dit als standaardauto gebruikt?
Jij denkt dat ie 1 autootje rijd? Verder kleine hint, VAG heeft iets meer dan één locatie en daar rijden heel veel autotjes rond ook tussen verschillende terreinen. Steden als Wolfsburg & Ingolstadt zijn puur VW & Audi + toeleveranciers/(Engineering) consultancy, voor de rest is er niet zo veel. En ja dan heb je het over steden van het formaat Zwolle qua inwoners + enorme fabrieken.
Ze zijn zo geheimzinnig zodat ze amper te vergelijken zijn met Tesla of andere elektrische auto's zoals de E-Niro/Kona/...
Tja dat geheimzinnige heet 'marketing' en 'teasers', overigens zijn sommige importeurs een stuk duidelijker/geven meer informatie

[ Voor 17% gewijzigd door GoldenSample op 01-12-2019 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
GoldenSample schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:20:

Jij denkt dat ie 1 autootje rijd? Verder kleine hint, VAG heeft iets meer dan één locatie en daar rijden heel veel autotjes rond ook tussen verschillende terreinen. Steden als Wolfsburg & Ingolstadt zijn puur VW & Audi + toeleveranciers/(Engineering) consultancy, voor de rest is er niet zo veel. En ja dan heb je het over steden van het formaat Zwolle qua inwoners + enorme fabrieken.
Dat gaf de CEO zelf aan. Dat hij enkel rijdt in een de ID.3. + een golf GTI.
Natuurlijk enkel puur voor de schijn, ik geloof niet dat hij met zo'n salaris en zo'n status enkel in dat autootje rondrijdt, waar niets in zit dat wat 'luxe' uitstraalt.

En meer informatie? Denk dat niemand kan vertellen wanneer je kan bestellen en wanneer de 1ste geleverd gaat worden. Enkel staan wat dingen op papier want een proefrit zal wel onmogelijk zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door bottom line op 01-12-2019 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bottom line schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:38:
[...]

Natuurlijk enkel puur voor de schijn, ik geloof niet dat hij met zo'n salaris en zo'n status enkel in dat autootje rondrijdt, waar niets in zit dat wat 'luxe' uitstraalt.

En meer informatie? Denk dat niemand kan vertellen wanneer je kan bestellen en wanneer de 1ste geleverd gaat worden. Enkel staan wat dingen op papier want een proefrit zal wel onmogelijk zijn.
Geheimzinnigheid over wanneer ze leveren kunnen is toch iets anders dan geheimzinnigheid over de tech specs/kunnen vergelijken met een Tesla M3/Kona/Niro. Dat ze de efficiency van de Model 3 niet gaan halen dat lijkt me wel heel erg obvious maar zie eigenlijk niet het verschil qua info vergeleken met veel andere merken. Leveringen bij de meeste merken zijn dramatisch qua voorspelbaarheid/wachttijden/launch dates. Tesla is op het moment de enige die in afdoende volumes een aardige auto kan leveren. De rest is of 'mwah' op z'n best qua prijs en/of prestaties OF qua levertijd. Dan hebben we het over Zoë, i3, Ioniq, Leaf, Niro, Kona's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Als DE auto, die ervoor zorgt dat Volkswagen klaar is voor de toekomst, had ik wel erg veel meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
BenEco schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:52:
Let op, VW heeft wel aangeven dat je binnen 7 weken na de officiële verkoopstart moet bestellen omdat anders je reservering automatisch vervalt... ;w
[Afbeelding]
Alleen hebben ze de verkoop nog niet gestart. Tijden geleden een email gehad dat meer bekend zou worden over 2 weken. Nou ik wacht nog steeds..
Enkel uitgenodigd voor de presentatie zoals hierboven verslag is gedaan..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
bottom line schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:38:
[...]

Nou, de ID3 is nu wel het paradepaardje van de VW Group. Althans technologisch gezien. Dus het zou wel degelijk kunnen. Piech reed altijd in zijn eigen persoonlijke paradepaardjes: de Veyron en de Phaeton. Dat waren andere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
bottom line schreef op maandag 2 december 2019 @ 00:26:
Als DE auto, die ervoor zorgt dat Volkswagen klaar is voor de toekomst, had ik wel erg veel meer verwacht.
Ik denk dat je zult zien dat VW de inhaalslag wel zal maken en halen. Als je ziet hoeveel ID modellen er worden gepresenteerd en ook bij andere merken. De namen vind ik wel bagger trouwens, maar ik kan me voorstellen dat half Nederland straks in de Space Vizzion (Passat) zal gaan rijden etc. 0-100 in 5 seconden, VW bouwkwaliteit, vol elektrisch en hopelijk redelijk geprijsd? Joa, doe mij die maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:15
jacovn schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:18:
[...]

Alleen hebben ze de verkoop nog niet gestart. Tijden geleden een email gehad dat meer bekend zou worden over 2 weken. Nou ik wacht nog steeds..
Enkel uitgenodigd voor de presentatie zoals hierboven verslag is gedaan..
Veel desinformatie, hier op kantoor hadden ze het erover dat je voor de zomer al de auto uitgeleverd zou krijgen. Maar dat botst met iemand hier die zei dat je in maart!!? Pas kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:36
AMARONE schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:48:
[...]

Veel desinformatie, hier op kantoor hadden ze het erover dat je voor de zomer al de auto uitgeleverd zou krijgen. Maar dat botst met iemand hier die zei dat je in maart!!? Pas kan bestellen?
Nou, een normale tijd tussen bestellen en leveren is bij VW vanaf 8 tot 10 weken, dus dat zou nog prima kunnen, echter denk ik dat hier wel een langere tijd tussen zit. Maar als je een reservering hebt zou het ook gewoon kunnen.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Was ook bij de "tentoonstelling" van de ID.3. gevoelsmatig niet veel meer weten te komen dat tijdens de sneak peak in juli. Behalve de uitvoeringen en bijbehorende prijzen voor de nederlandse markt.

Onthulling

Uitvoering met beijbehorende prijzen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YhHNy5w.png

FOTOS (standaard uitrusting, accus, exterieur, interieur)
https://imgur.com/a/MdiAfN6

Model die er stond is een frankenstein auto. 1 van de 12 demo autos die rond europa trekt nu die NIET wordt verkocht.. hmm
.
Betreft een mix van basis, plus en max. Dus een complete look hoe de auto eruitziet per uitvoering was er niet.

ikzelf was wel meer benieuwd hoe de stoelen zouden zitten, maar het zijn niet de ergo stoele van max editie, lekker op de comfy van plus. zaten prima, goede steun, maar daarmee is ook alles gezegd. Zaten zeker niet beter dan de normale Golf GTE stoffen stoelen. Weet zelf niet hoe de ERGO stoelen zitten, Stoel leek meer van een klasse lager. Wellicht dat de Ergo stoelen van de ID.3 een ander beeld zou kunnen schetsen.

Bestellingen voor de 1st (reservering) vindt begin 2020 plaats. Je wordt gebeld door de dealer om een keuze te maken voor een uitvoering.

Als er behoefte is naar de ID.3 in zwartgrijs met een zalmkleurige stikkervel/velgen. hoor het graag, voor de rest is het gewoon hetzelfde wat er op de net te vinden is.

Persoonlijk vind ik het exterieur gewoon zeer goed geslaagd. vind het gewoon een hele mooie auto geworden.. Interieur is wel.. zeer karig. dan doen de plastic beesten van de koreanen het veel beter. (rijdt nu en dan een Kona electric ;) ) Het voelt zo.. basic. vooral als je achter zit, maar daar hebben de meeste EV's last van. Zit comfort achter is wel veel beter dan een kona, en ietsjes beter dan een tesla model3

maar die prijs.. die prijs voor de max is gewoon ehh.. teveel voor wat je krijgt.

[ Voor 52% gewijzigd door Simply1337 op 02-12-2019 13:42 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaerdenCliff
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik had dit even samengevoegd om de openingspost mss te updaten ...

Geschiedenis

De I.D. is door Volkswagen aangekondigd als conceptwagen in September 2016. Het zou de voorbode zijn voor de nieuwe generatie elektrische voertuigen voor de Volkswagen groep. De highligts (die het niet allemaal gehaald hebben tot het definitief productwaren:
- batterijen in de vorm van een chocolade reep en dus moduleerbaar
- Virtual Wing mirrors of the wel spiegels vervangen door camera's
- LIDAR voor zelfstandig rijden
Dit prototype was ook de basis voor het MEB platform. Volkswagen groep heeft bij Audi en Porsche ook nog het PPE (Premium Platform Electric) dit heeft vrij weinig te maken met het MEB platform hoewel het in de basis gelijkaardig opgebouwd is maar groter geschaald. Op batterij niveau is het wel zo dat mogelijk dezelfde cellen gebruikt worden voor de opbouw. Duidelijke communicatie is hier (nog) niet over te vinden.
De ID3 is de eerste seriewagen die gebouwd zal worden op dit platform.

Layout/Platform
Aandrijving:Achterwielen maar ook 4x4 is mogelijk op het MEB platform
Motorlocatie:Achter maar voor de achteras
Platform:MEB: Modularer E-Antriebs-Baukasten
Ophanging:Onafhankelijk rondom: McPherson / Wishbone constructie
Motor:Permanent magneet motor
Motor Opbouw:Stator met wikkelingen / Rotor met permanente magneten
Differentieel:Geen info te vinden of het een open of LSD diff is.
Commercieel:Volkswagen biedt het platform commercieel aan, Ford heeft al aangegeven het te gaan gebruiken in de toekomst samen uiteraad met de 300 modellen in de volkswagen groep.

Opbouw aandrijving
Afbeeldingslocatie: https://d3heg8p4kr6m9p.cloudfront.net/app/uploads/2019/08/Permanent-magneet-synchroonmotor-1-1024x535.jpg

Versies
Name:Netto Cap:Gross capacityWLTP rangeReal world rangeCharging power (AC)Charging power (DC)
Pure45kwh48kwh"Up to" 330 km230 to 330 km7.2 kW50 kW (100 kW option)
Pro58kwh62kwh"Up to" 420 km300 to 420 km11 kW100 kW
Pro S77kwh77kwh"Up to" 550 km390 to 550 km11 kW125 kW

Laadtijden:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.volkswagen-newsroom.com/system/production/media/25940/images_file_en/7a9432470e34228b1d648d2d6fc73f0d84fc3753/DB2018AU02245_full.jpg?1537174740

Velgen/Banden
ID.3 1st215/55R18
ID.3 1st Plus215/50R19
ID.3 1st Max215/45R20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:03:
Was ook bij de "tentoonstelling" van de ID.3. gevoelsmatig niet veel meer weten te komen dat tijdens de sneak peak. Behalve de uitvoeringen en bijbehorende prijzen.

[Afbeelding]

Model die er stond is een frankenstein auto. 1 van de 12 demo autos die rond europa trekt nu die NIET wordt verkocht.. hmm
.
Betreft een mix van basis, plus en max. Dus een complete look hoe de auto eruitziet per uitvoering was er niet.

ikzelf was wel meer benieuwd hoe de stoelen zouden zitten, maar het zijn niet de ergo stoele van max editie, lekker op de comfy van plus. zaten prima, goede steun, maar daarmee is ook alles gezegd.

Als er behoefte is naar de ID.3 in zwartgrijs met een zalmkleurige stikkervel/velgen. hoor het graag, voor de rest is het gewoon hetzelfde wat er op de net te vinden is.
Qua foto's bedoel je, graag haha. Ik zou hem zo meteen bestellen eigenlijk.

Qua kwaliteitsbeleving verder oké? Is er ook bekend wanneer het volledige standaard pakket aan opties per type bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AMARONE schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:21:
[...]

Qua foto's bedoel je, graag haha. Ik zou hem zo meteen bestellen eigenlijk.

Qua kwaliteitsbeleving verder oké? Is er ook bekend wanneer het volledige standaard pakket aan opties per type bekend is?
wat verwacht je qua extra opties? handrem, middenconsole, veiligheidsgordels, airbags?

Meer extra's dan wat je ziet in de uitvoeringen zullen er wellicht niet zijn.

als je bedoeld voor de standaard, niet 1st editie, dan hebben de duitser vanuit de IAA 2019 al wat info bekend hoe de pakketten worden ingericht. Wordt je ook niet echt blij van... alles wordt zo'n beetje een optie lol

https://www.goingelectric...63fdb846445fdb767ddcf592e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Simply1337 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:03:

ikzelf was wel meer benieuwd hoe de stoelen zouden zitten, maar het zijn niet de ergo stoele van max editie, lekker op de comfy van plus. zaten prima, goede steun, maar daarmee is ook alles gezegd. Zaten zeker niet beter dan de normale Golf GTE stoffen stoelen. Weet zelf niet hoe de ERGO stoelen zitten, Stoel leek meer van een klasse lager. Wellicht dat de Ergo stoelen van de ID.3 een ander beeld zou kunnen schetsen.
Is het vergelijkbaar met de stoelen uit de GTE? ik vind de zijdelingse steun van de GTE erg prettig en hecht wel waarde aan fijne stoelen.
Ik reed vorige week met een skoda rapid met de standaard stoelen... dat was echt drama.

Van de ID3 kan ik nog niet echt goed inschatten wat voor stoelen het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:26:
[...]

wat verwacht je qua extra opties? handrem, middenconsole, veiligheidsgordels, airbags?

als je bedoeld voor de standaard, niet 1st editie, dan hebben de duitser vanuit de IAA 2019 al wat info bekend hoe de pakketten worden ingericht. Wordt je ook niet echt blij van... alles wordt zo'n beetje een optie lol

Ik bedoel wat er standaard is bij de 1st edities naast die paar dingen die ze daar opnoemen. Die pakketten in die link zullen/moeten toch deels in de 1st verwerkt zijn om die meerprijs tov te verantwoorden.

De basis id3 is geen optie, levering kan makkelijk naar eind 2020/2021 lopen.. 12 procent bijtelling maakt het allemaal al minder interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door AMARONE op 02-12-2019 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
GeleFles schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:39:
[...]

Is het vergelijkbaar met de stoelen uit de GTE? ik vind de zijdelingse steun van de GTE erg prettig en hecht wel waarde aan fijne stoelen.
Ik reed vorige week met een skoda rapid met de standaard stoelen... dat was echt drama.

Van de ID3 kan ik nog niet echt goed inschatten wat voor stoelen het zijn.
stoelen lijken iets minder steun te hebben dan de GTE stoelen, maar deze stoelen zijn dan ook de comfy. genoeg zijwaardse steun, maar was zelf benieuwd naar de ergo comfy stoelen. Voor nu zeg ik de GTE stoelen zijn beter dan komt deze stoe lvan ID.3 plus(?)
AMARONE schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:40:
[...]

Ik bedoel wat er standaard is bij de 1st edities naast die paar dingen die ze daar opnoemen. Die pakketten in die link zullen/moeten toch deels in de 1st verwerkt zijn om die meerprijs tov te verantwoorden.

De basis id3 is geen optie, levering kan makkelijk naar eind 2020/2021 lopen.. 12 procent bijtelling maakt het allemaal al minder interessant.
Zie de fotos die ik heb gepost. er zit een overzicht van de standaarduitrusting van de id3's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
wimvanb schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:51:
1st edition wordt niet geleverd met warmtepomp
wacht.. es even. dit heb ik niet mee gekregen (ook niet erom gevraagd)

Stond ook niet tussen de opties.

maar damn.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Simply1337 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:26:
[...]

Tja welkom bij VAG, waar altijd alles een optie is.

De precieze samenstelling van uitvoeringen verschild altijd per land, ook met een random golf zit er verschil tussen een Nederlandse 'Highline' en zeg een Italiaanse. Daardoor zijn die pre-productie voertuigen niet te mappen op 1 variant, daarnaast kan het zo zijn dat bepaalde opties nog niet beschikbaar zijn & wil men niet enkel proefruns draaien met de meest luxe versies, uiteindelijk moet je alle varianten kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaerdenCliff
  • Laatst online: 30-11-2024
GoldenSample schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:56:
[...]

Tja welkom bij VAG, waar altijd alles een optie is.

De precieze samenstelling van uitvoeringen verschild altijd per land, ook met een random golf zit er verschil tussen een Nederlandse 'Highline' en zeg een Italiaanse. Daardoor zijn die pre-productie voertuigen niet te mappen op 1 variant, daarnaast kan het zo zijn dat bepaalde opties nog niet beschikbaar zijn & wil men niet enkel proefruns draaien met de meest luxe versies, uiteindelijk moet je alle varianten kunnen bouwen.
Dat staat los van VAG hoor ... ikzelf rij al jaren Toyota en daar is het nog erger. Veel speciale series worden door de dealers zelf afgewerkt zeg maar. Meestal zijn die gebaseerd op het middenmoot model en vervolgens krijgen ze een pakket met de extra's die toe te voegen zijn. Toyota betaald een forfait voor de aanpassing aan de dealer. Het is dus voor hun een interessant extraatje op hun inkomsten ... zeker nu er door de hybride technologie veel minder te verdienen valt op onderhoud. Bij waterstof (Mirai) mag de dealer zelf geen werken uitvoeren aan de wagen. Dit zal door Toyota zelf centraal gedaan worden. Dealers zullen dus op termijn vooral verkoopspunten worden. Voor dit ID3 platform gaat dat niet anders zijn. Onderhoudsbeurten zijn vooral een visuele inspectie, even aan de computer hangen om gebruiks- en prestatie gegevens door te geven aan Volkswagen zelf en dan wat prutsen als ruitenwissers, ruitenwisservloeistof, koelvloeistof voor de batterijen en banden. Banden is ondertussen ook al vaak uitbesteed aan een lokale banden centrale net als karroseriewerk. Het aanbod accesoires en aanpasmogelijkheden is om diezelfde reden ook groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Deze wil ik ook nog kwijt.

Geplande modellen voor de NL(?) markt tot 2023.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DwVivGZ.png

Had echt gehoopt dat ID.Cross/4 (tiguan allspace?) in 2020 al uit zou komen, maar nee, zelfde voor de Space vizzion (passat variant), maar dat komt ook pas in 2022.

Arteon tegenhanger (vizzion) komt pas in 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
VW Roemenie weet ook hun prijzen nu:
http://evmarket.ro/stiri/...rezentat-in-romania-3437/

36k - Basis
41.8k - Plus
47.5k - Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 21:45

MLLL

Palm Treo 650

Je kunt dus beter doorsparen voor een Tesla Model 3 , dan krijg je das Auto op EV-gebied. Zeker als de Teslafabriek in Duitsland klaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
MLLL schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:51:
Je kunt dus beter doorsparen voor een Tesla Model 3 , dan krijg je das Auto op EV-gebied. Zeker als de Teslafabriek in Duitsland klaar is
Met deze prijzen betaal ik wel voor een ICE, dan zien we in 2024 wel weer hoe het ervoor staat in EV land. Of de Model Y moet lekker praktisch zijn ingericht dan ga ik in 2021 wel om. Model3 vind ik gewoon kaal qua interieur. softwaretechnisch is het top, maar het is best een kale auto voor 50k. Leuk voor de bijtelling, maar dat boeit me niet zoveel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:11:
[...]

Met deze prijzen betaal ik wel voor een ICE, dan zien we in 2024 wel weer hoe het ervoor staat in EV land. Of de Model Y moet lekker praktisch zijn ingericht dan ga ik in 2021 wel om. Model3 vind ik gewoon kaal qua interieur. softwaretechnisch is het top, maar het is best een kale auto voor 50k. Leuk voor de bijtelling, maar dat boeit me niet zoveel.
Ik heb hier een berekening voor en alleen nu met 8% is het nog echt financieel interessant om elektrisch te rijden. Bij 12% komt een ICE alweer snel in de buurt. (het comfort en meestal rijkere standaard uitrusting van de elektrische auto's daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Simply1337 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:11:
[...]

De ICE die ik nu rijdt is inmiddels net zo duur als de max uitvoering, of althans bijna.
Het is natuurlijk een luxe probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
GoldenSample schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:51:
[...]

Geheimzinnigheid over wanneer ze leveren kunnen is toch iets anders dan geheimzinnigheid over de tech specs/kunnen vergelijken met een Tesla M3/Kona/Niro. Dat ze de efficiency van de Model 3 niet gaan halen dat lijkt me wel heel erg obvious maar zie eigenlijk niet het verschil qua info vergeleken met veel andere merken. Leveringen bij de meeste merken zijn dramatisch qua voorspelbaarheid/wachttijden/launch dates. Tesla is op het moment de enige die in afdoende volumes een aardige auto kan leveren. De rest is of 'mwah' op z'n best qua prijs en/of prestaties OF qua levertijd. Dan hebben we het over Zoë, i3, Ioniq, Leaf, Niro, Kona's etc.
Als ze zorgen dat het sluipverbruik en opwarmen accu veel minder is, zou hij in veel gevallen zomaar efficienter dan een Model 3 kunnen zijn.

Mensen gebruiken getallen altijd in hun eigen voordeel...

Als mensen zeggen dat ze meer range nodig hebben, rijdt de gemiddelde persoon 30km per dag, 15km heen en 15km terug.

In zo'n situatie is de Model 3 erg onzuinig, wegens het verliezen van 40km in een nachtje en het opwarmen van de accu de eerste kilometers.

Ik ben nog steeds blij met de Model 3 hoor en ik laat sentry mode gewoon lekker aanstaan. Maar in mijn situatie is de Model 3 erg onzuinig en op diesel rijden was goedkoper geweest.

Netto haal ik zo'n 220km op een volle lading met de Long Range. Doordat ik weinig kilometers maak en relatief veel kilometer verlies door sentry mode en opwarmen accu.

Bij langere ritten vliegt het rijbereik omhoog!

In de zomer zal dit ook allemaal efficenter worden, al blijft 40km rijden en 40km verliezen door sentry mode gewoon twee keer zo onzuinig onder de streep. Ik doe sentry mode voor mijn eigen risico bij schades, maar de baas ziet alleen hoeveel ik "tank" en rijd in kilometers...

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk|IA op 03-12-2019 14:03 ]

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

BlakHawk schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:01:
[...]

Als ze zorgen dat het sluipverbruik en opwarmen accu veel minder is, zou hij in veel gevallen zomaar efficienter dan een Model 3 kunnen zijn.

Mensen gebruiken getallen altijd in hun eigen voordeel...

Als mensen zeggen dat ze meer range nodig hebben, rijdt de gemiddelde persoon 30km per dag, 15km heen en 15km terug.

In zo'n situatie is de Model 3 erg onzuinig, wegens het verliezen van 40km in een nachtje en het opwarmen van de accu de eerste kilometers.

Ik ben nog steeds blij met de Model 3 hoor en ik laat sentry mode gewoon lekker aanstaan. Maar in mijn situatie is de Model 3 erg onzuinig en op diesel rijden was goedkoper geweest.

Netto haal ik zo'n 220km op een volle lading met de Long Range. Doordat ik weinig kilometers maak en relatief veel kilometer verlies door sentry mode en opwarmen accu.

Bij langere ritten vliegt het rijbereik omhoog!

In de zomer zal dit ook allemaal efficenter worden, al blijft 40km rijden en 40km verliezen door sentry mode gewoon twee keer zo onzuinig onder de streep. Ik doe sentry mode voor mijn eigen risico bij schades, maar de baas ziet alleen hoeveel ik "tank" en rijd in kilometers...
Tja een andere auto heeft niet eens een sentry mode en dan nu zou dat verbruik toch wel een nadeel zijn tov. een EV die het niet eens ondersteund :? Dan zet je het toch uit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
GoldenSample schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:45:
[...]

Tja een andere auto heeft niet eens een sentry mode en dan nu zou dat verbruik toch wel een nadeel zijn tov. een EV die het niet eens ondersteund :? Dan zet je het toch uit?
Waarom zou ik?
Ik kan mij alleen voorstellen dat de werkgever uiteindelijk denkt "Dat elektrisch rijden is toch niet zo zuinig als gedacht".

Uiteindelijk zal voor de werkgever in mijn geval een auto zonder sentry mode veeeeeel voordeliger zijn dan een mét.

Ik betaal de laadkosten niet, dus ik vind sentry mode prima.

Het ging erom dat werd gesteld dat een Model 3 efficienter is dan een ID3, ik geef enkel aan dat het er maar net vanaf hangt. Ik red soms op 100% accu maar 220km met een Long Range.

We mogen hier in dit topic best wat positiever over de ID3 zijn, Tesla's ophemelen gebeurt al genoeg in het Tesla Topic...

[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk|IA op 03-12-2019 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

BlakHawk schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:56:
[...]

Waarom zou ik?
Ik kan mij alleen voorstellen dat de werkgever uiteindelijk denkt "Dat elektrisch rijden is toch niet zo zuinig als gedacht".

Uiteindelijk zal voor de werkgever in mijn geval een auto zonder sentry mode veeeeeel voordeliger zijn dan een mét.

Het ging erom dat werd gesteld dat een Model 3 efficienter is dan een ID3, ik geef enkel aan dat het er maar net vanaf hangt. Ik red soms op 100% accu maar 220km met een Long Range.

We mogen hier in dit topic best wat positiever over de ID3 zijn, Tesla's ophemelen gebeurt al genoeg in het Tesla Topic...
Dit is alsof je verteld dat je Volkswagen Golf met trekhaak echt niet zuiniger is dan die Pickup zonder trekhaak. Want ja als je met die Golf + caravan de alpen omhoog rijd zuipt ie meer, dat die pickup geen eens een caravan kan trekken vergeten we dan maar even. Nogal wiedes dat je bij een Diesel niet het sluipverbruik van de sentrymode hebt, want die functie heb je niet eens..

Waar ik de ID.3 wel kans geef is korte stukken in de winter, als je er een hebt met een warmtepomp. De ruimte achterin zal ook vast fijner zijn, dat je niet met je oren tussen je knieën zit door de hoge vloer, lage bank & aflopende daklijn. Verder is er met de meuk van Elon ook zat mis maar we hebben het hier nu eenmaal over de ID.3.

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 03-12-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
GoldenSample schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:02:
[...]

Dit is alsof je verteld dat je Volkswagen Golf met trekhaak echt niet zuiniger is dan die Pickup zonder trekhaak. Want ja als je met die Golf + caravan de alpen omhoog rijd zuipt ie meer, dat die pickup geen eens een caravan kan trekken vergeten we dan maar even. Nogal wiedes dat je bij een Diesel niet het sluipverbruik van de sentrymode hebt, want die functie heb je niet eens..

Waar ik de ID.3 wel kans geef is korte stukken in de winter, als je er een hebt met een warmtepomp. De ruimte achterin zal ook vast fijner zijn, dat je niet met je oren tussen je knieën zit door de hoge vloer, lage bank & aflopende daklijn. Verder is er met de meuk van Elon ook zat mis maar we hebben het hier nu eenmaal over de ID.3.
Maar onder aan de streep kijkt een werkgever toch niet naar welke opties je wel of niet gebruikt?
Hij ziet gereden kilometers en kosten die daarbij horen.

Wat zal hem het interesseren dat een diesel geen sentry mode heeft en een Tesla wel?

Ondanks dat de Volvo die ik hiervoor had geen sentry mode had, was er wel een app waarmee je de auto "wakker" hield en kon koelen of verwarmen. Navigatie alvast op afstand instellen. Auto kon open maken of afsluiten...

Het wakker houden van de Volvo had geen merkbare impact op de range.

Al die techniek komt met een nadeel... Het laten stilstaan van een Tesla kost relatief veel stroom.
Als ze Volvo (phev) een week stil stond, was er niets (merkbaar) van de range afgegaan.

Zodra je veel kilometers gaat maken is de Model 3 lekker zuinig, rijd je er weinig, zuipt hij als een gek. Ook zonder sentry mode, doordat hij de eerste kilometers het accupakket nu in de winter actief verwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

BlakHawk schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:21:
[...]

Maar onder aan de streep kijkt een werkgever toch niet naar welke opties je wel of niet gebruikt?
Hij ziet gereden kilometers en kosten die daarbij horen.

Wat zal hem het interesseren dat een diesel geen sentry mode heeft en een Tesla wel?

Ondanks dat de Volvo die ik hiervoor had geen sentry mode had, was er wel een app waarmee je de auto "wakker" hield en kon koelen of verwarmen. Navigatie alvast op afstand instellen. Auto kon open maken of afsluiten...

Het wakker houden van de Volvo had geen merkbare impact op de range.

Al die techniek komt met een nadeel... Het laten stilstaan van een Tesla kost relatief veel stroom.
Als ze Volvo (phev) een week stil stond, was er niets (merkbaar) van de range afgegaan.

Zodra je veel kilometers gaat maken is de Model 3 lekker zuinig, rijd je er weinig, zuipt hij als een gek. Ook zonder sentry mode, doordat hij de eerste kilometers het accupakket nu in de winter actief verwarmt.
Again, hoe kijk jij tegen een trekhaak aan? Of een auto met een dikke geluidsisolatie en een cabrio dak? Fout van de auto dat je buren wakker worden als je met de muziek op 11 en open dak om 2 uur snachts aan komt? Want de sedan die ik hiervoor had, die had slechts een radio met kartonnen flut speakers!

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 03-12-2019 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
GoldenSample schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:43:
[...]

Again, hoe kijk jij tegen een trekhaak aan? Of een auto met een dikke geluidsisolatie en een cabrio dak? Fout van de auto dat je buren wakker worden als je met de muziek op 11 en open dak om 2 uur snachts aan komt? Want de sedan die ik hiervoor had, die had slechts een radio met kartonnen flut speakers!
Ik mis je punt denk ik... :+
Ik had hiervoor een auto waar ik elektrisch mee reed en die in een nacht, of een week stilstaan geen accucapaciteit verloor.

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk|IA op 03-12-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 21:45

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Waarom zou ik?

Als de auto stilstaat hangt die toch aan de laadpaal, hoe kan er dan range verloren gaan?
Positief over de ID kun je pas worden als die leverbaar is, nu is het speculatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
[...]

Waarom zou ik?

Eens met dat laatste, omdat ik de id3 nog niet gezien heb in het echt ga ik echt op het oordeel van jullie af hier. Ik ben momenteel aan het vechten om die reservering alsnog binnen te halen omdat het van buiten en op het oog van binnen allemaal heel netjes lijkt. Mja, de stoelen zitten niet als de gte... Maar zoals de normale golf dan, het plastic is hard... Maar alleen bij je benen of ook het dashboard. Het is uiteindelijk een hele nette ev geworden, nu nog informatie van vw om het af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
[...]

:? :?
Ik denk dat er genoeg mensen in het Tesla topic zijn die steeds liggen te klagen over bepaalde dingen terwijl ze bijna 0,0 real life ervaringen hebben met Tesla.
Ook al zijn er 100'en anderen met wel ervaringen en waar gewoon niet naar geluisterd wordt. Tot ze zelf ervaren wat het is om een Tesla te rijden ;)

En nu moeten we hier met zijn allen positief komen doen, terwijl NIEMAND ook maar iets van cijfers, technologie, ervaringen kan voorleggen voor de ID3?

Je ziet dat er serieus met 2 maten wordt gewogen. Blijkbaar liever de oude garde die enkel met winst bezig is, dan een nieuwkomer die iets meer wilt betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Ze moeten gewoon Bjorn een auto mee geven en hem laten testen. Ik denk dat als er autos daarvoor komen hij die ook wel mee krijgt. Als hij tenminste al een banana box test in de showroom mag doen zal dat wel goed komen.

En ik zou ook wel een tesla kunnen kopen. Qua prestaties stuk betere EV, maar als we maar 100 mogen en ook de slijtage van banden etc mee neem in een beslissing dan wordt dat al weer een minder voorstel.
Ook de negatieve verhalen over dure reparaties en lange wacht tijd schrikken me wel af.

Nu heb ik biij Seat ook een erg slechte ervaring met service ooit gehad, net geen garantie meer en coulance tot 70.000 km (bij een diesel)
Dus bij een Pon merk zit je ook met wat pech erg slecht..

[ Voor 53% gewijzigd door jacovn op 06-12-2019 06:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
bottom line schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:03:
[...]

:? :?
Ik denk dat er genoeg mensen in het Tesla topic zijn die steeds liggen te klagen over bepaalde dingen terwijl ze bijna 0,0 real life ervaringen hebben met Tesla.
Ook al zijn er 100'en anderen met wel ervaringen en waar gewoon niet naar geluisterd wordt. Tot ze zelf ervaren wat het is om een Tesla te rijden ;)

En nu moeten we hier met zijn allen positief komen doen, terwijl NIEMAND ook maar iets van cijfers, technologie, ervaringen kan voorleggen voor de ID3?

Je ziet dat er serieus met 2 maten wordt gewogen. Blijkbaar liever de oude garde die enkel met winst bezig is, dan een nieuwkomer die iets meer wilt betekenen.
Ik weet nog goed in het Tesla topic, dat mijn commentaar niet werd gewaardeerd. Want het was immers het "Tesla topic", dus het was niet de bedoeling daar te veel commentaar op te leveren.

Andersom gebeurt het hier blijkbaar wel.

Ik vind de kwaliteit van mijn Model 3 echt beneden pijl. Volgende week weer een afspraak staan met mobiele service. De knop van de stoelbediening lijkt verbogen en blijft hangen. Geen idee of dit al was, of door een collega komt die mee reed, maar het feit dat het blijkbaar zo makkelijk kapot gaat laat zien dat de kwaliteit niet al te best is.

Begrijp mij niet verkeer, het rijdt heerlijk. Maar alles erom heen is niet helemaal super.

De bumper ben ik ook niet tevreden mee. Niets slechts over de monteur van Tesla, maar op het moment dat hij met een schroevendraaier tussen de bumper ging wroeten, dacht ik wel "Waar ben je nou eigenlijk mee bezig?".

Het is de algemene indruk die ik ook een beetje van Tesla heb gekregen. Niet professioneel... Bijna amateuristisch.

De lage bijtelling is nu fijn en hij is zelfs nog iets sneller dan mijn Volvo was, maar het wordt hoog tijd dat er meer concurrenten komen. Ik heb dan veel meer vertrouwen in merken als VW. Nieuwkomer of niet interesseert mij echt niets. Ik kies met mijn portemonnee.

Je kunt het allemaal nog afdoen als nieuwigheid en kinderziektes, maar Tesla levert al sinds 2013 auto's in Nederland. Als dit de huidige stand van zaken is, dan zie ik de toekomst somber in. Voorlopig hebben ze prima bestaansrecht en ze zullen ook echt niet failliet gaan verwacht ik. Maar een tweede VAG zie ik het niet zo snel worden (grootte).
jacovn schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:49:
Ze moeten gewoon Bjorn een auto mee geven en hem laten testen. Ik denk dat als er autos daarvoor komen hij die ook wel mee krijgt. Als hij tenminste al een banana box test in de showroom mag doen zal dat wel goed komen.

En ik zou ook wel een tesla kunnen kopen. Qua prestaties stuk betere EV, maar als we maar 100 mogen en ook de slijtage van banden etc mee neem in een beslissing dan wordt dat al weer een minder voorstel.
Ook de negatieve verhalen ofpver dure reparaties en lange wacht tijd schrikken me wel af.

Nu heb ik biij Seat ook een erg slechte ervaring met service ooit gehad, net geen garantie meer en coulance tot 70.000 km (bij een diesel)
Dus bij een Pon merk zit je ook met wat pech erg slecht..
Het voordeel van een traditioneel merk is dat de leasmij wat gewicht in de strijd kan gooien. Ik heb ooit mijn Skoda achtergelaten bij de dealer, met de mededeling dat ik hem niet terughoef, voordat de airco naar behoren werkt. Ik had geen afspraak en ben een huurauto gaan halen. De dealer sputterde tegen en de leasemij heeft uiteindelijk contact met ze gezocht en gezorgd dat ze er eindelijk serieus naar keken.

Bij Tesla zal dit niet gebeuren. Ik kan hem daar zonder afspraak achterlaten, maar ze doen er niets aan. Ik kan een huurauto halen en de leasemij laten bellen, maar ze doen er niets aan. Dat is jammer. Het is een tweede apple. Arogant en ze komen ermee weg.

Ik vind de bumper bij mij niet acceptabel, antwoord: het is nu eenmaal Amerikaans. Daar sta je dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Kritisch kunnen we zeker zijn op vw en de id3 maar er is nog weinig bekend om het helemaal af te branden. Ik geloof echt dat de kwaliteit dik op orde zal zijn, de id3 mag gewoon niet floppen voor vw na alles wat er is gebeurd.

Je leest veel over het interieur dat het kaal en goedkoop oogt, bij Tesla oogt het exact hetzelfde maar daar is het ineens wel goed. Ik heb echt hoge verwachtingen van de id3, en ja ook omdat ik hem kan kiezen straks. Maar de modellen die erboven komen zullen de kwaliteitsbeleving alleen maar doen toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynaerdejr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-03-2021
AMARONE schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:02:
[...]

Ik heb hier een berekening voor en alleen nu met 8% is het nog echt financieel interessant om elektrisch te rijden. Bij 12% komt een ICE alweer snel in de buurt. (het comfort en meestal rijkere standaard uitrusting van de elektrische auto's daargelaten)
Welke berekening heb je precies gemaakt?
Met de 0 motorrijtuigenbelasting, goedkoper onderhoud, goedkopere 'brandstof', milieuinvesteringsaftrek (MIA), en lagere bijtelling ben je nog steeds stukken voordeliger uit met een EV in 2021 toch?

ofof.nl - bereken de netto kosten voor elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
@reynaerdejr Dat kan alleen als je ondernemenr bent.
Als je leased telt alleen de bijtelling en de lagere nieuwprijs door geen BPM en geen MRB.
Prive telt toch alleen Geen BPM, geen wegenbelasting en goedkoper operationeel (brandstof en onderhoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
reynaerdejr schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:34:
[...]

Welke berekening heb je precies gemaakt?
Met de 0 motorrijtuigenbelasting, goedkoper onderhoud, goedkopere 'brandstof', milieuinvesteringsaftrek (MIA), en lagere bijtelling ben je nog steeds stukken voordeliger uit met een EV in 2021 toch?
Ik ben afhankelijk van mijn leasebedrijf en die hebben alles in het leasebudget verwerkt. Onder aan de streep is het in 2021 maar 50-100 euro netto lager tegenover dezelfde klasse ICE. Of de prijzen gaan snel omlaag van de elektrische maar dat verwacht ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
BlakHawk schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:14:
[...]

Ik weet nog goed in het Tesla topic, dat mijn commentaar niet werd gewaardeerd. Want het was immers het "Tesla topic", dus het was niet de bedoeling daar te veel commentaar op te leveren.

Andersom gebeurt het hier blijkbaar wel.
Maar je deed het wel. Je bleef maar posten in het Tesla topic met slechte commentaar. Actie lokt gewoon een reactie uit.

En hier geef je zelf even aan dat we met zijn allen wat positiever moeten zijn voor de ID.3 terwijl er 0,0 nieuws/ervaringen zijn.
Dus hier mag niets negatief verteld worden over de auto, want dit is het topic van de ID.3, maar in het Tesla topic mag je wel je beklag doen, ter compensatie van de 90% positieve posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
bottom line schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:53:
[...]

Maar je deed het wel. Je bleef maar posten in het Tesla topic met slechte commentaar. Actie lokt gewoon een reactie uit.

En hier geef je zelf even aan dat we met zijn allen wat positiever moeten zijn voor de ID.3 terwijl er 0,0 nieuws/ervaringen zijn.
Dus hier mag niets negatief verteld worden over de auto, want dit is het topic van de ID.3, maar in het Tesla topic mag je wel je beklag doen, ter compensatie van de 90% positieve posts?
Ik rijd Tesla, dus ja :+
Als ik van (o.a.) jou geen commentaar had gekregen in het Tesla topic, had ik er niet eens een reactie van gemaakt.

Ik vond het alleen frapant dat mensen die vinden dat je niet te negatief in een Tesla topic mag zijn, omdat het een Tesla topic is, wel zelf in een VW topic negatief posten.

Verder mag van mij iedereen posten wat hij wil. Ik heb helemaal niets met VAG. Al trap je de ID3 helemaal met de grond gelijk, fine by me. Wijs dan alleen anderen niet op het te negatief zijn in een ander topic.
AMARONE schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:53:
Kritisch kunnen we zeker zijn op vw en de id3 maar er is nog weinig bekend om het helemaal af te branden. Ik geloof echt dat de kwaliteit dik op orde zal zijn, de id3 mag gewoon niet floppen voor vw na alles wat er is gebeurd.

Je leest veel over het interieur dat het kaal en goedkoop oogt, bij Tesla oogt het exact hetzelfde maar daar is het ineens wel goed. Ik heb echt hoge verwachtingen van de id3, en ja ook omdat ik hem kan kiezen straks. Maar de modellen die erboven komen zullen de kwaliteitsbeleving alleen maar doen toenemen.
Ik vind achteraf, sinds ik de Model 3 heb het interieur niet eens zo goedkoop aanvoelen. Degelijker dan ik dacht om eerlijk te zijn. Het zijn gewoon bepaalde knulligheden, kieren, naden, manier van repareren en onderdelen die in andere auto's te mishandelen zijn, verbuigen hier na "normaal" gebruik.

[ Voor 31% gewijzigd door BlakHawk|IA op 04-12-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
BlakHawk schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:35:
[...]

Verder mag van mij iedereen posten wat hij wil. Ik heb helemaal niets met VAG. Al trap je de ID3 helemaal met de grond gelijk, fine by me. Wijs dan alleen anderen niet op het te negatief zijn in een ander topic.
[...]

We mogen hier in dit topic best wat positiever over de ID3 zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
En juist dat heb ik daarna nader toegelicht.
Probeer de posts in een verband te zien.

Terug naar de ID. Niemand zit hier te wachten op dit gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Laatst online: 22-05 15:30
Ik kan ervoor kiezen om een Elektrische auto te leasen. Doordat ik helaas niet heel veel budget heb is de E-Golf met veel opties heel aantrekkelijk. Ik kan ook kiezen voor een ''kale'' ID.3 met weinig tot geen opties. Daarbij betaal ik dan ook flink bij per maand. Wat lijkt jullie het best om te doen? In de E-Golf heb ik al een proefrit gemaakt en dat ding rijdt echt fantastisch goed. Qua actieradius zie ik voor woon-werk verkeer niet echt een probleem. Maar ja die ID.3 heeft wel meer actieradius maar is dan ook meteen duurder voor mij.

Lastige beslissing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
BMS080 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:05:
Ik kan ervoor kiezen om een Elektrische auto te leasen. Doordat ik helaas niet heel veel budget heb is de E-Golf met veel opties heel aantrekkelijk. Ik kan ook kiezen voor een ''kale'' ID.3 met weinig tot geen opties. Daarbij betaal ik dan ook flink bij per maand. Wat lijkt jullie het best om te doen? In de E-Golf heb ik al een proefrit gemaakt en dat ding rijdt echt fantastisch goed. Qua actieradius zie ik voor woon-werk verkeer niet echt een probleem. Maar ja die ID.3 heeft wel meer actieradius maar is dan ook meteen duurder voor mij.

Lastige beslissing....
Heb dezelfde beslissing hier voor mij. De e golf helemaal afgeladen en comfortabel of toch de id3. Voor het bereik en de moderniteit in de systemen ga ik nu toch voor de id3. Maar dan moet het qua comfort wel meevallen allemaal verder.

Als het bereik geen probleem is zou ik misschien zelfs de e golf kiezen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
AMARONE schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:03:
[...]

Heb dezelfde beslissing hier voor mij. De e golf helemaal afgeladen en comfortabel of toch de id3. Voor het bereik en de moderniteit in de systemen ga ik nu toch voor de id3. Maar dan moet het qua comfort wel meevallen allemaal verder.

Als het bereik geen probleem is zou ik misschien zelfs de e golf kiezen ook.
Precies, ja ik heb liever wel een auto met de nodige opties en goedkoper per maand. Ik ben bang dat die ID.3 een Volkswagen UP + versie wordt met veel plastic en een mager interieur ! Daarnaast is de ID.3 goedkoopste versie redelijk duur, namelijk €38.000 euro met zeer beperkt opties, waarbij ook maar de vraag is of je de auto nog voor 8% bijtelling geleverd kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
BMS080 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:14:
[...]

Precies, ja ik heb liever wel een auto met de nodige opties en goedkoper per maand. Ik ben bang dat die ID.3 een Volkswagen UP + versie wordt met veel plastic en een mager interieur ! Daarnaast is de ID.3 goedkoopste versie redelijk duur, namelijk €38.000 euro met zeer beperkt opties, waarbij ook maar de vraag is of je de auto nog voor 8% bijtelling geleverd kan krijgen!
Ik verwacht dat de 1st gewoon Q2, uiterlijk Q3 uitgeleverd gaat worden. Maar idd, voor 38k heb je in de e golf ongeveer alles.

Ik moet het interieur zelf zien, bij de ds3 crossback Las ik ook over harde plastics maar na het zelf gezien te hebben was dat nergens te vinden. Mensen klagen ook snel.

[ Voor 12% gewijzigd door AMARONE op 05-12-2019 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
AMARONE schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:15:
[...]

Ik verwacht dat de 1st gewoon Q2, uiterlijk Q3 uitgeleverd gaat worden. Maar idd, voor 38k heb je in de e golf ongeveer alles.

Ik moet het interieur zelf zien, bij de ds3 crossback Las ik ook over harde plastics maar na het zelf gezien te hebben was dat nergens te vinden. Mensen klagen ook snel.
Precies, 38k is toch mooi prijsje met veel opties!
Ik heb me in november ingeschreven op de wachtlijst, dus ben benieuw wanneer ik een bericht krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Nu ook op de website:

https://www.volkswagen.nl/elektrisch-rijden/id3-1st

Verwachten jullie dat de reservering echt niet om te zetten is van particulier naar lease? Ik kan een plek ergens claimen maar die 1000 euro blijft verplicht en daar begint mijn leasemaatschappij niet aan.

Zojuist de 1st editie kunnen reserveren :D

[ Voor 66% gewijzigd door AMARONE op 06-12-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
AMARONE schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:52:
Nu ook op de website:

https://www.volkswagen.nl/elektrisch-rijden/id3-1st

Verwachten jullie dat de reservering echt niet om te zetten is van particulier naar lease? Ik kan een plek ergens claimen maar die 1000 euro blijft verplicht en daar begint mijn leasemaatschappij niet aan.

Zojuist de 1st editie kunnen reserveren :D
Ik heb het gevraagd aan de leasemaatschappij maar hierop konden zij geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
BMS080 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:13:
[...]

Ik heb het gevraagd aan de leasemaatschappij maar hierop konden zij geen antwoord op geven.
Hier wel, het kan niet via de lease. Moet op de persoon zelf dus. Omzetten in Koop kan wel via het bedrijf met de reservering code

[ Voor 3% gewijzigd door AMARONE op 06-12-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
AMARONE schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:43:
[...]

Hier wel, het kan niet via de lease. Moet op de persoon zelf dus. Omzetten in Koop kan wel via het bedrijf met de reservering code
Is dat net zoals een Model 3 uit voorraad reserveren en overhevelen naar de leasemaatschappij?

Wat is eigenlijk de kans om in 2020 een ID3 First te scoren in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
naii11 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:06:
[...]

Is dat net zoals een Model 3 uit voorraad reserveren en overhevelen naar de leasemaatschappij?

Geen idee. Het gaat erom dat je met je reserveringscode de bestelling doet. Dus denk hetzelfde inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14

greatgonzo

schit-te-rend!

Hoe liggen de prijzen eigenlijk in DLD?
Ik schat namelijk in dat een EV importeren geen BPM kost.. dan kan het (particulier) misschien wel interessant zijn

Of zijn de auto's daar duurder, omdat ze in DLD wel subsidie krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
naii11 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:06:
[...]
met reservering? 100%
zonder? 0.5%, mits een koop niet doorgaat door de bestelde persoon.
Dat wordt dan een normale ID.3 bestellen, die Q1 2021 wordt geleverd. Q4 2020 had men geen verwachting dat het mogelijk zou zijn (was wel zo in mei 2019 bij presentatie, tijden veranderen blijkbaar)

autos worden geleverd in NL begun AUG 2020. dan hebben ze nog 6 maanden om 1000(?) autos te leveren. Dat moet toch wel kunnen ?

Vraag is of ik de ID.3 wil.. De plus is prima, maar mis gewoon 4 opties die in de max zit >.> en 50k is gewoon toch net teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
greatgonzo schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:26:
Hoe liggen de prijzen eigenlijk in DLD?
Ik schat namelijk in dat een EV importeren geen BPM kost.. dan kan het (particulier) misschien wel interessant zijn

Of zijn de auto's daar duurder, omdat ze in DLD wel subsidie krijgen
zie pagina 1, daarnaast hebben zijn nog subside van 3k? dus daar gaat het nog vanaf.
en qua optielijst is het beetje vergelijkbaar als hier, alleen daar hebben ze een warmtepomp bij de "max" serie.. en hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:45:
[...]

met reservering? 100%
Dat wordt dan een normale ID.3 bestellen, die Q1 2021 wordt geleverd. Q4 2020 had men geen verwachting dat het mogelijk zou zijn (was wel zo in mei 2019 bij presentatie, tijden veranderen blijkbaar)

autos worden geleverd in NL begun AUG 2020. dan hebben ze nog 6 maanden om 1000(?) autos te leveren. Dat moet toch wel kunnen ?

Vraag is of ik de ID.3 wil.. De plus is prima, maar mis gewoon 4 opties die in de max zit >.> en 50k is gewoon toch net teveel.
Als je nu nog een ID3 1st wil moet je dealers gaan bellen. Ik heb er een paar aan de lijn gehad en de ene had 100 mensen op de wachtlijst waarna de andere dealer er nog een paar had (vrijgevallen reserveringen).

Ik ben echt benieuwd welke ik kan kiezen binnen mijn leasebudget en wanneer er meer informatie komt. (ze verwachten de komende 2 weken alles te hebben qua specificaties en prijzen). Augustus lijkt sowieso haalbaar, binnen mijn bedrijf verwachten ze zelfs iets eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Simply1337 schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:45:
[...]

met reservering? 100%

Zijn die 1000 niet reeds vergeven denk je? Voor de First bedoel ik. Zal wel zo zijn, maar ik vraag het even voor de zekerheid. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
naii11 schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:22:
[...]

Zijn die 1000 niet reeds vergeven denk je? Voor de First bedoel ik. Zal wel zo zijn, maar ik vraag het even voor de zekerheid. Dank.
Lees even wat ik net zeg. Bel de lokale dealers en vraag of er nog een id3 vrijgekomen is van mensen die niet betalen of andere keuzes maken. Ik heb afgelopen vrijdag zo nog een 1st kunnen reserveren.

YouTube: Treffen Vw ID3 an der Ladesäule Am Autohof Lauenau

Hier in het wild, met de simpele led koplampen.

[ Voor 14% gewijzigd door AMARONE op 09-12-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
AMARONE schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:05:
[...]

Lees even wat ik net zeg. Bel de lokale dealers en vraag of er nog een id3 vrijgekomen is van mensen die niet betalen of andere keuzes maken. Ik heb afgelopen vrijdag zo nog een 1st kunnen reserveren.

YouTube: Treffen Vw ID3 an der Ladesäule Am Autohof Lauenau

Hier in het wild, met de simpele led koplampen.
Dus de allocatie voor NL is reeds vergeven? Nee duidelijk, ik zal even met A-point bellen. Dan komen we vermoedelijk op de wachtlijst van de wachtlijst, maar alsnog prima.

Zou Leaseplan als grootste leasemij ook x stuks hebben besteld zonder klanten erachter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
geen led, simpele halogene lampjes/reflectors zijn dat. Kostenbesparing gaat ver bij VAG. Anders kunnen ze het niet aanbieden voor 36k voor de middelste (geen 1st)

Alle 1st's zijn "vergeven" daarom is er ook een wachtlijst op de reserveringen. Indien er mensen afmelden en hun geld terugvragen. kunnen die mensen een 1st bemachtigen en schuift iedereen weer een plaatsje op bij de betreffende dealer, is volgens mijn geen landelijke wachtlijst maar dealer afhankelijk.

geen idee of leasemaatschappijen uberhaupt 1st's mochten reserveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 10-12-2019 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:24:
[...]

geen led, simpele halogene lampjes/reflectors zijn dat. Kostenbesparing gaat ver bij VAG. Anders kunnen ze het niet aanbieden voor 36k voor de middelste (geen 1st)

Alle 1st's zijn "vergeven" daarom is er ook een wachtlijst op de reserveringen. Indien er mensen afmelden en hun geld terugvragen. kunnen die mensen een 1st bemachtigen en schuift iedereen weer een plaatsje op.

geen idee of leasemaatschappijen uberhaupt 1st's mochten reserveren.
Dat is dus niet zo, ze kijken namelijk niet landelijk naar de wachtlijst maar per dealer. Het kan dus best zijn dat als je lokaal de dealer belt er nog plek is(zie mijn ervaring van 3 dagen terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AMARONE schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:25:
[...]

Dat is dus niet zo, ze kijken namelijk niet landelijk naar de wachtlijst maar per dealer. Het kan dus best zijn dat als je lokaal de dealer belt er nog plek is(zie mijn ervaring van 3 dagen terug)
heb iets te snel op versturen gedrukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18
Ik heb op dag 1 een reservering geplaatst via de vw website, hoe weet ik aan welke dealer ik gekoppeld ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Medjai schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:16:
Ik heb op dag 1 een reservering geplaatst via de vw website, hoe weet ik aan welke dealer ik gekoppeld ben?
Je moest zelf de dealer selecteren in het reserveringsproces.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
AMARONE schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:36:
[...]

Als je nu nog een ID3 1st wil moet je dealers gaan bellen. Ik heb er een paar aan de lijn gehad en de ene had 100 mensen op de wachtlijst waarna de andere dealer er nog een paar had (vrijgevallen reserveringen).

Ik ben echt benieuwd welke ik kan kiezen binnen mijn leasebudget en wanneer er meer informatie komt. (ze verwachten de komende 2 weken alles te hebben qua specificaties en prijzen). Augustus lijkt sowieso haalbaar, binnen mijn bedrijf verwachten ze zelfs iets eerder.
Zou je denken dat dealers in de Randstad wat langere wachtlijsten hebben dan daarbuiten?

En na de aanschaf van een nieuwe auto, zou je elke dealer mogen gebruiken toch voor onderhoud e.d.? Of ben je gebonden aan de dealer waar je de wagen hebt afgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:08
Simply1337 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:24:
[...]

Dat is wel LED? Op dezelfde manier als de meeste andere recente C segment wagens. Denk aan een Corolla, die heeft ook basic LED standaard en high-end LED op de duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AndRo555 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:46:
[...]

Dat is wel LED? Op dezelfde manier als de meeste andere recente C segment wagens. Denk aan een Corolla, die heeft ook basic LED standaard en high-end LED op de duurdere modellen.
check de afbeelding en oordeel zelf.

Maarja, Zelf dacht ik dat het sowieso een halogeen zou zijn, maar kan ook een simpele ledlamp zijn aan een fitting (daarom zo'n hoekige reflector), maar vond de kleur gewoon te warm voor led (maar dat kan ook natuurlijk anders bij een led)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:42:
[...]

[...]

check de afbeelding en oordeel zelf.

Maarja, Zelf dacht ik dat het sowieso een halogeen zou zijn, maar kan ook een simpele ledlamp zijn aan een fitting (daarom zo'n hoekige reflector), maar vond de kleur gewoon te warm voor led (maar dat kan ook natuurlijk anders bij een led)
Het staat letterlijk in de specificaties dat het led is.

• mcmiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Prima, zit er toch in dus heb er verder geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnabula
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-05 15:26
Lange video (Duits) met wat vooral verkooppraatjes, maar toch ook interessante informatie tussen de regels: YouTube: Robin LIVE 🔴 aus der VW ID 3 Produktion + Interview

Interessante informatie (voor zover ik verstaan heb):
-prijzen van de gewone productiemodellen worden in de lente (eind april) bekendgemaakt
-geen echte trekhaak voor campers mogelijk, wel een systeem om fietsrek op te monteren is mogelijk
-bij voorkeur om de twee jaar onderhoud
-eerste substantiele updates bij de garage (deels vanwege veiligheid), daarna over the air mogelijk
-ID next premiere aan het einde van de lente en gaat wel een volwaardige trekhaak hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door somnabula op 13-12-2019 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
Hier nog wat leuks om te zien, interessant is dat ze het interieur nog enigzins gewijzigd hebben tussen de stoelen..

YouTube: Volkswagen ID.3 test-drive on a race track and new details of the car

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Nog een iets langer filmpje van een andere duitser:
YouTube: VW ID 3 erste Testfahrt + neue wichtige Infos!

• AMARONE
Ze zijn allemaal positief na de testrit, lekker stil klinkt hij ook. Ik zit elke dag te zoeken naar nieuwe informatie.. Maar helaas.

• jacovn
F
AMARONE schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:46:
Hier nog wat leuks om te zien, interessant is dat ze het interieur nog enigzins gewijzigd hebben tussen de stoelen..

YouTube: Volkswagen ID.3 test-drive on a race track and new details of the car
100€ for whoever that makes a donut
1000€ for who gets it up on the roof

• AMARONE
YouTube: De uitvoeringen van de Volkswagen ID.3 1ST

De volgende stap is eindelijk de totale optielijst, brochures e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14

greatgonzo

schit-te-rend!

Die ID.Space Vizzion (zeg maar elektrische Passat), wat zou daarvoor de prijsstelling zijn?
55.000 oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
greatgonzo schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:19:
Die ID.Space Vizzion (zeg maar elektrische Passat), wat zou daarvoor de prijsstelling zijn?
55.000 oid??
in 2022? voor een basis variant met kleinste batterij gok ik wel 45k.. en fully loaded met grootste batterij 80k.

of er moet veel gebeuren in batterij land in 2 jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04 17:58
Het gaat lekker met de id3......grote softwareproblemen! https://www.bright.nl/nie...t-grote-softwareproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Zoveel auto's al van de band, waarom dan pas q3 leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:23
Zo, gisteren ook een ID.3 gereserveerd. Zoals ik nu kan zien wil ik graag de ID.3 Max bestellen.
Ik ben erg benieuwd wanneer de auto geconfigureerd en besteld kan worden. Ik zag op Twitter al dat er mensen zijn in Oostenrijk welke hem al besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
f.heinen schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:25:
Zo, gisteren ook een ID.3 gereserveerd. Zoals ik nu kan zien wil ik graag de ID.3 Max bestellen.
Ik ben erg benieuwd wanneer de auto geconfigureerd en besteld kan worden. Ik zag op Twitter al dat er mensen zijn in Oostenrijk welke hem al besteld hebben.
Ik zie de ID.3 niet in de configurator staan https://konfigurator.volk...dels?GrossNetSwitch=GROSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Niet raar toch, lijkt mij dat dit via een apart iets gaat ivm de reserveringen van de 1st?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
AMARONE schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:19:
[...]

Niet raar toch, lijkt mij dat dit via een apart iets gaat ivm de reserveringen van de 1st?
Exact. Dat denk ik ook. De hele reserveer en bestel portal is apart.

Hier zag ik dat:
https://twitter.com/Marij.../1207981142416199680?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
f.heinen schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:01:
[...]

Hier zag ik dat:
Oké ik heb in de algemene configurator gekeken en zag hem daar niet tussen staan. We wachten nog even af, zal in de loop van januari zijn heb ik van mijn dealer begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
f.heinen schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:01:
[...]

Hier zag ik dat:
Je ziet het inderdaad op die foto's, je zet wat vinkjes bij welke je wil, kiest de kleur en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
mcmiles schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:44:
[...]

Oké ik heb in de algemene configurator gekeken en zag hem daar niet tussen staan. We wachten nog even af, zal in de loop van januari zijn heb ik van mijn dealer begrepen.
Ik denk dat jouw dealer iets optimistisch is zoals ik hier hoor. De hoofd verkoop van de VW ID familie zegt dat het voorjaar wordt. Zie hier: YouTube: Head of sales VW Id family answers Id.3 prebookers questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik lees/hoor toch dat de 1st edition 0-100 in 7,5 seconden doet, en de later versies in 9.5 seconden, of je moet een performance pack als optie nemen.
Dat is dan iets wat je ‘extra’ krijgt voor de 1st edition. De rest blijft vaag.

Hier: YouTube: Head of sales VW Id family answers Id.3 prebookers questions op 3:44

[ Voor 21% gewijzigd door jacovn op 23-12-2019 20:54 ]

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik blijf het raar vinden dat Volkswagen in ieder land anders de opties communiceert.
Noorwegen heeft op hun website filmpjes en optielijsten.
Mijn Noors is alleen niet meer wat het geweest is, maar Google translate maakt het wel duidelijk.
Hoop dat Nederlandse opties hetzelfde zijn.

https://www.volkswagen.no/no/biler/id3.html

• mcmiles
mouluh schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:58:
Ik blijf het raar vinden dat Volkswagen in ieder land anders de opties communiceert.
Mijn Noors is alleen niet meer wat het geweest is, maar Google translate maakt het wel duidelijk.

Eens, en de standaardversie beschikt ook nog eens over een warmtepomp. Wordt in NL niet over gerept.

• AMARONE

Heel apart inderdaad. Maar dat krijg je als je land onafhankelijk alle opties eerst gaat bepalen. Het zal op de warmtepomp na niet veel afwijken(je leest eruit dat de basis echt een polo is vanbinnen helaas). Mijn leasebedrijf heeft voor de vakantie bij pon gezeten en die verwachten echt alles in 1x in januari, volgens mij kan het snel gaan dan.

En inderdaad, echt zonde dat er geen warmtepomp in zit standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:08
Dat is dan ook niet Volkswagen die dat communiceert maar de importeur, dus niet Volkswagen zelf.
Pagina: 1 ... 4 ... 371 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.