bottom line schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:03:
[...]
Ik denk dat er genoeg mensen in het Tesla topic zijn die steeds liggen te klagen over bepaalde dingen terwijl ze bijna 0,0 real life ervaringen hebben met Tesla.
Ook al zijn er 100'en anderen met wel ervaringen en waar gewoon niet naar geluisterd wordt. Tot ze zelf ervaren wat het is om een Tesla te rijden
En nu moeten we hier met zijn allen positief komen doen, terwijl NIEMAND ook maar iets van cijfers, technologie, ervaringen kan voorleggen voor de ID3?
Je ziet dat er serieus met 2 maten wordt gewogen. Blijkbaar liever de oude garde die enkel met winst bezig is, dan een nieuwkomer die iets meer wilt betekenen.
Ik weet nog goed in het Tesla topic, dat mijn commentaar niet werd gewaardeerd. Want het was immers het "Tesla topic", dus het was niet de bedoeling daar te veel commentaar op te leveren.
Andersom gebeurt het hier blijkbaar wel.
Ik vind de kwaliteit van mijn Model 3 echt beneden pijl. Volgende week weer een afspraak staan met mobiele service. De knop van de stoelbediening lijkt verbogen en blijft hangen. Geen idee of dit al was, of door een collega komt die mee reed, maar het feit dat het blijkbaar zo makkelijk kapot gaat laat zien dat de kwaliteit niet al te best is.
Begrijp mij niet verkeer, het rijdt heerlijk. Maar alles erom heen is niet helemaal super.
De bumper ben ik ook niet tevreden mee. Niets slechts over de monteur van Tesla, maar op het moment dat hij met een schroevendraaier tussen de bumper ging wroeten, dacht ik wel "Waar ben je nou eigenlijk mee bezig?".
Het is de algemene indruk die ik ook een beetje van Tesla heb gekregen. Niet professioneel... Bijna amateuristisch.
De lage bijtelling is nu fijn en hij is zelfs nog iets sneller dan mijn Volvo was, maar het wordt hoog tijd dat er meer concurrenten komen. Ik heb dan veel meer vertrouwen in merken als VW. Nieuwkomer of niet interesseert mij echt niets. Ik kies met mijn portemonnee.
Je kunt het allemaal nog afdoen als nieuwigheid en kinderziektes, maar Tesla levert al sinds 2013 auto's in Nederland. Als dit de huidige stand van zaken is, dan zie ik de toekomst somber in. Voorlopig hebben ze prima bestaansrecht en ze zullen ook echt niet failliet gaan verwacht ik. Maar een tweede VAG zie ik het niet zo snel worden (grootte).
jacovn schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:49:
Ze moeten gewoon Bjorn een auto mee geven en hem laten testen. Ik denk dat als er autos daarvoor komen hij die ook wel mee krijgt. Als hij tenminste al een banana box test in de showroom mag doen zal dat wel goed komen.
En ik zou ook wel een tesla kunnen kopen. Qua prestaties stuk betere EV, maar als we maar 100 mogen en ook de slijtage van banden etc mee neem in een beslissing dan wordt dat al weer een minder voorstel.
Ook de negatieve verhalen ofpver dure reparaties en lange wacht tijd schrikken me wel af.
Nu heb ik biij Seat ook een erg slechte ervaring met service ooit gehad, net geen garantie meer en coulance tot 70.000 km (bij een diesel)
Dus bij een Pon merk zit je ook met wat pech erg slecht..
Het voordeel van een traditioneel merk is dat de leasmij wat gewicht in de strijd kan gooien. Ik heb ooit mijn Skoda achtergelaten bij de dealer, met de mededeling dat ik hem niet terughoef, voordat de airco naar behoren werkt. Ik had geen afspraak en ben een huurauto gaan halen. De dealer sputterde tegen en de leasemij heeft uiteindelijk contact met ze gezocht en gezorgd dat ze er eindelijk serieus naar keken.
Bij Tesla zal dit niet gebeuren. Ik kan hem daar zonder afspraak achterlaten, maar ze doen er niets aan. Ik kan een huurauto halen en de leasemij laten bellen, maar ze doen er niets aan. Dat is jammer. Het is een tweede apple. Arogant en ze komen ermee weg.
Ik vind de bumper bij mij niet acceptabel, antwoord: het is nu eenmaal Amerikaans. Daar sta je dan...