Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 404 405 Laatste
Acties:

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

-tom-562

Oliesjeik

tcw82 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:55:
Vandaag nieuwe ruitenwissers gemonteerd. Bosch aerotwin.

Gelijk ruit een lapje gegeven.

Zie ik met de wissers die terug naar beneden wissen uit de service stand dat de grote wisser het raam helemaal niet raakt.

Is er iets dat je kan afstellen, strakker zetten?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het wisselbad komt niet op het glas. Door het schuim lijkt het wel, maar de vlek die achtergebleven is, lijkt me duidelijk.
Wel apart, mss even een paar dagen wachten en moeten de wissers zich "zetten"? Ik wil die van mij ook vervangen, de standaard wissers zijn echt van ruk kwaliteit. De flatblades van de Action wissen een stuk beter op onze 2e auto

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• jerry99
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:16
Ik heb een id.4 van 2021 met software versie 3.8. ik ga binnenkort een langere rit maken ruim 1000 km. Wat is jullie ervaring met de eigen navigatie van de id.4 vs bijvoorbeeld ABRP?

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:46
jerry99 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 21:38:
Ik heb een id.4 van 2021 met software versie 3.8. ik ga binnenkort een langere rit maken ruim 1000 km. Wat is jullie ervaring met de eigen navigatie van de id.4 vs bijvoorbeeld ABRP?
Heb je een iPhone? Gebruik dan PUMP om te navigeren. Even een maand een abonnement nemen en je navigeert ook met CarPlay.

De VW 3.8 navigatie ziet er niet alleen niet uit (hoe kun je hoofdwegen, route, je eigen voertuig en nog veel meer elementen allemaal wit maken???), het blinkt ook niet uit in gebruiksvriendelijkheid en duidelijkheid. Bij PUMP kom je alleen bij laadstations van je selectie, en je ziet hoeveel plekken er vrij zijn.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

-tom-562

Oliesjeik

ikweethetbeter schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:12:
[...]

Heb je een iPhone? Gebruik dan PUMP om te navigeren. Even een maand een abonnement nemen en je navigeert ook met CarPlay.

De VW 3.8 navigatie ziet er niet alleen niet uit (hoe kun je hoofdwegen, route, je eigen voertuig en nog veel meer elementen allemaal wit maken???), het blinkt ook niet uit in gebruiksvriendelijkheid en duidelijkheid. Bij PUMP kom je alleen bij laadstations van je selectie, en je ziet hoeveel plekken er vrij zijn.
Maar leest PUMP ook de actuele SOC uit en past die daarop de laadpunten aan? Dat doet ABRP b.v. wel

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:46
-tom-562 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:23:
[...]

Maar leest PUMP ook de actuele SOC uit en past die daarop de laadpunten aan? Dat doet ABRP b.v. wel
Ja.

Via login op VW, geen dongle nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door ikweethetbeter op 07-07-2026 22:46 ]

• jerry99
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:16
PUMP dank voor de tip ik kende die nog niet. Heb even gekeken maar denk niet dat het voor mij is. ABRP lijkt mij wat overzichtelijker.

maar dan laat ik de interne navigatie buiten beschouwing.
Pagina: 1 ... 404 405 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.