WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies. Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK!

Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 401 402 Laatste
Acties:

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19
Dit betreft een Volkswagen ID.4: ik heb vorige week de update naar 3.8 aangeboden gekregen. Van tevoren even gefilmd dat ik op 3.7 geen enkel probleem met het SOS systeem had, want ervaringen op internet leerde dat dat nog weleens een probleem kon zijn na de 3.8 update.

Na de update, inderdaad, problemen met het SOS systeem. voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij de dealer en aangegeven dat het rode SOS lampje (en in het display de melding om een werkplaats te bezoeken) voor de 3.8 update toch echt niet aanwezig waren (wat ik kon bewijzen) maar toch was er een afspraak nodig voor diagnose á 1,5 uur (á ~€310) om vast te kunnen gaan stellen of dit onder garantie valt. Aangezien de afspraak pas over 2 maanden kan, heb ik in de tussentijd een OBDeleven besteld en gebruikt om de Emergency SOS battery te resetten, wat het probleem verholpen heeft.

De afspraak laat ik staan, want er schijnt ook een recall (57K3) te zijn op de software van de portiergreep buitenzijde.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48
Termy schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:10:
Eerder las ik in dit topic dat je rond de datum van het eind van je We Connect Plus abo gratis kunt verlengen dus ik had de datum in m'n agenda gezet (morgen) en hield de boel al een paar dagen in de gaten en jawel, vandaag was er opeens een 0 euro optie die ik eerder echt nog niet zag.

Dus dat is weer geregeld voor 2 jaar ;).
waar zie je dat? in de shop van de auto?
Pagina: 1 ... 401 402 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.