Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 391 392 Laatste
Acties:

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:33
d_marf schreef op maandag 19 januari 2026 @ 18:22:
Een navigatie software vraag betreffende mijn id3 versie 2023.
Ik heb de VW navigatie draaien met database 2508 (augustus 2025 staat dat voor heb ik begrepen), overigens geen abonnement meer, die was blijkbaar maar 2 jaar geldig.

Nu vond ik bij toeval op de VW website, onder mijn account en dan uiteraard ingevuld welke VW ik heb, dat er een 30GB grote download is met de laatste navigatie data.
Nu staat bij de download echter dat deze van november 2024 is.

Is deze download helemaal apart van wat er draait in de auto qua OTA-update?
Loopt de VW website enorm achter?

Nu wil ik het uiteraard wel proberen, maar omdat ik daarvoor eerst een USB-C stick moet aanschaffen, wilde ik mijzelf eerst verder informeren hoe het nou precies zit.

Heeft iemand ervaring of een idee welke mij verder kan helpen?
Heb de download geprobeerd, netjes USB-C geformatteerd etc, maar volgens mij zijn deze kaarten niet voor ID's bedoeld, maar voor de brandstofauto's etc. Ze doen niets op software versie 3.* in ieder geval. Kaarten van VW ID.* gaan altijd over OTA voor zover ik weet.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:51
d_marf schreef op maandag 19 januari 2026 @ 18:22:
Een navigatie software vraag betreffende mijn id3 versie 2023.
Ik heb de VW navigatie draaien met database 2508 (augustus 2025 staat dat voor heb ik begrepen), overigens geen abonnement meer, die was blijkbaar maar 2 jaar geldig.

Nu vond ik bij toeval op de VW website, onder mijn account en dan uiteraard ingevuld welke VW ik heb, dat er een 30GB grote download is met de laatste navigatie data.
Nu staat bij de download echter dat deze van november 2024 is.

Is deze download helemaal apart van wat er draait in de auto qua OTA-update?
Loopt de VW website enorm achter?

Nu wil ik het uiteraard wel proberen, maar omdat ik daarvoor eerst een USB-C stick moet aanschaffen, wilde ik mijzelf eerst verder informeren hoe het nou precies zit.

Heeft iemand ervaring of een idee welke mij verder kan helpen?
tcw82 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:04:
Goede middag... op deze stormachtige (mid)dag had ik het plan opgevat te controleren of de kaart in de auto up to date is. Dus, naar myvolkswagen, handleiding gelezen, filetje (30 gb) gedownload, memory stick geregeld...

Dus... Op naar de auto. eerste stap.. welke versie zit er in.

[...]

In het menu kom daar 25.08 uit. Als ik de handleiding goed begrijp is dat jaar 2025, maand 08 (augustus).

Maar nu... De versie die je "automatisch" krijgt als je online je auto hebt ingevoerd is (als ik deze bestandsnaam goed lees) november 2023?
Bestandsnaam:
[...]

Beschrijving:

[...]

Kan dat?

Soort van geluk bij ongeluk, ik had alleen USB A memory stick, echter, de auto is helemaal USB C. Het kaartlees station dat ik had mag niet van de auto, dus toen had ik opeens tijd om hier nog eens een vraag te stellen. Gaat dit goed met die kaart? Is mijn auto recenter dan de online versie van VW? Of mis ik iets?
Ik had niet de juiste usb stick. Dus ben gestopt.
Het viel me wel op dat hele nieuwe weggetjes wel in de auto te zien zijn. Geen idee of dat een toevalligheid was.

Gaat om dit weggetje, is ergens afgelopen jaar geopent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjYs9XaDnTYASHwx_qML2ny3tC8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fPjP0GLt9esQM7g4BIf7iUzh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxXkobJ0Zn6WstfvgWJCrbgLOgk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Jf5FfdaW2cbRvsgzziaCSbKl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ej67LDbv467F7JTmgbbTzTE-q1A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3Jk0Jro9BQFvDSMW2WSFOoaC.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 20% gewijzigd door tcw82 op 19-01-2026 19:07 ]

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33
AndriesLouw schreef op maandag 19 januari 2026 @ 18:53:
[...]

Heb de download geprobeerd, netjes USB-C geformatteerd etc, maar volgens mij zijn deze kaarten niet voor ID's bedoeld, maar voor de brandstofauto's etc. Ze doen niets op software versie 3.* in ieder geval. Kaarten van VW ID.* gaan altijd over OTA voor zover ik weet.
Wel bijzonder dan dat ze de download laten verschijnen terwijl in mijn ve account alleen maar een id3 genoemd staat.

Mooi dat jij het al hebt geprobeerd en de uitkomst wilde delen. Bedankt! 🙏

• HouterBend
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:13
Ik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p28wT6yuViH7mwDfZ13-Xzt1mgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNpuec4m2xdExfcURW0pwXMU.jpg?f=fotoalbum_largekwam er vanmorgen achter dat de plastic afdekking aan één kant van de afstandsbediening deels los was gekomen. (Zie foto) Het lukt me niet om die weer in de juiste positie te drukken.
Heeft iemand dit ook gehad? En heb je het kunnen (laten) fixen?

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

Termy

valt er nog wat te fragge?

HouterBend schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:45:
Ik [Afbeelding]kwam er vanmorgen achter dat de plastic afdekking aan één kant van de afstandsbediening deels los was gekomen. (Zie foto) Het lukt me niet om die weer in de juiste positie te drukken.
Heeft iemand dit ook gehad? En heb je het kunnen (laten) fixen?
Al geprobeerd hem los te wippen en gewoon weer goed aan te drukken? Zover ik weet zit er op die hoek geen clipje dus het zit meer in het midden los.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:51
Met een scherp maar toch bot voorwerp (geodriehoek oid) in de rand duwen.
Is een beetje vreemde constructie.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

Termy

valt er nog wat te fragge?

Gewoon de sleutel zelf gebruiken.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:33
Zelfde probleem gehad met keyfob, dit filmpje weer gevolgd om de boel weer goed te krijgen: YouTube: Reassemble VW ID3, ID4, ID5, ID Buzz, Cupra, Golf Keyfob in 2 minutes

Specificaties | AndriesLouw.nl

Pagina: 1 ... 391 392 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.