Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 390 391 Laatste
Acties:

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
2 jaar geleden een Skoda Enyaq ingeleverd en afgelopen weekend een nieuwe ID4 Pro Business bij de dealer opgehaald. Er is toch wel een hoop veranderd sindsdien! De Enyaq had (uiteindelijk) versie 3.7 en deze ID4 heeft 5.6. En waarschijnlijk wat nieuwe hardware, want de Navi en alles loopt nu heerlijk soepel. Wat een verademing :)

Misschien kan iemand me helpen met de sleutels. Ik berg ze in huis op een relatief kleine afstand (een meter of 5) van de auto op en hierdoor blijft het ledje op de sleutel steeds knipperen en gaat (zo is me verteld) de accu van de sleutel snel leeg. Op de Enyaq had ik dat ook en daar kon ik ‘Kessy’ uitvinken en was het knipperen opgelost.wel de deuren handmatig open doen met de knoppen op de sleutel(ipv automatisch als je aan komt lopen)m maar dat handmatige vind ik juist fijn. Ik had de optie “keyless access’ uitgevinkt (en daarmee ook alle opties daaronder), maar dat blijkt dus niet te werken. De auto blijft ook ontgrendelen (of in ieder geval gaan de lichten aan) als ik aan kom lopen.

Iemand die weet hoe ik dit echt uit kan zetten?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

buzzlightyear

To infinity and beyond...

MJMaverick schreef op maandag 12 januari 2026 @ 19:42:
[...]

Helaas staan de favorieten in de app los van die in de auto. Mijn app weet niet waar Home en Work zijn, maar mijn auto wel, en ook andere favorieten worden niet gesynchroniseerd... Volgens mij slaat de auto ze lokaal op, dus bij een reset en opnieuw koppelen aan jouw account moet je ze toch opnieuw opvoeren.

VW heeft nog wat stappen te zetten als het gaat om dit soort dingen,.
Thx. Beetje suf dat dit er niet in zit, synchronisatie en online backup zou ideaal zijn. Enfin, maar eens kijken wat de beste oplossing is voor ons.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:13

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

-tom-562 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:42:
[...]

Wellicht zijn er niet genoeg Ionity laders? Als ik een route plan naar de Dordogne (onze vakantie bestemming aankomende zomer), met als voorkeur Tesla en Ionity krijg ik een route met alleen maar Tesla en Ionity.
Het liefste rij ik zo'n lange afstand met de VW navigatie, maar wss neem ik voor de zekerheid een maand abonnement op ABRP en koppel ik die met de auto
Ik rijdt zeker een keer in de 2 maanden naar Zwitserland, ik kan de Ionity laders dromen.

• macbelly
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jakkie takkie schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:19:
[...]

Klopt, staat bij mij ook in de COC/EEG verklaring. Ze gaven bij Aviloo aan dat hun ervaring is dat de netto capaciteit van een nieuwe auto (ID3 58kWh) nooit boven de 54kWh zit en daarom houden ze dat aan als startwaarde. Jammer genoeg heb ik het nooit afgelezen op mijn (separate) kWh meter toen de auto nieuw was.

Zou wel interessant zijn om een test te zien van een relatief nieuwe auto om te vergelijken.
Mijn ID.3 is van september 2024 (modeljaar 2025) en vanaf het begin heb ik bij iedere laadbeurt de toename van SoC omgerekend naar een volle batterij. Die komt dan gemiddeld uit op zo’n 63-64kWh. Is dat een berekening die je in deze context kunt gebruiken?

S1255PC6 - ComfoAir Q350 ERV - 40x435Wp - GW12K-SDT-20 - Ratio io6

Pagina: 1 ... 390 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.