Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 380 381 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:37
Zo zie je maar het zal ook wel aan de dealer liggen.
Ik heb met mijn ID3 First de eerste twee jaar elke keer nog gratis vervangend vervoer gekregen.
Waarvan ivm met iets aan de batterij een keer twee weken.
Ook garantie zaken zijn bij mij zonder problemen netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:24
Poeh, dat klinkt niet al te premium inderdaad.
Ik heb hem staan hoor. Hij hangt aan de lader en die ging, ondanks een accu % van 57% direct laden. Na wat uitzoeken blijkt dat de auto zijn accu procent niet naar de Tibber door had/heeft gespeeld en tibber denkt dat hij dus 0% accu had. Beetje vreemd. Tibber geeft aan dat de updates van vw naar Tibber erg traag gaan.

Ik had een paar dingen die ik nog wil uitzoeken, omdat hier veel kennis zit, deel ik mijn vragen maar gewoon:
Hoe kan ik zien of de buitenspiegels mee dimmen met de binnenspiegel. (In de Skoda kon ik een donker laagje zien op het glas, dat zie ik nu niet, daarmee denk ik dat het dus niet dimt, maar misschien kan ik het nog anders herkennen?)
Is er een manier om de ramen naar beneden te doen met de afstandsbediening? Met de Skoda kon ik mijn ramen laten zakken en sluiten door op "open" of "dicht" te drukken en ingedrukt te houden.
Voor het hemeltje, dat kan ik sluiten met de slider in het dak, maar wat is de truc zodat het gewoon helemaal open of helemaal dicht gaat, zonder dat ik 3 minuten met mijn vinger in de lucht zit? Dus hoe een autoruit ook automatisch naar beneden gaat als je het knopje eventjes langer indrukt.

De software versie aanboord was de 3.8 dat leek me verder prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:07
tcw82 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:29:
Poeh, dat klinkt niet al te premium inderdaad.
Ik heb hem staan hoor. Hij hangt aan de lader en die ging, ondanks een accu % van 57% direct laden. Na wat uitzoeken blijkt dat de auto zijn accu procent niet naar de Tibber door had/heeft gespeeld en tibber denkt dat hij dus 0% accu had. Beetje vreemd. Tibber geeft aan dat de updates van vw naar Tibber erg traag gaan.

Ik had een paar dingen die ik nog wil uitzoeken, omdat hier veel kennis zit, deel ik mijn vragen maar gewoon:
Hoe kan ik zien of de buitenspiegels mee dimmen met de binnenspiegel. (In de Skoda kon ik een donker laagje zien op het glas, dat zie ik nu niet, daarmee denk ik dat het dus niet dimt, maar misschien kan ik het nog anders herkennen?)
zo ver ik weet dimmen de buitenspiegels niet
Is er een manier om de ramen naar beneden te doen met de afstandsbediening? Met de Skoda kon ik mijn ramen laten zakken en sluiten door op "open" of "dicht" te drukken en ingedrukt te houden.
Precies dat, openen of sluiten indrukken en vast blijven houden. als dat niet werkt, is comfort sluiten w.s. uitgeschakeld onder de raam instellingen van de auto.
Voor het hemeltje, dat kan ik sluiten met de slider in het dak, maar wat is de truc zodat het gewoon helemaal open of helemaal dicht gaat, zonder dat ik 3 minuten met mijn vinger in de lucht zit? Dus hoe een autoruit ook automatisch naar beneden gaat als je het knopje eventjes langer indrukt.

De software versie aanboord was de 3.8 dat leek me verder prima.
Een swipe vanuit het midden naar voren of achteren zou dat moeten bewerkstelligen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
sl1000 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:57:
[...]

zo ver ik weet dimmen de buitenspiegels niet

[...]

Precies dat, openen of sluiten indrukken en vast blijven houden. als dat niet werkt, is comfort sluiten w.s. uitgeschakeld onder de raam instellingen van de auto.

[...]

Een swipe vanuit het midden naar voren of achteren zou dat moeten bewerkstelligen
Dank je. De ramen heb ik gevonden in de instellingen.
Het dak blijft dwars. In de instellingen heb ik het dak ook gevonden, maar dat geeft de melding "helaas is de functie nu niet beschikbaar"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnkG_9i4BQ7_S16d6QtsBFK2P-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BiZSEk1MN3zPtKtloDft4YYk.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is opgelost. Je moet alleen alle handelingen doen zonder laadstekker verbonden.
Anders kan je het niet "resetten".

[ Voor 5% gewijzigd door tcw82 op 07-10-2025 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08-10 10:52
SneezZ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 14:43:
[...]

Dit is de voortgang van mijn ID.4 Pro Limited edition:

Woensdag 10 sept
Het is zover! Vandaag wordt gestart met de productie van jouw nieuwe Volkswagen ID.4. Op je 'Mijn Volkswagen pagina' geven wij je een kijkje in de fabriek, zodat je een impressie hebt van de bouw van een auto.
[Afbeelding]

Dinsdag 23 sept
Jouw nieuwe ID.4 heeft de Volkswagen-fabriek verlaten en is onderweg naar Nederland.
[Afbeelding]

Dinsdag 30 sept
Goed nieuws! Jouw nieuwe Volkswagen ID.4 is bij ons aangekomen en wij gaan hem zorgvuldig inspecteren. Benieuwd hoe hij eruit ziet? Ga snel naar je persoonlijke 'Mijn Volkswagen pagina' voor een sneak preview.
[Afbeelding]

En dezelfde dag nog bevestiging van de leveringsafspraak op donderdag 9 okt:
Op jouw 'Mijn Volkswagen pagina' tref je de bevestiging van onze afleverafspraak aan. Graag vragen wij je aandacht voor wat laatste zaken met betrekking tot de aflevering van jouw ID.4.

[Afbeelding]

Dus productie week 37, sturen week 39, ontvangen week 40 en levering week 41.

Ging veel sneller dan verwacht, mijn eerste leverindicatie was week 44 (30 okt)
Heb jij de auto zelf aangeschaft, dat je deze info te zien krijgt? Zal met een leasebak wel niet kunnen vermoed ik. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:07
Ironis schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:52:
[...]

Heb jij de auto zelf aangeschaft, dat je deze info te zien krijgt? Zal met een leasebak wel niet kunnen vermoed ik. ..
als je leverende dealer lief is, geeft hij je het linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Ok, dit is wel iets waar ik niet uitkom. (De ramen en het dakraam zijn nu allemaal happy 😊 dank voor de hulp!)
Ik krijg mijn auto informatie niet beschikbaar in de "my Volkswagen" app, dit is de Engelse app, niet de mijn Volkswagen. Wat volgens mij meer een website is.

Voor zover ik kan zien is alles ingevuld etc. En ik zie de auto ook in de app.
Ik krijg alleen geen enkele informatie beschikbaar.
Via een externe link heb ik wel 8 (uit mijn hoofd) gratis producten "gekocht". Dingen als "we connect" en wat spelletjes.
Zou die informatie in de app direct moeten werken of is dat iets dat (bijvoorbeeld) een dag kost?

Voor de volledigheid, dit is wat ik zie (Nee ik heb geen gele):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jlc4LeEJ1AU7Y0UJqX3S3eZ3XbY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JtH6WbVusUGoApmi5L6wtHrV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezZ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:02
Ironis schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:52:
[...]

Het is een private leasebak ;) . Ik lease bij VWPFS. Ik krijg de info direct van Pon, vind het wel een goede service, dan zie tenminste dat er iets gebeurt. Maar misschien omdat ze importeur zijn in NL hebben ze betere info?

[ Voor 11% gewijzigd door SneezZ op 07-10-2025 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:56
tcw82 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:29:
Ok, dit is wel iets waar ik niet uitkom. (De ramen en het dakraam zijn nu allemaal happy 😊 dank voor de hulp!)
Ik krijg mijn auto informatie niet beschikbaar in de "my Volkswagen" app, dit is de Engelse app, niet de mijn Volkswagen. Wat volgens mij meer een website is.

Voor zover ik kan zien is alles ingevuld etc. En ik zie de auto ook in de app.
Ik krijg alleen geen enkele informatie beschikbaar.
Via een externe link heb ik wel 8 (uit mijn hoofd) gratis producten "gekocht". Dingen als "we connect" en wat spelletjes.
Zou die informatie in de app direct moeten werken of is dat iets dat (bijvoorbeeld) een dag kost?

Voor de volledigheid, dit is wat ik zie (Nee ik heb geen gele):

[Afbeelding]
Waarom niet de gewone vw app? En heb je de correcte s-pin van de auto in kunnen voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Stefan1987 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:07:
[...]

Waarom niet de gewone vw app? En heb je de correcte s-pin van de auto in kunnen voeren?
Dat Screenshot is de ap die bij mij "volkswagen" heet 😱
S pin werkt in de auto.
Deze ap? (Shotje hieronder) Geeft het screenshot wat hierboven staat.
Is er nog een andere Android app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmJG0Egxua00xUoKBUFW32FhfZk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FAw4my8NjcKfZS9a5ca9WMx5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door tcw82 op 07-10-2025 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:07
tcw82 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:16:
[...]

S pin werkt in de auto.

[Afbeelding]
Dit is de juiste app in ios volgens mij hoor (ziet er bij mij ook zo uit :-)).

Ik moet even nadenken: maar volgens mij zijn er verschillende plekken waar je toestemming moet geven voor delen van je data met VW. Anders werkt die koppeling met de app niet. Maar ik kan me niet meer precies herinneren wat/waar allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:56
tcw82 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:16:
[...]

S pin werkt in de auto.

[Afbeelding]
Dit lijkt de goede app, maar omdat hij in het engels zijn lijkt er iets mis te zijn (of heb je je telefoon compleet in het engels?) En omdat je dit schreef: "Ik krijg mijn auto informatie niet beschikbaar in de "my Volkswagen" app, dit is de Engelse app, niet de mijn Volkswagen."

Ik heb even gekeken, maar hier kan je de auto vrij makkelijk verbinden door de QR code in de auto te scannen (in de app rechtsboven op + drukken, auto verbinden, aanmelden).
Als je hoofdgebruiker van de auto bent, heb je het VIN nummer volgens mij nodig (staat achter op je kentekenbewijs) en volgens mij een ID bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Stefan1987 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 08:27:
[...]

Dit lijkt de goede app, maar omdat hij in het engels zijn lijkt er iets mis te zijn (of heb je je telefoon compleet in het engels?) En omdat je dit schreef: "Ik krijg mijn auto informatie niet beschikbaar in de "my Volkswagen" app, dit is de Engelse app, niet de mijn Volkswagen."

Ik heb even gekeken, maar hier kan je de auto vrij makkelijk verbinden door de QR code in de auto te scannen (in de app rechtsboven op + drukken, auto verbinden, aanmelden).
Als je hoofdgebruiker van de auto bent, heb je het VIN nummer volgens mij nodig (staat achter op je kentekenbewijs) en volgens mij een ID bewijs
Ik heb we connect start en we Connect plus proberen te bestellen (beide) volgens een Engels sprekende meneer is dat het probleem. Dat ik ze überhaupt kon bestellen was al niet de bedoeling. Ze gaan er wat mee doen, ik ga ze wat informatie verzenden en dan zou het wel eens goed kunnen komen.
De mijn Volkswagen (Nederlands) heeft de code van het pasje nodig, de negen cijfers. Dat pasje is onderweg. De my Volkswagen (Engels) is alleen het vin nummer nodig.

Het koppelen in de auto is nu twee keer gedaan, na de tweede keer kreeg ik ook direct een email dat ze de koppeling zagen en dat ze iets met de bestelling zouden gaan doen. Daarna heb ik nog met pon gebeld, en daarna via "we charge" naar de we connect Helpdesk, alwaar de eerder genoemde Engelstalige meneer mij geholpen heeft.

Ik ga de gevraagde informatie verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
tcw82 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:21:
[...]

Ik heb we connect start en we Connect plus proberen te bestellen (beide) volgens een Engels sprekende meneer is dat het probleem. Dat ik ze überhaupt kon bestellen was al niet de bedoeling. Ze gaan er wat mee doen, ik ga ze wat informatie verzenden en dan zou het wel eens goed kunnen komen.
De mijn Volkswagen (Nederlands) heeft de code van het pasje nodig, de negen cijfers. Dat pasje is onderweg. De my Volkswagen (Engels) is alleen het vin nummer nodig.

Het koppelen in de auto is nu twee keer gedaan, na de tweede keer kreeg ik ook direct een email dat ze de koppeling zagen en dat ze iets met de bestelling zouden gaan doen. Daarna heb ik nog met pon gebeld, en daarna via "we charge" naar de we connect Helpdesk, alwaar de eerder genoemde Engelstalige meneer mij geholpen heeft.

Ik ga de gevraagde informatie verzamelen.
Heb je taalinstellingen op Engels staan? Hoe kom je aan de Engelse VW app? Ik zou zorgen dat je de Nederlandse versie download, dan ben je waarschijnlijk van het gedoe af. Even koppelen via het scherm van de auto (QR) en klaar.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Pr088 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:23:
[...]

Heb je taalinstellingen op Engels staan? Hoe kom je aan de Engelse VW app? Ik zou zorgen dat je de Nederlandse versie download, dan ben je waarschijnlijk van het gedoe af. Even koppelen via het scherm van de auto (QR) en klaar.
Telefoon is Engels.
Het probleem is dat ik zowel connect start als connect plus (en nog een riedel) andere "producten" heb geprobeerd te kopen. De start en plus pakketten mogen niet tegelijkertijd worden gebruikt/bestaan. Start omvat al plus en charge.

Na "aankoop" (want het was allemaal gratis) komt het vast te zitten in een soort goedkeuringslus en daar kan de gebruiker verder niet meer bij.

Ontkoppelen, koppelen, Nederlands, Engels, Grieks, Koreaans (die Volkswagen ap in het Koreaans is trouwen wel heeeeel erg snel!!) maakt daar verder niet zoveel in uit, helaas (denk ik).

Als het gene ik nu probeer niet lukt is er nog een alternatief en dat is een nieuwe email adres gebruiken alles opnieuw installeren en koppelen met in het achterhoofd niet alles te kopen, maar eerst even te beginnen met plus OF start.

Edit 9-10-2025 20:00.
Vandaag (net als gisteren en morgen) weer even achter mijn ticket aangebeld. Er is voortgang en ze advisren met niet om het via een 2e (alternatieve gebruiker als hoofdbestuurder) te gaan doen.

[ Voor 8% gewijzigd door tcw82 op 09-10-2025 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

DutchWing schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:51:
[...]

Ondertussen is mijn auto al bijna een maand bij de garage, is het gebruikelijk dat het zolang duurt? :'(
Ze hebben ondertussen de volgende onderdelen vervangen:
SX7 - Control module Negative terminal.
SX8 - Control module Positive terminal.

Echter de garage gaf aan dat deze er gelijk weer uitklapte en vervangen moest worden. Ze gaan nu verder onderzoeken waar het probleem kan liggen waardoor ook SX7 en SX8 opgeblazen worden. (Dat haal ik eruit).

Heeft iemand ervaring en/of een soort gelijke probleem gehad? Baal er wel van, ondertussen al 6 weken verder zonder enige vooruitgang… En dan is het nog maar de vraag of het probleem ook 100% opgelost is, anders kan ik dalijk weer 1-2 maanden wachten :(

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
DutchWing schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 17:03:
[...]

Ze hebben ondertussen de volgende onderdelen vervangen:
SX7 - Control module Negative terminal.
SX8 - Control module Positive terminal.

Echter de garage gaf aan dat deze er gelijk weer uitklapte en vervangen moest worden. Ze gaan nu verder onderzoeken waar het probleem kan liggen waardoor ook SX7 en SX8 opgeblazen worden. (Dat haal ik eruit).

Heeft iemand ervaring en/of een soort gelijke probleem gehad? Baal er wel van, ondertussen al 6 weken verder zonder enige vooruitgang… En dan is het nog maar de vraag of het probleem ook 100% opgelost is, anders kan ik dalijk weer 1-2 maanden wachten :(
Je kunt vrij veel vinden als je op SX7 - Control module zoekt. Lijkt erop dat de HV batterij eruit moet, wat alleen door speciale EV (hoge spanning) monteur gedaan mag worden. Dat zal wel de lange doorlooptijd verklaren.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/MC-10186407-0001.pdf

Zie pagina 32.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXzS-Gq4djk6cR7lVKwh3Xpf_ik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZQGk8aKrPZnW5Yc9QzjpMAR.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk nieuws om de dag mee te beginnen! Ik ben benieuwd of de verwachte leverweek 49 gehaald gaat worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SneezZ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:02
Schepseltje schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:23:
[Afbeelding]

Leuk nieuws om de dag mee te beginnen! Ik ben benieuwd of de verwachte leverweek 49 gehaald gaat worden.
Interessant, mijn ID.4 is gebouwd in Zwickau - Mosel, niet zo lang geleden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjQk0LlRrvOPp6EAsWYsrMaHO8A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WeaxBcVsehl6iKd790S8FFl5.png?f=user_large

Ik heb mijn ID.4 vandaag opgehaald trouwens! Dan weet je ongeveer wanneer je hem kunt verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdoGwlSdp0W0MgrOdQqXKwXFjdI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/04GiuWL43FYuFmaTUeXx6UwK.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:58
SneezZ schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:59:
[...]

Interessant, mijn ID.4 is gebouwd in Zwickau - Mosel, niet zo lang geleden.
[Afbeelding]

Ik heb mijn ID.4 vandaag opgehaald trouwens! Dan weet je ongeveer wanneer je hem kunt verwachten.

[Afbeelding]
Mooie auto! Goede keuze om niet voor de standaard Limited Edition velgen te gaan, deze staan echt perfect. Veel rijplezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
tcw82 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:58:
[...]

Telefoon is Engels.
Het probleem is dat ik zowel connect start als connect plus (en nog een riedel) andere "producten" heb geprobeerd te kopen. De start en plus pakketten mogen niet tegelijkertijd worden gebruikt/bestaan. Start omvat al plus en charge.

Na "aankoop" (want het was allemaal gratis) komt het vast te zitten in een soort goedkeuringslus en daar kan de gebruiker verder niet meer bij.

Ontkoppelen, koppelen, Nederlands, Engels, Grieks, Koreaans (die Volkswagen ap in het Koreaans is trouwen wel heeeeel erg snel!!) maakt daar verder niet zoveel in uit, helaas (denk ik).

Als het gene ik nu probeer niet lukt is er nog een alternatief en dat is een nieuwe email adres gebruiken alles opnieuw installeren en koppelen met in het achterhoofd niet alles te kopen, maar eerst even te beginnen met plus OF start.

Edit 9-10-2025 20:00.
Vandaag (net als gisteren en morgen) weer even achter mijn ticket aangebeld. Er is voortgang en ze advisren met niet om het via een 2e (alternatieve gebruiker als hoofdbestuurder) te gaan doen.
Het werkt.

Tibber ziet de auto en de status van de auto (soc) en gridrewards werken nu ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:44
Het is bijna zover 🎉 ik heb een bericht gekregen dat mijn ID.4 volgende week uitgeleverd gaat worden.

Besteld op: 11 juni 2025
De productie start op: 19 september 2025
Verwachte levering: 3 oktober 2025
Afleverdatum: 15 oktober 2025

Nog even geduld dus... Wie heeft er nog tips om dat wachten een beetje draaglijker te maken? 😉

Onderstaande foto gemaakt bij Pouw in Kampen. Heb de ID.4 Pro Limited Edition Plus besteld in Scale Silver met de standaard 19" zwarte 'Bergen' velgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNj3ENwEpOU2dZyj55NM8C77XTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVcIYM2rQtPNERCzVHemQTT3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door iRinze op 10-10-2025 07:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
iRinze schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:33:
Het is bijna zover 🎉 ik heb een bericht gekregen dat mijn ID.4 volgende week uitgeleverd gaat worden.

Besteld op: 11 juni 2025
De productie start op: 19 september 2025
Verwachte levering: 3 oktober 2025
Afleverdatum: 15 oktober 2025

Nog even geduld dus... Wie heeft er nog tips om dat wachten een beetje draaglijker te maken? 😉

Onderstaande foto gemaakt bij Pouw in Kampen. Heb de ID.4 Pro Limited Edition Plus besteld in Scale Silver met de standaard 19" zwarte 'Bergen' velgen.
[Afbeelding]
Tip...... geniet van de voorpret. Natuurlijk wil je iets nieuws altijd direct hebben. Leef lekker naar het moment toe. Je kunt er nog heel lang van genieten. Iedere km rijden is een genot. We zijn hier inmiddels 20.000 km verder en het blijft leuk 😜. Veel plezier met je nieuwe bolide 👌

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:27

Haan

dotnetter

Nieuwe ID.4 staat voor de deur, oude ID.4 bij de de dealer achter gelaten d:)b Snelle eerste indruk is dat er een hoop kleine verbeteringen zijn t.o.v. het eerste model, plus dat er nu extra opties op zitten die we eerst niet hadden. Dus het basis gevoel is gelijk, alleen is alles net wat leuker geworden :)
Aanstaande zondag de eerste lange rit (160Km heen en 160Km terug) voor de boeg, dan ook benieuwd hoe travel assist werkt, dat had de vorige wagen niet.

Dit is dus een 'scale silver' limited edition met 20" 'Drammen' velgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tstaOEHeF-K7lf2A9bJeEH_YWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwmSn2zBNTsPpKRvr0HjwXMV.jpg?f=fotoalbum_large

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Mooie wagen toch...die id.4!
Anyway, ik had weer eens een vraagje bedacht.
Ik heb inmiddels mijn Volkswagen ID4 zichtbaar in de ap, ik zie de accu stand, Tibber ziet de auto etc.
Ik heb dus een 2021 auto, software versie 3.8. als ik het goed begrijp, kan ik mijn auto daarmee niet op afstand openen en sluiten? Klopt dat (openen en sluiten als in op slot doen).

Wel zie ik een slotje bovenin beeld, dat lijkt te matchen met de op slot/open stand van de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuMzPQmkBestq9mRq1upGnv2-ks=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cOf41X5QJOe39MqmWfbqsROr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door tcw82 op 10-10-2025 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:52

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Klopt. Je kunt wel zien of de auto op slot is of niet, maar je kunt dit niet via de app bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:11
Even een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier.
Ik ben in de markt voor een tweedehands ID3 en zie veel 1st Plus modellen staan die goed uitgerust zijn voor een redelijke prijs.
Voor zover ik begrepen heb zijn de software problemen intussen opgelost intussen ook voor de oudere modellen.

Zijn er naast de SoH nog andere zaken waar ik extra op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Nu online
Philip Ross schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:42:
Ik ben in de markt voor een tweedehands ID3 en zie veel 1st Plus modellen staan die goed uitgerust zijn voor een redelijke prijs.
Voor zover ik begrepen heb zijn de software problemen intussen opgelost intussen ook voor de oudere modellen.

Zoek even in dit forum. Er zijn vooral wat problemen genoemd met de voorassen (geluid bij drempels/hobbels). Kijk of de auto softwareupdates heeft gehad en of er terugroepacties zijn uitgevoerd, m.n. voor de batterijcellen.

De prijzen voor tweedehands First Editions zijn dit jaar weer behoorlijk lager door de introductie van de nieuwe Limited Editions tegen een lagere nieuwprijs. Hele goede deal. Ik ben nog altijd erg tevreden over mijn ID3 1st Plus 2020

[ Voor 14% gewijzigd door Pr088 op 10-10-2025 14:49 ]

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:11
Pr088 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:48:
[...]

Zoek even in dit forum. Er zijn vooral wat problemen genoemd met de voorassen (geluid bij drempels/hobbels). Kijk of de auto softwareupdates heeft gehad en of er terugroepacties zijn uitgevoerd, m.n. voor de batterijcellen.

De prijzen voor tweedehands First Editions zijn dit jaar weer behoorlijk lager door de introductie van de nieuwe Limited Editions tegen een lagere nieuwprijs. Hele goede deal. Ik ben nog altijd erg tevreden over mijn ID3 1st Plus 2020
Dankjewel, dat van de as had ik wel ergens gelezen maar niet hoe vaak dit voorkomt, zal daar op letten.

Is het juist goed of slecht als er een terugroepactie is geweest voor de batterijcellen?

Zag inderdaad dat de prijs flink gedaald was en dacht dit is het moment om de overstap naar elektrisch te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
B@rt_d@_M@n schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:44:
Klopt. Je kunt wel zien of de auto op slot is of niet, maar je kunt dit niet via de app bedienen.
Dank u.
Philip Ross schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:42:

Hier een 1st pro (pro performance) gebruiker sinds ....dinsdag jl.. de software kun je alleen zien als je de auto als primaire gebruiker benaderd. Dat is niet heel moeilijk en kan je doen bij een proefrit. Het helpt als je vooraf een account en de ap download en daarop inlogt. Je hebt het chassisnummer nodig, veelal kan je dat gewoon lezen door de voorruit of in een enkel geval ook op de aanbiedingssite van de verkoper.
In het menu kun je dan bij software de versie opvragen. Je kunt je als gebruiker ook gewoon weer afmelden natuurlijk.

Verder heb ik geleerd dat je best wat software diensten kunt krijgen, maar dat het niet verstandig is alles in 1 keer aan te klikken. De connect start is voor software versie tot 3.0 (als ik de tekst mag geloven) de connect zonder toevoeging is voor vanaf 3.0, althans dat lees ik in de laatste regel van de beschrijving van de beide pakketten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pr088
  • Nu online
Philip Ross schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:54:
[...]
Is het juist goed of slecht als er een terugroepactie is geweest voor de batterijcellen?
Goed. Dat betekent dat alle cellen zijn gecontroleerd op werking en de slecht presterende/kapotte celpakketten (grootte van een eierdoos) zijn vervangen. Was een garantiekwestie en terugroepactie. Vraag de dealer dus of alle terugroepacties zijn uitgevoerd, dan zit je goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Pr088 op 10-10-2025 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:41

MLLL

Palm Treo 650

Grappig dat het bij een BMW uit 2014 wel kan.
Na 11 jaar lukt het VW niet, fascinerend .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:09

AlphaRomeo

FP PowerMod
MLLL schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:41:
[...]
Grappig dat het bij een BMW uit 2014 wel kan.
Na 11 jaar lukt het VW niet, fascinerend .
Ga er maar vanuit dat het geen technische beperking is voor Volkswagen. Het kan, zeker vanuit security oogpunt, een valide keus zijn om dit niet te implementeren. Lijkt mij wel tof om ramen en deuren te kunnen openen vanuit de app, maar tegelijkertijd heb ik de mogelijkheid ook nog niet echt gemist. 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhd
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

dhd

Vreemd ik kan wel mijn id.4 vergrendelen/ontgrendelen via de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFqZuac_Tj4yasWiBtlnSLNFZ9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Hm46fbtRt6IRUFNly60bn89.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 380 381 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.