Rev! schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:21:
Zo de berichten door te lezen mag ik voor het 5de jaar oprij ABRP gaan gebruiken om op de vakantie bestemming te komen..

. Zijn er al VW's waar je wel op de navigatie kan vertrouwen?
Voor mij de 7e vakantie op rij gewoon op Waze rijden. Ik ga gewoon rijden en zie onderweg wel waar ik terechtkom. (3x Spanje en 1 keer Oostenrijk in de zomer en 2 keer Oostenrijk in de voorjaarsvakantie).
Genoeg laadstations onderweg en heb in al die ritten in vakantieperioden welgeteld 2 keer 5 minuten wachttijd gehad. Die VW navigatie heb ik meermaals na een software-update een nieuwe kans gegeven, maar iedere keer werd ik teleurgesteld. Met rare voorstellen en sws veel te vroeg naar een laadstop dirigeren (en geen flitsers), zie ik dit niet zitten op een dergelijke rit. Maar ABRP? Geen behoefte aan gehad.
1 keer ging ik bijna de mist in. Ik koerste op Ionity du Larzac in Frankrijk. Dit ligt dus midden op het zgn. Plateau du Larzac". Ik zou dit makkelijk moeten kunnen halen obv SoC, maar je gaat dan vals plat heel langzaam omhoog (lekker genieten van de mooie omgeving ook), wat je bijna niet door hebt, maar krijgt wel een energy drain op de accu, wat ik vrij lang genegeerd heb. Toen heb ik op de laatste Wattjes net een Total kunnen bereiken, waar toen nog de snelste lader 22KwH was of zo

Half uurtje laden aan 11KwH om door te kunnen naar Ionity. In het half uur dat we bij Ionity stonden, zeker 2 sleepauto's die EV's af kwamen leveren om daar te worden geladen. Toen vond de vrouw wel weer dat ik het goed had gedaan.