Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 369 370 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:30

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

PB1983 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:22:
Ok? Iemand een idee? Hoor net dat er ventilatoren nog aan het loeien waren, nadat ik dit rond het middaguur de auto van de lader gehaald had.

Een paar minuten afkoelen op het warme dag, dat ben ik wel gewend, maar meer dan 3 uur. :?
Per ongeluk laden en klimatiseren aangezet? Dan heeft ie zichzelf vrolijk op temperatuur lopen houden

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:47
Vandaag op drie verschillende palen steeds dat ie ff uurtje laad en dan 2 minuten onderbreekt en dan weer verder laad. Iemand idee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1KeRt1lifazm-S6bCtvT-VioaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j4EgNUI8z9d56Au7uqylMrv4.png?f=fotoalbum_large

Gebeurt normaal als op t werk heel veel mensen aan het laden zijn, maar dit zijn publieke palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:30
flaskk schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:45:
Vandaag op drie verschillende palen steeds dat ie ff uurtje laad en dan 2 minuten onderbreekt en dan weer verder laad. Iemand idee?[Afbeelding]

Gebeurt normaal als op t werk heel veel mensen aan het laden zijn, maar dit zijn publieke palen.
Hier ook. Vattenfall?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
Nee deze Totalenergie idk wie de leverancier is. Laadpas komt van LeasePlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-05 23:58
Vandaag op drie verschillende palen steeds dat ie ff uurtje laad en dan 2 minuten onderbreekt en dan weer verder laad. Iemand idee?[Afbeelding]

Gebruik je een 3rd party laadapp als Stekker of ANWB onderweg? Die willen nog wel eens in de weg zitten.

*sowieso

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stevenlameris
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:55
Vandaag de eerste keer storing met mijn occasion ID3 first. Gisteravond nog een kleine update uitgevoerd na aankomst, misschien dat dat de oorzaak was.

De storing: auto ging gewoon aan, alle schermen lieten alles zien wat moest maar hij bleef in park staan. Geen groene ‘ready’.
Ook uitzetten en 15 min later nog eens proberen hielp niet.
ANWB is gekomen, die konden niets vinden maar hadden nog wel een truukje in de handboeken.

Auto volledig afsluiten. Sleutel op afstand houden (minimaal 20m) en dan via de app klimatiseren.

Ca 10 min laten klimatiseren en dan auto ontgrendelen en starten. Alles werkte weer.

Wat er mis was? Geen idee. Maar deze truuk ga ik wel onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-05 23:58
@Stevenlameris Bij de eerste generatie ID3 zijn er geregeld drive-controllers vervangen omdat de auto niet meer reageerde op het schakelen naar D vanuit stilstand.
In de beginjaren van dit topic is dit wel een aantal keer voorbij gekomen. Mogelijk dat dit bij de jou destijds niet is gebeurd maar dat je nu alsnog aan de beurt bent.
In ieder geval wel een top actie van de ANWB dat ze een dergelijk trucje hebben. Goed om te weten.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-05 07:47
BdK9001 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:36:
[...]

Per ongeluk laden en klimatiseren aangezet? Dan heeft ie zichzelf vrolijk op temperatuur lopen houden
Nee, althans niet dat ik weet. Toen ik in de auto kwam om te kijken of er een vage foutmelding op het dashboard zou staan, was het ook knetterheet in de auto.

Anyway, probleem is opgelost. Auto opnieuw gestart, heeft een paar meter voor- en achteruit gereden en weer uit gezet. Paar minuten later was het weer stil, maar dat ding heeft dan zeker een paar uur staan loeien in de straat.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:24
Stevenlameris schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:40:
Vandaag de eerste keer storing met mijn occasion ID3 first. Gisteravond nog een kleine update uitgevoerd na aankomst, misschien dat dat de oorzaak was.

De storing: auto ging gewoon aan, alle schermen lieten alles zien wat moest maar hij bleef in park staan. Geen groene ‘ready’.
Ook uitzetten en 15 min later nog eens proberen hielp niet.
ANWB is gekomen, die konden niets vinden maar hadden nog wel een truukje in de handboeken.

Auto volledig afsluiten. Sleutel op afstand houden (minimaal 20m) en dan via de app klimatiseren.

Ca 10 min laten klimatiseren en dan auto ontgrendelen en starten. Alles werkte weer.

Wat er mis was? Geen idee. Maar deze truuk ga ik wel onthouden.
Ik heb hetzelfde gehad met de ID3 first plus uit 2020. De dealer herkende direct het probleem en heeft de Drive schakelaar vervangen. In het begin viel de schakelaar soms uit tijdens het rijden en kreeg ik deze weer aan de gang door de auto uit/aan te zetten. Uiteindelijk is het echt klaar en doet deze schakelaar niets meer. De pechdienst heeft ook nog allerlei truukjes geprobeerd, maar dat is meer geluk dan wijsheid. Gelukkig gebeurde dit bij mij thuis en zit de dealer op fiets afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenlameris
Sybr_E-N schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:13:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad met de ID3 first plus uit 2020. De dealer herkende direct het probleem en heeft de Drive schakelaar vervangen. In het begin viel de schakelaar soms uit tijdens het rijden en kreeg ik deze weer aan de gang door de auto uit/aan te zetten. Uiteindelijk is het echt klaar en doet deze schakelaar niets meer. De pechdienst heeft ook nog allerlei truukjes geprobeerd, maar dat is meer geluk dan wijsheid. Gelukkig gebeurde dit bij mij thuis en zit de dealer op fiets afstand.
Het is nu 1 keer bij mij gebeurt. Hoe ging dat bij jou? Ik heb nu nog aanschaf garantie tot november. Dus als het nu vervangen moet worden kost het me alleen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-05 07:47
Stevenlameris schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:31:
[...]

Het is nu 1 keer bij mij gebeurt. Hoe ging dat bij jou? Ik heb nu nog aanschaf garantie tot november. Dus als het nu vervangen moet worden kost het me alleen tijd.
Ik had de pech dat het bij mij dus twee keer gebeurde. Heb dus de eerste, tweede en nu de derde revisie van de drive-controller/versnellingsswitch, beide keren wel onder garantie vervangen. De derde revisie is in 2023 er in gezet en daarna ook geen problemen meer gehad.

De beide keren wel in hartje zomer (2021 en 2023) gebeurd, hoewel ik niet daarmee een verband zie, snap ik ook het trucje van de ANWB.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeuQert
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:54
Dag allemaal. Eerste verre vakantie met de Id4 erop zitten en het was heerlijk en het laden her en der een fluitje van een cent (Duitsland, OK).

Paar dingen vielen wel op: op een gegeven moment kon ik niet meer boven de 130 uitkomen, enkel met “doordrukken” pedaal maar de cruise ging niet hoger. Er stond niks aan qua beperking; ligt dit wellicht aan het feit dat de accu onder de 40% komt?

Verder en wat serieuzer probleem, lijkt het: bij het langzamer insturen is een soort zoem/piep hoorbaar; kunnen dit de stabilisator stangen zijn? We horen geen bonk zoals hier al veel gemeld, maar het is een soort overproductie van het geluid wat hij maakt bij langzaam rijden uit de motorkap zeg maar. Lastig te omschrijven 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:24

Heb ik in het verleden (anderhalf jaar terug) bij veel vattenfall palen in Zwolle gehad. Maar, als ik dan bij een andere laadpaal ging laden (allego), dan had ik die problemen niet. Die Allego paal was ook van een andere fabrikant. Ik gok dat die palen uiteindelijk een softwareupdate oid hebben gehad, want het was ook zomaar weer over na een paar weken.

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 02-05-2025 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:24
Stevenlameris schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:31:
[...]

Het onregelmatig uitvallen van de drive knop tijdens het rijden (aanvullend krijg je dan een storingsmelding op het scherm in de trent van "storing aan de aandrijving"). Ik kon gewoon doorrijden en parkeren, maar achteruit rijden kon niet meer. Dit gebeurde bij mij alleen tijdens warme en vochtige dagen, zomerse temperaturen zoals afgelopen dagen. In de winter 0,0 problemen. Ik kreeg de knop telkens weer aan de praat nadat ik de auto afsloot, ff wachten en weer instappen.

Echt problemen kreeg ik toen ik vorig jaar zomer en weg wilde rijden vanaf werk naar huis. Deed de knop niets meer. Dan denk je dat je zelf iets fout doet en bij poging 4 doet ie het weer... Tot de laatste keer en ik vroeg in de ochtend naar het werk wilde rijden. Deed de knop echt niets meer, gelukkig nog thuis op de oprit en niet een weekje later op het immense P3 parkeerterrein van Schiphol.

Tijdens het rijden uitvallen gebeurde veel vaker en daarna is het 2 gebeurt dat de knop helemaal niets meer deed.

ik rij nu bijna een jaar rond met nieuwe knop en sindsdien is dit niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenlameris
Sybr_E-N schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:55:
[...]

Het onregelmatig uitvallen van de drive knop tijdens het rijden (aanvullend krijg je dan een storingsmelding op het scherm in de trent van "storing aan de aandrijving"). Ik kon gewoon doorrijden en parkeren, maar achteruit rijden kon niet meer. Dit gebeurde bij mij alleen tijdens warme en vochtige dagen, zomerse temperaturen zoals afgelopen dagen. In de winter 0,0 problemen. Ik kreeg de knop telkens weer aan de praat nadat ik de auto afsloot, ff wachten en weer instappen.

Echt problemen kreeg ik toen ik vorig jaar zomer en weg wilde rijden vanaf werk naar huis. Deed de knop niets meer. Dan denk je dat je zelf iets fout doet en bij poging 4 doet ie het weer... Tot de laatste keer en ik vroeg in de ochtend naar het werk wilde rijden. Deed de knop echt niets meer, gelukkig nog thuis op de oprit en niet een weekje later op het immense P3 parkeerterrein van Schiphol.

Tijdens het rijden uitvallen gebeurde veel vaker en daarna is het 2 gebeurt dat de knop helemaal niets meer deed.

ik rij nu bijna een jaar rond met nieuwe knop en sindsdien is dit niet meer voorgekomen.
Dat klinkt wel als serieuzer dan tot nog toe bij mij. 🤞dat het bij deze ene keer blijft. We gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
BeuQert schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:11:
Verder en wat serieuzer probleem, lijkt het: bij het langzamer insturen is een soort zoem/piep hoorbaar; kunnen dit de stabilisator stangen zijn? We horen geen bonk zoals hier al veel gemeld, maar het is een soort overproductie van het geluid wat hij maakt bij langzaam rijden uit de motorkap zeg maar. Lastig te omschrijven 😅
Dit doet mijn ID4 ook. Al jaren. Naar laten kijken tijdens de garantie periode, maar dealer kon niks vinden. Zelf denk ik dat het komt door de doorvoer van de stuuras door de firewall. Daar zit een rubber hoes omheen en ik vermoed dat het rubber knarst.

Het zijn zeker niet de banden, want op onze oprit met kiezels hoor ik hetzelfde geluid als op de straatstenen.

Het wordt in al die jaren niet erger, dus ik laat het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:33
Gister 100 kilometer gereden nadat ik tot 100% had geladen, 15 kWh/100 kilometer, dus 15 kWh verbruikt. Percentage was 70%, dus totale accu op 100% is dan 50 kWh. Ik snap dat het nauwkeuriger te meten is door helemaal leeg te rijden, dan tot 100% te laden en de geladen kWh’s te meten.

Maar, volgens mij geeft dit voor nu een goede indicatie. Of maak ik hier een fout?

Mijn ID.3 uit 2020 met 111K op de teller heeft (of had, hehe) een netto capaciteit van 58 kWh. Dit betekent een degradatie van 13,5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16:40
BeuQert schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:11:

Paar dingen vielen wel op: op een gegeven moment kon ik niet meer boven de 130 uitkomen, enkel met “doordrukken” pedaal maar de cruise ging niet hoger. Er stond niks aan qua beperking; ligt dit wellicht aan het feit dat de accu onder de 40% komt?
Staat/ stond je drive modus (ken de juiste term niet 😉) niet op eco ipv comfort of sport?
In eco gaat die niet harder dan 130, enkel met kick-down zoals je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeuQert
Sky74 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:49:
[...]

Staat/ stond je drive modus (ken de juiste term niet 😉) niet op eco ipv comfort of sport?
In eco gaat die niet harder dan 130, enkel met kick-down zoals je beschrijft.
Bedankt voor de reactie! Nee dat was het niet (of hij moet zelf daarin zijn gesprongen) want het was ineens na een stuk 80 dat hij niet meer boven de 130 ging. Na het laden vervolgens weer alles in orde als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeuQert
Firstconnection schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 01:44:
[...]

Het wordt in al die jaren niet erger, dus ik laat het zo.
Thx! Dan kijk ik het ook nog ff aan. Het is wel dat het niet eerder was, dus het is een nieuw iets zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOleJPd2E2r1413OVxyTRflNfwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qw0j4k6rqLIFUUqD8MKHZ8QI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHCa3yCmbPAxtEuUp_t429olcE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWXgJoHPoVTCB4QZgAS7CwTD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vw0bMxHXPrSwBnfWrxmDQE2u098=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9oJrVIu9vXLm4bqQVsFoxqc4.jpg?f=fotoalbum_large

Auto staat op laden tot 80%. Vervolgens laadt hij bij met ~0,5kW tot, inmiddels, 84%. Gebeurt wel vaker dat hij wat stroom trekt, maar niet om 4% extra te laden.

Iemand dit wel eens gehad en er een verklaring voor? De auto staat gewoon vergrendeld én niet ingesteld op voorverwarmen e.d.

[ Voor 26% gewijzigd door pietermx op 03-05-2025 20:42 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:38
Tesio schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:40:
Gister 100 kilometer gereden nadat ik tot 100% had geladen, 15 kWh/100 kilometer, dus 15 kWh verbruikt. Percentage was 70%, dus totale accu op 100% is dan 50 kWh. Ik snap dat het nauwkeuriger te meten is door helemaal leeg te rijden, dan tot 100% te laden en de geladen kWh’s te meten.

Maar, volgens mij geeft dit voor nu een goede indicatie. Of maak ik hier een fout?

Mijn ID.3 uit 2020 met 111K op de teller heeft (of had, hehe) een netto capaciteit van 58 kWh. Dit betekent een degradatie van 13,5%.
Ik heb de capaciteit van mijn id.4 2020 1st die 117k heeft gereden met een OBD adapter gemeten en kom op 12% degradatie. Dus het zou in die buurt kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
pietermx schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:41:
Iemand dit wel eens gehad en er een verklaring voor? De auto staat gewoon vergrendeld én niet ingesteld op voorverwarmen e.d.
Conserveren = bewaren, behouden, veiligstellen. Dat verklaart het eigenlijk al.

Hij laadt dus niet, maar wat hij wel doet is o.a. balanceren en de bv de 12V accu bijladen. Een 12V accu gebruikt altijd wat vermogen bij laden, ook als die al vol zit (float). Zou wel minder dan 500W moeten zijn. De auto zelf gebruikt zo'n 350W wat als alles aan staat. Wellicht stond de auto niet in deep-sleep en zie je door dit alles een rustverbruik van 500W. De SOC kan zich makkelijk een procent of twee aanpassen in rust. Ik heb dat ook wel eens gezien bij grote verschillen tussen warm en koud na het laden. En wellicht doordat het accupakket gebalanceerd is nog wat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:26
Firstconnection schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:49:
[...]

Conserveren = bewaren, behouden, veiligstellen. Dat verklaart het eigenlijk al.

Hij laadt dus niet, maar wat hij wel doet is o.a. balanceren en de bv de 12V accu bijladen. Een 12V accu gebruikt altijd wat vermogen bij laden, ook als die al vol zit (float). Zou wel minder dan 500W moeten zijn. De auto zelf gebruikt zo'n 350W wat als alles aan staat. Wellicht stond de auto niet in deep-sleep en zie je door dit alles een rustverbruik van 500W. De SOC kan zich makkelijk een procent of twee aanpassen in rust. Ik heb dat ook wel eens gezien bij grote verschillen tussen warm en koud na het laden. En wellicht doordat het accupakket gebalanceerd is nog wat meer?
Inmiddels 85% en hij blijft om de 4~6 uur bijladen met 500 Watt. Had het nog nooit eerder gezien in deze mate. Ben benieuwd of hij over een dag of 2 richting de 100% gaat 😅

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
pietermx schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:07:
[...]
Ben benieuwd of hij over een dag of 2 richting de 100% gaat 😅
ID4 drivers be like: "Charging is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-05 18:55

Voor publieke palen geldt wellicht ook dat er een soort aan/uit regeling is als er in de buurt te weinig aansluitvermogen is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:02
Uiteindelijk een ID.3 geworden ipv MG4. De dealer waar ik mijn Polestar gekocht heb had een mooie ID.3 in Moonstone Grey staan, uiterlijk in perfecte staat (op klein krasje op 2 velgen na), leek bijna niet mee gereden. 58.000km, eerste inschrijving maart 2022 en lagen net nieuwe Continental WinterContact banden op. Hij deed nog wat van de prijs af, zo kan er meteen een extra set velgen met zomerbanden op. Vriendin blij, ik dan ook :)

Moest nog gewassen worden en naar keuring, airco werkt momenteel niet en nog storing op een parkeersensor, dat wordt allemaal nog hersteld.

De MG4 die hij had staan was net 2 jaar oud, 16.000km maar nog nooit onderhoud gehad. Volgens MG is onderhoud elke 24.000km of 1 jaar, dus moeilijk te zeggen of de fabrieksgarantie dan nog behouden wordt gezien het eerste onderhoud al een jaar gemist is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8wfqH7jFsaClkLOf8N52BvbMbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ffTj68QuWd0FBGC17oy33a5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HG6Na9BnDSQxYotu0UOZVoZc1Ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYoLkPcvsVgbAqqkACpaVS1f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:50
Als ik de verhalen in het MG4 topic zo lees zou ik die auto nooit aanschaffen. Goede keuze dus dit wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Mooie auto! veel zorgeloze en fijne kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

twowheeler schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:05:
Als ik de verhalen in het MG4 topic zo lees zou ik die auto nooit aanschaffen. Goede keuze dus dit wat mij betreft
Een collega van me rijdt met zo'n Chinese MG label-auto rond en die vervloekt de dag in 2022 dat 'ie zelf besloot om de destijds goedkoopst beschikbare EV uit het Leaseportal van m'n werkgever te bestellen. De verplicht aanwezige rijhulpsystemen maken het rijden met die auto ooit tot een levensgevaarlijke exercitie als ik hem (én anderen) mag geloven.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:02
twowheeler schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:05:
flaskk schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:47:
Mooie auto! veel zorgeloze en fijne kilometers gewenst!
Bedankt!
Will_M schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:00:
[...]
Een collega van me rijdt met zo'n Chinese MG label-auto rond en die vervloekt de dag in 2022 dat 'ie zelf besloot om de destijds goedkoopst beschikbare EV uit het Leaseportal van m'n werkgever te bestellen. De verplicht aanwezige rijhulpsystemen maken het rijden met die auto ooit tot een levensgevaarlijke exercitie als ik hem (én anderen) mag geloven.
We hebben er ook een tijdje mee gereden en dat was allemaal OK eigenlijk, ook allemaal getest en de grenzen wat opgezocht. Misschien veel opgelost op verloop van tijd met software. Wat nu de grootste doorslag gaf was de prijs van de ID.3, ook lekker compleet, zeer goede staat, fijn autootje.
Pagina: 1 ... 369 370 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.