Onze ID3 1st 2020 gaf afgelopen weekend ineens problemen.
Tijdens het rijden kwam ineens het laadscherm tevoorschijn op het grote scherm. In eerste instantie gewoon weggedrukt, met de gedachte 'het zal wel'.
Maar daarna op het kleine scherm ook de melding in de trant van 'laadessie mislukt, probeer andere laadpaal'. Dit dus ook nog onder het rijden.
Toen we bijna bij de bestemming waren en de auto even tot stilstand kwam, blokkeerde de auto met de melding dat de laadkabel er nog in zat.
Eerst geprobeerd om er daadwerkelijk een stekker in te doen en ook de auto even met rust te laten en op slot te doen, maar dat hielp niks.
Op gegeven moment door wat rommelen met het noodkoordje achter de bekleding konden we eerst weer verder rijden naar de bestemming.
Vervolgens via de LM kwam er hulp langs (bergingsbedrijf i.p.v. anwb). Die wilde nog even kijken wat de auto zou doen als we hem daadwerkelijk nog even aan de lader zouden zetten. Die was dichtbij op het vakantiepark, maar toen ik de auto weer wou starten kwam dezelfde melding weer tevoorschijn. Wederom wat rommelen met het noodkoordje en de auto direct op de bergingsauto gezet.
Dinsdag is de auto bij Century afgeleverd en gaf de berger aan dat de auto het op dat moment gewoon deed.
Century gaf aan dat ze gingen uitlezen en eventueel bij verschillende laadpalen gingen testen en dat het wel eens aan de laadpaal op het vakantiepark had kunnen liggen waar ik de avond ervoor geladen had. Nou dat lijkt me echt grote onzin, maar goed ze gaan eerst maar eens kijken. Het lijkt me toch dat dit meer een fysieke oorzaak heeft bij de laadpoort, maar goed.
Momenteel zijn ze aan het staken, dus wordt vervolgt.
Maar heeft toevallig iemand al iets vergelijkbaars gehad? Ik volg het forum al vanaf het begin, maar volgens mij is het nog niet voorbij gekomen dat iemand heeft gemeld dat tijdens het rijden laadmeldingen komen en vervolgens stil kwam te staan.
[
Voor 0% gewijzigd door
leinenga op 25-04-2025 09:23
. Reden: typos ]