Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 369 370 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:03

EDB

Will_M schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:53:
[...]

Je kunt het ook als 'voordeel' gaan zien, maar dan moet je je zelf wel even (willen) gaan verdiepen in de garantievoorwaarden pér afzonderlijk merk (en model). Slijtage / draaiende delen zijn bijna al-tijd uitgezonderd van garantievoorwaarden, ongeacht het merk auto.

7-Jaar garantie klinkt ooit leuk totdat je de exacte voorwaarden gaat lezen. Dan blijkt ineens al het onderhoud op EXACT de door de fabrikant aangewezen intervallen uitgevoerd te moeten zijn (zonder afwijking) of dat de garantie alleen geldt op bijvoorbeeld het doorroesten van het plaatwerk (wat tegenwoordig eigenlijk amper nog ooit voor komt).
Kia geeft na de standaard 7 jaar garantie nu zelfs nog 3 jaar erbij, dus 10 in totaal. Maar.. maximaal 150dkm.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

EDB schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:02:
[...]

Kia geeft na de standaard 7 jaar garantie nu zelfs nog 3 jaar erbij, dus 10 in totaal. Maar.. maximaal 150dkm.
Misschien dat ik volgende keer ook maar sigaren uit Luxemburg mee moet gaan nemen, dan kan ik die ook uit eigen doos....

:P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB

EDB

Will_M schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:04:
[...]

Misschien dat ik volgende keer ook maar sigaren uit Luxemburg mee moet gaan nemen, dan kan ik die ook uit eigen doos....

Yep, garantie betaal je uiteindelijk gewoon zelf.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:00
EDB schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:10:
[...]

Yep, garantie betaal je uiteindelijk gewoon zelf.
Dat klopt. En daarom moet je de garantie dus samen met de prijs meewegen in je aankoopbeslissing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-05 03:46

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Zat particuliere bezitters die de 15000km per jaar niet halen, die hebben toch mooi 10 jaar garantie.
Zie ik PON niet doen, dan zijn ze ten dode opgeschreven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MLLL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:59:
[...]

Zat particuliere bezitters die de 15000km per jaar niet halen, die hebben toch mooi 10 jaar garantie.
Zie ik PON niet doen, dan zijn ze ten dode opgeschreven ;)
Waarop hebben ze dan precies garantie volgens jou?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-05 03:46

MLLL

Palm Treo 650

Will_M schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:04:
[...]

Waarop hebben ze dan precies garantie volgens jou?
Zal vast een hoop uitgesloten zijn, ken de kleine lettertjes niet, maar het zal ongetwijfeld we; voor de elektromotor en accupakket gelden en laat dat nou net de duurste componenten zijn.

Vind altijd bijzonder dat dat soort dingen afgezeken of gebagatelliseerd worden.
Ik vind dat die autofabrikanten laten zien dat ze vertrouwen in hun producten hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MLLL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:19:
[...]

Zal vast een hoop uitgesloten zijn, ken de kleine lettertjes niet, maar het zal ongetwijfeld we; voor de elektromotor en accupakket gelden en laat dat nou net de duurste componenten zijn.

Vind altijd bijzonder dat dat soort dingen afgezeken of gebagatelliseerd worden.
Ik vind dat die autofabrikanten laten zien dat ze vertrouwen in hun producten hebben
Léés de garantievoorwaarden per merk en type eerst eens voordat je dit soort zaken post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:54
MLLL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:19:
[...]

https://www.anwb.nl/auto/...trische-autos-hoe-zit-dat

Hier zie je een overzicht. VW is helemaal zo slecht nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:00
KaiseRRuby schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:38:
[...]

https://www.anwb.nl/auto/...trische-autos-hoe-zit-dat

Hier zie je een overzicht. VW is helemaal zo slecht nog niet.
Behalve dat het dus niet klopt. Volgens de hierboven gedeelde link naar VW zelf is het niet 4 maar slechts 2 jaar algemene garantie op elektrische Volkswagens. De 4 jaar geldt alleen voor benzine- en dieselwagens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:38
Ik moet hier nog steeds om gniffelen…
(En snap nog steeds het algoritme niet) :*)

O ja, de accu was ca. 70% hier…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESY_RNx6uTDm_hEnl8cTf48lyFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tZU13BgzU40BhwmtIJgWoA5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door KrlGl op 09-04-2025 19:37 ]

ID.3 1st 3.7 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:54

AvK

Ready Set Go

Begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Je rijdt hier door een stadsdeel of zoiets en de navigatie laat de vrije laadpunten zien. Onafhankelijk van of je accu nog meer dan vol is.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:38
AvK schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:50:
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Je rijdt hier door een stadsdeel of zoiets en de navigatie laat de vrije laadpunten zien. Onafhankelijk van of je accu nog meer dan vol is.
Volgens de navigatie heb ik niet voldoende accucapaciteit om de donker gekleurde gebieden te bereiken…

ID.3 1st 3.7 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:21
[...]

Maar je moet wel bij Kia in onderhoud blijven voor je garantie .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07:27
Maart mijn id5 model 2023 ingeleverd, binnen een dag of 10 mag ik mijn nieuwe id4 model 2025 in ontvangst nemen. Weer een leuk vooruitzicht. Toch ook een beetje benieuwd naar de laadsnelheid en infotainment van dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taddeo
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-05 23:22
Sinds enige tijd gaat mijn telefoon en die van mijn vrouw op Android Auto plots over in een oproep. Dat duurt zo'n tien seconden, zonder dat er echt een gesprek geplaatst wordt. Audio wordt onderbroken, de seconden lopen op het scherm en plots stopt het weer, zonder dat ik zelf iets onderneem.

Herkent iemand dit? Het gebeurt de laatste tijd wel regelmatig, zo om de tien minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:59
Taddeo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:02:
Sinds enige tijd gaat mijn telefoon en die van mijn vrouw op Android Auto plots over in een oproep. Dat duurt zo'n tien seconden, zonder dat er echt een gesprek geplaatst wordt. Audio wordt onderbroken, de seconden lopen op het scherm en plots stopt het weer, zonder dat ik zelf iets onderneem.

Herkent iemand dit? Het gebeurt de laatste tijd wel regelmatig, zo om de tien minuten.
Kun je het wellicht nog iets vager omschrijven?

Ik kan allerlei aannames gaan doen, zoals dat je telefoon verbonden is met je auto en je aan het rijden bent, dan zonder dat je gebeld wordt gaat je telefoon toch in oproep?
Kun je het iets duidelijker beschrijven? Wat gebeurd er precies, hoe ben je gekoppeld (kabel/draadloos) waar hebben we het over?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taddeo
DonJunior schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:29:
[...]

Kun je het wellicht nog iets vager omschrijven?

Ik kan allerlei aannames gaan doen, zoals dat je telefoon verbonden is met je auto en je aan het rijden bent, dan zonder dat je gebeld wordt gaat je telefoon toch in oproep?
Kun je het iets duidelijker beschrijven? Wat gebeurd er precies, hoe ben je gekoppeld (kabel/draadloos) waar hebben we het over?
Dank voor je antwoord! En ik begrijp dat het wat verwarrend leest. Maar eigenlijk is het precies zoals je schrijft: kabel of draadloos, maakt niet uit, plots gaat de telefoon in oproep. We zien dat groene ovaal met de telefoonicoon en de secondenteller verschijnen, en er gaat een oproepsignaal over. Het ligt niet aan de gsm, want het gebeurt dus bij ons beide. En na een tiental seconden wordt de oproep automatisch beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Taddeo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:11:
[...]

Dank voor je antwoord! En ik begrijp dat het wat verwarrend leest. Maar eigenlijk is het precies zoals je schrijft: kabel of draadloos, maakt niet uit, plots gaat de telefoon in oproep. We zien dat groene ovaal met de telefoonicoon en de secondenteller verschijnen, en er gaat een oproepsignaal over. Het ligt niet aan de gsm, want het gebeurt dus bij ons beide. En na een tiental seconden wordt de oproep automatisch beëindigd.
Dank voor de uitleg. Kun je in bel geschiedenis ook zien wat er dan precies gebeld wordt?

Moet zeggen dat ik dit niet herken.
Welke telefoontypes praten we over? Wellicht een app geïnstalleerd die dit zou kunnen doen?
Is dit echt alleen bij Android Auto of ook op andere momenten op de dag?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:32
Ik herken deels in dit probleem, bij mij bleven de inkomende gesprekken die ik weigerde actief en leek erop dat ik opgenomen had, na enkele minuten werd de verbinding "verbroken" dit was een weekje aan de hand en toen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taddeo
DonJunior schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:23:
[...]

Dank voor de uitleg. Kun je in bel geschiedenis ook zien wat er dan precies gebeld wordt?

Moet zeggen dat ik dit niet herken.
Welke telefoontypes praten we over? Wellicht een app geïnstalleerd die dit zou kunnen doen?
Is dit echt alleen bij Android Auto of ook op andere momenten op de dag?
Ik heb je opmerkingen gebruikt om wat meer aandacht te besteden aan het probleem dit weekend. Daarbij valt op dat het probleem zich stelt wanneer Spotify speelt. Het is nu wel de enige audioapp die ik gebruik, radio ofzo beluister ik nooit, maar als ik niets afspeel, begint de oproeptimer niet te lopen. Ik probeer een andere keer eens een andere app.

Dat is nog een rechtzetting van een vorig bericht: er gaat geen belsignaal over, enkel de timer begint te lopen en pauzeert de audio die speelt.

Het probleem is begonnen ongeveer anderhalve maand geleden, toen we in Spanje waren met de wagen. Ik dacht dat het misschien aan roaming lag en connectie zoeken met andere aanbieders ofzo, maar ik heb het gewoon thuis in België ook voor. Gisteren is het me twee keer binnen de vijf minuten overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
Taddeo schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:02:
[...]

Ik heb je opmerkingen gebruikt om wat meer aandacht te besteden aan het probleem dit weekend. Daarbij valt op dat het probleem zich stelt wanneer Spotify speelt. Het is nu wel de enige audioapp die ik gebruik, radio ofzo beluister ik nooit, maar als ik niets afspeel, begint de oproeptimer niet te lopen. Ik probeer een andere keer eens een andere app.

Dat is nog een rechtzetting van een vorig bericht: er gaat geen belsignaal over, enkel de timer begint te lopen en pauzeert de audio die speelt.

Het probleem is begonnen ongeveer anderhalve maand geleden, toen we in Spanje waren met de wagen. Ik dacht dat het misschien aan roaming lag en connectie zoeken met andere aanbieders ofzo, maar ik heb het gewoon thuis in België ook voor. Gisteren is het me twee keer binnen de vijf minuten overkomen.
Hebben jullie beiden toevallig ook hetzelfde toestel! Kan het niet zo zijn dat je toestel “denkt“ iets te horen in de muziek die je dan afspeelt en de telefoon daarop een beetje raar reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Ik heb paar weken gehad wanneer ik iemand weg drukte de auto dacht dan ik opnam en moest ik het hele systeem uitzetten 😅 dus nu neem ik altijd maar op! Nee zonder gein het kwam en na paar weken was t weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFS
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-04 20:17
De limited edition prijslijst voor de ID.4 is wel te vinden via google.
https://www.volkswagen.nl...en/id4/id4-prijslijst.pdf

Die van de 3 heb ik nog kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 10:43

J.W

Mijn werkgever heeft mij gevraagd of ik mijn ID4 1st van 12-2020 vervroegd wil omruilen met een ID.5 4Motion GTX Advantage van 12-2023 van een vertrekkende collega.

Nu zie ik dat deze specifieke uitvoering alleen maar was geleverd van 09-2023 t/m 01-2024 en ik kan niet vinden wat het verschil tussen een GTX en GTX advance is. Of is er geen verschil?Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:51

martijn v o

Certified by Enphase.

Dat was er wel maar dat was de prijs, het was een opruimmodel om plaats te maken voor het nieuwe jaar.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 10:43

J.W

martijn v o schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:58:
Dat was er wel maar dat was de prijs, het was een opruimmodel om plaats te maken voor het nieuwe jaar.
Bedankt dat verklaart het waarom ik er niks over kon vinden en dan weet ik dat ik gewoon de optielijst van de GTX kan aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:33
J.W schreef op woensdag 16 april 2025 @ 00:07:
[...]

Bedankt dat verklaart het waarom ik er niks over kon vinden en dan weet ik dat ik gewoon de optielijst van de GTX kan aanhouden
Volgens mij is door een/de VW dealer op kenteken of VIN te achterhalen wat de precise configuratie is. Dus je kunt nog overwegen om via die weg duidelijkheid te krijgen. Of bij de leasemaatschappij, als daar sprake van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-05 09:32
Blijkbaar is het gratis “ We Connect Plus” abonnement verlopen. Kost 149 euro per jaar, volslagen belachelijk voor de uiterst beperkte mogelijkheden. Enige optie die ik in de winter sporadisch gebruik is de verwarming aanzetten.

Is er een gratis workaround?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
R0b1 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:33:
Blijkbaar is het gratis “ We Connect Plus” abonnement verlopen. Kost 149 euro per jaar, volslagen belachelijk voor de uiterst beperkte mogelijkheden. Enige optie die ik in de winter sporadisch gebruik is de verwarming aanzetten.

Is er een gratis workaround?
Ik leef nu al een halfjaar zonder dat abonnement en ik heb het nog niet echt gemist. Locatie van de auto blijft wel beschikbaar en je krijgt ook nog een push melding als hij opgeladen is. Klimatisering kun je nog steeds vanuit de auto doen als je vooruit denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:12
Bij mij verloopt het binnenkort ook, ja volgens mij. Ik twijfel nog wat ik er mee zal doen. In de winter vind ik het voorverwarmen wel echt iets toevoegen (automatisch dmv. HomeAssistant).

Echter, de VW API is eigenlijk een van mijn weinig cloudgebaseerde integraties (1 van de 3 ofzo), en de enige die regelmatig problemen heeft... :/

edit: Zojuist eens nagekeken, en heb blijkbaar nog een WeConnect Plus abo tot maart 2026. Dan heb ik drie jaar gratis ontvangen.

Zo te zien op de licentiepagina is er ook een optie voor 2 jaar zonder navigatie voor 119,- beschikbaar. Hopelijk volgend jaar ook nog...

[ Voor 35% gewijzigd door davasch op 17-04-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47
davasch schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:05:
Bij mij verloopt het binnenkort ook, ja volgens mij. Ik twijfel nog wat ik er mee zal doen. In de winter vind ik het voorverwarmen wel echt iets toevoegen (automatisch dmv. HomeAssistant).

Echter, de VW API is eigenlijk een van mijn weinig cloudgebaseerde integraties (1 van de 3 ofzo), en de enige die regelmatig problemen heeft... :/
Hier ook, de voorwarmen is de enigste optie in de Plus wat ik gebruik. Navigatie doe ik altijd via carplay.
De API stabiliteit vind ik redelijk, maar ze krijgen er geen prijs voor. Die irritante nieuwe-voorwaarden-accepteren is gewoon belachelijk.

Moet je ook betalen voor de normale VW connect of is die gratis?

BTW volgend keer zet ik de abonnement hoger op miijn check list bij een lease auto, VW is gewoon veels te duur met 149/jaar (voor nu, ze kunnen het zomaar spontaan verdubbelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 12:51
Wat ik niet snap, was het voor de 1st modellen überhaupt aangekondigd dat dit uiteindelijk geld zou kosten?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
pietermx schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:46:
Wat ik niet snap, was het voor de 1st modellen überhaupt aangekondigd dat dit uiteindelijk geld zou kosten?
Dan zal er wel iets in de kleine letters staan, dat ze later het mogen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelgebral
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-04 08:17
AlphaRomeo schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:37:
[...]

Ik leef nu al een halfjaar zonder dat abonnement en ik heb het nog niet echt gemist. Locatie van de auto blijft wel beschikbaar en je krijgt ook nog een push melding als hij opgeladen is. Klimatisering kun je nog steeds vanuit de auto doen als je vooruit denkt.
Ja dat is waar, goede tip.

Met home assistant kun je ook zonder abbo alle data uitlezen, dus bv accu & laad status! Met "ultra Vehicle Card" ziet het ook nog eens beter uit dan de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0b1
davasch schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:05:

edit: Zojuist eens nagekeken, en heb blijkbaar nog een WeConnect Plus abo tot maart 2026. Dan heb ik drie jaar gratis ontvangen.

Zo te zien op de licentiepagina is er ook een optie voor 2 jaar zonder navigatie voor 119,- beschikbaar. Hopelijk volgend jaar ook nog...
De versie zonder navigatie valt niet te kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be-NJTaURsGgM0lWeq8lNCDOvn8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NFD5xsYacUlsQeG50arvZa2D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:22
Over de API gesproken. Ik krijg de afgelopen 24 uur random dat de auto niet vergrendeld zou zijn, terwijl dit wel het geval is. Vrij verontrustend als ik ergens geparkeerd sta.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
diotav schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:07:
Over de API gesproken. Ik krijg de afgelopen 24 uur random dat de auto niet vergrendeld zou zijn, terwijl dit wel het geval is. Vrij verontrustend als ik ergens geparkeerd sta.
Grappig, dit had ik gisterenavond ook. In de app dat de auto niet afgesloten zou zijn. Nog een keer op de sleutel gedrukt en de app ververst en toen was het blijkbaar wel okee.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:12
Oh, dat is het dan...In de app zelf stond hij ook als geopend bij mij. Fysiek was hij wel op slot toen ik aan de deur voelde.

Nou ja, hopelijk investeren ze het ontvangen abonnementsgeld terug in de API :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

diotav schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:07:
DonJunior schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:54:
[...]

Grappig, dit had ik gisterenavond ook. In de app dat de auto niet afgesloten zou zijn. Nog een keer op de sleutel gedrukt en de app ververst en toen was het blijkbaar wel okee.
davasch schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:06:
Oh, dat is het dan...In de app zelf stond hij ook als geopend bij mij. Fysiek was hij wel op slot toen ik aan de deur voelde.

Nou ja, hopelijk investeren ze het ontvangen abonnementsgeld terug in de API :P
dat is al jaren een probleem.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:47
Ik heb een dashcam via de spiegel volgens deze handleiding.
https://www.vwidtalk.com/...ashcam-installation.4596/

In het nieuwe model ID.4 zit een USB in de spiegel, speciaal voor de dashcam.
Heeft iemand een handleiding gezien om USB toe te voegen aan de binnenspiegel?
Of nog beter, een kant en klare oplossing?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
flippy schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:12:
[...]

[...]

[...]

dat is al jaren een probleem.
Nou sorry maar ik gebruik de app al jaren en dit is nu de eerste keer dat mij dit is overkomen. Soms duurt het synchroniseren een seconde of wat, maar nooit dat ie na een minuut of 5 nog steeds zegt dat de auto 'open' is terwijl dat irl niet het geval is.

Heel af en toe zijn er server problemen aan de Duitse kant (meestal na een update), dat klopt. Maar om nou zo stellig te beweren dat dit al jaren een probleem is, daar ben ik het echt niet mee eens.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DonJunior schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:54:
[...]

Ik had datzelfde afglopen maandag al (en kon het op de zelfde manier oplossen in de App). M'n account was toen ook uitgelogd uit de App dus het lijkt erop dat ze batchgewijs wat aan het patchen zijn geweest aan de Back-End bij VW

driel24 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:00:

Ik heb sinds een paar weken een FitcamX in m'n ID.3 gemonteerd en dat ding doet precies dát wat 'ie moet doen. Ding heeft geen GPS snelheid in de overlay (überhaupt geen GPS module aan boord) maar dat vind ik persoonlijk niet echt heel erg. Je sluit het ding middels een bijgeleverd kabeltje aan op de regensensor en dat kost je ~10 á 15 minuutjes aan inbouwtijd. Alles wat je voor de montage nodig hebt is meegeleverd incl. een 64GB MicroSD kaartje voor de lokale opslag. Meeste tijd was ik vervolgens kwijt met het koppelen van de App maar dat kwam zuiver door m'n eigen securitybeleid op m'n iPhone....

>:)

[ Voor 55% gewijzigd door Will_M op 18-04-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Will_M schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:33:
[...]

Ik heb sinds een paar weken een FitcamX in m'n ID.3 gemonteerd en dat ding doet precies dát wat 'ie moet doen. Ding heeft geen GPS snelheid in de overlay (überhaupt geen GPS module aan boord) maar dat vind ik persoonlijk niet echt heel erg
Mooi ding. Alleen, ik heb al een dashcam met gps.
Dat adapter kabeltje om te bevestigen is nu precies wat ik zoek (maar dan aan de andere kant een USB poort.)
Ik heb al een heleboel van die adapters gezien, maar nooit met het stekkertje om in je spiegel te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

driel24 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:51:
[...]

Mooi ding. Alleen, ik heb al een dashcam met gps.
Dat adapter kabeltje om te bevestigen is nu precies wat ik zoek (maar dan aan de andere kant een USB poort.)
Ik heb al een heleboel van die adapters gezien, maar nooit met het stekkertje om in je spiegel te bevestigen.
Volgens mij heeft de Chinese uitvoering van de ID.4 wel een USB-A poort in de spiegelbehuizing dus als je die ergens zou kunnen bestellen op Product-Nummer....

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 18-04-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Will_M schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:53:
[...]

Volgens mij heeft de Chinese uitvoering van de ID.4 wel een USB-A poort in de spiegelbehuizing dus als je die ergens zou kunnen bestellen op Product-Nummer....
De ID.4 2025 heeft in Nederland ook USB. Ik kan het product nummer nog niet vinden.

Bij de Chinese uitvoering zag ik dat de usb voeding kabel uit het dak komt en niet op de spiegel zit.
Dat gaat het moeilijk maken om achteraf toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

DonJunior schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:31:
[...]

Nou sorry maar ik gebruik de app al jaren en dit is nu de eerste keer dat mij dit is overkomen. Soms duurt het synchroniseren een seconde of wat, maar nooit dat ie na een minuut of 5 nog steeds zegt dat de auto 'open' is terwijl dat irl niet het geval is.

Heel af en toe zijn er server problemen aan de Duitse kant (meestal na een update), dat klopt. Maar om nou zo stellig te beweren dat dit al jaren een probleem is, daar ben ik het echt niet mee eens.
Je kan het er niet mee eens zijn maar ik heb als 2,5 jaar een buzz en dit is al sinds dag 1 een probleem.

Ik ben al honderden keren naar buiten gelopen savonds ondat de app zei dat de bus niet op slot zat.

[ Voor 6% gewijzigd door flippy op 18-04-2025 16:11 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

flippy schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:10:
[...]

Je kan het er niet mee eens zijn maar ik heb als 2,5 jaar een buzz en dit is al sinds dag 1 een probleem.

Ik ben al honderden keren naar buiten gelopen savonds ondat de app zei dat de bus niet op slot zat.
Misschien wel eens interessant om het OS van de telefoon én de softwareversie van de App te gaan vermelden. Het heeft er, mijn inziens, momenteel een beetje de schijn van dat mensen met een Apple Device (iOS) er minder vaak last van hebben dan dat mensen met bijv. een Android / Google toestel dat hebben.

Er is met het laden op bekende locaties overigens eindelijk wel iets grondig veranderd. De instellingen van de locatie overrulen nu (eindelijk) de centrale instelling qua max. SOC (ID Software 5.2).

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Will_M schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 18:30:
[...]

Misschien wel eens interessant om het OS van de telefoon én de softwareversie van de App te gaan vermelden. Het heeft er, mijn inziens, momenteel een beetje de schijn van dat mensen met een Apple Device (iOS) er minder vaak last van hebben dan dat mensen met bijv. een Android / Google toestel dat hebben.

Er is met het laden op bekende locaties overigens eindelijk wel iets grondig veranderd. De instellingen van de locatie overrulen nu (eindelijk) de centrale instelling qua max. SOC (ID Software 5.2).

_/-\o_
apple of android moet niet uitmaken, dit is hoe dan ook in de basis een VAG probleem.

snip, rest niet relevant

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 22-04-2025 07:54 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DonJunior
reactie op verwijderde reactie

[ Voor 81% gewijzigd door We Are Borg op 22-04-2025 07:55 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

reactie op verwijderde reactie

[ Voor 84% gewijzigd door We Are Borg op 22-04-2025 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-05 18:23
driel24 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:00:

Heb net een id4 pro limited edition besteld. Een usb aansluiting in de spiegel zou zeer welkom zijn! Hopelijk genoeg vermogen om de dashcam aan te sturen (azdome m63 pro). Ik heb er met proefrijden helaas niet op gelet.

Heeft iemand ervaring met het trekken van een fietsendrager en wat dit doet met je range? Ben voor het 77kw 210kw model gegaan, ook met het oog op mogelijk een vouwwagen in de toekomst (waarbij ik er van uit ga dat je flink inlevert op range)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• driel24
Stefan1987 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:47:
[...]

Heb net een id4 pro limited edition besteld. Een usb aansluiting in de spiegel zou zeer welkom zijn! Hopelijk genoeg vermogen om de dashcam aan te sturen (azdome m63 pro). Ik heb er met proefrijden helaas niet op gelet.

Heeft iemand ervaring met het trekken van een fietsendrager en wat dit doet met je range? Ben voor het 77kw 210kw model gegaan, ook met het oog op mogelijk een vouwwagen in de toekomst (waarbij ik er van uit ga dat je flink inlevert op range)
Ik heb hem nu een jaar. 53000 km gereden. Aardig wat ritten met twee fietsen maar ook met caravan gereden.
In de zomer heb ik met de fietsen 21kWh verbruik gehad. 40% binnenwegen en 60% snelweg met max 110. Met de caravan zit ik op 34kWh. Mijn normale verbruik is in de winter 21 en in de zomer 16.
Ik heb een 77kWh met 150kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-05 14:03

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

[...]

[…]
Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar zover ik weet heb ik op mijn ID.4 MY25 geen USB-aansluiting in de spiegel?

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Net zomerbanden weer op m'n ID.4 gelegd en ze zijn vrijwel op. Dus maar de knoop doorgehakt en overgestapt op all seasons (Pirelli Scorpion AF2).
Ik heb nu een winterset over 19" Hamar met Bridgestone banden. Kijken of ik die nog verkocht krijg via MP.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 19:15
ID4 pro limited edition in bestelling ! Zakelijk leaseauto en voor mij de beste keuze in vergelijking met o.a. nieuwe Tesla Model Y, Kia EV6, Renault E-scenic , Volvo EX40, Ford Explorer.

Stoelen zitten zalig , auto rijdt comfortabel en veel beenruimte voorin.

Prachtige allround auto! Blij mee.

[ Voor 96% gewijzigd door MaStar op 20-04-2025 09:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

flippy schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 23:36:
[...]

als het argument is dat mensen maar een iphone moeten kopen om van de vele bugs af te zijn wel ja.
Ik vind het persoonlijk jammer dat je m'n opmerking aangaande het issue met betrekking tot de VW App in combinatie met Android en iOS op deze (mijn inziens érg negatieve?) manier opgepakt hebt, het was van mijn kant uit absoluut niet bedoeld zoals dat jij het nú brengt. Ik weet vanuit m'n dagelijkse werk heel goed dat het ontwikkelen (én vervolgens ook bijhouden) van een App voor Android vaak meer problemen met zich mee brengt dan dat het dat doet voor iOS devices doordat Android op veel verschillende merken én type hardware draait welke daarbij dan vaak ook nog eens een, door de fabrikant, aangepast versie van Android met fabrikant eigen instellingen herbergen waardoor het GOED testen van de gehele 'omgeving' erg lastig is. iOS is wat dat aangaande veel simpeler ingericht doordat je altijd maar voor één OS / Fabrikant je ketentest(s) hoeft te doorlopen.

Dit alles heeft totaal niets met de prijzen van de gebruikerstoestellen waarop de App draait van doen. Een Android device is in veel gevallen zelfs duurder dan dat een simpel iOS toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Will_M schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:36:
[...]

Ik vind het persoonlijk jammer dat je m'n opmerking aangaande het issue met betrekking tot de VW App in combinatie met Android en iOS op deze (mijn inziens érg negatieve?) manier opgepakt hebt, het was van mijn kan uit absoluut niet bedoeld zoals dat jij het nú brengt. Ik weet vanuit m'n dagelijkse werk heel goed dat het ontwikkelen (én vervolgens ook bijhouden) van een App voor Android vaak meer problemen met zich mee brengt dan dat het dat doet voor iOS devices doordat Android op veel verschillende merken én type hardware draait welke daarbij dan vaak ook nog eens een, door de fabrikant, aangepast versie van Android met fabrikant eigen instellingen herbergen waardoor het GOED testen van de gehele 'omgeving' erg lastig is. iOS is wat dat aangaande veel simpeler ingericht doordat je altijd maar voor één OS / Fabrikant je ketentest(s) hoeft te doorlopen.

Dit alles heeft totaal niets met de prijzen van de gebruikerstoestellen waarop de App draait van doen. Een Android device is in veel gevallen zelfs duurder dan dat een simpel iOS toestel is.
"ik van wc eend adviseer wc eend" :O

en voor de goede orde: de VW app draait op mijn werk telefoon en dat is een iphone en op mijn eigen (niet apple) telefoon doet ie precies hetzelfde. dit is een VAG probleem, niet een app-maker of eindgebruiker probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door flippy op 20-04-2025 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDB

EDB

Will_M schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 18:30:
[...]

_/-\o_
Gelukkig heeft niet iedereen last van dit probleem. Zelf nog nooit gehad, afkloppen.
ID software 3.7 / IOS 18.4.1
App versie 2.48.0

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-05 14:03

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3MZ5cPnDGcIXtIxvdFQVvMl1As=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SeoKFIzRi4sMJhcsb55VSQF5.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag een persoonlijk record gereden qua verbruik. Toegegeven, is maar een klein stukje, maar toch. Buitentemperatuur graad of 14, airco op 20. Enkel 30, 50, 60 en 80 km wegen gereden. Toch aangenaam verrast met dit verbruik 😊

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DonJunior
PressPlayOnTape schreef op zondag 20 april 2025 @ 17:25:
[Afbeelding]

Vandaag een persoonlijk record gereden qua verbruik. Toegegeven, is maar een klein stukje, maar toch. Buitentemperatuur graad of 14, airco op 20. Enkel 30, 50, 60 en 80 km wegen gereden. Toch aangenaam verrast met dit verbruik 😊
Dat 'probleem' heb ik ook, als mijn vrouw ernaast zit is mijn verbruik ook ineens een stuk lager.. heel vreemd :+

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:14
Bij mij is tie ook sinds vorige week in bestelling.
Vorige jaar dacht ik nog dat Model Y de volgende zou worden, maar tijden kunnen veranderen 😆.

Ook vergelijk gemaakt met EV6, EX40 en Ford Explorer en Enyaq. Eerst genoemden vielen af vanwege ruimte en de Enyaq vanwege de leaseprijs.

Heb er wel andere velgen ondergezet. Die zwarte velgen die standaard bij de Limited versie komen, staat niet echt chique, maar dat is persoonlijk.

Met de prijsverlaging per 1 april voor de Limited Edition is de ID4 wel heel interessant geworden!
Verslaat qua prijs zelfs een VW Golf.
MaStar schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:56:
ID4 pro limited edition in bestelling ! Zakelijk leaseauto en voor mij de beste keuze in vergelijking met o.a. nieuwe Tesla Model Y, Kia EV6, Renault E-scenic , Volvo EX40, Ford Explorer.

Stoelen zitten zalig , auto rijdt comfortabel en veel beenruimte voorin.

Prachtige allround auto! Blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:14
Met de vorige versie ID4 en vouwwagen erachter met 100-110km/u kwam ik ongeveer op een verbruik van 23-25Kwh/100km.
Verschillende keren naar Zuid-Frankrijk ermee geweest 😀.

Ik vermoed dat de nieuwe versie iets zuiniger is.
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 19:15
theobe schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:39:
Bij mij is tie ook sinds vorige week in bestelling.
Vorige jaar dacht ik nog dat Model Y de volgende zou worden, maar tijden kunnen veranderen 😆.

Ook vergelijk gemaakt met EV6, EX40 en Ford Explorer en Enyaq. Eerst genoemden vielen af vanwege ruimte en de Enyaq vanwege de leaseprijs.

Heb er wel andere velgen ondergezet. Die zwarte velgen die standaard bij de Limited versie komen, staat niet echt chique, maar dat is persoonlijk.

Met de prijsverlaging per 1 april voor de Limited Edition is de ID4 wel heel interessant geworden!
Verslaat qua prijs zelfs een VW Golf.

[...]
Helemaal eens. Daarom heb ik ook de VW ID4 Pro limited gekozen. Ook ik dacht vorig jaar voor de Tesla Model Y te gaan. Heb er zelfs 3 proefritten in gemaakt, maar kon niet wennen aan stoelen, comfort en zithoogte vond ik ook niet fijn met mijn lengte. Een hype auto en met huidige vreselijke politieke sentiment Musk/Trump.

Blij met de keuze voor een VW ID4 limited Pro. Alleen al qua beenruimte voorin (dus hoever stoel naar achter kan bij bestuurder) beste van alle modellen die ik hebt getest.

[ Voor 6% gewijzigd door MaStar op 21-04-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Het kwartaal bezoekje aan de dealer vandaag maar eens brengen, hij heeft nu last van het bekende mijn laad klepje wil niet meer openen issue.

Hebben ze dit zo meeeps gemaakt om in de toekomst buiten de garantie geld aan te verdienen of? bedoel een tankklepje werkt het zelfde en daar heb ik nog nooit gezien dat het niet meer werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0b1
flaskk schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:52:
Het kwartaal bezoekje aan de dealer vandaag maar eens brengen, hij heeft nu last van het bekende mijn laad klepje wil niet meer openen issue.

Hebben ze dit zo meeeps gemaakt om in de toekomst buiten de garantie geld aan te verdienen of? bedoel een tankklepje werkt het zelfde en daar heb ik nog nooit gezien dat het niet meer werkte...
Heeft jou auto al eens een onderhoudsbeurt gehad? Lijkt mij dat ze voor die prijs dan dit soort bekende problemen ook meteen proactief controleren / invetten / vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
R0b1 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:23:
[...]

Heeft jou auto al eens een onderhoudsbeurt gehad? Lijkt mij dat ze voor die prijs dan dit soort bekende problemen ook meteen proactief controleren / invetten / vervangen.
Hij heeft 1 keer beurt gehad, maar dit is schijnbaar een bekend euvel en alle vags hebben hier last van. Denk dat bij ev veel sneller opvalt omdat je dagelijks die klep bediend.

Was nu even aan het tellen, maarliefst 5x naar de dealer geweest in 1.5 jaar tijd en 60dkm. Van 2011 tot 2020 heb ik een Daihatsu Sirion gehad uit 2007 van 90dkm naar 310dkm gereden en die heeft alleen 2 wiellagers, en setje draagarmen als extra onderhoudt moeten ondergaan. Ding rijdt nu in de schoonfamilie rond en tegen de 370dkm waar laatst wel de uitlaat gelast moest worden. Maar alle elektra (inklapbare spiegels en spiegel verstelling, elektrische ramen) doen het allemaal nog...

Ik ben wel echt teleurgesteld in volkswagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flaskk
Er is weer regen dus dan gaat ie in gesimplificeerde modus 😅 wel irritant dat je batterij status niet kan aflezen. na even "herstarten" doet alles weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTFTfxz_zU6MF3Of6V7lk1VZHdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiqnmukqyKHPmASgmXzkRtch.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht je ooit zelf je laadklepke willen openen neem een platte schroevendraaier en stukje papier mee Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yk6EtcCp-fFTGGTshZsw4qqYgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ymYvNAt0IIAj6Px8XCuHRN2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommelsch93
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-05 21:52
Na 2 maanden met een storingsmelding te hebben gereden is vorige week de noodoproepmodule vervangen. Gelukkig is het lease, zag op de factuur dat de vervanging van de module € 1295,- kost...
Ik denk er over na om de auto na afloop van het leasecontract over te nemen (ID 3 1ste, 58 kW, 72.000km gereden) en vraag me af of de noodoproepmodule die nu gemonteerd is, een verbeterde versie is. Zijn er forumleden bij wie er een tweede (of derde...) noodoproepmodule vervangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:56

buz

@Dommelsch93
Dat scheelt je dan een aardig bedrag!

De module van mijn 3.1st.Plus is al in begin 2021 vervangen. Dat zal ongetwijfeld niet een verbeterde versie zijn geweest, maar in ieder geval daarna nooit meer iets mee gehad.

Eigenlijk nooit problemen met de auto.

[ Voor 5% gewijzigd door buz op 25-04-2025 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 21:41
Onze ID3 1st 2020 gaf afgelopen weekend ineens problemen.
Tijdens het rijden kwam ineens het laadscherm tevoorschijn op het grote scherm. In eerste instantie gewoon weggedrukt, met de gedachte 'het zal wel'.
Maar daarna op het kleine scherm ook de melding in de trant van 'laadessie mislukt, probeer andere laadpaal'. Dit dus ook nog onder het rijden.
Toen we bijna bij de bestemming waren en de auto even tot stilstand kwam, blokkeerde de auto met de melding dat de laadkabel er nog in zat.
Eerst geprobeerd om er daadwerkelijk een stekker in te doen en ook de auto even met rust te laten en op slot te doen, maar dat hielp niks.
Op gegeven moment door wat rommelen met het noodkoordje achter de bekleding konden we eerst weer verder rijden naar de bestemming.
Vervolgens via de LM kwam er hulp langs (bergingsbedrijf i.p.v. anwb). Die wilde nog even kijken wat de auto zou doen als we hem daadwerkelijk nog even aan de lader zouden zetten. Die was dichtbij op het vakantiepark, maar toen ik de auto weer wou starten kwam dezelfde melding weer tevoorschijn. Wederom wat rommelen met het noodkoordje en de auto direct op de bergingsauto gezet.
Dinsdag is de auto bij Century afgeleverd en gaf de berger aan dat de auto het op dat moment gewoon deed.
Century gaf aan dat ze gingen uitlezen en eventueel bij verschillende laadpalen gingen testen en dat het wel eens aan de laadpaal op het vakantiepark had kunnen liggen waar ik de avond ervoor geladen had. Nou dat lijkt me echt grote onzin, maar goed ze gaan eerst maar eens kijken. Het lijkt me toch dat dit meer een fysieke oorzaak heeft bij de laadpoort, maar goed.

Momenteel zijn ze aan het staken, dus wordt vervolgt.

Maar heeft toevallig iemand al iets vergelijkbaars gehad? Ik volg het forum al vanaf het begin, maar volgens mij is het nog niet voorbij gekomen dat iemand heeft gemeld dat tijdens het rijden laadmeldingen komen en vervolgens stil kwam te staan.

[ Voor 0% gewijzigd door leinenga op 25-04-2025 09:23 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
Na even zoeken toch een vergelijkbare melding gevonden:
Sicco92 in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Nou we zullen zien waar de garage mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Op Instagram wel iemand die midden op de snelweg bleef staan. Levensgevaarlijk

https://www.instagram.com...igsh=MWxvNHQ4Ym55Y2EwOA==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
Ja er zou w.m.b. een override moeten zijn om toch te kunnen rijden ook al denkt de auto dat de kabel er in zit. Zeker voor als je idd midden op de snelweg stil komt te staan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOD2IyTjfHxpVYgLeqnaI0xTWa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l58N3KcqidgkYKdkqAGD5Sgo.jpg?f=fotoalbum_large
Eindelijk eens goed nieuws uit Den Haag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07:27
Sinds een paar dagen een nieuwe id4 ter vervanging van een id5 model 2023.
Deze heeft ook easy close in tegenstelling tot de vorige. Wat vooral opvalt is de snelheid van het infotainment.
De garage zei dat je het koffer ook kon sluiten door aan de binnenkant bij de bestuurder langer aan het knopje te trekken. Is me nog niet gelukt.

In het vorige model reed ik voor lange afstanden op ABRP via CarPlay.
Deze heeft batterij voorverwarming, ik wil dus overwegen om de standaard navigatie te gebruiken, maar een laadpaal voorkeur kan je nog steeds niet ingegeven.
Hoe doen jullie dit? Of plannen in ABRP en dan laadstop manueel ingeven in standaard navigatie ?

Nieuw is ook dat bij naderen of weggaan van de auto deze een paar piepjes geeft.
Is dat een nieuw feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
Ik heb weer iets vaags met de VW app. Ik heb de auto vanochtend aan de lader gehangen en de app blijft het oude percentage weergeven. Ik ben in de auto gaan zitten, etc. geen verandering. Ook kan ik op afstand (met dezelfde app) de auto openmaken, dus er is een connectie tussen de auto en VW server (en de app).

Bij iedereen werkt de app wel volledig normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

UTMachine schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 13:17:
Ik heb weer iets vaags met de VW app. Ik heb de auto vanochtend aan de lader gehangen en de app blijft het oude percentage weergeven. Ik ben in de auto gaan zitten, etc. geen verandering. Ook kan ik op afstand (met dezelfde app) de auto openmaken, dus er is een connectie tussen de auto en VW server (en de app).

Zojuist, ~15 minuten geleden, m'n auto weer 'vol' (80%) van de stekker gepakt nadat ik 'm hier thuis vanochtend 'in het zonnetje' aan de lader gezet had. Van beide 'events' kreeg ik vanuit de VW App keurig de verwachte 'push meldingen' op m'n telefoon én horloge....

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 26-04-2025 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTMachine
Will_M schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:00:
[...]

Zojuist, ~15 minuten geleden, m'n auto weer 'vol' (80%) van de stekker gepakt nadat ik 'm hier thuis vanochtend 'in het zonnetje' aan de lader gezet had. Van beide 'events' kreeg ik vanuit de VW App keurig de verwachte 'push meldingen' op m'n telefoon én horloge....
Sinds 14:30 werkt alles weer, nu zie ik ook het juiste percentage op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb ik het goed begrepen dat ID3's van voor '23 geen park assist plus hebben? Of is dit later toegevoegd middels een software update? Want de Cupra Born lijkt dit wel te hebben (ook die van voor '23).

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB

EDB

London schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:00:
Heb ik het goed begrepen dat ID3's van voor '23 geen park assist plus hebben? Of is dit later toegevoegd middels een software update? Want de Cupra Born lijkt dit wel te hebben (ook die van voor '23).
En wat is park assist plus? Ik neem aan zelf inparkeren? Ik heb het niet, kennelijk niet standaard. Heb het bij mijn laatste 2 auto’s gehad, nooit gebruikt dus ik mis het niet.

[ Voor 18% gewijzigd door EDB op 26-04-2025 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

EDB schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:45:
[...]

En wat is park assist plus?
Automatisch in/uit parkeren...

Nee het lijkt inderdaad niet op de pre-2023 modellen te zitten, maar blijf het dan apart vinden dat de pre-2023 Born het wel heeft. Ach ja, het is ook niet heel belangrijk verder.

[ Voor 34% gewijzigd door London op 26-04-2025 17:48 ]

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mj_smit
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 22:00
London schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:00:
Als dit gaat over voorgeprogrammeerd parkeren, dan klopt dat. Die feature zit helaas niet op eerdere modellen omdat die met minder sensoren zijn uitgerust.
Dit had een goede optie voor mijn vrouw geweest
:*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankx
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 21:09
mj_smit schreef op maandag 28 april 2025 @ 18:25:
[...]

Als dit gaat over voorgeprogrammeerd parkeren, dan klopt dat. Die feature zit helaas niet op eerdere modellen omdat die met minder sensoren zijn uitgerust.
Dit had een goede optie voor mijn vrouw geweest
:*)
Ik heb het erop zitten, leuke optie maar handmatig inparkeren is veel sneller EN beter voor je banden. Die "auto piloot" draait graag aan het stuur met stilstaande auto, niet echt top voor je rubber.

Enige optie die ik ook nuttig gebruik heb is het uitparkeren als je niet in de auto zit. Mijn auto stond "ingeklemd" in de parkeer garage. Met de app besturing kon ik hem netjes naar voor rijden zonder dat er iemand in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

frankx schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:09:
[...]

Ik heb het erop zitten, leuke optie maar handmatig inparkeren is veel sneller EN beter voor je banden. Die "auto piloot" draait graag aan het stuur met stilstaande auto, niet echt top voor je rubber.

Enige optie die ik ook nuttig gebruik heb is het uitparkeren als je niet in de auto zit. Mijn auto stond "ingeklemd" in de parkeer garage. Met de app besturing kon ik hem netjes naar voor rijden zonder dat er iemand in zat.
Ik heb beide opties ook op m'n auto en het is pre-cies zoals dat je het omschrijft _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:05
UTMachine schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 13:17:

Beetje laat, maar ik had ook problemen met de app afgelopen zondag. Ik kon de percentage niet aanpassen in de app naar 90% en ook de laadsnelheid (langzamer laden) niet aanpassen.

Nu zie ik dat die 90% vanuit de app uiteindelijk we in de auto zichtbaar werd, 2 dagen later :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:33
Dag allemaal, voor mijn vriendin zoeken we een leuke elektrische auto en keuze ligt nu eigenlijk tussen MG4 en ID.3, beiden tweedehands. De MG4's zijn vaak 1 a 2 jaar oud (luxury long range) met 15.000 tot 40.000km op de teller. ID.3 4 a 5 jaar en 40.000 a 60.000 kilometers. Prijzen allebei tussen 24k a 26k. ID.3 mist bijna altijd een warmtepomp en achteruitrijcamera zit er ook niet altijd op, dat heeft de MG allemaal standaard in de luxury.

Hebben jullie voor ongeveer dezelfde keuze gestaan? Raden jullie een van beide aan voor dat budget? Wat zijn jullie meningen? Keuze ligt nu precies tussen zekerheid met fabrieksgarantie en verstand voor MG4, of het hart volgen voor de ID.3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 14:47
deSenna24 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:52:
Dag allemaal, voor mijn vriendin zoeken we een leuke elektrische auto en keuze ligt nu eigenlijk tussen MG4 en ID.3, beiden tweedehands. De MG4's zijn vaak 1 a 2 jaar oud (luxury long range) met 15.000 tot 40.000km op de teller. ID.3 4 a 5 jaar en 40.000 a 60.000 kilometers. Prijzen allebei tussen 24k a 26k. ID.3 mist bijna altijd een warmtepomp en achteruitrijcamera zit er ook niet altijd op, dat heeft de MG allemaal standaard in de luxury.

Hebben jullie voor ongeveer dezelfde keuze gestaan? Raden jullie een van beide aan voor dat budget? Wat zijn jullie meningen? Keuze ligt nu precies tussen zekerheid met fabrieksgarantie en verstand voor MG4, of het hart volgen voor de ID.3.
een warmtepomp doet bijna niets tijdens de korte Nederlandse ritten. die gaat pas merkbaar wat doen als je regelmatig lange ritten maakt. Dit omdat het opwarmen van de auto nog steeds elektrisch gedaan wordt, en dat de warmtepomp het dan over neemt en de auto op temperatuur houdt. dat verschil ga je op ritten onder een uur eigenlijk nauwelijks merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
sl1000 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:03:
[...]

een warmtepomp doet bijna niets tijdens de korte Nederlandse ritten. die gaat pas merkbaar wat doen als je regelmatig lange ritten maakt. Dit omdat het opwarmen van de auto nog steeds elektrisch gedaan wordt, en dat de warmtepomp het dan over neemt en de auto op temperatuur houdt. dat verschil ga je op ritten onder een uur eigenlijk nauwelijks merken.
Op zich niet echt lange trajecten maar zo'n 20km enkele rit met wat verkeer, 's morgens 30 minuten tot 45 minuten en 's avonds vooral dinsdag en donderdag kan de terugrit toch een uurtje duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
[..] of het hart volgen voor de ID.3.
Hier moest ik hartelijk om lachen.
Kies dan alsjeblieft de MG met fabrieksgarantie. Ik kan niets zeggen over MG qua service maar de service van VW is non-existent tenzij je voor elke scheet diep in de buidel tast. Juist de eerste generaties ID.3 zou ik met een grote boog omheen lopen (ik heb zelf een ID.3 uit 2020 dus ik kan er redelijk wat over meepraten)
VW was vrij snel met facturen opstellen voor fouten die toch echt binnen de garantie behoren te vallen (zoals defecte accu's, mediaschermen en simpele dingen als spiegel projectoren)

De warmtepomp is weinig geleverd op eerdere ID.3 modellen omdat VW daar in het begin nog veel problemen mee had en deze niet leverde wat VW had beloofd. Hier zijn destijds diverse artikelen over geweest en VW heeft zelfs de prijs van de warmtepomp toen moeten verlagen (zie o.a. (Duits): https://www.auto-motor-un...haedigung-kunden-id3-id4/)

Er zijn genoeg mensen die veel plezier hebben van hun ID.3 maar er zijn er ook genoeg die een mindere ervaring hebben. Zoals ondergetekende.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 14:47
DonJunior schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:42:
[...]

Kies dan alsjeblieft de MG met fabrieksgarantie. Ik kan niets zeggen over MG qua service maar de service van VW is non-existent tenzij je voor elke scheet diep in de buidel tast. Juist de eerste generaties ID.3 zou ik met een grote boog omheen lopen (ik heb zelf een ID.3 uit 2020 dus ik kan er redelijk wat over meepraten)
VW was vrij snel met facturen opstellen voor fouten die toch echt binnen de garantie behoren te vallen (zoals defecte accu's, mediaschermen en simpele dingen als spiegel projectoren)

De warmtepomp is weinig geleverd op eerdere ID.3 modellen omdat VW daar in het begin nog veel problemen mee had en deze niet leverde wat VW had beloofd. Hier zijn destijds diverse artikelen over geweest en VW heeft zelfs de prijs van de warmtepomp toen moeten verlagen (zie o.a. (Duits): https://www.auto-motor-un...haedigung-kunden-id3-id4/)

Er zijn genoeg mensen die veel plezier hebben van hun ID.3 maar er zijn er ook genoeg die een mindere ervaring hebben. Zoals ondergetekende.
Helaas hebben de eerste generaties MG ook hun kuren. bij beide zou ik even achter mijn oren krabben en goed onderzoek doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 22:06

Ik rij zelf een ID.3 bj eind 2020 en heb die eind vorig jaar aangeschaft met 68dkm op de teller. Ik heb meermaals in een MG4 gereden (familielid heeft er één). En ik zou altijd voor de ID.3 gaan, mits je daar dealergarantie bij kunt nemen. De MG4 heeft misschien een iets grotere batterij en het rijdt verder prima, maar daar is dan ook alles bij gezegd.

Software is pas later over nagedacht. De ACC in de VW is vele malen prettiger. De MG4 is net een torpedo. Bovendien is het interieur ook niet heel fijn. De stoelen vormen een puntige hoek en je komt met je knieën tegen het dashboard aan.

Heb ik al wat issues gehad met mijn ID.3? Ja. De achteras die opnieuw gelijmd is, de achterlichten zijn vervangen en de puddle lights zijn vervangen.

Een warmtepomp betekent ook hogere onderhoudskosten, check dat even. De VW wordt er bovendien een stuk zwaarder van. Ik heb er geen en als ik opnieuw voor een EV zou gaan dan zou ik niet bewust nu wel voor een exemplaar gaan met WP

[ Voor 7% gewijzigd door burnoutpc op 29-04-2025 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:49

Ik heb eind vorig jaar een ID.3 uit 2020 gekregen. Heb er inmiddels zelf 15.000 op zitten, totaal van de auto 88.000.
Afgezien van een parkeersensor die defect was bij uitlevering is er bij mij nog niets mis gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flaskk
zjeeraar84 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:33:
[...]

Ik heb eind vorig jaar een ID.3 uit 2020 gekregen. Heb er inmiddels zelf 15.000 op zitten, totaal van de auto 88.000.
Afgezien van een parkeersensor die defect was bij uitlevering is er bij mij nog niets mis gegaan.
5 maanden tijd, mag er ook niks mis gaan toch?

Ik heb id3 21 73k 5x bij de dealer gestaan waarvan 1x afgesleept moest worden. Dit allemaal in 1.5 jaar tijd.

Als ik nu geld moest stuk slaan ergens op zou ik een (hybride) Toyota kopen. Of een Kia/Hyundai

Wellicht rijdt het een stukje minder lekker dan een volkswagen maar huidige stand is dat mijn wederhelft er niet meer mee durft te rijden.

Daarnaast volkswagen dealer behandeld je als een zak hooi, krijg soms "elektrosysteem werkt niet correct" lezen ze hem ff uit voor 75,- wat naar de lease maatschappij gefactureerd wordt, Ja probeer het maar weer even, als uiteindelijk helemaal niet weg gaat moet er een hoogvolt specialist naar kijken. Of stoelverwarming die soms gewoon niet werkt, Nee dat kunnen we niet onderzoeken als hij het af en toe wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Devil schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:10:
Net zomerbanden weer op m'n ID.4 gelegd en ze zijn vrijwel op. Dus maar de knoop doorgehakt en overgestapt op all seasons (Pirelli Scorpion AF2).
Ik heb nu een winterset over 19" Hamar met Bridgestone banden. Kijken of ik die nog verkocht krijg via MP.
En inmiddels liggen ze er om. Bij bandenleader bestelt (die waren het goedkoopste) en daar heb ik geen spijt van. Ongeveer een week onderweg geweest. Voorbanden kwamen uit Spanje (productie week 8 2025) en achterbanden uit Duitsland (week 4 2025). Allemaal recent geproduceerd dus. Kon binnen een paar dagen terecht bij een montage centrum in de buurt.

De Pirelli's zijn stiller dan de Hankooks die ik had, ondanks dat het all seasons zijn. Ben benieuwd naar de grip op nat wegdek. Had afgelopen herfst last van een uitbrekende achterkant bij sommige bochten.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:49
flaskk schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:55:
[...]

5 maanden tijd, mag er ook niks mis gaan toch?
Nee, maar ik wilde ook een wat positiever tegengeluid geven. Dat het niet alleen maar kommer en kwel is met de ID3 oudere modellen. 5x naar de dealer in 1,5 jaar tijd is wel erg pech hebben, maar is misschien ook niet de norm.

Overigens heb ik vorige week een nieuwe leaseauto uitgezocht als het contract voor de ID3 verloopt in oktober, het is een Renault Scenic geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
DonJunior schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:42:
[...]

Wel de dealergarantie is in België standaard 1 jaar. Bij beide modellen zijn er eigenlijk grote voor- en tegenstanders. Grote voordeel van de MG4 is de fabrieksgarantie, maar ook daar hoor je weer dat Van Mossel nog wel eens moeilijk wil doen ivm herstellingen die onder garantie vallen. Het is een lastige keuze, de vriendin ziet ze nu ook 50/50 en we gaan waarschijnlijk vrijdag/zaterdag eens naar beide kijken naast mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:04

Nu had ik niet het probleem met facturen, dat mocht de leasemaatschappij maar lekker uitvechten met de dealer, maar ik zou niet direct voor een ID3 uit 2020/2021 kiezen.. Tenzij het nodige al vervangen is en dat lijstje is bij mij ook best lang geworden in die bijna 5 jaar.

Om toch een positief geluid te geven. De ID.3 is zeker een fijne auto om mee te rijden, maar jammer dat ik deze over een paar maanden mag inleveren. Zal eerder een Tavascan, Enyaq of Elroq worden dan een ID.3 of ID.4

[ Voor 9% gewijzigd door PB1983 op 30-04-2025 14:51 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
PB1983 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:48:
[...]

Nu had ik niet het probleem met facturen, dat mocht de leasemaatschappij maar lekker uitvechten met de dealer, maar ik zou niet direct voor een ID3 uit 2020/2021 kiezen.. Tenzij het nodige al vervangen is en dat lijstje is bij mij ook best lang geworden in die bijna 5 jaar.
Tja, ik heb dan weer hele goede ervaringen met mijn ID3 First 2020. En een kameraad met mindere ervaring met MG. Persoonlijk vind ik het prettig dat VW in de software updates ook daadwerkelijk functies toevoegt en snelheid van de software verbetert. Dat kan ik niet zeggen van Stellantis (a.d.h.v. mijn Corsa Electric 2020).

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:04
Ok? Iemand een idee? Hoor net dat er ventilatoren nog aan het loeien waren, nadat ik dit rond het middaguur de auto van de lader gehaald had.

Een paar minuten afkoelen op het warme dag, dat ben ik wel gewend, maar meer dan 3 uur. :?

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Pagina: 1 ... 369 370 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.