Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 356 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 13:45
Jakkie takkie schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:32:
[...]

Heb je het al eens elders geprobeerd om te bekijken of het daar wel voorkomt? Zou iets met de stekker kunnen zijn is mijn eerste idee, zijn al vaker dat soort problemen langsgekomen.

Wat ook zou kunnen maar dat is iets onwaarschijnlijker is dat de kabel naar je laadpunt aan de dunne kant is en dat de spanning daardoor te laag is volgens het BMS.
Een collega van mij heeft onlangs zijn ID7 ontvangen met een veel dunnere laadkabel dan degene die ik heb ontvangen bij mijn ID4.
Met zijn dunnere kabel kan hij thuis slechts rond de 4 Kw laden, met mijn kabel haalt hij wel de 7 Kw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08 11:05
Devke schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:31:
[...]

Dan is je verbruik wel heel netjes als je 300 km rijdt met 40% lading. Zelden onder de 40% zelfs. Dan ben ik heel benieuwd hoe je dat fixt. Met mij meerdere gok ik. Mocht die 300 ruim onder de 40% zijn dan ben ik nog benieuwd hoever 😊
Nee, we praten wat langs elkaar denk ik.
De GoM staat op 300 km als ik tot 80% laad. I
In de zomer 380 en nu 310/300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PressPlayOnTape schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:37:
[...]

Gekocht in Culemborg, maar rijdt nu rond in Utrecht :)
Shame on Me .... Ik had natuurlijk ook gewoon even op de foto kunnen inzoomen. De achtergrond verraadt de locatie al >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:33

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

LastSamurai schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:17:
[...]

Nee, we praten wat langs elkaar denk ik.
De GoM staat op 300 km als ik tot 80% laad. I
In de zomer 380 en nu 310/300.
Dat maakt het inderdaad realistischer. Ik kom in de zomer (ik laad standaard tot 100%) tot 450 als ik alleen maar overdag (en niet in Duitsland/buitenland) rijd, maar realistischer voor mij is dat ik zeker de helft na 19:00 rijd en dan dondert de range terug naar circa 380 tot misschien 400.

Nu in de winter kom ik niet meer boven de 280 km op een volle batterij.
En als ik met deze temperaturen Duitsland in moet dan haal ik zo'n 200km tot ik moet laden....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-08 15:42
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:38:
[...]

Dat maakt het inderdaad realistischer. Ik kom in de zomer (ik laad standaard tot 100%) tot 450 als ik alleen maar overdag (en niet in Duitsland/buitenland) rijd, maar realistischer voor mij is dat ik zeker de helft na 19:00 rijd en dan dondert de range terug naar circa 380 tot misschien 400.

Nu in de winter kom ik niet meer boven de 280 km op een volle batterij.
En als ik met deze temperaturen Duitsland in moet dan haal ik zo'n 200km tot ik moet laden....
Ik zie zo snel niet wat voor auto en met welke accucapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:33

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

densterdad2 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:10:
[...]

Ik zie zo snel niet wat voor auto en met welke accucapaciteit.
Id.4, 77kWh pro 2023

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 08:47
Meer mensen hier waar de id.4 na de 3.7 update nog maar met 7.5 kW laad thuis? andere auto (model 3) laad gewoon met 11 kW.

Verminderde AC setting staat gewoon uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08 21:08

AlphaRomeo

FP PowerMod
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:59:
Meer mensen hier waar de id.4 na de 3.7 update nog maar met 7.5 kW laad thuis? andere auto (model 3) laad gewoon met 11 kW.

Verminderde AC setting staat gewoon uit.
Mij viel laatst op dat de auto langzamer ging laden bij koud weer en als ik hem niet op immediate charging had staan maar op charge for departure. Mijn aanname was dat dat beter zou zijn voor de accu. Op welke laadstand had jij hem staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 22:21
AlphaRomeo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 23:03:
[...]

Mij viel laatst op dat de auto langzamer ging laden bij koud weer en als ik hem niet op immediate charging had staan maar op charge for departure. Mijn aanname was dat dat beter zou zijn voor de accu. Op welke laadstand had jij hem staan?
Accu's laden idd met koud weer langzamer .
En je hebt met koude minder bereik.
Ideale temperatuur is dacht ik zo rond de 20 graden.
Ik gebruik direct laden maar ook laden tot vertrektijd.
Plus ik kijk ook naar de dynamische tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 08:47
Het zal idd het weer wel zijn, hier staat hij gewoon op direct laden zodra de stekker erin gaat 😁 zag bij de model 3 ook dat hij accu aan het verwarmen was.

[ Voor 22% gewijzigd door TWFpa2Vs op 30-11-2024 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 11:21
AlphaRomeo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 23:03:
[...]

Klopt had ik laatst ook een keer toen het koud was. Na een tijdje ging hij wel naar de 11kW.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 11:14
Iemand hier die succesvol is geweest in het aanpassen van de acc snelheid via odbeleven? Ik heb geprobeerd via een one click app de manier waarop de snelheid wordt aangepast proberen te veranderen. (Dus dat het via 1km per keer gaat. Ipv per ongeluk 10 als je iets te hard klikt) Hij geeft helaas dan de melding functie niet beschikbaar.

Is long coding dan de enige manier zodadelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
burnoutpc schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:51:
Iemand hier die succesvol is geweest in het aanpassen van de acc snelheid via odbeleven? Ik heb geprobeerd via een one click app de manier waarop de snelheid wordt aangepast proberen te veranderen. (Dus dat het via 1km per keer gaat. Ipv per ongeluk 10 als je iets te hard klikt) Hij geeft helaas dan de melding functie niet beschikbaar.

Had je de "motorkap" open staan?
Weet dat de software sfd gelocked is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
201WD schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:59:
[...]

Had je de "motorkap" open staan?
Weet dat de software sfd gelocked is.
Hij gaf het de eerste keer wel aan. Toen heb ik de motorkap open gedaan. Als ik de scandinavian drl aanpassing wil doorvoeren dan vraagt hij wel om de sfd te unlocken ( uiteindelijk niet doorgevoerd ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:53
burnoutpc schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:51:

Ik heb het via long coding geprobeerd (module 13 ACC - operation mode). Coding werd wel geaccepteerd, maar had helaas geen effect.

Als het iemand anders wel gelukt is, hoor ik het heel graag. Want deze knoppen blijven mijn grootste ergernis in een verder prima auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Dave_R schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:39:
[...]

Ik heb het via long coding geprobeerd (module 13 ACC - operation mode). Coding werd wel geaccepteerd, maar had helaas geen effect.

Als het iemand anders wel gelukt is, hoor ik het heel graag. Want deze knoppen blijven mijn grootste ergernis in een verder prima auto.
Dat is niet hoopvol. Want de keren dat ik met 10km zat aan te passen is vaker dan 1km

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
burnoutpc schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:43:
[...]

Dat is niet hoopvol. Want de keren dat ik met 10km zat aan te passen is vaker dan 1km
Wellicht een tip, rijdt met het pedaal naar de gewenste snelheid toe en klik dan op het stuur op 'ACC vastzetten' Dan hoef je helemaal niet te pielen met die knoppen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainHairyLeg
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-08 10:32
Zelf ben ik op zoek naar een tweedehands ID.3 Pro S (77kWh) om vanuit Duitsland te importeren. Wat ik alleen niet helemaal snap is welke variant hiervan vijf en welke vier zitplaatsen heeft. Het lijkt er op dat de keuze voor ArHud en elektrische stoelen automatisch een vier zitter betekent.

Klopt dit en kan wellicht iemand met vier zitplaatsen toelichten hoe dat is? De AR Hud en elektrische stoelen lijken mij namelijk wel erg fijn. Het voelt alleen zo gek om een auto waarvan men verwacht dat hier vijf plaatsen in zitten er slechts vier zitten. Alvast dank!

[ Voor 11% gewijzigd door CaptainHairyLeg op 01-12-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-08 10:19
Vraagje ivm laden van ID.4.
Het valt me op dat dit zelden aan 11kw laad.
De app zelf heeft tijdens het laden ook vaak aan 7 - 10kwh, maar eigenlijk nog nooit 11kw zien staan daar.
in de auto zelf zie ik het vaak schommelen wanneer ik hem aangesloten heb (enkele eerste 5min nog maar naar zitten kijken).

Momenteel hangt hij bv aan een 22kwh laadpunt en geeft de app weer dat hij aan 8kwh laad.
Terwijl dit 11kwh zou moeten zijn.

Nog mensen die dit hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door Idr548 op 01-12-2024 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 23:50
Ik rij sinds juli in een ID.3 Pro (2021), maar eerlijk gezegd ben ik niet tevreden met deze auto. Het verschil met mijn eerdere Tesla is voor mij dag en nacht, en dat merk ik vooral nu het winter is. Enkele punten waar ik tegenaan loop:

- Batterijprestaties: In de winter loopt de batterij snel leeg, terwijl ik dit met mijn Tesla nauwelijks merkte op koude dagen. Ik vind 20-24 kWh per 100 km behoorlijk veel.
- Laadopties: Laadsnelheden zijn beperkt aanpasbaar, met een minimum van 5 kW.
- Boordcomputer: Het systeem reageert traag, de menu-indeling is omslachtig, en je moet bij het instappen telkens op "OK" klikken. Daarnaast wordt de gevarenlichtknop soms onbedoeld geactiveerd.
-Rijgedrag: One-pedal drive stopt de auto niet volledig en regenereert traag, wat niet prettig is.
-Bluetooth en spraakbediening: Het duurt lang voordat Bluetooth verbinding maakt met mijn iPhone.Hierdoor krijg ik vaak het spraaksysteem van VW, dat nauwelijks werkt.
- Laadklep: Deze sluit niet automatisch.
- VW-app: De app synchroniseert traag en heeft beperkte functionaliteit vergeleken met de Tesla-app. Daarnaast zijn er nauwelijks updates, en voor grote updates moet je naar de garage.
- Gebruikersgemak: De app ondersteunt geen meerdere gebruikers of stoelinstellingen per persoon.
- Sleutel: Het gebruik van een ouderwetse grote sleutel voelt achterhaald; bij Tesla kon ik gewoon mijn telefoon gebruiken.

Ik wilde mijn ervaringen en frustraties even delen. Tips zijn altijd welkom :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
Eén tip: vooronderzoek.

Alles wat je benoemt is al tig keer voorbij gekomen. Je hebt het forum nu ook gevonden om te klagen, als je had gezocht vóór je de keuze ging maken had je al deze dingen al kunnen voorzien.

Nu leest het echt als 'ik heb ongezien een auto gekozen en kom nu klagen over een laadpoort die niet automatisch sluit en het multimediasysteem dat traag is.' Ja sorry maar dit soort zaken had je zelfs met een proefrit al gevonden.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:43
Idr548 schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:54:
Vraagje ivm laden van ID.4.
Het valt me op dat dit zelden aan 11kw laad.
De app zelf heeft tijdens het laden ook vaak aan 7 - 10kwh, maar eigenlijk nog nooit 11kw zien staan daar.
in de auto zelf zie ik het vaak schommelen wanneer ik hem aangesloten heb (enkele eerste 5min nog maar naar zitten kijken).

Momenteel hangt hij bv aan een 22kwh laadpunt en geeft de app weer dat hij aan 8kwh laad.
Terwijl dit 11kwh zou moeten zijn.

Nog mensen die dit hebben?
Met mijn auto is 10 kW ook wel de max. Piekjes naar 11. Zie onderstaande plaatje via Home Assistant. Als er een auto naast komt laden dan zakt het wat verder in. Dat heeft meer met de laadpaal te maken vlgs mij. Ik laad openbaar. Temperatuur van de accu zal meespelen. Hoever dat je accu wellicht leeg gereden is (of dit speelt alleen met snelladen, not sure).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWBvwWp9HVN7o4H-0uoXQOCjT3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7wTJ2BuTPjSmbMdFiAcYQs8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 01-12-2024 15:41 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave_R
Samplex schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:05:

Ben dit wel met je eens. Deze instelling had met een schuifregelaar uitgebreider aanpasbaar gemaakt mogen worden. Al kun je niet veel lager gaan omdat het laadprotocol minimaal 4,2kW vereist op drie fases. En bij laden op 1 fase heb je relatief meer verliezen, dus dat is ook niet erg aantrekkelijk.

Ik houd de laadsnelheid meestal via de laadpaal op de minimale 4,2kW, dat geeft vaak de beste balans tussen benutten van mijn zonnepanelen en efficient laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Dave_R schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:15:
[...]

Ben dit wel met je eens. Deze instelling had met een schuifregelaar uitgebreider aanpasbaar gemaakt mogen worden. Al kun je niet veel lager gaan omdat het laadprotocol minimaal 4,2kW vereist op drie fases. En bij laden op 1 fase heb je relatief meer verliezen, dus dat is ook niet erg aantrekkelijk.

Ik houd de laadsnelheid meestal via de laadpaal op de minimale 4,2kW, dat geeft vaak de beste balans tussen benutten van mijn zonnepanelen en efficient laden.
Waarom zou je überhaupt de laadsnelheid aan willen passen? De auto bepaald toch zelf hoe snel dit gaat. Die behoefte heb ik echt nog nooit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
CaptainHairyLeg schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:02:
Zelf ben ik op zoek naar een tweedehands ID.3 Pro S (77kWh) om vanuit Duitsland te importeren. Wat ik alleen niet helemaal snap is welke variant hiervan vijf en welke vier zitplaatsen heeft. Het lijkt er op dat de keuze voor ArHud en elektrische stoelen automatisch een vier zitter betekent.

Klopt dit en kan wellicht iemand met vier zitplaatsen toelichten hoe dat is? De AR Hud en elektrische stoelen lijken mij namelijk wel erg fijn. Het voelt alleen zo gek om een auto waarvan men verwacht dat hier vijf plaatsen in zitten er slechts vier zitten. Alvast dank!
Dat heeft alleen te maken met het aantal gordels en de extra hoofdsteun volgens mij. Ik heb nog nooit een ID3 gezien die dat had? Ik weet wel dat de 77kWh versie aan het maximum kwa gewicht voor deze auto zit (dat was althans een aantal jaren terug zo) en dat je daarom bepaalde opties niet kunt kiezen bij de configuratie van een nieuwe auto. Bij het l huidige model is dat niet meer het geval maar dus de bouwjaren 2020, 2021 en 2022 wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Dave_R schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:39:
[...]

Het is toch echt een kwestie van wennen. Het gebeurd mij zelden dat het aanpassen van de snelheid niet goed gaat. Ik gebruik de drukknop altijd voor + of - 1km/u en in swipe altijd voor + of - 10km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De ' vijfzits' ID.3 Pro-S (en dus 77kW) is pas beschikbaar vanaf MY25, alles wat voor eind augustus 2024 geproduceerd is als Pro-S is nog het ' vierzits' model waarbij het eigenlijk niets uitmaakt welke stoelen er in gezet zijn. In plaats van de middelste zitting heeft de 'vierzitter' een verdieping /kuil in de achterbank waar je wat rommel in kunt leggen maar waar je dus niet kunt zitten (tenzij je er een kussentje o.i.d. in propt).

Voor de elektrische stoelen heb je het InteriorStyle of het InteriorStyle Plus pakket nodig (Ergo Active stoelen v.s. TopSport stoelen als verschil o.a.) waarbij de Business variant standaard al het InteriorStyle pakket aan boord heeft. De 'vierzits' uitvoering heeft ook maar twee gordels achterin en de derde is ook niet (sinmpel) bij te plaatsen. Als je dat wel zou doen dan dient de auto eigenlijk ook opnieuw door de RDW voorzien te worden van een nieuw typegoedkeuring,

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 01-12-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD

Je kunt aan de verkoper van de auto toch ook die info vragen als je er een gevonden hebt.
Foto,s. Kopie Fahrzeugschein en cvo.
Dan weet je zeker dat je de juiste keuze maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 22:17
Jakkie takkie schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:30:
[...]

Waarom zou je überhaupt de laadsnelheid aan willen passen? De auto bepaald toch zelf hoe snel dit gaat. Die behoefte heb ik echt nog nooit gehad.
Dit heeft vooral nut als je zonnepanelen hebt en zo min mogelijk aan het net wil terugleveren.
In mijn geval zet ik de auto ook op verminderde laadsnelheid en dan trekt de auto nog steeds 5,5kW.
Mijn panelen leveren in de zomer hooguit 3kW, dus dan trekt hij alsnog 2,5kW van het net. Meestal netto dus nog veel meer van het net dan die 2,5kW.

Mocht mijn laadpaal stuk gaan dan komt er een slimmere die ook naar 1 fase kan terugschakelen zodat ik dus minder van het net hoef te trekken als ik de auto oplaad en toch geen haast heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08 21:08

AlphaRomeo

FP PowerMod
Devke schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:39:
[...]
Met mijn auto is 10 kW ook wel de max. Piekjes naar 11. Zie onderstaande plaatje via Home Assistant. Als er een auto naast komt laden dan zakt het wat verder in. Dat heeft meer met de laadpaal te maken vlgs mij. Ik laad openbaar. Temperatuur van de accu zal meespelen. Hoever dat je accu wellicht leeg gereden is (of dit speelt alleen met snelladen, not sure).
[Afbeelding]
Volgens mij is niet het vermogen waar de auto op stuurt, maar vooral de stroom. Bij maximaal laden gebeurt dat op 16A, bij 240V (zonnige dag, harde wind) levert dat ruim 11kW. Bij een lage netspanning van bijvoorbeeld 220V kom je nog op maximaal 10.5kW. Daar moet dan het eigen verbruik van de auto- en laadelektronica nog af (ong 400W). Dit is mijn theorie die overeenkomt met mijn eigen waarnemingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave_R
Jakkie takkie schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:38:
[...]
Het is toch echt een kwestie van wennen. Het gebeurd mij zelden dat het aanpassen van de snelheid niet goed gaat. Ik gebruik de drukknop altijd voor + of - 1km/u en in swipe altijd voor + of - 10km/u.
Als jij tevreden bent omdat het slechts zelden fout gaat: prima. Ik vind dat knudde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
Goedemorgen, Het is weer zo'n dag;Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/po5NmYbtwnZTm3T5_TovY-A1roA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nMhXn4Vm1hTBlij4OCwWDWf7.jpg?f=user_large

Auto heeft overnacht prima geladen en begint vanochtend ineens met deze notificatie reeks.
Detail is dat ik hem sinds 7 uur heb ontplugt (is dat een woord? )

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:56
Samplex schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:05:
Ik rij sinds juli in een ID.3 Pro (2021), maar eerlijk gezegd ben ik niet tevreden met deze auto. Het verschil met mijn eerdere Tesla is voor mij dag en nacht, en dat merk ik vooral nu het winter is. Enkele punten waar ik tegenaan loop:

- Batterijprestaties: In de winter loopt de batterij snel leeg, terwijl ik dit met mijn Tesla nauwelijks merkte op koude dagen. Ik vind 20-24 kWh per 100 km behoorlijk veel.
- Boordcomputer: Het systeem reageert traag, de menu-indeling is omslachtig, en je moet bij het instappen telkens op "OK" klikken. Daarnaast wordt de gevarenlichtknop soms onbedoeld geactiveerd.
-Rijgedrag: One-pedal drive stopt de auto niet volledig en regenereert traag, wat niet prettig is.
-Bluetooth en spraakbediening: Het duurt lang voordat Bluetooth verbinding maakt met mijn iPhone.Hierdoor krijg ik vaak het spraaksysteem van VW, dat nauwelijks werkt.
- Laadklep: Deze sluit niet automatisch.
- VW-app: De app synchroniseert traag en heeft beperkte functionaliteit vergeleken met de Tesla-app. Daarnaast zijn er nauwelijks updates, en voor grote updates moet je naar de garage.
- Gebruikersgemak: De app ondersteunt geen meerdere gebruikers of stoelinstellingen per persoon.
- Sleutel: Het gebruik van een ouderwetse grote sleutel voelt achterhaald; bij Tesla kon ik gewoon mijn telefoon gebruiken.

Eens met @DonJunior . Wel een vraag, op welke software versie zit je auto? Als je hem naar 3.7 kunt krijgen is het wellicht wel iets responsiever allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie B
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:48
Will_M schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:35:
[...]

De ' vijfzits' ID.3 Pro-S (en dus 77kW) is pas beschikbaar vanaf MY25, alles wat voor eind augustus 2024 geproduceerd is als Pro-S is nog het ' vierzits' model waarbij het eigenlijk niets uitmaakt welke stoelen er in gezet zijn. In plaats van de middelste zitting heeft de 'vierzitter' een verdieping /kuil in de achterbank waar je wat rommel in kunt leggen maar waar je dus niet kunt zitten (tenzij je er een kussentje o.i.d. in propt).

Voor de elektrische stoelen heb je het InteriorStyle of het InteriorStyle Plus pakket nodig (Ergo Active stoelen v.s. TopSport stoelen als verschil o.a.) waarbij de Business variant standaard al het InteriorStyle pakket aan boord heeft. De 'vierzits' uitvoering heeft ook maar twee gordels achterin en de derde is ook niet (sinmpel) bij te plaatsen. Als je dat wel zou doen dan dient de auto eigenlijk ook opnieuw door de RDW voorzien te worden van een nieuw typegoedkeuring,
Ik rijd in een ID3 pro-s 77KWh uit eind 2021. Deze heeft 5 zitplaatsen en staat ook zo op kenteken. Dit was toen standaard zviw. Ze bestaan dus wel met 5 zitplaatsen. Welke ID3 pro-s'en 4 of 5 zitplaatsen hebben gekregen is mij niet duidelijk. Ik heb geen electrische stoelen of HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mattie B schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:27:
[...]

Ik rijd in een ID3 pro-s 77KWh uit eind 2021. Deze heeft 5 zitplaatsen en staat ook zo op kenteken. Dit was toen standaard zviw. Ze bestaan dus wel met 5 zitplaatsen. Welke ID3 pro-s'en 4 of 5 zitplaatsen hebben gekregen is mij niet duidelijk. Ik heb geen electrische stoelen of HUD.
Ik zou in eerste instantie een ID.3 Pro-S MY24 geleverd krijgen maar in verband met een uitgestelde levering (in eerste instantie eind November) werd dit door VW omgezet naar een MY25 waar ik nu nog steeds op wacht. Staat sinds deze week eindelijk bij de dealer dus over een paar weken kan ik 'm op halen.

Die MY24 kon alleen maar met 4 zitplaatsen geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 11:32
Will_M schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:32:
[...]

Ik zou in eerste instantie een ID.3 Pro-S MY24 geleverd krijgen maar in verband met een uitgestelde levering (in eerste instantie eind November) werd dit door VW omgezet naar een MY25 waar ik nu nog steeds op wacht. Staat sinds deze week eindelijk bij de dealer dus over een paar weken kan ik 'm op halen.

Die MY24 kon alleen maar met 4 zitplaatsen geleverd worden.
Dit heeft te maken met verschillen tussen (landelijke) importeurs. Het zijn dus keuzes geweest. In Nederland is de Pro S wel degelijk geleverd met 5 stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Net voor het eerst een paar keer niet thuis kunnen laden. Rood lampje en melding om voertuig documentatie te raadplegen. Bijzonder dit. Auto laadde gewoon prima hiervoor. Laadpaal tweemaal van t stroom gehaald en de auto een tijd afgesloten gelaten. Toen deed ie het weer.

Herkenbaar? Lijkt wel windows 95 waar je een netwerklocatie probeert te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08 11:47
burnoutpc schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:06:
Net voor het eerst een paar keer niet thuis kunnen laden. Rood lampje en melding om voertuig documentatie te raadplegen. Bijzonder dit. Auto laadde gewoon prima hiervoor. Laadpaal tweemaal van t stroom gehaald en de auto een tijd afgesloten gelaten. Toen deed ie het weer.

Herkenbaar? Lijkt wel windows 95 waar je een netwerklocatie probeert te delen.
Heeft je laadpaal nog iets gezegd?

Er vindt veel communicatie plaats op het moment dat de stekker erin wordt gestoken. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er water in de connector zit waardoor er een isolatie fout plaatsvindt. Zelfs de overgangsweerstand wordt gemeten om ervoor te zorgen dat de stekker echt goed zit.

Meestal worden dit soort fouten niet aangeduid met een exacte reden, maar er wordt gewoon een generieke foutmelding gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-08 14:24
[quote]Frank_P schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:47:
[...]

Oké, dan wacht ik nog tot woensdag. :) Mijn geduld is bijna op, want ik krijg geen file-informatie. Oké, Android Auto met Maps werkt prima, maar de afgelopen 3 jaar ben ik toch best tevreden geweest met de VW-navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
LittleKiller schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:41:
[...]

Heeft je laadpaal nog iets gezegd?

Er vindt veel communicatie plaats op het moment dat de stekker erin wordt gestoken. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er water in de connector zit waardoor er een isolatie fout plaatsvindt. Zelfs de overgangsweerstand wordt gemeten om ervoor te zorgen dat de stekker echt goed zit.

Meestal worden dit soort fouten niet aangeduid met een exacte reden, maar er wordt gewoon een generieke foutmelding gegeven.
De paal gaf verder geen storing. Wel bleef de webinterface hangen van de Peblar lader. Tweemaal de stroom eraf. De auto een tijdje gelocked laten staan en daarna deed de boel het weer. Stukje wezen rijden en daarna laadde de auto ook weer. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Jakkie takkie schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:40:
[...]

Nou ja geintje… ik heb serieus ook het idee dat het verbruik hoger is als voorheen. Je krijgt nu ook een melding over het gebruik van accu en laden bij het afsluiten van de auto. Ik kan me niet herinneren dat dat eerder ook zo was. Gisteren een goede test, ik moest en retour ritje Groningen doen dat ik eerder bij lage temperaturen precies kon halen met 100% (kwam ik met iets onder de 10% thuis). Gisteren voor het eerst na de update en ik kwam terug maar tot de helft, 230km op een volle accu met alleen 80km en 100km wegen. Verbruik boven de 20kWh per 100km met zeer rustige rijstijl en verwarming op 17 graden. Dat heb ik in de afgelopen 4 jaar nog nooit gehad.
Auto vandaag voor de tweede beurt bij de garage. Accu laten controleren maar er zijn geen afwijkingen geconstateerd. Heel veel verhaal over hoger verbruik in de winter blah blah maar resumé is dat je gewoon moet leren leven met een veel lagere range in de winter, 220km is volgens de dealer heel normaal…(58kWh).

Denk dat ik hem maar eens laat meten/beoordelen door een derde partij. Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
80% geeft nu ook 220km range. Dat is wel met veelal korte stukjes. Dus best wat opwarmen. Denk dat je het met deze temperaturen nog best naar 300 kan krijgen met wat langere afstanden.

It is what it is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-08 20:37
ID.3+ first 3.7
Vanochtend weggereden na vannacht tot 80% geladen te hebben en bij instappen stond de kilometerteller op 316 km. Ik rij wisselend lange en kortere stukken.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
burnoutpc schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:55:
80% geeft nu ook 220km range. Dat is wel met veelal korte stukjes. Dus best wat opwarmen. Denk dat je het met deze temperaturen nog best naar 300 kan krijgen met wat langere afstanden.

It is what it is.
Het is wat het is inderdaad maar als ik mijn verbruik afzet tegen de range (bij 100% lading) kom ik op een capaciteit van rond de 80% dus een degradatie van bijna 20%. En dat is vrij ‘plotseling’ ontstaan. Snelladen doe ik misschien 10x per jaar en gewoon laden doen we meestal tot 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 20:00
Will_M schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:35:
[...]

Weet je het zeker? Ik zit voor ID.3 Pro S'en te kijken op Mobile.de en ik heb er al vrij veel gezien met 3 zittingen op de achterbank, veel ook niet, maar 22 en 23 modellen (dus ook '24ers) hebben geregeld een 3 zits achterbank.

Ik wil zelf namelijk ook een Pro S, 58kWh is voor mij te weinig, ik gebruik de auto vaak voor zo'n 300km per dag en wil niet elke keer bij een snellader staan.

Ook voor vakantieritten (zeg eens per kwartaal ofzo) wil ik ook niet om de 150km aan de snellader staan :+

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
201WD schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:00:
[...]

Alleen hadden die geen klimatisering en kon je in een bevroren auto stappen...😉
De Volvo V60 van mijn vader kan anders gewoon op schema het interieur opwarmen hoor! is wel een Deutsche van origine maar dan is het blok en het interieur mooi warm! ;)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

barta123 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:38:
[...]

Weet je het zeker? Ik zit voor ID.3 Pro S'en te kijken op Mobile.de en ik heb er al vrij veel gezien met 3 zittingen op de achterbank, veel ook niet, maar 22 en 23 modellen (dus ook '24ers) hebben geregeld een 3 zits achterbank.

Ik wil zelf namelijk ook een Pro S, 58kWh is voor mij te weinig, ik gebruik de auto vaak voor zo'n 300km per dag en wil niet elke keer bij een snellader staan.

Ook voor vakantieritten (zeg eens per kwartaal ofzo) wil ik ook niet om de 150km aan de snellader staan :+
Is, zoals hierboven al gezegd, waarschijnlijk te wijten aan verschillende importeurs voor de diverse landen en de verschillende typegoedkeuringen per land. Voor NL was het met het MY24 model in verband met maximum toelaatbaar gewicht vap een Pro-S (business), en dus met 77kWh accu, niet mogelijk om een volledige achterbank te krijgen + je kon geen panoramadak en steunhaak bestellen.

Dat alles kan inmiddels weer wel met het MY25 model en dus wordt m'n auto nu gewoon echt een Full-Option Pro-S (in Kingsred Metallic) waar ik helaas wel wat langer dan gepland op heb mogen wachten. Tot overnaat van ramp kwam er ook nog een 'banking'. status tussen doordat VW op een nieuwe batch IQ lampen moest wachten door druppelvorming in het koplamp glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Will_M schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:20:
[...]

Is, zoals hierboven al gezegd, waarschijnlijk te wijten aan verschillende importeurs voor de diverse landen en de verschillende typegoedkeuringen per land. Voor NL was het met het MY24 model in verband met maximum toelaatbaar gewicht vap een Pro-S (business), en dus met 77kWh accu, niet mogelijk om een volledige achterbank te krijgen + je kon geen panoramadak en steunhaak bestellen.

Dat alles kan inmiddels weer wel met het MY25 model en dus wordt m'n auto nu gewoon echt een Full-Option Pro-S (in Kingsred Metallic) waar ik helaas wel wat langer dan gepland op heet mogen wachten. Tot overnaat van ramp kwam er ook nog een 'banking'. status tussen doordat VW op een nieuwe batch IQ lampen moest wachten door druppelvorming in het koplamp glas.
Heb je wel een hele gave auto in de mooiste kleur! Niet voor de GTX gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jakkie takkie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:47:
[...]

Heb je wel een hele gave auto in de mooiste kleur! Niet voor de GTX gegaan?
Die werd helaas pas 3 weken ná het volledig omkatten van m'n originele MY24 bestelling (van medio April 2024) beschikbaar gesteld. Qua prijs maakt het met een gelijk uitrustingsniveau eigenlijk niet eens zo heel veel meer uit....

Ik heb er nog wel een poging toe ondernomen maar m'n werkgever en de LM wilde er niet nogmaals aan mee gaan werken, helaas >:)

Ik hoop hier met een paar weken dus écht een keer een foto van het ding te kunnen en mogen gaan posten. Heeft me inmiddels al weer genoeg telefoon-tijd gekost om de auto nog dit jaar op kenteken te kunnen laten zetten zodat ik over de éérste €30.000,- géén 17% bijtelling ga krijgen voor de komende vijf jaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 03-12-2024 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:45
Jakkie takkie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:11:
[...]

Het is wat het is inderdaad maar als ik mijn verbruik afzet tegen de range (bij 100% lading) kom ik op een capaciteit van rond de 80% dus een degradatie van bijna 20%. En dat is vrij ‘plotseling’ ontstaan. Snelladen doe ik misschien 10x per jaar en gewoon laden doen we meestal tot 70%.
Degradatie kan je niet afmeten op enkel range (range is weer, parcour en berijder afhankelijk). Wil je zelf een indruk hebben van de degradatie kijk dan hoeveel kWh je nog in je accu kwijt kan en trek daar 5% tot 10% laadverlies vanaf (laadverlies is groter bij lage Ampère AC dan bij hoge Ampère AC. Bij hoog vermogen DC zullen laadverliezen door noodzakelijk koeling van de accu hoger zijn dan bij laag DC vermogen). Deel dit vervolgens door de theorische/oorspronkelijke capaciteit.

Voor zekerheid ga je beter op zoek naar een bedrijf die AVILOO battery diagnostics kan uitvoeren. Een Flashtest geeft een redelijke indicatie kost een paar tientjes en is binnen 5 minuten klaar. Wil je het nog beter bepalen doe dan de Premium Batterytest (kost je € 99)

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:00
Sinds kort met onze ID.4 (2022) ook last van de melding "Storing: noodoproepfunctie. Werkplaats opzoeken, alstublieft". Ik heb een afspraak eind januari...

Rond diezelfde tijd heb ik ook last van een ander probleem, namelijk dat de auto niet altijd meer op slot te krijgen is. Alle deuren zijn goed dicht, kofferbak ook. Geen gordels of andere spullen ertussen.

Ook wanneer ik vanuit de auto zelf de deuren op slot wil doen lijkt er gewoon niets te gebeuren; auto gaat niet op slot maar ook geen foutmelding oid.

Het gekke is dat, tot nu toe, als dit optreedt steeds het steeds in Roosendaal was (wonen zelf in Breda), maar niet steeds één specifieke locatie. Dus dat lijkt me meer toeval :)

Klinkt dit iemand bekend?

[ Voor 4% gewijzigd door davasch op 04-12-2024 08:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Guitarist
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 21:56
Hadden meer mensen vanmorgen last van verbinding met de app? Ik kon de auto niet voorverwarmen. (first world problems...)

http://www.brianesselbrugge.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08:40

EDB

Guitarist schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:19:
Hadden meer mensen vanmorgen last van verbinding met de app? Ik kon de auto niet voorverwarmen. (first world problems...)
Hier ook. Volgens de app is de auto niet afgesloten en kan er geen voertuig status worden weergegeven.
VW kennende werkt de boel straks wel weer gewoon.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 20:21

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Yep. Hier ook. Twee weken oude ID.4. Kreeg telkens de melding dat de klimatisering niet gestart kon worden. Net stukje gereden en nu lijkt het wel weer te werken.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
Nee vanochtend was alles lekker warm en ik hoefde niet te krabben. ID3, 6:30 vertrektijd.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB

EDB

EDB schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:44:
[...]

Hier ook. Volgens de app is de auto niet afgesloten en kan er geen voertuig status worden weergegeven.
VW kennende werkt de boel straks wel weer gewoon.
Aanvulling: zoals verwacht: alles werkt inmiddels weer

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Nou, mijn ID.5 GTX is bij de dealer geweest.

Punt 1: het krakende dak. er is speciaal glijmiddel besteld wat ze gaan doen. Geen idee of dat de TPI oplossing is?

Punt 2: het gekraak tijdens het sturen. Daar moet weer een extra afspraak voor komen omdat de schokdempers nabewerkt moeten worden.

Punt 3: terugroepactie vanwege portier. Zou opgelost zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
Iemand een oplossing gevonden voor spelletjes en de onderhoudsapp die continu blijft verdwijnen van de auto? Ik heb een tweede user al verwijderd. Maar na een paar dagen zijn de apps weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
ArjoK schreef op woensdag 4 december 2024 @ 00:01:
[...]

Degradatie kan je niet afmeten op enkel range (range is weer, parcour en berijder afhankelijk). Wil je zelf een indruk hebben van de degradatie kijk dan hoeveel kWh je nog in je accu kwijt kan en trek daar 5% tot 10% laadverlies vanaf (laadverlies is groter bij lage Ampère AC dan bij hoge Ampère AC. Bij hoog vermogen DC zullen laadverliezen door noodzakelijk koeling van de accu hoger zijn dan bij laag DC vermogen). Deel dit vervolgens door de theorische/oorspronkelijke capaciteit.

Voor zekerheid ga je beter op zoek naar een bedrijf die AVILOO battery diagnostics kan uitvoeren. Een Flashtest geeft een redelijke indicatie kost een paar tientjes en is binnen 5 minuten klaar. Wil je het nog beter bepalen doe dan de Premium Batterytest (kost je € 99)
Het gaat hierbij om de daadwerkelijke range dus de gereden kilometers, niet om wat er in het display staat als je instapt. Het rapport dat ik heb gekregen van de dealer (batterie health quick test) bevestigd dit helaas. Ik ga idd ook zelf zo’n test uit laten voeren.

Ps: het woord battery echt gespeld als batterie door VW 🤣

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkie takkie op 04-12-2024 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-08 13:56
Mijn tankdop gaat niet altijd meer open. Wanneer ik de auto op slot zet en weer open doe springt hij alsnog open. Maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ik heb dit probleem hier op dit forum al eens gelezen maar kan het niet terugvinden.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Is er een oplossing? Of moet ik naar de garage?
Betreft een id.4 uit oktober 2021

[ Voor 4% gewijzigd door xetri op 04-12-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 09:39
xetri schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:25:
Mijn tankdop gaat niet altijd meer open. Wanneer ik de auto op slot zet en weer open doe springt hij alsnog open. Maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ik heb dit probleem hier op dit forum al eens gelezen maar kan het niet terugvinden.
Dit kan ook een timing-issue zijn. Volgens mij vergrendelt de auto de laadklep weer na 20-30 seconden, net als wanneer de laadkabel erin zit. Dus wanneer het even duurt tussen het moment dat de auto ontgrendeld is en het moment dat je de laadklep probeert te openen of de laadkabel probeert te verwijderen kan deze alweer gelocked zijn. Dan moet er dus weer op de ontgrendelknop van de ab worden gedrukt om de klep of kabel weer los te maken.

Als jij niets anders doet dan voorheen en dit gedrag is nu anders dan kun je bovenstaande negeren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
xetri schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:25:
Betreft een id.4 uit oktober 2021
Ja dat is dat servo motortje. Zo stond het paar pagina’s terug omschreven. WD40? Nog een keer op de AB drukken zou ook moeten helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Golf2vr6 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:15:
[...]

Nee vanochtend was alles lekker warm en ik hoefde niet te krabben. ID3, 6:30 vertrektijd.
Je was net op tijd, de outage begon 06:35 tot 09:42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
burnoutpc schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:45:
Iemand een oplossing gevonden voor spelletjes en de onderhoudsapp die continu blijft verdwijnen van de auto? Ik heb een tweede user al verwijderd. Maar na een paar dagen zijn de apps weer weg.
Gisteren kreeg ik ook de melding dat de spellen geïnstalleerd konden worden.
Even opnieuw via de shop geïnstalleerd.
Ook de andere app's in de shop.maar opnieuw gedaan.
Merkte nu dat bij de servicegevens ook de apk datum ingevoerd kon worden.
Voorheen was het alleen de service interval die getoond werd samen met dealergegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB

EDB

201WD schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:48:
[...]

Gisteren kreeg ik ook de melding dat de spellen geïnstalleerd konden worden.
Even opnieuw via de shop geïnstalleerd.
Ook de andere app's in de shop.maar opnieuw gedaan.
Merkte nu dat bij de servicegevens ook de apk datum ingevoerd kon worden.
Voorheen was het alleen de service interval die getoond werd samen met dealergegevens.
Wel jammer dat je die gegevens zelf moet invoeren. Ook de datum houdbaarheid van het banden dichtmiddel kun je ingeven. Alleen heb ik dat spul helemaal niet in de auto liggen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 09:49
KaiseRRuby schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:24:

Punt 2: het gekraak tijdens het sturen. Daar moet weer een extra afspraak voor komen omdat de schokdempers nabewerkt moeten worden.
Mijn ID.4 Pro is 2 weken geleden voor zijn 1e onderhoudsbeurt (na 2 jaar) bij de dealer geweest. Ik heb ook last van het kraken tijdens het sturen (met name op lage snelheden). Heb dat toen ook aangegeven. Dealer gaf een niets te kunnen vinden. Nu nieuwe afspraak gemaakt. Monteur gaat dan meerijden om het zelf te kunnen horen.

Zou dus een schokdemper probleem zijn ? Zijn er meer mensen die hier last van hebben (en waarbij het misschien al opgelost is) ? Wat hebben ze bij jouw auto gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
BB72 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:02:
[...]

Mijn ID.4 Pro is 2 weken geleden voor zijn 1e onderhoudsbeurt (na 2 jaar) bij de dealer geweest. Ik heb ook last van het kraken tijdens het sturen (met name op lage snelheden). Heb dat toen ook aangegeven. Dealer gaf een niets te kunnen vinden. Nu nieuwe afspraak gemaakt. Monteur gaat dan meerijden om het zelf te kunnen horen.

Zou dus een schokdemper probleem zijn ? Zijn er meer mensen die hier last van hebben (en waarbij het misschien al opgelost is) ? Wat hebben ze bij jouw auto gedaan ?
Nog niets dus, mag over 2 maanden weer terug komen. Zoals in mijn post staat gaan ze dan de schokdempers nabewerken. Volgens de service medewerker een fabrieks fout, er is iets te hoog wat zorgt voor het kraken.

Op mijn vraag of ze dit dan vaker hebben en een bekend probleem is zei de medewerker dat hij het nog nooit had meegemaakt. Toen ik aangaf dat een beetje bijzonder te vinden keek hij me een beetje meewarig aan met de standaard air van een medewerker van een dealer, zo van: wat weet jij er nou van. Ik laat het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:31
Nog meer mensen waarbij de home-assistant integratie is opgehouden met werken?
Ik zie nog niet hoe ik hem weer aan de praat krijg. Alle tips welkom.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
BB72 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:02:
[...]

Ik snap denk ik wel waarom de wachttijd zo oplopen bij een dealer. Imo wordt er al snel iets geroepen door ze we kunnen het niet vinden. Niks aan de hand. Terwijl de klant het duidelijk hoort. Nu moet jij een nieuwe afspraak maken. Nu met monteur. Als ze soms net even wat langer tijd besteden aan de klant ipv alleen een sleutel aanpakken en we bellen u als hij klaar is....... voorkom je denk ik al vaker een 2e bezoek of meer.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:50
KrlGl schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:32:
Nog meer mensen waarbij de home-assistant integratie is opgehouden met werken?
Ik zie nog niet hoe ik hem weer aan de praat krijg. Alle tips welkom.
Afgelopen weekend had ik dat ook. Bij mij hielp het om in de VW App (op je mobiel dus) uit te loggen en opnieuw in te loggen, en daarna de integratie te reloaden. Hier staat nog een mogelijk andere oplossing/workaround: https://github.com/robino...2#issuecomment-2511155270

Lijkt erop dat er iets met authenticatie tokens verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
Sicco92 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:10:
[...]

Afgelopen weekend had ik dat ook. Bij mij hielp het om in de VW App (op je mobiel dus) uit te loggen en opnieuw in te loggen, en daarna de integratie te reloaden. Hier staat nog een mogelijk andere oplossing/workaround: https://github.com/robino...2#issuecomment-2511155270

Lijkt erop dat er iets met authenticatie tokens verkeerd gaat.
Het commentaar op guhub lezend moet er weer akkoord gegeven worden op de terms and conditions. Omdat de integratie die flow niet ondersteund loopt het vast. Lezend in het commentaar is dit issue op te lossen door in te loggen bij VW met jouw account en de voorwaarden te accepteren (als je dat wilt natuurlijk). Daarna zou de integratie weer moeten werken, eventueel met het opnieuw inladen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
MJMaverick schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:29:
[...]

Het commentaar op guhub lezend moet er weer akkoord gegeven worden op de terms and conditions. Omdat de integratie die flow niet ondersteund loopt het vast. Lezend in het commentaar is dit issue op te lossen door in te loggen bij VW met jouw account en de voorwaarden te accepteren (als je dat wilt natuurlijk). Daarna zou de integratie weer moeten werken, eventueel met het opnieuw inladen ervan.
Had ik al een paar keer gedaan maar bij mij werkt deze truc niet.
Helaas.
Ik houd een ‘unexpected error’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
KrlGl schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:37:
[...]

Helaas.
Hmm, da's irritant. Kun je in de logs van HA bekijken of daar een specifiekere foutmelding staat? Meestal staat in een stacktrace wel een melding die van VW afkomstig is. Bijvoorbeeld dat jouw account te vaak heeft geprobeerd de gegevens te benaderen binnen een bepaald tijdvak, waardoor hij tijdens geblokkeerd wordt. Mijn HA Odroid werkt op dit moment helaas niet dus ik kan niet 'meekijken' hoe het er bij mij uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
MJMaverick schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:45:
[...]

Hmm, da's irritant. Kun je in de logs van HA bekijken of daar een specifiekere foutmelding staat? Meestal staat in een stacktrace wel een melding die van VW afkomstig is. Bijvoorbeeld dat jouw account te vaak heeft geprobeerd de gegevens te benaderen binnen een bepaald tijdvak, waardoor hij tijdens geblokkeerd wordt. Mijn HA Odroid werkt op dit moment helaas niet dus ik kan niet 'meekijken' hoe het er bij mij uit ziet.
En @KrlGl
Same problem here. Zaterdag ook. Kwam wel terug vlgs mij in HA. Ik zie hier ook alles op "unavailable" staan. Opnieuw ingelogd. HA opnieuw gestart. Is het geen VW issue? App laat wel gewoon e.a. zien. Die lag er zaterdag hier ook uit.

Draai hier HA in docker op een NAS. Enige wat ik nog kan doen is die een schopje geven straks. Logboek staan wel paar errors hier in mbt WeConnect.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-08 11:28
KrlGl schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:37:
[...]

Helaas.
Bij mij werkte het ook niet meer en kon ik ook niet zomaar nieuwe voorwaarden accepteren, maar deze stappen werken wel: https://github.com/robino...3#issuecomment-2518712494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
MJMaverick schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:45:
[...]

Dit zegt de log

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
   File "/config/custom_components/volkswagen_we_connect_id/config_flow.py", line 65, in async_step_user
    info = await validate_input(self.hass, user_input)
           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "/config/custom_components/volkswagen_we_connect_id/config_flow.py", line 39, in validate_input
    await hass.async_add_executor_job(we_connect.login)
  File "/usr/local/lib/python3.13/concurrent/futures/thread.py", line 58, in run
    result = self.fn(*self.args, **self.kwargs)
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/weconnect/weconnect.py", line 184, in login
    self.__session.login()
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/weconnect/auth/we_connect_session.py", line 76, in login
    response = self.doWebAuth(authorizationUrl)
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/weconnect/auth/we_connect_session.py", line 253, in doWebAuth
    afterLoginResponse = self.get(afterLoginUrl, allow_redirects=False, access_type=AccessType.NONE)
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/requests/sessions.py", line 602, in get
    return self.request("GET", url, **kwargs)
           ~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/weconnect/auth/we_connect_session.py", line 69, in request
    return super(WeConnectSession, self).request(
           ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~^
        method, url, headers=headers, data=data, withhold_token=withhold_token, access_type=access_type, token=token, timeout=timeout, **kwargs
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    )
    ^
  File "/usr/local/lib/python3.13/site-packages/weconnect/auth/openid_session.py", line 188, in request
    raise InsecureTransportError()
oauthlib.oauth2.rfc6749.errors.InsecureTransportError: (insecure_transport) OAuth 2 MUST utilize https.
202

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
unex154 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:01:
[...]

Bij mij werkte het ook niet meer en kon ik ook niet zomaar nieuwe voorwaarden accepteren, maar deze stappen werken wel: https://github.com/robino...3#issuecomment-2518712494
Ha dat werkt inderdaad wel!
Hartelijk dank! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
unex154 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:01:
[...]

Top. Dit was idd de oplossing. Werkt hier ook weer 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 20:21

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

UTMachine schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:41:
[...]

Je was net op tijd, de outage begon 06:35 tot 09:42.
Is er ergens een site waar je dit kan terugvinden? Kan ik volgende keer eerst daar checken voordat ik denk dat het aan mij ligt :+

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
PressPlayOnTape schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:39:
[...]

Is er ergens een site waar je dit kan terugvinden? Kan ik volgende keer eerst daar checken voordat ik denk dat het aan mij ligt :+
Nee, ik zie dat in de vwsfriend console output, dan mislukt het ophalen van de gegevens. Ik moet daar nog wel iets leuks voor maken in HA, omdat te kunnen zien (kerstprojectje gok ik zo :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb zojuist de update aangezet (neem aan naar 3.7). Speciaal de auto niet in de parkeergarage gezet (al had ik het idee dat hij daar ook niet getriggerd werd), vanwege de mogelijkheid tot afslepen.

Me vandaag weer door geergerd, heb al vanaf het begin die verkeersbordenherkenning uit staan en toch remde hij vandaag weer, stond het ergens weer aan (ik heb geen idee waar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
KaiseRRuby schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:16:
Ik heb zojuist de update aangezet (neem aan naar 3.7). Speciaal de auto niet in de parkeergarage gezet (al had ik het idee dat hij daar ook niet getriggerd werd), vanwege de mogelijkheid tot afslepen.

Me vandaag weer door geergerd, heb al vanaf het begin die verkeersbordenherkenning uit staan en toch remde hij vandaag weer, stond het ergens weer aan (ik heb geen idee waar).
Dat is een instelling in het ACC menu. Het herkennen is geen probleem, er op reageren wel (zijn 2 verschillende instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
KaiseRRuby schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:16:

Dat is bij mij na iedere grote update zo geweest, dat bepaalde instellingen wijzigen. Bij de 3.7 was het onder andere de dag/nacht instelling van de navigatie. Die kon ik onder het rijden ook niet zo 123 terugvinden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Jakkie takkie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:06:
[...]

Dat is bij mij na iedere grote update zo geweest, dat bepaalde instellingen wijzigen. Bij de 3.7 was het onder andere de dag/nacht instelling van de navigatie. Die kon ik onder het rijden ook niet zo 123 terugvinden….
Had ik ook, ongelofelijk irritant. En ook de indeling van mijn schermen was f*cked-up
|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Jakkie takkie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:06:
[...]

Bij mij lijkt het random geactiveerd te worden. Ik ben in ieder geval probleemloos geupdate naar 3.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
Ik heb gisteren iets vreemds gehad aan een snellader, de auto was aangesloten en begonnen met laden. Ik ga tijdens het laden in de auto gaan zitten en was aan het bellen met een collega. Plots valt de hele auto uit en sluiten de deuren, er zat helemaal geen leven meer in de auto. In eerste instantie ging de deur zelfs niet open maar daarna lukte het wel waarna de auto terug "opstartte". Na een tijdje werd de auto terug gesloten en viel alles terug uit maar deze keer bleef het groene licht onder de voorruit, die aanduid dat de auto aan het laden is, branden.
Ik heb op dat moment niet geprobeerd de deuren te openen en mijn gesprek verder gezet, maar natuurlijk ging dan het alarm van auto af. Ik heb daarna de laadsessie afgebroken en ergens anders gaan laden.

Heeft iemand al iets dergelijks meegemaakt? Ik rijd al een jaar met deze ID4 maar had dit nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:22
zeeuwsmeisjeman schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:23:
Ik heb gisteren iets vreemds gehad aan een snellader, de auto was aangesloten en begonnen met laden. Ik ga tijdens het laden in de auto gaan zitten en was aan het bellen met een collega. Plots valt de hele auto uit en sluiten de deuren, er zat helemaal geen leven meer in de auto. In eerste instantie ging de deur zelfs niet open maar daarna lukte het wel waarna de auto terug "opstartte". Na een tijdje werd de auto terug gesloten en viel alles terug uit maar deze keer bleef het groene licht onder de voorruit, die aanduid dat de auto aan het laden is, branden.
Ik heb op dat moment niet geprobeerd de deuren te openen en mijn gesprek verder gezet, maar natuurlijk ging dan het alarm van auto af. Ik heb daarna de laadsessie afgebroken en ergens anders gaan laden.

Heeft iemand al iets dergelijks meegemaakt? Ik rijd al een jaar met deze ID4 maar had dit nog nooit meegemaakt.
Sleutel in je broekzak en per ongeluk op het knopje van afsluiten gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Vinslo schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:31:
[...]

Sleutel in je broekzak en per ongeluk op het knopje van afsluiten gedrukt?
Daar dacht ik ook als eerste aan!

En er kunnen ook gekke dingen gebeuren als je wanneer de auto aan staat bijvoorbeeld naar je dashboardkastje leunt om iets te pakken en de schakelaar van je stoel zitting niet meer wordt ingedrukt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-08 18:49
Gister mijn nieuwe id3 pro Business MY25 opgehaald, in de shop een performance upgrade te koop, ook voor 1 maand te koop of 1 jaar of onbeperkt voor €995, van 150kW naar 170kW, doen of niet doen? Denk het maar niet, Ik vind actieradius toch belangrijker....toch zeker 80-90 km meer bereik dan mijn id3 1st... helemaal blij.

[ Voor 11% gewijzigd door vanderv op 07-12-2024 21:01 ]

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
vanderv schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:59:
Gister mijn nieuwe id3 pro Business MY25 opgehaald, in de shop een performance upgrade te koop, ook voor 1 maand te koop of 1 jaar of onbeperkt voor €995, van 150kW naar 170kW, doen of niet doen? Denk het maar niet, Ik vind actieradius toch belangrijker....toch zeker 80-90 km meer bereik dan mijn id3 1st... helemaal blij.
Ik heb een performance af-fabriek .
Maar 150kw is meer dan genoeg.
Geld in je zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
Jakkie takkie schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:47:
[...]

Daar dacht ik ook als eerste aan!

En er kunnen ook gekke dingen gebeuren als je wanneer de auto aan staat bijvoorbeeld naar je dashboardkastje leunt om iets te pakken en de schakelaar van je stoel zitting niet meer wordt ingedrukt.
Het eerste zal het niet zijn want de sleutel lag in de middenconsole op dat moment. Misschien heb ik tijdens het bellen inderdaad te veel bewogen, dat kan ik me nu niet specifiek meer herinneren. Maar het zou me wel verbazen dat ik dat 2 maal na elkaar gedaan zou hebben. Nu heb ik ondertussen al nog een keer aan de lader gestaan en deze keer verliep alles terug normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
201WD schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:48:
[...]

Ik heb een performance af-fabriek .
Maar 150kw is meer dan genoeg.
Geld in je zak houden.
Je kunt snelladen tegen betaling upgraden? Val bijna van de bank af 🤣🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
vanderv schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:59:
Geniet ervan! Voor 995 euro kun je veel kWh's laden. Hier a 29 ct / kWh al snel goed voor 18000 km.

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 07-12-2024 22:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Devke schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:11:
[...]

Geniet ervan! Voor 995 euro kun je veel kWh's laden. Hier a 29 ct / kWh al snel goed voor 18000 km.
150 en 170kW is de kracht van de motor, niet de laadsnelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door kaanmijo op 07-12-2024 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Devke schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:10:
[...]

Je kunt snelladen tegen betaling upgraden? Val bijna van de bank af 🤣🤣
Het gaat om vermogen van de auto niet om laadsnelheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
201WD schreef op zondag 8 december 2024 @ 01:03:
[...]

Het gaat om vermogen van de auto niet om laadsnelheid
Ik dacht al.... thnx. 150 kW is zat hoor. Win je genoeg wedstrijdjes mee 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
kaanmijo schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:16:
[...]

150 en 170kW is de kracht van de motor, niet de laadsnelheid.
Denk dat je daar weinig van zult merken.. Tenzij je hem altijd al maximaal benut.

De 201kW en de 240kW van de ID.3 GTX (Performance) zal je meer van merken vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 13:33
Heeft iemand er ervaring mee dat de achterste 2 usb poorten geen stroom meer lijken te leveren? De witte lampjes eromheen branden wel nog.
Id3 1st

[ Voor 3% gewijzigd door juanpabloo op 09-12-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:32
Ik heb sinds vrijdag een ID.3 van oktober 2020 met software 3.2! Heb de auto verbonden met wifi, Volkswagen ID en app werken, etc. De auto geeft aan dat er geen software update is. Klopt dit? Ik lees o.a. in dit topic software 3.7 uit is, is die ook voor mijn auto beschikbaar en hoe kan ik die installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
zjeeraar84 schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:53:
Ik heb sinds vrijdag een ID.3 van oktober 2020 met software 3.2! Heb de auto verbonden met wifi, Volkswagen ID en app werken, etc. De auto geeft aan dat er geen software update is. Klopt dit? Ik lees o.a. in dit topic software 3.7 uit is, is die ook voor mijn auto beschikbaar en hoe kan ik die installeren?
Er is inderdaad een update beschikbaar, maar wanneer jouw auto die vanuit VW aangeboden krijgt is niet te zeggen. Je moet in ieder geval op [url="htpps://myvolkswaggen.net"]myvolkswagen.net[/url] aangeven dat jij met jouw profiel ook toestaat dat de update geïnstalleerd gaat worden. Daarna is het afwachten wanneer jouw auto de update gaat ontvangen.
Het helpt om in te stappen zonder op de start/stop knop of op de rem te trappen en dan 90 seconden te wachten voordat je wat gaat doen. Dan neemt de auto contact met de server op terwijl de meeste systemen dan de tijd krijgen om rustig op te starten. Dat levert de meeste kans op dat wanneer er een update voor jouw auto klaar staat deze ook aangeboden wordt om te installeren.

Het blijft zeer onvoorspelbaar wanneer die update ook daadwerkelijk komt.
Pagina: 1 ... 356 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.