Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 355 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08 13:33
Jakkie takkie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:32:
Hier ook zojuist de update naar 3.7 succesvol uitgevoerd (ID3 Pro Performance max november 2020). Ik moet alleen de shop nog opnieuw installeren dat zal morgen wel gebeuren denk ik.

Tip: wacht met openen van je auto tot de app weer verbinding heeft. Bij mij duurde het iets langer dan de opgegeven tijd van 210 minuten. Na 240 minuten nog een keer gekeken en toe was ie er weer. Enige 'vreemde' was dat volgens de app de deur van de bestuurder open stond (wat toch echt niet zo was).
Hier hetzelfde dat de deur open leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:47
201WD schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:23:
[...]

En als je contact aan zet, naar setup menu gaat en naar systeeminfo, staat daar niet nog een update ?
Nee geen updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
Hemmik schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:53:
[...]

Is er hardwarematig niets vervangen? De ID.3 First Plus van mijn schoonouders is weggetakeld (kon niet eens meer gesleept worden) na mislukken van 3.7. Staat nu bijna 2 weken bij Volkswagen en nog geen oplossing in zicht.
Dat is ook knudde dan, gelukkig was het bij mij dan minder heftig.

Ik weet niet of ze iets vervangen hebben bij mij. Ze gaven aan de update handmatig erop te hebben gezet.
Toen ik wegreed was hij bezig met nog een kleine update (daar had ik al over gelezen dat die erna kwam).
Maar dat duurde uiteindelijk 5 dagen voordat die compleet was.
Nu laat hij niet zien welke versie de auto heeft, de shop laadt niet en de VW app doet het niet om te klimatiseren.
Voor de rest lijkt alles wel gewoon normaal te werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 08:48
Vandaag OTA update naar 3.7 succesvol uitgevoerd (ID3 Pro Performance 2021), gevolgd met een kleine update. Duur: 5 uur. Alleen de shop deed het nog niet, ondanks dat die online wel geactiveerd was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-08 16:18

oZy

Zelfde als @Frank_P denk ik.

Week of 3 geleden de update ogenschijnlijk succesvol uitgevoerd maar merkte dat de app geen verbinding maakt terwijl in de auto alles 'online' lijkt. Aantal dagen zo gebleven, daarna ineens een melding op mijn app dat hij klaar was met laden met het accu percentage van vlak na de update dus ik dacht dat het 'vanzelf' was opgelost maar helaas... sindsdien is de app offline gebleven. Heb binnenkort APK afspraak dus ik laat het maar ff zo. Auto functioneert prima, behalve dat ik ook bij systeeminfo het versienummer niet kan opvragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:57
Termy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:46:
[...]

Op zich voelt het betere regen/remgedrag wel als een goede reden om het te doen. Leasebak toch? Kan je het niet proberen op een moment dat je hem een paar dagen niet per se nodig hebt (en makkelijke plek om af te slepen ;))?

Ik gok dat als je al ellende met updates gehad hebt, zoals ik, je al redelijk veilig bent.
Ja dat gaan we dus niet doen. Zoals gezegd de auto rijdt en werkt nu naar behoren. Ik lees nog iets teveel berichten om mijn geluk te beproeven met een software update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FjZAq5GKsVIFqrpXiv8a5PNtUw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LOxbDsFqxdYvYNXbdqjEDjLu.jpg?f=user_large

Deze melding blijft bij mij lekker zo staan tot ik zeker weet dat dit goed gaat komen :o

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:53
@DonJunior hier is het gewoon goed gegaan. Rijdt als een zonnetje. App werkt. Alleen verbruik stijgt 🤣🤣🤣 (geintje... tis weer koud he.... op naar de lente 😜)

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:21
DonJunior schreef op donderdag 21 november 2024 @ 06:06:
[...]

Ja dat gaan we dus niet doen. Zoals gezegd de auto rijdt en werkt nu naar behoren. Ik lees nog iets teveel berichten om mijn geluk te beproeven met een software update.

[Afbeelding]

Deze melding blijft bij mij lekker zo staan tot ik zeker weet dat dit goed gaat komen :o
Is je eigen keuze natuurlijk.
Maar ik denk dat er meer updates goed gaan dan fout.
Blijft natuurlijk vervelend als je het net treft dat ie niet goed gaat.

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
Hier ook zojuist de update naar 3.7 succesvol uitgevoerd (ID3 Pro Performance max november 2020). Ik moet alleen de shop nog opnieuw installeren dat zal morgen wel gebeuren denk ik.

Tip: wacht met openen van je auto tot de app weer verbinding heeft. Bij mij duurde het iets langer dan de opgegeven tijd van 210 minuten. Na 240 minuten nog een keer gekeken en toe was ie er weer. Enige 'vreemde' was dat volgens de app de deur van de bestuurder open stond (wat toch echt niet zo was).
Yep hier precies dezelfde melding van de deur

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
En een volledige reset van het systeem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
201WD schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:45:
[...]

Is je eigen keuze natuurlijk.
Maar ik denk dat er meer updates goed gaan dan fout.
Blijft natuurlijk vervelend als je het net treft dat ie niet goed gaat.
Dat geloof ik meteen hoor. Maar ik heb net iets teveel gedonder gehad dat ik eigenlijk best blij ben dat hij nu al een tijdje (sinds vervanging van de media module) goed werkt.
In het voorjaar, als ik de voorverwarming vanuit de app niet meer nodig heb, zal ik eens een poging wagen om te updaten naar 3.7. ;)

*sowieso

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:08
Is er iets na de update beter?

[ Voor 7% gewijzigd door flaskk op 21-11-2024 11:44 ]

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 16:40
Gisteren ook de update gekregen, maar vanochtend bleek de update niet gelukt te zijn.
Net weer opnieuw aan gezet, dus straks maar even kijken.
ID.5 Pro

Blog

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 14:02
Heb hem nog steeds niet gehad, ben toch wel benieuwd. ID.5 GTX 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
DonJunior schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:49:
[...]

Dat geloof ik meteen hoor. Maar ik heb net iets teveel gedonder gehad dat ik eigenlijk best blij ben dat hij nu al een tijdje (sinds vervanging van de media module) goed werkt.
In het voorjaar, als ik de voorverwarming vanuit de app niet meer nodig heb, zal ik eens een poging wagen om te updaten naar 3.7. ;)
Ja klimatisering en op afstand is wel fijn en lekker nu in deze periode.
Instappen en lekker warm vertrekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:55

Termy

valt er nog wat te fragge?

DonJunior schreef op donderdag 21 november 2024 @ 06:06:

Die gaat nooit weg dus? Of op basis waarvan weet je zeker dat het goed gaat komen?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 13:03
Hier ook zojuist de update naar 3.7 succesvol uitgevoerd
[..]
Enige 'vreemde' was dat volgens de app de deur van de bestuurder open stond (wat toch echt niet zo was).
Hier ID.4 en zelfde verhaal. Update vlotjes verlopen, en app kwam idd (onterecht) vertellen dat deur open stond...

Ik heb ook meerdere keren de melding gehad dat ik de Service app moest bijwerken in de wagen. Ik heb dat 3 keer gedaan; 4de keer heb ik op Wissen geklikt en sindsdien heeft ie het niet opnieuw gevraagd. :?

Edit: ahja, maar nu zit mijn laadklep (weer) vast... schijnbaar iets dat zich jaarlijks bij eerste koude gaat herhalen? 'k Zal morgen wel eens langs garage rijden, kan mij niet herinneren wat ze er vorig jaar op gespoten hebben om dat terug vlot te krijgen. Ik dacht siliconen-vet ofzo, maar kan ook WD40 of kruip-olie of weet ik veel geweest zijn...)

[ Voor 22% gewijzigd door deroby op 21-11-2024 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 16:40
Ben.Hahlen schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:42:
Gisteren ook de update gekregen, maar vanochtend bleek de update niet gelukt te zijn.
Net weer opnieuw aan gezet, dus straks maar even kijken.
ID.5 Pro
Update dit keer gelukt!
Shop e.d. moesten opnieuw geïnstalleerd worden, verder weinig van gemerkt in het korte ritje dat ik gedaan heb.

Blog

• DonJunior
Termy schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:17:
[...]

Die gaat nooit weg dus? Of op basis waarvan weet je zeker dat het goed gaat komen?
Grote kans op het eerste deel van je zin.. aangezien ik het tweede deel nooit kan beantwoorden.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
deroby schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:55:
[...]

[..]
Edit: ahja, maar nu zit mijn laadklep (weer) vast... schijnbaar iets dat zich jaarlijks bij eerste koude gaat herhalen? 'k Zal morgen wel eens langs garage rijden, kan mij niet herinneren wat ze er vorig jaar op gespoten hebben om dat terug vlot te krijgen. Ik dacht siliconen-vet ofzo, maar kan ook WD40 of kruip-olie of weet ik veel geweest zijn...)
Ik zou aandringen op vervanging. Ik heb dit euvel namelijk nog nooit gehad met mijn 4 jaar oude ID.3 ook niet tijdens de vrieskou.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
Hier ook 3.7 en geen gekke dingen gehad.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DonJunior schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:40:
[...]

Ik zou aandringen op vervanging. Ik heb dit euvel namelijk nog nooit gehad met mijn 4 jaar oude ID.3 ook niet tijdens de vrieskou.
Bekend kwaaltje bij VW, niet alléén in de ID.x serie. Is vrij simpel te verhelpen en meestal komt er een nieuwe sluiting in als je er mee naar de dealer gaat. Maakt met een Lease Auto niets uit (en met een jonge auto welke je particulier hebt aanschaft onder garantie ook niet) maar:

YouTube: Kinderkrankheit adé: Defekte Tankdeckel-Entriegelung reparieren bei ...

Dat onderdeel ansich is met een beetje handigheid ook wel te servicen door een beetje Tweaker overigens..... Maar vervangen kun je ook gewoon zelf.

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 21-11-2024 16:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Will_M schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:54:
[...]

Bekend kwaaltje bij VW, niet alléén in de ID.x serie. Is vrij simpel te verhelpen maar meestal komt er een nieuwe sluiting in als je er mee naar de dealer gaat. Maakt met een Lease Auto niets uit (en met een jonge auto welke je particulier hebt aanschaft onder garantie ook niet) maar:

YouTube: Kinderkrankheit adé: Defekte Tankdeckel-Entriegelung reparieren bei ...
Ik ben bekend met het kwaaltje inderdaad, sorry dat was wellicht niet duidelijk. Ging er mij meer om dat het niet gewoon is om er maar spul in te blijven smeren elk jaar om maar niet met een vaste klep te blijven staan. Aangezien ik dit zelf nog nooit heb mogen ervaren (gelukkig) zou ik aandringen op vervanging als ik @deroby was.

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:19
PeGys schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:22:
Vanmiddag zonder enige aankondiging per mail ofzo melding van update naar 3.7 gekregen.
Morgen avond uitvoeren want heb men wagen morgen zeker nodig.

Ben benieuwd. Fingers crossed.
Gisteren hele dag melding van de update gehad... Kom ik thuis, geen update te bespeuren.

Wagen wat later op een andere plek gezet waar die vol wifi signaal kon krijgen want 4g rond men woning is nogal zwak.

Half uurtje op slot gedaan en sleutel buiten bereik.
Nadien met de 90 seconden truck gewoon de update melding gehad.

Update feilloos verlopen. Vanochtend wel met de knop op de afstandsbediening moeten ontgrendelen want deed die niet vanzelf. Nadien ging dit probleemloos.

Verder voelt alles, eenmaal volledig gestart, best wat responsiever in de infotainment en zijn er wat instellingen getest.

Al bij al goed verlopen dus.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:53
Vandaag de 3.7 update aangeboden gekregen, maar nog niet niet kunnen installeren door de melding dat de ramen gesloten moeten worden.

Op internet gevonden dat de ramen dan mogelijk gekalibreerd moeten worden door de schakelaar 10 seconden omlaag te houden als deze open zijn. En dan vervolgens 10 seconden omhoog te houden als deze weer zijn gesloten. Dit heb ik tig keer geprobeerd zonder succes.

Ook gevonden dat de ramen nog een extra klik dicht nodig hebben of door de rear knop ingedrukt te houden dan alle 4 de ramen tegelijk te sluiten zou mogelijk helpen, maar niet bij mij.

Uiteindelijk viel mij op dat als je de ramen sluit dat je dan nog een keer extra de ramen een hoorbaar tikje kan geven. Linksachter kan ik echter blijven klikken en dan blijf ik horen dat de motor reageert. Nu heb ik dat een aantal keer gedaan en nu reageert dit raam helemaal nergens meer op, niet open of dicht.

Ik denk dat ik het over een half uurtje of morgen nog eens probeer en anders mag de dealer het oplossen, de auto is nog net geen 2 jaar oud.

• 201WD
Phyth0n schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:22:
Vandaag de 3.7 update aangeboden gekregen, maar nog niet niet kunnen installeren door de melding dat de ramen gesloten moeten worden.

Op internet gevonden dat de ramen dan mogelijk gekalibreerd moeten worden door de schakelaar 10 seconden omlaag te houden als deze open zijn. En dan vervolgens 10 seconden omhoog te houden als deze weer zijn gesloten. Dit heb ik tig keer geprobeerd zonder succes.

Ook gevonden dat de ramen nog een extra klik dicht nodig hebben of door de rear knop ingedrukt te houden dan alle 4 de ramen tegelijk te sluiten zou mogelijk helpen, maar niet bij mij.

Uiteindelijk viel mij op dat als je de ramen sluit dat je dan nog een keer extra de ramen een hoorbaar tikje kan geven. Linksachter kan ik echter blijven klikken en dan blijf ik horen dat de motor reageert. Nu heb ik dat een aantal keer gedaan en nu reageert dit raam helemaal nergens meer op, niet open of dicht.

Ik denk dat ik het over een half uurtje of morgen nog eens probeer en anders mag de dealer het oplossen, de auto is nog net geen 2 jaar oud.
Idd geween even wachten, voldoende geladen accu en zorgen dat er goede 4g ontvangst is.
Instappen en je rempedaal niet intrappen.
Dan zul je de update wel zien staan op het scherm.
Activeren en uitstappen en auto sluiten.
Geef hem ruim de tijd , minimaal 210 minuten .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyth0n
201WD schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:30:
[...]

Idd geween even wachten, voldoende geladen accu en zorgen dat er goede 4g ontvangst is.
Instappen en je rempedaal niet intrappen.
Dan zul je de update wel zien staan op het scherm.
Activeren en uitstappen en auto sluiten.
Geef hem ruim de tijd , minimaal 210 minuten .
Helaas moet ik dan eerst de melding ramen sluiten zien weg te krijgen, hierdoor blijft de knop on de update te starten donker grijs/oranje.

• 201WD
Phyth0n schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:37:
[...]

Helaas moet ik dan eerst de melding ramen sluiten zien weg te krijgen, hierdoor blijft de knop on de update te starten donker grijs/oranje.
En met comfortsluiting ? Werkt dat niet ? Knop open op AB lang ingedrukt houden, gaan alle ramen omlaag.vervolgens knop sluiten lang ingedrukt houden, gaan alle 4 de ramen weer dicht.
Dan nog een kijken of het wel lukt

• DonJunior
Als je auto nú al problemen geeft heren, is het dan handig om door te pakken met die update die van zichzelf al wat wispelturig is? Ben ik te huiverig, absoluut. Maar dit zou voor een 100% 'laat dan maar' momentje zijn.
Vroeger kon je je Ford Mondeo, Honda Civic of weet ik wat vokr analoog hok we toen reden ook niet updaten en dat ging prima. Als de auto nu al tegensputtert ..

*sowieso

• 201WD
DonJunior schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:55:
Als je auto nú al problemen geeft heren, is het dan handig om door te pakken met die update die van zichzelf al wat wispelturig is? Ben ik te huiverig, absoluut. Maar dit zou voor een 100% 'laat dan maar' momentje zijn.
Vroeger kon je je Ford Mondeo, Honda Civic of weet ik wat vokr analoog hok we toen reden ook niet updaten en dat ging prima. Als de auto nu al tegensputtert ..
Alleen hadden die geen klimatisering en kon je in een bevroren auto stappen...😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 29-08 16:28
En toen had je dan ook nog echte winters ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyth0n
201WD schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:41:
[...]

En met comfortsluiting ? Werkt dat niet ? Knop open op AB lang ingedrukt houden, gaan alle ramen omlaag.vervolgens knop sluiten lang ingedrukt houden, gaan alle 4 de ramen weer dicht.
Dan nog een kijken of het wel lukt
Dat had ik niet benoemd, maar wel al geprobeerd, dat hielp ook niet. De Home Assistant uitlezing van de auto geeft ook gewoon weer dat alle ramen gesloten zijn. Net na een klein uurtje weer geprobeerd de update te starter maar ik blijf dezelfde melding houden.
DonJunior schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:55:
Ik begrijp de terughoudendheid om te updaten, maar over een paar maanden gaat de update niet ineens minder problemen opleveren vermoed ik. Je zou kunnen wachten totdat de update geïnstalleerd kan worden tijdens een onderhoudsbeurt, maar die staat bij ons pas weer over een kleine 2 jaar in de planning.

Update: nog met OBDeleven gekeken, er stonden inactieve oververhittings meldingen open op beide achterraam motoren. Het resetten daarvan hielp niet. Via OBD zie ik ook dat het raam linksachter niet consequent aangeeft goed gesloten te zijn, maar als alle 4 de ramen gesloten zijn volgens de OBDeleven, dan blijft de melding die het updaten verhinderd gewoon staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Phyth0n op 21-11-2024 22:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank_P
201WD schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:47:
[...]

En een volledige reset van het systeem?
Toch even positief nieuws nu.
Vanmiddag kreeg ik opeens 2 meldingen die aangaven dat ik de shop en wecharge kon installeren.
Ook werkt de app weer en laat hij nu zien dat de software versie 3.7 is.
Kreeg ook nog melding dat de wagen documentatie was bijgewerkt.
Op de een of andere manier duurt dat gewoon allemaal meerdere dagen ofzo….
Erg vreemd voor zo’n kleine update.

Maar goed ik ben blij dat alles nu weer normaal werkt.
Of ik een volgende update ook zomaar installeer weet ik nog niet.

Blijf dit toch echt wel een minpuntje vinden van VW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
Frank_P schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:37:
[...]

Toch even positief nieuws nu.
Vanmiddag kreeg ik opeens 2 meldingen die aangaven dat ik de shop en wecharge kon installeren.
Ook werkt de app weer en laat hij nu zien dat de software versie 3.7 is.
Kreeg ook nog melding dat de wagen documentatie was bijgewerkt.
Op de een of andere manier duurt dat gewoon allemaal meerdere dagen ofzo….
Erg vreemd voor zo’n kleine update.

Maar goed ik ben blij dat alles nu weer normaal werkt.
Of ik een volgende update ook zomaar installeer weet ik nog niet.

Blijf dit toch echt wel een minpuntje vinden van VW.
Mooi dat het toch nog gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhd
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-08 15:51

dhd

Dag allen, af en toe moet ik voor het werk naar Londen en dat is heel gemakkelijk te doen met de Eurotunnel. Echter ik ga dit nu voor het eerst doen met mijn nieuwe volkswagen ID.4.

Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?
  • Wordt je nog toegelaten in de standaard gesloten wagons, of moet je plaatsnemen in de wagons die ook voor bestelwagens, aanhangwagens e.d. worden gebruikt? Ik had bijv. vernomen dat de Tesla Model Y niet toegelaten wordt in de standaard wagons wegens te breed.
  • Zijn er bepaalde instellingen die je kan wijzigen om bijv. de wagen in te stellen op linksverkeer en MPH ivp KM/H. Ik kan me inbeelden dat zo'n aanpassing wel nodig is om travel assist goed te laten functioneren...
  • ... misschien off topic voor deze rubriek, welke laadpas neem je het best mee? (Ik heb Shell Recharge maar ik las dat die niet zo goed gesupporteerd wordt in de UK)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-08 11:28
dhd schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:04:
Dag allen, af en toe moet ik voor het werk naar Londen en dat is heel gemakkelijk te doen met de Eurotunnel. Echter ik ga dit nu voor het eerst doen met mijn nieuwe volkswagen ID.4.

Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?
  • Wordt je nog toegelaten in de standaard gesloten wagons, of moet je plaatsnemen in de wagons die ook voor bestelwagens, aanhangwagens e.d. worden gebruikt? Ik had bijv. vernomen dat de Tesla Model Y niet toegelaten wordt in de standaard wagons wegens te breed.
  • Zijn er bepaalde instellingen die je kan wijzigen om bijv. de wagen in te stellen op linksverkeer en MPH ivp KM/H. Ik kan me inbeelden dat zo'n aanpassing wel nodig is om travel assist goed te laten functioneren...
  • ... misschien off topic voor deze rubriek, welke laadpas neem je het best mee? (Ik heb Shell Recharge maar ik las dat die niet zo goed gesupporteerd wordt in de UK)
Ja paar keer gedaan!
  • Heb geen ID.4 maar met de 3 mocht ik in de gewone wagons.
  • Er is alleen een instelling voor de verlichting, volgens mij wisselt die ook automatisch maar je kan het ook handmatig aanpassen. Snelheid blijft in km/h.
  • Geen probleem gehad met Shell Recharge, volgens mij hebben alle snelladers (en veel 'normale' laders) in de UK ook QR codes of gewoon direct met een betaalpas. Je kan even uitzoeken in de regio waar je heen gaat of de laadpalen werken via de Shell app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Menu Setup en dan Eenheden.
Kun je wisselen naar miles/hour

Tijdens onze vakantie in Engeland en Ierland hebben we ook steeds met Newmotion/Shell Recharge kunnen afrekenen, op een paar palen in Ierland na. Daar moesten we idd eerst een app downloaden

[ Voor 61% gewijzigd door B@rt_d@_M@n op 22-11-2024 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deroby
DonJunior schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:57:
[...]

Ging er mij meer om dat het niet gewoon is om er maar spul in te blijven smeren elk jaar om maar niet met een vaste klep te blijven staan. Aangezien ik dit zelf nog nooit heb mogen ervaren (gelukkig) zou ik aandringen op vervanging als ik @deroby was.
Klopt idd wel, al zou ik het geen ramp vinden als een jaarlijkse smeerbeurt het euvel zou oplossen.
Maar anyway, 3/12 wordt het mechanisme vervangen, er is hoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08 13:33
deroby schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:52:
[...]

Klopt idd wel, al zou ik het geen ramp vinden als een jaarlijkse smeerbeurt het euvel zou oplossen.
Maar anyway, 3/12 wordt het mechanisme vervangen, er is hoop....
Vocht in de servomotor dat vast vriest. Smeerbeurt gaat dit niet oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deroby
Gecko123 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:56:
[...]
Vocht in de servomotor dat vast vriest. Smeerbeurt gaat dit niet oplossen.
Hmmm. Het was al vastgelopen VOOR het vriezen begon. Ik denk ook niet dat het dat motortje is dat de boel op slot houdt. Het is eerder die 'zuiger' die halverwege tijdens het sluiten muurvast is komen te zitten waardoor de klep nu 1-2 cm openstaat. Het geluk is dat die 'vleugeltjes' nog net vasthaken achter de klep zodat ie niet constant helemaal open staat maar toch ook niet te goed zodat ik het wel nog los kan 'wrikken' om te kunnen laden.

Als ik moet gokken is het gewoon dat er vuil/vocht tussen is geraakt en dat dat nu ahw uitgekristalliseerd is en de boel blokkeert.

Al bij al, het zal wel nog 10 dagen overleven, hopelijk is de vervanger van betere kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
deroby schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:31:
[...]

Hmmm. Het was al vastgelopen VOOR het vriezen begon. Ik denk ook niet dat het dat motortje is dat de boel op slot houdt. Het is eerder die 'zuiger' die halverwege tijdens het sluiten muurvast is komen te zitten waardoor de klep nu 1-2 cm openstaat. Het geluk is dat die 'vleugeltjes' nog net vasthaken achter de klep zodat ie niet constant helemaal open staat maar toch ook niet te goed zodat ik het wel nog los kan 'wrikken' om te kunnen laden.

Als ik moet gokken is het gewoon dat er vuil/vocht tussen is geraakt en dat dat nu ahw uitgekristalliseerd is en de boel blokkeert.

Al bij al, het zal wel nog 10 dagen overleven, hopelijk is de vervanger van betere kwaliteit...
Inderdaad sluitingen gaan vaak stuk ligt niet aan het vriesweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 11:21
Devke schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:09:
@DonJunior hier is het gewoon goed gegaan. Rijdt als een zonnetje. App werkt. Alleen verbruik stijgt 🤣🤣🤣 (geintje... tis weer koud he.... op naar de lente 😜)
Nou ja geintje… ik heb serieus ook het idee dat het verbruik hoger is als voorheen. Je krijgt nu ook een melding over het gebruik van accu en laden bij het afsluiten van de auto. Ik kan me niet herinneren dat dat eerder ook zo was. Gisteren een goede test, ik moest en retour ritje Groningen doen dat ik eerder bij lage temperaturen precies kon halen met 100% (kwam ik met iets onder de 10% thuis). Gisteren voor het eerst na de update en ik kwam terug maar tot de helft, 230km op een volle accu met alleen 80km en 100km wegen. Verbruik boven de 20kWh per 100km met zeer rustige rijstijl en verwarming op 17 graden. Dat heb ik in de afgelopen 4 jaar nog nooit gehad.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
Jakkie takkie schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:40:
[...]

Nou ja geintje… ik heb serieus ook het idee dat het verbruik hoger is als voorheen. Je krijgt nu ook een melding over het gebruik van accu en laden bij het afsluiten van de auto. Ik kan me niet herinneren dat dat eerder ook zo was. Gisteren een goede test, ik moest en retour ritje Groningen doen dat ik eerder bij lage temperaturen precies kon halen met 100% (kwam ik met iets onder de 10% thuis). Gisteren voor het eerst na de update en ik kwam terug maar tot de helft, 230km op een volle accu met alleen 80km en 100km wegen. Verbruik boven de 20kWh per 100km met zeer rustige rijstijl en verwarming op 17 graden. Dat heb ik in de afgelopen 4 jaar nog nooit gehad.
Waar krijg je die melding dan?

Mij viel gister onderstaande op. Mijn vrouw had de auto gebruikt op 80 en 60 km wegen. Ritje van 16 km. Van 300 km range naar 200. Verbruik ligt nu op de 22 kWh/100 km. Zijn wel ritjes in de kou geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8q8eIdsOF8wZnp_k1JuXnC2Gmlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzjiqLev2ix9QAdkBXq7XOJi.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:24
3.8 brengen ze uit in het voorjaar, dan is iedereen opeens enthousiast over het lagere verbruik na de update 😅

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
ja ritjes in de kou scheelt een stuk, je rijdt dan met spiegelverwarming, climatronic, stoelverwarming, stuurverwarming en verlichting.
Maar ook de accu die op bedrijfstemperatuur moet komen kost energie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

Tarin

Just plain weird.

Kleine stukjes in de kou zijn inderdaad fnuikend voor je range. Als je eenmaal onderweg ben (of als je aan de lader kan voorklimatiseren) valt het best mee, maar wij rijden vaak op zondag 30km heen, 30km terug over een dag verdeeld en als het vriest dan komen we niet onder de 25kWh/100km.

Wij kregen gisteren ook De Update aangeboden, maar het was geen handig tijdstip omdat we nog 120km naar huis moesten en vandaag de auto ook nodig hebben, dus wie weet kunnen we hem vanavond starten.

[ Voor 25% gewijzigd door Tarin op 24-11-2024 13:05 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
201WD schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:08:
ja ritjes in de kou scheelt een stuk, je rijdt dan met spiegelverwarming, climatronic, stoelverwarming, stuurverwarming en verlichting.
Maar ook de accu die op bedrijfstemperatuur moet komen kost energie
Ja maar dat heb ik dan allemaal uit staan. Ik weet zeker dat dit voorgaande winters anders was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Devke schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:46:
[...]

Waar krijg je die melding dan?

Mij viel gister onderstaande op. Mijn vrouw had de auto gebruikt op 80 en 60 km wegen. Ritje van 16 km. Van 300 km range naar 200. Verbruik ligt nu op de 22 kWh/100 km. Zijn wel ritjes in de kou geweest.

[Afbeelding]
Die melding krijg ik als ik de auto parkeer en uitschakel, op het scherm. Je kunt de tekst uitklappen dan krijg je een uitgebreid verhaal over de juiste accutemperatuur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Jakkie takkie schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:46:
[...]

Die melding krijg ik als ik de auto parkeer en uitschakel, op het scherm. Je kunt de tekst uitklappen dan krijg je een uitgebreid verhaal over de juiste accutemperatuur etc.
Ik neem aan op infotainmentscherm. Ik ga dr eens opletten. Is mij niet opgevallen. Heb SW 3.7 en het gaat hier om een ID.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Devke schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:05:
[...]

Ik neem aan op infotainmentscherm. Ik ga dr eens opletten. Is mij niet opgevallen. Heb SW 3.7 en het gaat hier om een ID.4
Excuus, klopt op het infotainment scherm. Ik zal een foto posten als ik er aan denk.

Edit: auto gaat volgende week voor een beurt naar de dealer dus even gevraagd of ze de accu capaciteit kunnen checken. Als ik zelf even reken met de gegevens die ik op het dashboard heb afgelezen voor ik ging laden kom ik bij lange na niet aan de 58kWh. Ik heb 236km gereden, gemiddeld verbruik was 20,2kWh en ik had nog 2% / 4km over.

[ Voor 34% gewijzigd door Jakkie takkie op 25-11-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 11:14
201WD schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:35:
[...]

Ik zou de stekker / aansluiting van de unit eens controleren.
Kijken of het goed in elkaar geklikt zit en of kontakten nog schoon zijn.
Vanmorgen was het 't knipperlicht rechtsachter 8)7. Waar zit die stekker precies? Misschien toch eens naar de pinnen kijken ook. Ik heb iig een melding gedaan voor mn a.s. beurt.

Metalen tik, puddle lights, storingen van knipperlichten. Toch hopelijk niet meer. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
hey jongens, mijn consumptie meter is kapot. Moet ik emigreren naar een warm land?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCTvle-0XEknlYH3N9pAHkwwiAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gUTqpSJcZejn7GRoBMKfQRq.jpg?f=fotoalbum_large

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 13:45
DonJunior schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:45:
[...]

Dat is voor een ieder verschillend. Punt is dat je dan de app niet meer kan gebruiken omdat de auto in deep-sleep is gegaan. Dan krijg je de foutmelding "Connection error" in de app.

In het begin waren er veel ID.3s met 12v accu issues. Dan krijg je de meest vreemde foutmeldingen in de auto zelf. ik heb deze optie dus altijd aan staan sindsdien. ;)
Ik heb momenteel problemen met de lichtunit rechtsachter. Eerst ging het rechterknipperlicht aan bij remmen, ondertussen ook al tijdens het rijden (zonder remmen). Eénmaal kreeg ik een melding van een storing van mijn rechterremlicht, toen heb ik de lichtunit eens bekeken en die zit vol met condens, blijkt dat er een barst inzit waardoor water naar binnenkomt. Vrijdag wordt de volledige lichtunit hiervoor vervangen.

Geen idee hoe die vrij grote barst daarin is gekomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
zeeuwsmeisjeman schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:21:
[...]

Ik heb momenteel problemen met de lichtunit rechtsachter. Eerst ging het rechterknipperlicht aan bij remmen, ondertussen ook al tijdens het rijden (zonder remmen). Eénmaal kreeg ik een melding van een storing van mijn rechterremlicht, toen heb ik de lichtunit eens bekeken en die zit vol met condens, blijkt dat er een barst inzit waardoor water naar binnenkomt. Vrijdag wordt de volledige lichtunit hiervoor vervangen.

Geen idee hoe die vrij grote barst daarin is gekomen 8)7
Vervelend inderdaad.

Ik mis wel de link met mijn quote maar dat terzijde ..

Moet je die unit zelf bekostigen of?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 13:45
DonJunior schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:33:
[...]

Vervelend inderdaad.

Ik mis wel de link met mijn quote maar dat terzijde ..

Moet je die unit zelf bekostigen of?
Oeps, ik heb het verkeerde bericht gequote, mijn reactie was bedoeld voor het bericht van @burnoutpc die ook problemen heeft met het knipperlicht van zijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:30
Jakkie takkie schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:36:
[...]

Excuus, klopt op het infotainment scherm. Ik zal een foto posten als ik er aan denk.

Edit: auto gaat volgende week voor een beurt naar de dealer dus even gevraagd of ze de accu capaciteit kunnen checken. Als ik zelf even reken met de gegevens die ik op het dashboard heb afgelezen voor ik ging laden kom ik bij lange na niet aan de 58kWh. Ik heb 236km gereden, gemiddeld verbruik was 20,2kWh en ik had nog 2% / 4km over.
Ik krijg wel de optie “Accuaanwijzing” als ik het afsluitmenu onderhoud (pennetje), maar niets in het afsluit schem. Tips?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhwPkH0D4U1y8RzuQ8l4cGjgdMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nOiDD9KSA9lSzQeo9E8dnJI.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMi3ZLYnEXS8e8SaPWVFopi8gVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0a6FmL378wq91hc9MStBQjtG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
ID3-Piet schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:21:
[...]

Ik krijg wel de optie “Accuaanwijzing” als ik het afsluitmenu onderhoud (pennetje), maar niets in het afsluit schem. Tips?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je krijgt die accu aanwijzing als daar reden toe is bijvoorbeeld een lage buitentemperatuur icm een lage SOC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
of je batterij is onder 20/10%

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-08 14:24
oZy schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:11:
Zelfde als @Frank_P denk ik.

Week of 3 geleden de update ogenschijnlijk succesvol uitgevoerd maar merkte dat de app geen verbinding maakt terwijl in de auto alles 'online' lijkt. Aantal dagen zo gebleven, daarna ineens een melding op mijn app dat hij klaar was met laden met het accu percentage van vlak na de update dus ik dacht dat het 'vanzelf' was opgelost maar helaas... sindsdien is de app offline gebleven. Heb binnenkort APK afspraak dus ik laat het maar ff zo. Auto functioneert prima, behalve dat ik ook bij systeeminfo het versienummer niet kan opvragen.
Gisteren heb ik een update uitgevoerd, maar sindsdien werkt de shop niet meer en is de Service-app verdwenen. Daarnaast geeft de SW Info-app al weken geen informatie, zelfs niet na de update.

Ook de navigatie werkt niet naar behoren; er wordt geen file-informatie weergegeven. Dit probleem begon nadat de update naar versie 3.7 vier keer mislukte. Bij controle in de instellingen lijkt alles online te zijn, maar Car2X geeft foutmeldingen.

Het updaten van de autodocumentatie lukt bovendien steeds niet.

was dit allemaal vanzel goed gekomen na een paar dagen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 08:49
Dit is nieuw zeg, werd net gebeld door dealer.. Wij zien dat uw een storing heeft op de Front Assist? Ik: oh? Het is herfst, zal vast gisteravond wel een blaadje voor een sensor hebben gezeten toen mijn vrouw naar haar cursus reed. Dealer: Ja, we gaan nu bellen bij een storingsmelding.

Dan gaat een heleboel false positive opleveren bij de dealer met dank aan 3.7 :X

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
PB1983 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:49:
Dit is nieuw zeg, werd net gebeld door dealer.. Wij zien dat uw een storing heeft op de Front Assist? Ik: oh? Het is herfst, zal vast gisteravond wel een blaadje voor een sensor hebben gezeten toen mijn vrouw naar haar cursus reed. Dealer: Ja, we gaan nu bellen bij een storingsmelding.

Dan gaat een heleboel false positive opleveren bij de dealer met dank aan 3.7 :X
"Don't call us, we call you".. wat vanuit een service oogpunt natuurlijk super is. Beetje jammer dat ze dan wel moeten zeggen "over 4 maanden kunt u terecht " .. want druk

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Van de week melde er iemand hier dat hij vond minder ver op een accu lading te komen. Natuurlijk was het de kou die van de week mee speelden. Niet om nu het hele verbruik weer eens te gaan aanslingeren want dat is al eindeloos gedaan in de winterperiode. Ik wil jullie alleen eens vragen om te kijken of jullie met SW3.7 ook verschil merken. Wij rijden 60 en 80 km wegen het meest. Als ik dan kijk hoeveel we nu gereden hebben op 1 lading met een 77 kWh accu dan vind ik dat ondanks helemaal nog niet de winter kou dit al wel tegen vallen. Probleempje bij SW 3.7?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqCcjWyAC28ahVS6pbEMcKbGsrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jCTrqbxIym3pRITiXHVy7ShE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 08:49
DonJunior schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:18:
[...]

"Don't call us, we call you".. wat vanuit een service oogpunt natuurlijk super is. Beetje jammer dat ze dan wel moeten zeggen "over 4 maanden kunt u terecht " .. want druk
Ik had toch eerst meer een wtf-moment. Eerst hadden ze het over de SOS-module? Ik had zoiets van, die is toch vorig jaar al vervangen? :o

Om het nog vreemder te maken. Ik kreeg naar aanleiding van de standaard enquete na onderhoud, opeens een mail van het Sales team. Leuk dat u interesse heeft in de aanschaf van een ID.3?

Nou ja, misschien volgend jaar, alleen ben toch van plan eerst even bij jullie Tsjechische buren te kijken. Ik vind de Elroq wel interessant

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:33
Issue #423 met onze ID.4 1st. Gisteravond wilde het laadklepje met geen mogelijkheid open. Gelukkig was er nog net genoeg batterij om naar de dealer te rijden vanmorgen. Daar is de poort opengebroken. Deze kunnen ze enkel volgende week pas vervangen ivm backorder. Nu maar hopen dat de ducttape de elementen gaat doorstaan. :/

dion.dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:55

Termy

valt er nog wat te fragge?

Nu ik 3.7 een tijdje heb lijkt het toch echt dat m'n android auto veel sneller verbindt dan voorheen. Het was altijd frustrerend lang wachten en nu is het iig niet meer frustrerend.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
mark1978 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:43:
[...]

Gisteren heb ik een update uitgevoerd, maar sindsdien werkt de shop niet meer en is de Service-app verdwenen. Daarnaast geeft de SW Info-app al weken geen informatie, zelfs niet na de update.

Ook de navigatie werkt niet naar behoren; er wordt geen file-informatie weergegeven. Dit probleem begon nadat de update naar versie 3.7 vier keer mislukte. Bij controle in de instellingen lijkt alles online te zijn, maar Car2X geeft foutmeldingen.

Dit heeft bij mij ook een week gekost.
Opeens kreeg ik melding dat ik apps weer kon installeren en daarna was het opgelost.
Als de rest wel gewoon werkt zou ik nog even geduld hebben, dat was bij mij ook de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
PB1983 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:49:

Heb je de service app geïnstalleerd en toevallig aanstaan dat de auto een storing door geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Devke schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:20:
Van de week melde er iemand hier dat hij vond minder ver op een accu lading te komen. Natuurlijk was het de kou die van de week mee speelden. Niet om nu het hele verbruik weer eens te gaan aanslingeren want dat is al eindeloos gedaan in de winterperiode. Ik wil jullie alleen eens vragen om te kijken of jullie met SW3.7 ook verschil merken. Wij rijden 60 en 80 km wegen het meest. Als ik dan kijk hoeveel we nu gereden hebben op 1 lading met een 77 kWh accu dan vind ik dat ondanks helemaal nog niet de winter kou dit al wel tegen vallen. Probleempje bij SW 3.7?
Wat doe je met verwarming? Korte stukjes rijden kan betekenen dat de accu ook verwarmd wordt. Blijft een Guess-o-meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
Frank_P schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:47:
[...]

Dit heeft bij mij ook een week gekost.
Opeens kreeg ik melding dat ik apps weer kon installeren en daarna was het opgelost.
Als de rest wel gewoon werkt zou ik nog even geduld hebben, dat was bij mij ook de oplossing.
Ik heb inmiddels al drie keer de spelletjes en service app geïnstalleerd 8)7 . Ze blijven verdwijnen

• Devke
burnoutpc schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:23:
[...]

Wat doe je met verwarming? Korte stukjes rijden kan betekenen dat de accu ook verwarmd wordt. Blijft een Guess-o-meter
Staat altijd op 19 a 19.5 graden. Dat is niet veranderd. Ik ga het komende periode eens in de gaten houden.

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:21
[Afbeelding]
Lijkt mij een normale waarde.
woon/werk (22km met 80km/h + 33km met 105km/h)
Gisteren : klima op 16 graden : verbruik 21 kWh
Vandaag klima op Lo met stoelverwarming aan. : verbruik 17.2 kWh

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Laatst online: 21-08 11:05
Termy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:42:
Nu ik 3.7 een tijdje heb lijkt het toch echt dat m'n android auto veel sneller verbindt dan voorheen. Het was altijd frustrerend lang wachten en nu is het iig niet meer frustrerend.
Klopt. Merk ik ook. Nog niet zo snel als bij de andere auto's uit de VAG stal maar wel sneller dan eerst.

Wat ik altijd al zeg. De ID4 is een prima auto. Mits je geen rare problemen hebt, dan loop je tegen wat tekortkomingen bij dealers aan die dit soort auto's nog niet goed kunnen repareren.
Maar ik denk dat het gros van de berijders geen tot weinig problemen heeft en het een prima auto vind.
Zelf ben ik over 1,5 jaar weer aan de beurt voor een nieuwe en ik ga zeker dan kijken wat een nieuwe ID4 kost.

• LastSamurai
Hier altijd 21 graden en als ik mn jas uit heb 22. Stoel altijd op 2 en stuur ook op 2.
Ik wil het graag comfortabel hebben in de auto. Dan maar vaker laden.
Verbruik is idd een stuk hoger nu. Zomers 380 km op 80% en nu 305.
Denk dat de winterbanden en het opwarmen van de accu er ook aardig inhakken.

• Devke
driel24 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:16:
[...]

Lijkt mij een normale waarde.
woon/werk (22km met 80km/h + 33km met 105km/h)
Gisteren : klima op 16 graden : verbruik 21 kWh
Vandaag klima op Lo met stoelverwarming aan. : verbruik 17.2 kWh
Vandaag stoelverwarming aan. 19 graden auto. 25 km snelweg. Rond 100-105 km /h en een km of 25 60 en 80 km wegen. Zit op 17.4 kWh/100 km
Temperatuur buiten 5 a 6 graden. Dit is dan prima.

@LastSamurai
Tot hoever rijdt je hem leeg als je de 305 haalt? % 305 km en maar laden tot 80%? Of 80% dan verbruikt. Ik laad tot 100% vaak.

[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 28-11-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
[..] Niet om nu het hele verbruik weer eens te gaan aanslingeren ... [..]
Afbeeldingslocatie: https://www.success.com/wp-content/uploads/2017/06/The-7-Reasons-We-Fail-1024x682.jpg

hahaha daar gaan we weer. Niet je intentie, maar toch.. ;)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
DonJunior schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]

hahaha daar gaan we weer. Niet je intentie, maar toch.. ;)
Klopt. Het is ook meer van zoiets houdt het even in de gaten als je op 3.7 zit.... misschien zie ik spoken... misschien herkennen meer mensen het straks. Verder hoeft het er ook niet over te gaan 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-08 16:13
De 3.2 update vorig jaar heeft m'n internet module gesloopt dus ik sla 3.7 maar over dit keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 29-08 16:18

oZy

mark1978 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:43:
[...]

Bij mij helaas niet. De communicatie & GPS module werkt niet goed. Mijn ID4.1M denkt dat ik ~150km noordelijker rij dan werkelijk. Ik gebruik de navigatie nooit dus duurde even voordat ik dat zag. Kwam door alle meldingen dat "er geen navigatie gegevens zijn voor dit gebied" wat kan kloppen voor ergens midden in het IJsselmeer :P

Ik heb dus nog geen app communicatie, kan geen ID software versienr bekijken en bovenstaande. Vreemd genoeg geen foutmeldingen oid.

Ik ben nog te lui geweest om zekering 19 eruit te halen, dat zal ik van het weekend wel even proberen, maar heb binnenkort een APK+service afspraak waar ze dit mooi mogen oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
oZy schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:47:
[...]

Bij mij helaas niet. De communicatie & GPS module werkt niet goed. Mijn ID4.1M denkt dat ik ~150km noordelijker rij dan werkelijk. Ik gebruik de navigatie nooit dus duurde even voordat ik dat zag. Kwam door alle meldingen dat "er geen navigatie gegevens zijn voor dit gebied" wat kan kloppen voor ergens midden in het IJsselmeer :P

Ik heb dus nog geen app communicatie, kan geen ID software versienr bekijken en bovenstaande. Vreemd genoeg geen foutmeldingen oid.

Ik ben nog te lui geweest om zekering 19 eruit te halen, dat zal ik van het weekend wel even proberen, maar heb binnenkort een APK+service afspraak waar ze dit mooi mogen oplossen.
Zoiets heeft hier in het topic ook iemand meegemaakt, is volgens mij uiteindelijk goed gekomen, Hij is volgens mij nog niet helemaal geupdated.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:21

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Afgelopen zaterdag mijn ID.4 in de prachtige kleur Costa Azul in ontvangst mogen nemen. Afgezien van het feit dat één “divider” voor de middenconsole ontbrak (wordt nageleverd) was alles tiptop in orde. De eerste kilometers zitten erop, alsook de eerste keer laden aan een openbare laadpaal en tot op heden vind ik het een feestje om in te rijden, zo fijn rijdt ie! Bij mij staat software 5.0 erop wat vlekkeloos en vloeiend lijkt te werken. Ben de auto en de instellingen rustig aan het leren kennen en daarom ook voortdurend op zoek naar excuses om ff een stukje te kunnen rijden :)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 17:01
PressPlayOnTape schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:30:
... Afgezien van het feit dat één “divider” voor de middenconsole ontbrak (wordt nageleverd) was alles tiptop in orde. ...
Tof. Bij ons werd gewoon gezegd dat er vanaf 2024 maar 1 divider meegeleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

SonnyBBQ schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:31:
[...]

Tof. Bij ons werd gewoon gezegd dat er vanaf 2024 maar 1 divider meegeleverd wordt.
Echt? Misschien heb ik dan geluk dat de dealer er toch nog eentje gaat opsturen. Alle reviews die ik gezien heb (en dat zijn er veel!) waren het er altijd twee. Is me niet opgevallen dat dat bij de 2024 modellen anders zou zijn.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• DonJunior
Afgelopen zaterdag mijn ID.4 in de prachtige kleur Costa Azul in ontvangst mogen nemen. Afgezien van het feit dat één “divider” voor de middenconsole ontbrak (wordt nageleverd) was alles tiptop in orde. De eerste kilometers zitten erop, alsook de eerste keer laden aan een openbare laadpaal en tot op heden vind ik het een feestje om in te rijden, zo fijn rijdt ie! Bij mij staat software 5.0 erop wat vlekkeloos en vloeiend lijkt te werken. Ben de auto en de instellingen rustig aan het leren kennen en daarom ook voortdurend op zoek naar excuses om ff een stukje te kunnen rijden :)
Tof, Gefeliciteerd. Bij je verhaal moet eigenlijk wel een foto. ;)

*sowieso

• Maritk
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18-12-2024
Goedeavond, ik ben nieuw hier op het forum. Wij hebben een id.3 uit 2020 en hij rijdt fantastisch. Echter sinds vandaag heeft hij drie storingen. De koplampen willen niet meer uit, ook niet als de auto op slot gaat, de knipperlichten voor zijn in storing en de e-sound geeft storing. Herkent iemand deze situatie? En wat te doen?

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-08 11:50
Afgezien van het feit dat één “divider” voor de middenconsole ontbrak (wordt nageleverd) was alles tiptop in orde.
Een dealer zei me dat Pon er altijd 1 ‘divider’ uithaalt. En dat je die dan mag kopen als accessoire….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:10

MLLL

Palm Treo 650

pa2ra schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:35:
[...]

Een dealer zei me dat Pon er altijd 1 ‘divider’ uithaalt. En dat je die dan mag kopen als accessoire….
Zo'n rattenstreek past precies bij PON _/-\o_

• flaskk
Heeft hij 12v accu terugroep actie al gehad? Samen met de 2.4 software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
Maritk schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:17:
Goedeavond, ik ben nieuw hier op het forum. Wij hebben een id.3 uit 2020 en hij rijdt fantastisch. Echter sinds vandaag heeft hij drie storingen. De koplampen willen niet meer uit, ook niet als de auto op slot gaat, de knipperlichten voor zijn in storing en de e-sound geeft storing. Herkent iemand deze situatie? En wat te doen?
Klinkt als een defecte soundgenerator. Google er maar op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maritk
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18-12-2024
burnoutpc schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:31:
[...]

Klinkt als een defecte soundgenerator. Google er maar op.
Dankjewel, ik zie sterke overeenkomsten met mijn probleem!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

DonJunior schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:18:
[...]

Tof, Gefeliciteerd. Bij je verhaal moet eigenlijk wel een foto. ;)
Je hebt gelijk. Eentje voor en na de onthulling dan maar :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PldtgNFIyvKs784VZsD-R36OdGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mrt6Ww2fngb92VcQViTsbU1A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lBhpOrTk1PBfQ4xOiYmIulPv7Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J2kd45RyE4tseGKkMTMMswE9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kwadwo45
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-08 08:01
PressPlayOnTape schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:33:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zeer mooie kleur! Veel veilige kilometers gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
Devke schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:23:
[...]

@LastSamurai
Tot hoever rijdt je hem leeg als je de 305 haalt? % 305 km en maar laden tot 80%? Of 80% dan verbruikt. Ik laad tot 100% vaak.
Ik laad tot 80%. Alleen tot 100% als ik op vakantie ben. En ik moet eerlijk zeggen dat ie heel zelden onder de 40% komt. Ik kan gelukkig thuisladen dus als het nodig is dan gaat ie elke avond aan de stekker. Zeker nu het wat kouder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
Mooie kleur, had van mij wel tintje donkerder gemogen zodat je mooie BSOD kleurtje had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:35
Benieuwd of er platformdelers zijn die dit herkennen.

Thuis laad ik de ID7 op aan mijn Alfen Single Pro laadpunt. (3x16a, met loadbalancing). De auto laadt dan consequent en constant op met 8,8 kW. 80% van 11 kW dus. In de app geeft hij ook 8 kW aan. Wat ik ook probeer, ik krijg de snelheid niet op 11 kW. Alleen als ik de groep van het laadpunt eraf gooi en zo een reset forceer en daarna meteen ga laden, dan pakt hij de 11 kW. Maar dat is niet handig met gepland laden. Het laadpunt is van mij, maar de hosting is bij Eneco (ivm zakelijk declareren). Ik heb daardoor niet zelf toegang tot het laadpunt, anders dan de app van Eneco.

Hiervoor heb ik bijna 50.000 km met een EV6 gereden en die pakte altijd gewoon 11 kW op hetzelfde laadpunt.

Er zijn geen andere energievreters tegelijk actief, dus loadbalancing kan het niet zijn. De auto staat niet ingesteld op verminderde laadstroom (niet bij de instellingen en niet bij de voorkeurslocatie Thuis). Battery Care aan of uit maakt geen verschil (en zorgt er als het goed is alleen voor dat de doellading steeds terug wordt gezet op 80%).
Geoptimaliseerd accuverbruik staat aan.
Settings zowel via de app als in de auto geprobeerd.

Wat zou het kunnen zijn? Het is vooral het feit dat er exact met 80% van 11kW wordt geladen wat mijn triggert,

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
PressPlayOnTape schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:33:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf! en met de goede achterlichten (OLEDs) heel tof. #teamblauw! 8)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
DaMenaz schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:39:
Benieuwd of er platformdelers zijn die dit herkennen.

Thuis laad ik de ID7 op aan mijn Alfen Single Pro laadpunt. (3x16a, met loadbalancing). De auto laadt dan consequent en constant op met 8,8 kW. 80% van 11 kW dus. In de app geeft hij ook 8 kW aan. Wat ik ook probeer, ik krijg de snelheid niet op 11 kW. Alleen als ik de groep van het laadpunt eraf gooi en zo een reset forceer en daarna meteen ga laden, dan pakt hij de 11 kW. Maar dat is niet handig met gepland laden. Het laadpunt is van mij, maar de hosting is bij Eneco (ivm zakelijk declareren). Ik heb daardoor niet zelf toegang tot het laadpunt, anders dan de app van Eneco.

Hiervoor heb ik bijna 50.000 km met een EV6 gereden en die pakte altijd gewoon 11 kW op hetzelfde laadpunt.

Er zijn geen andere energievreters tegelijk actief, dus loadbalancing kan het niet zijn. De auto staat niet ingesteld op verminderde laadstroom (niet bij de instellingen en niet bij de voorkeurslocatie Thuis). Battery Care aan of uit maakt geen verschil (en zorgt er als het goed is alleen voor dat de doellading steeds terug wordt gezet op 80%).
Geoptimaliseerd accuverbruik staat aan.
Settings zowel via de app als in de auto geprobeerd.

Wat zou het kunnen zijn? Het is vooral het feit dat er exact met 80% van 11kW wordt geladen wat mijn triggert,
Heb je het al eens elders geprobeerd om te bekijken of het daar wel voorkomt? Zou iets met de stekker kunnen zijn is mijn eerste idee, zijn al vaker dat soort problemen langsgekomen.

Wat ook zou kunnen maar dat is iets onwaarschijnlijker is dat de kabel naar je laadpunt aan de dunne kant is en dat de spanning daardoor te laag is volgens het BMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@PressPlayOnTape Mooie auto (y) Eindhoven?

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 29-11-2024 10:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Gekocht in Culemborg, maar rijdt nu rond in Utrecht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:35
Jakkie takkie schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:32:
[...]

Heb je het al eens elders geprobeerd om te bekijken of het daar wel voorkomt? Zou iets met de stekker kunnen zijn is mijn eerste idee, zijn al vaker dat soort problemen langsgekomen.

Wat ook zou kunnen maar dat is iets onwaarschijnlijker is dat de kabel naar je laadpunt aan de dunne kant is en dat de spanning daardoor te laag is volgens het BMS.
Bedankt voor je reactie. Bij de Allego-paal in de straat komt hij tot 10 kW met de meegeleverde Mennekes. Eigen laadpunt heeft een vaste kabel. Daar pakt hij dus wel 11 kW als ik he opnieuw opstart.

Zal Eneco eens een bericht sturen. Tegen beter weten in (zij hebben hem geplaatst).

[ Voor 12% gewijzigd door DaMenaz op 29-11-2024 11:34 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
LastSamurai schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:33:
[...]

Ik laad tot 80%. Alleen tot 100% als ik op vakantie ben. En ik moet eerlijk zeggen dat ie heel zelden onder de 40% komt. Ik kan gelukkig thuisladen dus als het nodig is dan gaat ie elke avond aan de stekker. Zeker nu het wat kouder is.
Dan is je verbruik wel heel netjes als je 300 km rijdt met 40% lading. Zelden onder de 40% zelfs. Dan ben ik heel benieuwd hoe je dat fixt. Met mij meerdere gok ik. Mocht die 300 ruim onder de 40% zijn dan ben ik nog benieuwd hoever 😊

Pagina: 1 ... 355 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.