Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 354 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:25
Bedankt voor het meedenken. Wat ik tot nu toe heb gedaan/gezien
  • In de auto: gebruiker > andere > hoofdgebruiker > aanmelden > dan kom ik in "u wordt met Volkswagen ID verbonden" waarna hij 5 minuten hangt, daarna timeout geeft.
  • In de auto optie 2: via popup > (app installeren, vw connect registeren, in de auto aanmelden) met alleen knop 'aanmelden' - knop indrukken geeft zelfde resultaat.
  • via de app: auto toevoegen via VIN, daarna krijg ik eerdere screenshot van hierboven 'code scannen' - maar dat kan niet omdat ik geen QR kan genereren in de auto
  • online ingelogged bij VW. Auto verwijderd, opnieuw toegevoegd via VIN. Daarna krijg je melding dat je online diensten moet activeren via de App.
optie 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oj4CeVqwL3KY84e841ES4gnm60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0vYPPFPuUDV3CRADdeMe5Vr.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat ik morgen maar via de helpdesk/dealer ga proberen. zie dat ID.Software verwie op 3.0.2 staat. Misschien is die ook aan een update toe. Of QR code zelf genereren. Heeft iemand een idee wat erin staat? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Donaldinho op 13-11-2024 21:35 ]

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-08 18:49
DonJunior schreef op woensdag 13 november 2024 @ 06:46:
[...]

Oke.. en? Wat is je vraag? Of was het mee een deponering?
Even een deponering... :)

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Donaldinho schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:32:
Bedankt voor het meedenken. Wat ik tot nu toe heb gedaan/gezien
  • In de auto: gebruiker > andere > hoofdgebruiker > aanmelden > dan kom ik in "u wordt met Volkswagen ID verbonden" waarna hij 5 minuten hangt, daarna timeout geeft.
  • In de auto optie 2: via popup > (app installeren, vw connect registeren, in de auto aanmelden) met alleen knop 'aanmelden' - knop indrukken geeft zelfde resultaat.
  • via de app: auto toevoegen via VIN, daarna krijg ik eerdere screenshot van hierboven 'code scannen' - maar dat kan niet omdat ik geen QR kan genereren in de auto
  • online ingelogged bij VW. Auto verwijderd, opnieuw toegevoegd via VIN. Daarna krijg je melding dat je online diensten moet activeren via de App.
optie 2
[Afbeelding]

Denk dat ik morgen maar via de helpdesk/dealer ga proberen. zie dat ID.Software verwie op 3.0.2 staat. Misschien is die ook aan een update toe. Of QR code zelf genereren. Heeft iemand een idee wat erin staat? :P
Misschien is het een idee om even langs de dealer idd te gaan. Bij aflevering heeft de verkoper tijdens de uitleg van ons dit samen met mij gedaan. Volgens mij zat daar idd iets van een QR Code bij. Is alweer een jaar geleden. Precieze stappen weet ik niet meer 🙈. Het was een paar minuutjes werk.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 21:59
Tristan schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:39:
[...]

Dat lijkt inderdaad effect te hebben, bedankt! Hij zegt nu in ieder geval continue laden (vol) en de meter van Energie (kWh) loopt niet meer verder op.

[Afbeelding]

Ook de dashcam gaat niet random meer aan, waar hij voorheen toch "gewekt" werd.

Ik moet wel nog met de leverancier in gesprek gaan omdat het lijkt dat de paal bij een vol melding niet loskoppelt, terwijl dat wel in de auto (en app) is ingesteld.
Goed om te lezen dat het is opgelost.

Nja opgelost. Issue wat je nu gaat krijgen is dat de auto na verloop van tijd in slaapstand gaat om de 12v accu te sparen. Waar deze voorheen dus de hoogvoltage battery kon gebruiken om de 12v accu op peil te houden.

*sowieso

• DonJunior
hahahaha okee.. fair enough ;)

*sowieso

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
DonJunior schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:55:
[...]

Goed om te lezen dat het is opgelost.

Nja opgelost. Issue wat je nu gaat krijgen is dat de auto na verloop van tijd in slaapstand gaat om de 12v accu te sparen. Waar deze voorheen dus de hoogvoltage battery kon gebruiken om de 12v accu op peil te houden.
En is dat erg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Dat is voor een ieder verschillend. Punt is dat je dan de app niet meer kan gebruiken omdat de auto in deep-sleep is gegaan. Dan krijg je de foutmelding "Connection error" in de app.

In het begin waren er veel ID.3s met 12v accu issues. Dan krijg je de meest vreemde foutmeldingen in de auto zelf. ik heb deze optie dus altijd aan staan sindsdien. ;)

*sowieso

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 11:21
Tristan schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:17:
Ik heb nu een aantal dagen een nieuwe Volkswagen ID.3 (MY25). Ik heb deze gisteren aan onze nieuwe paal van Chargepoint Europe (een andere provider dan Chargepoint.com overigens) aangesloten en nu valt mij op dat hij status "Laden" geeft kort na dat hij status "Laden (vol)" aangeeft. Is dit normaal? Ik heb de instelling om de kabel los te koppelen bij een volle lading aan staan. De kWh lopen zo stiekem toch op.

[Afbeelding]
Ik heb sinds enige tijd ook iets wat daar op lijkt en ook een beetje vreemd (maar voor mij in ieder geval ongewenst) is. Wij laden de auto altijd na 23:00 op ivm nachttarief. Meestal doe ik de stekker er dan al eerder in, wordt laden gestart en onderbreek ik dat met de app. Na 23:00 start ik het laden weer met de app. Tot zover gaat het goed maar als ik de volgende ochtend mijn telefoon open en naar de app scroll (app staat nog open) begint de auto weer te laden maar dan met 1kW in plaats van 11kW. Terwijl de doellading al is behaald...... dit doet ie alleen als ik de app open laat staan. Als ik 's avonds na het starten van de laadsessie de app afsluit wordt de auto gewoon opgeladen tot de gewenste SOC en gebeurd er de volgende ochtend niets, ook niet als ik dan de app start.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Geof
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19:56

• Tristan
Jakkie takkie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:07:
[...]

Ik heb sinds enige tijd ook iets wat daar op lijkt en ook een beetje vreemd (maar voor mij in ieder geval ongewenst) is. Wij laden de auto altijd na 23:00 op ivm nachttarief. Meestal doe ik de stekker er dan al eerder in, wordt laden gestart en onderbreek ik dat met de app. Na 23:00 start ik het laden weer met de app. Tot zover gaat het goed maar als ik de volgende ochtend mijn telefoon open en naar de app scroll (app staat nog open) begint de auto weer te laden maar dan met 1kW in plaats van 11kW. Terwijl de doellading al is behaald...... dit doet ie alleen als ik de app open laat staan. Als ik 's avonds na het starten van de laadsessie de app afsluit wordt de auto gewoon opgeladen tot de gewenste SOC en gebeurd er de volgende ochtend niets, ook niet als ik dan de app start.
Klinkt als een bug in de app. Even contact opnemen met Volkswagen en rapporteren (in de app).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:07
Frank_P schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:03:
Ik kreeg de update gisterochtend aangeboden ( ID.3 1st Pro uit december 2020 ).
Omdat ik toch een dagje kantoor had, de update aangezet op de zaak.
Aan het einde van de dag stap ik in en had ik een rode driehoek met 'update niet voltooid, raadpleeg wagendocumentatie'.
Alles werkt qua infotainment, maar hij ging niet in de versnelling.
Vanochtend gekeken of er iets is verandert, maar nog steeds dezelfde melding.

Kortom.....die wordt straks afgesleept en ik krijg vervangend vervoer.
Ik was al de zoveelste gaven ze aan.
Ondertussen is de auto sinds gisterochtend weer in mijn bezit.
Ze hebben de 3.7 update handmatig erop gezet.

Bij wegrijden bij de garage was hij bezig met een kleinere update gaf hij aan in het scherm.
Helaas staat dat er nu nog steeds en de balk loopt niet verder.
Volgens mij is dat dan ook de kleine update die na de 3.7 komt?
Alleen hij maakt deze dus niet af en blijft daar dus op hangen.
Ook na een half uur is er geen progressie te zien.
Ik heb volle 4G ontvangst.

Iemand tips hoe dit zelf op te lossen of kan ik weer naar de dealer bellen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Frank_P schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:21:
[...]
Iemand tips hoe dit zelf op te lossen of kan ik weer naar de dealer bellen .....
Voor veel ID.x problemen is geduld de beste oplossing.

Het is vaak een raadsel waarom dingen op een bepaalde manier gebeuren maar uiteindelijk komt het vaak goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 22:21
[...]

Bij wegrijden bij de garage was hij bezig met een kleinere update gaf hij aan in het scherm.

Klopt na die 3.7 komt er kort daarna nog een update.
Even geduld hebben.
Kan zijn dat je bij instappen, hem weer aangeboden krijgt.
Niet op rempedaal trappen.
Hem even zijn werk laten doen.
Of kijk even bij systeem informatie of daar updates staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:00
Zojuist mijn ID.3 weer opgehaald van de onderhoudsbeurt en eerste APK.

Ik had recht op gratis onderhoud. Toch hadden ze me een prijsopgave gestuurd van €550. Wat nu als ik niet precies had geweten hoe het met het gratis onderhoud??!?

Uiteindelijk zijn ze (kan ik zien via de Home Assistant integratie) precies vanaf 9:00 tot 10:06 bezig geweest met mijn auto.

Toch erg triest dat zo'n onderhoudsbeurt €550 moet kosten.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

RaymondD schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:12:
Zojuist mijn ID.3 weer opgehaald van de onderhoudsbeurt en eerste APK.

Ik had recht op gratis onderhoud. Toch hadden ze me een prijsopgave gestuurd van €550. Wat nu als ik niet precies had geweten hoe het met het gratis onderhoud??!?

Uiteindelijk zijn ze (kan ik zien via de Home Assistant integratie) precies vanaf 9:00 tot 10:06 bezig geweest met mijn auto.

Toch erg triest dat zo'n onderhoudsbeurt €550 moet kosten.
Irritant genoeg kan ik geen gratis APK + onderhoud doen omdat de service beurt te laat valt voor de APK dus de APK is al gedaan. Ik zit zeker niet te wachten op een onderhoudsbeurt van 550 euro als het gratis had gekund.. dat gaat nog leuk worden zo :(.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
Termy schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:35:
[...]

Irritant genoeg kan ik geen gratis APK + onderhoud doen omdat de service beurt te laat valt voor de APK dus de APK is al gedaan. Ik zit zeker niet te wachten op een onderhoudsbeurt van 550 euro als het gratis had gekund.. dat gaat nog leuk worden zo :(.
Als je ID.3 1st origineel nederlands geleverd is dan heb je toch gewoon recht op gratis onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

RaymondD schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:50:
[...]

Als je ID.3 1st origineel nederlands geleverd is dan heb je toch gewoon recht op gratis onderhoud?
Ik heb tot nu toe niks betaald nee, maar dat was allemaal nog binnen de garantie (2e hands gekocht) dus ik wist niet zeker hoe het hiermee zat. Maar dat is wel prettig om te weten!

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeuQert
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:48
BeuQert schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:05:
[...]

Ai ai net contact gehad en ze krijgen het niet voor elkaar. Ze gaan nu heel het panoramadak demonteren dus ben hem komende dagen sowieso nog kwijt 😏
Zonder auto het weekend in. Ze krijgen het klaarblijkelijk allemaal niet voor elkaar en enige échte informatie krijgen is nogal lastig schijnbaar. Wel zie ik in de app diverse foutmeldingen met noodknoppen en airbags (zal het loskoppelen zijn van de bovenste airbags enz.)

Al met al klinkt het niet erg positief vind ik. Auto staat er nu in totaal 4 dagen en ik heb niet per se het idee dat er duidelijk geconstateerd kan worden wat het probleem is en hoe (echt preventief) te verhelpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:15
Termy schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:04:
[...]

Ik heb tot nu toe niks betaald nee, maar dat was allemaal nog binnen de garantie (2e hands gekocht) dus ik wist niet zeker hoe het hiermee zat. Maar dat is wel prettig om te weten!
Ik heb hetzelfde probleem gehad: afspraak APK + onderhoud viel net een week voordat de dealer de gratis onderhoudsbeurt mocht uitvoeren van PON. En daar kwam de dealer pas achter toen ze begonnen aan de werkzaamheden. Dus de onderhoudsbeurt niet uitgevoerd. Kreeg ik pas te horen bij ophalen van de auto. Dus nog een keer de auto een dag kwijt, met doodleuk een quote van inderdaad zo'n 550 euro bij die tweede afspraakbevestiging. Dat ga ik natuurlijk niet betalen, maar dat vertel ik pas bij ophalen van de auto :)

Verbazingwekkend wel hoe Volkswagen met zijn klanten omgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Dave_R schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:52:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad: afspraak APK + onderhoud viel net een week voordat de dealer de gratis onderhoudsbeurt mocht uitvoeren van PON. En daar kwam de dealer pas achter toen ze begonnen aan de werkzaamheden. Dus de onderhoudsbeurt niet uitgevoerd. Kreeg ik pas te horen bij ophalen van de auto. Dus nog een keer de auto een dag kwijt, met doodleuk een quote van inderdaad zo'n 550 euro bij die tweede afspraakbevestiging. Dat ga ik natuurlijk niet betalen, maar dat vertel ik pas bij ophalen van de auto :)

Verbazingwekkend wel hoe Volkswagen met zijn klanten omgaat.
Wanneer is die afspraak? Ben benieuwd hoe dit zal gaan :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:16
Ik had deze week een vergelijkbare ervaring. Eerste onderhoudsbeurt van mijn tweedehands ID3. In de online omgeving van de dealer stond een prijsopgave van 547 EUR, bij het brengen een warrig verhaal dat ze moeten uitzoeken of er een servicecontract is. Bij het ophalen was het inderdaad gratis (twee administratie systemen die niet samen werken?).

Totale tijd dat ze bezig geweest lijken te zijn lijkt minder dan 2 uur. Helaas ook geen software update naar 3.7, wel hebben ze de moeite genomen om de kentekenhouder te vervangen met een die de naam van hun garage draagt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjaERwwQ-35xKpFyVs1n7BVkYCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBMo6lqibh9Qv5FTSnxpKrQA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door R0b1 op 15-11-2024 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
Bij mij waren ze in 1 uur en 6 minuten klaar, inclusief de apk. Ze waren ook nog eens de onderhoudsindicator vergeten te resetten (auto gaf nog steeds inspectie nodig aan).

Ik vertrouwde het niet helemaal en heb thuis nog even gecontroleerd of er wel een nieuw interieurfilter in zat, dat was gelukkig wel het geval.

Overigens.... dat interieurfilter wat 89 euro kost inclusief vervangen is echt het simpelste wat je zelf kunt doen aan de ID.3. Is echt een klusje wat je binnen een minuut kunt doen, is erg toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:46
Meer mensen die weleens een foutmelding kreeg over de knipperlichten? In dit geval linksachter? Hij functioneerde niet meer en pas na het afsluiten van de auto verdween de foutmelding.

Is dit t begin van t falen van een module? Waar bv de sound generator aan vast zit geknoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
burnoutpc schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 00:45:
Meer mensen die weleens een foutmelding kreeg over de knipperlichten? In dit geval linksachter? Hij functioneerde niet meer en pas na het afsluiten van de auto verdween de foutmelding.

Is dit t begin van t falen van een module? Waar bv de sound generator aan vast zit geknoopt?
Ja, zo begon het bij mijn ID.4 ook, e-sound module kapot / veroorzaakte storingen op de canbus. Meerdere op dit forum hebben het al gehad.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Mooi vooruitzicht dan. Zijn ze bij de dealer bekend met het probleem? En pas wanneer vervangen ze de module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Termy schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:04:
[...]

Mijn id4 heeft pas een beurt gehad. Die dame achter de balie gaf aan dat die een dikke 500 euro was. Heb toen aangegeven dat die beurten gratis zijn (ik zal ze best al hebben betaald bij aanschaf want niks is gratis namelijk). Dus ze kijkt in het systeem en zegt... oh ja ik zie het. Je hebt een onderhoudscontract. Geen rekening gezien. Of ze proberen het gewoon op de hoop dat je het vergeet.... zou schandalig zijn of er ligt een andere reden aan ten grondslag. Ik ga maar van het laatste uit.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
550 euro voor een onderhoudsbeurt?? Dat is wel echt héél gortig voor een EV. Wat moeten ze doen dan? Rem- en koelvloeistof controleren? Nieuwe interieurfilter? Trommelremmen zijn onderhoudsarm dus dat zal nog niets vergen. Dan blijven de voorremmen over. Schijven zullen ze niet vervangen als 'onderhoud', dan blijven de remblokken over. Of mis ik hier iets?

Overigens zullen ze de factuur proberen te slijten omdat de leasemaatschappij toch wel betaald.

Hoe dat ze inderdaad omgaan met particulieren vind ik echt heel slecht.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004

tijmeng

Panasonic 7J

Hoe zit het met gratis onderhoud als je een ID uit de first serie tweedehands hebt gekocht (bij PON direct trouwens)? Is dit gekoppeld aan de auto of aan de eigenaar? Binnenkort staat een APK en onderhoud op de planning.

[ Voor 13% gewijzigd door tijmeng op 16-11-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:15
DonJunior schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:39:
550 euro voor een onderhoudsbeurt?? Dat is wel echt héél gortig voor een EV. Wat moeten ze doen dan? Rem- en koelvloeistof controleren? Nieuwe interieurfilter? Trommelremmen zijn onderhoudsarm dus dat zal nog niets vergen. Dan blijven de voorremmen over. Schijven zullen ze niet vervangen als 'onderhoud', dan blijven de remblokken over. Of mis ik hier iets?

Overigens zullen ze de factuur proberen te slijten omdat de leasemaatschappij toch wel betaald.

Dit is wat ze doen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxVCIuqg09xf0dz5TyAPDCw91eM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSQbuQqA2KHIpqjSZhNtaCL7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
DonJunior schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:39:

Het is inclusief nieuwe remvloeistof en interieurfilter. Inclusief APK heeft de auto 1 uur en 6 minuten binnen gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
tijmeng schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:57:
Hoe zit het met gratis onderhoud als je een ID uit de first serie tweedehands hebt gekocht (bij PON direct trouwens)? Is dit gekoppeld aan de auto of aan de eigenaar? Binnenkort staat een APK en onderhoud op de planning.
Normaliter is onderhoud inclusief bij deze auto's. Als het tenminste een origineel door PON geïmporteerde auto is en het onderhoudscontract bij aankoop niet is afgekocht (in ruil voor beetje korting). Onderhoud na 2 en 4 jaar is dan gratis. Inclusief remvloeistof, interieurfilter en apk. Overige slijtage en defecten niet inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD

Ik zou de stekker / aansluiting van de unit eens controleren.
Kijken of het goed in elkaar geklikt zit en of kontakten nog schoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 19:01
RaymondD schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:09:
[...]

Normaliter is onderhoud inclusief bij deze auto's. Als het tenminste een origineel door PON geïmporteerde auto is en het onderhoudscontract bij aankoop niet is afgekocht (in ruil voor beetje korting). Onderhoud na 2 en 4 jaar is dan gratis. Inclusief remvloeistof, interieurfilter en apk. Overige slijtage en defecten niet inbegrepen.
Ik heb nooit antwoord gehad van Poncenter inzake de zin "Klant ziet af van onderhoud conform fabrieksopgave", de verkoper gaf aan dat dit te maken had met het niet afnemen van “Pon Premium Pakket”.

Maar nu iik zo jouw verhaal lees ben bang dus dat hij er dit mee bedoelde en ik dus geen gratis onderhoudsbeurten meer heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior

Jup, heb deze regelmatig. Enige wat dan niet werkt is de dynamische knipper functie. Hij blijft wel altijd normaal (dus zonder swipe) knipperen ondanks de foutmelding.
Ik heb deze foutmelding al sinds een jaar of 3 denk ik. Maak me er geen zorgen meer om.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
DonJunior schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:31:
[...]

Jup, heb deze regelmatig. Enige wat dan niet werkt is de dynamische knipper functie. Hij blijft wel altijd normaal (dus zonder swipe) knipperen ondanks de foutmelding.
Ik heb deze foutmelding al sinds een jaar of 3 denk ik. Maak me er geen zorgen meer om.
Heb jij de unit/stekker al eens bekeken?
Ik had het bij de rechterspiegel.
Stekkertje maakte slecht kontakt.
Wat vaster gezet en sindsdien geen probleem meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

R0b1 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:53:
Ik had deze week een vergelijkbare ervaring. Eerste onderhoudsbeurt van mijn tweedehands ID3. In de online omgeving van de dealer stond een prijsopgave van 547 EUR, bij het brengen een warrig verhaal dat ze moeten uitzoeken of er een servicecontract is. Bij het ophalen was het inderdaad gratis (twee administratie systemen die niet samen werken?).

Totale tijd dat ze bezig geweest lijken te zijn lijkt minder dan 2 uur. Helaas ook geen software update naar 3.7, wel hebben ze de moeite genomen om de kentekenhouder te vervangen met een die de naam van hun garage draagt.
Dat grapje hebben ze bij mij ook ooit uitgehaald toen ik nog een Scirocco R reed terwijl er de kentekenplaathouders van Autostadt op zaten (komen er alléén op bij een fabriekslevering in Wolfsburg). Uiteraard waren die houders gebroken en in de vuilcontainer gegooid.... Dealer toen een paar nieuwe Autostadt plaathouders in Wolfsburg laten bestellen en het verzoek gedaan om dat soort 'ongein' niet nogmaals uit te halen.

Ik kreeg van de dealer overigens nog het bericht dat m'n nieuwe ID.3 gisteren bij PON in Leusden gelost is en dat ik 'm medio/eind December mag komen ophalen. Exacte datum moet nog gepland worden maar het gaat in ieder geval dit jaar nog lukken om 'm op kenteken te zetten (scheelt me weer één procent extra bijtelling over de eerste €30.000 gedurende de komende 5 jaar). Het schijnt momenteel erg druk te zijn met leveringen vóór 31-12-2024, zowel bij VW als bij de dealers....

d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 16-11-2024 18:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy

Termy

Devke schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:29:
[...]

Mijn id4 heeft pas een beurt gehad. Die dame achter de balie gaf aan dat die een dikke 500 euro was. Heb toen aangegeven dat die beurten gratis zijn (ik zal ze best al hebben betaald bij aanschaf want niks is gratis namelijk). Dus ze kijkt in het systeem en zegt... oh ja ik zie het. Je hebt een onderhoudscontract. Geen rekening gezien. Of ze proberen het gewoon op de hoop dat je het vergeet.... zou schandalig zijn of er ligt een andere reden aan ten grondslag. Ik ga maar van het laatste uit.
Dit zal het hier dan ook worden. Ik ga zo de afspraak inplannen kijken wat er gebeurt.

@tijmeng zelfde situatie hier (bij Muntstad destijds, dat is nu ook PON). Ik laat het weten :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Will_M schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:01:
[...]

Dat grapje hebben ze bij mij ook ooit uitgehaald toen ik nog een Scirocco R reed terwijl er de kentekenplaathouders van Autostadt op zaten (komen er alléén op bij een fabriekslevering in Wolfsburg). Uiteraard waren die houders gebroken en in de vuilcontainer gegooid.... Dealer toen een paar nieuwe Autostadt plaathouders in Wolfsburg laten bestellen en het verzoek gedaan om dat soort 'onzin' niet nogmaals uit te halen.

Ik kreeg van de dealer nog het bericht dat m'n nieuwe ID.3 gisteren in Leusden bij PON gelost is en dat ik 'm medio December mag komen ophalen. Exacte datum moet nog gepland worden maar het gaat in ieder geval dit jaar nog lukken (scheelt me weer één procent extra bijtelling over de eerste €30.000 gedurende de komende 5 jaar).

d:)b
Ja dat soort grapjes kan ik ook slecht tegen. Onderhoud prima, maar ga geen dingen wijzigen aan mijn auto. Sowieso kentekenplaathouders met reclame erop trek ik slecht. Mijn wrapper heeft deze destijds op verzoek vervangen voor reclame loze houders.

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-08 08:56
pegasuspiet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:46:
[Afbeelding]

Heeft iemand dit ook gehad bij een ID3. Auto is 5 dagen oud, beide koplampen hebben dit.
Er zitten ronde vlekken op de binnenkant van het ¨glas¨

Is dit normaal ????
update koplampen worden onder garantie vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-08 20:35
Kreeg van de week een melding dat er een over-the-air 3.7 update was (kwam in beeld bij het uitstappen). De knop ‘installeren’ was nog niet te selecteren (greyed out zeg maar). Nadien heb ik geen meldingen meer gezien en volgens het info-systeem zit ik nog op 3.2.

Mijn vraag is natuurlijk waar m’n update is gebleven? Bij updates staat gek genoeg ook niks. Iemand nog ideeen of is het een kwestie van wachten totdat het weer wordt aangeboden?

UPDATE: Gevonden, moest knopje indrukken van de auto (uitzetten), toen kwam beeldscherm waar in het oranje UPDATE stond. Daarna moest ik nog de stadslichten uitzetten, en daarna werd het knopje ‘Installeren’ weer selecteerbaar. Nu hopen dat het goed gaat met de update, komen we over 210 minuten achter denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Galvatron op 16-11-2024 21:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
Galvatron schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:09:
Kreeg van de week een melding dat er een over-the-air 3.7 update was (kwam in beeld bij het uitstappen). De knop ‘installeren’ was nog niet te selecteren (greyed out zeg maar). Nadien heb ik geen meldingen meer gezien en volgens het info-systeem zit ik nog op 3.2.

Mijn vraag is natuurlijk waar m’n update is gebleven? Bij updates staat gek genoeg ook niks. Iemand nog ideeen of is het een kwestie van wachten totdat het weer wordt aangeboden?

UPDATE: Gevonden, moest knopje indrukken van de auto (uitzetten), toen kwam beeldscherm waar in het oranje UPDATE stond. Daarna moest ik nog de stadslichten uitzetten, en daarna werd het knopje ‘Installeren’ weer selecteerbaar. Nu hopen dat het goed gaat met de update, komen we over 210 minuten achter denk ik.
Zeker niet te vroeg gaan kijken.
Als je in de auto stapt niet meteen op rempedaal trappen en even kijken wat er op het scherm staat.
Lees even terug in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
Ga morgenvroeg kijken en dan zal ik even wachten met het rempedaal intrappen. Fingers crossed

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galvatron
Gelukt, zit op 3.7, moet alleen nog een shop update doen om de we charge en service apps toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Galvatron schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:14:
Gelukt, zit op 3.7, moet alleen nog een shop update doen om de we charge en service apps toe te voegen.
Mooi, ja klopt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mj_smit
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-08 15:36
Bij de eerste laadpoging aan een net geïnstalleerde laadpaal kreeg mijn ID.3 een elektrische opdonder omdat er een signaalkabel verkeerd was aangesloten door de installateur.
De auto vertoonde toen een reeks aan elektronische waarschuwingen en alarmen waaronder het lampje van de airbag.
Omdat de garage waar de auto normaliter in onderhoud is (VW Poppe in Zeeland) geen tijd had om te kijken naar deze storing bood de installateur van de laadpaal de auto uit te laten lezen bij een andere garage, die de alarmen wist te resetten.
De GPS functie werkt nog niet goed, evenals uitlezing van de auto/batterij via de app en de software update functie.
Als ik inlog op de VW site dan krijg ik meldingen dat er allerlei privacy settings in het infotainment systeem niet goed zouden staan. Zie foto's. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwr5cV14414mvguIDB7D4-DJBuY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dnNIvp8h4X49ousCivQbsGhJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcJQrz3BT_yXruoynq-F-bzGU-g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BbGNeE6ejsS5m96oQGEYcRIe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilr1D6GRuHvzWkCAtdrK2RRpk3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wx8lHk5qKkcYZVTFQwVvCCBq.png?f=fotoalbum_largeMaar in het infotainment lijkt alles goed te staan.
Wie heeft ideeën voor het resetten van deze anomalie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:13
Iemand ervaring dat de stoelverwarming na 20 minuten uit zichzelf uitschakelt?

1/3 van de ritten gebeurd dit. Auto even opnieuw starten en hij doet het weer. Super irritant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:21
Als er 230v/400v op je signaal kabels hebben staan, dan zou ik zeker niet meer verder rijden met je auto.

Het kan betekenen dat er 230 volt AC op je 12 volt DC heeft gestaan. Dat is echt niet best.

Ik zou beginnen bij kijken naar je 12 volt zekeringen. Daarnaast weet ik niet hoe die signaal meting is opgebouwd, maar ik denk niet dat daar bescherming in zit als er allemaal storingen in zitten.

FYI, ik heb in de EV markt gezeten, maar dan de drijvende ;). Dit kan wel echt eens heel duur gaan worden.. Misschien heeft volkswagen hiervoor bescherming ingebouwd, maar het feit dat er allemaal fouten worden getoond lijkt me dat niet.. En als dat niet zo is.. pffff... ik hoop dat de installateur een flinke buffer heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:37
mj_smit schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:01:
...

Als ik inlog op de VW site dan krijg ik meldingen dat er allerlei privacy settings in het infotainment systeem niet goed zouden staan.

...

Maar in het infotainment lijkt alles goed te staan.
Wie heeft ideeën voor het resetten van deze anomalie?
Even los van dat er iets stuk kan zijn door de verkeerd aangesloten laadpaal kan zijn zijn dat de auto zijn locatiegegevens niet deelt met VW (instelling in de privacy settings van jouw profiel in de auto), of dat We Connect of We Connect Plaus niet (goed) geïnstalleerd zijn. Als dat allemaal goed is zou er een probleem met de GPS module kunnen zijn.

Sterkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:44
mj_smit schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:01:

Omdat de garage waar de auto normaliter in onderhoud is (VW Poppe in Zeeland) geen tijd had om te kijken naar deze storing bood de installateur van de laadpaal de auto uit te laten lezen bij een andere garage, die de alarmen wist te resetten.
Was jij daar zelf bij? En was dat ook een officiele VW dealer? Lijkt me dat als je een officiele dealer uitlegt wat er is gebeurt het simpelweg resetten van wat meldingen niet genoeg is. Ben geen electricien maar 220 zetten op een pin die bedoelt is voor communicatie lijkt me niet gezond en zou wel eens serieus wat schade aan kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 12:18
Hallo iedereen,
deze ochtend kreeg ik het laadklepje niet open van mn ID4 pro 1st max.
Ik heb meermaals geprobeerd de auto te vergrendelen en ontgrendelen, maar ik krijg er geen beweging in.. iemand de gouden tip? BEDANKT!

[ Voor 5% gewijzigd door MatteC op 18-11-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
2 Vraagjes,

Heb sinds anderhalve week m'n nieuwe id3 (my2025) en heb twee 'dingetjes' waar ik niet uitkom middels de vele instellingen en de online handleiding, vraag me nu dan ook af of dat wat ik wil wel kan of dat ik gewoon de juiste setting niet kan vinden.
  1. Als ik middels de navigatie naar adressen navigeer blijven de 2 laatste reisdoelen in het hoofdscherm staan (zie plaatje). Die wil ik daar helemaal niet hebben, nu kun je in de navigatie wel handmatig (stuk voor stuk) de lijst van residoelen deleten maar dat is niet handig. Wanneer je op de kaart tikt (voor fullscreen) dan zijn ze wel weg, maar ik wil ze ook niet zien in het standaard scherm zoals op het plaatje. Kortom: is er ergens toch een setting waarbij je aan of uit kunt zetten dat de twee laatste reisdoelen in het hoofdscherm zichtbaar zijn of niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X908vEUKG-YxvVll3L4RyyxwAfc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2jqcVoztZYFK2AUxERwIuuHf.jpg?f=user_large
  2. Wanneer ik de auto start staan de lichten altijd in de 'auto' stand. Ik zou graag willen dat de lichten bij het starten gewooon in de 'aan' stand staan zonder dat ik dat steeds handmatig moet omzetten. Is hier een setting voor die ik nog niet heb gevonden?
Dank alvast.

[ Voor 5% gewijzigd door GM15 op 18-11-2024 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
MatteC schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:14:
Hallo iedereen,
Ik heb meermaals geprobeerd de auto te vergrendelen en ontgrendelen, maar ik krijg er geen beweging in.. iemand de gouden tip? BEDANKT!
Al vele malen voorbijgekomen in dit topic. Pin kan vastzitten en/of het motortje dat de pin moet wegtrekken is kapot. Dealer bezoek is aan te raden, is een vaak voorkomend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 12:18
MJMaverick schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:20:
[...]

Al vele malen voorbijgekomen in dit topic. Pin kan vastzitten en/of het motortje dat de pin moet wegtrekken is kapot. Dealer bezoek is aan te raden, is een vaak voorkomend probleem.
bedankt voor je antwoord! vervelend.. ik zou de accu absoluut moeten opladen om er mee te rijden...
Is er geen andere manier om hem toch even open te krijgen?

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
MatteC schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:24:
[...]

bedankt voor je antwoord! vervelend.. ik zou de accu absoluut moeten opladen om er mee te rijden...

Bedankt
Tijdens het regelmatig drukken op de ontgrendeling een (flinke) tik geven tegen het klepje heeft wel eens geholpen, wrikken werkt meestal niet, ergste geval een schroevendraaier om de klep grof te forceren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08 11:05
[...]

Bedankt
Ik heb dit zelf niet gehad. Wel een beetje. Ik kreeg de mijne niet meer dicht omdat de pin vastzat.
Sinds die tijd smeer ik m elke twee maanden met wat siliconenvet oid.

Ik heb mensen gezien die met een zuignap afwisselend drukken en trekken terwijl ze de auto openen en sluiten. En dan hopen dat ie terugspringt. Anders forceren......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
[...]

Bedankt
Anders ANWB of VW mobility service inschakelen mochten bovenstaande suggesties niet werken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
[...]

Bedankt
1.
pak een laadpas (of iets anders plastics)
schuif het onder je klep richting het slotje aan het binnenzijde en houd er druk op
hopen dat je kaart een ribbel van je slot te pakken heeft
paar keer duwen met hand op klep en/of zodat je het motor kan wiebelen.
Als je geluk hebt duwt het kaart het slot omlaag en heb je je poort open.

2.
ander optie is je laadklepplaat eruit wieken zodat de tandjes breken van het plaat, maar dan kom je er makelijker bij het slotmechanisme, alsnog geen 100% garantie dat je het niet losstrek zonder brute kracht.

Nieuwe plaat kost je ong. 130eu incl spuiten
als je laadklepmechniek breekt gaat dat richting 200.. en wat de motor kost weet ik niet. mijn motor is al 2 jaar kapot [vrije loop] en dat is het beste wat je kunt overkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Simply1337 op 18-11-2024 11:47 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
GM15 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:16:
2 Vraagjes,

Heb sinds anderhalve week m'n nieuwe id3 (my2025) en heb twee 'dingetjes' waar ik niet uitkom middels de vele instellingen en de online handleiding, vraag me nu dan ook af of dat wat ik wil wel kan of dat ik gewoon de juiste setting niet kan vinden.
  1. Als ik middels de navigatie naar adressen navigeer blijven de 2 laatste reisdoelen in het hoofdscherm staan (zie plaatje). Die wil ik daar helemaal niet hebben, nu kun je in de navigatie wel handmatig (stuk voor stuk) de lijst van residoelen deleten maar dat is niet handig. Wanneer je op de kaart tikt (voor fullscreen) dan zijn ze wel weg, maar ik wil ze ook niet zien in het standaard scherm zoals op het plaatje. Kortom: is er ergens toch een setting waarbij je aan of uit kunt zetten dat de twee laatste reisdoelen in het hoofdscherm zichtbaar zijn of niet.

[Afbeelding]
  2. Wanneer ik de auto start staan de lichten altijd in de 'auto' stand. Ik zou graag willen dat de lichten bij het starten gewooon in de 'aan' stand staan zonder dat ik dat steeds handmatig moet omzetten. Is hier een setting voor die ik nog niet heb gevonden?
Dank alvast.
1. POI suggesties uitschakelen ergens diep in de instellingen van de navi?
2. Auto zal altijd in AUTO starten, OBD11 zou je dat kunnen aanpassen naar AAN, maar je hebt SFD2 en dat is nog niet vrijgegeven. of het uberhaupt vrijgegeven wordt is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
PIN me eropt niet vast maar wat ik herinner is dat:
- de ID3 1st [2019] die is geleverd in NL door PON 2 gratis onderhoudsbeurten heeft en 1 apk [OHB op Jaar 2 en Jaar 4+APK]
- de ID4 1st die is geleverd in NL door PON 3 gratis onderhoudsbeurten heeft en 2 apks [OHB op jaar 2, Jaar 4+ APK en Jaar 6+APK

vanaf 2021 feb? hebeb ze de ID3 met de ID4 rechtgetrokken. dus 3 OHB en 2 APKS.

alleen er is een kanttekening: je kunt de gratis beurten AFKOPEN voor 600eu. die 600eu krijg je in mindering op de aankoop. Vraag is of de Koper toen ter tijd dit heeft laten afkopen [lees leasebedrijven]

Heb recent mn tweede gratis OHB gehad met een gratis APK'tje, maar moest wel ACTIEF vragen dat het wel GRATIS was. dan doen ze een check via de VIN of het klopt en nog recht heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 18-11-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Tristan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:22:
Ik dacht het eerder al gelezen te hebben, maar ik kan het niet meer terug vinden. Is het nu mogelijk om achter passagier speakers te installeren en activeren/configureren in de ID3 MY2024/25 (E12 geloof ik)?
Nee, SFD2 is nog gelocked, je kunt wel lezen, maar dats it. setjes zijn voor de autos met ID SW 3.X en lager.

vooralsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Simply1337 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:52:
[...]

Nee, SFD2 is nog gelocked, je kunt wel lezen, maar dats it. setjes zijn voor de autos met ID SW 3.X en lager.

vooralsnog...
Komt daar nog verandering denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Tristan schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:52:
[...]

Komt daar nog verandering denk je?
Recht van reperatie wint op den duur,maar of het ZO open is als alle oude generaties [<2023] weinig kans.

Dealers hebben wel volle toegang, dus je zou kunnen installeren bij de audioboer, maar moeten laten activeren bij de dealer. vraag maar rond, niet ieder dealer is happy, want kost de enige techneut tijd. misschien de verre dealers in het land wel interesse ;)

lijstje SFD2 locked [id7 moet er ook tussen] :
https://kufatec.com/de/sfd2

[ Voor 13% gewijzigd door Simply1337 op 18-11-2024 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
SFA schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:34:
Ik heb mijn ID.4 privé overgenomen vanuit de lease en wil eigenlijk all season banden omdat ik niet elk half jaar wil wisselen. Er liggen nu 2x 255/45 R20 achterbanden en 2x 235/50 R20 voorbanden op. Ik ben een beetje geschrokken van de offertes die ik heb opgevraagd: rond de 900 euro voor alleen de (A merk) banden.

4x 235/50 R20 wordt afgeraden heb ik al gelezen maar zou rondom 255/45 R20 wat zijn?
Dat kan de kosten flink drukken, het verbruik zal dan wel omhoog gaan natuurlijk.

Iemand een tip?
4X 235 kan niet, achtervelgen zijn breder dan voor op de 20 en 21 velgen.. 19 inch kan dat weer wel, want even breed, maar wordt alsnog 255 achter geplaatst.

235 RONDOM MAG ALLEEN op papier met ID4 PURE/CITY [54kwh] met de 18/19 inches.

4x 255, kan [niet op papier]. past op de voorvelgen, maar je stuur gaat veel zwaarder aanvoelen, want bredere voorbanden. verbruik gaat onnodig omhoog en omdat het allseason is is je verbruik al hoger dan puur op zomerbanden [Zomer -> Winter scheelt 10-15% easy en da ga ik van 21 naar 19] en dus je winter en zomerbereik lager.

en dan hebben we het nog niet over rolgeluid, wat hoger is met allseason/winters, maar dat is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
Simply1337 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:35:
[...]

1. POI suggesties uitschakelen ergens diep in de instellingen van de navi?
2. Auto zal altijd in AUTO starten, OBD11 zou je dat kunnen aanpassen naar AAN, maar je hebt SFD2 en dat is nog niet vrijgegeven. of het uberhaupt vrijgegeven wordt is de vraag.
Dank voor de reactie vwb 1) ga ik vanavond meteen ff proberen. Het klinkt logisch igg. Vwb 2) is dan een gevalletje jammer maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Simply1337 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:54:
[...]

Recht van reperatie wint op den duur,maar of het ZO open is als alle oude generaties [<2023] weinig kans.

Dealers hebben wel volle toegang, dus je zou kunnen installeren bij de audioboer, maar moeten laten activeren bij de dealer. vraag maar rond, niet ieder dealer is happy, want kost de enige techneut tijd. misschien de verre dealers in het land wel interesse ;)

lijstje SFD2 locked [id7 moet er ook tussen] :
https://kufatec.com/de/sfd2
En waarom vraag ik me dan af? Waarom zou ik in mijn eigen auto geen speakers mogen installeren. Zo'n raar verhaal. Dat lijstje van Kufatec word ik helemaal verdrietig van als ik dat zo zie.
Wat is de reden dat de VW groep hier voor kiest. Ik vind het zo onvriendelijk als wat.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
DonJunior schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:16:
[...]

En waarom vraag ik me dan af? Waarom zou ik in mijn eigen auto geen speakers mogen installeren. Zo'n raar verhaal. Dat lijstje van Kufatec word ik helemaal verdrietig van als ik dat zo zie.
Wat is de reden dat de VW groep hier voor kiest. Ik vind het zo onvriendelijk als wat.
Ik gok om dezelfde redenen als waarom Apple een iPhone niet laat aanpassen buiten de standaard software instellingen. Zij bepalen wat je ziet en hoe het eruit ziet, voor iedereen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
DonJunior schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:16:
[...]

cybersecurity. is niet VAG-only.

https://unece.org/transpo...curity-and-cyber-security

R155 (CS/Secure Cyber security) en R156 (SU/Secure Software Update)

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 18-11-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Hallo iedereen,
Nood ontgrendeling?
Rechts in de bekleding een stukje voorgeperforeerd stof los maken .
Daar achter zit de noodontgrendeling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simply1337
201WD schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:56:
[...]

Nood ontgrendeling?
Rechts in de bekleding een stukje voorgeperforeerd stof los maken .
Daar achter zit de noodontgrendeling.
dat is ALLEEN voor de lader die dan niet meer unlockt, dat is de manuele unlock, maar niet voor de laadklepslot.

en als je het nodig hebt niet de verkeerde trekken... dan trek je de HV batterij zekering kapot

[ Voor 12% gewijzigd door Simply1337 op 18-11-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Simply1337 schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:58:
[...]

dat is ALLEEN voor de lader die dan niet meer unlockt, dat is de manuele unlock, maar niet voor de laadklepslot.

en als je het nodig hebt niet de verkeerde trekken... dan trek je de HV batterij zekering kapot
Oké bedankt voor je uitleg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Simply1337 schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:52:
[...]

cybersecurity. is niet VAG-only.

https://unece.org/transpo...curity-and-cyber-security

R155 (CS/Secure Cyber security) en R156 (SU/Secure Software Update)
Het is mij niet helemaal duidelijk wat Cyber Security te maken heeft met het niet mogen installeren van speakers in de achterdeuren. Waarom kan VAG niet gewoon als service aanbieden om de Fader in te stellen?
Nu staat deze locked. Dit zouden ze prima via software aan kunnen bieden.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
DonJunior schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:10:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk wat Cyber Security te maken heeft met het niet mogen installeren van speakers in de achterdeuren. Waarom kan VAG niet gewoon als service aanbieden om de Fader in te stellen?
Nu staat deze locked. Dit zouden ze prima via software aan kunnen bieden.
Je mag deze niet instellen, omdat je de hardware niet hebt. En omdat een 3rd party provider (de audio boer om de hoek) spullen installeert wat mogelijk niet volgens de specificaties van VW is staan ze niet (meer) toe dat je dit wel inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Tristan schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:51:
[...]

Je mag deze niet instellen, omdat je de hardware niet hebt. En omdat een 3rd party provider (de audio boer om de hoek) spullen installeert wat mogelijk niet volgens de specificaties van VW is staan ze niet (meer) toe dat je dit wel inschakelt.
...en dat is wat ik zeg. VW schuift het onder "Cyber security" maar jij en ik weten beiden echt wel dat dit onzin is. Natuurlijk snap ik dat VW niet wil dat je in hun software systemen gaat zitten wroeten.
Maar als VW de audio optie gewoon vrijschakelt hoeven 3rd party audioboeren toch helemaal niet met het systeem te kloten?

Man wat mis ik de dagen dat ik gewoon mijn audio kon installeren in mijn auto zonder tegen dit soort digitale onzin aan te lopen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
doe maar in vraag en aanbod

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 18-11-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:59
Melding/SW vraagje. Ik heb de auto leeg gereden beneden de 20% (19% accu over om precies te zijn :+ ), maar dan begint zo'n irritant alarm af te gaan. Is het mogelijk om de melding op 10% te zetten? In de al weinig opties in het menu, zie ik deze er dus niet tussen.

[ Voor 3% gewijzigd door UTMachine op 18-11-2024 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:05

Tarin

Just plain weird.

DonJunior schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:22:
[...]

...en dat is wat ik zeg. VW schuift het onder "Cyber security" maar jij en ik weten beiden echt wel dat dit onzin is. Natuurlijk snap ik dat VW niet wil dat je in hun software systemen gaat zitten wroeten.
Maar als VW de audio optie gewoon vrijschakelt hoeven 3rd party audioboeren toch helemaal niet met het systeem te kloten?

Man wat mis ik de dagen dat ik gewoon mijn audio kon installeren in mijn auto zonder tegen dit soort digitale onzin aan te lopen.
Dat vraagt om een stickertje dan.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 13:03
UTMachine schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:39:
Melding/SW vraagje. Ik heb de auto leeg gereden beneden de 20% (19% accu over om precies te zijn :+ ), maar dan begint zo'n irritant alarm af te gaan. Is het mogelijk om de melding op 10% te zetten? In de al weinig opties in het menu, zie ik deze er dus niet tussen.
Huh, echt? Mijn ID.4 geeft gewoon een pop-up dat de batterij laag is en stelt dan voor om een laadpaal te zoeken op kaart; maar als ik daar gewoon op de (negeren) knop duw dan is daar verder niets te merken buiten dat het batterij-percentage in het oranje staat geafficheerd!? (zondag thuis gekomen op 14% :P)

edit:typo, grr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
deroby schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:42:
[...]

Huh, echt? Mijn ID.4 geeft gewoon een pop-up dat de batterij laag is en stelt dan voor om een laadpaal te zoeken op kaart; maar als ik daar gewoon op de (negeren) knop duw dan is daar verder niets te merken buiten dat het batterij-percentage in het oranje staat geafficheerd!? (zondag thuis gekomen op 14% :P)

Hier ook geen alarm, alleen een makkelijk weg te klikken pop-up.
En als je <10% komt dan wordt de indicator rood…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D223Ps5O3OjdPrFxkZeXpSs_3eQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWqB4H6Nb3NNOVfRAbnJeLtS.jpg?f=fotoalbum_large

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Ik stapte vanmiddag in mijn ID3 en ik zag twee meldingen. Ik kon spelletjes installeren en dat je afspraken kan inplannen voor de werkplaats. Laat ik die twee apps al reeds geïnstalleerd hebben. Maar nee, pardoes toch weg. Iemand ervaring mee? Moest de boel weer opnieuw installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
burnoutpc schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:29:
Ik stapte vanmiddag in mijn ID3 en ik zag twee meldingen. Ik kon spelletjes installeren en dat je afspraken kan inplannen voor de werkplaats. Laat ik die twee apps al reeds geïnstalleerd hebben. Maar nee, pardoes toch weg. Iemand ervaring mee? Moest de boel weer opnieuw installeren.
Ja, komt vaker voor.
Gewoon even de apps vanuit de,shop opnieuw installeren of updaten.
Dan komen er weer groene V- inkjes in te staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:07
flaskk schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:16:
Iemand ervaring dat de stoelverwarming na 20 minuten uit zichzelf uitschakelt?

1/3 van de ritten gebeurd dit. Auto even opnieuw starten en hij doet het weer. Super irritant...
Ja de mijne had dat. Vier keer voor naar de garage geweest voordat het opgelost was. Stoelverwarming knopje van bestuurdersstoel reageerde dan niet en die van de bijrijder ging even aan en meteen weer uit. Na auto herstarten werkte het weer inderdaad. Soms voor even, soms voor de rest van de rit. Super irritant, helemaal in de winter. En inderdaad bij ca. 1/3 van de ritten.

Uiteindelijk is bij mij het verwarmingselement van de bestuurdersstoel vervangen, dat was de oplossing. Maar daarvoor had hij al een software update gehad, regelunit is vervangen, en nog iets anders wat ik me niet meer kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
[...]

En ondertussen zijn we weer een stapje verder.
Na 4 dagen is de 'kleine update' opeens miraculeus verdwenen of geïnstalleerd?

Maar nu ik wil checken welke ID software erop staat, laat hij dat niet zien.
Hij zegt dat die gegevens niet kunnen worden geladen.
Ook de shop laat hij niet zien, kan ook niet worden geladen.

Daarnaast is mijn auto ook nog steeds offline in de app.

Of is dit ook weer een kwestie van geduld hebben.... ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Frank_P schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:59:
[...]

En ondertussen zijn we weer een stapje verder.
Na 4 dagen is de 'kleine update' opeens miraculeus verdwenen of geïnstalleerd?

Maar nu ik wil checken welke ID software erop staat, laat hij dat niet zien.
Hij zegt dat die gegevens niet kunnen worden geladen.
Ook de shop laat hij niet zien, kan ook niet worden geladen.

Daarnaast is mijn auto ook nog steeds offline in de app.

Of is dit ook weer een kwestie van geduld hebben.... ?
Zijn je app,s zoals We connect en We connect plus nog actief/ geldig ?
Kijk eens via Internet of via de vw app naar je account en de instellingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidvz
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-08 11:46
Hallo iedereen,
ook reeds voorgehad

wat bij mij de oplossing was : heel hard tegen de laadklep duwen en dan lock/unlock van de auto
daarna wou hij wel terug open

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-08 17:06
Vanmiddag zonder enige aankondiging per mail ofzo melding van update naar 3.7 gekregen.
Morgen avond uitvoeren want heb men wagen morgen zeker nodig.

Ben benieuwd. Fingers crossed.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
PeGys schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:22:
Vanmiddag zonder enige aankondiging per mail ofzo melding van update naar 3.7 gekregen.

Ik kreeg hem eergisteren ook. Heb hem weggeklikt. De auto werkt nu goed genoeg en na al het gedonder de afgelopen jaren heb ik er geen vertrouwen in dat het bij de mijne goed zal gaan.
Ik blijf dus lekker doorrijden met 3.5 zeker omdat er toch een handjevol ID3s wel stuk gaan. Ga ik het er bij de mijn niet op gokken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
PeGys schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:22:

Ik had ook geen mail ontvangen,
Zorg dat je voldoende stroom in je accu hebt endat hij op een plek staat met goede ontvangst.
Hij geeft aan 210 minuten nodig te hebben.
Geef hem de tijd.
Na de update heeft ie even een paar minuten nodig om op te starten voordat je kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:27
Hallo iedereen,
En in de loop van de dag ging hij wel open?

Als dat het geval is zit er vocht in het servomotortje (bij vorst vriest dit vast) en moeten deze vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
burnoutpc schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:29:
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
deroby schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:42:
[...]

Het oranje wordt bij 10% rood en (beetje afhankelijk van de temperatuur) gaat hij tussen 7% en 0% naar schildpaddenmodus en gaan er wat extra piepjes en worden wat lampjes rood.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:13
En bij 0% gaat hij mekkeren dat hij opgeladen moet worden anders beschadigd je de batterij. In de zomer kan ie nog paar km op 0% zonder dat ze schildpad modus gaat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOGkiEXX-gvNSLc9dRUMM8U5m38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qPi8NOb3teG22uk0hgT592U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illie1
flaskk schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:42:
En bij 0% gaat hij mekkeren dat hij opgeladen moet worden anders beschadigd je de batterij. In de zomer kan ie nog paar km op 0% zonder dat ze schildpad modus gaat. [Afbeelding]
zelf gereden tot 0% ? Held _/-\o_ ik was al trots op 1% :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
201WD schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:15:
[...]

Zijn je app,s zoals We connect en We connect plus nog actief/ geldig ?
Kijk eens via Internet of via de vw app naar je account en de instellingen
Ja alles nog actief. Ik zal de dealer wel weer moeten bellen. Auto is online in de wagen zelf en alles werkt.
Maar de app zegt dat de auto niet online is.
En in de auto kan ik niet mijn software versie zien.
Er is dus duidelijk iets nog niet in orde….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Frank_P schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:55:
[...]

Ja alles nog actief. Ik zal de dealer wel weer moeten bellen. Auto is online in de wagen zelf en alles werkt.
En als je contact aan zet, naar setup menu gaat en naar systeeminfo, staat daar niet nog een update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

DonJunior schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:45:
[...]

Ik kreeg hem eergisteren ook. Heb hem weggeklikt. De auto werkt nu goed genoeg en na al het gedonder de afgelopen jaren heb ik er geen vertrouwen in dat het bij de mijne goed zal gaan.
Ik blijf dus lekker doorrijden met 3.5 zeker omdat er toch een handjevol ID3s wel stuk gaan. Ga ik het er bij de mijn niet op gokken.
Op zich voelt het betere regen/remgedrag wel als een goede reden om het te doen. Leasebak toch? Kan je het niet proberen op een moment dat je hem een paar dagen niet per se nodig hebt (en makkelijke plek om af te slepen ;))?

Ik gok dat als je al ellende met updates gehad hebt, zoals ik, je al redelijk veilig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08 09:38
Poging 2 van de APK is wel geslaagd met een dure factuur naar de leasemaatschappij. Dealer zei ook al dat de andere dagrijverlichting ergens volgend jaar vervangen moet worden.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• illie1
DonJunior schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:45:
[...]

Herkenbaar.. Maar ik heb gisteren in een roekeloze bui toch maar op Updaten geklikt. Dat ging eerst 2 keer fout (kreeg een melding met iets van "Kon update niet voltooien" ) . Daarna heeft hij hem wel uitgevoerd en vanochtend ook de kleine update die erachteraan kwam. Het is allemaal goed gegaan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 11:21
Hier ook zojuist de update naar 3.7 succesvol uitgevoerd (ID3 Pro Performance max november 2020). Ik moet alleen de shop nog opnieuw installeren dat zal morgen wel gebeuren denk ik.

Tip: wacht met openen van je auto tot de app weer verbinding heeft. Bij mij duurde het iets langer dan de opgegeven tijd van 210 minuten. Na 240 minuten nog een keer gekeken en toe was ie er weer. Enige 'vreemde' was dat volgens de app de deur van de bestuurder open stond (wat toch echt niet zo was).

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 20:13
Frank_P schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:55:
[...]

Is er hardwarematig niets vervangen? De ID.3 First Plus van mijn schoonouders is weggetakeld (kon niet eens meer gesleept worden) na mislukken van 3.7. Staat nu bijna 2 weken bij Volkswagen en nog geen oplossing in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 21:21
In de nieuwe ID4 zit op de binnenspiegel een USB aansluiting t.b.v. dashcam.
Zou deze kap op de 2023/2024 versie passen?

[ Voor 4% gewijzigd door driel24 op 20-11-2024 14:22 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Pagina: 1 ... 354 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.