Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 353 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-09 19:16
Omnivore schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:34:
[...]

Bij is het na precies 210 minuten nog niet klaar, er brandt een rood lampje en bij openen van de auto gaf het scherm aan dat de update nog bezig is. Vreemd genoeg was ik eerder thuis aan het bellen en schakelde mn telefoon 2 keer via bluetooth over op de auto... Dat signaal pakte hij dus wel ongevraagd op.
Ja kan, zag je zo,n dunne balk in het grote scherm..
Nu gereed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 20:03
201WD schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:00:
[...]

Ja kan, zag je zo,n dunne balk in het grote scherm..
Nu gereed?
Half uur later was het klaar ja, nu alleen nog de kleine updates. Een succes dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:37
Ik dacht het eerder al gelezen te hebben, maar ik kan het niet meer terug vinden. Is het nu mogelijk om achter passagier speakers te installeren en activeren/configureren in de ID3 MY2024/25 (E12 geloof ik)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 16:40
niki_lauda schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:57:
N.a.v. wat opmerkingen over update , ik hou van hardere cijfers dan aannames.
Kun je hier geen poll maken hoeveel updates er goed en fout gaan.
Zoiets op 340 respondenten uit de Volkswagen ID drivers club?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3_jRhu0toW_PYdZ5GWLsurGLxY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IB2KcTkIQ9CeuvrEwKTPjHT4.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Tristan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:22:
Ik dacht het eerder al gelezen te hebben, maar ik kan het niet meer terug vinden. Is het nu mogelijk om achter passagier speakers te installeren en activeren/configureren in de ID3 MY2024/25 (E12 geloof ik)?
Ja is mogelijk. Er zijn ook video's van .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
201WD schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:51:
[...]

Ja is mogelijk. Er zijn ook video's van .
Top! En dat kunnen dan ook non-originele/aftermarket speakers zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09 22:46
kisik schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:31:
[...]
Als deze cijfers representatief zijn, dan zou ik geen verdere updates meer uitbrengen voor deze generaties auto's, als ik Volkswagen was. Dit moet klauwen met geld kosten, net als de eerdere updates via de dealer.

Of ontbreken er in 3.7 nog steeds features die ooit wel zijn beloofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
KaiseRRuby schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:40:
Heb zitten zoeken en volgens mij heb ik er overheen gelezen, maar wat doet die update 3.7 eigenlijk precies?
Is, al diverse keren genoemd hier .
Lees even terug of kijk even op de site van VW daar staat het ook beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Tristan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:53:
[...]

Top! En dat kunnen dan ook non-originele/aftermarket speakers zijn neem ik aan?
Ik zag een video van een Duitse firma die hadden een pakket.
Laten dan ook zien hoe in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Dave_R schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:55:
[...]

Als deze cijfers representatief zijn, dan zou ik geen verdere updates meer uitbrengen voor deze generaties auto's, als ik Volkswagen was. Dit moet klauwen met geld kosten, net als de eerdere updates via de dealer.

Ben blij dat er ota updates komen en dat je er niet voor naar een dealer moet.
Weken tot maanden wachttijd .
Fouten worden oa uit de software gehaald en aanpassingen.
Tegenwoordig wordt bijna alle electronia geüpdatet, tv's , pc's, gsm etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:50
[...]

Als deze cijfers representatief zijn, dan zou ik geen verdere updates meer uitbrengen voor deze generaties auto's, als ik Volkswagen was.
Weinig representatief. Wel eens gekeken hoeveel tig-duizend id3’s er over de toonbank zijn gegaan? Aan het aantal stemmers te zien (340) zijn de mensen die in een forum ook nog eens een reactie geven misschien 1%. Niet iedereen met een id3 is ook actief in fora om hun ongenoegen te uiten.

Met andere woorden, vermoed dat het percentage dat gewoon zonder problemen update (veel) hoger ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door GM15 op 07-11-2024 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 16:40
[...]

Volgens de statistiekregels niet representatief natuurlijk, maar er werd gevraagd om cijfers en de mogelijkheid van een polletje. En dit zijn iig geen cijfers om heel blij mee te zijn,

201WD schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:06:

[...]

Ben blij dat er ota updates komen en dat je er niet voor naar een dealer moet.
Weken tot maanden wachttijd .
Fouten worden oa uit de software gehaald en aanpassingen.
Tegenwoordig wordt bijna alle electronia geüpdatet, tv's , pc's, gsm etc.
De vorige OTA was 2 jaar geleden meen ik, dus of dat reden voor blijdschap is? Bij mij nog steeds niet.
GM15 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:11:
[...]

Weinig representatief. Wel eens gekeken hoeveel tig-duizend id3’s er over de toonbank zijn gegaan? Aan het aantal stemmers te zien (340) zijn de mensen die in een forum ook nog eens een reactie geven misschien 1%. Niet iedereen met een id3 is ook actief in fora om hun ongenoegen te uiten.

Met andere woorden, vermoed dat het percentage dat gewoon zonder problemen update (veel) hoger ligt.
Statistisch gezien sws niet representatief. Iemand wilde cijfers/polletje ipv aannames/vermoedens......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
201WD schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:59:
[...]

Ik zag een video van een Duitse firma die hadden een pakket.
Laten dan ook zien hoe in te bouwen.
Ze hebben allemaal zogenaamd een pakket als ik Google mag geloven, maar betwijfel of dat prijstechnisch wel het beste is.

@201WD Ik denk dat jij deze set op YouTube gezien hebt van Option

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoVNbThn1oodd9d7JyAOOvrM1nY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MYGomJ8wzZljq6lE1RGmWb3k.png?f=fotoalbum_large

https://www.ars24.com/lau...set-inkl.-daemmung-option

[ Voor 43% gewijzigd door Tristan op 08-11-2024 07:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 20:03
kisik schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:31:
[...]

[Afbeelding]
Voor de volledigheid: AC laden na de update naar 3.7 gaat gewoon met 11 kW bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeuQert
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:33
BeuQert schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:39:
[...]

5 weken tot we aan de beurt zijn vanaf maken afspraak, valt mee toch?
(Udenhout Eindhoven)
Toch bijzonder, Volkswagen/ dealer (Udenhout). Werkt mooi zo'n online portaal, maar of ik even de kosten wil goedkeuren voor de inspectie dak, terwijl dit een bekend probleem is met originele VW fix TPI2063190 / TPI 2063190/2 binnen de fabrieksgarantie.. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4AlNK8bKW9VuCju9ThUhZUq_14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9GiMlLNqAUVA0Bl7lTqlSJh7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:30
Net gebeld door de garage APK op mijn ID.3 Business (nu de Pro) uit 2020 (kenteken 2021) zonder problemen verlopen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Ik zie trouwens dat ik in de Volkswagen Connect Shop een Performance Upgrade kan kopen
Met de Performance Upgrade kun je de maximale prestaties van je ID. verhogen en zo een betere acceleratie bereiken.

- Verhoging van het maximale systeemvermogen van 150 kW naar 170 kW
- Verbeterde acceleratie (0-100 km/u) van 7,6 sec. naar 6,6 sec.

Houd er rekening mee dat het verhoogde acceleratievermogen kan leiden tot veranderingen in het rijgedrag, bijvoorbeeld bij het wegrijden.
Proefmaand €0,00 incl. btw
1 maand €19,50 incl. btw
1 jaar €195,00 incl. btw
onbegrensd €759,00 incl. btw

Op zich wel de moeite waard op vakantie

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 08-11-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:32
Tristan schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:51:
Ik zie trouwens dat ik in de Volkswagen Connect Shop een Performance Upgrade kan kopen

[...]

Proefmaand €0,00 incl. btw
1 maand €19,50 incl. btw
1 jaar €195,00 incl. btw
onbegrensd €759,00 incl. btw

Op zich wel de moeite waard op vakantie
Is Volkswagen zo wanhopig, dat ze dezelfde kant als BMW op willen gaan? Options as a Services? Bij BMW zijn ze daar ook weer deels vanaf gestapt.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-09 23:58

bjp

voor dat beetje meer performance (het gaat namelijk hoeveel PK de motor levert, niet de laadsnelheid), vind ik het feitelijk... weinig waard.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
bjp schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:40:
voor dat beetje meer performance (het gaat namelijk hoeveel PK de motor levert, niet de laadsnelheid), vind ik het feitelijk... weinig waard.
Hoezo? De performance is voor mij nu al prima, ik hoef echt niet nog sneller op te trekken. Het sneller laden daarin tegen, dat kan niet snel genoeg gaan voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:57

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Tristan schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:04:
[...]

Hoezo? De performance is voor mij nu al prima, ik hoef echt niet nog sneller op te trekken. Het sneller laden daarin tegen, dat kan niet snel genoeg gaan voor me.
Volgens mij zijn jullie het helemaal eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 13:03
B@rt_d@_M@n schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:28:
[...]

Volgens mij zijn jullie het helemaal eens!
Grin, was ook mijn idee =)
Maar het zette mij wel aan het denken wat ze eigenlijk bedoelen met

> Verhoging van het maximale systeemvermogen van 150 kW naar 170 kW

want het is inderdaad nogal 'vrij voor interpretatie' geformuleerd... :|

IMHO gaat dat louter over hoeveel vermogen er naar de wielen gaat en heeft dat NIETS te maken met hoe snel je batterij kan geladen worden... ik zou het alleszins eens double-checken vooraleer tot aankoop over te gaan... (nuja, voor 0 euro kan je het ook gewoon testen natuurlijk)

PS: Ik weet ook niet of 170kW vs 150kW chargen nu zo een groot verschil zou maken op een 72kWh batterij, als je bijvoorbeeld hier leest dan zit je toch maar echt heel korte tijden tegen die limieten aan ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
Ik heb een id.3 Performance , af-fabriek.
Wil zeggen snellere acceleratie van ong 2 seconden.
Heeft niks te doen met opladen.
Maar met of zonder Performance, ze zijn naar mijn mening snel genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door 201WD op 08-11-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
deroby schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:55:
[...]

Grin, was ook mijn idee =)
Maar het zette mij wel aan het denken wat ze eigenlijk bedoelen met

> Verhoging van het maximale systeemvermogen van 150 kW naar 170 kW

want het is inderdaad nogal 'vrij voor interpretatie' geformuleerd... :|

IMHO gaat dat louter over hoeveel vermogen er naar de wielen gaat en heeft dat NIETS te maken met hoe snel je batterij kan geladen worden... ik zou het alleszins eens double-checken vooraleer tot aankoop over te gaan... (nuja, voor 0 euro kan je het ook gewoon testen natuurlijk)

PS: Ik weet ook niet of 170kW vs 150kW chargen nu zo een groot verschil zou maken op een 72kWh batterij, als je bijvoorbeeld hier leest dan zit je toch maar echt heel korte tijden tegen die limieten aan ...
Ohh ik denk dat jullie helemaal gelijk hebben. MY25 laad al met een max van 165 kW DC.

Dit zal over het motor vermogen gaan, nou dan is het belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-09 21:13

SFA

Ik heb mijn ID.4 privé overgenomen vanuit de lease en wil eigenlijk all season banden omdat ik niet elk half jaar wil wisselen. Er liggen nu 2x 255/45 R20 achterbanden en 2x 235/50 R20 voorbanden op. Ik ben een beetje geschrokken van de offertes die ik heb opgevraagd: rond de 900 euro voor alleen de (A merk) banden.

4x 235/50 R20 wordt afgeraden heb ik al gelezen maar zou rondom 255/45 R20 wat zijn?
Dat kan de kosten flink drukken, het verbruik zal dan wel omhoog gaan natuurlijk.

Iemand een tip?

ID.4 1ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:51
ik zou persoonlijk gewoon blind pinnen, voelt voor mij als rommelen in de marges. Banden zijn het contact met de weg en dat moet gewoon goed. Beetje nadeel van deze maten uiteraard.

Kom je qua extra verbruik niet redelijk snel over je besparing heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:23

Termy

valt er nog wat te fragge?

SFA schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:34:
Ik heb mijn ID.4 privé overgenomen vanuit de lease en wil eigenlijk all season banden omdat ik niet elk half jaar wil wisselen. Er liggen nu 2x 255/45 R20 achterbanden en 2x 235/50 R20 voorbanden op. Ik ben een beetje geschrokken van de offertes die ik heb opgevraagd: rond de 900 euro voor alleen de (A merk) banden.

4x 235/50 R20 wordt afgeraden heb ik al gelezen maar zou rondom 255/45 R20 wat zijn?
Dat kan de kosten flink drukken, het verbruik zal dan wel omhoog gaan natuurlijk.

Iemand een tip?
Waar komt die quote vandaan? Past dat überhaupt wel op je voorwielen?

Ik heb begin dit jaar Michelin CrossClimate2 gekocht (215/50/R19 voor alle 4) voor m'n ID.3 en dat kostte me 'maar' 719 euro. Bandenconcurrent was destijds het goedkoopste. Daar kun je direct ook de garage waar het gedaan wordt kiezen en zit bij de prijs. Zo wist ik dus ook exact wat ik er kwijt aan zou zijn.

Zelfde reden voor vervanging bij mij btw. Dit verdien ik in een paar jaar al terug.. en de zomer- en winterbanden kon ik ook nog eens verkopen voor 200 euro (MP).

Enige vervelende is dat ik nu zelf de bandenspanning en (vooral) profieldiepte in de gaten moet houden. En je ontkomt eigenlijk ook niet echt aan nog een beetje kosten voor het omleggen van de banden aangezien ze voor en achter niet gelijk slijten (achter gaat iets sneller). Per as vervangen is ook niet goedkoper, maar het is allicht beter dan elk half jaar wisselen.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13:54

BJW

Klopt het dat je na de ‘grote’ update nog steeds versie 3.2 in je auto staat? Update wel geslaagd geeft hij aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

BJW schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:58:
Klopt het dat je na de ‘grote’ update nog steeds versie 3.2 in je auto staat? Update wel geslaagd geeft hij aan.
Nee, hij moet 3.7 aangeven.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Laatst online: 03-09 23:58

bjp

Termy schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:56:
[...]

Ik heb begin dit jaar Michelin CrossClimate2 gekocht (215/50/R19 voor alle 4) voor m'n ID.3 en dat kostte me 'maar' 719 euro. Bandenconcurrent was destijds het goedkoopste. Daar kun je direct ook de garage waar het gedaan wordt kiezen en zit bij de prijs. Zo wist ik dus ook exact wat ik er kwijt aan zou zijn.

Zelfde reden voor vervanging bij mij btw. Dit verdien ik in een paar jaar al terug.. en de zomer- en winterbanden kon ik ook nog eens verkopen voor 200 euro (MP).

Enige vervelende is dat ik nu zelf de bandenspanning en (vooral) profieldiepte in de gaten moet houden. En je ontkomt eigenlijk ook niet echt aan nog een beetje kosten voor het omleggen van de banden aangezien ze voor en achter niet gelijk slijten (achter gaat iets sneller). Per as vervangen is ook niet goedkoper, maar het is allicht beter dan elk half jaar wisselen.
vooraan en achteraan wisselen kan je zelf - geheel wiel eraf... als je handig bent.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007

AlphaRomeo

FP PowerMod

Iemand een tip?
Het zijn gewoon brede banden die bovendien een heel gewicht moeten dragen. De breedtematen kun je niet ongestraft wijzigen. Die 255 en 235 zijn dat. Ik heb zelf een set Quatrac EV banden erop, dan zijn erg goede banden waar mijn vrouw en ik in verschillende auto's al jaren op rijden. Een set kost wel rond de 1000 euro, maar als het goed is kun je dan ook weer even vooruit. Mijn vrouw heeft er 40k op zitten en de banden zijn nog redelijk goed onder haar Renault Captur. Onder een ID gaan ze vermoedelijk minder lang mee, ik zit nu op 20k onder een ID 5 Gtx. Ik ga kijken hoe lang ze het vol houden, misschien haal ik 40k ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-09 21:13

SFA

Termy schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:56:
[...]

De offerte komt van een lokale bandenboer. Ik neem aan aan dat 255/45 R20 wel past op de voorwielen, het is “maar” 2 cm breder.

Ben idd ook van plan om dan de zomer en winterbanden te verkopen via MP.

ID.4 1ST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007

AlphaRomeo

FP PowerMod
SFA schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:47:
[...]
De offerte komt van een lokale bandenboer. Ik neem aan aan dat 255/45 R20 wel past op de voorwielen, het is “maar” 2 cm breder.
Die twee centimeter gaat mogelijk je stuurgedrag behoorlijk beïnvloeden als je velg dezelfde maat houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
BJW schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:58:
Heb je na de update de auto al eens uitgezet en verlaten.
Bij een volgende rit eens instappen en dan geen voet op rempedaal zetten en eens even afwachten of hij nog een update aanbied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD

Iemand een tip?
Heb je in je boekje al eens gekeken welke maten voorgeschreven worden ?
Breder is minder druk op de weg met dit weer.
In de zomer andersom.
Ik zou originele maten aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tristan schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:43:
[...]

Ohh ik denk dat jullie helemaal gelijk hebben. MY25 laad al met een max van 165 kW DC.

Dit zal over het motor vermogen gaan, nou dan is het belachelijk duur.
Als de ID.3 daar zuiniger door gaat rijden bij een gelijkblijvend rijgedrag van de bestuurder dan kan zo'n 'Chip-Tune' wel eens redelijk snel voordeliger uit gaan pakken. Stel dat je 1kWh á €0,40 per 100Km. minder gaat verbruiken dan is die Chip-Tune al terug verdiend bij ± 20.000 Km.

Het is jammer dat ze niet óók de toename qua 'koppel' (Nm) vermelden zodat je een beetje een idee kunt krijgen van de toegenomen efficiëntie. (De Cupra Born wordt volgens mij overigens al langer met dat extra vermogen geleverd als 'Performance' editie dus daarmee zou je een vergelijk kunnen maken).

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 09-11-2024 14:26 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56
Ik heb Pirelli all season banden onder mijn id.4 en die zitten er nu ruim 75000 km onder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
Will_M schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:38:
[...]

Als de ID.3 daar zuiniger door gaat rijden bij een gelijkblijvend rijgedrag van de bestuurder dan kan zo'n 'Chip-Tune' wel eens redelijk snel voordeliger uit gaan pakken. Stel dat je 1kWh á €0,40 per 100Km. minder gaat verbruiken dan is die Chip-Tune al terug verdiend bij ± 20.000 Km.

Het is jammer dat ze niet óók de toename qua 'koppel' (Nm) vermelden zodat je een beetje een idee kunt krijgen van de toegenomen efficiëntie.
Zuiniger rijden,.. is denk ik meer afhankelijk van je rechtervoet.
Daar kun je veel mee verdienen en natuurlijk ligt het er ook aan welke wegen je rijdt en welke afstanden.
Ik heb een Performance die af fabriek zo geleverd is , maar of je het verschil merkt ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 09:23
Afgelopen week heb ik ook de update naar 3.7 ontvangen en uitgevoerd. Dat proces verliep soepel. Tijdens de update had ik in de app geen verbinding (uiteraard). Na de update had de app wel weer verbinding. Deze gaf gek genoeg aan dat de auto niet op slot stond, terwijl dat wel het geval was.

Bij de systeeminformatie is de software versie van 0561 naar 1751 gegaan. Het Onderdeelnummer van het apparaat is ook veranderd. De rest is gelijk gebleven. Dat is ook logisch, want dat gaat om hardware versies en de navi database.

De ID. software wordt nu weergegeven als 3.7.

De interface lijkt iets vloeiender te reageren, maar dat is moeilijk exact vast te stellen. De Lane Assist (heb helaas geen TA) lijkt ook net iets beter te werken, hoewel dat ook tussen de oren kan zitten. Verder heb ik twee dingen gemerkt die ik in de twee en een half jaar / 46K km hiervoor nooit eerder meegemaakt heb met deze auto.

De eerste keer dat ik de auto gebruikte bleef AA zichzelf herstarten bij het gebruik van een kabeltje. Draadloos ging dat wel goed, zodat ik die hele rit AA draadloos gebruikt heb. Na mijn rit van ongeveer twee uur en vervolgens 6 uur rust voor de auto, was de verbinding (bedraad) stabieler. Sindsdien heb ik nog een paar keer een spontane herstart van AA gehad (bedraad), maar niet meer zo heftig. Draadloos lijkt altijd goed te gaan.

Een vervelender punt is dat ik bij een rem-actie tijdens die eerste rit moest reageren op een voorligger die stevig remde en daarbij mijn rem in het laatste stukje (daadwerkelijk remmen, in plaats van regenereren) veel zachter aanvoelde dan ooit tevoren. Ik moest stevig doortrappen om tijdig tot stilstand te komen. Alsof je in een onbekende auto zit en even aan het remgevoel moet wennen. Dat heb ik daarna niet meer meegemaakt.

Verder geen problemen. Alle instellingen zijn voor zover ik gezien heb ook nog hetzelfde.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12:15

EDB

Mitchell2.24v schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:53:
Afgelopen week heb ik ook de update naar 3.7 ontvangen en uitgevoerd. Dat proces verliep soepel. Tijdens de update had ik in de app geen verbinding (uiteraard). Na de update had de app wel weer verbinding. Deze gaf gek genoeg aan dat de auto niet op slot stond, terwijl dat wel het geval was.

Bij de systeeminformatie is de software versie van 0561 naar 1751 gegaan. Het Onderdeelnummer van het apparaat is ook veranderd. De rest is gelijk gebleven. Dat is ook logisch, want dat gaat om hardware versies en de navi database.

De ID. software wordt nu weergegeven als 3.7.

De interface lijkt iets vloeiender te reageren, maar dat is moeilijk exact vast te stellen. De Lane Assist (heb helaas geen TA) lijkt ook net iets beter te werken, hoewel dat ook tussen de oren kan zitten. Verder heb ik twee dingen gemerkt die ik in de twee en een half jaar / 46K km hiervoor nooit eerder meegemaakt heb met deze auto.

De eerste keer dat ik de auto gebruikte bleef AA zichzelf herstarten bij het gebruik van een kabeltje. Draadloos ging dat wel goed, zodat ik die hele rit AA draadloos gebruikt heb. Na mijn rit van ongeveer twee uur en vervolgens 6 uur rust voor de auto, was de verbinding (bedraad) stabieler. Sindsdien heb ik nog een paar keer een spontane herstart van AA gehad (bedraad), maar niet meer zo heftig. Draadloos lijkt altijd goed te gaan.

Een vervelender punt is dat ik bij een rem-actie tijdens die eerste rit moest reageren op een voorligger die stevig remde en daarbij mijn rem in het laatste stukje (daadwerkelijk remmen, in plaats van regenereren) veel zachter aanvoelde dan ooit tevoren. Ik moest stevig doortrappen om tijdig tot stilstand te komen. Alsof je in een onbekende auto zit en even aan het remgevoel moet wennen. Dat heb ik daarna niet meer meegemaakt.

Verder geen problemen. Alle instellingen zijn voor zover ik gezien heb ook nog hetzelfde.
Ik ben in juli door de dealer op 3.7 gezet en die software versie is 1741 ipv de 1751 die jij nu hebt gekregen. Kennelijk toch al weer iets gewijzigd.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Gister wordt de update hier aangeboden. Wil hem vandaag updaten maar zie hem nergens meer. Al even lopen zoeken. Is hij geforceerd terug te krijgen? Eindje rijden? Even wachten na de rit en dan weer instappen?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-09 18:51
Devke schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:28:
Gister wordt de update hier aangeboden. Wil hem vandaag updaten maar zie hem nergens meer. Al even lopen zoeken. Is hij geforceerd terug te krijgen? Eindje rijden? Even wachten na de rit en dan weer instappen?
meestal krijg je hem te zien bij het "tot ziens" scherm als je het contact uitschakeld, met een gele balk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
murdoch1980 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:02:
[...]

meestal krijg je hem te zien bij het "tot ziens" scherm als je het contact uitschakeld, met een gele balk
De plek waar hij het gister aanbood was niet handig voor ons om daar de update te doen. Bij huis makkelijker. Zal geduld weer moeten hebben ben ik bang 😬

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Devke schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:10:
[...]

De plek waar hij het gister aanbood was niet handig voor ons om daar de update te doen. Bij huis makkelijker. Zal geduld weer moeten hebben ben ik bang 😬
- Stap in, maar raak het pedaal niet aan; wacht 90 seconden.
- Zet de auto aan met de start/stop-knop; wacht nog eens 90 seconden.
- Zet de auto uit met de start/stop-knop; de update zou op het afscheidsscherm moeten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
spencer_830 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:57:
[...]

- Zet de auto uit met de start/stop-knop; de update zou op het afscheidsscherm moeten verschijnen.
Ga het direct proberen. Laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
spencer_830 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:57:
[...]

2 x geprobeerd. Helaas. Stond gister zo mooi klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CR7MvfRRa3xbpHBSBzBuZzerZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SkmEN8lDCTuOcinRAaU5djOE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Devke op 11-11-2024 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

De mijne (ID.4 1st) heeft zichzelf vanochtend probleemloos naar v3.7 verheven. Hij stond aan de laadpaal, maar is niet uit zichzelf gaan laden na de update. Dus net maar even ingestapt om de auto uit z'n slaap te halen. Hij laadt nu wel.
En dat is fijn, anders zou ik vanmiddag thuis niet halen zonder een laadsstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
B@rt_d@_M@n schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:46:
De mijne (ID.4 1st) heeft zichzelf vanochtend probleemloos naar v3.7 verheven. Hij stond aan de laadpaal, maar is niet uit zichzelf gaan laden na de update. Dus net maar even ingestapt om de auto uit z'n slaap te halen. Hij laadt nu wel.
En dat is fijn, anders zou ik vanmiddag thuis niet halen zonder een laadsstop.
Klopt na,update moet hij eerst weer even alles goed zetten en mogelijk komt er nog een kleine update achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Devke schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:15:
[...]

2 x geprobeerd. Helaas. Stond gister zo mooi klaar.

[Afbeelding]
Zoals algemeld...instappen en geen pedaal aanraken.
Even welkomscherm in de gaten houden.
Of eens kijken bij systeemintegratie of hij daar aangeeft dat er een update gereed staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

201WD schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:41:
[...]

Klopt na,update moet hij eerst weer even alles goed zetten en mogelijk komt er nog een kleine update achteraan.
Yep, hij moest de Shop nog even updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
201WD schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:44:
[...]

Zoals algemeld...instappen en geen pedaal aanraken.
Even welkomscherm in de gaten houden.
Of eens kijken bij systeemintegratie of hij daar aangeeft dat er een update gereed staat.
Net nog x geprobeerd. Ingestapt. Geen pedalen aangeraakt. 90 seconden gewacht. S-PIN kan ik invoeren dan op display. Doe ik niet. Na 90 seconden de start stop ingedrukt. Auto komt tot leven. Weer 90 seconden gewacht. Via start stop uitgezet. Dr wordt tot ziens met naam geroepen en geen balk. Bij setup heb je ook updates staan. Staat hij niet tussen. Het wereldbolletje op infotainment geeft ook geen melding. Gok geduld hebben weer. Of jullie moeten zien dat ik dus een stap toch mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo! Ik heb nu al even mijn id4.. Echter komt het regelmatig voor dat m'n wagen 'piept'. Als ik hem sluit bijvoorbeeld: 3x Hard BEEP BEEP BEEP. Of als ik in de buurt kom van de wagen, gebeurde het ook al wel eens... Ik kan het niet spontaan reproduceren.. En ik vind er ook quasi niets over online... Is hier iemand die meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
Devke schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:53:
[...]

Net nog x geprobeerd. Ingestapt. Geen pedalen aangeraakt. 90 seconden gewacht. S-PIN kan ik invoeren dan op display. Doe ik niet. Na 90 seconden de start stop ingedrukt. Auto komt tot leven. Weer 90 seconden gewacht. Via start stop uitgezet. Dr wordt tot ziens met naam geroepen en geen balk. Bij setup heb je ook updates staan. Staat hij niet tussen. Het wereldbolletje op infotainment geeft ook geen melding. Gok geduld hebben weer. Of jullie moeten zien dat ik dus een stap toch mis.
Wellicht de S-Pin wel invoeren, ik vermoed namelijk dat ie die nodig heeft om jouw profiel te laden om daarin te kunnen valideren dat je de update toe staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
MJMaverick schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:28:
[...]

Wellicht de S-Pin wel invoeren, ik vermoed namelijk dat ie die nodig heeft om jouw profiel te laden om daarin te kunnen valideren dat je de update toe staat.
Ook al een x gedaan. Instappen en tijdens die 1e 90 seconden als ook het infotainment opstart de S-Pin ingevoerd. Tijd loopt dan al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb nu een aantal dagen een nieuwe Volkswagen ID.3 (MY25). Ik heb deze gisteren aan onze nieuwe paal van Chargepoint Europe (een andere provider dan Chargepoint.com overigens) aangesloten en nu valt mij op dat hij status "Laden" geeft kort na dat hij status "Laden (vol)" aangeeft. Is dit normaal? Ik heb de instelling om de kabel los te koppelen bij een volle lading aan staan. De kWh lopen zo stiekem toch op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkknZ8OOhgHsu3awqSWPUbfhMho=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0y7bDCVdAkiuAkX5TFM7UvIi.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Devke schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:48:
[...]

Ook al een x gedaan. Instappen en tijdens die 1e 90 seconden als ook het infotainment opstart de S-Pin ingevoerd. Tijd loopt dan al wel.
Ik zou eens een andere laadpaal proberen en kijken wat de auto daar doet, ik vermoed dat het in de paal zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Vaelin schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:52:
[...]

Gewoon hetzelfde doen als vele anderen, 1 account gebruiken op meerdere toestellen. VW heeft tot op heden nog geen goed softwarepakket neergezet voor de ID.X range en ik verwacht dat dit pas over enkele jaren een beetje in orde zal zijn.
Oh en… bijna 2 jaar later en dit is nog steeds de aanbevolen manier geloof ik? Ik had uiteraard ook twee accounts aangemaakt voor mij en mijn vrouw, maar als haar account actief staat ziet ze niets in de app en ik heb beperkte toegang. Mooi ruk dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lrtcHGdkx9NgohteqF-WsUeXfU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z7rFxjKn71iGfbqOqeDuVWKf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Tristan op 11-11-2024 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Devke schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:53:
[...]

Start je auto normaal op en ga naar de notificaties/alerts (links boven op het internetdingetje, daar zie je waarschijnlijk ook een getal of zo staan). Dan zie je hem als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Termy schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:16:
[...]

Start je auto normaal op en ga naar de notificaties/alerts (links boven op het internetdingetje, daar zie je waarschijnlijk ook een getal of zo staan). Dan zie je hem als het goed is.
Het wereldbolletje bedoel je waar 4g bijstaat. Die geeft ook geen meldingen. Daar staan idd normaal ook de wat kleinere updates tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
201WD schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:29:
[...]

Ik zou eens een andere laadpaal proberen en kijken wat de auto daar doet, ik vermoed dat het in de paal zit
Bedoeld voor @Tristan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ah, ik denk het. Ja dat kan ik natuurlijk wel proberen. Ik heb ook een e-mail naar de leverancier van de paal gestuurd om te vragen of ze dit kunnen verduidelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Tristan schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:59:
[...]

Ah, ik denk het. Ja dat kan ik natuurlijk wel proberen. Ik heb ook een e-mail naar de leverancier van de paal gestuurd om te vragen of ze dit kunnen verduidelijken
Kan het niet zijn dat de paal de accu vol houdt? Ik heb het aan een Vattenfall paal bij mijn auto ook wel eens zien gebeuren. Niet dat er laden bij stond maar iets in de trand van de accu wordt op de ingestelde waarde gehouden. Denk dat de auto zelf ook minimaal een klein verbruik heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Tristan schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:17:
Ik heb nu een aantal dagen een nieuwe Volkswagen ID.3 (MY25). Ik heb deze gisteren aan onze nieuwe paal van Chargepoint Europe (een andere provider dan Chargepoint.com overigens) aangesloten en nu valt mij op dat hij status "Laden" geeft kort na dat hij status "Laden (vol)" aangeeft. Is dit normaal? Ik heb de instelling om de kabel los te koppelen bij een volle lading aan staan. De kWh lopen zo stiekem toch op.

[Afbeelding]
Staat automatisch climatiseren aan? Die kan ook activeren als je in de buurt van de auto komt. Check even de settings in je telefoon app.
Waarom vraag ik dat? Omdat de auto, als deze aan de laadpaal hangt probeert om de accu zo vol mogelijk te houden en dan dus energie uit de laadpaal trekt op het moment dat hij gaat climatiseren.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Devke schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:05:
[...]

Kan het niet zijn dat de paal de accu vol houdt? Ik heb het aan een Vattenfall paal bij mijn auto ook wel eens zien gebeuren. Niet dat er laden bij stond maar iets in de trand van de accu wordt op de ingestelde waarde gehouden. Denk dat de auto zelf ook minimaal een klein verbruik heeft.
Waarschijnlijk, maar zo snel loopt hij toch niet leeg?
DonJunior schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:58:
[...]

Staat automatisch climatiseren aan? Die kan ook activeren als je in de buurt van de auto komt. Check even de settings in je telefoon app.
Waarom vraag ik dat? Omdat de auto, als deze aan de laadpaal hangt probeert om de accu zo vol mogelijk te houden en dan dus energie uit de laadpaal trekt op het moment dat hij gaat climatiseren.
Klimatisering staat uit. Heb ik gecheckt.

[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 12-11-2024 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:56
Ik heb gisteren de update gestart nadat de eerste poging was mislukt vanwege een defecte noodoproepunit (die is nu gefixt). Na een paar dagen verscheen de updateknop weer.

Gisteravond is de update opnieuw niet gelukt; ik kreeg de melding "probeer het later nog eens."

Ik merkte gisteren overdag al dat de softwareversieknop geen informatie gaf en dezelfde melding toonde: "probeer het later nog eens." Vanochtend heb ik het opnieuw getest, maar nu geven ook We Charge en de shop dezelfde melding.

Kan dit een probleem zijn met de backend van VW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
mark1978 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:40:
Ik heb gisteren de update gestart nadat de eerste poging was mislukt vanwege een defecte noodoproepunit (die is nu gefixt). Na een paar dagen verscheen de updateknop weer.

Gisteravond is de update opnieuw niet gelukt; ik kreeg de melding "probeer het later nog eens."

Ik merkte gisteren overdag al dat de softwareversieknop geen informatie gaf en dezelfde melding toonde: "probeer het later nog eens." Vanochtend heb ik het opnieuw getest, maar nu geven ook We Charge en de shop dezelfde melding.

Ja zou kunnen en heb je wel een goede verbinding daar ? Mogelijk eens proberen op een andere locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD

En als je via internet inlogt op je VW account, kijk daar eens in de shop of je app's actief zijn of geupdated kunnen worden.
Ik kijk altijd via de volkswagen.de daar heb ik ook een account en dan laat ie alles zien, oa voertuiggegevens etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
201WD schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:47:
[...]

Ja zou kunnen en heb je wel een goede verbinding daar ? Mogelijk eens proberen op een andere locatie?
Inderdaad een goed punt over de verbinding; thuis heb ik inderdaad een matige verbinding. De test met de applicaties die verbinding met VW vereisen, heb ik onderweg uitgevoerd met voldoende bereik.

Ik heb zojuist een collega met een ID4 op de knop voor softwareversie-informatie laten drukken, en ook daar verscheen de melding "probeer het later nog eens." Ik wacht geduldig op de SW-update-melding en zal de update dan op kantoor starten, waar ik inderdaad beter 4G-bereik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12:15

EDB

Tristan schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:17:

[Afbeelding]
Ik begrijp dat je klimatisering uit hebt staan, maar…
Het kan zijn dat je voorklimatisering in de instellingen aan hebt staan. Dan gaat de auto verwarmen of koelen als de auto niet is afgesloten. Dus kijk eens in de instellingen of op het overzicht van de laadpaal. Als de auto op slot is zou hij geen stroom moeten trekken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ru05CUXj5ti2oXWQjk_SLuNNyT4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sV3Y7RfYnwE716m7ohFEroa9.png?f=fotoalbum_large

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
201WD schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:02:
[...]

En als je via internet inlogt op je VW account, kijk daar eens in de shop of je app's actief zijn of geupdated kunnen worden.
Ik kijk altijd via de volkswagen.de daar heb ik ook een account en dan laat ie alles zien, oa voertuiggegevens etc.
En de Nederlandse variant bereik je via https://www.myvolkswagen.net, die je uiteindelijk naar de Bedrijfswagens website stuurt. Wanneer je daar inlogt met dezelfde gegevens als in de app zou dat moeten werken en zie je de gegevens van alle auto's die je aan dat account hebt gekoppeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08 19:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De update dit weekend gestart en 6 uur later de auto weer gebruikt, maar verder niks te zien.
Vind het vreemd dat er geen melding komt: "De update is succesvol afgerond" of wat dan ook.

Wel een kleine update erachteraan die de documentatie heeft vernieuwd en daarna moest ik in de shop alle apps opnieuw downloaden, dus ga er maar vanuit dat het goed is gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 12-11-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
De apps zijn up to date.
Maar blijkbaar is er opeens iets met de privacy instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5rfMPasNjmgru_s-s9FInwJe90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/md2TtoKJWQEBQcY3kMOoBCzb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEOm6oWyFBG66PI4GrdAylApIzw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Od9mlCobPSL1hrHBxEfwpYDj.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:12
Rij een ID.5 GTX uit 2023 en heb de update ook nog niet aangeboden gekregen. Ben toch wel benieuwd dus wachten duurt lang zeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior

Wellicht heb je hier wat aan?
The installation can only be started if the prerequisites are met:

• The battery SoC is at least 20%.

• The headlights are off (not on automatic).

• All windows and doors are fully closed.

• There is a stable internet connection.

The expected installation time is approx. 5h 30m. During installation, the vehicle is not usable and cannot be charged.

Best regards,

Your Volkswagen ID. Team
mijn bron: https://www.id3forums.co.uk/viewtopic.php?t=3622

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
AndereKoekoek schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:30:
De update dit weekend gestart en 6 uur later de auto weer gebruikt, maar verder niks te zien.
Vind het vreemd dat er geen melding komt: "De update is succesvol afgerond" of wat dan ook.

Wel een kleine update erachteraan die de documentatie heeft vernieuwd en daarna moest ik in de shop alle apps opnieuw downloaden, dus ga er maar vanuit dat het goed is gegaan.
Bij Systeminformatie en id informatie zou je dan toch moeten zien dat de versie gewijzigd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Nou de update bood zich net weer aan..... daar gaan we dan 😊😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
Devke schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:49:
Nou de update bood zich net weer aan..... daar gaan we dan 😊😜
Eind van de middag weet je meer (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark1978
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91E2vBNdHf5meJv5EKdAoRi8Da0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cjBuniRgAF9I4hICUOsiQC73.png?f=fotoalbum_large

Hoppa hier ook nog eens. kreeg meteen de update. nadat ik 90 sec in de auto had gezeten zonder contact aan.
daarna contact aan/uit en hup de gele update melding.
id einde middag meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
EDB schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:14:
[...]

Het kan zijn dat je voorklimatisering in de instellingen aan hebt staan. Dan gaat de auto verwarmen of koelen als de auto niet is afgesloten. Dus kijk eens in de instellingen of op het overzicht van de laadpaal. Als de auto op slot is zou hij geen stroom moeten trekken.[Afbeelding]
Ik heb dezelfde instellingen staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-VDhybWy9UmX5YyH4yuHQ11QQk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QJUfodIFbSZctUBJcZAc024o.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Tristan schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:18:
[...]

Ik heb dezelfde instellingen staan

[Afbeelding]
Zet 'geoptimaliseerd accugebruik; eens uit als je wilt. En kijk eens of dat invloed heeft (zal niet direct zijn, maar na een paar minuten)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08 19:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

201WD schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:21:
[...]

Bij Systeminformatie en id informatie zou je dan toch moeten zien dat de versie gewijzigd is.
Was na deze update niet het geval dat het versienummer gelijk blijft?
Ben zelf niet gaan kijken naar het versienummer van de ID software.

Het gros van de ID*-eigenaren hebben geen idee van versienummers.
Die willen gewoon een popup dat alles goed is gegaan.

Nu ik dit hier typ bedenk ik me dat ze dat misschien juist niet moeten melden. Als er daarna een storing komt na de update, dan hoeven ze iig niet te verantwoorden dat de popup zei dat alles goed was gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Ook hier is het gelukt. 😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxGVUmXYCv0-FY7X-aHz2SfHXh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZ9p6vqGki0iTFV9G8E4tO5a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeuQert
BeuQert schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:02:
[...]

Toch bijzonder, Volkswagen/ dealer (Udenhout). Werkt mooi zo'n online portaal, maar of ik even de kosten wil goedkeuren voor de inspectie dak, terwijl dit een bekend probleem is met originele VW fix TPI2063190 / TPI 2063190/2 binnen de fabrieksgarantie.. 8)7
[Afbeelding]
Oh my. Einde middag de auto opgehaald (fix onder garantie, maar het gepiep van de rempedaal interieur (ja binnen hoorbaar niet buiten) heb ik half uur á 92€ mogen aftikken…) en ik dacht het al gelijk te horen bij het panodak maar bij het opdraaien snelweg was het geluid nog VELE malen erger aanwezig. Vanaf circa 60km/h reeds een soort geritsel en getik aan de voorkant panoramadak. Ik ben direct omgedraaid en na aandringen is een medewerker toch meegereden (chef werkplaats) die het direct ook waarnam.

Auto maar weer laten staan met een hoop gedoe er omheen om weer thuis te geraken. Bizar dat ze de auto mee hebben gegeven, want dit heeft de monteur zelf moeten horen tijdens de proefrit. Chef werkplaats gaf ook aan dat ze “al met bosjes “ deze fix hadden uitgevoerd inmiddels… Auto 4mnd in bezit en van Mrt’23 als particulier maar dit is toch echt wel een smetje voor mij persoonlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door BeuQert op 12-11-2024 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchPepino
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13-01 21:33
EDB schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:14:
[...]

Het kan zijn dat je voorklimatisering in de instellingen aan hebt staan. Dan gaat de auto verwarmen of koelen als de auto niet is afgesloten. Dus kijk eens in de instellingen of op het overzicht van de laadpaal. Als de auto op slot is zou hij geen stroom moeten trekken.[Afbeelding]
Ik weet niet zeker of dat wel klopt? Als 'geoptimaliseerd accugebruik' aan staat, ontlaadt hij continu een klein beetje power om online te blijven (en niet van de 12V - die instelling is immers om de 12V te ontzien). Mogelijk gaat hij daarom telkens een heel klein beetje laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby ingenieur
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 23:08
Nexoez schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:10:
Hallo! Ik heb nu al even mijn id4.. Echter komt het regelmatig voor dat m'n wagen 'piept'. Als ik hem sluit bijvoorbeeld: 3x Hard BEEP BEEP BEEP. Of als ik in de buurt kom van de wagen, gebeurde het ook al wel eens... Ik kan het niet spontaan reproduceren.. En ik vind er ook quasi niets over online... Is hier iemand die meer weet?
Ik heb nu ook 1 dag een ID.4 en ik heb hetzelfde opgemerkt. Ik denk dat het gebeurt als ik de auto open laat (deur/kofferbak fysiek open laat) en weg loop.
Stoort niet echt, nog niet gekeken of ik het kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:34
Op dit moment een offerte liggen voor een nieuwe Id3 pro s, onderaan de offerte staat, vanaf 2025 onderhoud inclusief gaat naar 5jaar...

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 11:29
Hobby ingenieur schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:47:
[...]

Ik heb nu ook 1 dag een ID.4 en ik heb hetzelfde opgemerkt. Ik denk dat het gebeurt als ik de auto open laat (deur/kofferbak fysiek open laat) en weg loop.
Als je de instelling hebt aan staan waarbij de auto automatisch vergrendeld + de geluidssignalen dan krijg je dit. 1 beep wil zeggen dat de auto correct gesloten werd. 2 beeps wil zeggen dat de auto niet afgesloten kon worden. Bvb deur of koffer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
vanderv schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:52:
Op dit moment een offerte liggen voor een nieuwe Id3 pro s, onderaan de offerte staat, vanaf 2025 onderhoud inclusief gaat naar 5jaar...
Oke.. en? Wat is je vraag? Of was het mee een deponering?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
DonJunior schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:19:
[...]

Zet 'geoptimaliseerd accugebruik; eens uit als je wilt. En kijk eens of dat invloed heeft (zal niet direct zijn, maar na een paar minuten)
Ok. Heb ik zojuist gedaan en de auto weer aangesloten. Ik zal vanavond weer de paal rapportage bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Hobby ingenieur schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:47:
[...]

Die beep beep krijg je als je met keyless wegloopt en de deuren of achterklep is nog open en hij kan de auto daardoor niet afsluiten. Dit kan je in de instellingen uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:47
Mijn ervaringen week na de 3.7 update in een 2021 model ID4ProPerformance:

De overgang tussen regeneratief remmen en 'echt' remmen lijkt iets vloeiender. Ook lijkt de autohold iets minder happig.
De collision warning (die rode balk) lijkt wat sneller op te treden. Had m gisteren twee keer met filerijden. Daarvoor nooit gehad.
Android Auto start sneller.
En ben ik nou gek of zijn de cijfers van de GoM en het accupercentage ietsjes groter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

LastSamurai schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:25:
Mijn ervaringen week na de 3.7 update in een 2021 model ID4ProPerformance:

De overgang tussen regeneratief remmen en 'echt' remmen lijkt iets vloeiender. Ook lijkt de autohold iets minder happig.
De collision warning (die rode balk) lijkt wat sneller op te treden. Had m gisteren twee keer met filerijden. Daarvoor nooit gehad.
Android Auto start sneller.
En ben ik nou gek of zijn de cijfers van de GoM en het accupercentage ietsjes groter ?
Eens over het remgevoel. Ik voelde hiervoor altijd vrij duidelijk (denk ik, haha) wanneer het over ging naar de fysieke remmen maar nu niet meer. Ik zal eens wat letten op de autohold, daar is me nog niet direct iets opgevallen maar dat kan ook zijn omdat ik om die happigheid heen ben gaan werken. Niks speciaals gezien met de collision warning. AA start mogelijk wel wat sneller maar helaas is het met mijn telefoon nog steeds veel trager dan met die van m'n vrouw. Ik snap niet waarom en het is elke keer weer een ergernis :+.

Mij is niks opgevallen aan de GoM en % dus tja.. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeuQert
BeuQert schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:13:
[...]

Oh my. Einde middag de auto opgehaald (fix onder garantie, maar het gepiep van de rempedaal interieur (ja binnen hoorbaar niet buiten) heb ik half uur á 92€ mogen aftikken…) en ik dacht het al gelijk te horen bij het panodak maar bij het opdraaien snelweg was het geluid nog VELE malen erger aanwezig. Vanaf circa 60km/h reeds een soort geritsel en getik aan de voorkant panoramadak. Ik ben direct omgedraaid en na aandringen is een medewerker toch meegereden (chef werkplaats) die het direct ook waarnam.

Auto maar weer laten staan met een hoop gedoe er omheen om weer thuis te geraken. Bizar dat ze de auto mee hebben gegeven, want dit heeft de monteur zelf moeten horen tijdens de proefrit. Chef werkplaats gaf ook aan dat ze “al met bosjes “ deze fix hadden uitgevoerd inmiddels… Auto 4mnd in bezit en van Mrt’23 als particulier maar dit is toch echt wel een smetje voor mij persoonlijk.
Ai ai net contact gehad en ze krijgen het niet voor elkaar. Ze gaan nu heel het panoramadak demonteren dus ben hem komende dagen sowieso nog kwijt 😏

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:24

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Net belletje van de dealer gehad dat mijn op 2 oktober bestelde ID.4 Pro Business is geleverd en ik hem volgende week zaterdag kan ophalen. Gewenste leverdatum stond op 29 november, maar ik kan hem nu dus al een week eerder ophalen. Is allemaal toch wel erg snel gegaan, maar ik klaag niet :D

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19
Hier een nieuwe id.3 afgehaald vorige week. Rijdt prima, enige probleem is dat ik geen hoofdgebruiker kan toevoegen. Hij blijft een aantal minuten hangen in het "U wordt met Volkswagen ID verbonden. Wachten, alstublieft." scherm. Die timet dan op een gegeven moment out met een "Aanmelding geannuleerd" melding.

Hij geeft een aantal streepjes 4G aan en een wereldbol. Privacy instellingen omzetten, Factory reset, verbinden met eigen wifi werkt ook niet. Iemand nog tips? Ik kan gewoon rijden als guest maar het is weinig fraai. Ik zag in dit topic wel screens met hetzelfde issue, maar geen duidelijke oplossing. Iemand nog tips?

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Donaldinho schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:13:
Hier een nieuwe id.3 afgehaald vorige week. Rijdt prima, enige probleem is dat ik geen hoofdgebruiker kan toevoegen. Hij blijft een aantal minuten hangen in het "U wordt met Volkswagen ID verbonden. Wachten, alstublieft." scherm. Die timet dan op een gegeven moment out met een "Aanmelding geannuleerd" melding.

Hij geeft een aantal streepjes 4G aan en een wereldbol. Privacy instellingen omzetten, Factory reset, verbinden met eigen wifi werkt ook niet. Iemand nog tips? Ik kan gewoon rijden als guest maar het is weinig fraai. Ik zag in dit topic wel screens met hetzelfde issue, maar geen duidelijke oplossing. Iemand nog tips?
Probeer eens niet de QR code te gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tristan
DonJunior schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:19:
[...]

Dat lijkt inderdaad effect te hebben, bedankt! Hij zegt nu in ieder geval continue laden (vol) en de meter van Energie (kWh) loopt niet meer verder op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7Y-hbbadSqfXZQian1HsObPAdo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/h8H3DANDU56Iab9sKHdGr1LO.png?f=user_large

Ook de dashcam gaat niet random meer aan, waar hij voorheen toch "gewekt" werd.

Ik moet wel nog met de leverancier in gesprek gaan omdat het lijkt dat de paal bij een vol melding niet loskoppelt, terwijl dat wel in de auto (en app) is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19
Tristan schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:35:
[...]

Probeer eens niet de QR code te gebruiken.
Wat? Ik zou wel willen, maar dan kan ik mezelf niet verifieren :D Wat mis ik hier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhjL734mrcjLxAWsqgpBv9oRPEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JbB9t5gj0q4gHGPfVT1xZFOD.jpg?f=fotoalbum_large

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Donaldinho schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:48:
[...]

Wat? Ik zou wel willen, maar dan kan ik mezelf niet verifieren :D Wat mis ik hier?

[Afbeelding]
Volgens mij kan je in de auto ook aanmelden met username (email) en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Donaldinho schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:13:

-
Kun je het via internet niet oplossen?
Daar inloggen met je account, auto koppelen .
-Via vw app ?
Pagina: 1 ... 353 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.