Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 352 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 11:21
dhd schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:29:
Ik had dit op mijn gloednieuwe ID.4 deze morgen
Het HUD sloeg wit uit en was quasi onleesbaar.
Gelukkig weer normaal bij een volgende start

Nog iemand voorgehad?[Afbeelding]
Kan het zijn dat het display beslagen was? Dat heb je bij deze temperaturen vrij snel. Het is volgens mij een soort plexiglas glaasje waar dat op/door geprojecteerd wordt vlakbij je voorruit dus kan gemakkelijk beslaan. Ik had er en keer een spinnetje op zitten ook leuk effect ;)

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:35
Jakkie takkie schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:08:
[...]

Kan het zijn dat het display beslagen was? Dat heb je bij deze temperaturen vrij snel. Het is volgens mij een soort plexiglas glaasje waar dat op/door geprojecteerd wordt vlakbij je voorruit dus kan gemakkelijk beslaan. Ik had er en keer een spinnetje op zitten ook leuk effect ;)
Als het allemaal wat uitvergroot wordt op je ruit (heb het systeem niet) dan kun je nog wel eens een x gegil gaan horen 😜

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhd
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-08 15:51

dhd

Jakkie takkie schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:08:
[...]

Ik denk niet dat de voorruit of display beslagen was. Nu, het heeft zich niet meer voorgedaan, ook deze morgen niet bij heel vochtig, mistig weer...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

Vandaag eindelijk de grote ID update OTA aangeboden gekregen. Komend van 3.2 netjes in krap 3 uur naar 3.7 gezet .... Ik moet zeggen, update is heel soepeltjes verlopen ... !

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-09 16:57
ID4Pro uit 2021. Vrijdag 3.7 zonder problemen geïnstalleerd. Merk geen enkel verschil met 3.2.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:00
Afgelopen weekend was ook eindelijk de 3.7 update beschikbaar voor mijn ID.4 en die dus direct geïnstalleerd. Heb hem zaterdag 's avonds aangezet en ben zondag rond de middag pas weer gaan kijken, geen idee hoe lang het geduurd heeft maar hij was klaar. De auto gaf wel aan nog een andere OTA update te moeten doen maar die was snel klaar. Vanochtend bij het wegrijden kon ik de stoelverwarming niet uitzetten en deed de achteruitrijcamera het niet, dit was na een reset van het infotainmentsysteem gelukkig meteen verholpen.

Vandaag had ik verder het geluk dat ik de auto kon aansluiten op een EV testsysteem. Ik was namelijk erg benieuwd op basis van welk protocol de V2H functionaliteit werkt. Eenmaal het testsysteem aangesloten bleek al snel dat de VW enkel aangaf via DIN SPEC en ISO15118-2 te willen handshaken. Standaard zijn deze protocollen niet geschikt voor bidirectioneel laden. Na overleg met de testers is het vermoeden er dat VW dus iets speciaals doet en niet de ISO15118-20 specificatie gebruikt die wel standaard bidirectioneel laden ondersteunt. Ze hebben dus samen met Hager iets gebouwd dat samenwerkt maar niet op basis van een standaard protocol. Dit betekent dus ook dat we niet simpelweg een generieke bidirectionele laadpaal kunnen kopen. Daarbij komt dat een DC bidirectionele laadpaal sowieso wat ingewikkelder is aangezien je dan ook altijd een DC/AC omvormer nodig gaat hebben of een thuisaccu waar je direct DC in kan stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

ID3 pro first geupdate met 3.6, helemaal top, en door de APK gehaald (4 jaar oud inmiddels...)

Kreeg de mededeling bij ophlaen dat er een aantal accu modules "slecht" waren. Mogelijk binnenkort accustoring.

Nog geen twee dagen verder: Melding over storing en aandrijfsysteem.

Toeval? Wie zal het zeggen.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancotanis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-09 15:13
Firstconnection schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:16:
[Afbeelding]

Maar daar kwam deze melding voor terug. Electrical drive not working. Merk niks met rijden. Range is ook goed. Ik ga eerst maar eens wat zekeringen trekken voordat ik me bij de dealer meld.
HIer zelfde (id.3 first), update gedaan en volgende dag bij wegrijden deze melding na 5 minuten rijden. Na auto uurtje geparkeerd te hebben bij terug komst melding weg en verder niet meer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 12:40
Hier helaas problemen met de update. Ondanks dat ik me voorgenomen had nooit meer onderweg te updaten, vanochtend in mijn verbazing en enthousiasme toch op updaten geklikt. Terwijl ik de auto afsloot had ik al spijt dat ik niet eerst even hier op het forum had gekeken.

Vanochtend dus om 08:15 aangezet, vanmiddag rond 17:30 geen teken van leven. Sleutel werd niet herkend dus de VW pechhulp gebeld en met behulp van de Wegenwacht de auto open gekregen via de noodsleutel. Schijnbaar moet je het handvat absurd omhoog trekken, als een ouderwetse greep.. Je moet het maar weten..

Eenmaal open reageerde auto nog niet direct ergens op. Er was wel genoeg spanning in de 12V accu. Na 5 minuten kijken en klooien start het media display met de boodschap dat er geüpdatet wordt. This may take a while.. de achterlichten branden ook.
5 minuten later is het display en de achterlichten weer uit. Het proces lijkt verder te gaan en er lijkt weer leven in de auto. De sleutel wordt weer herkend na in het midden bakje gelegen te hebben.

Er zit niets anders op dan geduldig wachten tot de update nu is afgerond denk ik. Hopelijk lukt het want ik sta 2 hoog in een parkeergarage. Hoe dom kon ik zijn..

VW ID.4 Max 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Ik zit te wachten tot de melding komt dat hij klaar staat. De update naar 3.7

17 oktober mail gehad van VW. Toestemmingen zijn er als het goed is daar ik 3.2. ook OTA heb gehad. Via VW even gekeken of de schuifjes goed staan. We zijn nu ruim 14 dagen verder. Geen melding nog. Geen idee hoeveel uur je moet rijden met de auto voordat deze download binnen is.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-09 19:23
LastSamurai schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:09:
ID4Pro uit 2021. Vrijdag 3.7 zonder problemen geïnstalleerd. Merk geen enkel verschil met 3.2.
Klopt maar voornamelijk foutjes in de,software die aangepast zijn.
Ook het laden zou wat stiller zijn.
Op de site van vw staan de wijzigingen genoemd.
Maar wil je up-to-date blijven met de auto dan is het verstandig om de aangeboden updates te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Devke schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:45:
Ik zit te wachten tot de melding komt dat hij klaar staat. De update naar 3.7

17 oktober mail gehad van VW. Toestemmingen zijn er als het goed is daar ik 3.2. ook OTA heb gehad. Via VW even gekeken of de schuifjes goed staan. We zijn nu ruim 14 dagen verder. Geen melding nog. Geen idee hoeveel uur je moet rijden met de auto voordat deze download binnen is.
Je krijgt automatisch een melding op het scherm als je in de auto stapt.
Zorgvdat ie minimaal 20% geladen is.
Dan kun je hem aanklikken , auto uitzetten en afsluiten.
Het duurt dan minimaal 210 minuten voor de download / installatie.
Je kunt de auto dan niet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 12:40
Sloetz schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:41:
Hier helaas problemen met de update.

Er zit niets anders op dan geduldig wachten tot de update nu is afgerond denk ik.
Anderhalf uur later is de update afgerond.
Er staat een rood driehoek in beeld met elektrische storing, auto veilig aan de kant zetten. Auto afgesloten en weggelopen, na terugkomt en openen zijn de rode waarschuwing maar zijn echt alle oranje storingen zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOWDQXD6xoLDzzt9yQ0FGP8P37Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iebUUiqXlbfYIRq0KjRZ4iDP.jpg?f=fotoalbum_large.
Auto wederom afgesloten en ontgrendeld en daarna lijken alle storing weg. Na een proef rondje rijden en remmen leek het me veilig genoeg om naar huis te rijden.

Iemand enig idee voor welke fantastische nieuwe features ik deze ontberingen heb doorstaan? Ik heb nog geen verschil gemerkt.

*update* sorry zie net de post van 201WD van 31 okt over 3.7 release notes.

De easy entry was bij mij na 3.2 gemaakt en doet het gelukkig nog steeds.

[ Voor 3% gewijzigd door Sloetz op 04-11-2024 19:43 ]

VW ID.4 Max 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Firstconnection schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:16:
[Afbeelding]

Hier ook de 3.7 update binnen. Installatie zonder problemen. Wel een dag lang een foutmelding van de digitale handleiding. Was volgende dag weer weg. Maar daar kwam deze melding voor terug. Electrical drive not working. Merk niks met rijden. Range is ook goed. Ik ga eerst maar eens wat zekeringen trekken voordat ik me bij de dealer meld.
Nou, vandaag toch maar ff langs de express service van Pon Center Zeist want de melding ging niet weg. Ik mocht meteen niet meer verder rijden; tenminste 1 module van de HV accu is defect. Was gelukkig wel op voorraad, maar het inbouwen duurt w.s. 1 tot 2 weken. Tot die tijd een huurauto.

Wel bijzonder dat dit letterlijk 1 dag na de 3.7 update naar voren komt. Misschien was de module al veel langer stuk, maar kwam dat gewoon niet door onder de 3.2..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
201WD schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:52:
[...]

Je krijgt automatisch een melding op het scherm als je in de auto stapt.
Zorgvdat ie minimaal 20% geladen is.
Dan kun je hem aanklikken , auto uitzetten en afsluiten.
Het duurt dan minimaal 210 minuten voor de download / installatie.
Je kunt de auto dan niet gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjwemQvhKPVcL-2HvSq4ACy9dYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6zFWzL5ciKY9rVCaUfGC2vW.jpg?f=fotoalbum_large

Aantal dagen duurt het downloaden vlgs de mail. Ga al naar de 3 weken toe tov mail VW. Daarom vroeg ik me af hoeveel uur je moet rijden voordat hij zich aanbied 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
Devke schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:50:
[...]

[Afbeelding]

Aantal dagen duurt het downloaden vlgs de mail. Ga al naar de 3 weken toe tov mail VW. Daarom vroeg ik me af hoeveel uur je moet rijden voordat hij zich aanbied 😊
Ik heb geen mail ontvangen, update werd gewoon aangeboden bij het instappen, dan kun je er voor kiezen om updaten aan te klikken en uit te stappen of je klikt het weg en gaat je rit doen.
Je ziet de update dan weer staan als je de volgende keer weer in je auto stapt, boven de welkomstboodschap.

Wanneer je hem krijgt is niet bekend, VW Duitsland stuurt telkens een batch autos aan ,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:36
201WD schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:11:
[...]

Ik heb geen mail ontvangen, update werd gewoon aangeboden bij het instappen, dan kun je er voor kiezen om updaten aan te klikken en uit te stappen of je klikt het weg en gaat je rit doen.
Je ziet de update dan weer staan als je de volgende keer weer in je auto stapt, boven de welkomstboodschap.

Wanneer je hem krijgt is niet bekend, VW Duitsland stuurt telkens een batch autos aan ,
Mail hier uit de spam gevist. Helaas na ook zo'n 3 weken wachten ook nog steeds geen melding. Ik rij vooral korte stukjes, ik hoop dat dit geen invloed heeft.

/Edit:
Ik bedenk me net dat de auto woensdag bij de dealer voor de apk moet. Misschien gooien ze de update er daar wel op ?

[ Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 04-11-2024 20:39 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:36
PublishedMeteor schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:14:

Vandaag had ik verder het geluk dat ik de auto kon aansluiten op een EV testsysteem. Ik was namelijk erg benieuwd op basis van welk protocol de V2H functionaliteit werkt. Eenmaal het testsysteem aangesloten bleek al snel dat de VW enkel aangaf via DIN SPEC en ISO15118-2 te willen handshaken. Standaard zijn deze protocollen niet geschikt voor bidirectioneel laden.
Klopt, daar heb ik op dit forum eerder mijn ongenoegen over geuit, dat VW ISO15118-2 heeft geïmplementeerd in plaats van ISO15118-20.

Het lijkt inderdaad kwaadaardige opzet, zo niet dan is het knulligheid ten top. Ik kan beide niet uitsluiten.
:-(

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Flappiewappie schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:58:
ID3 pro first geupdate met 3.6, helemaal top, en door de APK gehaald (4 jaar oud inmiddels...)

Kreeg de mededeling bij ophlaen dat er een aantal accu modules "slecht" waren. Mogelijk binnenkort accustoring.

Nog geen twee dagen verder: Melding over storing en aandrijfsysteem.

Toeval? Wie zal het zeggen.
3.6. Update ? Bedoel je niet 3.7 ?

Storing, je kunt er mee rijden.
Kan zijn dat hij weg gaat en dan weer terug komt.
Accupack dat storing veroorzaakt wijkt in waardes dan af van de andere pack's.
Ze halen zo' n pack eruit en vervangen dat voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Golf2vr6 schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:26:
[...]

Mail hier uit de spam gevist. Helaas na ook zo'n 3 weken wachten ook nog steeds geen melding. Ik rij vooral korte stukjes, ik hoop dat dit geen invloed heeft.

Nee dat maakt niks uit.

/Edit:
Ik bedenk me net dat de auto woensdag bij de dealer voor de apk moet. Misschien gooien ze de update er daar wel op ?
Gewoon die dealer vragen die update er op te zetten.
De ene doet het wel een ander zegt weer dat het niet "kan" .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 22:26
Met alle respect, dit kan ik je (als software engineer) geenszins verwijten. Ik vind het absurd hoe VW de updates heeft geimplementeerd. Ik begrijp echt niet dat ze een blue-green deployment hebben gebruikt. Gewoon updaten in de achtergrond en als alles goed lijkt te zijn gegaan dan in de nacht ergens switchten. Als men de auto toch niet gebruikt.
Zo moeilijk is dat allemaal niet. Maar nee, we updaten de auto op een manier waarmee we de auto in essentie een papiermachee-mobiel maken. 8)7

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:52
Of het is mij nooit opgevallen of er is weer iets nieuws.

Direct bij het aanzetten van mijn id3 geeft hij een verkeerde range aan. (24% 250km) En na 5 seconde ofzo telt ie terug naar een meer kloppende waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:23

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb het idee dat m'n ID.4 sinds de update een stuk later remt met de ACC (ik heb geen travel assist btw).

Ik moet tegenwoordig redelijk vaak ingrijpen. Nog iemand opgevallen? Of mss moet ik weer eens wassen en ligt het aan vuil bij de sensoren 😅

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:07

Tarin

Just plain weird.

Boy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:40:
Ik heb het idee dat m'n ID.4 sinds de update een stuk later remt met de ACC (ik heb geen travel assist btw).

Ik moet tegenwoordig redelijk vaak ingrijpen. Nog iemand opgevallen? Of mss moet ik weer eens wassen en ligt het aan vuil bij de sensoren 😅
Op welke stand staat de ACC? Normaal/Eco/Sport maakt hier een verschil, en als hij voor de update op Eco stond, en dat nu nog steeds aangeeft, betekent dat niet dat hij onder de motorkap ook daadwerkelijk de Eco-instellingen geladen heeft.

Die van ons staat bijvoorbeeld altijd op Eco, maar we kunnen er sneller mee rijden dan die 130km/h (doen we niet vaak maar het is wel erg fijn dat het kan hier in Duitsland). Als ik tijdens het rijden tussen de instellingen switch, wordt de maximumsnelheid wel op 130km/h gezet, maar de volgende rit kunnen we weer harder terwijl volgens het display de eco-mode aktief is.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
Boy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:40:

Veranderd er ook iets aan het gevoel van het rempedaal?
Ik vind het net een spons waar je best veel kracht moet zetten.
Voor de ID4 hadden we een e-Niro. Deze voelde "hard". Veel beter te doseren.
De e-golf van mijn vrouw voelt eigenlijk ook zoals de e-Niro.

Als ik in de Golf rem, zoals ik in de ID4 doe, ga ik bijna door de voorruit.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Tarin schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:47:
[...]

Op welke stand staat de ACC? Normaal/Eco/Sport maakt hier een verschil, en als hij voor de update op Eco stond, en dat nu nog steeds aangeeft, betekent dat niet dat hij onder de motorkap ook daadwerkelijk de Eco-instellingen geladen heeft.

Die van ons staat bijvoorbeeld altijd op Eco, maar we kunnen er sneller mee rijden dan die 130km/h (doen we niet vaak maar het is wel erg fijn dat het kan hier in Duitsland). Als ik tijdens het rijden tussen de instellingen switch, wordt de maximumsnelheid wel op 130km/h gezet, maar de volgende rit kunnen we weer harder terwijl volgens het display de eco-mode aktief is.
Hmm, dat is het miss. bij ons staat hij altijd op comfortabel, nu ook. Ik zal 'm eens switchen, even naar bijv sport en dan weer terug naar comfortabel, kijken of dat verschil uitmaakt.

Dit zouden dan wel erg slordige bugs zijn zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

driel24 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:57:
[...]

Ik rij deze auto nu bijna 4 jaar, ik kan niet echt vergelijken omdat ik nauwelijks in een andere auto rij. Ik heb de rem nooit als 'vreemd' ervaren, maar ik lees dit wel vaker hier in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:45

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

[...]

Ik ben zelf nog niet in het bezit van deze auto, maar heb er een paar weken geleden wel een testrit mee gedaan en dat viel mij toen inderdaad ook op. Wat ik echter begrepen heb, is dat dit met opzet is. Het eerste deel van de travel van de rem, remt op de motor en regenereert daarmee energie. Pas als je het pedaal dieper intrapt zullen daadwerkelijk de fysieke remmen aangesproken worden. Zo is het "sponzige" gevoel mij uitgelegd.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Ik had laatst een leen ID3 mee, toen ik daar remde knalde ik ook zowat door de voorruit.
Totaal andere rem ervaring dan mijn 2020 ID.3

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:00
KrlGl schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:44:
[...]

Klopt, daar heb ik op dit forum eerder mijn ongenoegen over geuit, dat VW ISO15118-2 heeft geïmplementeerd in plaats van ISO15118-20.

Het lijkt inderdaad kwaadaardige opzet, zo niet dan is het knulligheid ten top. Ik kan beide niet uitsluiten.
:-(
Ik heb even teruggezocht en ik heb je post gevonden, die had ik inderdaad gemist. Ik zie nu ook in deze newspost dat ze het zelf vermelden. Mijn test heeft dus dus enkel bevestigd :/. Jammer maar het is wat het is voor nu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Boy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:58:
[...]

Hmm, dat is het miss. bij ons staat hij altijd op comfortabel, nu ook. Ik zal 'm eens switchen, even naar bijv sport en dan weer terug naar comfortabel, kijken of dat verschil uitmaakt.

Dit zouden dan wel erg slordige bugs zijn zeg...
Je kunt ook zelf de instellingen wijzigen bijvoorbeeld in het menu en of kiezen voor individuele instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

201WD schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:40:
[...]

Je kunt ook zelf de instellingen wijzigen bijvoorbeeld in het menu en of kiezen voor individuele instelling.
Maar het is gewoon bizar...hij ziet een auto (auto is blauw in beeld), blijft doorrijden en dan te laat raakt ie in paniek en rode balk...of hij remt nogal hard zonder rode balk (ID-light), het is soms redelijk spannend haha

Dit was eerst gewoon niet zo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
Boy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:27:
[...]

Maar het is gewoon bizar...hij ziet een auto (auto is blauw in beeld), blijft doorrijden en dan te laat raakt ie in paniek en rode balk...of hij remt nogal hard zonder rode balk (ID-light), het is soms redelijk spannend haha

kijk even naar je drive modus en probeer daar wat instellingen uit,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 16:40
Mijn update is ook binnen, zelfs volledig door mijn vrouw gedraaid tijdens een dagtripje en alles werkt (voor zover ik kan beoordelen). Het had ook anders kunnen lopen....

Hier denk ik geen meldingen over gebrickte auto's of wel? Ik zag dat er in andere landen nu toch wel wat auto's afgesleept worden en in Finland wordt het voorlopig door de dealers afgeraden om de update te draaien.....

Wat met een polletje enigzins is gekwantificeerd is de laadsnelheid die max 7kw is na de update naar 3.7. Van de 52 personen, geeft 16% aan hier mee te maken te hebben. Die van mij doet iig gewoon 11kw

[ Voor 20% gewijzigd door kisik op 05-11-2024 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drks
  • Registratie: November 2023
  • Nu online
[...]

Na de update heb ik ook gehad, dat de auto lang bleef doorgaan (travelassist), toen de auto voor mij plotseling afremde voor een rotondefile. Daarna een rode balk en een alarmpiep. Heb toen zelf maar geremd. Dit heb ik in de afgelopen 25k km nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:43

EDB

kisik schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:00:
Mijn update is ook binnen, zelfs volledig door mijn vrouw gedraaid tijdens een dagtripje en alles werkt (voor zover ik kan beoordelen). Het had ook anders kunnen lopen....

Hier denk ik geen meldingen over gebrickte auto's of wel? Ik zag dat er in andere landen nu toch wel wat auto's afgesleept worden en in Finland wordt het voorlopig door de dealers afgeraden om de update te draaien.....

Wat met een polletje enigzins is gekwantificeerd is de laadsnelheid die max 7kw is na de update naar 3.7. Van de 52 personen, geeft 16% aan hier mee te maken te hebben. Die van mij doet iig gewoon 11kw
Hier ook geen problemen met de laadsnelheid na de update. Meestal laad ik langzamer als de zon overdag schijnt maar 11.1 kw is geen probleem.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD

Hier ook laden tussen de 10 en 11kwh.
3 fase lader Vw Ellibox.
Werkt prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 18:48
[...]

Dit had ik dus juist op 3.2. Vannacht is bij mij 3.7 geïnstalleerd. Zonder problemen gelukkig. Ik heb er nog niet lang genoeg mee gereden om te zien of dat vervelende niet-remgrdag veranderd is.

Het gebeurde niet dagelijks, maar vaak genoeg om echt storend te zijn. Het leek soms wel alsof ACC gewoon uitstond, terwijl dat niet het geval is.

De dealer heeft dat niet op kunnen lossen.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:18:
[...]

Dit had ik dus juist op 3.2. Vannacht is bij mij 3.7 geïnstalleerd. Zonder problemen gelukkig. Ik heb er nog niet lang genoeg mee gereden om te zien of dat vervelende niet-remgrdag veranderd is.

Het gebeurde niet dagelijks, maar vaak genoeg om echt storend te zijn. Het leek soms wel alsof ACC gewoon uitstond, terwijl dat niet het geval is.

De dealer heeft dat niet op kunnen lossen.
Vwb de update, mogelijk komen er kort na de 3.7 nog een of 2 kleine updates binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:24

f.h

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe ID.4 Pro. Ben er erg blij mee.
Een aardige hoeveelheid aan instellingen etc. die ik al aardig (denk te) begrijp(en). Echter 1tje kan ik nog niet uitzetten:

Ik krijg af en toe gesproken meldingen in de vorm van "over 250 meter is op straatnaam X vertraging van Y minuten". Terwijl ik altijd CarPlay gebruik en nooit de ingebouwde navigatie.

Enig idee hoe ik dat uit krijg?

Edit: extra Google leert me dat ik uberhaubt voice guidance uit moet zetten. Dan gaan we dat maar eens proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door f.h op 05-11-2024 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoT85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-07 11:44

Jawel o.a. die van mij is afgesleept. Zoals al eerder vermeld een enkeling die problemen ondervind.
DonJunior schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:53:
[...]

Dat ziet er niet best uit.

Benieuwd wat de oplossing gaat zijn. Houd je ons op de hoogte?
Krijg zojuist de melding van de garage "We hebben inmiddels een regelapparaat vervangen. Hierdoor werkt uw reservesleutel niet meer"
Of ik die even af wil komen geven.

Heb alleen geen idee welk regelapparaat dat dan is. Wellicht dat het sommigen hier wel iets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Zojuist eerste APK gehad... afgekeurd 😅

Wiellagers voor moeten vervangen worden, €860 incl btw.

Zojuist ook een kleine OTA gestart van 15 min, hopelijk start ie straks nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Boy schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:45:
Zojuist eerste APK gehad... afgekeurd 😅

Wiellagers voor moeten vervangen worden, €860 incl btw.

Zojuist ook een kleine OTA gestart van 15 min, hopelijk start ie straks nog
Hoeveel km heeft de auto gelopen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

201WD schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:01:
[...]

Hoeveel km heeft de auto gelopen ?
Uit m'n hoofd zit ik nu rond de 98.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewwie64
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-09 12:37

ewwie64

ID.3 1P

ik twijfelde nog of ik update 3.7 zou laden......
volgens de berger was ik nr 12 deze week van de ID3/4 in Apeldoorn en omgeving

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHyy6icg6OnhMp9wDprC7Sds068=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/maMUSWFvBt0JyuIMQktuB1wr.jpg?f=user_large

ID.3 First Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 19:41
[...]

Dit gedrag herken ik heel goed, omwille hiervan zet ik ACC altijd uit bij file-rijden. Bij gewoon rijden werkt het wel goed. Maar dit gedrag heb ik dus al sinds ik de auto heb, ongeveer 1 jaar nu. Sinds ik de update naar 3.7 heb ik nog niet met ACC in file gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 09:35
Er staat duidelijk in de handleiding dat de auto stilstaande auto's niet kan herkennen en dat je daarom zelf moet afremmen. de rode balk is het aparte collision-avoidance system dat op het laatste moment ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
ewwie64 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:12:

[Afbeelding]
Dat is minder.
En kun je aangeven hoe de mislukte update verlopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 16:40
ewwie64 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:12:

[Afbeelding]
Sterkte. De aantallen geupdate auto's neemt toe en daarmee ook het aantal afgesleepte auto's. Ik kan me voorstellen dat er gezegd wordt om even de update niet te draaien (of als ze kunnen, de campagne stoppen in Wolfsburg). ICAS modules liggen niet oneindig op voorraad, net als de werkplaatscapaciteit en leenauto's...... De softwareboys bij VW zijn in 4 jaar tijd niet veel vooruit gekomen. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
zeeuwsmeisjeman schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:20:
[...]
Dit gedrag herken ik heel goed, omwille hiervan zet ik ACC altijd uit bij file-rijden. Bij gewoon rijden werkt het wel goed. Maar dit gedrag heb ik dus al sinds ik de auto heb, ongeveer 1 jaar nu. Sinds ik de update naar 3.7 heb ik nog niet met ACC in file gereden.
In de echt langzame file (<20km/u) zet ik de ACC altijd op 2 of 3 streepjes afstand icm eco-mode. Dan werkt hij bij mij perfect. Wel moet ik zelf soms een keer een duwtje tegen het gaspedaal geven om hem wat eerder te laten vertrekken omdat hij anders pas erg laat optrekt. ACC op één streepje is hij een enkele keer erg laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:03

bjp

idd zo gebruik ik ACC in de file ook op mijn Superb iV: maar je moet wel je handen op het stuur houden. Anders vertrekt hem niet meer de volgende keer.

Ik geef toe, het helpt wel, start en stopt vanzelf, volgt 't vak. Best idd om meer dan 1 streep te geven.

Nog nooit een probleem gehad van "auto's niet herkennen".

[ Voor 10% gewijzigd door bjp op 06-11-2024 14:48 ]

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
sl1000 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:23:
Er staat duidelijk in de handleiding dat de auto stilstaande auto's niet kan herkennen en dat je daarom zelf moet afremmen. de rode balk is het aparte collision-avoidance system dat op het laatste moment ingrijpt.
Stilstaande auto's voor mij in het verkeer worden goed herkend. Daar remt hij normaal op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 19:41
AlphaRomeo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:29:
[...]

In de echt langzame file (<20km/u) zet ik de ACC altijd op 2 of 3 streepjes afstand icm eco-mode. Dan werkt hij bij mij perfect. Wel moet ik zelf soms een keer een duwtje tegen het gaspedaal geven om hem wat eerder te laten vertrekken omdat hij anders pas erg laat optrekt. ACC op één streepje is hij een enkele keer erg laat.
Bij mij lijkt het alsof het instellen van de streepjes afstand in de file geen invloed heeft. De afstand blijft heel kort. Nu begrijp ik wel dat de afstand bij filerijden korter zal zijn dan bij gewoon rijden maar zelfs met het maximum aantal streepjes blijft het gedrag hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
bjp schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:38:
idd zo gebruik ik ACC in de file ook op mijn Superb iV: maar je moet wel je handen op het stuur houden. Anders vertrekt hem niet meer de volgende keer.

Ik geef toe, het helpt wel, start en stopt vanzelf, volgt 't vak. Best idd om meer dan 1 streep te geven.
Bij mij gaat hij weer rijden als de auto voor je optrekt , of je geeft een beetje gas of je pakt het stuur vast .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik ben benieuwd wat jullie theorieën zijn over de problemen met Volkswagen en de productie van een minder verkocht model als de ID. Buzz. Ik heb al enige tijd geleden bij onze dealer een offerte opgevraagd voor een ID. Buzz LWB, deze wil ik inruilen voor ons huidige ID. Buzz. De offerte laat maar op zich wachten, de dealer geeft aan dat ze de gegevens niet rond kunnen krijgen. Wat bij mij nu inmiddels overkomt bij twijfel en terughoudendheid van hun kant, alsof ze er hun handen niet meer aan willen branden..

Nu de ID. Buzz ook verkrijgbaar is in Amerika kan ik me zo voorstellen dat Volkswagen zich meer op dat continent gaan concentreren. Dat is mijn theorie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:17
Vr13s schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:53:
...

Nu de ID. Buzz ook verkrijgbaar is in Amerika kan ik me zo voorstellen dat Volkswagen zich meer op dat continent gaan concentreren. Dat is mijn theorie :)
Wordt lastig, straks is het alleen nog Tesla in de VS (vriendje van de nieuwe president :+).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Even gezocht maar kan het niet vinden. Mijn sleutel werkt sinds vanmorgen niet. Van mijn vrouw wel. Batterij recent vervangen op de sleutel van mijn vrouw. Die van mij vanmorgen omdat ik dacht dat hij leeg was. Sleutel stuk?
Batterij check. Zit er goed in. Kan de auto dus niet openen met de knopjes. Geen reactie. Geen welkoms knipoog als je aan komt lopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Devke op 06-11-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 14:08
Devke schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:23:
Even gezocht maar kan het niet vinden. Mijn sleutel werkt sinds vanmorgen niet. Van mijn vrouw wel. Batterij recent vervangen op de sleutel van mijn vrouw. Die van mij vanmorgen omdat ik dacht dat hij leeg was. Sleutel stuk?
Batterij check. Zit er goed in.
Al geprobeerd opnieuw te syncen? (sleutel in de voorste bekerhouder van de middenconsole leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
leinenga schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:25:
[...]

Al geprobeerd opnieuw te syncen? (sleutel in de voorste bekerhouder van de middenconsole leggen)
Hij heeft in de middenconsole gelegen even. Wel op het onderste stukje van de console. Ga hem voorin proberen ff. Syncen is ook mee gaan rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 16:01
Welke batterij heb je gebruikt? Niet alle merken werken, Varta doet het in ieder geval wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Jazz37 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:52:
Welke batterij heb je gebruikt? Niet alle merken werken, Varta doet het in ieder geval wel
Is van Ikea.... in de sleutel van mijn vrouw zit dezelfde en die werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
Devke schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:30:
[...]

Hij heeft in de middenconsole gelegen even. Wel op het onderste stukje van de console. Ga hem voorin proberen ff. Syncen is ook mee gaan rijden?
De voorste zie je ook de afbeelding van een sleutel als het goed is. Rijden is denk ik niet nodig, maar wel op contact/aan zetten ga ik vanuit. Hoe lang dat moet, geen idee.
Maar een defecte batterij zou natuurlijk ook kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoT85
MarcoT85 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:58:
Mijn ID.4 is vastgelopen tijdens de update. Contact gehad met VW en de auto is zojuist opgehaald en wordt naar de dealer gebracht.
Volgens de chauffeur van de bergauto was zijn collega ook al onderweg naar eenzelfde auto.

Ben erg benieuwd wat er mis mee is gegaan.
Auto zojuist opgehaald. "De regelmodule is vervangen" volgens de garage. Was niet iets wat voorkomen had kunnen worden volgens hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
Weet iemand wat de minimale band load index is voor een id3 58kwh? Gisteren nieuwe achter sloffen gekregen maar bij een bocht heb ik t idee dat hij door zijn enkels gaat..

Edit: 99v dus moet makkelijk kunnen. Zou ze morgen even iets meer bar in drukke.

Edit:2 vorige set waren xl banden en deze hebben geen versterkte wand. Geen idee of dit echt een probleem kan geven.

[ Voor 38% gewijzigd door flaskk op 06-11-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
flaskk schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:39:
Weet iemand wat de minimale band load index is voor een id3 58kwh? Gisteren nieuwe achter sloffen gekregen maar bij een bocht heb ik t idee dat hij door zijn enkels gaat..

Edit: 99v dus moet makkelijk kunnen. Zou ze morgen even iets meer bar in drukke.

Edit:2 vorige set waren xl banden en deze hebben geen versterkte wand. Geen idee of dit echt een probleem kan geven.
Welk merk banden heb je er nu onder liggen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
201WD schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:33:
[...]

Welk merk banden heb je er nu onder liggen ?
Pirelli's winterbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Winterbanden zijn natuurlijk al zachter dan zomerbanden en die moeten idd water harder opgepompt worden.
Maar je merkt het verschil in rijden tussen zomer- of winterbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webfietser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-09 22:15
Vr13s schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:53:
Ik ben benieuwd wat jullie theorieën zijn over de problemen met Volkswagen en de productie van een minder verkocht model als de ID. Buzz. Ik heb al enige tijd geleden bij onze dealer een offerte opgevraagd voor een ID. Buzz LWB, deze wil ik inruilen voor ons huidige ID. Buzz. De offerte laat maar op zich wachten, de dealer geeft aan dat ze de gegevens niet rond kunnen krijgen. Wat bij mij nu inmiddels overkomt bij twijfel en terughoudendheid van hun kant, alsof ze er hun handen niet meer aan willen branden..

Begin oktober een ID.Buzz LWB besteld bij een VW dealer in Gouda. Offerte had ik in een dag binnen en na nog wat kleine aanpassingen de volgende dag definitief besteld. Initieel stond de leverdatum op week 52 - 2024 maar is deze week gewijzigd naar week 02 - 2025. Wel balen want dat kost me dus zo’n €700,- extra aan BPM. Nu maar hopen dat de levering niet nog meer vertraagd wordt door de problemen bij Volkswagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
Webfietser schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:57:
[...]

Begin oktober een ID.Buzz LWB besteld bij een VW dealer in Gouda. Offerte had ik in een dag binnen en na nog wat kleine aanpassingen de volgende dag definitief besteld. Initieel stond de leverdatum op week 52 - 2024 maar is deze week gewijzigd naar week 02 - 2025. Wel balen want dat kost me dus zo’n €700,- extra aan BPM. Nu maar hopen dat de levering niet nog meer vertraagd wordt door de problemen bij Volkswagen.
Het bespaard je daarnaast wel 1 jaar afschrijvingskosten. Stel je ruilt hem in over 4 jaar. In de 1e siruatie is hij 5 jaar oud en in de 2e 4 jaar. Maakt dat uit? Jazeker. Een dealer maakt het niet uit bij leveren. Maar bij inruil "is hij toch 5 jaar oud". Zo denken die grappenmakers. Ik heb vaak genoeg een nieuwe auto over de jaarwisselingsgrens heen getild. Of je moet nu al een vette korting gehad hebben. Dan heb ik het zeker niet over bedragen onder de 5k.

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 07-11-2024 07:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:27
spencer_830 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:36:
[Afbeelding]

Helaas, update naar 3.7 mislukt.

Ik weet niet of het ermee te maken heeft:
Ik heb de update op de oprit aangezet, een paar minuten later ging het alarm af.
Met de sleutel van uit huis de auto geopend en weer gesloten.

Wet iemand of de update weer vanzelf zich aanbied ?

(VW ID.4)
Gistermiddag kreeg ik de update weer aangeboden, nu met succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:11
Ik kreeg de update gisterochtend aangeboden ( ID.3 1st Pro uit december 2020 ).
Omdat ik toch een dagje kantoor had, de update aangezet op de zaak.
Aan het einde van de dag stap ik in en had ik een rode driehoek met 'update niet voltooid, raadpleeg wagendocumentatie'.
Alles werkt qua infotainment, maar hij ging niet in de versnelling.
Vanochtend gekeken of er iets is verandert, maar nog steeds dezelfde melding.

Kortom.....die wordt straks afgesleept en ik krijg vervangend vervoer.
Ik was al de zoveelste gaven ze aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-08 08:28
Frank_P schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:03:
Aan het einde van de dag stap ik in en had ik een rode driehoek met 'update niet voltooid, raadpleeg wagendocumentatie'.

Toch bizar dat een simpele software update genoeg is om een auto onklaar te maken. Succes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
twowheeler schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:16:
[...]

Toch bizar dat een simpele software update genoeg is om een auto onklaar te maken. Succes!
ik vraag me ook af of het aan de combinatie met het model/edition ligt, heb nu 2 berichten gezien hier waarbij de auto afgevoerd moest worden en allebei ID3 1st edition.
Lijkt me dat daar dan uberhaupt iets niet goed zit, want bij de mensen waaar het zonder problemen ging waren het vaak ID4 of nieuwer.

Je zou toch denken dat je software test op alle hardware platformen waar je het op wilt releasen :) of denk ik nou te professioneel 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leinenga
murdoch1980 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:20:
[...]

ik vraag me ook af of het aan de combinatie met het model/edition ligt, heb nu 2 berichten gezien hier waarbij de auto afgevoerd moest worden en allebei ID3 1st edition.
Lijkt me dat daar dan uberhaupt iets niet goed zit, want bij de mensen waaar het zonder problemen ging waren het vaak ID4 of nieuwer.

Je zou toch denken dat je software test op alle hardware platformen waar je het op wilt releasen :) of denk ik nou te professioneel 8)7
Hier een ID3 1st 2020. Bij ons is de update naar 3.7 prima verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoT85
Zelfde als bij mij.
MarcoT85 in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Bij mij ging het om een ID.4 1st max. Dus niet alleen ID.3's met problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murdoch1980
MarcoT85 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:51:
[...]

Zelfde als bij mij.
MarcoT85 in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

[...]

Bij mij ging het om een ID.4 1st max. Dus niet alleen ID.3's met problemen.
I stand corrected people :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
Helemaal niet erg, dat kon je ook niet weten. Heeft namelijk te maken met de stand van de zon ten opzichte van de maan EN de dag van de maand. :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Zojuist terug van de garage met een leen auto.
Ze hadden nog niet meegemaakt dat hij niet in de versnelling ging gaven ze aan.

We gaan meemaken wat het is en hoe snel ze het kunnen verhelpen.

Het is bizar dat er zoveel VW's met storing zijn door een update.
Je zou denken dat er wel een soort 'failsafe' wordt ingebouwd dat als de update faalt hij automatisch een soort rollback doet.
Dit kost ze toch ook een hoop geld.

Overigens heb ik hiervoor nooit problemen gehad en alle updates zijn goed gegaan.
Daarom had ik er ook niet zoveel problemen mee om hem te starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:34
leinenga schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:21:
[...]

Hier een ID3 1st 2020. Bij ons is de update naar 3.7 prima verlopen.
Hier idem ook een ID.3 first+ van sept 2020 waarbij de 3.7 update prima verlopen is in 2,5 uur. Direct er achteraan kwam de WeCharge app update die ik apart moest installeren. Auto rijdt prima verder, op naar de 100.000km.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 13:47

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[...]

Ik heb nul relatie met auto's maken, of uberhaupt VW. Maar als ik dit, 25 jaar ervaring in verschillende automaiseringsprojecten, zo van een afstandje bekijk lijkt mij dat er 1 als meest logische lijkt waardoor dit toch fout gaat.

Niet alle Id.x met hetzelfde nummer zijn gelijk in hardware.

Ik zit nu aan mijn tweede ID.3 1st, ik volg dit topic als sinds een aantal jaar en steeds zie ik zaken voorbij komen die mij er aan doen denken dat de hardware bij elkaar geschraapt is, of dat de kwaliteitscontrole van de geleverde componenten dermate ondermaats is dat auto's van hetzelfde model verschillend op de software reageren. Ja, ze hebben wel op de default modellen getest, maar er zijn zoveel combinaties van hardware verkocht dat ze het gewoon praktisch niet meer allemaal kunnen testen. Je zou maar bij VW werken en verantwoordelijk zijn voor het testen. :X

Dit is allemaal onderbuik/ervaring, ben benieuwd in hoeverre dit klopt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:48
Heb zitten zoeken en volgens mij heb ik er overheen gelezen, maar wat doet die update 3.7 eigenlijk precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-12-2024
Webfietser schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:57:
[...]

Goed om te lezen dat er dus wel beweging in zit, en wat een snelle levertijd! Op mijn huidige ID. Buzz heb ik anderhalf jaar gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
KaiseRRuby schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:40:
Heb zitten zoeken en volgens mij heb ik er overheen gelezen, maar wat doet die update 3.7 eigenlijk precies?
https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-3-7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webfietser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-09 22:15
Vr13s schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:43:
[...]

Goed om te lezen dat er dus wel beweging in zit, en wat een snelle levertijd! Op mijn huidige ID. Buzz heb ik anderhalf jaar gewacht.
Ja klopt ik had al op een maand of 6 levertijd gerekend dus ruim 3 maanden valt erg mee. Gelukkig niet meer die gekkigheid zoals jij had vanwege dat chiptekort toen. Ik ga er dus maar vanuit dat het januari wordt met als bijkomend voordeel dat het een 2025 auto is zoals @Devke al opmerkte. Fingers crossed want ik kijk er wel heel erg naar uit! Ik zal wel een update geven hier als hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben mij aan het oriënteren op een ev. Nagedacht over een EV6 (te duur en te laag), een EV3, maar teveel piepjes en intrusive en te klein achterin.

Ik neig naar een E-niro maar lees daar ook van alles over reductiebakken en de motor die vervangen moet worden (ja E-niro) en als je dan net over de onderhoudsbeurt termijn bent (dat komt voor want de dealer zit altijd vol voor een afspraak en dan moet je weken wachten) dan is er geen garantie of doen ze er moeilijk over. Dus ik dacht ik kijk eens naar een Id4. Maar ook hier lees ik heel veel problemen. Enyaq is ook een optie maar nog best duur.

Misschien moet ik wel concluderen dat een EV gewoon nog niet genoeg doorontwikkeld is? Plus de ID4 is best zwaar en met de MRB is dat ook niet fijn. Da gezegd hebbende, ik ken iemand met een ID4, en die is best tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 06-09 09:39
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:25:
Ben mij aan het oriënteren op een ev. Nagedacht over een EV6 (te duur en te laag), een EV3, maar teveel piepjes en intrusive en te klein achterin.

Ik neig naar een E-niro maar lees daar ook van alles over reductiebakken en de motor die vervangen moet worden (ja E-niro) en als je dan net over de onderhoudsbeurt termijn bent (dat komt voor want de dealer zit altijd vol voor een afspraak en dan moet je weken wachten) dan is er geen garantie of doen ze er moeilijk over. Dus ik dacht ik kijk eens naar een Id4. Maar ook hier lees ik heel veel problemen. Enyaq is ook een optie maar nog best duur.

Misschien moet ik wel concluderen dat een EV gewoon nog niet genoeg doorontwikkeld is? Plus de ID4 is best zwaar en met de MRB is dat ook niet fijn. Da gezegd hebbende, ik ken iemand met een ID4, en die is best tevreden.
Ik heb nu sinds februari een id.4 en de auto rijdt heerlijk, heb er ook 0 problemen mee gehad.

Begin was even wennen maar daarna zoals ik zei een heerlijke auto.

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 18:38

Misschien moet ik wel concluderen dat een EV gewoon nog niet genoeg doorontwikkeld is?
Ik denk dat je er zelf gewoon nog niet klaar voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ASW1 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:42:
[...]

Ik denk dat je er zelf gewoon nog niet klaar voor bent.
Dit vind ik op zijn zachts gezegd een vreemd antwoord, met name vanwege het ontbreken van enige onderbouwing denk ik.

Is iemand nog niet klaar voor een EV als deze zichzelf goed georienteerd heeft en tot de conclusie komt dat de huidige modellen allemaal wel wat issues hebben, of had je een ander idee hierbij?

Wat mij betreft juist complimenten aan @Verwijderd voor het doen van goed vooronderzoek.
Ik mis alleen de vraagstelling in je bericht, of heb je geen specifieke vraag?

Overigens mag je bij de VW dealer ook weken wachten als je een probleem hebt of gewoon onderhoud wenst in te plannen. Dat is niet alleen bij Kia of VW zo helaas. Dus daar zou ik sowieso maar even doorheen kijken.

Qua MRB is elke EV eigenlijk (te) zwaar. Als je dat tegenstaat dan ben ik het eens met het punt van @ASW1 en dan is een EV inderdaad geen geschikt platform.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-09 20:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

N.a.v. wat opmerkingen over update , ik hou van hardere cijfers dan aannames.
Kun je hier geen poll maken hoeveel updates er goed en fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 14:39
niki_lauda schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:57:
N.a.v. wat opmerkingen over update , ik hou van hardere cijfers dan aannames.
Kun je hier geen poll maken hoeveel updates er goed en fout gaan.
De meeste lijken goed te gaan.

Ik ben zojuist begonnen met de update naar 3.7 en zal rond 5 uur eens kijken of hij klaar is. Duurt het echt maximaal 210 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Omnivore schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:02:
[...]

Ik ben zojuist begonnen met de update naar 3.7 en zal rond 5 uur eens kijken of hij klaar is. Duurt het echt maximaal 210 minuten?
Succes! Hopelijk geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdoch1980
Omnivore schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:02:
[...]

ja bij mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

ik volg deze thread ook met deze bedoeling: welke EV. Ik kijk dan ook 2dehands (premie in Vlaanderen). Dit als 2de gezin auto.

ID.3/ID.4 lijkt redelijk te zijn waar ik uitkom, anders een Tesla M3 (maar geen LFP batterij voor 3j oud). De Tesla is lichter dan de ID.3/4 met grote batterij. Maar ik twijfel nog gezien wat ik opvang van problemen bij Tesla (hoewel de techniek wel verder ontwikkeld is).

Alternatief: Kia misshcien. Maar nog niets gevonden dat me echt zeg "ja deze wil ik".

ID.3 of ID.4 in Duitsland, dichtbij de grens, dat is al een stuk goedkoper dan hier bij de lokale handelaars.

Enyaq is feitelijk ver hetzelfde als een ID.4.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:20

Termy

valt er nog wat te fragge?

Net onze ID.3 1st plus van z'n APK opgehaald. Niks aan de hand. Je zou ondertussen denken dat ik minstens 2 motoren en een ophanging zou moeten vervangen als je het hier zo leest ;).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 18:38
DonJunior schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:56:
[...]

Dit vind ik op zijn zachts gezegd een vreemd antwoord, met name vanwege het ontbreken van enige onderbouwing denk ik.
Als je zijn posthistorie over het afgelopen jaar een beetje kende dan zou je daar vermoedelijk anders over denken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD

Vreemd en vervelend.
Als je normaal gesproken na de update in je auto stapt geeft ie aan dat de update voltooid is .
Maar dan duurt het nog enkele minuten voordat alles weer werkt.
Ik dacht eerst ook dat hij niet goed was maar zoals gezegd kwam er na enkele minuten weer leven in en begon alles,weer te werken en terug te komen.
Dagen er opvolgend nog paar kleine Updates ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
[...]

Nee hoor, ik heb ook ID.3 1st edition 58kwh.
Haalde updates netjes binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-09 09:18
bjp schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:21:
[...]
ik volg deze thread ook met deze bedoeling: welke EV. Ik kijk dan ook 2dehands (premie in Vlaanderen). Dit als 2de gezin auto.
Ga je wel snel moeten zijn, de premie wordt stop gezet: nieuws: Vlaamse subsidie voor elektrische auto's stopt maand eerder, nu op 23...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

idd. Het enige dat telt is de datum op een aankoopbon. Ik plan dit weekend zaterdag ervoor op stap te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 14:39
Bij is het na precies 210 minuten nog niet klaar, er brandt een rood lampje en bij openen van de auto gaf het scherm aan dat de update nog bezig is. Vreemd genoeg was ik eerder thuis aan het bellen en schakelde mn telefoon 2 keer via bluetooth over op de auto... Dat signaal pakte hij dus wel ongevraagd op.
Pagina: 1 ... 352 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.