Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 350 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

deroby schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:42:
[...]

Ook net gekregen voor mijn ID.4 Pro... in het Frans 8)7

Eigenlijk is heel die website een zootje; stukken in het Engels, stukken in het Nederlands en hier en daar klapt er iets open in het Duits... gelukkig zijn we net polyglot genoeg om nog te kunnen volgen...

Al is dit wel helemaal maf:
[Afbeelding]
Ik zie daar geen woord Frans in die tekst, wel Albanees :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb een tijdje in een parkeergarage gestaan waar geen bereik was en m’n mobiele dataverbinding is wat van slag. Sinds wegrijden heb ik alleen nog maar 3G gezien ipv 4G. Hoe lang duurt normaal gesproken dat dit zich herstelt? En kan ik daar, op zekeringen trekken na, wat aan doen of is het gewoon wat geduld hebben?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
DonJunior schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

Kan me herinneren dat er mensen waren met een marter verschrikker, maar dat bij sommigen het alarm van de IDx ineens triggerhappy werd. Kan het alleen niet terugvinden in dit topic. Zou ook niet het geval moeten zijn hoor. Als je hem direct op je 12v accu aansluit zou dit eigenlijk geen probleem moeten vormen.
Ik had ook een marterverschrikker onder de motorkap van mijn Golf maar de marter ging toen lekker aan de andere kant naar binnen, die hoge tonen worden snel geblokkeerd door tussenliggende objecten.

Een rooster of 4 panlatten met een stuk kippengaas zorgt ervoor dat ie er echt niet meer in kan. Die oplossing zie je hier in de buurt op veel opritten liggen.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:06
Vandaag de mail van VW dat mijn ID.4 SW 3.7 gaat krijgen. Hij kan ook weer OTA net als 3.2

Ben benieuwd 😜

Volgens de link in de mail moet je de verbeteringen kunnen zien. Klik erop. Helaas alleen voor 3.2 staat er. Die communicatie is niet helemaal top. Ergens wel een lijstje met verbeterpunten te vinden?

[ Voor 47% gewijzigd door Devke op 17-10-2024 20:45 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:58

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door niki_lauda op 17-10-2024 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
niki_lauda schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:44:
[...]

“Geef toestemming voor het datagebruik
Om de data voor de ID.- software naar je auto te sturen, hebben we je toestemming nodig. Als je deze eenmalige toestemming al eerder hebt verstrekt, hoef je verder niets te doen. Heb je nog geen toestemming gegeven?”

Hoe kun je zien of de toestemming is gegeven ?
Heb je evt 3.2 OTA gehad? Daar moest je ook al toestemming voor geven. Dan zou het goed moeten staan.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
Devke schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:39:
Vandaag de mail van VW dat mijn ID.4 SW 3.7 gaat krijgen. Hij kan ook weer OTA net als 3.2

Ben benieuwd 😜

Volgens de link in de mail moet je de verbeteringen kunnen zien. Klik erop. Helaas alleen voor 3.2 staat er. Die communicatie is niet helemaal top. Ergens wel een lijstje met verbeterpunten te vinden?
Je kon boven de pagina een lijstje openklappen en daar kan je 3.7 kiezen

https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-3-7

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:41
jeantje schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

In de app een grote balk met 'Je auto heeft op dit moment geen internetverbinding.' het lijkt dat dit is onstaan na de laatste kleine update. Als ik de zekering er even uit trek van de 4g module dan werkt het weer een paar uurtjes en dan weer deze balk.

Ik rijd deze auto particulier, ik kan dus niet voor elk klein dingetje terug naar de dealer. Als ik alles bij elkaar reken heb ik al bijna 1750 euro kosten aan deze auto.
  • 750 euro voor de sound module, waardoor de knipperlichten en verlichting niet meer werkte.
  • 1000 euro voor een nieuw touch display, werkt niet in zeer warm weer (reparatie niet laten uitvoeren, er was ook geen coulance mogelijk dus ik gooi in warm weer een handdoek over het display)
  • achteruitrijcamera soms zwart (nog niet naar laten kijken)
Wees gewaarschuwd als je particulier een ID model gaat rijden.
Ook hier een particuliere ID.3 first + rijder. Ik begrijp je reactie, gelukkig heb ik een andere ervaring. Rij nu iets meer dan 4 jaar tevreden in de 3. Afgezien van de eerste 4 maanden want toen had ik wel wat issues. Daarna eigenlijk alleen regulier in de garage geweest volgend voorschrift waarbij onder garantie de alarm module is vervangen. Mijn kosten; vier nieuwe banden bij 60.000 km en een nieuwe achterruit wisser van €14,95. Ik ben nu de 80.000 km gepasseerd, heerlijk comfortabel en ruim. Zou zo weer een 3 kopen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

mcmiles schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:08:
[...]

Ook hier een particuliere ID.3 first + rijder. Ik begrijp je reactie, gelukkig heb ik een andere ervaring. Rij nu iets meer dan 4 jaar tevreden in de 3. Afgezien van de eerste 4 maanden want toen had ik wel wat issues. Daarna eigenlijk alleen regulier in de garage geweest volgend voorschrift waarbij onder garantie de alarm module is vervangen. Mijn kosten; vier nieuwe banden bij 60.000 km en een nieuwe achterruit wisser van €14,95. Ik ben nu de 80.000 km gepasseerd, heerlijk comfortabel en ruim. Zou zo weer een 3 kopen.
Die 750 euro voor die module die de knipperlichten aanstuurt had bij zo'n recente auto natuurlijk volledig vergoed moeten worden. Verkeersveiligheid komt ook in het geding.

Maar PON is gonna PON.

En dan begin ik niet eens over dat scherm, in normale auto's blijft dat jaren werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfijma
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:32
Will_M schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:02:
[...]
Ik zie daar geen woord Frans in die tekst, wel Albanees :9
Ik heb daar vorig jaar ofzo ook eens last van gehad, de VW-app heeft een paar maanden Albanees tegen me gepraat. Wat erg onhandig was, aangezien mijn Albanees op zijn zachtst gezegd een beetje weggezakt is. Was met geen mogelijkheid op te lossen, alle instellingen stonden goed voor zover ik kon zien. Probleem heeft zichzelf opgelost, ik denk met een update van de app. Maar opeens valt bij mij een kwartje: "Albanees" zou best eens alfabetisch bovenaan kunnen staan in het lijstje van ondersteunde talen. En als er dan een bugje in de taalselectie zit, dan krijg je die taal als "default"

code:
1
2
3
4
> taalinstelling=null
null
> ["Albanees", "Engels", "Nederlands"][taalinstelling||0]
'Albanees'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 14:11
Is er al iemand die 3.7 ingeinstalleerd heeft op een ID.3? Ik vind de changelog echt.. summier.

Bidirectioneel laden is de enige feature aangekondigd? Lijkt me dat ze meer hebben gedaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
LittleKiller schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:58:
Is er al iemand die 3.7 ingeinstalleerd heeft op een ID.3? Ik vind de changelog echt.. summier.

Bidirectioneel laden is de enige feature aangekondigd? Lijkt me dat ze meer hebben gedaan namelijk.
De afgelopen weken is het in dit topic nergens anders over gegaan (zo leek het) dan de update naar 3.7.

Er zijn zelfs linkjes gedeeld naar de changelog: https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-3-7

o.a.
201WD in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"
Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Maar wat is je onderliggende vraag?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:03
LittleKiller schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:58:

Ja,hoor meerdere mensen waaronder ik die ondertussen de 3.7 sw ontvangen hebben.

Ja, er is meer gedaan, ook fouten/ bugs die in oudere sw zaten.
Bi directioneel.laden is voor de 77kwh versie.
Als je 3.7 er op hebt staan krijg je in de toekomst ook weer updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LittleKiller
DonJunior schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

De afgelopen weken is het in dit topic nergens anders over gegaan (zo leek het) dan de update naar 3.7.

Er zijn zelfs linkjes gedeeld naar de changelog: https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-3-7

o.a.
201WD in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"
Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Maar wat is je onderliggende vraag?
Ja dat is in mijn ogen geen changelog. En natuurlijk wat anecdotes, ik hoopte meer op echt een lijst met dingen die veranderd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LittleKiller
201WD schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:12:
[...]

Ja,hoor meerdere mensen waaronder ik die ondertussen de 3.7 sw ontvangen hebben.

Ja, er is meer gedaan, ook fouten/ bugs die in oudere sw zaten.
Bi directioneel.laden is voor de 77kwh versie.
Als je 3.7 er op hebt staan krijg je in de toekomst ook weer updates.
Ben benieuwd, ik heb 77kWh ben benieuwd wanneer ik de notificatie krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realbart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 13:11
Is er ergens een handleiding van de infotainmentsoftware te vinden?

Ik heb nog steeds niet gevonden hoe je de radio bedient terwijl je aan het navigeren bent, zodat ik steeds via het menu ga. Dat is dus menu -> media -> radio -> kies zender -> sluit -> navigatie = zes tabs op het scherm om van zender te wisselen of de radio uit te zetten. Ik kan mij niet voorstellen dat dat niet gemakkelijker kan maar ik heb het in de handleiding nog niet gevonden.

N.B. krijgt een 2020 ID.3 ook de 3.7 software? Misschien werkt die weer anders/beter. Hoe forceer je die installatie?

[ Voor 11% gewijzigd door realbart op 18-10-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
realbart schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:21:

Ik heb nog steeds niet gevonden hoe je de radio bedient terwijl je aan het navigeren bent, zodat ik steeds via het menu ga. Dat is dus menu -> media -> radio -> kies zender -> sluit -> navigatie = zes tabs op het scherm om van zender te wisselen of de radio uit te zetten. Ik kan mij niet voorstellen dat dat niet gemakkelijker kan maar ik heb het in de handleiding nog niet gevonden.

N.B. krijgt een 2020 ID.3 ook de 3.7 software? Misschien werkt die weer anders/beter. Hoe forceer je die installatie?
Radio zender kun je wijzigen op het stuur door te swipen.
Handleiding staat in het infotainment systeem of kun je downloaden via https://www.vwbedrijfswag...gen-instructieboekje.html

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD

Handleiding heb je digitaal of het boek in je boordmap.
Ja 2020 id.3 krijgt hem ook als hij tenminste al op 3.2 staat.
Forceren is niet mogelijk.
Je moet alleen in je account eenmalig toestemming geven voor je privacy gegevens,en ota updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dfijma schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:57:
[...]

Ik heb daar vorig jaar ofzo ook eens last van gehad, de VW-app heeft een paar maanden Albanees tegen me gepraat. Wat erg onhandig was, aangezien mijn Albanees op zijn zachtst gezegd een beetje weggezakt is. Was met geen mogelijkheid op te lossen, alle instellingen stonden goed voor zover ik kon zien. Probleem heeft zichzelf opgelost, ik denk met een update van de app. Maar opeens valt bij mij een kwartje: "Albanees" zou best eens alfabetisch bovenaan kunnen staan in het lijstje van ondersteunde talen. En als er dan een bugje in de taalselectie zit, dan krijg je die taal als "default"

code:
1
2
3
4
> taalinstelling=null
null
> ["Albanees", "Engels", "Nederlands"][taalinstelling||0]
'Albanees'
Mijn Albanees is ook 'vrij roestig' (lees: volledig afwezig) maar een collega van me komt van oorsprong uit die contreiën en wist me te melden dat Fjalëkalimi de Albanese vertaling van/voor 'Wachtwoord' is :).

Albanees staat overigns inderdaad als éérst te selecteren taal bij de meeste vertaalprogsels als default ingesteld :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 00:22
jeantje schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

In de app een grote balk met 'Je auto heeft op dit moment geen internetverbinding.' het lijkt dat dit is onstaan na de laatste kleine update. Als ik de zekering er even uit trek van de 4g module dan werkt het weer een paar uurtjes en dan weer deze balk.

Ik rijd deze auto particulier, ik kan dus niet voor elk klein dingetje terug naar de dealer. Als ik alles bij elkaar reken heb ik al bijna 1750 euro kosten aan deze auto.
  • 750 euro voor de sound module, waardoor de knipperlichten en verlichting niet meer werkte.
  • 1000 euro voor een nieuw touch display, werkt niet in zeer warm weer (reparatie niet laten uitvoeren, er was ook geen coulance mogelijk dus ik gooi in warm weer een handdoek over het display)
  • achteruitrijcamera soms zwart (nog niet naar laten kijken)
Wees gewaarschuwd als je particulier een ID model gaat rijden.
Die melding hebben wij ook vaak, bij ons op de zaak, in de app. Wij krijgen die nadat iemand anders verbonden is geweest met Carplay. Als je dan, in de auto, even wisselt naar gast-gebruiker (o.i.d.) en daarna weer terug naar jezelf (hoofdgebruiker ofzo) verdwijnt de melding weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:43

Yep. Althans. Mijn 20’ Pro heeft 3.6.2 (3.7)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

afgelopen week de buzz voor het eerst "echt" naar de garage gebracht voor zijn eerste beurt na 60k.
inmiddels waren 3 parkeersensors voor al stuk. die heeft PON gewoon vervangen onder garantie hoorde ik bij afhalen (andere locatie vond het schade en wou geld zien van de leasetoko)
setje nieuwe wipsers voor,
nieuw luchtfilter (dat was nodig :r )
setje nieuwe achterbanden, monteur vond het schijnbaar niet goed idee om nog door te blijven rijden op canvas met de 500kg die ik altijd achterin heb staan.. :X
schijnbaar ook berg updates uitgevoerd want de auto was gestopt met updaten ergens in februari. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 19-10-2024 01:57 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
LittleKiller schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:14:
[...]

Ben benieuwd, ik heb 77kWh ben benieuwd wanneer ik de notificatie krijg
Ik kreeg de mail paar dagen terug. Ik heb de melding in de auto nog niet maar er moet denk ik ook wel wat gedownload worden. Heb al eens de 3.2 versie OTA gehad dus dan zal de rest goed staan om 3.7 binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29
flippy schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 01:56:
afgelopen week de buzz voor het eerst "echt" naar de garage gebracht voor zijn eerste beurt na 60k.
inmiddels waren 3 parkeersensors voor al stuk. die heeft PON gewoon vervangen onder garantie hoorde ik bij afhalen (andere locatie vond het schade en wou geld zien van de leasetoko)
setje nieuwe wipsers voor,
nieuw luchtfilter (dat was nodig :r )
setje nieuwe achterbanden, monteur vond het schijnbaar niet goed idee om nog door te blijven rijden op canvas met de 500kg die ik altijd achterin heb staan.. :X
schijnbaar ook berg updates uitgevoerd want de auto was gestopt met updaten ergens in februari. 8)7
Wat was je kwijt voor de beurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Shinoki schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:07:
[...]

Wat was je kwijt voor de beurt?
Lease, dus niks.
Rapport wat in de bus lag gaf wel aan dat het luchtfilter, wipser en banden meerprijs warwn. Bedrag zelf heb ik niet gezien.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Udrene schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Die melding hebben wij ook vaak, bij ons op de zaak, in de app. Wij krijgen die nadat iemand anders verbonden is geweest met Carplay. Als je dan, in de auto, even wisselt naar gast-gebruiker (o.i.d.) en daarna weer terug naar jezelf (hoofdgebruiker ofzo) verdwijnt de melding weer.
Dat werkt helaas niet. Inmiddels zijn alle online functies dood in de auto. Wel 4g verbinding. Volkswagen zegt ja ga maar naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
jeantje schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:23:
[...]

Dat werkt helaas niet. Inmiddels zijn alle online functies dood in de auto. Wel 4g verbinding. Volkswagen zegt ja ga maar naar de dealer.
Heb je ook al geprobeerd om je internet verbinding gewoon helemaal uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
LittleKiller schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:34:
[...]

Heb je ook al geprobeerd om je internet verbinding gewoon helemaal uit te zetten?
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
Goeie vraag, ik geloof dat je dat in je profiel kan wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
App opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
Gaat dus ook niet ik heb de auto uit de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg mijn oude gebruiker niet uit de auto, en ik kan ook geen systeem reset doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhd
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 13:10

dhd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0SruGPtcqGGBdLA2DeCfZPeKs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7FgovJjF9NsBFAxUjcSK8wK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dat dus ook al een 4- tal dagen, maar voor de rest lijkt alles gewoon te werken

[ Voor 6% gewijzigd door dhd op 20-10-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Heb je het via app geprobeerd of via Infotainment of via internet ?
Alleen een hoofdgebruiker er in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Vergrendelen e.d. is alleen voor nieuwere id’s mogelijk zeker? Ik heb alleen een slot icoontje bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
ReseT schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:56:
[...]

Dit is dus een tikkende achteras. Zijn twee TPI' s voor.
Lijmen van de achterassen of lager in versnellingsbak vervangen.

TPI 2071137. Lager vervangen.
TPI 2064631. Lijmen.

Als je het overweegt, zorgen dat de lager wordt vervangen.
Nou... Welgeteld 3 dagen de eigenaar van een 20' ID.3 en dat geluid wat mij eerst opviel, dat is dus de hill hold. Maar ik hoorde nog iets vaags op de achtergrond. Raampje omlaag en ja hoor. Dat is dus dat metalen geluid. Klikken bij accelereren, klikken bij afremmen.

Nu maar kijken hoe ze dit willen fixen.

[ Voor 9% gewijzigd door burnoutpc op 21-10-2024 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 12:30

bjp

zo snel mogelijk terug gaan naar de dealer. 3 dagen is niets.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Ja de verkoper is op de hoogte gesteld. Is dit iets waar anderen ook last van hebben gehad, en/of gewoon nog meer door blijven rijden? Gelukkig merk je er maar vrij weinig wanneer de ruiten omhoog zijn. Maar vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:39

EDB

burnoutpc schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:13:
[...]

Nou... Welgeteld 3 dagen de eigenaar van een 20' ID.3 en dat geluid wat mij eerst opviel, dat is dus de hill hold. Maar ik hoorde nog iets vaags op de achtergrond. Raampje omlaag en ja hoor. Dat is dus dat metalen geluid. Klikken bij accelereren, klikken bij afremmen. Zucht. En ik vroeg nog expliciet bij de dealer of ze dit wilden checken. Nee niets hoorbaar zeiden ze......

Nu maar kijken of en hoe ze dit willen fixen.
Bij de dealer gekocht dus waarschijnlijk 1 jaar Bovag garantie?

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
EDB schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:24:
[...]

Bij de dealer gekocht dus waarschijnlijk 1 jaar Bovag garantie?
Ja. Wist alleen niet of dat ‘overdraagbaar’ was van het ene dealer bedrijf naar een andere.

Jij ervaring mee?

Vanmorgen te horen gekregen dat ie bij ons in de buurt naar een VW dealer kan.

Maar eens kijken hoe dit verloopt. En of er een passende oplossing komt.

[ Voor 6% gewijzigd door burnoutpc op 21-10-2024 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB

EDB

burnoutpc schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:02:
[...]

Ja. Wist alleen niet of dat ‘overdraagbaar’ was van het ene dealer bedrijf naar een andere.

Jij ervaring mee?

Vanmorgen te horen gekregen dat ie bij ons in de buurt naar een VW dealer kan.

Maar eens kijken hoe dit verloopt. En of er een passende oplossing komt.
We hebben zelf een gebruikte ID.3 uit 2021 bij de dealer gekocht. 1ste jaar Bovag en 2e jaar garage garantie. Er werd mij wel duidelijk gemaakt dat de Bovag garantie alleen geldt bij het bedrijf dat de garantie verleend dus niet elders. Ik heb daar al een paar keer gebruik van moeten maken dus blij dat ik garantie heb.
Ik heb het probleem van de achteras zelf (nog) niet ervaren maar aangezien het probleem kennelijk vaker voor komt zal VW dit waarschijnlijk kosteloos oplossen en dan maakt het niet uit bij welke dealer.
Hoop dat het snel opgelost wordt!

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
EDB schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:42:
[...]

[..] maar aangezien het probleem kennelijk vaker voor komt zal VW dit waarschijnlijk kosteloos oplossen en dan maakt het niet uit bij welke dealer.
[..]
Dat is een behoorlijke aanname. :X
PON kennende bestaat de mogelijkheid dat men dit gewoon uit eigen zak mag betalen. Dat is met diverse zaken namelijk al gebeurd..
Zowel software:
BanDijk in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

als ook met de stabilisator stangen:
kisik in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Reken jezelf dus niet te snel rijk zou ik zeggen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB

EDB

DonJunior schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:30:
[...]

PON kennende bestaat de mogelijkheid dat men dit gewoon uit eigen zak mag betalen. Dat is met diverse zaken namelijk al gebeurd..
Zowel software:

Ik begon ook met waarschijnlijk…. Als hij Bovag garantie heeft zal dit voor hem toch wel gratis worden gerepareerd en het feit dat zijn garage hem maar een VW dealer in de buurt verwijst geeft mij sterk de indruk dat VW het gewoon oppakt.

Blijft van wezenlijk belang dat bij het particulier kopen van een ID.- garantie erg belangrijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeantje
EDB schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:18:
[...]

Ik begon ook met waarschijnlijk…. Als hij Bovag garantie heeft zal dit voor hem toch wel gratis worden gerepareerd en het feit dat zijn garage hem maar een VW dealer in de buurt verwijst geeft mij sterk de indruk dat VW het gewoon oppakt.

Blijft van wezenlijk belang dat bij het particulier kopen van een ID.- garantie erg belangrijk is.
Bij mij weigert Volkswagen nog maar iets aan de auto te doen na de garantie. De auto is aangeschaft bij een officiele VW dealer. Ze rekenen me alleen al 90 euro om mijn gebruiker uit de auto te verwijderen.

Reken je zeker niet rijk, deze auto's hebben veel problemen.

Ik heb echt ontzettend spijt van deze aanschaf, voor mij nooit meer Volkswagen. Het ergste is nog dat ik zelfs mijn gebruiker er niet meer uit krijg...

[ Voor 9% gewijzigd door jeantje op 22-10-2024 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

is er niet zoiets als "revert to stock" zoals bij Android/Apple/...

typisch wat je doet bij doorverkoop.

Dan ben je alles kwijt, inclusief je eigen profiel, en moet je daarna terug inloggen.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:49
jeantje schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:25:
[...]

Bij mij weigert Volkswagen nog maar iets aan de auto te doen na de garantie. De auto is aangeschaft bij een officiele VW dealer. Ze rekenen me alleen al 90 euro om mijn gebruiker uit de auto te verwijderen.

Reken je zeker niet rijk, deze auto's hebben veel problemen.

Ik heb echt ontzettend spijt van deze aanschaf, voor mij nooit meer Volkswagen. Het ergste is nog dat ik zelfs mijn gebruiker er niet meer uit krijg...
Je kunt je gebruikers hier beheren: https://www.vwbedrijfswag...en-apps/myvolkswagen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
Mijn auto staat daar niet in, ik heb de auto al verwijderd. Maar in de auto staat mijn gebruiker er nog in en deze kan ik niet verwijderen, en terug naar fabrieksinstellingen werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:30:
[...]

Zowel software:

Ik sluit mij hier bij aan hoor. Puddlelights, stabilisatorstangen, problemen met uitvallende rembekrachtiging... allemaal zelf mogen betalen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
theHoff schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:51:
[...]

Ik sluit mij hier bij aan hoor. Puddlelights, stabilisatorstangen, problemen met uitvallende rembekrachtiging... allemaal zelf mogen betalen,
Puddle lights heb ik ook, en soms ook nog dat mijn auto uit het niets van 100 naar 80 remt...

Ja ik ben zo klaar met deze auto, ik wil hem dus verkopen. Maar ik krijg mijn user er niet meer uit...

Hoe kan het nou zo zijn dat terug naar fabrieksinstellingen niet werkt en dat de dealer je daardoor uurloon gaat rekenen om het uit te zoeken? Wat zijn dat nou weer voor zaken....

[ Voor 8% gewijzigd door jeantje op 22-10-2024 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 09:15
[...]

Die bovag garage hoopt denk ik dat het onder VW garantie wordt opgelost...
Dat was bij mij in iedergeval. Toen VW het niet gratis onder garantie op wilde lossen moest ik hem ophalen en heb ik bijna een jaar lopen leuren. Uiteindelijk rechtsbijstand ingeschakeld en heeft de verkoper het alsnog via de dealer opgelost en betaald.
Verkoper is verantwoordelijk voor het oplossen van problemen.

Als je garantieperiode is afgelopen volgens de dealer wil niet zeggen dat ze geen enkel probleem hoeven op te lossen. Het product moet ook daarna nog werken. Dus hard blijven duwen en desnoods juridische hulp inschakelen bij serieuze gebreken. Dat blijkt helaas nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
[...]

Ik denk dat dit voor elke EV op gaat. Jammer dat zoveel mensen problemen ervaren. Dat is na de garantie periode geen pretje voor de consument.

De auto is bij een dealer organisatie gekocht. Dus niet een alleenstaande bovag-garage.

[ Voor 6% gewijzigd door burnoutpc op 22-10-2024 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:30

Boy

www.byoscoop.nl

burnoutpc schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:04:
[...]

Ik denk dat dit voor elke EV op gaat. Jammer dat zoveel mensen problemen ervaren. Dat is na de garantie periode geen pretje voor de consument.

De auto is bij een dealer organisatie gekocht. Dus niet een alleenstaande bovag-garage.
Los van de kwaliteit van de software heb ik geen problemen met de auto, maar begin me nu wel zorgen te maken na de garantieperiode

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:15

AlphaRomeo

FP PowerMod
Boy schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:58:
[...]
Los van de kwaliteit van de software heb ik geen problemen met de auto, maar begin me nu wel zorgen te maken na de garantieperiode
Volgens mij heeft de silent majority weinig klachten, zowel binnen als buiten de garantie. Er waren inderdaad wat problemen, maar als je door dit topic kijkt zie je dat er ook een hoop tevreden rijders zijn zowel zakelijk, als private lease als particulier waaronder ondergetekende. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

AlphaRomeo schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:00:
[...]

Volgens mij heeft de silent majority weinig klachten, zowel binnen als buiten de garantie. Er waren inderdaad wat problemen, maar als je door dit topic kijkt zie je dat er ook een hoop tevreden rijders zijn zowel zakelijk, als private lease als particulier waaronder ondergetekende. :)
dat geld voor elk merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
theHoff schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:51:
[...]

Probeer eens met beide sleutels in de auto aanwezig ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat iedereen zoveel problemen heeft gehad als dat ik heb gehad. Denk niet dat er dan veel van VW over was geweest. Maar 4 keer afgesleept worden in het eerste jaar, 1 vastgelopen software update en de verdere issues, ik kan gewoon geen fan meer zijn van VW. En gezien de wijze waarop alles afgehandeld is vind ik ook dat ik daar prima vocaal over moet/mag zijn. Als ze wat meer klantenservice hadden getoond had ik me zeker niet zo uitgesproken negatief uitgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 08:18

mhe59

ID.5 Pro Performance

Ik heb een ID.5 van februari 2023 en krijg bij meldingen te zien dat de auto over 100 dagen een service nodig heeft.

Wat houdt deze service in ? Huidige km stand 58.000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
mhe59 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:56:
Ik heb een ID.5 van februari 2023 en krijg bij meldingen te zien dat de auto over 100 dagen een service nodig heeft.

Wat houdt deze service in ? Huidige km stand 58.000.
Ik verwacht remolie en interieurfilter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Grappig, ik zie deze opmerking vaker terugkomen. In verschillende topics.
Mijn schoonbroertje zit niet op fora zoals Tweakers en reed ook een ID.3. Een 1st edition.
Ik was tegen hem aan het klagen over mijn ID.3 omdat ik weer software issues had en dat de verwarming automatisch warmer ging.. en vroeg hem hoe zijn ervaring met de auto was omdat ik hem er nooit over hoorde..
Wat bleek, hij had niets dan ellende met dat ding. Maar niemand wist dat want hij voelde niet de noodzaak om het er met anderen over te hebben. "Gewoon naar de garage brengen en die lossen het maar op".
Uitiendelijk heeft hij de auto weggedaan.

Nu weet ik wel 1 ervaring van mij is niet gelijk aan de meerderheid. Maar het heeft wel mijn ogen geopend ten opzicht van dit soort reacties. Zeker is er een 'silent majority'. Maar ook die ondervinden waarschijnlijk problemen, alleen daar hoor je hen niet over. Dat is een wezenlijk verschil dan aannemen dat het bij hen WEL goed gaat.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15
Ik heb het al meermaals aangegeven hier, maar mijn ervaringen zijn niet zo negatief.
Het kan natuurlijk ook geluk zijn en N=1 in mijn geval.
Ik heb zelf een ID.3 1st Pro uit december 2020 en geen erge problemen gehad.
Puddlelights zijn nog intact.
Geen gebroken stabilisator stangen.
Geen gekraak of gepiep.
Nooit gestrand.
Geen accu cellen kapot geweest.

Ik heb wel eens gehad dat de software hiccups had in het verleden (maar nooit dat ik niet kon rijden), maar sinds 3.2 is dat helemaal over.

Dat gezegd hebbende ben ik alsnog geen VW fan en twijfel ik of mijn volgende auto ook weer een ID wordt.
Maar dat heeft voornamelijk te maken met de loze beloften die VW heeft gemaakt over de software en alle verhalen rondom de ellende die ik her en der hoor en lees.

Want ondanks dat mensen op fora en dergelijke natuurlijk vaak hun ellende spuien en het dus niet helemaal representatief is, is het wel een goede indicatie van hoeveel mensen er klachten hebben.
Zelf schat ik in dat bijna de helft van de mensen wel eens serieuze klachten heeft gehad.

En als je dan ziet hoe schandalig hier vaak mee om wordt gegaan door VW / PON, dan snap ik dat een hoop mensen er tabak van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:56
Na een half jaar probleemloos ID4 1st max (juni 2021) vandaag na een korte rit zwarte schermen :( Meerdere pogingen reset geprobeerd (zowel power knop infotainment als volume knop > 30 sec) maar er gebeurt weinig. Alles lijkt verder gewoon de werken. Telefonisch komt dealer (receptie) niet verder dan de reset van het infotainment, werkplaats niet beschikbaar voor vraag (bellen maar niet terug).
Iemand nog ideeën. Of wachten en hopen dat vanmiddag alles spontaan weer werkt???

Zal je net zien.... gister een tevredenheids enquête positief ingevuld krijg je dit 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door ArjoK op 23-10-2024 11:25 ]

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

je zou dit kunnen proberen: hard reset van het infotainment door de zekering er effe uit te halen. Zie recente berichten in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
bjp schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:26:
je zou dit kunnen proberen: hard reset van het infotainment door de zekering er effe uit te halen. Zie recente berichten in dit topic.
Ga het na werk vanmiddag zien.

Moet deze zijn:
46 Fuse MINI10A
Front information display unit and control unit control unit; Head-up display control unit

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 13:03
ID.4 Pro hier, en eigenlijk ook geen grote 'problemen' gehad tot hiertoe. Wel af en toe wat (meestal zichzelf oplossende) ongemakken (**) maar sja... Dat zou idd niet mogen besef ik maar ik heb met mijn vorige wagens ook rare dingen meegemaakt dus op zich ben ik wel wat gewend en zelfs op het randje van verbaasd dat zo rondrijdende electronica toch ietwat betrouwbaar kan zijn :P Zolang ik niet langs de weg stilsta kan ik er wel mee leven...

Anyway, nu ik hier toch ben, een totaal ander vraagje: Mijn vrouw kan voor haar BMW PHEV op de website daar een 'rapportje' trekken ivm de laadhistoriek van haar wagen (tot vele maanden terug). Heeft VW ook zo iets? 'k Heb het dan alleszins nog niet gevonden =/ Buiten `charging started`/`ended` (en `failing` =) in de app notificaties wordt daar schijnbaar niets van bijgehouden?

(**: bv. bv eergisteren twee zwarte schermpjes bij vertrek... Ze kwamen na een paar km rijden vanzelf weer tot leven maar het was wel bizar zo een paar straten zonder instrumentarium rond te bollen, mogelijk een neven-effect van achtergrond update?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 11:42
deroby schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:23:

Anyway, nu ik hier toch ben, een totaal ander vraagje: Mijn vrouw kan voor haar BMW PHEV op de website daar een 'rapportje' trekken ivm de laadhistoriek van haar wagen (tot vele maanden terug). Heeft VW ook zo iets? 'k Heb het dan alleszins nog niet gevonden =/ Buiten `charging started`/`ended` (en `failing` =) in de app notificaties wordt daar schijnbaar niets van bijgehouden?
Laadhistorie kan ik via de laadpas en/of leasemaatschappij, maar die optie biedt de apps van Volkswagen niet.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:32
Ik heb een ID4Pro met nu 60.000 km erop en ik heb het idee dat de remmen niet helemaal meer zijn wat ze waren. Geeft de ID4 een indicatie als de remblokken/schoenen aan vervanging toe zijn ?
Dealer wil er wel naar kijken maar kan pas ergens volgend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:23

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

LastSamurai schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:41:
Ik heb een ID4Pro met nu 60.000 km erop en ik heb het idee dat de remmen niet helemaal meer zijn wat ze waren. Geeft de ID4 een indicatie als de remblokken/schoenen aan vervanging toe zijn ?
Bij het ophalen van de ID.Buzz was mij aangegeven dat ie en seintje geeft als de blokken op zijn. Met daarbij de kanttekening dat dat vaker pas bij ijzer op ijzer is dan eerder. Dus tijdig laten checken kan geen kwaad

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 13:03
PB1983 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:19:
[...]
Laadhistorie kan ik via de laadpas en/of leasemaatschappij, maar die optie biedt de apps van Volkswagen niet.
Jammer. Ik kan een rapportje uit de laadpaal trekken maar wou het eens vergelijken met wat de auto aangaf aangezien ik een 'gat' in dat rapport heb van 12 dagen eind juli en ik zie geen grote laadpiek ervoor of erna wat betekent dat ik ofwel heel weinig gereden heb, ofwel 'vreemd' ben gaan geladen zonder het me te herinneren of dat ShellRecharge ergens wat data is verloren en ik bijgevolg wat centen ... ;w

Dat was ook wel zo een beetje de periode dat ie constant aan/af/aan/af sprong qua laden... (cf hier), heb toen wel paar keer de granny-charger er aan gehangen voor te testen, maar toch, 12 dagen is best lang... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
ArjoK schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:21:
Na een half jaar probleemloos ID4 1st max (juni 2021) vandaag na een korte rit zwarte schermen :( Meerdere pogingen reset geprobeerd (zowel power knop infotainment als volume knop > 30 sec) maar er gebeurt weinig. Alles lijkt verder gewoon de werken. Telefonisch komt dealer (receptie) niet verder dan de reset van het infotainment, werkplaats niet beschikbaar voor vraag (bellen maar niet terug).
Iemand nog ideeën. Of wachten en hopen dat vanmiddag alles spontaan weer werkt???

Zal je net zien.... gister een tevredenheids enquête positief ingevuld krijg je dit 8)7
Tijd was blijkbaar de oplossing. Na een werkdag op de parkeerplaats zijn de schermen tot leven gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunnassy
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-08 13:03
...
...
maak account met Tronity (gratis is voldoende voor wat jij wil). Die leest VW data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:47
LastSamurai schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:41:
Ze zullen misschien vies zijn. De remmen van een EV slijten amper. 60K km is dan niet veel zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ArjoK schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:15:
[...]

Tijd was blijkbaar de oplossing. Na een werkdag op de parkeerplaats zijn de schermen tot leven gekomen.
Vreemd, bij mij was de zekering trekken (die je zelf eerder ook aangaf: 46 Fuse MINI10A) voldoende.
Juist het wachten leek bij mij NIET te werken. Daardoor uiteindelijk maar de zekering getrokken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:58

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ik gebruik een iobroker plug-in om uiteindelijk meer data op te halen en naar Domoticz te sturen en straks terug te sturen naar de auto. Er zit echter geen laadhistorie in.
Of je moet zoiets bedoelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WQLF6-qTSttOLC1jwkNuQRiBZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfE6felT1eFUMmdeLtbMTYem.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
1Mark schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:50:
[...]

Ze zullen misschien vies zijn. De remmen van een EV slijten amper. 60K km is dan niet veel zou ik zeggen.
Lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk. Mijn vermoeden is dat de schijven en blokken bij normaal gebruik zomaar 2 ton mee kunnen gaan (uiteraard geheel afhankelijk van je rijgedrag). De mijne staat nu bijna op een ton en slijtage is nauwelijks met het blote oog waarneembaar.

Wat wel zou kunnen, zag ik laatst ergens bij een filmpje over APK keuringen van elektrische auto's, is dat door het zeer sporadisch gebruiken van de remmen een deel van het oppervlak van de schijf corrosie vertoont. Dat ga je op een gegeven moment wel merken en komt wellicht pas bij de 1e APK aan het licht (4 jaar volgens mij).

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

dat kan je oplossen door eens degelijk door te remmen, dan zijn ze terug schoon ;)

Je ziet het wel als er roest op de remschijven zijn.

Ik merk dat op mijn Superb PHEV, als ik echt vaak elektrisch rem, af-en-toe de auto voor meerdere dagen niet gebruik, dan merk je bij het eerst remmen op de blokken dat hij initieel wat minder is.

Ik vermoed dat bij EVs dit veel vakker voorkomt gezien je veel meer elektrisch remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Vanmorgen een update ontvangen in de Vw app op mijn gsm.
Ging om de Privacyinstellingen en de verleende toestemmingen.
Verder niet kunnen zien of er wat veranderd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDB

EDB

201WD schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:38:
Vanmorgen een update ontvangen in de Vw app op mijn gsm.
Ging om de Privacyinstellingen en de verleende toestemmingen.
Verder niet kunnen zien of er wat veranderd is.
Hier ook. Heb overigens niet overal toestemming voor gegeven. Kreeg gisteren in de auto ook de mogelijkheid om de -na de laatste kleine update verdwenen- tegels opnieuw te downloaden ( we charge, onderhoud, spelletjes en nog wat). Alles is dus weer terug, typisch VW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 13:18
Frank_P schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:00:
Ik heb het al meermaals aangegeven hier, maar mijn ervaringen zijn niet zo negatief.
Het kan natuurlijk ook geluk zijn en N=1 in mijn geval.
Ik heb zelf een ID.3 1st Pro uit december 2020 en geen erge problemen gehad.
Puddlelights zijn nog intact.
Geen gebroken stabilisator stangen.
Geen gekraak of gepiep.
Nooit gestrand.
Geen accu cellen kapot geweest.

Ik heb wel eens gehad dat de software hiccups had in het verleden (maar nooit dat ik niet kon rijden), maar sinds 3.2 is dat helemaal over.

Dat gezegd hebbende ben ik alsnog geen VW fan en twijfel ik of mijn volgende auto ook weer een ID wordt.
Maar dat heeft voornamelijk te maken met de loze beloften die VW heeft gemaakt over de software en alle verhalen rondom de ellende die ik her en der hoor en lees.

Want ondanks dat mensen op fora en dergelijke natuurlijk vaak hun ellende spuien en het dus niet helemaal representatief is, is het wel een goede indicatie van hoeveel mensen er klachten hebben.
Zelf schat ik in dat bijna de helft van de mensen wel eens serieuze klachten heeft gehad.

En als je dan ziet hoe schandalig hier vaak mee om wordt gegaan door VW / PON, dan snap ik dat een hoop mensen er tabak van hebben.
Zo leek in 2010 ook bij elke 1.2 TSI de distributieketting kapot te gaan en elke motor olie te verbruiken.

Mijn 1.2 TSI zit nu al op 331.000km en verbruikt geen olie, de ketting is wel gemodificeerd destijds maar die zit er alweer 300.000km in! Hopelijk kan ik hem voor volgende zomer vervangen met een ID.3 Pro S, een iets langere auto is wel fijn (meer ruimte voor vakanties of als ik grote spullen moet vervoeren) en graag een BEV omwille vh milieu

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 13:18
MJMaverick schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:27:
[...]

Je hebt het over "ritje". Op een korte rit heeft het opwarmen van het accupakket een serieuze impact op het gemiddeld verbruik. Hoewel VW hier wel een stap in gezet heeft blijft het serieus veel kW vergen om het pakket op temperatuur te krijgen, net als bij andere merken EVs overigens.

Het klopt dat de VW aandrijflijn niet zo efficient is als die van Tesla. De nieuwe generatie van VW heeft al weer een flinke stap de goede richting op gezet, maar er kan vast nog meer.
Battery Life heeft de ID.7 Pro vergeleken met de nieuwe ID.3 GTX met de AP550 motor, de ID.3 GTX doet iets van 180Wh/km gemiddeld over een lang stuk 130kmh, in de winter. Niet slecht als je het mij vraagt!

Persoonlijk denk ik dat hoe de ID.3 GTX nu is (en de andere 2025 modellen) is zoals de ID.3 vanaf het begin moest zijn. Maar ja, de Duitsers hebben een beetje zitten slapen vermoed ik..

Voor mij gunstig, want ik ben snel in de markt voor een gebruikte unit, emotionele afschrijving is ook aanwezig denk ik - naast de vrees voor hoge MRB.

Ik denk dat dat hoofdstuk MRB nog wel gaat veranderen. Je maakt mij niet wijs dat dit huidige kabinet het een half jaar volhoudt. ;) (de incompetentie straalt er vanaf). Maar ja dat krijg je als je op populisten stemt :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:15
Vraagje,

Mijn broer heeft sinds kort een nieuwe ID3.
Wanneer hij de auto aan de thuislader hangt en deze b.v bij 70 % stopt omdat dit de limit is die ingesteld is valt mij het volgende op. Indien hij vervolgens de voorverwarming aanzet dan blijft de thuislader inactief want de auto haalt de stroom uit de accu.
Indien ik dit bij mijn Tesla doe schakelt de thuislader meteen in en de stroom die nodig is voor verwarmen komt uit het net.
Is dit normaal dat de ID3 de accu belast en niet het net. Wellicht een instelling oid ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
Kleine update, auto is uitgelezen maar geen foutmeldingen te zien over het netwerk.

4G icoontje is aanwezig, maar alle netwerkfuncties van de auto doen het nog steeds niet.

Volkswagen krijg ik geen antwoord van, die verwijzen me naar de dealer, dealer weet het ook niet en zegt dan maar een nieuwe emergency call module plaatsen. Ongeveer 500 euro werd me verteld.

echt waardeloos 2000 euro aan elektronica kapot in 1 jaar tijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:44
pegasuspiet schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:51:
Vraagje,

Wanneer hij de auto aan de thuislader hangt en deze b.v bij 70 % stopt omdat dit de limit is die ingesteld is valt mij het volgende op. Indien hij vervolgens de voorverwarming aanzet dan blijft de thuislader inactief want de auto haalt de stroom uit de accu.
Indien ik dit bij mijn Tesla doe schakelt de thuislader meteen in en de stroom die nodig is voor verwarmen komt uit het net.
Is dit normaal dat de ID3 de accu belast en niet het net. Wellicht een instelling oid ???
Bij mij werkt het wel anders dan dat je hier beschrijft (ID.3 MY24). Wanneer het laaddoel is bereikt en ik de voorverwarming aanzet gaat de auto wel degelijk bijladen om hem op dat laaddoel te houden c.q. weer te krijgen. Betreft het dezelfde laadpaal waarop de Tesla en de ID.3 dit andere gedrag vertonen? Heeft hij wellicht het ontgrendelen van de stekker bij AC laden aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
jeantje schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:57:
Kleine update, auto is uitgelezen maar geen foutmeldingen te zien over het netwerk.

4G icoontje is aanwezig, maar alle netwerkfuncties van de auto doen het nog steeds niet.

Volkswagen krijg ik geen antwoord van, die verwijzen me naar de dealer, dealer weet het ook niet en zegt dan maar een nieuwe emergency call module plaatsen. Ongeveer 500 euro werd me verteld.

echt waardeloos 2000 euro aan elektronica kapot in 1 jaar tijd...
Dat is echt balen en veel geld .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:13
barta123 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:08:
[...]

Persoonlijk denk ik dat hoe de ID.3 GTX nu is (en de andere 2025 modellen) is zoals de ID.3 vanaf het begin moest zijn.
Da's misschien iets te sterk, maar ben het met je eens dat verbeteringen langzaam gaan. Ik vind het bijvoorbeeld verbazend dat de non-GTX MY25 nog steeds dezelfde, relatief inefficiënte aandrijflijn heeft. Terwijl ze inmiddels een betere hebben die in andere modellen standaard gaat. Maakt het niet erg aantrekkelijk om nu een MY25 ID3 te kopen. Ook de nieuwe, iets grotere accu van 79kWh is nog exclusief voor de GTX.

Misschien is het een strategie om mensen richting de GTX te bewegen, maar het weerhoudt mij ervan om een nieuwe ID3 te kopen. Voelt nu als last year's tech, en daar ga ik geen 45k voor neertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave_R
Dit ligt denk ik aan de lader, probeer eens te zoeken naar een instelling op de lader om bij een nieuwe energievraag (na een eerder signaal "EV vol" van de auto) tot een bepaald vermogen weer te gaan leveren t.b.v. voorverwarming. Mijn ID3 verwarmt zo netjes voor uit de lader (Zappi v2.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
Dave_R schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:50:
[...]

Dit ligt denk ik aan de lader, probeer eens te zoeken naar een instelling op de lader om bij een nieuwe energievraag (na een eerder signaal "EV vol" van de auto) tot een bepaald vermogen weer te gaan leveren t.b.v. voorverwarming. Mijn ID3 verwarmt zo netjes voor uit de lader (Zappi v2.1).
We hebben het probeert op mijn lader die ik ook voor de Tesla gebruik. Laadlimit op 60% ingesteld
Toen dit bereikt was stop het laden( uiteraard). Vervolgens de voorverwarming geactiveerd en toen haalde de auto de stroom meteen uit de accu, echter toen de laadtoestand op 59% ging begon de auto weer bij te laden.
Bij Tesla kun je voorverwarmen zonder laadstroom, wanneer je het opladen via de app stopt en je verwarmt voor komt de (verwarmings)-stroom uit de lader, deze stroom is in het begin hoog maar wordt steeds lager en stabiliseert op ongeveer 900 W om de auto op temperatuur houden.

De software v/d ID3 is volgens mij zodanig dat hij niet kan voorverwarmen zonder de accu te laden.
Maar goed ik kan het mis hebben, maar deze proef leek hier op te wijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dave_R
pegasuspiet schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

De software v/d ID3 is volgens mij zodanig dat hij niet kan voorverwarmen zonder de accu te laden.
Maar goed ik kan het mis hebben, maar deze proef leek hier op te wijzen
Hmmm, dat is niet wat ik zie geloof ik. Bij mij tapt de ID3 meteen precies wat hij nodig heeft voor het voorverwarmen. Ik kan dan op mijn laadpaal zien dat die 2-3 kW ofzo levert.

Tenzij dat gedrag inmiddels met een software update is gewijzigd (het is een tijd geleden dat ik dit heb gecheckt, ik zat toen denk ik nog op 2.4).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:22
Dave_R schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:58:
[...]

Hmmm, dat is niet wat ik zie geloof ik. Bij mij tapt de ID3 meteen precies wat hij nodig heeft voor het voorverwarmen. Ik kan dan op mijn laadpaal zien dat die 2-3 kW ofzo levert.

Tenzij dat gedrag inmiddels met een software update is gewijzigd (het is een tijd geleden dat ik dit heb gecheckt, ik zat toen denk ik nog op 2.4).
Bij onze ID.3 met softwareversie 3.2 precies hetzelfde gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Vraagje,

Heb hier een ID.4 die houdt de lading vast aan de paal. Ander model maar het zou dus moeten kunnen. Andere paal zelfde issue?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:43
Ik heb vandaag mijn ID.4 Pro (Oranje Edition) in ontvangst mogen nemen, en er zit gelukkig SW 5.0 op. Dus helemaal blij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Vraagje,

Wat @MJMaverick als tip geeft lijkt mij de meest voor de hand liggende.
Controleer eens in de app of hij de optie: "Automatisch loskoppelen stekker" aan heeft staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiwrGTFddsMbge4j2L_2pIl6a_Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rOTwwF68zUW1vjZ1xZiKNr1.jpg?f=fotoalbum_medium

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1bsG5Aa7k8XBcW5Kc5xiohbDzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I4ll5Di3Y5QHlC7OQmPVjLB3.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand dit ook gehad bij een ID3. Auto is 5 dagen oud, beide koplampen hebben dit.
Er zitten ronde vlekken op de binnenkant van het ¨glas¨

Is dit normaal ????

[ Voor 5% gewijzigd door pegasuspiet op 27-10-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
pegasuspiet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:46:
[Afbeelding]

Heeft iemand dit ook gehad bij een ID3. Auto is 5 dagen oud, beide koplampen hebben dit.

Is dit normaal ????
Dit kan de 'welkom' stand zijn van de koplampen. Deze richten zich op de locatie waar de sleutel is op het moment dat deze herkend wordt en de auto zich ontgrendelt (als je dat aan hebt staan). Blijven ze in deze stand staan wanneer je instapt of draaien ze dan in de normale stand?

edit:
Reactie was niet correct, had de foto niet goed bekeken en het probleem van de vlekken was me niet duidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door MJMaverick op 27-10-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
MJMaverick schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Dit kan de 'welkom' stand zijn van de koplampen. Deze richten zich op de locatie waar de sleutel is op het moment dat deze herkend wordt en de auto zich ontgrendelt (als je dat aan hebt staan). Blijven ze in deze stand staan wanneer je instapt of draaien ze dan in de normale stand?
De vlekken zitten aan de binnenkant van het ´glas' ,dus heeft hier niets mee te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Ik vermoed dat hij de druppelvorming aan de binnenkant bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
TWFpa2Vs schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:11:
Ik vermoed dat hij de druppelvorming aan de binnenkant bedoelde.
Nee , geen druppelvorming, ronde vlekken aan de binnen kant glas, lijkt op condens maar dit is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
pegasuspiet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

Nee , geen druppelvorming, ronde vlekken aan de binnen kant glas, lijkt op condens maar dit is het niet.
Ah, ok. Ik dacht dat je de stand van de 'beams' bedoelde. Slecht gelezen, my bad...

Geen idee wat die vlekken zijn of wat ze veroorzaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Lijkt op condens/water vlekken. De lamp is ‘open’ want ik heb zelfs een spinnenweb erin zitten. Even de foto doorsturen naar de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
pegasuspiet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:46:
[Afbeelding]

Er zitten ronde vlekken op de binnenkant van het ¨glas¨

Is dit normaal ????
Ik zou er even mee langs de dealer rijden en laten zien.
Foto is het denk ik lastig te,zien wat het is.
Beide koplampen ?
Je hebt de Matrix IQ verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
burnoutpc schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:05:
Lijkt op condens/water vlekken. De lamp is ‘open’ want ik heb zelfs een spinnenweb erin zitten. Even de foto doorsturen naar de dealer?
Ben bij de dealer geweest, in eerste instantie zeiden ze van dat hebben ze allemaal. Toen vroeg ik laat dan eens zien bij een anders id 3 of id 4. Wat bleek geen een auto had hier last van
Vervolgens hebben ze fotoś gemaakt en nu gaan ze het aan Pon vragen wat te doen.

Ik ben bang dat ze dan zeggen dat het een product eigenschap is.
We wachten af

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
pegasuspiet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:04:
[...]

..
Ik ben bang dat ze dan zeggen dat het een product eigenschap is.
We wachten af
Dat gaat dus niet op als geen enkel ander product het heeft. Deze heb ik ook niet eerder gezien eigenlijk.

*sowieso

Pagina: 1 ... 350 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.