AlphaRomeo schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:00:
[...]
Volgens mij heeft de silent majority weinig klachten, zowel binnen als buiten de garantie. Er waren inderdaad wat problemen, maar als je door dit topic kijkt zie je dat er ook een hoop tevreden rijders zijn zowel zakelijk, als private lease als particulier waaronder ondergetekende.

Grappig, ik zie deze opmerking vaker terugkomen. In verschillende topics.
Mijn schoonbroertje zit niet op fora zoals Tweakers en reed ook een ID.3. Een 1st edition.
Ik was tegen hem aan het klagen over mijn ID.3 omdat ik weer software issues had en dat de verwarming automatisch warmer ging.. en vroeg hem hoe zijn ervaring met de auto was omdat ik hem er nooit over hoorde..
Wat bleek, hij had niets dan ellende met dat ding. Maar niemand wist dat want hij voelde niet de noodzaak om het er met anderen over te hebben. "Gewoon naar de garage brengen en die lossen het maar op".
Uitiendelijk heeft hij de auto weggedaan.
Nu weet ik wel 1 ervaring van mij is niet gelijk aan de meerderheid. Maar het heeft wel mijn ogen geopend ten opzicht van dit soort reacties. Zeker is er een 'silent majority'. Maar ook die ondervinden waarschijnlijk problemen, alleen daar hoor je hen niet over. Dat is een wezenlijk verschil dan aannemen dat het bij hen WEL goed gaat.