Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 349 ... 371 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:49
Tristan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:11:
[...]

Ik heb hem toch ook maar gelijk besteld. Omdat wij vaak de hond achterin hebben is die extra ruimte extra handig. Hebbie nog tips&tricks voor het monteren? Zijn de gaatjes niet vooraf te voelen met een priem toevallig?
De bekleding is vrij hard en stug wat er voor zorgde dat ik de gaatjes er niet doorheen kon voelen.
Met een stevige naald (bv. voor leder) moet je er wel door geraken.
Ik heb zelf de bekleding eerst wat weggehaald om zeker te zijn dat de moeren aanwezig waren voordat ik begon te snijden en zo kon ik de gaten aftekenen.

Aangezien deze bekleding heel stug is heb je ook een vlijmscherp mes nodig. Liefst een breed breekmes (smelle durven snel te breken) of een scalpel.

Er staan filmpjes op het net waar de installatie is uitgelegd en ik heb eigenlijk dezelfde werkwijze gebruikt.
Enkel onderaan heb ik wel minder materiaal weggesneden over de volledige diepte van de kofferbak zodat ik zeker niets teveel weghaalde. Hierdoor heb ik wel enkele keren moeten passen om nadien nog wat meer weg te snijden |:( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:30
Devke schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:18:
Ik kreeg hier de melding voor toestemming om een bak gegevens uit mijn auto te trekken voor analyse, locatiegegevens etc. Voor mij gevoel dus we volgen je compleet toestemming. Jullie dit afgewezen?
Die vraag voor toestemming stond er bij mij niet bij.
Ik heb die toestemming verleend toen ik de auto kocht en mijn account activeerde.
Je kunt het via menu in auto zien maar ook via de site als je daar inlogt.
Daar staat dan ook een schuifje dat je ota updates wilt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 16:05

Boy

www.byoscoop.nl

(jarig!)
flaskk schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:10:
Kreeg zojuist op de id3 (21) deze melding. Wellicht ook de voorbereiding van nieuwe sw versie? Want deze was binnen een minuut klaar.

[Afbeelding]
Deze heb ik vandaag gekregen (nadat ik paar dagen geleden naar 3.7 ben gegaan).

Deze update was zo gepiept idd

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
201WD schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:32:
[...]

Die vraag voor toestemming stond er bij mij niet bij.
Ik heb die toestemming verleend toen ik de auto kocht en mijn account activeerde.
Je kunt het via menu in auto zien maar ook via de site als je daar inlogt.
Daar staat dan ook een schuifje dat je ota updates wilt ontvangen.
Via de app naar de website zie ik niet staan dat ik update OTA wil ontvangen. Ik heb ze al wel een ota gehad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Zojuist nog even in de auto gekeken.
Bij het welkom menu stond nu dat er een update beschikbaar was en mogelijkheid om te installeren.
Na aanklikken kreeg ik de melding uitstappen en auto vergrendelen.
De ota zou 210 min duren.
Ik zat op 3.2 mogelijk nu dan ota naar 3.7 ?
We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 16:05

Boy

www.byoscoop.nl

(jarig!)
201WD schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:16:
Zojuist nog even in de auto gekeken.
Bij het welkom menu stond nu dat er een update beschikbaar was en mogelijkheid om te installeren.
Na aanklikken kreeg ik de melding uitstappen en auto vergrendelen.
De ota zou 210 min duren.
Ik zat op 3.2 mogelijk nu dan ota naar 3.7 ?
We gaan het zien.
Ja, daar kan je vanuit gaan dat dit de 3.7 update is, ik had hetzelfde.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:46
Voor wie een nieuwe ID.x in bestelling heeft is deze post van @Neusaapje in het ID.x SW >= 4 topic wellicht interessant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 201WD
Vanmiddag heeft de id.3 swv 3.7 ota binnengehaald.
Toen ik instapte was hij bijna gereed en kon ik verder nog niets.
Na het installeren werd alles weer geactiveerd en na enkele minuten kon ik wegrijden.
Onderweg weer een melding van een update. Dit had te maken met de shop en apps.
Ook die is weer geüpdatet.
Nu dus swv 3.7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ReseT schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 06:15:
[...]

Nou het is helemaal niet opgelost. En truukje werkt ook niet. Lijkt erop dat als ik 30min wacht dat er een timeout plaats vindt..

Nu na in de ochtend een onvolledige lading. En weer stekker melding. Wat moet ik hiermee. Zou niet naar de dealer willen zonder het helder te kunnen reproduceren.
Uiteindelijk opgelost. Kostte een nieuwe HV lader (1EA915684AF).

Ging coulance overheen omdat bij TPI (TPI 2071137 klikkende achteras met vervanging van lager in versnellingsbak, ipv aandrijfassen lijmen) de HV lader was ontkoppeld en dit direct daarna speelde. Anders was het 1700 euro ex werkplaatsuren.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:17
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in een pro business. Het viel mij op dat je een soort tok hoort wanneer je vanuit complete stilstand vertrekt of wanneer je tot complete stilstand komt. Dit is eigenlijk alleen merkbaar op asfalt. Is dit een bekende kwaal van de ID3?

Het lijkt alsof het plakkende remmen zijn. Zo klinkt het. Maar dat is vreemd. En je hoort het ook van voren.

Verder zag ik bij software 1741 staan. Is dat 3.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
burnoutpc schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:37:
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in een pro business. Het viel mij op dat je een soort tok hoort wanneer je vanuit complete stilstand vertrekt of wanneer je tot complete stilstand komt. Dit is eigenlijk alleen merkbaar op asfalt. Is dit een bekende kwaal van de ID3?

Het lijkt alsof het plakkende remmen zijn. Zo klinkt het. Maar dat is vreemd. En je hoort het ook van voren.

1741 zal volgens mij 3.7 swv zijn
Bij mij zit er 1751 in, dat is ook 3.7 swv

Remmen kan de elektronische rem zijn die ontkoppeld als je wegrijdt of stopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:57

AlphaRomeo

FP PowerMod
@burnoutpc ik had dat helemaal in het begin toen ik de auto net had ook, was al wel een tweedehands auto. Ik gok dat het de trommelremmen achter zijn die een klein beetje vast gingen zitten, mogelijk door nieuwigheid van de remschoenen in die trommels. Na een paar weken was dit geluid helemaal weg, en ik heb er nu ook geen last meer van. Mijn advies: kijk het even aan, maar als het blijft zou ik er mee terug gaan. Dit kan de garage vrij vlot voor je checken de auto op de brug te zetten en te kijken of alles netjes zonder geluid rond draait.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
burnoutpc schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:37:

Dit is dus een tikkende achteras. Zijn twee TPI' s voor.
Lijmen van de achterassen of lager in versnellingsbak vervangen.

TPI 2071137. Lager vervangen.
TPI 2064631. Lijmen.

Als je het overweegt, zorgen dat de lager wordt vervangen.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Was het zo’n soort geluid @ReseT
https://photos.google.com...2aDN6amExdDJPbUJhdWw3Q1dR

?

Want zo klonk het niet. En het klonk echt alsof het van de voorkant af kwam. En t leek meer op het geluid alsof je de veren in veert als je over een snelheidsdrempel in de wijk rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:42
burnoutpc schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:04:
Was het zo’n soort geluid @ReseT
https://photos.google.com...2aDN6amExdDJPbUJhdWw3Q1dR

?

Want zo klonk het niet. En het klonk echt alsof het van de voorkant af kwam. En t leek meer op het geluid alsof je de veren in veert als je over een snelheidsdrempel in de wijk rijdt.
Je bedoelt vanuit park of bij "hold" een krakend geluid? Dat is vrij normaal. Drukt hem uit zijn remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Ik weet niet of die op hold staat. Het is wanneer je op een vlak, maar egale ondergrond staat. Het was niet net na park.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:26
burnoutpc schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:26:
Ik weet niet of die op hold staat. Het is wanneer je op een vlak, maar egale ondergrond staat. Het was niet net na park.
Dat zie je in je display toch. Er staat dan in het groen 'auto hold' en als je wegrijdt dan wordt die groene tekst grijs.

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:55

Flappiewappie

Hier nog meer

Gister mail ontvangen van Pon over of ik nog blij ben met mijn ID3 na vier jaar.... linkje naar mail.

Of mijn volgende auto misschien hybride moest worden... clowns zijn het echt.

Na 4 jaar is de ID3 echter nog prima auto; mijn mening:
  • Softwarematig, tsja die updates wat voegen ze nou echt toe? VW had ze gewoon niet moeten toezeggen
  • Range en laadsnelheid; In Nederland geen issue ga je op zomervakantie ook nog wel ok, maar wintersport is niet leuk
  • Verbruik vindt ik altijd wat aan de hoge kant, mijn gevoel zegt dat de auto zelf wel efficient is maar alle extra's op de auto niet echt
  • Laadklep heeft een keer vast gezeten
  • Af en toe storingen maar lossen zichzelf (bij mij) altijd weer vanzelf op
  • Blijft prima autotje om te zien alleen wel plastic fantastic, dat plastic ding op de motorkap is echt lelijk
  • Ruimte en praktisch echt prima formaatje
Moet/mag/kan nu een nieuwe voor mijn werk gaan uitzoeken, mijn gevoel zegt dat ik beter nog een jaartje deze ID3 kan rijden en dan volgend jaar iets kiezen. Die Chinese autos zijn leuk maar daar ben je beetje zelf het product, Tesla heeft ook wel wat moois maar wel me niet meer associeren met iets van Musk. Kom uit bij de ID4, Hyundai, KIA... gaan nog maar wat proefritjes maken.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
DonJunior schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:49:
[...]

Dat zie je in je display toch. Er staat dan in het groen 'auto hold' en als je wegrijdt dan wordt die groene tekst grijs.
Stond op groen elke keer idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Ging net even koud aan de snellader, maar die bijgeluiden ploffen en knakken van de hitte klinkt echt niet gezond 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

flaskk schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:16:
Ging net even koud aan de snellader, maar die bijgeluiden ploffen en knakken van de hitte klinkt echt niet gezond 😅
Er gaat dan ook wel even serieus wat 'stroom' door alle (op dat moment nog) koude componenten in je auto welke daarbij gaan uitzetten onder de invloed van de 'spanning' :+ :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
3.7 fixt mijn irritatiepunt:
mobiele connectie verloren notificatie is verdwenen... nooit meer een 1 op je scherm.

duurt even, maar heb je ook wat.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:46

EDB

Simply1337 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:32:
3.7 fixt mijn irritatiepunt:
mobiele connectie verloren notificatie is verdwenen... nooit meer een 1 op je scherm.

duurt even, maar heb je ook wat.
Ik heb battery care mode uit staan, dus wel constant een 1 in beeld… als ze nou ook eens konden fixen.
Verder viel mij tijdens het rijden op dat in het hoofdmenu wecharge, spelletjes en nog een paar icoontjes verdwenen waren. Volgens de website is alles wel actief maar ik zie ze niet. Of zouden ze nu alleen zichtbaar zijn als je in park staat? Nog niet getest, iemand wel?

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
EDB schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:42:
[...]

Ik heb battery care mode uit staan, dus wel constant een 1 in beeld… als ze nou ook eens konden fixen.
Verder viel mij tijdens het rijden op dat in het hoofdmenu wecharge, spelletjes en nog een paar icoontjes verdwenen waren. Volgens de website is alles wel actief maar ik zie ze niet. Of zouden ze nu alleen zichtbaar zijn als je in park staat? Nog niet getest, iemand wel?
Die zouden altijd zichtbaar moeten zijn. Wellicht opnieuw via de shop in de auto toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB

EDB

MJMaverick schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Die zouden altijd zichtbaar moeten zijn. Wellicht opnieuw via de shop in de auto toevoegen?
Dan zou ik ze eerst moeten verwijderen en dan weer toevoegen…. Auto staat nu in NL op het vliegveld terwijl wij even van mooier weer genieten. Bij terugkomst maar eens checken.
Overigens waren de icoontjes niet gelijk na 3.7 verdwenen maar na de laatste kleine update vorige week.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:17
Flappiewappie schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:15:
Verbruik vindt ik altijd wat aan de hoge kant, mijn gevoel zegt dat de auto zelf wel efficient is maar alle extra's op de auto niet ech
Welke extra's zitten er op jouw ID.3 dat hem inefficiënt maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 15:36
Het is mij onduidelijk of ik al 3.7 heb of nog niet. Kreeg afgelopen vrijdag wel een softwareupdate maar die deed alleen maar ervoor zorgen dat de toekomstige versie de goede nummers had, of iets dergelijks.

Ben vandaag naar Profile geweest. Leaseplan gaf aan dat ik daar heen kon voor het gekraak tijdens het sturen. Bij aankomst vertelde Profile dat dit echt een ding voor de dealer is, aangezien mijn ID.5 GTX nog maar anderhalf jaar oud is.

Ze hebben wel bevestigd dat het uit de stuurkolom komt en het niet een acuut probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
KaiseRRuby schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:01:
Het is mij onduidelijk of ik al 3.7 heb of nog niet. Kreeg afgelopen vrijdag wel een softwareupdate maar die deed alleen maar ervoor zorgen dat de toekomstige versie de goede nummers had, of iets dergelijks.

...
Er staat in het menu (te bereiken via de knop op het scherm met 6 vlakjes) een tegel waar volgens mij "ID Software" bij staat. Wanneer ik die selecteer duurt het eventjes maar uiteindelijk vertelt die mij welke versie er op de auto staat. Een andere manier is om te kijken wat er in het Systeeminstellingen menu bij Software genoemd wordt als versie. Van die laatste heb ik niet zo 1, 2, 3 een overzicht van welk versienummer bij welke 'spreektaal' versie hoort, maar wellicht iemand anders wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:13
Zijn er ergens cijfers bekend wat het effect van grotere/andere velgen is op het rijbereik van de ID4? Google biedt niet direct concrete inzichten. Mijn ID4 wordt eind van het jaar geleverd met de standaard 19 inch Hamar velgen maar een kennis heeft 22 inch custom velgen beschikbaar (VW zelf gaat maar tot 21 inch). Nou ziet dat er misschien leuk uit maar als het rijbereik er flink op achteruit gaat laat ik de standaard velgen lekker zitten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:57

AlphaRomeo

FP PowerMod
Grimmie187 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:40:
Zijn er ergens cijfers bekend wat het effect van grotere/andere velgen zijn op het rijbereik van de ID4? Google biedt niet direct concrete inzichten. Mijn ID4 wordt eind van het jaar geleverd met de standaard 19 inch Hamar velgen maar een kennis heeft 22 inch custom velgen beschikbaar (VW zelf gaat maar tot 21 inch). Nou ziet dat er misschien leuk uit maar als het rijbereik er flink op achteruit gaat laat ik de standaard velgen lekker zitten..
Ik snap niet waarom mensen van die grote putdeksels willen. Hier zijn wat nadelen:
* Hoger verbruik
* Lager comfort
* Sneller beschadigd

Voordelen:
* Looks?

Ik heb zelf bewust kleinere velgen van een andere auto laten overzetten bij aanschaf in ruil voor een setje nieuwe banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:13
AlphaRomeo schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:42:
[...]

Ik snap niet waarom mensen van die grote putdeksels willen. Hier zijn wat nadelen:
* Hoger verbruik
* Lager comfort
* Sneller beschadigd

Voordelen:
* Looks?

Ik heb zelf bewust kleinere velgen van een andere auto laten overzetten bij aanschaf in ruil voor een setje nieuwe banden.
Eens, ik verkies comfort (en zeker verbruik) ook boven de looks, maar ben vooral benieuwd wat het verschil in verbruik dan daadwerkelijk is (ook tussen bijv. de 19 inch Hamar en 21 inch Narvik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Zijn er ergens cijfers bekend wat het effect van grotere/andere velgen is op het rijbereik van de ID4? Google biedt niet direct concrete inzichten. Mijn ID4 wordt eind van het jaar geleverd met de standaard 19 inch Hamar velgen maar een kennis heeft 22 inch custom velgen beschikbaar (VW zelf gaat maar tot 21 inch). Nou ziet dat er misschien leuk uit maar als het rijbereik er flink op achteruit gaat laat ik de standaard velgen lekker zitten..
Maak je van je 19" toch mooi een winterset en de 22 voor de zomer.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
EDB schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:55:
[...]

Dan zou ik ze eerst moeten verwijderen en dan weer toevoegen…. Auto staat nu in NL op het vliegveld terwijl wij even van mooier weer genieten. Bij terugkomst maar eens checken.
Overigens waren de icoontjes niet gelijk na 3.7 verdwenen maar na de laatste kleine update vorige week.
Maar je gaf toch aan dat de iconen verdwenen waren? Dan hoef je eea ook niet te verwijderen, toch? Anyway, het kan ook zijn dat de plek waarop de iconen stonden veranderd is. Ik meen me te herinneren dat deze nu op een extra/andere 'bladzijde' van het menu terecht gekomen waren.

Geniet van het mooie weer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-05 16:02
ik heb net ook een afspraak gemaakt (in be) voor S-OTA-update: ID.S.3.5.4 (OUF6), kon pas in december ... leasecontract loopt nog tot september 25 dus misschien kom ik ooit nog op 3.7 dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Grimmie187 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:44:
[...]

Eens, ik verkies comfort (en zeker verbruik) ook boven de looks, maar ben vooral benieuwd wat het verschil in verbruik dan daadwerkelijk is (ook tussen bijv. de 19 inch Hamar en 21 inch Narvik).
De grotere velg diameter lijkt mij maar iets te schelen, alleen bij een grotere diameter velg zit je vaak ook aan een bredere velg en dito band. En dat scheelt wel. Ook veiligheid en rijgedrag kan daardoor beïnvloed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
MJMaverick schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:17:
[...]

Er staat in het menu (te bereiken via de knop op het scherm met 6 vlakjes) een tegel waar volgens mij "ID Software" bij staat. Wanneer ik die selecteer duurt het eventjes maar uiteindelijk vertelt die mij welke versie er op de auto staat. Een andere manier is om te kijken wat er in het Systeeminstellingen menu bij Software genoemd wordt als versie. Van die laatste heb ik niet zo 1, 2, 3 een overzicht van welk versienummer bij welke 'spreektaal' versie hoort, maar wellicht iemand anders wel.
Klopt, dit weet ik maar ik heb gewoon al een tijd niet naar gekeken. Kreeg een tijdje veel OTA's maar die versie bleef altijd hetzelfde, zal hem vanmiddag nog eens checken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:51

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Je zou de auto even op volkswagen.de samen moeten stellen. De Duitse configurator laat op het eind in de samenvatting de geschatte wltp zien icm de door jou gekozen opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Grimmie187 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:44:
[...]

ik heb beide :P

5%~ met zelfde set banden, 19"s verbruikt meer met winterbanden tov 21 zomers.
maarja in de winter zijn de 21 griploos en 19 geeft genoeg feedback.

en qua comfort.. ik verkies 21 tov 19 omdat de auto erop is afgesteld. 19 voelt te bouncy/zwerig, maar stoepranden zijn weer geen probleem. keuzes keuzes keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB

EDB

MJMaverick schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:56:
[...]

Maar je gaf toch aan dat de iconen verdwenen waren? Dan hoef je eea ook niet te verwijderen, toch? Anyway, het kan ook zijn dat de plek waarop de iconen stonden veranderd is. Ik meen me te herinneren dat deze nu op een extra/andere 'bladzijde' van het menu terecht gekomen waren.

Geniet van het mooie weer ;).
De iconen zijn in de auto inderdaad verdwenen en niet meer te selecteren. Had eerst 3 pagina’s met iconen, nu nog 2. Ik kan ze dus inderdaad niet verwijderen in de auto maar als ik op de VW site inlog, is in de shop te zien dat de producten actief zijn. Ik zal bijvoorbeeld WeCharge dan op de website moeten verwijderen ( heeft wellicht invloed op de Laadpas en plug and charge die actief zijn) en dan weer aanvragen waarna ze als het goed is, weer verschijnen in de auto. Vindt dat toch wat risicovol, zal het binnenkort eerst eens testen met de spelletjes. Die was aangevraagd, geactiveerd en naar de auto geladen. Als dat mis loopt is dat niet zo erg.
Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
EDB schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:38:
[...]

De iconen zijn in de auto inderdaad verdwenen en niet meer te selecteren. Had eerst 3 pagina’s met iconen, nu nog 2. Ik kan ze dus inderdaad niet verwijderen in de auto maar als ik op de VW site inlog, is in de shop te zien dat de producten actief zijn. Ik zal bijvoorbeeld WeCharge dan op de website moeten verwijderen ( heeft wellicht invloed op de Laadpas en plug and charge die actief zijn) en dan weer aanvragen waarna ze als het goed is, weer verschijnen in de auto. Vindt dat toch wat risicovol, zal het binnenkort eerst eens testen met de spelletjes. Die was aangevraagd, geactiveerd en naar de auto geladen. Als dat mis loopt is dat niet zo erg.
Bedankt voor het meedenken.
Je kunt gewoon in Infotainment menu naar shop gaan en ze daar opnieuw binnenhalen/ installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
MJMaverick schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:17:
[...]

Even gekeken, ik zit nog steeds op 3.2. Rij een ID.5 GTX uit februari '23. Heb wel een hele bups OTA's gehad sinds levering van de auto maar het versienummer is van 3.1 naar 3.2 gegaan en nooit hoger gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB

EDB

201WD schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

Je kunt gewoon in Infotainment menu naar shop gaan en ze daar opnieuw binnenhalen/ installeren.
Tja, laat het icoon van de shop nu ook verdwenen zijn….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:48
Sinds 2 weken rijd ik in een ID.4 uit 2020 - 1st edition max (met volgens mij alle toeters en bellen).

Twee punten die ik nog niet helemaal helder heb, misschien kan iemand me helpen:
  1. Hoe werkt die easy open van de achterklep? Ik heb bijna staan tapdansen achter dat gekke ding maar hij gaat niet open?
  2. Is er een manier om de auto ergens in te stellen dat ie 'echt' stopt als ik het gaspedaal loslaat en niet doorrolt? Zowel bij de verkeerslichten als bij het inparkeren/straatje keren vind ik de auto heel onrustig. Hoezo blijft dat ding niet staan als ik m'n gaspedaal loslaat. Is het doorrollen ergens uit te zetten?

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB

EDB

BakkerM schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:53:
Sinds 2 weken rijd ik in een ID.4 uit 2020 - 1st edition max (met volgens mij alle toeters en bellen).

Twee punten die ik nog niet helemaal helder heb, misschien kan iemand me helpen:
  1. Hoe werkt die easy open van de achterklep? Ik heb bijna staan tapdansen achter dat gekke ding maar hij gaat niet open?
  2. Is er een manier om de auto ergens in te stellen dat ie 'echt' stopt als ik het gaspedaal loslaat en niet doorrolt? Zowel bij de verkeerslichten als bij het inparkeren/straatje keren vind ik de auto heel onrustig. Hoezo blijft dat ding niet staan als ik m'n gaspedaal loslaat. Is het doorrollen ergens uit te zetten?
1. Geen idee
2. Auto hold inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:46

je moet een "schop" beweging maken, in het midden onder de bumper.
zonder dat je overigens tegen de ID. aanschopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
EDB schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:55:
[...]

1. Geen idee
2. Auto hold inschakelen?
spencer_830 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:00:
[...]

Die autohold die lijkt m wel stil te houden als ik eenmaal stil sta, maar zeg maar vanaf 5km/u naar 0 laten uitrollen doet ie niet. Hiervoor een Tesla M3-2019 gereden, die stond netjes stil (1 pedal drive). Deze ID.4 blijft maar rollen en rollen.

je moet een "schop" beweging maken, in het midden onder de bumper.
zonder dat je overigens tegen de ID. aanschopt
Ik ga t morgen nog eens proberen, vooralsnog lukt dit niet -O-

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
..
• Is er een manier om de auto ergens in te stellen dat ie 'echt' stopt als ik het gaspedaal loslaat en niet doorrolt? Zowel bij de verkeerslichten als bij het inparkeren/straatje keren vind ik de auto heel onrustig. Hoezo blijft dat ding niet staan als ik m'n gaspedaal loslaat. Is het doorrollen ergens uit te zetten?
[/list]
ID series heeft géén one-pedal drive en dus stopt de auto niet geheel. Als je het gaspedaal los laat. Dit heeft VW denk ik gedaan om de overstap van ICE naar EV noet té extreem te laten zijn ofzo, geen idee. Maar bij een reguliere automaat blijft de auto óók doorduwen als je stilstaat en géén autohold aan hebt staan.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Worden de remblokken hierbij gebruikt? Klein voordeel is dat de schijven zo schoon en in bedrijf blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 14:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

twowheeler schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:11:
Worden de remblokken hierbij gebruikt? Klein voordeel is dat de schijven zo schoon en in bedrijf blijven.
Autohold gaat inderdaad met de frictierem, maar durf niet 100% te zeggen of het op alle 4 de wielen of alleen de achteras is (a la handrem)

Ik vind wel dat de ID.Buzz er graag op auto-hold springt, de rem precies diep genoeg inhouden om kruipen te voorkomen is vaak al genoeg om auto-hold aan te laten springen, terwijl ik dat lang niet altijd wil. M'n eigen Golf 7 is in ieder geval nog zo beleefd dat ik het pedaal nog wat extra moet indrukken bij stilstand om auto-hold aan te zetten.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337

1. easy open functie moet "branden" op je infotainment, anders staat het uit en kun je schoppen wat je wilt.
2. autohold inschakelen. op scherm naar beneden swipen vanaf bovenrand, als autohold er nog niet op staat, een icoon ingedrukt houden en dan de autohold icoon erin slepen.... of via wagen instelling in/uit schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:55

Flappiewappie

Hier nog meer

Tristan schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:41:
[...]

Welke extra's zitten er op jouw ID.3 dat hem inefficiënt maakt?
Ja goeie vraag, maar blijf het raar vinden dat hij in de zomer op een ritje naar mijn werk 10kwh/100km kan verbruiken en in de winter 30kwh/100km. Tevens op snelwegen is het verbruik (relatief hoog). Een Tesla haalt uit de zelfde accu gewoon meer range, terwijl dat nog eens gevoelsmatig een grotere auto is.

Inefficiente koeling/verwarmingssystemen en missende optimalisaties in de aandrijving. Daar moet Volkswagen volgens mij op focussen om de ID.3 een betere auto te maken.

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
Flappiewappie schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

Ja goeie vraag, maar blijf het raar vinden dat hij in de zomer op een ritje naar mijn werk 10kwh/100km kan verbruiken en in de winter 30kwh/100km. Tevens op snelwegen is het verbruik (relatief hoog). Een Tesla haalt uit de zelfde accu gewoon meer range, terwijl dat nog eens gevoelsmatig een grotere auto is.

Inefficiente koeling/verwarmingssystemen en missende optimalisaties in de aandrijving. Daar moet Volkswagen volgens mij op focussen om de ID.3 een betere auto te maken.
Je hebt het over "ritje". Op een korte rit heeft het opwarmen van het accupakket een serieuze impact op het gemiddeld verbruik. Hoewel VW hier wel een stap in gezet heeft blijft het serieus veel kW vergen om het pakket op temperatuur te krijgen, net als bij andere merken EVs overigens.

Het klopt dat de VW aandrijflijn niet zo efficient is als die van Tesla. De nieuwe generatie van VW heeft al weer een flinke stap de goede richting op gezet, maar er kan vast nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
En met een extra warmtepomp is het volgens mij ook per situatie afhankelijk of deze efficiënter is dan zonder, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Flappiewappie schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

begint eigenlijk al bij luchtweerstand.. een doos vorm is nooit efficienter dan een ei-vorm.

en koude lucht heeft grotere dichtheid dan warme lucht. dus kost ook meer energie om doorheen te prikken.

en een doos door een ballenbak duwen is moeilijker dan een mango toch?

lang leve natuurkunde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Vandaag kreeg ik bericht van de dealer, er staat onderhoud gepland voor mijn ID.5 GTX (zelf ingepland) vanwege de krakende stuurkolom. Ze gaven aan dat er een recall staat voor de portiergrepen en ze die meteen willen doen. Heb zelf maar meteen gevraagd of ze het pano dak willen smeren zodat het kraken van het dak weer even afgelopen is. Vergeten te vragen of ze meteen de software willen updaten, dat doe ik misschien nog wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeuQert
  • Registratie: September 2018
KaiseRRuby schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:54:
Vandaag kreeg ik bericht van de dealer, er staat onderhoud gepland voor mijn ID.5 GTX (zelf ingepland) vanwege de krakende stuurkolom. Ze gaven aan dat er een recall staat voor de portiergrepen en ze die meteen willen doen. Heb zelf maar meteen gevraagd of ze het pano dak willen smeren zodat het kraken van het dak weer even afgelopen is. Vergeten te vragen of ze meteen de software willen updaten, dat doe ik misschien nog wel even.
Interessant! Ik heb hier reeds 2x gevraagd of meer mensen het probleem hadden maar nog geen reactie. "Blij" te lezen dat wij niet de enige zijn, al liet zoeken op internet ook al zien dat dit een bekend probleem is bij VW. JIj geeft aan dat het kraken "dan even afgelopen is" maar er is toch een officiële VW fix, de TPI2063190 / TPI 2063190/2 ? Die van ons is nu aangemeld, dus hopen dat ze het fatsoenlijk conform fabrieksinstructies repareren.

https://pdfupload.io/docs/c0869671

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tristan schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:14:
En met een extra warmtepomp is het volgens mij ook per situatie afhankelijk of deze efficiënter is dan zonder, toch?
Ik heb in m'n nog te bouwen ID.3 Pro S Business bewust wél een warmtepomp bestelt, mede doordat ik bijna altijd (minimaal) woon-werk verkeer van ~60 tot 100Km enkele reis heb en ook graag weer thuis kom zónder tussentijdse laadbeurt aan de snelweg (tenzij ik thuis werk, maar ook dan kan ik spontaan opgeroepen worden om alsnog ergens anders met 'spoed' in NL aan de slag te moeten).

Kreeg overigens vanochtend het bericht dat m'n ID.3 a.s. vrijdag (18-10-2024) in Zwickau in elkaar gezet gaat worden.... Het machientje wordt dus absoluut géén 'maandagmorgen' product maar meer een 'TGIF, We willen eigenlijk naar huis want het is bijna weekend' machientje :o :9

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 15-10-2024 21:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flaskk
Will_M schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:44:
[...]

Kreeg overigens vanochtend het bericht dat m'n ID.3 a.s. vrijdag (18-10-2024) in Zwickau in elkaar gezet gaat worden.... Het machientje wordt dus absoluut géén 'maandagmorgen' product maar een 'we willen eigenlijk naar huis want het is bijna weekend' machientje :o :9
Denk eerder, we hebben een biertje teveel gehad tijdens de lunch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

flaskk schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:53:
[...]

Denk eerder, we hebben een biertje teveel gehad tijdens de lunch.
Komt vast helemaal goed als ze er daar dan ook VW Productcode 199 398 500 A aan toe voegen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
BeuQert schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:29:
[...]

Interessant! Ik heb hier reeds 2x gevraagd of meer mensen het probleem hadden maar nog geen reactie. "Blij" te lezen dat wij niet de enige zijn, al liet zoeken op internet ook al zien dat dit een bekend probleem is bij VW. JIj geeft aan dat het kraken "dan even afgelopen is" maar er is toch een officiële VW fix, de TPI2063190 / TPI 2063190/2 ? Die van ons is nu aangemeld, dus hopen dat ze het fatsoenlijk conform fabrieksinstructies repareren.

https://pdfupload.io/docs/c0869671
Er zijn veel meer mensen die dit hebben of hebben gehad, sommige mensen kopen gewoon een busje bij de action geloof ik en spuiten dat er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeuQert
KaiseRRuby schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:28:
[...]

Er zijn veel meer mensen die dit hebben of hebben gehad, sommige mensen kopen gewoon een busje bij de action geloof ik en spuiten dat er op.
Als je auto in aanschaf richting de 40k gaat, 1.5 jaar oud is en nog garantie heeft, dan ben je volgens mij echt een complete dorpsgek (als het erkent is door VW als probleem + er is een oplossing) als je zelf met WD40 aan de gang gaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
BeuQert schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:37:
[...]

Als je auto in aanschaf richting de 40k gaat, 1.5 jaar oud is en nog garantie heeft, dan ben je volgens mij echt een complete dorpsgek (als het erkent is door VW als probleem + er is een oplossing) als je zelf met WD40 aan de gang gaat ;)
Tsjah, 5 euro of 3 maanden wachten voordat je bij de dealer terecht kunt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Will_M schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:57:
[...]

Komt vast helemaal goed als ze er daar dan ook VW Productcode 199 398 500 A aan toe voegen :9
Lol, dat moet je ook maar weten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeuQert
KaiseRRuby schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:19:
[...]

Tsjah, 5 euro of 3 maanden wachten voordat je bij de dealer terecht kunt..
5 weken tot we aan de beurt zijn vanaf maken afspraak, valt mee toch?
(Udenhout Eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
DonJunior schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 06:12:
[...]

ID series heeft géén one-pedal drive en dus stopt de auto niet geheel. Als je het gaspedaal los laat. Dit heeft VW denk ik gedaan om de overstap van ICE naar EV noet té extreem te laten zijn ofzo, geen idee. Maar bij een reguliere automaat blijft de auto óók doorduwen als je stilstaat en géén autohold aan hebt staan.
Ah ja dat werkt dan dus helaas niet zoals ik gewend was.
Simply1337 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

1. easy open functie moet "branden" op je infotainment, anders staat het uit en kun je schoppen wat je wilt.
2. autohold inschakelen. op scherm naar beneden swipen vanaf bovenrand, als autohold er nog niet op staat, een icoon ingedrukt houden en dan de autohold icoon erin slepen.... of via wagen instelling in/uit schakelen
Ik heb m branden, maar er gebeurd niks. Binnenkort bandenwissel / apk / onderhoud, zal het dan laten controleren (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
BakkerM schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:51:

[...]

Ik heb m branden, maar er gebeurd niks. Binnenkort bandenwissel / apk / onderhoud, zal het dan laten controleren (y)
Auto-hold zorgt ervoor dat wanneer je stil staat (met de rem tot volledige stilstand bent gekomen) je jouw voet van het rempedaal kunt halen en de wagen toch stil blijft staan. Pas wanneer je het versnellingspedaal aanraakt gaat de rem er vanaf. Dat er niets gebeurt is dus precies de bedoeling ;).

[ Voor 5% gewijzigd door MJMaverick op 15-10-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 12:42
MJMaverick schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:55:
[...]

Auto-hold zorgt ervoor dat wanneer je stil staat (met de rem tot volledige stilstand bent gekomen) je jouw voet van het rempedaal kunt halen en de wagen toch stil blijft staan. Pas wanneer je het versnellingspedaal aanraakt gaat de rem er vanaf. Dat er niets gebeurt is dus precies de bedoeling ;).
Ging die reactie niet over "easy open" ?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
Golf2vr6 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:37:
[...]

Ging die reactie niet over "easy open" ?
edit:

Hmm, lezen is een kunst die ik niet altijd beheers, zeg maar... Het zou inderdaad kunnen dat de reactie over het branden over de easy-open ging en niet over de auto-hold. Wanneer dat zo is dan is wat hier volgt niet nodig geweest... Excuus.

Die was al eerder gegeven, dacht ik. Maar: schoppen vanaf de achterkant richting de voorkant, zonder je scheenbeen in 2en te doen breken maar wel genoeg onder de auto te komen voor de sensor om het op te pikken. Of op de juiste plek van links naar rechts of andersom. Vinden waar de sensor precies zit is ff een dingetje, maar zodra je dat weet gaat het vrij gemakkelijk. Dat gezegd hebbende, er zijn in het verleden in dit topic een aantal mensen geweest die deelden dat het bij hen ineens helemaal niet meer werkte. Je moet ff zoeken of, en zo ja welke, er een oplossing voor is.

[ Voor 14% gewijzigd door MJMaverick op 15-10-2024 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 14:00
Iemand ervaring met de installatie van een marterapparaatje in de ID.x? Geeft aansluiten op de 12v geen problemen? Ik zie zo veel van die apparaten op internet. Iemand een goede ervaring icm een id.x?

Wegens vermoeden van een marter in de tuin, net de frunk open getrokken en het lijkt wel oorlog daar. Alle isolatie aangevreten. Verder moet ik straks maar even kijken bij de kabels en zo.

hier geen zin in: https://www.autoweek.nl/e...dol-op-elektrische-autos/

[ Voor 12% gewijzigd door kisik op 17-10-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
BeuQert schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:39:
[...]

5 weken tot we aan de beurt zijn vanaf maken afspraak, valt mee toch?
(Udenhout Eindhoven)
9 weken omgeving Utrecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:01
kisik schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:01:
Iemand ervaring met de installatie van een marterapparaatje in de ID.x? Geeft aansluiten op de 12v geen problemen? Ik zie zo veel van die apparaten op internet. Iemand een goede ervaring icm een id.x?

Wegens vermoeden van een marter in de tuin, net de klep open getrokken en het lijkt wel oorlog daar. Alles isolatie aangevreten. Verder moet ik straks maar even kijken bij de kabels en zo.

hier geen zin in: https://www.autoweek.nl/e...dol-op-elektrische-autos/
Ik heb mijn id.3 op een rooster van kippengaas staan. Erg effectief en geen marters meer in de auto. (Lekker goedkoop ook).
Hier een foto van de leenauto van de garage in mijn carport waar je het kan zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrLpJLqC6llB4zax98MKadzKr40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieOdIbmdxofqZZootnmAMqKO.jpg?f=fotoalbum_large

Lynk&co 02 software 1.1.1 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Zo dan. Heb jij een Mondriaan fan als garage houder misschien B)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
Tristan schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:52:
[...]

Zo dan. Heb jij een Mondriaan fan als garage houder misschien B)
Mondriaan? Harlekin zult u bedoelen:
https://www.autoweek.nl/a...-als-kleurrijke-harlekin/

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Oepsie! Wist ik echt niet. Leuk! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Tristan schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:02:
[...]

Oepsie! Wist ik echt niet. Leuk! Thanks!
Bij Halle77 in Dortmund rijden ze er ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
KrlGl schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:35:
[...]

Ik heb mijn id.3 op een rooster van kippengaas staan. Erg effectief en geen marters meer in de auto. (Lekker goedkoop ook).
Hier een foto van de leenauto van de garage in mijn carport waar je het kan zien.

[Afbeelding]
Frame van pannenlatten? Is de auto daar niet te zwaar voor? Verder weet ik niet of het (veel) goedkoper zou zijn dan een apparaatje. Die heb je al vanaf €25. Een frame zou me ook de nodige tijd kosten en als mijn vrouw haar auto onder de carport heeft staan, staat die van mij er weer naast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
Een oud-buurman had de Polo rond of vlak na de eeuwwisseling... Ik dacht dat het een van de sloop gecombineerde Polo was. Schijnbaar was het een bewussie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
kisik schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:37:
[...]

Frame van pannenlatten? Is de auto daar niet te zwaar voor? Verder weet ik niet of het (veel) goedkoper zou zijn dan een apparaatje. Die heb je al vanaf €25. Een frame zou me ook de nodige tijd kosten en als mijn vrouw haar auto onder de carport heeft staan, staat die van mij er weer naast.
Kan me herinneren dat er mensen waren met een marter verschrikker, maar dat bij sommigen het alarm van de IDx ineens triggerhappy werd. Kan het alleen niet terugvinden in dit topic. Zou ook niet het geval moeten zijn hoor. Als je hem direct op je 12v accu aansluit zou dit eigenlijk geen probleem moeten vormen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:01
kisik schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:37:
[...]

De latten liggen daar al 6 jaar zonder problemen. De laatste 4 jaar met de id.3 er op.
Dus nee, geen probleem.

Lynk&co 02 software 1.1.1 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb zojuist een uitgebreide email gehad van VW rondom de update naar 3.7. Valt me toch weer erg mee, vind het er mooi uit zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEFXp_tQ68WQnbU4ay2vN2dt5uU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u8ucEwjn2bJ3TmW8ZA63QcLK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhd
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 21:44

dhd

Vorige nacht is de laadsessie op mijn gloednieuwe ID.4 stilgevallen rond de 58 %, terwijl ik 80% had verwacht.
In de Volkswagen app staat al de ganse morgen dat er geen internet verbinding is met de wagen.
Intussen ben ik reeds met de auto naar het werk gereden. En nu krijg ik om de 4 minuten een melding van de app dat ik de laadkabel moet controleren " omdat die niet goed zou zijn aangesloten". En dat terwijl ik helemaal niet aan het laden ben...
Iemand gelijkaardige ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
dhd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:56:
Vorige nacht is de laadsessie op mijn gloednieuwe ID.4 stilgevallen rond de 58 %, terwijl ik 80% had verwacht.
In de Volkswagen app staat al de ganse morgen dat er geen internet verbinding is met de wagen.
Intussen ben ik reeds met de auto naar het werk gereden. En nu krijg ik om de 4 minuten een melding van de app dat ik de laadkabel moet controleren " omdat die niet goed zou zijn aangesloten". En dat terwijl ik helemaal niet aan het laden ben...
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5Ncv3vGqQt7Wlxt7fPOV3H5C0A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1mwnr5jsD80Z5aGa4qjJRJi.jpg?f=fotoalbum_medium

Had ik een tijdje terug hetzelfde.. is vanzelf weer over gegaan.. niets aan gedaan verder

DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

[ Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 17-10-2024 11:02 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:07
dhd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:56:
Hmmmm, meldingen (tijdens het rijden) in relatie met de laadkabel zouden mij niet lekker zitten. Voor je het weet maakt je Id een noodstop op de snelweg.

https://gathering.tweaker...message/80289832#80289832

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 19:51
KaiseRRuby schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:45:
Ik heb zojuist een uitgebreide email gehad van VW rondom de update naar 3.7. Valt me toch weer erg mee, vind het er mooi uit zien.

[Afbeelding]
Hier ook ontvangen, maar ik kan online onmogelijk vinden waar ze op doelen ''Heb je nog geen toestemming gegeven? Log dan met je Volkswagen ID in''
Als ik linkje volg kom ik op vwbedrijfswagens.nl. en daar zie ik idd ''Jouw mobiele onlinediensten'' en Privacyinstellingen onder Privacyinstellingen zie ik geen schuifje toestemming.

Vervolgens door klikken onder tegel ''Upgrades'' naar VW shop >connect-shop.volkswagen.com duurt lang,.... en
Het proces kan om technische redenen niet worden voltooid. Probeer het later nog eens.

Schuifje toestemming tot updates niet gevonden .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 09:23
Die heb ik vanmorgen ook gehad. Geen idee wat ik nu moet aanpassen, want volgens mij staat het al allemaal goed ingesteld.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• didekoning
  • Registratie: Juli 2015
mark1978 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Hier ook ontvangen, maar ik kan online onmogelijk vinden waar ze op doelen ''Heb je nog geen toestemming gegeven? Log dan met je Volkswagen ID in''
Als ik linkje volg kom ik op vwbedrijfswagens.nl. en daar zie ik idd ''Jouw mobiele onlinediensten'' en Privacyinstellingen onder Privacyinstellingen zie ik geen schuifje toestemming.

Vervolgens door klikken onder tegel ''Upgrades'' naar VW shop >connect-shop.volkswagen.com duurt lang,.... en
Het proces kan om technische redenen niet worden voltooid. Probeer het later nog eens.

Schuifje toestemming tot updates niet gevonden .
Via het profiel knopje rechts bovenin krijg je een soort dropdown en als je daar op de knop "Profiel en instellingen" klikt staat de optie onder "Privacyinstellingen" als "Over-the-Air updates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:46
PB1983 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:33:
[...]

Die heb ik vanmorgen ook gehad. Geen idee wat ik nu moet aanpassen, want volgens mij staat het al allemaal goed ingesteld.
Ik neem aan dat het over deze instelling gaat, onder je Profiel en Instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRNCGHPmF-4vuxK5Ue-i98vzAmE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EmviuGUiAgmHvDtCmmshn3zu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
spencer_830 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Ik neem aan dat het over deze instelling gaat, onder je Profiel en Instellingen.

[Afbeelding]
Dit is hem inderdaad, staat al hele tijd goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 19:51
didekoning schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Via het profiel knopje rechts bovenin krijg je een soort dropdown en als je daar op de knop "Profiel en instellingen" klikt staat de optie onder "Privacyinstellingen" als "Over-the-Air updates".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1YUD_CXjA0rxEzfod64eXzVAiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PViFYW6SfcUBONWqHU9RBgJi.png?f=fotoalbum_large

Best lastig vinden idd.

dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 17:23
Vandaag een mail gekregen van VW dat mijn auto kennelijk binnenkort 3.7 gaat krijgen.
Maar er staat ook in de mail dat ik de permissies voor datagebruik en OTA moet controleren.
Er staat alleen weblink bij maar niet waar ik die settings kan vinden.

Weten jullie waar ik dat kan controleren ?

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Ja via Infotainment menu naar gebruiker en dan naar instellingen daar zie ergens iets van privacy instellingen.
Daar aanzetten.
Via vw app kun je het ook doen.
Popje rechtsonder en dan volgens mij rechtsboven het wereldbolletje.
Je komt in je account en daar kun je ook wijzigen wederom privacy toestemming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 17:23
201WD schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:19:
Ja via Infotainment menu naar gebruiker en dan naar instellingen daar zie ergens iets van privacy instellingen.
Daar aanzetten.
Via vw app kun je het ook doen.
Popje rechtsonder en dan volgens mij rechtsboven het wereldbolletje.
Je komt in je account en daar kun je ook wijzigen wederom privacy toestemming.
Check. Dank je, Via de app is idd het makkelijkste op de website kon ik het niet vinden.
Alles staat aan. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Online updaten gaat prima, Zorg dat er minimaal 20 % in je accu zit.
Wijst zichzelf in het welkomstmenu zie je een opmerking staan als het zo ver is.
Na akkoord zegt hij dat het ong 210min duurt en vraagt menu om de auto te verlaten en af te sluiten.
Je kunt in die tijd niets met de auto.
Na afloop is er een melding als het succesvol verlopen is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KaiseRRuby
LastSamurai schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:13:
Vandaag een mail gekregen van VW dat mijn auto kennelijk binnenkort 3.7 gaat krijgen.
Maar er staat ook in de mail dat ik de permissies voor datagebruik en OTA moet controleren.
Er staat alleen weblink bij maar niet waar ik die settings kan vinden.

Weten jullie waar ik dat kan controleren ?

Thanks !
Staat ook gewoon in de post exact boven je. Iets lezen kan ook prima hoor..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwadwo45
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:03
Gisteren onze ID.3 Business Pro Performance occasion opgehaald bij A-point in Amsterdam Z-O. Fijn geholpen, ruimte om te onderhandelen; naast een paar keer zakken in de prijs o.a. ook nog nieuwe banden en een nieuwe apk erbij kunnen onderhandelen en de auto stond vrij snel klaar om op te halen. Was de eerste keer zaken doen met deze dealer maar wat mij betreft een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:20
Ik heb inmiddels weer een nieuw probleem voor het lijstje van mijn ID.3:

Ik heb geen internetverbinding meer, ik heb de zekering er al uit gehad, verbinding kwam weer terug maar werkt nu niet meer...

Geeft wel aan dat ik 4G heb in de auto... snap er niks van.

Wat een probleembak zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
jeantje schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:37:
Ik heb inmiddels weer een nieuw probleem voor het lijstje van mijn ID.3:

Ik heb geen internetverbinding meer, ik heb de zekering er al uit gehad, verbinding kwam weer terug maar werkt nu niet meer...

Geeft wel aan dat ik 4G heb in de auto... snap er niks van.

Wat een probleembak zeg
Vervelend dat dit niet werkt. Waardoor merk je dat de verbinding weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:20
MJMaverick schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:40:
[...]

Vervelend dat dit niet werkt. Waardoor merk je dat de verbinding weg is?
In de app een grote balk met 'Je auto heeft op dit moment geen internetverbinding.' het lijkt dat dit is onstaan na de laatste kleine update. Als ik de zekering er even uit trek van de 4g module dan werkt het weer een paar uurtjes en dan weer deze balk.

Ik rijd deze auto particulier, ik kan dus niet voor elk klein dingetje terug naar de dealer. Als ik alles bij elkaar reken heb ik al bijna 1750 euro kosten aan deze auto.
  • 750 euro voor de sound module, waardoor de knipperlichten en verlichting niet meer werkte.
  • 1000 euro voor een nieuw touch display, werkt niet in zeer warm weer (reparatie niet laten uitvoeren, er was ook geen coulance mogelijk dus ik gooi in warm weer een handdoek over het display)
  • achteruitrijcamera soms zwart (nog niet naar laten kijken)
Wees gewaarschuwd als je particulier een ID model gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
jeantje schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

In de app een grote balk met 'Je auto heeft op dit moment geen internetverbinding.' het lijkt dat dit is onstaan na de laatste kleine update. Als ik de zekering er even uit trek van de 4g module dan werkt het weer een paar uurtjes en dan weer deze balk.

Ik rijd deze auto particulier, ik kan dus niet voor elk klein dingetje terug naar de dealer. Als ik alles bij elkaar reken heb ik al bijna 1750 euro kosten aan deze auto.
  • 750 euro voor de sound module, waardoor de knipperlichten en verlichting niet meer werkte.
  • 1000 euro voor een nieuw touch display, werkt niet in zeer warm weer (reparatie niet laten uitvoeren, er was ook geen coulance mogelijk dus ik gooi in warm weer een handdoek over het display)
  • achteruitrijcamera soms zwart (nog niet naar laten kijken)
Wees gewaarschuwd als je particulier een ID model gaat rijden.
Phoe, vreselijk frustrerend inderdaad. Als je de melding in de app hebt zou het kunnen zijn dat er iets met We Connect of We Connect Plus apps in de auto (!) niet helemaal goed zit. Wellicht kun je die via de shop in de auto opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-04 10:38
Ook net gekregen voor mijn ID.4 Pro... in het Frans 8)7

Eigenlijk is heel die website een zootje; stukken in het Engels, stukken in het Nederlands en hier en daar klapt er iets open in het Duits... gelukkig zijn we net polyglot genoeg om nog te kunnen volgen...

Al is dit wel helemaal maf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_E1UO6Aj7wHeSqKKqjUQS_6aPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qf0Hqu1gDnvv75ByjIjG8QmJ.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 349 ... 371 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.