Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 339 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-08 07:24
A.Geerts schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:51:
Weet iemand of de id.4/5 met SW4.0 de 5.0 update gaat krijgen? Ik kan er (zoals bekend bij VW) niets over terugvinden.
Er staat ergens een comment onder een video van Batterylife (Duitse VW ID.7 eigenaar en vlogger)

5.0 wordt obv Android Automotive. 4.0 zal niet verder ontwikkeld worden (nu al niet meer). Na de zomer 2025 (zal wel 2026 worden) krijgen de auto’s een update. Ik verwacht gewoon via de garage.
Android Auto is de basis waar ze in de toekomst op verder willen. Dan zal OTA gangbaarder worden verwacht ik.
Wat dit voor < 4.0 betekent weet ik niet, maar dat zal Legacy worden. Dat ze op Android over zouden gaan is al aantal jaren bekend.

Of UI daarmee wijzigt is niet bekend, verwachting is van niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Tukker87 op 02-07-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Tukker87 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:17:
[...]

Er staat ergens een comment onder een video van Batterylife (Duitse VW ID.7 eigenaar en vlogger)

5.0 wordt obv Android Auto. 4.0 zal niet verder ontwikkeld worden (nu al niet meer). Na de zomer 2025 (zal wel 2026 worden) krijgen de auto’s een update. Ik verwacht gewoon via de garage.
Android Auto is de basis waar ze in de toekomst op verder willen. Dan zal OTA gangbaarder worden verwacht ik.
Wat dit voor < 4.0 betekent weet ik niet, maar dat zal Legacy worden. Dat ze op Android over zouden gaan is al aantal jaren bekend.
Ik las daar dat de huidige MEB4.0 niet zou geüpdate worden? Dat lijkt me heel sterk..

Android Automotive is wel iets wat ik zou appreciëren eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoopO
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-08 14:50
Coole uitvoering! Heb zelf een zwarte....

Elke rit weer genieten.
MrTinux schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:51:
[...]

Mag ik toch meedoen? :>

Sinds dit weekend zijn we eigenaar van een ID.Buzz.

5 jaar (goedkoop) een Tesla geleaset, wat heel goed bevallen is. Maar het gedrag van ome Musk en het gebrek aan vertrouwen in de auto en de organisatie op langere termijn heeft ons besloten dat we naar een ander EV-merk wilden. Proefgereden in een nieuwe Scenic (prima auto, maar wat saai) maar zowel ondergetekende als SO waren heimelijk verliefd op de ID.Buzz.

Tijdje terug een proefrit gemaakt in een import-exemplaar en toen de VW-dealer met een goed voorstel kwam was de keuze snel gemaakt...

[Afbeelding]

Betreft een ID.Buzz Pro, met zo ongeveer iedere leverbare optie erop. In de juiste kleur. Kleine 25k op de teller, uit januari 2023.

Natuurlijk, de Tesla was tof met zijn dikke power enzo. Maar oh, wat worden we vrolijk van deze auto!

En als we niet mogen meedoen, nou ja, doei dan he, dan lurk ik gewoon mee ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker87
Nexoez schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Ik las daar dat de huidige MEB4.0 niet zou geüpdate worden? Dat lijkt me heel sterk..

Android Automotive is wel iets wat ik zou appreciëren eerlijk gezegd.
Zoals verder in die reacties ook staat…
De architectuur achter 4.0 is gebaseerd op Linux. Daar stoppen ze mee, omdat ze doorgaan op Android Framework. Dat is op zich logisch om kosten te drukken. Het werkt gewoon goed in andere auto’s en waarom zou je alles zelf willen ontwikkelen. Zeker als je er achterkomt dat je er niet zo goed in bent.

Niet updaten zal het niet zijn, maar ik verwacht geen grote ontwikkelingen meer (dus weinig upgrades). Omdat de focus ligt op Android Automotive.

[ Voor 10% gewijzigd door Tukker87 op 02-07-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
Tukker87 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Zoals verder in die reacties ook staat…
De architectuur achter 4.0 is gebaseerd op Linux. Daar stoppen ze mee, omdat ze doorgaan op Android Framework. Dat is op zich logisch om kosten te drukken. Het werkt gewoon goed in andere auto’s en waarom zou je alles zelf willen ontwikkelen. Zeker als je er achterkomt dat je er niet zo goed in bent.

Niet updaten zal het niet zijn, maar ik verwacht geen grote ontwikkelingen meer (dus weinig upgrades). Omdat de focus ligt op Android Automotive.
Maar komt deze dan naar de MY2024 modellen? De huidige hardware lijkt me toch in staat om zo iets te draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
Nexoez schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:18:
[...]

Maar komt deze dan naar de MY2024 modellen? De huidige hardware lijkt me toch in staat om zo iets te draaien
Voor zover ik het kan interpreteren wel idd. Zou toch wat zijn als die volgend jaar software hebben die EoL is. Maar bij VAG durf ik het niet meer te zeggen. Beslissing voor Android Automotive is al in 2021 gemaakt. Volgens mij draaien de EV buiten MEB daar al op. Dat is top segment waar ook Porsche op zit. Dat eerst maar afwachten. Ik ben best content met 4.x, dus weet niet wat ik zou missen.
Ik las ergens dat Google Maps dat via HUD kan (incl AR), maar hoe en wat dit gaat werken zal later wel helder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Vraagje:

Ik bevind me op de snelweg en rijd aan 18kWh/100km.
Betekent dit in praktijk dat er ongeveer 18.000 watt wordt gebruikt? Want voor de schuine streep staat er uur, en na de schuine streep staat er 100km wat ongeveer onvereenkomt met een uurtje rijden.

Ik vind het onwerkelijk dat je bijna 20.000 watt nodig hebt om een massa in beweging, in beweging te houden.

Ik weet nog toen ik klein was, mijn papa steeds boos was omdat ik een gloeilampje van 60 watt niet snel genoeg doofde na het verlaten van de kamer :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
SideShow schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:19:
Vraagje:

Betekent dit in praktijk dat er ongeveer 18.000 watt wordt gebruikt? Want voor de schuine streep staat er uur, en na de schuine streep staat er 100km wat ongeveer onvereenkomt met een uurtje rijden.

Ik vind het onwerkelijk dat je bijna 20.000 watt nodig hebt om een massa in beweging, in beweging te houden.

Ik weet nog toen ik klein was, mijn papa steeds boos was omdat ik een gloeilampje van 60 watt niet snel genoeg doofde na het verlaten van de kamer :?
Wanneer je in jouw voorbeeld een uur lang 100 km/h rijdt onder dezelfde condities, dan zul je in een uur 18kWh verbruiken en daarmee op enig moment een verbruik hebben van 18000 W.

Dat zijn inderdaad aardig wat gloeilampjes, maar vergelijk het met een benzineauto die een uur op de snelweg rijdt en pakweg 7 liter benzine verbruikt. Ik heb het niet uitgerekend, maar ik vermoed dat in die liters benzine ook wel wat meer energetische waarde zit dan om een paar gloeilampjes te laten branden. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:31
SiNaga schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:34:
[...]

Wanneer je in jouw voorbeeld een uur lang 100 km/h rijdt onder dezelfde condities, dan zul je in een uur 18kWh verbruiken en daarmee op enig moment een verbruik hebben van 18000 W.

Dat zijn inderdaad aardig wat gloeilampjes, maar vergelijk het met een benzineauto die een uur op de snelweg rijdt en pakweg 7 liter benzine verbruikt. Ik heb het niet uitgerekend, maar ik vermoed dat in die liters benzine ook wel wat meer energetische waarde zit dan om een paar gloeilampjes te laten branden. :+
1 liter benzine is ongeveer 8,9 kWh.
Dus in dit voorbeeld zou de auto op dinosap 62300 W verbruiken. Dat zijn meer dan 1000 gloeilampen van 60W in plaats van 300 lampjes met je EV

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 20:17

Bjk

theHoff schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:20:
[...]

Ik heb niet zo veel vertrouwen in de VW garages, wordt waarschijnlijk weer een prijzige reparatie. Zolang het werkt en ik krijg het aan de praat vind ik het wel even prima. Met de originele VW kabel laadt hij nog goed op en met snelladers heb ik pas 1 keer een probleempje gehad.
Met m'n meldingen over spontaan in storing rakende rembekrachtiging, kapotte puddle lights, rammel rechtsachter en rammelende stabilisatorstangen werd ook niks gedaan of er moest gewoon voor betaald worden.
spoiler:
Ik ben niet een heel tevreden klant van VW, Pon en het dealernetwerk.
Mijn auto gaat volgende week voor twee dagen naar de VW-dealer om naar het genoemde euvel te kijken. Gisteren heb ik ze bezocht en het verhaal (inclusief filmpjes) vertelt en laten zien. Ze hebben in mijn optiek geen echte aanknopingspunten (niet eerder gezien / geen bekend probleem).

Mijn vermoeden is dat de inzet van volgende week tot niets zal leiden. Probleem is wel dat we volgend weekend op vakantie gaan naar Italië, heb niet zo'n zin in dezelfde problematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bjk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Mijn auto gaat volgende week voor twee dagen naar de VW-dealer om naar het genoemde euvel te kijken. Gisteren heb ik ze bezocht en het verhaal (inclusief filmpjes) vertelt en laten zien. Ze hebben in mijn optiek geen echte aanknopingspunten (niet eerder gezien / geen bekend probleem).

Mijn vermoeden is dat de inzet van volgende week tot niets zal leiden. Probleem is wel dat we volgend weekend op vakantie gaan naar Italië, heb niet zo'n zin in dezelfde problematiek.
Standaard VW verhaal. Puddle lights en stabilisatiostangen hadden ze bij mij ook nog nooit van gehoord, hoewel hier (en op andere forums) er al genoeg berichten over waren. Maja, met het TSI motoren debacle hadden ze het ook nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
ik vind mijn gebroken plasverlichting wel mooier [en helderder] .. dan de renault logo.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06:55
theHoff schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:57:
[...]

Standaard VW verhaal. Puddle lights en stabilisatiostangen hadden ze bij mij ook nog nooit van gehoord, hoewel hier (en op andere forums) er al genoeg berichten over waren. Maja, met het TSI motoren debacle hadden ze het ook nog nooit meegemaakt.
Zelfde ervaring hier. Garage had nog nooit gehoord van het verdwijnen/resetten van de gebruikers instelling op sw 3.2. Twee keer een halve dag auto langs moeten brengen (ondanks ik de eerste keer al TPI 2068365 noemde; maar nee dat zouden ze zelf wel kunnen uitlezen). 3 maanden geduurd maar gelukkig nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 22:21
R0b1 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:42:
[...]

Zelfde ervaring hier. Garage had nog nooit gehoord van het verdwijnen/resetten van de gebruikers instelling op sw 3.2. Twee keer een halve dag auto langs moeten brengen (ondanks ik de eerste keer al TPI 2068365 noemde; maar nee dat zouden ze zelf wel kunnen uitlezen). 3 maanden geduurd maar gelukkig nu opgelost.
En wat is de oplossing ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06:55
201WD schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:49:
[...]

En wat is de oplossing ?
Uitvoeren van TPI 2068365. TPI is een volkswagen werkplaatsinstructie. Deze wijst naar een of andere software patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Simply1337 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:48:
ik vind mijn gebroken plasverlichting wel mooier [en helderder] .. dan de renault logo.
:*)

Ik ga eens kijken of ik de projector uit elkaar kan halen, mogelijk het lensje schoonmaken ?
onderdeelnummers voor de projectors zijn:
10B.945.301 links
10B.945.302 rechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPgwpzqZwMPGec9_AlyfCqUcKaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dlObYpFxnDXEOaqTkNJn9LU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2ZxJFpSZE3FOYnOWgtMz1YfQl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQ1uVp9G0ZRmU4trBldFqzFb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYZcOqPH1dITJ-1Yi6lUb6iaWJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePJ23q87MzMxrRJmr5vzTTs7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Deze spiegel projectie zit in mijn Id.3 uit 2021. Ze zitten kennelijk ook in andere VW spiegels en ook in Seat gelet op het logo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dfijma
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:05
SideShow schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:19:
Vraagje:

Het "probleem" is dat je een gevoel moet krijgen voor wat één watt nu precies is. Stel je voor dat je je auto op gang moet houden, dus zonder verdere versnelling of vertraging, met een contra-gewicht dat continu trekt om de wrijvingskracht te overwinnen. Stel je voor, dat gewicht is aan het zakken in een oneindig diep ravijn en trekt je auto vooruit aan een touwtje. Hoe zwaar is dat gewicht dan? (Wat er gebeurt als de auto aan de rand van het ravijn komt is "left as an exercise to the reader")

Die 20000 watt klopt wel ongeveer, in ieder geval qua ordegrootte. Dat is 20000 joule per seconde, ofwel 20000 newton * meter / seconde. Je rijdt 100 km/h, dus dat is ongeveer 28 m/s. Dan kom je uit op trekkracht van 20000 / 28 ~= 700 newton. Dat contra-gewicht is (op Aarde, ja ja) dus ongeveer 70 kilo. Lijkt me niet onrealistisch. Minder dan 70 kilo en je auto komt langzaam tot stilstand. Meer dan 70 kilo en je auto versnelt (totdat je in het ravijn stort, maar dat terzijde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:54
he kak.. ik dacht dat het wellicht een los lensje was die we gewoon er tussenuit konden halen en we dan gewoon een normaal wit licht hadden. Maar het is dus echt een solide unit?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-08 19:31
DonJunior schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:06:
[...]

he kak.. ik dacht dat het wellicht een los lensje was die we gewoon er tussenuit konden halen en we dan gewoon een normaal wit licht hadden. Maar het is dus echt een solide unit?
Dat idd, maar wel umweltfreundlich het soort materiaal van de individuele (samengevoegde) onderdelen aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
Heeft iemand inzicht of ervaring met het bestellen van een 2025 model ID.3 (software 4.0)? De dealer weet nog van niks, of zegt dat die pas eind dit jaar beschikbaar zijn.

In verband met de SEPP, maar toch wel de 4.0 versie willen ben ik benieuwd of iemand weet of het mogelijk is om die versie ID.3 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
1Mark schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:20:
Heeft iemand inzicht of ervaring met het bestellen van een 2025 model ID.3 (software 4.0)? De dealer weet nog van niks, of zegt dat die pas eind dit jaar beschikbaar zijn.

In verband met de SEPP, maar toch wel de 4.0 versie willen ben ik benieuwd of iemand weet of het mogelijk is om die versie ID.3 te bestellen.
Ik ben hier ook mee bezig, maar als je nu naar de VW website gaat lijkt het erop dat je al de MY25 kunt bestellen. Deze heeft de 59 kWh Accu ipv 58 kWh. Ook op de foto's lijkt het de update versie te zijn.

Maar wil het zelf ook eerst zeker weten voor we bestellen, maar ook bij ons weet de dealer bar weinig :(

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 23:50
Kan iemand mij vertellem wat "Klant ziet af van onderhoud conform fabrieksopgave” op een offerte van een VW/ID3 ocassion bij een pon dealer inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08 19:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

t2faag schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:41:
[...]

Ik ben hier ook mee bezig, maar als je nu naar de VW website gaat lijkt het erop dat je al de MY25 kunt bestellen. Deze heeft de 59 kWh Accu ipv 58 kWh. Ook op de foto's lijkt het de update versie te zijn.

Maar wil het zelf ook eerst zeker weten voor we bestellen, maar ook bij ons weet de dealer bar weinig :(
Toen ik mijn ID4 bestelde was het ook net voor een aanpassing van de opties.
Het multimedia pakket zou vanaf x datum een ander audiosysteem krijgen.
'
Paar weken bezig geweest om te achterhalen. Dealer zegt van niks te weten en adviseert natuurlijk om gewoon de auto te bestellen. PON en VW zelf verwijzen steeds terug naar de dealer. Uiteindelijk is mijn auto 1 week voor de nieuwe MY geproduceerd :+

Als je het écht zeker wil weten, dan moet je wachten tot je echt een bevestiging hebt ergens online dat er eentje is uitgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Samplex schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:41:
Kan iemand mij vertellem wat "Klant ziet af van onderhoud conform fabrieksopgave” op een offerte van een VW/ID3 ocassion bij een pon dealer inhoud?
Waarom stel je die vraag hier en niet bij degene die de offerte heeft opgesteld? :?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
DonJunior schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:20:
[...]

Waarom stel je die vraag hier en niet bij degene die de offerte heeft opgesteld? :?
Ik zou graag jullie mening willen weten hoe deze zin's formulering op te vatten, de persoon zegt omdat ik geen premium aflever pakket neem maar ik kan geen relatie leggen dan met deze zin.

Ik ben straks bang dat garantie bepalingen vervallen die standaard op de ID.3 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-04 09:01
1Mark schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:20:

Ik heb mijn ID3 op 01/06 besteld en dit zou dan al de 2025 versie worden (dat was voornamelijk de reden waarom ik niet voor een stockmodel ging. Liever de nieuwe versie dan de 500 EUR korting).

Uiterlijke levering aan ons zou half november zijn. (bij de dealer tussen half september en half oktober)

Je kan ze dus inderdaad al bestellen maar levering is inderdaad pas tegen het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Samplex schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Ik zou graag jullie mening willen weten hoe deze zin's formulering op te vatten, de persoon zegt omdat ik geen premium aflever pakket neem maar ik kan geen relatie leggen dan met deze zin.

Ik ben straks bang dat garantie bepalingen vervallen die standaard op de ID.3 zit.
Oh zo, nu snap ik de context.
Waarschijnlijk valt onder het 'premium pakket' de kosten van het onderhoud volgens fabrieksopgave.
Dus zeg (ter illustratie) er zitten nog twee onderhoudsbeurten aan te komen dan zitten de kosten al in dit premium pakket.

Als jij dit pakket NIET neemt maar WEL volgens fabrieksopgave de onderhoudsbeurten blijft doen dan is er niets aan de hand anders dan dat jij zelf voor deze onderhoudsbeurten moet betalen.

Jij ziet namelijk niet af van de onderhoudsbeurten maar WEL van het premium pakket waarbij deze kosten voorgecalculeerd zijn. Ben het met je eens dat deze zin wel krom is opgesteld zo.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Samplex schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Gebruikte auto bij dealer kopen is garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Laatst online: 28-08 18:58
Bij mijn ID Buzz Cargo heb ik ingesteld dat ie tot 100% moet laden, en dan op elke werkdag om 7.00 uur vertrekken met deze 100%. Nou heeft dit wel eens goed gewerkt, je plaatst kabel, start laden, auto stopt bij een bepaald percentage (hoeveel heb ik de vinger nog niet op kunnen leggen, volgens mij bij verschillende SoC's), en laadt het laatste stuk op het moment dat ie binnen een uur van de vertrektijd zit zo'n beetje. Ik heb echter vaak (meestal) dat ie meteen na inpluggen tot 100% laadt.En de setting is dan toch echt laden tot vertrektijd en niet direct opladen. Ook de app zegt dan laden tot vertrektijd. Dan breek ik het laden met de app af, en dan gaat de status wel naar wachten tot vertrektijd en werkt het alsnog naar behoren. Meer mensen last van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
setje van id7 halen? geef het een goede winter en is weer gebroken, maar tot die tijd heeft VW al een gebroken pattern voor je gecreerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsI9iAEfQ3hOEFVyVIFmc9bZnX8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4jrkExGfzkk08tzNPbYaBUfU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Solosmots schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:38:
Bij mijn ID Buzz Cargo heb ik ingesteld dat ie tot 100% moet laden, en dan op elke werkdag om 7.00 uur vertrekken met deze 100%. Nou heeft dit wel eens goed gewerkt, je plaatst kabel, start laden, auto stopt bij een bepaald percentage (hoeveel heb ik de vinger nog niet op kunnen leggen, volgens mij bij verschillende SoC's), en laadt het laatste stuk op het moment dat ie binnen een uur van de vertrektijd zit zo'n beetje. Ik heb echter vaak (meestal) dat ie meteen na inpluggen tot 100% laadt.En de setting is dan toch echt laden tot vertrektijd en niet direct opladen. Ook de app zegt dan laden tot vertrektijd. Dan breek ik het laden met de app af, en dan gaat de status wel naar wachten tot vertrektijd en werkt het alsnog naar behoren. Meer mensen last van?
het is lang geleden voor mij want gebruik de betreffende instelling niet, maar volgens mij is het zo dat het je locatie gebruikt op het plek dat je de instelling hebt ingesteld. misschien heb je een GPS drift en denkt de auto ik ben helemaal niet in het gebied.

wellicht even opnieuw instellen? plek verwijderen en je tijd vaststellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 29-08 21:21
Als ik de automatische airco op 19 graden zet en ik start met rijden in de ochtend gaat hij als een gek verwarmen. Dat voelt voor mij echt onaangenaam. Hierdoor rij ik bijna nooit met de airco op automatisch. Hij staat bij mij tegenwoordig standaard op airco-uit en de temp op "Lo". Dit om verkoelen of verwarmen te voorkomen.
Als het warm is, airco op 20 graden met de blower op stand 1.
Na 6 maanden komt er een ammoniak lucht uit de Airco. Is onder garantie verholpen.
Dit zal toch niet door mijn methode komen?

Gaat om een ID4 pro van december 2023

Ik ben benieuwd hoe jullie met de automatische airco omgaan.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:50
Gisteren even stukje autobahn gereden, en toen ik thuis kwam was paneeltje boven de koplamp omhoog gesprongen, even terug gedrukt en klikte er weer in.

Oohja en dit, welke design kneus heeft dit bedacht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rds6LrrUgt8Fku3KpU4mTek0np8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UF4ROOKDOjCzugn0rol7sCo0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door flaskk op 05-07-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Simply1337 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:08:
[...]

setje van id7 halen? geef het een goede winter en is weer gebroken, maar tot die tijd heeft VW al een gebroken pattern voor je gecreerd

[Afbeelding]
Weet je welk onderdeelnummer die hebben.
Dat logo is veel mooier dan die van id.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
201WD schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Weet je welk onderdeelnummer die hebben.
Dat logo is veel mooier dan die van id.3
kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik kan me toch haast niet voorstellen dat dat een ander nummer zal zijn. Deze op ebay zegt ook OEM VW Golf https://www.ebay.co.uk/itm/276151068083 terwijl dat ook een ander logo is (die ook stuk gaat overigens https://www.vwroc.com/forums/topic/41481-puddle-lights/ ).
Ik heb zelf het idee dat je het voorste lens kapje zou moeten kunnen verwijderen met een mini poelietrekker zodat je het projector logo eruit kan halen. Maar dat baseer ik puur op die paar foto's, misschien dat ze het verlijmd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
klopt, dat kapje bovenaan is het logo.. dat los pielen geeft je rondje op de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Laatst online: 08:44
Solosmots schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:38:
Ik gebruik die setting altijd op mijn ID.4 en het werkt prima, geen rare dingen gehad. Mijn softwareversie is 3.2, misschien dat daar verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinT
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-08 09:51
Ik ben in de markt voor een nieuwe leaseauto en wil voor de ID3 gaan. Ik twijfel echter tussen de Pro Business en de Pro S versie. De extra range van de Pro S is heel fijn natuurlijk, maar de pro is weer luxer aangekleed. In de lease is de Pro S ongeveer €50- per maand duurder.

Voor het werk moet ik ongeveer 2/3 keer per maand een lange rit maken (+/- 280 km enkele rit).

Zou de versie met de kleinere accu voldoende zijn aangezien deze ook batterij preheating krijgt? Is het meerbedrag waard?

Zijn er meer met dit dilemma?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
EdwinT schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:14:
Ik ben in de markt voor een nieuwe leaseauto en wil voor de ID3 gaan. Ik twijfel echter tussen de Pro Business en de Pro S versie. De extra range van de Pro S is heel fijn natuurlijk, maar de pro is weer luxer aangekleed. In de lease is de Pro S ongeveer €50- per maand duurder.

Voor het werk moet ik ongeveer 2/3 keer per maand een lange rit maken (+/- 280 km enkele rit).

Zou de versie met de kleinere accu voldoende zijn aangezien deze ook batterij preheating krijgt? Is het meerbedrag waard?

alles onder de vriespunt ben ik bang dat je dan een snellader moet bezoeken voordat je arriveert met de kleine batterij [58 kwh?] zelfs als je vertrekt met 100%

rond 5 graden zou je wellicht met 5 a 10% arriveren.. dus op locatie laden is een must terug naar 100

volle rit tegenwind en/of regenbui / nat wegdek kan het zijn dat je het net niet haalt.

maar hoe vaak vriest het tegenwoordig in NL ? die keuze moet je zelf maken.

oh ja, 104 rijden ipv 110 scheelt ook enorm in verbruik, wellicht hoe kouder iets langzamer rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:43
EdwinT schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:14:

De update van de ID.3 met 59kWh batterij kan ook weer een pak sneller laden (165kW ip 130kW voor de 58kWh pre-facelift, 175kW voor de 77kWh pro S en 185kW voor de 79kWh GTX)), de pro s is het imho enkel waard als je vaak echt lange ritten maakt (>800km) en iemand bent die enkel voor het hoogst noodzakelijke stopt (snelle sanitaire pitstop).
Vanaf je bij een stop graag een hapje eet of een koffie gaat drinken is het laden van de auto al bijna niet meer de limiterende factor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinT
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-08 09:51
Voor mijn situatie is de S dan de meerprijs eigenlijk niet waard. Op een rit van een kleine 300km vind ik het ook prima om even een kwartiertje te stoppen, dus met het snellere laden i.c.m. Preheating van de batterij zou dat geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:43
flaskk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:17:
Gisteren even stukje autobahn gereden, en toen ik thuis kwam was paneeltje boven de koplamp omhoog gesprongen, even terug gedrukt en klikte er weer in.

Oohja en dit, welke design kneus heeft dit bedacht?
[Afbeelding]
Krijg ook regelmatig klachten van de bijrijder dat bepaalde elementen in de auto flink de zon in diegene zijn smoel reflecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Laatst online: 28-08 18:58
Simply1337 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:13:
[...]

het is lang geleden voor mij want gebruik de betreffende instelling niet, maar volgens mij is het zo dat het je locatie gebruikt op het plek dat je de instelling hebt ingesteld. misschien heb je een GPS drift en denkt de auto ik ben helemaal niet in het gebied.

wellicht even opnieuw instellen? plek verwijderen en je tijd vaststellen?
Had ik idd al geprobeerd, werkte eerste keer goed, daarna toch weer problemen. Ik check meestal ook de setting in het laadscherm, of die wel op laden tot vertrektijd staat. Soms moet ik die van direct opladen halen en naar vertrektijd veranderen, maar dan gaat het alsnog meestal fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mj_smit
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-08 15:36
pe-el2 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:10:
Hallo, nieuw in dit topic.

Ik heb een ID 3 first max 58kwh 2020..
Ik heb onlangs de melding met. ! gekregen.
Met oplegger is de auto na 2 weken wachten naar een dealer gebracht.

Nu blijkt dus dat het batterijpakket of enkele modules ervan vervangen worden. (Bekend probleem en al meer besproken hier)

Nu mijn vragen voor degene die dit gehad hebben:

Hoelang duurt zo'n geintje?
Zijn de kosten volledig voor VW?
Zijn de klachten echt helemaal weg na vervanging van de accu/modules?

Alvast bedankt

Gr
Wouter
Bij VW Poppe in Goes op woensdagochtend ingeleverd en kon vrijdagochtend worden opgehaald. Kosten voor het vervangen van batterijpakket bedroegen ¢4500,- excl BTW maar vielen uiteraard onder garantie. Leenauto (ID3) werd (per abuis?) aanvankelijk wel in rekening gebracht, maar na protest werd dit gecorrigeerd.
Wij hebben overigens maanden lang zonder problemen kunnen doorrijden met die storing. De melding verdween wel na een week of twee.
Na de vervanging leek de auto iets meer bereik te hebben, maar dat kan ook veroorzaakt zijn door het stijgen van de temperatuur in het voorjaar. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
mj_smit schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:22:
[...]
... Leenauto (ID3) werd (per abuis?) aanvankelijk wel in rekening gebracht, maar na protest werd dit gecorrigeerd.
Dit doen ze altijd. Wij hebben meerdere lease VWs in de vleet en praktisch iedereen meldt dit. Vervangende auto mee, ongeacht krijg je altijd een factuur. Ze proberen het gewoon, er zijn genoeg mensen die wél betalen (want leasemaatschappij)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Welke ODB dongle/merk moet ik kopen icm iPhone? Ik wil de batterij degradatie kunnen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Laatst online: 08:44
Samplex schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:10:
Welke ODB dongle/merk moet ik kopen icm iPhone? Ik wil de batterij degradatie kunnen uitlezen.
Ik gebruik zelf de vLinker MC+ te koop via Amazon (https://www.amazon.nl/vLi...kZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&th=1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
Ik heb last van een 'krakend geluid' als ik m'n kofferbak dicht gooi. (Manueel exemplaar). Is dit iets wat gekend is? Nu, ik ga er niet van sterven, maar wel wat jammer voor een nieuwe auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 13:03
Nexoez schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 03:28:
Ik heb last van een 'krakend geluid' als ik m'n kofferbak dicht gooi. (Manueel exemplaar). Is dit iets wat gekend is? Nu, ik ga er niet van sterven, maar wel wat jammer voor een nieuwe auto.
Ik rij al 2+ jaar rond met een manuele kofferbak ID.4 maar het enige dat kraakt zijn mijn spieren... (of gebrek aan ;))

Aangezien je zegt dat ie nieuw is, kan het niet gewoon schurende rubbers zijn? Evt wat insmeren met siliconenspray, dat vermijdt dan ineens ook aanvriezen in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
deroby schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:03:
[...]

Ik rij al 2+ jaar rond met een manuele kofferbak ID.4 maar het enige dat kraakt zijn mijn spieren... (of gebrek aan ;))

Aangezien je zegt dat ie nieuw is, kan het niet gewoon schurende rubbers zijn? Evt wat insmeren met siliconenspray, dat vermijdt dan ineens ook aanvriezen in de winter.
Uitstekende tip! Zal ik straks proberen!

Verder heel blij met m'n ID4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:52

DJR

Deze week onze ID5 Pro Performance naar de werkplaats gebracht voor onderhoud (tjonge wat een lange wachttijden heeft VW tegenwoordig. Zeker 2 maanden moeten wachten voor een plaatsje!)

Afgeleverd met 3.0, opgehaald met 3.5.0 en op weg naar huis onmiddelijk een paar OTA updates gekregen.

Nu op SW versie 3.7

Ik wist niet dat een dergelijke SW update boost bij VW nog te verwachten viel maar het kan dus toch nog..

Er vanuit gaande dat iedere SW update een verbetering is zie ik met vertrouwen de vakantie tegemoet :)

[ Voor 11% gewijzigd door DJR op 09-07-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-08 11:47
DJR schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:43:
Afgeleverd met 3.0, opgehaald met 3.5.0 en op weg naar huis onmiddelijk een paar OTA updates gekregen.

Nu op SW versie 3.7

Ik wist niet dat een dergelijke SW update boost bij VW nog te verwachten viel maar het kan dus toch nog..

Er vanuit gaande dat iedere SW update een verbetering is zie ik met vertrouwen de vakantie tegemoet :)
Blijf 't toch vreemd vinden, die software updates bij VW. Ik heb zelf ook de ID.5 Pro Performance en onlangs eens gebeld met de service afdeling van de dealer en daar gaven ze aan dat er geen software updates zijn (heb zelf vlgns mij 3.2). Merk je verbetering qua response van 't menu? Waar ik me o.a. aan stoor is dat er een paar seconden overheen gaat voordat de achteruitrij camera actief is (oh ja, en dat Carplay ooit best lang duurt voordat ie verbinding heeft).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 13:33
De airco aan de passagierskant gaat automatisch in stapjes omhoog naar HI; het lijkt alsof 'ie denkt dat de touch button wordt ingeduwd. Om die reden doet het 30s vasthouden van de aan/uit touchknop ook niks, heb ik het idee, omdat er in de tussentijd 'ergens anders gedrukt wordt'.

Ik kan me herinneren dat er meer berijders van de ID3 last van hebben gehad, maar ik kan het niet terugvinden. Enig idee waar ik op moet zoeken?

Ik ben bang dat ik de zak ben en de schermunit vervangen gaat moeten worden. Ik kijk nu al op tegen het 2 maanden moeten wachten, dan een week de auto kwijt zijn, terugkrijgen, geen reparatie want nu pas unit besteld, weer inleveren, moeten betalen voor leenauto en uiteindelijk 5 maanden verder zijn. Zoals het bij alle reparaties en terugroepacties tot nu is gegaan.

Als jullie over een jaar nog meelezen: herinner me eraan om nooit meer een Volkswagen te nemen, hoe mooi ik de ID.7 ook vind (en hoe fijn ik de ID.3 ook vond/vind rijden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
juanpabloo schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:13:
De airco aan de passagierskant gaat automatisch in stapjes omhoog naar HI; het lijkt alsof 'ie denkt dat de touch button wordt ingeduwd. Om die reden doet het 30s vasthouden van de aan/uit touchknop ook niks, heb ik het idee, omdat er in de tussentijd 'ergens anders gedrukt wordt'.

Ik kan me herinneren dat er meer berijders van de ID3 last van hebben gehad, maar ik kan het niet terugvinden. Enig idee waar ik op moet zoeken?

(…)
Dit?
DonJunior schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:51:
[...]

Jup, welkom bij de club.

Juli 2023
DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

September 2023

Mei 2024:

Hangt inderdaad samen met warmte en uitzetten van het plastic.
Enige oplossing is het hele scherm vervangen.
Updates en alles is geen oplossing dus laat je daar alsjeblieft niet mee wegwimpelen. Dat hebben ze bij mij ook gedaan destijds in de herfst en dus dachten ze 'mooi opgelost'. achter een half jaar later, bij de eerste zonnestralen, kwam het probleem meteen weer terug.

Uiteindelijk is afgelopen maand Mei, het gehele scherm vervangen en sindsdien ben ik probleem vrij.

Dus op naar de garage met dat ding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-08 19:59
Iemand toevallig ervaring met fietsendragers op de achterklep? Of op het dak? Heb een ID.4 zonder trekhaak, maar aangezien mijn lease contract dit jaar afloopt ga ik hier niet nu nog een trekhaak voor regelen. Maar zouden wel graag een keer met de fietsen weg willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 16:14
Ik ben vorige week bij Pon geweest met hetzelfde probleem. Displayunit moet inderdaad vervangen worden. Levertijd onbekend.

Toevallig vandaag de auto in de zon geparkeerd en met 30 graden buitentemperatuur terug naar huis gereden. Ik had een doek over het display gelegd om hem uit de zon te houden. Hele dag het issue niet gehad.
Ik ben nog niet overtuigd dat ik hiermee even verlost ben van het probleem, maar het leek te helpen (totdat de reparatie ooit uitgevoerd wordt).

Ik ben bang dat ik de zak ben en de schermunit vervangen gaat moeten worden. Ik kijk nu al op tegen het 2 maanden moeten wachten, dan een week de auto kwijt zijn, terugkrijgen, geen reparatie want nu pas unit besteld, weer inleveren, moeten betalen voor leenauto en uiteindelijk 5 maanden verder zijn. Zoals het bij alle reparaties en terugroepacties tot nu is gegaan.

Als jullie over een jaar nog meelezen: herinner me eraan om nooit meer een Volkswagen te nemen, hoe mooi ik de ID.7 ook vind (en hoe fijn ik de ID.3 ook vond/vind rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
ralphdavidvdb schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:07:
Ik ben vorige week bij Pon geweest met hetzelfde probleem. Displayunit moet inderdaad vervangen worden. Levertijd onbekend.

Toevallig vandaag de auto in de zon geparkeerd en met 30 graden buitentemperatuur terug naar huis gereden. Ik had een doek over het display gelegd om hem uit de zon te houden. Hele dag het issue niet gehad.
Ik ben nog niet overtuigd dat ik hiermee even verlost ben van het probleem, maar het leek te helpen (totdat de reparatie ooit uitgevoerd wordt).

[...]
Ja dat is toch geen oplossing? Man man man..

Maar goed, wel goeie tip als reparatie lang op zich laat wachten, dankjewel.

Wat was de conclusie na je bezoek bij PON? Unit besteld en nu wachten tot deze binnen komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:10

MLLL

Palm Treo 650

juanpabloo schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:26:
[...]

Wat was de conclusie na je bezoek bij PON? Unit besteld en nu wachten tot deze binnen komt?
Naast een microvezeldoekje om stof en vette vingerafdrukken te verwijderen een spuitbus stikstof in de auto
-195,76 graden zou afdoende moeten zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Is dat Vorsprung durch Technik, Simply Clever of gewoon Das Auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 16:14
Afwachten inderdaad.

Hij zag nog geen verwachte levertijd. Kon niets zinnigs zeggen over wat gebruikelijk is.
juanpabloo schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:26:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:36
Ik ervaar hetzelfde, maar ook tijdens het rijden. Bij mij lijkt het uit het achterlicht te komen.
Moet er nog voor naar de dealer
ID.4 first 2020, 117.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 13:57

Boy

www.byoscoop.nl

MLLL schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:35:
[...]

Naast een microvezeldoekje om stof en vette vingerafdrukken te verwijderen een spuitbus stikstof in de auto
Aan je logo te zien ben je Audi fan. Oprechte vraag: is het bij Audi een stuk beter of kan ik daar ook dezelfde issues verwachten zoals dat bij VW is? Dit voor als ik in de toekomst ga kijken voor een nieuwe auto.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
Boy schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 07:03:
[...]

Aan je logo te zien ben je Audi fan. Oprechte vraag: is het bij Audi een stuk beter of kan ik daar ook dezelfde issues verwachten zoals dat bij VW is? Dit voor als ik in de toekomst ga kijken voor een nieuwe auto.
Daar kan je exact dezelfde issues verwachten. De materialen zijn meer premium, maar de onderliggende technologie is quasi gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 07:30

Hier hetzelfde probleem, ID. 3 First. Reboots scherm, temperatuur bijrijder die automatisch naar Hi oploopt. Vorige zomer ook al eens gehad bij zonnig/warm weer. Binnenkort ook maar een afspraak maken, zal wel weer duur grapje worden. Op vakantie naar Frankrijk recent witte envelop/onderhoudsboekje schuin tegen de achterkant gezet, nagenoeg geen problemen gehad toen.

Het eenmalige gebonk vanuit de achterkant bij optrekken heb ik ook nog steeds. Sinds vakantie is er ook een gekraak/geschuif bij hobbelige wegen bijgekomen, vanuit rechts achter. Een jaar geleden konden ze geen oorzaak voor het gebonk vinden (zal wel stabilisatorstang zijn als ik het hier zo las laatste tijd).

Ben alleen ondertussen nogal klaar met die VW dealer in Nijmegen, met alles proberen af te schuiven telkens qua oa vervangend vervoer/garantie/geen oplossingen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 09:49
Heb ook last van gekraak in de kofferbak(klep). ID.4 Pro 52.000km op de teller. Heb het probleem eerder ook gehad en toen heeft de garage het opgelost. Probleem is echter terug. Heel hinderlijk, omdat het ook onder het rijden duidelijk hoorbaar is. Net of er een paar flessen frisdrank in een sixpack langs elkaar af bewegen.

Begin juni garage gebeld (ook voor de terugroepactie m.b.t. vervangen van bouten in de stoelen) en kan 2e week augustus pas terecht.

De bouwkwaliteit en materiaalgebruik van de ID family modellen valt me echt heel erg tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
MLLL schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:35:
[...]

Héél af en toe komt ie voorbij in dit topic, hij zegt niet veel, maar áls ie iets zegt.. heerlijk dit _/-\o_

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
BB72 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:11:
[...]

Heb ook last van gekraak in de kofferbak(klep). ID.4 Pro 52.000km op de teller. Heb het probleem eerder ook gehad en toen heeft de garage het opgelost. Probleem is echter terug. Heel hinderlijk, omdat het ook onder het rijden duidelijk hoorbaar is. Net of er een paar flessen frisdrank in een sixpack langs elkaar af bewegen.

Begin juni garage gebeld (ook voor de terugroepactie m.b.t. vervangen van bouten in de stoelen) en kan 2e week augustus pas terecht.

De bouwkwaliteit en materiaalgebruik van de ID family modellen valt me echt heel erg tegen.
Wat hebben ze toen de 1e keer gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 08:47
Vandaag de garage gebeld met de vraag bij de inspectie zijn toen ook de banden gecontroleerd? Hoor ik later op mijn voicemail ja, banden waren nog goed we hebben alleen achter met voor gewisseld (ID.4).

Kan natuurlijk helemaal niet, zitten hankook EV banden onder met net iets meer dan 40.000 kilometer.

Morgen zelf maar even de profiel diepte meter erin 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-08 23:14

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

TWFpa2Vs schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:56:
Vandaag de garage gebeld met de vraag bij de inspectie zijn toen ook de banden gecontroleerd? Hoor ik later op mijn voicemail ja, banden waren nog goed we hebben alleen achter met voor gewisseld (ID.4).

Kan natuurlijk helemaal niet, zitten hankook EV banden onder met net iets meer dan 40.000 kilometer.

Rechtervoetje is zo verleidelijk in de ID.X O-) 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
valt hier wel mee moet ik zeggen, meer verbaasd over het antwoord van de dealer gezien achterwielen stuk breder zijn dan de voorwielen en ze dat dus ook niet gedaan hebben 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 09:49
201WD schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:10:
[...]

Wat hebben ze toen de 1e keer gedaan ?
Goede vraag. Dat kon de werkplaatsreceptionist niet zo snel in de computer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online

Ik zou graag willen dat mijn banden voor 40.000 km meegaan. Ik zit op 23.000 en op de continentals zit niet veel mee op. Ik moet zeggen dat de profieldiepte nieuw ook niet zo groot was.
Mijn rijstijl is gewoon rustig.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik zit rondom gemiddeld nog rond zo'n 4 mm na 40.207 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Kwaliteit van banden is tegenwoordig stukken minder dan vroeger.
Gewicht van auto , aandrijving etc spelen ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 20:24
201WD schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:54:
Kwaliteit van banden is tegenwoordig stukken minder dan vroeger.
Gewicht van auto , aandrijving etc spelen ook mee.
Waarop baseer je dit precies? Sleten banden vroeger minder hard bij dezelfde belasting (gewicht van de auto, vermogen / koppel, rechter voet)? Hadden de banden vroeger dezelfde scores v.w.b.t. grip & remweg? En vergelijk je banden met dezelfde eigenschappen / compound?

Vroeger was alles beter :+

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Voor de mensen die ABRP willen koppelen met de auto, ik zag net dat er een nieuwe optie is genaamd "enode". Geen idee hoe het precies werkt, maar als je daarin je inloggegevens van je Volkswagen app invoert dan maakt hij een verbinding en kan je live je soc uitlezen met ABRP, tot mijn verbazing werkte het in 1x meteen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-08 20:22
Ik overweeg een Volkswagen ID4 omdat dit het enige model is waar grotere mensen echt goed op de achterbank kunnen zitten. De andere modellen hebben net wat minder hoofdruimte.

Bij de optiepakketten kom ik het Sport Pakket tegen welke 390 euro kost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DqVXQ2yVAS85x6j3bMt1lQP4-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DJ8G6pUeExMWroVDzrraaOlO.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand ervaring met het "sportonderstel" en kun je me vertellen of het meerwaarde heeft?

Ik heb al een proefrit gedaan, maar dat was met het normale onderstel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 20:24
Bliz schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:50:
Ik overweeg een Volkswagen ID4 omdat dit het enige model is waar grotere mensen echt goed op de achterbank kunnen zitten. De andere modellen hebben net wat minder hoofdruimte.

[Afbeelding]

Heeft iemand ervaring met het "sportonderstel" en kun je me vertellen of het meerwaarde heeft?

Ik dacht dat het sportonderstel altijd i.c.m. DCC was, maar blijkbaar is het ook los te krijgen zonder DCC. Zelf heb ik een 1st max met DCC (en ik denk dus ook een sportonderstel?). Als ik het vergelijk met een ID.4 zonder dergelijke gimmicks, merk ik eigenlijk weinig verschil.

Aangezien het meer een familiewagen dan een sportwagen is, zou ik de centen ergens anders aan uitgeven :(:)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 09:39

[Afbeelding]

De ervaring die ik met Sportonderstellen van VW heb is dat het iets minder comfortabel is, maar wel een betere wegligging oplevert. De ID.4, en VW's in het algemeen met uitzondering van R uitvoeringen, zijn nooit echte sportauto's maar ik heb de straffere vering altijd wel gekozen wanneer dat kon, omdat ik de wegligging 'belangrijker' vond dat meer comfort. En mind you, de verschillen zijn nooit echt heel erg groot, omdat VW er veel aan doet om hun auto's allemansvriendjes te laten zijn.

Ik rij nu een ID.3 MY24 met DCC en heb eea altijd op Sport ingesteld. Voor mij is de keuze het geld waard, maar het is zeer afhankelijk van waar jouw voorkeur naar uit gaat. Wellicht is een proefrit in een 4 met Sportonderstel nog een mogelijkheid, dan zou ik dat zeker doen. Zoals je aan de reactie van @pietermx ziet is nogal persoonlijk hoe je de wegligging vs. het comfort ervaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:31
Gerardus1956 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Ik zou graag willen dat mijn banden voor 40.000 km meegaan. Ik zit op 23.000 en op de continentals zit niet veel mee op. Ik moet zeggen dat de profieldiepte nieuw ook niet zo groot was.
Mijn rijstijl is gewoon rustig.
Merkwaardig, mijn eerste set banden hebben het dik 60.000 km uitgehouden…

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Rev! schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:02:
Voor de mensen die ABRP willen koppelen met de auto, ik zag net dat er een nieuwe optie is genaamd "enode". Geen idee hoe het precies werkt, maar als je daarin je inloggegevens van je Volkswagen app invoert dan maakt hij een verbinding en kan je live je soc uitlezen met ABRP, tot mijn verbazing werkte het in 1x meteen! :)
Paar weken terug gekoppeld, in NL wordt de soc status netjes doorgegeven. In Duitsland was de verbinding weg en kreeg ik met geen mogelijkheid weer verbonden. Terwijl ik wel data (4G) had, snap niet hoe dit een issue zou kunnen zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:20
Copy paste van een bericht (niet van mij) uit de facebook-groep van de VER (Vereniging Elektrische Rijders):

Stephan Achenbach is in Boppard, Rheinland, Germany.

Goedemorgen allemaal,
Ik wilde echt gewoon foto's maken van het Fastnet Station.
De rugzak die de Nederlandse familie Van Veen vergeten was bij het laden van hun VW iD5 Pro ligt in Boppard in het gevonden kantoor.
Hoe weet ik dat het een vw was? Alle paspoorten zitten in de rugzak en de Volkswagen Match Statement, ook een Apple iPad. De politie heeft me naar het gevonden kantoor naast de deur gestuurd, alles is aanwezig als iemand iemand weet die iemand kent.

It's a longshot maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337

[Afbeelding]

sport onderstel zou lager op de weg moeten liggen. wellicht een tweedehands id4 GTX opzoeken zonder DCC. die heeft sportonderstel standaard.

DCC van NON GTX was zonder sportonderstel, dus die is al zachter dan normaal. later is dat gekoppeld aan het sportonderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
banden waren nog goed we hebben alleen achter met voor gewisseld (ID.4).
je hebt de city/Life versie? anders is het sowieso raar omdat de achterste branden breder zijn dan voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Simply1337 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:56:
[...]

je hebt de city/Life versie? anders is het sowieso raar omdat de achterste branden breder zijn dan voor.
Nee ik heb de Pro dus het was echt kul waar de garage mee kwam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bjk schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:11:
[...]

Paar weken terug gekoppeld, in NL wordt de soc status netjes doorgegeven. In Duitsland was de verbinding weg en kreeg ik met geen mogelijkheid weer verbonden. Terwijl ik wel data (4G) had, snap niet hoe dit een issue zou kunnen zijn.
Dat is wel vreemd ja. Had je auto ook een verbinding?

Ik ga toch mijn ODB lezer gebruiken over 2 weken, maar dit is wel handig als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Vandaag occasion ID.3 Pro opgehaald bij de dealer, alleen na een factory reset (was reeds een andere hoofdgebruiker actief) dus kon de app niet koppelen alleen krijg ik geen info van de auto te zien in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tD5RtKiLvkrPC-1-HK-yyLGlGlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38asrzY1yiVbMXts9sJnK6Po.jpg?f=fotoalbum_large

Wat gaat hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:21
Samplex schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:59:
Vandaag occasion ID.3 Pro opgehaald bij de dealer, alleen na een factory reset (was reeds een andere hoofdgebruiker actief) dus kon de app niet koppelen alleen krijg ik geen info van de auto te zien in de app.

[Afbeelding]

Wat gaat hier mis?
heb je in de shop, in de auto, de connect app(s) geïnstalleerd ?
(sorry, weet niet uit mijn hoofd hoe ze ook alweer heten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Rev! schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:35:
[...]

Dat is wel vreemd ja. Had je auto ook een verbinding?

Ik ga toch mijn ODB lezer gebruiken over 2 weken, maar dit is wel handig als backup.
Is blijkbaar breder probleem, zie: https://abrp.upvoty.com/b...t-send-live-data-id5-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Samplex schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:59:

[Afbeelding]

Wat gaat hier mis?
klik rechtsonder eens op je account , dan bovenin op je profiel klikken 2x dan log je in op je vw id account, naar beneden scrollen en kijk dan eens welke apps je verbonden hebt ? We Connect VW app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
201WD schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:49:
[...]

klik rechtsonder eens op je account , dan bovenin op je profiel klikken 2x dan log je in op je vw id account, naar beneden scrollen en kijk dan eens welke apps je verbonden hebt ? We Connect VW app
Hierbij de apps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gCxQgvcrPNGNpz7Icybic63izA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRCPzhQ8rZctWTk7Rqm3BIw1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Oké en dan in dat menu nog verder naar beneden scrollen,
Beheer accountinstellingen
En beheer voertuiginstellingen.
Zie je daar jou auto staan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Zjanzjak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:55:
Copy paste van een bericht (niet van mij) uit de facebook-groep van de VER (Vereniging Elektrische Rijders):

Stephan Achenbach is in Boppard, Rheinland, Germany.

Goedemorgen allemaal,
Ik wilde echt gewoon foto's maken van het Fastnet Station.
De rugzak die de Nederlandse familie Van Veen vergeten was bij het laden van hun VW iD5 Pro ligt in Boppard in het gevonden kantoor.
Hoe weet ik dat het een vw was? Alle paspoorten zitten in de rugzak en de Volkswagen Match Statement, ook een Apple iPad. De politie heeft me naar het gevonden kantoor naast de deur gestuurd, alles is aanwezig als iemand iemand weet die iemand kent.

It's a longshot maar je weet maar nooit.
offtopic:
Je zou zeggen dat de politie de mensen van het paspoort kunnen achterhalen en even bellen? Wat raar dat de Politie dit niet oppakt daar.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samplex
201WD schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:56:
Oké en dan in dat menu nog verder naar beneden scrollen,
Beheer accountinstellingen
En beheer voertuiginstellingen.
Zie je daar jou auto staan ?
Nee alleen het VIN nummer, Ook nummerbord word niet getoond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpREXqiCUPXWv6KEVOG-0FjkJmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kN4DIhw6xsQNL8cFzYMdOyo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet hoe ik er kwam maar zie nu staan: "U heeft op dit moment geen contract voor mobiele online diensten".

Je contract is verlopen. Verleng je contract in de Volkswagen Connect shop.

Toen ik gisteren de auto ophaalde en de wizard door liep zag ik gratis 1 jaar van iets gebruik kon maken.

Wat was het bij een Tesla toch allemaal makkelijker 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Samplex op 13-07-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Samplex schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:54:
[...]

Nee alleen het VIN nummer, Ook nummerbord word niet getoond.

[Afbeelding]

Ik weet niet hoe ik er kwam maar zie nu staan: "U heeft op dit moment geen contract voor mobiele online diensten".

Je contract is verlopen. Verleng je contract in de Volkswagen Connect shop.

Toen ik gisteren de auto ophaalde en de wizard door liep zag ik gratis 1 jaar van iets gebruik kon maken.

Wat was het bij een Tesla toch allemaal makkelijker 8)7
Even in dat menu naar de shop gaan en kopen of activeren.
In de shop kun je zien wat je allemaal hebt en ook de einddata

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samplex
@201WD Thanks! dat was het, ik moest de qr code scannen en inloggen. Daarna zag ik We Connect, We Connect Plus Spelletjes onderhoud en we charge staan voor 0 euro. Deze geinstalleerd en nu zie ik de auto in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Samplex schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:15:
@201WD Thanks! dat was het, ik moest de qr code scannen en inloggen. Daarna zag ik We Connect, We Connect Plus Spelletjes onderhoud en we charge staan voor 0 euro. Deze geinstalleerd en nu zie ik de auto in de app.
Fijn dat het gelukt is.
Pagina: 1 ... 339 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.