Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 330 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:34
DieterKoblenz schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:41:
[...]

Toevallig zelf proberen een storing uit te lezen met een OBD dongle? Afgelopen maandag de accu terugroepactie en software update 3.2 eindelijk ontvangen. Dinsdag gereden zonder issues, maar donderdag plots foutmelding over het electrosysteem. Vandaag dealer gebeld, zou teruggebeld worden maar helaas niet gebeurd (en ik keek pas na 17u..)

Via torque uitgelezen, maar geen foutmelding te vinden..
Heb je foto van die melding ?
Mogelijk een accupack die afwijkt qua waardes van de andere packs.
Heb ik ook gehad.
Onder garantie een nieuw accupack geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:37
Hier ook dezelfde melding vanmorgen over het elektrosysteem. Had 3.2 al vanaf oktober. Blijkbaar stond er nog wel een recall open voor de accu.

Dik 150km gereden met de storing, eind van de middag was die ineens verdwenen.
Ben er wel achter dat de tijd dat je terecht kan per dealer echt weken/maanden kan verschillen. Kan dus lonen verderop even langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Ja er moet een monteur zijn voor een ev.
Ik heb 2x keer de storingsmelding gehad. Kon er gewoon mee rijden.
Na,1e controle en software reset etc kwam de melding na,2 dagen weer terug.
Toen hebben ze de auto 2 dagen getest.
En accupack vervangen.
12v accu was eerder bij de recall al vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:37
12v accu is al eens vervangen. Ik dacht dat ze de grote accu cellen ook moesten controleren bij de 3.2 software update.

De melding over elektrosysteem gaat weer weer naarmate de accu leger gereden word lijkt het op. Nu de auto weer is opgeladen is de melding weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
De laadlocatie toevoegen is wat niet lukt. Daar probeer ik een oplossing voor te vinden.

Ik zie hierboven wat berichten over kosten voor de meest simpele dingen en daar word ik niet echt blij van. Zo veel is het me ook niet waard, dus hopelijk kan ik zelf nog iets vinden maar anders houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
pietermx schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:21:
[...]

Alles inclusief BTW:

- "Diagnose" (*): 161,40
- e-Sound module: 389,45
- Uit- / inbouwen: 162,03

Totaal: 712,88

* Onzin eigenlijk, want ik had al aangegeven dat het aan deze module zou liggen bij het brengen van de auto...
Dit bedoel ik bijvoorbeeld. Je weet wat er moet gebeuren en dan nog is er iemand een uur (ik ga maar even uit van een uurtarief van 150€) aan het zoeken voor een diagnose. Daar zakt je de broek van af.

Ben je eigenlijk overgeleverd aan VW garages voor onderhoud aan de ID.X, of kunnen andere garages dit onderhoud ook uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:18

AlphaRomeo

FP PowerMod
Ik heb zojuist om te proberen eens even een paar minuten bij een 50kW snellader gestaan, maar de snelheid ging niet hoger dan 5kW. Het station gaf aan dat er 10kW naar de auto ging. Betekent dat dat de preconditioning ongeveer 5kW nodig had voor het verwarmen van de batterij? Ik had niet meer geduld, dus niet veel langer gewacht, maar zou de snelheid vanzelf moeten stijgen na een aantal minuten?

Over een paar weken wil ik naar Denemarken met de auto, en dan heb ik wel tenminste één goede snellaadstop nodig.

Doe ik iets verkeerd, of is het wel normaal dat snelladen zo langzaam begint bij een koude accu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:20
basdv schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:43:
[...]

Dit bedoel ik bijvoorbeeld. Je weet wat er moet gebeuren en dan nog is er iemand een uur (ik ga maar even uit van een uurtarief van 150€) aan het zoeken voor een diagnose. Daar zakt je de broek van af.

Ben je eigenlijk overgeleverd aan VW garages voor onderhoud aan de ID.X, of kunnen andere garages dit onderhoud ook uitvoeren?

.
Ik weet niet of je dan spaak gaat lopen met bijv accu garantie 7 jaar

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdv
AlphaRomeo schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:53:
Ik heb zojuist om te proberen eens even een paar minuten bij een 50kW snellader gestaan, maar de snelheid ging niet hoger dan 5kW. Het station gaf aan dat er 10kW naar de auto ging. Betekent dat dat de preconditioning ongeveer 5kW nodig had voor het verwarmen van de batterij? Ik had niet meer geduld, dus niet veel langer gewacht, maar zou de snelheid vanzelf moeten stijgen na een aantal minuten?

Over een paar weken wil ik naar Denemarken met de auto, en dan heb ik wel tenminste één goede snellaadstop nodig.

Doe ik iets verkeerd, of is het wel normaal dat snelladen zo langzaam begint bij een koude accu?
Ik heb eens gelezen dat er een 7kW verwarmings unit is voor de batterij. Dus het kan heel goed dat er 5kW “verloren” gaat aan het opwarmen. Het is momenteel nog vrij koud. Heb je een ID3?

Op een gegeven moment zou de snelheid zeker omhoog moeten gaan. Je kan ook eens een snellader met meer vermogen (bv Tesla) proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
Will_M schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:36:
Zojuist de bevestiging van de dealer gekregen dat ze m'n bestelling van de ID.3 via zakelijke lease geplaatst hebben. Levering wordt week 48, dan loopt het huidige contract pas af.

https://configurator.volk...samenvatting?code=VWAEJ9Q

Wordt dus waarschijnlijk een MY25 met de daarbij behorende upgrade van het infotainment system oOo
ID.3 first+
Is de modelupdate 2025 al bekend voor de ID.3, ik heb er nog niets over gelezen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 21:50

Hoeveel % was de accu toen je hem aansloot op de lader? Dat maakt namelijk een enorm verschil

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
KrlGl schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:52:
[...]
Hoeveel % was de accu toen je hem aansloot op de lader? Dat maakt namelijk een enorm verschil
50%. ID 5 GTX.

Buitentemperatuur was 6.5 graden en het was vlak bij huis. Ik lees op internet dat de accu ongeveer 25 graden moet zijn om überhaupt te kunnen snelladen, dus het is waarschijnlijk toch het preconditionen geweest. Wat dan wel weer typisch is, want met deze temperatuur kun je wel gewoon 11kW AC laden volgens mij. Ik zal binnenkort nog eens proberen na een stukje snelweg, met een iets legere accu en wat hogere buitentemperaturen.

Is er enige vorm van feedback dat het preconditionen gestart is als je de ingebouwde navigatie gebruikt?

[ Voor 7% gewijzigd door AlphaRomeo op 20-04-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
AlphaRomeo schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:35:
[...]

50%. ID 5 GTX.

Buitentemperatuur was 6.5 graden en het was vlak bij huis. Ik lees op internet dat de accu ongeveer 25 graden moet zijn om überhaupt te kunnen snelladen, dus het is waarschijnlijk toch het preconditionen geweest. Wat dan wel weer typisch is, want met deze temperatuur kun je wel gewoon 11kW AC laden volgens mij. Ik zal binnenkort nog eens proberen na een stukje snelweg, met een iets legere accu en wat hogere buitentemperaturen.

Is er enige vorm van feedback dat het preconditionen gestart is als je de ingebouwde navigatie gebruikt?
Ik laad meestal 11 Kw AC. De gewone laadpaal. Dat bouwt zich ook op als het iets kouder is. Snelladen 1x gedaan ofzo. Bij Tesla. Van 10% naar 100% zou mijn id4 een uur nodig hebben. Heb de tijd met laden dus mag langzamer. Ook goed voor de knip 🤣

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mcmiles schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:16:
[...]

ID.3 first+
Is de modelupdate 2025 al bekend voor de ID.3, ik heb er nog niets over gelezen.
Er is door VW ook nog niet veel (lees: niets!?) over vrij gegeven, behalve dat er sinds afgelopen woensdag bij het configureren op de site van VW een extra bedrag van €400,- bij-geplust wordt op het moment dat je het 'Assistance Pakket Plus' selecteert met daarbij de mededeling dat dat voor het 2025 modeljaar geldt.

Ik ga 't eind November allemaal mee maken bij de levering van m'n ID.3, tot die tijd blijft m'n huidige MY20 VW Tiguan nog gewoon z'n dagelijkse portie 'Dino-Sap' toegediend krijgen :+ :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 20-04-2024 16:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
AlphaRomeo schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:35:
[...]

50%. ID 5 GTX.

Je accu verder leegrijden, bijvoorbeeld naar bijvoorbeeld 10%, dan ga je verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
Will_M schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:41:
[...]

Er is door VW ook nog niet veel (lees: niets!?) over vrij gegeven, behalve dat er sinds afgelopen woensdag bij het configureren op de site van VW een extra bedrag van €400,- bij-geplust wordt op het moment dat je het 'Assistance Pakket Plus' selecteert met daarbij de mededeling dat dat voor het 2025 modeljaar geldt.

Ik ga 't eind November allemaal mee maken bij de levering van m'n ID.3, tot die tijd blijft m'n huidige MY20 VW Tiguan nog gewoon z'n dagelijkse portie 'Dino-Sap' toegediend krijgen :+ :*)
Dank voor je reactie, ik ga de 2025 update in de gaten houden, misschien eind van het jaar naar een nieuwe ID3.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Helaas voor VW ga ik toch voor de model 3 highland. Is imo gewoon op veel vlakken toch echt de betere auto. Bouwkwaliteit is gewoon op hetzelfde niveau als de ID 7 (en dus veel beter dan de model 3 die ik nu heb).

Voor mijn gevoel heeft old auto toch wederom een aardige achterstand. Zeker als je bang for you buck bekijkt.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:11
anti elppa schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:54:
Helaas voor VW ga ik toch voor de model 3 highland. Is imo gewoon op veel vlakken toch echt de betere auto. ..
Welke vlakken zoal? Je zegt dat bouwkwaliteit identiek is.. ben wel benieuwd op welke vlakken de Tesla Model3 dan beter is dan de ID7?

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
DonJunior schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:28:
[...]

Welke vlakken zoal? Je zegt dat bouwkwaliteit identiek is.. ben wel benieuwd op welke vlakken de Tesla Model3 dan beter is dan de ID7?
heb een lijst gemaakt:

licht strakker op de weg.
is zuiniger
laad sneller
is heeeeeeel veel sneller
betere remmen
1 pedal drive
software is beter, alles binnen 1 tik op een logische plek. Word veel vaker geupdate
nooit meer naar de garage
app en is uitgebreider en geen sleutels
ik vind autopilot fijner, maar dat is denk ik heel erg persoonsafhankelijk
4 wiel aandrijving
scherm achterin
Beter geluid
dodehoek op het scherm (en ook een lampje uiteraard)

punten waar ik dacht dat vw beter zou zijn was bouwkwaliteit en geluidsisolatie, maar dat zit bij de M3H op hetzelfde niveau. Waar ik dus al aangaf dat het verschil in deze punten tussen een "oude" model 3 en de highland heel erg groot is.

Zaken zoals gekoelde stoelen, stoel verwarming, elektrische achterklep, stuurverwarming, elektrische stoelen met geheugen enz enz zitten er bij beide auto's in. Wat ik wel mis in de M3 is de hud, en de stokken om richting aan te geven. Maar die laatste zijn vanaf mei aftermarket in te bouwen. Hud is trouwens ook in te bouwen maar mis ik niet genoeg.

De model 3 is kleiner, maar heb de ruimte niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door anti elppa op 20-04-2024 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
anti elppa schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:40:
[...]

heb een lijst gemaakt:

licht strakker op de weg.
is zuiniger
laad sneller
is heeeeeeel veel sneller
betere remmen
1 pedal drive
software is beter, alles binnen 1 tik op een logische plek. Word veel vaker geupdate
nooit meer naar de garage
app en is uitgebreider en geen sleutels
ik vind autopilot fijner, maar dat is denk ik heel erg persoonsafhankelijk
4 wiel aandrijving
scherm achterin
Beter geluid
dodehoek op het scherm (en ook een lampje uiteraard)

punten waar ik dacht dat vw beter zou zijn was bouwkwaliteit en geluidsisolatie, maar dat zit bij de M3H op hetzelfde niveau. Waar ik dus al aangaf dat het verschil in deze punten tussen een "oude" model 3 en de highland heel erg groot is.

Zaken zoals gekoelde stoelen, stoel verwarming, elektrische achterklep, stuurverwarming, elektrische stoelen met geheugen enz enz zitten er bij beide auto's in. Wat ik wel mis in de M3 is de hud, en de stokken om richting aan te geven. Maar die laatste zijn vanaf mei aftermarket in te bouwen. Hud is trouwens ook in te bouwen maar mis ik niet genoeg.

De model 3 is kleiner, maar heb de ruimte niet nodig.
Kijk dit is fijn en duidelijk om te lezen, thanks!

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Één van de rijders van één van de de eerste ID.3 1st MAX auto's hier in NL verklaart me nu waarschijnlijk ook volledig voor gek dat ik nu (bewust!) toch voor een VW ID.3 ga en niet voor, bijvoorbeeld, een Tesla Model-3 :+

:+ :P O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 20-04-2024 19:48 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:50

Tarin

Just plain weird.

Ik stond een tijd geleden ook bij een 50kW-paal, waar slechts 11kW uit kwam. Die ernaast was stuk (hing een handgeschreven briefje op) en die daarnaast haalde met moeite 20kW. Toen ben ik maar naar de ionity die daar om de hoek was gereden, meteen 130kW (met een vrij lege accu). Wel jammer dat de stroom daar (met de laadkaart van de zaak) 79 cent per kW kost, tegenover 46 cent bij die andere, maar ik wilde een klein beetje rap naar huis..

Veel laadpalen op Raststätten zijn 50kW (1x ccs2, 1x chademo, en een 11kW ac-lader), het loont zich via abrp ofzo te filteren op laadperkjes met meer aansluitingen met 150-300kW-palen. Die van de EnBW zijn best fijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Tarin op 20-04-2024 19:12 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisRobinson
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2024
anti elppa schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:54:
Helaas voor VW ga ik toch voor de model 3 highland. Is imo gewoon op veel vlakken toch echt de betere auto. Bouwkwaliteit is gewoon op hetzelfde niveau als de ID 7 (en dus veel beter dan de model 3 die ik nu heb).

Voor mijn gevoel heeft old auto toch wederom een aardige achterstand. Zeker als je bang for you buck bekijkt.
Weet je het zeker: YouTube: Tesla Model 3 vs BYD Seal vs VW ID7 vs Polestar 2 vs Ioniq 6 vs BMW ...

;)
ID 7 wint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Id 7 is ook echt een hele goede auto, begrijp me niet verkeerd. Maar hij blinkt vooral uit in zaken die ik juist niet positief vind. Als je een rustige, zacht geveerde (ja zelfs in de "sport"stand), ietwat hogere, autobahn cruiser wil hebben. Dan moet je de ID 7 kiezen. 2000% zeker. Over 20 jaar neem ik wel een keer zo'n soort auto. Ruimte boeit me niet. Toch geen kinderen. Ik vind de stoelen van tesla beter. Bij VW krijg ik last van mijn rug. Hij vind de stoelen van VW beter, dat kan. Hij vind de UI en assistant systemen bij VW echt goed, daar ben ik het totaal niet mee eens. Ja het is veel beter dan bij de andere ID modellen, maar absoluut niet op het niveau van Tesla. + bij Tesla weet je dat alles gewoon beter word door OTA updates. Ja dat doet VW ook, maar voor sommige updates moet je terug naar de dealer 8)7 . Sowieso zijn ze veel minder frequent en uitgebreid. Maar zoals je ziet, veel is persoonlijk.
Dat trouwens een Duitse auto wint in een duits auto kanaal is ook niet raar toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisRobinson
anti elppa schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:36:
[...]

Id 7 is ook echt een hele goede auto, begrijp me niet verkeerd. Maar hij blinkt vooral uit in zaken die ik juist niet positief vind. Als je een rustige, zacht geveerde (ja zelfs in de "sport"stand), ietwat hogere, autobahn cruiser wil hebben. Dan moet je de ID 7 kiezen. 2000% zeker. Over 20 jaar neem ik wel een keer zo'n soort auto. Ruimte boeit me niet. Toch geen kinderen. Ik vind de stoelen van tesla beter. Bij VW krijg ik last van mijn rug. Hij vind de stoelen van VW beter, dat kan. Hij vind de UI en assistant systemen bij VW echt goed, daar ben ik het totaal niet mee eens. Ja het is veel beter dan bij de andere ID modellen, maar absoluut niet op het niveau van Tesla. + bij Tesla weet je dat alles gewoon beter word door OTA updates. Ja dat doet VW ook, maar voor sommige updates moet je terug naar de dealer 8)7 . Sowieso zijn ze veel minder frequent en uitgebreid. Maar zoals je ziet, veel is persoonlijk.
Dat trouwens een Duitse auto wint in een duits auto kanaal is ook niet raar toch? ;)
Haha, zo chauvinistisch zijn die Duitsers niet. Maar ik begrijp je overweging en keuze goed, al maak ik na jaren Tesla een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
ChrisRobinson schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:43:
[...]

Haha, zo chauvinistisch zijn die Duitsers niet. Maar ik begrijp je overweging en keuze goed, al maak ik na jaren Tesla een andere.
ja en ik had dus ook verwacht dat ik een andere keuze zou maken. Dat is het meest bizarre van het hele gebeuren. Alleen voor mij waren de ritjes in de concurrenten van de M3H stuk voor stuk, mwa mwa/ niet overtuigend. En dat had ik nooit verwacht. Sterker nog, had niet eens de proefrit op de planning staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
anti elppa schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:55:
[...]

ja en ik had dus ook verwacht dat ik een andere keuze zou maken. Dat is het meest bizarre van het hele gebeuren. Alleen voor mij waren de ritjes in de concurrenten van de M3H stuk voor stuk, mwa mwa/ niet overtuigend. En dat had ik nooit verwacht. Sterker nog, had niet eens de proefrit op de planning staan
Mijn id4 moet eind van het jaar eruit. Enkele weken geleden heb ik een proefrit gemaakt met een Tesla3 Highland, ook ik was zeer aangenaam verrast over de kwaliteit en wegligging van de nieuwe 3.
De id7, model3 en guilty pleasure ioniq6 staan redelijk op de shortlist, waarbij ik toch sterk neig naar de 3performance… de id7 vind ik toch wat vreemd hoog en smal ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Devke schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:42:
[...]

Ik laad meestal 11 Kw AC. De gewone laadpaal. Dat bouwt zich ook op als het iets kouder is. Snelladen 1x gedaan ofzo. Bij Tesla. Van 10% naar 100% zou mijn id4 een uur nodig hebben. Heb de tijd met laden dus mag langzamer. Ook goed voor de knip 🤣
Tesla is meestal goedkoper snelladen dan 11 kW AC hier in de buurt. Dus of het ‘goed voor de knip’ is hangt er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
pa2ra schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:32:
[...]

Tesla is meestal goedkoper snelladen dan 11 kW AC hier in de buurt. Dus of het ‘goed voor de knip’ is hangt er vanaf.
Dat kan idd verschillen. Tesla zit op 40-44 cent. 11kw lader op 29.5 cent. Toch leuk iedere x en als er toch geen haast is 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Devke schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:45:
[...]

Dat kan idd verschillen. Tesla zit op 40-44 cent. 11kw lader op 29.5 cent. Toch leuk iedere x en als er toch geen haast is 😊
voor niet tesla rijders zonder abonnement klopt dat. anders is het minimaal 10 cent goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
TWFpa2Vs schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:38:
[...]

voor niet tesla rijders zonder abonnement klopt dat. anders is het minimaal 10 cent goedkoper.
Voor eerlijk vergelijk.... dan wel een maandabbo nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Devke schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:12:
[...]

Voor eerlijk vergelijk.... dan wel een maandabbo nodig.
of een Tesla rijden 😁 maar dan nog is tesla de goedkoopste fastcharger. Ionity met een abonnement komt in de buurt.

maar we gaan teveel offtopic 🙈

[ Voor 5% gewijzigd door TWFpa2Vs op 21-04-2024 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
TWFpa2Vs schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:24:
[...]

of een Tesla rijden 😁 maar dan nog is tesla de goedkoopste fastcharger. Ionity met een abonnement komt in de buurt.

maar we gaan teveel offtopic 🙈
Neuh ik houd het wel bij mijn Id4. Wat een genot 😊

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom GTX
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-08-2024
Hier een ID4 van 2023 met sw 3.5 vanuit de fabriek. Multimedia scherm begon steeds meer te herstarten, tot 5 keer toe gedurende eerste 13 km. Een reset maakte geen enkel verschil. Dacht vervolgens een factory reset te doen ivm info gevonden hier over corrupte navigatie database. Maar het rare was dat het herstarten van het multimediascherm ook gebeurde wanneer de gps niet in gebruik was. Oplossing was uiteindelijk de kleine usb-C dongle met muziek deconnecteren die mijn vrouw had aangesloten op een van de voorste usb-c poorten. Heb dan nog eens een reset gedaan voor de zekerheid en het probleem is sindsdien niet meer teruggekomen. Multimedia scherm reageert nu ook merkbaar vlotter. Heb de usb-c dongle sindsdien niet meer constant aangesloten. Bleek een nieuwe dongle te zijn met enkel muziek files die perfect afspelen op pc en ook in de id4. Gewoon ter info voor mensen die eventueel hetzelfde probleem tegenkomen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Mijn dochter had vorige week de auto mee. Auto wilde zelf het alarmnummer bellen. Vandaag nam ze hem weer mee en gaf ze aan dat het entertainmentsysteem en schermpje achter het stuur zwart wit kleurden en even uitvielen. De enige overeenkomst die ik zag was gebruik van Apple carplay. Die gebruik ik niet en ervaar het tot nu toen allemaal niet. Niet te vroeg juichen 🤣😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Werkt bij iemand de HA intergratie nog zoals “vroeger” ik moet regelmatig HA herstarten zodat hij de weer up-to-date is. Begin toch te twijfelen dat het in mijn setup zit want tronity werkt wel gewoon bij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 13:09
TWFpa2Vs schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:34:
Werkt bij iemand de HA intergratie nog zoals “vroeger” ik moet regelmatig HA herstarten zodat hij de weer up-to-date is. Begin toch te twijfelen dat het in mijn setup zit want tronity werkt wel gewoon bij namelijk.
Bij mij werkt het zoals ik gewend ben. Af en toe wat missende entities (initieel zijn alle waardes beschikbaar maar na verloop van tijd lijken vooral target klima en target charge nogal eens niet goed geparst te kunnen worden) maar bijvoorbeeld de status van de accu wordt tijdens het laden prima bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Hier met name bv accu status in percentage en bereik wat niet bijgewerkt wordt maar ook locatie van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
TWFpa2Vs schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:07:
Hier met name bv accu status in percentage en bereik wat niet bijgewerkt wordt maar ook locatie van de auto.
Ik had met mijn id.3 regelmatig dat hij de status/locatie van de auto niet weer gaf.
In het menu werd telkens het menu privacygegevens uitgeschakeld.
Contact gelegd met VW , was een bekend probleem gaven ze aan.
Ik had 2 gebruikers in het menu staan, ze adviseerden om alleen de hoofdgebruiker te laten staan en de 2e gebruiker te verwijderen.
Dat gedaan, nu blijft alles aan staan en ook de locatie gegevens van de auto blijven zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
201WD schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:49:
[...]

Ik had met mijn id.3 regelmatig dat hij de status/locatie van de auto niet weer gaf.
In het menu werd telkens het menu privacygegevens uitgeschakeld.
Contact gelegd met VW , was een bekend probleem gaven ze aan.
Ik had 2 gebruikers in het menu staan, ze adviseerden om alleen de hoofdgebruiker te laten staan en de 2e gebruiker te verwijderen.
Dat gedaan, nu blijft alles aan staan en ook de locatie gegevens van de auto blijven zichtbaar.
hmm heb maar 1 gebruiker in mijn Auto. je doelt wel op Home Assistant nu of de volkswagen app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
TWFpa2Vs schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:02:
[...]

hmm heb maar 1 gebruiker in mijn Auto. je doelt wel op Home Assistant nu of de volkswagen app zelf?
In het menu van de auto, had ik naast de hoofgebruiker nog een 1 gast/gebruiker.
Die heb ik verwijderd.
Nu geeft de VW app wel continu de gegevens door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 13:36
Had afgelopen zaterdag voor het eerst een complete noodstop omdat de auto dacht dat er een fietser zomaar overstak. Ik heb vaak op dezelfde plekken dat die rode balk aangaat en er een harde piep komt, maar dan zie ik zelf wel dat die fietser wel richting de weg fietst maar gewoon gaat stoppen. Dan kun je met het gaspedaal er gewoon 'doorheen' rijden.

Nu echter niet, had 2 vrienden in de auto en die schrokken zich helemaal het apezuur, terwijl er niets aan de hand was. Gelukkig niemand achter me die ook moest remmen maar het is niet prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Had ik een paar weken terug ook een keer. Zelfs de gordels werden al strakgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Devke schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:10:
Mijn dochter had vorige week de auto mee. Auto wilde zelf het alarmnummer bellen. Vandaag nam ze hem weer mee en gaf ze aan dat het entertainmentsysteem en schermpje achter het stuur zwart wit kleurden en even uitvielen. De enige overeenkomst die ik zag was gebruik van Apple carplay. Die gebruik ik niet en ervaar het tot nu toen allemaal niet. Niet te vroeg juichen 🤣😉
Waarschijnlijk heeft ze per ongeluk de knop van het licht aangeraakt en de 'alarmknop' ingedrukt. (overigens zit de wettelijk verplichte SOS knop achter een klepje, dat loopt helemaal buiten de software om).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04
Vandaag goedkeuring gehad op mijn aanvraag voor de ID.7 Pro Business. Wordt deze week ingediend bij de leasemaatschappij. Ik heb toch gekozen voor de aanvullende warmtepomp. Hopelijk heb ik daar mooi profijt van tijdens de winterdagen. Ben ook enorm benieuwd naar het praktijk actieradius. Nu afwachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Hebben hier al meer mensen last gehad van het feit dat het rubber los laat van je sleutel? Dus de voorkant van de sleutel waarmee je de deuren ontgrendelt. Om de een of andere random reden begint het rubber los te laten.
Collega had dit ook en moest gelijk een nieuwe sleutel (360 euro) bestellen!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
pa2ra schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:14:
[...]

Waarschijnlijk heeft ze per ongeluk de knop van het licht aangeraakt en de 'alarmknop' ingedrukt. (overigens zit de wettelijk verplichte SOS knop achter een klepje, dat loopt helemaal buiten de software om).
Oh ja, dat heb ik in een huur ID.5 ook gehad. Wie heeft nu ook bedacht dat van die touch knopjes een goed idee is voor dingen die je zonder te kijken moet kunnen bedienen? 😵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Admiral Freebee schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:29:
[...]

Oh ja, dat heb ik in een huur ID.5 ook gehad. Wie heeft nu ook bedacht dat van die touch knopjes een goed idee is voor dingen die je zonder te kijken moet kunnen bedienen? 😵
Klopt, maar het goede is dat de echte SOS knop achter een klepje zit. Die knop die jij ingedrukt hebt, was de 'ik heb technische ondersteuning nodig'-klop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Booyaa schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:07:
Hebben hier al meer mensen last gehad van het feit dat het rubber los laat van je sleutel? Dus de voorkant van de sleutel waarmee je de deuren ontgrendelt. Om de een of andere random reden begint het rubber los te laten.
Collega had dit ook en moest gelijk een nieuwe sleutel (360 euro) bestellen!?
Ik heb dat al vanaf het begin van mijn auto. Denk dat ik de sleutel een keer heb laten vallen ofzo (dat heb ik sowieso, maar dat dit de oorzaak is van het los komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
frankvdk1 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:02:
Vandaag goedkeuring gehad op mijn aanvraag voor de ID.7 Pro Business. Wordt deze week ingediend bij de leasemaatschappij. Ik heb toch gekozen voor de aanvullende warmtepomp. Hopelijk heb ik daar mooi profijt van tijdens de winterdagen. Ben ook enorm benieuwd naar het praktijk actieradius. Nu afwachten…
Ben benieuwd wanneer de Duitsers dit ouderwetse opties model laten vallen. Topmodel auto van 60k en dan nog geen warmtepomp. Heb je wel elektrisch bedienbare ramen? Of moet je daar ook voor bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
Autohillenga schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:31:
[...]

Daarvoor hoef je niet over te stappen, gras is daar niet groener qua garantie. Kia/Hyundai is heel streng met garantie verlenen, kilometer over de inspectie gereden is al genoeg om geen garantie te krijgen.

Ben ik er bij de VAG groep echt wel meer tevreden over, als de auto er staat beginnen ze zelf over openstaande terugroepacties etc.
Ik heb er zelf geen ervaring mee (nooit een Kia of Hyundai gehad), maar de verhalen die ik van andere Kia / Hyundai eigenaren hoor zijn redelijk positief. Er gaat ook daar het nodige stuk, maar zelf betalen binnen de garantie hebben ze (nog) niet meegemaakt.

V.w.b.t. "gras bij de buren is altijd groener", daar zit waarschijnlijk wel wat in. Moet sowieso nog testritjes maken bij deze merken (EV6, Ioniq 5), daar wacht ik even mee tot MY2025 bij de dealer staat. De ID.7 vind i te laag achterin, wellicht is de Tourer een optie maar die staat nog niet bij de (mijn) dealer. Wel een offerte aangevraagd, extra garantie (bv. 4 jaar) was helaas geen optie. Wel vreemd, het is tenslotte standaard op de ICE modellen. VW (of PON) heeft nog niet echt vertrouwen in de kwaliteit dus? :?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:52
gebruikershaes schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:27:
[...]

Ben benieuwd wanneer de Duitsers dit ouderwetse opties model laten vallen. Topmodel auto van 60k en dan nog geen warmtepomp. Heb je wel elektrisch bedienbare ramen? Of moet je daar ook voor bijbetalen?
Sterker nog: het wordt uitgebreid. Je krijgt standaard alle hardware in de auto, maar kan sommige dingen pas gebruiken na afsluiten van een abonnementje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
kisik schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:55:
[...]

Sterker nog: het wordt uitgebreid. Je krijgt standaard alle hardware in de auto, maar kan sommige dingen pas gebruiken na afsluiten van een abonnementje.
Ja echt een matige ontwikkeling. Je zou zeggen als het efficienter is om direct alle harware in te bouwen, geef het dan vrij. Dan kan je goed concureren met de andere merken. Zo voelt de consument zich alleen maar genaaid en lijkt me niet bevorderlijk voor het merkimago. VW heeft het al lastig na de dieselgate en een redelijke flop van de ID lijn.
Maar wat weet ik.. Ze zullen het wel doorberekend hebben. Ik weet alleen dat het mij behoorlijk frustreert.

[ Voor 9% gewijzigd door gebruikershaes op 23-04-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:41
Even de check omdat ik het niet helemaal begrijp.
Afgelopen jaar heb ik WeCharge Plus gehad a €14,99 per maand en kon snelladen voor €0,35 per kWh.
Nu loopt dit af en zijn de tarieven aangepast naar €0,50 per kWh tegen hetzelfde maandbedrag.

Als ik direct bij Ionity afsluit dan betaal ik €6 per maand, kan ik altijd opzeggen en betaal ik €0,59 per kWh.

Ik gebruik het nagenoeg alleen in de maanden juni, juli en augustus voor vakantie.

Dit is, sowieso in mijn situatie, toch veel voordeliger dan WeCharge?
Sowieso, waarom zou je daar nu nog €14,99 per maand voor betalen? Het verschil met standaardtarieven was €0,44 per kWh maar dat is nu vele malen minder geworden. Of mis ik bepaalde voordelen die WeCharge wel heeft en Ionity zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Electromonkey schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:55:
[..]

[..]
Dat is een simpele Excel rekensom die je zelf zou moeten doen lijkt me?
Hoeveel kW verwacht je te laden in die periode en dan kun je beide partijen tegen elkaar afzetten.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:02
Electromonkey schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:55:
Even de check omdat ik het niet helemaal begrijp.
Afgelopen jaar heb ik WeCharge Plus gehad a €14,99 per maand en kon snelladen voor €0,35 per kWh.
Nu loopt dit af en zijn de tarieven aangepast naar €0,50 per kWh tegen hetzelfde maandbedrag.

Als ik direct bij Ionity afsluit dan betaal ik €6 per maand, kan ik altijd opzeggen en betaal ik €0,59 per kWh.

Ik gebruik het nagenoeg alleen in de maanden juni, juli en augustus voor vakantie.

Sowieso, waarom zou je daar nu nog €14,99 per maand voor betalen? Het verschil met standaardtarieven was €0,44 per kWh maar dat is nu vele malen minder geworden. Of mis ik bepaalde voordelen die WeCharge wel heeft en Ionity zelf niet.
Enige voordeel die ik nu zo voor WeCharge kan bedenken is dat je daar vermoedelijk een pasje van hebt. (ik nog wel in elk geval van de 1st aanbieding met laadtegoed)
Ionity moet ik in elk geval via de app laden. Pasje werkt vaak net iets sneller/makkelijker naar mijn idee.
Wij nemen voor de vakantie 1 maand Ionity en 1 maand Tesla (nu ook nog maar 9,99/mnd) Tesla is vaak nog net even goedkoper, maar Ionity voor 6 euro is gewoon makkelijk om er nog bij te hebben. 1x laden en je hebt de 6 euro terugverdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:23
pietermx schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:24:
[...]
De ID.7 vind i te laag achterin,
Snap deze opmerking niet. Ben zelf 2m en bij mijn proefrit heb ik achter de bestuurdersstoel gezeten met mijn instelling en ik had voldoende hoofd en beenruimte. Dat zou geen argument moeten zijn.
Heb zelf de Tourer in bestelling staan. Die hebben we gekocht vanwege de ruimte in de achterbak. Met 2 Oud Duitse Herders is de achterbak beter voor hun dan de standaard ID7 Pro Buissness.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisRobinson
frankvdk1 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:02:
Lekker! Ben ook voor het volle pakket gegaan, in mijn ogen een zoveel betere deal dan die uitgeklede pro versie. Bij mij heeft de leasemaatschappij eind maart de bestelling geplaatst, afleverdatum nu: week 24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
Wimhaw schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:58:
[...]

Snap deze opmerking niet. Ben zelf 2m en bij mijn proefrit heb ik achter de bestuurdersstoel gezeten met mijn instelling en ik had voldoende hoofd en beenruimte. Dat zou geen argument moeten zijn.
Heb zelf de Tourer in bestelling staan. Die hebben we gekocht vanwege de ruimte in de achterbak. Met 2 Oud Duitse Herders is de achterbak beter voor hun dan de standaard ID7 Pro Buissness.
Hoofdruimte achterin ID.4: 979 mm
Hoofdruimte achterin ID.7: 961 mm
Verschil: 18 mm

Ik zit bij de ID.4 achterin al bijna tegen het dak, met 18 mm minder zit ik in de ID.7 niet lekker achterin. Geen idee waarom dat "geen argument zou moeten zijn" _O- .

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
ChrisRobinson schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:01:
[...]
eind maart de bestelling geplaatst, afleverdatum nu: week 24.
Dat is snel! Ben benieuwd wat de levertijd van onze Tourer pro Business versie gaat worden??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:23
pietermx schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:15:
[...]

Hoofdruimte achterin ID.4: 979 cm
Hoofdruimte achterin ID.7: 961 cm
Verschil: 18 cm
Ik vermoed dat je je van eenheid vergist hebt, dat moet duidelijk mm zijn ipv cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
Invictus66 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:21:
[...]

Ik vermoed dat je je van eenheid vergist hebt, dat moet duidelijk mm zijn ipv cm
Hehe scherp, anders wordt het wel een échte pausmobiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaMDhGJMTPV6PDc8SJ8T05ESrVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rkkr8FyWMf4jXSQvMecFHhoy.webp?f=fotoalbum_large

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
pietermx schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:15:
[...]

Hoofdruimte achterin ID.4: 979 cm
Hoofdruimte achterin ID.7: 961 cm
Verschil: 18 cm
Verschil is maar 18mm ipv cm, verder is de zithoek ook bepalend ipv harde cijfers.
Heb je er al in gezeten? Heb het gevoel namelijk van niet.
Verder heeft de glazendak variant meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Wimhaw schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:30:
[...]

Verschil is maar 18mm ipv cm, verder is de zithoek ook bepalend ipv harde cijfers.
Heb je er al in gezeten? Heb het gevoel namelijk van niet.
Verder heeft de glazendak variant meer ruimte.
Ja ik heb er (achter)in gezeten, met glazen dak (net als in de ID.4). Zoals gezegd zit ik in de ID.4 al zo'n beetje tegen het dak, dan is 18 mm ( :+ ) genoeg om je er lekker aan te gaan irriteren.

NB Ik heb het over de sedan, niet de tourer (die zal vast meer hoofdruimte bieden achterin).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:41
leinenga schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:36:
[...]

Enige voordeel die ik nu zo voor WeCharge kan bedenken is dat je daar vermoedelijk een pasje van hebt. (ik nog wel in elk geval van de 1st aanbieding met laadtegoed)
Ionity moet ik in elk geval via de app laden. Pasje werkt vaak net iets sneller/makkelijker naar mijn idee.
Wij nemen voor de vakantie 1 maand Ionity en 1 maand Tesla (nu ook nog maar 9,99/mnd) Tesla is vaak nog net even goedkoper, maar Ionity voor 6 euro is gewoon makkelijk om er nog bij te hebben. 1x laden en je hebt de 6 euro terugverdient.
Hm ja inderdaad.
In mijn geval laad ik dan echt te weinig voor WeCharge. Je moet tegenwoordig wel echt flink doorladen wil je dat prijsverschil van WeCharge er echt uithalen, zeker in combinatie met het jaarcontract dat je aangaat is het allemaal niet erg aantrekkelijk meer.
DonJunior schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:32:
[...]

Dat is een simpele Excel rekensom die je zelf zou moeten doen lijkt me?
Hoeveel kW verwacht je te laden in die periode en dan kun je beide partijen tegen elkaar afzetten.
Ja is ook zo. Het lekker me allemaal zo onvoordelig bij WeCharge in vergelijking met Ionity dat ik het wilde controleren.

[ Voor 18% gewijzigd door Electromonkey op 23-04-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hm.. mijn ID.4 (pro performance, 2022, v3.2.1) staat op het moment op het werk in de parkeergarage te laden; volgens de app is hij niet op slot - 'just now' gesynchroniseerd.
Ik heb hem echter 100% zeker op slot gedaan, ik stond er net naast en de spiegels zijn ingeklapt.

Het slot-icoontje in de app heeft meestal een beetje vertraging (wat overigens wel super irritant is), maar zodra het tijdstip van de laatste synchronisatie actualiseert klopt het slotje normaal gesproken weer.

Hebben jullie dit ook wel eens (gehad)? Er is geen deur open, dat zou hij aangeven. Ik word er een beetje onrustig van, dit hoort wel correct aangeven te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
@Tarin dat herken ik ook. Komt vooral voor als de laadklep open staat, maar niet consequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

AlphaRomeo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:35:
@Tarin dat herken ik ook. Komt vooral voor als de laadklep open staat, maar niet consequent.
Ah, dat kan heea verklaren. Ik heb nauwelijks mogelijkheden via ac te laden, en bij het snelladen blijf ik zitten of blijf ik in de buurt maar weet dan altijd nog zeker dat ik hem op slot heb gezet. Vanochtend ben ik nog een keer terug naar de auto gelopen om snel wat op te halen; toen had ik haast en dan ga ik twijfelen als ik dan na 4 uur in de app zie dat hij niet op slot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riyu
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-09-2024
Tarin schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:18:

Het slot-icoontje in de app heeft meestal een beetje vertraging (wat overigens wel super irritant is), maar zodra het tijdstip van de laatste synchronisatie actualiseert klopt het slotje normaal gesproken weer.

Hebben jullie dit ook wel eens (gehad)? Er is geen deur open, dat zou hij aangeven. Ik word er een beetje onrustig van, dit hoort wel correct aangeven te zijn..
De app openen, 5 seconden lang alle deuren open zien staan en dan ineens zien dat je auto toch op slot is… al te vaak tegen gekomen in de 2 maand die ik hem heb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Riyu schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:27:
[...]

De app openen, 5 seconden lang alle deuren open zien staan en dan ineens zien dat je auto toch op slot is… al te vaak tegen gekomen in de 2 maand die ik hem heb :S
Dat is geloof ik normaal, daaraan ben ik inmiddels gewend geraakt.
Mijn app zegt nu, sinds de auto klaar is met laden, dat hij wel op slot staat.

Dat deed (de app van de) Golf 7.5 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04
ChrisRobinson schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:01:
[...]

Lekker! Ben ook voor het volle pakket gegaan, in mijn ogen een zoveel betere deal dan die uitgeklede pro versie. Bij mij heeft de leasemaatschappij eind maart de bestelling geplaatst, afleverdatum nu: week 24.
Eens! Al moet ik wel zeggen dat op de Pro-versie de nodige opties ook aanwezig zijn en in principe niet zo kaal is als we van een Pro-versie gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:19
Sinds een paar dagen heb ik na het connecteren met AA constant deze melding. Ik kan daardoor niet naar het startscherm gaan. Er is helemaal niets te zien op mijn gsm qua bevestiging.. En de enige manier is de verbinding verbreken en opnieuw proberen. Iemand een workaround?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mhFf6yNHLHN_vaLnlL_mhJ1_rM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EY5AFmaPWHWgvdAYCLHUgkm5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Nee, die krijg ik ook volslagen willekeurig. Net zoals dat je de ene keer meteen verbinding hebt en de andere keer eerst moet bevestigen dat je AA wil gebruiken (andere melding dan op de foto).

Had vorige week een leenauto mee waar een good old Discover Media in zat (die met de 8 touch knoppen aan de zijkanten) en dat werkte allemaal toch een stukje stabieler.

[ Voor 4% gewijzigd door JB076 op 24-04-2024 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:19
JB076 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:42:
Nee, die krijg ik ook volslagen willekeurig. Net zoals dat je de ene keer meteen verbinding hebt en de andere keer eerst moet bevestigen dat je AA wil gebruiken (andere melding dan op de foto).

Had vorige week een leenauto mee waar een good old Discover Media in zat (die met de 8 touch knoppen aan de zijkanten) en dat werkte allemaal toch een stukje stabieler.
Ja het is soms gewoon beschamend, zeker als je passagiers hebt. Ik moet soms enkele minuten wachten op mijn parkeerplaats eer hij überhaupt geconnecteerd is en kan navigeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 21:37
Ik ben met mijn ID.4 sw 3.2 van onbetrouwbare draadloze CarPlay overgestapt op verbinden met een kabeltje. Dat geeft tenminste zekerheid! Ik gok dat het met AA bedraad ook beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ikweethetbeter schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:22:
Ik ben met mijn ID.4 sw 3.2 van onbetrouwbare draadloze CarPlay overgestapt op verbinden met een kabeltje. Dat geeft tenminste zekerheid! Ik gok dat het met AA bedraad ook beter werkt.
Dat maakt bij mij (CarPlay) niets uit. Draadloos, bedraad, het duurt tenminste een minuut en gemiddeld zeker twee minuten voor er verbinding is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
@Tarin zag dat jij in een post noemt dat je 3.2.1 hebt, waar kun je dat zien? Geeft hij dat bij het tabje Software ook echt aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 22:39
ikweethetbeter schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:22:
In mijn superb nergens last van. Draadloos werkt goed. Alleen moet de radio om de paar werken manueel herstart worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-09 16:16
Welke ruitenwissers adviseren jullie voor de ID.4? De std wissers zijn echt ruk.

Hebben jullie een linkje misschien?

Tja.... 🤨

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:26
A.Geerts schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:57:
Welke ruitenwissers adviseren jullie voor de ID.4? De std wissers zijn echt ruk.

https://www.nieuweruitenw...uitenwissers-vw-id-5.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Witzwart
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Deze heb ik sinds een jaar en zijn idd goed.
Begrijp niet dat ze bij VW standaard waardeloze ruitenwisers op een auto van 50.000 euro zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

KaiseRRuby schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:30:
@Tarin zag dat jij in een post noemt dat je 3.2.1 hebt, waar kun je dat zien? Geeft hij dat bij het tabje Software ook echt aan?
De auto zegt zoals voorheen 3.2, maar de update stond op de terugroepacties-site vermeld als “s-OTA 3.2.1” en volgens het systeem bij de dealer was die update op 16-4 geïnstalleerd, wat overeenkomt met het moment dat mijn auto aangaf dat de installatie ging starten.

Wel kneuterig dat de dealer dat kan controleren, terwijl hij voor mij als gewone sterveling nog op “outstanding” staat, zonder ‘repair date.’ Tenzij ze van mening zijn dat de update boven verwachting goed is verlopen ;).

[ Voor 24% gewijzigd door Tarin op 24-04-2024 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
Ja, maar je kan dezelfde Bosch wissers elders kopen voor ik meen €26 bij elkaar. Deze site heeft excellente marketing, waardoor je wel aardig te veel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:26
kisik schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:47:
[...]

Ja, maar je kan dezelfde Bosch wissers elders kopen voor ik meen €26 bij elkaar. Deze site heeft excellente marketing, waardoor je wel aardig te veel betaald.
We zien graag je link tegemoet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kisik
A.Geerts schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:57:

Je hebt deze 2 nodig:
https://www.winparts.nl/r...-wisser-voor/p444261.html
en
https://www.winparts.nl/r...-wisser-voor/p444253.html

Ik had ze ook via nieuwewissers.nl besteld een maand terug, maar na levering de typenummers gegoogeld en volgens mij kwam ik toen ergens op €26 voor een complete set incl verzending, dus met een beetje zoeken kom je misschien iets beter uit dan in deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-09 16:16
Witzwart schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:42:
[...]

Deze heb ik sinds een jaar en zijn idd goed.
Begrijp niet dat ze bij VW standaard waardeloze ruitenwisers op een auto van 50.000 euro zetten
Nee snap ik ook niet, heb de auto nu 2mnd en de wisser waren al niets maar vanochtend tijdens de regen was het zicht daardoor echt slecht. Gelijk besteld, Thanks all!

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 17:02
Weet iemand eigenlijk of we nog een update kunnen verwachten binnenkort ?

Mijn ID4 is met 2.2 (of 2.1) uit de fabriek gekomen (December 2021).
Bij aflevering geupdate naar 2.3 (OTA)
Daarna 3.0 OTA en 3.2 bij de dealer.

Als ik de facebooks lees dan zie ik hier en daar ID4's die nog een update krijgen.

Weet iemand voor welke ID4's deze van toepassing is en wat er in zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

Hoe is de ervaring met dealers tov updatebeleid?

Ik ben een keer vergeten en maanden gewacht op een SW update, terwijl niemand aan me dacht.

Toen ik laatst (in feb geloof ik) vroeg 'wanneer zal ik aan de beurt zijn, is dat voor of na de zomer' kreeg ik te horen 'we behandelen ze 1 voor 1, zoals eerder aangegeven, krijgt u bericht wanneer u aan de beurt bent' met een toontje van 'wat ben je toch vervelend'. Ik heb een auto gekocht waar aangegeven werd dat elk kwartaal een update zou komen en dat hebben ze nog steeds niet voor elkaar na 3 jaar.

Ik weet het, "de auto doet het toch?" maar ik koop ook dat een bepaalde verwachting waargemaakt wordt. Al is de update 2 x of 1 x per jaar, ook prima, maar dit is gewoon niet ok geregeld bij VW.

Ik had een review geschreven, binnen paar dagen had ik een telefoontje en was ik heel snel aan de beurt voor 'n update.

De dealer is vrijwel de enige in mijn provincie, dus ze hebben een soort monopolie.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
Boy schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:14:
Hoe is de ervaring met dealers tov updatebeleid?

Ik ben een keer vergeten en maanden gewacht op een SW update, terwijl niemand aan me dacht.

Toen ik laatst (in feb geloof ik) vroeg 'wanneer zal ik aan de beurt zijn, is dat voor of na de zomer' kreeg ik te horen 'we behandelen ze 1 voor 1, zoals eerder aangegeven, krijgt u bericht wanneer u aan de beurt bent' met een toontje van 'wat ben je toch vervelend'. Ik heb een auto gekocht waar aangegeven werd dat elk kwartaal een update zou komen en dat hebben ze nog steeds niet voor elkaar na 3 jaar.

Ik weet het, "de auto doet het toch?" maar ik koop ook dat een bepaalde verwachting waargemaakt wordt. Al is de update 2 x of 1 x per jaar, ook prima, maar dit is gewoon niet ok geregeld bij VW.

Ik had een review geschreven, binnen paar dagen had ik een telefoontje en was ik heel snel aan de beurt voor 'n update.

De dealer is vrijwel de enige in mijn provincie, dus ze hebben een soort monopolie.
Prima ervaring met de dealer hier. Van de week werd beloofd me de volgende dag terug te bellen. Werd netjes gedaan. Software updates komen OTA. Versie 3.2. is normaal een terugkom actie. Ook mij werd gezegd dat ik bericht kreeg. Ik kreeg een mail van VW met de verwachte update. Melding in de auto dat deze klaar stond. In de mail van VW stond al dat mijn model ID4 (eind 2022) niet naar de garage hoefde maar OTA kon. Idd geen problemen ervaren. Dus tot nu toe een hulpvaardig ingestelde dealer en OTA's komen dus binnen. Heb er denk ik in half jaar een stuk of 3 a 4 gehad. Ook kleintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Devke
Welke sw release heb je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
3.2. dacht ik. Ik zal straks even in de auto gaan kijken. Laat het weten.

Edit: yep 3.2 (let niet op de vette vingers op scherm. Schoonmaken weer nodig 🤣🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GT2b5KdH6L8XCOBVXkF3tZNElg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfar5S4JGdwvCgA3AiCxkJFO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Devke op 26-04-2024 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

Devke schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:05:
[...]

Prima ervaring met de dealer hier. Van de week werd beloofd me de volgende dag terug te bellen. Werd netjes gedaan. Software updates komen OTA. Versie 3.2. is normaal een terugkom actie. Ook mij werd gezegd dat ik bericht kreeg. Ik kreeg een mail van VW met de verwachte update. Melding in de auto dat deze klaar stond. In de mail van VW stond al dat mijn model ID4 (eind 2022) niet naar de garage hoefde maar OTA kon. Idd geen problemen ervaren. Dus tot nu toe een hulpvaardig ingestelde dealer en OTA's komen dus binnen. Heb er denk ik in half jaar een stuk of 3 a 4 gehad. Ook kleintjes.
Lekker, zo kan het dus ook. Ik zit nog op 2.3 en wil graag echt eens kunnen zien van 3.x nu echt verbeterd. Volgende week is het zover.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Augustus vorig jaar is er bij mij 3.2 geïnstalleerd, en dat was geen OTA update. Daarvoor stond er 2.4 op (ook niet OTA), daarvoor 2.3, waarmee hij in oktober 2021 is uitgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
Boy schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:46:
[...]

Lekker, zo kan het dus ook. Ik zit nog op 2.3 en wil graag echt eens kunnen zien van 3.x nu echt verbeterd. Volgende week is het zover.
Ik heb 2.3. nooit gehad. Vlgs mij werd hij met 3.1 afgeleverd. Ik kom geen rare dingen tegen. Mikn vrouw moppert dat ze Lane Assist steeds moet uitzetten en als ze het uitzet dat de auto nog ingrijpt. Zelf ff geprobeerd. Niks aan het handje. Dochter heeft 2x even een dingetje gehad. Schermpje achter stuur en entertainmentsysteem scherm werden even zwart wit en vielen uit maar waren ook vrij snel weer terug. Auto wilde het noodnummer x bellen gaf ze aan. Heeft ze weggedrukt. Apple carplay gebruikt onze dochter. Misschien dat dat wat zeurt met de auto soms. Ik heb geen last. Gebruik dat niet. Verschil tussen 3.1 en 3.2 zie ik niet 1 2 3. Heb 2.3 nooit gehad dus kan niet zeggen wat er beter is haha. Vlgs mij kun je dat wel bij VW site zelf vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

theHoff schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 06:41:
[...]

Dan verwacht ik een probleem met je eigen laadpoort. Je zou wat contact spray kunnen proberen.
Inmiddels is de ID.4p terug van PON .. Hoog Voltage Lader onder garantie vervangen. (PON Amersfoort had overigens geen idee waarom hij stukgegaan was, logs konden ook geen duidelijkheid geven). Wel erg netjes een ID.5 meegekregen als vervangend vervoer. ID.4 maandag j.l ingeleverd en vandaag weer terug. Staat nu thuis netjes weer op 11kw te laden.

[ Voor 4% gewijzigd door wiz op 26-04-2024 16:11 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:52
Ik heb wat hulp nodig met mijn id5.
Infotainment hangt vast, display aan het stuur reageert heel traag.
Als ik al 40 sec stil sta, staat er nog steeds dat ik 30km/u rijd.
Niets van het infotainment of airco werkt, infotainment heeft wel beeld, iconen staan er, niets reageert.

Heb zekering 19 en 46 er al uitgehaald, bij 46 zie je het scherm uitvallen, na 10min er terug in, nog steeds hetzelfde resultaat
Iemand nog een idee?.

edit: power on/off 20 sec indrukken bleek wel nog te werken en heeft het opgelost

[ Voor 9% gewijzigd door Sky74 op 26-04-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-09 15:57
middag allen, omdat ik het niet meteen vond (of de verkeerde zoekterm heb gebruikt) welke stappen moet je ondernemen als je de connect id app op een nieuwe gsm wil overzetten. wat ik nu heb gedaan:
1. de app op de oude gsm niet aangeraakt
2. de app op de nieuwe gsm geinstalleerd
3. na het aanmelden in de app op de nieuwe gsm krijg ik de melding dat er al een primaire gebruiker geregistreerd is (tuurlijk: me) maar lijkt me iets drastisch aangezien ik dan de auto blijkbaar ook naar factory moet zetten
ik veronderstel dat ik op de oude gsm in de app 'delete vehicle' moet doen, tenzij jullie me de juiste weg vooruit kunnen beschrijven?
bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

SiegmundB schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:45:
middag allen, omdat ik het niet meteen vond (of de verkeerde zoekterm heb gebruikt) welke stappen moet je ondernemen als je de connect id app op een nieuwe gsm wil overzetten. wat ik nu heb gedaan:
1. de app op de oude gsm niet aangeraakt
2. de app op de nieuwe gsm geinstalleerd
3. na het aanmelden in de app op de nieuwe gsm krijg ik de melding dat er al een primaire gebruiker geregistreerd is (tuurlijk: me) maar lijkt me iets drastisch aangezien ik dan de auto blijkbaar ook naar factory moet zetten
ik veronderstel dat ik op de oude gsm in de app 'delete vehicle' moet doen, tenzij jullie me de juiste weg vooruit kunnen beschrijven?
bedankt alvast!
Als je je op je nieuwe telefoon met je bestaande Volkswagen id in de app aanmeldt hoef je niks nieuw te registreren. Heb vorige maand de app op mijn nieuwe prive-telefoon geïnstalleerd en nu werkt de app (en krijg ik push-notifications) op beide telefoons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-09 15:57
Tarin schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:12:
[...]

Als je je op je nieuwe telefoon met je bestaande Volkswagen id in de app aanmeldt hoef je niks nieuw te registreren. Heb vorige maand de app op mijn nieuwe prive-telefoon geïnstalleerd en nu werkt de app (en krijg ik push-notifications) op beide telefoons.
je hebt gelijk, ik was blijkbaar op de nieuwe gsm aangemeld met het foute email adres.
my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 22:29
Cloclo100 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:16:
Sinds een paar dagen heb ik na het connecteren met AA constant deze melding. Ik kan daardoor niet naar het startscherm gaan. Er is helemaal niets te zien op mijn gsm qua bevestiging.. En de enige manier is de verbinding verbreken en opnieuw proberen. Iemand een workaround?

[Afbeelding]
Heb je al gevonden hoe je dit kan oplossen? Ik heb het zelfde. Het touchscreen is niet meer toegankelijk en dient nu enkel als klokje😵

Edit: gevonden. Gewoon de powerknop links onder het scherm induwen 😀

[ Voor 4% gewijzigd door de_menne op 28-04-2024 17:07 ]

Pagina: 1 ... 330 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.