Ik heb juist de WP bij de id7 besteld omdat het in mijn geval in de winterdagen waarschijnlijk net het verschil gaat maken tussen wel of niet laden op de terugreis.juanpabloo schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:30:
[...]
Dat is echt heel persoonlijk, nogal een statement zo. Want als je daarmee net thuis kan komen, is dat echt heel fijn. Ik mis vaak net 30km. Het is bijvoorbeeld de afstand van Amsterdam naar Utrecht. Juist in de winter heb je vaak net genoeg aan een beetje meer range.
:strip_exif()/f/image/xBRppdJGS5WmyChg9sLW9eku.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand dit bekend? Servicebeurt is pas over 160 dagen en kilometerstand is rond de 5500. Servicepartner staat ingevuld.
[ Voor 11% gewijzigd door Devke op 11-04-2024 17:17 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik heb tegenwoordig sporadisch de melding "remmen!!!!!!!!!" Als ik stapvoets met acc in een file zit.
Weet iemand trouwens hoe je kan veranderen dat ie niet automatisch Spotify gaat afspelen ? Want ik luister altijd radio maar elke keer bij starten gaat ie over op Spotify....
Weet iemand trouwens hoe je kan veranderen dat ie niet automatisch Spotify gaat afspelen ? Want ik luister altijd radio maar elke keer bij starten gaat ie over op Spotify....
Vuile sensoren?flaskk schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:31:
Ik heb tegenwoordig sporadisch de melding "remmen!!!!!!!!!" Als ik stapvoets met acc in een file zit.
In de instellingen van Android auto (en CarPlay denk ik ook wel)flaskk schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:31:
Volgens mij is dit een verwijzing naar een app die je kunt installeren vanuit de Shop van de auto. Die app helpt VW om mensen naar de werkplaats te krijgen door automatisch afspraken te plannen wanneer VW vindt dat dit nodig is. De klant moet dat wel activeren in de app, maar wanneer de app is geiïstalleerd is die kans natuurlijk groter.Devke schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:15:
[Afbeelding]
Iemand dit bekend? Servicebeurt is pas over 160 dagen en kilometerstand is rond de 5500. Servicepartner staat ingevuld.
Gezien de vrij lange wachttijden voor werkplaatsafspraken kan het zijn dat er VW al vroeg begint met je te wijzen op het feit dat er een afspraak gemaakt moet worden door o.a. de auto app 'op te dringen' via de Volkswagen app op jouw telefoon.
Allemaal speculatie dit en het klinkt wellicht wat negatiever dan ik het bedoel, maar het zou de melding kunnen verklaren...
Thnx. Garage belt morgen terug over deze melding. Personeel werkplaats was weg. Ik heb al een afspraak staan over paar maanden. Ik zal in de shop eens kijken wat ik daar kan vinden. Mijn dochter had de auto mee vandaag en gaf aan dat de auto de noodservice wilde bellen. Ze heeft het gecancelled. Ik dacht dat het wellicht daarmee te maken had gehad. Rijdt er nu half jaartje in. Top auto. 😊MJMaverick schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:02:
[...]
Volgens mij is dit een verwijzing naar een app die je kunt installeren vanuit de Shop van de auto. Die app helpt VW om mensen naar de werkplaats te krijgen door automatisch afspraken te plannen wanneer VW vindt dat dit nodig is. De klant moet dat wel activeren in de app, maar wanneer de app is geiïstalleerd is die kans natuurlijk groter.
Gezien de vrij lange wachttijden voor werkplaatsafspraken kan het zijn dat er VW al vroeg begint met je te wijzen op het feit dat er een afspraak gemaakt moet worden door o.a. de auto app 'op te dringen' via de Volkswagen app op jouw telefoon.
Allemaal speculatie dit en het klinkt wellicht wat negatiever dan ik het bedoel, maar het zou de melding kunnen verklaren...
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Die melding heb ik ook.. is niks anders dan dat je de Service Partner kunt instellen en evt automatisch een afspraak kunt laten maken als het zover is.Devke schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:15:
[Afbeelding]
De melding zelf is dus nIet relevant aan de huidige staat van de auto of iets dergelijks.
*sowieso
Inderdaad het is een persoonlijk statement van mij en niet een statement die voor iedereen geld.juanpabloo schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:30:
[...]
Dat is echt heel persoonlijk, nogal een statement zo.
Volgens mij geeft duidelijk ik aan wat IK ervan vind en niet wat jij of jullie ervan moeten vinden.
Voor mij is een WP een no-brainer, omdat IK niet de stress heb om zo kritisch met afstanden te zijn.
Met jouw overwegingen om wel een WP te nemen heb ik geen probleem mee.
Dat is jouw mening en dat respecteer ik en die begrijp ik ook.
Ieder heeft zijn reden om wel een WP te nemen of niet. Ik heb alleen aangegeven waarom ik het niet doe.
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Heb dit ook wel eens voorgehad dat hij pech hulp wou contacteren toen ik de spiegel bijstelde en per ongeluk de toets aanraakte.Devke schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:18:
[...]
Mijn dochter had de auto mee vandaag en gaf aan dat de auto de noodservice wilde bellen. Ze heeft het gecancelled. Ik dacht dat het wellicht daarmee te maken had gehad. Rijdt er nu half jaartje in. Top auto. 😊
Staat wel heel ongelukkig gepositioneerd en al zeker aangezien dit touch toetsen zijn

Maar er zit toch een klepje voor?proostyves schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:50:
[...]
Heb dit ook wel eens voorgehad dat hij pech hulp wou contacteren toen ik de spiegel bijstelde en per ongeluk de toets aanraakte.
Staat wel heel ongelukkig gepositioneerd en al zeker aangezien dit touch toetsen zijn
enkel de emergency call button heeft zo'n klepje. De info/technical assistance knoppen zijn gewoon direct bereikbaar. Heb er zelf ook al per ongeluk op gedrukt toen ik een van de lampjes wou aandrukken (lampjes zijn ook touch-enabled).
Lampjes zijn touch en dimmable.bdbfz schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:08:
[...]
enkel de emergency call button heeft zo'n klepje. De info/technical assistance knoppen zijn gewoon direct bereikbaar. Heb er zelf ook al per ongeluk op gedrukt toen ik een van de lampjes wou aandrukken (lampjes zijn ook touch-enabled).
Was het maar zo sophisticated. Je garage krijgt een melding en die benadert je voor een afspraak. In mij geval was dat weken nadat ik via het infotainmentsysteem automatisch dacht in te plannen om tot de conclusie te komen dat je dat dus niet via het infotainment direct kunt doen.DonJunior schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:51:
[...]
Die melding heb ik ook.. is niks anders dan dat je de Service Partner kunt instellen en evt automatisch een afspraak kunt laten maken als het zover is.
De melding zelf is dus nIet relevant aan de huidige staat van de auto of iets dergelijks.
Via de website van je garage rechtstreeks inplannen is efficiënter, zoals ik het ervaren heb iig.
Vandaag proefrit gehad met id7. Ben nog niet overtuigd. Ja de software is heel veel beter dan de andere id modellen, hij is erg stil, degelijk interieur, HUD/ gegevens in je voorruit, maar mis toch wel veel zaken tov mijn model 3. De id7 voelt ook gewoon nog steeds als old auto.
Wat ik oa mis is one pedal drive, bergen vermogen, de id7 voelt zwaar en log, verre van sportief, de aandrijflijn van tesla voelt beter. Hij staat ook erg hoog op zijn poten. Re-gen is ook te verwaarlozen tov tesla, waardoor ik (afgezien van 1 pedal drive) ook gewoon vaak moet remmen. En ondanks dat de software echt wel goed is, is het bij tesla nog paar stappen beter. Bij de vraag of ik voor software updates ook naar de dealer terug moet, was het antwoord, soms wel, soms niet. Blijf dat bizar vinden anno 2024.
Lastig. Volgende week toch nog ff in model 3 higland rijden. Mocht ik die kiezen, dan laat ik later die stokken wel weer in bouwen.
:strip_exif()/f/image/I3bIFwhreBrSfLamxkukYwQX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gbwuLDoaGTXJvKfWovmXxSqt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cJDFl4Ii23wq0fBTGAQVCbMz.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik oa mis is one pedal drive, bergen vermogen, de id7 voelt zwaar en log, verre van sportief, de aandrijflijn van tesla voelt beter. Hij staat ook erg hoog op zijn poten. Re-gen is ook te verwaarlozen tov tesla, waardoor ik (afgezien van 1 pedal drive) ook gewoon vaak moet remmen. En ondanks dat de software echt wel goed is, is het bij tesla nog paar stappen beter. Bij de vraag of ik voor software updates ook naar de dealer terug moet, was het antwoord, soms wel, soms niet. Blijf dat bizar vinden anno 2024.
Lastig. Volgende week toch nog ff in model 3 higland rijden. Mocht ik die kiezen, dan laat ik later die stokken wel weer in bouwen.
:strip_exif()/f/image/I3bIFwhreBrSfLamxkukYwQX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gbwuLDoaGTXJvKfWovmXxSqt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cJDFl4Ii23wq0fBTGAQVCbMz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uzxIi03wcXuDtxByNUoN3SYp.jpg?f=fotoalbum_large)
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik heb een vraag over de batterij van mijn ID.4 Pro Performance uit 2023. De bruikbare capaciteit zou 77 kWh moeten zijn. Ik heb van een aantal ritten bijgehouden wat het verbruik was, door het verschil in batterijpercentage te nemen en de statistieken op het display over dezelfde rit. Daarbij kom ik tot de conclusie dat de bruikbare capaciteit van mijn ID.4 slechts 67 tot 68 kWh is. Hoe kan dit nu al zoveel minder zijn dan de 77 kWh? Of kloppen de statistieken op het display niet?
Voorbeeldberekening van een bijgehouden rit:
Startpercentage: 65%
Eindpercentage: 17%
Verbruik per 100 km volgens display (sinds start): 19,6 kWh/100 km
Afstand van de rit volgens display (sinds start): 165 km
Deze rit heeft volgens het display 1,65 * 19,6 = 32,34 kWh verbruikt. En dat was 48% van de totale batterijcapaciteit. De totale batterijcapaciteit is dus 32,34 / 48% = 67,4 kWh
Ik zou graag begrijpen hoe dit kan. Kloppen de statistieken niet of is de batterijcapaciteit al zoveel afgenomen?
Ik heb de auto sinds juli 2023.
Deze rit heeft volgens het display 1,65 * 19,6 = 32,34 kWh verbruikt. En dat was 48% van de totale batterijcapaciteit. De totale batterijcapaciteit is dus 32,34 / 48% = 67,4 kWh
Ik zou graag begrijpen hoe dit kan. Kloppen de statistieken niet of is de batterijcapaciteit al zoveel afgenomen?
zo moet je dat niet doen. Je moet tot 100% vol laden. Daarna in 1 ruk de accu bijna helemaal leeg rijden. Liefst met snelheid niet hoger dan 100km ivm warmte ontwikkeling. Daarna hang je hem aan een lader en houd je bij hoeveel je erin gestopt hebt. Op een snellader is dat goed te zien oa. Vervolgens tel je er de kwh bij op voor het rest stukje onderin (je komt natuurlijk niet met 0% aan bij de lader). Dus stel je komt met 3% aan dan doen je 3% van 77kwh = 2,31onnowesselink schreef op zondag 14 april 2024 @ 07:48:
Ik heb een vraag over de batterij van mijn ID.4 Pro Performance uit 2023. De bruikbare capaciteit zou 77 kWh moeten zijn. Ik heb van een aantal ritten bijgehouden wat het verbruik was, door het verschil in batterijpercentage te nemen en de statistieken op het display over dezelfde rit. Daarbij kom ik tot de conclusie dat de bruikbare capaciteit van mijn ID.4 slechts 67 tot 68 kWh is. Hoe kan dit nu al zoveel minder zijn dan de 77 kWh? Of kloppen de statistieken op het display niet?
Wat er op het scherm komt klopt geen drol van vaak. Beter kan je nog app gebruiken die met een dongel/ obd verbind met de auto. Dan heb je de echte waardes.
De app met een dongel verbinden? Welke app? Welke dongel?anti elppa schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:07:
[...]
zo moet je dat niet doen. Je moet tot 100% vol laden. Daarna in 1 ruk de accu bijna helemaal leeg rijden. Liefst met snelheid niet hoger dan 100km ivm warmte ontwikkeling. Daarna hang je hem aan een lader en houd je bij hoeveel je erin gestopt hebt. Op een snellader is dat goed te zien oa. Vervolgens tel je er de kwh bij op voor het rest stukje onderin (je komt natuurlijk niet met 0% aan bij de lader). Dus stel je komt met 3% aan dan doen je 3% van 77kwh = 2,31
Wat er op het scherm komt klopt geen drol van vaak. Beter kan je nog app gebruiken die met een dongel/ obd verbind met de auto. Dan heb je de echte waardes.
alstuDevke schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:39:
[...]
De app met een dongel verbinden? Welke app? Welke dongel?
https://play.google.com/s...ils?id=com.ovz.carscanner
krijg je oa dit soort data real time. dit is toevallig een VW. Je ziet hier al dat wat er op het scherm verschijnt anders is dan wat de BMS aangeeft. Komt oa ook door de top buffer verwacht ik
:fill(white):strip_exif()/f/image/jtbnH30RtWzno1eD7y4DGpmj.png?f=user_large)
[ Voor 44% gewijzigd door anti elppa op 14-04-2024 08:50 ]
Ik ben erachter gekomen dat als ik met de kabel beweeg terwijl hij in de auto steekt, hij gewoon begint te laden op een gegeven moment. Lijkt wel een "los contact" of breuk of zo?Witzwart schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:38:
[...]
Ik lees net je vraag. Bij mij soortgelijk probleem sinds een jaar. ID4 .1 2020.
Ik ben er niet 100% uit of het de Wallbox lader of de auto is. Ik verplaats de auto niet maar koppel af sluit de auto en wacht een minuut. Sluit weer aan dan lukt het vaak wel. Echter ook voorgekomen dat ik het 5x moet herhalen om laden te starten. Soms weken geen probleem. Laadstekker harder aanduwen, omhoog duwen, Wallbox resetten. App overnieuw installeren. Allemaal geen verbetering. Denk dus dat het probleem in de auto zit.
heb nu contact opgezocht met de leverancier, die verwijst me door naar MyEnergi (Zappi).
Hopelijk dat die snel een oplossing hebben, maar ik hang 'm op deze manier niet graag aan de lader, al lijkt alles prima te gaan met laden dan.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ik heb een paar weken geleden hetzelfde gedaan. Vond het wel okay. Zit nu op een Polestar 2 performance. Wat mijn vrouw en ik echter bijzonder raar vonden, was het remmen zelf: dat leek altijd heel zwak te gaan. We schrokken ons een ongeluk en moesten 'm steeds vól indrukken. Hierdoor haken we op dit moment af. Had jij dat ook? Of is dat instelbaar?anti elppa schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:45:
Vandaag proefrit gehad met id7. Ben nog niet overtuigd. Ja de software is heel veel beter dan de andere id modellen, hij is erg stil, degelijk interieur, HUD/ gegevens in je voorruit, maar mis toch wel veel zaken tov mijn model 3. De id7 voelt ook gewoon nog steeds als old auto.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben zelf aan het wachten op de ID7 Tourer GTX. Dus als de Tourer (of zelfs de GTX) ergens te testen is, dan ga ik het nogmaals testen.
XPENG G9 Performance 2024
ja had ik ook. Heb uur gereden en ook alle instelling rustig bekeken. Maar stond maximaal bij mij. Kans is dat het komt omdat de ID7 maar 1 motor heeft en de model 3 LR en de polestar 2 motors? Ook is de ID7 400kg zwaarder. Zal ook meetellen.kramon schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:02:
[...]
Ik heb een paar weken geleden hetzelfde gedaan. Vond het wel okay. Zit nu op een Polestar 2 performance. Wat mijn vrouw en ik echter bijzonder raar vonden, was het remmen zelf: dat leek altijd heel zwak te gaan. We schrokken ons een ongeluk en moesten 'm steeds vól indrukken. Hierdoor haken we op dit moment af. Had jij dat ook? Of is dat instelbaar?
Ben zelf aan het wachten op de ID7 Tourer GTX. Dus als de Tourer (of zelfs de GTX) ergens te testen is, dan ga ik het nogmaals testen.
Maar vond het icm het ontbreken van 1 pedal drive en de matige remmen wel echt een afknapper.
Had gehoopt dat het aan ons lag ;-) Zijn er meer ID(4/5?) eigenaren die dit gedrag kunnen bevestigen? Ik heb wat rond gekeken op bijvoorbeeld Reddit en kom daar ook best wel wat topics tegen waarin mensen erover klagen, zoasl bijvoorbeeld deze.anti elppa schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:20:
[...]
ja had ik ook. Heb uur gereden en ook alle instelling rustig bekeken. Maar stond maximaal bij mij. Kans is dat het komt omdat de ID7 maar 1 motor heeft en de model 3 LR en de polestar 2 motors? Ook is de ID7 400kg zwaarder. Zal ook meetellen.
Maar vond het icm het ontbreken van 1 pedal drive en de matige remmen wel echt een afknapper.
Uitleg van Reddit (bij D-mode gaat ie eerst zelf afremmen op de motor en dan pas naar de echte remmen. In B-mode zou je bij loslaten van het gaspedaal op de motor afremmen en dan bij het indrukken van het rempedaal direct remmen):
What others said. You have to press pretty far down on the pedal to activate the drum breaks. You’ll lurch a bit when you hit it.
Easing on the breaks your just activating the regenerative resistance. When you drive in B taking your foot off the accelerator automatically activated the resistance hence why it feels “better”. You’re further increasing the resistance before hitting the break threshold. So it feels like a faster stop.
Hope this helps! Remember they’re people not points.
[ Voor 32% gewijzigd door kramon op 15-04-2024 16:29 ]
Ik kan me er niet in vinden dat ik problemen heb met het remgedrag van de ID.4. Ik heb 'm vaak in B staan, maar m'n vrouw vindt dat irritant aanvoelen en dan rij ik ook wel in D als zij ernaast zit.kramon schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:26:
[...]
Had gehoopt dat het aan ons lag ;-) Zijn er meer ID(4/5?) eigenaren die dit gedrag kunnen bevestigen? Ik heb wat rond gekeken op bijvoorbeeld Reddit en kom daar ook best wel wat topics tegen waarin mensen erover klagen, zoasl bijvoorbeeld deze.
Uitleg van Reddit (bij D-mode gaat ie eerst zelf afremmen op de motor en dan pas naar de echte remmen. In B-mode zou je bij loslaten van het gaspedaal op de motor afremmen en dan bij het indrukken van het rempedaal direct remmen):
[...]
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ik rijd 'm (ID.4 1M) vrijwel altijd in de B en dan is 1 pedal goed mogelijk, niet slechter dan andere EV's in ieder geval. Misschien een ID.7 dingetje? Enige nadeel vind ik dat ik de regen niet kan aanpassen in een sterkte naar keus. Het is of D (doet weinig) of B (doet vrij veel).kramon schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:26:
[...]
Had gehoopt dat het aan ons lag ;-) Zijn er meer ID(4/5?) eigenaren die dit gedrag kunnen bevestigen? Ik heb wat rond gekeken op bijvoorbeeld Reddit en kom daar ook best wel wat topics tegen waarin mensen erover klagen, zoasl bijvoorbeeld deze.
[...]
Ik ken de D en B stand nog van m'n Passat GTE Variant uit 2015 (auto die ik hiervoor had). In mijn Polestar rijd ik nu ook op die remkracht ongeveer (middelste stand bij polestar, je kan daar dus nog harder op de motor remmen).theHoff schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:11:
[...]
Ik rijd 'm (ID.4 1M) vrijwel altijd in de B en dan is 1 pedal goed mogelijk, niet slechter dan andere EV's in ieder geval. Misschien een ID.7 dingetje? Enige nadeel vind ik dat ik de regen niet kan aanpassen in een sterkte naar keus. Het is of D (doet weinig) of B (doet vrij veel).
Wat ze hier mee bedoelen is je moet in de ID reeks altijd remmen want je komt niet volledig tot stilstand. Het is is in de regel goed genoeg maar niet om volledig te stoppen. Net zoals de oudere modellen zonder auto hold werden geleverd en je dus je rem alsnog vast moet houden.theHoff schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:11:
[...]
Ik rijd 'm (ID.4 1M) vrijwel altijd in de B en dan is 1 pedal goed mogelijk, niet slechter dan andere EV's in ieder geval. Misschien een ID.7 dingetje? Enige nadeel vind ik dat ik de regen niet kan aanpassen in een sterkte naar keus. Het is of D (doet weinig) of B (doet vrij veel).
met 1 pedal bedoel ik dat de auto ook echt zelf stopt. Dat doet die ID7 niet. Die blijft door rollentheHoff schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:11:
[...]
Met Traffic assist aan werkt dat wel als er een auto voor je rijdt die stopt, anders inderdaad niet.anti elppa schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:29:
[...]
met 1 pedal bedoel ik dat de auto ook echt zelf stopt. Dat doet die ID7 niet. Die blijft door rollen
dat is een pleister geen one pedal drivetheHoff schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:29:
[...]
Met Traffic assist aan werkt dat wel als er een auto voor je rijdt die stopt, anders inderdaad niet.
Ik snap dat dit een andere methode is, maar de methode die onnowesselink beschrijft zou toch ook het juiste resultaat moeten leveren? Ik heb op die manier ook wel eens de capaciteit geschat en kom dan ook veel te laag uit (ongeveer hetzelfde als onno).anti elppa schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:07:
[...]
zo moet je dat niet doen. Je moet tot 100% vol laden. Daarna in 1 ruk de accu bijna helemaal leeg rijden. Liefst met snelheid niet hoger dan 100km ivm warmte ontwikkeling. Daarna hang je hem aan een lader en houd je bij hoeveel je erin gestopt hebt. Op een snellader is dat goed te zien oa. Vervolgens tel je er de kwh bij op voor het rest stukje onderin (je komt natuurlijk niet met 0% aan bij de lader). Dus stel je komt met 3% aan dan doen je 3% van 77kwh = 2,31
Ik vraag me toch af WAAROM het dan niet klopt.
Zijn de percentages die VW doorgeeft niet correct? We mogen toch hopen dat de afgelegde afstand in elk geval correct is (i.v.m. KM stand auto). De andere optie is dat het verbruik niet klopt. Mogelijk is het verbruik een schatting die altijd te laag wordt ingeschat? Of de percentages zijn niet lineair met de capaciteit? Buiten die 100% toch nog een 'gebruikersbuffer' van 5%? Ik bedoel: bruto accu is 82kWh, netto (zonder boven-/ondergrens voor levensduur) 77kWh. Zou VW dan 0%-100% gemapt hebben op 0kWh-70kWh waardoor je op 0% stiekem nog 7kWh over hebt?
Uiteindelijk moet het zo zijn dat de cijfers iets anders voorstellen dan wij denken OF de restcapaciteit is toch echt lager.
Die percentages kloppen idd niet. Want je hebt een buffer onderin en bovenin. Zeker de buffer bovenin is niet statisch bij de meeste merken. Die word bij meer degradatie kleiner zodat het netto vermogen zo lang mogelijk gelijk blijft. Als je die dus niet mee pakt kijk je niet op de correcte manier naar degradatie.Ghost81 schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:48:
[...]
Ik snap dat dit een andere methode is, maar de methode die onnowesselink beschrijft zou toch ook het juiste resultaat moeten leveren? Ik heb op die manier ook wel eens de capaciteit geschat en kom dan ook veel te laag uit (ongeveer hetzelfde als onno).
Ik vraag me toch af WAAROM het dan niet klopt.
Zijn de percentages die VW doorgeeft niet correct? We mogen toch hopen dat de afgelegde afstand in elk geval correct is (i.v.m. KM stand auto). De andere optie is dat het verbruik niet klopt. Mogelijk is het verbruik een schatting die altijd te laag wordt ingeschat? Of de percentages zijn niet lineair met de capaciteit? Buiten die 100% toch nog een 'gebruikersbuffer' van 5%? Ik bedoel: bruto accu is 82kWh, netto (zonder boven-/ondergrens voor levensduur) 77kWh. Zou VW dan 0%-100% gemapt hebben op 0kWh-70kWh waardoor je op 0% stiekem nog 7kWh over hebt?
Uiteindelijk moet het zo zijn dat de cijfers iets anders voorstellen dan wij denken OF de restcapaciteit is toch echt lager.
De methode die ik toepas met eerst tot 100% laden en helemaal leeg rijden en dan weer helemaal vol is omdat het BMS dan gekalibreerd is.
En reden van die app gebruiken is omdat je de echte waardes kan zien.
Het enige wat je 100% zeker weet is dat toen je auto nieuw was, dat de bruto capaciteit 82kwh was. Daar moet je dus ook de meetlat langs leggen, en dat lukt je gewoon niet door die buffers. En lukt je dus ook niet door op het % af te gaan wat op je schermpje te zien is. JE ziet het al in dat screenshot wat ik hierboven poste van een id7. op het scherm is het 100,03% en de BMS (echte waarde) geeft 96% aan
[ Voor 11% gewijzigd door anti elppa op 15-04-2024 18:03 ]
Ik heb een id4. Nu een maand of 6. Een heerlijke auto. Mijn vrouw rijdt alleen in de D. Auto rolt uit bv naar een rotonde en in de buurt ervan remt hij. Ik rijd D op 80km plus wegen en onder de 80 km wegen in de B. Heerlijk alles met 1 voetje. De bijrijders klagen niet over dat ze het vervelend vinden. Ook mijn dochter rijdt zoals mij. 0 spijt van de aankoop. Enige nadeel.... hij is best fors. Met inparkeren merk ik dat wel. Loop nog wel eens te klooien haha. Vrouw rijdt het meeste met de auto.kramon schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:26:
[...]
[...]
We rijden een ID.3 en ook bijna alles in de B stand. Alleen snelweg wel eens op de normale D stand. we kunnen gewoon automatisch rijden, hij remt zelf af en trekt ook weer op. Bij stilstand geeft hij aan ACC rijklaar en dan raak ik even het gaspedaal 1x aan of ik pak even het stuur vast en dan rijdt hij weer weg. rijdt echt relaxed.
[ Voor 55% gewijzigd door 201WD op 15-04-2024 19:16 ]
Ja ik geloof dat de meeste hier in dit topic nooit met echte 1 pedal drive gereden hebben aan de reacties te zien. Dan wil je nooit meer terug. En het systeem van vw gaat echt 20 jaar terug in de tijd. Viel mij iig echt zwaar tegen na die proefrit in die id7. Begon me er met de minuut meer en meer aan te irriteren icm de slechte remmen en amper remmen op de motor
B is toch one pedal.anti elppa schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:15:
[...]
Ja ik geloof dat de meeste hier in dit topic nooit met echte 1 pedal drive gereden hebben aan de reacties te zien. Dan wil je nooit meer terug. En het systeem van vw gaat echt 20 jaar terug in de tijd. Viel mij iig echt zwaar tegen na die proefrit in die id7. Begon me er met de minuut meer en meer aan te irriteren icm de slechte remmen en amper remmen op de motor
Ik heb Leaf gereden en stand B is vrijwel vergelijkbaar en bevalt me uitstekend in mijn ID.3anti elppa schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:15:
[...]
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Nee. Das een soort halve 1 pedal drive. Doe eens een ritje in een tesla, en dan weet je het verschil.
Of anders, ga eens 30min in je ID rijden, en als je het rempedaal vaker dan 1x aangeraakt hebt (bij de start), heb je geen 1 pedal drive, maar een knutsel oplossing waar andere merken al 10jaar voorbij zijn.
Leaf heeft et ook niet. Voor de rest, zie mijn post hierboven.mcmiles schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:28:
[...]
Ik heb Leaf gereden en stand B is vrijwel vergelijkbaar en bevalt me uitstekend in mijn ID.3
Ahh dan snap ik je. Komt zelden voor dat ik rem. Anticipeer denk ik goed haha. Ik kan me alleen herinneren dat ik bij rem als ik net ff iets verkeerd inschat. Dus eerder het pedaal los had moeten laten.anti elppa schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:41:
[...]
Nee. Das een soort halve 1 pedal drive. Doe eens een ritje in een tesla, en dan weet je het verschil.
Of anders, ga eens 30min in je ID rijden, en als je het rempedaal vaker dan 1x aangeraakt hebt (bij de start), heb je geen 1 pedal drive, maar een knutsel oplossing waar andere merken al 10jaar voorbij zijn.
Ik heb de id4 nu een maandje. Geweldige auto. Maar de rem vind ik niet fijn. Voelt sponzig aan. Onze tweede auto is een e-golf, mijn vorige een e-niro. Beide totaal ander gevoel. Harder.
Is dit niet met software aan te passen?
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ik rijd een ID.3 en ervaar hetzelfde. Vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat de remmen achter trommels zijn i.p.v. schijf.
Mijn gps was halverwege de rit ineens de weg kwijt; het onweerde even, misschien dat dat er mee te maken had?
Ik heb het multimediasysteem maar opnieuw gestart - dat duurde flink langer dan normaal - maar het hielp niks.
Morgen maar kijken of het weer werkt.
Ik was in elk geval blij dat ik mijn telefoonhouder weer geïnstalleerd had, heb Google maps maar aangeslingerd.
Vrijdag gaat hij naar de garage voor de zomerbanden en de pre-ota 3.2.1 update, dan kunnen ze er anders mooi naar kijken.
Ik heb het multimediasysteem maar opnieuw gestart - dat duurde flink langer dan normaal - maar het hielp niks.
Morgen maar kijken of het weer werkt.
Ik was in elk geval blij dat ik mijn telefoonhouder weer geïnstalleerd had, heb Google maps maar aangeslingerd.
Vrijdag gaat hij naar de garage voor de zomerbanden en de pre-ota 3.2.1 update, dan kunnen ze er anders mooi naar kijken.
[ Voor 14% gewijzigd door Tarin op 15-04-2024 21:54 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Net de ID7 Tourer bij de leasemaatschappij besteld. Met interieur-, exterieur pakketten en trekhaak en zoals al eerder aangegeven zonder warmtepomp.
We hebben aangegeven dat we hem graag 1 augustus willen ontvangen. Nu maar hopen dat ze hem dan kunnen leveren omdat we onze huidige private lease auto op 10 augustus moeten inleveren. Wordt nog spannend of we hem op tijd krijgen.
We hebben aangegeven dat we hem graag 1 augustus willen ontvangen. Nu maar hopen dat ze hem dan kunnen leveren omdat we onze huidige private lease auto op 10 augustus moeten inleveren. Wordt nog spannend of we hem op tijd krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door Wimhaw op 15-04-2024 22:12 ]
Hier iemand met een model 3 en een ID4. Toen ik voor het eerst in de ID4 stapte had ik inderdaad het gevoel van oef... dat is jammer. Ik vind de echte one pedal driving zoals in de model 3 erg fijn. Maar ben erg gewend aan het regengedrag van de ID4 inmiddels en kan er prima mee uit de voeten. Hoef alleen de laatste 5km/u te remmen ongeveer.
Ik heb een half jaar een kona van MyWheels gereden voor onze ID.3 en de remmen waren idd aardig wennen. Nu remt het voor m'n gevoel prima en rij ik altijd in B. Ik had liever wel echte one pedal driving ipv deze nepautomaat maar in principe raak ik de rem alleen aan bij onverwachte remacties of bij een stoplicht.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
+ af en toe ook flink doorremmen om de schijven op te poetsen. Rust = roestTermy schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 00:26:
Ik heb een half jaar een kona van MyWheels gereden voor onze ID.3 en de remmen waren idd aardig wennen. Nu remt het voor m'n gevoel prima en rij ik altijd in B. Ik had liever wel echte one pedal driving ipv deze nepautomaat maar in principe raak ik de rem alleen aan bij onverwachte remacties of bij een stoplicht.
Ja dat doe ik af en toe wel maar ik heb niet het idee dat er veel roest op de schijven zit. Ik vraag me af of het stukje remmen bij het stoplicht al genoeg is om het bij te houden.kisik schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:20:
[...]
+ af en toe ook flink doorremmen om de schijven op te poetsen. Rust = roest
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Het hoeft ook niet veel te zijn om merkbaar effect te hebben. Je merkt het sneller met wat regenachtig weer, dan krijg je gehap bij het afremmen.Termy schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:21:
[...]
Ja dat doe ik af en toe wel maar ik heb niet het idee dat er veel roest of de schijven zit. Ik vraag me af of het stukje remmen bij het stoplicht al genoeg is om het bij te houden.
Dit is een beetje eenzelfde discussie als IOS versus Android. Als je het een gewend bent, dan vind je het ander niks. Of dichter bij huis: je bent team B of team D in de VW!Vinslo schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:17:
Hier iemand met een model 3 en een ID4. Toen ik voor het eerst in de ID4 stapte had ik inderdaad het gevoel van oef... dat is jammer. Ik vind de echte one pedal driving zoals in de model 3 erg fijn. Maar ben erg gewend aan het regengedrag van de ID4 inmiddels en kan er prima mee uit de voeten. Hoef alleen de laatste 5km/u te remmen ongeveer.
[ Voor 4% gewijzigd door kisik op 16-04-2024 09:27 ]
Voor de ID-generatie hadden we nog D, D1, D2, D3 en B in de VW e-Golf... Maar ik was toen ook al team D, dus ik mis de tussenstappen eigenlijk niet in m'n ID.7.kisik schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:26:
[...]
Dit is een beetje eenzelfde discussie als IOS versus Android. Als je het een gewend bent, dan vind je het ander niks. Of dichter bij huis: je bent team B of team D in de VW!
Kun je,toch zien of er roest op je schijven zit. Vaak is het lichte roest van een regenbui of wasbeurt.Termy schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:21:
[...]
Ja dat doe ik af en toe wel maar ik heb niet het idee dat er veel roest of de schijven zit. Ik vraag me af of het stukje remmen bij het stoplicht al genoeg is om het bij te houden.
Of een auto heeft lange tijd stilgestaan dan kan het zijn dat er wat meer roest op zit.
Klopt, dat kun je zien, vandaar dat ik niet weet of het veel is of niet aangezien ik geen referentiekader heb. Alle schijfremmen van ICEs om me heen zijn helemaal schoon.201WD schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:15:
[...]
Kun je,toch zien of er roest op je schijven zit. Vaak is het lichte roest van een regenbui of wasbeurt.
Of een auto heeft lange tijd stilgestaan dan kan het zijn dat er wat meer roest op zit.
Om je schijven goed te ontroesten, af en toe de auto tijdens het rijden in de N zetten en dan even flink remmen.
Het tot 5 km/h remmen en dan “kruipen” is in de file of langzaam rijden verkeer veel rustiger en comfortabeler. Dat is ook de reden waarom VAG dit ook niet gaat krijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door Autohillenga op 16-04-2024 12:13 ]
Lijkt mij allemaal behoorlijk overbodig. Zodra je remt is de roest er binnen no-time vanaf en hij remt echt wel hoor. Nog nooit gehad dat een auto niet remt vanwege roestvorming op de schijven.Autohillenga schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:11:
Om je schijven goed te ontroesten, af en toe de auto tijdens het rijden in de N zetten en dan even flink remmen.
Mijn prive auto staat met regelmaat meer dan 2 weken stil, als ik hem dan een keer nodig heb zie ik inderdaad roest op de schijven maar hij remt net zo goed hoor.
Als je bang bent dat de auto vanwege roestvorming niet goed remt moet je eerder beginnen met remmen of je remmen na laten kijken.
*sowieso
Heeft iemand al een indicatie hoe lang de levering van de ID7 tourer vanaf bestellen duurt?
zaterdag bij de dealer vertelde ze week 35 voor een tourerWimhaw schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:10:
Heeft iemand al een indicatie hoe lang de levering van de ID7 tourer vanaf bestellen duurt?
Zou je willen vertellen in welke week je hebt besteld?anti elppa schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:18:
[...]
zaterdag bij de dealer vertelde ze week 35 voor een tourer
niet, was een vraag van mij wat de huidige levertijd zou zijn als ik zaterdag besteld zou hebbenWimhaw schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:20:
[...]
Zou je willen vertellen in welke week je hebt besteld?
Overbodig? Misschien. Maar een handige tip voor na de wasstraat. Enige moment dat ik dat remmen doe.DonJunior schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:34:
[...]
Lijkt mij allemaal behoorlijk overbodig. Zodra je remt is de roest er binnen no-time vanaf en hij remt echt wel hoor. Nog nooit gehad dat een auto niet remt vanwege roestvorming op de schijven.
Mijn prive auto staat met regelmaat meer dan 2 weken stil, als ik hem dan een keer nodig heb zie ik inderdaad roest op de schijven maar hij remt net zo goed hoor.
Als je bang bent dat de auto vanwege roestvorming niet goed remt moet je eerder beginnen met remmen of je remmen na laten kijken.
Dan zit er wax op je schijven en dat is inderdaad wel slecht voor je remweg.. Als ik uit de wasbox kom dan rem ik altijd een keer extra inderdaad voordat ik de weg op ga. Dat is wel een goeie tip.Autohillenga schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:49:
[...]
Overbodig? Misschien. Maar een handige tip voor na de wasstraat. Enige moment dat ik dat remmen doe.
*sowieso
Ik heb dit ook gehad, het begon met meldingen over niet werkende knipperlichten voor, storing verlichting voor, auto die niet 'uit' ging en koplampen die bleven branden. De dealer deed er best even over om tot de conclusie te komen dat de sound-generator zoveel ruis veroorzaakte dat de rest storing leek te geven.DonJunior schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:43:
[...]
Probleem is dat de sound-generator tijdens storing de canbus behoorlijk kan verzieken waardoor je allerlei vage andere meldingen krijgt. Ben dus wel benieuwd óf die andere storingen ook écht door andere modules komt of door ruis op de lijn van de soundgenerator
Nadat de sound-generator is losgekoppeld zijn alle verdere storingen ook weg.
Omdat de auto buiten de garantie valt hebben we er nog geen nieuwe in laten zetten, want volgens de dealer is het geen APK controle punt en ik mis het het
Vandaag de Bridgestone Eco banden van de id3 er af gegooid voor Pirelli PWRGY. Zijn wat zachter dus zal me vast wat range kosten maar echt veel meer grip en een stuk stiller en ook nog eens meer comfort!
.
[ Voor 100% gewijzigd door Martiene88 op 17-04-2024 07:35 ]
Vandaag de ID.3 ingeleverd voor update, controle accupakket en een storing. Zal me benieuwen hoe lang die bij de dealer gaat logeren.
Een Taigo mee als leenauto. Gelukkig wel met DSG, dan valt het wennen nog enigszins mee.
Als ik er een zag rijden vond ik het altijd een uit de kluiten gewassen Polo, maar qua prijs gaat het meer naar een Golf. Ruim 38K voor dit specifieke model
Een Taigo mee als leenauto. Gelukkig wel met DSG, dan valt het wennen nog enigszins mee.
Als ik er een zag rijden vond ik het altijd een uit de kluiten gewassen Polo, maar qua prijs gaat het meer naar een Golf. Ruim 38K voor dit specifieke model
Was er ook geen foutmelding van de E-soundmodule dan? Ik heb die van mij voor de lol eens losgehaald en toen kreeg ik een permanente storing op het display.Stigandr schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:26:
[...]
Heb hem persoonlijk het lieft ook compleet uit namelijk, zeker als het toch geen APK punt is. Onze E-golf was ook heerlijk rustig zonder dat fake geluid.
Permanente storing blijft aanwezig. ik heb een keer ergens iets gelezen waar ze de speaker voor een weerstand hebben vervangen in die module en teruggemonteerd hebben. Schijnt dan de melding niet te tonen.Firstconnection schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:39:
[...]
Was er ook geen foutmelding van de E-soundmodule dan? Ik heb die van mij voor de lol eens losgehaald en toen kreeg ik een permanente storing op het display.
Heb hem persoonlijk het lieft ook compleet uit namelijk, zeker als het toch geen APK punt is. Onze E-golf was ook heerlijk rustig zonder dat fake geluid.
Kan het verder niet meer terugvinden helaas.
Ja ik heb nu wel permanent een storing in het scherm staan maar daar heb ik niet veel last van. Toen hij nog was aangesloten wisselde een stuk of 5 a 6 storingsmeldingen elkaar continue af waarbij er 2 met geluidFirstconnection schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:39:
[...]
Was er ook geen foutmelding van de E-soundmodule dan? Ik heb die van mij voor de lol eens losgehaald en toen kreeg ik een permanente storing op het display.

Ik heb eigenlijk nog niet geïnformeerd naar wat een nieuwe e-sound module kost.
Mij is verteld tussen de 200 en 250 euro, maar is volgens de dealer momenteel moeilijk leverbaar met levertijden van 1 maand+Stigandr schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:55:
[...]
Ja ik heb nu wel permanent een storing in het scherm staan maar daar heb ik niet veel last van. Toen hij nog was aangesloten wisselde een stuk of 5 a 6 storingsmeldingen elkaar continue af waarbij er 2 met geluid![]()
Ik heb eigenlijk nog niet geïnformeerd naar wat een nieuwe e-sound module kost.
Alles inclusief BTW:jeantje schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:47:
[...]
Mij is verteld tussen de 200 en 250 euro, maar is volgens de dealer momenteel moeilijk leverbaar met levertijden van 1 maand+
- "Diagnose" (*): 161,40
- e-Sound module: 389,45
- Uit- / inbouwen: 162,03
Totaal: 712,88
* Onzin eigenlijk, want ik had al aangegeven dat het aan deze module zou liggen bij het brengen van de auto...
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Geldt dat ook voor de SOS-module?jeantje schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:47:
[...]
Mij is verteld tussen de 200 en 250 euro, maar is volgens de dealer momenteel moeilijk leverbaar met levertijden van 1 maand+

Die heb ik ook op m'n bingo lijst, alles incl. BTW:
- SOS module (*): 217,60
- Uit- / inbouwen: 305,78
Totaal: 523,38
* 30% coulance na aandringen, anders was het 725,52 geweest
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ik bedoelde of de levertijden daarvoor ook zo lang zijn. VW gaf eerder al aan dat ze de auto niet de werkplaats uit mogen sturen met een defecte SOS. De rekening zie ik gelukkig zelf niet.
Bij mij is hij volledig onder coulance vervangen. Net iets meer dan 3 jaar oude ID.3. Gaat wel om particuliere auto wellicht dat dat het verschil maakt? Ik heb bij de servicemedewerker uitgelegd dat ik als consument mag verwachten dat een stukje elektronica in een auto meer dan 3 jaar of 35000km meegaat. HIj heeft het toen weten te regelen.pietermx schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:34:
[...]
Die heb ik ook op m'n bingo lijst, alles incl. BTW:
- SOS module (*): 217,60
- Uit- / inbouwen: 305,78
Totaal: 523,38
* 30% coulance na aandringen, anders was het 725,52 geweest
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Iemand ervaring met de melding "parkeersensoren voor schoonmaken" ?
Ze zijn schoon maar blijf deze melding krijgen. + melding "manoevreerfunctie niet beschikbaar"
Waarschijnlijk toch een defecte sensor? fysiek is er niets aan te zien. Enig idee wat dit gaat kosten?
Ze zijn schoon maar blijf deze melding krijgen. + melding "manoevreerfunctie niet beschikbaar"
Waarschijnlijk toch een defecte sensor? fysiek is er niets aan te zien. Enig idee wat dit gaat kosten?
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Echt bizar.. ze blijven maar nieuwe auto's uit de fabriek stampen maar gewoon onderdelen op voorraad maken is te moeilijk. Hoe langs is dit al gaande ondertussen?jeantje schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:47:
[...]
*sowieso
Ik heb een tijdje met een ID.5 gereden en het rempedaal voelde vrij inconsistent aan. Ik reed vrijwel altijd in B stand en had de rem niet vaak nodig buiten voor het tot stilstand komen maar elke keer ik eens wat harder moest remmen dan had ik het gevoel dat ik het rempedaal vrij hard moest induwen voor de gewenste reactie er kwam.driel24 schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:19:
Ik heb de id4 nu een maandje. Geweldige auto. Maar de rem vind ik niet fijn. Voelt sponzig aan. Onze tweede auto is een e-golf, mijn vorige een e-niro. Beide totaal ander gevoel. Harder.
Bizar dit...pietermx schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:21:
[...]
Alles inclusief BTW:
- "Diagnose" (*): 161,40
- e-Sound module: 389,45
- Uit- / inbouwen: 162,03
Totaal: 712,88
* Onzin eigenlijk, want ik had al aangegeven dat het aan deze module zou liggen bij het brengen van de auto...
Het valt mij al een tijdje op dat mijn travel assist me naar de zijkanten van de rijbaan laat gaan. Lijkt alsof het meer lane assist is dan. Als ik via het knopje op het stuur dan klik, dan zegt hij: lane assist beschikbaar, dan druk ik weer op de knop en dan zegt hij weer Travel Assist beschikbaar. En dan houdt hij hem weer binnen de lijnen, niet zo flipperend maar mooi vloeiend zoals TA bedoeld is.
Herkenbaar?
Herkenbaar?
Ja ik heb de auto op de zaak staan, dus dan val je niet onder het consumentenrecht. Auto bevalt prima verder, maar denk dat ik voor een volgende auto toch naar Kia of Hyundai ga kijken i.v.m. garantie.RaymondD schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:30:
[...]
Bij mij is hij volledig onder coulance vervangen. Net iets meer dan 3 jaar oude ID.3. Gaat wel om particuliere auto wellicht dat dat het verschil maakt? Ik heb bij de servicemedewerker uitgelegd dat ik als consument mag verwachten dat een stukje elektronica in een auto meer dan 3 jaar of 35000km meegaat. HIj heeft het toen weten te regelen.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Vanochtend op het werk gekeken, onderdeel op voorraad en kon hem in de middag al laten bezorgen als ik zou willen. Prijs was 249 ex btw. Mijne is niet defect maar keek uit nieuwsgierigheid.DonJunior schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:36:
[...]
Echt bizar.. ze blijven maar nieuwe auto's uit de fabriek stampen maar gewoon onderdelen op voorraad maken is te moeilijk. Hoe langs is dit al gaande ondertussen?
Daarvoor hoef je niet over te stappen, gras is daar niet groener qua garantie. Kia/Hyundai is heel streng met garantie verlenen, kilometer over de inspectie gereden is al genoeg om geen garantie te krijgen.pietermx schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:06:
[...]
Ja ik heb de auto op de zaak staan, dus dan val je niet onder het consumentenrecht. Auto bevalt prima verder, maar denk dat ik voor een volgende auto toch naar Kia of Hyundai ga kijken i.v.m. garantie.
Ben ik er bij de VAG groep echt wel meer tevreden over, als de auto er staat beginnen ze zelf over openstaande terugroepacties etc.
Dan vraag ik me af waar dit soort dealer reacties van vandaan komenAutohillenga schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:28:
[...]
Vanochtend op het werk gekeken, onderdeel op voorraad en kon hem in de middag al laten bezorgen als ik zou willen. Prijs was 249 ex btw. Mijne is niet defect maar keek uit nieuwsgierigheid.
jeantje in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
*sowieso
Officiële kanalen met relatief gunstige prijs, maar lange levertijd versus parallelle markt waar hij incl btw >€300 kost? Of een Alibaba soundmodule? Geen idee of dat kan..... Óf de dealer verbloemt zijn overvolle werkplaats door de schuld af te schuiven op onderdelenbeschikbaarheid in de keten.DonJunior schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:02:
[...]
Dan vraag ik me af waar dit soort dealer reacties van vandaan komen
jeantje in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Ik zou zeggen dat chips etc. tegenwoordig geen probleem meer zijn namelijk. Zat mogelijkheden.
Zojuist de bevestiging van de dealer gekregen dat ze m'n bestelling van de ID.3 via zakelijke lease geplaatst hebben. Levering wordt week 48, dan loopt het huidige contract pas af.
https://configurator.volk...samenvatting?code=VWAEJ9Q
Wordt dus waarschijnlijk een MY25 met de daarbij behorende upgrade van het infotainment system
Wordt dus waarschijnlijk een MY25 met de daarbij behorende upgrade van het infotainment system

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
So de knetter, 51k voor een ID.3Will_M schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:36:
Zojuist de bevestiging van de dealer gekregen dat ze m'n bestelling van de ID.3 via zakelijke lease geplaatst hebben. Levering wordt week 48, dan loopt het huidige contract pas af.

Die dingen zijn flink duur geworden zeg. Wel toffe samenstelling zo.. dat wel.
*sowieso
Dàt krijg je dus als je nu ALLE 'vinkjes' zet in de configuratorDonJunior schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:40:
[...]
So de knetter, 51k voor een ID.3![]()
Die dingen zijn flink duur geworden zeg. Wel toffe samenstelling zo.. dat wel.
Over een paar maanden komen er nog duurdere uitvoeringen op de markt. Als éérste de 'gewone' GTX met 286PK (Drive-Train uit de ID.7) en later nog de GTX Perfornance met 326PK. Helaas komen die voor mij te laat en waarschijnlijk ook pas met levering in 2025 en dus met 17% bijtelling over de éérste 30K.
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 19-04-2024 11:58 ]
In de duurste uitvoering geen speakers achterin
. Zelfs m'n vrijwel kale Polo had die.
Verder wel een fraaie kar zo hoor!
[ Voor 21% gewijzigd door JB076 op 19-04-2024 14:55 ]
Ik heb een Cupra Born maar in het betreffende topic geen succes. Omdat de software Born<>ID3 vrijwel identiek is, doe ik hier een poging. Ik heb sinds ik de Born heb geen routine aan kunnen maken. In het scherm Routines is het knopje om er een aan te maken lichtgrijs, en in het instellingen menu bij de routines staat er Onbekende locatie, routine niet aangemaakt.
Nou ben ik bij een garage geweest en zij vonden een (intern) artikel dat dit soms voorkomt sinds de 3.2.1 update (geen idee of VW dezelfde nummering gebruikt). Er is een mogelijke oplossing ergens in de software maar daar moet hij voor de werkplaats in. Omdat het een geïmporteerde auto betreft willen ze er wel naar kijken, maar voor het monteurstarief van 150 EUR/uur zonder indicatie hoe lang het gaat duren. Voordat ik me daar ga wagen, heeft iemand hier ook last van gehad en weet hij/zij een oplossing waarvoor de auto niet de werkplaats in hoeft?
Nou ben ik bij een garage geweest en zij vonden een (intern) artikel dat dit soms voorkomt sinds de 3.2.1 update (geen idee of VW dezelfde nummering gebruikt). Er is een mogelijke oplossing ergens in de software maar daar moet hij voor de werkplaats in. Omdat het een geïmporteerde auto betreft willen ze er wel naar kijken, maar voor het monteurstarief van 150 EUR/uur zonder indicatie hoe lang het gaat duren. Voordat ik me daar ga wagen, heeft iemand hier ook last van gehad en weet hij/zij een oplossing waarvoor de auto niet de werkplaats in hoeft?
:strip_exif()/f/image/xpE1gHU0qmO0awcuZl1DvhJ4.jpg?f=fotoalbum_large)
Je moet om een routine aan te kunnen maken eerst een standaard locatie aangeven. Op basis van die locatie werkt de routine dan. Of lukt dat ook niet?basdv schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:57:
Ik heb een Cupra Born maar in het betreffende topic geen succes. Omdat de software Born<>ID3 vrijwel identiek is, doe ik hier een poging. Ik heb sinds ik de Born heb geen routine aan kunnen maken. In het scherm Routines is het knopje om er een aan te maken lichtgrijs, en in het instellingen menu bij de routines staat er Onbekende locatie, routine niet aangemaakt.
[Afbeelding]
*sowieso
Érg is dat, hèJB076 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:55:
In de duurste uitvoering geen speakers achterin. Zelfs m'n vrijwel kale Polo had die.
Ik was bij m'n ICE auto's ook altijd gewend dat ik bij VW in m'n configuratie een afzonderlijke optie 'Dynaudio' had om aan te vinken maar dat lukt bij de ID.3 dus niet. Maximale Audio installatie áf-fabriek is het 'Beats Audio' spul wat uit 6 speakers + Subwoofer / 400W versterker bestaat en onderdeel is van het bestelde "Interior Style Plus" pakket. Dus toch wel speakers achterin ......
Zal ook wel wat geluid uit gaan komen, denk ik
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 19-04-2024 15:49 ]
Waar kan je de standaardlocatie aangeven? Het Routines scherm is namelijk leeg en die knop rechtsboven kan je niet op klikken:DonJunior schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:15:
[...]
Je moet om een routine aan te kunnen maken eerst een standaard locatie aangeven. Op basis van die locatie werkt de routine dan. Of lukt dat ook niet?
:strip_exif()/f/image/cAqpQ4URYaxRe4z9MlMz6icC.jpg?f=fotoalbum_large)
Wie weet dit: hier een ID5 Pro Performance met software 3.2
Als ik de HOME toets lang genoeg ingedrukt hou verschijnt er een software update scherm maar als ik update selecteer gebeurt er verder niets.
Moet 3.2 naar 3.21 en 3.5 toch nog via een dealer bezoek?
Als ik de HOME toets lang genoeg ingedrukt hou verschijnt er een software update scherm maar als ik update selecteer gebeurt er verder niets.
Toevallig zelf proberen een storing uit te lezen met een OBD dongle? Afgelopen maandag de accu terugroepactie en software update 3.2 eindelijk ontvangen. Dinsdag gereden zonder issues, maar donderdag plots foutmelding over het electrosysteem. Vandaag dealer gebeld, zou teruggebeld worden maar helaas niet gebeurd (en ik keek pas na 17u..)Stigandr schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:26:
[...]
Ik heb dit ook gehad, het begon met meldingen over niet werkende knipperlichten voor, storing verlichting voor, auto die niet 'uit' ging en koplampen die bleven branden. De dealer deed er best even over om tot de conclusie te komen dat de sound-generator zoveel ruis veroorzaakte dat de rest storing leek te geven.
Omdat de auto buiten de garantie valt hebben we er nog geen nieuwe in laten zetten, want volgens de dealer is het geen APK controle punt en ik mis het hetIk vind het wel apart dat het geen APK punt is, want ik dacht dat die dingen verplicht zijn op een EV, maar de dealer moet het ook keuren.
Via torque uitgelezen, maar geen foutmelding te vinden..
Dat heeft geen zin. Is al wat vaker voorbij gekomen in dit topic maar het komt er op neer dat die optie alleen voor de garage is. Je kan als gebruiker niet zelf een update afdwingen.DJR schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:28:
Wie weet dit: hier een ID5 Pro Performance met software 3.2
*sowieso
basdv schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:42:
[...]
Waar kan je de standaardlocatie aangeven? Het Routines scherm is namelijk leeg en die knop rechtsboven kan je niet op klikken:
[Afbeelding]
bron (pdf): https://www.myvolkswagen....econnect/weconnect_nl.pdfLaadlocatie toevoegen en bewerken
U kunt maximaal tien laadlocaties aanmaken.
U kunt laadlocaties alleen wissen als deze niet
aan een vertrektijd zijn toegekend. De laadlocatie
"Standaard" kan niet worden gewist.
Onder Vertrektijden in het infotainmentsysteem kunt
u via Laadlocatie toevoegen een nieuwe laadlocatie definiëeren of u kunt een al vastgelegde laadlocatie aantippen en bewerken
*sowieso
Die kun je zelf niet uitlezen, de garage wel.DieterKoblenz schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:41:
[...]
Toevallig zelf proberen een storing uit te lezen met een OBD dongle? Afgelopen maandag de accu terugroepactie en software update 3.2 eindelijk ontvangen. Dinsdag gereden zonder issues, maar donderdag plots foutmelding over het electrosysteem. Vandaag dealer gebeld, zou teruggebeld worden maar helaas niet gebeurd (en ik keek pas na 17u..)
Via torque uitgelezen, maar geen foutmelding te vinden..
Hoogstwaarschijnlijk een module uit je hoog-voltage accu die een afwijkende waarde geeft. Houdt verband met de terugroepactie van een tijdje geleden.
Is al veel over geschreven hier op dit forum.
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.