Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 328 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:28

AlphaRomeo

FP PowerMod
Contact gehad met de dealer, volgens hem is een achteruitrijcamera niet verplicht, ik quote:
De achteruitrijcamera is niet verplicht in nieuwe auto’s en dat zie ik in de toekomst ook niet gebeuren. Jullie auto is volledig in overeenstemming met wet- en regelgeving anders had je de auto nieteens kunnen verzekeren. Voor de apk kunt u ten alle tijden bij ons terecht, de camera zal hier geen reden van afkeur zijn.
Hij wil eventueel best een camera inbouwen, en zelfs een 360 graden camera is nog achteraf in te bouwen:
De camera kost €1750 inclusief montage, als u een 360 graden camera wilt zit die op €3500 inclusief montage. Wij zullen hier niet aan meebetalen.
Ik lees ook wat verschillende zaken online, zo zouden parkeersensoren ook geldig zijn en hoeft het niet persé een camera te zijn, bovendien is het typegoedkeuring voor de ID.5 waarschijnlijk voor 6 juli 2022 gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12:33
RobinDH1 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:21:
Wij zouden als eerste EV, en ter vervanging van een benzine uit 2007 die op z'n laatste loodjes loopt, een tweedehandse ID.3 willen aankopen met lage kilometerstand.

Nu viel m'n oog op een exemplaar zo'n 250 km van waar ik woon, in het uiterste zuidoosten van België. De wagen staat uiterst competitief geprijsd, maar ik heb de voorbije 3 weken nog enkele exemplaren zien verschijnen voor die prijs dus het is niet heel vreemd.

Nu vroeg ik me af, aangezien het voor ons wel de moeite moet zijn om zo ver te rijden voor een proefrit, of er met de ID3 veel geprutst kan worden op vlak van kilometerstand en dergelijke?
Ik heb prive zelf gekozen om een diesel te vervangen met een 58kwh ID3 met nog net geen 10k op de teller van eind 2022. Subsidie van 2000 euro, geen wegenbelasting en geen kinderziektes, standaard met SW 3.2 en rijd als een zonnetje.

Is een Pro versie, dus redelijke kale uitvoering wat er van binnen saai en gedateerd uit zit. Je kunt niet alles hebben (of je moet meer willen uitgeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:48

Tarin

Just plain weird.

proostyves schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:55:
[...]

Ik laad anders toch gewoon met een magsafe lader draadloos op via de USB-C aansluitingen vooraan.
Wagen is wel van eind vorig jaar, dus misschien is er iets veranderd aan de output van de poorten?
Ik ook, met een ID.4 van december 2022. Originele Apple MagSafe-puck in een geprinte houder. Wel alleen met Spotify of een podcast via bluetooth, en heel af en toe Google maps, geen CarPlay.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:37
Ik heb op dit moment een ID.3 1st pro uit eind 2020.
Nu heb ik de mogelijkheid om een ID.4 Life uit juli 2021 over te nemen.

Ik zie dat hij qua opties wat kaler is, maar wel grotere batterij ( 77 vs 58 ).
Omdat ik regelmatig naar het buitenland ga zou ik het formaat en het grotere accupakket wel fijn vinden.
Met welke snelheid kan deze Life snelladen?

En zijn er nog andere belangrijke zaken welke ik zal missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-09 15:57
sinds deze morgen heb ik (id4 pro max 3.2 uit 9/2021) ineens in het kleine scherm terug de layout zoals voor 3.x, maw de kolom met huidige verbruik en dergelijke is verdwenen. drie ritten gemaakt, dus simpelweg nog eens proberen brengt geen oplossing. zijn er nog mensen die dit hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Dit gaat over driverless vehicles, niet over achteruitrijcamera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
AlphaRomeo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:25:
Contact gehad met de dealer, volgens hem is een achteruitrijcamera niet verplicht, ik quote:

[...]

Hij wil eventueel best een camera inbouwen, en zelfs een 360 graden camera is nog achteraf in te bouwen:

[...]

Ik lees ook wat verschillende zaken online, zo zouden parkeersensoren ook geldig zijn en hoeft het niet persé een camera te zijn, bovendien is het typegoedkeuring voor de ID.5 waarschijnlijk voor 6 juli 2022 gedaan.
Die typegoedkeuring zou het kunnen zijn. Maar anders probeert de dealers zich ergens uit te lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:56
pa2ra schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:29:
[...]

Dit gaat over driverless vehicles, niet over achteruitrijcamera's?
Gaat inderdaad óók over driverless. Het eerste deel is relevant:

Mandatory advanced driver assistant systems

For all road vehicles

Pas daarna staat een stuk over driverless

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:44
BJW schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:10:
De USB-C poorten voorin de ID4 leveren te weinig vermogen om een iphone draadloos op te laden. Die bij de achterstoelen kunnen dit wel. Tijd lang met een kabeltje van achteren naar voren geleefd maar nu deze voor de 3e keer kapot is getrapt door een van mijn kinderen ben ik benieuwd of iemand anders een mooiere (ook qua zicht) oplossing heeft bedacht...

Zat zelf nog te denken: Powerbank ertussen. Dus kabeltje van USB-c poort voor naar powerbank, kabel van powerbank naar draadloze oplader. De powerbank laadt dan langzaam op, maar dat is geen probleem (ik rij niet altijd met telefoon op de draadloze oplader) en de powerbank levert genoeg vermogen voor draadloze oplader.

Zou dat werken? Of andere mooie oplossingen?
Het is geen antwoord op je vraag, maar mogelijk komt het toch van pas: ik heb ook een usb kabel vanuit achteren, maar de aansluiting op de poort is in een 90graden hoek. Die gaat daarmee niet stuk als je er tegenaan trapt. Zoek op “90 degree usb cable”! Werkt echt top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
Jelmer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:58:
[...]

Gaat inderdaad óók over driverless. Het eerste deel is relevant:

Mandatory advanced driver assistant systems

For all road vehicles

Pas daarna staat een stuk over driverless
Je hebt gelijk. Het schijnt vanaf 7 juli dit jaar in te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

SiegmundB schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:26:
sinds deze morgen heb ik (id4 pro max 3.2 uit 9/2021) ineens in het kleine scherm terug de layout zoals voor 3.x, maw de kolom met huidige verbruik en dergelijke is verdwenen. drie ritten gemaakt, dus simpelweg nog eens proberen brengt geen oplossing. zijn er nog mensen die dit hebben ?
Heb je de < view > knoppen op het stuur geprobeerd? Daarmee wissel je (ietwat ondoorzichtig imo) tussen twee kolommen en drie, en wat er in de derde staat (meerdere keren naar rechts voor de inhoud van de rechter kolom, dan weer naar links voor het aanzicht met drie kolommen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:47
Tarin schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:14:
[...]

Ik ook, met een ID.4 van december 2022. Originele Apple MagSafe-puck in een geprinte houder. Wel alleen met Spotify of een podcast via bluetooth, en heel af en toe Google maps, geen CarPlay.
Laatst een rit van 45 min gemaakt en gsm bleef verder laden terwijl ik spotify luisterde en navigeerde met apple maps via carplay, dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
Tarin schreef op donderdag 4 april 2024 @ 06:53:
[...]

Heb je de < view > knoppen op het stuur geprobeerd? Daarmee wissel je (ietwat ondoorzichtig imo) tussen twee kolommen en drie, en wat er in de derde staat (meerdere keren naar rechts voor de inhoud van de rechter kolom, dan weer naar links voor het aanzicht met drie kolommen).
Dat gaat bij mij ook wel onbewust fout, dat ik op een van de twee knoppen druk. :)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 23:03
De USB-C poorten voorin de ID4 leveren te weinig vermogen om een iphone draadloos op te laden. Die bij de achterstoelen kunnen dit wel. Tijd lang met een kabeltje van achteren naar voren geleefd maar nu deze voor de 3e keer kapot is getrapt door een van mijn kinderen ben ik benieuwd of iemand anders een mooiere (ook qua zicht) oplossing heeft bedacht...

Zat zelf nog te denken: Powerbank ertussen. Dus kabeltje van USB-c poort voor naar powerbank, kabel van powerbank naar draadloze oplader. De powerbank laadt dan langzaam op, maar dat is geen probleem (ik rij niet altijd met telefoon op de draadloze oplader) en de powerbank levert genoeg vermogen voor draadloze oplader.

Of mogelijk de aansluitingen wisselen , console losmaken en de aansluitingen van de usb achter naar naar usb voor wisselen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:43
De USB-C poorten voorin de ID4 leveren te weinig vermogen om een iphone draadloos op te laden. [..]
Jij laadt draadloos met USB-C?
De ID.4 heeft toch een draadloze oplader ingebouwd of heb jij een draadloze lader op USB-C in je auto gelegd?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

DonJunior schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:55:
[...]

De ID.4 heeft toch een draadloze oplader ingebouwd of heb jij een draadloze lader op USB-C in je auto gelegd?
Ik vermoed dat hij een MagSafe-puck heeft, dan heb je niet het probleem dat je telefoon precies op de sweet spot in het vakje moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

proostyves schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:24:
[...]

Laatst een rit van 45 min gemaakt en gsm bleef verder laden terwijl ik spotify luisterde en navigeerde met apple maps via carplay, dus het kan wel.
Same here. Altijd Waze aan en doorgaans muziek (Spotify of TuneIn) via telefoon. En de front USBC’s doen hier altijd gewoon fast charging. Na een half uurtje is m’n telefoon vrijwel vol.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Laatst online: 19-09 14:47
DonJunior schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:55:
[...]

De draadloze lader werkt bij mij enkel als ik de telefoon er zonder hoesje op leg.
Vanaf dat ik een Spigen magsafe hoesje gebruik is er geen verbinding.
Ik vermoed dat het signaal te zwak is of dat de gsm dan niet correct op de laadpad ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
proostyves schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:05:
[...]

De draadloze lader werkt bij mij enkel als ik de telefoon er zonder hoesje op leg.
Ik vermoed dat het signaal te zwak is of dat de gsm dan niet correct op de laadpad ligt.
offtopic:
Magsafe is natuurlijk ook gewoon een magneet.. dat werkt niet lekker met inductie laden (wat in principe het opwekken van een magnetisch veld is)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
[...]

hier idem dito en hij moet er perfect op blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Frank_P schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:04:
Ik heb op dit moment een ID.3 1st pro uit eind 2020.
Nu heb ik de mogelijkheid om een ID.4 Life uit juli 2021 over te nemen.

Ik zie dat hij qua opties wat kaler is, maar wel grotere batterij ( 77 vs 58 ).
Omdat ik regelmatig naar het buitenland ga zou ik het formaat en het grotere accupakket wel fijn vinden.
Met welke snelheid kan deze Life snelladen?

En zijn er nog andere belangrijke zaken welke ik zal missen?
Update; ik kan eventueel ook een ID.4 Pro uit eind 2022 overnemen.

Ik ben er helemaal uit qua modelreeksen en hardware/software, dus ik hoop een beetje op jullie hulp.

Zit deze ook op 3.2 of krijgt deze nog updates naar nieuwere software?
En wat zit hier niet op (of extra op) wat mijn ID.3 1st pro wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03:12
[...]

Ik heb een magsafe hoesje van Nomad en dit werkt prima met de ingebouwde draadloze lader. Hij moet wel precies in het midden liggen, heb daarom twee stukjes schuim links en rechts op de "laadplaat" gelegd.
Een beetje handig persoon met een 3D printer zou een perfecte custom oplossing voor je telefoon kunnen printen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 21:07
Frank_P schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:33:
[...]

Update; ik kan eventueel ook een ID.4 Pro uit eind 2022 overnemen.

Ik ben er helemaal uit qua modelreeksen en hardware/software, dus ik hoop een beetje op jullie hulp.

Zit deze ook op 3.2 of krijgt deze nog updates naar nieuwere software?
En wat zit hier niet op (of extra op) wat mijn ID.3 1st pro wel heeft?
Alle ID.4's kunnen minimaal 3.2 draaien, dus daar zou ik om vragen bij overname, maar een upgrade naar 4.0 voor pre-2024 auto's lijkt niet te gaan gebeuren. Alleen ID.4s uit 2024 en later worden met 4.0 of hoger uitgeleverd want 4.0 vereist andere hardware.

Wat er wel en niet op zit in vergelijking tot jouw huidige ID.3 is lastig te zeggen zonder overzicht van de opties en/of pakketten op de ID.4. De indicatie Pro zegt bij de ID.4 iets over de accu die erin zit maar niet veel over welke opties. En bij de ID.3 1st helemaal weinig want de 1st modellen waren allemaal een Pro. De ID.3 1st is er in 3 uitrustingsniveau's: de basisversie, de Plus met onder andere IQ.Light en achteruitrijcamera, en de Max met alle opties die destijds verkrijgbaar waren (Panorama dak, Travel Assist, HUD, enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

jacox schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:58:
[...]

Ik heb een magsafe hoesje van Nomad en dit werkt prima met de ingebouwde draadloze lader. Hij moet wel precies in het midden liggen, heb daarom twee stukjes schuim links en rechts op de "laadplaat" gelegd.
Een beetje handig persoon met een 3D printer zou een perfecte custom oplossing voor je telefoon kunnen printen.
Dat idee had ik ook al gezien, maar heb het zo opgelost, dan heb ik in dat vakje plek voor mijn zonnebril:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENfjB0uQl1NGtqeB4zU4tvGgu2E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T0k1xAmA33R2sixdL6KqeVBQ.jpg?f=user_large

(dit is versie 2 en niet superstabiel (meer), versie 3 heeft 3 smallere spanelementen, en als dat niet houdt pak ik er dubbelzijdig plakband bij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-09 09:51

BJW

juanpabloo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:18:
[...]

Het is geen antwoord op je vraag, maar mogelijk komt het toch van pas: ik heb ook een usb kabel vanuit achteren, maar de aansluiting op de poort is in een 90graden hoek. Die gaat daarmee niet stuk als je er tegenaan trapt. Zoek op “90 degree usb cable”! Werkt echt top.
Die had ik ook, wellicht zijn jouw kinderen beter opgevoed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-09 15:57
Tarin schreef op donderdag 4 april 2024 @ 06:53:
[...]

dat was het inderdaad!
dom van mij om daar niet aan te denken
bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

SiegmundB schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:12:
[...]

dat was het inderdaad!
dom van mij om daar niet aan te denken
bedankt
Ik had driekwart jaar geleden precies hetzelfde probleem :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
MJMaverick schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:43:
[...]

Alle ID.4's kunnen minimaal 3.2 draaien, dus daar zou ik om vragen bij overname, maar een upgrade naar 4.0 voor pre-2024 auto's lijkt niet te gaan gebeuren. Alleen ID.4s uit 2024 en later worden met 4.0 of hoger uitgeleverd want 4.0 vereist andere hardware.

Wat er wel en niet op zit in vergelijking tot jouw huidige ID.3 is lastig te zeggen zonder overzicht van de opties en/of pakketten op de ID.4. De indicatie Pro zegt bij de ID.4 iets over de accu die erin zit maar niet veel over welke opties. En bij de ID.3 1st helemaal weinig want de 1st modellen waren allemaal een Pro. De ID.3 1st is er in 3 uitrustingsniveau's: de basisversie, de Plus met onder andere IQ.Light en achteruitrijcamera, en de Max met alle opties die destijds verkrijgbaar waren (Panorama dak, Travel Assist, HUD, enzo).
Ik heb de ID.3 1st Plus uit eind 2020

De ID.4 Pro uit eind 2022 heeft de volgende opties;
Exterieur style pakket
Warmtepomp
Comfort pakket
Assistance pakket plus
Assistance pakket
Velgen Narvik 21 inch
Metallic lak
Style interieur pakket ( platinum grey/zwart)
Bekleding in stof ArtVelours Platinum grey/zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 21:07
Frank_P schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:17:
[...]

Ik heb de ID.3 1st Plus uit eind 2020

De ID.4 Pro uit eind 2022 heeft de volgende opties;
Exterieur style pakket
Warmtepomp
Comfort pakket
Assistance pakket plus
Assistance pakket
Velgen Narvik 21 inch
Metallic lak
Style interieur pakket ( platinum grey/zwart)
Bekleding in stof ArtVelours Platinum grey/zwart
Volgens mij zijn de auto's dan erg vergelijkbaar met elkaar, en is de ID.4 zelfs iets uitgebreider aangekleed. Volgens mij zit ier bijvoorbeeld n het Style Interieur pakket van een 2022/2023 ID.4 een HUD maar ik kan het niet meer achterhalen aangezien VW de opties en pakketten op de nu te bestellen ID.4 weer heeft veranderd.

[ Voor 6% gewijzigd door MJMaverick op 05-04-2024 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:18

Heb heel lang geladen met een draadloze lader en een iPhone, ging best snel. Auto is van begin 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 19-09 14:22
KaiseRRuby schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:33:
[...]

Heb heel lang geladen met een draadloze lader en een iPhone, ging best snel. Auto is van begin 2023.
Originele ID.4 had 10watt usb-c poorten voor en 15 watt achter.
Meen me te herinneren dat deze ergens in 2022 geüpgrade zijn naar 35 watt voor zowel voor als achter
denk dat daar het verschil in ervaring vandaan komt voor veel tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:32
Hier nooit problemen v.w.b.t. de USB poorten (voor en achter) bij het opladen van m'n iPhone, betreft een ID.4 1st max uit 2020. Wat wél een probleem vormt is de iPhone (een 12 Pro) zelf. Die wordt, ook met een kabeltje, soms zo warm dat hij stopt met laden.

Afgelopen wintersport geprobeerd ABRP te gebruiken. Die app (de betaalde versie mét weergave via Carplay) vraagt blijkbaar zoveel van de telefoon dat het alleen werkbaar is als je de telefoon in een ventilatierooster drukt zodat hij continue wordt gekoeld.

Dus als je telefoon niet wil laden, controleer even of het niet aan de temperatuur van de telefoon zelf ligt. Daar kan de USB poort weinig aan doen :-)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Na bijna 2 jaar vrijwel probleemloos rijden ben ik nu ook aan de beurt voor een "noodoproep" storing. Verscheen gisterochtend opeens en blijft sindsdien terugkomen.

Maar goed, auto gaat over een kleine 2 weken toch al voor drie dagen naar de werkplaats voor een update, dus tot die tijd vind ik het wel best.

[ Voor 11% gewijzigd door JB076 op 05-04-2024 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 02:49

De mooiste oplossing: gewoon bedraad laden. Is efficiënter.
Ook een acceptabele oplossing: gebruik de draadloze laadmat in de middenconsole.

En anders inderdaad met 90graden stekkertjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 19-09 14:22
JB076 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:44:
Na bijna 2 jaar vrijwel probleemloos rijden ben ik nu ook aan de beurt voor een "noodoproep" storing. Verscheen gisterochtend opeens en blijft sindsdien terugkomen.

Maar goed, auto gaat over een kleine 2 weken toch al voor drie dagen naar de werkplaats voor een update, dus tot die tijd vind ik het wel best.
kapotte module gaat een (software) update blokkeren, dus zou het even melden, met wat geluk kunnen ze een module bestellen en gelijk vervangen, anders gaat er weinig gebeuren ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 19-09 15:12
JB076 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:44:

Ok, dan is de kans groot dat jouw auto een paar nachtjes mag blijven "slapen". In dat geval vind Volkswagen de auto niet rijwaardig en mag weer de weg als die gefixt is. Collega met een Audi Q4 e-tron wacht al 3 weken op een vervanging van de SOS-module.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

Vraag aan mede ID'ers ... Sinds kort laadt mijn ID.4 aan onze eigen laadpaal (Wallbox) niet meer op 11kw maar op 3kw. Auto van de buurman laadt aan onze paal wel op 11kw. Zelfde is zichtbaar bij de laadpaal van de buren. Hun auto laadt op 11kw terwijl de mijne daar op 3kw laadt. DC laden gaat wel snel. Enkel AC laden gaat ineens heel langzaam. Ook bij publieke 3-fasen laadpalen langs de straat haal ik nog slechts 3kw.

Kan het zijn dat er iets met de AC-DC inverter van de ID.4 aan de hand is?

[ Voor 9% gewijzigd door wiz op 05-04-2024 13:07 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
wiz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:02:
Vraag aan mede ID'ers ... Sinds kort laadt mijn ID.4 aan onze eigen laadpaal (Wallbox) niet meer op 11kw maar op 3kw. Auto van de buurman laadt aan onze paal wel op 11kw. Zelfde is zichtbaar bij de laadpaal van de buren. Hun auto laadt op 11kw terwijl de mijne daar op 3kw laadt. DC laden gaat wel snel. Enkel AC laden gaat ineens heel langzaam. Ook bij publieke 3-fasen laadpalen langs de straat haal ik nog slechts 3kw.

Zou heel goed kunnen, het probleem kan zowel softwarematig alswel hardware matig zijn.

Met een andere kabel ook hetzelfde resultaat?

[ Voor 3% gewijzigd door Autohillenga op 05-04-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs

Niet de optie verlaagde spanning aanstaan in je app / auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:19:
[...]

Niet de optie verlaagde spanning aanstaan in je app / auto?
Nee, was het eerste dat ik gechecked heb ..

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Zet het toch eens aan, wacht dan even en zet het dan weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 17:45
wiz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:30:
[...]

Nee, was het eerste dat ik gechecked heb ..
slim laden apps geinstalleerd die controle mogen hebben over je auto wanneer die laadt en met hoeveel ?
(zelf ooit in getrapt met Eneco Slim laden app 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

murdoch1980 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:47:
[...]

slim laden apps geinstalleerd die controle mogen hebben over je auto wanneer die laadt en met hoeveel ?
(zelf ooit in getrapt met Eneco Slim laden app 8)7 )
Ik zal eens een rondje doen van de aps die ik geinstalleerd heb, maar volgens mij is daar niets veranderd. Eigen (niet-provider-gebonden) installatie met coolblue erachter) .. met enkel de VW app en de Wallbox app geinstalleerd staan. Electricien heeft alle wallbox instellinge afgelopen en ook zijn auto laadt op 11kw :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Ik heb inmiddels van de dealer antwoord, 18 maart is de nieuwe e-sound module besteld en verwachting is dat hij 17 april word geleverd.

Volgens Udenhout zijn er momenteel veel leverproblemen met onderdelen voor de ID.X serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Laatst online: 18-09 16:30

Bij mij is dit ook het geval maar dan 7kw. Overigens op alle AC laadpalen. Met OBD uitgelezen dat waarschijnlijk fase 2 niets meer doet. Bij jou wellicht 2 fases die het niet doen?
Auto gaat begin mei voor een onderhoudsbeurt, dan nemen ze het mee.

De verkoper bij wie ik de id.7 bestelt heb gaf aan dat er sinds een laatste update veel auto's met laadproblemen waren. Wellicht is het dus een softwareprobleem? Maar ik moet even afwachten. Met 7kw houd ik het wel een tijdje vol, 3kw is wel echt drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Hier geen problemen met laden.
Afgelopen nacht/ochtend nog thuis aan de 3 fase Vw Elli charger gehangen.
10-11 kwh.

Een andere probleemje wat ik eerder gemeld heb:
Niet vasthouden van privacy gegevens in het gebruikersprofiel.
Optie werd telkens uitgeschakeld waardoor diverse functies in de app niet werkten.
Gemeld bij Vw via het emailadres in de app.
Deze week een antwoord gekregen en advies gekregen om alleen het hoofdgebruikers profiel in menu te behouden en andere profiel van mijn echtgenote te verwijderen.
Tot nu toe blijft het wel werken.
Volgens vw waren ze bezig met het aanpassen van de software.
Dit ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
jeantje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:55:
[..]

Volgens Udenhout zijn er momenteel veel leverproblemen met onderdelen voor de ID.X serie.
momenteel ook... leveringsproblemen met onderdelen is al sinds dat die autos gemaakt worden. Lees het topic er maar op na hier.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVeldhuizen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 14:50
MrSnowflake schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:22:
Gisteren telefoon gehad dat mijn ID.7 binnenkort in productie gaat. Eind maart zou hij bij de dealer moeten zijn.
En, heb je je ID.7 inmiddels ontvangen, MrSnowflake? Ik ben benieuwd naar je totale levertijd. Ik ben ook vol ongeduld aan het wachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 15:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8G2QJUP-OrDYuM83q9c7X0sIN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REOYHMeZ5bKVNvlx5VMvhM72.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDWfYjryv0I6ZatQA2bOC0VfYho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8vgvEYoxaGU9xGtmSwPtNg1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Zt0wuQZgmdHSpAH8Wwy88uck2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AM32Z574i3MUEfSNiXkyTU5A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFvrz5NacHaJfUvZe1E2C54D4BI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtZ9kSGBhx19ttTF1Y73euvW.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam gisteren in Huizen deze leuke bedrijfsbussen tegen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

densterdad2 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:09:

Kwam gisteren in Huizen deze leuke bedrijfsbuzzen tegen
FTFY :Y)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
GVeldhuizen schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:23:
[...]

En, heb je je ID.7 inmiddels ontvangen, MrSnowflake? Ik ben benieuwd naar je totale levertijd. Ik ben ook vol ongeduld aan het wachten...
Ik heb hem 20 maart besteld. Gehoord dat hij 26 april wordt gemaakt. Daarna zal het nog wel een week of 3 duren voordat ik hem heb. Dat laatste is mijn aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17-09 21:52
Bovenaan tussen de lichtjes bij de spiegel heb je 3 knoppen: i, sleutel en sos.
Ben de uitleg vergeten waarvoor die juist dienen.
SOS is voor een ongeval vermoed ik. De sleutel voor te bellen met de garage?
Waarvoor dient de i knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 22:11
GVeldhuizen schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:23:
[...]

Heh nee. Hij zei dus dat de auto eind maart bij de dealer zou staan. Maar half maart heb ik gevraagd of hij een precieze datum bad, maar toen Vertelde de verkoper mee dat de auto pas half april bij hun zou zijn. Dus ik wacht nog steeds vol ongeduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
Vinslo schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:19:
[...]

Ik heb hem 20 maart besteld. Gehoord dat hij 26 april wordt gemaakt. Daarna zal het nog wel een week of 3 duren voordat ik hem heb. Dat laatste is mijn aanname.
Die van mij is dus 31 december besteld en hij zou er half april moeten zijn. Geen panorama dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
MrSnowflake schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:45:
[...]

Die van mij is dus 31 december besteld en hij zou er half april moeten zijn. Geen panorama dak.
Ik met pano dak. Had nog expliciet gevraagd of dat nog tot langere levertijden zou leiden. Was niet het geval. En heb 3 maanden later besteld. Andere bijzonderheden? Heb je een trekhaak? Die heb ik als enige optie niet.

Koop of lease?
Wachten vol ongeduld snap ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVeldhuizen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 14:50
Vinslo schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:07:
[...]

Ik met pano dak. Had nog expliciet gevraagd of dat nog tot langere levertijden zou leiden. Was niet het geval. En heb 3 maanden later besteld. Andere bijzonderheden? Heb je een trekhaak? Die heb ik als enige optie niet.

Koop of lease?
Heb 'm 31 januari besteld, de rentingpartner (KBC Bank) heeft heeft iets later bestelling officieel geplaatst. Officiële levertermijn is 31 mei (was in begin 30 juni). Ik zie dat ik wel een VIN-nummer heb inmiddels, dus dan is 'm in productie denk ik. Mijn verdeler geeft aan dat ik eind april nog eens moet vragen en dan kan hij het precieze moment melden.
Mijn ID.7 heeft alle opties, inclusief panoramadak en trekhaak.

We duimen voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Vinslo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:03:
[...]

Bij mij is dit ook het geval maar dan 7kw. Overigens op alle AC laadpalen. Met OBD uitgelezen dat waarschijnlijk fase 2 niets meer doet. Bij jou wellicht 2 fases die het niet doen?
Auto gaat begin mei voor een onderhoudsbeurt, dan nemen ze het mee.

De verkoper bij wie ik de id.7 bestelt heb gaf aan dat er sinds een laatste update veel auto's met laadproblemen waren. Wellicht is het dus een softwareprobleem? Maar ik moet even afwachten. Met 7kw houd ik het wel een tijdje vol, 3kw is wel echt drama.
22 april wordt dit bekeken bij Pon in Amersfoort ... Hoop dat ze dit kunnen fixen want thuis kan ik op €0,20/kw laden ... Laden op 3kw is echter totaal niet te doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-09 22:23
Ik ben aan het overwegen om een laadstation te installeren dat automatisch kan schakelen tussen 3 fase en 1 fase (en omgekeerd). Niet alle elektrische wagens ondersteunen dit. Heeft iemand een idee of alle ID modellen faseschakeling ondersteunen als de wagen oplaadt? De ID.4 GTX vanaf 07/2023 kan dit zeker.
https://www.cfos-emobilit...ation/phase-switching.htm

Ik rij zelf met een ID.3 Pro Performance 58 kWh van 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
IndyVS schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:07:
Ik ben aan het overwegen om een laadstation te installeren dat automatisch kan schakelen tussen 3 fase en 1 fase (en omgekeerd). Niet alle elektrische wagens ondersteunen dit. Heeft iemand een idee of alle ID modellen faseschakeling ondersteunen als de wagen oplaadt? De ID.4 GTX vanaf 07/2023 kan dit zeker.

uit nieuwsgierigheid wat maakt het dat je wil schakelen tussen fases?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndyVS
TWFpa2Vs schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:36:
[...]

uit nieuwsgierigheid wat maakt het dat je wil schakelen tussen fases?
Bij 3 fasen is het minmaal laadvermogen 4 kW, als je zonnepanelen minder opwekken kan je overschakelen naar 1 fase zodat je tot 1,6 kW kan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD

Wordt de stekker wel vergrendeld in de auto als hij begint te laden ?
Probeer eens de stekker er uit te halen en nog eens opnieuw er in te steken, wat ik begrepen heb is dat als de stekker niet vergrendeld, hij dan in een soort van nood-laden gaat, met een lage laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
IndyVS schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:08:
[...]

Bij 3 fasen is het minmaal laadvermogen 4 kW, als je zonnepanelen minder opwekken kan je overschakelen naar 1 fase zodat je tot 1,6 kW kan zakken.
Ah zo, niet woonachtig in NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen hoe en of ik de navigatie van een iD4 kan kalibreren? Ik ben al een paar keer naar de garage geweest en zij hebben het gekalibreerd. Het werkt dan weer een paar weken, maar daarna verliest de navigatie zijn positie weer. Het duurt drie maanden voordat ik een afspraak kan maken bij de garage en ik wil het graag zelf proberen. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

201WD schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:33:
[...]

Wordt de stekker wel vergrendeld in de auto als hij begint te laden ?
Probeer eens de stekker er uit te halen en nog eens opnieuw er in te steken, wat ik begrepen heb is dat als de stekker niet vergrendeld, hij dan in een soort van nood-laden gaat, met een lage laadsnelheid.
Vergrendeling werkt gewoon zoals het hoort, helaas. Een van de eerste dingen die ik geprobeerd heb. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndyVS
TWFpa2Vs schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:00:
[...]

Ah zo, niet woonachtig in NL?
Ik woon in België, met de digitale meter hier wordt de opgewekte energie niet meer van de verbruikte energie afgetrokken.

offtopic:
Als de dynamische tarieven hier ingeburgerd gaan geraken, gaat het fasenschakelen volgens mij niet meer relevant zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19

Termy

valt er nog wat te fragge?

Mijn ID.3 1st Plus van 12/2020 heeft geen problemen met schakelen tussen 1 en 3 fasen tijdens het laden met m'n Zappi. Gisteren bv een boost (11kW, 3 fasen) gepland rond de all-in ~0 ct/kWh uren en daarvoor en daarna laadde hij gewoon op zonneoverschot op 1 fase.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndyVS
Termy schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:34:
[...]

Mijn ID.3 1st Plus van 12/2020 heeft geen problemen met schakelen tussen 1 en 3 fasen tijdens het laden met m'n Zappi. Gisteren bv een boost (11kW, 3 fasen) gepland rond de all-in ~0 ct/kWh uren en daarvoor en daarna laadde hij gewoon op zonneoverschot op 1 fase.
Ideaal, bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDM6C1EushqXtUM7EW8h-GLVzFQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9R41cjOhatjoVeP5lwizisjE.png?f=user_large kijk even of het cp gaatje/pennetje schoon/heel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
Vinslo schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:07:
[...]

Koop of lease?
Lease, trekhaak, alle opties behalve panodak (dus ook wp). Ging het dak open en had het een fysieke barrière, dan had ik er wel een besteld.

[ Voor 9% gewijzigd door MrSnowflake op 07-04-2024 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx

Hier een ID4 1st max uit 2020 en schakelen tussen 3 en 1 fase laden gaat probleemloos. De lader (SMA EV charger) doet dat wanneer ik laad op het overschot aan zonne-energie en dat beneden de X (3 volgens mij) kW komt. Nodig ivm de minimale laadstroom per fase.

Dus ik verwacht dat alle modellen dit ondersteunen, aangezien deze van de eerste serie is.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52

Hier een ID.4 1st uit 2020 met een Alfen laadpaal. De Alfen laadpaal heeft heeft dynamic loadbalancing (dus communicatie met P1 poort) en ik heb Solarcharging aan staan op de laadpaal. Alle zon-overschot, vanaf 1,4kWh wordt in de auto geladen. Ik heb het pas sinds een week aan de praat, maar voor zover ik zie, gaat het goed, ook als er meer zon is (5 of 6 kWh opbrengst, dus meer fasen). Ik zie ook mooi op de meter dat er ook met felle zon, de energiemeter tussen de + en - 20 of 30 watt schommelt. Het afromen gaat goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Sky74 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:12:
Bovenaan tussen de lichtjes bij de spiegel heb je 3 knoppen: i, sleutel en sos.
Ben de uitleg vergeten waarvoor die juist dienen.
SOS is voor een ongeval vermoed ik. De sleutel voor te bellen met de garage?
Waarvoor dient de i knop?
https://www.ames.nl/volks...taal-instructieboekje-id/

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wiz schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:32:
[...]

Vergrendeling werkt gewoon zoals het hoort, helaas. Een van de eerste dingen die ik geprobeerd heb. :-(
Ik heb dit probleem af en toe als m'n kabel vies/vochtig is. Contactspray erop en dan werkt hij weer netjes. Vaak moet ik 'm stevig erin duwen om het probleem te voorkomen. Probleem met de kabel bij mij.
Overigens had ik dit probleem ook met een oude firmware op m'n Zappi, maar weet niet welke paal jij hebt. Upgrade van de Firmware loste dat toen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Een tip : Op de Vw site je chassisnummer invoeren dan heb je digitaal je vw handleiding en de configuratie van je auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:28

AlphaRomeo

FP PowerMod
Omdat ik ook wel even benieuwd was heb ik het opgezocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMCN-Wmd-xkD7MxvpD_mO-Bvbz8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pgOg6KGhHpHW75gL9dhENHZl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

theHoff schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:36:
[...]

Ik heb dit probleem af en toe als m'n kabel vies/vochtig is. Contactspray erop en dan werkt hij weer netjes. Vaak moet ik 'm stevig erin duwen om het probleem te voorkomen. Probleem met de kabel bij mij.
Overigens had ik dit probleem ook met een oude firmware op m'n Zappi, maar weet niet welke paal jij hebt. Upgrade van de Firmware loste dat toen op.
We hebben hier 5 laadinstallaties in de garage, allemaal van een ander merk. Op alle palen heb ik hetzelfde, maximale laadsnelheid 3kw waar de andere 11kw krijgen zoals het hoort .... VW mag het nu uit gaan zoeken want aan de palen ligt het zeker niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
wiz schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:32:
[...]

We hebben hier 5 laadinstallaties in de garage, allemaal van een ander merk. Op alle palen heb ik hetzelfde, maximale laadsnelheid 3kw waar de andere 11kw krijgen zoals het hoort .... VW mag het nu uit gaan zoeken want aan de palen ligt het zeker niet :-)
Gebruik je dan je eigen kabel of hebben die installaties een eigen kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

theHoff schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:41:
[...]

Gebruik je dan je eigen kabel of hebben die installaties een eigen kabel?
Hebben allemaal een eigen (vaste) kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
PB1983 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:59:
[...]

Ok, dan is de kans groot dat jouw auto een paar nachtjes mag blijven "slapen". In dat geval vind Volkswagen de auto niet rijwaardig en mag weer de weg als die gefixt is. Collega met een Audi Q4 e-tron wacht al 3 weken op een vervanging van de SOS-module.
Heb het gemeld bij de werkplaats, ze kijken er volgende week naar. Auto zou toch al 2 nachten blijven slapen daar. Dus ik zie wel of en hoe lang ik in de vervangende auto moet rondrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
wiz schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:04:
[...]

Hebben allemaal een eigen (vaste) kabel
Dan verwacht ik een probleem met je eigen laadpoort. Je zou wat contact spray kunnen proberen.

[ Voor 0% gewijzigd door theHoff op 09-04-2024 11:04 . Reden: autocorrect correct ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-09 21:23
vraagje,

Heb sinds 2 weken een ID.4 2024 model.

Soms tijdens het achteruit rijden krijg ik dit scherm te zien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBfHGQERMbJskWtUNDHt58736r0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOJf6LeevUQgl8Mlgaykr9Co.jpg?f=fotoalbum_large

Andere keren is dit scherm niet te zien.

ik vind ook nergens in de knop om dit scherm weer te activeren.
krijg alleen de normale achteruitrij camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Huh camera's aan de zijkant :O ik zou het eens in de instellingen zoeken welk scherm je krijgt of in het boekje. Ik kan me voorstellen dat als er aan de zijkant niets gedetecteerd wordt hij gewoon alleen achter laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:16:
Huh camera's aan de zijkant :O ik zou het eens in de instellingen zoeken welk scherm je krijgt of in het boekje. Ik kan me voorstellen dat als er aan de zijkant niets gedetecteerd wordt hij gewoon alleen achter laat zien?
dat zou ook heel goed kunnen, vind het alleen vreemd dat ik het scherm niet zelf kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Laatst online: 17-09 21:02
Ik had het al vaker gemerkt, maar de auto gebruikt soms stroom van de laadpaal terwijl hij niet staat op te laden of te klimatiseren.
De auto was gister al 100% vol (iets met zoveel mogelijk van de panelen gebruiken), maar stond nog steeds aan de lader.
Nu viel het me net op dat er continu iets van 800 tot 1000W meer werd gebruikt volgens de P1 meter dan zou moeten. Er stond veder niks bijzonders aan in huis.
Dit zeker al een uur lang. Daarna de auto maar fysiek afgekoppeld en het extra verbruik was verdwenen.

Iemand enig idee wat de auto dan aan het doen is? Hij moet die stroom toch ergens laten zou je zeggen. De auto was verder uit. De sleutels liggen in een metalen doosje, dus de auto kan ook niet denken dat hij alvast moet opstarten o.i.d.
Auto is een ID3 1st met software 3.2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetroy
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik wilde mijn ervaringen delen na het testrijden van zowel de Volkswagen ID.7 als de Zeekr 001, aangezien ik tussen deze twee elektrische voertuigen twijfel.

Met de ID.7 was de rit tot nu toe erg aangenaam. Het voelde comfortabeler op smalle straten en in ondergrondse parkeergarages, ondanks dat de nabijheidssensoren de werkelijke afstand niet weergeven. Hoewel ik vond dat de kwaliteit iets lager was dan die van de Zeekr, is de software zeker veel beter. Het infotainmentsysteem was snel, en het navigeren door het menu was intuïtief, behalve voor het instellen van de optimale verwarming/koeling in de auto. ADAS in de ID.7 hield het midden van de lijn zonder problemen aan, zelfs bij scherpe bochten, en er waren geen fantoomremmingen op de bochten of als er een auto aan de zijkant was. Dit in tegenstelling tot de Zeekr, waar ik willekeurige piepjes en een te gevoelige reactie op de omgeving ondervond, wat vaak leidde tot onnodig remmen.

Aan de andere kant, de Zeekr 001 bood een indrukwekkend interieur, ontwerp, parkeersensoren, AWD en vering die ik meer waardeerde dan die van de ID.7. Echter, door softwareproblemen tijdens mijn proefrit met de Zeekr, zoals het systeem dat zichzelf herstartte en problemen met de parkeersensor, neig ik meer naar de ID.7 voor zijn rijervaring en geavanceerde software.

Het feit dat Zeekr's geplande maart-update werd uitgesteld tot eind april, heeft mijn twijfels over hun vermogen om tijdig te leveren alleen maar vergroot. Dit, gecombineerd met mijn positieve ervaring met de ID.7, doet me neigen naar de ID.7 als mijn volgende auto.

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten en of jullie soortgelijke ervaringen hebben met de ID.7, of advies kunnen geven in mijn beslissingsproces tussen deze twee modellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy

Termy

leinenga schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:23:
Ik had het al vaker gemerkt, maar de auto gebruikt soms stroom van de laadpaal terwijl hij niet staat op te laden of te klimatiseren.
De auto was gister al 100% vol (iets met zoveel mogelijk van de panelen gebruiken), maar stond nog steeds aan de lader.
Nu viel het me net op dat er continu iets van 800 tot 1000W meer werd gebruikt volgens de P1 meter dan zou moeten. Er stond veder niks bijzonders aan in huis.
Dit zeker al een uur lang. Daarna de auto maar fysiek afgekoppeld en het extra verbruik was verdwenen.

Iemand enig idee wat de auto dan aan het doen is? Hij moet die stroom toch ergens laten zou je zeggen. De auto was verder uit. De sleutels liggen in een metalen doosje, dus de auto kan ook niet denken dat hij alvast moet opstarten o.i.d.
Auto is een ID3 1st met software 3.2.
Dit heb ik m'n ID.3 1st Plus nog nooit zien doen. Weet je zeker dat er niks geks aan staat qua klimatisering etc? Kan je als je dit ziet zonder sleutel naar de auto lopen en kijken wat ie doet?

@zetroy Ik denk dat je de 1e bent die de software van een ID.x roemt :+.

[ Voor 3% gewijzigd door Termy op 09-04-2024 12:12 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Termy schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:11:
[...]

Dit heb ik m'n ID.3 1st Plus nog nooit zien doen. Weet je zeker dat er niks geks aan staat qua klimatisering etc? Kan je als je dit ziet zonder sleutel naar de auto lopen en kijken wat ie doet?

@zetroy Ik denk dat je de 1e bent die de software van een ID.x roemt :+.
Dat komt omdat software van Zeekr pas ECHT ruk is.
DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Vergeet niet dat VW echt wel stappen heeft gemaakt in de software van de ID.x
Zo dramatisch als dat het in 2020/2021 was is het echt al niet meer.

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pietermx
LucKoekkoek schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:48:
vraagje,

Heb sinds 2 weken een ID.4 2024 model.

Soms tijdens het achteruit rijden krijg ik dit scherm te zien.[Afbeelding]

Andere keren is dit scherm niet te zien.

ik vind ook nergens in de knop om dit scherm weer te activeren.
krijg alleen de normale achteruitrij camera
Klik rechts op het gebied dat je wilt zien (dwz voorkant, achterkant of zoals je nu actief hebt de zijkant). Als je op de auto zelf klikt zie je hem van boven).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
  • Laatst online: 17-09 21:02
Termy schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:11:
[...]

Ik had het al eerder ook gehad. Aan de laadpaal kon je ook zien dat hij stroom leverde (blauw lampje), maar hoorde verder niks bij de auto qua fans o.i.d. Enige dat ik kan verzinnen is dat hij nutteloos de accu aan het opwarmen is of zo, want 1kW is ook niet niks. Dat moet wel ergens blijven.
Zal volgende keer checken of het interieur misschien wordt verwarmd, maar meestal hoor je dat ook wel buiten de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
DonJunior schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:28:
[...]

Vergeet niet dat VW echt wel stappen heeft gemaakt in de software van de ID.x
Zo dramatisch als dat het in 2020/2021 was is het echt al niet meer.
Ik heb zelf een EV6 en een ID3 en de software van die laatste is echt niet slecht (3.2). De navigatie is oké en best bruikbaar, de wireless CarPlay werkt vrij vlekkeloos, de app werkt wel (zien of ie oplaadt, de verwarming aanzetten) en de rest is...niet belangrijk voor mij?

Hetgene wat ik in beide niet goed vind werken is de multi-user auto/app implementatie: user wisselen is op de een of andere manier arbeidsintensief en werkt niet altijd goed. In de ID3 gebruiken we daarom ook maar 1 profiel, omdat de onze toch geen automatisch verstellende stoelen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ja ik heb niet echt issues met de software van m'n ID.3 (3.2) behalve dat om 1 of andere reden draadloze AA bij mijn telefoon erg traag start (ruim een minuut als het niet langer is van een koude start). Maar de algemene mening over de ID software is hier wel eens vrij matig geweest ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04
zetroy schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:10:
Ik wilde mijn ervaringen delen na het testrijden van zowel de Volkswagen ID.7 als de Zeekr 001, aangezien ik tussen deze twee elektrische voertuigen twijfel.

Met de ID.7 was de rit tot nu toe erg aangenaam. Het voelde comfortabeler op smalle straten en in ondergrondse parkeergarages, ondanks dat de nabijheidssensoren de werkelijke afstand niet weergeven. Hoewel ik vond dat de kwaliteit iets lager was dan die van de Zeekr, is de software zeker veel beter. Het infotainmentsysteem was snel, en het navigeren door het menu was intuïtief, behalve voor het instellen van de optimale verwarming/koeling in de auto. ADAS in de ID.7 hield het midden van de lijn zonder problemen aan, zelfs bij scherpe bochten, en er waren geen fantoomremmingen op de bochten of als er een auto aan de zijkant was. Dit in tegenstelling tot de Zeekr, waar ik willekeurige piepjes en een te gevoelige reactie op de omgeving ondervond, wat vaak leidde tot onnodig remmen.

Aan de andere kant, de Zeekr 001 bood een indrukwekkend interieur, ontwerp, parkeersensoren, AWD en vering die ik meer waardeerde dan die van de ID.7. Echter, door softwareproblemen tijdens mijn proefrit met de Zeekr, zoals het systeem dat zichzelf herstartte en problemen met de parkeersensor, neig ik meer naar de ID.7 voor zijn rijervaring en geavanceerde software.

Het feit dat Zeekr's geplande maart-update werd uitgesteld tot eind april, heeft mijn twijfels over hun vermogen om tijdig te leveren alleen maar vergroot. Dit, gecombineerd met mijn positieve ervaring met de ID.7, doet me neigen naar de ID.7 als mijn volgende auto.

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten en of jullie soortgelijke ervaringen hebben met de ID.7, of advies kunnen geven in mijn beslissingsproces tussen deze twee modellen.
Als ik je post zo lees heb ik het idee dat je onbewust toch al een keuze hebt gemaakt voor de ID.7 ;) Ik heb zelf geen ervaring met de Zeekr, maar zoals jij het omschrijft zijn het voor mij zeker zaken die me op de duur zullen gaan irriteren. Ik heb het idee dat dit met de Volkswagen niet zal zijn. Tuurlijk is er op elke auto wel wat aan te merken, maar ik vertrouw in deze op de Duitse degelijkheid. Ik heb zelf ook een ID.7 in bestelling staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Nu online
zetroy schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:10:

Ik heb inmiddels ook al in een aantal EV's een proefrit gehad, waaronder de ID7 en Zeekr 001.
Als je naar het totaal pakket kijkt is de ID7 toch net wat beter. Misschien een tikkeltje minder luxe oogend, maar de ruimte op de 2de rij is beduidend groter zowel voor je hoofd als benen. Bij de Zeekr kwam ik met mijn net geen 2m tegen het plafond ook als je de gadget de stoelen schuiner zetten gebruikte.
Infotainment vond ik bij ID7 meer vanzelfsprekend. Stoelen zaten beter. Al met al zou ik persoonlijk toch voor de ID7 kiezen. Denk zelf dat we voor de ID7 tourer gaan, want met 2 herders is de achterbak een stuk ruimer dan de standaard ID7. Ga wel voor de meest luxe variant op dit moment, maar dan wel zonder Warmtepomp. Deze investering haal ik er namelijk nooit uit. Reken maar uit. je krijgt op een 1 volle accu lading ca. 30km meer rijkwijdte. als je dat met Fastnet prijzen en thuisoplaad prijzen berekend dan moet je ca. 130000km rijden als je altijd bij Fastnet je auto op laadt of meer dan 300000km als je thuis gaat opladen. Rij zelf ongeveer 20k km/j en heb nog nooit een auto langer gehad dan 5 jaar. Dus een warmtepomp gaat het niet worden.
Alleen als hij gratis wordt zou ik een WP nemen, anders niet.

O ja, heb tevens in een Skoda Enyaq IV80, Volvo EX40, ID4 en Tesla Model Y gereden. Tesla is mooi, maar het gemis aan knoppen vinden mijn vrouw en ik best wel een punt om er niet voor te kiezen.
Skoda is groot, maar beduidend slechtere stoelen en dat is voor mij wel een vereiste dat deze goed zijn.
Volvo was eigenlijk te klein. Als ze de 60 in EV hadden was dat zeker een optie geweest.
ID4 zou misschien nog een optie zijn maar wel de meest luxe variant ook vanwege de stoelen, maar dan lever je wel aan ruimte op de 2de rij in.

[ Voor 7% gewijzigd door Wimhaw op 10-04-2024 13:33 ]

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucKoekkoek
pietermx schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:04:
[...]

Klik rechts op het gebied dat je wilt zien (dwz voorkant, achterkant of zoals je nu actief hebt de zijkant). Als je op de auto zelf klikt zie je hem van boven).
dit was de oplossing, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
LucKoekkoek schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:37:
[...]

dit was de oplossing, bedankt!
You're welcome. Trouwens ook iets waar ik me (als developer) aan kan ergeren v.w.b.t. VW software: Hoe moeilijk kan het zijn om even een mooi semi-transparante afbeelding toe te passen waar je niet die lelijke zwarte hoekjes rondom de auto ziet. 8)7

:+

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:11
pietermx schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:39:
[...]

Hoe moeilijk kan het zijn om even een mooi semi-transparante afbeelding toe te passen waar je niet die lelijke zwarte hoekjes rondom de auto ziet. 8)7

:+
Is er nuttige informatie uit de camerabeelden te halen om die pixels op te vullen? Indien ja, dan lijkt dat me inderdaad een easy win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

@Wimhaw Mij lijkt de meerwaarde van een warmtepomp niet zozeer de besparing maar het grotere bereik. Als dat niet relevant voor je is dan is een warmtepomp niet de moeite waard, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
bdbfz schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:17:
[...]

Is er nuttige informatie uit de camerabeelden te halen om die pixels op te vullen? Indien ja, dan lijkt dat me inderdaad een easy win.
Dat niet, maar het ziet er gewoon niet uit :|

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Nu online
Termy schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:49:
@Wimhaw Mij lijkt de meerwaarde van een warmtepomp niet zozeer de besparing maar het grotere bereik. Als dat niet relevant voor je is dan is een warmtepomp niet de moeite waard, nee.
30km groter bereik als je de accu leegmaakt is niet echt een stuk verder. Tussen 10 en 80% is het zelf net iets meer dan 20km. Als je het zou hebben over 50-100km meer bereik dan praat je ergens over. 95% van de tijd rijden we in NL en dan heb je met 400km bereik (in winter) ruim voldoende als je ergens in het midden van het land woont. Voor die paar weken dat je met de auto misschien op vakantie gaat doen die 30km er niet toe. Dat zet geen zoden aan de dijk!!

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Laatst online: 10:44
Wimhaw schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:07:
[...]
. Dat zet geen zoden aan de dijk!!
Dat is echt heel persoonlijk, nogal een statement zo. Want als je daarmee net thuis kan komen, is dat echt heel fijn. Ik mis vaak net 30km. Het is bijvoorbeeld de afstand van Amsterdam naar Utrecht. Juist in de winter heb je vaak net genoeg aan een beetje meer range.
Pagina: 1 ... 328 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.