Vraagje voor de ID3 1st bestuurders met 58kwh accu. Wat was jullie rijbereik de afgelopen winter? Wat gaf bijvoorbeeld je boordcomputer aan als je 80% SOC had? Ik weet dat de computer terugkijkt naar je verbruik in het verleden. Maar ik rij rustig, en trek normaal op, zonder snel weg te racen bij het stoplicht. Over het algemeen verbruikte ik tussen de 35 en 40% accu over een afstand van 100km. Nu is het wel zo dat ik veel snelweg reed.
Mijn accu viel onder de terugroepactie en deze is begin januari gerepareerd, in de hoop dat de range ook iets beter zou worden. Het verschil met de leenauto's (ID4 77kwh en Cupra 58kwh) vond ik toen best wel groot. Met de ID4 kon ik rustig 400km rijden in de vorst volgens de boordcomputer. (en 50% verbruikt was ook daadwerkelijk 200km gereden). De Cupra deed rustig 250km in de vorst van 80 naar 10%, beiden zonder WP zover ik weet.
Ik heb regelmatig het idee gehad dat mijn auto wel heel onzuinig is/was in verbruik, boven de 21Kwh gemiddeld. Na 180km was de accu leeg (van 80 naar 10%), en dan reed ik nog netjes 100 op de cruise). Verwarming stond op 17 met stoelverwarming in gebruik, ik ben niet zo'n koukleum gelukkig.
Na de reparatie van de accu zijn alle storingen in het systeem gelukkig wel verholpen. Ik had namelijk best wel wat problemen met het laden bij openbare 11KW laadpalen, de auto stopte namelijk spontaan met laden met de melding "Check charging equipment". Dat speelt nu gelukkig niet meer. En nu het buiten weer wat warmer wordt hoop ik dat de range ook weer wat beter gaat worden.
[
Voor 3% gewijzigd door
krakendmodem op 15-02-2024 17:12
]