Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 322 ... 372 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Cyclonic schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:56:
[...]

Wow thx voor de info man, mochten die Chineese vrienden ooit een workarround vinden, mag je die update hier plaatsen als je wilt :*)
nieuwe auto :+

id.3 heeft de facelift nog niet en voor de id.4/5 heb je gewoon een facelift donor auto nodig voor alle systemen die je moet overzetten.

even boonstra schadeautos volgen ;)

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-06 22:56
MrSnowflake schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:00:
[...]

Ik heb inderdaad ook al hacks gezien op Chinese id4s waarbij ze beelden van de cameras van de auto Kunnen opslaan. Soort van 4 camera dashcam en sentry mode. Moet toch ook niet moeilijk zijn... Dat wil ik ook wel .
Ik snap eigenlijk niet waarom Vw dit soort dingen niet inbouwt. Lijkt mij best handig ook.

Daarnaast is de id3 echt een heerlijke auto maar ik krijg een hele nare smaak van de updates, het gebrek vooral.

Reden om in maart misschien toch verder te kijken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Nexoez schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:06:
Nieuwe update over de leverdatum van m'n ID4 Pro business... Volgens het systeem arriveert hij begin April in Kortenberg bij de importeur. Daarna zou het nog 2 maanden duren tegen dat hij geleverd wordt volgens hun systeem... Dat kan toch bijna niet? Nog Belgen met die ervaring?
Spijtig genoeg wel.
Levering bij importeur: begin september
Ophalen wagen bij dealer: begin december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:36

Superflip

*pwiet*

proostyves schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:04:
[...]

Spijtig genoeg wel.
Levering bij importeur: begin september
Ophalen wagen bij dealer: begin december
Dat ligt niet altijd aan de importeur; tegenwoordig moeten zij ook nog vaak zaken aanpassen of fixen aan de geleverde auto’s omdat onderdelen niet voorradig waren tijdens productie of omdat er batch problemen zijn ontdekt.

Daarnaast zijn er ook veel dealers die leveringen tegenhouden omdat ze ze simpelweg niet kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-06 15:30
Plug & Charge vraag.... Ik heb een ID.4 met SW 3.2 en die zou P&C moeten hebben en helaas is deze feature niet plug & charge in de auto.

Even in bijgaand filmpje hoe het zou moeten zijn:
YouTube: Charge your VW Id like a Tesla - I show you Plug & Charge
1 Minimaal SW 3.1 benodigd
2 Op 43s zie je de app met toegang naar P&C settings in de app.
3 Direct daarna een voorbeeld van een gekoppelde derde provider, in dit geval Elli
4 En daarna op 57 sec waar je de Plug & Charge toggle in de auto moet activeren (of die moet geactiveerd zijn)

Hoe het bij mij is.
1 VW ID.4 met SW 3.2
2 Laatste versie van de app aanwezig en P&C menu entry staat in de app
3 In de app heb ik onder Plug and Charge niks. Ik heb een abonnementje bij Ionity afgesloten en zou die willen koppelen in P&C
4 Ik heb die optie voor P&C in het menu voor mijn auto er niet tussen staan.

Iemand enig idee waar ik nog wat mis? De P&C toggle in de auto lijkt me vrij essentieel. Hoe kom ik daaraan?

Nog een voorbeeld van internet van hoe het er in de app uit zou kunnen zien (en waar ik onder 3rd party provider Ionity zou willen koppelen): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ep9obcg-pPkoyOWLSO0LjWzuI7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJHAKNFDDdky734SBWXjOrDl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door kisik op 14-02-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
kisik schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:48:
Plug & Charge vraag.... Ik heb een ID.4 met SW 3.2 en die zou P&C moeten hebben en helaas is deze feature niet plug & charge in de auto.

Even in bijgaand filmpje hoe het zou moeten zijn:
YouTube: Charge your VW Id like a Tesla - I show you Plug & Charge
1 Minimaal SW 3.1 benodigd
2 Op 43s zie je de app met toegang naar P&C settings in de app.
3 Direct daarna een voorbeeld van een gekoppelde derde provider, zijnde Elli
4 En daarna op 57 sec waar je de Plug & Charge toggle in de auto moet activeren

Hoe het bij mij is.
1 VW ID.4 met SW 3.2
2 Laatste versie van de app aanwezig en P&C menu entry staat in de app
3 In de app heb ik onder Plug and Charge niks. Ik heb een abonnementje bij Ionity afgesloten en zou die willen koppelen in P&C
4 Ik heb die optie voor P&C in het menu voor mijn auto er niet tussen staan.

Iemand enig idee waar ik nog wat mis? De P&C toggle in de auto lijkt me vrij essentieel. Hoe kom ik daaraan?
WeCharge abo afsluiten via App wat is gekoppeld aan de VIN van de auto die je gebruikt,

Aparte Ionity Passport abo kun je niet gebruiken als Plug&Charge, moet via WeCharge.

Gelukkig voor jullie is dit ook sinds eind 2022 mogelijk in NL om een WeCharge abo af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Ik ben heel iets verder via Electroverse info page bij "How to install P&C"

Stap 2: er moet een PCID gecreëerd worden/zijn (door wie?)
Stap 3: Met het PCID kan VW een certificaat voor P&C creëren

En daarna zou het moeten lukken, maar goed, ik heb de P&C toggle niet in de het laadmenu van de auto.......

[ Voor 85% gewijzigd door kisik op 14-02-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
kisik schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:01:
[...]

WeCharge heb ik 1 jaar gehad zomer 2021- zomer 2022. Die hebben zich serieus uit de markt geprijsd.......

Blijft de opmerking valid waarom mijn auto schijnbaar de P&C toggle niet heeft in het laadmenu......
ah, afbeelding, als je ionity paspoort hebt, moet ionity ook een applicatie hebben om P&C toe te voegen. volgens mij is er amper een derde partij die dit mogelijk maakt behalve Elli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Simply1337 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:07:
[...]

ah, afbeelding, als je ionity paspoort hebt, moet ionity ook een applicatie hebben om P&C toe te voegen. volgens mij is er amper een derde partij die dit mogelijk maakt behalve Elli.
Ionity is al net zo vooruitstrevend als VW. Ik heb de app, ik heb een abonnement (Passport idd), maar die app kan ook niks bijzonders behalve een lader selecteren om te laden.......

Ik vermoed dat de toggle in het laadmenu van de auto misschien wel tot de creatie van een PCID leidt, waarna ik er in de app weer wat mee kan.

[ Voor 12% gewijzigd door kisik op 14-02-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 12:10
Ik heb een ID.5 met software versie 3.1 (nog steeds), maar heb gewoon af en toe dat hij mijn instellingen "vergeet".
Ik heb bv de sfeerverlichting, die ik op een bepaalde manier instel. Maar als ik soms instap, dan is die weer vanzelf teruggezet naar "Automatisch".
Iemand dat ook al eens gehad?

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:32

Tarin

Just plain weird.

Ben.Hahlen schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:31:
Ik heb een ID.5 met software versie 3.1 (nog steeds), maar heb gewoon af en toe dat hij mijn instellingen "vergeet".
Ik heb bv de sfeerverlichting, die ik op een bepaalde manier instel. Maar als ik soms instap, dan is die weer vanzelf teruggezet naar "Automatisch".
Dat had ik in de ID.4 (software 3.1 of 3.2, weet niet meer, laatste software update was ruim een jaar geleden) ook een paar keer, tot ik gestopt ben de bijgewerkte profielen te accepteren. Vind die sowieso niet zo goed uitgewerkt, basale dingen als volume van navigatie en radio, actieve mediabron, afgeschermde POIs/favoriete adressen zitten er niet in (vooral bij die laatste bijzonder want het niet mogelijk zijn van andere dingen wordt op privacy gegooid).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
sl1000 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:13:
[...]

Na 3 weken parkeren zal wellicht de 12v accu leeggelopen zijn.
mogen ze mooi uitzoeken waar die "ghost drain" vandaan komt.
De 12V accu was kapot en is nu vervangen. Heb begrepen dat de ID.4 twee 12V accu's heeft, één van die twee is dus vervangen.

Waarschijnlijk waren de eerdere problemen ook (deels) te wijten aan een slechte 12V accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drks
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08:00
Dit probleem had ik ook (id5 2023, v3.2): melding gebruikersprofiel, vergeten instellingen, sfeerverlichting, stuurverwarming spontaan aan. Op diverse fora uit het buitenland kwam ik tegen dat deze problemen zich zowel bij de id3, 4 en 5 voordoen bij software 3.x. en dat het op te lossen is via TPI 2068365/4 (ik heb begrepen, dat het laatste getal per land of werelddeel verschillend kan zijn.

https://www.vwidtalk.com/...orgetting-settings.12259/

Dit heb ik aan de garage doorgegeven. Ze hebben diverse updates gedaan, daarna deze problemen niet meer gehad

[ Voor 3% gewijzigd door Drks op 14-02-2024 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 19-06 15:37
Joris748 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:57:
[...]

De 12V accu was kapot en is nu vervangen. Heb begrepen dat de ID.4 twee 12V accu's heeft, één van die twee is dus vervangen.

Waarschijnlijk waren de eerdere problemen ook (deels) te wijten aan een slechte 12V accu.
ehhh da's onzin. er is maar 1 12v accu. verder is er de grote accu onder de vloer voor de aandrijflijn.
Die 12volt zou vervangen moeten zijn met de software upgrade en zou niet zomaar leeg mogen lopen. Maar een rot exemplaar zou kunnen idd.

Enfin, als alles nu werkt / blijft werken is het goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
sl1000 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:09:
[...]

ehhh da's onzin. er is maar 1 12v accu. verder is er de grote accu onder de vloer voor de aandrijflijn.
Die 12volt zou vervangen moeten zijn met de software upgrade en zou niet zomaar leeg mogen lopen. Maar een rot exemplaar zou kunnen idd.

Enfin, als alles nu werkt / blijft werken is het goed natuurlijk.
Oké, blijft ingewikkeld ook voor onze vrienden van de dealer. Anyways, dat betekent dus dat dé 12V accu vervangen is.

De problemen zijn ook ontstaan na de software-update. Laten we hopen dat het een slechte 12V accu was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker19
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17-06 20:27
Ik had dezelfde problemen met mijn ID.5 sinds de levering. Na een jaar las ik een thread over TPI 2068365 en nam contact op met de VW dealer in Amsterdam. Ze hebben het prima opgelost door de TPI toe te passen. Ik vroeg waarom dit niet via een reguliere OTA kon worden opgelost, maar het blijkt dat dit alleen wordt gedaan als het probleem zich bij voldoende gebruikers voordoet. Mijn advies: maak gewoon een afspraak met de dealer en vermeld deze TPI. Ze zijn op de hoogte en kunnen het oplossen tijdens een werkplaatsafspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker19
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17-06 20:27
Sinds gisteren zie ik op de VW Bedrijfswagens pagina voor mijn ID5 onder het kopje Service en Onderhoud de melding "Volgende inspectie: Nu uitvoeren" staan, terwijl deze nog geen onderhoud nodig heeft. Ik vermoed dat dit te maken heeft met een nieuwe update genaamd "S-OTA-UPDATE 3.2.1ORU" die is toegevoegd op de Service Campaigns and Recalls pagina voor mijn auto. Zijn er meer mensen die dit hebben opgemerkt en is er een manier om deze update te installeren in de auto? Mijn auto heeft momenteel versie 3.2 en ondanks dat ik al een paar keer heb gereden, krijg ik geen melding over een nieuwe software-update in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:46
Vraagje. Is dit laadverlies? Tesla charger zojuist. Vlgs de app ruim 100 kw laden en de auto zelf (id4) geeft onder de 100 kw aan. Zie foto's.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tnRSfr0EJ4Kjp6IoIgV8gWCGyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvhNUW8rpMIRPly1SLjvJ2ZO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VbFEhAgtkt_QbZKZ9RUMSmn6w0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4S1qmiZZRrU2tDzVyQsxwvfs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Devke schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:17:
Vraagje. Is dit laadverlies? Tesla charger zojuist. Vlgs de app ruim 100 kw laden en de auto zelf (id4) geeft onder de 100 kw aan. Zie foto's.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik verdenk koude accu. Die moet 14+ graden zijn voor snel laden. Kan je volgende keer checken met carscanner, start en eind temperatuur.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
ReseT schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:28:
[...]

Ik verdenk koude accu. Die moet 14+ graden zijn voor snel laden. Kan je volgende keer checken met carscanner, start en eind temperatuur.
Er was bijna 50km gereden voordat er aan de paal gekoppeld is. 12 graden buiten. Toevallig dat gezien haha. Wat is carscanner? Ken ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 19-06 15:37
Devke schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:36:
[...]

Er was bijna 50km gereden voordat er aan de paal gekoppeld is. 12 graden buiten. Toevallig dat gezien haha. Wat is carscanner? Ken ik niet.
Bij snelladen wordt de accu wordt actief opgewarmd tot een temperatuur van 25 graden.
Daarnaast heb je nog verliezen van het opwarmen van het interieur, alle electronica, etc.
Dit komt allemaal boven op de laadsnelheid die de auto weergeeft.

je zou moeten merken dat dit "verlies" afneemt binnen een minuut of 10, omdat dan je accu op temperatuur is.

[ Voor 5% gewijzigd door sl1000 op 14-02-2024 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 22:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeRdMAwjqIpnypQI5VJn1eNZ9nM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXhgi8qBrAJxcu4ftzOKnNzX.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk eens aan, mijn eerste update sinds ik de VW (3.2) heb

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-03 20:46
Hier is die update ook al voorbij gekomen.
KaiseRRuby melde dit ook al eind vorige maand.
Staat hier nog gewoon 3,2 als software versie erop na de update.
Hoop dat meer gaat volgen :)

• pietermx
  • Laatst online: 06:17
lucky7 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:34:
Hier is die update ook al voorbij gekomen.
KaiseRRuby melde dit ook al eind vorige maand.
Staat hier nog gewoon 3,2 als software versie erop na de update.
Hoop dat meer gaat volgen :)
Welke versie had je auto origineel (bij levering)? Op Facebook kwam weer eens een berichtje voorbij dat alleen 3.x modellen nog OTA updates zouden krijgen, maar dat werd al snel weer tegengesproken.

@Simply1337 misschien ergens in de first post een overzichtje toevoegen van de ontvangen OTA's i.c.m. de origineel geleverde versie? Kijken of er iets uit op te maken valt.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-03 20:46
Origineel was het 3.1, deze werd direct in de showroom OTA 3.2 als ik mij niet vergis.
Tijdens de uitleg van de auto kwam er gelijk een update voorbij. Duurde 5 min.
Betreft een ID.4 2023 trouwens.

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:31
Zag dat de ID7 via de ANWB nu ook private te leasen is. Rond de 1200 per maand met alle toeters en bellen op basis van 30k km en 5 jaar.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• krakendmodem
  • Laatst online: 19-06 18:58
Vraagje voor de ID3 1st bestuurders met 58kwh accu. Wat was jullie rijbereik de afgelopen winter? Wat gaf bijvoorbeeld je boordcomputer aan als je 80% SOC had? Ik weet dat de computer terugkijkt naar je verbruik in het verleden. Maar ik rij rustig, en trek normaal op, zonder snel weg te racen bij het stoplicht. Over het algemeen verbruikte ik tussen de 35 en 40% accu over een afstand van 100km. Nu is het wel zo dat ik veel snelweg reed.

Mijn accu viel onder de terugroepactie en deze is begin januari gerepareerd, in de hoop dat de range ook iets beter zou worden. Het verschil met de leenauto's (ID4 77kwh en Cupra 58kwh) vond ik toen best wel groot. Met de ID4 kon ik rustig 400km rijden in de vorst volgens de boordcomputer. (en 50% verbruikt was ook daadwerkelijk 200km gereden). De Cupra deed rustig 250km in de vorst van 80 naar 10%, beiden zonder WP zover ik weet.

Ik heb regelmatig het idee gehad dat mijn auto wel heel onzuinig is/was in verbruik, boven de 21Kwh gemiddeld. Na 180km was de accu leeg (van 80 naar 10%), en dan reed ik nog netjes 100 op de cruise). Verwarming stond op 17 met stoelverwarming in gebruik, ik ben niet zo'n koukleum gelukkig.

Na de reparatie van de accu zijn alle storingen in het systeem gelukkig wel verholpen. Ik had namelijk best wel wat problemen met het laden bij openbare 11KW laadpalen, de auto stopte namelijk spontaan met laden met de melding "Check charging equipment". Dat speelt nu gelukkig niet meer. En nu het buiten weer wat warmer wordt hoop ik dat de range ook weer wat beter gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 15-02-2024 17:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:14
krakendmodem schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:11:
Vraagje voor de ID3 1st bestuurders met 58kwh accu. Wat was jullie rijbereik de afgelopen winter? Wat gaf bijvoorbeeld je boordcomputer aan als je 80% SOC had?
ID.3 1st Pro 58kwh uit december 2020.
Toen het echt koud was 220km bij 80% (ik laad meestal tot 80%).
Met de huidige temperaturen ±250-270km.
Er staat 60.000km op mijn auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:23
Vraagje voor de ID3 1st bestuurders met 58kwh accu. Wat was jullie rijbereik de afgelopen winter? Wat gaf bijvoorbeeld je boordcomputer aan als je 80% SOC had? Ik weet dat de computer terugkijkt naar je verbruik in het verleden. Maar ik rij rustig, en trek normaal op, zonder snel weg te racen bij het stoplicht. Over het algemeen verbruikte ik tussen de 35 en 40% accu over een afstand van 100km. Nu is het wel zo dat ik veel snelweg reed.

Mijn accu viel onder de terugroepactie en deze is begin januari gerepareerd, in de hoop dat de range ook iets beter zou worden. Het verschil met de leenauto's (ID4 77kwh en Cupra 58kwh) vond ik toen best wel groot. Met de ID4 kon ik rustig 400km rijden in de vorst volgens de boordcomputer. (en 50% verbruikt was ook daadwerkelijk 200km gereden). De Cupra deed rustig 250km in de vorst van 80 naar 10%, beiden zonder WP zover ik weet.

Ik heb regelmatig het idee gehad dat mijn auto wel heel onzuinig is/was in verbruik, boven de 21Kwh gemiddeld. Na 180km was de accu leeg (van 80 naar 10%), en dan reed ik nog netjes 100 op de cruise). Verwarming stond op 17 met stoelverwarming in gebruik, ik ben niet zo'n koukleum gelukkig.

Na de reparatie van de accu zijn alle storingen in het systeem gelukkig wel verholpen. Ik had namelijk best wel wat problemen met het laden bij openbare 11KW laadpalen, de auto stopte namelijk spontaan met laden met de melding "Check charging equipment". Dat speelt nu gelukkig niet meer. En nu het buiten weer wat warmer wordt hoop ik dat de range ook weer wat beter gaat worden.
Ik zit nu op 246 bij 80%

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-05 22:05
Vraagje voor de ID3 1st bestuurders met 58kwh accu. Wat was jullie rijbereik de afgelopen winter? Wat gaf bijvoorbeeld je boordcomputer aan als je 80% SOC had?
Ik heb nu 190 km bij 64% en onlangs 300km bij 100%. Wat het in de winter was weet ik niet exact maar was minder. Ik doe ook veel autosnelweg aan 120-130km/u.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 20:28

Als ik nu kijk zit ik op 259km bij 70%. Wij rijden echter relatief veel 80km wegen. Het is dan ook erg lastig op basis van het aangegeven rij bereik te vergelijken, je kunt wellicht beter kijken wat je verbruikt op een snelweg ritje bij 100km per uur zoals ze doen bij de auto week verbruik test. Maar de 21kWh per 100km die jij noemt lijkt mij niet te stroken met 100km per uur.
Ik zou als eerste checken of je niet ergens extra weerstand hebt door te lage bandenspanning of een los paneel onder je auto. Die 21kWh is verbruik en staat dus los van de capaciteit van je accu.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 22:02
dit weekend stond ie op 235 km bij 80%, op winterbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Laatst online: 06:17
Hier al maanden op 290~300km bij 80% (360~375km bij 100%). 19” winterbanden, 77kWh ID.4.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-06 06:06

Ik heb al alles tussen de 153km op 80% tot 290km op 80% gehad deze winter. Hangt grotendeels af van hoe je rijdt, hoe je klima staat, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zit nu ook rond de 290km bij 80% met een 77kWh ID.4 op 19” winterbanden. Ik rijd wel 80% snelweg, grotendeels tussen de 110 en 120 km/h met de temperatuur op 22 en stoel en stuurverwarming aan.

Als straks de zomerbanden er weer op gaan scheelt dat bij mij wel echt serieus in het verbruik en dus in range. Mijn winterbanden zorgen echt voor een merkbaar hoger verbruik wat niets met temperatuur te maken heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 15-02-2024 20:18 ]

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 16:05
Wimhaw schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:00:
Zag dat de ID7 via de ANWB nu ook private te leasen is. Rond de 1200 per maand met alle toeters en bellen op basis van 30k km en 5 jaar.
Dat is operationele leasing dan?

• Devke

Hier een id4. Afgelopen week van 100% naar 15%. Gereden kilometers 360. In de winter maanden zo'n 280 km. Wij rijden ook meer 50/80 km wegen. 77kwh accu. Hopelijk heb je wat aan de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06
ID.3 Oct'21 58 kWh: Globaal heb ik (100%): 300km in de winter, 350km in de lente/herfst en 400km in de zomer. Ik rijd gemixed maar meeste wel 100 km wegen en rijd meestal behoorlijk zuinig. Af en toe vlot maar inmiddels niet meer vaak.

71.000km, 6% accu degradatie (niet meegenomen in de berekening trouwens)

• krakendmodem
Oke. Dank voor de antwoorden allemaal. Zo te zien zit het qua verbruik dan nog wel goed. Vond het verbruik wel aan de hoge kant, zeker omdat ik de verwarming niet hoog heb staan (17 graden) en stoelverwarming op stand twee.

Hier ook nu laatst weer de 300 aangetikt bij 100% laden. Zit nu op 77.500km. Dus lijkt aardig overeen te komen. Laatste tijd ook veel 80 wegen gereden en dat merk je inderdaad wel qua verbruik.

Heb wel de winterbanden eronder met de standaard velgen. Ik gok dat dat dan het hogere verbruik veroorzaakt. Banden zijn verder goed op spanning.

Dan maar hopen dat het snel weer warmer wordt, kunnen de zomerbanden er snel onder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
pietermx schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:10:
Hier al maanden op 290~300km bij 80% (360~375km bij 100%). 19” winterbanden, 77kWh ID.4.
@pietermx & @ik222 de vraag was specifiek voor een 58kW ID.3 :X
Vraagje voor de ID3 1st bestuurders met 58kwh accu. W[.]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
DonJunior schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 07:35:
[...]

@pietermx & @ik222 de vraag was specifiek voor een 58kW ID.3 :X

[...]
Dat geeft niet, want heb ook de 77Kwh ID4 tijdelijk als leenauto gehad waarvan ik behoorlijk onder de indruk was qua range in de kou. (slimme move natuurlijk van die dealer om mij in een auto te duwen met grotere accu).

Maar het zet je wel aan het nadenken of je de volgende keer toch niet voor een grotere accu gaat. Maar eens bekijken volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Autos met 3.0 uit fabriek hebben misschien nieuwe shop opties in hun auto zoals standaard ACC, Airco opties, grootlicht assistent en meer interieur kleuren. Afhankelijk van je opties in je auto.. wel aanwezig zijn en/of zijn uitgeschakeld.

Wil je het weten zonder naar je auto te lopen?

inloggen maar:
https://www.vwbedrijfswag...en-apps/myvolkswagen.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuCITXll_SoAbncx2gukD-mlM4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jMGivrcRwyjOHjfOkHx5j1WC.png?f=fotoalbum_large

duitse autos beginnen dit langzamerhand te ontvangen. dus misschien nog alleen te vinden in de import autos.

Hey PON ik wil mn regenboog interieur licht. 25+ kW laadsnelheid gegarandeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Simply1337 op 16-02-2024 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-06 19:38
Drie opties 😂 prijzen tussen 59 en 275 voor onbeperkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_UAQIVkwfFw6hkUmmzs6VuhaYs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RuNo7YDpLQn2x6j3QdgwcJab.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door TWFpa2Vs op 16-02-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
MrSnowflake schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:06:
[...]

Dat is operationele leasing dan?
Nee, geen operational lease maar private lease!
Operational is een zakelijke variant en de private is als je hem persoonlijk least.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Wimhaw schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:42:
[...]

Nee, geen operational lease maar private lease!
Operational is een zakelijke variant en de private is als je hem persoonlijk least.
Ja maar je betaalt dus het onderhoud naast de lease prijs?

Mijn werkgever betaalt voor mijn full option 1070/maand operational. Enkel exclusief elektriciteit.

Dan is 1200/prive toch heel veel, niet. Nu ik ben niet thuis in private lease, ik zie het nut niet. Op het einde van de rit heb je 15% meer betaald. Dan koop ik wel een kleinere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 14:56

wiz

Connecting the world

Same

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-06 06:06
MrSnowflake schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Mijn werkgever betaalt voor mijn full option 1070/maand operational. Enkel exclusief elektriciteit.

Dan is 1200/prive toch heel veel, niet. Nu ik ben niet thuis in private lease, ik zie het nut niet. Op het einde van de rit heb je 15% meer betaald. Dan koop ik wel een kleinere auto.
BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
MrSnowflake schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Dan weet je inderdaad niet hoe private lease werkt.
Op brandstof na is alles inclusief ook onderhoud reparatie en dergelijke bij private lease.
Verder, als je door eigen schuld schade rijdt dan moet je zelf per schade je eigen risico deel betalen. De rest is inclusief!
En ja een kleine €1200 is inderdaad veel geld. Maar dit is wel op basis van 30k km per jaar en 5 jaar contract. 6 jaar contract met minder km'ers, geen winterbanden, niet de blauwe kleur en zonder trekhaak is een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Wimhaw schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:26:
[...]

Dan weet je inderdaad niet hoe private lease werkt.
Op brandstof na is alles inclusief ook onderhoud reparatie en dergelijke bij private lease.
Verder, als je door eigen schuld schade rijdt dan moet je zelf per schade je eigen risico deel betalen. De rest is inclusief!
Dat is dus exact de inhoud van wat operationele lease is. Alleen is het een aanbieding specifiek voor een individu/particulier.
De vraag "is dat operationele lease" werd gesteld om te weten wat de inhoud van het aanbod was. Wat krijg je voor dat geld: enkel een vaste afbetaling voor de auto (financiële lease/renting), of een vaste afbetaling voor auto+onderhoud+verzekering (operationele lease).

[ Voor 20% gewijzigd door bdbfz op 16-02-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
bdbfz schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:28:
[...]

Dat is dus exact de inhoud van wat operationele lease is. Alleen is het een aanbieding specifiek voor een individu/particulier.
De vraag "is dat operationele lease" werd gesteld om te weten wat de inhoud van het aanbod was. Wat krijg je voor dat geld: enkel een vaste afbetaling voor de auto (financiële lease/renting), of een vaste afbetaling voor auto+onderhoud+verzekering (operationele lease).
Klopt inderdaad. Dat was de reden van de vraag. Private lease is dus ongeveer operational lease, alleen voor privé personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 15:23
Hier nu 258 km bij 59% SOC (dus 437 km bij 100%). ID4 77kW. Ben deze winter op 't laagst 390 km bij 100% tegengekomen (1 dag), de rest altijd boven 400 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
240 km @ 74%.. mijn gemiddelde snelheid deur tot deur is 85+ kmh. 19"winterbandjes.
zomer haal ik wel 340+ met 21" en zomerbandjes voor hetzelfde rijstijl

onder vriestemperaturen gaan we wat trager, anders red ik een retourtje op een lading [90% start] niet :+

[ Voor 66% gewijzigd door Simply1337 op 16-02-2024 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:29:
Drie opties 😂 prijzen tussen 59 en 275 voor onbeperkt.

[Afbeelding]
Toch wel mooi dat er dus in elke auto gewoon een RGB ledstripje van een tientje gaat, en dat je dan meer kleuren moet afkopen via de app.

Daar wordt een beancounter ergens heel blij van.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:38
241km 59% ID4.1 (2020, 85000km) best heel tevreden. 20inch winterbanden.
Rond de 340km bij 80% laden in de "winter".
Rond de 400km bij 80% laden in de zomer. (20 inch zomerbanden)
Ik rijd wel heel degelijk, wel met het verkeer mee maar zelden vol stroom.
100km = 106 op de cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ja dit betekent ook gewoon het is een vinkje en het kan dus ook met obd11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 22:54

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Simply1337 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:05:
Autos met 3.0 uit fabriek hebben misschien nieuwe shop opties in hun auto zoals standaard ACC, Airco opties, grootlicht assistent en meer interieur kleuren. Afhankelijk van je opties in je auto.. wel aanwezig zijn en/of zijn uitgeschakeld.

Wil je het weten zonder naar je auto te lopen?

inloggen maar:
https://www.vwbedrijfswag...en-apps/myvolkswagen.html

[Afbeelding]

duitse autos beginnen dit langzamerhand te ontvangen. dus misschien nog alleen te vinden in de import autos.

Hey PON ik wil mn regenboog interieur licht. 25+ kW laadsnelheid gegarandeerd.
Ik zie bij opties/uitrusting het volgende staan:
Grenspolitie Roemenië
Wat is dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19-06 19:52
Heeft het id4/5 model 2024 al batterij pre conditioning?
Precies nog niet veel van te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Sky74 op 16-02-2024 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexoez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Sky74 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:35:
Heeft het id4/5 model 2024 al batterij pre conditioning?
Precies nog niet veel van te vinden.
Jep! Standaard volgens m'n dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Nexoez schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:05:
[...]

Er zijn heel wat dingen standaard volgens een dealer. Echt waar, ze hebben geen idee.

Ik zou het niet vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexoez
pa2ra schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:56:
[...]

Er zijn heel wat dingen standaard volgens een dealer. Echt waar, ze hebben geen idee.

Ik zou het niet vertrouwen.
Volgens de weinige reviews over het 2024 model ook. Trouwens, de hardware om die batterij te verwarmen zit ook in de oudere modellen. Het is een softwareding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
misschien wordt het straks een addon 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 10:02
Nexoez schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:05:
[...]

Volgens mijn dealer zou dat ook beschikbaar komen op mijn id4 1st. Just saying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
Ro ofzo schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:39:
[...]

Nogmaals.. Het is een softwarekwestie. De hardware is er. En op software 4.0 zie je duidelijk de functionaliteit staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Ro ofzo schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:39:
[...]

Dat werd ons ook beloofd toen we de auto in 2020 kochten. Wacht nog steeds, maar geloof niks meer van al deze berichten tot het ook daadwerkelijk op de auto zit.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
niki_lauda schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:18:
[...]

Ik zie bij opties/uitrusting het volgende staan:
Grenspolitie Roemenië
Wat is dat??
Mocht je die kant op gaan dan koopt Volkswagen alvast de grenspolitie om zodat je in één keer door kan rijden

Als je deze optie niet kiest moet je daar dus altijd stoppen, wordt je gevisiteerd etc.. :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Nexoez schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:10:
[...]

Volgens de weinige reviews over het 2024 model ook. Trouwens, de hardware om die batterij te verwarmen zit ook in de oudere modellen. Het is een softwareding.
Inderdaad een softwareding. Waarvan Volkswagen heeft gezegd dat het niet zou komen. Dus ik ben skeptisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Nexoez schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:43:
[...]

Nogmaals.. Het is een softwarekwestie. De hardware is er. En op software 4.0 zie je duidelijk de functionaliteit staan..
Voor software 4.0 is andere hardware vereist. 4.0 komt niet op bestaande 2.x en 3.x hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
pa2ra schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:53:
[...]

Inderdaad een softwareding. Waarvan Volkswagen heeft gezegd dat het niet zou komen. Dus ik ben skeptisch.
Oh, maar we hadden het over de nieuwe modellen hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Nexoez schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:34:
[...]

Oh, maar we hadden het over de nieuwe modellen hé.
Beide. In de oude modellen kan het geactiveerd worden, als Volkswagen het maar wil. Hardware is er klaar voor en volgens dealers zou het werken.

Exact dezelfde situatie als nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 10:06
Maar naar dealers moet je niet luisteren. Ik heb het nu bij Toyota, Volkswagen en Kia meegemaakt dat die dealers zelfs de inhoud van de informatiefolder al minder goed kennen dan een geïnteresseerde klant.

Over levering, roadmap, software en specifieke functies weten ze echt niets en hoor ik meer bluf en/of aannames richting de wensgedachte van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 10:02
Nexoez schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:43:
[...]

Of het de software of hardware is die ontbreekt maakt voor mij als klant niet zoveel uit he. Er wordt mij 2,5 jaar geleden gezegd dat die functionaliteit ook beschikbaar komt op mijn model. Vooralsnog werkt het nog steeds niet. Het zal mij worst wezen waarom het niet werkt. Ze beloven dingen en die komen ze niet na.
Dus bottomline: geloof niet alles wat een dealer belooft. Als het er nu niet op zit heb je bij VW 0 garantie dat het wel gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
1Mark schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:11:
Maar naar dealers moet je niet luisteren. Ik heb het nu bij Toyota, Volkswagen en Kia meegemaakt dat die dealers zelfs de inhoud van de informatiefolder al minder goed kennen dan een geïnteresseerde klant.

Over levering, roadmap, software en specifieke functies weten ze echt niets en hoor ik meer bluf en/of aannames richting de wensgedachte van de klant.
Daar volg ik je inderdaad wel... En dan toch per sé bij aflevering de hele rondleiding willen doen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Riyu
  • Laatst online: 23-09-2024
2024 model ID 4 hier. Jullie doelen op deze optie bij laadoptimalisatie vermoed ik? Zit er idd standaard op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYnISdV1J8VScJdkP0Pf6phFVL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tydt59i7XVS2pau8F2OfB90x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
Riyu schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:31:
2024 model ID 4 hier. Jullie doelen op deze optie bij laadoptimalisatie vermoed ik? Zit er idd standaard op.

[Afbeelding]
Bedankt voor deze! Ferm trouwens! Sinds wanneer is hij in je bezit? Kleur en uitvoering?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Riyu
  • Laatst online: 23-09-2024
Nexoez schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:33:
[...]

Bedankt voor deze! Ferm trouwens! Sinds wanneer is hij in je bezit? Kleur en uitvoering?
ID4 Pure! Volledig zwart. Staat niet zo mooi momenteel maar toch 1 foto. heb hem nu een 2-tal weken Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7oOmloI4BxcOO13q1wN9yxeFQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xzQNzNvJK7nEVjJNWgHdfI6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-05 16:24
Riyu schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:49:
[...]

ID4 Pure! Volledig zwart. Staat niet zo mooi momenteel maar toch 1 foto. heb hem nu een 2-tal weken [Afbeelding]
Dikke Kar,
Hoelang heb je moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-06 23:14

[Afbeelding]
ID.4 First hiero... ik ben toch wel jaloers op de user interface _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
II Stevow II schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:55:
[...]

ID.4 First hiero... ik ben toch wel jaloers op de user interface _/-\o_
Idem :/

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sky74
Model 24 maar zonder de nieuwe hardware. Toch zeer content.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dvn9g24iszhynVpDoSx4K6GQm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEBvTQAE0IfHx9ilr4qUMZ2T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEpYlOv-5ePcCoCNFdv45ibn-6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umPUmWNRHzuQc7OlBzvJnItb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06 06:37
Sky74 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:01:
Model 24 maar zonder de nieuwe hardware. Toch zeer content.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is er dan wel "24" aan? Model 24 is toch met nieuwe motoruitvoering en 4.0 software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
Cloclo100 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:01:
[...]

Wat is er dan wel "24" aan? Model 24 is toch met nieuwe motoruitvoering en 4.0 software?
Geen flauw idee.
Als ik op de site van Volkswagen naar mijn auto ga staat er model 2024. De auto op zich is volgens mij 2023 met software 3.7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:39
Hoe gaan jullie om met scheduled charging? Ik wil dat de auto enkel gaat laden tussen 23:00 en 7:00 dmv een delayed start in mijn Easee. Wanneer ik de lader nu inplug en autoriseer knippert de LED even wit, maar is vervolgens solid rood. De VW app pusht dan een standaard error. Ik heb geen reden om te geloven dat het laden om 23:00 niet zal starten (hangt er sinds vandaag), maar liever zie ik dat ze elkaar begrijpen.

dion.dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 10:08
diotav schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:34:
Hoe gaan jullie om met scheduled charging? Ik wil dat de auto enkel gaat laden tussen 23:00 en 7:00 dmv een delayed start in mijn Easee. Wanneer ik de lader nu inplug en autoriseer knippert de LED even wit, maar is vervolgens solid rood. De VW app pusht dan een standaard error. Ik heb geen reden om te geloven dat het laden om 23:00 niet zal starten (hangt er sinds vandaag), maar liever zie ik dat ze elkaar begrijpen.
Ik heb op mijn zappi ingesteld dat hij in de nacht moet laden. Als ik hem aansluit geeft de VW app idd een melding dat het laden niet lukt. maar hij start gewoon wel 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 18:09
ID.3 first +
Hier hetzelfde probleem met easee lader, dank voor het posten en hopelijk is er een oplossing.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74

[Afbeelding]
Enig idee wat het laadvermogen is bij een snellader nadat je preconditioning gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-05 16:24
Sky74 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:06:
[...]

Enig idee wat het laadvermogen is bij een snellader nadat je preconditioning gebruikt hebt?
Ligt aan het accupercentage. zit er minder in de accu dan kan hij sneller laden.

Zie de accu als een grote emmer.

om de emmer niet te laten overlopen zul je de snelheid van het water moeten aanpassen.
Het laatste stuk zal dus altijd langzaam gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
De nieuwe ID.7 Tourer: de ideale elektrische stationwagon

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/1397/6e24f4d3-87c5-4b92-8e95-429de1ff6413/1920_volkswagenid.7tourer-header.jpg?10000
  • Elektrische stationwagon, gemaakt voor lange afstanden in stilte en comfort
  • Plek voor vijf én voor veel meer: 605 tot 1.714 liter aan bagageruimte
  • Nieuwe 86 kWh batterij: verwachte actieradius tot 685 km*, snelladen met 200 kW
  • Lange reizen lijken korter: intelligente comfortfuncties en Wellness-app
  • Elektrisch vlaggenschip met premium interieur
  • Geproduceerd in Emden, vlak over de grens
De nieuwe ID.7 Tourer wordt tegen de zomer in Nederland verwacht.

^alleen Pro/77kwh versie/603 km wltp... Pro S/86 kwh/685 km wltp batterij komt later.

en prijzen komen.. zoals verwacht bij marketingmachine VAG.. later.. waarom alles in 1 persbericht vertellen als het ook in 3 kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 20-02-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
en ik vind het gewoon een plattere en iets langere id.4.. die zilvere dakstijl doet em niet goed.

overstappen naar de id7 geeft mij het voordeel om geen nieuwe wintervelgen te kopen. alles is toch hetzelfde..

[ Voor 37% gewijzigd door Simply1337 op 20-02-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 10:09
Simply1337 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:44:

[Afbeelding]
  • Nieuwe 86 kWh batterij: verwachte actieradius tot 685 km*, snelladen met 200 kW

^alleen Pro/77kwh versie/603 km wltp... Pro S/86 kwh/685 km wltp batterij komt later.

en prijzen komen.. zoals verwacht bij marketingmachine VAG.. later.. waarom alles in 1 persbericht vertellen als het ook in 3 kan.
Prachtige auto. Als ze deze nou ook in de lagere klasse zouden introduceren. Dan vult deze het gat van de octavia, focus, astra etc stations. Dit moet toch kunnen als de EV meer mainstream wordt en de grote accu's niet meer zijn voorbehouden aan de topmodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
twowheeler schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:50:
[...]

Prachtige auto. Als ze deze nou ook in de lagere klasse zouden introduceren. Dan vult deze het gat van de octavia, focus, astra etc stations. Dit moet toch kunnen als de EV meer mainstream wordt en de grote accu's niet meer zijn voorbehouden aan de topmodellen.
Skoda [octavia] Combi EV, ID.7 afmeting gepland voor 2026. dus zoveel goedkoper wordt het niet.

Afbeeldingslocatie: https://static.moniteurautomobile.be/clients/moniteur/content/medias/images/news/41000/800/70/skoda-combi-ev-2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 20-02-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 21:05

[Afbeelding]

Ik vind de ID.7 best geslaagd al kan ik nog niet wennen aan de achterkant (zwarte balk), dus ik kijk uit naar het Skoda-alternatief.

Is de ID.7 veel groter dan de BMW i4 vanbinnen? Die zijn ongeveer gelijk geprijsd, ook in de (werkgevers)lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
juanpabloo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:54:
[...]
Is de ID.7 veel groter dan de BMW i4 vanbinnen? Die zijn ongeveer gelijk geprijsd, ook in de (werkgevers)lease.
De ID.7 is 18 centimeter langer, die lengte verdwijnt niet zomaar. Verder is de neus van de ID.7 korter, dus het interieur wint meer dan die 18 cm.

Carsized vergelijking tussen i4 en ID.7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
[...]

Ik vind de ID.7 best geslaagd al kan ik nog niet wennen aan de achterkant (zwarte balk), dus ik kijk uit naar het Skoda-alternatief.

i4 is al veel krapper versus de id7 sedan. Tourer brengt nog meer hoofdruimte achter.

beide sedans kun je gewoon proefzitten. tourer is nog niet bij de dealers, dus kontje is alleen anders.

i4 zal wel strakker rijden want.. bmw. id7 is comfort verkooppunt. proefrijden.

edit: en voor mij is de draaicirkel wel een sellingpoint geworden sinds het gebruik van de id4 [10.3m / 11.6m AWD].. wat is dat toch leuk om je kolossus in de krapste plekken met gemak te manouvreren. Dit zonder meesturende achteras

Draaicirkel:
Id.7: 10.9m
i4: 12.5m

[ Voor 16% gewijzigd door Simply1337 op 20-02-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:07
[...]

De ID.7 is op alle fronten (voorin, achterin, koffer) veel ruimer dan de i4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:07
[/list]
Zoals eerder vermeld; in België kan je de Tourer al bestellen, voor een meerprijs van slechts €1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Invictus66 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:12:
[...]

Zoals eerder vermeld; in België kan je de Tourer al bestellen, voor een meerprijs van slechts €1000
normaal is het 1000eu ja.

maar tussen full optie passat variant en id7 tourer scheelt 1k in NL. [71-72k], vanuit gaan dat meerprijs 1k is

heul interessant wordt het niet meer met deze prijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 20-02-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Om dat te kunnen doen zou je dat in de auto moeten configureren denk ik. Maar zo ver ik weet kan dit alleen met versie 4(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Simply1337 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:01:
[...]

Skoda [octavia] Combi EV, ID.7 afmeting gepland voor 2026. dus zoveel goedkoper wordt het niet.

[Afbeelding]
De Octavia krijgt id.7 afmetingen? Dan wordt de superb ruim 5m?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
MrSnowflake schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:38:
[...]

De Octavia krijgt id.7 afmetingen? Dan wordt de superb ruim 5m?
ik noem het octavia, maar er komt geen 2 skoda EV stations. gewoon 1. Naam is onbekend.

die dan misschien een iets langere kont heeft en zo 5m lengte tikt? mogelijk.. das de skoda stempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-06 10:14
Volgens mij scheelt er iets aan de HV accu (58 kWh) van mijn id.3. Ik moet de wagen recentelijk wat frequenter opladen. Tijdens mijn laatste rit was het gemiddeld verbruik 16,6 kWh/100 km op 197 km. Het accupercentage nam met 64% af. Als ik de totale capaciteit terugreken kom ik op 51 kWh uit. Dat vind ik toch een significant verschil.
Pagina: 1 ... 322 ... 372 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.