Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 320 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bdbfz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:33:
[...]

Alpha inderdaad, maar die fout is er ondertussen uit. Wat ik zie is alleszins DC-gebaseerd. Een trip die met de ID.5 1u7m laden nodig heeft, plant hij met 47m laden in de ID.7.
Ah, na vorige week niet meer gekeken, dan ga ik hem er nog eens plannen kijken waar 'ie nu mee komt.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 06:23:
[...]

Je 12V accu was al wel vervangen?
Augustus 2023 heb ik de upgrade downgrade naar 2.4 gehad. :)
Ik herken je frustraties al te goed hoor. Zo tevreden als ik was met VW tijdens mijn vorige lease auto zo ontevreden ben ik nu.
Precies dit. Dit is mijn vierde Volkswagen strikt gezien (up!, Golf GTE, Polo, ID.3). Was altijd aardig faalloos en de ervaring met de GTE was een grote reden om voor een ID.3 te gaan. Ik vind het beschamend dat die GTE uit 2015 al uitgesteld kon laden (installen zo laat wil ik vertrekken) terwijl mijn ID.3 dat niet kan. En die GTE kon laadstroom beperkenn met enige resolutie (volgens mij in de orde van 5A, 8A, 10A, 16A) waar je in een ID auto enkel laadstroom kunt halveren.
En die random plingeltjes, jup, idem. Gisteren ineens weer de ACC. Gewoon doorgereden en 5 minuten later verdwenen als sneeuw voor de zon
Mja was het maar "random". Dan ben je nog verrast. Het verschilt nu per rit. Soms heb ik elke 40~60 seconden een "ploing" en een andere rit om de paar minuten. Telkens dezelfde ploing. }:|
Helemaal niet erg dat er iets niet werkt, maar laat mij het alstublieft uitschakelen? Ik heb de dynamische bochtenverlichting uit gezet in de settings en toch blijf je die meldingen krijgen. Vergelijkbaar met waarschuwing "Laag niveau ruitensproeivloeistof", die komt en gaat ook met elke deining van de auto als je precies op het omschakelpunt zit :+
Grootlicht plingelt alleen wanneer je ze inschakelt. Gelukkig. :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 19:04
pietermx schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:42:
Software update 3.7 komt er aan!!! Aldus VW via FaceBook:

[Afbeelding]
zoals meerdere hier zeggen, mooie manier van communiceren. Waarom geen mail ofzo naar je klanten... nu blijft het bij die paar die in die FB groep zitten.

Heb ook na lang zoeken in de app de optie gevonden om het aan te zetten:

- open app
- ga naar instellingen
- klik op dienstenpakketen
- klik op instellingen
- open privacy en toestemming
- klik op teostemmingen beheren
- klik op hoofdgebruiker
- daar kan je online remote update aan of uit zetten

Misschien is er een snellere weg nar dit menu, maar ik heb die nog niet gevonden 8)7

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

Tarin

Just plain weird.

t2faag schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:10:
[...]

zoals meerdere hier zeggen, mooie manier van communiceren. Waarom geen mail ofzo naar je klanten... nu blijft het bij die paar die in die FB groep zitten.

- open app
- ga naar instellingen
- klik op instellingen
- klik op hoofdgebruiker

Misschien is er een snellere weg nar dit menu, maar ik heb die nog niet gevonden 8)7
Wow, dat was even graven - het is dus hier verstopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcCQ8ikkaIXww0msBliyCY5nUVY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JNFFYfbROxXMv8uaBTnuI8nW.png?f=user_large

(dus ook buiten de app op myvolkwagen te vinden) - in het Duits gaat het zo:

www.Myvolkswagen.net: Aanmelden
Bovenin, profielknopje (initialen) klikken, dan
Profil und Einstellungen. Nieuw venster opent:
Privatsphäre und Einwiligungen openklappen
Knop Einwilligungen verwalten
Auto: Verwalten
Hier is het Online Remote Update-schuifje

[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 30-01-2024 12:17 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didekoning
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:03
Volgens mij kom je via deze link direct op de juiste pagina: https://vwid.vwgroup.io/account. Echter zie ik het veld zelf nog niet, @t2faag is het jou gelukt via de nederlandse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
didekoning schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:33:
Volgens mij kom je via deze link direct op de juiste pagina: https://vwid.vwgroup.io/account. Echter zie ik het veld zelf nog niet, @t2faag is het jou gelukt via de nederlandse versie?
't zit direct onder "Beheer voertuig toestemmingen" onder aan de landingspagina na het inloggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:59
t2faag schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:10:
[...]

- open app
- ga naar instellingen
- klik op instellingen
- klik op hoofdgebruiker

Misschien is deze korter :
- open app
- Profiel (onderaan helemaal rechts (mannetje))
- Klik op je profiel (bovenste optie)
- klik op Gebruikersaccount beheren of verwijderen
- Onder Beheer voertuigtoestemmingen, klik op Hoofdgebruiker
- Daar kun je Online Remote Update aan of uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 19:04
didekoning schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:33:
Jup, gewoon de NL versie van de app (android)

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ook hier zie ik dat onderdeel nog niet. Ook geprobeerd om de portaal naar Duitsland om te zetten, maar zonder resultaat. Volgens mij zou het moeten staan tussen de kopjes Account instellingen en Privacy in.

Nog maar even afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
Interessant nieuws/gerucht:
Volkswagen ID.3 veel eerder met pensioen dan verwacht
bron: https://www.autoblog.nl/n...ioen-dan-verwacht-5221263

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02
We hebben het er vaker over gehad maar ik zou de ID.5 GTX (los van de huidige prijs) echt wel gewoon aanbevelen aan andere mensen. Ding rijdt fantastisch, range valt me alles mee, ziet er echt gaaf uit. Maar verbeterpunten zijn er absoluut, al zullen ze voor mij wat kleiner zijn dan alle echt grote problemen die je hier voorbij ziet komen.

- raar dat je updates krijgt zonder dat je weet wat je update
- dak kraakt
- komt voorzichtig vocht in de achterlichten

Over 2 weken de grote wintertest. Vakantie naar Denemarken hebben we gehad, dat was echt heel goed bevallen. Nu in de winter naar Fiss. Kijken hoe dat gaat met laden, rijden, etc.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Patje2212
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-04 19:41
@KaiseRRuby

Klopt😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0aEGWSF7TqxiXdbjByzUHBLwGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOnosLmUuAi2Zsw2RafbKTXh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XStxPs-2cWGdWuzcpvQasZ7hHIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scd0cqu7s8t1782K1cw1tYt2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
Ziet er goed uit, vooral de witte kleur met zwarte accenten staat hem super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

AndereKoekoek schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:27:
Ook hier zie ik dat onderdeel nog niet. Ook geprobeerd om de portaal naar Duitsland om te zetten, maar zonder resultaat. Volgens mij zou het moeten staan tussen de kopjes Account instellingen en Privacy in.

Nog maar even afwachten dus :)
Nu wel die optie op de portaal.
Net meteen even de radio button omgezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Dat zwart/witte staat hem heel goed. Ik vind het mooie aan de GTX ook echt wel de grille met onderin de hoeken de extra verlichting.

Heb zelf ook zitten twijfelen over jouw kleurcombi, maar heb al een aantal auto's gehad in die combi en soms wil je wat anders. Maar heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 22:11
Freighter schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:29:
Vandaag even gebeld voor leverings details ID7, plots 2 maand productievertraging wist VW mij te zeggen..! (Besteld begin oktober)

Zijn hier nog mensen met zelfde berichtgeving?
Heb je toevallig het glazen dak besteld? Want dan is dat niet onverwacht, die extra vertraging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Ja gelukt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMF-IZ1YNGSFiF5a6dqWUPYt9E0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tSDJLYKjlH8lLEgaSoBFIDB3.png?f=fotoalbum_large

Kijken wanneer deze komt.
Nu op 3.2 ID 1st.

Auto is nu jaar uit garantie en dat begin je te merken, laatse weken :
  1. gordel vast passagierskant(was vanzelf opgelost bij de garage)
  2. Slotje laadklep stuk naar vorrst
  3. logo aan de achterkant is er af gevallen
.

Ze kennen we wel bij naam nu bij de garage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:11
Mooi !!
Ik krijg deze kleurstelling, maar dan in ID4.

Hoeveel jaar We Connect Plus kreeg jij?
Ik dacht dat het 3 jaar zou moeten zijn. In de app kreeg ik 2 jaar.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57
jammer, ik vind mijn id3 rwd toch wel erg fijn rijden. Iets kleiner en fwd is toch twee stappen achteruit.

Dat de afwerking en kwaliteit hoger kan is wel zo. De ID3 zal wel een slechte marge hebben voor VW vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patje2212
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-04 19:41
@driel24

Thanks!

3 jaar volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 09:46
C0C0 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:34:
Ja gelukt:
[Afbeelding]

Kijken wanneer deze komt.
Nu op 3.2 ID 1st.
Het blijft mij onduidelijk, dit komt opeens tevoorschijn op https://vwid.vwgroup.io/account hier onder Privacy? Ik heb het hele kopje vehicle consent management (nog) niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fn8fU74zb6VOiLQS1QkrJiCcajA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RPzMe4HEy7u2GlftjtOdoVmW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Vighu op 31-01-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:49
Vighu schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:26:
[...]

Het blijft mij onduidelijk, dit komt opeens tevoorschijn op https://vwid.vwgroup.io/account hier onder Privacy? Ik heb het hele kopje vehicle consent management (nog) niet.

[Afbeelding]
Geduld, bij mij was het ook pas sinds vandaag zichtbaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vighu
nyand schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:28:
[...]

Geduld, bij mij was het ook pas sinds vandaag zichtbaar..
Ik ben niet ongeduldig, wat ik wilde checken is of dit de juiste plek is om de optie op den duur te vinden. Want laten we wel wezen, dat VW dit via een facebookgroep communiceert en dan een menu aanhaalt welke voor de meeste mensen niet zichtbaar is gaat natuurlijk nergens over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Vighu schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:39:
[...]

Ik ben niet ongeduldig, wat ik wilde checken is of dit de juiste plek is om de optie op den duur te vinden. Want laten we wel wezen, dat VW dit via een facebookgroep communiceert en dan een menu aanhaalt welke voor de meeste mensen niet zichtbaar is gaat natuurlijk nergens over.
Yes dat is de juiste plek ervoor, er komt een sectie bij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkMoGeFFnByHd5PLGSw9-7Ko90A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZeUvx8RcTUBv3Dh0O3GQoVXF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:49
Vighu schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:39:
[...]

Dat idee had ik dus ook O-) . Ik had op zijn minst een mail of een notificatie in app of in de auto verwacht..
Een facebook bericht is leuk, maar in mijn ogen niet de manier voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
nyand schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Dat idee had ik dus ook O-) . Ik had op zijn minst een mail of een notificatie in app of in de auto verwacht..
Een facebook bericht is leuk, maar in mijn ogen niet de manier voor dit soort dingen.
Stel dan de vraag in de auto of de app. Waarom inloggen op de website. Meeste gebruikers komen hier nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
het lijkt alsof er een controle plaatsvindt NADAT je een keer hebt ingelogt of er een auto is gekoppeld aan het account.

het staat over 10 minuten onderin.

ik had het eerst ook niet, paar momenten later wel.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Simply1337 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:57:
het lijkt alsof er een controle plaatsvindt NADAT je een keer hebt ingelogt of er een auto is gekoppeld aan het account.

Ik mis een beetje wat we nou moeten aanzetten en wat sommigen niet zien. Heb net ingelogd en kon het schuifje voor 'Online remote update' aanzetten, is dat alles?

Wel mooi dat je dat dus moet doen terwijl ik gisteren een remote online update kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
KaiseRRuby schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:02:
[...]

Ik mis een beetje wat we nou moeten aanzetten en wat sommigen niet zien. Heb net ingelogd en kon het schuifje voor 'Online remote update' aanzetten, is dat alles?

Wel mooi dat je dat dus moet doen terwijl ik gisteren een remote online update kreeg.
dat precies. Nu heb je toestemming gegeven dat volkswagen je auto van afstand kan aflezen en bijbehorende softwaresoep naar je auto kan pushen vanaf komende versies. en waarschijnlijk in kleine lettertjes dat het niet altijd goed kan gaan en je hier bekend mee bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsandfort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 14:35
Ik heb voor een tijdje een ID.3 te leen van mijn lease maatschappij. Nou heb ik helaas geen idee welke versie/uitvoering ik heb.

Echter, de mode knop onder the cruise control instellingen doet niets, zegt dat er niets beschikbaar is. Ik vind de aanraakknoppen al een kriem, maar dat er een knop zit, die dus helemaal niets doet, is echt verwarrend.

Bestaan er ID.3's met enkel een speed limit cruise control?

Ik kan dus geen eens een normale cruise control activeren waar ik mijn voet van het pedaal kan halen? Laat staan adaptief, waar ik eigenlijk wel heel erg aan gewend ben geraakt merk ik nu. Ik kan me dit gewoon niet voorstellen, dat was volgens mij allemaal standaard bij mijn Kia, vanaf de meest uitgeklede versie al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
Simply1337 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:57:

Helaas, bij mij nog niet. Ik merk het wel :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Ter info.

Log in op: https://vwid.vwgroup.io/account

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2GhkSuSLcS-snhfW-yxkXs-8N4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/o6h8VeoTdG5rheLug0pWnzJZ.gif?f=fotoalbum_large

scroll naar beneden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HzapzFjpCaDi7-xrRFLgMlZ05M=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/oVZX8fWdS1rRmIGMcxyie9Qc.gif?f=fotoalbum_large

Click "manage"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-FBh7-VA5lSStjSk9tLMWjzLr8=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/bnLbWJb06WBIWuYaOwAQbr1C.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urqdvqhHgsm0bIOvrzqejn5Ygtk=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/RGSu8ZoTuKfs5UhIWsVP1NFM.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
tsandfort schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:43:
Ik heb voor een tijdje een ID.3 te leen van mijn lease maatschappij. Nou heb ik helaas geen idee welke versie/uitvoering ik heb.

Echter, de mode knop onder the cruise control instellingen doet niets, zegt dat er niets beschikbaar is. Ik vind de aanraakknoppen al een kriem, maar dat er een knop zit, die dus helemaal niets doet, is echt verwarrend.

Ik kan dus geen eens een normale cruise control activeren waar ik mijn voet van het pedaal kan halen? Laat staan adaptief, waar ik eigenlijk wel heel erg aan gewend ben geraakt merk ik nu. Ik kan me dit gewoon niet voorstellen, dat was volgens mij allemaal standaard bij mijn Kia, vanaf de meest uitgeklede versie al.
Voor zover ik weet bestaat dat niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MERXWr9598CF_Mm_kYbLu8PimoQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DSpCrxXSiS8ieirGgWUc6qgq.jpg?f=user_large

Dit stuur heb je ook? Aan de linkerkant heb je de opties. Als je op set duwt zou hij al op de CC moeten gaan. De knop tussen de + en - kun je de afstand tot je voorganger mee instellen. Knopje rechts boven de + laat je TA of CC instellen.

Doet dat allemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0

Kun je met 'Mode' (swipe) niet switchen tussen ACC en Speed limit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
en ter verduidelijking: Punt 3 kan in de eerste inlogsessie afwezig zijn. probeer het later opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 13:34

DJR

Toch vreemd dat je dit actief AAN moet zetten om in aanmerking te komen voor OTA updates.

Ten eerste hebben ze het goed verstopt dus er zijn legio eigenaren die dit niet eens weten.
Ten tweede: waarom zou je consent moeten geven voor een aanpassing in je software? Dat hoef je toch ook niet te geven als je de auto voor een onderhoudsbeurt weg brengt? Ik volg de filosofie hier achter niet.

Het lijkt van VW eerder een ontmoedigingsbeleid dan een proactief beleid om de auto's zo goed en up to date mogelijk op de weg te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
DJR schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:35:
Toch vreemd dat je dit actief AAN moet zetten om in aanmerking te komen voor OTA updates.

Ten eerste hebben ze het goed verstopt dus er zijn legio eigenaren die dit niet eens weten.
Ten tweede: waarom zou je consent moeten geven voor een aanpassing in je software? Dat hoef je toch ook niet te geven als je de auto voor een onderhoudsbeurt weg brengt? Ik volg de filosofie hier achter niet.

Het lijkt van VW eerder een ontmoedigingsbeleid dan een proactief beleid om de auto's zo goed en up to date mogelijk op de weg te houden.
Zie al een persbericht: 90% van onze gebruikers wil geen updates, daarom schrappen de optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby

Vind het wel weer bijzonder negatief gedacht. Ik heb het ook vandaag aangezet en had gisteren gewoon een OTA dus het is niet zo sturend dat alles tegengehouden wordt qua updates.

Je kunt het ook wat positiever zien. We weten dat er door Skoda is gezegd dat 4.0 niet mogelijk is vanwege allerlei privacy dingen. Dit consent geven lijkt me een typisch onderdeel van wél consent geven. Wellicht zitten ze dus op een spoor waar ze naar de toekomst toe dingen willen gaan implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsandfort
C0C0 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:58:
[...]

Kun je met 'Mode' (swipe) niet switchen tussen ACC en Speed limit?
Ik zal vanmiddag eens proberen te swipen... zat er op te drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:08
Nu heb ik de id3 ruim een jaar. Het was even een leerproces om al die digitale mogelijkheden te ontdekken. Tenminste wat ik nodig heb en wil gebruiken. Ik heb ook heel veel uitgezet. Al kan dat ook niet met alles. Sommige dingen staan de volgende dag weer aan.

Waar ik eigenlijk niet aan kan wennen, zijn die dikke stijlen vooraan. Zijn dat de zogenaamde A stijlen.
Die zijn zo verschrikkelijk dik en aanwezig dat ik in sommige verkeerssituaties geen goed zicht heb op medeweggebruikers. Zo heb in mijn omgeving van die omgebouwde kruispunten die zodanig gewijzigd zijn dat de doorgaande weg een scherpe bocht is en dat ik daar haaks op de radius van de bocht in moet komen. Dan zitten die dikke stijlen goed in de weg. Zeker als er ook nog iemand op de passagiersstoel zit.

Nu zullen velen van jullie er aan gewend zijn, omdat je om de zoveel jaar een andere modernere auto krijgt.
Ik ben in een keer naar een auto gegaan waarvan de ontwerpdatum meer dan 15 jaar nieuwer is. Dan vallen die stijlen wel op.
Ze zijn zo dit omdat dat veiliger is ivm een botsing. Maar het zicht is wel stukken slechter.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:23

helaas bestaan er zonder cc, rijdt er zelf 1...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsandfort
Slingertj3 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Dus enkel limit mode dan? En je mode knopje doet dan helemaal niks? Bizar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Slingertj3 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Is dat een import auto ofzo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Laatst online: 19:23
KaiseRRuby schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:17:
[...]

Is dat een import auto ofzo dan?
Beide correct. Duits geleverde 45kwh pure instapper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26

Heeft te maken met de privacy wetgeving in Europa, wij kunnen sleutels inleren voor auto’s, maar voor de nieuwe auto’s die allemaal een internetverbinding hebben, moeten we echt heel veel gegevens inzamelen voor we een sleutel kunnen inleren, ID kaart van mezelf, rijbewijs en kentekenbewijs klant, foto ingeslagen chassisnummer etc etcetera.

En dus ook toestemming geven voor OTA updates en gegevens delen. Het is een gigantische rompslomp, maar nodig is het wel in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusa4
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:17
Iemand een legenda wat qua hardware er geleverd wordt bij de ID4? Laatste post die ik vind in dit topic is Hardware versie H20 in 2022.

Ik heb zelf een ID4 Pro uit oktober 2023 en ben wel benieuwd naar eventuele hardwareverschillen tussen eerder en later uitgevoerde ID systemen. Mijn specs: Hardware H31, Software 1731, ABT hardware H50, ABT software 3082. Ik kan mij bijvoorbeeld niet vinden in de lag die vaak wordt beschreven in dit topic, loopt prima vlot door de menus eigenlijk.

Wellicht kan de hardwareversie ook invloed hebben op het beschikbaar krijgen van de 3.7 software (ik draai nu 3.5, reeds vanaf aflevering). Hopelijk met 3.7 pre-conditioning van de accu, want in koud weer snelladen met 60/70kwh voelt onnodig langzaam in ieder geval :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
tinusa4 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:12:
Iemand een legenda wat qua hardware er geleverd wordt bij de ID4? Laatste post die ik vind in dit topic is Hardware versie H20 in 2022.

Ik heb zelf een ID4 Pro uit oktober 2023 en ben wel benieuwd naar eventuele hardwareverschillen tussen eerder en later uitgevoerde ID systemen. Mijn specs: Hardware H31, Software 1731, ABT hardware H50, ABT software 3082. Ik kan mij bijvoorbeeld niet vinden in de lag die vaak wordt beschreven in dit topic, loopt prima vlot door de menus eigenlijk.

Wellicht kan de hardwareversie ook invloed hebben op het beschikbaar krijgen van de 3.7 software (ik draai nu 3.5, reeds vanaf aflevering). Hopelijk met 3.7 pre-conditioning van de accu, want in koud weer snelladen met 60/70kwh voelt onnodig langzaam in ieder geval :S.
Volgens eerdere berichten zou preconditioning nooit komen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusa4
pa2ra schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:19:
[...]

Volgens eerdere berichten zou preconditioning nooit komen, toch?
Genoeg info te vinden dat dit hardwarematig in de ID zit.

Bijv: “All ID cars do have the heater. I don't know why they can't programme it to turn on for preheating for a rapid in older cars. It could be a different spec heater, but it already turns on to help heat the battery some times when you are already plugged in to a rapid, so why not before.
As for low temperature behaviour, with 3.2, it comes on whenever the car is either charging or in gear (D/B/R) and the battery minimum temperature is below zero C. The outside temperature and having HVAC on/off makes zero difference. I've tested it with an obd dongle. As soon as battery min temp reaches zero it turns off (or, did when I was looking).”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Slingertj3 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:21:
[...]

Beide correct. Duits geleverde 45kwh pure instapper.
met odb11 zou op zijn minst ouderwets cruisecontrol geactiveerd moeten kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Laatst online: 20:58
Ik heb proef gereden in een ID.3. Toen bleek dat er geen speakers achterin zitten en dat sinds de prijsverlaging van 4 januari er ook geen pakket meer is waar dat in zit.
Als ik geen speakers achterin kan krijgen valt de ID.3 af. Wat een domme zet van Volkswagen.

Na wat zoeken op internet lijkt achteraf inbouwen ook geen optie, stopt vaak met werken na updates e.d. Iemand andere ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 19-09 13:39
orillion schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:34:
Ik heb proef gereden in een ID.3. Toen bleek dat er geen speakers achterin zitten en dat sinds de prijsverlaging van 4 januari er ook geen pakket meer is waar dat in zit.
Als ik geen speakers achterin kan krijgen valt de ID.3 af. Wat een domme zet van Volkswagen.

Na wat zoeken op internet lijkt achteraf inbouwen ook geen optie, stopt vaak met werken na updates e.d. Iemand andere ervaringen?
Dit geeft wel de indruk alsof ze die auto maximaal willen uitwringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 13-09 18:54
tinusa4 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Bijv: “All ID cars do have the heater. I don't know why they can't programme it to turn on for preheating for a rapid in older cars. It could be a different spec heater, but it already turns on to help heat the battery some times when you are already plugged in to a rapid, so why not before.
As for low temperature behaviour, with 3.2, it comes on whenever the car is either charging or in gear (D/B/R) and the battery minimum temperature is below zero C. The outside temperature and having HVAC on/off makes zero difference. I've tested it with an obd dongle. As soon as battery min temp reaches zero it turns off (or, did when I was looking).”
Dit klopt allemaal, maar zonder software gaat de hardware het niet doen. En over die software is volgens mij gezegd dat het niet gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Ik heb nu een ID.5 Pro modeljaar 2022, met nog softwareversie 3.1, blijkbaar.
Is er een manier om een update naar 3.2 (of later) te forceren? Of is het afwachten/langs de dealer?

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ben.Hahlen schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:25:
Ik heb nu een ID.5 Pro modeljaar 2022, met nog softwareversie 3.1, blijkbaar.
Is er een manier om een update naar 3.2 (of later) te forceren? Of is het afwachten/langs de dealer?
Heb je (kwam deze week weer ter sprake, ik link maar eigenwijs mijn eigen post) toestemming gegeven voor OTA updates? Na 3.1 zou er eigeniljk geen dealerbezoek meer nodig moeten zijn voor software-updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Tarin schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:11:
[...]

Heb je (kwam deze week weer ter sprake, ik link maar eigenwijs mijn eigen post) toestemming gegeven voor OTA updates? Na 3.1 zou er eigeniljk geen dealerbezoek meer nodig moeten zijn voor software-updates.
Daar heb ik naar gekeken, maar ik heb die optie (nog) niet in de portal... Dat is dus nog even afwachten :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:21

Interieur Style Pakket Plus is het enige pakket waarin een upgrade zit van de standaard audio:

High-end geluidsysteem Beats
8-kanaalsversterker met zes luidsprekers en subwoofer (400 Watt)

Waar de 6 speakers zitten vertelt het verhaal niet, maar dat is nog het uitzoeken waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freighter
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-12-2024
MrSnowflake schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 00:25:
[...]

Heb je toevallig het glazen dak besteld? Want dan is dat niet onverwacht, die extra vertraging
Klopt, met glazen dak - VW had weliswaar Januari beloofd vandaar de teleurstelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Laatst online: 20:58
MJMaverick schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:56:
[...]

Interieur Style Pakket Plus is het enige pakket waarin een upgrade zit van de standaard audio:

High-end geluidsysteem Beats
8-kanaalsversterker met zes luidsprekers en subwoofer (400 Watt)

Waar de 6 speakers zitten vertelt het verhaal niet, maar dat is nog het uitzoeken waard lijkt me.
Goed gevonden! Helaas komt de totaalprijs dan wel € 4500 hoger uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20-09 19:34
Vandaag de bevestiging (en foto’s) gekregen van de dealer dat mijn ID.4 Pro Business (2024) is binnengekomen. Nog 3weken wachten tot levering 😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNoKWQq1Fpihz429A0ItdlorIA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3hpvkxX6yBnVqlMunFvr2zg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMwVqYSUMSti_XImoxcjP2FZSlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uF5B9y4rara09WAqte1LfJVa.jpg?f=fotoalbum_large

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkske
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:41
Vraagje aan de (Vlaamse?) ID.7 bezitters (in afwachting op afspraak bij garage): ik rij nu 4,5 jaar met vw passat variant. Ik zou niet meer iets anders willen. We trekken er veel op uit met 2 kleine kindjes en gooien gewoon loopfietsjes, koelkast, tent, buggy in koffer, alles past er altijd net in.
Jammergenoeg moet ik dit jaar een nieuwe kiezen en de passat variant is uit de lijst. Alles is elektrisch. Budget laat een goed uitgeruste id.7 toe.
Is die van koffer vergelijkbaar? Of is die tourer versie binnenkort te bestellen? Een dakrail is geen optie zie ik. Een relatief kale vw id buzz past ook in budget, maar lees er niet veel goeds over, maar die heeft ook wel wat koffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:27

kaanmijo

Picobello B.V.

Je kan kijken naar het (knappere) zusje van de ID.3, de Cupra Born. Die heeft wel speakers achterin (als je de uitvoering neemt met Beats Audio) en qua prijs verschilt dat volgens mij niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 09:25
Iemand dit al eens gezien? Bij mode alleen maar Comfort beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ueR9EV9XsB5hvRIu37VG1CV1BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVEvaG3L23QVTTXyvxs9hHoh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmfDCu1u8E_QFZfD53p6J3P20TM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZwmnfKKS2LxXUGBSCgtPGfa5.jpg?f=fotoalbum_large

Mis ik iets?? ID.5 Pro Performance 2023 (3.2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 09:25
mawi schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:12:
Iemand dit al eens gezien? Bij mode alleen maar Comfort beschikbaar:

Mis ik iets?? ID.5 Pro Performance 2023 (3.2)
Never mind, uitzetten ff wachten en weer aanzetten did the trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
Valkske schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:28:
Vraagje aan de (Vlaamse?) ID.7 bezitters (in afwachting op afspraak bij garage): ik rij nu 4,5 jaar met vw passat variant. Ik zou niet meer iets anders willen. We trekken er veel op uit met 2 kleine kindjes en gooien gewoon loopfietsjes, koelkast, tent, buggy in koffer, alles past er altijd net in.
Jammergenoeg moet ik dit jaar een nieuwe kiezen en de passat variant is uit de lijst. Alles is elektrisch. Budget laat een goed uitgeruste id.7 toe.
Is die van koffer vergelijkbaar? Of is die tourer versie binnenkort te bestellen? Een dakrail is geen optie zie ik. Een relatief kale vw id buzz past ook in budget, maar lees er niet veel goeds over, maar die heeft ook wel wat koffer.
Kan je nog even wachten? https://www.autoreview.nl...motor%20ge%C3%AFntegreerd 15 cm langer dan de huidige Passat Variant, kunnen de fietsen nog een beetje meegroeien ook nog

[ Voor 4% gewijzigd door kisik op 01-02-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
A.Geerts schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:07:
Vandaag de bevestiging (en foto’s) gekregen van de dealer dat mijn ID.4 Pro Business (2024) is binnengekomen. Nog 3weken wachten tot levering 😃

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Amai! Dat moet een van de eerste nieuwe modellen zijn! Fantastisch kleur ook! Hoe kom je aan die foto's? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Freighter schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:54:
[...]

Klopt, met glazen dak - VW had weliswaar Januari beloofd vandaar de teleurstelling :)
Ik snap het volledig. Tegen mij waren ze duidelijk: begin december stond de verwachtte datum op juni, maar dat kon ook later zijn. Ze konden geen garanties geven. Dus ik heb onder andere om die reden geopteerd voor een metalen dak. Mijn Superb iV heeft me genoeg problemen gekost dus wou er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
Nexoez schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:14:
[...]

Amai! Dat moet een van de eerste nieuwe modellen zijn! Fantastisch kleur ook! Hoe kom je aan die foto's? :D
De verkoper die ik aan de telefoon had vroeg of ik foto’s wilde ontvangen. Was zelf ook wel nieuwsgierig😊

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
De id.7 Tourer is bestelbaar. Volgens de configurator is hij €1000 duurder als de liftback.

Als het niet perse vw moet zijn, is de Kia EV9 ook heel interessant. Beetje duurder als de id.7 wel maar een mega groot koffer.

[ Voor 6% gewijzigd door MrSnowflake op 01-02-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
A.Geerts schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:21:
[...]

De verkoper die ik aan de telefoon had vroeg of ik foto’s wilde ontvangen. Was zelf ook wel nieuwsgierig😊
Zit de batterijvoorverwarming er ook in als je geen warmtepomp gekozen hebt? Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusa4
Nexoez schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:46:
[...]

Zit de batterijvoorverwarming er ook in als je geen warmtepomp gekozen hebt? Enig idee?
Gebeurt volgens mij met de standard PTC heater. Niet afhankelijk of je wel of niet WP hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:07
Qua kofferlengte (op de koffervloer) gaat de ID.7 de vergelijking wel doorstaan, maar het volume van een Passat Variant ga je in de ID.7 liftback niet terugvinden.

https://www.carsized.com/...swagen-id7-2023-liftback/

Bezoek zeker eens een VW dealer in de buurt, ze hebben allemaal wel een ID.7 in de toonzaal op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door bdbfz op 01-02-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-09 21:23
MrSnowflake schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:21:
[...]

De id.7 Tourer is bestelbaar. Volgens de configurator is hij €1000 duurder als de liftback.

Als het niet perse vw moet zijn, is de Kia EV9 ook heel interessant. Beetje duurder als de id.7 wel maar een mega groot koffer.
waar zou deze te bestellen zijn dan? Ik vind de tourer nog nergens. en mijn verkoper zei dat die pas vanaf half 24 bestelbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-09 21:23
A.Geerts schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dikke Kar, wanneer heb je hem besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
LucKoekkoek schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:23:
[...]

waar zou deze te bestellen zijn dan? Ik vind de tourer nog nergens. en mijn verkoper zei dat die pas vanaf half 24 bestelbaar zou zijn.
In Belgie:
Je kan de ID.7 Tourer vandaag al configureren en bestellen. Dat doe je door de berline ID.7 te configureren en in de optielijst ‘ID. Tourer’ aan te vinken. Op die manier wordt jouw wagen als eerste afgewerkt!
bron: https://www.volkswagen.be/nl/modellen/id7.html#tourer

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien een open deur; maar hier in Nederlands zeg we wel: kleine kinderen worden groot ;-)
niets, aan elogen natuurlijk maar de fietsjes, die nu loopfietsjes zijn gaan straks (ook) in de tourer niet meer passen. Ik weet niet hoe lang je met de auto (moet) gaan doen, maar 't wordt al snel te klein...

Als ik nu kijk op welke fiets onze jongste fietst, past dat ook niet een de tourer (die voornamelijk zorgt dat je de hoogte in kan stapelen natuurlijk)

Natuurlijk snap ik dat je de ruimte altijd beschikbaar hebt, maar om de keus af te laten hangen van het feit dat je nu nog loopfietsjes mee kan nemen, 'straks'. moet je toch aan de fietsdrager ;-)

Misschien gewoon iets om in 't achter hoofd te houden :-)

En inderdaad ga gewoon eens kijken, persoonlijk (!) vind ik de Tourer/Variant versies van VW nooit zo mooi. Vandaar dat wij gewoon de liftback hebben genomen, ruimte genoeg om straks met z'n vieren op vakantie te gaan (er wordt toch tot onder de 'hoedenplank'. gepakt ;-) )

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.Geerts
LucKoekkoek schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:24:
[...]

Dikke Kar, wanneer heb je hem besteld?
In september 2023, besteld als 174pk omgezet door VW naar 286pk.

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
A.Geerts schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:41:
[...]

In september 2023, besteld als 174pk omgezet door VW naar 286pk.
Da's toch ook mooi, gewoon zomaar 112 pk extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
LucKoekkoek schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:23:
[...]

Dan is je verkoper niet goed geïnformeerd geweest, of hij vergist zich en bedoelt levering vanaf half 24, iets wat me goed mogelijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
MrSnowflake schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Dan is je verkoper niet goed geïnformeerd geweest, of hij vergist zich en bedoelt levering vanaf half 24, iets wat me goed mogelijk lijkt.
Op de Nederlandse site staat deze informatie nog niet.
Wellicht dat men in Belgie voorop loopt

spoiler:
dat zou ook voor het eerst zijn :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:32
In principe is de tourer bestelbaar bij vw, maar in de lease lukt het nog niet, toch niet bij Alphabet. Blijkbaar omdat de specificaties nog niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Invictus66 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:16:
[...]

In principe is de tourer bestelbaar bij vw, maar in de lease lukt het nog niet, toch niet bij Alphabet. Blijkbaar omdat de specificaties nog niet beschikbaar zijn.
Lol bij Athlon was de id.7 begin december nog €200/maand duurder als j&t dus wel niet helemaal mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
DonJunior schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:00:
[...]

Op de Nederlandse site staat deze informatie nog niet.
Wellicht dat men in Belgie voorop loopt

spoiler:
dat zou ook voor het eerst zijn :+
Sorry, ik ging er van uit dat je de originele vraagsteller was en dus dat je Vlaming was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
MrSnowflake schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:16:
[...]

Sorry, ik ging er van uit dat je de originele vraagsteller was en dus dat je Vlaming was.
ERUIT GAUW!! :o

*mij een beetje vlaming noemen. Moet niet gekker worden hier :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Even wat heel anders wat me al een tijdje opvalt. Ik wissel nog wel met regelmaat van telefoon dus heb al met veel devices geconnect met de auto. Wat mij opvalt: ik heb op dezelfde plekken dat Android Auto (AA) helemaal de verbinding verliest en op dezelfde plekken dat hij flink hapert.

Bijvoorbeeld: binnenrijden van de parkeergarage van de Jumbo in Leidsche Rijn. AA verbreekt complete verbinding, mijn vriendin heeft hetzelfde met haar Android telefoon. Of bijvoorbeeld tussen Laren en Hilversum, altijd op dezelfde plek een flinke stotter in de verbinding. Ik heb het met Carplay nooit gehad. Op internet lees ik dat dit probleem al jaren aan de gang is. Ik heb het alleen nog maar ervaren met deze auto, terwijl ik meer auto's met AA/Carplay heb gehad.

Hebben jullie hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:12

Termy

valt er nog wat te fragge?

KaiseRRuby schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:29:
Even wat heel anders wat me al een tijdje opvalt. Ik wissel nog wel met regelmaat van telefoon dus heb al met veel devices geconnect met de auto. Wat mij opvalt: ik heb op dezelfde plekken dat Android Auto (AA) helemaal de verbinding verliest en op dezelfde plekken dat hij flink hapert.

Bijvoorbeeld: binnenrijden van de parkeergarage van de Jumbo in Leidsche Rijn. AA verbreekt complete verbinding, mijn vriendin heeft hetzelfde met haar Android telefoon. Of bijvoorbeeld tussen Laren en Hilversum, altijd op dezelfde plek een flinke stotter in de verbinding. Ik heb het met Carplay nooit gehad. Op internet lees ik dat dit probleem al jaren aan de gang is. Ik heb het alleen nog maar ervaren met deze auto, terwijl ik meer auto's met AA/Carplay heb gehad.

Hebben jullie hetzelfde?
Ik woon in de buurt van die Jumbo dus zou er wel eens in kunnen rijden als test, normaal kom ik daar alleen lopend of op de fiets ;).

Ik heb wel eens de verbinding verloren maar vrij zeldzaam en zover ik kan oordelen niet op dezelfde plek. Draadloos of bedraad?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
tinusa4 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Dit is ook altijd nog een optie als je je batterij wil voorverwarmen

YouTube: Avoid Slow Charging In The Cold! Here's Why You Have To "Yo-Yo" Your...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
alleen hij komt onder de 20% aan en de andere niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:12

Termy

valt er nog wat te fragge?

@KaiseRRuby Het toeval wil dat m'n vrouw er bij uitzondering met de auto naar de Jumbo ging als onderdeel van een tripje, terwijl ze AA aan had (standaard als zij rijdt) en de muziek ging gewoon door, niks gemerkt van een storing of wat dan ook.. ben bang dat het aan iets specifieks bij jou ligt.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

grappig dat hij ook last heeft van ramen die omlaag gaan ipv omhoog. dacht dat het aan mij lag.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
KaiseRRuby schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:29:

Hebben jullie hetzelfde?
Dat gebeurt waarschijnlijk op plekken waar je geen mobiel netwerkontvanst hebt. Ik had hetzelfde in mijn Superb iV.
Ik kan me nu niet meer herinneren of ik het had met de oude bedrade versie of een tijdje met de draadloze variant. (Ze hebben omwille van een probleem een of andere belangrijk moederbord vervangen, waardoor ik ook ineens AA wireless had). Als het draadloos was, dan hebben ze het met een update kunnen oplossen voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSnowflake
Gisteren telefoon gehad dat mijn ID.7 binnenkort in productie gaat. Eind maart zou hij bij de dealer moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riyu
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-09-2024
Morgen mag ik eindelijk mijn ID 4 Pure Performance ophalen. Besteld eind maart 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:07
Riyu schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:04:
Morgen mag ik eindelijk mijn ID 4 Pure Performance ophalen. Besteld eind maart 2023.
Leuk! Veel plezier ermee. Als je wil kan je een lijntje toevoegen in het Google document (link onderaan de pagina), dat geeft anderen een idee van de huidige levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
Riyu schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:04:
Lekker! Is dat dan het 2024 model? Met geupdate infotainment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riyu
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-09-2024
Nexoez schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:41:
[...]

Lekker! Is dat dan het 2024 model? Met geupdate infotainment?
Is voor mij nog onduidelijk, morgen volgen de foto’s 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
sl1000 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:40:
[...]

het gewenste percentage bij lader en aankomst kun je nu met 3.2 en nieuwer instellen in de interface.
Vandaag op een ritje op de native navigatie gereden om eens te kijken of dit voor mij zou kunnen werken volgende week naar Oostenrijk. Ik kon deze mogelijkheden niet vinden eigenlijk. Waar kan ik dit % vinden om in te stellen?

Verder: volgens mij kan je niet instellen dat in de navigatie alleen Ionity of alleen Wecharge moet worden gebruikt of wel? Je kan ze wel selecteren om getoond te worden op de navigatiekaart, maar niet als preffered laadstation op de route denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

het is handiger om gewoon ABRP te gebruiken op lange afstanden. die is een stuk pracitscher dan de orginele navi die je constant wil laten stoppen bij tankstations waar je niet eens kan opladen..

de navi komt uit de fossiele kant van VAG en is totaal niet ingericht op lange afstanden electrisch rijden zoals de navi die je bij tesla of zo tegenkomt.

[ Voor 28% gewijzigd door flippy op 04-02-2024 22:37 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Ik rij de auto al 3 jaar (zonder gebruik te maken van de native nav, want werkt niet lekker) maar in winterse omstandigheden eigenlijk nog echt lange ritten gehad ook. Tot nu de auto gereden net als ICE..... Rijden tot je bijna leeg bent en dan gaan laden, navigeren op Google Maps of Waze.. Ik merk dat ik nu wat meer behoefte heb aan een systeem dat me meer ondersteund.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
kisik schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:18:
[...]

Vandaag op een ritje op de native navigatie gereden om eens te kijken of dit voor mij zou kunnen werken volgende week naar Oostenrijk. Ik kon deze mogelijkheden niet vinden eigenlijk. Waar kan ik dit % vinden om in te stellen?

Verder: volgens mij kan je niet instellen dat in de navigatie alleen Ionity of alleen Wecharge moet worden gebruikt of wel? Je kan ze wel selecteren om getoond te worden op de navigatiekaart, maar niet als preffered laadstation op de route denk ik?
Ik deed het altijd route uitstippen met abrp en navigeren met google maps. Heb dit nog niet met 3.2 navi geprobeerd maar alle ervaringen daarmee tot nu toe geven me niet het vertrouwen die uitsluitend te gebruiken. Ik kijk nu zelf naar tronity voor actueel accu% icm google maps.
Voor wat betreft route naar oostenrijk een paar tips:
1. Kijk even in het topic Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
2. Op drukke momenten: mijdt ionity want daar navigeert half ev rijdend nl op
3. In DE kun je inmiddels gewoon bij bijna elke stop ook snelladen
4. Kijk ook eens naar enbw voor DE, die hebben goede app, service en stampen snellaadstations bij tankstations uit de grond in een tempo waar fastned jaloers van wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ro ofzo schreef op maandag 5 februari 2024 @ 00:37:
[...]

Ik deed het altijd route uitstippen met abrp en navigeren met google maps. Heb dit nog niet met 3.2 navi geprobeerd maar alle ervaringen daarmee tot nu toe geven me niet het vertrouwen die uitsluitend te gebruiken. Ik kijk nu zelf naar tronity voor actueel accu% icm google maps.
Voor wat betreft route naar oostenrijk een paar tips:
1. Kijk even in het topic Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
2. Op drukke momenten: mijdt ionity want daar navigeert half ev rijdend nl op
3. In DE kun je inmiddels gewoon bij bijna elke stop ook snelladen
4. Kijk ook eens naar enbw voor DE, die hebben goede app, service en stampen snellaadstations bij tankstations uit de grond in een tempo waar fastned jaloers van wordt
+1 voor de EnBW-App - da's de hoofd-laadinfrastructuuraanbieder bij ons en geeft (iig in Duitsland) accuraat aan hoeveel en welke aansluitingen beschikbaar en bezet zijn - bij aanbieders die het ondersteunen zowaar met een indicatie hoe lang al, zodat je in kan schatten of de kans bestaat dat hij in 10 minuten toch vrij is (laadfiles uitgesloten).
De laadperkjes van EnBW zijn inderdaad indrukwekkend, maar de grotere (meer dan 2x2 aansluitingen) staan helaas vaak niet direct naast een fastfoodtent waar je even koffie kan halen en lozen.

Nog een puntje voor als je buiten de winkel-openingstijden door Duitsland rijdt:
5. Kijk uit dat je niet een laad-perkje op de met slagboom afgesloten parkeerplek van een bouwmarkt ofzo inplant op een zondagmiddag. Wordt in de EnBW-app duidelijk aangegeven.
Ze doen hier niet aan koopzondagen.

Pagina: 1 ... 320 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.