Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 319 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
geert.a schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:15:
In de loop van deze week wordt mijn ID.4 geleverd.
Vrijdag komen ze mijn laadpaal installeren en instellen.
In Belgie heb je het capaciteitstarief waar er nergens veel uitleg te vinden is wat dit nu echt meer kost op jaarbasis.
Een collega die een Tesla model Y heeft kan instellen in zijn auto menu instellen met hoeveel KWH de auto max mag laden bvb 2,5 KW
Is dit ook zo bij de ID 4 dus kan je in de laadmenu ergens aangeven met welk laadvermogen je wil laden?
Of moet ik een max vermogen laten instellen op mijn laadpaal?
Hoe gaan de Belgen op dit forum om met het capaciteitstarief en op welk vermogen laden jullie thuis?
Ik zou kijken dat ik dit (dynamisch) op de laadpaal kan regelen. Als die met je energiemeter is verbonden, kan je afhankelijk van de opbrengst van je zonnepanelen, mogelijk sneller laden als de zonnepanelen meer stroom opleveren. Als je weet welke paal je krijgt, kan je vast in het betreffende topic hier gaan neuzen voor tips hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
sweebee schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:25:
Wat is iedereen zijn ervaring hier met het laden? Voor onze werknemer hebben we een ID.3 Pro Performance (58kwh), maar dat ding laad echt als een draak. van 10% naar 80% in 45 minuten of soms zelfs langer. Ik neem aan dat dit nu voornamelijk door de kou komt? In de zomer (hogere temperaturen) zou het veel beter moeten zijn.
Heb een 2020 ID3, weet niet of het bij nieuwere anders is: de accu kun je niet voorverwarmen en tijdens het rijden wordt hij nauwelijks warmer. Pas als je aan de laadpaal staat gaat hij verwarmen. Dit duurt relatief lang zodat je al dusdanig veel hebt bijgeladen op laag tempo dat je niet meer kan profiteren van snelladen. In theorie zou ie rond 12 graden batterijtemp met ongeveer 65kW laden. Kortom: schiet niet op allemaal in mijn ervaring. Of je moet hem bijna leeg rijden en dan pas laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:27
Wat is iedereen zijn ervaring hier met het laden? Voor onze werknemer hebben we een ID.3 Pro Performance (58kwh), maar dat ding laad echt als een draak. van 10% naar 80% in 45 minuten of soms zelfs langer. Ik neem aan dat dit nu voornamelijk door de kou komt? In de zomer (hogere temperaturen) zou het veel beter moeten zijn.
Is geen peil op te trekken lijkt het. Van de week op 1 dag 2x bij een snellader gestaan. 1x Fastned waarbij ik tussen de 40 en 60kW zag staan. Dit was van 30% t/m 70%

Bij een punt van BP had ik 115kW vanaf 6% tot zeker 55%. Daarna werd het iets minder.

Bij beide laadsessies was het rond het vriespunt.

Wellicht dat het ook uitmaakt hoeveel er naast staan te laden? Bij Fastned waren alle 4 de plekken bezet. Bij BP maar 2 van de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
In Belgie heb je het capaciteitstarief waar er nergens veel uitleg te vinden is wat dit nu echt meer kost op jaarbasis.
Een collega die een Tesla model Y heeft kan instellen in zijn auto menu instellen met hoeveel KWH de auto max mag laden bvb 2,5 KW
Is dit ook zo bij de ID 4 dus kan je in de laadmenu ergens aangeven met welk laadvermogen je wil laden?
Hoe gaan de Belgen op dit forum om met het capaciteitstarief en op welk vermogen laden jullie thuis?
Heb je een 'nieuw' model besteld? (Model 2024) of heb je nog een 2023 model? Ik ben heel benieuwd. Ik ben benieuwd of ze de nieuwe modellen reeds uitleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
wiz schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:55:
Kan het zijn dat er weer issues met de backend zijn? Ik kan in- en uitloggen wat ik wil, maar kom met de VW app niet meer volledig geconnect met de ID.4 ... Blijf enkel maar de melding "limited services" krijgen. Cache legen of app herinstalleren maakt niets uit .. Grappig genoeg krijg ik wel gewoon netjes een notificatie wanneer de autop weer opgeladen is ...
als ik de auto instap, zie ik nu een scherm waarin ik online / offline / gebruikerwissel kan klikken en dan direct doorga na normale scherm. zie het normale inlog scherm niet meer. ook mijn app connect niet meer met de auto???

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert.a
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-11-2024
Nexoez schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:42:
[...]

Heb je een 'nieuw' model besteld? (Model 2024) of heb je nog een 2023 model? Ik ben heel benieuwd. Ik ben benieuwd of ze de nieuwe modellen reeds uitleveren..
Is nog niet het nieuwe model is nog de 2023, stond reeds van half november in de garage,en mag nu geleverd worden is namelijk een leasing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:21
Rusky schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:05:
[...]

als ik de auto instap, zie ik nu een scherm waarin ik online / offline / gebruikerwissel kan klikken en dan direct doorga na normale scherm. zie het normale inlog scherm niet meer. ook mijn app connect niet meer met de auto???
Lijkt erop dat de auto offline is.

Wanneer je Gebruikerswissel selecteert, kun je dan jouw eigen profiel kiezen?

Wanneer je Online selecteert, gebeurt dat dan ook? Zo niet dan kan het zijn dat de communicatiemodule in storing is. Dat gebeurt vaker, wachten kan helpen om dat op te lossen of je kunt de 'zekering 19' (search in dit topic is your friend) truc uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VWID4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-03 13:20

Hij is er mee naar oostenrijk geweest en heeft er 14 uur over gedaan 8)7

Ben zelf mijn Model 3 (60kwh) gewent, maar had niet zo'n groot verschil verwacht.
Mijn ervaring op ritjes richting de wintersport is dat de ID4 77kwh wel boven de 100 kwh per uur haalt. Op een snellader in Nederland haal ik dat vaak niet. Of het werkt weet ik niet, maar ik rijd vaak (als dat kan) even wat harder net voordat ik bij de laadstop ben. Zeker in Duitsland kun je op sommige stukken even flink hard rijden en ik heb de indruk dat de batterij daarvan opwarmt en dan sneller wil laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 11:12
VWID4 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Mijn ervaring op ritjes richting de wintersport is dat de ID4 77kwh wel boven de 100 kwh per uur haalt. Op een snellader in Nederland haal ik dat vaak niet. Of het werkt weet ik niet, maar ik rijdt vaak (als dat kan) even wat harder net voordat ik bij de laadstop ben. Zeker in Duitsland kun je op sommige stukken even flink hard rijden en ik heb de indruk dat de batterij daarvan opwarmt en dan sneller wil laden.
Ik heb hier ook al eens een foto van gepost.
122kw bij 0 graden C. Wel pas onder de 10 pct gaan laden.
https://gathering.tweaker...message/77841928#77841928

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZksVUvVgDu8T_jv8knRwJxUIDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lo9Lnk0lNhDtbEjP5eAviuZd.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was vrijdag in Duitsland -3 graden na ca. 500km gereden te hebben. Dikke prima! Daarvoor niet getrapt want de lader was verder dan gedacht. Ca 130kph…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacob.korf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 00:53
EHA1337 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:02:
[...]

Is geen peil op te trekken lijkt het. Van de week op 1 dag 2x bij een snellader gestaan. 1x Fastned waarbij ik tussen de 40 en 60kW zag staan. Dit was van 30% t/m 70%

Bij een punt van BP had ik 115kW vanaf 6% tot zeker 55%. Daarna werd het iets minder.

Bij beide laadsessies was het rond het vriespunt.

Wellicht dat het ook uitmaakt hoeveel er naast staan te laden? Bij Fastned waren alle 4 de plekken bezet. Bij BP maar 2 van de 8.
Heb nu een jaar de ID.4 Gtx. Ben er mee naar Kroatië, Noorwegen en lange ritten in Nederland mee geweest. Mijn ervaring is dat het erg per laadpaal afhangt. Ik laad meestal Quick chargers van +120KW, maar haal het zelden. Meestal tussen 50&80KW. Vooral Kroatië heen 5x geladen, terug 6x. Betekent 30min x 11 = 5,5u reistijd aan laden kwijt, alhoewel we het ook gebruikten voor pitstops/eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02
Wat voor mij heeft meegespeeld qua elektrische auto is dat we een kleine hebben dus we moeten verplicht toch al stoppen na 2 uur ongeveer. Even in een nachtje naar Oostenrijk knallen zit er toch al niet in, dus even laden kan er ook prima bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
ik ben nu inmiddels 2 keer met de vouwwagen in ~12 uur naar Oostenrijk gereden (~930km). cruise staat dan in dld op 105km, en in het zomerse weer is het verbruik dan rond de 21/22KW per 100KM.
4x laden onderweg en dat kost inderdaad rond de 2 uur. Even wat laadpunten uitzoeken waar je "pull-through" hebt, zodat je niet hoeft af te koppelen en dan lukt dat eigenlijk best.
ik vind elke 2 tot 2.5 uur laden eigenlijk niet zo erg. Na zo'n tijd is even de benen strekken toch wel prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
KaiseRRuby schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:12:
Wat voor mij heeft meegespeeld qua elektrische auto is dat we een kleine hebben dus we moeten verplicht toch al stoppen na 2 uur ongeveer. Even in een nachtje naar Oostenrijk knallen zit er toch al niet in, dus even laden kan er ook prima bij.
De auto is vaker eerder voldoende opgeladen, dan een vierjarig meisje (met heel pedagogisch verantwoord enige omkoping van een koekje/ijsje/weer een 2 uur the playlist "This is K3" op Spotify) uit de speeltuin weer terug in de auto heb gekregen.

Met de benzine-auto was het toch even tanken, plassen en weer door..

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Even voor het idee, ik heb me een paar dagen verdiept in sneeuwkettingen en winterbanden voor de ID.5 GTX. Mocht er iemand ooit de zoekfunctie gebruiken dan komt dit misschien naar voren en bespaart het je uren zoeken.

Heb uiteindelijk besloten om gewoon via de LM de banden te laten vervangen voor winter en dan ook dezelfde maten. Dus 235/50 r20 voor, 255/45 r20 achter. Je hebt maar 12mm speling in de wielkast en eigenlijk de enige iets betaalbare optie is de König XG-12 PRO 255. Kon een setje kopen via Amazon (refurbished) voor 163 euro.

Anders kom je al snel aan loopvlakkettingen, die zijn allemaal minimaal 350+ euro. Huren is in deze maat ook praktisch onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
KaiseRRuby schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:27:
Even voor het idee, ik heb me een paar dagen verdiept in sneeuwkettingen en winterbanden voor de ID.5 GTX. Mocht er iemand ooit de zoekfunctie gebruiken dan komt dit misschien naar voren en bespaart het je uren zoeken.

Heb uiteindelijk besloten om gewoon via de LM de banden te laten vervangen voor winter en dan ook dezelfde maten. Dus 235/50 voor, 255/45 achter. Je hebt maar 12mm speling in de wielkast en eigenlijk de enige iets betaalbare optie is de König XG-12 PRO 255. Kon een setje kopen via Amazon (refurbished) voor 163 euro.

Anders kom je al snel aan loopvlakkettingen, die zijn allemaal minimaal 350+ euro. Huren is in deze maat ook praktisch onmogelijk.
Voor de volledigheid gaat om 20 inch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:37
DonJunior schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Voor alles is een eerste keer ;)
[Afbeelding]

..en hier de mogelijke reden:
[Afbeelding]

Zal straks eens kijken in de auto of ik dit wil aanzetten..
Idd wil je de auto zien , dan even in het menu van de auto, locatie/gegevens aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:29:
[...]

Voor de volledigheid gaat om 20 inch toch?
Yes, ik pas het even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Haan

dotnetter

Ik heb sinds gisteren iets heel irritants. Ik wil radio luisteren, maar de auto schakelt steeds direct over naar Carplay en dan stopt de radio. Tot nu toe deed ie dat alleen eenmalig, wat ook al irritant is, maar nu kan ik helemaal geen radio meer luisteren, of ik moet Carplay uitzetten en dan heb ik m'n navigatie via telefoon niet meer :/
Meer mensen hier last van? ID.4 met 3.2 software.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:04
Ik laad voorlopig op met de 230V lader tegen 2,3 kW, dus heb ik hier nog geen last van. Ik ben een laadstation aan het overwegen, uiteraard met loadbalancing owv het capaciteitstarief. In de app van VW kan je het vermogen wel halveren onder instellingen “Verminderde AC-laadstroom”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31

Boy

www.byoscoop.nl

M'n vrouw belde eind van de middag, stond met platte band.

Ik zei we hebben mobiliteitsservice bij VW, dus komt goed.
Ik bel via de app, na kleine 10 min in de wacht iemand aan de lijn. Moet aardig wat vragen beantwoorden van KM-stand e.d. maar ze gingen haar bellen.

Hoorde van m'n vrouw dat ze eerst hoorde dat alles geregeld ging worden, later leek het toch niet helemaal te lukken om de dealer in de buurt te laten helpen en vervangend vervoer te regelen, omdat de auto > 3 jaar oud is (dat is zo sinds een maand).

Toen hebben ze de wegenwacht ingeschakeld, maar vervangend vervoer was niet mogelijk. Auto zou daar (zo'n 60 km van huis) ergens geborgen worden en vanaf dat punt moet m'n vrouw zelf maar kijken hoe ze thuis komt e.d.

Balen.
Wegenwacht komt, is mijn vrouw toch nog lid (we waren afgelopen keer idd te laat met opzeggen!) en alles werd geregeld: berging naar een plek daar in de buurt, er werd vervangend vervoer geregeld, de auto wordt morgen of overmorgen naar mijn dealer hier in de buurt gebracht, allemaal top geregeld.

Nu denk ik dus dat ik die mobiliteitsservice niet echt meer wil en toch maar lid blijf bij de Wegenwacht na deze ervaring.

Nog iemand iets soortgelijks meegemaakt met de mobiliteitsservice? Ik had gedacht dat het zich wel zou kunnen meten met de Wegenwacht.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

[b]Boy in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Hoorde van m'n vrouw dat ze eerst hoorde dat alles geregeld ging worden, later leek het toch niet helemaal te lukken om de dealer in de buurt te laten helpen en vervangend vervoer te regelen, omdat de auto > 3 jaar oud is (dat is zo sinds een maand).
Vervangend vervoer krijg je sowieso niet bij een lekke band.

• Bij lekke band of lege accu alleen hulp ter plaatse of
doorsleep naar dealer. Geen vergoeding vervangend vervoer

Ik heb enkel goede ervaringen met de Wegenwacht.

Die Mobiliteitsservice van VW ziet er sowieso al karig uit en iets zegt mij dat ze er alles aan doen om geen service te verlenen. Maar daar ben jezelf al achter gekomen.

Ook een manier om klanten niet aan je te binden ;)

Op de Wegenwacht kun je altijd rekenen en da's ook wel een lekker gevoel.
Ik heb het nooit in het buitenland nodig gehad of dat het daar goed werkt weet ik niet.

[ Voor 28% gewijzigd door MLLL op 24-01-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 11:12
Waar heb je de info van 12mm gevonden? Ik heb kettingen besteld van 16mm voor 19inch. Ik hoop dat deze wel zullen passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 08:25
VW mobiliteit service recent 2x ingeschakeld ivm defecte e-sound module, inmiddels vervangen… Beide keren was het weekend en werd door VW gewoon de wegenwacht (waar ik overigens ook lid van ben) ingeschakeld.

Geen VW specifieke service dus, behalve aan de telefoon. Wachttijd aan de telefoon was er nauwelijks.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
pietermx schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:02:
VW mobiliteit service recent 2x ingeschakeld ivm defecte e-sound module, inmiddels vervangen… Beide keren was het weekend en werd door VW gewoon de wegenwacht (waar ik overigens ook lid van ben) ingeschakeld.

Geen VW specifieke service dus, behalve aan de telefoon. Wachttijd aan de telefoon was er nauwelijks.
Hier dezelfde ervaring, snel en adequaat geholpen door VW mobiliteit service bij een lekke band,

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
de_menne schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:01:
[...]

Waar heb je de info van 12mm gevonden? Ik heb kettingen besteld van 16mm voor 19inch. Ik hoop dat deze wel zullen passen.
Heb het hier van.

Degene uit de VW webshop zijn ook 9mm trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
Boy schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:22:
M'n vrouw belde eind van de middag, stond met platte band.

Ik zei we hebben mobiliteitsservice bij VW, dus komt goed.
Ik bel via de app, na kleine 10 min in de wacht iemand aan de lijn. Moet aardig wat vragen beantwoorden van KM-stand e.d. maar ze gingen haar bellen.

Toen hebben ze de wegenwacht ingeschakeld, maar vervangend vervoer was niet mogelijk. Auto zou daar (zo'n 60 km van huis) ergens geborgen worden en vanaf dat punt moet m'n vrouw zelf maar kijken hoe ze thuis komt e.d.

Balen.
Wegenwacht komt, is mijn vrouw toch nog lid (we waren afgelopen keer idd te laat met opzeggen!) en alles werd geregeld: berging naar een plek daar in de buurt, er werd vervangend vervoer geregeld, de auto wordt morgen of overmorgen naar mijn dealer hier in de buurt gebracht, allemaal top geregeld.

Nu denk ik dus dat ik die mobiliteitsservice niet echt meer wil en toch maar lid blijf bij de Wegenwacht na deze ervaring.

Nog iemand iets soortgelijks meegemaakt met de mobiliteitsservice? Ik had gedacht dat het zich wel zou kunnen meten met de Wegenwacht.
Heb ook iets soortgelijks meegemaakt, ja nee valt niet onder de voorwaarden en auto is bijna uit garantie…

Wegenwacht gebeld en super geholpen door ze.
Klopt het dat je ook af kan zien van de 7 jaar gratis onderhoud? En dat PON je 700 euro toegeeft als je er in zijn geheel van af ziet? Meende dat dit ergens gezegd werd tijdens een ANWB filmpje, of geld dit alleen bij aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 12:40
KaiseRRuby schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:27:

Heb uiteindelijk besloten om gewoon via de LM de banden te laten vervangen voor winter en dan ook dezelfde maten. Dus 235/50 r20 voor, 255/45 r20 achter. Je hebt maar 12mm speling in de wielkast en eigenlijk de enige iets betaalbare optie is de König XG-12 PRO 255. Kon een setje kopen via Amazon (refurbished) voor 163 euro.

Ik heb de Pewag Servo Suv RSV 80A sneeuwkettingen voor ong €160 gekocht 2 jaar terug bij Heuts. Zijn nu €185 nieuw. Ik heb dezelfde bandenmaat als jij. Heb ze nog niet om hoeven leggen trouwens en over 3 weken hopelijk weer niet.

VW ID.4 Max 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Sloetz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:40:
[...]

Ik heb de Pewag Servo Suv RSV 80A sneeuwkettingen voor ong €160 gekocht 2 jaar terug bij Heuts. Zijn nu €185 nieuw. Ik heb dezelfde bandenmaat als jij. Heb ze nog niet om hoeven leggen trouwens en over 3 weken hopelijk weer niet.
Ja. Daar heb ik ook naar zitten kijken. Die zijn echter wel 13mm en VW zegt dat er maar 12mm is. Maar goed. Ik was opzich wel bereid om dat risico te nemen, 1 mm moet kunnen. Staat ook een setje op Marktplaats voor 150 euro geloof ik.

Maar die König zijn wel 12mm en net zo duur dus die maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 22:11
Autohillenga schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:39:
[...]
Klopt het dat je ook af kan zien van de 7 jaar gratis onderhoud? En dat PON je 700 euro toegeeft als je er in zijn geheel van af ziet? Meende dat dit ergens gezegd werd tijdens een ANWB filmpje, of geld dit alleen bij aankoop?
Met €700 voor 7 jaar maken ze zich er wel heel goedkoop vanaf, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

[...]

Heb ook iets soortgelijks meegemaakt, ja nee valt niet onder de voorwaarden en auto is bijna uit garantie…

Wegenwacht gebeld en super geholpen door ze.
Geen idee, nooit van gehoord (ik heb een id.4 1st).
Volgens mij hebben de 1st (geleverd in 2020) maar 2 jaar garantie en is het naar 7 gegaan vanaf 2021.

Wij houden ANWB nog wel even aan haha...

[ Voor 7% gewijzigd door Boy op 25-01-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

MLLL schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:32:
[...]

Die Mobiliteitsservice van VW ziet er sowieso al karig uit en iets zegt mij dat ze er alles aan doen om geen service te verlenen. Maar daar ben jezelf al achter gekomen.

Ik heb het nooit in het buitenland nodig gehad of dat het daar goed werkt weet ik niet.
Ja, mijn gevoel bij VW wordt alsmaar slechter.

Jijj geen enkel goede ervaring met wegenwacht maar kun je wel op rekenen? Of bedoel je in de eerst met de VW mobiliteitsservice? sorry, je schreef "enkel", niet "geen enkel" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bij de ID.3 is het 600 euro, geen idee of dat voor andere modellen hetzelfde bedrag is. Staat ook in de prijslijst, hoewel wel enigszins verstopt :)
Indien je het voertuig exclusief de door Volkswagen geadviseerde onderhoudsinspecties wenst aan te schaffen, kun je dit bij het bestellen van het voertuig aangeven. In dat geval zal het bedrag van € 600
inclusief BTW (€ 496,- exclusief BTW) worden afgetrokken van de consumentenadviesprijs.
MrSnowflake schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 06:28:
Met €700 voor 7 jaar maken ze zich er wel heel goedkoop vanaf, toch?
€600 voor ID.3; ze hebben het op zich verder wel netjes gespecificeerd wat je ervoor krijgt: de standaard (inspectie)beurten van 2, 4 en 6 jaar inclusief remvloeistof en interieurfilters en bij de laatste twee dan ook nog APK.

En omdat er maar elke 2 jaar een beurt nodig is, kan je dus zeggen dat ie daardoor '7 jaar onderhoud' heeft...
Sterker nog, het is in theorie zelfs 8 jaar, want pas bij de beurt dat ie 8 jaar oud is moet je dan voor het eerst zelf betalen ;)

Maar lijkt me dat die 3 beurten per stuk ook niet veel meer dan €200 kosten, dus het lijkt me dan wel een redelijk realistische vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
MLLL schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:32:
[...]

Soms het het zelf regelen sneller dan dat je in de wacht staat aan de telefoon. 2 jaar geleden een keer een lekke band. In 10 minuten stond ik bij een lokale garage in Spanje die er in 20 minuten een propje in hebben gezet na contante betaling van €20, waarna ik weer verder kon. Alleen aan bureaucratie kost het me meer via de officiële weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
ACM schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:47:
[...]
Maar lijkt me dat die 3 beurten per stuk ook niet veel meer dan €200 kosten, dus het lijkt me dan wel een redelijk realistische vergoeding?
Dank je voor de uitleg. De Fabia van mijn vrouw kost bij onderhoud toch stukken meer dan €200, maar het is natuurlijk geen EV. Denk als er iemand 2u aan bezig is en nog 2 filters vervangen moeten worden, dat je toch in de buurt van de €200 zit. Wat is het uurloon tegenwoordig? €70 of iets dergelijks…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
MrSnowflake schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:13:
[...]

Dank je voor de uitleg. De Fabia van mijn vrouw kost bij onderhoud toch stukken meer dan €200, maar het is natuurlijk geen EV. Denk als er iemand 2u aan bezig is en nog 2 filters vervangen moeten worden, dat je toch in de buurt van de €200 zit. Wat is het uurloon tegenwoordig? €70 of iets dergelijks…
Nou... Ik heb hier een factuur van eind december met €115 erop als uurtarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

MrSnowflake schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:13:
Voor mijn Golf is het ook een stukje meer ja. En bovendien moet je dit soort dingen berekenen vanuit wat het hun kost, niet wat jouw rekening zou zijn. Ik zou in ieder geval niet verwachten dat ze jou ook een deel van hun winstmarge gaan geven als je geen gebruik wilt maken van deze dienst en los onderhoud wilt regelen.

Uiteindelijk krijg je 600 euro voor 3 beurten terug, waarmee ze het effectief waarderen op 200 euro per beurt is (of wellicht 190 voor die ene zonder apk en 205 voor die twee met).

Door zowel de kosten ipv de factuurprijs te gokken en doordat het bij EV's veel simpeler is, verwacht ik wel dat het in de buurt van de €200 en het dus niet een heel gek bedrag is om te krijgen.

De keerzijde is daardoor uiteraard ook dat het een leuk, maar ook weer niet extreem waardevol extraatje is; het is niet dat je 7x een complexe inspectie- en/of onderhoudsbeurt zoals we van verbrandingsmotoren zijn gewend gratis van ze krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:42
Sinds die laatste OTA (3.5) staat bij elke rit de travel assist telkens uit. Hij herinnert dus niet meer de laatste stand 😒 en ik moet em altijd togglen van gewoon acc naar TA. Nog mensen die hier last van hebben? En mis ik ergens een instelling om dit te fixen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:07
blinded schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:35:
[...]

https://docs.google.com/s...LZLiKor0/edit?usp=sharing

Ik gok dat iemand nu dit wel gaat aanvullen met meer opmaak en opties
Mijn gegevens zijn geüpdatet, en ik heb van een aantal forumleden de leveringsdatum ingevuld (die wel gepost hebben over levering maar hun leveringsdatum veld in deze sheet niet aangevuld hadden). Verder ook een kolom toegevoegd die het aantal dagen tussen bestelling en levering berekent, wanneer beide ingevuld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
ACM schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:47:
[...]

Bij de ID.3 is het 600 euro, geen idee of dat voor andere modellen hetzelfde bedrag is. Staat ook in de prijslijst, hoewel wel enigszins verstopt :)

[...]

[...]

€600 voor ID.3; ze hebben het op zich verder wel netjes gespecificeerd wat je ervoor krijgt: de standaard (inspectie)beurten van 2, 4 en 6 jaar inclusief remvloeistof en interieurfilters en bij de laatste twee dan ook nog APK.

En omdat er maar elke 2 jaar een beurt nodig is, kan je dus zeggen dat ie daardoor '7 jaar onderhoud' heeft...
Sterker nog, het is in theorie zelfs 8 jaar, want pas bij de beurt dat ie 8 jaar oud is moet je dan voor het eerst zelf betalen ;)

Verwacht er niet teveel van, van die gratis inspectiebeurten. Ja, je interieurfilter wordt vervangen en je remvloeistof en een aantal controlepunten. Maar meer dan dat is het niet, bij elkaar ongeveer 3 kwartier.

Veel dingen zoals remmen loshalen, reinigen en invetten wordt bijvoorbeeld niet gedaan, wat wel heel belangrijk is op langere termijn.

Het gebeurt trouwens wel als je niet de 7 jaar gratis onderhoud hebt. Dan wordt wel alles gewoon netjes gedaan zoals bij de verbrandingsmotoren ook het geval is.

Het is dat ik het bij aankoop niet wist, anders had ik er zeker vanaf gezien.

Wij zouden de elektrische modellen ook graag in de universele garages willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Beurt voor een ID3 kostte mij €450 zonder extra werkzaamheden. 3x is dus €1350. Ik heb ook al hogere bedragen gehoord bij een andere dealer.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Autohillenga schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:36:
[...]

Verwacht er niet teveel van, van die gratis inspectiebeurten. Ja, je interieurfilter wordt vervangen en je remvloeistof en een aantal controlepunten. Maar meer dan dat is het niet, bij elkaar ongeveer 3 kwartier.

Veel dingen zoals remmen loshalen, reinigen en invetten wordt bijvoorbeeld niet gedaan, wat wel heel belangrijk is op langere termijn.

Het gebeurt trouwens wel als je niet de 7 jaar gratis onderhoud hebt. Dan wordt wel alles gewoon netjes gedaan zoals bij de verbrandingsmotoren ook het geval is.

Het is dat ik het bij aankoop niet wist, anders had ik er zeker vanaf gezien.

Wij zouden de elektrische modellen ook graag in de universele garages willen zien.
Ik rij al heel lang Volkswagen maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze remmen loshaalden wanneer er geen slijtagedelen moesten worden vervangen. Heb er ook nooit problemen mee gehad overigens, mijn vorige Golf heb ik met 215.000km weggedaan (nieuw gekocht) en had nog de originele schijven en blokken. Ik ben kennelijk een rustige rijder 😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
KaiseRRuby schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:38:
[...]

Zelfs onder de 10% valt het mij altijd nog tegen. Ergens rond de jaarwisseling zat ik op 2%, na 2u rijden en plugde in aan de snellader van 300kW, ook toen tot mijn verbazing maar 86kW ofzo. Nu stond het snellaadplein ook helemaal vol en was het buiten -1.

Maar ik zou 175kW moeten kunnen halen met de GTX, heb dat nog nooit gezien. Ooit een keer 140 gehaald geloof ik.

De ID.5 GTX deed het ook best goed in de test van Bjorn Nyland overigens. Kun je hier zien. Hij haalde wel 170kW met een SoC van <5% en buitentemperatuur van 20 graden.
Dit is sterk afhankelijk van de temperatuur van de batterij. Bjorn Nyland rijdt regelmatig met een paspoort over zijn snelheidsmeter.... hij houdt van doortrappen (dus warme batterij). Als jij een rustige/zuinige rijder bent, dan is je batterij mogelijk niet warm genoeg en krijg je maar 86 kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
Jakkie takkie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:24:
Beurt voor een ID3 kostte mij €450 zonder extra werkzaamheden. 3x is dus €1350. Ik heb ook al hogere bedragen gehoord bij een andere dealer.
Dat is wel bizar duur voor een beurt van een EV.
Dat betaal ik nog niet eens voor een grote beurt van een reguliere ICE. En dan heb ik olie ververst, nieuwe bougies, nieuwe filters etc.. dat zijn allemaal dingen die ze niet hoeven te doen bij een EV.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DonJunior schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:54:
[...]

Dat is wel bizar duur voor een beurt van een EV.
Dat betaal ik nog niet eens voor een grote beurt van een reguliere ICE. En dan heb ik olie ververst, nieuwe bougies, nieuwe filters etc.. dat zijn allemaal dingen die ze niet hoeven te doen bij een EV.
Denk dat hier ook een stukje VW mobiliteitsservicekosten bij zitten. De fysieke werkzaamheden bestaan uit:

1) Remvloeistof (kan bij elke garage voor rond de 100euro).
2) Interieurfilter a 50 euro (kan je ook makkelijk zelf wisselen) + uurloon.
3) VW inspectie checklist afwerken.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KaiseRRuby
pa2ra schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:43:
[...]

Dit is sterk afhankelijk van de temperatuur van de batterij. Bjorn Nyland rijdt regelmatig met een paspoort over zijn snelheidsmeter.... hij houdt van doortrappen (dus warme batterij). Als jij een rustige/zuinige rijder bent, dan is je batterij mogelijk niet warm genoeg en krijg je maar 86 kW.
Ah, ja dat doe ik eigenlijk nooit. 'Vroeger' toen ik nog jong (10 jaar geleden :+ ) was reed ik eigenlijk standaard overal 20km te hard. Had niets te maken met stoer doen oid maar eigenlijk met het hebben van chronische haast, standaard te veel te doen hebben en te laat vertrekken.

Toen kreeg ik het inzicht dat autorijden veel leuker is als het gewoon op z'n gemakje gaat. Niet dat je jezelf zit op te vreten omdat die ene auto niet naar rechts gaat of omdat iemand te langzaam rijdt. Dan zit je opgefokt in de auto en stap je opgefokt uit.

Dus ik rij eigenlijk al geruime tijd 107-110 kmpu op de teller. Als je 130 mag wil ik dat nog wel eens doen maar ik ben met de Polo 3 jaar geleden ook gewoon zoetjes aan naar verschillende landen gereden.

Als ik met 107 iemand aan het inhalen ben die 105 rijdt en ik zie een snelle jongen aankomen, dan zwiep ik hem er overigens wel even langs zodat die ander niet achter mij hoeft te zitten wachten. Dus even vol gas en hop, erlangs zodat die ander door kan. Vind ik zo mooi aan een EV, constant die power.

Dat heeft meer met mij als persoon te maken en niet met de auto, maar voor mij was het niet zo'n grote aanpassing om met een EV niet meer 'door te trappen'.

Maar mijn batterij is dus inderdaad niet zo warm als die van Bjorn, dat is dan de consequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

KaiseRRuby schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:14:
[...]

Ah, ja dat doe ik eigenlijk nooit. 'Vroeger' toen ik nog jong (10 jaar geleden :+ ) was reed ik eigenlijk standaard overal 20km te hard. Had niets te maken met stoer doen oid maar eigenlijk met het hebben van chronische haast, standaard te veel te doen hebben en te laat vertrekken.

Toen kreeg ik het inzicht dat autorijden veel leuker is als het gewoon op z'n gemakje gaat. Niet dat je jezelf zit op te vreten omdat die ene auto niet naar rechts gaat of omdat iemand te langzaam rijdt. Dan zit je opgefokt in de auto en stap je opgefokt uit.

Dus ik rij eigenlijk al geruime tijd 107-110 kmpu op de teller. Als je 130 mag wil ik dat nog wel eens doen maar ik ben met de Polo 3 jaar geleden ook gewoon zoetjes aan naar verschillende landen gereden.

Als ik met 107 iemand aan het inhalen ben die 105 rijdt en ik zie een snelle jongen aankomen, dan zwiep ik hem er overigens wel even langs zodat die ander niet achter mij hoeft te zitten wachten. Dus even vol gas en hop, erlangs zodat die ander door kan. Vind ik zo mooi aan een EV, constant die power.

Dat heeft meer met mij als persoon te maken en niet met de auto, maar voor mij was het niet zo'n grote aanpassing om met een EV niet meer 'door te trappen'.

Maar mijn batterij is dus inderdaad niet zo warm als die van Bjorn, dat is dan de consequentie.
Als je niet (constant) te hard wil rijden (begrijpelijk en lovenswaardig ;)) dan kan je, als het verkeer het toelaat, ook kunnen jojo-en om de batterij warm te krijgen. Dus sterk regeneren, hard optrekken, regeneren, etc. Niet bepaald chill als er verkeer achter je zit, uiteraard, maar dit is ook een methode om de batterij op te warmen. Geen idee alleen hoe lang/vaak je dit moet doen voor een significant effect. Ik heb het nog nooit gedaan.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Cloclo100 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:32:
Sinds die laatste OTA (3.5) staat bij elke rit de travel assist telkens uit. Hij herinnert dus niet meer de laatste stand 😒 en ik moet em altijd togglen van gewoon acc naar TA. Nog mensen die hier last van hebben? En mis ik ergens een instelling om dit te fixen?
Dit heb ik op onze ID.4 ook sinds de 3.2 update. ID.3 met 3.2 heeft dit dan weer niet, daar staat hij gewoon altijd aan...

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
Termy schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:24:
[...]

Als je niet (constant) te hard wil rijden (begrijpelijk en lovenswaardig ;)) dan kan je, als het verkeer het toelaat, ook kunnen jojo-en om de batterij warm te krijgen. Dus sterk regeneren, hard optrekken, regeneren, etc. Niet bepaald chill als er verkeer achter je zit, uiteraard, maar dit is ook een methode om de batterij op te warmen. Geen idee alleen hoe lang/vaak je dit moet doen voor een significant effect. Ik heb het nog nooit gedaan.
Mijn ervaring is dat je dit vrij lang moet volhouden en daarmee is dat niet echt een realistische optie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Termy schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:24:
[...]

Leuk idee maar daar heb ik helemaal geen zin in joh. Plus ik heb vriendin en kind in de auto. Die zetten me de wagen uit als ik me zo gedraag. Ik laad wel 3 minuten langer, mij een zorg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autohillenga
KaiseRRuby schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:40:
[...]

Leuk idee maar daar heb ik helemaal geen zin in joh. Plus ik heb vriendin en kind in de auto. Die zetten me de wagen uit als ik me zo gedraag. Ik laad wel 3 minuten langer, mij een zorg.
Volkswagen moet met voorverwarming van de accu komen voor alle elektrische modellen, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:11
Ik ben nu echt blij met de id3 sinds hij een storing/update heeft gehad. Echter had de id3 ruzie lopen zoeken met een andere weggebruiker.

Ik reed op de snelweg en naderende een viaduct, ineens gaat de auto in de ankers en meld hij "naderende kruising 65km/u" terwijl ik gewoon op de snelweg reed. Achter mij dacht de automobilist dat ik een braketest oid deed...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
flaskk schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 07:11:
Ik ben nu echt blij met de id3 sinds hij een storing/update heeft gehad. Echter had de id3 ruzie lopen zoeken met een andere weggebruiker.

Ik reed op de snelweg en naderende een viaduct, ineens gaat de auto in de ankers en meld hij "naderende kruising 65km/u" terwijl ik gewoon op de snelweg reed. Achter mij dacht de automobilist dat ik een braketest oid deed...
Indirect deed je dat dus ook ;)

Ik heb precies om die reden de route voorspelling direct uitgezet en nooit meer aangezet. In het begin ooit eens iets vergelijkbaars meegemaakt. Nou sindsdien: Ik rij zelf wel, bedankt. :X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
DonJunior schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 07:34:
[...]

Indirect deed je dat dus ook ;)

Ik heb precies om die reden de route voorspelling direct uitgezet en nooit meer aangezet. In het begin ooit eens iets vergelijkbaars meegemaakt. Nou sindsdien: Ik rij zelf wel, bedankt. :X
Is dat iets dat bij travel assist hoort? Of bij ACC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Nexoez schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 07:56:
[...]

Is dat iets dat bij travel assist hoort? Of bij ACC?
Ik heb geen travelassist dus ik vermoed ACC.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
ik heb ook wel eens gehad in frankrijk dat de auto dit alsnog deed met deze opties uit 😂🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz

M'n e-Golf herkent verkeersborden, maar waarschuwt enkel dat ik te snel rijd. Hij past de snelheid zelf niet aan. Wat hij wel doet is, wanneer ACC _niet_ op staat, is regenererend afremmen naar een gekende snelheidsbeperking (dorpskern, rond punt) toe. Maar niet wanneer ACC aan staat.

Sinds gisteren heb ik de ID.7, en die past de ACC snelheid wel aan. Voorlopig nog geen bruuske en foute aanpassingen gezien, maar ik ben gewaarschuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
bdbfz schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:25:
[...]

..
Sinds gisteren heb ik de ID.7, ..
En hoezo hebben we nog geen foto's gezien?? O+

Maar zoals geschreven, het automatisch aanpassen van de snelheid kun je eventueel uitschakelen als je het ongewenst vind. Dan krijg je nog wel de melding maar gaat de auto niet snelheid verminderen (of versnellen)

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

Hier staat alle automatische aanpassing op basis van borden en voorspelde route uit. Het was best leuk om naar een rotonde te rijden en alleen hoeven te sturen, maar opeens naar 30 willen op de snelweg of in de ankers vanwege een zg bocht in de snelweg maakt dat het totaal niet waard. Zulke opties zijn leuk als ze vrijwel perfect werken en extreem stressinducerend als dat ook maar naar 99% zakt en zelfs dat lijkt het ruim niet te halen.

Mijn voorspelling: dit gaat (binnenkort) een keer mis en dan zet je die shit ook direct uit omdat je je de krampen geschrokken bent en denkt nooit weer.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001

Tarin

Just plain weird.

Ik heb bij die van ons het voorspellende afremmen wel actief, het reageren op verkeerstekens niet. In combinatie met Eco is hij nog nooit ‚in de ankers‘ gegaan, soms voel je dat hij wat inhoudt, dan staat er inderdaad iets van ‚naderende bocht‘ terwijl er niets aan de hand is (vaak op een plek waar voorheen (langdurige) wegwerkzaamheden waren, is vermoedelijk een nadeel van een niet super afgesteld zelflerend systeem). Even stroom bijgeven tot het punt voorbij is (net als wanneer je toch liever een afslag later neemt) is voor mij een oplossing die goed genoeg werkt.
Ik vind het hier in DE wel fijn (en efficient) rijden namelijk, vooral op mij onbekende landweggetjes door de bergen op weg naar een klant.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
Op mijn vakantie in Duitsland met de ID.3 heb ik idd gemerkt dat verkeersbordenherkenning veel beter werkt daar, dan hier in Nederland. Ook, indien je daar onbekend bent, is het wel prettig dat de ID.3 zelf de snelheid gaat rijden die op dat moment geldt, soms mis je weleens een bordje. Hier in NL vind ik het herkenningssysteem niet zo best werken en heb ik 't permanent uitstaan.

Ik vermoed ook dat er gegevens uit de navigatie worden gebruikt, want er was niet altijd een verkeersbord te zien terwijl de ID.3 toch van snelheid veranderde.

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 27-01-2024 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
Tarin schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:12:
[...]

Ik heb bij die van ons het voorspellende afremmen wel actief, het reageren op verkeerstekens niet.
Zo doe ik het ook al jaren met mijn Superb iv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
tiguan schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:18:
Op mijn vakantie in Duitsland met de ID.3 heb ik idd gemerkt dat verkeersbordenherkenning veel beter werkt daar, dan hier in Nederland.
Ik denk dat in de lage landen de densiteit van verkeersborden, afslagen en parallel wegen en dergelijke wat te hoog ligt voor zon systemen. Op vakantie in Frankrijk wil ik de verkeersborden herkenning ook nog wel eens activeren en daar werkt het ook beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
ReseT schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:44:
[...]

Denk dat hier ook een stukje VW mobiliteitsservicekosten bij zitten. De fysieke werkzaamheden bestaan uit:

1) Remvloeistof (kan bij elke garage voor rond de 100euro).
2) Interieurfilter a 50 euro (kan je ook makkelijk zelf wisselen) + uurloon.
3) VW inspectie checklist afwerken.
Klopt. Maar als je hem elders laat onderhouden heb je geen garantie meer op de accu. Als die er af is doe ik alleen nog het intereurfilter en de banden. Remvloeistof iedere 2 jaar is ook onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
Jakkie takkie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:43:
[...]

Klopt. Maar als je hem elders laat onderhouden heb je geen garantie meer op de accu. Als die er af is doe ik alleen nog het intereurfilter en de banden. Remvloeistof iedere 2 jaar is ook onzin.
Ook als je hem elders laat onderhouden volgens fabrieksvoorschriften Hennie gewoon recht op de garantie. Ook de overige garanties, zo lang de auto is onderhouden bij bijvoorbeeld een BOVAG-garage.

De remvloeistof elke twee jaar verversen is zelfs heel belangrijk, en daar is het met name te doen om vocht en eventuele vervuiling, helemaal met de hedendaagse remsystemen in hybride/BEV’s. Al die systemen zijn uiterst gevoelig en moeten heel nauwkeurig werken, dus het is zeker geen onzin.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• bdbfz
DonJunior schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:36:
[...]

En hoezo hebben we nog geen foto's gezien?? O+
Sinds vrijdag ben ik de trotse eigenaar van een ID.7. Hoe die eruit ziet? Hij lijkt heel erg op die van Youtuber BatteryLife: Aquamarine blue en licht interieur. Een zichtbaar verschil met de zijne: de mijne heeft het panoramische dak. En enkele onzichtbare verschillen: de mijne heeft een warmtepomp en een trekhaak.
Op de foto's staat hij op 19" winterwielen, in de zomer worden dat de standaard 20" velgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxiTZZFlLTolZc-CvI0FHBI5gY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQAPjvOTszwKBdH7f8zpCpuj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UyR9-xv2ZoCQmrBkDWWHjnI3pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wlSDtUVEwANKzzvxexXCy1sz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENtae28KljKam1Yyc-sBYnotXbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsC63AYXXGS97oPB7I1L4vJ9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door bdbfz op 28-01-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
bdbfz schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:00:
[...]

Sinds vrijdag ben ik de trotse eigenaar van een ID.7. Hoe die eruit ziet? Hij lijkt heel erg op die van Youtuber BatteryLife: Aquamarine blue en licht interieur. Een zichtbaar verschil met de zijne: de mijne heeft het panoramische dak. En enkele onzichtbare verschillen: de mijne heeft een warmtepomp en een trekhaak.
Op de foto's staat hij op 19" winterwielen, in de zomer worden dat de standaard 20" velgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yeah nice! Mooie auto! Heel veel plezier ervan en uiteraard vernemen we graag je ervaringen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
Staat hem goed het witte interieur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-09 09:30
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
#teamblauw *O* *O* mooie bak man!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
..en hoe is jullie ochtend?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OkYwpDrtkNYPSL-OFWjpt-kP0Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r2C2HFnr7AQsK8drk7Se8Wop.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EccET0sAPasVWkCZLR6hnyfBkUU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mMipCJGu12cLWqCLg2G8d5yH.jpg?f=user_large

Is het een keer niet de backend van VW 😒

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdbfz
Ik ben #teamblauw geworden toen ik m'n eGolf kocht. Daar zette VW een blauw horizontaal lijntje over de hele breedte aan de voorkant, en ik wilde liefst dat dat zo weinig mogelijk opviel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[...]

Sinds vrijdag ben ik de trotse eigenaar van een ID.7. Hoe die eruit ziet? Hij lijkt heel erg op die van Youtuber BatteryLife: Aquamarine blue en licht interieur.
Haha goede keus; exact dezelfde als de mijne als ik het zo lees ☺️

Heb je de update al gehad van de software? De HUD is uitgebreid, geeft nu vergelijkbare info als het standaard display. Vond ik wel een verbetering tov alleen de snelheid.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Ik mag m'n ID.3 in april drie dagen inleveren voor een update van 2.4 naar 3.x en wat achterstallige terugroepdingen. Deze keer maar gevraagd om een elektrische vervangauto zodat ik niet weer een Up loop af te tanken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
dizzytal schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:57:
[...]

Haha goede keus; exact dezelfde als de mijne als ik het zo lees ☺️

Heb je de update al gehad van de software? De HUD is uitgebreid, geeft nu vergelijkbare info als het standaard display. Vond ik wel een verbetering tov alleen de snelheid.
Heuh? De HUD in mijn id4 geeft net alles van het display weer, AR pijlen en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 19:59
Hallo,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tbaiz_hzZPFC87gYdiiKLMP07B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwu9exGJHJn7CHLJ3aRyz2vl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg ineens deze melding.
De auto heeft 3,2 en de 12v accu is een jaar geleden ofzo vervangen.
Voor deze melding heb ik twee ritten van onheveer een half uur gemaakt dus ik dacht dat de 12v wel vol zou zijn.
S'ochtends wilde ik voorverwarmen (HV was 60%) en kreeg ik deze.
Wat is wijsheid ? Afwachten of dealer bellen voor een 12v check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
LastSamurai schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:50:
Hallo,

[Afbeelding]

Ik krijg ineens deze melding.
De auto heeft 3,2 en de 12v accu is een jaar geleden ofzo vervangen.
Voor deze melding heb ik twee ritten van onheveer een half uur gemaakt dus ik dacht dat de 12v wel vol zou zijn.
S'ochtends wilde ik voorverwarmen (HV was 60%) en kreeg ik deze.
Wat is wijsheid ? Afwachten of dealer bellen voor een 12v check.
Goedemorgen, ik had hem ook vanochtend.
DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1" :X

Ben vanochtend gewoon de weg opgegaan (in een koude auto) naar kantoor.
Als ik nu de app open werkt alles weer zoals gewoonlijk.
Denk een hickup van de app/server ipv fout vanuit de auto. Want gisterenavond kon ik de auto prima bedienden met de app. Tevens geladen via de stekker.app (die dus ook via commando's het laden van de auto aanstuurt)

Ik zou wel in de gaten houden of deze terug blijft komen. Want bijzonder is het wel.

[ Voor 22% gewijzigd door DonJunior op 29-01-2024 11:03 . Reden: extra uitleg ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 19:59
DonJunior schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:01:
[...]

Goedemorgen, ik had hem ook vanochtend.
DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1" :X

Ben vanochtend gewoon de weg opgegaan (in een koude auto) naar kantoor.
Als ik nu de app open werkt alles weer zoals gewoonlijk.
Denk een hickup van de app/server ipv fout vanuit de auto. Want gisterenavond kon ik de auto prima bedienden met de app. Tevens geladen via de stekker.app (die dus ook via commando's het laden van de auto aanstuurt)

Ik zou wel in de gaten houden of deze terug blijft komen. Want bijzonder is het wel.
Ik had m zondagochtend (had ik er bij moeten zetten). Optimised Battery care oid staat aan. En ik heb die nacht geen app acties met de auto uitgevoerd..... Blijft vreemd. En enigzins verontrusted omdat ik over drie weken er wel mee op vakantie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat witte interieur is echt nice. Maar het leek me geen goed idee met mijn 2 kleine meisjes achter :*) . Dus mijn wordt zwart.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
MrSnowflake schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Dat witte interieur is echt nice. Maar het leek me geen goed idee met mijn 2 kleine meisjes achter :*) . Dus mijn wordt zwart.
Wit had wel beter gepast bij je username.. gemiste kans. :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
dizzytal schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:57:
[...]

Ik heb 1 update gekregen, meteen toen ik mijn thuis-WI-FI configureerde denk ik (had toen de Connect/Connect Plus service nog niet geactiveerd). Maar dat ging enkel over de on-board manual IIRC? De informatie in de onderste balk van de HUD is erg compleet, en met de pijltjes op het stuur kan ik enkele vakken links en rechts scrollen voor meer/andere info. Er is ook een HUD menu waar je bepaalde informatie mee kan aan- en uitzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door bdbfz op 29-01-2024 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
briecht schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:51:
Ik zie dat de ID.7 nog niet in ABRP zit, iemand enig idee of dat snel gaat met 'nieuwe' modellen?
Ik zag vandaag dat er een ID.7 profiel (alpha status) in de ABRP app zit (ik heb een Android telefoon).
Ook voor de andere ID.3 en ID.4 modellen zijn er nieuwe varianten toegevoegd. Aankondiging: https://www.iternio.com/p...lanner-as-of-january-26th

[ Voor 23% gewijzigd door bdbfz op 30-01-2024 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
MrSnowflake schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:05:
[...]
Mijn meisjes zijn niet zo klein meer, maar dat het wel eens een uitdaging kan worden om dat proper te houden, daar heb je gelijk in vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 08:25
Software update 3.7 komt er aan!!! Aldus VW via FaceBook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuDEEC1jd3hyn5ZMH1_E7-KKnyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKLreDLDUG2en2HPDri2ySJM.jpg?f=fotoalbum_large

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Als ik het goed lees, krijgen auto's met 3.5 een ota naar 3.7?

Auto's met 3.2. krijgen een update naar 3.2.1.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
pietermx schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:42:

[Afbeelding]
Dank voor het delen! Ik heb 2 ID.3's in mijn profiel staan op het moment (tijdelijke leenauto waar ik mezelf ook als hoofdgebruiker heb aangemeld) en onder het kopje "Beheer voertuigtoestemmingen" op de "Persoonlijke gegevens" pagina komt alleen de leen-ID.3 naar voren. Mijn 'eigen' ID.3 staat nog op 3.0 en de leen-ID.3 op 3.2, dus ik vermoed dat je alleen bij ID.x-en waar minimaal 3.1 op staat de optie "Remote Software Update" kunt activeren (onder de Beheer-link bij het voertuig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
AndereKoekoek schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:53:
Als ik het goed lees, krijgen auto's met 3.5 een ota naar 3.7?

Auto's met 3.2. krijgen een update naar 3.2.1.?
Zo lees ik het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdWJODqjsGC402Fdb1QQ4YXovWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPZ7HK8N9yyvB0lI6nRXaAgu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C58Y2iYd5ceYSgy6pR4HN3d7-p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jNZX3hpxe2kRkBX5HRbCcSI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iXhYuRZ4OfR1wde2QaFn7Ejwjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9s6hVnSRgc3JpFvcpC5W0EPO.jpg?f=fotoalbum_large

Heb weer wat, uiteraard geen idee wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
Dit lijkt erg op het update-proces om van 2.1 naar 2.3 te gaan. Als ik het goed lees is het een voorbereidende update om later een 'echte' update te kunnen verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
MJMaverick schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:58:
[...]

Dit lijkt erg op het update-proces om van 2.1 naar 2.3 te gaan. Als ik het goed lees is het een voorbereidende update om later een 'echte' update te kunnen verwerken.
Sorry, ik zit al een jaar op 3.2 en heb al wel 10 OTA's gehad, deze laatste is wel de grootste.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Oh leuk eindelijk weer eens een OTA, ik boek alvast een werkplaatsafspraak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
KaiseRRuby schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:25:
[...]

Sorry, ik zit al een jaar op 3.2 en heb al wel 10 OTA's gehad, deze laatste is wel de grootste.
Ik probeer ook niet te beweren dat je geen OTAs gehad hebt, excuus wanneer ik dat wel geïmpliceerd heb. De tekst in jouw foto's heeft het over dat deze update nodig is om toekomstige updates mogelijk te maken:

"De installatie is voorwaarde voor het ontvangen van toekomstige Over-The-Air updates"

Ik vermoed dat dit een referentie is naar een volgende update die werkelijk het versienummer van de software ook verandert - van 3.2 naar 3.2.1, of van 3.5 naar 3.7, zoals in de post van @pietermx staat. Ik vermoed dat bij de OTA's waar jij aan refereert het versienummer niet gewijzigd is.

Mijn referentie aan het update-proces van 2.1 naar 2.3 komt van het feit dat bij die update het ook in 2 flinke stappen ging, waarbij de eerste stap ook een soort voorbereiding (met minimale functionaliteit-updates) was voor de 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bdbfz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:27:
[...]

Ik zag vandaag dat er een ID.7 profiel (alpha status) in de ABRP app zit (ik heb een Android telefoon).
Klopt sinds vorige week ofzo, maar: t nog wel Alpha. Schijnbaar gaat ie alleen uit van 3fase AC laden ofzo want toen ik onze vakantie alvast wilde bekijken kwam ABRP om 13hrs laden, even switchen naar de ID4 (verder niets aangepast) 1.38hrs laden. Daar lijkt dus nog iets niet te kloppen.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freighter
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-12-2024
Vandaag even gebeld voor leverings details ID7, plots 2 maand productievertraging wist VW mij te zeggen..! (Besteld begin oktober)

Zijn hier nog mensen met zelfde berichtgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
dizzytal schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:24:
[...]

Klopt sinds vorige week ofzo, maar: t nog wel Alpha. Schijnbaar gaat ie alleen uit van 3fase AC laden ofzo want toen ik onze vakantie alvast wilde bekijken kwam ABRP om 13hrs laden, even switchen naar de ID4 (verder niets aangepast) 1.38hrs laden. Daar lijkt dus nog iets niet te kloppen.
Alpha inderdaad, maar die fout is er ondertussen uit. Wat ik zie is alleszins DC-gebaseerd. Een trip die met de ID.5 1u7m laden nodig heeft, plant hij met 47m laden in de ID.7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
MJMaverick schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:35:
[...]

Ik probeer ook niet te beweren dat je geen OTAs gehad hebt, excuus wanneer ik dat wel geïmpliceerd heb. De tekst in jouw foto's heeft het over dat deze update nodig is om toekomstige updates mogelijk te maken:

"De installatie is voorwaarde voor het ontvangen van toekomstige Over-The-Air updates"

Ik vermoed dat dit een referentie is naar een volgende update die werkelijk het versienummer van de software ook verandert - van 3.2 naar 3.2.1, of van 3.5 naar 3.7, zoals in de post van @pietermx staat. Ik vermoed dat bij de OTA's waar jij aan refereert het versienummer niet gewijzigd is.

Mijn referentie aan het update-proces van 2.1 naar 2.3 komt van het feit dat bij die update het ook in 2 flinke stappen ging, waarbij de eerste stap ook een soort voorbereiding (met minimale functionaliteit-updates) was voor de 2e.
Ik begrijp je hoor, was zelf wat onduidelijk in mijn eerste post. De update is geinstalleerd en zoals gewoonlijk heb ik weer geen idee wat er is veranderd.

Over de twee stappen gesproken, ik had vorige week dus ook een OTA waar ik echt uit de wagen moest om te installeren (die anderen gingen allemaal tijdens het rijden gewoon). Dus dit is nu de tweede flinke update. Als het een update is zal ik naar 3.5 gaan want ik zit nog op 3.2.

[ Voor 11% gewijzigd door KaiseRRuby op 29-01-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zou wel positief zijn als we toch een update krijgen naar 3.5. Tegen alle verwachtingen in eigenlijk.
Zeker als je die Facebook groep leest.. Heel negatief zijn die mensen daar over de updates.

Maar waar ik mezelf meer aan stoor dan de software updates, zijn de hardware storingen.

Zelf namelijk een storing in de sos module en paddle light kapot. Ook de kofferbak die niet goed open wil gaan, zowel met ab, knop in voordeur als button op de klep zelf. Na eerste keer drukken vergrendeld de klep zich en de 2e keer gaat ie pas open. Achterklep is al 2x opnieuw afgesteld en was het issue verholpen voor een paar weken.

Alles onder garantie verholpen incl een id4 als leenauto. Maar als de garantie is afgelopen dan moet je wel flink betalen en geen leenauto meer voor de 5 dagen dat de auto nu in de garage staat.

Maar het grappige/opvallende is dat ze mij op belden en zeiden dat ze nog iets hadden ontdekt. Dat de ledstrip op de achterklep niet goed past en een deel uitsteekt. Had het al eens gemeld toen ik de auto net had(mei 2022) en kreeg te horen dat het met warme weer wel eens uit wil zetten en ze er niks aan kunnen doen.

Nu kwam van Mossel er zelf ineens mee en gaan ze die strip vervangen. Vw heeft de strip namelijk aangepast en zou nu beter moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ro ofzo schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:40:
[...]

Oh leuk eindelijk weer eens een OTA, ik boek alvast een werkplaatsafspraak 8)
Mijne gaat komende woensdag alvast. :)
Software-update is eigenlijk bijvangst, maar wel leuk om een features waar ik al 3 jaar voor betaal mogelijk een keer te zien werken. Om ze dan 27 maart weer te verliezen omdat de WeConnect afloopt. Of krijgt je bij de update naar 3.x een refresh van het abo? Meen dat ergens gehoord of gelezen te hebben maar gevonden krijg ik het niet.

Veel liever heb ik dat ze de technische mankementen oplossen. Geboenk van de achteras was de reden voor de oorspronkelijke afspraak. Sinds de diagnose eind december word ik helaas als een soort pavlov hond langzaamaan getrained om elke "pling" van de wagen te negeren. Elke minuut een "ploing!" de dynamische verlichting doet het niet. Uitschakelen kan niet. Twee weken geleden ontdekte ik dat grootlicht het ook niet doet.
Als ik mijn auto "stil" terug ga krijg en tot einde leasecontract geen voet meer in de VW dealer hoef te zetten is mijn jaar gemaakt. :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 30-01-2024 00:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ultraman schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 00:17:
[...]

Mijne gaat komende woensdag alvast. :)
Software-update is eigenlijk bijvangst, maar wel leuk om een features waar ik al 3 jaar voor betaal mogelijk een keer te zien werken. Om ze dan 27 maart weer te verliezen omdat de WeConnect afloopt. Of krijgt je bij de update naar 3.x een refresh van het abo? Meen dat ergens gehoord of gelezen te hebben maar gevonden krijg ik het niet.

Veel liever heb ik dat ze de technische mankementen oplossen. Geboenk van de achteras was de reden voor de oorspronkelijke afspraak. Sinds de diagnose eind december word ik helaas als een soort pavlov hond langzaamaan getrained om elke "pling" van de wagen te negeren. Elke minuut een "ploing!" de dynamische verlichting doet het niet. Uitschakelen kan niet. Twee weken geleden ontdekte ik dat grootlicht het ook niet doet.
Als ik mijn auto "stil" terug ga krijg en tot einde leasecontract geen voet meer in de VW dealer hoef te zetten is mijn jaar gemaakt. :Y
Je 12V accu was al wel vervangen?
Ik herken je frustraties al te goed hoor. Zo tevreden als ik was met VW tijdens mijn vorige lease auto zo ontevreden ben ik nu.
En die random plingeltjes, jup, idem. Gisteren ineens weer de ACC. Gewoon doorgereden en 5 minuten later verdwenen als sneeuw voor de zon

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:59

[Afbeelding]
Eigenlijk is het toch wel vreemd dat ze dit via deze weg communiceren, niet iedereen heeft Facebook en/of is lid van de VW drivers groep.
Ze hadden ook een e-mail kunnen sturen naar alle gebruikers met deze tekst en uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
spencer_830 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:19:
[...]

Eigenlijk is het toch wel vreemd dat ze dit via deze weg communiceren, niet iedereen heeft Facebook en/of is lid van de VW drivers groep.
Ze hadden ook een e-mail kunnen sturen naar alle gebruikers met deze tekst en uitleg.
Daar is al meermaals over geklaagd bij VW maar newsflash.. zodra je de auto hebt gekocht ben je niet meer interessant voorhen.. dat is mij over de jaren wel duidelijk geworden.

*sowieso

Pagina: 1 ... 319 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.