Daantjees schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:30:
Ik rij al enige tijd (2 jaar) met een ID3, eigenlijk altijd probleemloos op wat software dingetjes na.
Nu kreeg ik de afgelopen weken steeds vaker de melding: electrosysteem werkt niet correct. Werkplaats opzoeken, alstublieft.
Na een nachtje was de melding vaak weer weg, alleen de laatste weken kwam hij steeds vaker en sneller terug.
Toch maar even langs de express service van mijn dealer gereden, waar ik de auto ook gekocht heb.
Wat blijkt, 1 of 2 accu cellen kapot en moeten vervangen worden, dit gebeurt allemaal netjes onder garantie.
Nu is het zo dat ik vrijdag de auto niet meer mee kreeg van de dealer en omdat er maar 1 of 2 monteurs zijn die deze werkzaamheden uit mogen voeren het zeker 3 tot 4 weken duurt voordat de auto klaar is. Ik had eigenlijk verwacht dat ik deze periode vervangend vervoer zou krijgen, dit was helaas niet het geval. Ik kon een Up huren voor €30 per dag…
Zijn er andere mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt? Ik kan me voorstellen dat een dealer niet iedereen een leenauto mee kan geven voor niks.
Maar 4 weken lang 30 euro per dag betalen voor een huurauto terwijl het een garantie kwestie is en ik de auto ook niet mee mag nemen en terug mag brengen zodra ze tijd hebben is in mijn ogen niet de service die je mag verwachten bij een auto van dit bedrag.
Die dealer bel je toch even op om naar de bedrijfsleider te vragen neem ik aan?
Het is of dat ding weer meenemen en mogelijk een keer af laten slepen of een knappe regeling treffen met vervangend vervoer.
Dat hij geen tijd heeft is niet helemaal jouw probleem natuurlijk.